abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122920182
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:49 schreef Hilzillah het volgende:
tongetje een beetje uitgeveegd helaas :(

Maar was er ook gewoon écht blij mee :)
Kan gebeuren! Schrijven jullie al lang?
pi_122921897
Nee eigenlijk niet... Begonnen in dit eerste deel. :D
  vrijdag 15 februari 2013 @ 19:27:41 #178
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_122925034
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:28 schreef Hilzillah het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn Neger, gemaakt door Boefje
Wauw, wat mooi gedaan!
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_123796933
Upje om te kijken of iemand nog wat leuks heeft meegemaakt?
pi_124487278
Ik heb een brief binnen gehad van ongeveer 6 kantjes en héél lief een valentijnskaartje getekend door hem. En mooie roos voorop, binnenin wat tekst en wat roosjes heel licht getekend. Lief dat hij daaraan dacht.

Ik moet toch nageven dat mijn nieuwsgierigheid naar de persoon achter hem steeds groter wordt. Hij is zo open en eerlijk (voor zover ik dat kan inschatten) over wat hij heeft meegemaakt en waardoor hij vast zit.

Ik ga vandaag mijn brief op de post doen, hoop dat ik snel weer wat terug krijg :)
Let what you love be what you do ♥
pi_124500920
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:28 schreef Hilzillah het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn Neger, gemaakt door Boefje
Wow, super mooi getekend!

Ik heb net voor het eerst een mailtje gestuurd naar een gevangene die levenslang uitzit voor moord. Wel heftig en ik ben vooral benieuwd naar z'n verhaal, hoe hij tot zoiets gekomen is en hoe het is in de gevangenis in Amerika. Als student criminologie, vind ik dat wel echt interessant om te weten dus ik ben benieuwd...
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_124524898
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:08 schreef ntm het volgende:

[..]

Ik heb net voor het eerst een mailtje gestuurd naar een gevangene die levenslang uitzit voor moord. Wel heftig en ik ben vooral benieuwd naar z'n verhaal, hoe hij tot zoiets gekomen is en hoe het is in de gevangenis in Amerika. Als student criminologie, vind ik dat wel echt interessant om te weten dus ik ben benieuwd...
Hou er wel rekening mee dat het de bedoeling is om 'vriendschap' op te bouwen met iemand. Niet om iemand uit te horen over wat hij of zij gedaan heeft. :)
pi_124525475
Ik schrijf sinds kort met iemand in een texaanse gevangenis. Tot nu toe lijkt het me een leuke gast. Ging de fout in op zn 17e en is nu 35. Hij moet nog tot minimaal 2024.
pi_124525997
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:08 schreef ntm het volgende:

[..]

Volgens mij zit er in veruit de meeste gevallen niet echt een "goed" verhaal achter, maar was het gewoon drugs of hebzucht.
pi_124546127
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 15:11 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Volgens mij zit er in veruit de meeste gevallen niet echt een "goed" verhaal achter, maar was het gewoon drugs of hebzucht.
Nee joh, de meesten zitten daar onschuldig! :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_124754072
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 15:11 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ja, ik heb wel gezocht wat hij gedaan had. Hij zat in een street gang en hij had iemand neergeschoten die dan in een andere street gang zat, waren rivalen van elkaar. En ik wil hem niet uithoren ofzo, ben wel nieuwsgierig naar hoe hij is als persoon ook. Ik merkte ook wel op dat toen ik op z'n profiel keek dat hij heel goed kan schrijven, dus ben benieuwd of ik iets terug krijg.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_125816633
Hier een ex-gedetineerde, leuk dat zoveel mensen hier de moeite nemen om contact te zoeken, in de tijd dat ik zat (6 jaar) heb ik veel mensen zien op bloeien door contacten zoals deze, gelukkig had ik zelf een lieve familie die er voor gezorgd heeft dat ik me tijd redelijk ben doorgekomen.
pi_125816731
Oja, ik ben een FOK regular, en natuurlijk zullen de admins mijn IP wel kunnen koppelen aan mijn echte username, ik hoop dat daar natuurlijk fatsoenlijk mee omgegaan word, na een redelijk turbulent leven als crimineel heb ik na de straf mijn leven drastisch omgegooid, na mijn straf uitgezeten te hebben in 1998 heb ik een keurig leven opgebouwd, ben 1 van de betere in mijn vak, en nooit meer de fout in gegaan.
  zondag 28 april 2013 @ 00:26:31 #189
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_125817212
.

[ Bericht 35% gewijzigd door gebrokenglas op 28-04-2013 14:17:31 ]
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
  zondag 28 april 2013 @ 15:58:16 #190
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_125830390
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 00:12 schreef mynameisearl het volgende:
Oja, ik ben een FOK regular, en natuurlijk zullen de admins mijn IP wel kunnen koppelen aan mijn echte username, ik hoop dat daar natuurlijk fatsoenlijk mee omgegaan word, na een redelijk turbulent leven als crimineel heb ik na de straf mijn leven drastisch omgegooid, na mijn straf uitgezeten te hebben in 1998 heb ik een keurig leven opgebouwd, ben 1 van de betere in mijn vak, en nooit meer de fout in gegaan.
Zo, 6 jaar in NL? Ben dan best benieuwd wat je gedaan hebt in je verleden :@
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  zondag 28 april 2013 @ 23:54:13 #191
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_125850880
Dit topic heeft me wel aan het denken gezet.
Het overwegen waard.

Stel dat iemand een misdaad begaan heeft, de straf uitgezeten en die persoon komt dan bij ons op kantoor werken. Nou prima, dan vind ik het ook een afgesloten zaak. De persoon heeft geboet voor zijn daad en dan is het wat mij betreft, eh, 'afgehandeld'.

Vroeger op school kregen we bij maatschappijleer wel eens een gedetineerde in de klas (onder begeleiding), en die vertelde dan over wat 'ie gedaan had (een zooi overvallen en inbraken geloof ik) en hoe het eraantoe ging enzo.
En dat was dan een echt ruig type, met tatoeages overal enzo... Maar trillen als een rietje toen 'ie voor een klas vol pubers over zichzelf moest vertellen. 8-)
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_125851321
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 15:58 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Das een persoonlijke vraag en dat vraag je niet zomaar. Voorzover dat überhaupt relevant is.
pi_125851329
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 23:54 schreef gebrokenglas het volgende:
Dit topic heeft me wel aan het denken gezet.
Het overwegen waard.

Stel dat iemand een misdaad begaan heeft, de straf uitgezeten en die persoon komt dan bij ons op kantoor werken. Nou prima, dan vind ik het ook een afgesloten zaak. De persoon heeft geboet voor zijn daad en dan is het wat mij betreft, eh, 'afgehandeld'.

Vroeger op school kregen we bij maatschappijleer wel eens een gedetineerde in de klas (onder begeleiding), en die vertelde dan over wat 'ie gedaan had (een zooi overvallen en inbraken geloof ik) en hoe het eraantoe ging enzo.
En dat was dan een echt ruig type, met tatoeages overal enzo... Maar trillen als een rietje toen 'ie voor een klas vol pubers over zichzelf moest vertellen. 8-)
Nou, ik denk wel dat het nogal verschilt per misdaad. Bij inbraken misschien wel, aan de andere kant, als mijn nieuwe collega een veroordeelde moordenaar of verkrachter zou zijn, dan zou ik me er toch iets minder bij op mijn gemak voelen hoor. Uiteraard heeft zo iemand zijn straf uitgezeten en moet die ook verder kunnen met zijn leven, maar dat betekent niet dat je dan zelf dat gevoel ook zo makkelijk uit kan schakelen denk ik
pi_125851504
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 00:04 schreef De_barbaar het volgende:

[..]

Das een persoonlijke vraag en dat vraag je niet zomaar. Voorzover dat überhaupt relevant is.
Waarom niet? Hij meld zelf dat ie 6 jaar heeft gezeten, dan is het niet meer dan logisch dat iemand vraagt waarom. Bovendien heeft ie elders op het forum al eerder gemeld wat ie gedaan heeft.
pi_125851832
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 00:09 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Waarom niet? Hij meld zelf dat ie 6 jaar heeft gezeten, dan is het niet meer dan logisch dat iemand vraagt waarom. Bovendien heeft ie elders op het forum al eerder gemeld wat ie gedaan heeft.
Als ie dat zelf prijs wilt geven geen probleem maar iemand zomaar vragen wat hij gedaan heeft is bemoeizucht. Want voor vele gedetineerden is dat een persoonlijke iets, een gevoelig onderwerp zeg maar. Het gaat niemand anders aan.

Dat leerde ik op een nare manier tijdens mijn detentie.
pi_125851935
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 00:21 schreef De_barbaar het volgende:

[..]

Als ie dat zelf prijs wilt geven geen probleem maar iemand zomaar vragen wat hij gedaan heeft is bemoeizucht. Want voor vele gedetineerden is dat een persoonlijke iets, een gevoelig onderwerp zeg maar. Het gaat niemand anders aan.

Dat leerde ik op een nare manier tijdens mijn detentie.
Lijkt me nogal onzin in dit geval. Er is niks mis mee om te zeggen dat je wel benieuwd bent wat iemand dan gedaan heeft. Het zou wat anders zijn als iemand de hele tijd blijft aandringen op een antwoord.
pi_125852970
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 15:58 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Uit een ander topic:
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2009 00:27 schreef mynameisearl het volgende:
Ik heb 4 jaar gezeten voor poging tot moord in combinatie met een gewapende overval, ben er niet trots op en ben ook niet meer in aanraking met justitie geweest na me vrijlating (1998), ik had de dag na me vrijlating gelijk een baan op HBO/Universitair niveau, aangezien ik een nogal gespleten persoonlijkheid heb, in combinatie met een behoorlijk hoog IQ heb ik nooit problemen gehad met me verleden, in principe weet alleen me famillie het, en heb ik een hele nieuwe vriendenkring in een andere woonplaats opgebouwd. Soms is het wel moeilijk omdat je eigenlijk een nieuw leven instapt, maar ik zou het voor geen goud terug willen draaien.

Als er nog vraagjes zijn over het echte gevangenisleven, stel ze hier, dan zal ik ze proberen te beantwoorden, overigens post ik dit op een kloon die niet te acherhalen valt, ik hoop dat mods dat begrijpen.
pi_125853018
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 00:23 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Lijkt me nogal onzin in dit geval. Er is niks mis mee om te zeggen dat je wel benieuwd bent wat iemand dan gedaan heeft. Het zou wat anders zijn als iemand de hele tijd blijft aandringen op een antwoord.
Dat doe je gewoon niet in de gevangenis. Klaar.

Ieders misdrijf is een prive zaak, een soort van speciale relatie tussen hen en hun slachtoffer.
pi_125855393
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 01:00 schreef De_barbaar het volgende:

[..]

Ieders misdrijf is een prive zaak, een soort van speciale relatie tussen hen en hun slachtoffer.
Gelul!! Iedere gevangene weet van of over elkaar wat hij uitgevroten heeft, of op zn minst van verdacht wordt. Doe je daar geheimzinnig over rijst al snel het vermoeden dat het stoute dingen met kinderen zijn of vrouwen. En dan heb je het best niet naar je zin in het gevang.
pi_125855471
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 01:00 schreef De_barbaar het volgende:

[..]

Maar we zijn hier niet in de gevangenis, en als iemand hier uit zichzelf komt melden dat ie 6 jaar heeft vastgezeten is het erg voor de hand liggend dat iemand dan benieuwd is waarom. Als iemand het daar niet over wil hebben, prima, dat is een eigen keus, maar dan kan diegene alsnog zelf wel zeggen dat ie dat liever voor zich houdt. En als iemand er inderdaad zoveel problemen mee zou hebben om het te vertellen snap ik eigenlijk ook uberhaupt niet waarom je zou komen melden dat je in de gevangenis hebt gezeten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')