quote:Op zondag 30 september 2012 13:00 schreef Unsub het volgende:
[..]
Waar reed/rijd je ook alweer op? en hoezo kreeg je ineens zo'n bod? en waarom heb je geweigerd?
Cube Analog Disc 2011quote:Op zondag 30 september 2012 13:00 schreef Unsub het volgende:
[..]
Waar reed/rijd je ook alweer op? en hoezo kreeg je ineens zo'n bod? en waarom heb je geweigerd?
Aahzo! nouja, als ik de mijne nog kwijt kan voor 1700 euro, verkoop ik 'm meteenquote:Op zondag 30 september 2012 13:13 schreef Auti het volgende:
[..]
Cube Analog Disc 2011
Upgrades;
XT Derailleurs en XT shifters
XT Cassette en ketting (volgende maand XT crankset of.. XTR.. )
Reba RL Dual Air 100mm Vork
VDO A8+ snelheidsmeter + Bryton Rider 20 GPS trainingscomputer/hartslagmeter.
Bulletcam HD camera.
Bod kwam van een stel gekke Britten; "that's a nice bike it is", toen ze vroegen wat zoiets kost en ik zei dat je wel op 1700 euro kan rekenen boden ze meteen aan om hem cash te kopen.
Ik heb geweigerd omdat ik een band heb met mijn fiets, en er is er maar 1 zo in de wereld.
Dat vinden ze ook zo leuk bij mijn LBS, het schijnt niet zoveel meer voor te komen dat mensen hun fiets helemaal upgraden/customizen. Ze vonden het ook geen probleem om spullen die elders gekocht zijn te monteren. Ik heb nog een Nobby Nic band en een Rocket Ron band in bestelling staan en er komen nog Cube race handvatten + Cube RFR bars op. (voor de lange ritten/strandrace)
Groot gelijk in.quote:Op zondag 30 september 2012 13:29 schreef Auti het volgende:
Ik heb wel eventjes getwijfeld.. Maar nee, ik doe deze niet weg.
Je hebt fully's en fully's.. veerweg van een crossmotor heb je inderdaad niet nodig, ik had vroeger een simpele fully, kon je ook nog een beetje instellen qua stugheid.. helemaal goed. Je hebt alleen een groot nadeel als je moet klimmen en uit het zadel moet, al kon ik die van mij dus stug genoeg zetten dat er een mooie compromis was.quote:Op zondag 30 september 2012 13:45 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Groot gelijk in.![]()
Mijne gaat ook zeker nog niet weg, en als die weg gaat, word het een serieus update:
[ afbeelding ]
Ik weet alleen niet of ik dan een fully zal nemen: in NL is het niet nodig, maar ik wil volgend jaar ook naar de Alpen toe, en daar is dat wel fijn.
Tegenwoordig kan je meestal de achterdemper ook "uit" zetten, dus dat scheelt.quote:Op zondag 30 september 2012 15:14 schreef Auti het volgende:
[..]
Je hebt fully's en fully's.. veerweg van een crossmotor heb je inderdaad niet nodig, ik had vroeger een simpele fully, kon je ook nog een beetje instellen qua stugheid.. helemaal goed. Je hebt alleen een groot nadeel als je moet klimmen en uit het zadel moet, al kon ik die van mij dus stug genoeg zetten dat er een mooie compromis was.
Je kan veel meer gooien en smijten en van de vering gebruik maken op een fully. Ik heb alleen totaal geen verstand van hoe of wat je de huidige dempers allemaal kan instellen en hoe groot de veerweg is. Maar zo'n fiets als op het plaatje dat hoeft echt niet overbodig te zijn in NL, ligt er aan waar en hoe je rijdt.
de voorste is naar beneden, achterste omhoog.. (dus zilver is terug schakelen)quote:Op zondag 30 september 2012 17:56 schreef wormtrein het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met XT shifters, opschakelen = duwen (duim) en terugschakelen = trekken (wijsvinger) toch? Dat beviel me altijd wel, kan nog steeds niet goed overweg met die Sram X9 shifters. Daarbij is het namelijk beide duwen met de duim, en dat gaat echt met van die 'clicks'. Werkt verder allemaal als een trein, heel betrouwbaar, maar toch niet mijn ding.. Heb al geprobeerd om ze op een andere hoek te monteren, maar 't wordt niet veel beter heb ik het idee.
Bij mij is het precies andersom, de voorste (onderste) is opschakelen, en die zijn bij mij zilver.quote:Op zondag 30 september 2012 18:22 schreef Marco001 het volgende:
[..]
de voorste is naar beneden, achterste omhoog.. (dus zilver is terug schakelen)
Vind het zelf wel fijn werken, duurt even voor je het helemaal door hebt, maar de 1:1 verhouding van Sram schijnt wel stukken betrouwbaarder te zijn als van Shimano..
Overigens zit de achterste ook iets hoger als de voorste...
oh, nouja, zou ook kunnen, ik doe het altijd "blind" dus tja..quote:Op zondag 30 september 2012 19:44 schreef Auti het volgende:
[..]
Bij mij is het precies andersom, de voorste (onderste) is opschakelen, en die zijn bij mij zilver.
En de achterste (bovenste) is terugschakelen.
tja, wou hem tracken voor Strava, maar de telefoon die ik daarvoor gebruik was leeg...quote:Op zondag 30 september 2012 19:53 schreef kanovinnie het volgende:
Goed bezig, heb vandaag niets uitgevoerd
Daarom ben ik zo blij met mijn garminquote:Op zondag 30 september 2012 19:55 schreef Marco001 het volgende:
[..]
tja, wou hem tracken voor Strava, maar de telefoon die ik daarvoor gebruik was leeg...
Marco Groenhof. .:)quote:Op zondag 30 september 2012 20:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daarom ben ik zo blij met mijn garminWie was jij ookweer op Strava
Ah, jij hebt dat topic ook gezien...quote:Op zondag 30 september 2012 20:46 schreef Garagardo het volgende:
Dude, ik heb een van de meest intense weken achter de rug mbt werkHeb de fiets niet eens aangeraakt de afgelopen week door deadlines en de komende week lijkt het meer van hetzelfde te worden. BOO!
Ik heb trouwens ook je nieuwste aanwinst (of nog niet?) gezien, kanovinnieMooie maitenbike en helemaal zwart, de traditiegetrouwe kleur van deze reeks afaik, hahaha. Wat een topic zeg ...
Moeilijk aan te ontkomen. Ik zag het toevallig in KLB langskomen net en heb de reeks half doorgelezen. Ik moest best wel gniffelen om de fiets van Jan Jansen (98% zeker dan). Ik snap ook niet hoe je zo naïef kunt zijn, maar dat heb je op die leeftijd. Arme jongetjesquote:Op zondag 30 september 2012 20:50 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Ah, jij hebt dat topic ook gezien...![]()
zat er bij mij gister niet inquote:Op maandag 1 oktober 2012 06:28 schreef kanovinnie het volgende:
Moet je eens 45 proberen. Lukt ook makkelijk
Je spieren voelen is goed voor je :pquote:Op maandag 1 oktober 2012 06:41 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
zat er bij mij gister niet in
Vandaag wel spierpijn
had mn route wat uitgebreid in vergelijking met vorige week zodat ik nu ook wat klimmetjes had. Ging allemaal redelijk goed, maar merkte wel dat er al een afstand in mn benen zat. kwam ik terug in Tilburg, viaduct over en was blij dat ik boven was, voelde heel mn spieren.
Maar volgende week gewoon weer dezelfde ronde, en uiteindelijk weer wat groter
dat kloptquote:Op maandag 1 oktober 2012 07:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je spieren voelen is goed voor je :p
have funquote:Op maandag 1 oktober 2012 07:51 schreef Klonk het volgende:
eerste vakantiedag, 19 graden, drie maal raden wat deze jongen vandaag gaat doen
Ik, zou ook wel bij de duinen willen wonen, bied veel leukere train mogelijkheden.quote:Op maandag 1 oktober 2012 08:08 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
dat klopt
ik ga nu gewoon trainen om die route meer te rijden, en dan de route door de duinen ook steeds verder uitbreiden.
Heb nu niet echt de grote beklimmingen gehad, reed ook weer grotendeels in de hoge versnellingen, en bij paar klimmetjes voor even van 3 terug naar 2
heb je verder geen route daar in de buurt?quote:Op maandag 1 oktober 2012 09:59 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ik, zou ook wel bij de duinen willen wonen, bied veel leukere train mogelijkheden.
Het is hier gewoon allemaal vlak, enige heuvel waar ik echt kan trainen is de dijk, maar na 2 keer is dat ook al saai..
Dus ik train hier voornamelijk op duur: standaard rondje is 30 km, maar eenvoudig uit te breiden naar 60 km of meer, en als het waait kan ik helemaal mooi zwaar trainen hier in de polders..
dichtsbijzijndste is een half uur rijden met de auto..quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:08 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
heb je verder geen route daar in de buurt?
even kijken op mtbroute.nl
en een binnendoor route die je met je fiets pakt kan je er niet sneller naar toe brengen?quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:10 schreef Marco001 het volgende:
[..]
dichtsbijzijndste is een half uur rijden met de auto..
Moet je maar niet in schubbekutteveen wonen!quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:10 schreef Marco001 het volgende:
[..]
dichtsbijzijndste is een half uur rijden met de auto..
ik heb nu ee nweg van 15km genomen om in de duinen te komen, maar ik kan er binnen 10km zijnquote:Op maandag 1 oktober 2012 10:13 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Moet je maar niet in schubbekutteveen wonen!![]()
![]()
Dan ben ik toch wel blij met 10 minuutjes fietsen naar de route van Havelte.
haha, i wish... nope, kortste route mogelijk is met de auto, (want N-weg) en dan ben je er na c.a. 30 minuten.. (ongeveer 40 km..)quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:12 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
en een binnendoor route die je met je fiets pakt kan je er niet sneller naar toe brengen?
das idd nog aardig wat jah.quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:30 schreef Marco001 het volgende:
[..]
haha, i wish... nope, kortste route mogelijk is met de auto, (want N-weg) en dan ben je er na c.a. 30 minuten.. (ongeveer 40 km..)
1.5 uur fietsen al snel jah (met 20 gemiddeld)quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:30 schreef Marco001 het volgende:
[..]
haha, i wish... nope, kortste route mogelijk is met de auto, (want N-weg) en dan ben je er na c.a. 30 minuten.. (ongeveer 40 km..)
Met de fiets 31 km volgens maps:
http://goo.gl/maps/9LxDG
Niet echt, ja, zijn er wel, maar nooit groot,(binnen 5 minuten ben je er vaak alweer uit) en dan zou ik er zelf een pad moeten maken(zijn er wel, maar gewoon begaanbaar voor normale fietsen)quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:34 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
das idd nog aardig wat jah.
ook niet echt iets van bossen waar je je uit kunt leven ?
precies, en dan nog de mtb route(25 km geloof ik) en weer terug trek ik (nog) niet..quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:35 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
1.5 uur fietsen al snel jah (met 20 gemiddeld)
Zeker irritant als je ze niet aan hoort komen.quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:44 schreef Marco001 het volgende:
[..]
precies, en dan nog de mtb route(25 km geloof ik) en weer terug trek ik (nog) niet..
Overigens, gister tijdens die tourtocht wel 2 keer bijna een botsing gehad met een andere fietser, die mij midden in een bocht naar rechts aan de rechterkant in wouden halen, terwijl ik dat niet door had. (en zij ook niks zeiden)
Was best irritant, maar goed...
vooral veel drinken: vuistregel is 1 bidon(0.5 liter) energiedrank per uur..quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:55 schreef the85mc het volgende:
Hallo hier, post hier niet zo vaak maar heb een vraag.
Afgelopen weekend flink stuk gefietst voor mijn doen. Maar de laatste 10 km zat ik dicht tegen kramp aan. Toch had ik de dag erna geen spierpijn. Hoe kan ik kramp voorkomen? Krachttraining? Meer drinken onderweg?
Heb het eerste uur te weinig gedronken, daarna vrij veel. Heb denk ik wel 0,5 liter per uur gedronken, maar misschien is dat toch nog te weinig. Had 70 km gedaan en in het laatste stuk kreeg ik bijna kramp als ik echt aanzette. Voelde niet echt fijn zeg maar..quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:00 schreef Marco001 het volgende:
[..]
vooral veel drinken: vuistregel is 1 bidon(0.5 liter) energiedrank per uur..
Water helpt niet: zit geen energie in. Een isotone sportdrank(van dat oplospoeder van SIS of b.v dextro) bevalt mij het beste.
En trainen uiteraard.
ik zit nog alleen aan het water tijdens het fietsenquote:Op maandag 1 oktober 2012 11:00 schreef Marco001 het volgende:
[..]
vooral veel drinken: vuistregel is 1 bidon(0.5 liter) energiedrank per uur..
Water helpt niet: zit geen energie in. Een isotone sportdrank(van dat oplospoeder van SIS of b.v dextro) bevalt mij het beste.
En trainen uiteraard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |