abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 oktober 2012 @ 09:18:27 #1
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117722326
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_117722380
Je was me nét voor XM :D

Eens met TT! Volgende week weer werken, dan moet ik waarschijnlijk om 6 uur op. Uiterlijk ;(.

Ik voel me langzaam weer wat beter. Wel met een arsenaal aan maagzuurremmers en -binders, maar vooruit. Hopelijk kan ik vandaag ook weer normaal eten, ipv halve porties. De nieuwe broek die ik woensdag gekocht heb, zat ineens veel te los :o. Niet de bedoeling!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 8 oktober 2012 @ 09:38:51 #3
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117722697
Glitterbeer :D

Aw Phaidra! Hoeveel dagen ga je werken?

Fijn dat je je beter voelt O+ Dan komt het met eten vast ook weer in orde :Y

Ik heb net ontbeten met havermout met amandelmelk, appel, kaneel, rozijnen, gojibesjes en lijnzaad, goed te doen! :Y)
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_117722702
Mogge!
Slapen O+ heb avonddienst dus kan ook lekke1 blijven liggen.
  maandag 8 oktober 2012 @ 09:43:15 #5
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_117722804
Slapen O+, hopelijk lukt dat vannacht...

Lijstje:
O: 250 mg magere kwark met muesli (geroosterde havermout, lijnzaad, amaranth, verschillende noten en wat gedroogd fruit)
T: Soep
L: Kipbrochette met currysaus en heel veel groentjes
T: Pompelmoes, appel
D: 4 boterhammen kipfilet, rauwkost, bakje overschot van groenten
T: kwark met kiwi en muesli
Ik bijt!
(Zachtjes)
  maandag 8 oktober 2012 @ 09:53:32 #6
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117722999
En de planning:

O: kom kwark met banaan en beetje honing
T: speculaasje
L: 3 bth: 1x dubbele kaas, 1x jam
T: grapefruit
D: spinazielasagne deel 2, met salade
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_117723143
Ik heb mn lijstje iets veranderd, ik had rond 5 uur altijd veel trek en ging ik soms snoepen.
Nu:
O: 4 bth smeerkaas kip, melk
B: 25 minuten fietsen
L: 3 bth smeerkaas kip
T (16:00) boterham kip, appel
B 25 minuten fietsen
D (rond 19:30 meestal) denk een chinees/indisch iets met vis
T 500 gram kwark

Ik heb veel tijd tussen lunch en diner. Rond 4,5 uur kreeg ik enorm veel trek en 1 appel hielp niet echt. Kijken of het zo beter gaat.
pi_117723220
ik ben echt enorm duf nu, na zolang geslapen te hebben. Maar, t was inderdaad wel lekker!
pi_117723290
Goedemorgen!

Ik heb echt mega last van mijn keel, iemand nog tips? Mag geen trachitol of strepsils :(

Heb al thee met honing, honingdrop en koud drinken geprobeerd.. maar niks lijkt te helpen
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_117723320
Slapen O+ dat lukte wel vannacht!

Net Mr.Mo gedag gezegd voor de laatste keer!!!!!!!!!!!! *O* Zó fijn! Volgende week zeg ik 'm ook 's ochtends vroeg gedag, maar aan het eind van de dag is hij dan gewoon weer thuis!

Vandaag geen S, maar wel veel B!

O: 3 plakken volkorenbrood (1 met hummus, 1 met chilli roomkaas, 1 met nutella)
B: naar de uni fietsen (20min)
T: Friesch roggebrood
L: Griekse yoghurt met bosvruchten
B: naar m'n werk fietsen om kleding op te halen (25 min)
B: terug naar de uni fietsen om m'n eerste les te geven (25 min)
T: wat fruit (sinaasappel, appel)
B: terug naar huis fietsen (20min) met zware boodschappentassen omdat ik ook nog boodschappen moet doen
D: risotto met flespompoen en spekjes en kaas
T: ?
Ja doei.
pi_117723398
:D hyves krabbel-plaatje in de OP!

:{ Skoap, zo begon het bij mij ook met een zere keel... Oh, en niks hielp echt, naja, kruidenbittertje met suiker :') Beterschap!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_117723466
Hihi, ja kruidenbitter, wondermiddel inderdaad.. *huillll* ;)
pi_117723529
Beterskoap!
Ja doei.
pi_117723628
mogguh!

gister maar 5 uur geslapen en vannacht echt weer eens +8 uur. Dan voel je je weer mens :D

Lijstje gister:

O: 2 dikke geroosterde speltboterhammen met boter en jam
L: restje aardappelpurree en karbonade
T: 3 soorten taart, ik had mijn eigen taartbuffet :')
T: rijstwafels met een dikke laag pindakaas
T: 1/2 blikje tonijn met olijfolie
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_117723655
Mo, wat voor lessen ga je geven? Succes iig!
pi_117723807
Discussie/seminars voor "Introduction to Human Geography" over Nationalisme. Vind 't best spannend, maar heb wel 'n idee van hoe ik 't aan wil gaan pakken (dat scheelt :') ).. gelukkig is 't pas om 17.15uur :o
Ja doei.
pi_117723827
Zo snel al beginnen?! :o Succes!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_117723850
Ja, het kwam voor mij ook als 'n flinke verrassing :')
Ja doei.
  maandag 8 oktober 2012 @ 10:32:01 #19
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117723871
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:29 schreef motorbloempje het volgende:
Discussie/seminars voor "Introduction to Human Geography" over Nationalisme. Vind 't best spannend, maar heb wel 'n idee van hoe ik 't aan wil gaan pakken (dat scheelt :') ).. gelukkig is 't pas om 17.15uur :o
Lijkt me tof, veel plezier!
pi_117723946
MaJo: ik ben ff spuit elf ;)

Toen ik door kreeg dat mijn ziekte mijn lijf ging overheersen, bleek het ook hier erg moeilijk om een nieuw patroon te vinden. Ik kon minder bewegen, maar had nog niet door dat ik daardoor ook minder moest gaan eten en vooral minder carbs. Maar goed ik liep 30 km in de week hard en fitnesste nog twee keer per week. Daarna een tijd weinig tot niets.

De tips die je tot nu toe hebt gekregen zijn ook erg goed voor je. Iedereen heeft zich hier wel eens aangevallen gevoeld, maar meestal komt het omdat je dan kritiek hebt op jezelf, niet door de informatie die anderen geven. Als meningen nogal verschillen, komt het doordat ieder lichaam anders werkt en dus de aanpak ook. Kijk gewoon wat voor je ziekte en je lijf het beste werkt. Een andere tip is nog om te berekenen hoeveel energie je verbruikt nu je ziek bent en minder beweegt en daar je eetpatroon op te baseren. Dit is wel een goede:

http://www.giantpt.com/vo(...)jouw-caloriebehoefte

Succes!

[ Bericht 0% gewijzigd door An24 op 08-10-2012 10:44:00 ]
pi_117723964
morgen slankies :W
  maandag 8 oktober 2012 @ 10:38:22 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117724018
Goeiemorgen :W.

PAC-festival O+ O+ O+
Amour O+ O+
The perks of being a wallflower O+
Jagten O+ O+

*O*
Niet meer actief op Fok!
pi_117724054
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:38 schreef Viking84 het volgende:
Goeiemorgen :W.

PAC-festival O+ O+ O+
Amour O+ O+
The perks of being a wallflower O+
Jagten O+ O+

*O*
Oh dat boek ben ik net in begonnen. (Perks of being a wallflower) Ik wist niet dat er een film van was.
pi_117724079
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:36 schreef An24 het volgende:
morgen slankies :W
Mogge!
Ja doei.
  maandag 8 oktober 2012 @ 10:41:57 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117724117
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:39 schreef conleche het volgende:

[..]

Oh dat boek ben ik net in begonnen. (Perks of being a wallflower) Ik wist niet dat er een film van was.
Komt later deze maand of in november in de bios :Y. Of kijk jij geen boekverfilmingen? :P
Niet meer actief op Fok!
pi_117724172
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:41 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Komt later deze maand of in november in de bios :Y. Of kijk jij geen boekverfilmingen? :P
Jawel hoor! Geen problemen mee!
pi_117724211
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:40 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Mogge!
hey! Hoe is het met de rust in huize Mo's? Alles weer okay?
pi_117724273
Ja. De storm is weer gaan liggen. Wat een drama's!
Maar Mr.Mo is nu als het goed is deze week ECHT ECHT ECHT van de studie af dus dan heeft hij ook niets meer om over te liegen.. hoop ik :')__!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
pi_117724369
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 09:38 schreef MariaEtcetera het volgende:
Glitterbeer :D

Aw Phaidra! Hoeveel dagen ga je werken?

Fijn dat je je beter voelt O+ Dan komt het met eten vast ook weer in orde :Y

Ik heb net ontbeten met havermout met amandelmelk, appel, kaneel, rozijnen, gojibesjes en lijnzaad, goed te doen! :Y)
Ik ga de ene week 3 dagen, de andere week 4 dagen werken. Ik hoop maar dat het te doen is. 4 dagen lijkt me nu best veel, maar we zullen zien. Ik begin iig met een 3-daagse week O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 8 oktober 2012 @ 10:50:05 #30
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117724378
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:47 schreef motorbloempje het volgende:
Ja. De storm is weer gaan liggen. Wat een drama's!
Maar Mr.Mo is nu als het goed is deze week ECHT ECHT ECHT van de studie af dus dan heeft hij ook niets meer om over te liegen.. hoop ik :')__!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:o -O- Boeh. Geen leuke dingen :* Hopelijk snel allemaal klaar dan!
pi_117724515
Nee, verre van, weet ook niet zo goed wat ik er mee aan moet. Heb ook werkelijk waar geen traan gelaten :@ waar ik me eigenlijk nog het slechtste over voel, zelfs niet toen hij zei dat we er maar 'n eind aan moesten maken :') was vooral helemaal perplex, denk ik. Maar vooruit kijken en positief denken en de tegenspoed in "in voor en tegenspoed" maar zien als een uitdaging. 8-)
Ja doei.
pi_117724535
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:54 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, verre van, weet ook niet zo goed wat ik er mee aan moet. Heb ook werkelijk waar geen traan gelaten :@ waar ik me eigenlijk nog het slechtste over voel, zelfs niet toen hij zei dat we er maar 'n eind aan moesten maken :') was vooral helemaal perplex, denk ik. Maar vooruit kijken en positief denken en de tegenspoed in "in voor en tegenspoed" maar zien als een uitdaging. 8-)
:{ :*
pi_117724563
volgens mij heb ik wat gemist Mo? Sterkte iig :) En mocht je meer info kwijt willen pm.png

En jij ook succes Phaid! Lijkt me best spannend, maar beginnen met 3 dagen is dan wel weer fijn :Y
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_117724566
Mo, hopelijk komt er nu snel een wat rustiger periode voor jullie beiden :*.

Lijstje maar weer eens?

O: 2 boterhammen met appelstroop
T: banaan
L: 2 boterhammen met gerookte kipfilet
T: plakje ontbijtkoek met boter of crackertje, mandarijntje
D: couscous met falafel, tomatensaus en courgette
T: glas warme melk misschien? Iets met zuivel, maar liever niet zure yoghurt oid. Vergeten vla te halen, bummer. Misschien vanmiddag nog even doen voor ik de mini van de opvang haal O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 8 oktober 2012 @ 10:58:07 #35
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117724614
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:54 schreef motorbloempje het volgende:
Ik denk dat ik ook een stukje gemist heb, maar boe :o -O- Nuja er komt veel op jullie beide af denk ik, met de afstand en het reizen en de schoonmama en het afstuderen en whatnot.
pi_117724626
Ik heb ook geen idee waarover het gaat, maar klinkt vrij ernstig?
  maandag 8 oktober 2012 @ 10:58:41 #37
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117724630
3 dagen lijkt me ideaal met een mini, Phaidra! *O* Succes enzo. Gaat je mister eigenlijk ook minder werken? </Aagje> :') :+
pi_117724678
Jemig, ook wat gemist idd.. iig :* voor Mo..
pi_117724710
Skoap, wat rot van de keelpijn! Ik weet verder ook niets meer, behalve bakken thee met honing, veel dropjes als je bloeddruk dat toelaat en misschien ijsklontjes sabbelen? Hielp mij wel goed toen ik keelontsteking had. Anders misschien langs de dokter, wie weet kan je een antibioticakuurtje krijgen en ben je er snel vanaf.

Beterschap! :*

Nog maar 10 dagen tot D-day he? :o Spannend!! Hoe gaat het verder met de buik enzo?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117724759
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:58 schreef MariaEtcetera het volgende:
3 dagen lijkt me ideaal met een mini, Phaidra! *O* Succes enzo. Gaat je mister eigenlijk ook minder werken? </Aagje> :') :+
Jep! Hij is op vrijdag vrij als ik mijn 4-daagse week heb. Heeft hij ook een dagje met de mini, zonder dat ik over zijn schouder mee kijk :+. Dan 3 dagen naar de opvang. Vind ik persoonlijk ook het maximum, zeker als ze nog zo klein zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117724803
Verhaaltje dat achter de schermen stond, haal 't ook zo weer weg.

[ Bericht 97% gewijzigd door motorbloempje op 08-10-2012 11:12:56 ]
Ja doei.
pi_117724982
Pfoe Mo, sterkte. Lijkt me idd heel moeilijk om je geliefde zo te zien en zo weinig te kunnen doen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117725001
Ai ai mo... ik was nog aan het lezen toen je het weghaalde, maar veel sterkte!
pi_117725017
Heftig, kheb je iets wat ik erbij denk in een DM gestuurd :*

Hard tijd voor mijn lijstje ook

O: brinta
B: kind naar school brengen, lopend uiteraard
T: cappuccino, peer
L: 2 rijstwafels met ham en kaas, gekookt ei, karnemelk
T: kwark met een banaan
B: wandelen
T: wortels. komkommer
D: spruitjes met spekjes en cashewnootjes en parmezan
T: yoghurt
pi_117725066
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 11:01 schreef Phaidra het volgende:
Skoap, wat rot van de keelpijn! Ik weet verder ook niets meer, behalve bakken thee met honing, veel dropjes als je bloeddruk dat toelaat en misschien ijsklontjes sabbelen? Hielp mij wel goed toen ik keelontsteking had. Anders misschien langs de dokter, wie weet kan je een antibioticakuurtje krijgen en ben je er snel vanaf.

Beterschap! :*

Nog maar 10 dagen tot D-day he? :o Spannend!! Hoe gaat het verder met de buik enzo?
zwangerschapsgeneuzel maar ff in spoiler

SPOILER
  maandag 8 oktober 2012 @ 11:16:11 #46
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117725094
Oh te laat! ;( Maar uiteraard sterkte he, voor jullie allebei! :*
pi_117725100
Had al wat getypt, maar komt erg overeen met wat ik dacht.

Ik hoop voor jullie dat hij over die angst heen kan komen Mo :*

Had zelf ook angst voor m'n afstuderen omdat het m'n einddoel was en ik bang was wat ik daarna nou aan moest met mijzelf.
Best wel lastig om overheen te komen, en mijn relatie is dus wel gestrand in die tijd...
Al heeft dat er aan bijgedragen dat ik er overheen ben gekomen. :@
Maar ik zat dan in een relatie met een kenau die die angst alleen maar voedde.
pi_117725115
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 11:12 schreef Phaidra het volgende:
Pfoe Mo, sterkte. Lijkt me idd heel moeilijk om je geliefde zo te zien en zo weinig te kunnen doen.
Ja, dat is 't een beetje. Ik weet dat hij het niet 'expres' doet en het er vooral zelf heel moeilijk mee heeft, zich er voor schaamt en daarom het mij ook niet vertelt.. :') maar dat neemt niet weg dat we in een relatie zitten, een langdurige/voor-altijd-vind-ik en dat hij niet de enige is tegen wie hij liegt en of dingen achterhoudt...

Máár, we komen er wel! :)
Ja doei.
pi_117725267
Al dikke winst dat je weet wat er gebeurd is denk ik Mo, een goed huwelijk overleeft dit :)
pi_117725522
Maar genoeg over mijn getrouwde leven en de problemen hierin :') :D Nu weer de leuke dingen:

Eens zien of we binnenkort ergens een (goedkoop) weekendje weg kunnen, al is 't maar één nacht. Naar Wales of Lake District ofzo. Nadat ik zag dat aurum ook lekker paar daagjes weg gaat op den Facebooks dacht ik "ik wil oooook" O+ :D
Ja doei.
pi_117725610
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 11:27 schreef motorbloempje het volgende:
Maar genoeg over mijn getrouwde leven en de problemen hierin :') :D Nu weer de leuke dingen:

Eens zien of we binnenkort ergens een (goedkoop) weekendje weg kunnen, al is 't maar één nacht. Naar Wales of Lake District ofzo. Nadat ik zag dat aurum ook lekker paar daagjes weg gaat op den Facebooks dacht ik "ik wil oooook" O+ :D
Ik weet niet of het goedkoop genoeg is, maar ze hebben elke dag 3 bestemmingen goedkoop bij transavia, er zijn de laatste tijd heel veel leuke deals bij het travel-deel van groupon (maar dat is wel weer vanaf NL) en travelbird heeft ook regelmatige leuke acties. Al weet ik niet of deze dingen ook vanuit GB tellen :+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  maandag 8 oktober 2012 @ 11:32:44 #52
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117725712
Verhaal gemist, maar sterkte Mo!
pi_117725770
Heb het verhaal van mo gemist, dus kan er weinig zinnigs over zeggen.. Alleen kan ik je sterkte en geluk samen wensen. Ik vond afstuderen ook raar idee, daarna ben je 'klaar'. Zo voelde ik me in het begin niet, nu wel. Nog een paar weken en dan is het eindelijk zover. Ik twijfel nog wel beetje wat ik hierna wil gaan doen. Aan de ene kant trekt consultancy me wel, ook omdat ik best wel competitief ben, maar eerst vakinhoudelijk nog meer leren lijkt me interessant/nuttig. En soms heb ik ineens ideeen voor een eigen bedrijf. Dus eigenlijk kan t alle kanten nog op ;)

En iets totaal anders: in mn rechterbeen heb ik een spiertrekking net boven mn knie, word er helemaal gek van. Megairritant..
pi_117725804
Mo ik heb je verhaal ook niet gelezen, maar wil je toch heel veel sterkte wensen :*
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 11:36:44 #55
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117725840
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:35 schreef An24 het volgende:
MaJo: ik ben ff spuit elf ;)

Toen ik door kreeg dat mijn ziekte mijn lijf ging overheersen, bleek het ook hier erg moeilijk om een nieuw patroon te vinden. Ik kon minder bewegen, maar had nog niet door dat ik daardoor ook minder moest gaan eten en vooral minder carbs. Maar goed ik liep 30 km in de week hard en fitnesste nog twee keer per week. Daarna een tijd weinig tot niets.

De tips die je tot nu toe hebt gekregen zijn ook erg goed voor je. Iedereen heeft zich hier wel eens aangevallen gevoeld, maar meestal komt het omdat je dan kritiek hebt op jezelf, niet door de informatie die anderen geven. Als meningen nogal verschillen, komt het doordat ieder lichaam anders werkt en dus de aanpak ook. Kijk gewoon wat voor je ziekte en je lijf het beste werkt. Een andere tip is nog om te berekenen hoeveel energie je verbruikt nu je ziek bent en minder beweegt en daar je eetpatroon op te baseren. Dit is wel een goede:

http://www.giantpt.com/vo(...)jouw-caloriebehoefte

Succes!
Heel verhaal getypt, blijft de computer hangen en is mijn reactie weg -O- Dus nog maar een keer:

Ik vind het zo lief hoe jullie allemaal met me meedenken O+ Weer een totaal andere reactie dan gisteren, ben momenteel echt een soort emotioneel wrak :@ :')

Bedankt voor de site, ik ga het later even checken ^O^ Wat voor ziekte heb jij? En heb je je leven er nu goed op aan weten te passen? Het klopt dat ik nog erg moet wennen aan alles, naast het anders inrichten van mijn leven moet ik ook naar dingen kijken als mijn eetpatroon en beweging. Ik heb de diagnose in mei gekregen en het is dus nog vrij vers. Maar het is al heel wat dat ik aan het sporten ben :s)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 11:44:56 #56
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117726102
Skoap heb je wel eens nycileen geprobeerd? Dat werkt bij mij altijd super tegen verkoudheid/keelpijn! Eigenlijk werkt het het beste als je het aan voelt komen, dus misschien ben je al te laat.

Ik heb het verhaal van Mo ook gemist maar wil je wel sterkte wensen :* Ik weet zelf nog wel van mijn afstuderen (2x :D) dat ik daarna in een zwart gat viel. Ik weet dus niet precies waar het over gaat maar ik hoop dat jullie er samen uitkomen!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_117726139
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 11:36 schreef MaJo het volgende:

[..]

Heel verhaal getypt, blijft de computer hangen en is mijn reactie weg -O- Dus nog maar een keer:

Ik vind het zo lief hoe jullie allemaal met me meedenken O+ Weer een totaal andere reactie dan gisteren, ben momenteel echt een soort emotioneel wrak :@ :')

Bedankt voor de site, ik ga het later even checken ^O^ Wat voor ziekte heb jij? En heb je je leven er nu goed op aan weten te passen? Het klopt dat ik nog erg moet wennen aan alles, naast het anders inrichten van mijn leven moet ik ook naar dingen kijken als mijn eetpatroon en beweging. Ik heb de diagnose in mei gekregen en het is dus nog vrij vers. Maar het is al heel wat dat ik aan het sporten ben :s)
Ehlers Danlos. Inmiddels heb ik het onder controle, met goed eten en drie keer per week yoga. Maar het is even zoeken. Ik kreeg mijn officiele diagnose in 2006, 2008 en in 2012 :+ (ze zaten telkens mis, maar nu zijn ze er uit)
pi_117726612
Zoals beloofd wat vakantiefoto's.

Natuurlijk wel in een spoiler, omdat niet iedereen het wil zien ;)

SPOILER
  maandag 8 oktober 2012 @ 12:21:26 #59
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_117727236
Sterkte Mo! Jullie geraken er wel door!

Mooie foto's An, zin in vakantie krijg ik ervan!
Ik bijt!
(Zachtjes)
  maandag 8 oktober 2012 @ 12:26:43 #60
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117727394
Tof An! Strand-achtig en beessies O+

Otterfoto :D Had Freud eigenlijk naast je moeten drijven, konden jullie handjes vast houden net als otters O+
pi_117727434
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:26 schreef MariaEtcetera het volgende:
Tof An! Strand-achtig en beessies O+

Otterfoto :D Had Freud eigenlijk naast je moeten drijven, konden jullie handjes vast houden net als otters O+
Freud wilde niet :( ;)
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 12:31:56 #62
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117727538
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:00 schreef An24 het volgende:

SPOILER
Wow ziet er gaaf uit _O_
pi_117727672
Toffe foto's An! Al had ik niet anders verwacht ook 8)7 :P
pi_117727772
Mooi An O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 12:42:54 #65
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117727840
Ik probeer te reageren op de reactie van An op mij maar dat lukt niet :?
pi_117727858
Toffe foto's O+
Ja doei.
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 12:44:02 #67
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117727879
Nou ja vreemd, als ik een hele nieuwe reactie type dan lukt het wel :')

Maar goed, het was niet een hele boeiende reactie. Wilde alleen zeggen dat ik nooit van ED had gehoord maar dat het me heftig lijkt en dat het fijn is dat je er nu goed mee kunt leven :)
pi_117728818
Mooie foto's An O+.
pi_117729627
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:44 schreef MaJo het volgende:
Nou ja vreemd, als ik een hele nieuwe reactie type dan lukt het wel :')

Maar goed, het was niet een hele boeiende reactie. Wilde alleen zeggen dat ik nooit van ED had gehoord maar dat het me heftig lijkt en dat het fijn is dat je er nu goed mee kunt leven :)
Dank :*

Haha Vaiz: we hebben niet eens onze camera's meegenomen, gewoon een kleine snapshot cam. Geen zin in het gesjouw en we gingen toch niet op doorreis :+

En dank allen...het was tof O+
  maandag 8 oktober 2012 @ 13:51:15 #70
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117729956
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:00 schreef An24 het volgende:

SPOILER
Supercool! ^O^
Niet meer actief op Fok!
pi_117730145
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:41 schreef An24 het volgende:

[..]

Dank :*

Haha Vaiz: we hebben niet eens onze camera's meegenomen, gewoon een kleine snapshot cam. Geen zin in het gesjouw en we gingen toch niet op doorreis :+

En dank allen...het was tof O+
:D maar ook vooral omdat jullie beide fotograaf zijn natuurlijk...
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 14:47:45 #72
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117731925
Lijstje:

O: koffie :@
L: 4 boterhammen met worst en een glas karnemelk, 4 losse plakjes kaas :9
T: 2 rijstwafels, frambozen/sinaasappel smoothie, 2 crackers met eiersalade
D: Panga, gebakken aardappeltjes en broccoli met tuinkruidensaus

Na het werk even naar de winkel om wat gezonde spullies in te kopen voor deze week en een berg fruit :s)
  maandag 8 oktober 2012 @ 14:48:50 #73
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117731960
Zo, leuk contact gehad met de docent Latijn van de Volksuniversiteit en ik heb me ingeschreven *O*. Woeiiiiiiiiiiii! *O* Nu ben ik hyper en kan ik me niet meer concentreren op m'n werk en ik moet nog 2,5 uur :').
Niet meer actief op Fok!
pi_117732032
Lijstje:
O: 2,5 bth jam
T: chocoladecroissant :')
L: kop mosterdsoep en een salade met olijfolie, beker karnemelk
T: portie hazelnoten, wat druiven
B: 2x20 minuten fietsen
S: 5 km hardlopen
D: pasta met tomaat en ansjovis en grana padano
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 14:52:42 #75
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117732116
Ik kan hier blijkbaar niet op iemand reageren want dan blijft mijn computer hangen :')

@Viking: wat tof! Ik herken dat wel hoor, ben echt een studeer en cursus verslaafde _O- Heb 2 opleidingen afgerond, eentje niet, doe nu een cursus Frans en wil weer een opleiding naast mijn werk gaan doen: Grafisch Vormgeven :D
pi_117732284
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:48 schreef Viking84 het volgende:
Zo, leuk contact gehad met de docent Latijn van de Volksuniversiteit en ik heb me ingeschreven *O*. Woeiiiiiiiiiiii! *O* Nu ben ik hyper en kan ik me niet meer concentreren op m'n werk en ik moet nog 2,5 uur :').
Leuk om te zien dat je zo enthousiast over latijn bent! Ben er ooit mee begonnen, maar heb het laten vallen in de 5e. Toen ging het niet meer over verhalen, maar gedichten in het latijn. Als toen iets niet mijn interesse had waren het wel gedichten en al helemaal niet in het latijn.
Had blijkbaar het toen niet duidelijk aan mn ouders verteld, want toen het niet meer op mn rapport stond waren ze verrast en niet positief :')
  maandag 8 oktober 2012 @ 14:56:30 #77
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117732287
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:52 schreef MaJo het volgende:
Ik kan hier blijkbaar niet op iemand reageren want dan blijft mijn computer hangen :')

@Viking: wat tof! Ik herken dat wel hoor, ben echt een studeer en cursus verslaafde _O- Heb 2 opleidingen afgerond, eentje niet, doe nu een cursus Frans en wil weer een opleiding naast mijn werk gaan doen: Grafisch Vormgeven :D
Ik doe nu al een opleiding, maar die is relevant in het kader van werk en cv building en ik wil gewoon een hobby hebben, iets dat niet direct nuttig is voor m'n loopbaan enzo :P. In theorie is er geen cursus voor nodig en kun je het jezelf leren, maar dat werkt voor mij niet zo goed, heb ik gemerkt. Ik hoop op leuke medecursisten :Y.

Doe jij je cursus Frans ook via de Volksuniversiteit of niet? :)
Niet meer actief op Fok!
  maandag 8 oktober 2012 @ 14:58:01 #78
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117732331
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:56 schreef the85mc het volgende:

[..]

Leuk om te zien dat je zo enthousiast over latijn bent! Ben er ooit mee begonnen, maar heb het laten vallen in de 5e. Toen ging het niet meer over verhalen, maar gedichten in het latijn. Als toen iets niet mijn interesse had waren het wel gedichten en al helemaal niet in het latijn.
Had blijkbaar het toen niet duidelijk aan mn ouders verteld, want toen het niet meer op mn rapport stond waren ze verrast en niet positief :')
Ja, ik roep altijd dat ik het gehad had willen hebben op de middelbare school, maar iets niet gehad hebben op de middelbare school, is geen reden om het niet alsnog te leren natuurlijk :). Kan er nu nog een hoop plezier van hebben :).

Bovendien zou ik er op de middelbare school ook niets aan gevonden hebben. Die belangstelling kwam pas in mijn laatste studiejaren ;).
Niet meer actief op Fok!
  maandag 8 oktober 2012 @ 15:00:21 #79
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117732412
Ik heb 1 opleiding gedaan na mn studie en was dolblij dat ik er weer vanaf was. Dat weer dingen moeten als huiswerk enzo, oh echt verschrikkelijk!! Ik ben daar nog lang niet klaar voor :').
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 15:00:55 #80
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117732428
Is zeker leuk om iets voor jezelf te doen :Y Voor mij is Frans ook niet van belang voor mijn werk maar wel in mijn persoonlijke leven. Mijn schoonvader is Frans en die spreekt geen woord Nederlands of Engels dus ik moet toch wat :') En ik doe de cursus via de LOI :)

Edit: ik kan dus niet meer reageren dus vandaar mijn reactie zonder quote erboven ;)
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 15:01:50 #81
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117732461
Huiswerk O+ Leren voor tentamens O+ Sowieso lezen O+ Ik ben echt serieus studieverslaafd :@ :')
  maandag 8 oktober 2012 @ 15:05:12 #82
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117732608
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb 1 opleiding gedaan na mn studie en was dolblij dat ik er weer vanaf was. Dat weer dingen moeten als huiswerk enzo, oh echt verschrikkelijk!! Ik ben daar nog lang niet klaar voor :').
Maar die opleiding was misschien ook werkgerelateerd? Dat maakt het dan ook weer anders.

Ik wil dit al jaren en heb het gevoel dat er een hele nieuwe wereld voor me opengaat :'). Niet meer 'oh het betekent iets als .... ', maar echt teksten die je in kerken e.d. ziet gewoon kunnen lezen. En mijn Latijnse muziek meteen snappen zonder de vertaling erbij. Whaah O+.

En het kost maar 286 euro voor 24 lessen, dus dat is echt spotgoedkoop. Het komt ook niet ontzettend strak gestructureerd over allemaal, dat vind ik ook wel fijn. In principe gebruiken we een middelbare-schoolboek, maar een ander boek vindt de docent ook prima :). Dus ik neem gewoon de boeken die ik al heb mee, misschien kan ik de andere cursisten warm krijgen voor een van die boeken :P.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 8 oktober 2012 @ 15:06:18 #83
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117732654
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:01 schreef MaJo het volgende:
Huiswerk O+ Leren voor tentamens O+ Sowieso lezen O+ Ik ben echt serieus studieverslaafd :@ :')
Leuk wel he :D Al is het 'moeten' aspect wel minder xD Maar goed, ik leer momenteel ook genoeg bij tijdens het werken! *O*
pi_117732715
Mijn ouders hebben een cursus Engels gedaan bij de Volksuniversiteit. Was wel leuk, maar mensen komen al snel niet meer opdagen en lessen werden vaak verzet of vervielen. Hun Engelse spreekvaardigheid (doel van de cursus) werd er niet echt beter van, maar ze vonden het wel leuk om gedaan te hebben.
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 15:10:27 #85
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117732798
Ik kan me wel voorstellen dat je het gaaf vindt om die teksten voortaan te kunnen lezen. Ik kan zelf cyrillisch lezen en ook Hebreeuws (ook nog een hele cursus thuis van liggen maar die moet ik weer eens oppakken :@) alleen ken ik maar weinig woorden dus dan kan ik de woorden wel lezen maar dan weet ik niet wat het betekent _O- Wel handig om cyrillisch te kunnen lezen als je in Bulgarije of Servië bent en laat ik naar het laatste land nou volgend jaar weer gaan O+
  Vis een optie? maandag 8 oktober 2012 @ 15:12:07 #86
70532 loveli
N
pi_117732874
MaJo, niet kunnen quoten is iets met een ad-blocker.
crap in = crap out
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 15:13:08 #87
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117732918
@Loveli: het gekke is dat ik vanochtend wel kon quoten en nu niet meer. Ik kan wel quoten en dan een reactie erop schrijven, maar als ik die wil verzenden dan blijft ie hangen :?
  Vis een optie? maandag 8 oktober 2012 @ 15:17:24 #88
70532 loveli
N
pi_117733075
compu al aan en uit gezet? :')
/noob
crap in = crap out
  maandag 8 oktober 2012 @ 15:18:30 #89
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_117733106
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:17 schreef loveli het volgende:
compu al aan en uit gezet? :')
/noob
It-crowd O+
Ik bijt!
(Zachtjes)
  maandag 8 oktober 2012 @ 15:19:04 #90
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117733129
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:08 schreef Chicolate het volgende:
Mijn ouders hebben een cursus Engels gedaan bij de Volksuniversiteit. Was wel leuk, maar mensen komen al snel niet meer opdagen en lessen werden vaak verzet of vervielen. Hun Engelse spreekvaardigheid (doel van de cursus) werd er niet echt beter van, maar ze vonden het wel leuk om gedaan te hebben.
Ja, dat is een nadeel van de volksuniversiteit: er zijn helemaal geen regels of richtlijnen en de docent mag het vak gewoon naar eigen inzicht invullen, in samenspraak met de cursisten. Benieuwd hoe dat bij ons zal gaan. Het is een klein groepje. We gaan het zien. Ik stap er iig positief in ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_117733512
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:05 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Maar die opleiding was misschien ook werkgerelateerd? Dat maakt het dan ook weer anders.

Ik wil dit al jaren en heb het gevoel dat er een hele nieuwe wereld voor me opengaat :'). Niet meer 'oh het betekent iets als .... ', maar echt teksten die je in kerken e.d. ziet gewoon kunnen lezen. En mijn Latijnse muziek meteen snappen zonder de vertaling erbij. Whaah O+.

Wil niet je enthousiasme remmen, maar het duurde bij mij lang voor ik teksten in kerken kon lezen.. Nu kan ik het niet meer omdat ik het nooit meer gebruik (logisch natuurlijk). Maar dat kan ook komen omdat mijn kennis van de bijbel nogal beperkt is en weinig specifieke verhalen ken. Maar je wordt wel beter in andere talen merkte ik, terwijl ik echt geen talenknobbel heb.
Ik vond het vooral lastig dat er vaak geen onderwerp in zinnen wordt gebruikt, aan de uitgang van het werkwoord moet je dat dan zien.
  maandag 8 oktober 2012 @ 15:35:58 #92
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117733734
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:29 schreef the85mc het volgende:

[..]

Wil niet je enthousiasme remmen, maar het duurde bij mij lang voor ik teksten in kerken kon lezen.. Nu kan ik het niet meer omdat ik het nooit meer gebruik (logisch natuurlijk). Maar dat kan ook komen omdat mijn kennis van de bijbel nogal beperkt is en weinig specifieke verhalen ken. Maar je wordt wel beter in andere talen merkte ik, terwijl ik echt geen talenknobbel heb.
Ik vond het vooral lastig dat er vaak geen onderwerp in zinnen wordt gebruikt, aan de uitgang van het werkwoord moet je dat dan zien.
Ik verwacht ook niet dat binnen twee weken te kunnen hoor ;). Small steps :Y.
Niet meer actief op Fok!
pi_117733859
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:48 schreef Viking84 het volgende:
Tof Vik ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik begin donderdag weer :+ Of in ieder geval is het een cursus ter voorbereiding op een opleiding O+ Eens kijken of het mij nog lukt. Ze zeggen dat het moeilijker wordt als je ouder wordt.
  maandag 8 oktober 2012 @ 15:41:25 #94
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117733928
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:39 schreef An24 het volgende:

[..]

Tof Vik ^O^

[..]

Ik begin donderdag weer :+ Of in ieder geval is het een cursus ter voorbereiding op een opleiding O+ Eens kijken of het mij nog lukt. Ze zeggen dat het moeilijker wordt als je ouder wordt.
Tof!

Vik ook tof!

Woei :7 Ik wil nog een online cursus doen (digital painting o.a.) en Spaans leren en misschien nog wat talen *O* En misschien nog een werkgerelateerd cursusje doen, maar gezien mijn werk ook trainingen geeft en ik die materialen voortdurend langs zie komen is dat wellicht wat overbodig :+
  maandag 8 oktober 2012 @ 15:57:09 #95
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_117734536
'en misschien nog wat talen' _O- :P.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 8 oktober 2012 @ 15:57:16 #96
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_117734542
Ik voel die behoefte echt totaal niet... Zou ook niets weten. Zou alleen wel Chinees willen leren ergens heb ik wel spijt dat ik niet na de HAVO naar de tolk/vertaler opleiding ben gegaan, maar ben doorgestroomd naar 6VWO en toen ook naar de uni moest maar dat is nogal een klus en ik weet gewoon dat daar niks van terecht komt naast fulltime werken.
pi_117734610
Ik zou ook nog zoveel kunnen leren, ben gewoon te lui :+
  maandag 8 oktober 2012 @ 15:59:56 #98
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_117734645
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:57 schreef Viking84 het volgende:
'en misschien nog wat talen' _O- :P.
Alles begint met ambitie! :7
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 16:04:10 #99
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117734804
Voor nieuwe inspiratie net dit boek besteld: http://webshop.voedingscentrum.nl/balansdag-kookboek.html :s)
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:06:15 #100
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_117734884
o god; ik herken het wel.... Ik kan me niet voorstellen dat ik nooit weer een opleiding ga doen. Inmiddels ontplooi ik mezelf door anderen te scholen (scholingscommissie) en om het werk op de afdeling te optimaliseren (beademingscommissie). Maar ik sluit zeker niet uit dat ik nog eens een andere opleiding ga doen...
Maja welke he? ik wil niet een te beperkte keuze maken.

Mo; ik heb het ook niet helemaal meegekregen, maar in elk geval een dikke knuffel voor jou *knuffel*.

En lijstje van vandaag;
o; biogarde met appel
t; mandarijn
s: wandelen bos
l: 2 gekookte eieren, 2 cracottes pindakaas, beetje gerookte zalm
t: handje nootjes
s: 40 min WII
d: vis en wortels
t; denk een paar kruidnootjes bij de koffie ;)

Gister:
o: biogarde met appel
t: snack a jack
t: ministukje notenkoek
l: 2 cup a soup champignon, 2 crackers light-jam, 2 eieren
d: pasta
t: nootjes, 20 + kaas
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')