Leuk om te zien dat je zo enthousiast over latijn bent! Ben er ooit mee begonnen, maar heb het laten vallen in de 5e. Toen ging het niet meer over verhalen, maar gedichten in het latijn. Als toen iets niet mijn interesse had waren het wel gedichten en al helemaal niet in het latijn.quote:Op maandag 8 oktober 2012 14:48 schreef Viking84 het volgende:
Zo, leuk contact gehad met de docent Latijn van de Volksuniversiteit en ik heb me ingeschreven. Woeiiiiiiiiiiii!
Nu ben ik hyper en kan ik me niet meer concentreren op m'n werk en ik moet nog 2,5 uur
.
Ik doe nu al een opleiding, maar die is relevant in het kader van werk en cv building en ik wil gewoon een hobby hebben, iets dat niet direct nuttig is voor m'n loopbaan enzoquote:Op maandag 8 oktober 2012 14:52 schreef MaJo het volgende:
Ik kan hier blijkbaar niet op iemand reageren want dan blijft mijn computer hangen
@Viking: wat tof! Ik herken dat wel hoor, ben echt een studeer en cursus verslaafdeHeb 2 opleidingen afgerond, eentje niet, doe nu een cursus Frans en wil weer een opleiding naast mijn werk gaan doen: Grafisch Vormgeven
Ja, ik roep altijd dat ik het gehad had willen hebben op de middelbare school, maar iets niet gehad hebben op de middelbare school, is geen reden om het niet alsnog te leren natuurlijkquote:Op maandag 8 oktober 2012 14:56 schreef the85mc het volgende:
[..]
Leuk om te zien dat je zo enthousiast over latijn bent! Ben er ooit mee begonnen, maar heb het laten vallen in de 5e. Toen ging het niet meer over verhalen, maar gedichten in het latijn. Als toen iets niet mijn interesse had waren het wel gedichten en al helemaal niet in het latijn.
Had blijkbaar het toen niet duidelijk aan mn ouders verteld, want toen het niet meer op mn rapport stond waren ze verrast en niet positief
Maar die opleiding was misschien ook werkgerelateerd? Dat maakt het dan ook weer anders.quote:Op maandag 8 oktober 2012 15:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb 1 opleiding gedaan na mn studie en was dolblij dat ik er weer vanaf was. Dat weer dingen moeten als huiswerk enzo, oh echt verschrikkelijk!! Ik ben daar nog lang niet klaar voor.
Leuk wel hequote:Op maandag 8 oktober 2012 15:01 schreef MaJo het volgende:
HuiswerkLeren voor tentamens
Sowieso lezen
Ik ben echt serieus studieverslaafd
![]()
Ja, dat is een nadeel van de volksuniversiteit: er zijn helemaal geen regels of richtlijnen en de docent mag het vak gewoon naar eigen inzicht invullen, in samenspraak met de cursisten. Benieuwd hoe dat bij ons zal gaan. Het is een klein groepje. We gaan het zien. Ik stap er iig positief inquote:Op maandag 8 oktober 2012 15:08 schreef Chicolate het volgende:
Mijn ouders hebben een cursus Engels gedaan bij de Volksuniversiteit. Was wel leuk, maar mensen komen al snel niet meer opdagen en lessen werden vaak verzet of vervielen. Hun Engelse spreekvaardigheid (doel van de cursus) werd er niet echt beter van, maar ze vonden het wel leuk om gedaan te hebben.
Wil niet je enthousiasme remmen, maar het duurde bij mij lang voor ik teksten in kerken kon lezen.. Nu kan ik het niet meer omdat ik het nooit meer gebruik (logisch natuurlijk). Maar dat kan ook komen omdat mijn kennis van de bijbel nogal beperkt is en weinig specifieke verhalen ken. Maar je wordt wel beter in andere talen merkte ik, terwijl ik echt geen talenknobbel heb.quote:Op maandag 8 oktober 2012 15:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Maar die opleiding was misschien ook werkgerelateerd? Dat maakt het dan ook weer anders.
Ik wil dit al jaren en heb het gevoel dat er een hele nieuwe wereld voor me opengaat. Niet meer 'oh het betekent iets als .... ', maar echt teksten die je in kerken e.d. ziet gewoon kunnen lezen. En mijn Latijnse muziek meteen snappen zonder de vertaling erbij. Whaah
.
Ik verwacht ook niet dat binnen twee weken te kunnen hoorquote:Op maandag 8 oktober 2012 15:29 schreef the85mc het volgende:
[..]
Wil niet je enthousiasme remmen, maar het duurde bij mij lang voor ik teksten in kerken kon lezen.. Nu kan ik het niet meer omdat ik het nooit meer gebruik (logisch natuurlijk). Maar dat kan ook komen omdat mijn kennis van de bijbel nogal beperkt is en weinig specifieke verhalen ken. Maar je wordt wel beter in andere talen merkte ik, terwijl ik echt geen talenknobbel heb.
Ik vond het vooral lastig dat er vaak geen onderwerp in zinnen wordt gebruikt, aan de uitgang van het werkwoord moet je dat dan zien.
Tof Vikquote:Op maandag 8 oktober 2012 14:48 schreef Viking84 het volgende:
Zo, leuk contact gehad met de docent Latijn van de Volksuniversiteit en ik heb me ingeschreven. Woeiiiiiiiiiiii!
Nu ben ik hyper en kan ik me niet meer concentreren op m'n werk en ik moet nog 2,5 uur
.
Ik begin donderdag weerquote:Op maandag 8 oktober 2012 15:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb 1 opleiding gedaan na mn studie en was dolblij dat ik er weer vanaf was. Dat weer dingen moeten als huiswerk enzo, oh echt verschrikkelijk!! Ik ben daar nog lang niet klaar voor.
Tof!quote:Op maandag 8 oktober 2012 15:39 schreef An24 het volgende:
[..]
Tof Vik
[..]
Ik begin donderdag weerOf in ieder geval is het een cursus ter voorbereiding op een opleiding
Eens kijken of het mij nog lukt. Ze zeggen dat het moeilijker wordt als je ouder wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |