abonnement Unibet Coolblue
pi_116675650


Vorige delen:
[Centraal] Mountainbike
[Centraal] Mountainbike deel 2
[Centraal] Mountainbike topic deel 3
[Centraal] Mountainbike topic deeltje 4: Forza Specialized!
[Centraal] Mountainbike Deel 5 -- Unchained
[Centraal] Mountainbike Topic Deel 6 -- Eat my dust!
[Centraal] Mountainbike topique # 7
[Centraal] Mountainbike Topic deel 8 Where the pavement ends!
[[Centraal] Mountainbike Topic Deel 9 Na regen komt...
[Centraal] Mountainbike Topic Deel 10
[Centraal] Mountainbike Topic Deel 11
[Centraal] Mountainbike Topic Deel 12
[Centraal] Mountainbike Topic #13 Het seizoen is begonnen.
[Centraal] Mountainbike Topic #14.
[Centraal] Mountainbike Topic #15.
[Centraal] Mountainbike Topic #16.
[Centraal] Mountainbike Topic #17.
[Centraal] Mountainbike Topic #18.
[Centraal] Mountainbike Topic #19 - Met de benen bloot!
[Centraal] Mountainbike Topic #20 - Met mn assen door de blubber
[Centraal] Mountainbike Topic #21 - Tomatenbazenfietsenmaker!
[Centraal] Mountainbike Topic #22 - Met nieuwe fietsen!
[Centraal] Mountainbike Topic #23 - 26", 29er of 650B?
[Centraal] Mountainbike Topic #24 - De paden op, de lanen in
[Centraal] Mountainbike Topic #25 - Modderfietsen
__________________________________________________________________________

Veelvoorkomende merken/fabrikanten:
Bergamont
Bulls
Cannondale
Canyon
Cube
Focus
Fuji
Gary Fisher
Giant
GT
Kona
Liteville
Merida
Rocky Mountain
Santos
Santa Cruz
Scott
Specialized
Stevens
Trek
Yeti
__________________________________________________________________________

Vaste bezoekers:
alien1.jpeg
StateOfMind

kaneel2.gif
tomaat52

fokava.jpg
kanovinnie

crazy.gif
Crazy-M

SimifiedMe.png
Jort227

GregMinnaar.jpg
Unsub
__________________________________________________________________________

Handige sites/links

Hoofdpagina's:
Dirty-Pages
Mountainbike.nl
Mountainbike forum NL
MTB Routes NL
MTB Routes BE

Pagina's voor beginners:
Dé pagina voor beginners! (bevat info over verschillende discipline's, onderdelen, fietskeuze, onderhoud etc.)
Aanschaf van een MTB

Sleutelen en onderhoud:
Repareerhulp voor gehele fiets
Sleuteltips door bikers, voor bikers

Reviews en info over onderdelen
Bandenreviews

Online (MTB) Winkels
Cyclewear (Vooral kleding)
Futurumshop
Bobshop
Chain Reaction Cycles
__________________________________________________________________________
Hier is de OP.
pi_116675656
daar heb ik pas last van na het fietsen (van de beenspieren)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_116675746
Niet te zwaar schakelen, gewoon lekker licht trappen, dan fiets je je spieren los.
pi_116676112
Hmm oke. Zal het in gedachten houden, weet sowieso niet zeker of ik tijd heb nog. Dacht juist vaak dat als je te licht trapt je te snel trapt en dan juist eerder moe word in je benen.
pi_116676279
Als je sneller trapt wordt je wellicht eerder moe doordat je je hartslag omhoog brengt, maar je belast wel je beenspieren minder doordat je per trap minder kracht hoeft te zetten.
En je moet uiteraard ook weer niet TE snel trappen...
pi_116677245
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:38 schreef FHR het volgende:

[..]

Wel lachen in Kranked 3, die oude fietsen! En ook zo lekker ouderwets gemonteerd.
Leuk heh? Ik zat gister een stukje Kranked 1 te kijken (1998), in die tijd was ik nog jong en fietste ik erg fanatiek, dat brengt dan weer allemaal herinneringen naar boven.
Ik moet nog ergens een oude foto hebben van mijn fiets toendertijd, zal eens kijken of ik die kan inscannen.

Het mooie van dit soort films vind ik dat, ik iig, je altijd wel een beetje "amped" raakt om als een malle te gaan knalle op de fiets :D .

Misschien ook wel leuk voor jou om te zien hoe de Whistler er dik 10 jaar terug bij lag. :) , daar zag ik gister ook nog een heel stuk van in één van de films.
-weg-
pi_116677363
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 09:02 schreef cafca het volgende:
Als je sneller trapt wordt je wellicht eerder moe doordat je je hartslag omhoog brengt, maar je belast wel je beenspieren minder doordat je per trap minder kracht hoeft te zetten.
En je moet uiteraard ook weer niet TE snel trappen...
denkend aan vroeger in zijn 1 en dan proberen mensen bij te houden :P
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_116677860
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 09:46 schreef Auti het volgende:

[..]

Leuk heh? Ik zat gister een stukje Kranked 1 te kijken (1998), in die tijd was ik nog jong en fietste ik erg fanatiek, dat brengt dan weer allemaal herinneringen naar boven.
Ik moet nog ergens een oude foto hebben van mijn fiets toendertijd, zal eens kijken of ik die kan inscannen.

Ik rijd nog steeds op een fiets uit die tijd :@
pi_116678271
1997

-weg-
pi_116678723
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 10:12 schreef cafca het volgende:

[..]

Ik rijd nog steeds op een fiets uit die tijd :@
Die winkel in Goirle ...
dat is wel alleen dure merken volgens mij he ? :P
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 10:28 schreef Auti het volgende:
1997

[ link | afbeelding ]
Zit een zwarte vlek op je face :P
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_116679561
quote:
2s.gif Op woensdag 12 september 2012 10:45 schreef Crazy-M het volgende:

Zit een zwarte vlek op je face :P
Maar mijn fiets is wel mooi gepoetst. :P
-weg-
pi_116681779
Overigens in het vorige topic waren een paar mensen hun fietsen aan het showen... Hier dan ook maar een (mooi in Instagram bewerkte) foto van de mijne.



Schaam me haast als ik die van de rest zie, maar goed :P.
pi_116682137
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 12:13 schreef Jort227 het volgende:
Overigens in het vorige topic waren een paar mensen hun fietsen aan het showen... Hier dan ook maar een (mooi in Instagram bewerkte) foto van de mijne.

[ afbeelding ]

Schaam me haast als ik die van de rest zie, maar goed :P.
Niets mis mee.
-weg-
pi_116683852
quote:
2s.gif Op woensdag 12 september 2012 10:45 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Die winkel in Goirle ...
dat is wel alleen dure merken volgens mij he ?
Kwaliteitsfietsen ;)

Maar waarom denk je dat ik nog geen nieuwe ATB heb? :P
pi_116683907
Zal ook een plaatje doen:
pi_116683943
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 13:10 schreef cafca het volgende:

[..]

Kwaliteitsfietsen ;)

Maar waarom denk je dat ik nog geen nieuwe ATB heb? :P
ik ken het :P
zal het wel kunnen betalen, maar om nu 1000 euro of meer te gaan betalen :@
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_116684298
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 13:12 schreef cafca het volgende:
Zal ook een plaatje doen:
[ afbeelding ]
Geen brakeboosters?
-weg-
pi_116685484
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 13:21 schreef Auti het volgende:

[..]

Geen brakeboosters?
Nope. Ook nooit gemist. Maar ik ben ook geen diehard cross-country biker moet ik eerlijk zeggen.
  woensdag 12 september 2012 @ 13:48:49 #19
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116685553
Brakebooster :?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_116685691
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 13:48 schreef kanovinnie het volgende:
Brakebooster :?


Extra versteviging voor velgremmen. Schijnt je remkracht te verbeteren
pi_116685712
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 13:48 schreef kanovinnie het volgende:
Brakebooster :?
Beugel die de linker en rechter remcilinder met elkaar verbind bij hydraulische velgremmen.

-weg-
pi_116686653
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 12:13 schreef Jort227 het volgende:
Overigens in het vorige topic waren een paar mensen hun fietsen aan het showen... Hier dan ook maar een (mooi in Instagram bewerkte) foto van de mijne.

[ afbeelding ]

Schaam me haast als ik die van de rest zie, maar goed :P.
Dat bijna schamen is toch nergens voor nodig man. Je fiets ziet er nog prima uit en wat voor fiets je ook hebt; je moet het uiteindelijk allemaal zelf doen. Ik zie hier ook genoeg oude mannetjes met bierbuiken en een Specialized van 5000+ euro onder hun reet, maar het maakt ze echt niet beter, sneller of behendiger :P

Ik denk zelf dat hele dure fietsen pas echt wat toevoegen als je zelf ook op een soortgelijk hoog niveau kunt presteren. Ik ben relatief gezien gewoon een prutser en ga dus ook geen geld investeren in een fiets van 5k. Iedereen zou eigenlijk een fiets uit moeten zoeken die bij zijn huidige situatie past (of die in de nabije toekomst) of ouderwetsch gezegd: de tering naar de nering zetten.
pi_116689441
Vandaag voor het eerst sinds een paar weken eindelijk weer eens kunnen mountainbiken, god wat had ik dat gemist!

En zo'n strakke fietsbroek fietst en zit idd erg comfortabel moet ik zeggen en het houdt de benen lekker warm. Viel me niks tegen.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 14:15 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Dat bijna schamen is toch nergens voor nodig man. Je fiets ziet er nog prima uit en wat voor fiets je ook hebt; je moet het uiteindelijk allemaal zelf doen. Ik zie hier ook genoeg oude mannetjes met bierbuiken en een Specialized van 5000+ euro onder hun reet, maar het maakt ze echt niet beter, sneller of behendiger :P

Ik denk zelf dat hele dure fietsen pas echt wat toevoegen als je zelf ook op een soortgelijk hoog niveau kunt presteren. Ik ben relatief gezien gewoon een prutser en ga dus ook geen geld investeren in een fiets van 5k. Iedereen zou eigenlijk een fiets uit moeten zoeken die bij zijn huidige situatie past (of die in de nabije toekomst) of ouderwetsch gezegd: de tering naar de nering zetten.
So true.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_116693188
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:31 schreef StateOfMind het volgende:
Vandaag voor het eerst sinds een paar weken eindelijk weer eens kunnen mountainbiken, god wat had ik dat gemist!

En zo'n strakke fietsbroek fietst en zit idd erg comfortabel moet ik zeggen en het houdt de benen lekker warm. Viel me niks tegen.

[..]

So true.
Yeah! Lekker he, dat fietsen na lange tijd niet gefietst te hebben. Ik heb hier nu ook eindelijk weer wat regen en 19 graden, maar zit met werk dat echt af moet vandaag :{ Morgen spring ik er zeker weer op :D
pi_116693455
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:31 schreef StateOfMind het volgende:
Vandaag voor het eerst sinds een paar weken eindelijk weer eens kunnen mountainbiken, god wat had ik dat gemist!

En zo'n strakke fietsbroek fietst en zit idd erg comfortabel moet ik zeggen en het houdt de benen lekker warm. Viel me niks tegen.

[..]

So true.
wil zelf ook voor mijn nieuwe fiets tot max 1000 gaan
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_116693539
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:07 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

wil zelf ook voor mijn nieuwe fiets tot max 1000 gaan
Voor 1000 euro heb je gewoon echt goede fietsen :) Waar zit je aan te denken?
pi_116693710
Zo weer 2 rondes op het parcour van Dorst er op zitten! Nog 12 dagen en dan op naar Frankrijk voor een tocht van 286 kilometer in 6 dagen! Kan niet wachten
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_116693727
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:00 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Yeah! Lekker he, dat fietsen na lange tijd niet gefietst te hebben. Ik heb hier nu ook eindelijk weer wat regen en 19 graden, maar zit met werk dat echt af moet vandaag :{ Morgen spring ik er zeker weer op :D
Als het goed is ligt het MTB parcours er morgen een beetje modderig bij, kan ik lekker glijden :P
-weg-
  woensdag 12 september 2012 @ 17:21:29 #29
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116694011
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 14:15 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Dat bijna schamen is toch nergens voor nodig man. Je fiets ziet er nog prima uit en wat voor fiets je ook hebt; je moet het uiteindelijk allemaal zelf doen. Ik zie hier ook genoeg oude mannetjes met bierbuiken en een Specialized van 5000+ euro onder hun reet, maar het maakt ze echt niet beter, sneller of behendiger :P

Ik denk zelf dat hele dure fietsen pas echt wat toevoegen als je zelf ook op een soortgelijk hoog niveau kunt presteren. Ik ben relatief gezien gewoon een prutser en ga dus ook geen geld investeren in een fiets van 5k. Iedereen zou eigenlijk een fiets uit moeten zoeken die bij zijn huidige situatie past (of die in de nabije toekomst) of ouderwetsch gezegd: de tering naar de nering zetten.
Het maakt weldegelijk een verschil, ongeacht je niveau. Je zal op een dure fiets met goede vering, wielen, groep en frame met dezelfde conditie harder gaan. Zeker als die dure fiets veel lichter is.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_116694384
Vooral vering.. De rebound van mijn Sr Suntour vork is te snel, en niet instelbaar.. Dat wordt straks heel wat anders als de Reba gemonteerd is. Dan zal mijn camera op het stuur ook minder snel verschuiven denk ik zo. En gewicht maakt inderdaad ook heel erg veel verschil.
-weg-
pi_116694446
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:21 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Het maakt weldegelijk een verschil, ongeacht je niveau. Je zal op een dure fiets met goede vering, wielen, groep en frame met dezelfde conditie harder gaan. Zeker als die dure fiets veel lichter is.
Natuurlijk maakt het verschil, maar ongeacht niveau ben ik persoonlijk niet met je eens. Natuurlijk kun je een mooie Specialized S-Works Epic Carbon fiets aanschaffen voor bijna 8000 euro, maar ga je daar veel harder op als huis, tuin en keukenfietser dan op een degelijke standaard mtb?

Ik zou zeggen van zo goed als niet. Je limiet ligt namelijk gewoon op een bepaald punt wat een combinatie is van conditie, durf en techniek. De fiets is daar uiteraard ook onderdeel van, maar het grootste gedeelte van die limiet wordt bepaald door de berijder, niet door de fiets.

Sterker nog: ik denk dat een fiets van 8000 euro makkelijker je tekortkomingen maskeert dan die degelijke standaard (hardtail) mtb. Per saldo word je dus echt niet beter, maar inderdaad wel sneller.
  woensdag 12 september 2012 @ 17:33:11 #32
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_116694459
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:21 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Het maakt weldegelijk een verschil, ongeacht je niveau. Je zal op een dure fiets met goede vering, wielen, groep en frame met dezelfde conditie harder gaan. Zeker als die dure fiets veel lichter is.
Tja, maar ik zie soms mensen fietsen op lichte dure fietsen die zelf beter een paar kilo af kunnen vallen. 2 kg van de fiets af, terwijl er bij ze zelf wel 10 kg af kan. Dan denk ik echt :')
The colour of her eyes were the colour of insanity
  woensdag 12 september 2012 @ 17:38:36 #33
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116694645
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:32 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Natuurlijk maakt het verschil, maar ongeacht niveau ben ik persoonlijk niet met je eens. Natuurlijk kun je een mooie Specialized S-Works Epic Carbon fiets aanschaffen voor bijna 8000 euro, maar ga je daar veel harder op als huis, tuin en keukenfietser dan op een degelijke standaard mtb?
Hangt een beetje van je degelijke standaard mtb af :P
quote:
Ik zou zeggen van zo goed als niet. Je limiet ligt namelijk gewoon op een bepaald punt wat een combinatie is van conditie, durf en techniek. De fiets is daar uiteraard ook onderdeel van, maar het grootste gedeelte van die limiet wordt bepaald door de berijder, niet door de fiets.

Sterker nog: ik denk dat een fiets van 8000 euro makkelijker je tekortkomingen maskeert dan die degelijke standaard (hardtail) mtb. Per saldo word je dus echt niet beter, maar inderdaad wel sneller.
Je verlengt je conditie door met een soepelere/lichtere fiets te fietsen.
Je durf kan dmv vertrouwen in je (duurdere) fiets toenemen.
Rijtechniek is idd niet afhankelijk van de fiets.

Sowieso zal ik niet snel iemand aanraden om een fiets van 8k te kopen als begin, maar ik snap wel dat er mensen zijn die wel met een fiets van 8k beginnen, al is het maar dat ze er geld voor hebben.
quote:
10s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:33 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Tja, maar ik zie soms mensen fietsen op lichte dure fietsen die zelf beter een paar kilo af kunnen vallen. 2 kg van de fiets af, terwijl er bij ze zelf wel 10 kg af kan. Dan denk ik echt :')
Ik ben daar 1 van hoor, er kan bij mij nog makkelijk 5 kg vanaf. Maar er kan ook nog makkelijk een paar kg van mijn fiets af.
Ik denk vaak hetzelfde als jij, maar het is ergens ook raar om iemand die nog 10 kg kan afvallen maar een zware fiets te geven omdat hij zelf ook te zwaar is.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_116695125
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:13 schreef Seamonkey- het volgende:
Zo weer 2 rondes op het parcour van Dorst er op zitten! Nog 12 dagen en dan op naar Frankrijk voor een tocht van 286 kilometer in 6 dagen! Kan niet wachten
laatste keer dorst ben ik er na 2km afgegaan. Maar is wel leuk parcours. Wordt binnenkort toch uitgebreid?
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_116695153
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:09 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Voor 1000 euro heb je gewoon echt goede fietsen :) Waar zit je aan te denken?
misschien weer cube denk
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_116695159
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:38 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hangt een beetje van je degelijke standaard mtb af :P

[..]

Je verlengt je conditie door met een soepelere/lichtere fiets te fietsen.
Je durf kan dmv vertrouwen in je (duurdere) fiets toenemen.
Rijtechniek is idd niet afhankelijk van de fiets.

Sowieso zal ik niet snel iemand aanraden om een fiets van 8k te kopen als begin, maar ik snap wel dat er mensen zijn die wel met een fiets van 8k beginnen, al is het maar dat ze er geld voor hebben.

[..]

Ik ben daar 1 van hoor, er kan bij mij nog makkelijk 5 kg vanaf. Maar er kan ook nog makkelijk een paar kg van mijn fiets af.
Ik denk vaak hetzelfde als jij, maar het is ergens ook raar om iemand die nog 10 kg kan afvallen maar een zware fiets te geven omdat hij zelf ook te zwaar is.
Natuurlijk is het allemaal waar wat je zegt, maar het verschil zit hem meer in het rendement dat je haalt uit een fiets van 1k (standaard hardtail) en dat van een 8k fiets. Natuurlijk zul je harder gaan op die van 8k, maar het verschil is vrij miniem als je die andere drie factoren niet totaal beheerst. Op die manier compenseer je gebrek aan durf, conditie en techniek een beetje meer in je voordeel.

Het blijft natuurlijk een persoonlijke afweging en uiteindelijk moet iedereen het helemaal zelf bepalen :) (Het zou wat zijn als dat niet zo was haha.) Bovendien, als je een lekker volle bankrekening hebt dan heeft mijn redenatie ook totaal geen nut natuurlijk. Dan neem je gewoon het optimale en klaar. Ook die oude mannetjes met bierbuiken doen dat :P
  woensdag 12 september 2012 @ 17:55:18 #37
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116695216
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:53 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Natuurlijk is het allemaal waar wat je zegt, maar het verschil zit hem meer in het rendement dat je haalt uit een fiets van 1k (standaard hardtail) en dat van een 8k fiets. Natuurlijk zul je harder gaan op die van 8k, maar het verschil is vrij miniem als je die andere drie factoren niet totaal beheerst. Op die manier compenseer je gebrek aan durf, conditie en techniek een beetje meer in je voordeel.

Het blijft natuurlijk een persoonlijke afweging en uiteindelijk moet iedereen het helemaal zelf bepalen :) (Het zou wat zijn als dat niet zo was haha.) Bovendien, als je een lekker volle bankrekening hebt dan heeft mijn redenatie ook totaal geen nut natuurlijk. Dan neem je gewoon het optimale en klaar. Ook die oude mannetjes met bierbuiken doen dat :P
Gezien ik zowel aan kano, fotografie, wielrennen en MTB doe is mijn budget beperkt, maar als ik die andere 3 niet zou hebben zie ik mezelf ook nog wel een (veel) duurdere fiets kopen dan dat ik nu heb.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_116696398
Wat is nu btw het grote verschil tussen cross/veldrijden en MTB ?
de vorige keer dat ik zei tegen die persoon van je kunt net zo goed mee gaan MTBen lachte ze me uit ;(
veldrijders hebben sowieso al smallere banden
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_116696663
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:52 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

laatste keer dorst ben ik er na 2km afgegaan. Maar is wel leuk parcours. Wordt binnenkort toch uitgebreid?
Volgens mij is het recent uitgebreid! Erg leuk parcours idd
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_116696730
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 18:31 schreef Seamonkey- het volgende:

[..]

Volgens mij is het recent uitgebreid! Erg leuk parcours idd
recent al ? :o
ik ken alleen het stuk daar bij de snelweg. Dat je vanaf de parkeerplaats als het ware het bos inrijdt, begint op redelijk snel stukje en dan daarna heel die beklimmingen achter elkaar tot de snelweg
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_116696778
quote:
2s.gif Op woensdag 12 september 2012 18:33 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

recent al ? :o
ik ken alleen het stuk daar bij de snelweg. Dat je vanaf de parkeerplaats als het ware het bos inrijdt, begint op redelijk snel stukje en dan daarna heel die beklimmingen achter elkaar tot de snelweg
Ja ik kwam nu een bord tegen met deze uitbreiding is mogelijk gemaakt door blablabla. En dat was ik nog niet eerder tegengekomen. Moet ook wel zeggen dat ik er even niet geweest was vooral op de weg en in het buiteland gefietst laatste tijd
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_116696912
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 18:34 schreef Seamonkey- het volgende:

[..]

Ja ik kwam nu een bord tegen met deze uitbreiding is mogelijk gemaakt door blablabla. En dat was ik nog niet eerder tegengekomen. Moet ook wel zeggen dat ik er even niet geweest was vooral op de weg en in het buiteland gefietst laatste tijd
dan is hij idd uitgebreid ^O^
ben benieuwd hoe het geworden is dan :)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_116696948
quote:
2s.gif Op woensdag 12 september 2012 18:24 schreef Crazy-M het volgende:
Wat is nu btw het grote verschil tussen cross/veldrijden en MTB ?
de vorige keer dat ik zei tegen die persoon van je kunt net zo goed mee gaan MTBen lachte ze me uit ;(
veldrijders hebben sowieso al smallere banden
Veldrijders stappen af bij klimmen en obstakels. MTB gaat over ruiger terrein.
-weg-
pi_116698739
quote:
2s.gif Op woensdag 12 september 2012 18:37 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

dan is hij idd uitgebreid ^O^
ben benieuwd hoe het geworden is dan :)
Ik vind het een erg leuke uitbreiding moet ik zeggen. Zeker de moeite waard om te rijden!
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_116698932
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:53 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

misschien weer cube denk
Binnenkort zullen de 2012 modellen wel met een flinke korting de deur uit gaan. Ook bij andere merken natuurlijk. Ik denk dat dit het moment is om te kopen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_116702297
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 19:21 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Binnenkort zullen de 2012 modellen wel met een flinke korting de deur uit gaan. Ook bij andere merken natuurlijk. Ik denk dat dit het moment is om te kopen.
Dan toch maar even dit weekend tijd maken voor de fietsenwinkels :)

quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 19:18 schreef Seamonkey- het volgende:

[..]

Ik vind het een erg leuke uitbreiding moet ik zeggen. Zeker de moeite waard om te rijden!
Hoe lang is hij nu ?
Op mtbroutes staat nog de 8.5 km tocht
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_116703305
Wat betreft dure fietsen (race of mtb) je moet kopen wat je kan betalen en wat je kan onderhouden.
Vond het eerst ook een klein beetje raar om met je bierbuik op een dure fiets te gaan zitten maar als je dan bedenkt dat je zelf als je het geld zou hebben ook waarschijnlijk zo'n dure fiets zou kopen.
En er zijn ook gewoon veel liefhebbers die graag op zo'n fiets willen rijden omdat het er mooi uitziet/mooie techniek heeft/whatever en wat mij betreft hoef je er dan niet als een griekse god uit te zien.

Gister nog rondje Schoorl gedaan ging super na een week niet gefietst te hebben maar wel heel veel bier te hebben gedronken *O* .
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_116739487
Resumerend: de meningen zijn verdeeld, haha. Uiteindelijk moet iedereen het maar lekker zelf weten, maar het is wel de afweging die ik heb gemaakt bij de aankoop van mijn fiets :)

quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:53 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

misschien weer cube denk
2012 modellen staan hier trouwens al een paar weken in de uitverkoop (Specialized, Trek en Merida in elk geval bij mijn lbs). Ik zou dus al vast rond gaan kijken, want in Nederland gebeurt vast hetzelfde en zo kun je een goede fiets kopen tegen een mooie prijs :)

Weet je ook al welk model?
pi_116739551
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:13 schreef Seamonkey- het volgende:
Zo weer 2 rondes op het parcour van Dorst er op zitten! Nog 12 dagen en dan op naar Frankrijk voor een tocht van 286 kilometer in 6 dagen! Kan niet wachten
Naar Frankrijk om te fietsen. Je hebt het goed voor elkaar! Is het een georganiseerde tocht of doe je de tocht op eigen houtje? En waar ergens in Frankrijk ga je fietsen?
pi_116761048
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 13:52 schreef Garagardo het volgende:
Resumerend: de meningen zijn verdeeld, haha. Uiteindelijk moet iedereen het maar lekker zelf weten, maar het is wel de afweging die ik heb gemaakt bij de aankoop van mijn fiets :)

[..]

2012 modellen staan hier trouwens al een paar weken in de uitverkoop (Specialized, Trek en Merida in elk geval bij mijn lbs). Ik zou dus al vast rond gaan kijken, want in Nederland gebeurt vast hetzelfde en zo kun je een goede fiets kopen tegen een mooie prijs :)

Weet je ook al welk model?
zal dit weekend eens kijken
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_116769876
Crazy-M, ik weet dat Ventoux op dit moment aan het opruimen is vwb 2012 racefietsen, geen idee of dat ook geldt voor mountainbikes, maar daar zou ik ook ff gaan kijken als ik jou was.
pi_116772193
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:44 schreef cafca het volgende:
Crazy-M, ik weet dat Ventoux op dit moment aan het opruimen is vwb 2012 racefietsen, geen idee of dat ook geldt voor mountainbikes, maar daar zou ik ook ff gaan kijken als ik jou was.
ok, thanks voor de tip, morgen even kijken.
Hebben ze ook goed advies enzo voor MTBs ?
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_116772842
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:07 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

ok, thanks voor de tip, morgen even kijken.
Hebben ze ook goed advies enzo voor MTBs ?
Zekers. Ook hele dure fietsen, maar volgens mij ook wel redelijke instap-modellen. En af en toe wel mooie aanbiedingen.
pi_116772959
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:28 schreef cafca het volgende:

[..]

Zekers. Ook hele dure fietsen, maar volgens mij ook wel redelijke instap-modellen. En af en toe wel mooie aanbiedingen.
ik zit net te kijken, zag die scott staan bij aanbiedingen, helaas al verkocht
Maar ik ga zeker even kijken, website ziet er netjes uit.

Iemand ervaring met het merk Scott, Stevens of Cannondale?
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_116774278
quote:
Nice! Wat zou ik graag die beheersing op de fiets hebben man. Alle situaties de baas kunnen zit er voor mij jammer genoeg nog niet in. Ik raak de controle over de situatie soms nog kwijt als ik zo snel mogelijk naar beneden ros, maar het zijn ook de momenten dat ik het meest geniet op de fiets. 600 meter dalen over 11km in iets meer dan 15 minuten is heerlijk! Nu nog kijken of dat nog sneller kan :P
pi_116774343
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:31 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

ik zit net te kijken, zag die scott staan bij aanbiedingen, helaas al verkocht
Maar ik ga zeker even kijken, website ziet er netjes uit.

Iemand ervaring met het merk Scott, Stevens of Cannondale?
Geen persoonlijke ervaring helaas. Ik heb hier wel een vriend met een Cannondale RZ One Twenty nog wat en die is daar heel tevreden over. Daar kun je alleen vrij weinig mee denk ik :P
pi_116774393
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:11 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Nice! Wat zou ik graag die beheersing op de fiets hebben man. Alle situaties de baas kunnen zit er voor mij jammer genoeg nog niet in. Ik raak de controle over de situatie soms nog kwijt als ik zo snel mogelijk naar beneden ros, maar het zijn ook de momenten dat ik het meest geniet op de fiets. 600 meter dalen over 11km in iets meer dan 15 minuten is heerlijk! Nu nog kijken of dat nog sneller kan :P
Deze clip is uit New World Disorder 8 Smack Down, dat is 1 van mijn favorieten. Zit een stukje in waarbij ze zich met een heli laten afzetten, dat is pas goud.. Zo mooi man, dat soort landschappen en bergen hebben wij hier niet.
-weg-
pi_116774624
Check dit

Beter kan gewoon niet.. zo fucking gaaf.
Het linkje staat al op het juiste startpunt.

En anders vanaf 38 minuut en 40 seconden.
-weg-
pi_116775874
Morgen trouwens weer een nieuwe poging voor de 100km.
-weg-
pi_116776265
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:21 schreef Auti het volgende:
Check dit

Beter kan gewoon niet.. zo fucking gaaf.
Het linkje staat al op het juiste startpunt.

En anders vanaf 38 minuut en 40 seconden.
_O_ Wat een briljante film overall (heb de eerste 20mins gekeken nu en het helibiking stuk).

Ik stel voor dat we een giro openen en bij de deuren langs gaan: Giro DHFok; help de MTBers van Fok aan een helicopter+piloot. Dan moeten we alleen nog even een filmpje gaan maken met een paar huilende mtbers onderaan een berg en klaar. Let the helibiking commence! :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:58 schreef Auti het volgende:
Morgen trouwens weer een nieuwe poging voor de 100km.
Nice. Alvast succes gewenst :) Ik ben gisteren geweest voor mijn oude vertrouwde rondje en ga morgen een beetje pielen met ideeën voor nieuwe routes die ik gisteren zag. Eens kijken of ik ook ergens door de bossen kan rossen :D
pi_116776718
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:08 schreef Garagardo het volgende:

[..]

_O_ Wat een briljante film overall (heb de eerste 20mins gekeken nu en het helibiking stuk).

Ik stel voor dat we een giro openen en bij de deuren langs gaan: Giro DHFok; help de MTBers van Fok aan een helicopter+piloot. Dan moeten we alleen nog even een filmpje gaan maken met een paar huilende mtbers onderaan een berg en klaar. Let the helibiking commence! :+

[..]

Nice. Alvast succes gewenst :) Ik ben gisteren geweest voor mijn oude vertrouwde rondje en ga morgen een beetje pielen met ideeën voor nieuwe routes die ik gisteren zag. Eens kijken of ik ook ergens door de bossen kan rossen :D
Maar dan wil ik wel een Cube Hanzz Pro :D ;)

Ik ben conditie aan het trainen voor de strandraces in december.
-weg-
pi_116777109
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:22 schreef Auti het volgende:

[..]

Maar dan wil ik wel een Cube Hanzz Pro :D ;)

Ik ben conditie aan het trainen voor de strandraces in december.
Als we dan toch bezig zijn doe mij dan ook maar een DH Team van LaPierre :P Iets zegt me dat dit een duur grapje gaat worden. Misschien nog iets meer huilen in het promofilmpje, haha.

Wat houdt die strandrace eigenlijk in? Ik heb je er al vaker over gehoord (gelezen?), maar weet niet echt wat je daarmee bedoelt.
  vrijdag 14 september 2012 @ 13:32:18 #64
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116777158
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:31 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Als we dan toch bezig zijn doe mij dan ook maar een DH Team van LaPierre :P Iets zegt me dat dit een duur grapje gaat worden. Misschien nog iets meer huilen in het promofilmpje, haha.

Wat houdt die strandrace eigenlijk in? Ik heb je er al vaker over gehoord (gelezen?), maar weet niet echt wat je daarmee bedoelt.
Een eind door het zand ploegen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_116777189
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:32 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Een eind door het zand ploegen.
In competitieverband? En waar is dat dan?
pi_116777209
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:31 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Als we dan toch bezig zijn doe mij dan ook maar een DH Team van LaPierre :P Iets zegt me dat dit een duur grapje gaat worden. Misschien nog iets meer huilen in het promofilmpje, haha.

Wat houdt die strandrace eigenlijk in? Ik heb je er al vaker over gehoord (gelezen?), maar weet niet echt wat je daarmee bedoelt.
12 december Egmond-Pier-Egmond = 35km
16 december Noordwijk-IJmuiden-Noordwijk = 53 km
Over het strand. Dus eigenlijk gewoon hard rechtdoor.
-weg-
pi_116777339
Zit nog een beetje te twijfelen om de Egmond-Pier-Egmond te gaan doen, heb alleen geen zin om m'n fiets daarna naar de eeuwige fietsvelden te moeten brengen ;(
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_116777530
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:22 schreef Auti het volgende:

[..]

Maar dan wil ik wel een Cube Hanzz Pro :D ;)

Ik ben conditie aan het trainen voor de strandraces in december.
Ghost AMR Plus Lector 9000 dan maar, of een leuke Rotwild ofzo.
Zo'n strandrace lijkt mij ook wel gaaf, alleen denk ik dat ik dat tempo niet bij kan houden..
ga de 30e wel meedoen met een tourtocht. :)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  vrijdag 14 september 2012 @ 13:52:13 #70
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116777953
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:36 schreef MarcoD het volgende:
Zit nog een beetje te twijfelen om de Egmond-Pier-Egmond te gaan doen, heb alleen geen zin om m'n fiets daarna naar de eeuwige fietsvelden te moeten brengen ;(
Gaat hij zo erg naar de klote dan van 1 keer over het strand?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_116778187
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Gaat hij zo erg naar de klote dan van 1 keer over het strand?
Neuh, gewoon na die tijd hem even goed afspoelen en dan valt het best mee.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116779175
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:42 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Ghost AMR Plus Lector 9000 dan maar, of een leuke Rotwild ofzo.
Zo'n strandrace lijkt mij ook wel gaaf, alleen denk ik dat ik dat tempo niet bij kan houden..
ga de 30e wel meedoen met een tourtocht. :)
Het is ook gewoon een soort van toertocht hoor (je ziet wel alleen maar zee en strand :D ), voor de echte mannen is het wel een wedstrijd, gewoon eigen tempo rijden dus.


quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Gaat hij zo erg naar de klote dan van 1 keer over het strand?
Er zijn betere dingen voor de aandrijving/draaiende delen, maar als je een beetje pech heb en je moet stukjes door de zee dan gaat het heel snel, dan kan je het best je fiets gewoon helemaal uit elkaar halen en alles opnieuw invetten. Remblokken slijten erg snel bij schijfremmen.

En met siliconenspray hele frame inspuiten een dag van te voren schijnt ook een beetje te helpen. Als er nou fokkers meedoen doe ik ook wel mee denk

[ Bericht 16% gewijzigd door MarcoD op 14-09-2012 14:29:07 ]
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  vrijdag 14 september 2012 @ 14:51:31 #73
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116780250
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:23 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Het is ook gewoon een soort van toertocht hoor (je ziet wel alleen maar zee en strand :D ), voor de echte mannen is het wel een wedstrijd, gewoon eigen tempo rijden dus.

[..]

Er zijn betere dingen voor de aandrijving/draaiende delen, maar als je een beetje pech heb en je moet stukjes door de zee dan gaat het heel snel, dan kan je het best je fiets gewoon helemaal uit elkaar halen en alles opnieuw invetten. Remblokken slijten erg snel bij schijfremmen.

En met siliconenspray hele frame inspuiten een dag van te voren schijnt ook een beetje te helpen. Als er nou fokkers meedoen doe ik ook wel mee denk
Ik wil wel meedoen :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_116780608
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:23 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Het is ook gewoon een soort van toertocht hoor (je ziet wel alleen maar zee en strand :D ), voor de echte mannen is het wel een wedstrijd, gewoon eigen tempo rijden dus.

[..]

Er zijn betere dingen voor de aandrijving/draaiende delen, maar als je een beetje pech heb en je moet stukjes door de zee dan gaat het heel snel, dan kan je het best je fiets gewoon helemaal uit elkaar halen en alles opnieuw invetten. Remblokken slijten erg snel bij schijfremmen.

En met siliconenspray hele frame inspuiten een dag van te voren schijnt ook een beetje te helpen. Als er nou fokkers meedoen doe ik ook wel mee denk
Haha, even met WD40 bezig dan op het frame.. :P
Tja, ik ga met mijn bike wel regelmatig door water, maar dat is gewoon zoet water, dus dan valt het wel mee, maar met zout water inderdaad uitkijken!

Zal tegen die tijd kijken of ik ook meega, dan Egmond-pier-egmond waarschijnlijk(35 km is voor mij ver zat, zeker als het ook nog eens redelijk mul zand is..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116781389
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:01 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Haha, even met WD40 bezig dan op het frame.. :P
Tja, ik ga met mijn bike wel regelmatig door water, maar dat is gewoon zoet water, dus dan valt het wel mee, maar met zout water inderdaad uitkijken!

Zal tegen die tijd kijken of ik ook meega, dan Egmond-pier-egmond waarschijnlijk(35 km is voor mij ver zat, zeker als het ook nog eens redelijk mul zand is..
Mul zand zal in December wel redelijk meevallen denk ik. Je hebt eerder kans op veel wind/storm, want dat is aan zee natuurlijk niet mals.

Klinkt in elk geval als een toffe tocht, maar wel een beetje eentonig misschien.
pi_116781461
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:21 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Mul zand zal in December wel redelijk meevallen denk ik. Je hebt eerder kans op veel wind/storm, want dat is aan zee natuurlijk niet mals.

Klinkt in elk geval als een toffe tocht, maar wel een beetje eentonig misschien.
Klopt, zou dan wel hopen dat je op de heenweg tegen de wind in hebt..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116781609
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:23 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Klopt, zou dan wel hopen dat je op de heenweg tegen de wind in hebt..
Dat is inderdaad wel voordelig dan. Andersom is geen pretje ook, kan ik me nog herinneren van mijn middelbare schooltijd (36km p/dag :P ) Hier speelt de wind gelukkig geen grote rol. Bergop gaat sowieso al langzaam en dat beetje wind erbij kan ik ook nog wel hebben. Naar beneden heb je er natuurlijk ook vrij weinig last van.
pi_116781897
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:21 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Mul zand zal in December wel redelijk meevallen denk ik. Je hebt eerder kans op veel wind/storm, want dat is aan zee natuurlijk niet mals.

Klinkt in elk geval als een toffe tocht, maar wel een beetje eentonig misschien.
Ik zet gewoon lekker een muziekje op en gaan!
Fiets gaat daarna uit elkaar voor een volledige onderhoudsbeurt.
-weg-
pi_116782060
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:32 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik zet gewoon lekker een muziekje op en gaan!
Fiets gaat daarna uit elkaar voor een volledige onderhoudsbeurt.
Juist, Ipod mee en gewoon lekker trappen..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116782157
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:32 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik zet gewoon lekker een muziekje op en gaan!
Fiets gaat daarna uit elkaar voor een volledige onderhoudsbeurt.
Luister je altijd muziek tijdens het fietsen? Ik eigenlijk nooit, maar het is wel een idee. Normaal gesproken sport ik mezelf alleen een beetje de kloten in met mijn muziek :') Het is wat te opzwepend of snel, zeker met hardlopen in elk geval.

Mag ik vragen wat voor headphones je gebruikt voor het fietsen? Voldoet dat nog aan speciale dingen?
pi_116782343
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:39 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Luister je altijd muziek tijdens het fietsen? Ik eigenlijk nooit, maar het is wel een idee. Normaal gesproken sport ik mezelf alleen een beetje de kloten in met mijn muziek :') Het is wat te opzwepend of snel, zeker met hardlopen in elk geval.

Mag ik vragen wat voor headphones je gebruikt voor het fietsen? Voldoet dat nog aan speciale dingen?
Ik luister normaal nooit muziek tijdens het rijden, maar ik denk dat ik het dan wel goed kan gebruiken, al is het alleen maar om zo min mogelijk last te hebben van windgeruis (daar kan ik nog wel eens gek van worden). Beetje lekker tempo muziekje en gaan! Zullen gewoon normale oordopjes zijn.
-weg-
pi_116782508
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:44 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik luister normaal nooit muziek tijdens het rijden, maar ik denk dat ik het dan wel goed kan gebruiken, al is het alleen maar om zo min mogelijk last te hebben van windgeruis (daar kan ik nog wel eens gek van worden). Beetje lekker tempo muziekje en gaan! Zullen gewoon normale oordopjes zijn.
Meh, ik zal op zoek moeten naar in-ears denk ik. Ik heb nu een Sennheiser HD 25 1-II en dan past de helm niet meer op mijn hoofd :P

Windruis is wel een dingetje en op de fiets heb je ook niet bepaald een ideale houding voor de oordopjes om er niet uit te kletteren. Verder moeten de kabeltjes stevig zijn en het geluid goed. Bestaat er uberhaupt zoiets?
  vrijdag 14 september 2012 @ 15:56:35 #83
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_116782780
goffedomme, net de capaciteiten van mij of mijn fiets beetje overschat, bos, smal paadje, trapje af, ging even goed, maar niet lang. aan de voorkant van de fiets afgestapt zullen we maar zeggen :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_116782818
Heb zelf altijd alleen muziek op als ik hier in de buurt ga rijden, dat is vrijwel allemaal vlak en asfalt, dus dan kan dat wel.
Ik gebruik dan gewoon de Monster Beats die ik bij mijn gsm heb gekregen.. Werkt prima.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116782894
Nadeel van die in-ear dingen is dat je de rest van het verkeer nauwelijks meer hoort.
Ik gebruik bij het indoor fietsen wel vaak gewone dopjes, werkt over het algemeen prima. (en dan zit ik echt niet stil op de fiets ;) )
  vrijdag 14 september 2012 @ 16:00:07 #86
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_116782918
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:49 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Meh, ik zal op zoek moeten naar in-ears denk ik. Ik heb nu een Sennheiser HD 25 1-II en dan past de helm niet meer op mijn hoofd :P

Windruis is wel een dingetje en op de fiets heb je ook niet bepaald een ideale houding voor de oordopjes om er niet uit te kletteren. Verder moeten de kabeltjes stevig zijn en het geluid goed. Bestaat er uberhaupt zoiets?
ik heb gewoon simpele senheissers, dingen altijd in, kou, regen, wind gaat prima, wapperen niet uit ofzo.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_116783165
.

[ Bericht 99% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 14-09-2012 16:07:11 ]
pi_116783180
.
pi_116783192
Verkeerde topic :P
  vrijdag 14 september 2012 @ 16:38:18 #90
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116784642
Auti, marcoD, Egmond-pier-egmond?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_116785274
Prima!
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  vrijdag 14 september 2012 @ 17:08:39 #92
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116785832
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_116786368
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 16:38 schreef kanovinnie het volgende:
Auti, marcoD, Egmond-pier-egmond?
Dat ligt wel in de planning ja.
-weg-
pi_116786563
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:56 schreef Klonk het volgende:
goffedomme, net de capaciteiten van mij of mijn fiets beetje overschat, bos, smal paadje, trapje af, ging even goed, maar niet lang. aan de voorkant van de fiets afgestapt zullen we maar zeggen :P
Ouch :P Fijne vallen zijn dat. Ik heb het gelukkig nog maar twee keer mee hoeven maken, maar zat daarna wel een paar dagen thuis met een brak lichaam, haha. Ben je er verder zonder kleerscheuren uitgekomen?

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:57 schreef Marco001 het volgende:
Heb zelf altijd alleen muziek op als ik hier in de buurt ga rijden, dat is vrijwel allemaal vlak en asfalt, dus dan kan dat wel.
Ik gebruik dan gewoon de Monster Beats die ik bij mijn gsm heb gekregen.. Werkt prima.
Hmm, ok. Misschien maar eens onderzoeken dan. Klinkt dat een beetje goed, die Monster Beats? Ik heb er destijds van afgezien omdat het mijn muziek zo modderig liet klinken (ik luister vooral jazz en zware metalen). Misschien is het met de in-ears anders?

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:59 schreef cafca het volgende:
Nadeel van die in-ear dingen is dat je de rest van het verkeer nauwelijks meer hoort.
Ik gebruik bij het indoor fietsen wel vaak gewone dopjes, werkt over het algemeen prima. (en dan zit ik echt niet stil op de fiets ;) )
Ik heb gelukkig weinig tot geen verkeer op mijn route. Ik zit ongeveer 1km op openbare weg voordat ik de eerste trails tegenkom, dus wat dat aangaat geen probleem. Ik heb vroeger wel Shures gehad en daar hoor je inderdaad geen zak meer van wat er om je heen gebeurt. Dan maar uit als ik me in het verkeer bevind.
pi_116786587
quote:
_O_ Echt briljant goed die gast! Erg mooi gemaakt filmpje ook. Lekker stijlvol :)
pi_116787053
Ik heb toevallig laatst de Jabra Wireless Sport headset gewonnen. Vandaag binnen gekregen. Nog niet uitgetest op de fiets, maar ga ze denk ik ook vooral bij fitness gebruiken. Geluidskwaliteit is prima, ook mooie diepe bass. En allemaal draadloos, dus geen kabels die in de weg zitten :P.

Zou ze bij fietsen ook wel willen gebruiken, maar ben bang dat ik hem dan toch automatisch wat harder zet en dan hoor ik dus geen verkeerd meer. Ook niet echt handig.
pi_116787452
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 17:31 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Ouch :P Fijne vallen zijn dat. Ik heb het gelukkig nog maar twee keer mee hoeven maken, maar zat daarna wel een paar dagen thuis met een brak lichaam, haha. Ben je er verder zonder kleerscheuren uitgekomen?

[..]

Hmm, ok. Misschien maar eens onderzoeken dan. Klinkt dat een beetje goed, die Monster Beats? Ik heb er destijds van afgezien omdat het mijn muziek zo modderig liet klinken (ik luister vooral jazz en zware metalen). Misschien is het met de in-ears anders?

[..]

Ik heb gelukkig weinig tot geen verkeer op mijn route. Ik zit ongeveer 1km op openbare weg voordat ik de eerste trails tegenkom, dus wat dat aangaat geen probleem. Ik heb vroeger wel Shures gehad en daar hoor je inderdaad geen zak meer van wat er om je heen gebeurt. Dan maar uit als ik me in het verkeer bevind.
Hier laatst een keer over the bars, op een vlak stukje weg.. XD (kuil die ik niet had gezien) en op dezelfde route onderuit door te snel door de bocht willen, waardoor ik de klassieke beginnersfout maakte: kneep de voorrem in..

Geluid van die Beats, tja, ik luister van alles, en ik kreeg ze "gratis" dus mij hoor je niet klagen. Al zijn ze niet helemaal zuiver, zijn ze wel beter dan de standaard Ipod oortjes..
Ik geloof dat in het chinashopping topic(general chat) ze wel het een en ander over goedkope, maar soms erg goede, chinese in -ears weten.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116787468
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 17:48 schreef Jort227 het volgende:
Ik heb toevallig laatst de Jabra Wireless Sport headset gewonnen. Vandaag binnen gekregen. Nog niet uitgetest op de fiets, maar ga ze denk ik ook vooral bij fitness gebruiken. Geluidskwaliteit is prima, ook mooie diepe bass. En allemaal draadloos, dus geen kabels die in de weg zitten :P.

Zou ze bij fietsen ook wel willen gebruiken, maar ben bang dat ik hem dan toch automatisch wat harder zet en dan hoor ik dus geen verkeerd meer. Ook niet echt handig.
Als je geen verkeerd meer hoort, dan is het toch goed? ;)

Zien er goed uit. Zou je later je ervaringen hier willen delen? Ik ben wel benieuwd naar het comfort en de batterijduur eigenlijk.
pi_116787746
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 18:04 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Hier laatst een keer over the bars, op een vlak stukje weg.. XD (kuil die ik niet had gezien) en op dezelfde route onderuit door te snel door de bocht willen, waardoor ik de klassieke beginnersfout maakte: kneep de voorrem in..

Geluid van die Beats, tja, ik luister van alles, en ik kreeg ze "gratis" dus mij hoor je niet klagen. Al zijn ze niet helemaal zuiver, zijn ze wel beter dan de standaard Ipod oortjes..
Ik geloof dat in het chinashopping topic(general chat) ze wel het een en ander over goedkope, maar soms erg goede, chinese in -ears weten.
Haha. Voorrem is inderdaad nefast voor correcties in de bocht :P Daar ben ik dus zelf ook slachtoffer van geworden. Ach ja, als we nooit kunnen falen dan kwamen we ook nooit verder in de ontwikkeling natuurlijk.

Mooi, dan ik neem de Beats ook mee in de verkenningstocht. Mijn Sennheiser heeft prima geluid, maar het is wel jammer dat ze zo lomp is. Voor veel situaties net te lomp om relaxed mee te nemen. Woon-werk in het openbaar vervoer is wel te doen, maar als ik bijvoorbeeld in Bilbao afspreek met iemand kan ik ze niet relaxed meenemen in de trein. Dan loop ik de hele dag met dat apparaat in de klauwen of om mijn nek als ik geen tas mee heb :( Buiten dat het niet praktisch is, staat het ook vrij lomp in gezelschap. Oordopjes zijn dus sowieso een mooie toevoeging.

Ik houd dat topic ook even in de gaten trouwens. Thanks voor de tip :)
pi_116787790
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 18:04 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Als je geen verkeerd meer hoort, dan is het toch goed? ;)

Zien er goed uit. Zou je later je ervaringen hier willen delen? Ik ben wel benieuwd naar het comfort en de batterijduur eigenlijk.
Oeps typfout :P.
Ja wat ik zei, ga hem denk ik eerst proberen tijdens fitness, maar goed, ervaringen zullen daar niet heel anders zijn. Enige verschil is dat je niet echt last hebt van schokken, wind en of regen (waar hij overigens allemaal tegen zou moeten kunnen).
Maar laat het zeker weten of hij bevalt ;)

Batterijduur is volgens de verpakking 3 tot 4 uur.
pi_116787921
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 18:14 schreef Jort227 het volgende:

[..]

Oeps typfout :P.
Ja wat ik zei, ga hem denk ik eerst proberen tijdens fitness, maar goed, ervaringen zullen daar niet heel anders zijn. Enige verschil is dat je niet echt last hebt van schokken, wind en of regen (waar hij overigens allemaal tegen zou moeten kunnen).
Maar laat het zeker weten of hij bevalt ;)

Batterijduur is volgens de verpakking 3 tot 4 uur.
Thanks! Wel een korte batterijduur trouwens, maar genoeg voor een mooie rit met een lekker muziekje. Om hem echt te testen zou je natuurlijk mooi om het huis kunnen rennen en springen in de stromende regen ^O^ ;) Mocht je dat doen dan moet je het wel even uploaden op yt haha.
pi_116788410
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:59 schreef cafca het volgende:
Nadeel van die in-ear dingen is dat je de rest van het verkeer nauwelijks meer hoort.
Ik gebruik bij het indoor fietsen wel vaak gewone dopjes, werkt over het algemeen prima. (en dan zit ik echt niet stil op de fiets ;) )
zit net nog even te kijken bij Ventoux, alles is minimaal deore afgemonteerd :)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  vrijdag 14 september 2012 @ 18:53:07 #103
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_116789013
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:23 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Het is ook gewoon een soort van toertocht hoor (je ziet wel alleen maar zee en strand :D ), voor de echte mannen is het wel een wedstrijd, gewoon eigen tempo rijden dus.

[..]
Er zijn betere dingen voor de aandrijving/draaiende delen, maar als je een beetje pech heb en je moet stukjes door de zee dan gaat het heel snel, dan kan je het best je fiets gewoon helemaal uit elkaar halen en alles opnieuw invetten. Remblokken slijten erg snel bij schijfremmen.

En met siliconenspray hele frame inspuiten een dag van te voren schijnt ook een beetje te helpen. Als er nou fokkers meedoen doe ik ook wel mee denk
Ik had al opgezocht dat je na 1 oktober met de hond weer op het strand mag. Leek me dat je vanaf die datum dan ook wel welkom bent met je fiets :p
Maarja als zoutwater echt zo slecht is zoek ik maar een andere plek uit. Zonde.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_116789712
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:33 schreef Auti het volgende:

[..]

12 december Egmond-Pier-Egmond = 35km
16 december Noordwijk-IJmuiden-Noordwijk = 53 km
Over het strand. Dus eigenlijk gewoon hard rechtdoor.
Ik weet niet hoe ik nou op december ben uitgekomen maar Egmond is op 12 januari.
-weg-
pi_116789726
Je mag het hele jaar door op de fiets over het strand :)
Met onderhoud en het zoute water vermijden kan je je fiets wel enigzins sparen.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_116793645
Zijn er hier veel mensen die in de herfst/winter in de avond fietsen, als het al donker begint te worden/is? Zo ja, speciale apparatuur bij?
Fietsen er sowieso veel mensen hier in de herfst en winter als het koud is of er sneeuw ligt?

Ik werk door de weeks en ben alleen op vrijdag vrij (en weekend natuurlijk maar dan heb ik niet altijd tijd). Door de weeks ben ik altijd pas rond half 8/8 uur thuis en dan is het tegenwoordig alweer donker. Niet fijn om dan nog het bos in te gaan dus. Kan wel over de weg fietsen, maar daarvoor doe ik natuurlijk niet MTB'en :P.

Ik kan dan wel gewoon naar de sportschool, maar vind het ook wel lekker om buiten te sporten. Ik twijfelde nu om dan misschien (ook) te gaan hardlopen, maar of dat zo fijn is in de winter en in het donker...

Dus hoe "lossen" jullie dat hier op :D?
pi_116796631
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 20:49 schreef Jort227 het volgende:
Zijn er hier veel mensen die in de herfst/winter in de avond fietsen, als het al donker begint te worden/is? Zo ja, speciale apparatuur bij?
Fietsen er sowieso veel mensen hier in de herfst en winter als het koud is of er sneeuw ligt?

Ik werk door de weeks en ben alleen op vrijdag vrij (en weekend natuurlijk maar dan heb ik niet altijd tijd). Door de weeks ben ik altijd pas rond half 8/8 uur thuis en dan is het tegenwoordig alweer donker. Niet fijn om dan nog het bos in te gaan dus. Kan wel over de weg fietsen, maar daarvoor doe ik natuurlijk niet MTB'en :P.

Ik kan dan wel gewoon naar de sportschool, maar vind het ook wel lekker om buiten te sporten. Ik twijfelde nu om dan misschien (ook) te gaan hardlopen, maar of dat zo fijn is in de winter en in het donker...

Dus hoe "lossen" jullie dat hier op :D?
Net nog op de mountainbike nar vrijwilligerswerk geweest, heb voor hier in de regio een setje fietslampen van Cordo(type City), en fiets er dus ook gewoon in het donker mee..
Gebruik ook wel eens een CREE zaklampje, maare niet echt vaak.. Verder niks speciaals..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116796645
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 20:49 schreef Jort227 het volgende:
Zijn er hier veel mensen die in de herfst/winter in de avond fietsen, als het al donker begint te worden/is? Zo ja, speciale apparatuur bij?
Fietsen er sowieso veel mensen hier in de herfst en winter als het koud is of er sneeuw ligt?

Ik werk door de weeks en ben alleen op vrijdag vrij (en weekend natuurlijk maar dan heb ik niet altijd tijd). Door de weeks ben ik altijd pas rond half 8/8 uur thuis en dan is het tegenwoordig alweer donker. Niet fijn om dan nog het bos in te gaan dus. Kan wel over de weg fietsen, maar daarvoor doe ik natuurlijk niet MTB'en :P.

Ik kan dan wel gewoon naar de sportschool, maar vind het ook wel lekker om buiten te sporten. Ik twijfelde nu om dan misschien (ook) te gaan hardlopen, maar of dat zo fijn is in de winter en in het donker...

Dus hoe "lossen" jullie dat hier op :D?
Toen ik begon met mountainbiken en mijn eerste fiets kocht in februari dit jaar heb ik er een setje (afneembare) LED-lampen van Simson erbij gekocht, die nog onaangeroerd in de verpakking zitten. Dus tegen de tijd dat het echt vroeg donker gaat worden gaan die mee de rugzak in.

Zelf ga ik gewoon doorfietsen in de herfst en in de winter: daar heb ik recent speciale kleding voor aangeschaft (lange collant met bretels, thermische lange onderbroek en een thermisch ondershirt met lange mouwen, fietshirt met lange mouwen, winter fietsjas, lange handschoenen en overschoenen). Ik moet alleen nog een balaclava voor onder de helm aanschaffen.

Echter laat in het donker in het bos fietsen wil ik wel zoveel mogelijk mijden, aangezien sommige delen populair schijnen te zijn onder lieden met slappe handjes ( :r ) en daar wens ik niet meer mee geconfronteerd te worden. Eén keer is meer dan zat :r
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_116796813
Zelfs thermische onderkleding? jeetje, zelfs in Finland met -30 had ik dat nog niet aan.. (okay, wel een skijack..)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116797418
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 21:51 schreef Marco001 het volgende:
Zelfs thermische onderkleding? jeetje, zelfs in Finland met -30 had ik dat nog niet aan.. (okay, wel een skijack..)
Of het echt thermisch is weet ik eigenlijk niet :@ , maar op de verpakking stond iets over 'body mapping', waarbij d.m.v. verschillende 'zweetzones' het lichaam op een vaste temperatuur wordt gehouden. Of zoiets.
Maar goed, het was niet duur en als reuma patient is het voor mij van belang dat mijn gewrichten warm blijven.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 14 september 2012 @ 23:07:16 #111
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116800599
Ik heb een 1800 lumen cree lampje. Doet 't vrij goed. Achterlicht is standaard.

Tip van een collega:

Monteer die lamp op je helm, niet op je stuur. Je hebt niets aan een lamp op je stuur als je over een route rijd.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_116808048
Ik rij niet in het donker. Wel in de kou en door de sneeuw.
Ik ben nog op zoek naar een goede maar ook betaalbare rollenbank of standaard voor het achterwiel waardoor ik mijn fiets ook als "hometrainer" kan gebruiken.
-weg-
pi_116808940
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 08:09 schreef Auti het volgende:
Ik rij niet in het donker. Wel in de kou en door de sneeuw.
Ik ben nog op zoek naar een goede maar ook betaalbare rollenbank of standaard voor het achterwiel waardoor ik mijn fiets ook als "hometrainer" kan gebruiken.
Tacx zijn erg goed(en ook redelijk betaalbaar imho..) Geloof dat je voor iets van 300,- 1 hebt waarmee je ook kan trainen op de computer.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116811748
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 20:49 schreef Jort227 het volgende:
Zijn er hier veel mensen die in de herfst/winter in de avond fietsen, als het al donker begint te worden/is? Zo ja, speciale apparatuur bij?
Fietsen er sowieso veel mensen hier in de herfst en winter als het koud is of er sneeuw ligt?

Ik werk door de weeks en ben alleen op vrijdag vrij (en weekend natuurlijk maar dan heb ik niet altijd tijd). Door de weeks ben ik altijd pas rond half 8/8 uur thuis en dan is het tegenwoordig alweer donker. Niet fijn om dan nog het bos in te gaan dus. Kan wel over de weg fietsen, maar daarvoor doe ik natuurlijk niet MTB'en :P.

Ik kan dan wel gewoon naar de sportschool, maar vind het ook wel lekker om buiten te sporten. Ik twijfelde nu om dan misschien (ook) te gaan hardlopen, maar of dat zo fijn is in de winter en in het donker...

Dus hoe "lossen" jullie dat hier op :D?
Ik fiets gewoon in de winter. Sterker nog, juist in de winter fiets ik veel, omdat het hier zo warm is in de zomer. En ik los het op door mijn eigen werkweek in te delen en craft ondergoed. Iedereen denkt bij Spanje aan 30 graden en het hele jaar strand, maar dat is een misvatting. Het wordt hier in de winter ook gewoon 0-10 graden.

Het is hier al met al bijna een uur langer licht in de winter dan in Nederland, dus heb ik nog een probleem minder. Ik probeer wel voor donker (18:00 midwinter) thuis te zijn en dat lukt me vrijwel altijd. Ik kan dat ook mooi zo regelen door rond een uur of 15 een paar uurtjes voor mezelf te nemen :) Het maakt dat ik ook productiever, fitter en frisser in mijn kop ben voor het werk. Ideale combinatie dus.

In de winter en in het donker hardlopen kan trouwens prima. Ik heb jarenlang in de avond hardlopen erbij gedaan in de winter en dat gaat prima. Je ziet meer dan genoeg van de weg al zul je eerst wel moeten wennen aan het geringe licht. Als je ogen een keer gewend raken aan weinig licht dan zie je alles prima en lijkt het bij maanlicht zelfs bijna dag haha. Als je in een grote stad woont dan is het vast ook nog wel verlicht en moet het helemaal geen probleem meer zijn.

Kijk wel uit met erg koude temperaturen trouwens, want je verkleumt wel heel snel als het -5 is in combinatie met zweet. Ook kan het voor de longen wat zwaar/koud worden als het diep vriest, maar dat went ook vanzelf. Gewoon consistent door de neus inademen als dat kan.
pi_116816128
Net terug van Ventoux.
Ten eerste wel dure fietsen ;) maar goed, dure hobby haha.

Ze verkopen grotendeels 29inchers. Hij had wat leuke dingen staan maar attendeerde mij op een fiets die nog terug moest komen. Een demo fiets.

De Colorado 401 als ik me niet vergis. Helemaal compleet met alles erop en eraan, is gebruikt als demo fiets en dergelijke het afgelopen half jaar. Hij krijgt hem waarschijnlijk Dinsdag binnen, en dan belt hij even.

Maar alleen al de simpele lockout die ik heb, die wordt al 3 keer beter op die andere :P
ben nog ff aan het kijken of ik pic kan vinden van de fiets met wat meer gegevens
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_116816231
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 12:49 schreef Garagardo het volgende:

Kijk wel uit met erg koude temperaturen trouwens, want je verkleumt wel heel snel als het -5 is in combinatie met zweet. Ook kan het voor de longen wat zwaar/koud worden als het diep vriest, maar dat went ook vanzelf. Gewoon consistent door de neus inademen als dat kan.


-weg-
pi_116816407
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_116816440
quote:
Mooie fiets man :) Ziet er goed uit en is standaard in elk geval prima afgemonteerd! Meer info kun je ook de site van Stevens zelf vinden, trouwens: http://www.stevensbikes.de/2012/index.php?bik_id=37&lang=en_US
pi_116816461
quote:
Goeie voorvork ;)
-weg-
pi_116816475
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 15:37 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Mooie fiets man :) Ziet er goed uit en is standaard in elk geval prima afgemonteerd! Meer info kun je ook de site van Stevens zelf vinden, trouwens: http://www.stevensbikes.de/2012/index.php?bik_id=37&lang=en_US
thanks _O_ zat me ff suf te zoeken naar info :P
maar dat is hem inderdaad, die website liet hij ook zien in de winkel :)

Ben benieuwd, probeer gelijk na mn werk er dan langs te rijden, denk dat ik in mn hoofd de keuze al gemaakt heb :@
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_116816476
quote:
Hahaha :D Overdrijven is ook een vak, al denk ik inderdaad niet dat je het koud had :P
pi_116816514
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 15:38 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Hahaha :D Overdrijven is ook een vak, al denk ik inderdaad niet dat je het koud had :P
Ik heb mij rot gezweet :D , maar ik heb in de winter altijd een kolletje om want ik kan echt niet tegen een koude hals.
-weg-
pi_116816636
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 september 2012 15:38 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

thanks _O_ zat me ff suf te zoeken naar info :P
maar dat is hem inderdaad, die website liet hij ook zien in de winkel :)

Ben benieuwd, probeer gelijk na mn werk er dan langs te rijden, denk dat ik in mn hoofd de keuze al gemaakt heb :@
Yw! Mooi dat je al zo snel tot een keuze kunt komen en dat de prijs waarschijnlijk schappelijk is. Als het een demo is geweest moet je wel goed op krasjes en slijtage letten, maar dat had je zelf ook wel door neem ik aan. Hij zal ook wel niet intensief gebruikt zijn, maar het loont de moeite dat wat te bestuderen alvorens tot aankoop over te gaan.

Vraag ook naar wat je er voor een mooi rond bedrag bij zou kunnen krijgen. Lekker Nederlands! :P Ik kreeg eerste onderhoud gratis en nog wat ander spul erbij voor een mooi totaalprijsje (helm, schoenen, pakje van de fietsenboer, bidon, etc).
pi_116816714
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 15:45 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Yw! Mooi dat je al zo snel tot een keuze kunt komen en dat de prijs waarschijnlijk schappelijk is. Als het een demo is geweest moet je wel goed op krasjes en slijtage letten, maar dat had je zelf ook wel door neem ik aan. Hij zal ook wel niet intensief gebruikt zijn, maar het loont de moeite dat wat te bestuderen alvorens tot aankoop over te gaan.

Vraag ook naar wat je er voor een mooi rond bedrag bij zou kunnen krijgen. Lekker Nederlands! :P Ik kreeg eerste onderhoud gratis en nog wat ander spul erbij voor een mooi totaalprijsje (helm, schoenen, pakje van de fietsenboer, bidon, etc).
Er zit dus al pedalen en bidon houder op :) de banden die eronder zitten kosten los 500 euro had hij het over :X :X
ook nog 5 jaar fabrieksgarantie op frame en dergelijke.
Hij had het over 10 keer gebruikt ofzo, maar controleer inderdaad wel even goed op slijtage enzo.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_116816719
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 15:40 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik heb mij rot gezweet :D , maar ik heb in de winter altijd een kolletje om want ik kan echt niet tegen een koude hals.
Haha, dat kan ik me voorstellen. Het ziet er lekker warmpjes uit iig. Ik heb zelf ook altijd wat om de nek hangen als het koud is. Lekker comfortabel en het kan altijd uit/af als het teveel wordt :) Vaak doe ik bergop dingen uit/af en naar beneden toe weer helemaal inpakken. Het gaat hard met koude wind en een fiks gangetje. Ik ben nogal snel verkouden :(
pi_116816745
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 september 2012 15:49 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Er zit dus al pedalen en bidon houder op :) de banden die eronder zitten kosten los 500 euro had hij het over :X :X
ook nog 5 jaar fabrieksgarantie op frame en dergelijke.
Hij had het over 10 keer gebruikt ofzo, maar controleer inderdaad wel even goed op slijtage enzo.
Hij zal wel de complete wielen bedoelen ;)
-weg-
pi_116816756
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 15:50 schreef Auti het volgende:

[..]

Hij zal wel de complete wielen bedoelen ;)
Denk het ook wel :P
denk dat mn kater nog in de weg zat
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_116816857
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 september 2012 15:49 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Er zit dus al pedalen en bidon houder op :) de banden die eronder zitten kosten los 500 euro had hij het over :X :X
ook nog 5 jaar fabrieksgarantie op frame en dergelijke.
Hij had het over 10 keer gebruikt ofzo, maar controleer inderdaad wel even goed op slijtage enzo.
Volgens deze Spaanse online fietsenboer klopt dat wel aardig, al gaat het hier om 26¨ wielen (wel hetzelfde type): http://www.bicimarket.com(...)-EA-70-XC-p9715.html

Met de garantie zit het wel goed lijkt me, maar dingen als krassen zou wel zonde zijn als je dat bij thuiskomst pas merkt bijvoorbeeld. Als je het weet als je hem koopt is het natuurlijk prima, maar het is wel een teleurstelling als je er later pas achter komt.
pi_116817117
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 15:56 schreef Garagardo het volgende:

Met de garantie zit het wel goed lijkt me, maar dingen als krassen zou wel zonde zijn als je dat bij thuiskomst pas merkt bijvoorbeeld. Als je het weet als je hem koopt is het natuurlijk prima, maar het is wel een teleurstelling als je er later pas achter komt.
Aan de andere kant zijn krassen niet echt te vermijden. Ik heb ze ook op mijn fiets zitten.
-weg-
pi_116817334
Thanks iedereen voor de winter fietstips :P. Een goeie lamp zou inderdaad al veel schelen, maar dan nog is het denk ik niet heel chill om in het donker nog echt op afgelegen weggetjes te gaan fietsen in het donker.

Misschien dat ik voor doordeweeks maar gewoon kijk of ik kan gaan hardlopen erbij. Heb het idee dat dat "effectiever" is met korte afstanden dan fietsen (qua calorieverbranding enzo).
pi_116817447
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:07 schreef Auti het volgende:

[..]

Aan de andere kant zijn krassen niet echt te vermijden. Ik heb ze ook op mijn fiets zitten.
Natuurlijk, maar als ze self-inflicted zijn dan kan ik daar persoonlijk beter mee leven dan dat iemand anders dat reeds voor mij heeft gedaan :P Krassen en putjes zijn onvermijdelijk ja.
pi_116817618
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:15 schreef Jort227 het volgende:
Thanks iedereen voor de winter fietstips :P. Een goeie lamp zou inderdaad al veel schelen, maar dan nog is het denk ik niet heel chill om in het donker nog echt op afgelegen weggetjes te gaan fietsen in het donker.

Misschien dat ik voor doordeweeks maar gewoon kijk of ik kan gaan hardlopen erbij. Heb het idee dat dat "effectiever" is met korte afstanden dan fietsen (qua calorieverbranding enzo).
Nee, dat denk ik ook niet. Je hebt niet bepaald optimaal zicht en om goed te kunnen sturen heb je nu eenmaal dezelfde vooruitziende blik nodig als in de auto eigenlijk. Zo kun je beter inspelen op obstakels. Dat is met een lampje, hoe goed ook, niet zo goed mogelijk denk ik als het pad barst van obstakels. Op makkelijke paadjes is het vast nog wel te doen.

Wat trouwens een betere crosstraining is met fietsen is zwemmen als het echt is om fietsen aan te vullen in elk geval. Als je doel calorieverbranding is dan is hardlopen wel een goeie ook inderdaad, maar daarmee belast je dus constant dezelfde spieren. Als dat het doel is dan moet je natuurlijk gewoon gaan hardlopen. Voor ademhaling en core sterkte is zwemmen een goede aanvulling. (En dan niet aan de kant hangen, maar stevig doortrekken :P )
pi_116818144
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:27 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik ook niet. Je hebt niet bepaald optimaal zicht en om goed te kunnen sturen heb je nu eenmaal dezelfde vooruitziende blik nodig als in de auto eigenlijk. Zo kun je beter inspelen op obstakels. Dat is met een lampje, hoe goed ook, niet zo goed mogelijk denk ik als het pad barst van obstakels. Op makkelijke paadjes is het vast nog wel te doen.

Wat trouwens een betere crosstraining is met fietsen is zwemmen als het echt is om fietsen aan te vullen in elk geval. Als je doel calorieverbranding is dan is hardlopen wel een goeie ook inderdaad, maar daarmee belast je dus constant dezelfde spieren. Als dat het doel is dan moet je natuurlijk gewoon gaan hardlopen. Voor ademhaling en core sterkte is zwemmen een goede aanvulling. (En dan niet aan de kant hangen, maar stevig doortrekken :P )
Ja het gaat mij vooral om calorieverbranding (en indirect dus ook vetverbranding). Core spieropbouw hoort daar natuurlijk ook bij, maar dat kan ik ook in de sportschool doen.
Zwemmen zou ik idd liever doen, maar helaas is er bij mij geen zwembad in de buurt dat zo laat nog open is voor vrij zwemmen :(.
pi_116818298
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:07 schreef Auti het volgende:

[..]

Aan de andere kant zijn krassen niet echt te vermijden. Ik heb ze ook op mijn fiets zitten.
Dat vind ik dus ook, als het maar geen grote gebruikersschade is
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_116820128
quote:
Haha. Mooie fiets inderdaad, al vind ik de LaPierre DH Team mooier :P


_O_
pi_116820402
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:47 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Haha. Mooie fiets inderdaad, al vind ik de LaPierre DH Team mooier :P

[ afbeelding ]
_O_
Maar dat is een echte downhill bike ipv freeride.
-weg-
pi_116820894
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:57 schreef Auti het volgende:

[..]

Maar dat is een echte downhill bike ipv freeride.
Hmmm, true :) Ik dacht dat je ook op de DH toer ging, maar ik zie nu inderdaad pas dat dat niet zo is :P Lekker handig weer. Mag ik daartegenover alsnog een LaPierre zetten?

De Spicy 916, ook al zo lekker sexy :P Zo, nu heb ik mijn LaPierre fetish wel weer genoeg uitgesproken. Sorry daarvoor haha.

pi_116826139
quote:
Mooie fiets! ^O^
pi_116841306
Nog even denken hoe ik de fiets in de schuur ga opbergen. Denk standaard geen standaard op de fiets zit
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_116841973
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 11:42 schreef Crazy-M het volgende:
Nog even denken hoe ik de fiets in de schuur ga opbergen. Denk standaard geen standaard op de fiets zit
Ik heb mijn fiets hier voorzichtig tegen de muur staan, maar er zijn betere alternatieven natuurlijk. In een vorig topic werd mij een standaard geadviseerd die een beetje op deze lijkt:



Andere oplossing is gewoon beugels in het dak schroeven natuurlijk en daar je fiets aanhangen. Dan kun je er ook op ooghoogte aan werken, al is dat wat wiebelig. Dat had ik in Nederland wel, maar ik heb hier echt nergens ruimte voor :(

Vraag anders de fietsenboer. Die heeft ook vast wel alternatieven :)

edit: Hier kun je veel alternatieven vinden: http://www.martens-tweewi(...)_id=10000086&lang=NL

[ Bericht 7% gewijzigd door Garagardo op 16-09-2012 12:21:16 ]
pi_116846312
Wij hebben 2 van die standaards gekregen van de bikeshop, mijn fiets staat gewoon tegen de muur, en de ander(3 mountainbikes) hangt aan beugels aan de muur.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zondag 16 september 2012 @ 15:30:25 #143
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_116849472
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 18:15 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Hmmm, true :) Ik dacht dat je ook op de DH toer ging, maar ik zie nu inderdaad pas dat dat niet zo is :P Lekker handig weer. Mag ik daartegenover alsnog een LaPierre zetten?

De Spicy 916, ook al zo lekker sexy :P Zo, nu heb ik mijn LaPierre fetish wel weer genoeg uitgesproken. Sorry daarvoor haha.

[ afbeelding ]
Of deze..

26"
Fading slowly.
pi_116850890
quote:
3s.gif Op zondag 16 september 2012 15:30 schreef Unsub het volgende:

[..]

Of deze..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
_O_ Ook erg mooi inderdaad. Dat zal wel een verschrikkelijk duur grapje zijn. Zijn ze uberhaupt in Europa te krijgen ergens? Ik ben het merk hier nog nooit tegengekomen tbh.
pi_116850953
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 16:02 schreef Garagardo het volgende:

[..]

_O_ Ook erg mooi inderdaad. Dat zal wel een verschrikkelijk duur grapje zijn. Zijn ze uberhaupt in Europa te krijgen ergens? Ik ben het merk hier nog nooit tegengekomen tbh.
Zo'n 4000 euro gok ik zo maar even.
-weg-
pi_116851080
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 16:02 schreef Garagardo het volgende:

[..]
. Zijn ze uberhaupt in Europa te krijgen ergens? Ik ben het merk hier nog nooit tegengekomen tbh.
http://fooh.eu/

http://www.xmsracingimports.com/bicicletas/transition-bikes
-weg-
pi_116851366
quote:
Nice, maar die prijs heh :( Er staan wel mooie aanbiedingen op XMS, maar dit type fiets is voor mij gewoon nog te hoog gegrepen. Misschien voor de toekomst ooit eens ...

Hoe ging je training gisteren? Nog leuke ouders met kinderen tegengekomen? :P
pi_116851444
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 16:13 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Nice, maar die prijs heh :( Er staan wel mooie aanbiedingen op XMS, maar dit type fiets is voor mij gewoon nog te hoog gegrepen. Misschien voor de toekomst ooit eens ...

Hoe ging je training gisteren? Nog leuke ouders met kinderen tegengekomen? :P
Lymfeklier in mijn lies is wat gezwollen, dus ik heb niet gefietst.
-weg-
pi_116851760
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 16:14 schreef Auti het volgende:

[..]

Lymfeklier in mijn lies is wat gezwollen, dus ik heb niet gefietst.
Crap man, dat is lastig. Volgende keer beter dan maar!

Ik heb ook niet kunnen fietsen gisteren, maar dat kwam door verplichtingen mbt werk :( Dat is ook het grote nadeel van je eigen tijd in kunnen delen. Soms deel je wat te veel werk in bij te weinig tijd }:|
  zondag 16 september 2012 @ 16:34:39 #150
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_116852591
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 16:02 schreef Garagardo het volgende:

[..]

_O_ Ook erg mooi inderdaad. Dat zal wel een verschrikkelijk duur grapje zijn. Zijn ze uberhaupt in Europa te krijgen ergens? Ik ben het merk hier nog nooit tegengekomen tbh.
Jahoor, gewoon te krijgen. Volgens mij zelfs bij enkele Nederlandse dealers. Ik weet iig dat er minstens 3 Transitions rondrijden in Nederland.
26"
Fading slowly.
pi_116852731
quote:
3s.gif Op zondag 16 september 2012 16:34 schreef Unsub het volgende:

[..]

Jahoor, gewoon te krijgen. Volgens mij zelfs bij enkele Nederlandse dealers. Ik weet iig dat er minstens 3 Transitions rondrijden in Nederland.
Wat een exact aantal, haha. Jij bent daar 1 van?

Ik heb ze hier in Spanje niet gezien, maar om eerlijk te zijn heb ik er ook niet naar gezocht. Het zijn wel mooie fietsen met een vrij redelijke prijs naar het zich laat aanzien. Zeker als ik uit mag gaan van die aanbiedingen op de XMS website die Auti reeds linkte. Het is in elk geval niet dollar=euro, iets dat je bij veel andere dingen wel ziet....
  zondag 16 september 2012 @ 16:46:32 #152
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_116853152
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 16:37 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Wat een exact aantal, haha. Jij bent daar 1 van?

Ik heb ze hier in Spanje niet gezien, maar om eerlijk te zijn heb ik er ook niet naar gezocht. Het zijn wel mooie fietsen met een vrij redelijke prijs naar het zich laat aanzien. Zeker als ik uit mag gaan van die aanbiedingen op de XMS website die Auti reeds linkte. Het is in elk geval niet dollar=euro, iets dat je bij veel andere dingen wel ziet....
minstens 3 ;) Ik ben er iig geen van, mompelt iets over geld en student zijn maar ik rijd op dit apparaat:


Maar ja, het blijven dure fietsjes, die Transitions.. Ik zou de TransAM 29er (of 26") wel willen, als All Mountain hardtail :)
(deze dus, 26"):


Of, nog liever, de nieuwe proto van Singular, Brits merk, ook een 29er LTHT (Long Travel HardTail):


Maar ok, genoeg gespamd voor vandaag :)
26"
Fading slowly.
pi_116853479
quote:
3s.gif Op zondag 16 september 2012 16:46 schreef Unsub het volgende:

[..]

minstens 3 ;) Ik ben er iig geen van, mompelt iets over geld en student zijn maar ik rijd op dit apparaat:
[ afbeelding ]

Maar ja, het blijven dure fietsjes, die Transitions.. Ik zou de TransAM 29er (of 26") wel willen, als All Mountain hardtail :)
(deze dus, 26"):
[ afbeelding ]

Of, nog liever, de nieuwe proto van Singular, Brits merk, ook een 29er LTHT (Long Travel HardTail):
[ afbeelding ]

Maar ok, genoeg gespamd voor vandaag :)
Het ging me uiteraard om het nummertje drie, dat je in elk geval weet van drie Transitions is op zich toch best gek? Het trok in elk geval de aandacht zo :P

Dat is bepaald geen kattenpis die fiets die je nu hebt :D Ik ben al een tijdje geen student meer, maar dat is toch echt een mooi apparaat waar ik best mee uit de voeten zou kunnen man. Zou ik mogen weten waarom je neigt naar de hardtails voor een toekomstige aanschaf?
  zondag 16 september 2012 @ 19:29:42 #154
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_116859379
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 16:54 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Het ging me uiteraard om het nummertje drie, dat je in elk geval weet van drie Transitions is op zich toch best gek? Het trok in elk geval de aandacht zo :P

Dat is bepaald geen kattenpis die fiets die je nu hebt :D Ik ben al een tijdje geen student meer, maar dat is toch echt een mooi apparaat waar ik best mee uit de voeten zou kunnen man. Zou ik mogen weten waarom je neigt naar de hardtails voor een toekomstige aanschaf?
Ik ben al een aantal jaren actief op forum.mountainbike.nl, daar komt er zo nu en dan wel eens een voorbij ;)

Nee, zeker niet :D Is een geweldig fijn (en mooi) ding, die ik toendertijd (2.5 jaar terug) voor een spotprijsje heb kunnen aanschaffen. Ik neig echter naar een hardtail om twee redenen: ten eerste rijd ik op een hardtail "actiever" (ik heb ook nog een ongeveerde singlespeed, dus vergelijkingsmateriaal) ten opzichte van de fully die alles gladstrijkt, ten tweede spelen de onderhoudskosten ook wel een grote rol. Een demper kost al snel 200-300 euro, en ook het onderhoud is niet goedkoop (ook hier spreek ik uit ervaring, heb helaas een paar probleempjes gehad met m'n demper).

Mocht ik mijn fiets ooit voor de juiste prijs kunnen verkopen, ga ik op zoek naar een hardtailframe, maar tot die tijd rijd ik nog met veel plezier op mijn Stereo :)
26"
Fading slowly.
pi_116859532
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 11:42 schreef Crazy-M het volgende:
Nog even denken hoe ik de fiets in de schuur ga opbergen. Denk standaard geen standaard op de fiets zit
Trivio heeft van die display standaards. Kosten iets van 15 euro meen ik. Bij veel fietsenwinkels te koop.

Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_116861174
quote:
3s.gif Op zondag 16 september 2012 19:29 schreef Unsub het volgende:

[..]

Ik ben al een aantal jaren actief op forum.mountainbike.nl, daar komt er zo nu en dan wel eens een voorbij ;)

Nee, zeker niet :D Is een geweldig fijn (en mooi) ding, die ik toendertijd (2.5 jaar terug) voor een spotprijsje heb kunnen aanschaffen. Ik neig echter naar een hardtail om twee redenen: ten eerste rijd ik op een hardtail "actiever" (ik heb ook nog een ongeveerde singlespeed, dus vergelijkingsmateriaal) ten opzichte van de fully die alles gladstrijkt, ten tweede spelen de onderhoudskosten ook wel een grote rol. Een demper kost al snel 200-300 euro, en ook het onderhoud is niet goedkoop (ook hier spreek ik uit ervaring, heb helaas een paar probleempjes gehad met m'n demper).

Mocht ik mijn fiets ooit voor de juiste prijs kunnen verkopen, ga ik op zoek naar een hardtailframe, maar tot die tijd rijd ik nog met veel plezier op mijn Stereo :)
Ahhh. Dat verklaart veel inderdaad. Mooie fietsen in elk geval :)

Je redenen om over te willen stappen op een hardtail lijken me ook meer dan logisch :) Wel gek dat je tegenwoordig nagenoeg geen hardtails meer tegenkomt, want het is hier tenminste allemaal Specialized met dubbele vering in de bergen. Dat zal ook wel komen omdat de echte mtb specialisten onder de fietsenboeren in en rond Bilbao bijna allemaal Specialized verkopen. Dat of Orbea, het lokale grote merk.

Ik heb wel gehoord dat je een betere techniek ontwikkelt op een hardtail juist omdat je achter geen vering hebt. Dat achterdempers een beetje de auto-corrects zijn van het mountainbiken zeg maar en het je dus laks zou maken.

Die Singular Cycles zijn interessant trouwens. Het gaat eigenlijk echt om een fanaat die unieke fietsen wil ontwikkelen als ik tenminste van het verhaal op zijn site uitga. Mooi dat er ook zulke initiatieven bestaan voor de liefhebbers. Hij moet ook ballen hebben om zoiets op te starten met de harde concurrentie in de mountainbike wereld. No guts; no glory :)
pi_116865642
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 13:54 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Naar Frankrijk om te fietsen. Je hebt het goed voor elkaar! Is het een georganiseerde tocht of doe je de tocht op eigen houtje? En waar ergens in Frankrijk ga je fietsen?
Het is een georganiseerde tocht van 286 kilometer in 6 dagen. We starten vlakbij Bedarieux. Ik ga met mijn vader en 2 vrienden van ons. Doen we elk jaar alleen heb ik in dit gedeelte van Frankrijk nog nooit gemountainbiked. Heb er wel echt zin in!
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_116879297
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 20:06 schreef Garagardo het volgende:

Je redenen om over te willen stappen op een hardtail lijken me ook meer dan logisch :) Wel gek dat je tegenwoordig nagenoeg geen hardtails meer tegenkomt, want het is hier tenminste allemaal Specialized met dubbele vering in de bergen. Dat zal ook wel komen omdat de echte mtb specialisten onder de fietsenboeren in en rond Bilbao bijna allemaal Specialized verkopen. Dat of Orbea, het lokale grote merk.

Het ligt er natuurlijk helemaal aan waar je rijdt, maar met een fully kan je veel meer "pushen".
-weg-
pi_116891452
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 13:54 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Naar Frankrijk om te fietsen. Je hebt het goed voor elkaar! Is het een georganiseerde tocht of doe je de tocht op eigen houtje? En waar ergens in Frankrijk ga je fietsen?
http://www.utagawavtt.com/randonnee-vtt-gps?topo=1374

En dat is de tocht die we gaan maken!
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_116894575
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 06:55 schreef Auti het volgende:

[..]

Het ligt er natuurlijk helemaal aan waar je rijdt, maar met een fully kan je veel meer "pushen".
Met pushen duidt je op sneller en makkelijker doorharken? Dat alles net een stukje makkelijker wordt en je makkelijker de limiet op kunt zoeken? Zo niet; verklaar u nader s.v.p.!

quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 15:07 schreef Seamonkey- het volgende:

[..]

http://www.utagawavtt.com/randonnee-vtt-gps?topo=1374

En dat is de tocht die we gaan maken!
Wow :) Dat lijkt mij een erg mooi tocht, al ben ook ik niet bekend met dat deel van Frankrijk. Ik ben er op zijn meest drie keer doorheen gereden met de auto, maar meer ook niet.

Meer dan 6000 meter klimmen in totaal zie ik daar staan. Dat is best pittig volgens mij! Tof dat je dat ook ieder jaar kan doen. Zoiets lijkt me ook erg leuk, al moet ik daarvoor nog wel even flink aan de bak haha.

Waar ben je zoal geweest op de fiets als je dit elk jaar doet? Heb je nog toffe tips in de buurt van het Baskenland? O-)
pi_116894697
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 16:25 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Met pushen duidt je op sneller en makkelijker doorharken? Dat alles net een stukje makkelijker wordt en je makkelijker de limiet op kunt zoeken? Zo niet; verklaar u nader s.v.p.!
Meer een beetje duwend door de bochten heen gaan.. beetje lastig uit te leggen. Een beetje hetzelfde idee als hoe je vaart maakt op een schommel, als je begrijpt wat ik bedoel. Je kan het in sommige filmpjes wel goed zien.
-weg-
pi_116894858
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 16:28 schreef Auti het volgende:

[..]

Meer een beetje duwend door de bochten heen gaan.. beetje lastig uit te leggen. Een beetje hetzelfde idee als hoe je vaart maakt op een schommel, als je begrijpt wat ik bedoel. Je kan het in sommige filmpjes wel goed zien.
Ahhh ok. Helder :)

Ik moet het vooralsnog met de hardtail doen, maar een full suspension klinkt niet gek als ik dit alles zo lees. Jammer dat de investering een beetje onevenredig gaat lopen ten opzichte van de hardtails. Je hebt een goede hardtail voor rond de 1000 euro, maar daarmee zit je op full niet bepaald op dezelfde kwaliteit natuurlijk. Logisch ook :)
pi_116895031
Hier kan je het bijvoorbeeld een beetje zien vanaf 2:06. Hoe hij daar door die bochten gaat.

Dat duwen gaat op een fully beter dan een hardtail.

In dat clipje van Fabien Barel uit NWD 8 zie je dat hij ook op die wijze gebruik maakt van zijn achtervering.

Maarja, dan hebben we het wel over de wereldtop en super geflipt rijden :P
-weg-
pi_116895222
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 16:38 schreef Auti het volgende:
Hier kan je het bijvoorbeeld een beetje zien vanaf 2:06. Hoe hij daar door die bochten gaat.

Dat duwen gaat op een fully beter dan een hardtail.

In dat clipje van Fabien Barel uit NWD 8 zie je dat hij ook op die wijze gebruik maakt van zijn achtervering.

Maarja, dan hebben we het wel over de wereldtop en super geflipt rijden :P
blijft een geniaal filmpje(vooral door het commentaar.. :P ) maar als je dat driften bedoeld, dat wil ook best op een HT hoor.. :P
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116895361
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 16:43 schreef Marco001 het volgende:

[..]

blijft een geniaal filmpje(vooral door het commentaar.. :P ) maar als je dat driften bedoeld, dat wil ook best op een HT hoor.. :P
Haha, echt wel. Ze gaan finaal door het lint daar op de tv. Leuk om te horen haha.

Ik denk dat je op de hardtail minder inertie genereert dan op een full en daardoor extra snelheid creëert die je op de hardtail zou moeten missen. Maar ik kan het natuurlijk fout hebben :P Dat het kan met een hardtail is duidelijk, maar het heeft niet hetzelfde versnellende effect denk ik.
pi_116895424
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 16:43 schreef Marco001 het volgende:

[..]

blijft een geniaal filmpje(vooral door het commentaar.. :P ) maar als je dat driften bedoeld, dat wil ook best op een HT hoor.. :P
Dat klopt, maar door ook nog eens gebruik te maken van de rebound van je achtervering gaat dat een stuk makkelijker (je achterwiel wordt eventjes wat lichter) Je ziet hem ook echt duwen, dat heeft op een hardtail wat minder effect. Dat is wat ik bedoel.
Voor de rest is een fully natuurlijk gewoon bedoeld voor het ruigere terrein want vering heeft alles te maken met zoveel mogelijk je wielen aan de grond te houden.
-weg-
pi_116895429
In Nederland is het toch vrij onzinnig om een fully te nemen?
pi_116895515
quote:
5s.gif Op maandag 17 september 2012 16:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
In Nederland is het toch vrij onzinnig om een fully te nemen?
Ligt er aan waar je rijdt.. maar één met de veerweg van een crossmotor is inderdaad niet echt nodig in NL. Op een mooi parcours met veel stenen en boomwortels is achtervering echt wel prettig.
-weg-
pi_116895575
Klopt, alleen raak je dat voordeel weer kwijt op de verharde weg, waar de achtervering een deel van je trapenergie öpvangt"
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116895870
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 16:51 schreef Marco001 het volgende:
Klopt, alleen raak je dat voordeel weer kwijt op de verharde weg, waar de achtervering een deel van je trapenergie öpvangt"
Inderdaad, dat weet ik nog wel van vroeger.. zeker als je ook nog eens staand gaat trappen.
-weg-
pi_116895932
quote:
5s.gif Op maandag 17 september 2012 16:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
In Nederland is het toch vrij onzinnig om een fully te nemen?
In Nederland misschien wel ja :P Hier kan het best zin hebben tbh:

pi_116896104
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 16:51 schreef Marco001 het volgende:
Klopt, alleen raak je dat voordeel weer kwijt op de verharde weg, waar de achtervering een deel van je trapenergie öpvangt"
Klopt. Ik heb in Nederland ook wel eens op een oude fiets gezeten met achtervering en dat vond ik niet je van het. Dat komt uiteraard omdat de fiets helemaal niet op mij afgestemd was (was van een vriend van me), maar je voelt de energie weggaan tijdens het trappen.

Nu is Friesland natuurlijk ook zo glad als een tafellaken en zijn polderdijken en hier en daar een noeste boomwortel ook de hoogste punten. Daar heb je er zeker niks aan. Als je nou in Vaals woont bijvoorbeeld kan ik me wel voorstellen dat je wel een full nodig (denkt) te hebben.
pi_116898182
Serieus ik heb nieuwe remhendel nodig maar WTF 100 Euro voor 1 miezerige remhendel zijn dingen zo zeldzaam ???!!!
pi_116898282
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 17:57 schreef MarkBroflovski het volgende:
Serieus ik heb nieuwe remhendel nodig maar WTF 100 Euro voor 1 miezerige remhendel zijn dingen zo zeldzaam ???!!!
http://www.chainreactionc(...)x?Search=brake+lever
Voor welk type remmen? :)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116898346
THX maar waarom zijn ze daar zoveel goedkoper :? http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=84600 Magura type weet niet uit mijn hoofd.
pi_116898693
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 18:02 schreef MarkBroflovski het volgende:
THX maar waarom zijn ze daar zoveel goedkoper :? http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=84600 Magura type weet niet uit mijn hoofd.
CRC is gewoon een hele goede winkel en koopt groot in. Ze hebben heel veel klanten dus hoeven geen grote winstmarge te hebben om goed te verdienen.
-weg-
  maandag 17 september 2012 @ 18:51:48 #178
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_116900207
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 17:57 schreef MarkBroflovski het volgende:
Serieus ik heb nieuwe remhendel nodig maar WTF 100 Euro voor 1 miezerige remhendel zijn dingen zo zeldzaam ???!!!
Heb je alleen het kleine hendeltje nodig (blade) of de hele remgreep? Bij sommige remmen is het hendeltje los van de hele unit te koop/vervangen. Daardoor komt denk ik ook het prijsverschil (hele remgreepunitding versus alleen het hendeltje/greepje).

Edit: volgens mij is bij CRC die unit van Magura alleen het hendeltje.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_116900396
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 18:51 schreef FHR het volgende:

Edit: volgens mij is bij CRC die unit van Magura alleen het hendeltje.
Dat is alleen het hendeltje inderdaad.
-weg-
pi_116903122
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 16:25 schreef Garagardo het volgende:

Wow :) Dat lijkt mij een erg mooi tocht, al ben ook ik niet bekend met dat deel van Frankrijk. Ik ben er op zijn meest drie keer doorheen gereden met de auto, maar meer ook niet.

Meer dan 6000 meter klimmen in totaal zie ik daar staan. Dat is best pittig volgens mij! Tof dat je dat ook ieder jaar kan doen. Zoiets lijkt me ook erg leuk, al moet ik daarvoor nog wel even flink aan de bak haha.

Waar ben je zoal geweest op de fiets als je dit elk jaar doet? Heb je nog toffe tips in de buurt van het Baskenland? O-)
Ja en we gaan van rechts naar links ghehe dus we beginnen op het laagste punt onderhand! Meestal fietsen we in de Dordogne vlakbij Periquex vrienden van ons wonen daar. Dus dat scheelt een hoop in de kosten. Plus die man die overigens 62(!) is kent alle routes uit zn hoofd dus dat is altijd makkelijk. Moet ook eerlijk toegeven dat hij naar beneden misschien nog wel de snelste van ons allemaal is die man kent echt geen angst haha. Plus hij doet het al zo'n 30 jaar.

Verder zijn we in de Ardennen geweest en richting de Alpen. Voor tips over het Baskenland zal ik die kennis eens raadplegen voor je.
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_116903346
We zien de foto's tzt wel verschijnen hier, ben reuze benieuwd iig :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_116904611
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 19:33 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Trivio heeft van die display standaards. Kosten iets van 15 euro meen ik. Bij veel fietsenwinkels te koop.

[ afbeelding ]
Ziet er ook netjes uit.
Hangend systeem is ook wel makkelijk.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_116905011
quote:
2s.gif Op maandag 17 september 2012 20:09 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Ziet er ook netjes uit.
Hangend systeem is ook wel makkelijk.
Hangend scheelt wel veel ruimte: mijn oude mountainbike hangt nu lekker boven de motor, terwijl die anders buiten zou moeten overnachten..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116905147
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:15 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Hangend scheelt wel veel ruimte: mijn oude mountainbike hangt nu lekker boven de motor, terwijl die anders buiten zou moeten overnachten..
mja, ik ga morgen eerst kijken als ze gebeld hebben :D
ben wel benieuwd :@
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_116910598
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 19:44 schreef Seamonkey- het volgende:

[..]

Ja en we gaan van rechts naar links ghehe dus we beginnen op het laagste punt onderhand! Meestal fietsen we in de Dordogne vlakbij Periquex vrienden van ons wonen daar. Dus dat scheelt een hoop in de kosten. Plus die man die overigens 62(!) is kent alle routes uit zn hoofd dus dat is altijd makkelijk. Moet ook eerlijk toegeven dat hij naar beneden misschien nog wel de snelste van ons allemaal is die man kent echt geen angst haha. Plus hij doet het al zo'n 30 jaar.

Verder zijn we in de Ardennen geweest en richting de Alpen. Voor tips over het Baskenland zal ik die kennis eens raadplegen voor je.
Wat een oude baas! 62 en iedereen naar huis rijden :D Je hebt het in elk geval maar goed voor elkaar met je mountainbike hobby ... ehh .. lifestyle! Hopelijk kun je wat toffe fotos maken en hier neergooien. Lijkt me interessant om te zien en te horen over je ervaringen aldaar. Alvast succes gewenst!

Thanks voor de eventuele tips over het Baskenland. Ik woon er dan wel, maar kom bijvoorbeeld vrijwel nooit buiten Vizcaya met de fiets en dat terwijl het richting de Pyreneeën nog veel mooier hoort te zijn.
pi_116915423
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 18:51 schreef FHR het volgende:

[..]

Heb je alleen het kleine hendeltje nodig (blade) of de hele remgreep? Bij sommige remmen is het hendeltje los van de hele unit te koop/vervangen. Daardoor komt denk ik ook het prijsverschil (hele remgreepunitding versus alleen het hendeltje/greepje).

Edit: volgens mij is bij CRC die unit van Magura alleen het hendeltje.
Alleen die remhendel klopt remkabel is goed moet alleen nieuwe olie in ;)
pi_116930493
In de pauze lopen we vaak de bossen in hier, en nu liepen we ipv gelijk naar links, verder rechtdoor.
Liepen zo een MTB pad op _O_
Zag er netjes uit, mooie afdaling, bochtjes :)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_116935716
Ik reed vanmiddag over een singletrack waar je volgens mij 's avonds als hetero man beter niet kan komen :r
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 18 september 2012 @ 15:27:20 #189
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_116936308
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:13 schreef StateOfMind het volgende:
Ik reed vanmiddag over een singletrack waar je volgens mij 's avonds als hetero man beter niet kan komen :r
:D _O-
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_116938315
fiets is binnen. Gelijk even kijken wat her is
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_116938445
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 16:15 schreef Crazy-M het volgende:
fiets is binnen. Gelijk even kijken wat her is
Nice! Succes :)

quote:
13s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:13 schreef StateOfMind het volgende:
Ik reed vanmiddag over een singletrack waar je volgens mij 's avonds als hetero man beter niet kan komen :r
Dude ... wtf? Was de situatie zo ernstig? :P Ik ben hier weinig gekke dingen tegengekomen, alleen een keer een stelletje dat midden in de bergen helemaal naakt stond te ketsen. Dat mag geen naam hebben :P
pi_116938714
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 16:18 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Nice! Succes :)

[..]

Dude ... wtf? Was de situatie zo ernstig? :P Ik ben hier weinig gekke dingen tegengekomen, alleen een keer een stelletje dat midden in de bergen helemaal naakt stond te ketsen. Dat mag geen naam hebben :P
Het lag er bezaaid met zakdoekjes en god mag weten wat nog meer. Net toen ik om wou keren zag ik dat ik er al bijna uit was gelukkig. Met zulke smeerlapperij wil ik niet geconfronteerd worden.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_116941387
Zaterdag om 11u *O*
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_116942951
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 17:17 schreef Crazy-M het volgende:
Zaterdag om 11u *O*
*O* Nice!
-weg-
pi_116943063
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 16:23 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Het lag er bezaaid met zakdoekjes en god mag weten wat nog meer. Net toen ik om wou keren zag ik dat ik er al bijna uit was gelukkig. Met zulke smeerlapperij wil ik niet geconfronteerd worden.
Wij hebben hier ook een "stokkenbos", daar fiets ik vaak langs als ik naar Spaarnwoude ga.. gemiddelde snelheid 36.6km per uur. _O-
-weg-
  dinsdag 18 september 2012 @ 18:02:26 #196
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_116943098
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 17:17 schreef Crazy-M het volgende:
Zaterdag om 11u *O*
*O*
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_116944665
Moet mn schoenen meenemen. Vandaag al helemaal alles gemeten en afgesteld. Zaterdag nog een keer met klikschoenen aan om alles nog een keer te controleren
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_116945715
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 18:37 schreef Crazy-M het volgende:
Moet mn schoenen meenemen. Vandaag al helemaal alles gemeten en afgesteld. Zaterdag nog een keer met klikschoenen aan om alles nog een keer te controleren
*O* Gefeliciteerd met je kekke nieuwe apparaat dan maar alvast :)
pi_116946845
Feli *O*

Die Stevens was het toch he? Wat zijn de volledige specs?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_116947450
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:20 schreef StateOfMind het volgende:
Feli *O*

Die Stevens was het toch he? Wat zijn de volledige specs?
Die staan boven ook al ergens, maar hier nog een keer: http://www.stevensbikes.de/2012/index.php?bik_id=37&lang=en_US

Ik weet natuurlijk niet of die van Ventoux hetzelfde is, maar dat kan Crazy-M misschien bevestigen of ontkrachten?
pi_116949999
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:20 schreef StateOfMind het volgende:
Feli *O*

Die Stevens was het toch he? Wat zijn de volledige specs?
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:30 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Die staan boven ook al ergens, maar hier nog een keer: http://www.stevensbikes.de/2012/index.php?bik_id=37&lang=en_US

Ik weet natuurlijk niet of die van Ventoux hetzelfde is, maar dat kan Crazy-M misschien bevestigen of ontkrachten?
Die jah :D

zo eerst eens even een ophang systeem bestellen voor in de schuur :P
Kan ik hem zaterdag al ophangen als ik klaar ben met fietsen :P
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_116950431
Eind volgende week, als ik het goed heb begrepen hebben ze het niet zo druk en ik vang pas maandag of dinsdag, staat mijn fiets bij de LBS voor onderhoud en upgrades. Bandjes hebben ze al klaar liggen en ik heb mijn vork al een tijdje in huis. Misschien moet er nog een grotere remschijf op maar dat zien we dan wel. Heb er zin in. :9
-weg-
pi_116950695
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 12:06 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Ik heb mijn fiets hier voorzichtig tegen de muur staan, maar er zijn betere alternatieven natuurlijk. In een vorig topic werd mij een standaard geadviseerd die een beetje op deze lijkt:

[ afbeelding ]

Andere oplossing is gewoon beugels in het dak schroeven natuurlijk en daar je fiets aanhangen. Dan kun je er ook op ooghoogte aan werken, al is dat wat wiebelig. Dat had ik in Nederland wel, maar ik heb hier echt nergens ruimte voor :(

Vraag anders de fietsenboer. Die heeft ook vast wel alternatieven :)

edit: Hier kun je veel alternatieven vinden: http://www.martens-tweewi(...)_id=10000086&lang=NL
http://www.fietsweb.nl/pr(...)3fv7ICFQMMfAodKjgAVg

10 euro, bij die van jou was hij 26 euro :P
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_116955786
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 september 2012 20:25 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

http://www.fietsweb.nl/pr(...)3fv7ICFQMMfAodKjgAVg

10 euro, bij die van jou was hij 26 euro :P
Haha ja, dat is nogal een verschil. Als je dezelfde merken neemt (Icetoolz oid) dan kom je op 23,50. Beide keren zeer redelijk oplossing in elk geval voor het opbergen van je fiets. Ik zou willen dat ik de ruimte had, want om hem nou boven het bed, bank of keuken te hangen is ook geen porum.
pi_116958583
Speciaal voor Garagardo (en iedereen die nog meer geïnteresseerd is) hier een korte review van de Jabra Wireless sport headset.

Heb hem vandaag getest tijdens fitness. Oftewel in een binnenomgeving. In de handleiding word aangeraden om je telefoon rechts op je arm te dragen voor beste bereik. Ik had hem links maar merkte niet dat ik slecht bereik had. Alleen verrassend genoeg wel bij sommige apparaten en dan vooral die waar m'n arm achter een beugel ofzo zat. Dan haperde het even.
Geluidskwaliteit was ook prima. Zit zelfs nog een best redelijke diepe bas in.

Bedieningsgemak is wel even wennen. Het zit achter je oor en de knopjes moet je echt even in "klikken", dus het beste kan je hem even tegenhouden omdat je anders wellicht uit je ook duwt :P.
Er zit ook een FM functie op, maar die heb ik niet getest.
En het fijne - maar dat lijkt me logisch bij een sport headset - is dat hij regen, stof en zweet bestendig is ^O^
pi_116958897
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:13 schreef StateOfMind het volgende:
Ik reed vanmiddag over een singletrack waar je volgens mij 's avonds als hetero man beter niet kan komen :r
Met het risico om een hele discussie te ontketenen (wat totaal niet mijn intentie is :)), wil ik toch even dit gezegd hebben. Ik snap dat je hier inderdaad niet op zit te wachten als je aan het fietsen bent, maar besef je wel dat dit geen beeld is van de gemiddelde homoman (ik heb je al vaker horen "klagen" over zulke dingen in je fietsroute) :). Ik zeg ook niet dat je het denkt, maar wilde het toch even gezegd hebben ;)
pi_116959116
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:17 schreef Jort227 het volgende:
Speciaal voor Garagardo (en iedereen die nog meer geïnteresseerd is) hier een korte review van de Jabra Wireless sport headset.

Heb hem vandaag getest tijdens fitness. Oftewel in een binnenomgeving. In de handleiding word aangeraden om je telefoon rechts op je arm te dragen voor beste bereik. Ik had hem links maar merkte niet dat ik slecht bereik had. Alleen verrassend genoeg wel bij sommige apparaten en dan vooral die waar m'n arm achter een beugel ofzo zat. Dan haperde het even.
Geluidskwaliteit was ook prima. Zit zelfs nog een best redelijke diepe bas in.

Bedieningsgemak is wel even wennen. Het zit achter je oor en de knopjes moet je echt even in "klikken", dus het beste kan je hem even tegenhouden omdat je anders wellicht uit je ook duwt :P.
Er zit ook een FM functie op, maar die heb ik niet getest.
En het fijne - maar dat lijkt me logisch bij een sport headset - is dat hij regen, stof en zweet bestendig is ^O^
Thanks man :) Zou je hem gebruiken voor het ruigere fietswerk nu je er een beetje ervaring mee hebt?

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:22 schreef Jort227 het volgende:

[..]

Met het risico om een hele discussie te ontketenen (wat totaal niet mijn intentie is :)), wil ik toch even dit gezegd hebben. Ik snap dat je hier inderdaad niet op zit te wachten als je aan het fietsen bent, maar besef je wel dat dit geen beeld is van de gemiddelde homoman (ik heb je al vaker horen "klagen" over zulke dingen in je fietsroute) :). Ik zeg ook niet dat je het denkt, maar wilde het toch even gezegd hebben ;)
Natuurlijk niet :) Het kunnen ook prima hetero stellen zijn die daar in de bosjes liggen, maar feit blijft wel dat het ranzig is om er doorheen te moeten fietsen. Dat zou de beheerder sowieso beter in de gaten kunnen houden en misschien wat vaker langs kunnen gaan om op te ruimen of deze voorvallen te voorkomen.

Homo, hetero of bi; het blijft ranzig :P
pi_116959340
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:26 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Thanks man :) Zou je hem gebruiken voor het ruigere fietswerk nu je er een beetje ervaring mee hebt?
Tja, ik persoonlijk misschien niet, maar dat heeft puur te maken met het feit dat ik niet graag (op snelheid) fiets met muziek op. Tuurlijk je kan hem zachter zetten, maar als ik muziek luister luister ik het goed, of niet :P.

Maar dat buiten beschouwing gelaten, zou ik hem daarvoor zeker kunnen aanraden. Hij zit lekker en comfortabel maar toch "secure" zeg maar. Had niet het idee dat hij ieder moment kon afvallen. En de geluidskwaliteit is echt prima.
Het is wellicht een ietwat grote investering (dacht dat hij online te koop was voor rond de 70¤ uit m'n hoofd), maar als je naar zoiets opzoek bent, is het een goed ding.
pi_116959769
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:29 schreef Jort227 het volgende:

[..]

Tja, ik persoonlijk misschien niet, maar dat heeft puur te maken met het feit dat ik niet graag (op snelheid) fiets met muziek op. Tuurlijk je kan hem zachter zetten, maar als ik muziek luister luister ik het goed, of niet :P.

Maar dat buiten beschouwing gelaten, zou ik hem daarvoor zeker kunnen aanraden. Hij zit lekker en comfortabel maar toch "secure" zeg maar. Had niet het idee dat hij ieder moment kon afvallen. En de geluidskwaliteit is echt prima.
Het is wellicht een ietwat grote investering (dacht dat hij online te koop was voor rond de 70¤ uit m'n hoofd), maar als je naar zoiets opzoek bent, is het een goed ding.
Daar kan ik me wel in vinden, zeker als je je in het verkeer begeeft. Gelukkig heb ik daar zo goed als niet last van (nog geen 2km op de openbare weg in totaal per rit), dus ik neem deze zeker mee. Enige minpuntje vind ik de batterijduur nog steeds, maar 3 tot 4 uren is normaal gesproken genoeg. Als ik al langer weg ben dan is dat met vrienden dus dan doe ik hem sowieso niet op.

Is hij trouwens compatibel met een helm? Het lijkt me dat de boogjes van het ding wel net zitten waar bij mij in elk geval een deel van de sluiting van de helm langs loopt.
pi_116960183
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:34 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Daar kan ik me wel in vinden, zeker als je je in het verkeer begeeft. Gelukkig heb ik daar zo goed als niet last van (nog geen 2km op de openbare weg in totaal per rit), dus ik neem deze zeker mee. Enige minpuntje vind ik de batterijduur nog steeds, maar 3 tot 4 uren is normaal gesproken genoeg. Als ik al langer weg ben dan is dat met vrienden dus dan doe ik hem sowieso niet op.

Is hij trouwens compatibel met een helm? Het lijkt me dat de boogjes van het ding wel net zitten waar bij mij in elk geval een deel van de sluiting van de helm langs loopt.
Hmm dat is een goeie vraag, dat weet ik niet. Ik moet wel eerlijk toegeven, met een bril op is het ook even puzzelen, omdat de pootjes van je bril dan natuurlijk ook nog langs de "boogjes" van dat ding achter je oren moeten. Het lijkt me wel te moeten kunnen met een helm, maar dat is denk ik echt afhankelijk van het model helm dat je hebt.

Batterijduur. Ik heb denk ik ongeveer 2 uur gesport vandaag en hij is nog niet voor de helft leeg. Denk dat hij ook sneller leeg gaat als je de FM functie zou gebruiken of ermee gaat bellen (wat ook mogelijk is overigens).
pi_116967746
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 21:39 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Haha ja, dat is nogal een verschil. Als je dezelfde merken neemt (Icetoolz oid) dan kom je op 23,50. Beide keren zeer redelijk oplossing in elk geval voor het opbergen van je fiets. Ik zou willen dat ik de ruimte had, want om hem nou boven het bed, bank of keuken te hangen is ook geen porum.
Jah heb toch de icetoolz gekozen van 23 euro, scheelt ook nog steeds 3 euro :)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_116994081
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:13 schreef StateOfMind het volgende:
Ik reed vanmiddag over een singletrack waar je volgens mij 's avonds als hetero man beter niet kan komen :r
Toevallig niet in Bergen op Zoom? Wat een eng parcours is dat bij de parkeerplaats in de buurt zeg :D Er zat op de parkeerplaats gewoon een te sjorren en in het bos stonden kisten bij bomen vol met kapotjes en fapselzakdoekjes 8)7 Denk je een leuk afwijkend paadje in te rijden....
pi_117034158
Fietsrekje is al binnen *O*
Morgen even in de schuur ophangen. En zaterdag kan ik hem in gebruik nemen :)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  donderdag 20 september 2012 @ 21:53:42 #214
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117044053
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:22 schreef Jort227 het volgende:

[..]

Met het risico om een hele discussie te ontketenen (wat totaal niet mijn intentie is :)), wil ik toch even dit gezegd hebben. Ik snap dat je hier inderdaad niet op zit te wachten als je aan het fietsen bent, maar besef je wel dat dit geen beeld is van de gemiddelde homoman (ik heb je al vaker horen "klagen" over zulke dingen in je fietsroute) :). Ik zeg ook niet dat je het denkt, maar wilde het toch even gezegd hebben ;)
Och, lekker boeiend. Voor hetzelfde geld ga ik volgende week met een meisje door 't bos wandelen waarbij van het 1 het ander komt. Lekker boeiend dat het nu 2 kerels zijn. Vies? Nee. Grappig? Ja.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:29 schreef HardSun het volgende:

[..]

Toevallig niet in Bergen op Zoom? Wat een eng parcours is dat bij de parkeerplaats in de buurt zeg :D Er zat op de parkeerplaats gewoon een te sjorren en in het bos stonden kisten bij bomen vol met kapotjes en fapselzakdoekjes 8)7 Denk je een leuk afwijkend paadje in te rijden....
Das dan wel weer heel smerig :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_117047823
quote:
2s.gif Op donderdag 20 september 2012 19:02 schreef Crazy-M het volgende:
Fietsrekje is al binnen *O*
Morgen even in de schuur ophangen. En zaterdag kan ik hem in gebruik nemen :)
Yeah! Is het een beetje degelijk spul?

Hier was het vandaag weer te warm weer om te fietsen. Word ik wakker vanochtend om 7u, 8 graden buiten! Ik me al verheugen op een middagje fietsen, maar dan kom ik uit de laatste vergadering en geeft de thermometer 32 graden aan. Ik weet het, een luxeprobleem en voor de overgrote meerderheid van de bevolking een lekkere dag. Maar als je wilt fietsen is het eigenlijk gewoon weer te warm.

First world problems :')
pi_117054220
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 22:57 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Yeah! Is het een beetje degelijk spul?

Hier was het vandaag weer te warm weer om te fietsen. Word ik wakker vanochtend om 7u, 8 graden buiten! Ik me al verheugen op een middagje fietsen, maar dan kom ik uit de laatste vergadering en geeft de thermometer 32 graden aan. Ik weet het, een luxeprobleem en voor de overgrote meerderheid van de bevolking een lekkere dag. Maar als je wilt fietsen is het eigenlijk gewoon weer te warm.

First world problems :')
Ja spul ziet er goed uit, gisteren 2 balkjes bij de bouwmarkt gehaald voor tussen het plafond, en daar kan ik hem dan aan vasthangen.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  vrijdag 21 september 2012 @ 10:33:43 #217
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_117056148
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 22:57 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Yeah! Is het een beetje degelijk spul?

Hier was het vandaag weer te warm weer om te fietsen. Word ik wakker vanochtend om 7u, 8 graden buiten! Ik me al verheugen op een middagje fietsen, maar dan kom ik uit de laatste vergadering en geeft de thermometer 32 graden aan. Ik weet het, een luxeprobleem en voor de overgrote meerderheid van de bevolking een lekkere dag. Maar als je wilt fietsen is het eigenlijk gewoon weer te warm.

First world problems :')
Ik droom alleen maar van 32 graden vanmiddag... ;( Was het maar zo'n feest.

Maar over twee weken naar Rome, daar is het hopelijk wel zo'n goed weer *O*
Don't let my username fool you...
  vrijdag 21 september 2012 @ 10:47:58 #218
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117056517
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 22:57 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Yeah! Is het een beetje degelijk spul?

Hier was het vandaag weer te warm weer om te fietsen. Word ik wakker vanochtend om 7u, 8 graden buiten! Ik me al verheugen op een middagje fietsen, maar dan kom ik uit de laatste vergadering en geeft de thermometer 32 graden aan. Ik weet het, een luxeprobleem en voor de overgrote meerderheid van de bevolking een lekkere dag. Maar als je wilt fietsen is het eigenlijk gewoon weer te warm.

First world problems :')
32 graden kan toch nog wel?

Gister voor 't eerst 's avonds gefietst. Door het pikkedonker met een dikke lamp op mijn kop. Was gaaf _O_ Ga ik zeker vaker doen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_117056883
Wat voor lamp gebruik je? Ik heb gister toevallig bij dealextreme zo'n lamp besteld die door verschillende mensen wordt aangeraden, kan ik ook nightbiken deze herfst & winter :)
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  vrijdag 21 september 2012 @ 11:11:01 #220
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117057249
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 10:59 schreef MarcoD het volgende:
Wat voor lamp gebruik je? Ik heb gister toevallig bij dealextreme zo'n lamp besteld die door verschillende mensen wordt aangeraden, kan ik ook nightbiken deze herfst & winter :)
Ook van DX, met 3 lampjes erop. 2 kleine en in het midden 1 grote. 1800 lumen dacht ik.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 21 september 2012 @ 11:11:38 #221
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117057269
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_117057497
quote:
Dan heb ik denk het kleinere broertje, http://www.dealextreme.co(...)ttery-pack-set-82510 80 dollar was iets te gek..
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_117057505
Tof! wel prijzig trouwens, maar jah, Trustfire. .:P
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  vrijdag 21 september 2012 @ 11:57:19 #224
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117058652
Geeft een puist licht die dingen :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_117059162
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 11:57 schreef kanovinnie het volgende:
Geeft een puist licht die dingen :D
Vindt je dat heel gek met zo'n unit _O_
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  vrijdag 21 september 2012 @ 12:14:44 #226
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117059236
Ik zet 'm (zoals gisteravond) op de 2 kleine lampjes om accu te sparen. Ik reed door het twiske en was bang om opeens middden in de natuur zonder licht te staan.

Ik heb wel zo'n klein lampje voor en achter zodat ik naar het natuurgebied kan fietsen zonder dat grote ding aan te hebben. Kan me goed voorstellen dat het voor automobilisten enzo verblindend is. En je spaart accu uit.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_117061895
Ja op goed verlichtte wegen is het natuurlijk ook niet nodig dan volstaat een gewoon lichtje ook wel, heb van de knog lampjes die je snel om je stuur en zadelpen heen kan klemmen voor als ik door onvoorziene redenen in het donker beland.
Die grote lamp ook voor de donkere wegen etc, wil hem ook op de racefiets gebruiken om door te kunnen fietsen deze winter (als het droog is tenminste en niet <0 graden), en voor een paar keer nightbiken @schoorl :P
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_117080631
Zo het fietsenrek hangt al *O*
en mn huidige fiets hangt er al in, mag hij een nachtje hangen :)
meer voor controle, dat hij een hele nacht blijft hangen :P
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_117110293
Hey, psst:


Wat bewogen:
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_117124334
Iemand tip om SPD pedaaltjes los te maken? Krijg bij mn oude fiets er geen beweging in
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_117125590
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 19:22 schreef Crazy-M het volgende:
Iemand tip om SPD pedaaltjes los te maken? Krijg bij mn oude fiets er geen beweging in
`WD40... :P
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_117152399
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 19:57 schreef Marco001 het volgende:

[..]

`WD40... :P
Helaas,

SPD pedaaltjes Versus Crazy-m: 2-0 ;(
Hamer, wd40, moersleutel, inbussleutel. Niks.
Vader meegeholpen, is op pedaal gaan staan, ik draaien, nog niks, beweegt geen minimeter.

Nu het andere: De eerste testrit met mn nieuwe speeltje was in 1 woord: Super :D

Op de weg reed hij lekker, wel even wennen aan de grotere banden.
Vervolgens stukje MTB route in de duinen genomen en ging ook prima. Lag lekker op de weg, reageerde overal super goed op.

Kon zelfs gewoon wat ervaren MTB-ers bijhouden. Moest alleen in de bochten lossen zodra er meer techniek om de hoek kwam. Maar op de rechtere stukken haalde ik ze weer in dan.

Net route teruggekeken, een nette 20km per uur gemiddeld en in de bossen lag die zelfs een stukje hoger. Al tip ik niet aan de 613km per uur die ik, terwijl ik voor rood stond te wachten, gehaald heb :P Denk GPS storing haha
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_117152665
Draai je niet de verkeerde kant op? Ik dacht dat schroefdraad er andersom op zat.
  zondag 23 september 2012 @ 15:50:05 #234
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117152698
Bij het ene pedaal draait het idd linksom en bij de andere rechtsom.

Is dat een 29-er?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_117152769
Idd heb laatst zelf pedalen vervangen en op rechts zit normaal schroefdraad, op linkerpedaal links schroefdraad.
pi_117152819
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 15:49 schreef the85mc het volgende:
Draai je niet de verkeerde kant op? Ik dacht dat schroefdraad er andersom op zat.
beide kanten geprobeerd om los te draaien, maar geeft in beide richtingen geen milimeter mee.
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 15:50 schreef kanovinnie het volgende:
Bij het ene pedaal draait het idd linksom en bij de andere rechtsom.

Is dat een 29-er?
Dat is correct :)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  zondag 23 september 2012 @ 15:53:11 #237
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117152862
quote:
2s.gif Op zondag 23 september 2012 15:52 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

beide kanten geprobeerd om los te draaien, maar geeft in beide richtingen geen milimeter mee.

[..]

Dat is correct :)
Spuit er wat kruipolie op en probeer het morgen nog eens. Of koop een nieuw setje pedalen :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_117152946
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 15:53 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Spuit er wat kruipolie op en probeer het morgen nog eens. Of koop een nieuw setje pedalen :P
heb er nu idd WD40 ingespoten. En anders dinsdag maar ff langs de fietsenmaker.
Bedoel als stadsfiets hoeven er geen spd pedalen op :) kunnen er gewoon de oude weer terug op.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_117153033
Maar je had het over inbus?? Gewoon steeksleutel erop, en als dat niet wil steeksleutel verlengen met een metalen pijp. Met zo'n hefboom krijg je alles los.
pi_117153082
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 15:56 schreef the85mc het volgende:
Maar je had het over inbus?? Gewoon steeksleutel erop, en als dat niet wil steeksleutel verlengen met een metalen pijp. Met zo'n hefboom krijg je alles los.
Steeksleutel ook geprobeerd. Ik gok dat er gewoon vuil ofzo tussen zit en daarom vast zit
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  zondag 23 september 2012 @ 16:02:52 #241
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117153427
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 15:56 schreef the85mc het volgende:
Maar je had het over inbus?? Gewoon steeksleutel erop, en als dat niet wil steeksleutel verlengen met een metalen pijp. Met zo'n hefboom krijg je alles los.
Ja, sleutels meteen verlengen met pijpen. Handig hoor, vind je schroefdraad ook lekker.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_117153828
Dat is echr voor uitersten. Normaal ben ik daar niet zo van. Eigenlijk de enigste keren dat ik dat gebruik is als ik autobanden wissel. Die sleutel die bij de auto zit is net te kort, dan is buisje erop handig. Mijn fietspedalen gingen zo los zonder verlengen dus.
pi_117155238
Zo, net even Schipborg gedaan, 3 rondjes, snelste 16:20, niet slechts(route is c.a. 5km) :)
1e rondje zelfs nog moeten wachten/ rustig aan rijden wegens een schaapshoeder met een kudde schapen.

(foto van mijn twitter afgeplukt, dus wil niet echt groter.. ) maar voor de beeldvorming: onderste buis hoort tot iets voor de crankas rood te zijn aan de onderkant, en er zat zand op het stuur..

[ Bericht 13% gewijzigd door Marco001 op 23-09-2012 16:40:13 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zondag 23 september 2012 @ 18:43:11 #244
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117161230
Dat valt toch wel mee?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 23 september 2012 @ 18:50:23 #245
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_117161536
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 18:43 schreef kanovinnie het volgende:
Dat valt toch wel mee?
Nou, ik zou gelijk een nieuwe gaan kopen.
pi_117161796
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 18:43 schreef kanovinnie het volgende:
Dat valt toch wel mee?
Mwah, voor i.t.t. 15 km, waarvan zeker 60% op een zand ondergrond waar vrijwel geen water blijft staan was hij best smerig.. Helemaal toen het opgedroogd was..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_117174408
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 september 2012 12:19 schreef Crazy-M het volgende:
Hey, psst:
[ afbeelding ]

Wat bewogen:
[ afbeelding ]
_O_ Mooie fiets en tof opgelost daar in de schuur!

Voor je probleem met de pedalen zou ik zelf deze oplossing willen opperen:



Dan moet het vast lukken :P

quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 18:43 schreef kanovinnie het volgende:
Dat valt toch wel mee?
Zeg, heb je je vakantiefotos al gesorteerd? Ik ben best wel benieuwd waar je zoal geweest bent en wat je zoal gezien hebt. Niet om als stalker te willen overkomen verder, gewoon interesse :)
pi_117181507
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 22:25 schreef Garagardo het volgende:

[..]

_O_ Mooie fiets en tof opgelost daar in de schuur!

Voor je probleem met de pedalen zou ik zelf deze oplossing willen opperen:

[ afbeelding ]

Dan moet het vast lukken :P

[..]

Zeg, heb je je vakantiefotos al gesorteerd? Ik ben best wel benieuwd waar je zoal geweest bent en wat je zoal gezien hebt. Niet om als stalker te willen overkomen verder, gewoon interesse :)
Ik wil hem nog kunnen gebruiken ;)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  maandag 24 september 2012 @ 07:22:20 #249
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117181937
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 22:25 schreef Garagardo het volgende:

[..]

_O_ Mooie fiets en tof opgelost daar in de schuur!

Voor je probleem met de pedalen zou ik zelf deze oplossing willen opperen:

[ afbeelding ]

Dan moet het vast lukken :P

[..]

Zeg, heb je je vakantiefotos al gesorteerd? Ik ben best wel benieuwd waar je zoal geweest bent en wat je zoal gezien hebt. Niet om als stalker te willen overkomen verder, gewoon interesse :)
Euh, nee :@ Moet er maar eens aan beginnen ja :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 24 september 2012 @ 07:29:54 #250
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_117181982
mijn BBB regenhoesjes voor over mijn schoenen schuren langs het crankstel en piepen daardoor de hele tijd alsof ik kleine babyeendjes verpletter bij elke trap...

ze blijven wel lekker warm en droog, dat wel :')
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_117182016
Binnenkort ook maar kijken voor wat winter kleding.
Die beschermhoesjes om je schoenen heen, iemand ervaring mee?
Vorig jaar had ik ze niet en toen we gingen fietsen toen het koud was voelde je de wind en kou er zo doorheen slaan
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  maandag 24 september 2012 @ 07:41:51 #252
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_117182050
Ik heb deze: http://bbbcycling.com/bike-wear/shoecovers/BWS-12/

Heerlijk warm, maar ze piepen :')
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_117182056
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 07:41 schreef Klonk het volgende:
Ik heb deze: http://bbbcycling.com/bike-wear/shoecovers/BWS-12/

Heerlijk warm, maar ze piepen :')
Zien er wel stoer uit :)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  maandag 24 september 2012 @ 07:45:12 #254
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_117182067
quote:
2s.gif Op maandag 24 september 2012 07:43 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Zien er wel stoer uit :)
hoe iets eruit ziet is in de winter en nattigheid voor mij bijzaak, ze moeten doen wat ze moeten doen :P

witte dingen op de voet zijn volgens mij ook reflecterend enzo
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_117184118
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 07:45 schreef Klonk het volgende:

[..]

hoe iets eruit ziet is in de winter en nattigheid voor mij bijzaak, ze moeten doen wat ze moeten doen :P

witte dingen op de voet zijn volgens mij ook reflecterend enzo
klopt jah, zag het op de site staan.
Zat net even bij bobshop te kijken, waar ik al vaker iets koop, maar kon ik zo snel geen vinden.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  maandag 24 september 2012 @ 11:39:27 #256
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_117186377
Vanmorgen een flinke bui over me heen gehad, van het type ''met bakken'' en ik ben zeer tevreden over al mijn kleding enzo.

Nanoflex van Castelli hield me droog, spul is echt wonderbaarlijk en de hoesjes die hadden volgens mij nog veel meer kunnen hebben dan die stortbui :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_117194622
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 11:39 schreef Klonk het volgende:
Vanmorgen een flinke bui over me heen gehad, van het type ''met bakken'' en ik ben zeer tevreden over al mijn kleding enzo.

Nanoflex van Castelli hield me droog, spul is echt wonderbaarlijk en de hoesjes die hadden volgens mij nog veel meer kunnen hebben dan die stortbui :)
Heb vorige week ook al een deel van mij winter/herfst kleding getest en beviel ook prima: lekker warm en waterafstotend (al dan ik over dat laatste pas een goed oordeel vellen na een stortbui). De overschoenen heb ik nog niet getest, maar dat zal gezien de weersverwachtingen niet lang meer duren.

Morgen maar weer eens het bos in :9
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_117194652
quote:
2s.gif Op maandag 24 september 2012 10:19 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

klopt jah, zag het op de site staan.
Zat net even bij bobshop te kijken, waar ik al vaker iets koop, maar kon ik zo snel geen vinden.
Op Futurumshop heb ik ze volgens mij wel zien staan voor niet al te veel.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_117200426
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:57 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Op Futurumshop heb ik ze volgens mij wel zien staan voor niet al te veel.
Alsnog gevonden op de Bob shop.
Eerst maar eens even kijken bij Decathlon, kan ik gelijk hele uitrusting halen :)
Iemand advies in kleding ?
De schoen hoezen voor warme voeten, maar broek en shirt gewoon thermo of wie draag wat ?
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_117201650
Thermo en schoeisel moet ik nog aanschaffen. Ik heb een Tenson regenpak besteld voor wind en regen (herfst) dat ademend werkt.
-weg-
pi_117209275
quote:
2s.gif Op maandag 24 september 2012 18:24 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Alsnog gevonden op de Bob shop.
Eerst maar eens even kijken bij Decathlon, kan ik gelijk hele uitrusting halen :)
Iemand advies in kleding ?
De schoen hoezen voor warme voeten, maar broek en shirt gewoon thermo of wie draag wat ?
Ik heb zelf zo'n strakke broek met bretels. Lekker warm en redelijk waterafstotend (in een klein buitje iig). Verder nog een fietshirt met lange mouwen, thermo (body mapping) ondershirt met lange mouwen en een thermo (body mapping) onderbroek met lange pijpen, fietshandschoenen met lange vingers, overschoenen en een waterafstotend en ademend fietsjack. Ik mis alleen nog een balaclava..
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_117213889
Ik draag niet zo gek veel kleding meer in de winter. Eigenlijk alleen een lange fietsbroek, thermoshirtjes en een jasje voor de afdalingen. Handschoenen heb ik niet, noch overschoenen. Het kan hier best koud worden, maar onder de 5 graden is al erg gek. Meestal zit het in de winter rond een graad of 10 en dan is het eigenlijk alleen met de afdaling koud.
  maandag 24 september 2012 @ 22:13:32 #263
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117214082
Handschoenen draag ik altijd. Altijd.

Ben nu 1 keer hard op mijn bek gegaan, het scheelt gewoon schaafwonden. Je vangt de klap op met je handen. En als je langs brandnetels/bramenstruiken rijd scheelt het ook.
Ik heb van die handschoenen met afgeknipte vingers en gaas voor in de zomer, en normale dichte voor in de winter.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_117214897
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 22:13 schreef kanovinnie het volgende:
Handschoenen draag ik altijd. Altijd.

Ben nu 1 keer hard op mijn bek gegaan, het scheelt gewoon schaafwonden. Je vangt de klap op met je handen. En als je langs brandnetels/bramenstruiken rijd scheelt het ook.
Ik heb van die handschoenen met afgeknipte vingers en gaas voor in de zomer, en normale dichte voor in de winter.
Daar heb je gelijk in, maar ik vind het gewoon niet prettig zitten. Dat kan te maken hebben met incompatibiliteit met het merk dat ik heb, maar ik heb liever mijn handen vrij. In de zomer kan dat lastig zijn door gripverlies en in de winter met koude handen, maar dat is dan maar zo.

Ik ben ook een paar keer hard op mijn muil gegaan, maar heb mijn handen tot nu toe redelijk kunnen ontzien. Een keer had ik grote schaafplekken op mijn linkerhand en dat is ivm werk wel lastig (het staat zo stom op vergadering in pak+afgeragde handen), maar shit happens. Een beetje extra smalltalk is nooit weggegooid, haha.
pi_117222771
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 22:27 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar ik vind het gewoon niet prettig zitten. Dat kan te maken hebben met incompatibiliteit met het merk dat ik heb, maar ik heb liever mijn handen vrij. In de zomer kan dat lastig zijn door gripverlies en in de winter met koude handen, maar dat is dan maar zo.

Ik ben ook een paar keer hard op mijn muil gegaan, maar heb mijn handen tot nu toe redelijk kunnen ontzien. Een keer had ik grote schaafplekken op mijn linkerhand en dat is ivm werk wel lastig (het staat zo stom op vergadering in pak+afgeragde handen), maar shit happens. Een beetje extra smalltalk is nooit weggegooid, haha.
Dan weten ze in elk geval dat je meer doet dan alleen werken ;)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_117243470
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 september 2012 07:33 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Dan weten ze in elk geval dat je meer doet dan alleen werken ;)
En het is een leuke ijsbreker. :)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  dinsdag 25 september 2012 @ 19:09:08 #267
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_117243806
Één keer gemountainbiked op een mountainbike zonder voorvering zonder handschoenen aan. Had meer last van mijn handen aan het eind, dan van wat anders. Dus sindsdien gebruik ik echt ALTIJD handschoenen, ook al heb je er met voorvering veel minder last van.
Don't let my username fool you...
pi_117244789
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 19:02 schreef Marco001 het volgende:

[..]

En het is een leuke ijsbreker. :)
Haha, ja. Het werkt wonderbaarlijk goed in de smalltalk voorafgaande aan vergaderingen. Misschien moet ik maar vaker en harder op mijn plaat gaan dan. :P

Ik ben sowieso lomp (lees: hypercompetitief) met alles en forceer nogal gauw pijnlijke situaties. Ik heb na een ongeluk met karten twee weken als een manke Nelis naar vergaderingen moeten lopen. Er zit nog steeds een soort deukje en een donker plekje in mijn linkerbeen. Best maf eigenlijk, want het is inmiddels toch al wel 4 maanden geleden denk ik.

Gelukkig blijft het bij een paar valpartijen op de fiets en ik fiets altijd met de instellingen no pain, no gain :P Die instelling werkt voor veel dingen prima, maar ik schiet mijn doel dus wel eens voorbij.
pi_117247283
Haha ken ik. :)
Met mijn oude hardtail een keer iemand een tabletop zien springen op de 4x baan in Willingen, dacht: dat kan ik vast ook wel(had nog nooit gejumpt...)
Niet dus, startheuvel afgegaan, gigantisch veel snelheid, jump van 10 meter ver ofzo, waarna ik hard onder uit ging.. :O
Precies voor een paar meiden.. (was een wandelpad langs..)
Gelukkig niks aan overgehouden, op een paar schaafwonden na.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_117247538
Pff, bobshop.de is ver uitverkocht met leuke en mooie regenbestendigde thermo fietskleding
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_117257049
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 september 2012 20:22 schreef Crazy-M het volgende:
Pff, bobshop.de is ver uitverkocht met leuke en mooie regenbestendigde thermo fietskleding
chainreactioncycles.com heeft sale(ook hele mooie shorts trouwens!)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_117257382
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 september 2012 20:22 schreef Crazy-M het volgende:
Pff, bobshop.de is ver uitverkocht met leuke en mooie regenbestendigde thermo fietskleding
Je hebt ook nog een zaak als Wiggle ( http://www.wiggle.co.uk/ ). Ik heb er zelf geen ervaring mee, want ik doe het liever ouderwetsch in den winckel, maar ik heb er goede verhalen over gehoord uit mijn omgeving.
pi_117273875
quote:
Bedankt voor je inschrijving voor de 15e AGU Egmond-Pier-Egmond. Je hebt gekozen voor het onderdeel ATB strandrace recreatie.
En vrijdag gaat mijn fiets naar de LBS. *O*
-weg-
pi_117286544
Mn verzekeringsagent wil toch de fiets apart verzekeren. Hij gaat kijken of dat mogelijk is zonder slot :P
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_117301967
Trouwens bij Bobshop.de komt nu de nieuwe collectie online schijnbaar *O*
Zag gisteren in 1 keer allemaal gave shirts enzo, wel pas leverbaar vanaf de 29ste, wordt dit weekend dus even shoppen daar

Waarom is MTB een dure hobby :P
Net gekeken voor kleding en ben gewoon bijna 4 a 500 euro kwijt :o
maar dan wel:
Wind en waterafstotende broek + bij behorende vest
Een shirt met lange mouwen
Een helmmuts
Schoencovers.

[ Bericht 42% gewijzigd door Crazy-M op 27-09-2012 21:38:03 ]
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_117344795
quote:
2s.gif Op donderdag 27 september 2012 08:03 schreef Crazy-M het volgende:
Trouwens bij Bobshop.de komt nu de nieuwe collectie online schijnbaar *O*
Zag gisteren in 1 keer allemaal gave shirts enzo, wel pas leverbaar vanaf de 29ste, wordt dit weekend dus even shoppen daar

Waarom is MTB een dure hobby :P
Net gekeken voor kleding en ben gewoon bijna 4 a 500 euro kwijt :o
maar dan wel:
Wind en waterafstotende broek + bij behorende vest
Een shirt met lange mouwen
Een helmmuts
Schoencovers.
Ken wel duurdere hobby's...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  vrijdag 28 september 2012 @ 11:09:24 #277
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_117345310
quote:
2s.gif Op donderdag 27 september 2012 08:03 schreef Crazy-M het volgende:
Trouwens bij Bobshop.de komt nu de nieuwe collectie online schijnbaar *O*
Zag gisteren in 1 keer allemaal gave shirts enzo, wel pas leverbaar vanaf de 29ste, wordt dit weekend dus even shoppen daar

Waarom is MTB een dure hobby :P
Net gekeken voor kleding en ben gewoon bijna 4 a 500 euro kwijt :o
maar dan wel:
Wind en waterafstotende broek + bij behorende vest
Een shirt met lange mouwen
Een helmmuts
Schoencovers.
Ik fiets voor 1/10 van dat bedrag voor kleding... Het is maar net wat voor eisen je stelt en wat je eraan kwijt wilt. Heb al dure hobby's zat :{w
Don't let my username fool you...
  vrijdag 28 september 2012 @ 11:12:44 #278
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_117345424
schoencover ff mee uitkijken, heb net in een week tijd een set hoesjes van 45 euro naar de kloten gejaagd omdat ze tegen mijn crank aanwreven...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_117345571
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:09 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik fiets voor 1/10 van dat bedrag voor kleding... Het is maar net wat voor eisen je stelt en wat je eraan kwijt wilt. Heb al dure hobby's zat :{w
Inderdaad. ;) Heb zelf als het kouder is gewoon een oude broek aan en wel een fietsjasje. Helmmuts, schoencovers e.d heb ik niet eens..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_117345576
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:12 schreef Klonk het volgende:
schoencover ff mee uitkijken, heb net in een week tijd een set hoesjes van 45 euro naar de kloten gejaagd omdat ze tegen mijn crank aanwreven...
die van BB die jij liet zien ?
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:09 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik fiets voor 1/10 van dat bedrag voor kleding... Het is maar net wat voor eisen je stelt en wat je eraan kwijt wilt. Heb al dure hobby's zat :{w
liever wat kwaliteit dan die kleding van de Aldi waarvan je niet zeker weet of dat wel degelijk materiaal is :@

maar het is idd iets wat je zelf zo duur kunt maken als je wilt :)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_117345585
Ik heb een normaal regenpak gekocht van Tenson voor 79 euro, was 199,99.
TENSON biscaya bij V&D in de aanbieding. Thermo ondervest haal ik bij de Lidl.
Ik heb een Cube Teamline Multijacket 99 euro, maar is het waard.

Nu ben ik nog op zoek naar een waterafstotende panty, die voor de herfst/winter bedoeld is.
Ik heb die dingen nooit gedragen dus ik weet ook niet of mensen daar bij kou nog een extra laag onder hebben. Een dubbele panty.

IIg, waterafstotend, liefst met zeem en voor de winter, iemand tips?
-weg-
pi_117345617
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:18 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Inderdaad. ;) Heb zelf als het kouder is gewoon een oude broek aan en wel een fietsjasje. Helmmuts, schoencovers e.d heb ik niet eens..
mijn schoenen zijn vrij wind door latend om het zo maar te zeggen :)
ook 1 plas en het water loopt uit mn schoenen, vrij luchtige gehaald
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  vrijdag 28 september 2012 @ 11:21:46 #283
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_117345670
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:18 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Inderdaad. ;) Heb zelf als het kouder is gewoon een oude broek aan en wel een fietsjasje. Helmmuts, schoencovers e.d heb ik niet eens..
Dat dus... Winddicht jasje moet ik nog eens kopen, maar bij iTek ben ik daar ook niet meer dan 25 euro voor kwijt. Schoencovers? Wist niet eens dat die dingen bestonden. Gewoon een extra paar (thermo)sokken en dat is voldoende. En dan heb ik een paar versleten Skechers aan waar al gaten in zitten :')

En bij te slecht weer ga ik toch niet naar buiten... Toch tegen alle wil in gaan zou voor mij alle lol bederven van de sport.
Don't let my username fool you...
pi_117345774
degene die Duchene Herroes wilt rijden komend jaar:
als je voor 1 oktober inschrijft en je bent deelnemer 100 krijg je dit shirt:
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_117346934
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:18 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Inderdaad. ;) Heb zelf als het kouder is gewoon een oude broek aan en wel een fietsjasje. Helmmuts, schoencovers e.d heb ik niet eens..
schoencover is toch wel vereist als je rond het vriespunt gaat fietsen hoor. Verder ben ik ook wel cheap qua kleding, maar dat heb ik wel nodig. Omdat schoorl/bergen voor mij het dichtste bij huis is mtb ik sowieso alleen maar tussen oktober en maart. Want dat parcours is in de zomer haast niet te doen.
  vrijdag 28 september 2012 @ 12:13:08 #286
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_117347309
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:21 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat dus... Winddicht jasje moet ik nog eens kopen, maar bij iTek ben ik daar ook niet meer dan 25 euro voor kwijt. Schoencovers? Wist niet eens dat die dingen bestonden. Gewoon een extra paar (thermo)sokken en dat is voldoende. En dan heb ik een paar versleten Skechers aan waar al gaten in zitten :')
Zodra het een beetje koud wordt en er plassen liggen red je het niet met alleen thermo-sokken. Wanneer je dan bij de eerste plas je schoenen en sokken nat hebt krijg je gigantisch koude poten.

quote:
En bij te slecht weer ga ik toch niet naar buiten... Toch tegen alle wil in gaan zou voor mij alle lol bederven van de sport.
Niks mooier dan in de stromende regen fietsen, als je drijfnat bent maakt het toch niet meer uit.

Vaak zat vloekend onder de douce gestaan terwijl mijn handen en voeten weer ontdooiden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:18 schreef Auti het volgende:

Nu ben ik nog op zoek naar een waterafstotende panty, die voor de herfst/winter bedoeld is.
Ik heb die dingen nooit gedragen dus ik weet ook niet of mensen daar bij kou nog een extra laag onder hebben. Een dubbele panty.
Ik kan het altijd goed redden met korte broek + lange broek aan. Eigenlijk nooit dubbele laag aangehad over mijn benen. Mijn bovenlichaam pak ik wel wat beter in.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  vrijdag 28 september 2012 @ 12:17:04 #287
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_117347415
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 september 2012 12:13 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Zodra het een beetje koud wordt en er plassen liggen red je het niet met alleen thermo-sokken. Wanneer je dan bij de eerste plas je schoenen en sokken nat hebt krijg je gigantisch koude poten.

[..]

Niks mooier dan in de stromende regen fietsen, als je drijfnat bent maakt het toch niet meer uit.

Vaak zat vloekend onder de douce gestaan terwijl mijn handen en voeten weer ontdooiden.
Dan zie ik er écht de lol niet meer van in. Dat is voor mij dé manier om een ongelofelijke afkeer van de sport te krijgen. Ik ben niet gemaakt voor ijzig koude temperaturen en blijf dan ook graag binnen.
Don't let my username fool you...
pi_117348154
Net trouwens de nieuwe Bike gehaald, verdomme, wat staan daar weer gave trails in..
Dit keer o.a. de Bond-trail: Over de St. Moritz: start in Corviglia, (2431 meter) finish in Chantarella op 2005 meter hoogte.. :) hoogste punt is 2448 meter, vanaf daar vrijwel alleen maar downhill over erg flowerige paden zo te zien...
enige nadeel: route is 4 km lang..

Mocht ik s'winters gaan biken, doe ik sowieso mijn schoenen uit Finland aan, extreem grippy zool met titanium spikes, en waterdicht. In Finland vanaf Januari tot April ook gebruikt.. Heerlijk warm. :)
Was daar ook wel nodig: 1.50 meter sneeuw.
Verder had ik toen altijd gewoon of een normale baggy aan, of zo'n Thermo baggy van CenA(20 euro.. :P ), tshirt, vest en winterjas.. Zelfs met -30 was dat voor mij prima uit te houden.

Maar ik zal dan ook nooit express in de regen ofzo gaan fietsen, dan is de lol er voor mij snel af..
Zondag heb ik een toertocht, als het dan een beetje regent is dat niet anders, maar ga ik gewoon. Als het hard regent ga ik niet meerijden..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_117348271
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 september 2012 12:13 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Zodra het een beetje koud wordt en er plassen liggen red je het niet met alleen thermo-sokken. Wanneer je dan bij de eerste plas je schoenen en sokken nat hebt krijg je gigantisch koude poten.

[..]

Niks mooier dan in de stromende regen fietsen, als je drijfnat bent maakt het toch niet meer uit.

Vaak zat vloekend onder de douce gestaan terwijl mijn handen en voeten weer ontdooiden.

[..]

Ik kan het altijd goed redden met korte broek + lange broek aan. Eigenlijk nooit dubbele laag aangehad over mijn benen. Mijn bovenlichaam pak ik wel wat beter in.
Met die koude poten had ik vorig jaar jah.
Dan is het gewoon niet meer leuk om ver te fietsen als je voeten koud aanvoelen
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  vrijdag 28 september 2012 @ 13:04:01 #290
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_117348918
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 12:17 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dan zie ik er écht de lol niet meer van in. Dat is voor mij dé manier om een ongelofelijke afkeer van de sport te krijgen. Ik ben niet gemaakt voor ijzig koude temperaturen en blijf dan ook graag binnen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 12:39 schreef Marco001 het volgende:
Maar ik zal dan ook nooit express in de regen ofzo gaan fietsen, dan is de lol er voor mij snel af..
Zondag heb ik een toertocht, als het dan een beetje regent is dat niet anders, maar ga ik gewoon. Als het hard regent ga ik niet meerijden..
Ik heb een aantal jaar in verenigingsverband getraind. Met een aantal zeer fanatieke fietsers (nederlands kampioenen, jongens uit gesponsorde teams), dan werd er gewoon gefietst, weer of geen weer.

Ik moet me er bij kutweer ook altijd toe zetten. Maar voel me altijd erg goed als ik toch ben gegaan.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  vrijdag 28 september 2012 @ 13:10:01 #291
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_117349141
Ik ben niet zo ontzettend competitief ingesteld, daar zal het wel aan liggen. Ik heb die "ik moet en zal niet opgeven, want die anderen doen dat ook niet" mentaliteit niet, nooit gehad, zal wel aan mij liggen :+
Don't let my username fool you...
  vrijdag 28 september 2012 @ 15:03:44 #292
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_117353680
[quote]2s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:18 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

die van BB die jij liet zien ?

[..]

probleem is opgelost, krijg nieuwe pedalen, die net 6 mm meer ruimte hebben dan mijn huidige.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 28 september 2012 @ 15:04:50 #293
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_117353719
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 september 2012 12:43 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Met die koude poten had ik vorig jaar jah.
Dan is het gewoon niet meer leuk om ver te fietsen als je voeten koud aanvoelen
tuurlijk wel, hoe kouder het is hoe meer je je kunt verheugen op een warme douche en een warme kop koffie :P

en het is zo'n lekker, tjakkaaaa, dat heb ik mooi ff geflikt gevoel :7
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 28 september 2012 @ 15:27:25 #294
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117354496
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:09 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik fiets voor 1/10 van dat bedrag voor kleding... Het is maar net wat voor eisen je stelt en wat je eraan kwijt wilt. Heb al dure hobby's zat :{w
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 12:17 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dan zie ik er écht de lol niet meer van in. Dat is voor mij dé manier om een ongelofelijke afkeer van de sport te krijgen. Ik ben niet gemaakt voor ijzig koude temperaturen en blijf dan ook graag binnen.
:D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_117356889
Trouwens, we hadden het in het vorige topic toch over British Columbia?
In de nieuwe Bike staat daar een coverstory over, de beste spots in BC.. :)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_117357762
Woohoo!! Reba voorvork is gemonteerd. Wat een verschil! Alleen al qua gewicht. _O_
Banden en pompje staan nog in bestelling, als de banden erop zitten dan maak ik wel wat foto's.
-weg-
pi_117384393
quote:
Bedankt voor je inschrijving voor de 15e AGU Egmond-Pier-Egmond. Je hebt gekozen voor het onderdeel ATB strandrace recreatie.
:)
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_117390364
Gisteren de nieuwe kleding besteld *O*
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_117416309
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 12:12 schreef MarcoD het volgende:

[..]

:)
^O^ Ik ben er ook bij.
-weg-
pi_117418762
Ik kon mijn fiets net kwijt voor 1700 euro, ik heb geweigerd.
-weg-
  zondag 30 september 2012 @ 13:00:37 #301
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_117420184
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 12:03 schreef Auti het volgende:
Ik kon mijn fiets net kwijt voor 1700 euro, ik heb geweigerd.
Waar reed/rijd je ook alweer op? en hoezo kreeg je ineens zo'n bod? en waarom heb je geweigerd? ;)
26"
Fading slowly.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')