Tof!! Ik heb een vak bijbels Hebreeuws gevolgd tijdens mijn studie, vond ik ook erg leukquote:Op maandag 8 oktober 2012 15:10 schreef MaJo het volgende:
Ik kan me wel voorstellen dat je het gaaf vindt om die teksten voortaan te kunnen lezen. Ik kan zelf cyrillisch lezen en ook Hebreeuws (ook nog een hele cursus thuis van liggen maar die moet ik weer eens oppakken) alleen ken ik maar weinig woorden dus dan kan ik de woorden wel lezen maar dan weet ik niet wat het betekent
Wel handig om cyrillisch te kunnen lezen als je in Bulgarije of Servië bent en laat ik naar het laatste land nou volgend jaar weer gaan
Koptisch lijkt mij ook nog wel eens gaaf om te lerenquote:Op maandag 8 oktober 2012 16:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Tof!! Ik heb een vak bijbels Hebreeuws gevolgd tijdens mijn studie, vond ik ook erg leuk. Cyrillisch zou ik ook nog wel willen leren. Maar eigenlijk zou ik eerst weer eens mijn Italiaans op moeten pakken voor ik iets nieuws oppak.
Als je nog van uitdagingen houdt, kan ik je spijkerschrift aanraden. Puzzelen voor gevorderden, aldus mijn docent. Wel lastig om zomaar even te volgen though.
Vik, leuk dat je nu echt een cursus gaat doen, gaat waarschijnlijk toch beter dan zelf weer beginnen. Dat merkte ik toen ik vorig jaar 'even' een tekst wilde gaan vertalen, wat is de grammatica toch ver weggezakt.
Gebarentaal kan ik wel (een beetje)quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:08 schreef uniekhoorn het volgende:
Heb altijd gebarentaal willen leren en daar tolk in worden maar op 1 of andere manier is dat nooit wat geworden...
Wat een prachtige foto's An
Tof Vik, leuk dat je er zo enthousiast over bent
Mo, weet niet maar denk dat ik wel weet waar het over gaat.. tût
Eens kijken of quoten weer lukt, zit nu op een andere computerquote:Op maandag 8 oktober 2012 16:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Tof!! Ik heb een vak bijbels Hebreeuws gevolgd tijdens mijn studie, vond ik ook erg leuk. Cyrillisch zou ik ook nog wel willen leren. Maar eigenlijk zou ik eerst weer eens mijn Italiaans op moeten pakken voor ik iets nieuws oppak.
Als je nog van uitdagingen houdt, kan ik je spijkerschrift aanraden. Puzzelen voor gevorderden, aldus mijn docent. Wel lastig om zomaar even te volgen though.
Vik, leuk dat je nu echt een cursus gaat doen, gaat waarschijnlijk toch beter dan zelf weer beginnen. Dat merkte ik toen ik vorig jaar 'even' een tekst wilde gaan vertalen, wat is de grammatica toch ver weggezakt.
Lichamelijk? je bedoelt gewichttechnisch?quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:12 schreef uniekhoorn het volgende:
Voor jouw lengte Beessie vind ik het best wel weinig weer.
Hoe gaat het lichaamlijk met je nu?
Vandalen?quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:14 schreef the85mc het volgende:
Zit even een break te houden en zie 2 gasten keihard op een automaat beuken omdat er niks uitkwam. Ziet er hilarisch uit omdat ze vol met hun schouder erop rammen (ook omdat het 2 kleine aziaten zijn)...
Haha ze waren te klein om echte vandalen te zijn. Na 5 minuten rammen was het ze gelukt: de opbrengst 4 blauwe schouders en 1 chocoladereepquote:
Haha, dat is tof. Feli!quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:15 schreef motorbloempje het volgende:
Het pashokje tussentijds moeten verlaten omdat je een kleinere maat broek nodig hebt dan je had gedacht is altijd puick. Heb een nieuwe favoriete winkel gevonden![]()
Kan hij koekjes bakken?quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:27 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik leer voor m'n werk, is dat niet ideaal?
Verder om half vier naar huis gegaan, heerlijk. De rest van e werk komt morgen wel. Nu een kopje thee, en een koekje dat de Duutser gister gebakken had, omdat ik weer thuis kwam.
quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:20 schreef the85mc het volgende:
[..]
Haha ze waren te klein om echte vandalen te zijn. Na 5 minuten rammen was het ze gelukt: de opbrengst 4 blauwe schouders en 1 chocoladereep
Je bedoelt klassiek Hebreeuws zeker?quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:13 schreef MaJo het volgende:
[..]
Eens kijken of quoten weer lukt, zit nu op een andere computer
Wat voor studie heb je gedaan? Bij Religiestudies waren ook allemaal dat soort vakkenIk heb wel Jodendom en andere religievakken gehad maar geen klassikaal Hebreeuws. Dat kon wel maar dan moest ik 4 dagen in de week, dat vond ik iets teveel naast de twee studies die ik al deed
Ik wil het wel weer oppakken, ik heb een volledige cursus thuisliggen maar ben nooit verder gekomen dan het schrift leren en een paar woordjes
Spijkerschrift lijkt me ook tof jaMaar laat ik eerst maar eens Frans afmaken en dan Hebreeuws
Ja, ze zijn lekker! Hij vertelde er ook bij dat er een halve kilo choco inzat. Dat wou ik niet weten. Straks na het eten nog een stukje zelfgebakken spekkoek!quote:
quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je bedoelt klassiek Hebreeuws zeker?.
En hee, heb je Religiestudies gestudeerd?. Tof! Ik heb in Groningen nog wat bijvakken gedaan bij godsdienstwetenschap
.
Lekker hoor. Geniet er van!quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:31 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, ze zijn lekker! Hij vertelde er ook bij dat er een halve kilo choco inzat. Dat wou ik niet weten. Straks na het eten nog een stukje zelfgebakken spekkoek!
quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:32 schreef MaJo het volgende:
[..]Nee echt klassikaal
Ik heb voor modern Hebreeuws gekozen. Bijbels Hebreeuws vind ik eigenlijk toffer maar ik dacht meer te hebben aan de moderne vorm. Nu doe ik er echter helemaal niks mee
En lijkt me zo tof om de Bijbel in het Hebreeuws te kunnen lezen
Ik weet wel hoe je " In de beginne" leest en schrijft: Bereshit
En ik heb Religiestudies een jaartje gedaan als derde studieRichting Jodendom. Vandaar het Hebreeuws
Ik bedoel dat ik nooit klassikaal Hebreeuws heb gehad, maar alleen zelfstudie. Dat is ook de reden dat ik er op een gegeven moment mee gestopt ben, ik kon mezelf niet meer motiverenquote:Op maandag 8 oktober 2012 16:35 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Klassikaal als in: in een groep onder begeleiding van een docent?Ik ben in de war nu
.
Het lijkt mij juist weer gaaf om de Bijbel in het Latijn te lezen: in princiopo erat Verbum.
Moest het werkwoord niet altijd achteraan? Zegt zij die een 5 had voor het centraal eindexamen Latijnquote:Op maandag 8 oktober 2012 16:35 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Klassikaal als in: in een groep onder begeleiding van een docent?Ik ben in de war nu
.
Het lijkt mij juist weer gaaf om de Bijbel in het Latijn te lezen: in princiopo erat Verbum.
Ja, dat dacht ik ook, maar ik had voor de zekerheid nog even gegoogeld of het niet "in principium" moest zijn en toen zag ik het overal op deze plek staanquote:Op maandag 8 oktober 2012 16:47 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Moest het werkwoord niet altijd achteraan? Zegt zij die een 5 had voor het centraal eindexamen Latijn
Ik vind het nog steeds jammer dat ik een slechte docent had voor Grieks. Anders had ik, net als mn broertje, het Nieuwe Testament in de originele taal kunnen lezen. Just for the fun of it, omdat ik teksten eigenlijk altijd in hun originele taal wil lezen (zoals ook met romans etc).
Ik ben ook maar een havist hoorquote:Op maandag 8 oktober 2012 16:49 schreef V1z0R het volgende:
Soms voel ik me echt een boer tussen alle atheneum en gymnasium mensjes hier
Echt wel... maar dan een boerin met mavoquote:Op maandag 8 oktober 2012 16:49 schreef V1z0R het volgende:
Soms voel ik me echt een boer tussen alle atheneum en gymnasium mensjes hier
quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:50 schreef motorbloempje het volgende:
Maar je bent ook een heuse boer VaaizMaar dan zéker niet in de ontzettend debiele negatieve zin van het woord die verbannen zou moeten worden
*mavo boks*quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:51 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Echt wel... maar dan een boerin met mavo
Baas boven baas: VBOquote:Op maandag 8 oktober 2012 16:51 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Echt wel... maar dan een boerin met mavo
quote:
Haha, Si! Geprobeerd, koos toch maar voor de horeca. Moest ook van de docent, omdat ik zo goed kon lerenquote:Op maandag 8 oktober 2012 16:59 schreef V1z0R het volgende:
[..]schoot ineens een mental image te binnen dat jij aan het lassen was
Ocherm, ik zat er zes jaar en dat vond ik al zes jaar te langquote:Op maandag 8 oktober 2012 17:06 schreef MaJo het volgende:
Ik heb 8 jaar middelbare school gedaan![]()
5 jaar HAVO, 2 jaar VWO, niet gehaald, 1 jaar staatsexamen, op 1 vak weer niet gehaald
Bij mij was wiskunde helaas verplicht. En ik ben 1 keer blijven zitten en 1 keer gezakt (op één tiendequote:Op maandag 8 oktober 2012 17:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nadat ik wiskunde eruit geschopt had, ging ik fluitend de middelbare door. In 6 jaar twee diploma's.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |