Eerder als 70. En tegenwind is dubbelzwaar.quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:55 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
35 km over het strand door het mulle zand ... is niet 30 km over een dijk he
Onderschat het niet is mijn enige tip. Er is een reden dat het "maar" 35 km is.quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:53 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ik weet het, tegen de wind in fietsen ben ik wel gewend: aan de ene kant de zee, aan de andere kant de polders.. Daar zou ik ook nog een hele herfst/winter op kunnen trainen..
Het strandfietsen daar en tegen niet echt, hier is namelijk vrij weinig strand, maar wel heel veel slik waar je echt niet in vooruitkomt.
Daarnaast, 35 km is nou ook niet een bijzonder grote afstand.. Kan ik mooi trainen door s'winters af en toe naar de Duitse grens te fietsen(c.a. 30 km heen over de dijk..)
Zit voornamelijk te twijfelen omdat Egmond 3 uur rijden is..
klopt, maar ik heb het over 30 km enkele reis, in totaal dus 60...quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:55 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
35 km over het strand door het mulle zand ... is niet 30 km over een dijk he
Dus kan nog wel even duren eer alles klaar is.quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:56 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ik rij er redelijk vaak, laatste tijd iets minder door vakanties van maatjes en dergelijke.
Zoiets is het plan om ongeveer te doen:
[ afbeelding ]
Door vergunningen etc kan het wel nog even duren, bomen worden volgens mij rond oktober gekapt hoewel dat niet helemaal zeker is.
Morgen ochtend weer door de duinen knallen en in middag misschien nog rondje Schoorl,
Ziet er makkelijk uit in het begin, maar als je daarna die gasten ziet zwoegen. moet je wel erg goede conditie en materiaal hebbenquote:
Kijk je nu niet naar de profs?quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:01 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Dus kan nog wel even duren eer alles klaar is.
[..]
Ziet er makkelijk uit in het begin, maar als je daarna die gasten ziet zwoegen. moet je wel erg goede conditie en materiaal hebben
Sodeju, krijg al hoogtevrees bij het bekijken van het filmpje, dus nee, dat zou ik nooit durven.quote:
o zal wel eens kunnenquote:
Ik sla ook graag overquote:Op maandag 1 oktober 2012 21:10 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Sodeju, krijg al hoogtevrees bij het bekijken van het filmpje, dus nee, dat zou ik nooit durven.
Nee. Het reglement staat op de site.quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:21 schreef kanovinnie het volgende:
Mag je Egmond-pier-egmond op een veldrijfiets doen?
Waar zie je dat staan?quote:
.quote:
http://www.aguegmondpieregmond.nl/reglement-individueel/quote:1.3. Deelnemers aan de wedstrijd mogen volgens KNWU reglement niet op veldritfietsen fietsen.
Dat had ik gezien ja, maar eerder spreken ze over de prestatie rit (recreatieve rit dus) en de wedstrijd (zie 1.1). Vandaar dat ik denk dat het bij de prestatie rit wel toegestaan is.quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:24 schreef Auti het volgende:
[..]
.
[..]
http://www.aguegmondpieregmond.nl/reglement-individueel/
Dan zou je even contact op moeten nemen met de organisatie, ik denk dat het niet is toegestaan.quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat had ik gezien ja, maar eerder spreken ze over de prestatie rit (recreatieve rit dus) en de wedstrijd (zie 1.1). Vandaar dat ik denk dat het bij de prestatie rit wel toegestaan is.
Zo zag ik bij de draftbike wedstrijden van MTB noordwest een MTB met een racestuur erop....quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:28 schreef kaasplankje het volgende:
Blijft ook een beetje vaag sinds 29"wel is toegestaan door de UCI bij mtb wedstrijden. Ik snap dat ook niet echt, je kan dan toch ook een recht stuur op je crosser zetten en mee gaan doen met mtb wedstrijden? Wat is dan nog het onderscheid?
Was dat niet bij de race van mens tegen paard? (of hoe dat werd genoemd)quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zo zag ik bij de draftbike wedstrijden van MTB noordwest een MTB met een racestuur erop....
Die bedoel ik ja.quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:37 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Was dat niet bij de race van mens tegen paard? (of hoe dat werd genoemd)
Dat was meer voor de show, stond buiten de wedstrijdenquote:
mij niet bellen voor dat filmpje.quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:56 schreef Garagardo het volgende:
Godver, dat gaat hard! Iedereen aan de strandrace
Lijkt me ook tof, maar ik ben dan waarschijnlijk niet in Nederland. Hier zijn geen strandraces, maar het ziet er op die videos uitdagender uit dan ik had verwacht. Zeker als je achterin zit lijkt het hier en daar gewoon op een motorcrossbaan
Tof filmpje van die linke fietsers hierboven ook. Ik weet niet of ik dat aan zou durven op dit moment. Heel af en toe kom ik wel van dit soort stukjes tegen die half weg geërodeerd zijn en waar je net langs kunt, maar daar val je hoogstens 3 meter ofzo haha. Wel een toffe uitdaging! Waar is dat ergens opgenomen?
In het Zuiden, bij Malaga dacht ik, heb je ook El camino (caminito) del rey. Dat is uiteraard niet te fietsen, maar zelfs te voet nog lastig genoeg. Die lijkt me ook wel eens leuk, maar voor de liefhebbers: als ze je pakken ben je geloof ik 6000 euro lichter
Klopt. Door de slechte staat van het pad en de afgrond van ruim 100 meter op sommige plaatsen is dit streng verboden terrein geworden. Er zijn wel veel waaghalzen die het toch doen, maar die riskeren dus die boete. De afgelopen 12 jaar zijn er zes doden gevallen en dat is natuurlijk best veel voor een wandelpadquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 06:29 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
mij niet bellen voor dat filmpje.
maar dus ook verboden terrein als ik het zo lees dat je 6000¤ lichter bent
Ik hou het wel bij fietsenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:51 schreef Garagardo het volgende:
[..]
Klopt. Door de slechte staat van het pad en de afgrond van ruim 100 meter op sommige plaatsen is dit streng verboden terrein geworden. Er zijn wel veel waaghalzen die het toch doen, maar die riskeren dus die boete. De afgelopen 12 jaar zijn er zes doden gevallen en dat is natuurlijk best veel voor een wandelpad
Vandaar de boete. Toch lijkt het me wel tof om te doen ... Ik vind richeltjes en klimmen wel tof, alhoewel omhoog natuurlijk wel veel makkelijker is dan naar beneden. Ik denk alleen niet dat ik daar genoeg ervaring mee heb om me aan dit pad te wagen.
13 km per uur? Kwam door die wind hoop ik? Ik gokte om de EPE met 20 km/uur te doen. Ik heb van die big apple'squote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:41 schreef MarcoD het volgende:
Vanmorgen 2 1/2 uur op de MTB gezeten, tegen het einde nog stuk strand meegepakt, nu heb ik alle stukken strand tussen Egmond en de pier een keer gereden, het stuk wat ik vandaag heb gedaan had een lastig stuk, ging van redelijk hard naar zacht zanden dus moest ik slingerend over het strand om een redelijk vooruit te komen. Windkracht 6 tegen dus was wel goede training voor EPE.
En met dikke noppenband voor, en kleine nopjes achter (Continental mountain king & race king) op band breedte, profiel en druk valt dus nog wel wat winst te pakken.
Distance 5.9 km
Avg Grade -0.0%
Elev Difference -1 m
Elev Gain 23 m
Elapsed Time 00:27:06
Resting Time 00:00:23
Average Speed 13.0 km/h
Average HR 173 bpm
Ja kwam ook door de wind, en met EPE rij je ook wel meer in waaier dus scheelte ook wel samen met betere banden helemaal!quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
13 km per uur? Kwam door die wind hoop ik? Ik gokte om de EPE met 20 km/uur te doen. Ik heb van die big apple's
Heb je enig idee wat een goede bandenspanning is op 't strand? 2 bar ofzo? Op de weg pomp ik die big apple's op tot 4/5quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:14 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ja kwam ook door de wind, en met EPE rij je ook wel meer in waaier dus scheelte ook wel samen met betere banden helemaal!
Als het zand keihard is omdat het vriest kan je ze rond 3 bar doen, maar bij normale omstandigheden is zo min mogelijk druk het best, onder 2 bar afhankelijk van de breedte. Sowieso is 4/5 bar niet nodig op de weg, die banden horen ook met een lagere druk gereden te worden.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb je enig idee wat een goede bandenspanning is op 't strand? 2 bar ofzo? Op de weg pomp ik die big apple's op tot 4/5
Big apple kan tot 5 bar hebben.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:43 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Als het zand keihard is omdat het vriest kan je ze rond 3 bar doen, maar bij normale omstandigheden is zo min mogelijk druk het best, onder 2 bar afhankelijk van de breedte. Sowieso is 4/5 bar niet nodig op de weg, die banden horen ook met een lagere druk gereden te worden.
Tubeless wordt ook wel aangeraden, enerzijds omdat je nog lagere druk kan rijden maar ook omdat je bij eventuele lek dan vaak door kan rijden omdat het zichzelf dicht.
Enige wat leuker is dan wachten op je pakketje is het openen van het pakketjequote:
Beter schakelen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:57 schreef the85mc het volgende:
Heb nog een andere vraag: mijn doel is om wat meer 'trekkracht' te hebben zodat ik sommigen heuvels net wat makkelijker kan halen. Daarvoor moet ik krachttraining doen, maar wat is nou het meest effectief? Ik doe al squats en lunges.
Ik kan ook nog lichter worden, maar dat was niet mijn vraag, Als ik midden in een klim zit vind ik het niet relaxt om nog een keer te moeten schakelen. Vaak schakel ik al wat terug als ik een heuveltje zie. Schakelen tijdens klimmen vind ik niet fijn, kans dat je helemaal stilvalt is te groot. Daarom wil ik meer power hebben dat ik makkelijker boven kom.quote:
Ik was serieus. Als je moet schakelen in de klim is het niet erg. Probeer wat lichter te schakelen als je merkt dat het te zwaar gaat. Dan kom je naar boven, hoe dan ook.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:53 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik kan ook nog lichter worden, maar dat was niet mijn vraag, Als ik midden in een klim zit vind ik het niet relaxt om nog een keer te moeten schakelen. Vaak schakel ik al wat terug als ik een heuveltje zie. Schakelen tijdens klimmen vind ik niet fijn, kans dat je helemaal stilvalt is te groot. Daarom wil ik meer power hebben dat ik makkelijker boven kom.
Ik ga 3 ker per week lopen, dat maakt al een heel verschil.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:53 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik kan ook nog lichter worden, maar dat was niet mijn vraag, Als ik midden in een klim zit vind ik het niet relaxt om nog een keer te moeten schakelen. Vaak schakel ik al wat terug als ik een heuveltje zie. Schakelen tijdens klimmen vind ik niet fijn, kans dat je helemaal stilvalt is te groot. Daarom wil ik meer power hebben dat ik makkelijker boven kom.
Dan heb ik denk ik mijn versnellingen niet goed afgesteld staan. Heb gewoon deore spullen dus niet zo bijzonder.. Als ik terugschakel op het moment dat ik er echt kracht op zet, doet ie dat niet altijd feilloos en even inhouden kan niet omdat je dan stilstaat.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik was serieus. Als je moet schakelen in de klim is het niet erg. Probeer wat lichter te schakelen als je merkt dat het te zwaar gaat. Dan kom je naar boven, hoe dan ook.
En gewoon meer fietsen. Het komt vanzelf.
Moet je ook niet doen als je kracht zet, heel even zonder kracht ronddraaien. Als je dan stil staat betekend dat dat je eerder terug moet schakelen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:57 schreef the85mc het volgende:
[..]
Dan heb ik denk ik mijn versnellingen niet goed afgesteld staan. Heb gewoon deore spullen dus niet zo bijzonder.. Als ik terugschakel op het moment dat ik er echt kracht op zet, doet ie dat niet altijd feilloos en even inhouden kan niet omdat je dan stilstaat.
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Moet je ook niet doen als je kracht zet, heel even zonder kracht ronddraaien. Als je dan stil staat betekend dat dat je eerder terug moet schakelen.
Vaak schakel ik al 2 tandjes terug net voor de heuvel begint, ik kijk wel vooruit Maar als het muller is dan ik verwachtte moet ik halverwege toch nog terug schakelen, en dat vind ik toch nog lastig. Misschien wacht ik daarmee te lang ja.. Ik dacht als ik nou nog wat meer kracht heb hoef ik minder te schakelenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Moet je ook niet doen als je kracht zet, heel even zonder kracht ronddraaien. Als je dan stil staat betekend dat dat je eerder terug moet schakelen.
Sta jij weleens op je pedalen?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:10 schreef the85mc het volgende:
[..]
Vaak schakel ik al 2 tandjes terug net voor de heuvel begint, ik kijk wel vooruit Maar als het muller is dan ik verwachtte moet ik halverwege toch nog terug schakelen, en dat vind ik toch nog lastig. Misschien wacht ik daarmee te lang ja.. Ik dacht als ik nou nog wat meer kracht heb hoef ik minder te schakelen
Hangt af van de klim..quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:01 schreef kanovinnie het volgende:
Moet je een beetje gaan staan. Waar fiets je dat je door zulk mul zand gaat? En wat voor banden/druk heb je?
Bij die 2 mulle klimmetjes achter elkaar moest ik ook afstappen ja Stond in 1 keer stil. Toch lagere versnelling zodat je lekker kan blijven doortrappen, dan blijf je ook beter/stabieler zitten.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:04 schreef the85mc het volgende:
Ligt er aan waar ik fiets, bij lage vuursche heb je behoorlijk mulle klimmetjes. Banden heb ik behoorlijk hard, maar moet eigenlijk ook nieuwe banden dr op, vooral achter is het profiel hard minder geworden.
Ik vind lage vuursche eigenlijk, tsja, de route is een beetje te afgeragd vind ik. Ok je hebt kuilen, hobbels etc in bossen, maar die route is meer kuil/hobbel dan bos. Ik vind eigenlijk het bos bij den dolder mooier, daar heb je een niet officiele route over wat kammetjes en je ziet er geen kip. Heb laatst ook een mooi stuk 'ontdekt' in het bos tussen de bilt, bilthoven en den dolder.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bij die 2 mulle klimmetjes achter elkaar moest ik ook afstappen ja Stond in 1 keer stil. Toch lagere versnelling zodat je lekker kan blijven doortrappen, dan blijf je ook beter/stabieler zitten.
Bij Laren, theehuis bluk, kan je ook mooi fietsen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:30 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik vind lage vuursche eigenlijk, tsja, de route is een beetje te afgeragd vind ik. Ok je hebt kuilen, hobbels etc in bossen, maar die route is meer kuil/hobbel dan bos. Ik vind eigenlijk het bos bij den dolder mooier, daar heb je een niet officiele route over wat kammetjes en je ziet er geen kip. Heb laatst ook een mooi stuk 'ontdekt' in het bos tussen de bilt, bilthoven en den dolder.
OK, kende ik niet. Maar vind ik eigenlijk wat ver weg om naar toe te fietsen eerlijk gezegd. Is toch km of 20-25. Dus dan zit ik al op 50 km alleen heen en terug. Zeker als je een mooie route neemt door de bossen en je wilt daar ook nog rondrijden dan zit je zo op 100 km.. Dat is me nog net wat te ver.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bij Laren, theehuis bluk, kan je ook mooi fietsen.
Waar woon je? Welke stad?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:39 schreef the85mc het volgende:
[..]
OK, kende ik niet. Maar vind ik eigenlijk wat ver weg om naar toe te fietsen eerlijk gezegd. Is toch km of 20-25. Dus dan zit ik al op 50 km alleen heen en terug. Zeker als je een mooie route neemt door de bossen en je wilt daar ook nog rondrijden dan zit je zo op 100 km.. Dat is me nog net wat te ver.
Als je achterwiel gaat spinnen bij kracht zetten, dan schakel je te licht heb ik wel eens gehoord.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:59 schreef the85mc het volgende:
Als ik klim bijna nooit want dan gaat mijn achterwiel spinnen in het zand. Ik sta alleen als ik op vlak terrein even wil aanzetten. Denk ook wel dat ik genoeg power in de benen heb maar het kan altijd meer. Waarschijnlijk moet ik gewoon mn techniek verbeteren.
Je leunt dan te veel voorover, waardoor er geen druk is op het achterwiel, en die dus z'n grip verliest.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:20 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Als je achterwiel gaat spinnen bij kracht zetten, dan schakel je te licht heb ik wel eens gehoord.
weet niet of dit klopt
oke, bij een klimmetje als je gaat staan leunje nogal snel naar voren is mijn ervaringquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 21:39 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Je leunt dan te veel voorover, waardoor er geen druk is op het achterwiel, en die dus z'n grip verliest.
Heb er alleen last van als ik op de pedalen ga staan. Als ik zit spint mn achterband niet. Als ik een te licht verzet hebt en je zet echt kracht dan komt mn voorwiel omhoog. Dus is beetje zoeken naar juiste versnelling en houding op de fiets.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:20 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Als je achterwiel gaat spinnen bij kracht zetten, dan schakel je te licht heb ik wel eens gehoord.
weet niet of dit klopt
vooral juiste houding: niet te ver naar voren leunen(i.v.m. slippende achterband) maar ook niet te ver naar achter(i.v.m. omhoogkomend voorwiel.. ) Vaak is het een beetje spelen met je gewicht, maar na 2-3 keer heb je al wel door hoe je ongeveer moet zitten..quote:Op woensdag 3 oktober 2012 09:42 schreef the85mc het volgende:
[..]
Heb er alleen last van als ik op de pedalen ga staan. Als ik zit spint mn achterband niet. Als ik een te licht verzet hebt en je zet echt kracht dan komt mn voorwiel omhoog. Dus is beetje zoeken naar juiste versnelling en houding op de fiets.
100 euro?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:10 schreef Marco001 het volgende:
Zit net trouwens op ebay.de bij Ghost bikes te kijken.. Staan absurde koopjes tussen(Nieuwe DH bak waar tot nu toe maar 48,- op is geboden, fully's voor 100,- enzo..)
Alleen balen dat ze allemaal zo ver weg zijn..
jyup, 2e hands, maar maar 3 ritjes op gemaakt volgens de advertentie.. Toen ik keek was dat het hoogste bod..quote:
Heb ik ook gehaald, je bedoelt die thermo body mapping hemden neem ik aan? Houden je goed warm inderdaad.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:29 schreef Klonk het volgende:
over koopjes gesproken, de lidl heeft lange sport hemden in de aanbieding, voor 11,99 doen ze wat ze moeten doen en naar mijn ervaring niet veel slechter dan dure hemdjes van Craft e.d.
Heb je wat linkjes?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 18:09 schreef Marco001 het volgende:
[..]
jyup, 2e hands, maar maar 3 ritjes op gemaakt volgens de advertentie.. Toen ik keek was dat het hoogste bod..
http://www.ebay.de/itm/GH(...)de11f#ht_2634wt_1397quote:
Haha, vond dat altijd wel grappig: Ik fotografeer ook als hobby, maar dan voornamelijk autosport, en in Assen zag je altijd bij de eerste druppels iedereen(behalve die met een camera paraplu ofzo) direct naar binnen vluchten en hun camera's opbergen, terwijl ik gewoon lekker langs de baan bleef staan.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 18:33 schreef Crazy-M het volgende:
Altijd leuk discussie over het weer:
de fotograaf collega; hopelijk wordt het beter weer, kan ik nog foto's maken
de familie collega: mij maakt niks uit, als maar droog is
de mountainbike collega's; hopelijk krijgen we nog tegen om veel modder te krijgen
Maaruh, die gaan toch niet weg voor 80 euro?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 18:43 schreef Marco001 het volgende:
[..]
http://www.ebay.de/itm/GH(...)de11f#ht_2634wt_1397
http://www.ebay.de/itm/GH(...)Sport_Radsport_Fahrräder&hash=item23231e2e1d#ht_1858wt_1397
Gruwelijke nortshore bak..
En voor de Cube mensen:
http://www.ebay.de/itm/Cu(...)95835c#ht_500wt_1414
nee, maar als je goed oplet zou je wel eens heel erg leuke koopjes kunnen doen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 18:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maaruh, die gaan toch niet weg voor 80 euro?
jeps voor 12 euro kun je daar geen miskoop aan hebbenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 18:14 schreef Auti het volgende:
[..]
Heb ik ook gehaald, je bedoelt die thermo body mapping hemden neem ik aan? Houden je goed warm inderdaad.
Tsjah, ik hou het toch bij craft. Heb themorshirtje daarvan al 5 tot 8 jaar in gebruik zonder dat ze minder goed zijn geworden. En dat met minimaal 1 gebruiken per week.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:29 schreef Klonk het volgende:
over koopjes gesproken, de lidl heeft lange sport hemden in de aanbieding, voor 11,99 doen ze wat ze moeten doen en naar mijn ervaring niet veel slechter dan dure hemdjes van Craft e.d.
Ik heb nu redelijk veel van NorthWave, zit ook wel lekker.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:52 schreef Garagardo het volgende:
Ik betaal ook liever iets meer voor duurzaamheid en kwaliteit. Ik heb wel andere merken geprobeerd, maar de enigen die goed blijven zitten zijn die van Craft. Een paar ervan zijn toch al 8 jaar oud en zitten nog altijd als gegoten. Prima kwaliteit dus, want ik heb ze vrij intensief gebruikt.
Ik zit nog altijd tot over mijn hoofd in het werk en moet dus noodgedwongen het fietsen op een lager pitje zetten vooralsnog. Jammer, maar goed. Het is beter dat ik te veel werk heb dan dat ik geen werk heb. Het lijkt mooi bij te trekken nu, dus ik haal het einde van het jaar weer redelijk met enkele projecten voor 2013 al in de planning
Lekker geregeld dan.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:05 schreef Auti het volgende:
Ik ga op zoek naar een andere LBS. Ruim van te voren aangegeven welke banden ik moet hebben, zouden ze op voorraad hebben. Dag van montage; niet op voorraad en ook geen airshock pompje..
Bestellen.
Pompje zou gisteren binnenkomen en de banden vrijdag.. Pompje is er nog steeds niet en wordt op zijn vroegst pas aanstaande dinsdag en van de banden hebben ze ook geen idee, behalve dan dat ze banden hebben besteld waar ik niet om heb gevraagd.
2 minuten op Bike2Build en ik heb morgenmiddag tussen 1200 en 1400 uur alles binnen....
Ja, dit kan ik wel zelf.. denk ik, en anders ga ik naar een fietsenmaker in Santpoort, die is sponsor van de locale MTB club. Beetje zonde van deze LBS, het gaat allemaal zo knullig.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:11 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Lekker geregeld dan.
Nu dan ook maar zelf erop monteren ?
banden wisselen is nog niet zo heel lastig toch ?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:15 schreef Auti het volgende:
[..]
Ja, dit kan ik wel zelf.. denk ik, en anders ga ik naar een fietsenmaker in Santpoort, die is sponsor van de locale MTB club. Beetje zonde van deze LBS, het gaat allemaal zo knullig.
Vreemd dat ik ook 2 weken moet wachten op banden terwijl ik via internet binnen 24 uur in huis kan hebben, mét korting..
Nu maar hopen dat ik ze makkelijk zelf kan verwisselen, ik heb niet zoveel grip meer met mijn huidige banden.
Nee, maar ik ben vooral heel goed in slopen en ik meen ooit eens gelezen te hebben dat Cube kit gebruikt af-fabriek, maar dat zie ik morgen wel. Anders heb ik nog wel handige mensen om mij heen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:17 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
banden wisselen is nog niet zo heel lastig toch ?
hmm bij mn cube heb ik volgens mij 1 keer de achterband geplakt, maar ging toen ook makkelijk eraf en eropquote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:19 schreef Auti het volgende:
[..]
Nee, maar ik ben vooral heel goed in slopen en ik meen ooit eens gelezen te hebben dat Cube kit gebruikt af-fabriek, maar dat zie ik morgen wel. Anders heb ik nog wel handige mensen om mij heen.
Bij mijn Giant was het een makkie, die banden kon je er gewoon met de hand afhalen.
Nah, het is eerder een soort van faalangst dat ik bang ben iets te slopen. Moet ik even overheen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:21 schreef kanovinnie het volgende:
wtf kan je zelf geeneens je banden erafhalen? Racing ralph's pel je er zonder bandenlichters nog af en op
Je kreeg toch korting bij die lbs?
daar ga ik zo hard in falen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:27 schreef kanovinnie het volgende:
Vind je 't dan niet eng, dat je straks op 50 km van huis een lekke band krijgt? En niet weet hoe je een nieuwe band er in moet doen?
Ik heb nooit een reserveband of reparatieset mee... Als het 50km van huis is dan bel ik wel of ze me komen halen , misschien wel een idee om een setje aan te schaffen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:27 schreef kanovinnie het volgende:
Vind je 't dan niet eng, dat je straks op 50 km van huis een lekke band krijgt? En niet weet hoe je een nieuwe band er in moet doen?
Je kan ook zo´n spuitbusje schuim meenemen. Het is wel duur, 8-9 Euro ofzo, maar voor een klein lekje werkt het wel. Je moet wel een pompje bij je hebben.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:27 schreef kanovinnie het volgende:
Vind je 't dan niet eng, dat je straks op 50 km van huis een lekke band krijgt? En niet weet hoe je een nieuwe band er in moet doen?
De raceking die ik nu achterop heb zitten had er weinig zin in. kostte best veel werk om hem er netjes om te krijgen.. (en nu zit ie nog verkeerd om ook.. )quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:21 schreef kanovinnie het volgende:
wtf kan je zelf geeneens je banden erafhalen? Racing ralph's pel je er zonder bandenlichters nog af en op
Je kreeg toch korting bij die lbs?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |