Mwa, zit hier wel prima in brabantquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:26 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Moet je eens hier in de regio komen rijden. Zal een verademing voor je zijn.![]()
Ik raad je alleen aan het Julianaplein (Groningen) in de spits te mijden als je weer terug naar huis wilt..
Tja, in principe zou je op de snelweg nooit te hoeven remmen, mits iedereen zich netjes aan de regels houd en goed anticipeert..quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat eerste vind ik dan ook een vrij stomme bezigheid.
Wat betreft het tweede, klopt inderdaad. Irritant, al zit het probleem hem dan vooral in het afremmen vóór het uitvoegen, dat is dan ook niet de bedoeling. Maar hoewel het irritant is, is het niet gevaarlijk. Dit in tegenstelling tot bij het wisselen van baan waardoor vervolgens de hele linker baan uit alle macht in de ankers moet.
Waarom scheelt het mij een irritatie? Ik kijk voor me, naar het stoplicht en naar die mensen voor me. Niet naar achteren. Dus als er dan ineens een motorrijder langs rijdt, heb ik juist een irritatie want ik heb hem niet gezien en ben geschrokken.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:23 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Je bent het niet verplicht, wel zou het vriendelijk zijn als je het wel zou gunnen. Scheelt je ook weer een irritatie.
Dit heeft niets met voordringen te maken. Dit is gewoon netjes rijden en een heer (m/v) in het verkeer zijn. Apart opzij gaan, bij een stoplicht, waar ik naar alle waarschijnlijkheid al stil of bijna stil sta, is geen optie. En ik ga niet expres extra ver naar rechts of naar links (afhankelijk van mijn baan) omdat er mogelijkerwijs, misschien, mogelijk een motorrijder wil voordringen.quote:Vandaag stond ik bij het stoplichten stil en een auto wilde linksaf ipv rechtdoor. Keek mij aan en dmv handgebaren vroeg hij of hij voor mij mag afslaan. Zit wel een dik doorgetrokken streep. Stoplicht op groen, meneer gaat voor mij langs, ik rij achter hem. Hij blij, ik blij.
Ik kon ook zeggen ja de tering je wacht maar totdat alle autos door zijn. Heb dit toevallig 2 keer gehad in een week tijd.
Ik zou die 10 tot 15 auto's (per rijbaan op z'n drukst) toch niet echt een file willen noemen... (en meestal staan er 10 op de rechter terwijl de linker leeg is... maar dat is geen irritatie, ik maak daar meestal goed gebruik van!)quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:24 schreef lipjes het volgende:
[..]
De stoplichten die ik elke dag heb daar staan files voor.
Valt mij steeds vaker op, mensen die, wanneer je claxonneert, rustig hun beweging afmaken en flink doorduwen. WTF man, je rijdt bijna bij me naar binnen, ik zit al op de spitsstrook bijna tegen de vangrail aan en je duwt door... Zijn ook altijd dezelfde hokken die dat doen. WagonR's, Atossen, Astra's...quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 00:19 schreef dylanrr het volgende:
Toch besloot deze dappere bestuurder naar links te komen, ik zag hem al komen, maar remmen kon niet vanwege de afstand van de auto achter me. Dan maar flink toeteren.
Hier had de Atoshelaas geen boodschap aan en duwde lekker door.
Ik wist me op dat moment even geen raad en besloot dat de klap het minst heftig was als hij me zou raken, dus ik bleef waar ik was.
En echt op het allerlaatste moment kreeg de Atosdoor dat ik niet weg ging. Toen besloot hij toch maar terug naar rechts te gaan.
Ik moet zeggen dat ik toch wel het idee had dat ik afscheid mocht nemen van mijn trouwe vierwieler.
Gelukkig liep dit af met een sisser, maar als hij door was gereden was ik dus mooi de vangrail ingeklapt.
Maar ik vrees het moment dat het allemaal gemaakt moet worden.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:26 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Moet je eens hier in de regio komen rijden. Zal een verademing voor je zijn.![]()
Ik raad je alleen aan het Julianaplein (Groningen) in de spits te mijden als je weer terug naar huis wilt.. Al zal dat in de toekomst ook veel beter worden:
http://img166.imageshack.us/img166/3149/julianapleinxe8.gif (copy/paste deze link)
Nee, want twee voertuigen mogen zich niet gelijktijdig op dezelfde rijstrook naast elkaar bevinden.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:54 schreef KaheemSaid het volgende:
Zou ik ook met mijn auto tussen twee rijen doormogen?
Jawel, anders zou je ook niet met een motor tussen een file mogen doorrijden.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, want twee voertuigen mogen zich niet gelijktijdig op dezelfde rijstrook naast elkaar bevinden.
Dat mag dus wel. In principe zelfs met twee auto's.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, want twee voertuigen mogen zich niet gelijktijdig op dezelfde rijstrook naast elkaar bevinden.
QFT!quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 21:22 schreef Nagelschaartje het volgende:
Serieus, krijg je soms enge ziektes als je op de rechterrijstrook rijdt?
Ik heb er zelf nooit wat van gemerkt als ik er op rijd, maar je zou het toch denken als je al die middenbaanrijders ziet
Gezien het bordencircus en de bijbehorende fouten in het bordencircus wel ja.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 21:50 schreef Ferry_76 het volgende:
Is Nederland compleet debiel geworden toen we de 130 invoerden?
Bordencircus? hier nergens last van.. Ja, vanuit Drachten richting Groningen is de limiet van 100 km/h een heel stuk naar voren geplaatst, maar verder?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:01 schreef OEM het volgende:
[..]
Gezien het bordencircus en de bijbehorende fouten in het bordencircus wel ja.
Kom eens in de randstad kijken zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:02 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Bordencircus? hier nergens last van.. Ja, vanuit Drachten richting Groningen is de limiet van 100 km/h een heel stuk naar voren geplaatst, maar verder?
Sinds ik niet meer taxi rijd niet geweest.. (toendertijd vrijwel elke week minimaal 1 keer naar Schiphol, en dan moet je via (brrr) Amsterdam..quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:03 schreef OEM het volgende:
[..]
Kom eens in de randstad kijken zou ik zeggen.
Schijnbaar is dat bordencircus nog lang niet groot genoeg........quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:01 schreef OEM het volgende:
[..]
Gezien het bordencircus en de bijbehorende fouten in het bordencircus wel ja.
Zolang deze grappenmakers er staan, zal het circus niet veel groter worden:quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:20 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Schijnbaar is dat bordencircus nog lang niet groot genoeg........
Tussen 6-19 uur 120, daarbuiten 130, is de spitstrook open dan altijd 100 omgeacht hoe laat het is.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:40 schreef OEM het volgende:
[..]
Zolang deze grappenmakers er staan, zal het circus niet veel groter worden:
[ afbeelding ]
Bij een open spitsstrook betekent dit bord: 130. Dus er staat 120 op een bord, ze willen dat je 100 rijdt, en je mag er 130.
Dat bord geeft alleen aan: 120 als die gesloten is. Dus de normale vmax als die open is. Dus 130. Het wordt pas 100 als je een kantelwalsbord tegenkomt waar 100 op staat.quote:
Zo simpel dat je het zelf niet snaptquote:Sim-pel.
Zo'n bord zal er vast wel staan op het punt dat de spitsstrook open verklaard kan worden.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:47 schreef OEM het volgende:
[..]
Dat bord geeft alleen aan: 120 als die gesloten is. Dus de normale vmax als die open is. Dus 130. Het wordt pas 100 als je een kantelwalsbord tegenkomt waar 100 op staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |