Doen!quote:Op woensdag 12 september 2012 13:36 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iwmand ervaring met die go pro helm camera's? Wil er eigenlijk 1 gaan kopen met gps
Ja maar welke? Want wil het wel bovenop of op de zijkant van de helm, sowieso incl GoPro.quote:
Outdoor edition. Daar zitten bevestingsmogelijkheden bij voor op je helm.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ja maar welke? Want wil het wel bovenop of op de zijkant van de helm, sowieso incl GoPro.
Ik vind hem iets te groot om op de helm te bevestigen. heb liever iets qua formaat Bullet http://www.dogcamsport.co.uk/HDS-720p-bullet-camera.htmlquote:Op donderdag 13 september 2012 09:07 schreef wht het volgende:
[..]
Outdoor edition. Daar zitten bevestingsmogelijkheden bij voor op je helm.
moet altijd weer iemand baas boven baas zijnquote:Op woensdag 26 september 2012 11:26 schreef Bajskorv het volgende:
Als alles goed gaat met werk, heb ik dit jaar hopelijk een bijzonder goeie ski winter. Ga sowieso met de Kerst een weekje met familie, maar ben ook een week toerskien en een week heliskien in Noord Amerika aan het plannen. Verder zorgen dat ik extra vrij krijg en dan 'skibummen' bij familie in Canada en Frankrijk voor 2-3 extra weken sneeuw.
Ach, mag ik ook een keer? Door jaren hard werken schiet het er altijd bij in, en nu wil ik de mogelijkheid nemen dingen te doen waar ik over 20 jaar de puf niet meer voor heb. Heb er zin in, zodoende.quote:Op woensdag 26 september 2012 21:33 schreef Bombshell het volgende:
[..]
moet altijd weer iemand baas boven baas zijn
Tignes is een prachtig gebied hoor. Het dorp is ook goed te doen, al ga ik altijd met een groep en dan vermaak je je altijd wel.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:36 schreef Opperprutser het volgende:
Net geboekt voor Tignes in de eerste week van december voor een idioot lage prijs. Erg veel zin in! Is dat een leuk gebied? Dat Tignes zelf lelijk is heb ik wel al gehoord maar dat boeit me niet. Twee jaar geleden eerste keer gewintersport in Les Arcs en dat beviel erg goed!
Tignes is inderdaad echt super qua skiën, maar qua apres ski stelde het weinig voor vond ik.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 01:38 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Tignes is een prachtig gebied hoor. Het dorp is ook goed te doen, al ga ik altijd met een groep en dan vermaak je je altijd wel.
Wij gaan naar Les Sybelles (saint sorlin d'arves) met oud en nieuw. Het aftellen is weer begonnen.
Wij ook La Plagne mid Feb. Eerst nog met kerst naar de stubaier gletcherquote:Op donderdag 13 september 2012 09:29 schreef Mip1988 het volgende:
Ik ga voor het eerst naar Paradiski, verblijf in La Plagne
Had liever naar Val Tho teruggegaan maar het prijsverschil was dermate groot...
Zo leuk dat je de boel verkoop?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:15 schreef Beverwijker het volgende:
Iemand nog interesse in een snowboard+schoenen+waxset?
Vorig jaar ook op wintersport geweest voor de 1e keer en wat was dat leuk zeg
Nee , het is te klein geworden haha .quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:54 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Zo leuk dat je de boel verkoop?
Merk, maat etc?
Ja, wel een apart gebied; een doodlopend dal en alleen bereikbaar via het Duitse Oberstdorf. Wat betreft de tweede wintersport-trip in maart denk ik aan Obertauern; hooggelegen (ca. 1700 meter) dus ook in maart waarschijnlijk nog sneeuwrijk én ook daar een redelijke hoeveelheid blauwe pistes.quote:Op zondag 4 november 2012 22:51 schreef Bajskorv het volgende:
Leuk, Kleinwalsertal is waar ik als kleine kleuter heb leren skien. Nooit meer terug geweest na mijn 7e ofzo, zou er eigenlijk weer eens heen moeten.
Het meeste inmiddels geboektquote:Op woensdag 26 september 2012 11:26 schreef Bajskorv het volgende:
Als alles goed gaat met werk, heb ik dit jaar hopelijk een bijzonder goeie ski winter. Ga sowieso met de Kerst een weekje met familie, maar ben ook een week toerskien en een week heliskien in Noord Amerika aan het plannen. Verder zorgen dat ik extra vrij krijg en dan 'skibummen' bij familie in Canada en Frankrijk voor 2-3 extra weken sneeuw.
Zeker leuk gebied icm Vars! Vorig jaar ook geweest, nu alleen met een grotere groepquote:Op maandag 26 november 2012 12:53 schreef Blik het volgende:
Risoul is ook een leuk gebied, en goed te betalen ook.
Nice. Wel goed beunen op de toerski's.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:28 schreef INViCTuS het volgende:
Filmpje van wintersporters.nl van gister. Haute Alpes
Jazeker, half Den Haag (niveautje Sterretje en Matsoe-Matsoe) en een hoop woonwagenvolk regelt daar over het algemeen de après-ski. Veel plezier.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:14 schreef RingBewoner het volgende:
Ik ga eind Februari naar het Zillertal. Om precies te zijn naar Gerlos, mensen daar ervaring mee? Is er iets met aprés ski geregeld?
Ik probeer Nederlanders altijd zoveel mogelijk te mijden op vakantie en dan moet je inderdaad niet in Gerlos zitten.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:43 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Jazeker, half Den Haag (niveautje Sterretje en Matsoe-Matsoe) en een hoop woonwagenvolk regelt daar over het algemeen de après-ski. Veel plezier.
Maar daar heb je dan weer nauwelijks apres ski...en minstens net zo veel Nederlanders, alleen gedragen ze zich misschien wat beter.quote:Op woensdag 28 november 2012 15:33 schreef Blik het volgende:
Vorig jaar was Gerlos nog in het nieuws vanwege "rellen" met Nederlanders. Zijn nog een paar mensen in het ziekenhuis beland en een hotel was in elkaar gebeukt...
Kun je beter in Königleiten zitten
Ik heb me prima vermaakt in de Schirmbar, de sfeer is er in ieder geval prima!quote:Op woensdag 28 november 2012 21:33 schreef TinyTuna het volgende:
[..]
Maar daar heb je dan weer nauwelijks apres ski...en minstens net zo veel Nederlanders, alleen gedragen ze zich misschien wat beter.
Dan liever nog geen apres ski...quote:Op woensdag 28 november 2012 21:33 schreef TinyTuna het volgende:
[..]
Maar daar heb je dan weer nauwelijks apres ski...en minstens net zo veel Nederlanders, alleen gedragen ze zich misschien wat beter.
Rot op met je spam....quote:Op vrijdag 30 november 2012 17:02 schreef EifelInfo het volgende:
In Duitsland in de Eifel kun je ook prima terecht voor wintersport. Er moet natuurlijk wel sneeuw liggen ;-)
Het is in de Eifel natuurlijk niet te vergelijken met de wintersportgebieden in Oostenrijk, Zwiterland, Frankrijk en Italië maar...... Voor de beginnende wintersporter of voor een weekendje of zelfs een dagje kun je prima in de Eifel terecht mits er sneeuw ligt...
Hier staan de wintersportgebieden van de Eifel op een rijtje: Wintersportgebieden Eifel, Duitsland
quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:56 schreef Blik het volgende:
Val Thorens heeft alweer genoeg sneeuw te pakken voor het hele seizoen
Same herequote:Op dinsdag 4 december 2012 11:41 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En 2 weken geleden
[ afbeelding ]![]()
![]()
Heb er zin in
Lawine factor 4/5, en dan off-piste gaan skien zonder gids of peeps... Dan neem je ten eerste echt een goeie gok, en moet je ten tweede op je knietjes dankbaar zijn voor het feit dat je op tijd gevonden bent...quote:Op woensdag 5 december 2012 18:05 schreef INViCTuS het volgende:
Veel sneeuw = grote kans op lawines!
http://www.planetski.eu/news/4457
Zoiets had ik ook bij Friso, Een kerel die 'onaantastbaar' lijkt vanwege zijn status was ook gewoon de lul. Is inderdaad moeilijk voor te stellen in het idyllisch landschap waarin je je begeeft als wintersporter. Zo verraderlijk al vermoed ik dat de kans op een geprepareerde piste wel nog veel lager is dan bij bijvoorbeeld freeriden.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:25 schreef Jedi_Pimp het volgende:
http://wepowder.nl/weblog/3789/Lawine-ongeval-Steven---
![]()
Ziek om te lezen altijd, lijkt me echt te raar om mee te maken. Je denkt toch altijd stiekem "dit overkomt mij niet" maar ook al ben je zo goed uitgerust en ervaren als deze dudes kan het toch fout aflopen..
Dit soort blogs blijf ik vreemd vinden. Ik ken de ervaring, maar begrijp de blog niet.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:25 schreef Jedi_Pimp het volgende:
http://wepowder.nl/weblog/3789/Lawine-ongeval-Steven---
![]()
Ziek om te lezen altijd, lijkt me echt te raar om mee te maken. Je denkt toch altijd stiekem "dit overkomt mij niet" maar ook al ben je zo goed uitgerust en ervaren als deze dudes kan het toch fout aflopen..
Weet niet of het voor Android bestaat maar ik heb op de iphone 'ski tracks'.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:43 schreef TinyTuna het volgende:
Weet iemand nog een goeie Android ski App, waarmee je snelheid, afstand, hoogteverschil, enz kan bijhouden die zonder WiFi werkt, ook tijdens het opslaan van routes?
Ik gebruik MapMyRide voor mountainbiken en denk dat die in pricipe wel alles kan bijhouden, maar daar heb ik WiFi voor nodig om de getrackte routes op te slaan, en ik weet niet of ik daar veel toegang tot zal/wil hebben.
Ik heb na wat googelen My Tracks (van Google) gevonden, werkt perfect. Toch bedanltquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:06 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Weet niet of het voor Android bestaat maar ik heb op de iphone 'ski tracks'.
Ligt nu een meter of 1.5/2 geloof ik maar het seizoen is amper begonnen en dat is zeker veel maar er heeft wel is meer gelegen.quote:Op woensdag 12 december 2012 08:39 schreef jpjedi het volgende:
Zugspitz Arena en Berwang blijft het vallen zeg. Volgens mij hebben ze daar nog nooit zoveel sneeuw gezien.
Ik ben jaloers! Denk dat ik hem ook ga bestellen.quote:Op woensdag 12 december 2012 20:35 schreef Mkr het volgende:
Zojuist GoPro HD 3 Black editon besteld!
Ik wilde zowieso een remote erbij omdat ik hem op mn helm monteer. en deze koste los al 79 euro. Voor die 2 tientjes extra heb je dan wel wat extra specs! Maar eerlijk is eerlijk, heb wel lang getwijfeldquote:Op woensdag 12 december 2012 21:26 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik ben jaloers! Denk dat ik hem ook ga bestellen.
Waarom geen Silver btw?
Kan ook met de iphone las ik dus die black vind ik te duur tov de Silver.quote:Op woensdag 12 december 2012 21:27 schreef Mkr het volgende:
[..]
Ik wilde zowieso een remote erbij omdat ik hem op mn helm monteer. en deze koste los al 79 euro. Voor die 2 tientjes extra heb je dan wel wat extra specs! Maar eerlijk is eerlijk, heb wel lang getwijfeld
Ik heb hem gisteren ook bij de applestore besteld! Levering staat nu op 18-20 december. Ben benieuwd wanneer ik hem krijg.quote:Op woensdag 12 december 2012 22:51 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Kan ook met de iphone las ik dus die black vind ik te duur tov de Silver.
Maar puik dingetje!![]()
Waar heb je hem besteld?
EDIT: Ik heb hem bij de Applestore besteld. Prijs was gelijk aan andere webshops en bij Apple weet ik dat het snel en correct wordt afgehandeld.
Ga jij met die plak steuntjes werken of koop je een hoofdband?
Met name in de westelijke Alpen.quote:Op donderdag 20 december 2012 10:11 schreef INViCTuS het volgende:
Zaterdag en zondag regen in de Alpen
Hm, Zwitserland misschien net niet? We zien wel, hoop dat de 2m sneeuw in Verbier er zo nog ligt...quote:
Weet niet waar de grens precies ligt, hier een weerbericht van vandaag voor de wintersportgebieden.quote:Op donderdag 20 december 2012 11:01 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Hm, Zwitserland misschien net niet? We zien wel, hoop dat de 2m sneeuw in Verbier er zo nog ligt...
Dan hoop ik dat er meer sneeuw ligtquote:Op zaterdag 29 december 2012 12:06 schreef sitting_elfling het volgende:
Nog 1 week en ik ga op wintersport in Zakopane!![]()
[ afbeelding ]
kan nietquote:Op dinsdag 1 januari 2013 21:54 schreef Greatmarked het volgende:
het liefst max 300/350 euro voor verblijf + skipas.
Dan zit je in het genre studenten/scholen trips. Weekje op slaapzaaltjes etc.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 21:39 schreef Greatmarked het volgende:
Ben opzoek naar een goedkope wintersportbestemming in Oostenrijk. Eisen:
- Appartement nabij ski-lift en apreski (dus loopafstand!)
- Eigen vervoer
- Goedkoop.
- van 8/2 - 15/2
Wie helpt me?
Ik heb deze gekocht, zitten 2 lenzen bij, kon het merk niet, maar ze hadden er ook duurderde van boven de 100, dus het zal best wel redelijk zijn, en ik ga altijd maar 1 week per jaar.quote:Op maandag 31 december 2012 15:37 schreef Den_Haag het volgende:
Bril voor slecht zicht voor 80 euro, vergeet het maar. Hooguit tweedehands
32% VLT wordt je niet heel gelukkig van. Mik eerder op 60%.quote:Op woensdag 2 januari 2013 09:44 schreef Luni het volgende:
[..]
Ik heb deze gekocht, zitten 2 lenzen bij, kon het merk niet, maar ze hadden er ook duurderde van boven de 100, dus het zal best wel redelijk zijn, en ik ga altijd maar 1 week per jaar.
http://www.daka.nl/anon-h(...)port-zonnebril/46733
Ik ook, perfecte skibrilquote:Op woensdag 2 januari 2013 09:44 schreef Luni het volgende:
[..]
Ik heb deze gekocht, zitten 2 lenzen bij, kon het merk niet, maar ze hadden er ook duurderde van boven de 100, dus het zal best wel redelijk zijn, en ik ga altijd maar 1 week per jaar.
http://www.daka.nl/anon-h(...)port-zonnebril/46733
Have fun!quote:Op woensdag 2 januari 2013 12:00 schreef Luni het volgende:
[..]
Mooi!
Nog een paar dagen geduld, zaterdag naar Serfaus!
Ziet er idylisch uit.quote:Op zaterdag 29 december 2012 12:06 schreef sitting_elfling het volgende:
Nog 1 week en ik ga op wintersport in Zakopane!![]()
Via via gehoord dat dit een zeer leuke (en traditionele) plek is om te skien! Ben net terug uit Krakow gevlogen vandaag.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:50 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ziet er idylisch uit.![]()
Hoe ben je zo op dit adres gekomen? Eerdere reizen?
We kwamen alleen maar Polen en Russen tegen.quote:
Grappig, zal wel komen door de Poolse vrienden die ik heb. Daarnaast is mijn schoonfamilie deels Pools en heeft familie van een Nederlandse vriend daar jaren geleden een hotel gekocht. Enfin, staat ook hoog op mijn lijstje!quote:Op maandag 7 januari 2013 21:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
We kwamen alleen maar Polen en Russen tegen.
Dragon DX moet lukken voor dat bedrag toch?quote:Op maandag 31 december 2012 15:37 schreef Den_Haag het volgende:
Op dit moment niet echt. Polen ligt er slecht bij dit jaar.
Bril voor slecht zicht voor 80 euro, vergeet het maar. Hooguit tweedehands
Voor dat bedrag wordt het in een klein skigebied met een skipas van maximaal 150/160 euro. Maar dan mis je meestal de apresski. Andere mogelijkheid is dus iets te nemen dat niet op loopafstand is, maar een dorpje voor het daadwerkelijke skigebied, dat is meestal een stuk goedkoper. Maar wel in strijd met een van je eisen. Aan al je eisen voldoen is eigenlijk onmogelijk.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 21:39 schreef Greatmarked het volgende:
- Eigen vervoer
- Goedkoop.
- van 8/2 - 15/2
Wie helpt me?
Gaat sowieso niet lukken aangezien het carnavalsvakantie is in het zuiden, dus druk en duurquote:Op dinsdag 1 januari 2013 21:39 schreef Greatmarked het volgende:
- Eigen vervoer
- Goedkoop.
- van 8/2 - 15/2
Wie helpt me?
P/P ?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:27 schreef Professional het volgende:
Wij hebben gisteren onze skivakantie geboekt. Vanaf 2 maart 7 dagen naar Mayrhofen, 485 euro inclusief skipas van 6 dagen. Geen geld.
Inclusief vervoer? Ik ga namelijk voor ruim 360,- p.p. naar Les Deux Alpes a.s. vrijdag, dat is vervoer (bus), appartement en skipas (ook 6 dagen)quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:27 schreef Professional het volgende:
Wij hebben gisteren onze skivakantie geboekt. Vanaf 2 maart 7 dagen naar Mayrhofen, 485 euro inclusief skipas van 6 dagen. Geen geld.
Per persoon ja. Appartement voor 5 man, 7 nachten, zitten in "centrum" van Mayrhofen, inclusief skipas.quote:
Vind ik nog veel geld. Ik betaal in Fiss p/p zo`n ¤200 voor het appartement en ¤170 voor de pas.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:31 schreef Professional het volgende:
[..]
Per persoon ja. Appartement voor 5 man, 7 nachten, zitten in "centrum" van Mayrhofen, inclusief skipas.
Is wel eigen vervoer, maar we hebben allemaal een lease auto, dus ideaal.
Dat mag volgens mij toch bij de meeste leaseauto's? Ken eigenlijk niemand waarbij dat uitgesloten is. Daarbij vraag ik me af of dat haalbare kaart is aangezien je je toch blauw betaald aan bijtelling tegenwoordig.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:08 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Vind ik nog veel geld. Ik betaal in Fiss p/p zo`n ¤200 voor het appartement en ¤170 voor de pas.
Als er nog 2 zouden meegaan werd die ¤200 nog minder.
En jij mag met de lease-auto trouwens "gratis" naar de wintersport?
Dat maakt toch niet uit, want die lease auto rijdt hij al, die bijtelling is al een gegeven. Dus dan 'moet' je hem ook wel gebruiken en kan je vrij goedkoop op vakantie!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:01 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Daarbij vraag ik me af of dat haalbare kaart is aangezien je je toch blauw betaald aan bijtelling tegenwoordig.
Ja dat bedoel ik juist, denk niet dat je door de bijtellingsregeling uitgesloten kan worden van vakantie ritjes. Je betaalt immers voor het prive gebruik. Hdnce 'goedkoop' op vakantie. 😉quote:Op woensdag 9 januari 2013 08:51 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Dat maakt toch niet uit, want die lease auto rijdt hij al, die bijtelling is al een gegeven. Dus dan 'moet' je hem ook wel gebruiken en kan je vrij goedkoop op vakantie!
Het gaat om de benzine. Die krijgt niet iedereen in het buitenland vergoed.quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:36 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik juist, denk niet dat je door de bijtellingsregeling uitgesloten kan worden van vakantie ritjes. Je betaalt immers voor het prive gebruik. Hdnce 'goedkoop' op vakantie. 😉
Mijn vrienden bijna allemaal wel eigenlijk.quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:41 schreef Godtje het volgende:
[..]
Het gaat om de benzine. Die krijgt niet iedereen in het buitenland vergoed.
okquote:Op woensdag 9 januari 2013 10:47 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Mijn vrienden bijna allemaal wel eigenlijk.
Ik ken eigenlijk ook niemand waarbij dat niet vergoed wordt..quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:41 schreef Godtje het volgende:
[..]
Het gaat om de benzine. Die krijgt niet iedereen in het buitenland vergoed.
Leuk!quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:16 schreef Woerd26 het volgende:
ola! Ik wil met wat vrienden eind januari skiën, alleen laat het budget niet heel veel toe. Nu komen er een paar gebieden uit die binnen het budget passen, maar misschien erg slecht zijn.
Welke is, volgens jullie, van deze gebieden het fijnst?
- St. Francois Longchamp | Le Grand Domaine
- St. Jean d'Arves | Domaine Les Sybelles
- St. Sorlin d'Arves | Domaine Les Sybelles
- Risoul - La Forêt Blanche
- Sölden | Ötztal Arena
- La Plagne | Paradiski
Dit is een beetje gesorteerd van prijs laag naar hoog. Les deux alpes is weer een tandje duurder maar is het het waard daar meer voor te betalen? Zaken als Les Trois Vallees gaan hem sowieso niet worden helaas.
Bedankt!
Gaat goed komen. Wij gaan volgende week naar Fiss.quote:Op woensdag 9 januari 2013 15:09 schreef Luni het volgende:
Goed vertoeven hier in Serfaus, lekker zonnetje het mag alleen iets kouder 's middags wordt op de lagere pistes de sneeuw papperig. Er moet wel sneeuw bij gaan vallen, sommige pistes beginnen slecht te worden.
Voor een weekendje naar Polen? Hoe ga je er heen? Leuk uitgaan daar?quote:Op woensdag 9 januari 2013 17:05 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik ga binnen 4 week terug naar Zakopane voor een weekend, ditmaal met een andere vriend. Toch leuk genoeg gehad (en goedkoop geweest) om het dit jaar nog(!) eens te doen.
Vliegen naar Krakow, dan bus van Krakow naar Zakopane (2 uur). Leuk uitgaan, veel Russen en Polen en veel alcohol.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:10 schreef stukput het volgende:
[..]
Voor een weekendje naar Polen? Hoe ga je er heen? Leuk uitgaan daar?
Top, bedankt en veel plezier in Les deux Alpes!quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:02 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Leuk!
Ik ben zelf alleen in Sölden en Les Sybelles (Le Corbier) geweest. Van die twee vind ik Sölden het mooist, maar begrijp me niet verkeerd want het is geen straf om naar Les Sybelles te gaan. Oostenrijk vind ik qua sfeer en entourage gewoon fijner en Frankrijk heeft over het algemeen bredere pistes en is wat goedkoper. A.s. weekend ga ik trouwens naar Les Deux Alpes!
In Zakopane? Zakopane is gewoon een 1 dorp waar je op meerdere plekken kunt gaan skieen en die heeft dus zo ook zijn eigen uitgaans mogelijkheden.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:52 schreef stukput het volgende:
Wat is t dichtbijzijnste apre ski gebied?
liever iets dichterbij.quote:Op donderdag 10 januari 2013 19:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
In Zakopane? Zakopane is gewoon een 1 dorp waar je op meerdere plekken kunt gaan skieen en die heeft dus zo ook zijn eigen uitgaans mogelijkheden.
Als het bier in de Hexenalm maar goed is, dan vergeet ik de hobbels wel.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:21 schreef Luni het volgende:
Vanacht 15cm verse sneeuw gevallen in Serfaus en het is nu een stuk kouder! Pistes zijn alleen niet al te best, heel veel hobbels.
Dat was prima hoor evenals de warme choco met rum. Vanacht is er weer 5 cm bij gevallen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:50 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Als het bier in de Hexenalm maar goed is, dan vergeet ik de hobbels wel.
Sneeuw onderweg is altijd k*t maar we hebben nu een dikke 4WD dus laat het nu maar sneeuwen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:40 schreef Luni het volgende:
[..]
Dat was prima hoor evenals de warme choco met rum. Vanacht is er weer 5 cm bij gevallen.
Heerlijke week achter de rug, heenreis was best pitttig, heel veel regen onderweg, en heel veel groen, ook in Oostenrijk. Pas toen we de pas naar Serfaus op reden ging de regen over in sneeuw.
Op de terugweg sneeuwde het tot aan Mannheim, wat het begin van de reis lastig maakte, wegen waren wel geod te berijden, helaas zit het er weer op voor dit jaar
Ik ga naar Gerlos, begrepen dat het daar best aardig is.quote:Op zondag 13 januari 2013 17:12 schreef stukput het volgende:
Waar is leukere apre ski, kirchberg of gerlos?
Ik vond het niet veel, maar hou dan ook niet van die hos apresski, en je betaalt er een vermogen voor je biertje. Crazy Kangaroo vond ik veel leuker, daar draaiden ze gewoon lekkere Rock muziek, Stones, the Doors Nirvana enzo.quote:
Lekker man!quote:Op zondag 20 januari 2013 11:43 schreef penny-wise het volgende:
1ste ski kilometers zitten er op hier in Fiss. Geen steek veranderd.
Verschillende familieleden die les geven in St Anton, Mooserwirt is een klassieker. Ook genoeg alternatieven, zoals Crazy Kangaroo of als het iets "gemutlicher" mag gewoon de Underground.quote:Op zondag 20 januari 2013 09:11 schreef Revje1 het volgende:
Over 2 weken zit ik in st Anton am arlberg. Nog nooit geweest daar maar het schijnt super te zijn daar. Ik hoor alleen maar positieve dingen erover!
Mensen bekent met de Mooserwirt?
Ook meer mijn voorkeur. Maar ik ga vooral voor het skien en vaak met veel vrienden en familie, dus de apres-ski tenten boeien minder.quote:Op zondag 20 januari 2013 13:41 schreef Luni het volgende:
[..]
Ik vond het niet veel, maar hou dan ook niet van die hos apresski, en je betaalt er een vermogen voor je biertje. Crazy Kangaroo vond ik veel leuker, daar draaiden ze gewoon lekkere Rock muziek, Stones, the Doors Nirvana enzo.
Het boeit mij ook niet zo om eerlijk te zijn, maar Crazy Kangaroo heeft als ik dan een drankje na het boarden wil drinken mijn voorkeur.quote:Op zondag 20 januari 2013 16:36 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ook meer mijn voorkeur. Maar ik ga vooral voor het skien en vaak met veel vrienden en familie, dus de apres-ski tenten boeien minder.
Op een stoepje?quote:Op maandag 21 januari 2013 11:20 schreef penny-wise het volgende:
Balen, gisteren 1ste skidag voor 1 vriendin, heeft ze enkel gebroken...
Au, dat zuigt.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:20 schreef penny-wise het volgende:
Balen, gisteren 1ste skidag voor 1 vriendin, heeft ze enkel gebroken...
Zo dus kut, dan moet ze wel een aardige klapper gemaakt hebben wil je je enkel breken lijkt mij.quote:
Viel mee zei ze, had het eerst niet door.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:48 schreef Luni het volgende:
[..]
Zo dus kut, dan moet ze wel een aardige klapper gemaakt hebben wil je je enkel breken lijkt mij.
Nee precies, daarom dacht ik dat ze wel een flinke klpper gemaakt zou hebben.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:08 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Normaal breek je niet snel je enkel met schoen aan.
Afgelopen 2 jaar naar Gerlos geweest,quote:Op zondag 13 januari 2013 17:12 schreef stukput het volgende:
Waar is leukere apre ski, kirchberg of gerlos?
Nog niet, maar aangezien ik volgende maand ga ben ik wel benieuwd naar je ervaring aldaar.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:59 schreef Honeymooner het volgende:
Iemand ervaring met Obertauern? Daar ga ik vrijdag heen, sneeuwkwaliteit is iig perfect zo te zien momenteel.
Normaal ga ik altijd naar grotere gebieden als Ischgl enzo, maar omdat we nu met veel beginners gaan, vonden die dat zonde omdat ze toch maar op een paar pistes blijven..
Kan behoorlijk hard waaien daar, dus sjaals oid zeker niet vergeten. Verder zijn voor beginners op 15 minuten rijden ook de Fanningberg, Großeck-Speiereck en Katschberg-Aineck.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:59 schreef Honeymooner het volgende:
Iemand ervaring met Obertauern? Daar ga ik vrijdag heen, sneeuwkwaliteit is iig perfect zo te zien momenteel.
Normaal ga ik altijd naar grotere gebieden als Ischgl enzo, maar omdat we nu met veel beginners gaan, vonden die dat zonde omdat ze toch maar op een paar pistes blijven..
Dat doe jij elk jaar toch?quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:05 schreef Bienelientjee het volgende:
Over 3,5 weekjes! Met mijn vrijwilligerswerk naar Vent in Oostenrijk. Groepje kids begeleiden met gedragsproblemen en zelf ook lekker snowboarden!
Vorig jaar mocht ik voor het eerst mee (zit nu twee jaar bij die organisatie als vrijwilliger). Dit jaar werd ik weer uitgekozen voor het team begeleiders!quote:
fiss is altijd goed,quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:27 schreef penny-wise het volgende:
Laatste avond in Fiss. Superweek met veel skieen en apres-skien. Meteen maar weet geboekt voor volgend jaar.
Redelijk wat piste kilometers maar toch een vrij compact skigebied.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:20 schreef Soohr het volgende:
[..]
fiss is altijd goed,
Ik ben er vanaf 1982 tot 1996 2 à 3x per jaar geweest, daarna nog een paar keer, mooi hoe zo'n gebied groter wordt en toch herkenbaar fijntjes blijft
M'n eerste dagje hier zit erop en de eerste indruk is goed! Tis een vrij weids ski-gebied, best lange afdalingen ook (vorig jaar in Ischgl vond ik het allemaal erg compact) en prima om je een week te vermaken. Wordt alleen nog flinke storm en sneeuw voorspeld morgen en overmorgen, dus ben benieuwd hoe het dan is.quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:08 schreef Soohr het volgende:
[..]
Nog niet, maar aangezien ik volgende maand ga ben ik wel benieuwd naar je ervaring aldaar.
Op de pistecams op ORF2 in de ochtend zag het er wel leuk uit, met pistes die door het dorp heen gingen.
Fügen op de Spieljoch heb ik m'n 1e snowboardmeters gemaakt. Wil nog wel eens terug naar dat gebied, nu is er heel veel gekoppeld en is het een flink uitgestrekt gebied!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:15 schreef MultiBanaan het volgende:
Over een paar weken naar Zillertal! En dan niet alleen naar Mayrhofen, maar ook Kaltenbach, Zell am Ziller, Füghen, Gerlos, Königsleiten, Hippach, Penken, Schwendau allemaal! Misschien ook Hintertux als het meezit. De hele week op een plek blijven vind ik niet zo leuk, op deze manier kom je echt overal! En natuurlijk apres skiën in Kaltenbach en Mayrhofen, daar is het het beste vind ik. Je hebt er nog steeds wel redelijk wat Nederlanders, maar een stuk minder dan in bijv Gerlos ofzo
Ik zou Hintertux zeker niet overslaan als ik jou was, fijne gletsjer hebben ze daar. Vind de pistes daar een stuk beter dan in Mayrhofen of Gerlos.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:15 schreef MultiBanaan het volgende:
Over een paar weken naar Zillertal! En dan niet alleen naar Mayrhofen, maar ook Kaltenbach, Zell am Ziller, Füghen, Gerlos, Königsleiten, Hippach, Penken, Schwendau allemaal! Misschien ook Hintertux als het meezit. De hele week op een plek blijven vind ik niet zo leuk, op deze manier kom je echt overal! En natuurlijk apres skiën in Kaltenbach en Mayrhofen, daar is het het beste vind ik. Je hebt er nog steeds wel redelijk wat Nederlanders, maar een stuk minder dan in bijv Gerlos ofzo
Ik probeer Nederlanders altijd zo veel mogelijk te mijden op vakantie.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:15 schreef MultiBanaan het volgende:
Die gletsjer is inderdaad zalig skiën, bananenboy. Pistes zijn inderdaad minder afgeragd door massa's mensenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:22 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Ik zou Hintertux zeker niet overslaan als ik jou was, fijne gletsjer hebben ze daar. Vind de pistes daar een stuk beter dan in Mayrhofen of Gerlos.
Ik ook, maar in een gebied als het Zillertal ontkom je er eigenlijk niet aanquote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:28 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik probeer Nederlanders altijd zo veel mogelijk te mijden op vakantie.
Daarom is dat de laatste plaats ter wereld waar ik ga skien..quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:44 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Die gletsjer is inderdaad zalig skiën, bananenboy. Pistes zijn inderdaad minder afgeragd door massa's mensen
[..]
Ik ook, maar in een gebied als het Zillertal ontkom je er eigenlijk niet aan
Dat Oostblokvolk is ook niet alles hoor.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:28 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik probeer Nederlanders altijd zo veel mogelijk te mijden op vakantie.
Heb je ook een punt jaquote:Op dinsdag 29 januari 2013 23:30 schreef Luni het volgende:
[..]
Dat Oostblokvolk is ook niet alles hoor.
St. Anton had je ook best veel Engelsen toen ik er was en die waren wel relaxt.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 23:46 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Heb je ook een punt jaMaar die zitten bijna niet in Frankrijk en Zwitserland gelukkig. Engelsen daarentegen weer wel veel, zeker in Chamonix maar die zijn op wintersport beter te verdragen dan tijdens een zomervakantie.
Ik spreek Frans en dan zijn de Fransen ineens erg vriendelijk volk 👍quote:Op woensdag 30 januari 2013 10:23 schreef Luni het volgende:
[..]
St. Anton had je ook best veel Engelsen toen ik er was en die waren wel relaxt.
Maar ja, Frankrijk heb je Fransen, en dat vind ik ook een kutvolk, je moet je er maar zo 'min mogelijk aar irriteren en lekker genieten van je vakantie!
16-2 maar dan zit je wel bij de hond in de autobench 😉quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:00 schreef rece het volgende:
Iemand toevallig een plekje vrij in een auto die richting de Franse Alpen (les Arcs -La Plagne) gaat begin maart? Uiteraard lap ik mee in de brandstofkosten en ben ik bereid te rijden.
Als het een teefje isquote:Op donderdag 7 februari 2013 14:07 schreef jpjedi het volgende:
[..]
16-2 maar dan zit je wel bij de hond in de autobench 😉
Hestra, altijd. Mijn huidige paar gaat nu bijna 10 jaar mee en heeft nergens gaten of wat dan ook. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Ik zou sowieso gaan voor iets met leer, slijt toch het minste. Daarnaast hebben deze handschoenen en losse binnenhandschoen, die je kunt wassen en eventueel vervangen wanneer nodig.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:51 schreef Godtje het volgende:
Ik wil/moet nog nieuwe handschoenen hebben.
Wat ik nu heb zijn toch een beetje vervelende krengen. Hebben jullie favoriete merken en of types voor op de ski's?
Thanks.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:00 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Hestra, altijd. Mijn huidige paar gaat nu bijna 10 jaar mee en heeft nergens gaten of wat dan ook. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Ik zou sowieso gaan voor iets met leer, slijt toch het minste. Daarnaast hebben deze handschoenen en losse binnenhandschoen, die je kunt wassen en eventueel vervangen wanneer nodig.
Drie vingers is niet voor iedereen fijn, maar je went er zo aan. Wanten zijn eigenlijk altijd het warmst, maar lastig als je toerskiet bijvoorbeeld, en veel met bindingen enzo bezig bent. Met drie vingers gaat dat prima, en heb je het toch makkelijker warm dan met 5 vingers.
[ afbeelding ]
Natuurlijk, 5 vingers moet ook goed zijn. Mijn ervaringen met Reusch zijn op zich prima, maar het ging gewoon niet zo lang mee. Dat is eigenlijk mijn ervaring met meeste handschoenen, totdat ik dus bij Hestra uit kwam.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:06 schreef Godtje het volgende:
[..]
Thanks.
Maar ik kan ook de 5 vingers dan nemen toch? Als dat mijn voorkeur heeft?
Bijvoorbeeld:
http://www.hestrahandscho(...)er-heliski-9364.html
Mijn oog was zo snel gevallen op:
http://www.daka.nl/reusch(...)s/46143#omschrijving
Thanks! Ik ga even goeie winkel in mijn buurt zoeken die dat heeft!quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:08 schreef Bajskorv het volgende:
Natuurlijk, 5 vingers moet ook goed zijn. Mijn ervaringen met Reusch zijn op zich prima, maar het ging gewoon niet zo lang mee. Dat is eigenlijk mijn ervaring met meeste handschoenen, totdat ik dus bij Hestra
Die had ik toevallig ook al gezien. Vielen op vanwege de overtrekhoes.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:38 schreef Blik het volgende:
Ik heb zelf Ziener, zitten erg lekker en heerlijk warm. Voor als het echt ijskoud wordt kun je er een extra laag overheen doen zodat je qua uiterlijk een want hebt
http://www.leerentveldvri(...)ndschoen-as-dcs.html
Weet ik niet, dat laatste heb ik dit jaar niet nodig gehad aangezien het niet echt heel koud was. Maar in principe kun je het zien als een extra isolatielaag over je vingers heen. De handschoenen zijn zelf ook al lekker warm, maar met echt barre omstandigheden (vorig jaar had ik -25 graden op de piste) is het wel lekker om nog wat extra's te hebbenquote:Op donderdag 14 februari 2013 13:41 schreef Godtje het volgende:
[..]
Die had ik toevallig ook al gezien. Vielen op vanwege de overtrekhoes.
Helpt dat echt?
Nooit helemaal gesnapt. Wat doe je met die filmpjes?quote:Op maandag 18 februari 2013 14:43 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik zou zoooo graag die gopro3 willen hebben volgende week maar helaas wat boven budget voor nu
Samenvattingen maken,bewerken en verdelen onder de groep. Volgende week met 15 man naar westendorf, volgende maand midweekje la plagne met 10 man en in april met 32 man naar val thorens lekker tochten makenquote:Op maandag 18 februari 2013 14:46 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Nog helemaal gesnapt. Wat doe je met die filmpjes?
Ik zie mensen altijd uren en uren filmen, dus dan zal een compilatie ook wel lekker wat vrije tijd in beslag nemen. Maar vaker nog zie ik bij vrienden dat die uren film op een stick of PC blijven staan. Enfin, sommige mensen vinden het natuurlijk leuk om video enzo te bewerken, dan snap ik het nog wel.quote:Op maandag 18 februari 2013 14:50 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Samenvattingen maken,bewerken en verdelen onder de groep. Volgende week met 15 man naar westendorf, volgende maand midweekje la plagne met 10 man en in april met 32 man naar val thorens lekker tochten maken
Februari is voor de familie incl kids en oudjes. Maart en April is voor de ervaren skiërs om tochten te maken. Gewoon allemaal vrienden (mannen) met elkaar waar we de eerste lift pakken en eind van de dag ergens pas terug zijn en zeker pakken we offpiste en soms split ten en eigen gang gaan en sluiten we op een bepaalde tijd weer bij elkaar aanquote:Op maandag 18 februari 2013 15:00 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ik zie mensen altijd uren en uren filmen, dus dan zal een compilatie ook wel lekker wat vrije tijd in beslag nemen. Maar vaker nog zie ik bij vrienden dat die uren film op een stick of PC blijven staan. Enfin, sommige mensen vinden het natuurlijk leuk om video enzo te bewerken, dan snap ik het nog wel.
En altijd op groepreis? Zo zonde, kan je nooit echt offpiste/toertochten maken.
Ik gebruik de Saalbach app, maar dat zal wel totaal wat anders zijnquote:Op donderdag 21 februari 2013 01:18 schreef admiraal_anaal het volgende:
Welke gps tracker gebruiken jullie voor android die MKZ bestanden maakt (voor Google Earth)
En vooral daar blijven, Saalbach is niet veel aan namelijk.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:53 schreef Houniet het volgende:
Nog een paar dagen en dan naar Hinterglemm!!
De Muur moet je echt alleen doen als er net heel veel sneeuw gevallen is, anders is het altijd knetterdruk en de moguls zijn er altijd verneukt. Er zijn genoeg mooiere afdalingen die minder toeristen trekken, zeg maarquote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:32 schreef Sant. het volgende:
[..]
En vooral daar blijven, Saalbach is niet veel aan namelijk.
Hinterglemm heeft de GoaßstallWat een tent
Over ruim 2 weken een dag of 5 naar Avoriaz. Niet verwacht, maar toch nog even wat sneeuw meepakken dit jaar
Nog nooit in Frankrijk geweest, altijd Oostenrijk, dus ik ben benieuwd.
'De Muur' schijnt er ook te zijn, die ga ik sowieso wel pakken.
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:32 schreef Sant. het volgende:
[..]
En vooral daar blijven, Saalbach is niet veel aan namelijk.
Hinterglemm heeft de GoaßstallWat een tent
Ja, maar dan nog wil ik hem een keertje doen. De Muur is zo bekend en als die echt zo stijl is, dan wil ik hem doen. Je zult geen dag kwijt zijn om die een keer te doen lijkt me?!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:56 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
De Muur moet je echt alleen doen als er net heel veel sneeuw gevallen is, anders is het altijd knetterdruk en de moguls zijn er altijd verneukt. Er zijn genoeg mooiere afdalingen die minder toeristen trekken, zeg maar
Nee, maar er is gewoon weinig lol aan. Ik begrijp die "bekende" pistes nooit zo, maar dat zal wel aan mij liggen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:23 schreef Sant. het volgende:
[..]
Ja, maar dan nog wil ik hem een keertje doen. De Muur is zo bekend en als die echt zo stijl is, dan wil ik hem doen. Je zult geen dag kwijt zijn om die een keer te doen lijkt me?!
Dan wordt het er een uit de categorie 'Been there, done that' / 'Try before you die', of geef het maar n naam.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:27 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Nee, maar er is gewoon weinig lol aan. Ik begrijp die "bekende" pistes nooit zo, maar dat zal wel aan mij liggen.
22 maart vertrek ik ook naar Hinterglemm voor een weekend boarden. Ook nog nooit geweest dus ik ben benieuwd.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:23 schreef boertie het volgende:
Vannacht vertrekken we naar HinterglemmIk heb al diverse jaren wintersportervaring maar in Hinterglemm ben ik nog nooit geweest. Ben benieuwd.
Wij denken ook aan Canada, heb je nog tips en tricks? We denken aan Lake Louise.quote:Op maandag 4 maart 2013 02:09 schreef Bajskorv het volgende:
Net eerste week Canada achter de rug, heerlijk geskied. Sneeuw wisselvallig, maar je vindt toch altijd meer dan in Europa. Nog een week te gaan, denk dat ik dan wel kapot ben.
Niet echt, ik ga veel vanwege familie die er woont en het poederskien. Met wat voor groep zou je gaan, hoe lang wil je, wat zoek je qua skien/omgeving/apres ski?quote:Op maandag 4 maart 2013 15:38 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Wij denken ook aan Canada, heb je nog tips en tricks? We denken aan Lake Louise.
Dat ga ik vanavond ook doen!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 18:25 schreef Sport_Life het volgende:
Nog 1 weekgisteren snowboard uit de opslag gehaald en morgen maar eens waxxen.
voorpret
En hoe was het daar? Ik ga er over anderhalve week een lang weekend heen.quote:Op maandag 11 maart 2013 11:59 schreef Houniet het volgende:
Op tijd weg uit Saalbach - Hinterglemm. Wat een weer hebben we gehad!
Wat een legendarische vakantie weer.
Hij ziet er weer super gelikt uit!quote:Op maandag 11 maart 2013 10:27 schreef Sant. het volgende:
[..]
Dat ga ik vanavond ook doen!
Donderdag vertrekken naar Morzine / Avoriaz t/m maandag. Alleen nog hopen op n beetje goed weer
De sneeuw was de laatste uren (elke dag) echt kut en de sneeuw neemt per dag in centimeters af. Dus ik hoop dat je sneeuw krijgt ..quote:Op maandag 11 maart 2013 12:35 schreef Stansfield het volgende:
[..]
En hoe was het daar? Ik ga er over anderhalve week een lang weekend heen.
ai dat zijn geen goede berichten. Hopelijk trekt de sneeuw van belgie en frankrijk naar het oosten de komende dagen voor wat verse sneeuw.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:22 schreef Houniet het volgende:
[..]
De sneeuw was de laatste uren (elke dag) echt kut en de sneeuw neemt per dag in centimeters af. Dus ik hoop dat je sneeuw krijgt ..
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:44 schreef Stansfield het volgende:
[..]
ai dat zijn geen goede berichten. Hopelijk trekt de sneeuw van belgie en frankrijk naar het oosten de komende dagen voor wat verse sneeuw.
quote:Alpenweer: Winter keert terug
Na een behoorlijk lange warme periode in de Alpen keert vandaag de winter terug. Het sneeuwt in de noordelijke Alpen plaatselijk tot in de dalen, terwijl de zuidelijke Alpen nog behoorlijk zonnig zijn.
!
De temperatuur op 2000 meter ligt rond de -6 graden. Donderdag verplaatst de sneeuwval zich naar de oostelijke Alpen. Hier krijgt men te maken met diep winterse omstandigheden; lage temperaturen en sneeuwval. Op vrijdag klaart het vanuit het westen dan op en laat de zon zich regelmatig zien.
Ook in het zuiden is dit het geval. In het noordoosten blijft het onbestendig en hier kan de komende dagen 20 tot 30 cm verse sneeuw vallen. In het weekend zal het dan in grote delen van de Alpen weer mooi worden, met later in het weekend een föhn-wind.
De verwachting voor de lange termijn is nog onzeker, maar het lijkt het erop dat we een sneeuwrijke week tegemoet gaan. Waar de sneeuw precies gaat vallen laten we nog even in het midden.
hier nog 5 (of hebben we een andere manier van tellen?quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
Nog 4 weken en dan het laatste tripje van de winter 2013. Op naar Valtho
Weet nietquote:Op donderdag 21 maart 2013 16:08 schreef CaLeX het volgende:
[..]
hier nog 5 (of hebben we een andere manier van tellen?)
Jup, dan klopt het welquote:Op donderdag 21 maart 2013 17:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Weet niet![]()
maar ik vertrek de 18e april. Jij zit zeker in de dutchweek?
¤ 20 koop je niet veel voor, denk dat de goedkoopste Sinner nog duurder is.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 21:00 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Ik ga dit jaar voor de tweede keer wintersporten! Superveel zin in. Uitrusting heb ik bijna compleet, mis alleen een skibril. Iemand tips over wat voor soort bril ik het beste kan kopen? Denk dat ik er ongeveer 20 euro aan wil besteden.
Volgens mij doelt hij gewoon op een zonnebril.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 22:55 schreef Luni het volgende:
[..]
¤ 20 koop je niet veel voor, denk dat de goedkoopste Sinner nog duurder is.
quote:Op vrijdag 22 maart 2013 22:55 schreef Luni het volgende:
[..]
¤ 20 koop je niet veel voor, denk dat de goedkoopste Sinner nog duurder is.
Weet het verschil niet zo goedquote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:02 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Volgens mij doelt hij gewoon op een zonnebril.
Ten eerste of ie beetje goed past, ook bij je helm (nette aansluiting aan de bovenkant, dus geen bevroren stuk voorhoofd...). Goeie brillen hebben kwaliteitslenzen (maar dat gaat je stuk meer kosten), hebben lensen die ver genoeg van je hoofd af zitten (goeie ventilatie), dubbele lenzen, etc etc.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:53 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Is zoiets goed? http://www.perrysport.nl/skibrillen-spex-kamoskotia_948237.html
Het is 15 euro en UV werend. Waar moet ik op letten bij het kopen van een bril?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |