Jij stelt dat het gemiste inkomsten zijn, niet ikquote:Op zaterdag 22 september 2012 19:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je wil stellen dat niemand iets download wat hij als het niet beschikbaar was voor download gekocht zou hebben dan mag je dat bewijzen. Dat gaat je nooit lukken, want het is overduidelijk onjuist.
Hou eens op met die slechte vergelijkingen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nog steeds niet ok.
Dat is zoiets als claimen dat je mag zwartrijden als je ook af en toe wel betaalt.
Ik heb een duidelijke mening: van mij mag downloaden strafbaar worden. Wat begrijp je daar niet aan?quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:05 schreef KeimpeHart het volgende:
Dat maak je kennelijk ervan?
Het enige wat ik dolgraag van je wil zien, is dat je een duidelijke mening hebt en daarachter durft te staan. Zelfs bij tegenwind.
Blijkbaar is dat voor DS4 weer eens teveel gevraagd... Meningen zijn om hem te dienen, niet om ervan te vinden.
Iets wat niet gekocht wordt in plaats van gekocht... Ja, wat gek dat ik denk dat dat zorgt voor het mislopen van inkomsten...quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:08 schreef Life2.0 het volgende:
Jij stelt dat het gemiste inkomsten zijn, niet ik
Onder andere jouw hele argumentatie erachter.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb een duidelijke mening: van mij mag downloaden strafbaar worden. Wat begrijp je daar niet aan?
Leg eens uit waarom het een slechte vergelijking is.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:09 schreef GoobyPls het volgende:
Hou eens op met die slechte vergelijkingen.![]()
Word eens concreet.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:11 schreef Saekerhett het volgende:
Onder andere jouw hele argumentatie erachter.
Je hebt dat wetenschappelijk rapport waar ik je een link van heb gegeven dus nog steeds niet gelezen. Pagina 111:quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Welke bewering precies? Dat een deel van de downloads ipv kopen komt. Dat is echt niet iets wat ter discussie staat. Natuurlijk gebeurt dat.
Sterker nog: ik heb mij er zelf ook wel eens schuldig aan gemaakt.
Pagina 115:quote:Al het empirisch materiaal overziend, is de conclusie op basis van de internatoinale
wetenschappelijke literatuur, dat een negatief effect van file sharing op de verkoop van
cd’s niet kan worden uitgesloten, maar evenmin onomstotelijk vast staat.
Een dergelijk verband is trouwens wel aannemelijk, maar staat dus zeker niet onomstotelijk vast.quote:Empirische studies naar de (causale) relatie tussen het downloaden en aanschaffen van
muziek, vinden sterk uiteenlopende uitkomsten: variërend van positief via neutraal tot
negatief
Het is ook geen normaal gedrag om eerst mensen voor rechten te laten betalen als radiozender om een nummer te kopen, dan nog geld vragen voor het uitzenden en als je dan als bedrijf een radio hebt staan je ook nog eens geld moet afdragen omdat je het luistert. Dat is m.i. niet normaal.quote:Op vrijdag 21 september 2012 22:25 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het is geen normaal gedrag. Het is niet je onvervreemdbare recht om langs gratis wijze auteursrechtelijk beschermde werken in je bezit te krijgen. Muziek en films kosten geld om te produceren. Een investering die de makers graag terugbetaald zien.
Zwaktebod.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:13 schreef Saekerhett het volgende:
Heb ik al geprobeerd, maar dat heeft geen zin bij jou.
Omdat het in mijn voorbeeld gelijk getrokken wordt, in die van jou verliest de organisatie er alleen maar op.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom het een slechte vergelijking is.
Dat vind ik niet zo relevant. Al zou downloaden erg veel geld opleveren voor de rechthebbenden: zij zijn degenen die mogen bepalen wat je er mee mag doen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:13 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Je hebt dat wetenschappelijk rapport waar ik je een link van heb gegeven dus nog steeds niet gelezen. Pagina 111:
[..]
Pagina 115:
[..]
En het betreft overigens geen onderzoek in opdracht van de Piratenpartij of iets dergelijks, maar gewoon in opdracht van het ministerie van de overheid.
Voor luisteren hoef je niet te betalen, wel voor luisteren in specifieke omgevingen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:14 schreef Drinky het volgende:
Het is ook geen normaal gedrag om eerst mensen voor rechten te laten betalen als radiozender om een nummer te kopen, dan nog geld vragen voor het uitzenden en als je dan als bedrijf een radio hebt staan je ook nog eens geld moet afdragen omdat je het luistert. Dat is m.i. niet normaal.
Zo ga ik ook altijd zonder betalen met de trein. Dan komt er zo'n conducteur zeg maar, en die zegt dan dat ik een extra duur kaartje moet kopen dan als boete. Zo'n stumper lach ik dan gewoon in zijn gezicht uit. Als ik immers niet gratis met de trein kon rijden, zou ik met de fiets gaan, dus hoe komt die pipo erbij dat ik zou gaan betalen als NS helemaal geen betalende reziger aan mij mist? De NS heeft totaal geen last van mij, wat ik ook doe.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:48 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
[..]
Lekker selectief quoten, goed zo jongen
En ook al had ik geen Spotify Premium, ik praat voor mijzelf. Ik koop geen cd's. Nu niet en als downloaden verboden wordt, dan ook niet. Dus de platenmaatschappijen hebben totaal geen last van mij, wat ik ook doe.
Nee, het is volledig on-topic. Je faalt. Alweer.quote:
Ik merk fijntjes op dat je een grote waffel had over mijn onderbouwing, maar als ik jou er naar vraag ga je met je staart tussen de poten op grote afstand blaffen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:17 schreef Saekerhett het volgende:
Je zelfreflectie is prima inderdaad.
Jij stelt dat het gelijkgetrokken wordt (hetgeen iig niet bewezen is, zie boven) en de NS verliest natuurlijk ook niets als jij een keer zwart meereist.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:18 schreef GoobyPls het volgende:
Omdat het in mijn voorbeeld gelijk getrokken wordt, in die van jou verliest de organisatie er alleen maar op.
Wel, jij houdt een zitplaats bezet.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:20 schreef drijfhout het volgende:
De NS heeft totaal geen last van mij, wat ik ook doe.
Denk je dat ze een heel volk gaan aanklagen? Hoe idioot ben je ? Ze klagen gewoon steeds een aantal mense naan, heel minimaal, zodat 't volk niet in opstand komt. Dat gebeurt nu ook gewoon. Zo voorkomen ze EN opstand en wanbetaling, omdat de rechtszaken minimaal blijven en dus wel uitvoerbaar blijven.quote:Op zaterdag 22 september 2012 01:30 schreef BaajGuardian het volgende:
dan lachen we ze in de rechtzaal uit en lopen we weer naar buiten, wat willen ze doen? een heel volk in de gevangenis gooien omdat de entertainment industrie niet genoeg sportwagens in hun 8000x8000 garage heeft staan?
Lees de OP nog eens goed.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nee, het is volledig on-topic. Je faalt. Alweer.
Buiten de spits mag het dus wel?quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:21 schreef Saekerhett het volgende:
Wel, jij houdt een zitplaats bezet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |