abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:27:32 #51
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_117509048
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:26 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Moet je eens hier in de regio komen rijden. Zal een verademing voor je zijn. :)
Ik raad je alleen aan het Julianaplein (Groningen) in de spits te mijden als je weer terug naar huis wilt..
Mwa, zit hier wel prima in brabant :P
pi_117509133
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:26 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat eerste vind ik dan ook een vrij stomme bezigheid.

Wat betreft het tweede, klopt inderdaad. Irritant, al zit het probleem hem dan vooral in het afremmen vóór het uitvoegen, dat is dan ook niet de bedoeling. Maar hoewel het irritant is, is het niet gevaarlijk. Dit in tegenstelling tot bij het wisselen van baan waardoor vervolgens de hele linker baan uit alle macht in de ankers moet.
Tja, in principe zou je op de snelweg nooit te hoeven remmen, mits iedereen zich netjes aan de regels houd en goed anticipeert..
Probeer zelf dan ook zo weinig mogelijk te remmen op de snelweg, maar soms ontkom je er niet aan helaas.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_117509379
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:23 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Je bent het niet verplicht, wel zou het vriendelijk zijn als je het wel zou gunnen. Scheelt je ook weer een irritatie.
Waarom scheelt het mij een irritatie? Ik kijk voor me, naar het stoplicht en naar die mensen voor me. Niet naar achteren. Dus als er dan ineens een motorrijder langs rijdt, heb ik juist een irritatie want ik heb hem niet gezien en ben geschrokken.

quote:
Vandaag stond ik bij het stoplichten stil en een auto wilde linksaf ipv rechtdoor. Keek mij aan en dmv handgebaren vroeg hij of hij voor mij mag afslaan. Zit wel een dik doorgetrokken streep. Stoplicht op groen, meneer gaat voor mij langs, ik rij achter hem. Hij blij, ik blij.
Ik kon ook zeggen ja de tering je wacht maar totdat alle autos door zijn. Heb dit toevallig 2 keer gehad in een week tijd.
Dit heeft niets met voordringen te maken. Dit is gewoon netjes rijden en een heer (m/v) in het verkeer zijn. Apart opzij gaan, bij een stoplicht, waar ik naar alle waarschijnlijkheid al stil of bijna stil sta, is geen optie. En ik ga niet expres extra ver naar rechts of naar links (afhankelijk van mijn baan) omdat er mogelijkerwijs, misschien, mogelijk een motorrijder wil voordringen.

quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:24 schreef lipjes het volgende:

[..]

De stoplichten die ik elke dag heb daar staan files voor.
Ik zou die 10 tot 15 auto's (per rijbaan op z'n drukst) toch niet echt een file willen noemen... (en meestal staan er 10 op de rechter terwijl de linker leeg is... maar dat is geen irritatie, ik maak daar meestal goed gebruik van!)

En Julianaplein probeer ik ook altijd te ontwijken, alleen als we 's avonds naar de stad geweest zijn (vanuit het werk) moeten we erop om weer op de ring te komen. Ik rijd 's morgen naar m'n werk (vanaf Noord, afslag Helpman en dan onder de ring door weer terug naar het noorden :P) en dan rijdt m'n partner naar zijn werk (aan de Friesestraatweg)
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 18:23:33 #54
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_117513506
En weer een putje erbij in me deur....
Abonneer voor meer.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 18:46:30 #55
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_117514219
Net een gleuf op de A4 bij afrit Wateringen met verkeersinzicht van Stevie Wonder....

Situatie: 3 banen en 1 uitvoegstrook. Uitvoegstrook staat vol + de strook daar direct links van. Dit komt omdat er 100 meter voor het einde van de uitvoegstrook een tweede strook ontstaat.

Mevrouw de gleuf gaat dus 300 meter voor het einde van de uitvoegstrook doodleuk op de middelste baan staan met haar knipperlicht naar rechts.... 8)7
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_117514331
Die zie ik hier heeeel af en toe ook waar de A12 (3 banen daar) een afslag naar de A20 (twee banen) krijgt (bij Gouda). Dat ze dan tot het einde doorrijden op de A12 en dan vrolijk naast de file van de A20 gaan staan...
  † In Memoriam † dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:18:46 #57
25682 2cv
Niet subtiel
pi_117515507
Laatst bij de rotonde van Joure, tussen de grote en de kleine rotonde in. Ik wou vanaf de kleine rotonde via de grote rotonde richting. Ik stond vlak na dat grote blauwe bord rechts dus op de text op het wegdek die vertelt welke rijstrook waarvoor is en wou graag in de richting Emmeloord/Amsterdam. Links mij stond een auto. Toen er even geen verkeer aan kwam reed ik de rotonde op en wou naarde middelste baan. Helaas ging de auto links van me ook naar die rijstrook. Vermoedelijk zonder mij op te merken. Ik ben uiteindelijk zonder schade toch op de juiste rijstrook gekomen.

Even later heb ik de auto waarvan de bestuurder duidelijk een beetje boel blind was ingehaald (zonder rare fratsen uit te halen) en inderdaad: de auto werd bestuurd door een vrouw. En te oordelen aan de talrijke deuken en krassen rondom was die vrouw niet bijster goed in het besturen van haar auto.

Het valt me op dat de meeste rare acties van vrouwen komen. Voor diegenen die wat moeite met begrijpend lezen hebben: ik zeg dus niet dat niet 1 vrouw auto kan rijden, wellicht is het maar 1% van de vrouwen die dat niet kunnen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  FOK!fotograaf dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:47:43 #58
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117520316
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 00:19 schreef dylanrr het volgende:
Toch besloot deze dappere bestuurder naar links te komen, ik zag hem al komen, maar remmen kon niet vanwege de afstand van de auto achter me. Dan maar flink toeteren.
Hier had de Atos :+ helaas geen boodschap aan en duwde lekker door.

Ik wist me op dat moment even geen raad en besloot dat de klap het minst heftig was als hij me zou raken, dus ik bleef waar ik was.

En echt op het allerlaatste moment kreeg de Atos :+ door dat ik niet weg ging. Toen besloot hij toch maar terug naar rechts te gaan.

Ik moet zeggen dat ik toch wel het idee had dat ik afscheid mocht nemen van mijn trouwe vierwieler.
Gelukkig liep dit af met een sisser, maar als hij door was gereden was ik dus mooi de vangrail ingeklapt.
Valt mij steeds vaker op, mensen die, wanneer je claxonneert, rustig hun beweging afmaken en flink doorduwen. WTF man, je rijdt bijna bij me naar binnen, ik zit al op de spitsstrook bijna tegen de vangrail aan en je duwt door... Zijn ook altijd dezelfde hokken die dat doen. WagonR's, Atossen, Astra's...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:55:21 #59
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_117520839
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:26 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Moet je eens hier in de regio komen rijden. Zal een verademing voor je zijn. :)
Ik raad je alleen aan het Julianaplein (Groningen) in de spits te mijden als je weer terug naar huis wilt.. Al zal dat in de toekomst ook veel beter worden:
http://img166.imageshack.us/img166/3149/julianapleinxe8.gif (copy/paste deze link)
Maar ik vrees het moment dat het allemaal gemaakt moet worden. :{
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  FOK!fotograaf dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:56:06 #60
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117520881
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:54 schreef KaheemSaid het volgende:
Zou ik ook met mijn auto tussen twee rijen doormogen?
Nee, want twee voertuigen mogen zich niet gelijktijdig op dezelfde rijstrook naast elkaar bevinden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_117521840
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:56 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, want twee voertuigen mogen zich niet gelijktijdig op dezelfde rijstrook naast elkaar bevinden.
Jawel, anders zou je ook niet met een motor tussen een file mogen doorrijden.
Als het past, en je niemand hindert mag het gewoon, dus zou je b.v. met een Renault Twizy(of i.i.g. zon elektrisch ding) ook gewoon tussen de file door mogen rijden..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_117521991
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:56 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, want twee voertuigen mogen zich niet gelijktijdig op dezelfde rijstrook naast elkaar bevinden.
Dat mag dus wel. In principe zelfs met twee auto's.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_117522447
Serieus, krijg je soms enge ziektes als je op de rechterrijstrook rijdt?
Ik heb er zelf nooit wat van gemerkt als ik er op rijd, maar je zou het toch denken als je al die middenbaanrijders ziet :|W
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_117523634
Vorige week weer een geweldige chauffeur in een Audi gezien (en bijna in zijn kofferbak gezeten).
Ik rij op de N3 vanaf Papendrecht richting Dordrecht op de rechterbaan en zie hem al een tijdje achter mij rijden (beetje bumperkleven, maar dat mag de pret niet drukken).
Voor de afslag richting het ziekenhuis haalt hij mij links in om vervolgens vlak voor mij (zonder richting aan te geven, al remmend voor het verkeer wat voor mij reed, waardoor ik ook moest remmen) de afslag te pakken welke ik ook moest hebben.
Het resultaat was dat ik achter hem stond bij de verkeerslichten bij de Laan de Verenigde naties:
https://maps.google.nl/ma(...)t,+Zuid-Holland&z=16
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 21:47:17 #65
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_117523913
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:22 schreef Nagelschaartje het volgende:
Serieus, krijg je soms enge ziektes als je op de rechterrijstrook rijdt?
Ik heb er zelf nooit wat van gemerkt als ik er op rijd, maar je zou het toch denken als je al die middenbaanrijders ziet :|W
QFT!
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_117524140
Priusbestuurders!

Allemaal! Echt de eerste auto die slimmer is dan zijn gemiddelde bestuurder... Het valt gewoon op hoe vaak die dingen in de weg rijden.. Vanmiddag weer verschillende van die dingen gezien die doodleuk met 100 op de teller op de derde of vierde baan plakken van de A2.. Het kost echt geen extra brandstof als je af en toe eens van baan wisselt hoor! En de bestuurder van een Witte Prius vanmiddag in Ede die mij bijna de berm indrukte door in één keer van de linkerbaan twee banen naar rechts op te schuiven op het allerlaatste moment: Krijg een gezwel! :(

Verder: Is Nederland compleet debiel geworden toen we de 130 invoerden? Zo fucking moeilijk is het toch niet? Reedt tegen half zeven vanavond over de A12 tussen Utrecht in Ede waar de spitsstrook open was (Was totaal niet nodig, maar goed...). Ongeveer 1/3 snapt: 100. 1/3 denkt 'Als er geen borden met 100 staan dan zal het wel 120 zijn' en de rest denk 'Ach, bijna zeven uur, dus ik rij vast 130.'

Er reedt een omaatje in een C3 Picasso ( :') ) die echt de weg kwijt was! Ben haar drie keer met 110 op mijn teller (100 echte kilometers per uur op de gps) rustig aan voorbij gereden, om even later door haar (Als er even geen borden te zien waren) met minimaal 130 weer ingehaald te worden... Waarna ze weer op de rem ging als er weer een bord met 100 erop te zien was..
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:01:10 #67
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_117524843
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:50 schreef Ferry_76 het volgende:
Is Nederland compleet debiel geworden toen we de 130 invoerden?
Gezien het bordencircus en de bijbehorende fouten in het bordencircus wel ja.
pi_117524958
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:01 schreef OEM het volgende:

[..]

Gezien het bordencircus en de bijbehorende fouten in het bordencircus wel ja.
Bordencircus? hier nergens last van.. Ja, vanuit Drachten richting Groningen is de limiet van 100 km/h een heel stuk naar voren geplaatst, maar verder?
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:03:26 #69
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_117524998
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:02 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Bordencircus? hier nergens last van.. Ja, vanuit Drachten richting Groningen is de limiet van 100 km/h een heel stuk naar voren geplaatst, maar verder?
Kom eens in de randstad kijken zou ik zeggen.
pi_117525219
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:03 schreef OEM het volgende:

[..]

Kom eens in de randstad kijken zou ik zeggen.
Sinds ik niet meer taxi rijd niet geweest.. (toendertijd vrijwel elke week minimaal 1 keer naar Schiphol, en dan moet je via (brrr) Amsterdam..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_117526109
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:01 schreef OEM het volgende:

[..]

Gezien het bordencircus en de bijbehorende fouten in het bordencircus wel ja.
Schijnbaar is dat bordencircus nog lang niet groot genoeg........
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:40:26 #72
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_117527412
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:20 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Schijnbaar is dat bordencircus nog lang niet groot genoeg........
Zolang deze grappenmakers er staan, zal het circus niet veel groter worden:



Bij een open spitsstrook betekent dit bord: 130. Dus er staat 120 op een bord, ze willen dat je 100 rijdt, en je mag er 130. 8)7
pi_117527605
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:40 schreef OEM het volgende:

[..]

Zolang deze grappenmakers er staan, zal het circus niet veel groter worden:

[ afbeelding ]

Bij een open spitsstrook betekent dit bord: 130. Dus er staat 120 op een bord, ze willen dat je 100 rijdt, en je mag er 130. 8)7
Tussen 6-19 uur 120, daarbuiten 130, is de spitstrook open dan altijd 100 omgeacht hoe laat het is.
Sim-pel.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:47:40 #74
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_117527774
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:44 schreef Ferry_76 het volgende:
is de spitstrook open dan altijd 100
Dat bord geeft alleen aan: 120 als die gesloten is. Dus de normale vmax als die open is. Dus 130. Het wordt pas 100 als je een kantelwalsbord tegenkomt waar 100 op staat.
quote:
Sim-pel.
Zo simpel dat je het zelf niet snapt ;)
pi_117528090
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:47 schreef OEM het volgende:

[..]

Dat bord geeft alleen aan: 120 als die gesloten is. Dus de normale vmax als die open is. Dus 130. Het wordt pas 100 als je een kantelwalsbord tegenkomt waar 100 op staat.
Zo'n bord zal er vast wel staan op het punt dat de spitsstrook open verklaard kan worden.
pi_117528237
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:44 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Tussen 6-19 uur 120, daarbuiten 130, is de spitstrook open dan altijd 100 omgeacht hoe laat het is.
Sim-pel.
Om eerlijk te zijn, zou ik daar tussen 6-19h 130 rijden als de spitsstrook open is, 120 als die dicht is, en tussen 19.00 en 6.00 ook weer 130.
(dat is tenminste hoe ik het zou "lezen")
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_117528285
Wat mij betreft mogen mensen die die borden niet snappen weer terug naar de theorie bankjes van het CBR om te kijken of ze nog wel voor een rijbewijs in aanmerking komen.

Het is echt heel makkelijk. 130, behalve tussen 6 en 7, of bij een gesloten spitsstrook, dan is het 120.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_117528451
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:03 schreef OEM het volgende:

[..]

Kom eens in de randstad kijken zou ik zeggen.
Ook hier in de Randstad is er niets moeilijks aan. Hooguit wat irritant omdat om de 500 meter een andere snelheid geldt, maar moeilijk oud het echt niet.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:01:03 #79
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_117528536
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:56 schreef BlackLining het volgende:
Wat mij betreft mogen mensen die die borden niet snappen weer terug naar de theorie bankjes van het CBR om te kijken of ze nog wel voor een rijbewijs in aanmerking komen.

Het is echt heel makkelijk. 130, behalve tussen 6 en 7, of bij een gesloten spitsstrook, dan is het 120.
Terug naar de theoriebank voor jou dan:

Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW) artikel 8 gaat over onderborden
quote:
bij verkeersborden die een gebod of verbod aanduiden, een beperking van de werkingssfeer van die verkeersborden inhouden;
Het is dus 120 tussen 6 en 19 EN bij gesloten spitsstrook
pi_117528561
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:56 schreef BlackLining het volgende:
Wat mij betreft mogen mensen die die borden niet snappen weer terug naar de theorie bankjes van het CBR om te kijken of ze nog wel voor een rijbewijs in aanmerking komen.

Het is echt heel makkelijk. 130, behalve tussen 6 en 7, of bij een gesloten spitsstrook, dan is het 120.
De spitsstrook zal meestal gesloten zijn (vooral 's avonds en 's nachts), dus is het volgens jou meestal 120.
pi_117528711
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:47 schreef OEM het volgende:

[..]

Dat bord geeft alleen aan: 120 als die gesloten is. Dus de normale vmax als die open is. Dus 130. Het wordt pas 100 als je een kantelwalsbord tegenkomt waar 100 op staat.
Nee, je moet het 120-bord negeren als de spitsstrook open is. De snelheid die al gold (100 waarschijnlijk) blijft gewoon gelden. En tussen 19 en 6 mag je het bord ook negeren en blijft de snelheid gelden die al van toepassing was (130 dus)
pi_117528740
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:01 schreef OEM het volgende:

Terug naar de theoriebank voor jou dan:

Jij eerst:

•Heeft de verhoging van de maximumsnelheid naar 130 km/h gevolgen voor spitsstroken?

Als de spitsstroken open zijn, blijft de maximumsnelheid 100 of 80 km/h. Dit is vanwege de veiligheid. Als de spitsstroken dicht zijn, geldt meestal een maximumsnelheid van 120 km/h. Bij een aantal spitsstroken gaat de snelheid tussen 19.00 uur ’s avonds en 06.00 uur ‘s ochtends omhoog naar 130 km/h. Zie ook de overzichtskaart. De toegestane maximumsnelheid staat altijd aangegeven op borden naast en boven de weg.

http://www.rijkswaterstaa(...)elde_vragen/#v324887
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:05:43 #83
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_117528790
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:04 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Jij eerst:

•Heeft de verhoging van de maximumsnelheid naar 130 km/h gevolgen voor spitsstroken?

Als de spitsstroken open zijn, blijft de maximumsnelheid 100 of 80 km/h. Dit is vanwege de veiligheid. Als de spitsstroken dicht zijn, geldt meestal een maximumsnelheid van 120 km/h. Bij een aantal spitsstroken gaat de snelheid tussen 19.00 uur ’s avonds en 06.00 uur ‘s ochtends omhoog naar 130 km/h. Zie ook de overzichtskaart. De toegestane maximumsnelheid staat altijd aangegeven op borden naast en boven de weg.

http://www.rijkswaterstaa(...)elde_vragen/#v324887
Wat rijkswaterstaat bedoelt, is heel wat anders dan wat de borden aangeven. Ze hebben zelf ook wel door dat er genoeg fouten in zitten: http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2012.275.01
pi_117528881
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:50 schreef Ferry_76 het volgende:
Priusbestuurders!

Allemaal! Echt de eerste auto die slimmer is dan zijn gemiddelde bestuurder... Het valt gewoon op hoe vaak die dingen in de weg rijden.. Vanmiddag weer verschillende van die dingen gezien die doodleuk met 100 op de teller op de derde of vierde baan plakken van de A2.. Het kost echt geen extra brandstof als je af en toe eens van baan wisselt hoor! En de bestuurder van een Witte Prius vanmiddag in Ede die mij bijna de berm indrukte door in één keer van de linkerbaan twee banen naar rechts op te schuiven op het allerlaatste moment: Krijg een gezwel! :(

Verder: Is Nederland compleet debiel geworden toen we de 130 invoerden? Zo fucking moeilijk is het toch niet? Reedt tegen half zeven vanavond over de A12 tussen Utrecht in Ede waar de spitsstrook open was (Was totaal niet nodig, maar goed...). Ongeveer 1/3 snapt: 100. 1/3 denkt 'Als er geen borden met 100 staan dan zal het wel 120 zijn' en de rest denk 'Ach, bijna zeven uur, dus ik rij vast 130.'

Er reedt een omaatje in een C3 Picasso ( :') ) die echt de weg kwijt was! Ben haar drie keer met 110 op mijn teller (100 echte kilometers per uur op de gps) rustig aan voorbij gereden, om even later door haar (Als er even geen borden te zien waren) met minimaal 130 weer ingehaald te worden... Waarna ze weer op de rem ging als er weer een bord met 100 erop te zien was..
De spitsstrook is tussen Ede en Utrecht de hele dag open lijkt het wel inderdaad. Ik negeer spitsstrooksnelheden stelselmatig, er wordt daar nooit gecontroleerd (of je moet pech hebben met een surveillance auto). Het voordeel van die spitsstrook is, is dat mensen hem op de één of andere manier niet zien als reguliere baan als hij open is, waardoor er veel minder middenrijders zijn en de spitsstrook dus altijd rustig is: lekker doorrijden met 130.
pi_117528898
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:04 schreef Light het volgende:

[..]

Nee, je moet het 120-bord negeren als de spitsstrook open is. De snelheid die al gold (100 waarschijnlijk) blijft gewoon gelden. En tussen 19 en 6 mag je het bord ook negeren en blijft de snelheid gelden die al van toepassing was (130 dus)
EN hoe kom je dan bij die 100? Er van uitgaande dat het gaat om een snelweg, en geen ringweg geld een standaard maximale snelheid van 130 km/h. (tenzij anders vermeld op borden of matrix, waarbij matrix belangrijker is als borden...)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:07:57 #86
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_117528911
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:04 schreef Light het volgende:

[..]

Nee, je moet het 120-bord negeren als de spitsstrook open is. De snelheid die al gold (100 waarschijnlijk) blijft gewoon gelden. En tussen 19 en 6 mag je het bord ook negeren en blijft de snelheid gelden die al van toepassing was (130 dus)
Zo werkt het dus niet he.
pi_117529185
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:53 schreef Light het volgende:

[..]

Zo'n bord zal er vast wel staan op het punt dat de spitsstrook open verklaard kan worden.
Precies: Strook open = 100 kilometer per uur (Althans op de spitsstroken die ik tot nog toe ben tegengekomen.) ongeacht of je 120 of 130 mag.

Helaas staan deze borden er minder frequent dan de borden met '120 tussen 6 en 19' en dan snappen mensen het niet meer..
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:15:15 #88
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_117529269
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:13 schreef Ferry_76 het volgende:
Strook open = 100 kilometer per uur
Strook open zegt helemaal niks over de geldende vmax. Pas als je een bord vmax=100 tegenkomt is het 100. Die staan er ook wel, maar bij elke oprit staat weer zo'n clownsbord met 120-bij-gesloten-spitsstrook... mogen we weer eventjes 130.
pi_117529286
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:13 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Precies: Strook open = 100 kilometer per uur (Althans op de spitsstroken die ik tot nog toe ben tegengekomen.) ongeacht of je 120 of 130 mag.
Dan hoort er wel een bord bij die die 100 km/u voorschrijft. Die zie ik op het plaatje in kwestie niet.. Alleen dat je tussen 6-19 bij GESLOTEN spitsstrook maar 120 mag. Dit zou inhouden dat in alle andere gevallen je er 130 mag. (mits uiteraard anders word vermeld op matrixen)

Eigenlijk dus wat OEM zegt.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_117529431
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:15 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Dan hoort er wel een bord bij die die 100 km/u voorschrijft. Die zie ik op het plaatje in kwestie niet.. Alleen dat je tussen 6-19 bij GESLOTEN spitsstrook maar 120 mag. Dit zou inhouden dat in alle andere gevallen je er 130 mag. (mits uiteraard anders word vermeld op matrixen)

Eigenlijk dus wat OEM zegt.
Die staan er ook, vaak links en rechts boven de weg. Naast die groene kruizen die aangeven welke banen er open zijn.

Mijn god, ik snap langzamerhand waarom het zo'n zooitje op de weg is..
pi_117529554
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:18 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Die staan er ook, vaak links en rechts boven de weg. Naast die groene kruizen die aangeven welke banen er open zijn.

Mijn god, ik snap langzamerhand waarom het zo'n zooitje op de weg is..
Tja, als die er staan hoor je die snelheid aan te houden, maar stel dat die er niet zouden staan? Naar mijn mening mag je daar dan gewoon 130 als de spitsstrook open is.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:21:43 #92
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_117529589
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:18 schreef Ferry_76 het volgende:
Die staan er ook, vaak links en rechts boven de weg.
Dat is wel te hopen, want als bijvoorbeeld alleen het linkerkantelwalsbord kapot is (rechter geeft braaf 100 aan), dan is 100 al niet meer te handhaven (iig op de linkerstrook) ;)
quote:
Naast die groene kruizen die aangeven welke banen er open zijn.
En die zijn relevant voor de vmax, omdat?
pi_117529867
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:07 schreef Marco001 het volgende:

[..]

EN hoe kom je dan bij die 100? Er van uitgaande dat het gaat om een snelweg, en geen ringweg geld een standaard maximale snelheid van 130 km/h. (tenzij anders vermeld op borden of matrix, waarbij matrix belangrijker is als borden...)
Die 100 moet natuurlijk wel ergens zijn aangegeven, bijvoorbeeld op de plek waar de spitsstrook geopend wordt.
pi_117530035
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:07 schreef OEM het volgende:

[..]

Zo werkt het dus niet he.
Wat wil je dan doen bij een bord met een onderbord dat aangeeft dat het bord in de gegeven situatie niet geldt? Zoals bijvoorbeeld een bord 120 met een onderbord 6-19u, en je komt om middernacht langsrijden? Het bord 120 is dan niet van toepassing, maar dat wil niet zeggen dat je na het bord ineens 130 mag als je eerst 100 mocht.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:35:12 #95
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_117530186
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:50 schreef Ferry_76 het volgende:
Priusbestuurders!

Allemaal! Echt de eerste auto die slimmer is dan zijn gemiddelde bestuurder... Het valt gewoon op hoe vaak die dingen in de weg rijden.. Vanmiddag weer verschillende van die dingen gezien die doodleuk met 100 op de teller op de derde of vierde baan plakken van de A2.. Het kost echt geen extra brandstof als je af en toe eens van baan wisselt hoor! En de bestuurder van een Witte Prius vanmiddag in Ede die mij bijna de berm indrukte door in één keer van de linkerbaan twee banen naar rechts op te schuiven op het allerlaatste moment: Krijg een gezwel! :(

Verder: Is Nederland compleet debiel geworden toen we de 130 invoerden? Zo fucking moeilijk is het toch niet? Reedt tegen half zeven vanavond over de A12 tussen Utrecht in Ede waar de spitsstrook open was (Was totaal niet nodig, maar goed...). Ongeveer 1/3 snapt: 100. 1/3 denkt 'Als er geen borden met 100 staan dan zal het wel 120 zijn' en de rest denk 'Ach, bijna zeven uur, dus ik rij vast 130.'

Er reedt een omaatje in een C3 Picasso ( :') ) die echt de weg kwijt was! Ben haar drie keer met 110 op mijn teller (100 echte kilometers per uur op de gps) rustig aan voorbij gereden, om even later door haar (Als er even geen borden te zien waren) met minimaal 130 weer ingehaald te worden... Waarna ze weer op de rem ging als er weer een bord met 100 erop te zien was..
ReedT? :'(
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:35:23 #96
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_117530193
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:31 schreef Light het volgende:

[..]

Wat wil je dan doen bij een bord met een onderbord dat aangeeft dat het bord in de gegeven situatie niet geldt? Zoals bijvoorbeeld een bord 120 met een onderbord 6-19u, en je komt om middernacht langsrijden? Het bord 120 is dan niet van toepassing, maar dat wil niet zeggen dat je na het bord ineens 130 mag als je eerst 100 mocht.
Eh, dan mag je gewoon 130 hoor. Dat bord en dat bord alleen bepaalt de vmax vanaf de plek waar die staat,
pi_117530244
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:56 schreef BlackLining het volgende:
Wat mij betreft mogen mensen die die borden niet snappen weer terug naar de theorie bankjes van het CBR om te kijken of ze nog wel voor een rijbewijs in aanmerking komen.

Het is echt heel makkelijk. 130, behalve tussen 6 en 7, of bij een gesloten spitsstrook, dan is het 120.
open spitsstrook is 100, en er zijn nog tal van stukken snelweg waar je 100 of 80 mag en dan 's avonds weer wel 130
pi_117530445
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:36 schreef Yreal het volgende:

[..]

open spitsstrook is 100, en er zijn nog tal van stukken snelweg waar je 100 of 80 mag en dan 's avonds weer wel 130
Is dat zo? hadden ze dan wel wat meer voorlichting over mogen geven.
Hoe lang zijn er al spitsstroken trouwens? Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik tijdens rijles heb geleerd dat je dan maar 100 mag, tenzij dat zo staat vermeld op de borden wat hier niet het geval is.
Op die stukken snelweg die jij bedoeld staat dat eigenlijk altijd wel aangegeven.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_117530483
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:35 schreef OEM het volgende:

[..]

Eh, dan mag je gewoon 130 hoor. Dat bord en dat bord alleen bepaalt de vmax vanaf de plek waar die staat,
Je mag 130 als je dat voor het bord ook al mocht. Als je voor het bord 100 mocht, mag je dat na het bord ook nog. Er staat immers geen bord "einde 100" (of "einde alle voorgaande verboden") en er wordt geen andere maximumsnelheid aangegeven.
  FOK!fotograaf dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:43:24 #100
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117530534
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:27 schreef Light het volgende:

[..]

Die 100 moet natuurlijk wel ergens zijn aangegeven, bijvoorbeeld op de plek waar de spitsstrook geopend wordt.
En kom je vervolgens langs een oprit waar de kantelwals defect is, mag je weer 130 tot de volgende kantelwals. En oja, kantelwals is een elektronische aanwijzing, die gaat boven de normale regels.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')