Het originele parcours van Crans-Montana dat we vorig jaar zagen is 100% technischer dan Les Gets, maar ik hoorde Ric vandaag in de nabeschouwing zeggen dat ze, nav. wat klachten van vorig jaar (Pidders won toen met minuten), de boel wat aangepast hebben. Geen idee wat daar de uitkomst van is, maar het kan een factor minder zijn.quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:36 schreef DeeBee het volgende:
Mathieu (een pak) beter dan gedacht, maar die afdalingen dat kan niet.
Als Crans-Montana nóg technischer is, dan wordt het janken. Al kan het zo zijn dat hij per se geen schade wilde rijden vandaag...
Nu twee weken lang parcoursverkenning daar en het kan nog.
Ik ben benieuwd. Matje zegt nog getraind te hebben en een paar dagen het parcours te gaan verkennen, dus ik geef de hoop nog niet op.quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:42 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Het originele parcours van Crans-Montana dat we vorig jaar zagen is 100% technischer dan Les Gets, maar ik hoorde Ric vandaag in de nabeschouwing zeggen dat ze, nav. wat klachten van vorig jaar (Pidders won toen met minuten), de boel wat aangepast hebben. Geen idee wat daar de uitkomst van is, maar het kan een factor minder zijn.
Er zijn wel twee dingen vandaag die we mee moeten nemen naar Crans-Montana.quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:45 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Matje zegt nog getraind te hebben en een paar dagen het parcours te gaan verkennen, dus ik geef de hoop nog niet op.
Wel eens dat hij die titel allang had kunnen winnen door nog eens 2 jaar na elkaar 4-5 world cups te rijden, nu was het een erg lange break en 1.5 wedstrijd per seizoen werkt niet.
Wel leuke extra factor voor het WK, vorige week nog rond Crans-Montana gefietst, komt wel dichtbij zo.
Als je op 40e plaats een singletrack in moet, kun je makkelijk na een rondje een minuut of meer achter liggen en zoals je terecht zegt gaan ze op het WK echt niet meer wachten als ze door krijgen dat hij in de buurt komt. Zo ongeveer alles moet goed vallen om voor de prijzen mee te kunnen doen. Een ereplaats lijkt haalbaar op basis van vandaag maar het podium is een heel ander verhaal.quote:Op zondag 31 augustus 2025 20:05 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Er zijn wel twee dingen vandaag die we mee moeten nemen naar Crans-Montana.
1). de concurrentie weet dat ze hem serieus moeten nemen. Dat zullen ze vandaag ook wel gedaan hebben, maar als je sec naar de rondetijden kijkt zie je dat Puntener op een gegeven moment veel harder ging dan de kopgroep (bijna 20 seconden!) en dat Vidaurre ergens op P. 40 even snel ging. De gashendel is eigenlijk zelden vol open gegaan vooraan. Ik zie het wel voor me dat een type Hatherly of Koretzky (was er vandaag niet bij) helemaal geen zin heeft in de factor Van der Poel en vanaf de eerste ronde vol begint te koersen.
2). de start. Ondanks dat Van der Poel zei dat alles wat mis kon gaan ook daadwerkelijk misging, heeft hij in Les Gets wel de mazzel dat de race begint met een zeer brede klim. Dat gaat hij in Crans-Montana niet hebben, waar we eigenlijk direct het bos indraaien en is het al heel snel single-track. Als hij daar weer tussen de rommelaars komt te zitten heeft hij echt een probleem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |