abonnement Unibet Coolblue
pi_117477155
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:51 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Fraaie fiets! mooie kleuren!
Hoe neem je water mee?

[..]

Nee, onder mijn eigen naam, maar die hoeft niet iedereen hier te weten :P
En er is geen budget voor fietskleding denk ik. En ik wil niet met FOK! kleding fietsen.

Hoe ga jij heen? Op de fiets of met de auto?

[..]

4, No-P doet ook mee (uit het wielrentopic)
Ok, heel jammer! niet dat ik in fok kleding wil hoor :P
Misschien dat ik op fiets heen ga ~30-40 min trappen, afhankelijk van de temperatuur en anders fiets heen en auto terug :) .
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  maandag 1 oktober 2012 @ 19:57:10 #77
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_117477297
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:51 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Fraaie fiets! mooie kleuren!
Hoe neem je water mee?
dank je erg blij mee.

Camelbak Rogue (2L) op de rug moet voldoende zijn.
  maandag 1 oktober 2012 @ 20:01:40 #78
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117477545
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:54 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Ok, heel jammer! niet dat ik in fok kleding wil hoor :P
Misschien dat ik op fiets heen ga ~30-40 min trappen, afhankelijk van de temperatuur en anders fiets heen en auto terug :) .
27 km, zal een uurtje fietsen zijn. Weet niet hoe laat de start is. Heen en terug is denk wel te doen, anders laat ik me ophalen door een vriend of familie.
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:57 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

dank je erg blij mee.

Camelbak Rogue (2L) op de rug moet voldoende zijn.
Ah, zag alleen die gereedschapsbidon en verder geen bidonhouder.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_117477625
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:43 schreef mrPanerai het volgende:
en een fotootje van m'n eerste beginnersfietsje.
Leuk speelgoed! :)

Iemand hier nog tips voor het reinigen van de ketting? Ik heb zo'n schoonmaaksetje met borstelwieltjes gehad, maar dat was geen succes (goedkope prul). Nu heb je zo'n duurdere uitvoering van Park Tools, werkt dat een beetje? Of kun je tegenwoordig iets anders in huis halen daarvoor?



De hele ketting losmaken d.m.v. schakel/pons lijkt me ook een beetje teveel van het goede iedere rit.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  maandag 1 oktober 2012 @ 20:09:29 #80
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_117477980
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 20:01 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
.

[..]

Ah, zag alleen die gereedschapsbidon en verder geen bidonhouder.
Ik vond dat de bidons op m'n racefiets te veel veel morsten met kleverige vlekken op m'n frame, ik heb voor de mtb dus voor een andere oplossing gekozen.
  maandag 1 oktober 2012 @ 20:10:35 #81
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_117478059
Ik heb me al ingeschreven voor de nightride in bergen op zoom.

Nog fok!kers die daar de duisternis ingaan?
  maandag 1 oktober 2012 @ 20:14:59 #82
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_117478328
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:10 schreef the85mc het volgende:
Na een uur wordt mn kracht minder, na uur en 3 kwartier val ik helemaal stil en echt 0 kracht meer om de pedalen rond te krijgen. Dan voelt zelfs vlak asfalt alsof je heuvelop door mul zand fietst. En daarom eet ik na een uur, duurt een tijdje voor het op is genomen in je lichaam.
Ik heb juist dat ik na ongeveer drie kwartier á een uur over die snelle moeheid heen ben en dat het dan lekkerder gaat. Honger heb ik nog nooit gehad tijdens het fietsen...
Don't let my username fool you...
pi_117478735
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 12:01 schreef Marco001 het volgende:
Aha..
Zie net dat ik in dat weekend Eifel een erg leuke trail ben misgelopen:
Ziet er wel super gaaf uit :)
quote:
leuke meiden, met een leuke hobby :D
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_117478947
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:03 schreef kanovinnie het volgende:
Krijgen jullie na een uur al een hongerklop? Dat klopt echt niet. Wat bedoelen jullie met een hongerklop? Dat je totaal geen energie meer hebt, stilvalt en zwarte vlekken voor je ogen krijgt?
nee niet echt, maar ik houd meestal gewoon ff korte pauze :)
wel lekker om dan even snel iets te pakken
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:43 schreef mrPanerai het volgende:
Na de racer nu de overstap gemaakt naar het mountainbiken.

Zondag eerste rit gemaakt en ik ben eigenlijk al vanaf de eerste keer helemaal om.

en een fotootje van m'n eerste beginnersfietsje.

[ afbeelding ]

and the bigman himself :7
[ afbeelding ]
Mooie fiets, welke omgeving maak je de bossen onveilig ?
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 20:02 schreef wormtrein het volgende:

[..]

Leuk speelgoed! :)

Iemand hier nog tips voor het reinigen van de ketting? Ik heb zo'n schoonmaaksetje met borstelwieltjes gehad, maar dat was geen succes (goedkope prul). Nu heb je zo'n duurdere uitvoering van Park Tools, werkt dat een beetje? Of kun je tegenwoordig iets anders in huis halen daarvoor?

[ afbeelding ]

De hele ketting losmaken d.m.v. schakel/pons lijkt me ook een beetje teveel van het goede iedere rit.
werkt goed, wel even goed vastklikken, gebruik het zelf ook.

En bericht van de Bobshop:
Hallo Heer Crazy-M,

Vandaag is het volgende pakket met Federal Express naar u verzonden:
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  maandag 1 oktober 2012 @ 20:31:43 #85
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117479392
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2012 20:09 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Ik vond dat de bidons op m'n racefiets te veel veel morsten met kleverige vlekken op m'n frame, ik heb voor de mtb dus voor een andere oplossing gekozen.
Verschillende bidons geprobeerd?

Ik zit ook te denken aan een camelbag, maar dan wel met rugzak. Ik weet nog niet hoeveel opbergruimte ik wil. iig genoeg om wat kleding/eten mee te nemen en reserve/reparatiemateriaal en ehbo spullen.
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2012 20:10 schreef mrPanerai het volgende:
Ik heb me al ingeschreven voor de nightride in bergen op zoom.

Nog fok!kers die daar de duisternis ingaan?
Niet daar. Ik rij wel vaker in het donker. Heb zo'n 1800 lumen lamp die ik op mijn helm heb gemaakt.
quote:
2s.gif Op maandag 1 oktober 2012 20:25 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

nee niet echt, maar ik houd meestal gewoon ff korte pauze :)
wel lekker om dan even snel iets te pakken

[..]

Mooie fiets, welke omgeving maak je de bossen onveilig ?

[..]

werkt goed, wel even goed vastklikken, gebruik het zelf ook.

En bericht van de Bobshop:
Hallo Heer Crazy-M,

Vandaag is het volgende pakket met Federal Express naar u verzonden:
Ik stop alleen als ik gevallen ben of misschien na een pittige klim. Maar meestal ga ik gewoon door.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_117479561
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 20:31 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Verschillende bidons geprobeerd?

Ik zit ook te denken aan een camelbag, maar dan wel met rugzak. Ik weet nog niet hoeveel opbergruimte ik wil. iig genoeg om wat kleding/eten mee te nemen en reserve/reparatiemateriaal en ehbo spullen.

[..]

Ik stop alleen als ik gevallen ben of misschien na een pittige klim. Maar meestal ga ik gewoon door.
Ik heb ook een camelbag, maar heb nu weer een bidonhouder, vind ik toch wat makkelijker dan een camelbag. Vooral met drinken.

En ik stop dan alleen als ik van het parcour afben, even zitten, en daarna weer door. Kwam er achter dat ik 2 maanden lang geen lange afstanden heb gefietst :o
moet er weer ff inkomen :@
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  maandag 1 oktober 2012 @ 20:36:14 #87
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117479734
quote:
2s.gif Op maandag 1 oktober 2012 20:34 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Ik heb ook een camelbag, maar heb nu weer een bidonhouder, vind ik toch wat makkelijker dan een camelbag. Vooral met drinken.

En ik stop dan alleen als ik van het parcour afben, even zitten, en daarna weer door. Kwam er achter dat ik 2 maanden lang geen lange afstanden heb gefietst :o
moet er weer ff inkomen :@
Wat vond je er onhandig aan? Ik vind het vooral onhandig dat die bidons volzitten met modder na een ritje. En dat het onhandig is om wat te drinken als je over onverharde paden gaat.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_117479982
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 20:36 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat vond je er onhandig aan? Ik vind het vooral onhandig dat die bidons volzitten met modder na een ritje. En dat het onhandig is om wat te drinken als je over onverharde paden gaat.
Drinken met die slang, als je dan even loslaat vliegen de druppels over je kleding (nu heb je normaal gezien alleen water in je camelbag maar toch. Pak even snel de bidon, ook al zitten daar ook idd wat lastige puntjes aan.

Misschien dat het wel aan het model camelbag ligt dat het drinken wat lastiger is
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_117479993
En nog een filmpje voor de lefgozers:
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  maandag 1 oktober 2012 @ 20:41:14 #90
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117480078
quote:
2s.gif Op maandag 1 oktober 2012 20:39 schreef Crazy-M het volgende:
En nog een filmpje voor de lefgozers:
100% vertrouwen in zowel je materiaal als je eigen conditie.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_117480112
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 20:31 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Verschillende bidons geprobeerd?

Ik zit ook te denken aan een camelbag, maar dan wel met rugzak. Ik weet nog niet hoeveel opbergruimte ik wil. iig genoeg om wat kleding/eten mee te nemen en reserve/reparatiemateriaal en ehbo spullen.

[..]

Niet daar. Ik rij wel vaker in het donker. Heb zo'n 1800 lumen lamp die ik op mijn helm heb gemaakt.

[..]
Ik heb 2 camelbak Podium Chill bidon's.. Kost wat(15,- en 18,-) maar werkt super!
Ik stop alleen als ik gevallen ben of misschien na een pittige klim. Maar meestal ga ik gewoon door.
Ik heb 2 camelbak Podium Chill bidon's.. Kost wat(15,- en 18,-) maar werkt super!
Oh, en ik rijd ook altijd gewoon door..

Net trouwens met mijn ma over de beachrace gehad, wil opzich wel heen.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_117480205
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 20:41 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

100% vertrouwen in zowel je materiaal als je eigen conditie.
dat heb ik nog niet :@
Maar daarom ben ik nu ook het parcour hier in de duinen rustig aan het oefenen.

Even de bocht techniek en wat kleine klimetjes oefenen.
Ik merk gewoon dat ik op de gewone stukken qwa snelheid enzo mee kan met de andere rijders op het parcour, maar zodra de techniek om de hoek komt kijken wordt het minder. Een MTB cursus zal voor mij dus ook niet verkeerd zijn denk ik, maar die zijn volgens mij vorige week begonnen
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  maandag 1 oktober 2012 @ 20:47:11 #93
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117480450
quote:
2s.gif Op maandag 1 oktober 2012 20:43 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

dat heb ik nog niet :@
Maar daarom ben ik nu ook het parcour hier in de duinen rustig aan het oefenen.

Even de bocht techniek en wat kleine klimetjes oefenen.
Ik merk gewoon dat ik op de gewone stukken qwa snelheid enzo mee kan met de andere rijders op het parcour, maar zodra de techniek om de hoek komt kijken wordt het minder. Een MTB cursus zal voor mij dus ook niet verkeerd zijn denk ik, maar die zijn volgens mij vorige week begonnen
Op de technische stukken leg ik het af tegen mijn collega. daartegenover staat dat ik hem op de rechtere stukken keihard voorbij kom zetten :D
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 20:41 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Ik heb 2 camelbak Podium Chill bidon's.. Kost wat(15,- en 18,-) maar werkt super!
Oh, en ik rijd ook altijd gewoon door..

Net trouwens met mijn ma over de beachrace gehad, wil opzich wel heen.
Wat is er zo speciaal aan? Die beachrace is wel echt zwaar he, het is waarschijnlijk 17 km tegenwind en 17 km voor de wind. Door het zand. Meestal bij de zee, maar ook een paar stukken door het zachte, mulle zand.

Wil je niet van het idee afpraten, maar zodat je 't weet ;)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_117480584
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 20:47 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

1Op de technische stukken leg ik het af tegen mijn collega. daartegenover staat dat ik hem op de rechtere stukken keihard voorbij kom zetten :D

Merk ook wel dat ik met die 29er makkelijker snelheid houd in het bos, en afgelopen zondag ook wat platter door de bochten durfde te gaan.
Alleen nog vaak dat ik denk niet haal, afrem en dan denk van jah: De bocht kon harder.

En reed er iemand in Schoorl?

quote:
Het ziet er nu naar uit dat ongeveer de helft van de route zal komen te vervallen(ten westen van de Julianalaan, het asfaltfietspad richting de Berenkuil).

Vanwege de branden van vorig jaar is veel van dit bos dood en zal gekapt worden. Omdat stuifduinen volgens de Natura 200 wetgeving een uitbreidingsprioriteit hebben zal Staatsbosbeheer grote gedeeltes van het verbrandde gebied moeten omtoeveren tot stuifduinen. Het moge duidelijk zijn dat fietsen in stuifduinen verre van ideaal is....Er blijft dan zo'n 7km mountainbikeroute over.
Zijn wel bezig met nieuwe stuk parcour:
http://www.mtbroutes.nl/i(...)ate-mtbroute-schoorl
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  maandag 1 oktober 2012 @ 20:50:18 #95
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117480625
quote:
2s.gif Op maandag 1 oktober 2012 20:49 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Merk ook wel dat ik met die 29er makkelijker snelheid houd in het bos, en afgelopen zondag ook wat platter door de bochten durfde te gaan.
Alleen nog vaak dat ik denk niet haal, afrem en dan denk van jah: De bocht kon harder.

En reed er iemand in Schoorl?

[..]

Zijn wel bezig met nieuwe stuk parcour:
http://www.mtbroutes.nl/i(...)ate-mtbroute-schoorl
Marco rijd er wekelijks, ik volg die gasten op facebook. Weet niet wanneer ze het gaan afsluiten.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_117480648
quote:
2s.gif Op maandag 1 oktober 2012 20:39 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Drinken met die slang, als je dan even loslaat vliegen de druppels over je kleding (nu heb je normaal gezien alleen water in je camelbag maar toch. Pak even snel de bidon, ook al zitten daar ook idd wat lastige puntjes aan.

Misschien dat het wel aan het model camelbag ligt dat het drinken wat lastiger is
Ik gebruik ook altijd een bidon (of eigenlijk meestal 2). Idee van een camelbak lijkt me niet echt iets; heb niet graag iets op m'n rug, zeker als het warm is word dat (lijkt me) nogal snel klef? En als je door de regen/modder fiets en het spat allemaal op, zit je hele tas onder. Lijkt me toch lastiger schoonmaken dan een fietsshirtje dat je in de was gooit :P.
pi_117480767
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 20:47 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Op de technische stukken leg ik het af tegen mijn collega. daartegenover staat dat ik hem op de rechtere stukken keihard voorbij kom zetten :D

[..]

Wat is er zo speciaal aan? Die beachrace is wel echt zwaar he, het is waarschijnlijk 17 km tegenwind en 17 km voor de wind. Door het zand. Meestal bij de zee, maar ook een paar stukken door het zachte, mulle zand.

Wil je niet van het idee afpraten, maar zodat je 't weet ;)
Ik weet het, tegen de wind in fietsen ben ik wel gewend: aan de ene kant de zee, aan de andere kant de polders.. Daar zou ik ook nog een hele herfst/winter op kunnen trainen..
Het strandfietsen daar en tegen niet echt, hier is namelijk vrij weinig strand, maar wel heel veel slik waar je echt niet in vooruitkomt.
Daarnaast, 35 km is nou ook niet een bijzonder grote afstand.. Kan ik mooi trainen door s'winters af en toe naar de Duitse grens te fietsen(c.a. 30 km heen over de dijk..)
Zit voornamelijk te twijfelen omdat Egmond 3 uur rijden is..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_117480916
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 20:53 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Ik weet het, tegen de wind in fietsen ben ik wel gewend: aan de ene kant de zee, aan de andere kant de polders.. Daar zou ik ook nog een hele herfst/winter op kunnen trainen..
Het strandfietsen daar en tegen niet echt, hier is namelijk vrij weinig strand, maar wel heel veel slik waar je echt niet in vooruitkomt.
Daarnaast, 35 km is nou ook niet een bijzonder grote afstand.. Kan ik mooi trainen door s'winters af en toe naar de Duitse grens te fietsen(c.a. 30 km heen over de dijk..)
Zit voornamelijk te twijfelen omdat Egmond 3 uur rijden is..
35 km over het strand door het mulle zand ... is niet 30 km over een dijk he ;)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_117480991
quote:
2s.gif Op maandag 1 oktober 2012 20:49 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Merk ook wel dat ik met die 29er makkelijker snelheid houd in het bos, en afgelopen zondag ook wat platter door de bochten durfde te gaan.
Alleen nog vaak dat ik denk niet haal, afrem en dan denk van jah: De bocht kon harder.

En reed er iemand in Schoorl?

[..]

Zijn wel bezig met nieuwe stuk parcour:
http://www.mtbroutes.nl/i(...)ate-mtbroute-schoorl
Ik rij er redelijk vaak, laatste tijd iets minder door vakanties van maatjes en dergelijke.
Zoiets is het plan om ongeveer te doen:

Door vergunningen etc kan het wel nog even duren, bomen worden volgens mij rond oktober gekapt hoewel dat niet helemaal zeker is.

Morgen ochtend weer door de duinen knallen *O* en in middag misschien nog rondje Schoorl,
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')