wil jij mij bevredigen dmv orale sex in het echies?quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
O, ga je nu het internetheldje uithangen? Nou nou... boefje!
Precies. Iedere downloader opsluiten en EMI zelf muziek op inet laten zetten.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
O, dat ook. Maar die twee zaken kunnen naast elkaar bestaan.
Jij bent niet bekend met het verschil tussen deel en geheel?quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij bent ook zo iemand die elke download ziet als 1 op 1 gemiste verkoop?
Gedraag je eens niet als een kleuter.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:45 schreef BaajGuardian het volgende:
wil jij mij bevredigen dmv orale sex in het echies?
Je begrijpt wel dat er helemaal niets mis is met rechthebbenden die hun rechten vrijwillig delen met alles en iedereen?quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Precies. Iedere downloader opsluiten en EMI zelf muziek op inet laten zetten.
EMI zet zelf muziek op 'piraten-oase' rapidshare
quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is kletskoek, want een deel van wat wordt gedownload zou anders gekocht zijn.
Lekker selectief quoten, goed zo jongenquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:23 schreef Saekerhett het volgende:
Bovendien heb ik ook Spotify Premium voor het gemak en voor mobiel muziek luisteren, dus zeik niet zo.
Jawel, maar grootte was toch niet relevant?quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij bent niet bekend met het verschil tussen deel en geheel?
Wel als EMI ondertussen Rapidshare voor de rechter daagt. Je kent de zaak niet?quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je begrijpt wel dat er helemaal niets mis is met rechthebbenden die hun rechten vrijwillig delen met alles en iedereen?
Nee. Want van de 90% dat ik download koop ik er wel eens een, en market ik het product tevens.quote:Op zaterdag 22 september 2012 16:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dus 10% wel = schade.
Fijn dat je het met mij eens bent.
Het is jou misschien ontgaan, maar dit draadje gaat helemaal niet om jou, laat staan om beweringen van jou die totaal niet te controleren zijn.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:48 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
[..]
Lekker selectief quoten, goed zo jongen
En ook al had ik geen Spotify Premium, ik praat voor mijzelf. Ik koop geen cd's. Nu niet en als downloaden verboden wordt, dan ook niet. Dus de platenmaatschappijen hebben totaal geen last van mij, wat ik ook doe.
Lees nog eens terug wat je zelf schreef.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:51 schreef AchJa het volgende:
Jawel, maar grootte was toch niet relevant?
Scherp. DS4 zal wel weer in een bocht kronkelen om geen direct antwoord te hoeven geven. Alleen wat het hem uitkomt.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jawel, maar grootte was toch niet relevant?
Zelfs dan niet. En verder ken ik de zaak niet tot in detail. Gelukkig niet zeg.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wel als EMI ondertussen Rapidshare voor de rechter daagt. Je kent de zaak niet?
Nog steeds niet ok.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:57 schreef GoobyPls het volgende:
Nee. Want van de 90% dat ik download koop ik er wel eens een, en market ik het product tevens.
Nee, die beweringen van jou zijn op feiten berustquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is jou misschien ontgaan, maar dit draadje gaat helemaal niet om jou, laat staan om beweringen van jou die totaal niet te controleren zijn.
Je lult dus weer uit je nek.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zelfs dan niet. En verder ken ik de zaak niet tot in detail. Gelukkig niet zeg.
Je krabbelt terug?quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zelfs dan niet. En verder ken ik de zaak niet tot in detail. Gelukkig niet zeg.
Laat zijn ideeen nu het gemiddelde zijn voor de rest, wat je niet koopt koop je niet, nu niet nooit niet.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is jou misschien ontgaan, maar dit draadje gaat helemaal niet om jou, laat staan om beweringen van jou die totaal niet te controleren zijn.
Kennelijk wil je niets liever dan zien dat ik ongelijk heb, maar dat heb ik aantoonbaar niet. Ik gaf aan dat een deel gemiste verkoop is. De reactie daarop was:quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:00 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Scherp. DS4 zal wel weer in een bocht kronkelen om geen direct antwoord te hoeven geven. Alleen wat het hem uitkomt.
En dat klopt dus niet, want dan had ik "geheel" moeten schrijven.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij bent ook zo iemand die elke download ziet als 1 op 1 gemiste verkoop?
Dat gaf je niet aan, je zei het gewoon, dat is iets anders.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kennelijk wil je niets liever dan zien dat ik ongelijk heb, maar dat heb ik aantoonbaar niet. Ik gaf aan dat een deel gemiste verkoop is.
Dat maak je kennelijk ervan?quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:04 schreef DS4 het volgende:
Kennelijk wil je niets liever dan zien dat ik ongelijk heb, maar dat heb ik aantoonbaar niet. Ik gaf aan dat een deel gemiste verkoop is. De reactie daarop was:
Welke bewering precies? Dat een deel van de downloads ipv kopen komt. Dat is echt niet iets wat ter discussie staat. Natuurlijk gebeurt dat.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:01 schreef Saekerhett het volgende:
Nee, die beweringen van jou zijn op feiten berust
Nee, het is off topic.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je lult dus weer uit je nek.
Ik krabbel helemaal niet terug. Het is gewoon niet relevant. Je kan er wel vanalles bij halen en menen dat hullie ook niet zuiver op de graat zijn, maar dat maakt het schenden van auteursrechten geen goede zaak.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:03 schreef KeimpeHart het volgende:
Je krabbelt terug?
Dingen roepen die je uitkomen, maar als er vraagtekens bij geplaatst worden, zeggen dat je niet in verdiept hebt. Sta eens achter je woorden, gladde aal. Je kan zo de politiek in.
Als je wil stellen dat niemand iets download wat hij als het niet beschikbaar was voor download gekocht zou hebben dan mag je dat bewijzen. Dat gaat je nooit lukken, want het is overduidelijk onjuist.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:04 schreef Life2.0 het volgende:
Laat zijn ideeen nu het gemiddelde zijn voor de rest, wat je niet koopt koop je niet, nu niet nooit niet.
Wat niet verkocht wordt kan geen schade zijn. Er is dus geen schade, alleen een verouderd businessmodel
En nu?quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:05 schreef Life2.0 het volgende:
Dat gaf je niet aan, je zei het gewoon, dat is iets anders.
Jij stelt dat het gemiste inkomsten zijn, niet ikquote:Op zaterdag 22 september 2012 19:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je wil stellen dat niemand iets download wat hij als het niet beschikbaar was voor download gekocht zou hebben dan mag je dat bewijzen. Dat gaat je nooit lukken, want het is overduidelijk onjuist.
Hou eens op met die slechte vergelijkingen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nog steeds niet ok.
Dat is zoiets als claimen dat je mag zwartrijden als je ook af en toe wel betaalt.
Ik heb een duidelijke mening: van mij mag downloaden strafbaar worden. Wat begrijp je daar niet aan?quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:05 schreef KeimpeHart het volgende:
Dat maak je kennelijk ervan?
Het enige wat ik dolgraag van je wil zien, is dat je een duidelijke mening hebt en daarachter durft te staan. Zelfs bij tegenwind.
Blijkbaar is dat voor DS4 weer eens teveel gevraagd... Meningen zijn om hem te dienen, niet om ervan te vinden.
Iets wat niet gekocht wordt in plaats van gekocht... Ja, wat gek dat ik denk dat dat zorgt voor het mislopen van inkomsten...quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:08 schreef Life2.0 het volgende:
Jij stelt dat het gemiste inkomsten zijn, niet ik
Onder andere jouw hele argumentatie erachter.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb een duidelijke mening: van mij mag downloaden strafbaar worden. Wat begrijp je daar niet aan?
Leg eens uit waarom het een slechte vergelijking is.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:09 schreef GoobyPls het volgende:
Hou eens op met die slechte vergelijkingen.![]()
Word eens concreet.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:11 schreef Saekerhett het volgende:
Onder andere jouw hele argumentatie erachter.
Je hebt dat wetenschappelijk rapport waar ik je een link van heb gegeven dus nog steeds niet gelezen. Pagina 111:quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Welke bewering precies? Dat een deel van de downloads ipv kopen komt. Dat is echt niet iets wat ter discussie staat. Natuurlijk gebeurt dat.
Sterker nog: ik heb mij er zelf ook wel eens schuldig aan gemaakt.
Pagina 115:quote:Al het empirisch materiaal overziend, is de conclusie op basis van de internatoinale
wetenschappelijke literatuur, dat een negatief effect van file sharing op de verkoop van
cd’s niet kan worden uitgesloten, maar evenmin onomstotelijk vast staat.
Een dergelijk verband is trouwens wel aannemelijk, maar staat dus zeker niet onomstotelijk vast.quote:Empirische studies naar de (causale) relatie tussen het downloaden en aanschaffen van
muziek, vinden sterk uiteenlopende uitkomsten: variërend van positief via neutraal tot
negatief
Het is ook geen normaal gedrag om eerst mensen voor rechten te laten betalen als radiozender om een nummer te kopen, dan nog geld vragen voor het uitzenden en als je dan als bedrijf een radio hebt staan je ook nog eens geld moet afdragen omdat je het luistert. Dat is m.i. niet normaal.quote:Op vrijdag 21 september 2012 22:25 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het is geen normaal gedrag. Het is niet je onvervreemdbare recht om langs gratis wijze auteursrechtelijk beschermde werken in je bezit te krijgen. Muziek en films kosten geld om te produceren. Een investering die de makers graag terugbetaald zien.
Zwaktebod.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:13 schreef Saekerhett het volgende:
Heb ik al geprobeerd, maar dat heeft geen zin bij jou.
Omdat het in mijn voorbeeld gelijk getrokken wordt, in die van jou verliest de organisatie er alleen maar op.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom het een slechte vergelijking is.
Dat vind ik niet zo relevant. Al zou downloaden erg veel geld opleveren voor de rechthebbenden: zij zijn degenen die mogen bepalen wat je er mee mag doen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:13 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Je hebt dat wetenschappelijk rapport waar ik je een link van heb gegeven dus nog steeds niet gelezen. Pagina 111:
[..]
Pagina 115:
[..]
En het betreft overigens geen onderzoek in opdracht van de Piratenpartij of iets dergelijks, maar gewoon in opdracht van het ministerie van de overheid.
Voor luisteren hoef je niet te betalen, wel voor luisteren in specifieke omgevingen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:14 schreef Drinky het volgende:
Het is ook geen normaal gedrag om eerst mensen voor rechten te laten betalen als radiozender om een nummer te kopen, dan nog geld vragen voor het uitzenden en als je dan als bedrijf een radio hebt staan je ook nog eens geld moet afdragen omdat je het luistert. Dat is m.i. niet normaal.
Zo ga ik ook altijd zonder betalen met de trein. Dan komt er zo'n conducteur zeg maar, en die zegt dan dat ik een extra duur kaartje moet kopen dan als boete. Zo'n stumper lach ik dan gewoon in zijn gezicht uit. Als ik immers niet gratis met de trein kon rijden, zou ik met de fiets gaan, dus hoe komt die pipo erbij dat ik zou gaan betalen als NS helemaal geen betalende reziger aan mij mist? De NS heeft totaal geen last van mij, wat ik ook doe.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:48 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
[..]
Lekker selectief quoten, goed zo jongen
En ook al had ik geen Spotify Premium, ik praat voor mijzelf. Ik koop geen cd's. Nu niet en als downloaden verboden wordt, dan ook niet. Dus de platenmaatschappijen hebben totaal geen last van mij, wat ik ook doe.
Nee, het is volledig on-topic. Je faalt. Alweer.quote:
Ik merk fijntjes op dat je een grote waffel had over mijn onderbouwing, maar als ik jou er naar vraag ga je met je staart tussen de poten op grote afstand blaffen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:17 schreef Saekerhett het volgende:
Je zelfreflectie is prima inderdaad.
Jij stelt dat het gelijkgetrokken wordt (hetgeen iig niet bewezen is, zie boven) en de NS verliest natuurlijk ook niets als jij een keer zwart meereist.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:18 schreef GoobyPls het volgende:
Omdat het in mijn voorbeeld gelijk getrokken wordt, in die van jou verliest de organisatie er alleen maar op.
Wel, jij houdt een zitplaats bezet.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:20 schreef drijfhout het volgende:
De NS heeft totaal geen last van mij, wat ik ook doe.
Denk je dat ze een heel volk gaan aanklagen? Hoe idioot ben je ? Ze klagen gewoon steeds een aantal mense naan, heel minimaal, zodat 't volk niet in opstand komt. Dat gebeurt nu ook gewoon. Zo voorkomen ze EN opstand en wanbetaling, omdat de rechtszaken minimaal blijven en dus wel uitvoerbaar blijven.quote:Op zaterdag 22 september 2012 01:30 schreef BaajGuardian het volgende:
dan lachen we ze in de rechtzaal uit en lopen we weer naar buiten, wat willen ze doen? een heel volk in de gevangenis gooien omdat de entertainment industrie niet genoeg sportwagens in hun 8000x8000 garage heeft staan?
Lees de OP nog eens goed.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nee, het is volledig on-topic. Je faalt. Alweer.
Buiten de spits mag het dus wel?quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:21 schreef Saekerhett het volgende:
Wel, jij houdt een zitplaats bezet.
Dus dan maar TOR/Proxy's?quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:12 schreef Warren het volgende:
[..]
[..]
SSL is natuurlijk niet zo zinvol als je denkt. Als usenetproviders gedwongen worden om hun logs beschikbaar te stellen, dan ben je de lul en heb je niks meer aan je SSL.
Daar kan ik mij wel in vinden.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:23 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind dit altijd moeilijke materie. Aan de ene kant faalt de entertainmentindustrie door niet in een gat te springen waar veel vraag naar is. Aan de andere kant is het goedpraten van illegale praktijken net zo verwerpelijk.
Heb je de ironie niet uit mijn woorden gehaald? Denk je echt dat ik betoog dat ik gratis met de trein mag??quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:21 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wel, jij houdt een zitplaats bezet.
De wet is geen argument in een discussie over de wet.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:23 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind dit altijd moeilijke materie. Aan de ene kant faalt de entertainmentindustrie door niet in een gat te springen waar veel vraag naar is. Aan de andere kant is het goedpraten van illegale praktijken net zo verwerpelijk.
Maar dan houd ik geen zitplaats bezet die nodig is. Dus zou je iets meer willen onderbouwen waarom zwart reizen totaal anders is?quote:
Johquote:Op zaterdag 22 september 2012 19:24 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Heb je de ironie niet uit mijn woorden gehaald? Denk je echt dat ik betoog dat ik gratis met de trein mag??
En weer die kras...quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De wet is geen argument in een discussie over de wet.
Dat is natuurlijk onzin. We mogen de wet voor waar aannemen omdat hij simpelweg bestaat. Of dat terecht is of niet is een andere discussie. Het gaat er hier om dat mensen de wet overtreden en dat proberen goed te praten.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De wet is geen argument in een discussie over de wet.
Leg nou eens uit waarom dat nergens op slaat!quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:25 schreef Saekerhett het volgende:
Jij probeerde treinreizen en illegaal downloaden te vergelijken, wat dus helemaal nergens op slaat.
Als je daarentegen -plop- een kopie maakt van mijn auto en met die kopie gaat rijden terwijl je de mijne laat staan, ga je je gang maar.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is inderdaad geen diefstal as such. Je schendt echter wel eigendomsrechten. Onder de streep blijft er schade. Jij vindt het ook niet goed als ik jouw auto een dagje leen en weer terug zet, ook niet als jij die dag helemaal niet wilde rijden met die auto.
neen, ik probeer alleen de belachelijkheid van de argumentatie die ik quootte aan te tonen. Terwijl ik nota bene wel hetzelfde standpunt heb over downloaden, maar niet op basis van al te simplistsche argumentatie.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:25 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Joh
Jij probeerde treinreizen en illegaal downloaden te vergelijken, wat dus helemaal nergens op slaat.
Ben jij hier nou nog bezig, terwijl je net een vergelijking hebt gemaakt tussen een auto ''lenen'' en een film downloaden?quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Leg nou eens uit waarom dat nergens op slaat!
Een wet is geen feit, het is een afspraak. En die afspraak staat ter discussie. Dan mag je natuurlijk niet de discussie torpederen door te roepen "zo is de wet nou eenmaal". Als we zo gaan beginnen: downloaden is legaal, zo is de wet nou eenmaal, discussie gesloten.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. We mogen de wet voor waar aannemen omdat hij simpelweg bestaat. Of dat terecht is of niet is een andere discussie. Het gaat er hier om dat mensen de wet overtreden en dat proberen goed te praten.
Heb jij het IE ten aanzien van jouw model auto?quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Als je daarentegen -plop- een kopie maakt van mijn auto en met die kopie gaat rijden terwijl je de mijne laat staan, ga je je gang maar.
Ik snap niet hoe je dienstverlening wil vergelijken met software/muziek/films....quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar dan houd ik geen zitplaats bezet die nodig is. Dus zou je iets meer willen onderbouwen waarom zwart reizen totaal anders is?
Ik wacht nog steeds op een onderbouwing.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:28 schreef bascross het volgende:
Ben jij hier nou nog bezig, terwijl je net een vergelijking hebt gemaakt tussen een auto ''lenen'' en een film downloaden?
Het is niet 100% hetzelfde nee.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:29 schreef Saekerhett het volgende:
Ik snap niet hoe je dienstverlening wil vergelijken met software/muziek/films....
Of heb jij in jouw stad een digitale trein waar je een kopie van hebt gemaakt 'gestolen'?
Onderbouwing van wat? Als jij mijn auto gebruikt kost mij dat geld(slijtage bijvoorbeeld) en ik loop ook nog eens risico.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op een onderbouwing.
Volgens mij hebben we het allebei over een andere wet. Ik bedoel degene die voorgesteld wordt.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een wet is geen feit, het is een afspraak. En die afspraak staat ter discussie. Dan mag je natuurlijk niet de discussie torpederen door te roepen "zo is de wet nou eenmaal". Als we zo gaan beginnen: downloaden is legaal, zo is de wet nou eenmaal, discussie gesloten.
Dat zei ik toch net?quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is niet 100% hetzelfde nee.
Zou je nu willen onderbouwen waarom het geen goed vergelijk is?
Het maakt niet uit over welke wet het gaat, een wet kan nooit een argument zijn in een discussie over de wet.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we het allebei over een andere wet. Ik bedoel degene die voorgesteld wordt.
Maar dat is een bizarre gedachte. Het gaat om het zelfbeschikkingsrecht van de maker? Iemand mag een maand lang een liedje ten gehore brengen en dan 75 jaar lang iedereen het recht ontzeggen om naar dat liedje te luisteren?quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo relevant. Al zou downloaden erg veel geld opleveren voor de rechthebbenden: zij zijn degenen die mogen bepalen wat je er mee mag doen.
Zo kan ik toch ook niet jouw auto voor een half mio van jou overnemen, ook niet als deze maar 10 euro waard is. Je verrijkt dan... maar toch kun jij het als eigenaar blokkeren. Ik ga overigens dat bod niet doen...
Dan is aan jou om aan te tonen dat het anders was verkocht zou zijn, dat is namelijk de basis van jouw argumentatie, en laat het nou net zo zijn dat het anders ook niet verkocht zou zijn (wanneer men het niet kon downloaden; men koopt het dan simpelweg niet).quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Iets wat niet gekocht wordt in plaats van gekocht... Ja, wat gek dat ik denk dat dat zorgt voor het mislopen van inkomsten...
quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je daarentegen -plop- een kopie maakt van mijn auto en met die kopie gaat rijden terwijl je de mijne laat staan, ga je je gang maar.
He het was JOUW voorbeeld niet het mijne.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Heb jij het IE ten aanzien van jouw model auto?
Het is niet dat mensen je mening niet begrijpen. Ze snappen wel wat je bedoelt met de opmerking dat downloaden strafbaar mag worden.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb een duidelijke mening: van mij mag downloaden strafbaar worden. Wat begrijp je daar niet aan?
Nee, maar hij heeft wel eigendomsrecht over zijn auto zelf. Een kopie daarvan zou volgens jouw inzichten dan toch ook onrechtmatig ten opzichte van de eigenaar moeten zijn?quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Heb jij het IE ten aanzien van jouw model auto?
Precies, als je gratis met de trein reizen wil vergelijken dan moet je EERST de trein kopiëren... voordat je 'm gebruikt.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:53 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Natuurlijk is gratis met de trein meegaan totaal niet te vergelijken met illegaal downloaden.
Het zal moeilijk uit te leggen zijn aan iemand die dit niet intuïtief al begrijpt, maar ik zal toch een poging wagen.
Bij een treinreis gaat het om een exclusieve plek. Hoewel jij maar een heel klein onderdeel "opmaakt", maak je wel degelijk "iets" op. Door een plaats in te nemen, door gebruik te maken van de faciliteiten (WC), door het gewicht van de trein te beïnvloeden, zorg jij (gemiddeld dan) voor net zoveel aan marginale kosten aan de zijde van de NS als iedere andere reiziger.
Dat argument van de trein is meer te vergelijken met de mop van die man bij de benzinepomp, die vraagt wat een druppel benzine kost. "Oh, niets? Druppelt u hem dan maar vol". Ja, als individuele reiziger ben je slechts een druppel op de gloeiende plaat, maar je bent nog steeds een druppel.
Bij downloaden verlies je geen enkele efficiëntie in het systeem zelf. Alles wat is, blijft precies zoals het was, je creëer er alleen een "extra" eenheid bij. Je bent dus geen druppel die het systeem een klein beetje extra belast.
Netto onder de streep hebben de artiesten zelf meer aan het downloaden.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
O, dat ook. Maar die twee zaken kunnen naast elkaar bestaan.
Ik kan jouw argumentatie ook niet serieus nemen, want je vergelijkt een product (de treinreis) met een non-product: gecomprimeerde computerbestanden met de naam mp3.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:20 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Zo ga ik ook altijd zonder betalen met de trein. Dan komt er zo'n conducteur zeg maar, en die zegt dan dat ik een extra duur kaartje moet kopen dan als boete. Zo'n stumper lach ik dan gewoon in zijn gezicht uit. Als ik immers niet gratis met de trein kon rijden, zou ik met de fiets gaan, dus hoe komt die pipo erbij dat ik zou gaan betalen als NS helemaal geen betalende reziger aan mij mist? De NS heeft totaal geen last van mij, wat ik ook doe.
(och, en on a serious note: ik ben niet voor downloadverboden in het strafrecht, maar dit soort gemaksargumentatie kan ik ook niet serieus nemen,)
Precies. Vooral de minder bekende artiesten kunnen een carrière wel op hun buik schrijven.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:56 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Netto onder de streep hebben de artiesten zelf meer aan het downloaden.
Een downloadverbod zal voor artiesten vooral nadelig uitpakken.
Zeker, er was toch laatstt een onderzoek dat mensen die downloaden juist veel meer muziek zijn gaan kopen ?quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:56 schreef Refragmental het volgende:
[..]
...en de rails en het station, .....quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Precies, als je gratis met de trein reizen wil vergelijken dan moet je EERST de trein kopiëren... voordat je 'm gebruikt.
3D printing wordt het nieuwe downloadenquote:Op zaterdag 22 september 2012 19:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
...en de rails en het station, .....
Yep, dat word weer een hele machtsstrijd. Overheden en multinationals verliezen daarmee weer een hoop macht.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:59 schreef ems. het volgende:
[..]
3D printing wordt het nieuwe downloaden
Dat gaat inderdaad heel erg leuk worden zodra 3d printing gemeengoed wordt.quote:Op zaterdag 22 september 2012 20:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Yep, dat word weer een hele machtsstrijd. Overheden en multinationals verliezen daarmee weer een hoop macht.
Ik ben bang dat dit juist zal leiden tot meer macht bij vooral de overheid.quote:Op zaterdag 22 september 2012 20:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Yep, dat word weer een hele machtsstrijd. Overheden en multinationals verliezen daarmee weer een hoop macht.
quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:56 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Maarja, voor de diknekken bij de platenmaatschappijen en de politici die veel geld verdienen door het gelobby van deze groep is een downloadverbod een soort heilige graal. Zij zijn er tenslotte niet voor de artiest of het product, maar gewoon als parasiet willen ze een groot gedeelte afsnoepen van de omzet zonder ook maar enige waarde toe te voegen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Precies. Vooral de minder bekende artiesten kunnen een carrière wel op hun buik schrijven.
Er moet nog een plaatje voor het eerste plaatje komen.quote:
Inderdaad. Het draait alleen maar om commerciële belangen van de allergrootste labels; het belang van de individuele artiest is bijzaak.quote:Op zaterdag 22 september 2012 20:10 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Maarja, voor de diknekken bij de platenmaatschappijen en de politici die veel geld verdienen door het gelobby van deze groep is een downloadverbod een soort heilige graal. Zij zijn er tenslotte niet voor de artiest of het product, maar gewoon als parasiet willen ze een groot gedeelte afsnoepen van de omzet zonder ook maar enige waarde toe te voegen.
Graag wil ik deze afbeelding op posterformaat afdrukken en ophangen in de computerkamer van DS4.quote:
Neequote:Op zaterdag 22 september 2012 19:54 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Nee, maar hij heeft wel eigendomsrecht over zijn auto zelf. Een kopie daarvan zou volgens jouw inzichten dan toch ook onrechtmatig ten opzichte van de eigenaar moeten zijn?
Nee wellicht als klant of werknemer niet direct, maar je betaalt het wel indirect. En het staat overigens niet los van deze discussie. Het gaat er juist om dat het gedoe met "rechten" voor muziek e.d. een beetje uit de hand aan het lopen is.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Voor luisteren hoef je niet te betalen, wel voor luisteren in specifieke omgevingen.
Daar mag je vanalles van vinden, maar het staat even los van deze discussie.
Dat klopt. Ik zie dat graag anders. Mijn mening.quote:Op zaterdag 22 september 2012 20:35 schreef PalmRoyale het volgende:
Dit is voor DS4 en iedereen die zit te huilen dat downloaden slecht is. Volgens de Nederlandse wet is het downloaden van muziek en films volkomen legaal. Klaar, dat is de wet, over en uit.
Dat jij het voorbeeld niet begrijpt kan ik niet helpen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
He het was JOUW voorbeeld niet het mijne.
Nou, het is de vraag of dat zo is. Dat vraagt de Hoge Raad nu juist aan het HvJ, of dat naar het huidige recht wel zo is wat tot nu toe door veel mensen (inclusief de toenmalige wetgever bij de implementatie van de richtlijn) gedacht werd.quote:Op zaterdag 22 september 2012 20:35 schreef PalmRoyale het volgende:
Dit is voor DS4 en iedereen die zit te huilen dat downloaden slecht is. Volgens de Nederlandse wet is het downloaden van muziek en films volkomen legaal. Klaar, dat is de wet, over en uit. Het is dus NIET, ik herhaal NIET verboden. Jullie kunnen duizend keer herhalen dat het evil is maar dat is alleen maar jullie mening en die is volkomen irrelevant.
Het is de industrie die loopt te klagen dat ze te weinig geld krijgen, dussss..quote:Op zaterdag 22 september 2012 20:51 schreef Loohcs het volgende:
Ongeacht of het stelen of kopiëren is, de enorme winsten van platenmaatschappijen erbij halen om het te legitimeren is wel vreemd. AH (of unilever) verdient ook veel geld over de rug van de werkelijke producent, dat is toch geen reden om maar niet meer te betalen bij AH?
Nee het is zo. Ze willen het veranderen, dat is een totaal ander onderwerp.quote:Op zaterdag 22 september 2012 20:48 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Nou, het is de vraag of dat zo is. Dat vraagt de Hoge Raad nu juist aan het HvJ, of dat naar het huidige recht wel zo is wat tot nu toe door veel mensen (inclusief de toenmalige wetgever bij de implementatie van de richtlijn) gedacht werd.
Dat het niet strafbaar is kan met grotere zekerheid gesteld worden. Maar het kan best zijn dat later blijkt dat het momenteel al onrechtmatig is om muziek te downloaden.
Swetsenegger rijdt meest waarschijnlijk 13 in een dozijn hoor...quote:Op zaterdag 22 september 2012 20:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Jawel. Autos zijn persoonlijk genoeg.
De HR kan niets veranderen, ze hebben dan ook gewoon een vraag gesteld.quote:Op zaterdag 22 september 2012 20:57 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee het is zo. Ze willen het veranderen, dat is een totaal ander onderwerp.
Nee.quote:Op zaterdag 22 september 2012 20:57 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee het is zo. Ze willen het veranderen, dat is een totaal ander onderwerp.
De Hoge Raad kan genoeg veranderen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 21:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
De HR kan niets veranderen, ze hebben dan ook gewoon een vraag gesteld.
Jij wilt dus het downloaden verbieden? Het voor internet aanbieders verplicht stellen tot het loggen van zowat al het internetverkeer (en alle kosten die daarmee gepaard gaan)? Het in stand houden van een antiek businessmodel die weigert mee te gaan met de tijd? Het moeilijker maken voor opkomende artiesten om door te breken? Het voor artiesten lastiger maken om onder wurgcontracten uit te komen?quote:Op zaterdag 22 september 2012 20:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik zie dat graag anders. Mijn mening.
Ze kunnen absoluut geen wetten wijzigen. Ze kunnen alleen binnen de wettelijke kaders uitleg geven.quote:Op zaterdag 22 september 2012 21:06 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
De Hoge Raad kan genoeg veranderen.
Ik vind het vooral apart dat jij alles voor mij in wil vullen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 21:09 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Jij wilt dus het downloaden verbieden? Het voor internet aanbieders verplicht stellen tot het loggen van zowat al het internetverkeer (en alle kosten die daarmee gepaard gaan)? Het in stand houden van een antiek businessmodel die weigert mee te gaan met de tijd? Het moeilijker maken voor opkomende artiesten om door te breken? Het voor artiesten lastiger maken om onder wurgcontracten uit te komen?
Apart.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |