abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:54:07 #1
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_117622049
Hier verder, en als je een topic vol laat lopen, open dan ook een nieuwe, vriend So-Surreal..

quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:43 schreef seiramu het volgende:
Op sites zoals WriteAPrisoner.com is het mogelijk om te corresponderen met gedetineerden uit de VS. Je kunt de profielen van de gevangenen bekijken en zien welke misdaden zij hebben gepleegd.

Vroeger toen ik 15-18 jaar was liep ik vaak rond met de gedachte om te schrijven met gevangenen omdat ze zich vast eenzaam voelen en omdat het gevangenis leven en wat een gedetineerde nou allemaal doormaakt mij interessant leek. Maar ik durfde er nooit aan te beginnen omdat ik mijn adresgegevens niet wil vrijgeven. Ik keek net rond op de site en zocht naar profielen van mensen die houden van tekenen. Maar wanneer ik op 'see crime' druk en lees dat hij of zij iemand heeft ontvoerd of vermoord word ik gelijk bang en denk ik 'laat maar' :@.

Ik vroeg af of er mensen op FOK! zijn die schrijven met gedetineerden of mensen kennen die dat doen. Daarnaast vroeg ik mij af wat jullie mening is hierover.
Een van de sites waar je met gedetineerden in contact kan komen (VS): http://writeaprisoner.com

Tip van /me: Let een beetje op wat het profiel van desbetreffend persoon jou kan vertellen, als ze donations aan hebben staan heb je kans dat ze eerder om geld gaan zeuren. Ga ook mensen die de site lijken te gebruiken als datingsite uit de weg, scheelt jou en hun uiteindelijk veel ellende. Begin ook niet in je allereerste brief te vragen naar hun misdaad, dat komt uiteindelijk vanzelf wel (of helemaal niet).

M'n laatste bericht:

quote:
[quote]0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:51 schreef abhinnaya het volgende:
Volgens mij is het normaal dat je postzegels meestuurt met je brief. Geld geven mag vaak niet :)
Ik bedoelde niet cash maar via GWK oid.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:24:49 #2
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_117623053
Nou sorry hoor, ik zie niet in waarom je met die mensen zou willen gaan schrijven? De mensen die dit doen zijn vaak ook een beetje labiel imo.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:25:43 #3
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_117623080
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:24 schreef controlaltdelete het volgende:
Nou sorry hoor, ik zie niet in waarom je met die mensen zou willen gaan schrijven? De mensen die dit doen zijn vaak ook een beetje labiel imo.
Mensen maken nu eenmaal (grote) fouten, dan zijn ze niet direct gestoord/labiel.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:26:26 #4
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117623103
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:24 schreef controlaltdelete het volgende:
Buiten dat ze niet altijd labiel zijn, waarom zouden labiele mensen geen leuke brief mogen ontvangen?
pi_117623196
Volgens mij bedoelt hij niet dat de gedetineerden labiel zijn, maar de schrijvers :')
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:30:51 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117623257
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:29 schreef Tchock het volgende:
Volgens mij bedoelt hij niet dat de gedetineerden labiel zijn, maar de schrijvers :')
Ow ja, nu ik de zin nogmaals lees lijkt ze inderdaad de schrijvers te bedoelen :D Hoewel ik nog steeds niet snap waarom die mensen labiel zouden zijn?
pi_117623310
Wie ga jij schrijven dan kwiwiwi?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:34:02 #8
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117623335
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:32 schreef drumstickNL het volgende:
Wie ga jij schrijven dan kwiwiwi?
Niemand, maar vond het wel een interessant topic :P
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:39:29 #9
189978 controlaltdelete
pi_117623482
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:29 schreef Tchock het volgende:
Precies. Er zijn toch tig betere goede doelen te vinden dan schrijven met een geditineerde? Wat heb je eraan? De meeste vrouwen die dit doen hebben toch vaak een laag zelfbeeld van zichzelf en denken ook nog eens dat ze zo'n geditineerde kunnen veranderen door hun briefjes.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:41:24 #10
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_117623538
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:39 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Precies. Er zijn toch tig betere goede doelen te vinden dan schrijven met een geditineerde? Wat heb je eraan? De meeste vrouwen die dit doen hebben toch vaak een laag zelfbeeld van zichzelf en denken ook nog eens dat ze zo'n geditineerde kunnen veranderen door hun briefjes.
Ik ben een man.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:41:51 #11
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117623554
quote:

[..]

Je komt behoorlijk over als een zelfbenoemd psycholoog.

Waarop baseer je deze mening?
Ook hoi !
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:42:46 #12
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117623584
quote:

[..]

O really? Bron?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:49:16 #13
189978 controlaltdelete
pi_117623775
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:41 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Je komt behoorlijk over als een zelfbenoemd psycholoog.

Waarop baseer je deze mening?
Kwestie van realistisch en logisch denken. Een beetje gezond denkende vrouw gaat niet met een bajesklant schrijven, wat heb je eraan, wat is je doel en wat schiet je ermee op? En voor de mannen: met wie wil je dan gaan schrijven? Met een kerel of met een griet die in de bak zit? Maar goed, er zijn mensen die het doen idd, die een crimineel persoon op één of andere manier aantrekkelijk vinden iets in de trant van, mmmmm lekker a bad guy/girl wie weet verander ik hem wel. Iemand als Dutroux of zelfs Charles Manson krijgen stapels post en vergeet onze eigen gesjeesde Joran niet!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:53:21 #14
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117623891
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:49 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Kwestie van realistisch en logisch denken. Een beetje gezond denkende vrouw gaat niet met een bajesklant schrijven, wat heb je eraan, wat is je doel en wat schiet je ermee op? En voor de mannen: met wie wil je dan gaan schrijven? Met een kerel of met een griet die in de bak zit? Maar goed, er zijn mensen die het doen idd, die een crimineel persoon op één of andere manier aantrekkelijk vinden iets in de trant van, mmmmm lekker a bad guy/girl wie weet verander ik hem wel. Iemand als Dutroux of zelfs Charles Manson krijgen stapels post en vergeet onze eigen gesjeesde Joran niet!
Gelukkig hebben we dr. controlaltdelete in ons midden die op basis van goed wetenschappelijk onderzoek een zelfbedachte en niet geteste theorie even uitlegt hoe het zit.

Wat een verschrikkelijk slechte generalisering dit, ongelofelijk.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:56:37 #15
189978 controlaltdelete
pi_117623992
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:53 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we dr. controlaltdelete in ons midden die op basis van goed wetenschappelijk onderzoek een zelfbedachte en niet geteste theorie even uitlegt hoe het zit.

Wat een verschrikkelijk slechte generalisering dit, ongelofelijk.
Tja ga maar eens zoeken via google, daar heb ik op dit moment geen tijd voor en kijk eens wat reportages via you tube.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:58:17 #16
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117624057
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:56 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Tja ga maar eens zoeken via google, daar heb ik op dit moment geen tijd voor en kijk eens wat reportages via you tube.
Ah Youtube, de broedplaats van valide onderzoek _O- Kom als je tijd hebt maar met een echte bron.
pi_117624383
quote:

[..]

Ik denk dat er meerdere redenen zijn. Ten eerste is het een vorm van charity-werk. Immers, de gevangenen zijn heel erg blij met dit soort contacten. De voldoening die dat geeft is voor sommigen genoeg.

Verder zijn er mensen die het boeiend vinden om een inzichtje te krijgen in de geest van dit soort mensen. En dan bedoel ik dus niet Psy-freak, die met een wat dat betreft 'lichte' crimineel praat, maar mensen die communiceren met moordenaars en dergelijke. En hoewel ik dat niet in deze vorm zou doen, vind ik dat ook erg boeiend.

Ten derde is er een stuk nieuwsgierigheid. Zowel naar het gevangenisleven an sich als naar de mensen waarmee je schrijft. Wat deden ze fout? Wie zijn ze? Hoe zien ze er uit?

Ik denk dat je niet zo kortzichtig moet zijn en je wat open moet stellen voor de visie van anderen. Sommige mensen helpen ouderen met een pc omgaan, sommigen maken pinguïns schoon in een olievlek bij Australië, sommigen schrijven met gedetineerden. Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde voorkeuren.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:10:31 #18
189978 controlaltdelete
pi_117624411
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:58 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ah Youtube, de broedplaats van valide onderzoek _O- Kom als je tijd hebt maar met een echte bron.
Hoef je niet zo kippig te doen elk mens met een gezonde beredering kan zien dat de meeste vrouwen die dit soort types schrijven vaak onzekere vrouwen zijn, het is ook nog eens spannend schrijven met een crimineel, denkende dat ze zo'n man wel weer goed krijgen, gaan vaak ook nog geloven in zijn onschuld en krijgen zo eens wat aandacht bla bla etc etc. Noem me dan eens een goede reden waarom iemand zou moeten gaan schrijven met een gedetineerde? Ik ga liever met een bejaarde wandelen als ik iets goed wil doen.

FYI: op You Tube kun je tevens tig docu's vinden niet alleen filmpjes over honden& katten of muziekvideo's, zelfs over wetenschappelijke onderzoeken. ;)
pi_117624417
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:49 schreef controlaltdelete het volgende:
Maar goed, er zijn mensen die het doen idd, die een crimineel persoon op één of andere manier aantrekkelijk vinden iets in de trant van, mmmmm lekker a bad guy/girl wie weet verander ik hem wel. Iemand als Dutroux of zelfs Charles Manson krijgen stapels post en vergeet onze eigen gesjeesde Joran niet!
Oh en nog hier over; er zijn inderdaad mensen die smoorverliefd worden op dat soort types. Ik wil ook niet ontkennen dat veel er van zelf niet helemaal sporen. Maar die doen over het algemeen niet mee aan dit soort projecten en zitten zeker niet in dit topic.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:20:49 #20
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_117624723
Wat is nu het probleem?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:20:56 #21
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117624725
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:10 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

elk mens met een gezonde beredering kan zien dat de meeste vrouwen die dit soort types schrijven vaak onzekere vrouwen zijn,
Elk mens dat gezond kan redeneren weet dat je niet zomaar kunt generaliseren uit iets dat je "eens een keer hebt gehoord/gezien".
quote:
Noem me dan eens een goede reden waarom iemand zou moeten gaan schrijven met een gedetineerde?
Ik zou niet weten waarom iemand zou moeten schrijven met een gedetineerde, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen het interessant vinden. Ten eerste omdat het weer eens wat anders is als hobby, sommige mensen vinden het leuk om nieuwe en wellicht wat abnormale dingen uit te proberen en ten tweede omdat ze het interessant vinden om eens te zien wat zo iemand nou bezig houdt, en wat voor denkbeelden hij/zij heeft. Lijkt mij ook wel interessant om een kijkje te nemen in het leven van een gedetineerde, ook al is dat 'maar' per brief.
quote:
Ik ga liever met een bejaarde wandelen als ik iets goed wil doen.
Dat kan.
quote:
FYI: op You Tube kun je tevens tig docu's vinden niet alleen filmpjes over honden& katten of muziekvideo's, zelfs over wetenschappelijke onderzoeken. ;)
Leuk, maar als zo'n onderzoek op youtube wordt besproken is er ook een papieren versie van, en die wil ik zien omdat juist daar de belangrijkste informatie in staat.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:36:26 #22
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117625278
Schrijven de FOK!kers hier allemaal met gedetineerden uit de VS?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:45:45 #23
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_117625595
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:36 schreef kwiwi het volgende:
Ik wel.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:56:47 #24
362821 Oswald_Montecristo
Domo Arigato, Mr. Roboto
pi_117634318
Ik word genegeerd door mijn gevangene
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:58:19 #25
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117634371
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 17:56 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Ik word genegeerd door mijn gevangene
_O-
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 18:02:43 #26
Domo Arigato, Mr. Roboto
pi_117634526
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 17:58 schreef Logician78 het volgende:

[..]

_O-
Dat is een harde klap voor me.
pi_117634762
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 18:02 schreef Oswald_Montecristo het volgende:

[..]

Dat is een harde klap voor me.
Misschien is 'ie neergestoken met een schroevendraaier. Of wc-papier. Die lui zijn inventief joh!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 18:11:29 #28
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117634774
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:10 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Hoef je niet zo kippig te doen elk mens met een gezonde beredering kan zien dat de meeste vrouwen die dit soort types schrijven vaak onzekere vrouwen zijn, het is ook nog eens spannend schrijven met een crimineel, denkende dat ze zo'n man wel weer goed krijgen, gaan vaak ook nog geloven in zijn onschuld en krijgen zo eens wat aandacht bla bla etc etc. Noem me dan eens een goede reden waarom iemand zou moeten gaan schrijven met een gedetineerde? Ik ga liever met een bejaarde wandelen als ik iets goed wil doen.

Vroeger, toen internet nog niet zo groot was, toen hadden mensen penvriendin over de gehele wereld. Gevonden door bijv. bericht je op teletekst of in de Penny.

Hoe zal het nu met deze mensen gaan? Ingestort, labiel?
Ook hoi !
pi_117774198
Ik wordt ook genegeerd door mijn gevangene :o
Enthousiaste brief ontvangen, een nog enthousiastere brief terug geschreven en daarna niks...

Ik ben teleurgesteld!

Nee, ik ben geen onzeker op aandacht geilend vrouwspersoon.

Edit. Wel een vrouw trouwens :D Voordat daar weer verwarring over ontstaat.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 14:40:51 #30
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_117774352
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:36 schreef kwiwi het volgende:
Daar ga ik niet aan beginnen. Vind het wel leuk om ervaringen te lezen :D
All she wants and needs is just a little taste..
pi_119127646
Worden er nog een beetje brieven verstuurd of ontvangen?
pi_119128346
hee,

ik raakte ook geïntresseerd in het mailen met gedetineerden en heb de Bonjo contactbureau site bezocht. Ik heb gemaild en iedereen mag daar zich opgeven en het is helemaal kosteloos & anoniem. Ik heb het met mijn ouders besproken ( Ben bijna 15 jaar ) en ze vinden het ook prima, dus nu wil ik reageren op een advertentie. Maar kan iemand omschrijven wat je in de eerste mail het beste kan zeggen/vragen ? ;$
Don't act like you care if you don't give a fuck about me =$$
pi_119128386
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 16:03 schreef floeffx het volgende:
ild en iedereen mag daar zich opgeven en het is helemaal kosteloos & anoniem. Ik heb het met mijn ouders besproken ( Ben bijna 15 jaar ) en ze vinden het ook
Vertel wat over jezelf, en de motivatie om te schrijven. Zo moeilijk is 't niet, toch? ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_119128630
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 16:05 schreef Messina het volgende:

[..]

Vertel wat over jezelf, en de motivatie om te schrijven. Zo moeilijk is 't niet, toch? ;)
En meer ? =$
Moet het een lange brief zijn ?
Ik denk inderdaad niet dat het moeilijk zal zijn, maar ik denk dat ik erg graag wil dat alles ook goed overkomt, over mijn motivatie enzo. Dus daarom even wat info erover vragen! ;)
pi_119128689
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 16:11 schreef floeffx het volgende:

[..]

En meer ? =$
Moet het een lange brief zijn ?
Ik denk inderdaad niet dat het moeilijk zal zijn, maar ik denk dat ik erg graag wil dat alles ook goed overkomt, over mijn motivatie enzo. Dus daarom even wat info erover vragen! ;)
Joh, de meesten zijn al blij dat ze uberhaupt wat krijgen :)
Vertel over je hobbies, wat je doet in het dagelijks leven, etc. Go with the flow, je zult zien dat je zo twee kantjes vol hebt :P
pi_119128757
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 16:12 schreef Messina het volgende:

[..]

Joh, de meesten zijn al blij dat ze uberhaupt wat krijgen :)
Vertel over je hobbies, wat je doet in het dagelijks leven, etc. Go with the flow, je zult zien dat je zo twee kantjes vol hebt :P
Oke ik ga dan maar is iemand adventeren! haha,
Ik zal eens kijken of het wilt.
Bedankt !
pi_119139888
Ik ben er afgelopen maand mee begonne. Vandaag mijn eerste brief binnen gekregen. Toch heeft het wel iets. Ouderwets schrijven!
Weet iemand toevallig hoe zwaar een brief van 3 kantjes ongeveer weegt?
Geniet nooit met mate!
pi_119176007
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 20:31 schreef gupje86 het volgende:
Ik ben er afgelopen maand mee begonne. Vandaag mijn eerste brief binnen gekregen. Toch heeft het wel iets. Ouderwets schrijven!
Weet iemand toevallig hoe zwaar een brief van 3 kantjes ongeveer weegt?
Rond de ¤0,92 cent is dat als het klopt ..
En 1 A4'tje weegt ongeveer 5 gram. ;p
pi_119205907
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2012 19:55 schreef floeffx het volgende:

[..]

Rond de ¤0,92 cent is dat als het klopt ..
En 1 A4'tje weegt ongeveer 5 gram. ;p
mooi dan heb ik het goed gedaan haha
Geniet nooit met mate!
  woensdag 14 november 2012 @ 19:54:58 #40
330855 ejiraM
for the greater good
pi_119211488
Ik twijfel heel erg na het lezen van dit topic. Enerzijds wil ik heel graag zoiets doen, anderzijds ben ik bang dat ik me er nu heel enthousiast in ga storten en na twee brieven, hoe leuk en enthousiast ook het gewoon alweer gehad heb, dat de brief twee weken blijft liggen op bureau en vervolgens ergens in een hoekje verdwijnt om mij over een jaar ineens een intens schuldgevoel te bezorgen -O-
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
  woensdag 14 november 2012 @ 19:55:09 #41
330855 ejiraM
for the greater good
pi_119211497
Mijn eerste quote in plaats van bewerk, toch weer een FOK! hoogtepuntje in mijn carrière :')
pi_119232639
quote:
99s.gif Op woensdag 14 november 2012 19:55 schreef ejiraM het volgende:
Mijn eerste quote in plaats van bewerk, toch weer een FOK! hoogtepuntje in mijn carrière :')
haha voor alles is er een eerste keer!

Mijn gevangene wil mijn telefoonnummer hebben zodat ze me kan bellen.. Van de ene kant roep ik heel hard nee, van de andere kant twijfel ik een beetje.
Verstandig is het in ieder geval niet denk ik.
Geniet nooit met mate!
  donderdag 15 november 2012 @ 11:23:44 #43
206580 Luxuria
pi_119232789
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:18 schreef gupje86 het volgende:

[..]

Mijn gevangene wil mijn telefoonnummer hebben zodat ze me kan bellen.. Van de ene kant roep ik heel hard nee, van de andere kant twijfel ik een beetje.
Dat lijkt me toch wel eng ja :O
Dan komt het toch weer een soort van dichterbij.
Het is maar wat je zelf wilt :)
pi_119233390
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:18 schreef gupje86 het volgende:

[..]

dat vind ik best ver gaan. het zou zomaar een test kunnen zijn om te zien hoe ver je gaat. tel nummer nu en dan...
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_119242271
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:44 schreef TheClown1 het volgende:

[..]

dat vind ik best ver gaan. het zou zomaar een test kunnen zijn om te zien hoe ver je gaat. tel nummer nu en dan...
ja dat dacht ik ook al. Ga het ook niet geven!
Geniet nooit met mate!
  donderdag 15 november 2012 @ 16:17:29 #46
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_119242409
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:13 schreef gupje86 het volgende:

[..]

Heel verstandig!
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_119242534
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:13 schreef gupje86 het volgende:

[..]

ik heb de eerste deel gelezen maar toen afgehaakt. wat voor persoon heb je geschreven en hoeveel brieven al ontvangen?
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_119242569
Stel je wordt verlieft en ze vragen of je ze in 2040 of zo wil komen ophalen wat dan
Mijn nieuwe ondertitel
pi_119242642
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:17 schreef Maraca het volgende:

[..]

Heel verstandig!
ja ik heb zo mijn momenten haha.
Ze komt over een half jaar toch vrij dus dan moet ze me haar nummer maar sturen als ze vrij komt :')
Geniet nooit met mate!
pi_119243975
Schrijf je met iemand uit Amerika dan? Want dan lijkt het me toch ook vrij prijzig voor zo iemand om te bellen naar Nederland.
pi_119244086
Ja uit amerika. Denk dat ze dan dmv collect call zou willen bellen hier heen, aangezien ze niet werkt. Maar daar trappen we dus niet in..
Geniet nooit met mate!
pi_119244527
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:04 schreef gupje86 het volgende:
Ja uit amerika. Denk dat ze dan dmv collect call zou willen bellen hier heen, aangezien ze niet werkt. Maar daar trappen we dus niet in..
Kan toch niks gebeuren eigenlijk? :P
Tenzij het echt je huisnummer is
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_119246172
quote:
14s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:16 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

Kan toch niks gebeuren eigenlijk? :P
Tenzij het echt je huisnummer is
nee heb alleen een mobiel nummer. Kan ook weinig gebeuren denk ik maar ben bang dat ze dan ook gaat zeuren om geld. En ik heb trouwens ook weinig zin om de collect calls te betalen.
Geniet nooit met mate!
pi_119264865
Write a prisoner.. Okee.. ik zal eens ff kijken, best apart.. vind ouderwets brieven schrijven leuk, vroeger heel veel gedaan met mensen over de hele wereld. Maar een gevangene???! hahaha...

Edit: OMG ik zie een lekkerding.. die ga ik schrijven :)

[ Bericht 14% gewijzigd door Ermemmertje op 16-11-2012 05:18:40 ]
  vrijdag 16 november 2012 @ 06:56:49 #55
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_119265079
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 05:11 schreef Ernemmertje het volgende:
Write a prisoner.. Okee.. ik zal eens ff kijken, best apart.. vind ouderwets brieven schrijven leuk, vroeger heel veel gedaan met mensen over de hele wereld. Maar een gevangene???! hahaha...

Ik wilde zeggen "mannen :') " maar zag toen je UI _O-
pi_119265334
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 18:03 schreef gupje86 het volgende:

[..]

nee heb alleen een mobiel nummer. Kan ook weinig gebeuren denk ik maar ben bang dat ze dan ook gaat zeuren om geld. En ik heb trouwens ook weinig zin om de collect calls te betalen.
Collect calls zijn belletjes op jouw kosten dus?
pi_119265458
quote:

hou je ons op de hoogte van de ontwikkelingen?
pi_119266417
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2012 07:46 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

Collect calls zijn belletjes op jouw kosten dus?
jup... En ik weet wel betere dingen om mijn geld aan uit te geven. Postzegels zijn al duur genoeg!
Geniet nooit met mate!
pi_119267185
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 08:03 schreef TheClown1 het volgende:

[..]

hou je ons op de hoogte van de ontwikkelingen?
Ik laat natuurlijk weten of ik een brief terug heb ontvangen :)
pi_119269700
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 14:36 schreef Hilzillah het volgende:
Ik wordt ook genegeerd door mijn gevangene :o
Enthousiaste brief ontvangen, een nog enthousiastere brief terug geschreven en daarna niks...

Ik ben teleurgesteld!

Nee, ik ben geen onzeker op aandacht geilend vrouwspersoon.

Edit. Wel een vrouw trouwens :D Voordat daar weer verwarring over ontstaat.
ik wordt :') woooooow
#freefrederike
pi_119269885
quote:

Weer een verkrachter/pedo? Want meestal als ik dacht "oh, die ziet er niet verkeerd uit" was het een verkrachter :P.
pi_119270149
Ik zou wel eens met een gangster uit een bende willen schrijven, ja. Beetje ervaringen delen. Verkrachters/Pedo's mogen van mij meteen de gaskamer in. :)
#freefrederike
  vrijdag 16 november 2012 @ 12:03:26 #63
206580 Luxuria
pi_119271155
quote:
Wie wie wie? :9
pi_119272087
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:03 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Wie wie wie? :9
Vind deze wel cute http://writeaprisoner.com/Template.aspx?i=z-ak4496 :9
  vrijdag 16 november 2012 @ 12:35:22 #65
206580 Luxuria
pi_119272204
quote:
Die heeft idd wel wat :D
pi_119272241
quote:
Die zit 10+ jaar vast voor robbery?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_119273183
Als iemand vroeger een man was en zich om heeft laten bouwen zouden ze zich dan verplicht als transseksueel kenbaar moeten maken? Of is dit iets wat ze zelf bepalen..
Geniet nooit met mate!
  vrijdag 16 november 2012 @ 13:55:10 #68
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119274669
Zo, en weer verder zonder gebitch
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_119475331
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 23:05 schreef Luxuria het volgende:
Kun je ook ergens Nederlanders schrijven?
Goede vraag, want daar kan ik tot nu toe ook op Google vrij weinig over vinden. Hoe kun je ín Nederland met Nederlandse gedetineerden schrijven? Iemand suggesties?
  woensdag 21 november 2012 @ 19:18:45 #70
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_119475469
Hmm.. zou je dat wel willen? Vind dat op de een of andere manier toch een beetje "eng in de buurt" :+
pi_119476451
Je zou een keer naar de gevangenis kunnen bellen of mailen, misschien dat ze er daar wat meer informatie over hebben.
Persoonlijk vind ik het echter ook een beetje te dichtbij.
Geniet nooit met mate!
  woensdag 21 november 2012 @ 19:44:38 #72
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_119476837
Wat een bijzonder topic en wat een unieke kans om met zulke mensen in contact te komen. Wie in dit topic schreef er nou ook echt? Waar praten jullie over? :)
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_119477049
Ik schrijf echt. We praten over vanalles en nog wat.
Over wat ik meegemaakt heb en hoe ik me voel, en omgekeerd.
Best boeiend!
Geniet nooit met mate!
pi_119479166
Gupje, schrijf jij met Amerikanen?
pi_119479440
Jazeker!
Geniet nooit met mate!
pi_119480956
Hoe lang al? En met hoeveel mensen? Ik heb een hoop vragen :D Hoe ben jij ooit begonnen? Ik heb namelijk interesse om ook te gaan schrijven en ga graag goed voorbereid te werk :D Dus als je nog tips hebt, zijn ze meer dan welkom!
pi_119481201
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 21:07 schreef FannyBling het volgende:
Hoe lang al? En met hoeveel mensen? Ik heb een hoop vragen :D Hoe ben jij ooit begonnen? Ik heb namelijk interesse om ook te gaan schrijven en ga graag goed voorbereid te werk :D Dus als je nog tips hebt, zijn ze meer dan welkom!
Stap 1. Kies het lekkerste wijf dat er is oO/
  woensdag 21 november 2012 @ 21:13:56 #78
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_119481207
Voor degenen die liever iemand mailen dan schrijven heb ik deze vent gevonden. Zit vast voor access device fraud (wat volgens google inbreken is op een systeem om toegang tot kabel en tv te krijgen, maar aangezien hij in de Marine zat zal het wat erger zijn.. en anders is hij zwaar de lul :'))
pi_119485431
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 21:07 schreef FannyBling het volgende:
nog niet zo lang. 2 of 3 maandjes denk ik.
Ben nu met 3 mensen aan het schrijven.

Tips.. Uhh.. Kijk bij het uitzoeken van iemand of ze donaties accepteren. Als ze dit willen heb je dikke kans dat ze om geld gaan zitten schooien.
Verder moet je ff kijken waarvoor ze vast zitten en hoelang ze nog vast zitten.
Het heeft weinig nut om met iemand te gaan schrijven die over een half jaar al los komt.
Gewoon je gevoel volgen, als je denkt dat iets niet klopt is dat waarschijnlijk ook zo.
Geniet nooit met mate!
pi_120185691
Hallo!

Voor een artikel voor www.vice.com ben ik op zoek naar meisjes/vrouwen (leeftijd: 18-30) die schrijven met gedetineerden. Het gaat hier niet om vrienden of familie, maar gedetineerden die voordat jij/zij met hen begon te schrijven nog onbekend waren. Als je het tof vindt om mee te werken, of iemand kent die dit leuk vindt hoor ik dat heel graag.

Met vriendelijke groet,

Lisa
Dick, het zijn allemaal bijnamen
pi_120190155
Schrijft iedereen hier gevangene via WriteAPrisoner?
Ik weet nog dat ik via daar eens digitaal een brief heb geschreven, die daar dan uitgeprint wordt, maar nooit meer wat van gehoord..

Ik heb eens een adres ontvangen via een charity-organisatie, alleen ik krijg de brieven terug met politiestempel en een dik rood kruis, hij zal wel geen post mogen ontvangen. Ga het van de week nog eens proberen, misschien dat 'ie beperkingen had om één of andere reden...

Ik ben hier al lang mee bezig en toch slaag ik er niet in om contact met een gevangene te maken. Iemand nog tips/adressen/sites waar ik wat zou kunnen vinden?
Let what you love be what you do ♥
pi_120190872
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 21:13 schreef Maraca het volgende:
Voor degenen die liever iemand mailen dan schrijven heb ik deze vent gevonden. Zit vast voor access device fraud (wat volgens google inbreken is op een systeem om toegang tot kabel en tv te krijgen, maar aangezien hij in de Marine zat zal het wat erger zijn.. en anders is hij zwaar de lul :'))
Waar heb jij gevonden dat het voor access device fraud is?
Ik vind alleen maar aanklachten voor verkrachting en kinderporno..

quote:
A. Character evidence of peacefulness.
The initial charges brought against Toohey included rape,
assault consummated by a battery, adultery, receiving stolen
property, and two specifications relating to child pornography.
Bron: http://www.armfor.uscourt(...)2006Term/05-0127.pdf
  dinsdag 11 december 2012 @ 14:48:00 #83
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_120190996
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:44 schreef Brendaa het volgende:

[..]

Waar heb jij gevonden dat het voor access device fraud is?
Ik vind alleen maar aanklachten voor verkrachting en kinderporno..

[..]

Bron: http://www.armfor.uscourt(...)2006Term/05-0127.pdf
LOL. Ik hoop dat Maraca nog niet met 'm aan het schrijven is.
Als je op writeaprisoner klikt op 'see crime' zie je alleen dat 'access device fraud' staan..
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_120191049
quote:
Dat lijkt mij echt zo'n persoon die heel lief is en als er één ding niet volgens zijn plan gaat dan raped hij je zo hard als die maar kan. _O-
If not now, then when.
pi_120191106
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:48 schreef Dromer het volgende:

[..]

Als je op writeaprisoner klikt op 'see crime' zie je alleen dat 'access device fraud' staan..
Ja, ik zag het.. Vaag verhaal.
pi_120191173
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Dat lijkt mij echt zo'n persoon die heel lief is en als er één ding niet volgens zijn plan gaat dan raped hij je zo hard als die maar kan. _O-
Hahaha ag hem schrijf ik ook niet. Heb toevallig vandaag mn eerste echte handgeschreven brief ontvangen van een gevangene (andere). Erg leuk om te ontvangen en lezen! Alleen toen ik zijn naam ging googlen had ik meteen zoiets van :') . Die schrijf ik dus niet meer :')

Katten moordenaar :') Houdt zeker niet van katten :') . Oja en heroïne verslaafd. Zijn facebook zag er ook behoorlijk gestoord uit dus die schrijf ik niet terug hahaha. Dat wordt een andere uitkiezen straks :')
pi_120191279
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:52 schreef Ernemmertje het volgende:

[..]

Hahaha ag hem schrijf ik ook niet. Heb toevallig vandaag mn eerste echte handgeschreven brief ontvangen van een gevangene (andere). Erg leuk om te ontvangen en lezen! Alleen toen ik zijn naam ging googlen had ik meteen zoiets van :') . Die schrijf ik dus niet meer :')

Katten moordenaar :') Houdt zeker niet van katten :') . Oja en heroïne verslaafd. Zijn facebook zag er ook behoorlijk gestoord uit dus die schrijf ik niet terug hahaha. Dat wordt een andere uitkiezen straks :')
Hahaha sick. :') Ik snap niet waarom je die safety checks niet van te voren doet. Wat is jou drijfveer achter het schrijven? Wat probeer je ermee te bereiken? :)
If not now, then when.
pi_120191346
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik snap waarom je die safety checks niet van te voren doet.
Same, waarom doe je dat niet van te voren? Voor de meeste gevangenen is het hoog uitzonderlijk dat ze überhaupt iets ontvangen en blijven ze hopen om wat terug te krijgen. Je zal nooit echt iemand tegenkomen met een "leuk" verleden daar, toch?
pi_120191371
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Hahaha sick. :') Ik snap waarom je die safety checks niet van te voren doet. Wat is jou drijfveer achter het schrijven? Wat probeer je ermee te bereiken? :)
Gewoon voor de leuk. Interessant om zo verhalen uit te wisselen met iemand in jail. Ook heb ik vroeger in mijn tienertijd vaak geschreven met penvrienden over de hele wereld en het was altijd heel erg leuk en spannend. Elke keer je brievenbus checken :') . Doet gewoon goed ook. Gewoon als hobby en wat afleiding ook wel denk ik. :)
pi_120191404
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:56 schreef Brendaa het volgende:

[..]

Same, waarom doe je dat niet van te voren? Voor de meeste gevangenen is het hoog uitzonderlijk dat ze überhaupt iets ontvangen en blijven ze hopen om wat terug te krijgen. Je zal nooit echt iemand tegenkomen met een "leuk" verleden daar, toch?
Ja was toen iets te enthousiast.. Heel snel even impulsief een 'test' mailtje geschreven, daarna nooit meer naar omgekeken.. Vanaf nu ga ik wel iemand googlen voordat ik diegene een bericht stuur! hihi.
pi_120191540
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:58 schreef Ernemmertje het volgende:

[..]

Gewoon voor de leuk. Interessant om zo verhalen uit te wisselen met iemand in jail. Ook heb ik vroeger in mijn tienertijd vaak geschreven met penvrienden over de hele wereld en het was altijd heel erg leuk en spannend. Elke keer je brievenbus checken :') . Doet gewoon goed ook. Gewoon als hobby en wat afleiding ook wel denk ik. :)
Cool, cool. Je zou die brief moeten inscannen als er geen persoonlijke dingen in staan. Lijkt mij leuk om te lezen. :)
If not now, then when.
pi_120191617
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:02 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Cool, cool. Je zou die brief moeten inscannen als er geen persoonlijke dingen in staan. Lijkt mij leuk om te lezen. :)
Goed idee! Zal ik zo even doen. :)
  dinsdag 11 december 2012 @ 15:05:17 #93
45722 Dromer
pi_120191628
Als kattenmoordenaar kun je brieven van vrouwen (verder) wel vergeten denk ik. :P
pi_120191881
Hier dus de brief die ik vandaag ontvangen heb :) Alleen schrijf ik hem niet meer terug :') Cat killer :') Al vind ik z'n complimentjes en lieve woordjes wel erg lief, doet mij wel goed :@

pi_120192015
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:12 schreef Ernemmertje het volgende:
Hier dus de brief die ik vandaag ontvangen heb :) Alleen schrijf ik hem niet meer terug :') Cat killer :') Al vind ik z'n complimentjes en lieve woordjes wel erg lief, doet mij wel goed :@

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wauw. Het valt mij op dat die aardig goed met de taal is. Ik geloof trouwens niets van die katten, hij is gewoon een mobster. :D Is toch obvious.
If not now, then when.
pi_120192091
Zal ik hem terug schrijven? Vind het ook wel een beetje zielig om hierop niet te antwoorden.. :') ;(
pi_120192241
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:17 schreef Ernemmertje het volgende:
Zal ik hem terug schrijven? Vind het ook wel een beetje zielig om hierop niet te antwoorden.. :') ;(
Sure, waarom niet. :)
If not now, then when.
pi_120192269
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:17 schreef Ernemmertje het volgende:
Ik schrijf toch liever met een man die katten vermoordt heeft dan een vrouw verkracht/vermoord heeft.. :@
pi_120192340
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:22 schreef Brendaa het volgende:

[..]

Ik schrijf toch liever met een man die katten vermoordt heeft dan een vrouw verkracht/vermoord heeft.. :$
Daar heb je helemaal gelijk in. Mja.. hij was ook nog eens heroïne verslaafd he, al zijn al die gevangenen wel drugsverslaafd geloof ik :'). Hij is ook niet zo knap ofzo. Maargoed, tis gewoon een penvriend en niets meer natuurlijk, hahaha. Al komtie wel erg over dat hij meer wilt :{ :X
pi_120192368
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:23 schreef Ernemmertje het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in. Mja.. hij was ook nog eens heroïne verslaafd he, al zijn al die gevangenen wel drugsverslaafd geloof ik :'). Hij is ook niet zo knap ofzo. Maargoed, tis gewoon een penvriend en niets meer natuurlijk, hahaha. Al komtie wel erg over dat hij meer wilt :{ :X
Italianen zijn nou eenmaal charmeurs. ;)
If not now, then when.
pi_120192405
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:23 schreef Ernemmertje het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mannen zo zullen reageren op een meid/vrouw die schrijft. Ik bedoel, dat is hier al zo, laat staan in een gevangenis waar ze amper vrouwen zien :D

Mja.. Heroine-verslaafd.. Misschien klinkt dit een beetje sensatie-achtig, maar ik zou juist graag iemand hebben die dat heeft, vooral omdat het gespreksstof kan opleveren, je kan het hebben over het wáárom, en wat het hem helpt. Ik zou het alleen maar interessant vinden, al is het wel zonde van hemzelf :)
pi_120192430
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:24 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Italianen zijn nou eenmaal charmeurs. ;)
:D Das waar! Altijd leuk als iemand zo lief doet. :)
pi_120192463
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:25 schreef Brendaa het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mannen zo zullen reageren op een meid/vrouw die schrijft. Ik bedoel, dat is hier al zo, laat staan in een gevangenis waar ze amper vrouwen zien :D

Mja.. Heroine-verslaafd.. Misschien klinkt dit een beetje sensatie-achtig, maar ik zou juist graag iemand hebben die dat heeft, vooral omdat het gespreksstof kan opleveren, je kan het hebben over het wáárom, en wat het hem helpt. Ik zou het alleen maar interessant vinden, al is het wel zonde van hemzelf :)
Ja idd, ik ben ook wel nieuwsgierig naar die verhalen allemaal. Genoeg om over te schrijven!
pi_120193878
Gisteren toevallig ook weer een brief binnen gekregen!
Alleen beetje lastig dat ze echt een heel chaotisch handschrift heeft en best veel afkort. Zit soms 5 minuten naar een zin te staren voor ik zie wat er staat _O-
Geniet nooit met mate!
pi_120194071
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:02 schreef gupje86 het volgende:
Gisteren toevallig ook weer een brief binnen gekregen!
Alleen beetje lastig dat ze echt een heel chaotisch handschrift heeft en best veel afkort. Zit soms 5 minuten naar een zin te staren voor ik zie wat er staat _O-
Dat krijg je van jarenlang ontsnappingen plannen op wc-papier: je kunt niet meer niet in code schrijven
pi_120194197
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat krijg je van jarenlang ontsnappingen plannen op wc-papier: je kunt niet meer niet in code schrijven
Haha begint het wel op te lijken.. Nee het valt opzich wel mee alleen in combi met het handschrift word het lastig.
With a is bij haar w/a. Als het dan ook nog bijna onleesbaar is doe ik er wel even over.
Geniet nooit met mate!
pi_120194317
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:10 schreef gupje86 het volgende:

[..]

Haha begint het wel op te lijken.. Nee het valt opzich wel mee alleen in combi met het handschrift word het lastig.
With a is bij haar w/a. Als het dan ook nog bijna onleesbaar is doe ik er wel even over.
Oh, dat is in Amerika wel vrij gangbaar hoor :) w /a, o/a enzo. Al is dat wel heel erg informeel en niet iets wat je normaal in een dergelijke brief zou zetten :')
pi_120194655
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

Oh, dat is in Amerika wel vrij gangbaar hoor :) w /a, o/a enzo. Al is dat wel heel erg informeel en niet iets wat je normaal in een dergelijke brief zou zetten :')
Ja ik weet dat het vrij gangbaar is maar mijn hersenen proberen er een logisch woord van te maken als ik het niet kan lezen :') tijd om mijn hersenen eens wat meer om te schakelen naar de amerikaantjes
Geniet nooit met mate!
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:41:54 #109
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_120199453
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:48 schreef Dromer het volgende:

[..]

Holy crap :o Nee, ben niet met hem aan het schrijven :P Ben sowieso niet met iemand aan het schrijven. Weet dat ik dat op lange termijn niet vol ga houden :)
pi_120212144
Cool topic. Ik zit al een tijdje te denken om te gaan schrijven met gedetineerden, misschien maar eens echt doen :)
pi_120212294
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 23:01 schreef AppleMartini het volgende:
Cool topic. Ik zit al een tijdje te denken om te gaan schrijven met gedetineerden, misschien maar eens echt doen :)
Leuk!
Als je hulp nodig hebt roept u maar. Zijn er hier wel een aantal die schrijven.
Geniet nooit met mate!
pi_120213902
Heb vandaag brief 3 binnen van mijn boefje. Hij schrijft met een electrische schrijfmachine. Gelukkig geen moeite met handschrift ontcijferen.
pi_120214596
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 23:35 schreef Hilzillah het volgende:
Heb vandaag brief 3 binnen van mijn boefje. Hij schrijft met een electrische schrijfmachine. Gelukkig geen moeite met handschrift ontcijferen.
Oh dat is wel handig inderdaad!
Maakt dat het niet wat onpersoonlijker?

Had je boefje nog wat leuks te melden?
Geniet nooit met mate!
pi_120215074
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 23:48 schreef gupje86 het volgende:

[..]

Oh dat is wel handig inderdaad!
Maakt dat het niet wat onpersoonlijker?

Had je boefje nog wat leuks te melden?
Boefje is echt een leuke schrijver. Weet me heel erg te vermaken met zijn brieven. Het lijkt haast wel alsof hij meer te vertellen heeft dan ik :D

Hij ondertekend wel al zijn brieven handgeschreven. En dat is al een beetje onleesbaar. Dus ik denk dat het daarom is dat hij z'n brieven typt.

Morgen maar weer een mooi epistel terug sturen :D
pi_120215207
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 00:01 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Boefje is echt een leuke schrijver. Weet me heel erg te vermaken met zijn brieven. Het lijkt haast wel alsof hij meer te vertellen heeft dan ik :D

Hij ondertekend wel al zijn brieven handgeschreven. En dat is al een beetje onleesbaar. Dus ik denk dat het daarom is dat hij z'n brieven typt.

Morgen maar weer een mooi epistel terug sturen :D
Die van mij sturen iedere keer maar 1 a4tje. Denk dat het anders te duur is.. Benutten ze dus echt elke cm.. Totaal niet leesbaar haha
Geniet nooit met mate!
  woensdag 12 december 2012 @ 10:34:24 #116
45722 Dromer
pi_120221279
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 00:01 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Denk dat ie wel wat meer tijd heeft om er over na te denken.
pi_120224812
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 00:05 schreef gupje86 het volgende:

[..]

Die van mij sturen iedere keer maar 1 a4tje. Denk dat het anders te duur is.. Benutten ze dus echt elke cm.. Totaal niet leesbaar haha
2 tot 3 A4tjes, en helemaal vol getypt. Voor en achterkant. :)

quote:
3s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:34 schreef Dromer het volgende:

[..]

Denk dat ie wel wat meer tijd heeft om er over na te denken.
Hij zit vast in Texas, en daar is het dus echt geen pretje om vast te zitten... Hij werkt door de weeks 'snachts in de wasserette, overdag een klein beetje slapen, en verder werkt hij zelf nog aan allerlei projecten om centjes te verdienen. Hij maakt en bewerkt alles wat je maar kan bedenken van leer en hij schildert en tekent veel. Hij heeft me een foto opgestuurd van de spullen die hij maakt. Ik vind de tassen vreselijk mooi. Hij vind ze vreselijk, maargoed, ik ben dan ook een 'chick' volgens hem :D
  woensdag 12 december 2012 @ 13:19:24 #118
45722 Dromer
pi_120226628
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 12:23 schreef Hilzillah het volgende:

Hij zit vast in Texas, en daar is het dus echt geen pretje om vast te zitten... Hij werkt door de weeks 'snachts in de wasserette, overdag een klein beetje slapen, en verder werkt hij zelf nog aan allerlei projecten om centjes te verdienen. Hij maakt en bewerkt alles wat je maar kan bedenken van leer en hij schildert en tekent veel. Hij heeft me een foto opgestuurd van de spullen die hij maakt. Ik vind de tassen vreselijk mooi. Hij vind ze vreselijk, maargoed, ik ben dan ook een 'chick' volgens hem :D
Mjah.. bij eentonig werk ga ik iig wel denken, maar een pretje is het natuurlijk niet in een gevangenis. Ook in NL niet ondanks hetgeen velen beweren.
pi_120227256
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 23:35 schreef Hilzillah het volgende:
Haha van je boefje :') Ik heb ook weer een brief binnengekregen, dit keer van de lekkerding die ik als eerste had uitgekozen! :D Ik zal hem even uploaden :D
pi_120227307
Brief die ik vandaag heb mogen ontvangen. Van de lekkerding die ik als eerste uitkoos hahaha :X

pi_120227972
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 13:37 schreef Ernemmertje het volgende:
Brief die ik vandaag heb mogen ontvangen. Van de lekkerding die ik als eerste uitkoos hahaha :X

[ afbeelding ]
Ik weet wel dat je eigenlijk niets kunt afleiden uit zo'n brief maar hij komt echt leuk en sympathiek over. Enig idee waarom hij vast zit? Goed handschrift ook.
pi_120229524
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 13:57 schreef CarlosJacques het volgende:

[..]

Ik weet wel dat je eigenlijk niets kunt afleiden uit zo'n brief maar hij komt echt leuk en sympathiek over. Enig idee waarom hij vast zit? Goed handschrift ook.
Ja sowieso iets met drugs te maken. Verder eigenlijk (nog) niet. Idd een nette handschrift, viel mij ook al op, haha. Zal ook wel flink geoefend hebben in jail :')
pi_120232150
Vraag me wel af of het netjes is om die brieven zo online te zetten.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_120232196
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:58 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik vroeg me hetzelfde af.

Even iets anders.. hoeveel dagen duurt het bij jullie ongeveer voordat je een reactie binnenkrijgt?
  woensdag 12 december 2012 @ 16:03:47 #125
206580 Luxuria
pi_120232460
quote:

[ afbeelding ]
Pas maar op dat hij je niet komt opzoeken hier als hij ooit vrijkomt :P
  woensdag 12 december 2012 @ 16:31:58 #126
45722 Dromer
pi_120233738
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:58 schreef PBateman1978 het volgende:
Zonder namen en zonder echt persoonlijke details vind ik dat nog wel meevallen, maar je moet er wel mee uitkijken.
pi_120235331
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:03 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Pas maar op dat hij je niet komt opzoeken hier als hij ooit vrijkomt :P
Haha ja joh, daar zat ik ook al aan te denken, best eng dan!
pi_120237184
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 23:04 schreef gupje86 het volgende:

[..]

Leuk!
Als je hulp nodig hebt roept u maar. Zijn er hier wel een aantal die schrijven.

quote:

[ afbeelding ]
Hij komt sympathiek over! En dat handschrift O+
pi_120237550
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 13:19 schreef Dromer het volgende:

[..]

Mjah.. bij eentonig werk ga ik iig wel denken, maar een pretje is het natuurlijk niet in een gevangenis. Ook in NL niet ondanks hetgeen velen beweren.
Ik als semi ervaringsdeskundige moet dat betwisten. Daar is het vreselijk, hier hoogstens vervelend. Omdat je niet naar buiten mag. Maar verder heb je alles wat je hartje begeert....
pi_120237617
quote:

[ afbeelding ]
Hij schrijft leuk! Komt over als een aardige vent!
pi_120238533
Ik weet nog wel dat ik een documentaire had gezien waarbij een vrouw in contact kwam met een gevangene, ook via mail of telefoon, verliefd raakte en uiteindelijk hem hielp ontsnappen. Gevolg: vrouw veroordeeld voor moord.

Was van locked up abroad btw.

Dus pas maar op dames!
pi_120238587
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:51 schreef robben93 het volgende:
Ik weet nog wel dat ik een documentaire had gezien waarbij een vrouw in contact kwam met een gevangene, ook via mail of telefoon, verliefd raakte en uiteindelijk hem hielp ontsnappen. Gevolg: vrouw veroordeeld voor moord.

Dus pas maar op dames!
Hey wat leuk, eens iets anders in dat programma dan drugskoeriers gone wrong :D
pi_120240768
quote:

Dus pas maar op dames!
Locked up abroad is iets anders, jij hebt het over Break Out geloof ik...
  woensdag 12 december 2012 @ 23:39:00 #134
330855 ejiraM
for the greater good
pi_120252628
quote:

Dus pas maar op dames!
Hè, ik mis de dooie in je verhaal :+ Wie had ze vermoord, dan?
pi_120254360
Oeps break out ja.. keek allebei veel

Eh de agent die hem vervoerde van de gevangenis naar de rechtbank. Erge was dat die agent die gevangene juist psychisch steunde, meelevend was enz. en dan heb je zo'n kutwijf (straks jullie dus), die verliefd is geraakt op die gevangene door te schrijven of bellen, die ff die bewaker dood knalt voor haar schrijf/belvriendje.

Na het ontsnappen hadden ze wel goeie sex in een hotel trouwens, dus brieven schrijven!

Kusjes
pi_120257837
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:12 schreef AppleMartini het volgende:

[..]

Hij komt sympathiek over! En dat handschrift O+
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:26 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Hij schrijft leuk! Komt over als een aardige vent!
Ja vond ik ook al! Die krijgt wel een briefje van me terug :)
  donderdag 13 december 2012 @ 10:13:05 #137
206580 Luxuria
pi_120259323
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:29 schreef robben93 het volgende:
Oeps break out ja.. keek allebei veel

Eh de agent die hem vervoerde van de gevangenis naar de rechtbank. Erge was dat die agent die gevangene juist psychisch steunde, meelevend was enz. en dan heb je zo'n kutwijf (straks jullie dus), die verliefd is geraakt op die gevangene door te schrijven of bellen, die ff die bewaker dood knalt voor haar schrijf/belvriendje.

Na het ontsnappen hadden ze wel goeie sex in een hotel trouwens, dus brieven schrijven!

Kusjes
Die heb ik ook gezien idd (interessant programma).
Wat ze voor zo'n vent overhebben :N
  donderdag 13 december 2012 @ 10:15:28 #138
206580 Luxuria
pi_120259398
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:06 schreef Ernemmertje het volgende:

[..]

[..]

Ja vond ik ook al! Die krijgt wel een briefje van me terug :)
Had hij trouwens een hartje onder de brief gezet, of wat zie ik daar rechtsonder in die hoek? :D
pi_120273197
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:15 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Had hij trouwens een hartje onder de brief gezet, of wat zie ik daar rechtsonder in die hoek? :D
Daar lijkt het wel op idd maar is gewoon een soort signature van hem geloof ik. :)
pi_120360727
Hoe kijken jullie eigenlijk aan tegen het feit dat die gedetineerden je adres hebben?
pi_120365053
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 00:52 schreef AppleMartini het volgende:
Hoe kijken jullie eigenlijk aan tegen het feit dat die gedetineerden je adres hebben?
ze wonen aan de andere kant van de wereld dus de kans dat ze langs komen is vrij klein...
Met nl gevangenen zou ik ook niet snel gaan schrijven
Geniet nooit met mate!
pi_121441473
Even vraagje;

Ik heb via writeaprisoner.com iemand een e-mail gestuurd.
Nu kreeg ik de volgende e-mail:

quote:
This is a system generated message informing you that the above-named person is a federal prisoner who seeks to add you to his/her contact list for exchanging electronic messages. There is no message from the prisoner at this time.

You can ACCEPT this prisoner's request or BLOCK this individual or all federal prisoners from contacting you via electronic messaging at www.corrlinks.com. To register with CorrLinks you must enter the email address that received this notice along with the identification code below.

Email Address: ******@gmail.com
Identification Code: G5*******H

This identification code will expire in 10 days.

By approving electronic correspondence with federal prisoners, you consent to have the Bureau of Prisons staff monitor the content of all electronic messages exchanged.

Once you have registered with CorrLinks and approved the prisoner for correspondence, the prisoner will be notified electronically.
Nu was ik te laat met deze mail lezen & waren de tien dagen voorbij. Nu is mijn interesse wel gewekt natuurlijk. Allereerst omdat ik éindelijk een soort van "tegenbericht" krijg dat de gevangene ook contact wilt hebben, daarnaast omdat ik totaal niet bekend ben met dit systeem.

Ik heb heel eigenwijs mij eens geregistreerd, maar word er niet veel wijzer uit. Ze blijven vragen om die Identification Code, maar die is niet bekend op de site vanwege het verlopen ervan.

Iemand ervaring met CorrLinks, en iemand die heel toevallig misschien wel weet hoe ik nou alsnog in contact kan komen met hem?
pi_121442213
Nieuwe mail naar die gevangene sturen en zeggen dat je helaas te laat was en vragen of ie je nog een keer kan toevoegen?
pi_121446266
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:13 schreef gelestipjes het volgende:
Nieuwe mail naar die gevangene sturen en zeggen dat je helaas te laat was en vragen of ie je nog een keer kan toevoegen?
Geprobeerd, maar write a prisoner heeft een policy waardoor ik niet in korte tijd twee keer mag mailen, vanwege misbruik oid, melding niet meer voor me.

Echt zó suf dat ik die mail te laat zie.
pi_121447129
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 20:11 schreef Brendaa het volgende:

[..]

Geprobeerd, maar write a prisoner heeft een policy waardoor ik niet in korte tijd twee keer mag mailen, vanwege misbruik oid, melding niet meer voor me.

Echt zó suf dat ik die mail te laat zie.
Je zou contact kunnen opnemen met de inrichting waar hij zit, zij moeten deze codes vrijgeven aan de gevangenen.
One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas, I don't know.
pi_121540408
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 20:33 schreef mattttPUNTnl het volgende:

[..]

Je zou contact kunnen opnemen met de inrichting waar hij zit, zij moeten deze codes vrijgeven aan de gevangenen.
Daar had ik nog niet aan gedacht.. Thanks :)
Ik heb zojuist een mail aan zijn locatie gestuurd, wellicht dat zij mij verder kunnen helpen.

Ben benieuwd..
pi_121541034
Is er al iemand die nog helemaal niets van zijn/haar gekozen gevangene heeft gehoord, of heeft iedereen daadwerkelijk een brief terug ontvangen? ;)
pi_121541498
Dit topic. Waarom hebben criminelen en andere foute figuren toch zoveel aantrekkingskracht op bepaalde vrouwen?! 8)7
pi_121542185
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:20 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Dit topic. Waarom hebben criminelen en andere foute figuren toch zoveel aantrekkingskracht op bepaalde mannen en vrouwen?! 8)7
Even gefixt voor je.
pi_121593319
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:49 schreef Brendaa het volgende:

[..]

Daar had ik nog niet aan gedacht.. Thanks :)
Ik heb zojuist een mail aan zijn locatie gestuurd, wellicht dat zij mij verder kunnen helpen.

Ben benieuwd..
Ik heb reactie gehad, mail is intern doorgestuurd met de vraag of zij de gevangene mijn emailadres opnieuw in zijn contactlist willen laten toevoegen. :)
pi_121594624
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:20 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Dit topic. Waarom hebben criminelen en andere foute figuren toch zoveel aantrekkingskracht op bepaalde vrouwen?! 8)7
En waar moet men aan denken bij het woord bepaalde? :')
pi_121598031
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:24 schreef AppleMartini het volgende:
En waar moet men aan denken bij het woord bepaalde? :')
Dat weet ik ook niet, ik ken jullie niet. Maar jullie zullen een gemeenschappelijke deler hebben. Is ongetwijfeld wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Maar ik weet wel dat talloze boefjes, van Joran tot Manson, hun celdeuren niet meer open konden duwen door de ladingen brieven van aanbidsters. Misschien is het nog evolutionair residu om je aangetrokken te voelen tot bruten. Of voelt het zo lekker speciaal om vriendjes te zijn met zo'n gek: "Hij heeft dan wel negen mensen onthoofd, maar voor mij is hij zo teder en lief..." *sop* *sop*.

En ja, jullie zullen vast wel allemaal excuses voor jezelf verzinnen waarom juist jij niet tot de huppelkutjes behoort die op Joran en consorten geilen, maar hou jezelf toch niet voor de gek. Er zijn zat zielepieten op de wereld waar je een brief naar kunt sturen, maar vrouwen schrijven enkel criminelen. Tot zover mijn offtopic kritische noot hier, ik zal jullie niet meer lastig vallen. En zo komt mijn brief aan Anders nooit af...
pi_121599390
Ja, er bestaan natuurlijk alleen maar naïeve vrouwen met een plaat voor hun kop.

Ja.
pi_121923550
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 16:32 schreef vriendelijkevriend het volgende:

[..]

Dat weet ik ook niet, ik ken jullie niet. Maar jullie zullen een gemeenschappelijke deler hebben. Is ongetwijfeld wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Maar ik weet wel dat talloze boefjes, van Joran tot Manson, hun celdeuren niet meer open konden duwen door de ladingen brieven van aanbidsters. Misschien is het nog evolutionair residu om je aangetrokken te voelen tot bruten. Of voelt het zo lekker speciaal om vriendjes te zijn met zo'n gek: "Hij heeft dan wel negen mensen onthoofd, maar voor mij is hij zo teder en lief..." *sop* *sop*.

En ja, jullie zullen vast wel allemaal excuses voor jezelf verzinnen waarom juist jij niet tot de huppelkutjes behoort die op Joran en consorten geilen, maar hou jezelf toch niet voor de gek. Er zijn zat zielepieten op de wereld waar je een brief naar kunt sturen, maar vrouwen schrijven enkel criminelen. Tot zover mijn offtopic kritische noot hier, ik zal jullie niet meer lastig vallen. En zo komt mijn brief aan Anders nooit af...
:')

Er is geen andere reactie dan dit mogelijk.
pi_121923806
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 02:51 schreef Messina het volgende:

[..]

Er is geen andere reactie dan dit mogelijk.
Daarom nam ik niet eens de moeite te reageren inderdaad _O-
pi_122512557
Ik heb een kleine week terug post ontvangen van een gedetineerde uit Texas. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik eigenlijk al vergeten was met wie ik te maken had, aangezien ik een héle lange tijd geleden hem geschreven heb.

Kreeg een hele leuke enthousiaste brief terug van hem, heel open en voor zover het kan via een brief; hij kwam erg spontaan over. Heb meteen mijn best gedaan op een brief terug en ben benieuwd wat ik zal ontvangen over een paar weken.

Vraagje, is hier toevallig iemand die de regels weet qua "giften" toezenden? Stel ik doe wat postzegels bij mijn brief zodat hij deze kan gebruiken; mag dit of wordt dit ingenomen? Weet iemand waar ik dit kan vinden? Ik heb de site van de instantie afgepluist, maar helaas stond daar niets nuttigs tussen.
pi_122512636
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:25 schreef Brendaa het volgende:
Ik heb een kleine week terug post ontvangen van een gedetineerde uit Texas. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik eigenlijk al vergeten was met wie ik te maken had, aangezien ik een héle lange tijd geleden hem geschreven heb.

Kreeg een hele leuke enthousiaste brief terug van hem, heel open en voor zover het kan via een brief; hij kwam erg spontaan over. Heb meteen mijn best gedaan op een brief terug en ben benieuwd wat ik zal ontvangen over een paar weken.

Vraagje, is hier toevallig iemand die de regels weet qua "giften" toezenden? Stel ik doe wat postzegels bij mijn brief zodat hij deze kan gebruiken; mag dit of wordt dit ingenomen? Weet iemand waar ik dit kan vinden? Ik heb de site van de instantie afgepluist, maar helaas stond daar niets nuttigs tussen.
In sommige gevangenissen worden postzegels als ruilmiddel gebruikt, dus denk het niet
pi_122513154
Als het voor die penpal in Texas is: daar mag het volgens mij sowieso niet, maar ik geloof dat het in de meeste gevangenissen niet mag. Volgens mij mag je alleen geld overmaken of zo via dat jpay zodat ze er zelf postzegels voor kunnen kopen
pi_122533535
Leuk topic, wilde even een tipje geven. Er bestaat een service (nee heb geen aandelen maar wel ervaring) waarbij je dus een email/document opmaakt, die service print het uit en stuurt het vanuit america door per post. Waardoor het dus korter duurt en eventueel kunnen zij ook post ontvangen en uploaden na je mailbox daar zodat je het online kan lezen. Dit kost natuurlijk wel iets. Je koopt een soort punten 10 punten kost 10 dollar. 1 punt voor een brief van 3000 woorden. Ontvangen brieven 1 punt per 3 voor en achterkant (per brief dus niet meerdere brieven bij elkaar opgeteld). Foto s kunnen ze ook printen dit kost 1 punt.
pi_122537110
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:54 schreef davo1979 het volgende:
t een service (nee heb geen aandelen maar wel ervaring) waarbij je dus een email/document opmaakt, die service print het uit en stuurt het vanuit america door per post. Waardoor het dus korter duurt en eventueel kunnen zij ook post ontvangen en uploaden na je mailbox daar zodat je het online kan lezen. Dit kost natuurlijk wel iets. Je koopt een soort punten 10 punten kost 10 dollar. 1 punt voor een brief van 3000 woorden
Neemt wel de charme van een brief schrijven weg. :P
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 02:18:05 #161
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_122539786
Heb het niet kunnen laten om toch maar een brief te schrijven aan Marc Dutroux in de gevangenis van nijvel.

Ik heb hem geschreven dat ik zijn gedrag niet goedkeur maar dat ik de hatelijke heisa van de mensen niet kan begrijpen. Er zijn zoveel ergere dingen gebeurd. (kim de gelder die in een kinderdagverblijf 5 babys en 3 volwassenen neerstak, hier je niemand meer over zeuren)...

''Belgisch grootste staatsvijand'' Marc dutroux... (las ik eens in de krant) 8)7
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_122539823
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 02:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Heb het niet kunnen laten om toch maar een brief te schrijven aan Marc Dutroux in de gevangenis van nijvel.

Ik heb hem geschreven dat ik zijn gedrag niet goedkeur maar dat ik de hatelijke heisa van de mensen niet kan begrijpen. Er zijn zoveel ergere dingen gebeurd. (kim de gelder die in een kinderdagverblijf 5 babys en 3 volwassenen neerstak, hier je niemand meer over zeuren)...

''Belgisch grootste staatsvijand'' Marc dutroux... (las ik eens in de krant) 8)7
Vreet nog een zak chips leeg joh. De Gelder was psychotisch en met zijn slachtoffers was het vrij snel afgelopen. Bij Dutroux was er sprake van een doordacht plan uitgevoerd in duivels samenspel met o.a. zijn vrouw. Jonge weerloze meisjes die na van de straat gegrepen te zijn maandenlang onder beestachtige omstandigheden zijn opgesloten, stelselmatig seksueel misbruikt werden en van honger/dorst gestorven zijn. Als je werkelijk het verschil niet ziet ben je niet goed wijs. :W :r
Je suis Charlie Sheen
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 02:51:43 #163
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_122539934
quote:
13s.gif Op woensdag 6 februari 2013 02:26 schreef NotYou het volgende:

[..]

Vreet nog een zak chips leeg joh. De Gelder was psychotisch en met zijn slachtoffers was het vrij snel afgelopen. Bij Dutroux was er sprake van een doordacht plan uitgevoerd in duivels samenspel met o.a. zijn vrouw. Jonge weerloze meisjes die na van de straat gegrepen te zijn maandenlang onder beestachtige omstandigheden zijn opgesloten, stelselmatig seksueel misbruikt werden en van honger/dorst gestorven zijn. Als je werkelijk het verschil niet ziet ben je niet goed wijs. :W :r
geloven dat mijn berichtje waar is en niet doorhebben dat ik stevig aan het trollen was :') :')

Natuurlijk weet ik wel wat voor een monster Marc dutroux is :')
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_122540897
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 02:51 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

geloven dat mijn berichtje waar is en niet doorhebben dat ik stevig aan het trollen was :') :')

Natuurlijk weet ik wel wat voor een monster Marc dutroux is :')
Sjongejonge zeg.. Beetje triest.
pi_122540913
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:27 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

In sommige gevangenissen worden postzegels als ruilmiddel gebruikt, dus denk het niet
Nooit bij nagedacht dat ze dat als ruilmiddel kunnen gebruiken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:38 schreef gelestipjes het volgende:
Als het voor die penpal in Texas is: daar mag het volgens mij sowieso niet, maar ik geloof dat het in de meeste gevangenissen niet mag. Volgens mij mag je alleen geld overmaken of zo via dat jpay zodat ze er zelf postzegels voor kunnen kopen
Hmm, ik was zelf niet bekend met JPay. Ik heb het zelf ook in mijn brief aan hem gevraagd, wellicht dat hij de regels ook weet (zal toch haast wel), en anders maar eens verdiepen in JPay :)

Thanks voor de tip.
pi_122543243
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 00:04 schreef Messina het volgende:

[..]

Neemt wel de charme van een brief schrijven weg. :P
Dat is waar, voor mij niet ik kan heel moeilijk schrijven (de bewegingen dan) dus was het een oplossing.
pi_122886702
Nog iemand iets leuks te melden?
pi_122887644
Ik had mijn boefje een paar foto's toegestuurd. Van omgeving woonplaats, natuur, en mijn poezels. Heb een door hem gemaakte tekening gekregen van mijn poezel. Écht heel mooi!
  donderdag 14 februari 2013 @ 20:44:13 #169
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_122887858
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 20:41 schreef Hilzillah het volgende:
Ik had mijn boefje een paar foto's toegestuurd. Van omgeving woonplaats, natuur, en mijn poezels. Heb een door hem gemaakte tekening gekregen van mijn poezel. Écht heel mooi!
Ben best benieuwd naar die tekening :)
pi_122888428
ik zal zomestrakjes even kijken of ik hem kan inscannen. of iig een stukje
pi_122889303
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 20:52 schreef Hilzillah het volgende:
ik zal zomestrakjes even kijken of ik hem kan inscannen. of iig een stukje
Ja leuk!
  vrijdag 15 februari 2013 @ 08:38:00 #172
45722 Dromer
pi_122903757
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 20:41 schreef Hilzillah het volgende:
Zo krijg je wel het gevoel dat hij het serieus neemt. (niet ff een briefje eruit gooit als antwoord)
pi_122913714

Mijn Neger, gemaakt door Boefje
pi_122916880
@Hilzillah Leuk zeg!
pi_122919536
tongetje een beetje uitgeveegd helaas :(

Maar was er ook gewoon écht blij mee :)
pi_122920182
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:49 schreef Hilzillah het volgende:
tongetje een beetje uitgeveegd helaas :(

Maar was er ook gewoon écht blij mee :)
Kan gebeuren! Schrijven jullie al lang?
pi_122921897
Nee eigenlijk niet... Begonnen in dit eerste deel. :D
  vrijdag 15 februari 2013 @ 19:27:41 #178
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_122925034
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:28 schreef Hilzillah het volgende:
[ afbeelding ]

Wauw, wat mooi gedaan!
pi_123796933
Upje om te kijken of iemand nog wat leuks heeft meegemaakt?
pi_124487278
Ik heb een brief binnen gehad van ongeveer 6 kantjes en héél lief een valentijnskaartje getekend door hem. En mooie roos voorop, binnenin wat tekst en wat roosjes heel licht getekend. Lief dat hij daaraan dacht.

Ik moet toch nageven dat mijn nieuwsgierigheid naar de persoon achter hem steeds groter wordt. Hij is zo open en eerlijk (voor zover ik dat kan inschatten) over wat hij heeft meegemaakt en waardoor hij vast zit.

Ik ga vandaag mijn brief op de post doen, hoop dat ik snel weer wat terug krijg :)
pi_124500920
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:28 schreef Hilzillah het volgende:
[ afbeelding ]

Wow, super mooi getekend!

Ik heb net voor het eerst een mailtje gestuurd naar een gevangene die levenslang uitzit voor moord. Wel heftig en ik ben vooral benieuwd naar z'n verhaal, hoe hij tot zoiets gekomen is en hoe het is in de gevangenis in Amerika. Als student criminologie, vind ik dat wel echt interessant om te weten dus ik ben benieuwd...
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_124524898
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:08 schreef ntm het volgende:

[..]

Ik heb net voor het eerst een mailtje gestuurd naar een gevangene die levenslang uitzit voor moord. Wel heftig en ik ben vooral benieuwd naar z'n verhaal, hoe hij tot zoiets gekomen is en hoe het is in de gevangenis in Amerika. Als student criminologie, vind ik dat wel echt interessant om te weten dus ik ben benieuwd...
Hou er wel rekening mee dat het de bedoeling is om 'vriendschap' op te bouwen met iemand. Niet om iemand uit te horen over wat hij of zij gedaan heeft. :)
pi_124525475
Ik schrijf sinds kort met iemand in een texaanse gevangenis. Tot nu toe lijkt het me een leuke gast. Ging de fout in op zn 17e en is nu 35. Hij moet nog tot minimaal 2024.
pi_124525997
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:08 schreef ntm het volgende:

[..]

Volgens mij zit er in veruit de meeste gevallen niet echt een "goed" verhaal achter, maar was het gewoon drugs of hebzucht.
pi_124546127
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 15:11 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Volgens mij zit er in veruit de meeste gevallen niet echt een "goed" verhaal achter, maar was het gewoon drugs of hebzucht.
Nee joh, de meesten zitten daar onschuldig! :P
pi_124754072
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 15:11 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ja, ik heb wel gezocht wat hij gedaan had. Hij zat in een street gang en hij had iemand neergeschoten die dan in een andere street gang zat, waren rivalen van elkaar. En ik wil hem niet uithoren ofzo, ben wel nieuwsgierig naar hoe hij is als persoon ook. Ik merkte ook wel op dat toen ik op z'n profiel keek dat hij heel goed kan schrijven, dus ben benieuwd of ik iets terug krijg.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_125816633
Hier een ex-gedetineerde, leuk dat zoveel mensen hier de moeite nemen om contact te zoeken, in de tijd dat ik zat (6 jaar) heb ik veel mensen zien op bloeien door contacten zoals deze, gelukkig had ik zelf een lieve familie die er voor gezorgd heeft dat ik me tijd redelijk ben doorgekomen.
pi_125816731
Oja, ik ben een FOK regular, en natuurlijk zullen de admins mijn IP wel kunnen koppelen aan mijn echte username, ik hoop dat daar natuurlijk fatsoenlijk mee omgegaan word, na een redelijk turbulent leven als crimineel heb ik na de straf mijn leven drastisch omgegooid, na mijn straf uitgezeten te hebben in 1998 heb ik een keurig leven opgebouwd, ben 1 van de betere in mijn vak, en nooit meer de fout in gegaan.
  zondag 28 april 2013 @ 00:26:31 #189
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_125817212
.

[ Bericht 35% gewijzigd door gebrokenglas op 28-04-2013 14:17:31 ]
How can I make this topic about me?
  zondag 28 april 2013 @ 15:58:16 #190
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_125830390
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 00:12 schreef mynameisearl het volgende:
Oja, ik ben een FOK regular, en natuurlijk zullen de admins mijn IP wel kunnen koppelen aan mijn echte username, ik hoop dat daar natuurlijk fatsoenlijk mee omgegaan word, na een redelijk turbulent leven als crimineel heb ik na de straf mijn leven drastisch omgegooid, na mijn straf uitgezeten te hebben in 1998 heb ik een keurig leven opgebouwd, ben 1 van de betere in mijn vak, en nooit meer de fout in gegaan.
Zo, 6 jaar in NL? Ben dan best benieuwd wat je gedaan hebt in je verleden :@
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  zondag 28 april 2013 @ 23:54:13 #191
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_125850880
Dit topic heeft me wel aan het denken gezet.
Het overwegen waard.

Stel dat iemand een misdaad begaan heeft, de straf uitgezeten en die persoon komt dan bij ons op kantoor werken. Nou prima, dan vind ik het ook een afgesloten zaak. De persoon heeft geboet voor zijn daad en dan is het wat mij betreft, eh, 'afgehandeld'.

Vroeger op school kregen we bij maatschappijleer wel eens een gedetineerde in de klas (onder begeleiding), en die vertelde dan over wat 'ie gedaan had (een zooi overvallen en inbraken geloof ik) en hoe het eraantoe ging enzo.
En dat was dan een echt ruig type, met tatoeages overal enzo... Maar trillen als een rietje toen 'ie voor een klas vol pubers over zichzelf moest vertellen. 8-)
pi_125851321
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 15:58 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Das een persoonlijke vraag en dat vraag je niet zomaar. Voorzover dat überhaupt relevant is.
pi_125851329
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 23:54 schreef gebrokenglas het volgende:
Dit topic heeft me wel aan het denken gezet.
Het overwegen waard.

Stel dat iemand een misdaad begaan heeft, de straf uitgezeten en die persoon komt dan bij ons op kantoor werken. Nou prima, dan vind ik het ook een afgesloten zaak. De persoon heeft geboet voor zijn daad en dan is het wat mij betreft, eh, 'afgehandeld'.

Vroeger op school kregen we bij maatschappijleer wel eens een gedetineerde in de klas (onder begeleiding), en die vertelde dan over wat 'ie gedaan had (een zooi overvallen en inbraken geloof ik) en hoe het eraantoe ging enzo.
En dat was dan een echt ruig type, met tatoeages overal enzo... Maar trillen als een rietje toen 'ie voor een klas vol pubers over zichzelf moest vertellen. 8-)
Nou, ik denk wel dat het nogal verschilt per misdaad. Bij inbraken misschien wel, aan de andere kant, als mijn nieuwe collega een veroordeelde moordenaar of verkrachter zou zijn, dan zou ik me er toch iets minder bij op mijn gemak voelen hoor. Uiteraard heeft zo iemand zijn straf uitgezeten en moet die ook verder kunnen met zijn leven, maar dat betekent niet dat je dan zelf dat gevoel ook zo makkelijk uit kan schakelen denk ik
pi_125851504
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 00:04 schreef De_barbaar het volgende:

[..]

Das een persoonlijke vraag en dat vraag je niet zomaar. Voorzover dat überhaupt relevant is.
Waarom niet? Hij meld zelf dat ie 6 jaar heeft gezeten, dan is het niet meer dan logisch dat iemand vraagt waarom. Bovendien heeft ie elders op het forum al eerder gemeld wat ie gedaan heeft.
pi_125851832
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 00:09 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Waarom niet? Hij meld zelf dat ie 6 jaar heeft gezeten, dan is het niet meer dan logisch dat iemand vraagt waarom. Bovendien heeft ie elders op het forum al eerder gemeld wat ie gedaan heeft.
Als ie dat zelf prijs wilt geven geen probleem maar iemand zomaar vragen wat hij gedaan heeft is bemoeizucht. Want voor vele gedetineerden is dat een persoonlijke iets, een gevoelig onderwerp zeg maar. Het gaat niemand anders aan.

Dat leerde ik op een nare manier tijdens mijn detentie.
pi_125851935
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 00:21 schreef De_barbaar het volgende:

[..]

Als ie dat zelf prijs wilt geven geen probleem maar iemand zomaar vragen wat hij gedaan heeft is bemoeizucht. Want voor vele gedetineerden is dat een persoonlijke iets, een gevoelig onderwerp zeg maar. Het gaat niemand anders aan.

Dat leerde ik op een nare manier tijdens mijn detentie.
Lijkt me nogal onzin in dit geval. Er is niks mis mee om te zeggen dat je wel benieuwd bent wat iemand dan gedaan heeft. Het zou wat anders zijn als iemand de hele tijd blijft aandringen op een antwoord.
pi_125852970
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 15:58 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Uit een ander topic:
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2009 00:27 schreef mynameisearl het volgende:
Ik heb 4 jaar gezeten voor poging tot moord in combinatie met een gewapende overval, ben er niet trots op en ben ook niet meer in aanraking met justitie geweest na me vrijlating (1998), ik had de dag na me vrijlating gelijk een baan op HBO/Universitair niveau, aangezien ik een nogal gespleten persoonlijkheid heb, in combinatie met een behoorlijk hoog IQ heb ik nooit problemen gehad met me verleden, in principe weet alleen me famillie het, en heb ik een hele nieuwe vriendenkring in een andere woonplaats opgebouwd. Soms is het wel moeilijk omdat je eigenlijk een nieuw leven instapt, maar ik zou het voor geen goud terug willen draaien.

Als er nog vraagjes zijn over het echte gevangenisleven, stel ze hier, dan zal ik ze proberen te beantwoorden, overigens post ik dit op een kloon die niet te acherhalen valt, ik hoop dat mods dat begrijpen.
pi_125853018
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 00:23 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Lijkt me nogal onzin in dit geval. Er is niks mis mee om te zeggen dat je wel benieuwd bent wat iemand dan gedaan heeft. Het zou wat anders zijn als iemand de hele tijd blijft aandringen op een antwoord.
Dat doe je gewoon niet in de gevangenis. Klaar.

Ieders misdrijf is een prive zaak, een soort van speciale relatie tussen hen en hun slachtoffer.
pi_125855393
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 01:00 schreef De_barbaar het volgende:

[..]

Ieders misdrijf is een prive zaak, een soort van speciale relatie tussen hen en hun slachtoffer.
Gelul!! Iedere gevangene weet van of over elkaar wat hij uitgevroten heeft, of op zn minst van verdacht wordt. Doe je daar geheimzinnig over rijst al snel het vermoeden dat het stoute dingen met kinderen zijn of vrouwen. En dan heb je het best niet naar je zin in het gevang.
pi_125855471
quote:

[..]

Maar we zijn hier niet in de gevangenis, en als iemand hier uit zichzelf komt melden dat ie 6 jaar heeft vastgezeten is het erg voor de hand liggend dat iemand dan benieuwd is waarom. Als iemand het daar niet over wil hebben, prima, dat is een eigen keus, maar dan kan diegene alsnog zelf wel zeggen dat ie dat liever voor zich houdt. En als iemand er inderdaad zoveel problemen mee zou hebben om het te vertellen snap ik eigenlijk ook uberhaupt niet waarom je zou komen melden dat je in de gevangenis hebt gezeten.
  maandag 29 april 2013 @ 11:14:56 #201
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_125858447
quote:

[..]

Wat ben jij een dramkont, zeg. Hij meldt zelf dat hij gezeten heeft, dus het is logisch dat iemand dan vraagt waarvoor. Wil hij daar geen antwoord op geven, kan hij dat zeggen en is het ook klaar. Jij noemt mijn vraag bemoeizucht maar je bemoeit jezelf er nu ook mee. De persoon waar ik het aan vraag heeft er kennelijk géén problemen mee (in tegenstelling tot jou) gezien hij in een ander topic al genoemd heeft waar hij voor gezeten heeft. Dus volgende keer even wat minder snel voor een ander praten, aub.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_125869630
Lijkt me interessant, dus ik post hier even zodat ik het wat later op mijn gemak nog eens kan bekijken.
pi_125890330
Nou, morgen (vandaag) gaat ie op de post
pi_125891904
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 april 2013 02:20 schreef jordyqwerty het volgende:
Nou, morgen (vandaag) gaat ie op de post
Wie heb je "uitgekozen"?
pi_125892061
Spannend!

Ik schrijf trouwens sinds december ook met eentje (of iig, toen ging mijn eerste brief eruit), zit voor inbraak en hoeft nog 'maar' ongeveer 2 jaar. Het profiel sprak me wel aan :) is van dezelfde leeftijd ongeveer dus dat vind ik wel fijn praten. Veel dezelfde interesses ook!
Helaas is het nu al een flinke tijd stil... meneer moest verhuisd worden en dan kan het soms erg lang duren voordat post aankomt. Was na mijn eerste brief ook al zo, toen duurde het bijna een maand voordat ie die uberhaupt kreeg :X
Week geleden of zo maar wel even een kaartje gestuurd of alles nog in orde is ;)

Vind het wel mooi dat die brieven voor deze mensen zoveel kunnen betekenen :)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_125892464
Valt me op zich mee hoe snel het gaat, had gedacht dat het langer zou duren, althans, als ik dat writeaprisoner forum zag dan werd er gezegd dat zo'n brief vaak eerst nog wel een week in de gevangenis ligt voordat ie aankomt bij de gedetineerde. Maar tot nu toe had ik steeds wel een brief terug binnen 3 weken. Zelf ben ik helaas iets minder snel met reageren.
pi_125907271
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 09:10 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Wie heb je "uitgekozen"?
http://www.writeaprisoner.com/Template.aspx?i=z-18942414
pi_125907553
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 09:41 schreef gelestipjes het volgende:
Valt me op zich mee hoe snel het gaat, had gedacht dat het langer zou duren, althans, als ik dat writeaprisoner forum zag dan werd er gezegd dat zo'n brief vaak eerst nog wel een week in de gevangenis ligt voordat ie aankomt bij de gedetineerde. Maar tot nu toe had ik steeds wel een brief terug binnen 3 weken. Zelf ben ik helaas iets minder snel met reageren.
Hier ook zoiets, het gaat allemaal snel.
pi_125908635
Bij nader inzien gaat ie morgen op de post, dichtsbijzijnde postkantoor dicht en ga niet helemaal om
pi_125908829
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 april 2013 16:35 schreef jordyqwerty het volgende:
Bij nader inzien gaat ie morgen op de post, dichtsbijzijnde postkantoor dicht en ga niet helemaal om
Je had ook gewoon via de site die eerste brief kunnen sturen, volgens mij versturen ze die dan op de 4e van de maand. Of had je daarvoor een te lange brief?
pi_125908880
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 16:45 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Je had ook gewoon via de site die eerste brief kunnen sturen, volgens mij versturen ze die dan op de 4e van de maand. Of had je daarvoor een te lange brief?
Poeh, dat weet ik niet, bijna twee a4'tjes vol. Ik snap best dat dat voor anderen handiger is, maar ik schrijf het liever zelf. Ik weet niet, het heeft toch zijn charme, en laat zien dat je er werk in stopt, ofzo. Als ik ging emailen denk ik dat ik de openings'brief' copy-paste bij iedereen, daar probeer ik mezelf maar van te weerhouden.
pi_125909073
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 april 2013 16:47 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Poeh, dat weet ik niet, bijna twee a4'tjes vol. Ik snap best dat dat voor anderen handiger is, maar ik schrijf het liever zelf. Ik weet niet, het heeft toch zijn charme, en laat zien dat je er werk in stopt, ofzo. Als ik ging emailen denk ik dat ik de openings'brief' copy-paste bij iedereen, daar probeer ik mezelf maar van te weerhouden.
Ik bedoelde ook niet dat je hem dan altijd moet e-mailen ;) Ik geef ook de voorkeur aan handgeschreven. Maar voor zo'n eerste contact vond ik het wel handig, al is het alleen al omdat lang niet iedere gedetineerde ook daadwerkelijk reageert op al zijn brieven. Dus ja, toch weer zonde van die 95 cent aan postzegels dan :P. Dus ik heb mijn eerste brief verstuurd via die site, en toen ik vervolgens een brief thuis kreeg heb ik uiteraard wel gewoon een handgeschreven brief via de post teruggestuurd.
pi_125909281
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 16:54 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook niet dat je hem dan altijd moet e-mailen ;) Ik geef ook de voorkeur aan handgeschreven. Maar voor zo'n eerste contact vond ik het wel handig, al is het alleen al omdat lang niet iedere gedetineerde ook daadwerkelijk reageert op al zijn brieven. Dus ja, toch weer zonde van die 95 cent aan postzegels dan :P. Dus ik heb mijn eerste brief verstuurd via die site, en toen ik vervolgens een brief thuis kreeg heb ik uiteraard wel gewoon een handgeschreven brief via de post teruggestuurd.
Ah, zo. Ik snap je redenering wel, dacht er eerst ook aan om een aantal mensen uit te zoeken en diegenen te e-mailen voor een eerste contact, maar heb besloten het voor nu toch maar bij een iemand te laten. Heb het op het moment ook best druk, dus aan meer kom ik nu toch niet toe. Het hoeft van mij verder niet zo snel mogelijk, dus ik zie wel of ik iets terugkrijg, ga er eigenlijk wel vanuit (lijkt me een aardig joch) maar da's geen garantie natuurlijk.

Even een dom vraagje misschien, moet je die brief perse op het postkantoor laten versturen? Of zou ik er ook twee nederlandse postzegels op kunnen plakken (13 cent duurder !!!) en dan op de 'overige postcodes' kunnen gooien (lijkt me niet)?
pi_125909314
Met wie schrijf jij trouwens, als ik vragen mag?
pi_125909417
Je kan ook gewoon postzegels voor het binnenland gebruiken, zolang er maar minstens 95 cent op zit. Geloof alleen dat er bij postzegels voor het buitenland wel standaard met priority verzonden wordt, bij binnenlandse postzegels zou je er dan nog zo'n sticker zelf bij moeten plakken, want met zo'n sticker zou het sneller moeten gaan. Geen idee echter of het ook daadwerkelijk sneller gaat.
pi_125909519
quote:
5s.gif Op dinsdag 30 april 2013 17:03 schreef jordyqwerty het volgende:
Met wie schrijf jij trouwens, als ik vragen mag?
http://www.writeaprisoner.com/Template.aspx?i=z-aa4712 goed dat je het vraagt, daardoor zie ik nu dat ie bijna jarig is, zal ik nog maar even een kaart sturen :P

[ Bericht 0% gewijzigd door gelestipjes op 30-04-2013 17:38:30 ]
pi_125909692
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 17:11 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

http://www.writeaprisoner.com/Template.aspx?i=z-aa4712 goed dat je het vraagt, daardoor zie ik nu dat ie bijna jarig is, zal ik nog maar even een kaart sturen :P
Ik ga gewoon maar naar het postkantoor morgen :P

Een drugs gerelateerde moord zie ik :o Misschien wil ik later ook nog een moordenaar gaan schrijven, maar voor nu hou ik het bij de lui die wat minder belastende daden hebben gepleegd (unlawful weapon use had die van mij bijvoorbeeld). Maargoed, je weet de achtergrond natuurlijk nooit. Er zit toch iets irrationeels in mijn achterhoofd, dat hij me komt opzoeken ofzo, al weet ik heel goed dat de kans vrijwel nul is. Is het een aardige man?
pi_125909788
Nou ja, hij komt wel aardig over. Of hij echt aardig is is natuurlijk moeilijk te zeggen. Ik weet ook wel dat veel van die inmates zich een stuk beter voordoen dan ze daadwerkelijk zijn. Ik weet niet of je wel eens lockup of zo kijkt, of andere docu's over gevangenen, maar daarbij denk ik ook vaak "mwah, hij komt best aardig over" en dan blijken ze ineens vast te zitten voor een dubbele moord of verkrachting :P
Maar vooralsnog heb ik in ieder geval geen reden om aan te nemen dat ie niet aardig is. (op die moord na dan he) Gezien de kans dat ie levenslang vast zit lijkt de kans me ook vrij klein dat ie me op komt zoeken :P

[ Bericht 1% gewijzigd door gelestipjes op 30-04-2013 17:27:30 ]
pi_125909920
-dubbel-
pi_125910411
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 17:21 schreef gelestipjes het volgende:
Nou ja, hij komt wel aardig over. Of hij echt aardig is is natuurlijk moeilijk te zeggen. Ik weet ook wel dat veel van die inmates zich een stuk beter voordoen dan ze daadwerkelijk zijn. Ik weet niet of je wel eens lockup of zo kijkt, of andere docu's over gevangenen, maar daarbij denk ik ook vaak "mwah, hij komt best aardig over" en dan blijken ze ineens vast te zitten voor een dubbele moord of verkrachting :P
Maar vooralsnog heb ik in ieder geval geen reden om aan te nemen dat ie niet aardig is. (op die moord na dan he) Gezien de kans dat ie levenslang vast zit lijkt de kans me ook vrij klein dat ie me op komt zoeken :P
Ja, ik kijk die programma's wel eens, maar heb er altijd een dubbel gevoel bij hoe 'echt' het is als je bijvoorbeeld Storage Wars ofzo ziet. Je hebt ook een programma waar kinderen de gevangenis bezoeken in de hoop dat ze zich gaan beteren, weet niet meer hoe het heet.

Moord is natuurlijk altijd verkeerd, maar je hebt gradaties. Met iemand die zijn gezin doodt om geld op te strijken ofzo, zou ik nooit willen schrijven.

Zag gisteren trouwens ook een aardig ogende man voorbij komen, waarvan je denkt hoe komt die daar terecht? Zat vast voor een bankoverval.
pi_125910558
Ja, denk dat je beyond scared straight bedoelde. Dat programma kan ik niet echt serieus nemen, dat is allemaal zo over the top dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat het ook maar 1 kind helpt om op het rechte pad te blijven.

Wat betreft moord, inderdaad, daarom heb ik voordat ik hem schreef ook wel eerst opgezocht wat voor moord het was. Om één of andere reden vind ik een drugsmoord of gang-gerelateerde moord dan minder erg dan iemand die een "onschuldige" persoon vermoord, bij een overval of zo of iemand die zijn eigen familie omlegt. Zo iemand zou ik ook niet willen schrijven
pi_125910672
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 17:49 schreef gelestipjes het volgende:
Ja, denk dat je beyond scared straight bedoelde. Dat programma kan ik niet echt serieus nemen, dat is allemaal zo over the top dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat het ook maar 1 kind helpt om op het rechte pad te blijven.

Wat betreft moord, inderdaad, daarom heb ik voordat ik hem schreef ook wel eerst opgezocht wat voor moord het was. Om één of andere reden vind ik een drugsmoord of gang-gerelateerde moord dan minder erg dan iemand die een "onschuldige" persoon vermoord, bij een overval of zo of iemand die zijn eigen familie omlegt. Zo iemand zou ik ook niet willen schrijven
Ja klopt, ik vind dat ook minder erg.

Dit is die man trouwens, die ik bedoelde:
http://www.writeaprisoner.com/Template.aspx?i=z-09601029
Incarcerated for: Armed Bank Robbery & Money Laundering

Hij was de chauffeur geloof ik
pi_125910675
Ik heb hier idd gewoon een velletje wereldpostzegels, en dan gooi ik ze gewoon in de brievenbus :)
Geen idee hoe lang die van mij er normaal over zouden doen, omdat het hier dus met 2 verhuizingen in korte tijd nog niet zo super loopt. Kreeg zijn eerste brief terug wel precies een week nadat ie geschreven was *O*
Het is nu al ruim 2 maand na mijn laatste brief, dus ik begin ergens een beetje bang te worden dat ie niet meer gaat schrijven :') maar er kunnen zoveel redenen zijn waarom je wat langer niets hoort.

Schrijf ze zelf niet met de hand, want ik kan echt niet leesbaar schrijven :P probeer er wel steeds een paar foto's bij te doen! Als je dat ook wil gaan doen, wel altijd even de regels opzoeken. Er zijn zoveel regeltjes.. geen stickers en dergelijke, geen polaroids, dingen die ze daar kunnen gebruiken als handel mag je niet mee sturen. Bepaalde foto onderwerpen mogen niet...... enzovoort ;) verschilt wel enigszins per instelling of staat.

Wel interessant waar jullie het over hebben, ik wilde liever niet schrijven met iemand die voor moord zit. Dus daar heb ik de mijne toen ook wel op uitgezocht.

Lijkt me ook wel heel lastig trouwens om met iemand te schrijven die ter dood veroordeeld is. Zou dat persoonlijk niet kunnen denk ik. Lees wel eens wat van mensen die dat wel doen, wel respect voor.
pi_125911065
Ik heb wel gekeken bij de death row sectie van die site, want op zich zou ik er geen bezwaar tegen hebben om met iemand op death row te schrijven, maar de misdaden die ze dan vaak hebben gepleegd zijn over het algemeen geen drugs/gang gerelateerde moorden. En ik wil niet met een kindermoordenaar corresponderen of zo of iemand die 2 mensen vermoord heeft puur voor hun auto.

Mijn handschrift is trouwens ook extreem slecht. Maar ik probeer gewoon zo goed mogelijk mijn best te doen om het toch leesbaar te houden, doe er wel 3 keer zo lang over dan, maar dat moet ik er maar voor over hebben :P
pi_125911193
Hoe hebben jullie die eerste brief trouwens opgezet? Ik heb verteld waarom ik schrijf, wie ik ben en ik ben een beetje ingegaan op zijn profiel.
pi_125911543
Zo heb ik het ook gedaan. Nergens echt diep op ingegaan verder, gewoon een niet al te lange soort van introductiebrief.
pi_125917123
Ja ook zoiets. Opmerking over wat hij geschreven had idd. Beetje over mijn woonplaats, studie/werk, wat van mijn hobbies/interesses. Zodat hij ook een beetje kon kijken of we wat gemeen hadden :) overigens ook heel duidelijk bij gezet dat het me ging om vriendschap. Wel op een vriendelijke manier natuurlijk, maar wilde daar geen misverstanden over krijgen later. Ook een klein stukje over mijn persoonlijkheid, meest kenmerkende eigenschappen.
Wilde hem een beetje een beeld geven van wie er schreef :) wel bewust gekozen om niet meteen een foto mee te sturen. Had zoiets van, dat komt wel als ie terugschrijft :P
pi_125918222
Ik schrijf meestal een stukje hoe ik eruit zie, wat mijn intresesses zijn en wat vragen mbt zijn profiel. Tevens geef ik aan opzoek te zijn naar vriendschap en niets meer. En als ze het aanspreken dan kunnen ze terug kunnen schrijven.
pi_126059081
Mijn PP had last van een lockdown waardoor het dit keer langer duurde.. maar vandaag lag er weer een brief op de mat *O*
  zaterdag 4 mei 2013 @ 17:30:46 #230
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_126061412
ik heb ook al een poosje een brief van "Boefje" waar ik op moet reageren. Gelukkig ben ik bij lange na niet zijn enige pen pall, dus hij zal er niet met smart op zitten te wachten denk ik :D
  zaterdag 4 mei 2013 @ 17:38:26 #231
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_126061687
Hoe doen jullie dat met de postzegels? Betalen de boefjes dat uit eigen zak of komen jullie ze tegemoet? 't verdient niet zo schokkend in de bak...
pi_126065006
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 17:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Hoe doen jullie dat met de postzegels? Betalen de boefjes dat uit eigen zak of komen jullie ze tegemoet? 't verdient niet zo schokkend in de bak...
Dat betalen ze zelf. Volgens mij krijgt een groot deel gewoon financiele ondersteuning van familie, waar ze dan postzegels/schrijfwaren/voedsel en zo van kunnen kopen.
pi_126192964
Hier nog mensen die brieven krijgen met postzegels in aparte posities? Dat schijnt vanalles te betekenen _O-
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:51:26 #234
367531 AppleMartini
Chuckaplopper
pi_126196065
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:04 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier nog mensen die brieven krijgen met postzegels in aparte posities? Dat schijnt vanalles te betekenen _O-
Hoe zit dat precies dan?
pi_126196407
Upside down, top left corner = Write no more

Crosswise on top left corner = My heart is another’s

Center of envelope, at top = Yes

Center of envelope, at bottom = No

Straight up and down, any position = Goodbye sweetheart

Upside down, top right corner = I love you

At right angle, top right corner = Do you love me?

At right angle, top left corner = I hate you

Upright top right corner = I desire your friendship

Upright in line with surname = Accept my love

At right angle in line with the surname = I long to see you

Centered on right edge = Write immediately!

Niet iedereen is het eens over deze betekenissen trouwens :P
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:59:29 #236
367531 AppleMartini
Chuckaplopper
pi_126196598
Goddamn da's veel te moeilijk, joh :') _O-
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:14:39 #237
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_126197700
Idd. Ze kunnen het ook gewoon in de brief zelf zetten dat je niet meer moet schrijven, ipv dat moeilijke code-gedoe.
pi_126197849
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:56 schreef VixenFromHell het volgende:
Upside down, top left corner = Write no more

Crosswise on top left corner = My heart is another’s

Center of envelope, at top = Yes

Center of envelope, at bottom = No

Straight up and down, any position = Goodbye sweetheart

Upside down, top right corner = I love you

At right angle, top right corner = Do you love me?

At right angle, top left corner = I hate you

Upright top right corner = I desire your friendship

Upright in line with surname = Accept my love

At right angle in line with the surname = I long to see you

Centered on right edge = Write immediately!

Niet iedereen is het eens over deze betekenissen trouwens :P
Doordacht :D
pi_126204493
Klinkt meer als een geheime code bedacht door 13/14-jarige meisjes. Kan me niet voorstellen dat volwassenen zich met zulke omslachtige dingen bezig houden. Lijkt me sowieso onwaarschijnlijk dat je uberhaupt nog een postzegel zou spenderen aan iemand die je haat of waarmee je geen contact meer wilt hebben, zeker als de kans ook nog eens erg groot is dat de boodschap op die manier niet doorkomt.
pi_126263064
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 05:34 schreef gelestipjes het volgende:
Klinkt meer als een geheime code bedacht door 13/14-jarige meisjes. Kan me niet voorstellen dat volwassenen zich met zulke omslachtige dingen bezig houden. Lijkt me sowieso onwaarschijnlijk dat je uberhaupt nog een postzegel zou spenderen aan iemand die je haat of waarmee je geen contact meer wilt hebben, zeker als de kans ook nog eens erg groot is dat de boodschap op die manier niet doorkomt.
Ja dat laatste is ook niet erg logisch idd :P en ook de postzegel normaal er op doen betekent blijkbaar iets.. jaja.

Maar er waren er wel een paar (waar ik dit gevonden had) die dus een omgekeerde postzegel kregen, waar dus wel echt een bedoeling achter bleek te zitten :o
Zou het zelf ook wel wat stom vinden als een PP echt op die manier iets duidelijk zou proberen te maken aan mij. Wat gebrokenglas zei idd, schrijf het dan gewoon in de brief.

Ben nou trouwens al vanaf het weekend bezig aan mijn nieuwe brief.. de anderen had ik er altijd de dag erna al de deur uit. Even geen zin meer in gehad of zo, nadat ik zaterdag een heel stuk getikt had. Vandaag maar eens afmaken :)
pi_126263209
Ik kan het me ook gewoon wat moeilijk voorstellen, 1 of andere "stoere" straatgangster die dan in zijn cel zit "zo, ik zal mijn penpal nu eens flink duidelijk maken hoe ik er echt over denk! Ik plak die postzegel mooi hier, dat zal die bitch leren"
Tja, ik weet het niet hoor :P

Ik moet ook nog een brief terugschrijven. Maar doe ik dit weekend denk ik wel.
pi_126263326
Misschien hebben die dames het wel verzonnen om zichzelf wat wijs te maken O+
pi_126263564
Dat vind ik inderdaad wel het meest waarschijnlijk klinken :P Zou me niet echt verbazen als ik soms berichten op zo'n forum las van die vrouwen die helemaal hoteldebotel waren van hun moorddadige penpal
pi_126301163
Goede middag,

Ik heb vandaag een prachtige moederdag kaart gehad.
Super lief natuurlijk omdat hij vind dat ik zoveel dingen onder neem met onze kinderen.
Nu wilde ik hem ook eens wat leuks opsturen. Maar ja wat mag ik opsturen?
Hij zit in florida.

Groetjes
pi_126301382
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 12:51 schreef minke2009 het volgende:
Goede middag,

Ik heb vandaag een prachtige moederdag kaart gehad.
Super lief natuurlijk omdat hij vind dat ik zoveel dingen onder neem met onze kinderen.
Nu wilde ik hem ook eens wat leuks opsturen. Maar ja wat mag ik opsturen?
Hij zit in florida.

Groetjes
Kort samengevat: vrijwel niks. Een kaart mag (maar dan wel zonder glitters of pop-up effect of wat dan ook, en zonder schaarsgeklede personen etc) of foto's (maar geen polaroids) of een gedicht of zo. Maar dat is het volgens mij ook wel

Wat specifieker van de site:

Inmates will be permitted to receive only the following types of materials through routine mail:

Written correspondence (no limit as to number of pages). Correspondence may be written on greeting cards, but cards containing electronic or other non-paper parts, cards which are constructed in such a way as to permit concealment of contraband, or which are larger than 8"x10" will not be permitted.

Up to 15 pages of additional written materials, unless prior approval is obtained from the warden to send in an enclosure of greater than 15 pages

Each page can be no larger than 8 1/2 x 14 inches in size; material can be on both sides of a page.
This does not include bound publications which will be handled pursuant to rule 33-501.401, F.A.C. Individual newspaper or magazine articles or clippings or clippings from other publications are permissible, up to the 15 page limit.
No item can be glued, taped, stapled or otherwise affixed to a page.
Requests to send enclosures of greater than 15 pages shall be made to the warden or his designee prior to sending the material.
Exceptions to the 15 page limitation are intended for enclosures concerning legal, medical, or other significant issues, and not for material for general reading or entertainment purposes.
The warden shall advise the sender and the mail room of his approval or disapproval of the request.

Photographs. Photographs will be counted toward the 15 page additional materials limitation.

Nude photographs or photographs which reveal genitalia, buttocks, or the female breast will not be permitted.
Polaroid photographs will not be permitted.
Photographs will not exceed 8"x10".

Self-addressed stamped envelopes. These items do not count toward the 15 page limitation for additional materials, but cannot exceed the equivalent of 20 (1 ounce) first class stamps.

Blank greeting cards (no larger than 8"x10"), stationery or other blank paper or envelopes. These items do not count toward the 15 page limitation for additional materials, but cannot exceed 10 in number, with a total possession limit of 15 of each item. Stationery and blank paper must be white, off-white, or yellow. Card stock, sketch paper, and other types of craft paper may not be included

U.S. postage stamps. The value of the stamps cannot exceed the equivalent of 20 (1 oz.) First class stamps. These items do not count toward the 15 page limitation for additional materials.

[ Bericht 59% gewijzigd door gelestipjes op 10-05-2013 13:03:21 ]
pi_126301804
Hartelijk bedankt voor het beantwoorden.
En nog een klein vraagje..
Ik heb er een klein geluks poppetje bij gedaan van hout.
Word die er uit gehaald of mag hij die houden?
pi_126302198
Ik denk dat die eruit wordt gehaald, volgens mij zijn ze met dit soort dingen vrij streng. Je mag echt alleen papieren spul versturen. Volgens mij heb je dan zelfs kans dat ie de brief ook niet krijgt.
pi_126317579
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 13:09 schreef minke2009 het volgende:
Hartelijk bedankt voor het beantwoorden.
En nog een klein vraagje..
Ik heb er een klein geluks poppetje bij gedaan van hout.
Word die er uit gehaald of mag hij die houden?
Dit verdient toch wel een darwin award :')
pi_127248733
Post!
  vrijdag 31 mei 2013 @ 14:23:13 #250
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_127249245
vertel vertel!
pi_127264604
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 14:23 schreef Hilzillah het volgende:
vertel vertel!
Het was de eerste brief, beetje basis allemaal dus. Hij heeft wel meteen al zijn 'verhaal' gedaan, gezegd hoe zijn situatie nu is en wat de vooruitzichten zijn :) Wat jammer dat hij dan niet écht inhaakt op mijn brief zeg maar, dus er niet dingen uitplukt, op een enkel element na.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 00:28:59 #252
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_127274186
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:14 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Het was de eerste brief, beetje basis allemaal dus. Hij heeft wel meteen al zijn 'verhaal' gedaan, gezegd hoe zijn situatie nu is en wat de vooruitzichten zijn :) Wat jammer dat hij dan niet écht inhaakt op mijn brief zeg maar, dus er niet dingen uitplukt, op een enkel element na.
okay, zonde... Maar hij geeft jou wel weer genoeg info om op in te haken? anders wordt het zo eenzijdig :D
  maandag 7 oktober 2013 @ 09:28:14 #253
Domo Arigato, Mr. Roboto
pi_131928186
Heeft iemand nog contact met een prisoner?
pi_131928317
Ja. :)
  maandag 7 oktober 2013 @ 09:39:23 #255
Domo Arigato, Mr. Roboto
pi_131928365
Hoelang al? Ook via de site die in de OP genoemd wordt of via iets anders?
  maandag 7 oktober 2013 @ 18:06:23 #256
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_131942695
Toevallig. Ik ben dus net op write a prisoner aan het kijken en heb besloten 2 gedetineerden aan te schrijven.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_131943266
jep. en idd via genoemde site.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 15:16:34 #258
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_131970958
Zijn er mensen die met gedetineerden op Death Row schrijven eigenlijk?
Mijn eerste brief gaat er zo uit en dan wil ik nog 1 of 2 DR's 'uitzoeken'.
Waarom? Ik ben geen geil huppelkutje ofzo. Ben gewoon saai getrouwd met huisje en boompje en beestjes, teveel kilo's, een studie en een keurige baan. Ik sta ambivalent tov de doodstraf, meer tegen dan voor overigens, en ik heb geen Moeder Theresacomplex.
Ik vind het wel leuk om te schrijven en daarnaast heb ik een belangstelling voor het gevangeniswezen in Amerika. Ik kan eigenlijk wel zeggen dat ik het schrijven zie als een hobby, ik kan niet breien dus schrijf ik met gedetineerden :P
Ik hoop natuurlijk wel de laatste tijd van iemands leven leuker te maken met mijn brieven want het is kut om 23 uur per dag in een cel te zitten. Keur ik het dan goed wat ze hebben gedaan? Nope, natuurlijk niet. Maar hoe groot de misdaad ook is, er zit een mens achter.
Ik wil overigens pertinent niet schrijven naar profielen die al roepen dat ze innocent zijn. Neem op z'n minst verantwoording voor je daden.

Zo. Nou. Nu jullie? :')
pi_131981530
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 15:16 schreef Maria2.0 het volgende:
Zijn er mensen die met gedetineerden op Death Row schrijven eigenlijk?
Mijn eerste brief gaat er zo uit en dan wil ik nog 1 of 2 DR's 'uitzoeken'.
Waarom? Ik ben geen geil huppelkutje ofzo. Ben gewoon saai getrouwd met huisje en boompje en beestjes, teveel kilo's, een studie en een keurige baan. Ik sta ambivalent tov de doodstraf, meer tegen dan voor overigens, en ik heb geen Moeder Theresacomplex.
Ik vind het wel leuk om te schrijven en daarnaast heb ik een belangstelling voor het gevangeniswezen in Amerika. Ik kan eigenlijk wel zeggen dat ik het schrijven zie als een hobby, ik kan niet breien dus schrijf ik met gedetineerden :P
Ik hoop natuurlijk wel de laatste tijd van iemands leven leuker te maken met mijn brieven want het is kut om 23 uur per dag in een cel te zitten. Keur ik het dan goed wat ze hebben gedaan? Nope, natuurlijk niet. Maar hoe groot de misdaad ook is, er zit een mens achter.
Ik wil overigens pertinent niet schrijven naar profielen die al roepen dat ze innocent zijn. Neem op z'n minst verantwoording voor je daden.

Zo. Nou. Nu jullie? :')
Ik heb er bewust een uitgekozen die niet op death row zit. Omdat die daden veelal gruwelijk zijn. Als mijn boefje wil vertellen wat hij gedaan heeft vind ik dat goed natuurlijk maar liever niet. Ik ook geen moeder Teresa complex op desperaat op zoek naar een verloofde O+. Ik heb heul verkering en een kind.

Maar je maakt een leven een stukje leuker en daar werk ik graag aan mee.
pi_131983085
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 20:34 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Ik heb er bewust een uitgekozen die niet op death row zit. Omdat die daden veelal gruwelijk zijn. Als mijn boefje wil vertellen wat hij gedaan heeft vind ik dat goed natuurlijk maar liever niet. Ik ook geen moeder Teresa complex op desperaat op zoek naar een verloofde O+.

Maar je maakt een leven een stukje leuker en daar werk ik graag aan mee.
Dit ongeveer ja :Y

Heb maar eens een kaartje geschreven, al behoorlijk lang niks meer gehoord :o
Vorige keer duurde het ook lang en toen kon ie niet aan postzegels komen }:|
  woensdag 9 oktober 2013 @ 09:03:15 #261
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_131996612
Levenslang en DR verschilt vaak niet eens echt qua gruwelijkheid.
Ik heb 2 DR's aangeschreven die voor mij nog kunnen, zeg maar. Drugsdeal/gang en carjacking met een verkeerd eind. De laatste heeft overigens alleen de auto bestuurd.
Ik had een heel leuk profiel gevonden, onderdeel van de Texas 7, bij uitbraak een officier vermoord maar dat had hij niet zelf gedaan. Dus ik wilde bijna schrijven tot ik zag waarvoor hij echt zat.
Soms is even doorzoeken dus wel fijn :P
Ik heb in elk geval tijd en postzegels zat dus ik ga vandaag eens kijken of ik nog een vrouw met levenslang kan aanschrijven.
Jullie reden is overigens ook de mijne wel, zeker in het geval van snel eindigende levens.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 14:48:18 #262
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_132039081
Zojuist een formulier ingevuld van stichting Inside Outside.
Ik merk dat de profielen van de meesten me tegenstaan. Stom gedoe over god of over het vinden van een mokkeltje...
Dus ik heb nu via I/O adressen aangevraagd. Dan krijg ik gewoon namen en daar moet ik het mee doen, ongeacht de persoon of de misdaad.
Ben benieuwd.
pi_133638200
Ik schrijf inmiddels ook alweer bijna een jaar met enkele gedetineerden waarvan eentje op deathrow. Ik heb met enkele van hun echt wel een leuk contact opgebouwd :)
pi_133639905
Ik had een tijdje terug een profiel gelezen en had eerst nog overwogen hem te schrijven, zag ik gisteren toevallig killer kids en ik dacht al dat die naam me bekend voor kwam, bleek het dus 1 van die daders te zijn. Toen vond ik zijn stukje in zijn profiel "I can't tell you I am an angel but I can tell you I am not in here for hurting women or children and that is not something that sits well with me at all." ineens wel erg fout. Nee, geen vrouwen of kinderen wat aangedaan maar een goede vriend voor de lol doodslaan en net zolang doorgaan tot er geen bot meer heel is in het gezicht verdient nu ook niet echt de schoonheidsprijs, dat vind ik nu niet bepaald minder erg dan een vrouw iets aandoen of zo.
pi_133640059
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:06 schreef gelestipjes het volgende:
Ik had een tijdje terug een profiel gelezen en had eerst nog overwogen hem te schrijven, zag ik gisteren toevallig killer kids en ik dacht al dat die naam me bekend voor kwam, bleek het dus 1 van die daders te zijn. Toen vond ik zijn stukje in zijn profiel "I can't tell you I am an angel but I can tell you I am not in here for hurting women or children and that is not something that sits well with me at all." ineens wel erg fout. Nee, geen vrouwen of kinderen wat aangedaan maar een goede vriend voor de lol doodslaan en net zolang doorgaan tot er geen bot meer heel is in het gezicht verdient nu ook niet echt de schoonheidsprijs, dat vind ik nu niet bepaald minder erg dan een vrouw iets aandoen of zo.
Ik snap je punt wel, maar ja, ze zitten er doorgaans niet voor het lopen op 't gras terwijl er een bordje staat dat dat niet mag...
pi_133640237
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:11 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik snap je punt wel, maar ja, ze zitten er doorgaans niet voor het lopen op 't gras terwijl er een bordje staat dat dat niet mag...
Uiteraard niet, alleen vind ik het wel apart als zo iemand dan het ene wel heel fout vind blijkbaar, maar het andere geen enkel probleem. Een willekeurig iemand vermoorden is dan toch anders, maar iemand waar je jaren bevriend mee bent geweest vanuit het niets vermoorden is wel erg koud, daarom vond ik het wel apart dat ie dan specifiek noemt dat ie geen vrouwen of kinderen iets heeft aangedaan, alsof datgene wat hij wel gedaan heeft lang niet zo erg is en er vanuit gaat dat anderen dat ook zo zullen zien
  dinsdag 26 november 2013 @ 20:21:58 #267
277396 kwaitnait
Ich bin der Henk
pi_133652862
Zijn er hier mensen die via jpay.com schrijven? Ik heb vandaag mn eerste 2 brieven geschreven maar ik ben nogal vaak van huis dus zoiets als jpay zou opzich wel makkelijk zijn.
pi_133653813
Ik schrijf ook via Jpay. Alleen moeten zij via snail mail reageren. Ik vind het wel handig, gaat veel sneller dan de reguliere post.
  dinsdag 26 november 2013 @ 20:49:10 #269
277396 kwaitnait
Ich bin der Henk
pi_133654053
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:44 schreef morgaine21 het volgende:
Ik schrijf ook via Jpay. Alleen moeten zij via snail mail reageren. Ik vind het wel handig, gaat veel sneller dan de reguliere post.
Wat houdt snail mail in dan?
pi_133654103
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:49 schreef kwaitnait het volgende:

[..]

Wat houdt snail mail in dan?
Snail mail is gewoon reguliere post
  dinsdag 26 november 2013 @ 20:52:02 #271
277396 kwaitnait
Ich bin der Henk
pi_133654203
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:50 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Snail mail is gewoon reguliere post
:D

zaterdag 14 december 2013 @ 12:18:25 #272
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_134256961
2 mensen geschreven, zat ik net te verder te kijken en zie ik staan; Please don’t judge me because of where I am. Blijkt hij gewoon een 13jarige geraped te hebben :r sorry hoor maar wtf.
pi_134257034
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 december 2013 12:18 schreef toetsenbordridder het volgende:
2 mensen geschreven, zat ik net te verder te kijken en zie ik staan; Please don’t judge me because of where I am. Blijkt hij gewoon een 13jarige geraped te hebben :r sorry hoor maar wtf.
Nu is het in Amerika natuurlijk wel wat anders dan hier en moet je wel altijd even kijken naar de omstandigheden. Want ik heb ook wel eens personen langs zien komen daar die dan ook voor zoiets vastzaten, maar die bleken dan zelf op dat moment 17 te zijn en hun vriendin 14 en ja, dat mag niet, dus kom je in de bak voor seksueel misbruik.
  zaterdag 14 december 2013 @ 12:28:50 #274
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_134257127
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 12:23 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nu is het in Amerika natuurlijk wel wat anders dan hier en moet je wel altijd even kijken naar de omstandigheden. Want ik heb ook wel eens personen langs zien komen daar die dan ook voor zoiets vastzaten, maar die bleken dan zelf op dat moment 17 te zijn en hun vriendin 14 en ja, dat mag niet, dus kom je in de bak voor seksueel misbruik.
Ohja :') 'Murrica

Niet over nagedacht :@ maar deze was 21 in die tijd...
pi_134257352
Ik ben uit nieuwsgierigheid even gaan kijken.. Ik zag een leuke jongen, dus ik zijn profiel lezen; gaat graag uit eten, is best sportief, houdt van dieren. See crime: manslaughter :{ Wat raar zeg, dat op het oog zulke leuke kerels zulke vreselijke dingen gedaan hebben :P -O-
hee hallo
pi_136305879
Ik herinnerde me vandaag om 1 of andere reden ineens de naam van een ter dood veroordeelde waar ik jaren geleden even mee geschreven heb, ben toen gestopt omdat ie de hele tijd om geld zat te zeuren. Maar goed, ik vroeg me ineens af of ie nog zou leven, dus even gegoogled, blijkt dat ie een aantal jaren terug is vrijgelaten omdat de getuige niet betrouwbaar bleek en ze verder niet voldoende bewijs hadden. Toch wel apart om te lezen.
pi_136306536
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 12:44 schreef Scootermuisje het volgende:
Ik ben uit nieuwsgierigheid even gaan kijken.. Ik zag een leuke jongen, dus ik zijn profiel lezen; gaat graag uit eten, is best sportief, houdt van dieren. See crime: manslaughter :{ Wat raar zeg, dat op het oog zulke leuke kerels zulke vreselijke dingen gedaan hebben :P -O-
maar Manslaughter is "gewoon" doodslag. Het engelse begrip lijkt alsof hij een ware psychopaat is :P Niet dat ik doodslag niet erg vind trouwens.
  maandag 3 februari 2014 @ 22:43:39 #278
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_136307057
Oh dit wil ik.

Vroeger wilde ik dit altijd al..
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
pi_136307484
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 22:33 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

maar Manslaughter is "gewoon" doodslag. Het engelse begrip lijkt alsof hij een ware psychopaat is :P Niet dat ik doodslag niet erg vind trouwens.
Mocht het involuntary manslaughter zijn dan kan het nog meevallen, daar valt ook onder dat je door rood rijdt en dan per ongeluk iemand doodrijdt. Nou is dat natuurlijk ook niet echt positief, maar dat valt ook weer niet meteen in de categorie "leuke jongen die verschrikkelijke dingen gedaan heeft"
  maandag 3 februari 2014 @ 23:23:55 #280
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_136308753
Net iemand geschreven, ga ik even googlen op zijn naam vind ik dit:
quote:
Police found Lois Steenerson in her bedroom in a large pool of blood. She had stab wounds to her shoulder, neck, and chest. Larry Steenerson was found on the floor of his home office, also in a large pool of blood. The medical examiner determined he had been stabbed 30 to 40 times.
Ik ben benieuwd.
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
pi_136309230
quote:
99s.gif Op maandag 3 februari 2014 23:23 schreef Rockiejj het volgende:
Net iemand geschreven, ga ik even googlen op zijn naam vind ik dit:

[..]

Ik ben benieuwd.
Over het algemeen kun je ook beter eerst googlen en daarna al dan niet schrijven. Want puur gebaseerd op zijn foto ziet ie er best vriendelijk uit, maar die foto's zeggen altijd vrij weinig :P
pi_136309312
Waar schrijven ullie dan over?
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_136309407
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 23:38 schreef eend112 het volgende:
Waar schrijven ullie dan over?
Kan eigenlijk van alles zijn, gewoon dagelijkse dingen, nieuws, familie, maar hij wil ook wel dingen weten over Nederland bijvoorbeeld
  maandag 3 februari 2014 @ 23:53:29 #284
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_136309874
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 23:36 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Over het algemeen kun je ook beter eerst googlen en daarna al dan niet schrijven. Want puur gebaseerd op zijn foto ziet ie er best vriendelijk uit, maar die foto's zeggen altijd vrij weinig :P
Ik heb nu twee mensen geschreven en heb het zo gedaan:

Bepaalde zoekacties
Lees het profiel door
Kijk naar de misdaad
Schrijf een email

Ik ben bang dat als ik eerst iemand z'n achtergrond ga checken ik een niet reële email meer kan maken.
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
  dinsdag 4 februari 2014 @ 00:17:00 #285
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_136310587
Kan je ook e-mailen? Of moet je echt je adress geven ik hou niet zo ervan mijn adres te geven.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_136312683
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 00:17 schreef Spongeboss het volgende:
Kan je ook e-mailen? Of moet je echt je adress geven ik hou niet zo ervan mijn adres te geven.
Je moet sowieso je adres geven.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 10:27:26 #287
419250 Spongeboss
pi_136315212
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 05:16 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Je moet sowieso je adres geven.
Dat vind ik wel eng ergens. :@
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_136315530
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 10:27 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Dat vind ik wel eng ergens. :@
Want? Hij komt vrij en dan? Hij zal jaren na vrijlating onder toezicht staan en mag het land niet uit. En geld hebben voor een peperduur ticket heeft hij ook vast niet tenzij hij ergens een stapel geld bewaart heeft. Maar dan nog zie ik zo iemand niet duizenden kilometers vliegen voor een 'Suprise visit'.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 10:45:12 #289
419250 Spongeboss
pi_136315579
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 10:43 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Want? Hij komt vrij en dan? Hij zal jaren na vrijlating onder toezicht staan en mag het land niet uit. En geld hebben voor een peperduur ticket heeft hij ook vast niet tenzij hij ergens een stapel geld bewaart heeft. Maar dan nog zie ik zo iemand niet duizenden kilometers vliegen voor een 'Suprise visit'.
Ik zie het al voor me, zo'n brede vent die aanklopt. En dan super bang zijn en hij moet dan huilen knuffelt jou en voor je het weet gaat hij naast je wonen en heb je een goeie vriend erbij. Nee all gekheid op een stokje je hebt gelijk maar toch..
pi_136316737
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 10:45 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Ik zie het al voor me, zo'n brede vent die aanklopt. En dan super bang zijn en hij moet dan huilen knuffelt jou en voor je het weet gaat hij naast je wonen en heb je een goeie vriend erbij. Nee all gekheid op een stokje je hebt gelijk maar toch..
Dan neem je een ter dood veroordeelde, de kans dat die op bezoek komt is wel erg klein.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 12:11:30 #291
419250 Spongeboss
pi_136317543
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 11:39 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dan neem je een ter dood veroordeelde, de kans dat die op bezoek komt is wel erg klein.
Zonet nog in de krant man die flinke moorden had gepleegd ontsnapt. :'(
pi_136319283
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 12:11 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Zonet nog in de krant man die flinke moorden had gepleegd ontsnapt. :'(
Ja, en dan zwemt 'ie even naar Nederland om jou om te komen leggen.

Of denk je dat 'ie zijn paspoort gewoon mee kreeg bij z'n vlucht? :P
  dinsdag 4 februari 2014 @ 13:27:08 #293
419250 Spongeboss
pi_136319608
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 13:16 schreef Messina het volgende:

[..]

Ja, en dan zwemt 'ie even naar Nederland om jou om te komen leggen.

Of denk je dat 'ie zijn paspoort gewoon mee kreeg bij z'n vlucht? :P
Maken ze die niet vervalst?
pi_136319713
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 13:27 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Maken ze die niet vervalst?
Tuurlijk, van al het geld dat ze mee kregen, daar zal hij zijn ticket ook van betalen.
En dan weet hij ook nog prima van Schiphol Airport naar jouw huis in Klazinaveen te komen.

Of zou het misschien handiger voor hem zijn om naar een bekende te gaan die niet 12 uur vliegen weg woont? Of ergens in te breken en daar de bewoner om te brengen, als hij dat toch al van plan is?
  dinsdag 4 februari 2014 @ 13:52:29 #295
419250 Spongeboss
pi_136320466
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 13:30 schreef Messina het volgende:

[..]

Tuurlijk, van al het geld dat ze mee kregen, daar zal hij zijn ticket ook van betalen.
En dan weet hij ook nog prima van Schiphol Airport naar jouw huis in Klazinaveen te komen.

Of zou het misschien handiger voor hem zijn om naar een bekende te gaan die niet 12 uur vliegen weg woont? Of ergens in te breken en daar de bewoner om te brengen, als hij dat toch al van plan is?
Je hebt wel gelijk, ik moet iets gaan doen aan die paranoïde gedachtes van me, heb ik van mijn vader moeten erven. Helaas.
pi_136321825
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 13:52 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Je hebt wel gelijk, ik moet iets gaan doen aan die paranoïde gedachtes van me, heb ik van mijn vader moeten erven. Helaas.
.

Hij kan natuurlijk wel 1 van zijn criminele maatjes op je afsturen.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 14:32:01 #297
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_136321867
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 14:30 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

.

Hij kan natuurlijk wel 1 van zijn criminele maatjes op je afsturen.
Maak hem alsnog effe lekker gek :')
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
pi_136322705
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 14:32 schreef Rockiejj het volgende:

[..]

Maak hem alsnog effe lekker gek :')
Ik wil hem alleen even waarschuwen he, mocht hij dan schrijven en er duikt ineens een hele criminele "gang" op voor zijn deur, dan heb ik in ieder geval aan mijn plicht voldaan door te waarschuwen :P
  dinsdag 4 februari 2014 @ 15:17:45 #299
419250 Spongeboss
pi_136323565
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 14:52 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ik wil hem alleen even waarschuwen he, mocht hij dan schrijven en er duikt ineens een hele criminele "gang" op voor zijn deur, dan heb ik in ieder geval aan mijn plicht voldaan door te waarschuwen :P
Denk je dat ze van een barbecue houden?
  dinsdag 4 februari 2014 @ 15:18:43 #300
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_136323591
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 15:17 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Denk je dat ze van een barbecue houden?
Met mensenvlees ja :Y
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
  dinsdag 4 februari 2014 @ 15:37:45 #301
419250 Spongeboss
pi_136324295
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 15:18 schreef Rockiejj het volgende:

[..]

Met mensenvlees ja :Y
Neuh! :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')