quote:Op zondag 30 september 2012 13:00 schreef Unsub het volgende:
[..]
Waar reed/rijd je ook alweer op? en hoezo kreeg je ineens zo'n bod? en waarom heb je geweigerd?
Cube Analog Disc 2011quote:Op zondag 30 september 2012 13:00 schreef Unsub het volgende:
[..]
Waar reed/rijd je ook alweer op? en hoezo kreeg je ineens zo'n bod? en waarom heb je geweigerd?
Aahzo! nouja, als ik de mijne nog kwijt kan voor 1700 euro, verkoop ik 'm meteenquote:Op zondag 30 september 2012 13:13 schreef Auti het volgende:
[..]
Cube Analog Disc 2011
Upgrades;
XT Derailleurs en XT shifters
XT Cassette en ketting (volgende maand XT crankset of.. XTR.. )
Reba RL Dual Air 100mm Vork
VDO A8+ snelheidsmeter + Bryton Rider 20 GPS trainingscomputer/hartslagmeter.
Bulletcam HD camera.
Bod kwam van een stel gekke Britten; "that's a nice bike it is", toen ze vroegen wat zoiets kost en ik zei dat je wel op 1700 euro kan rekenen boden ze meteen aan om hem cash te kopen.
Ik heb geweigerd omdat ik een band heb met mijn fiets, en er is er maar 1 zo in de wereld.
Dat vinden ze ook zo leuk bij mijn LBS, het schijnt niet zoveel meer voor te komen dat mensen hun fiets helemaal upgraden/customizen. Ze vonden het ook geen probleem om spullen die elders gekocht zijn te monteren. Ik heb nog een Nobby Nic band en een Rocket Ron band in bestelling staan en er komen nog Cube race handvatten + Cube RFR bars op. (voor de lange ritten/strandrace)
Groot gelijk in.quote:Op zondag 30 september 2012 13:29 schreef Auti het volgende:
Ik heb wel eventjes getwijfeld.. Maar nee, ik doe deze niet weg.
Je hebt fully's en fully's.. veerweg van een crossmotor heb je inderdaad niet nodig, ik had vroeger een simpele fully, kon je ook nog een beetje instellen qua stugheid.. helemaal goed. Je hebt alleen een groot nadeel als je moet klimmen en uit het zadel moet, al kon ik die van mij dus stug genoeg zetten dat er een mooie compromis was.quote:Op zondag 30 september 2012 13:45 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Groot gelijk in.
Mijne gaat ook zeker nog niet weg, en als die weg gaat, word het een serieus update:
[ afbeelding ]
Ik weet alleen niet of ik dan een fully zal nemen: in NL is het niet nodig, maar ik wil volgend jaar ook naar de Alpen toe, en daar is dat wel fijn.
Tegenwoordig kan je meestal de achterdemper ook "uit" zetten, dus dat scheelt.quote:Op zondag 30 september 2012 15:14 schreef Auti het volgende:
[..]
Je hebt fully's en fully's.. veerweg van een crossmotor heb je inderdaad niet nodig, ik had vroeger een simpele fully, kon je ook nog een beetje instellen qua stugheid.. helemaal goed. Je hebt alleen een groot nadeel als je moet klimmen en uit het zadel moet, al kon ik die van mij dus stug genoeg zetten dat er een mooie compromis was.
Je kan veel meer gooien en smijten en van de vering gebruik maken op een fully. Ik heb alleen totaal geen verstand van hoe of wat je de huidige dempers allemaal kan instellen en hoe groot de veerweg is. Maar zo'n fiets als op het plaatje dat hoeft echt niet overbodig te zijn in NL, ligt er aan waar en hoe je rijdt.
de voorste is naar beneden, achterste omhoog.. (dus zilver is terug schakelen)quote:Op zondag 30 september 2012 17:56 schreef wormtrein het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met XT shifters, opschakelen = duwen (duim) en terugschakelen = trekken (wijsvinger) toch? Dat beviel me altijd wel, kan nog steeds niet goed overweg met die Sram X9 shifters. Daarbij is het namelijk beide duwen met de duim, en dat gaat echt met van die 'clicks'. Werkt verder allemaal als een trein, heel betrouwbaar, maar toch niet mijn ding.. Heb al geprobeerd om ze op een andere hoek te monteren, maar 't wordt niet veel beter heb ik het idee.
Bij mij is het precies andersom, de voorste (onderste) is opschakelen, en die zijn bij mij zilver.quote:Op zondag 30 september 2012 18:22 schreef Marco001 het volgende:
[..]
de voorste is naar beneden, achterste omhoog.. (dus zilver is terug schakelen)
Vind het zelf wel fijn werken, duurt even voor je het helemaal door hebt, maar de 1:1 verhouding van Sram schijnt wel stukken betrouwbaarder te zijn als van Shimano..
Overigens zit de achterste ook iets hoger als de voorste...
oh, nouja, zou ook kunnen, ik doe het altijd "blind" dus tja..quote:Op zondag 30 september 2012 19:44 schreef Auti het volgende:
[..]
Bij mij is het precies andersom, de voorste (onderste) is opschakelen, en die zijn bij mij zilver.
En de achterste (bovenste) is terugschakelen.
tja, wou hem tracken voor Strava, maar de telefoon die ik daarvoor gebruik was leeg...quote:Op zondag 30 september 2012 19:53 schreef kanovinnie het volgende:
Goed bezig, heb vandaag niets uitgevoerd
Daarom ben ik zo blij met mijn garmin Wie was jij ookweer op Stravaquote:Op zondag 30 september 2012 19:55 schreef Marco001 het volgende:
[..]
tja, wou hem tracken voor Strava, maar de telefoon die ik daarvoor gebruik was leeg...
Marco Groenhof. .:)quote:Op zondag 30 september 2012 20:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daarom ben ik zo blij met mijn garmin Wie was jij ookweer op Strava
Ah, jij hebt dat topic ook gezien...quote:Op zondag 30 september 2012 20:46 schreef Garagardo het volgende:
Dude, ik heb een van de meest intense weken achter de rug mbt werk Heb de fiets niet eens aangeraakt de afgelopen week door deadlines en de komende week lijkt het meer van hetzelfde te worden. BOO!
Ik heb trouwens ook je nieuwste aanwinst (of nog niet?) gezien, kanovinnie Mooie maitenbike en helemaal zwart, de traditiegetrouwe kleur van deze reeks afaik, hahaha. Wat een topic zeg ...
Moeilijk aan te ontkomen. Ik zag het toevallig in KLB langskomen net en heb de reeks half doorgelezen. Ik moest best wel gniffelen om de fiets van Jan Jansen (98% zeker dan). Ik snap ook niet hoe je zo naïef kunt zijn, maar dat heb je op die leeftijd. Arme jongetjesquote:Op zondag 30 september 2012 20:50 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Ah, jij hebt dat topic ook gezien...
zat er bij mij gister niet inquote:Op maandag 1 oktober 2012 06:28 schreef kanovinnie het volgende:
Moet je eens 45 proberen. Lukt ook makkelijk
Je spieren voelen is goed voor je :pquote:Op maandag 1 oktober 2012 06:41 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
zat er bij mij gister niet in
Vandaag wel spierpijn
had mn route wat uitgebreid in vergelijking met vorige week zodat ik nu ook wat klimmetjes had. Ging allemaal redelijk goed, maar merkte wel dat er al een afstand in mn benen zat. kwam ik terug in Tilburg, viaduct over en was blij dat ik boven was, voelde heel mn spieren.
Maar volgende week gewoon weer dezelfde ronde, en uiteindelijk weer wat groter
dat kloptquote:Op maandag 1 oktober 2012 07:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je spieren voelen is goed voor je :p
have fun lekker zwetenquote:Op maandag 1 oktober 2012 07:51 schreef Klonk het volgende:
eerste vakantiedag, 19 graden, drie maal raden wat deze jongen vandaag gaat doen
Ik, zou ook wel bij de duinen willen wonen, bied veel leukere train mogelijkheden.quote:Op maandag 1 oktober 2012 08:08 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
dat klopt
ik ga nu gewoon trainen om die route meer te rijden, en dan de route door de duinen ook steeds verder uitbreiden.
Heb nu niet echt de grote beklimmingen gehad, reed ook weer grotendeels in de hoge versnellingen, en bij paar klimmetjes voor even van 3 terug naar 2
heb je verder geen route daar in de buurt?quote:Op maandag 1 oktober 2012 09:59 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ik, zou ook wel bij de duinen willen wonen, bied veel leukere train mogelijkheden.
Het is hier gewoon allemaal vlak, enige heuvel waar ik echt kan trainen is de dijk, maar na 2 keer is dat ook al saai..
Dus ik train hier voornamelijk op duur: standaard rondje is 30 km, maar eenvoudig uit te breiden naar 60 km of meer, en als het waait kan ik helemaal mooi zwaar trainen hier in de polders..
dichtsbijzijndste is een half uur rijden met de auto..quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:08 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
heb je verder geen route daar in de buurt?
even kijken op mtbroute.nl
en een binnendoor route die je met je fiets pakt kan je er niet sneller naar toe brengen?quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:10 schreef Marco001 het volgende:
[..]
dichtsbijzijndste is een half uur rijden met de auto..
Moet je maar niet in schubbekutteveen wonen!quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:10 schreef Marco001 het volgende:
[..]
dichtsbijzijndste is een half uur rijden met de auto..
ik heb nu ee nweg van 15km genomen om in de duinen te komen, maar ik kan er binnen 10km zijnquote:Op maandag 1 oktober 2012 10:13 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Moet je maar niet in schubbekutteveen wonen!
Dan ben ik toch wel blij met 10 minuutjes fietsen naar de route van Havelte.
haha, i wish... nope, kortste route mogelijk is met de auto, (want N-weg) en dan ben je er na c.a. 30 minuten.. (ongeveer 40 km..)quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:12 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
en een binnendoor route die je met je fiets pakt kan je er niet sneller naar toe brengen?
das idd nog aardig wat jah.quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:30 schreef Marco001 het volgende:
[..]
haha, i wish... nope, kortste route mogelijk is met de auto, (want N-weg) en dan ben je er na c.a. 30 minuten.. (ongeveer 40 km..)
1.5 uur fietsen al snel jah (met 20 gemiddeld)quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:30 schreef Marco001 het volgende:
[..]
haha, i wish... nope, kortste route mogelijk is met de auto, (want N-weg) en dan ben je er na c.a. 30 minuten.. (ongeveer 40 km..)
Met de fiets 31 km volgens maps:
http://goo.gl/maps/9LxDG
Niet echt, ja, zijn er wel, maar nooit groot,(binnen 5 minuten ben je er vaak alweer uit) en dan zou ik er zelf een pad moeten maken(zijn er wel, maar gewoon begaanbaar voor normale fietsen)quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:34 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
das idd nog aardig wat jah.
ook niet echt iets van bossen waar je je uit kunt leven ?
precies, en dan nog de mtb route(25 km geloof ik) en weer terug trek ik (nog) niet..quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:35 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
1.5 uur fietsen al snel jah (met 20 gemiddeld)
Zeker irritant als je ze niet aan hoort komen.quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:44 schreef Marco001 het volgende:
[..]
precies, en dan nog de mtb route(25 km geloof ik) en weer terug trek ik (nog) niet..
Overigens, gister tijdens die tourtocht wel 2 keer bijna een botsing gehad met een andere fietser, die mij midden in een bocht naar rechts aan de rechterkant in wouden halen, terwijl ik dat niet door had. (en zij ook niks zeiden)
Was best irritant, maar goed...
vooral veel drinken: vuistregel is 1 bidon(0.5 liter) energiedrank per uur..quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:55 schreef the85mc het volgende:
Hallo hier, post hier niet zo vaak maar heb een vraag.
Afgelopen weekend flink stuk gefietst voor mijn doen. Maar de laatste 10 km zat ik dicht tegen kramp aan. Toch had ik de dag erna geen spierpijn. Hoe kan ik kramp voorkomen? Krachttraining? Meer drinken onderweg?
Heb het eerste uur te weinig gedronken, daarna vrij veel. Heb denk ik wel 0,5 liter per uur gedronken, maar misschien is dat toch nog te weinig. Had 70 km gedaan en in het laatste stuk kreeg ik bijna kramp als ik echt aanzette. Voelde niet echt fijn zeg maar..quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:00 schreef Marco001 het volgende:
[..]
vooral veel drinken: vuistregel is 1 bidon(0.5 liter) energiedrank per uur..
Water helpt niet: zit geen energie in. Een isotone sportdrank(van dat oplospoeder van SIS of b.v dextro) bevalt mij het beste.
En trainen uiteraard.
ik zit nog alleen aan het water tijdens het fietsenquote:Op maandag 1 oktober 2012 11:00 schreef Marco001 het volgende:
[..]
vooral veel drinken: vuistregel is 1 bidon(0.5 liter) energiedrank per uur..
Water helpt niet: zit geen energie in. Een isotone sportdrank(van dat oplospoeder van SIS of b.v dextro) bevalt mij het beste.
En trainen uiteraard.
Ik ook, alleen water. Maar als ik terug kom, dan heb ik meestal wel behoefte aan iets met een smaakje.quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:23 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
ik zit nog alleen aan het water tijdens het fietsen
jah dat ook jah.quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:36 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik ook, alleen water. Maar als ik terug kom, dan heb ik meestal wel behoefte aan iets met een smaakje.
Sow, daar zitten akelig krappe stukjes in... Volgens mij was ik al drie keer in dat riviertje gevallenquote:Op maandag 1 oktober 2012 12:01 schreef Marco001 het volgende:
Aha..
Zie net dat ik in dat weekend Eifel een erg leuke trail ben misgelopen:
Water helpt niet? Tuurlijk wel... Kramp krijg je door vochttekort, niet door energietekort voor zover ik weet.quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:00 schreef Marco001 het volgende:
[..]
vooral veel drinken: vuistregel is 1 bidon(0.5 liter) energiedrank per uur..
Water helpt niet: zit geen energie in. Een isotone sportdrank(van dat oplospoeder van SIS of b.v dextro) bevalt mij het beste.
En trainen uiteraard.
Meer drinken dus.quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:11 schreef the85mc het volgende:
[..]
Heb het eerste uur te weinig gedronken, daarna vrij veel. Heb denk ik wel 0,5 liter per uur gedronken, maar misschien is dat toch nog te weinig. Had 70 km gedaan en in het laatste stuk kreeg ik bijna kramp als ik echt aanzette. Voelde niet echt fijn zeg maar..
Leuke damesquote:
mwah, die drankjes zijn 300 calorie ofzo, bij het biken verbrand je al snel 1000-1500 calorie aan vet..quote:Op maandag 1 oktober 2012 18:50 schreef Jort227 het volgende:
Ik bike (onder andere) om af te vallen en ben altijd bang dat ik met die sportdrankjes vaak onnodige calorieën en suikers naar binnen werk. Drink daarom ook alleen water tijdens het fietsen.
Ook fijn als het warm weer is, je dan gewoon even wat over jezelf kan gooien om af te koelen. Met sportdrank gaat alles meteen zo plakken
Meer eten van te vorenquote:Op maandag 1 oktober 2012 19:10 schreef the85mc het volgende:
Na een uur wordt mn kracht minder, na uur en 3 kwartier val ik helemaal stil en echt 0 kracht meer om de pedalen rond te krijgen. Dan voelt zelfs vlak asfalt alsof je heuvelop door mul zand fietst. En daarom eet ik na een uur, duurt een tijdje voor het op is genomen in je lichaam.
quote:Beste Kanovinnie
Bedankt voor je inschrijving voor de 15e AGU Egmond-Pier-Egmond. Je hebt gekozen voor het onderdeel ATB strandrace recreatie.
Hoax! of heb je echt zo ingeschrevenquote:
Ik twijfel nog: Egmond ligt namelijk niet echt om de hoek voor mij..quote:
Fraaie fiets! mooie kleuren!quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:43 schreef mrPanerai het volgende:
Na de racer nu de overstap gemaakt naar het mountainbiken.
Zondag eerste rit gemaakt en ik ben eigenlijk al vanaf de eerste keer helemaal om.
en een fotootje van m'n eerste beginnersfietsje.
[ afbeelding ]
and the bigman himself
[ afbeelding ]
Nee, onder mijn eigen naam, maar die hoeft niet iedereen hier te wetenquote:Op maandag 1 oktober 2012 19:46 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Hoax! of heb je echt zo ingeschreven
p.s.
Kan fok geen kleding sponsoren?
4, No-P doet ook mee (uit het wielrentopic)quote:
Ok, heel jammer! niet dat ik in fok kleding wil hoorquote:Op maandag 1 oktober 2012 19:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Fraaie fiets! mooie kleuren!
Hoe neem je water mee?
[..]
Nee, onder mijn eigen naam, maar die hoeft niet iedereen hier te weten
En er is geen budget voor fietskleding denk ik. En ik wil niet met FOK! kleding fietsen.
Hoe ga jij heen? Op de fiets of met de auto?
[..]
4, No-P doet ook mee (uit het wielrentopic)
dank je erg blij mee.quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Fraaie fiets! mooie kleuren!
Hoe neem je water mee?
27 km, zal een uurtje fietsen zijn. Weet niet hoe laat de start is. Heen en terug is denk wel te doen, anders laat ik me ophalen door een vriend of familie.quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:54 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ok, heel jammer! niet dat ik in fok kleding wil hoor
Misschien dat ik op fiets heen ga ~30-40 min trappen, afhankelijk van de temperatuur en anders fiets heen en auto terug .
Ah, zag alleen die gereedschapsbidon en verder geen bidonhouder.quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:57 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
dank je erg blij mee.
Camelbak Rogue (2L) op de rug moet voldoende zijn.
Leuk speelgoed!quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:43 schreef mrPanerai het volgende:
en een fotootje van m'n eerste beginnersfietsje.
Ik vond dat de bidons op m'n racefiets te veel veel morsten met kleverige vlekken op m'n frame, ik heb voor de mtb dus voor een andere oplossing gekozen.quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
.
[..]
Ah, zag alleen die gereedschapsbidon en verder geen bidonhouder.
Ik heb juist dat ik na ongeveer drie kwartier á een uur over die snelle moeheid heen ben en dat het dan lekkerder gaat. Honger heb ik nog nooit gehad tijdens het fietsen...quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:10 schreef the85mc het volgende:
Na een uur wordt mn kracht minder, na uur en 3 kwartier val ik helemaal stil en echt 0 kracht meer om de pedalen rond te krijgen. Dan voelt zelfs vlak asfalt alsof je heuvelop door mul zand fietst. En daarom eet ik na een uur, duurt een tijdje voor het op is genomen in je lichaam.
Ziet er wel super gaaf uitquote:Op maandag 1 oktober 2012 12:01 schreef Marco001 het volgende:
Aha..
Zie net dat ik in dat weekend Eifel een erg leuke trail ben misgelopen:
leuke meiden, met een leuke hobbyquote:
nee niet echt, maar ik houd meestal gewoon ff korte pauzequote:Op maandag 1 oktober 2012 19:03 schreef kanovinnie het volgende:
Krijgen jullie na een uur al een hongerklop? Dat klopt echt niet. Wat bedoelen jullie met een hongerklop? Dat je totaal geen energie meer hebt, stilvalt en zwarte vlekken voor je ogen krijgt?
Mooie fiets, welke omgeving maak je de bossen onveilig ?quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:43 schreef mrPanerai het volgende:
Na de racer nu de overstap gemaakt naar het mountainbiken.
Zondag eerste rit gemaakt en ik ben eigenlijk al vanaf de eerste keer helemaal om.
en een fotootje van m'n eerste beginnersfietsje.
[ afbeelding ]
and the bigman himself
[ afbeelding ]
werkt goed, wel even goed vastklikken, gebruik het zelf ook.quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:02 schreef wormtrein het volgende:
[..]
Leuk speelgoed!
Iemand hier nog tips voor het reinigen van de ketting? Ik heb zo'n schoonmaaksetje met borstelwieltjes gehad, maar dat was geen succes (goedkope prul). Nu heb je zo'n duurdere uitvoering van Park Tools, werkt dat een beetje? Of kun je tegenwoordig iets anders in huis halen daarvoor?
[ afbeelding ]
De hele ketting losmaken d.m.v. schakel/pons lijkt me ook een beetje teveel van het goede iedere rit.
Verschillende bidons geprobeerd?quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:09 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Ik vond dat de bidons op m'n racefiets te veel veel morsten met kleverige vlekken op m'n frame, ik heb voor de mtb dus voor een andere oplossing gekozen.
Niet daar. Ik rij wel vaker in het donker. Heb zo'n 1800 lumen lamp die ik op mijn helm heb gemaakt.quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:10 schreef mrPanerai het volgende:
Ik heb me al ingeschreven voor de nightride in bergen op zoom.
Nog fok!kers die daar de duisternis ingaan?
Ik stop alleen als ik gevallen ben of misschien na een pittige klim. Maar meestal ga ik gewoon door.quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:25 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
nee niet echt, maar ik houd meestal gewoon ff korte pauze
wel lekker om dan even snel iets te pakken
[..]
Mooie fiets, welke omgeving maak je de bossen onveilig ?
[..]
werkt goed, wel even goed vastklikken, gebruik het zelf ook.
En bericht van de Bobshop:
Hallo Heer Crazy-M,
Vandaag is het volgende pakket met Federal Express naar u verzonden:
Ik heb ook een camelbag, maar heb nu weer een bidonhouder, vind ik toch wat makkelijker dan een camelbag. Vooral met drinken.quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Verschillende bidons geprobeerd?
Ik zit ook te denken aan een camelbag, maar dan wel met rugzak. Ik weet nog niet hoeveel opbergruimte ik wil. iig genoeg om wat kleding/eten mee te nemen en reserve/reparatiemateriaal en ehbo spullen.
[..]
Ik stop alleen als ik gevallen ben of misschien na een pittige klim. Maar meestal ga ik gewoon door.
Wat vond je er onhandig aan? Ik vind het vooral onhandig dat die bidons volzitten met modder na een ritje. En dat het onhandig is om wat te drinken als je over onverharde paden gaat.quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:34 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Ik heb ook een camelbag, maar heb nu weer een bidonhouder, vind ik toch wat makkelijker dan een camelbag. Vooral met drinken.
En ik stop dan alleen als ik van het parcour afben, even zitten, en daarna weer door. Kwam er achter dat ik 2 maanden lang geen lange afstanden heb gefietst
moet er weer ff inkomen
Drinken met die slang, als je dan even loslaat vliegen de druppels over je kleding (nu heb je normaal gezien alleen water in je camelbag maar toch. Pak even snel de bidon, ook al zitten daar ook idd wat lastige puntjes aan.quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat vond je er onhandig aan? Ik vind het vooral onhandig dat die bidons volzitten met modder na een ritje. En dat het onhandig is om wat te drinken als je over onverharde paden gaat.
100% vertrouwen in zowel je materiaal als je eigen conditie.quote:
Ik heb 2 camelbak Podium Chill bidon's.. Kost wat(15,- en 18,-) maar werkt super!quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Verschillende bidons geprobeerd?
Ik zit ook te denken aan een camelbag, maar dan wel met rugzak. Ik weet nog niet hoeveel opbergruimte ik wil. iig genoeg om wat kleding/eten mee te nemen en reserve/reparatiemateriaal en ehbo spullen.
[..]
Niet daar. Ik rij wel vaker in het donker. Heb zo'n 1800 lumen lamp die ik op mijn helm heb gemaakt.
[..]
Ik heb 2 camelbak Podium Chill bidon's.. Kost wat(15,- en 18,-) maar werkt super!
Ik stop alleen als ik gevallen ben of misschien na een pittige klim. Maar meestal ga ik gewoon door.
dat heb ik nog nietquote:Op maandag 1 oktober 2012 20:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
100% vertrouwen in zowel je materiaal als je eigen conditie.
Op de technische stukken leg ik het af tegen mijn collega. daartegenover staat dat ik hem op de rechtere stukken keihard voorbij kom zettenquote:Op maandag 1 oktober 2012 20:43 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
dat heb ik nog niet
Maar daarom ben ik nu ook het parcour hier in de duinen rustig aan het oefenen.
Even de bocht techniek en wat kleine klimetjes oefenen.
Ik merk gewoon dat ik op de gewone stukken qwa snelheid enzo mee kan met de andere rijders op het parcour, maar zodra de techniek om de hoek komt kijken wordt het minder. Een MTB cursus zal voor mij dus ook niet verkeerd zijn denk ik, maar die zijn volgens mij vorige week begonnen
Wat is er zo speciaal aan? Die beachrace is wel echt zwaar he, het is waarschijnlijk 17 km tegenwind en 17 km voor de wind. Door het zand. Meestal bij de zee, maar ook een paar stukken door het zachte, mulle zand.quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:41 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ik heb 2 camelbak Podium Chill bidon's.. Kost wat(15,- en 18,-) maar werkt super!
Oh, en ik rijd ook altijd gewoon door..
Net trouwens met mijn ma over de beachrace gehad, wil opzich wel heen.
Merk ook wel dat ik met die 29er makkelijker snelheid houd in het bos, en afgelopen zondag ook wat platter door de bochten durfde te gaan.quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
1Op de technische stukken leg ik het af tegen mijn collega. daartegenover staat dat ik hem op de rechtere stukken keihard voorbij kom zetten
Zijn wel bezig met nieuwe stuk parcour:quote:Het ziet er nu naar uit dat ongeveer de helft van de route zal komen te vervallen(ten westen van de Julianalaan, het asfaltfietspad richting de Berenkuil).
Vanwege de branden van vorig jaar is veel van dit bos dood en zal gekapt worden. Omdat stuifduinen volgens de Natura 200 wetgeving een uitbreidingsprioriteit hebben zal Staatsbosbeheer grote gedeeltes van het verbrandde gebied moeten omtoeveren tot stuifduinen. Het moge duidelijk zijn dat fietsen in stuifduinen verre van ideaal is....Er blijft dan zo'n 7km mountainbikeroute over.
Marco rijd er wekelijks, ik volg die gasten op facebook. Weet niet wanneer ze het gaan afsluiten.quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:49 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Merk ook wel dat ik met die 29er makkelijker snelheid houd in het bos, en afgelopen zondag ook wat platter door de bochten durfde te gaan.
Alleen nog vaak dat ik denk niet haal, afrem en dan denk van jah: De bocht kon harder.
En reed er iemand in Schoorl?
[..]
Zijn wel bezig met nieuwe stuk parcour:
http://www.mtbroutes.nl/i(...)ate-mtbroute-schoorl
Ik gebruik ook altijd een bidon (of eigenlijk meestal 2). Idee van een camelbak lijkt me niet echt iets; heb niet graag iets op m'n rug, zeker als het warm is word dat (lijkt me) nogal snel klef? En als je door de regen/modder fiets en het spat allemaal op, zit je hele tas onder. Lijkt me toch lastiger schoonmaken dan een fietsshirtje dat je in de was gooit .quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:39 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Drinken met die slang, als je dan even loslaat vliegen de druppels over je kleding (nu heb je normaal gezien alleen water in je camelbag maar toch. Pak even snel de bidon, ook al zitten daar ook idd wat lastige puntjes aan.
Misschien dat het wel aan het model camelbag ligt dat het drinken wat lastiger is
Ik weet het, tegen de wind in fietsen ben ik wel gewend: aan de ene kant de zee, aan de andere kant de polders.. Daar zou ik ook nog een hele herfst/winter op kunnen trainen..quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Op de technische stukken leg ik het af tegen mijn collega. daartegenover staat dat ik hem op de rechtere stukken keihard voorbij kom zetten
[..]
Wat is er zo speciaal aan? Die beachrace is wel echt zwaar he, het is waarschijnlijk 17 km tegenwind en 17 km voor de wind. Door het zand. Meestal bij de zee, maar ook een paar stukken door het zachte, mulle zand.
Wil je niet van het idee afpraten, maar zodat je 't weet
35 km over het strand door het mulle zand ... is niet 30 km over een dijk hequote:Op maandag 1 oktober 2012 20:53 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ik weet het, tegen de wind in fietsen ben ik wel gewend: aan de ene kant de zee, aan de andere kant de polders.. Daar zou ik ook nog een hele herfst/winter op kunnen trainen..
Het strandfietsen daar en tegen niet echt, hier is namelijk vrij weinig strand, maar wel heel veel slik waar je echt niet in vooruitkomt.
Daarnaast, 35 km is nou ook niet een bijzonder grote afstand.. Kan ik mooi trainen door s'winters af en toe naar de Duitse grens te fietsen(c.a. 30 km heen over de dijk..)
Zit voornamelijk te twijfelen omdat Egmond 3 uur rijden is..
Ik rij er redelijk vaak, laatste tijd iets minder door vakanties van maatjes en dergelijke.quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:49 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Merk ook wel dat ik met die 29er makkelijker snelheid houd in het bos, en afgelopen zondag ook wat platter door de bochten durfde te gaan.
Alleen nog vaak dat ik denk niet haal, afrem en dan denk van jah: De bocht kon harder.
En reed er iemand in Schoorl?
[..]
Zijn wel bezig met nieuwe stuk parcour:
http://www.mtbroutes.nl/i(...)ate-mtbroute-schoorl
Eerder als 70. En tegenwind is dubbelzwaar.quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:55 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
35 km over het strand door het mulle zand ... is niet 30 km over een dijk he
Onderschat het niet is mijn enige tip. Er is een reden dat het "maar" 35 km is.quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:53 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ik weet het, tegen de wind in fietsen ben ik wel gewend: aan de ene kant de zee, aan de andere kant de polders.. Daar zou ik ook nog een hele herfst/winter op kunnen trainen..
Het strandfietsen daar en tegen niet echt, hier is namelijk vrij weinig strand, maar wel heel veel slik waar je echt niet in vooruitkomt.
Daarnaast, 35 km is nou ook niet een bijzonder grote afstand.. Kan ik mooi trainen door s'winters af en toe naar de Duitse grens te fietsen(c.a. 30 km heen over de dijk..)
Zit voornamelijk te twijfelen omdat Egmond 3 uur rijden is..
klopt, maar ik heb het over 30 km enkele reis, in totaal dus 60...quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:55 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
35 km over het strand door het mulle zand ... is niet 30 km over een dijk he
Dus kan nog wel even duren eer alles klaar is.quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:56 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ik rij er redelijk vaak, laatste tijd iets minder door vakanties van maatjes en dergelijke.
Zoiets is het plan om ongeveer te doen:
[ afbeelding ]
Door vergunningen etc kan het wel nog even duren, bomen worden volgens mij rond oktober gekapt hoewel dat niet helemaal zeker is.
Morgen ochtend weer door de duinen knallen en in middag misschien nog rondje Schoorl,
Ziet er makkelijk uit in het begin, maar als je daarna die gasten ziet zwoegen. moet je wel erg goede conditie en materiaal hebbenquote:
Kijk je nu niet naar de profs?quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:01 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Dus kan nog wel even duren eer alles klaar is.
[..]
Ziet er makkelijk uit in het begin, maar als je daarna die gasten ziet zwoegen. moet je wel erg goede conditie en materiaal hebben
Sodeju, krijg al hoogtevrees bij het bekijken van het filmpje, dus nee, dat zou ik nooit durven.quote:
o zal wel eens kunnenquote:
Ik sla ook graag overquote:Op maandag 1 oktober 2012 21:10 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Sodeju, krijg al hoogtevrees bij het bekijken van het filmpje, dus nee, dat zou ik nooit durven.
Nee. Het reglement staat op de site.quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:21 schreef kanovinnie het volgende:
Mag je Egmond-pier-egmond op een veldrijfiets doen?
Waar zie je dat staan?quote:
.quote:
http://www.aguegmondpieregmond.nl/reglement-individueel/quote:1.3. Deelnemers aan de wedstrijd mogen volgens KNWU reglement niet op veldritfietsen fietsen.
Dat had ik gezien ja, maar eerder spreken ze over de prestatie rit (recreatieve rit dus) en de wedstrijd (zie 1.1). Vandaar dat ik denk dat het bij de prestatie rit wel toegestaan is.quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:24 schreef Auti het volgende:
[..]
.
[..]
http://www.aguegmondpieregmond.nl/reglement-individueel/
Dan zou je even contact op moeten nemen met de organisatie, ik denk dat het niet is toegestaan.quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat had ik gezien ja, maar eerder spreken ze over de prestatie rit (recreatieve rit dus) en de wedstrijd (zie 1.1). Vandaar dat ik denk dat het bij de prestatie rit wel toegestaan is.
Zo zag ik bij de draftbike wedstrijden van MTB noordwest een MTB met een racestuur erop....quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:28 schreef kaasplankje het volgende:
Blijft ook een beetje vaag sinds 29"wel is toegestaan door de UCI bij mtb wedstrijden. Ik snap dat ook niet echt, je kan dan toch ook een recht stuur op je crosser zetten en mee gaan doen met mtb wedstrijden? Wat is dan nog het onderscheid?
Was dat niet bij de race van mens tegen paard? (of hoe dat werd genoemd)quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zo zag ik bij de draftbike wedstrijden van MTB noordwest een MTB met een racestuur erop....
Die bedoel ik ja.quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:37 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Was dat niet bij de race van mens tegen paard? (of hoe dat werd genoemd)
Dat was meer voor de show, stond buiten de wedstrijdenquote:
mij niet bellen voor dat filmpje.quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:56 schreef Garagardo het volgende:
Godver, dat gaat hard! Iedereen aan de strandrace
Lijkt me ook tof, maar ik ben dan waarschijnlijk niet in Nederland. Hier zijn geen strandraces, maar het ziet er op die videos uitdagender uit dan ik had verwacht. Zeker als je achterin zit lijkt het hier en daar gewoon op een motorcrossbaan
Tof filmpje van die linke fietsers hierboven ook. Ik weet niet of ik dat aan zou durven op dit moment. Heel af en toe kom ik wel van dit soort stukjes tegen die half weg geërodeerd zijn en waar je net langs kunt, maar daar val je hoogstens 3 meter ofzo haha. Wel een toffe uitdaging! Waar is dat ergens opgenomen?
In het Zuiden, bij Malaga dacht ik, heb je ook El camino (caminito) del rey. Dat is uiteraard niet te fietsen, maar zelfs te voet nog lastig genoeg. Die lijkt me ook wel eens leuk, maar voor de liefhebbers: als ze je pakken ben je geloof ik 6000 euro lichter
Klopt. Door de slechte staat van het pad en de afgrond van ruim 100 meter op sommige plaatsen is dit streng verboden terrein geworden. Er zijn wel veel waaghalzen die het toch doen, maar die riskeren dus die boete. De afgelopen 12 jaar zijn er zes doden gevallen en dat is natuurlijk best veel voor een wandelpadquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 06:29 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
mij niet bellen voor dat filmpje.
maar dus ook verboden terrein als ik het zo lees dat je 6000¤ lichter bent
Ik hou het wel bij fietsenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:51 schreef Garagardo het volgende:
[..]
Klopt. Door de slechte staat van het pad en de afgrond van ruim 100 meter op sommige plaatsen is dit streng verboden terrein geworden. Er zijn wel veel waaghalzen die het toch doen, maar die riskeren dus die boete. De afgelopen 12 jaar zijn er zes doden gevallen en dat is natuurlijk best veel voor een wandelpad
Vandaar de boete. Toch lijkt het me wel tof om te doen ... Ik vind richeltjes en klimmen wel tof, alhoewel omhoog natuurlijk wel veel makkelijker is dan naar beneden. Ik denk alleen niet dat ik daar genoeg ervaring mee heb om me aan dit pad te wagen.
13 km per uur? Kwam door die wind hoop ik? Ik gokte om de EPE met 20 km/uur te doen. Ik heb van die big apple'squote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:41 schreef MarcoD het volgende:
Vanmorgen 2 1/2 uur op de MTB gezeten, tegen het einde nog stuk strand meegepakt, nu heb ik alle stukken strand tussen Egmond en de pier een keer gereden, het stuk wat ik vandaag heb gedaan had een lastig stuk, ging van redelijk hard naar zacht zanden dus moest ik slingerend over het strand om een redelijk vooruit te komen. Windkracht 6 tegen dus was wel goede training voor EPE.
En met dikke noppenband voor, en kleine nopjes achter (Continental mountain king & race king) op band breedte, profiel en druk valt dus nog wel wat winst te pakken.
Distance 5.9 km
Avg Grade -0.0%
Elev Difference -1 m
Elev Gain 23 m
Elapsed Time 00:27:06
Resting Time 00:00:23
Average Speed 13.0 km/h
Average HR 173 bpm
Ja kwam ook door de wind, en met EPE rij je ook wel meer in waaier dus scheelte ook wel samen met betere banden helemaal!quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
13 km per uur? Kwam door die wind hoop ik? Ik gokte om de EPE met 20 km/uur te doen. Ik heb van die big apple's
Heb je enig idee wat een goede bandenspanning is op 't strand? 2 bar ofzo? Op de weg pomp ik die big apple's op tot 4/5quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:14 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ja kwam ook door de wind, en met EPE rij je ook wel meer in waaier dus scheelte ook wel samen met betere banden helemaal!
Als het zand keihard is omdat het vriest kan je ze rond 3 bar doen, maar bij normale omstandigheden is zo min mogelijk druk het best, onder 2 bar afhankelijk van de breedte. Sowieso is 4/5 bar niet nodig op de weg, die banden horen ook met een lagere druk gereden te worden.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb je enig idee wat een goede bandenspanning is op 't strand? 2 bar ofzo? Op de weg pomp ik die big apple's op tot 4/5
Big apple kan tot 5 bar hebben.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:43 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Als het zand keihard is omdat het vriest kan je ze rond 3 bar doen, maar bij normale omstandigheden is zo min mogelijk druk het best, onder 2 bar afhankelijk van de breedte. Sowieso is 4/5 bar niet nodig op de weg, die banden horen ook met een lagere druk gereden te worden.
Tubeless wordt ook wel aangeraden, enerzijds omdat je nog lagere druk kan rijden maar ook omdat je bij eventuele lek dan vaak door kan rijden omdat het zichzelf dicht.
Enige wat leuker is dan wachten op je pakketje is het openen van het pakketjequote:
Beter schakelen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:57 schreef the85mc het volgende:
Heb nog een andere vraag: mijn doel is om wat meer 'trekkracht' te hebben zodat ik sommigen heuvels net wat makkelijker kan halen. Daarvoor moet ik krachttraining doen, maar wat is nou het meest effectief? Ik doe al squats en lunges.
Ik kan ook nog lichter worden, maar dat was niet mijn vraag, Als ik midden in een klim zit vind ik het niet relaxt om nog een keer te moeten schakelen. Vaak schakel ik al wat terug als ik een heuveltje zie. Schakelen tijdens klimmen vind ik niet fijn, kans dat je helemaal stilvalt is te groot. Daarom wil ik meer power hebben dat ik makkelijker boven kom.quote:
Ik was serieus. Als je moet schakelen in de klim is het niet erg. Probeer wat lichter te schakelen als je merkt dat het te zwaar gaat. Dan kom je naar boven, hoe dan ook.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:53 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik kan ook nog lichter worden, maar dat was niet mijn vraag, Als ik midden in een klim zit vind ik het niet relaxt om nog een keer te moeten schakelen. Vaak schakel ik al wat terug als ik een heuveltje zie. Schakelen tijdens klimmen vind ik niet fijn, kans dat je helemaal stilvalt is te groot. Daarom wil ik meer power hebben dat ik makkelijker boven kom.
Ik ga 3 ker per week lopen, dat maakt al een heel verschil.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:53 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik kan ook nog lichter worden, maar dat was niet mijn vraag, Als ik midden in een klim zit vind ik het niet relaxt om nog een keer te moeten schakelen. Vaak schakel ik al wat terug als ik een heuveltje zie. Schakelen tijdens klimmen vind ik niet fijn, kans dat je helemaal stilvalt is te groot. Daarom wil ik meer power hebben dat ik makkelijker boven kom.
Dan heb ik denk ik mijn versnellingen niet goed afgesteld staan. Heb gewoon deore spullen dus niet zo bijzonder.. Als ik terugschakel op het moment dat ik er echt kracht op zet, doet ie dat niet altijd feilloos en even inhouden kan niet omdat je dan stilstaat.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik was serieus. Als je moet schakelen in de klim is het niet erg. Probeer wat lichter te schakelen als je merkt dat het te zwaar gaat. Dan kom je naar boven, hoe dan ook.
En gewoon meer fietsen. Het komt vanzelf.
Moet je ook niet doen als je kracht zet, heel even zonder kracht ronddraaien. Als je dan stil staat betekend dat dat je eerder terug moet schakelen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:57 schreef the85mc het volgende:
[..]
Dan heb ik denk ik mijn versnellingen niet goed afgesteld staan. Heb gewoon deore spullen dus niet zo bijzonder.. Als ik terugschakel op het moment dat ik er echt kracht op zet, doet ie dat niet altijd feilloos en even inhouden kan niet omdat je dan stilstaat.
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Moet je ook niet doen als je kracht zet, heel even zonder kracht ronddraaien. Als je dan stil staat betekend dat dat je eerder terug moet schakelen.
Vaak schakel ik al 2 tandjes terug net voor de heuvel begint, ik kijk wel vooruit Maar als het muller is dan ik verwachtte moet ik halverwege toch nog terug schakelen, en dat vind ik toch nog lastig. Misschien wacht ik daarmee te lang ja.. Ik dacht als ik nou nog wat meer kracht heb hoef ik minder te schakelenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Moet je ook niet doen als je kracht zet, heel even zonder kracht ronddraaien. Als je dan stil staat betekend dat dat je eerder terug moet schakelen.
Sta jij weleens op je pedalen?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:10 schreef the85mc het volgende:
[..]
Vaak schakel ik al 2 tandjes terug net voor de heuvel begint, ik kijk wel vooruit Maar als het muller is dan ik verwachtte moet ik halverwege toch nog terug schakelen, en dat vind ik toch nog lastig. Misschien wacht ik daarmee te lang ja.. Ik dacht als ik nou nog wat meer kracht heb hoef ik minder te schakelen
Hangt af van de klim..quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:01 schreef kanovinnie het volgende:
Moet je een beetje gaan staan. Waar fiets je dat je door zulk mul zand gaat? En wat voor banden/druk heb je?
Bij die 2 mulle klimmetjes achter elkaar moest ik ook afstappen ja Stond in 1 keer stil. Toch lagere versnelling zodat je lekker kan blijven doortrappen, dan blijf je ook beter/stabieler zitten.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:04 schreef the85mc het volgende:
Ligt er aan waar ik fiets, bij lage vuursche heb je behoorlijk mulle klimmetjes. Banden heb ik behoorlijk hard, maar moet eigenlijk ook nieuwe banden dr op, vooral achter is het profiel hard minder geworden.
Ik vind lage vuursche eigenlijk, tsja, de route is een beetje te afgeragd vind ik. Ok je hebt kuilen, hobbels etc in bossen, maar die route is meer kuil/hobbel dan bos. Ik vind eigenlijk het bos bij den dolder mooier, daar heb je een niet officiele route over wat kammetjes en je ziet er geen kip. Heb laatst ook een mooi stuk 'ontdekt' in het bos tussen de bilt, bilthoven en den dolder.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bij die 2 mulle klimmetjes achter elkaar moest ik ook afstappen ja Stond in 1 keer stil. Toch lagere versnelling zodat je lekker kan blijven doortrappen, dan blijf je ook beter/stabieler zitten.
Bij Laren, theehuis bluk, kan je ook mooi fietsen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:30 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik vind lage vuursche eigenlijk, tsja, de route is een beetje te afgeragd vind ik. Ok je hebt kuilen, hobbels etc in bossen, maar die route is meer kuil/hobbel dan bos. Ik vind eigenlijk het bos bij den dolder mooier, daar heb je een niet officiele route over wat kammetjes en je ziet er geen kip. Heb laatst ook een mooi stuk 'ontdekt' in het bos tussen de bilt, bilthoven en den dolder.
OK, kende ik niet. Maar vind ik eigenlijk wat ver weg om naar toe te fietsen eerlijk gezegd. Is toch km of 20-25. Dus dan zit ik al op 50 km alleen heen en terug. Zeker als je een mooie route neemt door de bossen en je wilt daar ook nog rondrijden dan zit je zo op 100 km.. Dat is me nog net wat te ver.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bij Laren, theehuis bluk, kan je ook mooi fietsen.
Waar woon je? Welke stad?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:39 schreef the85mc het volgende:
[..]
OK, kende ik niet. Maar vind ik eigenlijk wat ver weg om naar toe te fietsen eerlijk gezegd. Is toch km of 20-25. Dus dan zit ik al op 50 km alleen heen en terug. Zeker als je een mooie route neemt door de bossen en je wilt daar ook nog rondrijden dan zit je zo op 100 km.. Dat is me nog net wat te ver.
Als je achterwiel gaat spinnen bij kracht zetten, dan schakel je te licht heb ik wel eens gehoord.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:59 schreef the85mc het volgende:
Als ik klim bijna nooit want dan gaat mijn achterwiel spinnen in het zand. Ik sta alleen als ik op vlak terrein even wil aanzetten. Denk ook wel dat ik genoeg power in de benen heb maar het kan altijd meer. Waarschijnlijk moet ik gewoon mn techniek verbeteren.
Je leunt dan te veel voorover, waardoor er geen druk is op het achterwiel, en die dus z'n grip verliest.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:20 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Als je achterwiel gaat spinnen bij kracht zetten, dan schakel je te licht heb ik wel eens gehoord.
weet niet of dit klopt
oke, bij een klimmetje als je gaat staan leunje nogal snel naar voren is mijn ervaringquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 21:39 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Je leunt dan te veel voorover, waardoor er geen druk is op het achterwiel, en die dus z'n grip verliest.
Heb er alleen last van als ik op de pedalen ga staan. Als ik zit spint mn achterband niet. Als ik een te licht verzet hebt en je zet echt kracht dan komt mn voorwiel omhoog. Dus is beetje zoeken naar juiste versnelling en houding op de fiets.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:20 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Als je achterwiel gaat spinnen bij kracht zetten, dan schakel je te licht heb ik wel eens gehoord.
weet niet of dit klopt
vooral juiste houding: niet te ver naar voren leunen(i.v.m. slippende achterband) maar ook niet te ver naar achter(i.v.m. omhoogkomend voorwiel.. ) Vaak is het een beetje spelen met je gewicht, maar na 2-3 keer heb je al wel door hoe je ongeveer moet zitten..quote:Op woensdag 3 oktober 2012 09:42 schreef the85mc het volgende:
[..]
Heb er alleen last van als ik op de pedalen ga staan. Als ik zit spint mn achterband niet. Als ik een te licht verzet hebt en je zet echt kracht dan komt mn voorwiel omhoog. Dus is beetje zoeken naar juiste versnelling en houding op de fiets.
100 euro?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:10 schreef Marco001 het volgende:
Zit net trouwens op ebay.de bij Ghost bikes te kijken.. Staan absurde koopjes tussen(Nieuwe DH bak waar tot nu toe maar 48,- op is geboden, fully's voor 100,- enzo..)
Alleen balen dat ze allemaal zo ver weg zijn..
jyup, 2e hands, maar maar 3 ritjes op gemaakt volgens de advertentie.. Toen ik keek was dat het hoogste bod..quote:
Heb ik ook gehaald, je bedoelt die thermo body mapping hemden neem ik aan? Houden je goed warm inderdaad.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:29 schreef Klonk het volgende:
over koopjes gesproken, de lidl heeft lange sport hemden in de aanbieding, voor 11,99 doen ze wat ze moeten doen en naar mijn ervaring niet veel slechter dan dure hemdjes van Craft e.d.
Heb je wat linkjes?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 18:09 schreef Marco001 het volgende:
[..]
jyup, 2e hands, maar maar 3 ritjes op gemaakt volgens de advertentie.. Toen ik keek was dat het hoogste bod..
http://www.ebay.de/itm/GH(...)de11f#ht_2634wt_1397quote:
Haha, vond dat altijd wel grappig: Ik fotografeer ook als hobby, maar dan voornamelijk autosport, en in Assen zag je altijd bij de eerste druppels iedereen(behalve die met een camera paraplu ofzo) direct naar binnen vluchten en hun camera's opbergen, terwijl ik gewoon lekker langs de baan bleef staan.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 18:33 schreef Crazy-M het volgende:
Altijd leuk discussie over het weer:
de fotograaf collega; hopelijk wordt het beter weer, kan ik nog foto's maken
de familie collega: mij maakt niks uit, als maar droog is
de mountainbike collega's; hopelijk krijgen we nog tegen om veel modder te krijgen
Maaruh, die gaan toch niet weg voor 80 euro?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 18:43 schreef Marco001 het volgende:
[..]
http://www.ebay.de/itm/GH(...)de11f#ht_2634wt_1397
http://www.ebay.de/itm/GH(...)Sport_Radsport_Fahrräder&hash=item23231e2e1d#ht_1858wt_1397
Gruwelijke nortshore bak..
En voor de Cube mensen:
http://www.ebay.de/itm/Cu(...)95835c#ht_500wt_1414
nee, maar als je goed oplet zou je wel eens heel erg leuke koopjes kunnen doen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 18:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maaruh, die gaan toch niet weg voor 80 euro?
jeps voor 12 euro kun je daar geen miskoop aan hebbenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 18:14 schreef Auti het volgende:
[..]
Heb ik ook gehaald, je bedoelt die thermo body mapping hemden neem ik aan? Houden je goed warm inderdaad.
Tsjah, ik hou het toch bij craft. Heb themorshirtje daarvan al 5 tot 8 jaar in gebruik zonder dat ze minder goed zijn geworden. En dat met minimaal 1 gebruiken per week.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:29 schreef Klonk het volgende:
over koopjes gesproken, de lidl heeft lange sport hemden in de aanbieding, voor 11,99 doen ze wat ze moeten doen en naar mijn ervaring niet veel slechter dan dure hemdjes van Craft e.d.
Ik heb nu redelijk veel van NorthWave, zit ook wel lekker.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:52 schreef Garagardo het volgende:
Ik betaal ook liever iets meer voor duurzaamheid en kwaliteit. Ik heb wel andere merken geprobeerd, maar de enigen die goed blijven zitten zijn die van Craft. Een paar ervan zijn toch al 8 jaar oud en zitten nog altijd als gegoten. Prima kwaliteit dus, want ik heb ze vrij intensief gebruikt.
Ik zit nog altijd tot over mijn hoofd in het werk en moet dus noodgedwongen het fietsen op een lager pitje zetten vooralsnog. Jammer, maar goed. Het is beter dat ik te veel werk heb dan dat ik geen werk heb. Het lijkt mooi bij te trekken nu, dus ik haal het einde van het jaar weer redelijk met enkele projecten voor 2013 al in de planning
Lekker geregeld dan.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:05 schreef Auti het volgende:
Ik ga op zoek naar een andere LBS. Ruim van te voren aangegeven welke banden ik moet hebben, zouden ze op voorraad hebben. Dag van montage; niet op voorraad en ook geen airshock pompje..
Bestellen.
Pompje zou gisteren binnenkomen en de banden vrijdag.. Pompje is er nog steeds niet en wordt op zijn vroegst pas aanstaande dinsdag en van de banden hebben ze ook geen idee, behalve dan dat ze banden hebben besteld waar ik niet om heb gevraagd.
2 minuten op Bike2Build en ik heb morgenmiddag tussen 1200 en 1400 uur alles binnen....
Ja, dit kan ik wel zelf.. denk ik, en anders ga ik naar een fietsenmaker in Santpoort, die is sponsor van de locale MTB club. Beetje zonde van deze LBS, het gaat allemaal zo knullig.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:11 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Lekker geregeld dan.
Nu dan ook maar zelf erop monteren ?
banden wisselen is nog niet zo heel lastig toch ?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:15 schreef Auti het volgende:
[..]
Ja, dit kan ik wel zelf.. denk ik, en anders ga ik naar een fietsenmaker in Santpoort, die is sponsor van de locale MTB club. Beetje zonde van deze LBS, het gaat allemaal zo knullig.
Vreemd dat ik ook 2 weken moet wachten op banden terwijl ik via internet binnen 24 uur in huis kan hebben, mét korting..
Nu maar hopen dat ik ze makkelijk zelf kan verwisselen, ik heb niet zoveel grip meer met mijn huidige banden.
Nee, maar ik ben vooral heel goed in slopen en ik meen ooit eens gelezen te hebben dat Cube kit gebruikt af-fabriek, maar dat zie ik morgen wel. Anders heb ik nog wel handige mensen om mij heen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:17 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
banden wisselen is nog niet zo heel lastig toch ?
hmm bij mn cube heb ik volgens mij 1 keer de achterband geplakt, maar ging toen ook makkelijk eraf en eropquote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:19 schreef Auti het volgende:
[..]
Nee, maar ik ben vooral heel goed in slopen en ik meen ooit eens gelezen te hebben dat Cube kit gebruikt af-fabriek, maar dat zie ik morgen wel. Anders heb ik nog wel handige mensen om mij heen.
Bij mijn Giant was het een makkie, die banden kon je er gewoon met de hand afhalen.
Nah, het is eerder een soort van faalangst dat ik bang ben iets te slopen. Moet ik even overheen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:21 schreef kanovinnie het volgende:
wtf kan je zelf geeneens je banden erafhalen? Racing ralph's pel je er zonder bandenlichters nog af en op
Je kreeg toch korting bij die lbs?
daar ga ik zo hard in falen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:27 schreef kanovinnie het volgende:
Vind je 't dan niet eng, dat je straks op 50 km van huis een lekke band krijgt? En niet weet hoe je een nieuwe band er in moet doen?
Ik heb nooit een reserveband of reparatieset mee... Als het 50km van huis is dan bel ik wel of ze me komen halen , misschien wel een idee om een setje aan te schaffen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:27 schreef kanovinnie het volgende:
Vind je 't dan niet eng, dat je straks op 50 km van huis een lekke band krijgt? En niet weet hoe je een nieuwe band er in moet doen?
Je kan ook zo´n spuitbusje schuim meenemen. Het is wel duur, 8-9 Euro ofzo, maar voor een klein lekje werkt het wel. Je moet wel een pompje bij je hebben.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:27 schreef kanovinnie het volgende:
Vind je 't dan niet eng, dat je straks op 50 km van huis een lekke band krijgt? En niet weet hoe je een nieuwe band er in moet doen?
De raceking die ik nu achterop heb zitten had er weinig zin in. kostte best veel werk om hem er netjes om te krijgen.. (en nu zit ie nog verkeerd om ook.. )quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:21 schreef kanovinnie het volgende:
wtf kan je zelf geeneens je banden erafhalen? Racing ralph's pel je er zonder bandenlichters nog af en op
Je kreeg toch korting bij die lbs?
ik doe altijd met bandenlichters de band er terug opquote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je kan ook zo´n spuitbusje schuim meenemen. Het is wel duur, 8-9 Euro ofzo, maar voor een klein lekje werkt het wel. Je moet wel een pompje bij je hebben.
Banden verwisselen hoort iedere fietser zelf te kunnen als je het mij vraagt.
Eerst zet je de fiets in de zwaarste versnelling
Dan V brakes open als je die hebt (kabel los bij het wiel)
Dan snelspannner los en wielen uit de fiets halen, gaat dit stroef mag je op de band een flinke klap geven met de hand
Niet in je schijfremmen knijpen als er geen wiel in de fiets zit!!!
Band rondom losmasseren en naar 't midden van de velg duwen met je handen
Met 1 of 2 plastic! bandenwippers buitenband eraf
Binnenband eruit
Nieuwe buitenband er om, let op rolrichting (staat op de band)
binnenband er in frotten met een tufje lucht
Buitenband rondmasseren en positioneren
Zonder bandenwippers maar met je duimen terug over de velgrand duwen, eerst 1 kant, dan de andere, lukt dit niet laat je 'm leeglopen en masseer je nog een keer rond met je duimen
Stickertje op de band of letters bij het ventiel
Wielen terug in de fiets
Banden oppompen
Fiets op de wielen zetten
Snelspanners open, even kijken of de wielen goed in de patten stuiken en in 't midden staan, snelspanner dicht
evt. V brake vast
Fietsen
Dan kan je ze lek prikken. Ook met plastieke.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:49 schreef Crazy-M het volgende:
ik doe altijd met bandenlichters de band er terug op
ok, nooit aan gedachtquote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dan kan je ze lek prikken. Ook met plastieke.
Haha, erg herkenbaar.. Heb wel een lading aan zooi om dat veilig en makkelijk mee te kunnen nemen(rugtas, speciale bidon, en een stuk klitteband om een reserveband o.i.d. aan de zadelpen te bevestigen, maar neem het nooit mee: rugtas vind ik niet echt fijn zitten(zweet), bidon rammelt gigantisch, en dan kan ik maar 1 drinkbidon meer mee..quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:30 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
daar ga ik zo hard in falen.
puur omdat ik geen reparatiesetje meeneem onderweg, en geen reserve 29inch band heb
Nee, maar just in case.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:40 schreef Auti het volgende:
Rijden jullie trouwens vaak lek dan eigenlijk? Ik heb het zelden meegemaakt en op deze fiets nog nooit.
Kevlar velglint, Double Defense banden.. ik ben niet zo bang voor lekrijden, al kan het natuurlijk altijd gebeuren.
Ja in principe is een kant voldoende tenzij je de buitenband moet verwisselen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:53 schreef Marco001 het volgende:
Zo'n spuitbusje heb ik ook(2 zelfs) 3 of 4,- per stuk bij de aldi..
In 2 jaar tijd nog nooit lek gereden.
Maar ik hoef altijd maar aan 1 kant de band terug te duwen als ik hem heb vervangen? (doe eerst band aan 1 kant goed, dan binnenband erin, klein beetje oppompen tegen vouwen, en vervolgens de andere kant van de buitenband in de velg drukken.
.
Maar goed, ik zet ook niet de fiets in de zwaarste versnelling als het achterwiel eruit gaat. (en dat gaat die zeer regelmatig, anders past de fiets niet in mijn auto.
Hmm, ik draai altijd met de hand mijn trappers rond, voor de zekerheid.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het is dan makkelijker het achterwiel weer terug te zetten in de fiets, je weet dan altijd op welk kransje de ketting moet.
Waarom je achterwiel en niet voorwiel?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:53 schreef Marco001 het volgende:
Zo'n spuitbusje heb ik ook(2 zelfs) 3 of 4,- per stuk bij de aldi..
In 2 jaar tijd nog nooit lek gereden.
Maar ik hoef altijd maar aan 1 kant de band terug te duwen als ik hem heb vervangen? (doe eerst band aan 1 kant goed, dan binnenband erin, klein beetje oppompen tegen vouwen, en vervolgens de andere kant van de buitenband in de velg drukken.
.
Maar goed, ik zet ook niet de fiets in de zwaarste versnelling als het achterwiel eruit gaat. (en dat gaat die zeer regelmatig, anders past de fiets niet in mijn auto.
Zadeltasje, opgelost.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:51 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Haha, erg herkenbaar.. Heb wel een lading aan zooi om dat veilig en makkelijk mee te kunnen nemen(rugtas, speciale bidon, en een stuk klitteband om een reserveband o.i.d. aan de zadelpen te bevestigen, maar neem het nooit mee: rugtas vind ik niet echt fijn zitten(zweet), bidon rammelt gigantisch, en dan kan ik maar 1 drinkbidon meer mee..
Inderdaad, bandenlichters en een binnenband in een zadeltasje. Pompje naast bidonhouder aan zadelbuis.quote:
Moet je niet doen... Met je duimen werken om hem erover te duwen, desnoods mm voor mm. Maar met bandenlichters loop je het risico je biba lek te prikken. HEb ik ook 1 keer gehad (Thuis gelukkig)quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:16 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Inderdaad, bandenlichters en een binnenband in een zadeltasje. Pompje naast bidonhouder aan zadelbuis.
Ik ben de bandenlichters altijd wel nodig om de buitenband net het laatste stukje er op te leggen.
Beide wielen moeten er uit..quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom je achterwiel en niet voorwiel?
rammelt ook, en vind ik(om eerlijk te zijn) er nou niet echt uitzien..quote:
Moet je 'm vol stoppen en niet half leeg. Bij mij rammelt het niet. En moet je een mooie kleine kopen waar alles in 1 keer in past ipv zo'n goedkoop flubberding zonder model.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:22 schreef Marco001 het volgende:
[..]
rammelt ook, en vind ik(om eerlijk te zijn) er nou niet echt uitzien..
Ik heb 2 bidons van 750 ml, pasjes neem ik niet mee, geld zit in mijn zadeltas. Eten heb ik in mijn shirt.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:59 schreef Auti het volgende:
Als ik een lange rit maak dan heb ik meestal een rugtas om, ik heb daar geen last van. Ik heb daar dan mijn pasjes in zitten, eten, 1,5 literfles extra drinken.. en straks ivm het weer mijn regenpak. Daar past nog wel een biba en pompje + reparatiesetje bij.
Ik heb 2 bidons van 500ml en neem altijd mijn ID kaart, Zorgverzekeringspas + Autipas mee, voor als ik een ongeluk krijg oid. Als ik een tocht maak van 3 uur of langer dan neem ik extra drinken mee en dat gaat dus in de rugtas. Snelle Jelle of Sultana's gaan er dan ook bij. Ik heb een vrij simpele goedkope rugtas maar hij zit perfect en ik heb er helemaal geen last van, dus voor mij werkt het prima.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb 2 bidons van 750 ml, pasjes neem ik niet mee, geld zit in mijn zadeltas. Eten heb ik in mijn shirt.
Autipas?? Ik dacht altijd dat je naam ergens anders op duidde.. Grappig, ik geef computerles aan auti's, maar als ik hun niveau vergelijk met het jouwe. (sommigen van mijn clienten kunnen niet eens praten, zulks laag niveau.. )quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:05 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik heb 2 bidons van 500ml en neem altijd mijn ID kaart, Zorgverzekeringspas + Autipas mee, voor als ik een ongeluk krijg oid. Als ik een tocht maak van 3 uur of langer dan neem ik extra drinken mee en dat gaat dus in de rugtas. Snelle Jelle of Sultana's gaan er dan ook bij. Ik heb een vrij simpele goedkope rugtas maar hij zit perfect en ik heb er helemaal geen last van, dus voor mij werkt het prima.
Ik heb een mildere vorm, maar ik kan niet goed tegen drukte en IRL ben ik ook erg ingetogen/introvert, op internet kan ik beter communiceren dan in het echt. De EPE wordt voor mij dan ook best een uitdaging ivm de drukte, maar ik kan dat wel aan denk ik. Ik zal iig heel erg moe zijn als ik weer thuis ben na die dag.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:17 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Autipas?? Ik dacht altijd dat je naam ergens anders op duidde.. Grappig, ik geef computerles aan auti's, maar als ik hun niveau vergelijk met het jouwe. (sommigen van mijn clienten kunnen niet eens praten, zulks laag niveau.. )
Ik had zoiets van dat zien we tegen die tijd wel.. We krijgen een week van te voren alle info en dan weten we ook wat de starttijden zijn. Dan kunnen we tegen die tijd kijken wie er allemaal meerijden en of mensen in dezelfde startgroep zitten etc.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:50 schreef kanovinnie het volgende:
Moet je mijn 06 hebben voor tijdens de epe? Ik fiets 'm ook, weet niet of je behoefte heb aan hulp ofzo onderweg?
Inderdaad..quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:59 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik had zoiets van dat zien we tegen die tijd wel.. We krijgen een week van te voren alle info en dan weten we ook wat de starttijden zijn. Dan kunnen we tegen die tijd kijken wie er allemaal meerijden en of mensen in dezelfde startgroep zitten etc.
Ik was iig wel van plan om tegen die tijd startnummers en eventueel 06 nummers uit te wisselen, straks rij je kilometers naast of achter iemand van hier terwijl je het niet door hebt
Bedankt voor het aanbod alvast, we gaan elkaar daar wel meeten denk ik zo.
zijn er lokaal ook geen toertochten ?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 18:53 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad..
Ben er zelf nog niet over uit of ik erheen ga.. Moet dan namelijk nog heel wat trainen.. (Hoewel ik zo een mtb route van 35 km rijd..) Maandag al 40 km gereden met een avg van 20, en wil eigenlijk minimaal makkelijk 60 km hier in de polders kunnen fietsen voor ik mee ga doen aan een beachrace.
Nadeel is dat je al zo vroeg in moet schrijven, anders had je eerst de weersverwachting kunnen afwachten.
Als het zaterdag redelijk weer is, wil ik dan eens kijken hoever ik kom met eerst tegen de wind in over de dijk.. Ze verwachten een windkracht 4 en kans op een lichte bui..WInd uit het westen, dus eens kijken of ik tot aan de Eemshaven kom(c.a. 20 km over de dijk schat ik..)
Lijkt me een mooi testje voor de EPE, en zal onderweg ook de stranden meepikken, kijken hoe dat fietst..
Volgende maand in Zuidlaren, en ben vorig weekend naar Exloo geweest(ATBeetje vals plat)quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:09 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
zijn er lokaal ook geen toertochten ?
Ik ga me weer inschrijven voor Rondje-Tilburg, mtb tocht van 25, 40 of 55 km
Ik ga denk ik weer voor de 40, ervaring van vorig jaar wat toch wel pittig was met de wind als grootste vijand
ok daar kun je ook vaak wel kijken hoever je mee komtquote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:10 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Volgende maand in Zuidlaren, en ben vorig weekend naar Exloo geweest(ATBeetje vals plat)
Klopt, is 25 of 50 km.. Vind zelf 25 km eigenlijk net te kort, maar op dit moment is de 50km eigenlijk nog net te lang voor mij.. 35 of 40 zou ideaal zijn.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:11 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
ok daar kun je ook vaak wel kijken hoever je mee komt
ik pak waarschijnlijk weer de 40, zit nu ook gemiddeld op die afstand.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:12 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Klopt, is 25 of 50 km.. Vind zelf 25 km eigenlijk net te kort, maar op dit moment is de 50km eigenlijk nog net te lang voor mij.. 35 of 40 zou ideaal zijn.
Vorige maand ben ik er achter gekomen dat er nog een mountainbike winkel in Groningen zit. Wist ik niet eens..
tja, hier rij ik gemiddeld zo'n 30-40 km, ben dus bang dat 50 nog net een stapje te ver is, zeker omdat je tijdens zo'n tocht toch wel harder rijd als normaal..quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:14 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
ik pak waarschijnlijk weer de 40, zit nu ook gemiddeld op die afstand.
55 weet ik nog niet, ik wacht tot komend jaar met inschrijven, is pas 5 mei. Dus ligt eraan hoe ver ik kom met trainen. Als ik tegen die tijd al naar oirschot fiets, daar een deel parcour en weer terug dan kan ik weleens gaan denken over de 55
nee, je moet je eigen snelheid rijdenquote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:17 schreef Marco001 het volgende:
[..]
tja, hier rij ik gemiddeld zo'n 30-40 km, ben dus bang dat 50 nog net een stapje te ver is, zeker omdat je tijdens zo'n tocht toch wel harder rijd als normaal..
ligt eraan, je ziet wel wat routes die je normaal niet fietstquote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:23 schreef the85mc het volgende:
Heb nog nooit aan officiele rit meegedaan, is dat mooi? Het liefst klooi ik zelf wat aan het bos, zelf wat paadjes ontdekken. Laatst deed ik 70 km, gemiddeld 25 km/u, maar daar zat ook de helft asfalt bij. In het bos rij ik langzamer, hangt er vanaf hoe mul/modderig het is. Op de weg ga ik zo rond de 30.
Waanzinnig knap, maar ik denk dat veel trial bikers dit wel kunnen met een beetje gewenning aan de fiets.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:01 schreef Marco001 het volgende:
Kwam ik net tegen op youtube, lef om dat met een racer te doen.. sommige tricks durf ik op mijn HT al niet aan...
Maar kun je een beetje mooi fietsen, of rij je in optocht over een singletrack?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 06:29 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
ligt eraan, je ziet wel wat routes die je normaal niet fietst
kunt mooi fietsen wat ik ervan weet in tilburgquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 09:22 schreef the85mc het volgende:
[..]
Maar kun je een beetje mooi fietsen, of rij je in optocht over een singletrack?
Geen ervaring, maar weet dat je hier bij Rheden ook MTB kunt huren. En zit je binnen de minuut op de posbankquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 10:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Heeft iemand ervaring met het huren van een MTB voor een dagje, om eens te proberen zeg maar Liefst niet zo'n afgeragd ding maar nog beetje modern. En liefst op 1 van de heuvelruggen of posbank
Heb zelf met google natuurlijk ook wel wat gevonden maar misschien heeft iemand hier een persoonlijke goede of juist slechte ervaring?
Wanneer je van plan bent om een fiets bij je LBS te kopen kun je het er daar ook wel even over hebben, bij de meeste kun je wel een fiets proberen, ook gewoon een middag op een route.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 10:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Heeft iemand ervaring met het huren van een MTB voor een dagje, om eens te proberen zeg maar Liefst niet zo'n afgeragd ding maar nog beetje modern. En liefst op 1 van de heuvelruggen of posbank
Heb zelf met google natuurlijk ook wel wat gevonden maar misschien heeft iemand hier een persoonlijke goede of juist slechte ervaring?
Ben niet van plan om bij de LBS te kopen, het wordt 2e hands of Rose/Canyonquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 10:46 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Wanneer je van plan bent om een fiets bij je LBS te kopen kun je het er daar ook wel even over hebben, bij de meeste kun je wel een fiets proberen, ook gewoon een middag op een route.
Is dat bij de plaatselijke VVV of LBS?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 10:44 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Geen ervaring, maar weet dat je hier bij Rheden ook MTB kunt huren. En zit je binnen de minuut op de posbank
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 10:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ben niet van plan om bij de LBS te kopen, het wordt 2e hands of Rose/Canyon
[..]
Is dat bij de plaatselijke VVV of LBS?
http://mtbroutes.nl/index.php/kaart-nederlandquote:De mogelijkheid bestaat om een MTB te huren bij de VVV Servicepost in Rheden
haha, geniaal.. echt een baasje inderdaad.quote:
Is geen latijnquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:54 schreef StateOfMind het volgende:
http://www.hanslemmenstweewielers.nl/aanbiedingen/
aanbiedingen
Bij Hans Lemmens Tweewielers vind u een ruime collectie
fietsen en accessoires in onze 1850 m2 grote showroom.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec molestie elit venenatis lectus lobortis vitae venenatis elit vulputate. Morbi eleifend, magna pulvinar elementum consectetur, elit dui dictum lorem, et aliquet purus purus at magna. Sed vehicula faucibus orci a euismod. Nullam tincidunt mauris quis lectus mattis auctor. Praesent blandit feugiat libero, vel mattis libero pulvinar in. Phasellus porta dignissim euismod. Nulla vestibulum lorem et diam fringilla sodales.
Cras tempus fermentum lacus sit amet gravida. Nunc quis est eu nulla aliquet vehicula. Integer auctor adipiscing ligula non mollis. Phasellus aliquet sagittis dictum. Vestibulum consequat risus sit amet ante varius condimentum. Cras congue egestas erat vitae iaculis. Proin vel elit sem. Mauris aliquet magna quis nisl semper ut eleifend purus convallis. Aliquam a massa dignissim leo blandit ultrices. Aenean tortor neque, placerat id vehicula vestibulum, venenatis in dolor. Vestibulum vulputate, orci ut tincidunt rhoncus, est lacus faucibus tellus, ac pharetra magna mauris ac turpis. Vestibulum sodales tortor id nulla suscipit sed lacinia sapien ultricies. Proin at augue id risus iaculis euismod at sit amet augue. Sed quis arcu tortor. Suspendisse ac nisi ligula, eu lobortis nulla.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vestibulum lectus enim, elementum id imperdiet sit amet, suscipit quis turpis. Maecenas sit amet bibendum ante. Donec rutrum ipsum vitae ligula facilisis aliquet eget molestie neque. Sed vitae eros neque. In hac habitasse platea dictumst. Mauris at libero hendrerit tortor accumsan feugiat ut sit amet neque. Nullam porttitor tortor vitae felis consectetur a congue elit molestie. Morbi ipsum enim, pharetra sit amet tincidunt nec, interdum vel est.
-----------------------------------------
Mijn dealer heeft blijkbaar een cursus Latijn in de aanbieding
Volgens een advertentie in een lokaal krantje zijn ze bezig met plek te maken voor de 2013 collectie en ze geven kortingen tot 50%. Wellicht dat iemand er zijn voordeel mee kan doen.
Het mag dan bijna 20 jaar geleden zijn dat ik Latijn en Grieks had op het gymnasium, en ik weet er helemaal niks meer van (op ad fundum na), maar volgens mij is het wel degelijk Latijn.quote:
Het is een verzonnen tekst die vaak wordt gebruikt om bepaalde lettertype's te testen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lorem_ipsumquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het mag dan bijna 20 jaar geleden zijn dat ik Latijn en Grieks had op het gymnasium, en ik weet er helemaal niks meer van (op ad fundum na), maar volgens mij is het wel degelijk Latijn.
Ah verrekquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het is een verzonnen tekst die vaak wordt gebruikt om bepaalde lettertype's te testen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lorem_ipsum
Nu je er op let ga je het nog heel vaak zien
Lorem epsilon, ken je die niet?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:54 schreef StateOfMind het volgende:
http://www.hanslemmenstweewielers.nl/aanbiedingen/
aanbiedingen
Bij Hans Lemmens Tweewielers vind u een ruime collectie
fietsen en accessoires in onze 1850 m2 grote showroom.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec molestie elit venenatis lectus lobortis vitae venenatis elit vulputate. Morbi eleifend, magna pulvinar elementum consectetur, elit dui dictum lorem, et aliquet purus purus at magna. Sed vehicula faucibus orci a euismod. Nullam tincidunt mauris quis lectus mattis auctor. Praesent blandit feugiat libero, vel mattis libero pulvinar in. Phasellus porta dignissim euismod. Nulla vestibulum lorem et diam fringilla sodales.
Cras tempus fermentum lacus sit amet gravida. Nunc quis est eu nulla aliquet vehicula. Integer auctor adipiscing ligula non mollis. Phasellus aliquet sagittis dictum. Vestibulum consequat risus sit amet ante varius condimentum. Cras congue egestas erat vitae iaculis. Proin vel elit sem. Mauris aliquet magna quis nisl semper ut eleifend purus convallis. Aliquam a massa dignissim leo blandit ultrices. Aenean tortor neque, placerat id vehicula vestibulum, venenatis in dolor. Vestibulum vulputate, orci ut tincidunt rhoncus, est lacus faucibus tellus, ac pharetra magna mauris ac turpis. Vestibulum sodales tortor id nulla suscipit sed lacinia sapien ultricies. Proin at augue id risus iaculis euismod at sit amet augue. Sed quis arcu tortor. Suspendisse ac nisi ligula, eu lobortis nulla.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vestibulum lectus enim, elementum id imperdiet sit amet, suscipit quis turpis. Maecenas sit amet bibendum ante. Donec rutrum ipsum vitae ligula facilisis aliquet eget molestie neque. Sed vitae eros neque. In hac habitasse platea dictumst. Mauris at libero hendrerit tortor accumsan feugiat ut sit amet neque. Nullam porttitor tortor vitae felis consectetur a congue elit molestie. Morbi ipsum enim, pharetra sit amet tincidunt nec, interdum vel est.
-----------------------------------------
Mijn dealer heeft blijkbaar een cursus Latijn in de aanbieding
Volgens een advertentie in een lokaal krantje zijn ze bezig met plek te maken voor de 2013 collectie en ze geven kortingen tot 50%. Wellicht dat iemand er zijn voordeel mee kan doen.
Wel toch?quote:
Omgeving?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 10:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Heeft iemand ervaring met het huren van een MTB voor een dagje, om eens te proberen zeg maar Liefst niet zo'n afgeragd ding maar nog beetje modern. En liefst op 1 van de heuvelruggen of posbank
Heb zelf met google natuurlijk ook wel wat gevonden maar misschien heeft iemand hier een persoonlijke goede of juist slechte ervaring?
posbankquote:
Is dat je pa?quote:
Ik ken de tekst, wist de oorsprong niet.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 17:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nope, zie linkje hierboven
En zeg maar tussen Utrecht en Rheden, dicht bij mtb parcours.
Ja, die heeft een beetje geholpen. Banden kon je er zo omvouwen.quote:
T hoeft geen topmateriaal te zijn als t maar een beetje ok is en goed onderhouden. Een roestige piepende ketting weet ik van mezelf dat ik dat ding al na 2 km ergens een sloot in kieperquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 17:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ken de tekst, wist de oorsprong niet.
Kan je die verhuurders niet mailen wat voor materiaal ze hebben? Over het algemeen is het vaak goedkoop spul. Al vertelde een collega mij dat zijn zwager van nicolas mtb's had staan met XT/XTR voor de verhuur. 4 jaar geleden gekocht en ze waren nu nog goed, terwijl die alu/stalen fietsen met alivo vaak na 1 jaar verrot zijn. Dus uiteindelijk bleek 't een goede gok te zijn
Gaat makkelijk toch? Eraf ook zeker?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 17:58 schreef Auti het volgende:
[..]
Ja, die heeft een beetje geholpen. Banden kon je er zo omvouwen.
Het meeste verhuur materiaal is wel een beetje ok denk ik. Wel zwaarder enzo denk ik.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
T hoeft geen topmateriaal te zijn als t maar een beetje ok is en goed onderhouden. Een roestige piepende ketting weet ik van mezelf dat ik dat ding al na 2 km ergens een sloot in kieper
Ja, het laten leeglopen van de banden duurt nog het langstquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gaat makkelijk toch? Eraf ook zeker?
lange broek, shirt, vest, helm petje, overschoenen ....quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:29 schreef Jort227 het volgende:
[..]
Wat heb je allemaal gekocht (foto )
Ziet er netjes en strak uit.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:20 schreef Jort227 het volgende:
Hi allemaal,
Ik was me een beetje aan het vervelen, dus heb heel de OP even flink onder handen genomen. Ik weet niet of en hoe we hem kunnen testen, of hier kunnen laten zien, maar ik hoop dat jullie het ok vinden. Zo niet, de oude OP heb ik bewaard op de Wiki dus die kan eventueel gewoon teruggezet worden
Hier is hij te vinden: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Mountainbike_Centraal
Voeg http://www.bike-components.de/ ook even toe aan de webshops. En doe even kopjes boven de spoilers, nu moet je ze open doen om te zien wat er in staat.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:20 schreef Jort227 het volgende:
Hi allemaal,
Ik was me een beetje aan het vervelen, dus heb heel de OP even flink onder handen genomen. Ik weet niet of en hoe we hem kunnen testen, of hier kunnen laten zien, maar ik hoop dat jullie het ok vinden. Zo niet, de oude OP heb ik bewaard op de Wiki dus die kan eventueel gewoon teruggezet worden
Hier is hij te vinden: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Mountainbike_Centraal
Thanks.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:32 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Ziet er netjes en strak uit.
Bij de 2de spoiler even een enter achter de merken, staan nu in 1 rij
Donequote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:46 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Voeg http://www.bike-components.de/ ook even toe aan de webshops. En doe even kopjes boven de spoilers, nu moet je ze open doen om te zien wat er in staat.
Voor de webshops deze: http://www.bike-discount.de. 80% van de dingen die ik zoek daar het goedkoopste En vandaag besteld, morgen in huisquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:54 schreef Jort227 het volgende:
[..]
Thanks.
Als het goed is staan er enters achter. Ik weet niet waarom hij die als 1 rij laat zien daar :S
[..]
Done
Mochten mensen nog andere toevoegingen hebben, maak ze gerust hoor
Absoluut!quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 10:00 schreef Crazy-M het volgende:
Wordt morgen lekker door de modder ploegen
MTB banden zitten vaak een beetje ruim om de velg omdat ze zo dik zijn. Je moet dan de band eerst een klein beetje oppompen, zeg 1 of 2 bar, en dan met je handen de band zo masseren dat deze overal even diep in de velgrand ligt. Als je dan een slinger aan het wiel geeft en je kijkt over het loopvlak, mag deze niet heel veel hobbelen. Je kan het ook zien aan de letters op de flank, die niet helemaal de ronding van het wiel volgen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:51 schreef Auti het volgende:
[..]
Ja, het laten leeglopen van de banden duurt nog het langst
Zo ver ga ik niet, ik let daar niet op. Ik heb wel racehandvatten gekocht met rode lockrings, dat dan weer wel. Alleen een beetje jammer dat er geen volledige zwarte XT cranksets te koop zijn, heb ik straks zilverkleurige cranks.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 10:06 schreef kaasplankje het volgende:
Verder vind ik het mooier als de Letters "Racing Ron" bij het ventiel staan, en "Schwalbe" er tegenover. Maar dat is een beetje muggeziften.
Klopt, bij Bike park in Willingen hadden ze echt van die zware stalen bikes, maar wel allemaal minimaal Deore.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gaat makkelijk toch? Eraf ook zeker?
[..]
Het meeste verhuur materiaal is wel een beetje ok denk ik. Wel zwaarder enzo denk ik.
Ik weet het, maar ik heb wat filmpjes zitten kijken. Er zijn ook stukken met mul zand, al zal je daar toch het beste kunnen afstappen want het hoopt zich daar op, het is 1 grote meute met mensen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:39 schreef kaasplankje het volgende:
Profiel heb je niet nodig in zand. Strandbanden zijn superbrede slicks.
Daarom twijfel ik. Het is ook meer veldrijden dan mountainbiken, zo'n strandrace. Ik denk dat ik ook zal afstappen bij die klim die ik in de filmpjes zie. En ik wil sowieso wel een setje Big Apple's hebben dus die komen er toch wel. De ultieme test is om het eens een keer gewoon te gaan meten op het strand over een bepaalde afstand Ga ik misschien nog doen ook, vind ik wel leuk.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:46 schreef kaasplankje het volgende:
Op die mulle gedeelten het duin op wordt er meestal wel gelopen. Fietsen lukt haast niet. Als er alleen gefietst wordt op harder zand verbeterd de ondergrond juist omdat het aangereden wordt als het ware. Daarom zie je de veldrijders ook allemaal in precies hetzelfde spoortje rijden in een crosswedstrijd.
Dat is wel een duidelijk zichtbaar verschil. Mooi plaatje.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 16:31 schreef MarcoD het volgende:
Aan racing ralphs heb je echt niks op het strand, het duin op fietsen kan je denk ik sowieso wel vergeten tijdens zo'n evenement en met dat losse zand ook geen doen.
Op de 'ruwere' (zachte) stukken heb je al helemaal niks aan profiel daar heb je gewoon oppervlakte nodig in de vorm van brede strandbanden. Ik had afgelopen dinsdag nog een (voor)band met grof profiel en die zakte een stuk dieper in het zand dan de achterband die een lichter profiel heeft, terwijl ik het toch het meeste gewicht achter had.
[ afbeelding ]
Mijn inziens verlies je met profiel altijd op de banden met zo min mogelijk profiel tijdens zo'n tocht. Ik kan gewoon geen situatie bedenken waarmee je voordeel behaalt.
eerder gaan fietsenquote:Op zondag 7 oktober 2012 13:10 schreef Crazy-M het volgende:
* Crazy-M heeft vandaag geen zin
kan me er niet toe aanzetten om te gaan fietsen, wel lekker weer, maar ook veel zondagfietsers dus op mn route
mja dan zit ik tussen de ervaren MTB-ers op het parcour, moet ik te vaak aan de kantquote:
Nope. Profiel is idd niet echt handig nee. Ben vandaag over het strand gegaan met RR, was niet echt handg.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:39 schreef kaasplankje het volgende:
Profiel heb je niet nodig in zand. Strandbanden zijn superbrede slicks.
wtf In 5 minuten issie omgewisseldquote:Op zondag 7 oktober 2012 10:56 schreef Auti het volgende:
Mijn voorband zit er duidelijk verkeerd op, dus toch maar even morgen naar de fietsenmaker.
maar goed niet gegaan ben dan hahaquote:Op zondag 7 oktober 2012 16:17 schreef StateOfMind het volgende:
Het was erg druk in de bossen met fietsers, mtb-ers, wandelaars en ruiters. Te druk eigenlijk. Maar goed, dat mocht de pret niet drukken, morgen zijn de bossen weer van mij alleen
En een band wisselen is idd een eitje, dat kan zelfs ik. En dan ben ik een a-technisch persoon met twee linkerhanden.
Gebruik ik nooit eigenlijk. Gewoon doorfietsen.quote:Op zondag 7 oktober 2012 16:55 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Iemand nog een goede tip voor een goede, betaalbare, regenbroek? Voor over de gewone fietsbroek.
ik kwam wel wat MTB'ers tegen, maar als ik er 15 gezien heb is het veel.quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:37 schreef MarcoD het volgende:
In het weekend kom ik het liefst ook niet in de bossen of in de buurt (hoewel dat lastig wordt gezien de plek waar ik woon), ik ga ook nooit mtb-en op zondag omdat het altijd zo druk is.
Pak liever de racefiets dan om door de polder te fietsen, daar is het meestal een stuk rustiger. (in de vroege ochtend)
Zou wel kunnen ja, het strand was aardig klein.quote:En kano, je zij (in wielrentopic) dat je redelijk wegzakte vanmorgen op het strand, zie net dat het toen net hoogwater geweest was en dat geeft niet echt perfecte strandrij condities, scheelt redelijk met laagwater (volgens mij is ~2 uur voor en na laagwater het best).
Tijdens EPE wordt er om 10.30 gestart en dan is het laagwater .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |