abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117497572
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang gevende mensen.[





pi_117497602
Zou ik ook met mijn auto tussen twee rijen doormogen?
pi_117497665
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:52 schreef KaheemSaid het volgende:
Zou ik dat ook met mijn auto mogen doen dan?
Ja, dat mag. Mp3's doen het immers ook. Als jij een auto hebt die smal genoeg is en je het zonder gevaar kan doen...
pi_117497796
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:47 schreef Descendent het volgende:

[..]

Brrr.. Heb zelf ook eens een dergelijk akkefietje meegemaakt, maar toen was ik de eerste in de rij. Passat reed vol door rood destijds, had m net in mn ooghoeken gezien. Zo iets blijft je altijd bij denk ik. :{

(en da's misschien ook wel goed voor je eigen bewustzijn)
Zelf ook een keer gehad, iemand die door rood reed en daarna ergens linksaf sloeg waar dat niet mocht. Van 70 naar 0 in 20 meter, het was dat die afsloeg anders had ik in zijn flank gezeten. :X

Ergste was nog dat ik daarna een blik van hem krijg van "dude, wtf doe jij nou weer?"...
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:03:26 #5
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_117497861
Gisteren,
Stervensdruk op weg naar huis, dus ik lekker naar voren.
Sta vooraan het stoplicht wachten op groen, rechts had nog groen.
Eerste auto's stoppen, dus ik kijk naar ons licht, groen.
Trek op, en zie vanuit mijn ooghoek een vrachtwagen vol door rood gaan.
in de ankers, vol in de claxon, auto achter mij ook die gelukkig op zat te letten.
Vrachtwagen moest daarna nog wachten in de bocht tot de auto's ervoor ook weer gingen rijden.

Had echt even het idee om die trut (vrouw achter het stuur) uit die cabine te trekken en eens even goed uit te leggen wat ze nou verkeerd deed.

quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 23:06 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Ik begrijp het opzich wel.. Heb me ook wel eens in moeten houden omdat er een motor was voorgekropen.. En dat ding van mij doet 0-100 in 11 seconden! En wel eens gehad dat de motorrijder niet echt snel reageerde op het groene licht, waardoor ik ook langer moest wachten.
okay, ik zet de auto niet express zo neer dat motoren er niet meer langs kunnen, en maak vaak wel even wat extra ruimte als ik een motor aan zie komen in de file, maar 9/10 keer bedanken ze daar niet eens voor.. no offense, jullie hebben het steeds over spiegels intikken enzo, maar is het dan ook zo moeilijk om, als iemand duidelijk extra ruimte voor je maakt, even een duimpje op te steken tijdens het voorbij rijden?

Wil nog even hierop terugkomen.
9 van de 10 keer kan ik niet eens bedanken.
Linkerhand is bezig met de koppeling, rechterhand met het gas om het zo te doseren dat ik op de juiste snelheid rijd en ik goed kan manoeuvreren.
Daarnaast wil ik ook wel bedanken met mijn been, maar die zie je niet (beentje uitsteken)
Maar heb wel eens gehad dat ik tussen 2 auto's stond te wachten, rechterauto zag mij, en ging zo ver mogelijk naar rechts, ja toen stak ik inderdaad even een duimpje op.
Of als ik ineens al rijdend moet invoegen en 1 auto maakt ruimte voor me, die krijgt ook een duimpje, maar als ik voor elke auto die aan de kant gaat (zijn er toch vrij veel) mijn duimpje op moet steken dan ben ik meer bezig met 1 duim in de lucht dan het goed besturen van de motor.

filerijden doe ik elke dag, bedanken daarintegen heb ik maar weinig de kans voor.

[ Bericht 30% gewijzigd door lipjes op 02-10-2012 11:10:01 ]
pi_117501279
Hoeft ook niet perse een duimpje omhoog te zijn.. zelfde bedankt als vrachtwagenchauffeurs gebruiken(links rechts knipperen) is ook prima..
Maar goed, wij hebben hier in het noorden vrijwel nooit file, alleen af en toe bij het Julianaplein, en vanaf de ene kant kan je dan toch niet met de motor de file voorbij rijden(in ieder geval niet op een veilige manier..)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_117501316
Dat over bedankten dat doe ik hier wel. Motorrijders waarderen het enorm als ze voorrang krijgen van autos. Bijvoorbeeld wanneer tussen de file wordt gereden gaan 9 van de 10 auto's opzij. Probleem is dat we goed voor ons uit moeten kijken en in balans moeten zijn waardoor we niet even een hand kunnen opsteken want voor je het weet lig je op iemands bumper :P

Dat met die 11 sec naar de 100, dat doe je heus niet bij elk stoplicht. We moeten er van bewust zijn dat we mensen zijn en soms laat kunnen reageren. Je kan niet de hele tijd strak naar het stoplicht kijken. Al zou er een auto voor je staan dan zou je het zelfde probleem hebben.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:08 schreef Marco001 het volgende:
Hoeft ook niet perse een duimpje omhoog te zijn.. zelfde bedankt als vrachtwagenchauffeurs gebruiken(links rechts knipperen) is ook prima..
Maar goed, wij hebben hier in het noorden vrijwel nooit file, alleen af en toe bij het Julianaplein, en vanaf de ene kant kan je dan toch niet met de motor de file voorbij rijden(in ieder geval niet op een veilige manier..)
Hoe doe je dat als je je alarmlichten aan hebt?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:17:55 #8
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_117501516
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:08 schreef Marco001 het volgende:
Hoeft ook niet perse een duimpje omhoog te zijn.. zelfde bedankt als vrachtwagenchauffeurs gebruiken(links rechts knipperen) is ook prima..
Maar goed, wij hebben hier in het noorden vrijwel nooit file, alleen af en toe bij het Julianaplein, en vanaf de ene kant kan je dan toch niet met de motor de file voorbij rijden(in ieder geval niet op een veilige manier..)
Links-rechts knipper kan ook anders geïnterpreteerd worden.
De auto achter je denkt dankje.
De auto naast je (als die het ziet) denkt ik houd even ruimte kan hij voor me invoegen.
De auto voor je (als die het ziet) denkt dat oh hij gaat rechts invoegen (of links) dus ik kan van baan wisselen.

De auto naast en voor je zien maar de knipper aan 1 kant (in ieder geval bij mij) dus beide kanten kunnen precies hetzelfde denken, maar dan voor hun kant.
Maakt het imho alleen maar gevaarlijker

Seintje met het remlicht daarintegen zou wel kunnen, alleen gaat dat bij mij niet op want die gebruik ik erg uitbundig :+
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:24:42 #9
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_117501749
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:08 schreef Marco001 het volgende:
Hoeft ook niet perse een duimpje omhoog te zijn.. zelfde bedankt als vrachtwagenchauffeurs gebruiken(links rechts knipperen) is ook prima..
Ooow, is dat een bedankje voor het afdwingen van plaats die ze niet hebben of behoren te krijgen? Ik dacht altijd dat het gewoon te lomp volk was om dat hendeltje met precisie te bedienen... :')

Maar wordt 0-100 in 11 seconden tegenwoordig al als snel gezien? :o
Don't let my username fool you...
pi_117502567
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:10 schreef Gokhan03 het volgende:
Dat over bedankten dat doe ik hier wel. Motorrijders waarderen het enorm als ze voorrang krijgen van autos. Bijvoorbeeld wanneer tussen de file wordt gereden gaan 9 van de 10 auto's opzij. Probleem is dat we goed voor ons uit moeten kijken en in balans moeten zijn waardoor we niet even een hand kunnen opsteken want voor je het weet lig je op iemands bumper :P

Dat met die 11 sec naar de 100, dat doe je heus niet bij elk stoplicht. We moeten er van bewust zijn dat we mensen zijn en soms laat kunnen reageren. Je kan niet de hele tijd strak naar het stoplicht kijken. Al zou er een auto voor je staan dan zou je het zelfde probleem hebben.

[..]

Hoe doe je dat als je je alarmlichten aan hebt?
Nee klopt, ik acceleer niet elke keer van 0-100 in 11 seconden..
Wat ik wel altijd doe is "snel" optrekken, alleen gebeurt het af en toe dat ik me in moet houden omdat de motor voor mij langzaam optrekt, maar wel is voorgekropen, waardoor je zou denken dat diegene haast heeft.. Bovendien ben ik van mening dat als je dan toch "voordringt" (want dat is het eigenlijk..) je wel op moet letten, en niet eerst nog een poos stil blijft staan.. Je hoeft niet direct weg zodra het licht op groen sprint, maar eerst nog uitgebreid je motor bekijken(zo-een heb ik wel eens voor me gehad) is ook nergens voor nodig. Als je dat wil doen, sluit je maar lekker achter aan.Heb je er nog meer tijd voor ook.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:55:07 #11
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_117502853
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:08 schreef Marco001 het volgende:
Hoeft ook niet perse een duimpje omhoog te zijn.. zelfde bedankt als vrachtwagenchauffeurs gebruiken(links rechts knipperen) is ook prima..
Is dat serieus een bedankje van de chauffeur? Ik rij al jaren, maar heb dat echt nooit begrepen. Ik dacht dat ze gewoon slordig waren met het bedienen van het hendeltje :D
pi_117503106
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:24 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ooow, is dat een bedankje voor het afdwingen van plaats die ze niet hebben of behoren te krijgen? Ik dacht altijd dat het gewoon te lomp volk was om dat hendeltje met precisie te bedienen... :')

Maar wordt 0-100 in 11 seconden tegenwoordig al als snel gezien? :o
Had het snel tussen haakjes, aangezien het sneller is dan de 206 van mijn vader, en maar fractioneel langzamer als de Astra van mijn moeder, en als je een hele tijd voor je werk in verlengde Sprinters hebt gereden die 0-100 in een half uur doen... dus tja, dan is 0-100 in 10.6 seconden wel vrij redelijk.

En inderdaad, dat is een dankje..
Lipje, alleen de 2 auto's voor mij zouden er misschien last van kunnen hebben, als ze het uberhaupt al zien. Bovendien, waarom heb je je alarmlichten aan als je aan het rijden bent, geen pech hebt en al tussen de file rijd? (ik zou dan denken; die heeft pech en wilt graag naar de vluchtstrook, maar kan niet genoeg ruimte vinden om tussen de auto's door te gaan richting vluchtstrook)
geinig filmpje trouwens: (vooral de reactie van de motorrijder, iemand die even later over de busstrook rijd, dus wellicht niet echt het schoolvoorbeeld nette motorrijder maar toch.)
Filmpje van ene Geelhoed.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_117503629
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:01 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Had het snel tussen haakjes, aangezien het sneller is dan de 206 van mijn vader, en maar fractioneel langzamer als de Astra van mijn moeder, en als je een hele tijd voor je werk in verlengde Sprinters hebt gereden die 0-100 in een half uur doen... dus tja, dan is 0-100 in 10.6 seconden wel vrij redelijk.

En inderdaad, dat is een dankje..
Lipje, alleen de 2 auto's voor mij zouden er misschien last van kunnen hebben, als ze het uberhaupt al zien. Bovendien, waarom heb je je alarmlichten aan als je aan het rijden bent, geen pech hebt en al tussen de file rijd? (ik zou dan denken; die heeft pech en wilt graag naar de vluchtstrook, maar kan niet genoeg ruimte vinden om tussen de auto's door te gaan richting vluchtstrook)
geinig filmpje trouwens: (vooral de reactie van de motorrijder, iemand die even later over de busstrook rijd, dus wellicht niet echt het schoolvoorbeeld nette motorrijder maar toch.)
Filmpje van ene Geelhoed.
Als de politie dat ziet dan is de motorrijder de sjaak. Bij het voordringen bij stoplichten zeggen ze niets over. Doe dat ook regelmatig maar dan zorg ik er ook voor dat ik ook niemand hinder. Maar als je op de strook van de tegenligger of busbaan zit dan ben je wel de klos

Die auto in dat filmpje gooit m voor de motor, leuk maar met zijn 15 seconden naar de 100 word je ook niet blij van.
pi_117503656
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:01 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Had het snel tussen haakjes, aangezien het sneller is dan de 206 van mijn vader, en maar fractioneel langzamer als de Astra van mijn moeder, en als je een hele tijd voor je werk in verlengde Sprinters hebt gereden die 0-100 in een half uur doen... dus tja, dan is 0-100 in 10.6 seconden wel vrij redelijk.

En inderdaad, dat is een dankje..
Lipje, alleen de 2 auto's voor mij zouden er misschien last van kunnen hebben, als ze het uberhaupt al zien. Bovendien, waarom heb je je alarmlichten aan als je aan het rijden bent, geen pech hebt en al tussen de file rijd? (ik zou dan denken; die heeft pech en wilt graag naar de vluchtstrook, maar kan niet genoeg ruimte vinden om tussen de auto's door te gaan richting vluchtstrook)
geinig filmpje trouwens: (vooral de reactie van de motorrijder, iemand die even later over de busstrook rijd, dus wellicht niet echt het schoolvoorbeeld nette motorrijder maar toch.)
Filmpje van ene Geelhoed.
Lol! Dat filmje doet me denken aan die reclame van die moeder met haar kind in de supermarkt (kind wordt "boos", moeder doet dan haar kind na...)

Maar die reactie van die motorrijder is wel typerend over hoe de meeste automobilisten denken hoe motorrijders denken...
pi_117503947
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:16 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Als de politie dat ziet dan is de motorrijder de sjaak. Bij het voordringen bij stoplichten zeggen ze niets over. Doe dat ook regelmatig maar dan zorg ik er ook voor dat ik ook niemand hinder. Maar als je op de strook van de tegenligger of busbaan zit dan ben je wel de klos

Die auto in dat filmpje gooit m voor de motor, leuk maar met zijn 15 seconden naar de 100 word je ook niet blij van.
Auto in het filmpje is een Caterham, zit volgens mij wel iets sneller op de 100 als in 15 sec...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_117504141
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:25 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Auto in het filmpje is een Caterham, zit volgens mij wel iets sneller op de 100 als in 15 sec...
Een gemiddelde 600 cc motor zit rond de 3 en 4 seconden op de 100
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 15:18:38 #17
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_117506030
Het interesseert me niet hoe snel je van 0 tot 100 gaat. Als je met je motor gaat voordringen bij de stoplichten ben je gewoon asociaal bezig. Je kunt ook gewoon rustig je beurt afwachten. Dat je sneller kunt optrekken betekent niet dat dat ook iedere keer moet.
Dat is hetzelfde idee als dat ik met een sportauto constant boven de vmax moet rijden omdat het kan.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 15:22:11 #18
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_117506155
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 15:18 schreef AdoraBelle het volgende:
Het interesseert me niet hoe snel je van 0 tot 100 gaat. Als je met je motor gaat voordringen bij de stoplichten ben je gewoon asociaal bezig. Je kunt ook gewoon rustig je beurt afwachten. Dat je sneller kunt optrekken betekent niet dat dat ook iedere keer moet.
Dat is hetzelfde idee als dat ik met een sportauto constant boven de vmax moet rijden omdat het kan.
Het nadeel is alleen, dat ik als motorrijder achter een auto minder snel opval.
Ik zal niet de 1e zijn die achter een andere auto staat te wachten en dan van achter wordt aangereden.
Dus niet alleen uit snelheidsoogpunt, maar ook als veiligheidsoogpunt is het slim om te doen.
Ik wordt tenminste niet graag een onderdeel van een metalen sandwitch, maar dat is mijn mening ;)
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 15:23:25 #19
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_117506203
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 15:22 schreef lipjes het volgende:

[..]

Het nadeel is alleen, dat ik als motorrijder achter een auto minder snel opval.
Ik zal niet de 1e zijn die achter een andere auto staat te wachten en dan van achter wordt aangereden.
Dus niet alleen uit snelheidsoogpunt, maar ook als veiligheidsoogpunt is het slim om te doen.
Ik wordt tenminste niet graag een onderdeel van een metalen sandwitch, maar dat is mijn mening ;)
Ik zou je in ieder geval net zo goed bekeuren als wanneer een auto dat doet :) .

En dat je minder opvalt vind ik een onzinreden.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 15:27:41 #20
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_117506381
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 15:23 schreef AdoraBelle het vol:

[..]

Ik zou je in ieder geval net zo goed bekeuren als wanneer een auto dat doet :) .
enige nadeel is dat je er met de motor geen bekeuring voor krijgt, anders had ik er nu al 30 te pakken, want zoveel politiewagens heb ik dit jaar ingehaald tijdens het filerijden

Tevens, voorbeeld.
Deze komt er goed vanaf:

Hoewel ik weet dat er in breda 2-3 jaar gleden er een motorrijder wat slechter vanaf kwam

En over het minder opvallen:


Degene die zeggen dat motorrijders net zo goed opvallen als een auto die verdienen sowieso al wat extra verkeerslessen.
En helaas voor dat soort mensen neem ik extra trainingen a 250 euro per stuk.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 15:31:48 #21
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_117506543
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 15:27 schreef lipjes het volgende:

[..]

enige nadeel is dat je er met de motor geen bekeuring voor krijgt, anders had ik er nu al 30 te pakken, want zoveel politiewagens heb ik dit jaar ingehaald tijdens het filerijden

Tevens, voorbeeld.
Deze komt er goed vanaf:

Hoewel ik weet dat er in breda 2-3 jaar gleden er een motorrijder wat slechter vanaf kwam

En over het minder opvallen:

Als je oplet zie je die motorrijder de eerste keer ook al hoor. Tuurlijk ben je als motorrijder minder zichtbaar dan een auto of een bestelbus. Maar daar kun je zelf ook wat aan doen, bijvoorbeeld niet in een compleet zwart pak gaan rijden.
En verder kan ik net zo goed van achter aangereden worden.

Dat is het risico van je in het verkeer begeven op een motorfiets. En dat is het risico dat jij als motorrijder neemt. Dat betekent niet dat we dan maar de regels moeten aanpassen omdat jij zo graag meer risico's wilt nemen...

Voor de goede orde, ik heb niks tegen motorrijders (m/v) maar wel tegen motorrijders die dat soort dingen vanzelfsprekend vinden.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 15:34:25 #22
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_117506648
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 15:31 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Als je oplet zie je die motorrijder de eerste keer ook al hoor. Tuurlijk ben je als motorrijder minder zichtbaar dan een auto of een bestelbus. Maar daar kun je zelf ook wat aan doen, bijvoorbeeld niet in een compleet zwart pak gaan rijden.
En verder kan ik net zo goed van achter aangereden worden.
Je weet dat meer dan de helft van alle motorongevallen gebeurd omdat de automobilist de motorrijder niet heeft gezien.
En daarnaast, overdag voert elke motorrijder verlichting, daarnaast ben je overdag in zwart pak ook prima zichtbaar.
's avonds is vers 2, maar ook dan, verlichting.

Daarnaast is de schade die aan jou wordt aangericht als jij van achter wordt aangereden kleiner als wanneer ik van achter wordt aangereden.
Ik weet zeker dat ik per ambu afgevoerd naar het ziekenhuis wordt, terwijl jij langs de kant van de weg verzorgd zal worden.

Daarnaast heb ik al eerder gemeld, ik vind het niet vanzelfsprekend.
Krijg ik de ruimte, prima, heb ik die niet, ook prima.
Maar ik sta liever naast een auto, dan erachter.
pi_117506659
Mij is aangeleerd sowieso altijd 3 keer te kijken(links rechts links), maar er zijn ook motorrijders die gewoon om ongelukken vragen: Wou laatst op een mooie zonnige dag op de N33 een vrachtwagen inhalen, tot ik op het laatste moment een zwarte schim zag op de andere rijbaan. geremd en weer naar rechts gegaan, waarbij 2 seconden ofzo later een motorrijder voorbij kwam..
Had dus een zwarte motor, zwart pak, zwarte helm en geen verlichting aan. Ik heb van te voren goed gekeken, maar die zag je dus echt niet aankomen tussen de bomen door.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 15:36:03 #24
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_117506728
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 15:34 schreef Marco001 het volgende:
Mij is aangeleerd sowieso altijd 3 keer te kijken(links rechts links), maar er zijn ook motorrijders die gewoon om ongelukken vragen: Wou laatst op een mooie zonnige dag op de N33 een vrachtwagen inhalen, tot ik op het laatste moment een zwarte schim zag op de andere rijbaan. geremd en weer naar rechts gegaan, waarbij 2 seconden ofzo later een motorrijder voorbij kwam..
Had dus een zwarte motor, zwart pak, zwarte helm en geen verlichting aan. Ik heb van te voren goed gekeken, maar die zag je dus echt niet aankomen tussen de bomen door.
sommige heb je er inderdaad bij, en inderdaad ik scheur ook wel eens flink door, maar het moet wel kunnen.
Maar ik praat over het grote deel van de motorrijders, die het wel goed doen, niet over de doodrijders :P
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 15:46:04 #25
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_117507121
Meeste motorrijders is inderdaad weinig mis mee.
Net als met de meeste vrachtwagenchauffeurs en automobilisten.
Degene die zich wél als asociale apen gedragen blijven je helaas het meest bij.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 15:47:02 #26
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_117507167
Yep.
Mooie is dan wel, voor elke eikel die expres het gat dicht trapt, is er altijd wel weer 1 zo een vriendelijke automobilist die even de ruimte voor mij maakt
pi_117507270
Ookal dringt de motor voor, zolang hij je niet hindert dan is er niets aan de hand. Heetft niets met aso te maken. Natuurlijk wil je zelf ook vooraan staan, maar dat gaat niet
Je kan het gewoon niet hebben dat een motorrijder voordringt en daarom zou het verboden moeten worden zeker? Dan denken mensen "oh shit wat een klootzak, nu staat hij vooraan. Dat moet verboden worden". Maar waarom? omdat jij je irriteert? Zolang het overige verkeer niet gerhinderd wordt dan is er niets aan de hand.
Gelukkig zijn de regels op basis van veiligheid en niet op basis van irritatie. Betutteling van de bovenste laag.

Begrijp me niet verkeerd hoor maar soms moet je het een ander gunnen. Kan die motorrijder er langs? even je stuur naar links of rechts en laat hem door. Waarom zou hij moeten wachten.

Als er 2 motoren zijn dan gaan ze echt niet bij elkaar voordringen want dat komt het zelfde neer als 2 autos.
pi_117507548
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 15:36 schreef lipjes het volgende:

[..]

sommige heb je er inderdaad bij, en inderdaad ik scheur ook wel eens flink door, maar het moet wel kunnen.
Maar ik praat over het grote deel van de motorrijders, die het wel goed doen, niet over de doodrijders :P
Dat is het juist, die motor rijder reed netjes rond de 100(de daar geldende max) maar doordat die helemaal in het zwart was, geen verlichting aan had en de hele tijd in de (donkere) schaduw van bomen reed zag ik hem simpelweg niet..

Ik heb de cijfers niet, maar het zou mij niets verbazen als de ongevalverhouding bij auto's onderling net zo is..
Sterker nog: ik ben van mening dat veel meer dan de helft van de ongevallen voorkomen zouden kunnen worden als iedereen goed oplet en anticipeert.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 15:56:10 #29
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_117507598
Is voor motoren in ieder geval een prachtig onafhankelijk onderzoek voor:

http://www.maids-study.eu/
pi_117507621
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 15:27 schreef lipjes het volgende:

[..]

enige nadeel is dat je er met de motor geen bekeuring voor krijgt, anders had ik er nu al 30 te pakken, want zoveel politiewagens heb ik dit jaar ingehaald tijdens het filerijden

Tevens, voorbeeld.
Deze komt er goed vanaf:

Hoewel ik weet dat er in breda 2-3 jaar gleden er een motorrijder wat slechter vanaf kwam

En over het minder opvallen:


Degene die zeggen dat motorrijders net zo goed opvallen als een auto die verdienen sowieso al wat extra verkeerslessen.
En helaas voor dat soort mensen neem ik extra trainingen a 250 euro per stuk.
De SMIDSY crash ja.. Briljant. Motorrijders vallen inderdaad minder op maar onzichtbaar zijn ze echt niet. Probleem is dat veel mensen wel kijken, maar niet zien. Dat is hetzelfde als dat 9 van de 10 automobilisten bij het wisselen van baan pas hun knipperlicht aanzetten als ze al halverwege zijn. :|W
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_117507667
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 15:31 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Als je oplet zie je die motorrijder de eerste keer ook al hoor. Tuurlijk ben je als motorrijder minder zichtbaar dan een auto of een bestelbus. Maar daar kun je zelf ook wat aan doen, bijvoorbeeld niet in een compleet zwart pak gaan rijden.
En verder kan ik net zo goed van achter aangereden worden.

Dat is het risico van je in het verkeer begeven op een motorfiets. En dat is het risico dat jij als motorrijder neemt. Dat betekent niet dat we dan maar de regels moeten aanpassen omdat jij zo graag meer risico's wilt nemen...

Voor de goede orde, ik heb niks tegen motorrijders (m/v) maar wel tegen motorrijders die dat soort dingen vanzelfsprekend vinden.
Ik mag het als motorrijder niet vanzelfsprekend vinden dat jij gewoon uit je doppen hoort te kijken? :|W
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 15:58:30 #32
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_117507702
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 15:55 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Dat is het juist, die motor rijder reed netjes rond de 100(de daar geldende max) maar doordat die helemaal in het zwart was, geen verlichting aan had en de hele tijd in de (donkere) schaduw van bomen reed zag ik hem simpelweg niet..

Ik heb de cijfers niet, maar het zou mij niets verbazen als de ongevalverhouding bij auto's onderling net zo is..
Sterker nog: ik ben van mening dat veel meer dan de helft van de ongevallen voorkomen zouden kunnen worden als iedereen goed oplet en anticipeert.
Dit inderdaad :Y .
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 15:58:53 #33
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_117507723
Oh trouwens, even een quote uit het maidsonderzoek

quote:
De belangrijkste primaire bijdrage aan motorfietsongevallen, 86% van alle gevallen, komt van “menselijke fouten”: de bestuurder van de botspartner 50% en de motorrijder zelf 36%. Op kruispunten gebeurt 60% van alle ongevallen met motorrijders.
Volledig kan je hier lezen, en nee, motorrijders zijn ook neit heilig erin hoor :+
http://www.mosac.eu/veili(...)ds/maids-uitkomsten/
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 15:59:42 #34
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_117507765
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 15:34 schreef Marco001 het volgende:
Mij is aangeleerd sowieso altijd 3 keer te kijken(links rechts links), maar er zijn ook motorrijders die gewoon om ongelukken vragen: Wou laatst op een mooie zonnige dag op de N33 een vrachtwagen inhalen, tot ik op het laatste moment een zwarte schim zag op de andere rijbaan. geremd en weer naar rechts gegaan, waarbij 2 seconden ofzo later een motorrijder voorbij kwam..
Had dus een zwarte motor, zwart pak, zwarte helm en geen verlichting aan. Ik heb van te voren goed gekeken, maar die zag je dus echt niet aankomen tussen de bomen door.
natuurlijke selectie :Y
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_117507769
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 15:49 schreef Gokhan03 het volgende:
Ookal dringt de motor voor, zolang hij je niet hindert dan is er niets aan de hand. Heetft niets met aso te maken. Natuurlijk wil je zelf ook vooraan staan, maar dat gaat niet
Je kan het gewoon niet hebben dat een motorrijder voordringt en daarom zou het verboden moeten worden zeker? Dan denken mensen "oh shit wat een klootzak, nu staat hij vooraan. Dat moet verboden worden". Maar waarom? omdat jij je irriteert? Zolang het overige verkeer niet gerhinderd wordt dan is er niets aan de hand.
Gelukkig zijn de regels op basis van veiligheid en niet op basis van irritatie. Betutteling van de bovenste laag.

Begrijp me niet verkeerd hoor maar soms moet je het een ander gunnen. Kan die motorrijder er langs? even je stuur naar links of rechts en laat hem door. Waarom zou hij moeten wachten.

Als er 2 motoren zijn dan gaan ze echt niet bij elkaar voordringen want dat komt het zelfde neer als 2 autos.
Oh, als ze me niet hinderen laat ik ze er ook zeker langs, doe ik ook in de supermarkt b.v. (mensen die geen boodschappen hebben, mogen best even langs mij om door te lopen naar de uitgang). maar zodra ze spiegeltjes gaan meppen, of op de auto gaan slaan(1 x gehad in Amsterdam bij een stuk waar een wegversmalling was en ik in een grote rolstoelbus reed)) omdat je maar net ver genoeg opzij staat voor hun kunnen ze van mij de pot op en ga ik niet verder aan de kant, maat ben ik eerder geneigd om juist wat meer richting die middenstreep te bewegen..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 15:59:55 #36
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_117507779
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 15:57 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik mag het als motorrijder niet vanzelfsprekend vinden dat jij gewoon uit je doppen hoort te kijken? :|W
Ik had het over voordringen hoor...
pi_117507935
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 15:56 schreef BlackLining het volgende:

[..]

De SMIDSY crash ja.. Briljant. Motorrijders vallen inderdaad minder op maar onzichtbaar zijn ze echt niet. Probleem is dat veel mensen wel kijken, maar niet zien. Dat is hetzelfde als dat 9 van de 10 automobilisten bij het wisselen van baan pas hun knipperlicht aanzetten als ze al halverwege zijn. :|W
Ohja, ook zo'n irritatie: mensen die pas op het laatste moment hun knipperlichten aanzetten(dus als ze al halverwege zijn). Ik zie dat ook steeds vaker gebeuren bij rotonde's en afritten.
Ik weet niet wat de wet voorschrijft, maar mij is tijdens de rijlessen(5 jaar geleden) geleerd om op de snelweg c.a. 300 meter voor de afrit de knipperlichten aan te zetten(300M is bij het bord met de rechtdoor bestemmingen.)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_117508003
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 15:59 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Oh, als ze me niet hinderen laat ik ze er ook zeker langs, doe ik ook in de supermarkt b.v. (mensen die geen boodschappen hebben, mogen best even langs mij om door te lopen naar de uitgang). maar zodra ze spiegeltjes gaan meppen, of op de auto gaan slaan(1 x gehad in Amsterdam bij een stuk waar een wegversmalling was en ik in een grote rolstoelbus reed)) omdat je maar net ver genoeg opzij staat voor hun kunnen ze van mij de pot op en ga ik niet verder aan de kant, maat ben ik eerder geneigd om juist wat meer richting die middenstreep te bewegen..
Van mij part mag je ze dan eraf rijden.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:04:30 #39
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_117508023
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:02 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Ohja, ook zo'n irritatie: mensen die pas op het laatste moment hun knipperlichten aanzetten(dus als ze al halverwege zijn). Ik zie dat ook steeds vaker gebeuren bij rotonde's en afritten.
Ik weet niet wat de wet voorschrijft, maar mij is tijdens de rijlessen(5 jaar geleden) geleerd om op de snelweg c.a. 300 meter voor de afrit de knipperlichten aan te zetten(300M is bij het bord met de rechtdoor bestemmingen.)
Zo is het mij ook geleerd ja :Y .

Bij de minirotondes is het soms ook lastig want dan heb je maar weinig tijd om je richtingaanwijzer aan te doen. Ik doe 'm dan meestal aan ter hoogte van de voorgaande afslag.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:07:18 #40
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_117508154
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:02 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Ohja, ook zo'n irritatie: mensen die pas op het laatste moment hun knipperlichten aanzetten(dus als ze al halverwege zijn). Ik zie dat ook steeds vaker gebeuren bij rotonde's en afritten.
Ik weet niet wat de wet voorschrijft, maar mij is tijdens de rijlessen(5 jaar geleden) geleerd om op de snelweg c.a. 300 meter voor de afrit de knipperlichten aan te zetten(300M is bij het bord met de rechtdoor bestemmingen.)
Mijn vriendin die dacht dat het 100 meter was.
Ik heb al langer mijn rijbewijs als haar en wist zelfs dat het 300 meter was, iets met automatisme.
pi_117508175
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:04 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Zo is het mij ook geleerd ja :Y .

Bij de minirotondes is het soms ook lastig want dan heb je maar weinig tijd om je richtingaanwijzer aan te doen. Ik doe 'm dan meestal aan ter hoogte van de voorgaande afslag.
En zo hoor je dat ook te doen bij rotonde's: knipperlichten aan ter hoogte van de toerit voor de afrit die je gaat nemen(snap je hem? :P ) Alleen jammer dat een heel groot deel van NL dat niet meer weer/niet wil doen/geen knipperlichten kan betalen.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_117508389
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 15:49 schreef Gokhan03 het volgende:
Begrijp me niet verkeerd hoor maar soms moet je het een ander gunnen. Kan die motorrijder er langs? even je stuur naar links of rechts en laat hem door. Waarom zou hij moeten wachten.
Nee. Ik ga niet apart opzij omdat er een motorrijder aan komt. Als je wilt invoegen op een drukke weg: ik laat zo een gat voor je vallen. Maar ik ga niet opzij omdat jij perse naar voren wilt. Ik zal je niet bewust hinderen, maar ik ga je ook niet bewust helpen. En helemaal al niet bij stoplichten.
pi_117508565
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 15:59 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ik had het over voordringen hoor...
Ah, mea culpa.

Ik dacht dat je bedoelde dat ik automobilisten niet de schuld mag geven als ze niet opletten. Ervan uitgaande dat ik natuurlijk gewoon mijn licht aan heb.

quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:07 schreef lipjes het volgende:

[..]

Mijn vriendin die dacht dat het 100 meter was.
Ik heb al langer mijn rijbewijs als haar en wist zelfs dat het 300 meter was, iets met automatisme.
Dat is ook niet zo boeiend, of je nou 100 of 300 meter voor een afslag knippert. Eigenlijk zou een meter of 50 ook nog wel voldoende zijn. En dat is meestal naar rechts, het verkeer uit (weefstroken daargelaten) en dan is het vergeten niet zo hinderlijk. Zelfde bij rotondes. Irritant, maar niet gevaarlijk. In tegenstelling tot op de snelweg bij het wisselen van banen..
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_117508609
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:12 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Nee. Ik ga niet apart opzij omdat er een motorrijder aan komt. Als je wilt invoegen op een drukke weg: ik laat zo een gat voor je vallen. Maar ik ga niet opzij omdat jij perse naar voren wilt. Ik zal je niet bewust hinderen, maar ik ga je ook niet bewust helpen. En helemaal al niet bij stoplichten.
Kleine moeite. Daarnaast, het alternatief is dat alle motorrijders aansluiten in de file waardoor deze langer wordt. Heb je dat liever dan?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_117508849
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:12 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Nee. Ik ga niet apart opzij omdat er een motorrijder aan komt. Als je wilt invoegen op een drukke weg: ik laat zo een gat voor je vallen. Maar ik ga niet opzij omdat jij perse naar voren wilt. Ik zal je niet bewust hinderen, maar ik ga je ook niet bewust helpen. En helemaal al niet bij stoplichten.
Je bent het niet verplicht, wel zou het vriendelijk zijn als je het wel zou gunnen. Scheelt je ook weer een irritatie.

Vandaag stond ik bij het stoplichten stil en een auto wilde linksaf ipv rechtdoor. Keek mij aan en dmv handgebaren vroeg hij of hij voor mij mag afslaan. Zit wel een dik doorgetrokken streep. Stoplicht op groen, meneer gaat voor mij langs, ik rij achter hem. Hij blij, ik blij.
Ik kon ook zeggen ja de tering je wacht maar totdat alle autos door zijn. Heb dit toevallig 2 keer gehad in een week tijd.
pi_117508854
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:17 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Kleine moeite. Daarnaast, het alternatief is dat alle motorrijders aansluiten in de file waardoor deze langer wordt. Heb je dat liever dan?
Ik heb het niet over files. Ik heb het over stoplichten. Files vermijd ik.
pi_117508866
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:16 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ah, mea culpa.

Ik dacht dat je bedoelde dat ik automobilisten niet de schuld mag geven als ze niet opletten. Ervan uitgaande dat ik natuurlijk gewoon mijn licht aan heb.

[..]

Dat is ook niet zo boeiend, of je nou 100 of 300 meter voor een afslag knippert. Eigenlijk zou een meter of 50 ook nog wel voldoende zijn. En dat is meestal naar rechts, het verkeer uit (weefstroken daargelaten) en dan is het vergeten niet zo hinderlijk. Zelfde bij rotondes. Irritant, maar niet gevaarlijk. In tegenstelling tot op de snelweg bij het wisselen van banen..
Bij rotonde's begint het wel gevaarlijk te worden.. Begin nu namelijk op het punt te komen om gewoon door te rijden als ik er ook maar een beetje voorkan en ik een klein vermoeden heb dat hij/zij de rotonde af gaat, daarnaast al 1 keer een ongeval(nouja tikje..) en 3 keer een bijna ongeval(waarvan het 1 keer echt cmwerk was) doordat iemand de rotonde opreed terwijl ik al op de rotonde reed. De andere bestuurders gaven vaak zelf aan te hebben gedacht dat ik de rotonde zou verlaten..
Op de snelweg lijkt het misschien niet hinderlijk, maar dat kan het wel dergelijk zijn. (mensen die al voor de afrit afremmen b.v...) Bovendien is het dan gewoon duidelijk voor je mede weggebruikers, en kunnen zij daarop anticiperen(b.v. door wat eerder naar rechts te gaan, omdat er heel snel voldoende ruimte vrij komt om voorlopig rechts te blijven rijden)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:24:31 #48
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_117508905
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:23 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ik heb het niet over files. Ik heb het over stoplichten. Files vermijd ik.
De stoplichten die ik elke dag heb daar staan files voor.
pi_117508980
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:24 schreef lipjes het volgende:

[..]

De stoplichten die ik elke dag heb daar staan files voor.
Moet je eens hier in de regio komen rijden. Zal een verademing voor je zijn. :)
Ik raad je alleen aan het Julianaplein (Groningen) in de spits te mijden als je weer terug naar huis wilt.. Al zal dat in de toekomst ook veel beter worden:
http://img166.imageshack.us/img166/3149/julianapleinxe8.gif (copy/paste deze link)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_117508994
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:23 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Bij rotonde's begint het wel gevaarlijk te worden.. Begin nu namelijk op het punt te komen om gewoon door te rijden als ik er ook maar een beetje voorkan en ik een klein vermoeden heb dat hij/zij de rotonde af gaat, daarnaast al 1 keer een ongeval(nouja tikje..) en 3 keer een bijna ongeval(waarvan het 1 keer echt cmwerk was) doordat iemand de rotonde opreed terwijl ik al op de rotonde reed. De andere bestuurders gaven vaak zelf aan te hebben gedacht dat ik de rotonde zou verlaten..
Op de snelweg lijkt het misschien niet hinderlijk, maar dat kan het wel dergelijk zijn. (mensen die al voor de afrit afremmen b.v...) Bovendien is het dan gewoon duidelijk voor je mede weggebruikers, en kunnen zij daarop anticiperen(b.v. door wat eerder naar rechts te gaan, omdat er heel snel voldoende ruimte vrij komt om voorlopig rechts te blijven rijden)
Dat eerste vind ik dan ook een vrij stomme bezigheid.

Wat betreft het tweede, klopt inderdaad. Irritant, al zit het probleem hem dan vooral in het afremmen vóór het uitvoegen, dat is dan ook niet de bedoeling. Maar hoewel het irritant is, is het niet gevaarlijk. Dit in tegenstelling tot bij het wisselen van baan waardoor vervolgens de hele linker baan uit alle macht in de ankers moet.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')