Wat ben jij een dramkont, zeg. Hij meldt zelf dat hij gezeten heeft, dus het is logisch dat iemand dan vraagt waarvoor. Wil hij daar geen antwoord op geven, kan hij dat zeggen en is het ook klaar. Jij noemt mijn vraag bemoeizucht maar je bemoeit jezelf er nu ook mee. De persoon waar ik het aan vraag heeft er kennelijk géén problemen mee (in tegenstelling tot jou) gezien hij in een ander topic al genoemd heeft waar hij voor gezeten heeft. Dus volgende keer even wat minder snel voor een ander praten, aub.quote:Op maandag 29 april 2013 01:00 schreef De_barbaar het volgende:
[..]
Dat doe je gewoon niet in de gevangenis. Klaar.
Ieders misdrijf is een prive zaak, een soort van speciale relatie tussen hen en hun slachtoffer.
Wie heb je "uitgekozen"?quote:Op dinsdag 30 april 2013 02:20 schreef jordyqwerty het volgende:
Nou, morgen (vandaag) gaat ie op de post
Hier ook zoiets, het gaat allemaal snel.quote:Op dinsdag 30 april 2013 09:41 schreef gelestipjes het volgende:
Valt me op zich mee hoe snel het gaat, had gedacht dat het langer zou duren, althans, als ik dat writeaprisoner forum zag dan werd er gezegd dat zo'n brief vaak eerst nog wel een week in de gevangenis ligt voordat ie aankomt bij de gedetineerde. Maar tot nu toe had ik steeds wel een brief terug binnen 3 weken. Zelf ben ik helaas iets minder snel met reageren.
Je had ook gewoon via de site die eerste brief kunnen sturen, volgens mij versturen ze die dan op de 4e van de maand. Of had je daarvoor een te lange brief?quote:Op dinsdag 30 april 2013 16:35 schreef jordyqwerty het volgende:
Bij nader inzien gaat ie morgen op de post, dichtsbijzijnde postkantoor dicht en ga niet helemaal om
Poeh, dat weet ik niet, bijna twee a4'tjes vol. Ik snap best dat dat voor anderen handiger is, maar ik schrijf het liever zelf. Ik weet niet, het heeft toch zijn charme, en laat zien dat je er werk in stopt, ofzo. Als ik ging emailen denk ik dat ik de openings'brief' copy-paste bij iedereen, daar probeer ik mezelf maar van te weerhouden.quote:Op dinsdag 30 april 2013 16:45 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Je had ook gewoon via de site die eerste brief kunnen sturen, volgens mij versturen ze die dan op de 4e van de maand. Of had je daarvoor een te lange brief?
Ik bedoelde ook niet dat je hem dan altijd moet e-mailenquote:Op dinsdag 30 april 2013 16:47 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Poeh, dat weet ik niet, bijna twee a4'tjes vol. Ik snap best dat dat voor anderen handiger is, maar ik schrijf het liever zelf. Ik weet niet, het heeft toch zijn charme, en laat zien dat je er werk in stopt, ofzo. Als ik ging emailen denk ik dat ik de openings'brief' copy-paste bij iedereen, daar probeer ik mezelf maar van te weerhouden.
Ah, zo. Ik snap je redenering wel, dacht er eerst ook aan om een aantal mensen uit te zoeken en diegenen te e-mailen voor een eerste contact, maar heb besloten het voor nu toch maar bij een iemand te laten. Heb het op het moment ook best druk, dus aan meer kom ik nu toch niet toe. Het hoeft van mij verder niet zo snel mogelijk, dus ik zie wel of ik iets terugkrijg, ga er eigenlijk wel vanuit (lijkt me een aardig joch) maar da's geen garantie natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 april 2013 16:54 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook niet dat je hem dan altijd moet e-mailenIk geef ook de voorkeur aan handgeschreven. Maar voor zo'n eerste contact vond ik het wel handig, al is het alleen al omdat lang niet iedere gedetineerde ook daadwerkelijk reageert op al zijn brieven. Dus ja, toch weer zonde van die 95 cent aan postzegels dan
. Dus ik heb mijn eerste brief verstuurd via die site, en toen ik vervolgens een brief thuis kreeg heb ik uiteraard wel gewoon een handgeschreven brief via de post teruggestuurd.
http://www.writeaprisoner.com/Template.aspx?i=z-aa4712 goed dat je het vraagt, daardoor zie ik nu dat ie bijna jarig is, zal ik nog maar even een kaart sturenquote:Op dinsdag 30 april 2013 17:03 schreef jordyqwerty het volgende:
Met wie schrijf jij trouwens, als ik vragen mag?
Ik ga gewoon maar naar het postkantoor morgenquote:Op dinsdag 30 april 2013 17:11 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
http://www.writeaprisoner.com/Template.aspx?i=z-aa4712 goed dat je het vraagt, daardoor zie ik nu dat ie bijna jarig is, zal ik nog maar even een kaart sturen
Ja, ik kijk die programma's wel eens, maar heb er altijd een dubbel gevoel bij hoe 'echt' het is als je bijvoorbeeld Storage Wars ofzo ziet. Je hebt ook een programma waar kinderen de gevangenis bezoeken in de hoop dat ze zich gaan beteren, weet niet meer hoe het heet.quote:Op dinsdag 30 april 2013 17:21 schreef gelestipjes het volgende:
Nou ja, hij komt wel aardig over. Of hij echt aardig is is natuurlijk moeilijk te zeggen. Ik weet ook wel dat veel van die inmates zich een stuk beter voordoen dan ze daadwerkelijk zijn. Ik weet niet of je wel eens lockup of zo kijkt, of andere docu's over gevangenen, maar daarbij denk ik ook vaak "mwah, hij komt best aardig over" en dan blijken ze ineens vast te zitten voor een dubbele moord of verkrachting
Maar vooralsnog heb ik in ieder geval geen reden om aan te nemen dat ie niet aardig is. (op die moord na dan he) Gezien de kans dat ie levenslang vast zit lijkt de kans me ook vrij klein dat ie me op komt zoeken
Ja klopt, ik vind dat ook minder erg.quote:Op dinsdag 30 april 2013 17:49 schreef gelestipjes het volgende:
Ja, denk dat je beyond scared straight bedoelde. Dat programma kan ik niet echt serieus nemen, dat is allemaal zo over the top dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat het ook maar 1 kind helpt om op het rechte pad te blijven.
Wat betreft moord, inderdaad, daarom heb ik voordat ik hem schreef ook wel eerst opgezocht wat voor moord het was. Om één of andere reden vind ik een drugsmoord of gang-gerelateerde moord dan minder erg dan iemand die een "onschuldige" persoon vermoord, bij een overval of zo of iemand die zijn eigen familie omlegt. Zo iemand zou ik ook niet willen schrijven
Dat betalen ze zelf. Volgens mij krijgt een groot deel gewoon financiele ondersteuning van familie, waar ze dan postzegels/schrijfwaren/voedsel en zo van kunnen kopen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 17:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Hoe doen jullie dat met de postzegels? Betalen de boefjes dat uit eigen zak of komen jullie ze tegemoet? 't verdient niet zo schokkend in de bak...
Hoe zit dat precies dan?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:04 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier nog mensen die brieven krijgen met postzegels in aparte posities? Dat schijnt vanalles te betekenen
Doordachtquote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:56 schreef VixenFromHell het volgende:
Upside down, top left corner = Write no more
Crosswise on top left corner = My heart is another’s
Center of envelope, at top = Yes
Center of envelope, at bottom = No
Straight up and down, any position = Goodbye sweetheart
Upside down, top right corner = I love you
At right angle, top right corner = Do you love me?
At right angle, top left corner = I hate you
Upright top right corner = I desire your friendship
Upright in line with surname = Accept my love
At right angle in line with the surname = I long to see you
Centered on right edge = Write immediately!
Niet iedereen is het eens over deze betekenissen trouwens
Ja dat laatste is ook niet erg logisch iddquote:Op woensdag 8 mei 2013 05:34 schreef gelestipjes het volgende:
Klinkt meer als een geheime code bedacht door 13/14-jarige meisjes. Kan me niet voorstellen dat volwassenen zich met zulke omslachtige dingen bezig houden. Lijkt me sowieso onwaarschijnlijk dat je uberhaupt nog een postzegel zou spenderen aan iemand die je haat of waarmee je geen contact meer wilt hebben, zeker als de kans ook nog eens erg groot is dat de boodschap op die manier niet doorkomt.
Kort samengevat: vrijwel niks. Een kaart mag (maar dan wel zonder glitters of pop-up effect of wat dan ook, en zonder schaarsgeklede personen etc) of foto's (maar geen polaroids) of een gedicht of zo. Maar dat is het volgens mij ook welquote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:51 schreef minke2009 het volgende:
Goede middag,
Ik heb vandaag een prachtige moederdag kaart gehad.
Super lief natuurlijk omdat hij vind dat ik zoveel dingen onder neem met onze kinderen.
Nu wilde ik hem ook eens wat leuks opsturen. Maar ja wat mag ik opsturen?
Hij zit in florida.
Groetjes
Dit verdient toch wel een darwin awardquote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:09 schreef minke2009 het volgende:
Hartelijk bedankt voor het beantwoorden.
En nog een klein vraagje..
Ik heb er een klein geluks poppetje bij gedaan van hout.
Word die er uit gehaald of mag hij die houden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |