abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117455520
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 09:44 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Jij hebt het over een geijkt voertuig, die hebben een ijktabel. Een ongeijkt voertuig heeft dat niet. Bij de geijkte versie gaat er vanaf de snelheid die in de tabel staat, nog een meetcorrectie af.
De agent die mij een paar jaar terug staande hield die beweerde dat als hij geen ijktabel in de auto had liggen, hij geen boete mocht uitschrijven. Zijn ze daar dan vanaf gestapt tegenwoordig?
  FOK!fotograaf maandag 1 oktober 2012 @ 09:58:54 #252
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117455771
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 09:46 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

De agent die mij een paar jaar terug staande hield die beweerde dat als hij geen ijktabel in de auto had liggen, hij geen boete mocht uitschrijven. Zijn ze daar dan vanaf gestapt tegenwoordig?
Nee, hij mag hem achteraf ijken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 1 oktober 2012 @ 10:05:36 #253
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_117455945
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 08:52 schreef RealBizkit666 het volgende:
De correctie krijg je geschoken zodat de politie zeker kan garanderen dat je te hard hebt gereden. Dit heeft helemaal niets met foutmarge te maken.
Vreemde conclusie. Waarom denk je dat de politie niet kan garanderen dat de gemeten snelheid de werkelijke snelheid is? Omdat er in elke meting een bepaalde fout zit. Het heeft dus alles te maken met foutmarge.

De wetgever heeft voor het gemak gesteld dat dezelfde meetcorrectie gehanteerd wordt voor alle soorten metingen, of dat nu een relatief nauwkeurige trajectcontrole is of het dubieuze robotoog van bromsnor.
pi_117458374
Irritatie nummer 1 hier, provinciale weg met heel veel verkeer gaat hier een maand dicht omdat ze een brug gaan vervangen, mijn reistijd verdubbeld hierdoor :(
pi_117463269
quote:
7s.gif Op maandag 1 oktober 2012 08:45 schreef lipjes het volgende:
automobilisten die je moedwillig tegenhouden als je tussen de file door wilt rijden.
En je als je er dan langs gaat, er ook nog eens af willen rijden :r
Motorrijders die denken dat filerijden tussen de rijstroken een recht is dat afgedwongen kan worden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 1 oktober 2012 @ 14:54:08 #256
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_117464767
Mensen die haantje de voorste denken te moeten zijn en (dus) niet ff goed opletten als ik duidelijk aangeef dat ik rechtsaf wil voorsorteren -maar eerst een paar fietsers moet voorlaten (zit een fietsstrook tussen de rechtsaf en rechtdoorstrook in) en de één of andere aap in zn #@$ Focus al bijna naast me op de rechterbaan zit (de fietsers waren hem eerder voorbij want hij stond immers achter mij). Tja; dán moet je dus ff in de rem met je Focus.... :')
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  maandag 1 oktober 2012 @ 15:26:54 #257
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_117466034
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2012 14:09 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Motorrijders die denken dat filerijden tussen de rijstroken een recht is dat afgedwongen kan worden.
Dat niet, maar om moedwillig het gat dicht te gaan rijden....
Inderdaad, soms kan ik er gewoon niet langs, vrachtwagen rechts, auto links, dan wacht ik gewoon.
Maar op zo een manier :r
pi_117474852
Administratiekosten verkeersboete van 6 naar 7 euro

:r

Sowieso is het belachelijk om administratiekosten te moeten betalen voor een boete.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_117474940
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:10 schreef Kloonhommel het volgende:
Administratiekosten verkeersboete van 6 naar 7 euro

:r

Sowieso is het belachelijk om administratiekosten te moeten betalen voor een boete.
Belachelijk idd, staat ook totaal niet in verhouding. Als de administratie werkelijk zo duur is, moeten ze daar misschien eens wat op proberen te besparen.
sig verwijderd door FA
  FOK!fotograaf maandag 1 oktober 2012 @ 22:26:52 #260
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117486937
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:11 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Belachelijk idd, staat ook totaal niet in verhouding. Als de administratie werkelijk zo duur is, moeten ze daar misschien eens wat op proberen te besparen.
Paar jaar terug was het becijferd op 4,30, laatst op 6 euro en nu een verhoging van 16,xxx% 8)7
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf maandag 1 oktober 2012 @ 22:32:06 #261
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117487275
quote:
7s.gif Op maandag 1 oktober 2012 15:26 schreef lipjes het volgende:

[..]

Dat niet, maar om moedwillig het gat dicht te gaan rijden....
Inderdaad, soms kan ik er gewoon niet langs, vrachtwagen rechts, auto links, dan wacht ik gewoon.
Maar op zo een manier :r
Ik begin het bij stoplichten steeds vaker te doen, mijn wagen zo neerzetten dat de motorrijder in de rij moet staan. Hoe vaak ik al niet heb moeten inhouden omdat er zo'n tweewieler voor me zit. Helemaal bibeko, met die scooters die hetzelfde proberen.
The summer is magic!

pi_117487553
Mensen die hun auto niet fatsoenlijk kunnen parkeren een daardoor en toch al niet brede straat nog smaller maken :{
pi_117487617
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 22:32 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik begin het bij stoplichten steeds vaker te doen, mijn wagen zo neerzetten dat de motorrijder in de rij moet staan. Hoe vaak ik al niet heb moeten inhouden omdat er zo'n tweewieler voor me zit. Helemaal bibeko, met die scooters die hetzelfde proberen.
Bestel maar vast een paar nieuwe spiegels. Ikzelf doe het niet, maar er zijn er een hoop die ze er zo afrossen.

Nu even serieus, hoezo moet je inhouden als er een motorrijder vooraan komt te staan? Meestal trekken we dusdanig snel weg, dat een automobilist net z'n koppeling op heeft laten komen als wij de kruising al over zijn.
pi_117489104
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 22:37 schreef dylanrr het volgende:

[..]

Bestel maar vast een paar nieuwe spiegels. Ikzelf doe het niet, maar er zijn er een hoop die ze er zo afrossen.

Nu even serieus, hoezo moet je inhouden als er een motorrijder vooraan komt te staan? Meestal trekken we dusdanig snel weg, dat een automobilist net z'n koppeling op heeft laten komen als wij de kruising al over zijn.
Ik begrijp het opzich wel.. Heb me ook wel eens in moeten houden omdat er een motor was voorgekropen.. En dat ding van mij doet 0-100 in 11 seconden! En wel eens gehad dat de motorrijder niet echt snel reageerde op het groene licht, waardoor ik ook langer moest wachten.
okay, ik zet de auto niet express zo neer dat motoren er niet meer langs kunnen, en maak vaak wel even wat extra ruimte als ik een motor aan zie komen in de file, maar 9/10 keer bedanken ze daar niet eens voor.. no offense, jullie hebben het steeds over spiegels intikken enzo, maar is het dan ook zo moeilijk om, als iemand duidelijk extra ruimte voor je maakt, even een duimpje op te steken tijdens het voorbij rijden?

Oh, als iemand mijn spiegels eraf zou rossen, en er vervolgens vandoor zou gaan, kan die een bezoekje van de politie verwachten.
Op doorrijden na een ongeval staat zelfs een celstraf van 3 maanden.. Als je dat ervoor over hebt, dan be my guest.. Bewijs zal er wel zijn.. (ik heb wel eens een dashcam aanstaan, en anders zijn er altijd nog de bestuurders achter en naast je in de file die het mogelijkerwijs hebben gezien.. ) Dylan, bedoel ik dan niet jou mee, maar diegene die aan mijn auto komt..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_117489278
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 23:06 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Ik begrijp het opzich wel.. Heb me ook wel eens in moeten houden omdat er een motor was voorgekropen.. En dat ding van mij doet 0-100 in 11 seconden! En wel eens gehad dat de motorrijder niet echt snel reageerde op het groene licht, waardoor ik ook langer moest wachten.
okay, ik zet de auto niet express zo neer dat motoren er niet meer langs kunnen, en maak vaak wel even wat extra ruimte als ik een motor aan zie komen in de file, maar 9/10 keer bedanken ze daar niet eens voor.. no offense, jullie hebben het steeds over spiegels intikken enzo, maar is het dan ook zo moeilijk om, als iemand duidelijk extra ruimte voor je maakt, even een duimpje op te steken tijdens het voorbij rijden?

Oh, als iemand mijn spiegels eraf zou rossen, en er vervolgens vandoor zou gaan, kan die een bezoekje van de politie verwachten.
Op doorrijden na een ongeval staat zelfs een celstraf van 3 maanden.. Als je dat ervoor over hebt, dan be my guest.. Bewijs zal er wel zijn.. (ik heb wel eens een dashcam aanstaan, en anders zijn er altijd nog de bestuurders achter en naast je in de file die het mogelijkerwijs hebben gezien.. )
Ik ben het volledig met je eens hoor, als je niet op tijd weg bent, moet je gewoon netjes in de rij aansluiten, maar met een motor is dat meestal geen probleem.

Spiegels eraf slaan vind ik ook geen stijl en wat betreft het bedanken, vaak rijd je tussen zulke rijen door op lage snelheden en moet je goed opletten op wat er om je heen gebeurt, ondertussen moet je ook nog je motor stabiel houden.
Dan is het soms lastig om dit met één hand aan het stuur te doen, tenzij je liever wel een bedankje hebt en tegelijk een motor tegen je auto. :P Maar geloof me, motorrijders zijn je echt wel dankbaar als je ze ertussen laat.
pi_117489365
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2012 14:09 schreef Ridocar het volgende:

[..]

is het ook
pi_117489716
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 23:06 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Op doorrijden na een ongeval staat zelfs een celstraf van 3 maanden.. Als je dat ervoor over hebt, dan be my guest.. Bewijs zal er wel zijn.. (ik heb wel eens een dashcam aanstaan, en anders zijn er altijd nog de bestuurders achter en naast je in de file die het mogelijkerwijs hebben gezien.. ) Dylan, bedoel ik dan niet jou mee, maar diegene die aan mijn auto komt..
bedankjes voor mensen die erg veel ruimte maken, altijd. Maar vooral als er nog beweging in zit heb ik mijn handen liever aan het stuur.

Ik rij trouwens bijna nooit meer file sinds de A4 bij leiden 3 stroken heeft. :P
pi_117489977
Dit doet me trouwens denken aan een moment, dat iemand in de file (als enige) ruimte voor me maakte in de file. Ik kon er sowieso wel doorheen, maar die man maakte extra ruimte.

Ik stak dus mijn hand op, met de bedoeling hem te bedanken, meneer pakte dit volledig verkeerd op en als meteen ging z'n raam open, begon hij te schelden en z'n middelvinger op te steken.

Nog nooit heb ik zoiets raars meegemaakt, het is ook niet zo dat mijn bedankje snel als beledigend opgevat kan worden, ik stak immers mijn duim op.
  FOK!fotograaf maandag 1 oktober 2012 @ 23:33:07 #269
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117490284
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 22:37 schreef dylanrr het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, het is mij meermaals gebeurt en zeker binnen bebouwde kom, als je zo'n nepgeval op een scooter hebt die denkt hetzelfde te kunnen, heb ik ze liever achter me dan voor me. In de file maak ik uitgebreid ruimte, kom er maar langs, maar bij het stoplicht begint het me aardig te irriteren. Overigens houd ik ook niet in als iemand links niet voorbij mij komt. Gasgeven of achter me.
Ik sta eigenlijk altijd in de versnelling voor het stoplicht, poot op het gas en koppeling in en het is slechts koppeling op laten komen, wat gas bij en ik ben weg. Gebeurt mij ook vaak zat dat ik de kruising al over ben voordat degene op de strook naast me op gang is gekomen.
The summer is magic!

pi_117490406
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 23:33 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, het is mij meermaals gebeurt en zeker binnen bebouwde kom, als je zo'n nepgeval op een scooter hebt die denkt hetzelfde te kunnen, heb ik ze liever achter me dan voor me. In de file maak ik uitgebreid ruimte, kom er maar langs, maar bij het stoplicht begint het me aardig te irriteren. Overigens houd ik ook niet in als iemand links niet voorbij mij komt. Gasgeven of achter me.
Ik sta eigenlijk altijd in de versnelling voor het stoplicht, poot op het gas en koppeling in en het is slechts koppeling op laten komen, wat gas bij en ik ben weg. Gebeurt mij ook vaak zat dat ik de kruising al over ben voordat degene op de strook naast me op gang is gekomen.
Ja, die situaties blijven natuurlijk onvermijdelijk, niet iedereen reageert even snel op een groen licht. Maar als je dat weet, vind ik dat je eigenlijk netjes in de rij moet staan.

Wat betreft de scootertjes, die krijgen het inderdaad hoog in de bol. Ik zie ook regelmatig dat scooterrijders naar mij of andere motorrijders zwaaien. Gaat helemaal nergens meer over tegenwoordig. Maar ja, ook zij willen er bij horen, zal wel bij pubertijd horen ofzo.
pi_117490663
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 23:33 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Inderdaad, zo sta ik er ook altijd.. :) Ben 9 v/d 10 keer ook veel eerder door de bocht als de auto links van mij.. Alleen laatst niet, stond er een BMW naast me die wel flink gas gaf en geen bochtenwatje was, dat ging even erg mooi. :D
Scooters hou ik het liefst zo veel mogelijk achter mij..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  FOK!fotograaf maandag 1 oktober 2012 @ 23:47:34 #272
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117490861
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 23:36 schreef dylanrr het volgende:
Wat betreft de scootertjes, die krijgen het inderdaad hoog in de bol. Ik zie ook regelmatig dat scooterrijders naar mij of andere motorrijders zwaaien. Gaat helemaal nergens meer over tegenwoordig. Maar ja, ook zij willen er bij horen, zal wel bij pubertijd horen ofzo.
Je hebt er een aantal tussen die denken dat ze net zo beschermd zijn als een fietser en dus ook zo rijden. En laat ik nou net doen of ik vrachtwagen vs. smart speel... >:)
The summer is magic!

pi_117490932
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 23:47 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je hebt er een aantal tussen die denken dat ze net zo beschermd zijn als een fietser en dus ook zo rijden. En laat ik nou net doen of ik vrachtwagen vs. smart speel... >:)
Ja, uiteindelijk ga je het wel winnen, maar pas wel op, je zal zo'n ventje maar kreupel rijden, lijkt me ook niet zo'n prettig gevoel. Even op hun plaats zetten door ze te laten schrikken lijkt me wel te werken. :P
  FOK!fotograaf maandag 1 oktober 2012 @ 23:54:13 #274
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117491140
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 23:49 schreef dylanrr het volgende:

[..]

Ja, uiteindelijk ga je het wel winnen, maar pas wel op, je zal zo'n ventje maar kreupel rijden, lijkt me ook niet zo'n prettig gevoel. Even op hun plaats zetten door ze te laten schrikken lijkt me wel te werken. :P
Ach, ik heb ze hier op rotondes regelmatig dat ze denken dat je rechtdoor gaat, terwijl ik driekwart ga (knippers kijken is moeilijk). Gaat niet hard, maar als ze denken met 50 door te kunnen jagen komen ze van een koude kermis thuis. Al twee ofzo die vol de grasmat (verhoogd) in doken. Hoe de kappen eruit komen weet ik niet... Betonrand is vast niet goed voor die zooi.
The summer is magic!

pi_117491309
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 23:54 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ach, ik heb ze hier op rotondes regelmatig dat ze denken dat je rechtdoor gaat, terwijl ik driekwart ga (knippers kijken is moeilijk). Gaat niet hard, maar als ze denken met 50 door te kunnen jagen komen ze van een koude kermis thuis. Al twee ofzo die vol de grasmat (verhoogd) in doken. Hoe de kappen eruit komen weet ik niet... Betonrand is vast niet goed voor die zooi.
Ja, rijden kunnen ze vaak niet, als ik uit eigen ervaring ga spreken, dan denk je dat je koning ter wereld bent op zo'n geval. Want je bent 16 en mag eindelijk gemotoriseerd de weg op. Helaas vergeten de meeste dat auto's hard zijn en je daar niet tegenaan moet komen. Overmoedigheid, stommiteit en stoer doen zijn ook belangrijke factoren.

Echt waar, ik hoop dat ze wat zinnigs over verkeersveiligheid wordt bijgebracht bij de praktijklessen voor de scooter, want het merendeel rijdt echt baggerslecht. Niet dat ik anders reed op m'n brommer, maar ik heb er gelukkig wel van geleerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')