abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:27:32 #51
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_117509048
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:26 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Moet je eens hier in de regio komen rijden. Zal een verademing voor je zijn. :)
Ik raad je alleen aan het Julianaplein (Groningen) in de spits te mijden als je weer terug naar huis wilt..
Mwa, zit hier wel prima in brabant :P
pi_117509133
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:26 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat eerste vind ik dan ook een vrij stomme bezigheid.

Wat betreft het tweede, klopt inderdaad. Irritant, al zit het probleem hem dan vooral in het afremmen vóór het uitvoegen, dat is dan ook niet de bedoeling. Maar hoewel het irritant is, is het niet gevaarlijk. Dit in tegenstelling tot bij het wisselen van baan waardoor vervolgens de hele linker baan uit alle macht in de ankers moet.
Tja, in principe zou je op de snelweg nooit te hoeven remmen, mits iedereen zich netjes aan de regels houd en goed anticipeert..
Probeer zelf dan ook zo weinig mogelijk te remmen op de snelweg, maar soms ontkom je er niet aan helaas.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_117509379
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:23 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Je bent het niet verplicht, wel zou het vriendelijk zijn als je het wel zou gunnen. Scheelt je ook weer een irritatie.
Waarom scheelt het mij een irritatie? Ik kijk voor me, naar het stoplicht en naar die mensen voor me. Niet naar achteren. Dus als er dan ineens een motorrijder langs rijdt, heb ik juist een irritatie want ik heb hem niet gezien en ben geschrokken.

quote:
Vandaag stond ik bij het stoplichten stil en een auto wilde linksaf ipv rechtdoor. Keek mij aan en dmv handgebaren vroeg hij of hij voor mij mag afslaan. Zit wel een dik doorgetrokken streep. Stoplicht op groen, meneer gaat voor mij langs, ik rij achter hem. Hij blij, ik blij.
Ik kon ook zeggen ja de tering je wacht maar totdat alle autos door zijn. Heb dit toevallig 2 keer gehad in een week tijd.
Dit heeft niets met voordringen te maken. Dit is gewoon netjes rijden en een heer (m/v) in het verkeer zijn. Apart opzij gaan, bij een stoplicht, waar ik naar alle waarschijnlijkheid al stil of bijna stil sta, is geen optie. En ik ga niet expres extra ver naar rechts of naar links (afhankelijk van mijn baan) omdat er mogelijkerwijs, misschien, mogelijk een motorrijder wil voordringen.

quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:24 schreef lipjes het volgende:

[..]

De stoplichten die ik elke dag heb daar staan files voor.
Ik zou die 10 tot 15 auto's (per rijbaan op z'n drukst) toch niet echt een file willen noemen... (en meestal staan er 10 op de rechter terwijl de linker leeg is... maar dat is geen irritatie, ik maak daar meestal goed gebruik van!)

En Julianaplein probeer ik ook altijd te ontwijken, alleen als we 's avonds naar de stad geweest zijn (vanuit het werk) moeten we erop om weer op de ring te komen. Ik rijd 's morgen naar m'n werk (vanaf Noord, afslag Helpman en dan onder de ring door weer terug naar het noorden :P) en dan rijdt m'n partner naar zijn werk (aan de Friesestraatweg)
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 18:23:33 #54
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_117513506
En weer een putje erbij in me deur....
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 18:46:30 #55
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_117514219
Net een gleuf op de A4 bij afrit Wateringen met verkeersinzicht van Stevie Wonder....

Situatie: 3 banen en 1 uitvoegstrook. Uitvoegstrook staat vol + de strook daar direct links van. Dit komt omdat er 100 meter voor het einde van de uitvoegstrook een tweede strook ontstaat.

Mevrouw de gleuf gaat dus 300 meter voor het einde van de uitvoegstrook doodleuk op de middelste baan staan met haar knipperlicht naar rechts.... 8)7
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_117514331
Die zie ik hier heeeel af en toe ook waar de A12 (3 banen daar) een afslag naar de A20 (twee banen) krijgt (bij Gouda). Dat ze dan tot het einde doorrijden op de A12 en dan vrolijk naast de file van de A20 gaan staan...
  † In Memoriam † dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:18:46 #57
25682 2cv
Niet subtiel
pi_117515507
Laatst bij de rotonde van Joure, tussen de grote en de kleine rotonde in. Ik wou vanaf de kleine rotonde via de grote rotonde richting. Ik stond vlak na dat grote blauwe bord rechts dus op de text op het wegdek die vertelt welke rijstrook waarvoor is en wou graag in de richting Emmeloord/Amsterdam. Links mij stond een auto. Toen er even geen verkeer aan kwam reed ik de rotonde op en wou naarde middelste baan. Helaas ging de auto links van me ook naar die rijstrook. Vermoedelijk zonder mij op te merken. Ik ben uiteindelijk zonder schade toch op de juiste rijstrook gekomen.

Even later heb ik de auto waarvan de bestuurder duidelijk een beetje boel blind was ingehaald (zonder rare fratsen uit te halen) en inderdaad: de auto werd bestuurd door een vrouw. En te oordelen aan de talrijke deuken en krassen rondom was die vrouw niet bijster goed in het besturen van haar auto.

Het valt me op dat de meeste rare acties van vrouwen komen. Voor diegenen die wat moeite met begrijpend lezen hebben: ik zeg dus niet dat niet 1 vrouw auto kan rijden, wellicht is het maar 1% van de vrouwen die dat niet kunnen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  FOK!fotograaf dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:47:43 #58
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117520316
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 00:19 schreef dylanrr het volgende:
Toch besloot deze dappere bestuurder naar links te komen, ik zag hem al komen, maar remmen kon niet vanwege de afstand van de auto achter me. Dan maar flink toeteren.
Hier had de Atos :+ helaas geen boodschap aan en duwde lekker door.

Ik wist me op dat moment even geen raad en besloot dat de klap het minst heftig was als hij me zou raken, dus ik bleef waar ik was.

En echt op het allerlaatste moment kreeg de Atos :+ door dat ik niet weg ging. Toen besloot hij toch maar terug naar rechts te gaan.

Ik moet zeggen dat ik toch wel het idee had dat ik afscheid mocht nemen van mijn trouwe vierwieler.
Gelukkig liep dit af met een sisser, maar als hij door was gereden was ik dus mooi de vangrail ingeklapt.
Valt mij steeds vaker op, mensen die, wanneer je claxonneert, rustig hun beweging afmaken en flink doorduwen. WTF man, je rijdt bijna bij me naar binnen, ik zit al op de spitsstrook bijna tegen de vangrail aan en je duwt door... Zijn ook altijd dezelfde hokken die dat doen. WagonR's, Atossen, Astra's...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:55:21 #59
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_117520839
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:26 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Moet je eens hier in de regio komen rijden. Zal een verademing voor je zijn. :)
Ik raad je alleen aan het Julianaplein (Groningen) in de spits te mijden als je weer terug naar huis wilt.. Al zal dat in de toekomst ook veel beter worden:
http://img166.imageshack.us/img166/3149/julianapleinxe8.gif (copy/paste deze link)
Maar ik vrees het moment dat het allemaal gemaakt moet worden. :{
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  FOK!fotograaf dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:56:06 #60
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117520881
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:54 schreef KaheemSaid het volgende:
Zou ik ook met mijn auto tussen twee rijen doormogen?
Nee, want twee voertuigen mogen zich niet gelijktijdig op dezelfde rijstrook naast elkaar bevinden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_117521840
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:56 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, want twee voertuigen mogen zich niet gelijktijdig op dezelfde rijstrook naast elkaar bevinden.
Jawel, anders zou je ook niet met een motor tussen een file mogen doorrijden.
Als het past, en je niemand hindert mag het gewoon, dus zou je b.v. met een Renault Twizy(of i.i.g. zon elektrisch ding) ook gewoon tussen de file door mogen rijden..
pi_117521991
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:56 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat mag dus wel. In principe zelfs met twee auto's.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_117522447
Serieus, krijg je soms enge ziektes als je op de rechterrijstrook rijdt?
Ik heb er zelf nooit wat van gemerkt als ik er op rijd, maar je zou het toch denken als je al die middenbaanrijders ziet :|W
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_117523634
Vorige week weer een geweldige chauffeur in een Audi gezien (en bijna in zijn kofferbak gezeten).
Ik rij op de N3 vanaf Papendrecht richting Dordrecht op de rechterbaan en zie hem al een tijdje achter mij rijden (beetje bumperkleven, maar dat mag de pret niet drukken).
Voor de afslag richting het ziekenhuis haalt hij mij links in om vervolgens vlak voor mij (zonder richting aan te geven, al remmend voor het verkeer wat voor mij reed, waardoor ik ook moest remmen) de afslag te pakken welke ik ook moest hebben.
Het resultaat was dat ik achter hem stond bij de verkeerslichten bij de Laan de Verenigde naties:
https://maps.google.nl/ma(...)t,+Zuid-Holland&z=16
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 21:47:17 #65
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_117523913
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:22 schreef Nagelschaartje het volgende:
Serieus, krijg je soms enge ziektes als je op de rechterrijstrook rijdt?
Ik heb er zelf nooit wat van gemerkt als ik er op rijd, maar je zou het toch denken als je al die middenbaanrijders ziet :|W
QFT!
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_117524140
Priusbestuurders!

Allemaal! Echt de eerste auto die slimmer is dan zijn gemiddelde bestuurder... Het valt gewoon op hoe vaak die dingen in de weg rijden.. Vanmiddag weer verschillende van die dingen gezien die doodleuk met 100 op de teller op de derde of vierde baan plakken van de A2.. Het kost echt geen extra brandstof als je af en toe eens van baan wisselt hoor! En de bestuurder van een Witte Prius vanmiddag in Ede die mij bijna de berm indrukte door in één keer van de linkerbaan twee banen naar rechts op te schuiven op het allerlaatste moment: Krijg een gezwel! :(

Verder: Is Nederland compleet debiel geworden toen we de 130 invoerden? Zo fucking moeilijk is het toch niet? Reedt tegen half zeven vanavond over de A12 tussen Utrecht in Ede waar de spitsstrook open was (Was totaal niet nodig, maar goed...). Ongeveer 1/3 snapt: 100. 1/3 denkt 'Als er geen borden met 100 staan dan zal het wel 120 zijn' en de rest denk 'Ach, bijna zeven uur, dus ik rij vast 130.'

Er reedt een omaatje in een C3 Picasso ( :') ) die echt de weg kwijt was! Ben haar drie keer met 110 op mijn teller (100 echte kilometers per uur op de gps) rustig aan voorbij gereden, om even later door haar (Als er even geen borden te zien waren) met minimaal 130 weer ingehaald te worden... Waarna ze weer op de rem ging als er weer een bord met 100 erop te zien was..
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:01:10 #67
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_117524843
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:50 schreef Ferry_76 het volgende:
Is Nederland compleet debiel geworden toen we de 130 invoerden?
Gezien het bordencircus en de bijbehorende fouten in het bordencircus wel ja.
pi_117524958
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:01 schreef OEM het volgende:

[..]

Bordencircus? hier nergens last van.. Ja, vanuit Drachten richting Groningen is de limiet van 100 km/h een heel stuk naar voren geplaatst, maar verder?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:03:26 #69
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_117524998
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:02 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Bordencircus? hier nergens last van.. Ja, vanuit Drachten richting Groningen is de limiet van 100 km/h een heel stuk naar voren geplaatst, maar verder?
Kom eens in de randstad kijken zou ik zeggen.
pi_117525219
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:03 schreef OEM het volgende:

[..]

Kom eens in de randstad kijken zou ik zeggen.
Sinds ik niet meer taxi rijd niet geweest.. (toendertijd vrijwel elke week minimaal 1 keer naar Schiphol, en dan moet je via (brrr) Amsterdam..
pi_117526109
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:01 schreef OEM het volgende:

[..]

Schijnbaar is dat bordencircus nog lang niet groot genoeg........
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:40:26 #72
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_117527412
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:20 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Schijnbaar is dat bordencircus nog lang niet groot genoeg........
Zolang deze grappenmakers er staan, zal het circus niet veel groter worden:

Bij een open spitsstrook betekent dit bord: 130. Dus er staat 120 op een bord, ze willen dat je 100 rijdt, en je mag er 130. 8)7
pi_117527605
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:40 schreef OEM het volgende:

[..]

Zolang deze grappenmakers er staan, zal het circus niet veel groter worden:

[ afbeelding ]

Bij een open spitsstrook betekent dit bord: 130. Dus er staat 120 op een bord, ze willen dat je 100 rijdt, en je mag er 130. 8)7
Tussen 6-19 uur 120, daarbuiten 130, is de spitstrook open dan altijd 100 omgeacht hoe laat het is.
Sim-pel.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:47:40 #74
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_117527774
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:44 schreef Ferry_76 het volgende:
is de spitstrook open dan altijd 100
Dat bord geeft alleen aan: 120 als die gesloten is. Dus de normale vmax als die open is. Dus 130. Het wordt pas 100 als je een kantelwalsbord tegenkomt waar 100 op staat.
quote:
Sim-pel.
Zo simpel dat je het zelf niet snapt ;)
pi_117528090
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:47 schreef OEM het volgende:

[..]

Dat bord geeft alleen aan: 120 als die gesloten is. Dus de normale vmax als die open is. Dus 130. Het wordt pas 100 als je een kantelwalsbord tegenkomt waar 100 op staat.
Zo'n bord zal er vast wel staan op het punt dat de spitsstrook open verklaard kan worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')