abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122062270
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 23:20 schreef Soohr het volgende:

[..]

fiss is altijd goed,
Ik ben er vanaf 1982 tot 1996 2 à 3x per jaar geweest, daarna nog een paar keer, mooi hoe zo'n gebied groter wordt en toch herkenbaar fijntjes blijft
Redelijk wat piste kilometers maar toch een vrij compact skigebied.
pi_122124297
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:08 schreef Soohr het volgende:

[..]

Nog niet, maar aangezien ik volgende maand ga ben ik wel benieuwd naar je ervaring aldaar.
Op de pistecams op ORF2 in de ochtend zag het er wel leuk uit, met pistes die door het dorp heen gingen.
M'n eerste dagje hier zit erop en de eerste indruk is goed! Tis een vrij weids ski-gebied, best lange afdalingen ook (vorig jaar in Ischgl vond ik het allemaal erg compact) en prima om je een week te vermaken. Wordt alleen nog flinke storm en sneeuw voorspeld morgen en overmorgen, dus ben benieuwd hoe het dan is.
Verder 1 zwarte piste gedaan vandaag en die was ook echt zwart. Er zijn wel veel blauwe pistes, maar daarvan vind ik een aantal deels wel rood eigenlijk, dus geen op en top beginner gebied.
pi_122211377
Over een paar weken naar Zillertal! En dan niet alleen naar Mayrhofen, maar ook Kaltenbach, Zell am Ziller, Füghen, Gerlos, Königsleiten, Hippach, Penken, Schwendau allemaal! Misschien ook Hintertux als het meezit. De hele week op een plek blijven vind ik niet zo leuk, op deze manier kom je echt overal! En natuurlijk apres skiën in Kaltenbach en Mayrhofen, daar is het het beste vind ik. Je hebt er nog steeds wel redelijk wat Nederlanders, maar een stuk minder dan in bijv Gerlos ofzo
pi_122214134
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 14:15 schreef MultiBanaan het volgende:
Over een paar weken naar Zillertal! En dan niet alleen naar Mayrhofen, maar ook Kaltenbach, Zell am Ziller, Füghen, Gerlos, Königsleiten, Hippach, Penken, Schwendau allemaal! Misschien ook Hintertux als het meezit. De hele week op een plek blijven vind ik niet zo leuk, op deze manier kom je echt overal! En natuurlijk apres skiën in Kaltenbach en Mayrhofen, daar is het het beste vind ik. Je hebt er nog steeds wel redelijk wat Nederlanders, maar een stuk minder dan in bijv Gerlos ofzo
Fügen op de Spieljoch heb ik m'n 1e snowboardmeters gemaakt. Wil nog wel eens terug naar dat gebied, nu is er heel veel gekoppeld en is het een flink uitgestrekt gebied!
pi_122214226
quote:
Ik zou Hintertux zeker niet overslaan als ik jou was, fijne gletsjer hebben ze daar. Vind de pistes daar een stuk beter dan in Mayrhofen of Gerlos.
pi_122216959
quote:
Ik probeer Nederlanders altijd zo veel mogelijk te mijden op vakantie.
pi_122217580
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 15:22 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Ik zou Hintertux zeker niet overslaan als ik jou was, fijne gletsjer hebben ze daar. Vind de pistes daar een stuk beter dan in Mayrhofen of Gerlos.
Die gletsjer is inderdaad zalig skiën, bananenboy. Pistes zijn inderdaad minder afgeragd door massa's mensen
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:28 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Ik ook, maar in een gebied als het Zillertal ontkom je er eigenlijk niet aan
pi_122217676
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:44 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]

Die gletsjer is inderdaad zalig skiën, bananenboy. Pistes zijn inderdaad minder afgeragd door massa's mensen

[..]

Ik ook, maar in een gebied als het Zillertal ontkom je er eigenlijk niet aan
Daarom is dat de laatste plaats ter wereld waar ik ga skien..

Maar eigenlijk ontkom je er bijna nergens aan in Oostenrijk. Frankrijk bevalt me veel beter, zeker omdat ik van wijdse hoge gebieden hou.
pi_122240170
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:28 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Dat Oostblokvolk is ook niet alles hoor.
pi_122240906
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 23:30 schreef Luni het volgende:

[..]

Dat Oostblokvolk is ook niet alles hoor.
Heb je ook een punt ja :') Maar die zitten bijna niet in Frankrijk en Zwitserland gelukkig. Engelsen daarentegen weer wel veel, zeker in Chamonix maar die zijn op wintersport beter te verdragen dan tijdens een zomervakantie. :')
pi_122247291
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 23:46 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Heb je ook een punt ja :') Maar die zitten bijna niet in Frankrijk en Zwitserland gelukkig. Engelsen daarentegen weer wel veel, zeker in Chamonix maar die zijn op wintersport beter te verdragen dan tijdens een zomervakantie. :')
St. Anton had je ook best veel Engelsen toen ik er was en die waren wel relaxt.

Maar ja, Frankrijk heb je Fransen, en dat vind ik ook een kutvolk, je moet je er maar zo 'min mogelijk aar irriteren en lekker genieten van je vakantie!
pi_122259919
16 Februari lekker met de gasten weekje naar Val Thorens!
Lekker boarden en apres skieen!
*O* *O* *O*
pi_122262922
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:23 schreef Luni het volgende:

[..]

St. Anton had je ook best veel Engelsen toen ik er was en die waren wel relaxt.

Maar ja, Frankrijk heb je Fransen, en dat vind ik ook een kutvolk, je moet je er maar zo 'min mogelijk aar irriteren en lekker genieten van je vakantie!
Ik spreek Frans en dan zijn de Fransen ineens erg vriendelijk volk 👍

Genieten komt goed. :)
  donderdag 31 januari 2013 @ 12:22:20 #222
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_122292807
Morgenavond naar Gerlos :) Zin in natuurlijk! Zo te lezen op internet ligt er genoeg sneeuw. Alleen weinig zon :N Daar baal ik wel echt van.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_122372627
In maart wellicht een weekendje Zwitserland *O* ik zag dat de vliegtickets iets goedkoper zijn geworden, dus volgens mij moet ik niet te lang wachten met boeken :D. Zit alleen nog te dubben over het gebied, 80km voor een weekend genoeg of beter 300+km?! De laatste keer in Frankrijk hebben we 3 dagen van 8.30 tot 16.30 (laatste lift omhoog) op de piste gestaan (daarna een week nodig gehad om bij te komen). Dan lijkt 80km een beetje weinig.
pi_122373029
Hangt voor mij meer van het gebies af, jezelf blind staren op kilometers is niet zo nuttig, vind ik. Ik zou vooral hoogte, want betere sneeuwkans en meer skiroutes buiten de pistes, etc.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_122415682
Hoop besloten volgende week (vanaf 09 februari) een weekje te gaan boarden in een goed apeski-oord in Oostenrijk. Wie weet de ideale last-minute? Eisen: loopafstand van het centrum (max. 5/10 min) en goedkoop (incl skipas max 500).
  zondag 3 februari 2013 @ 17:26:43 #226
62913 Blik
The one and Only!
pi_122424939
Gisteren terug gekomen uit Val Thorens. Heerlijk geskied, alleen viel het weer een beetje tegen. Maar 1 echt compleet zonnige dag gehad. De rest van de dagen was er ook aardig wat bewolking of sneeuw. Zondagnacht veel sneeuw en vrijdag/zaterdag ook veel sneeuw. Vrienden van ons hebben er 3 uur over gedaan om de berg af te komen. Wij maar 1 uurtje omdat we 's nachts al gingen rijden, maar toen sneeuwde het echt als een malle.
  maandag 4 februari 2013 @ 12:08:39 #227
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_122459299
Wij vertrekken met 12 man op 2 maart naar Konigsleiten (onze 'thuisbasis')

Het is nu de 10e keer dat we met een grote groep gaan. We zijn onder andere in Konigsleiten (4 keer), Mayrhofen, St Sorlin d'Arves, Val Thorens, Les Deux Alpes, Kaltenbach en Serfaus geweest, maar Konigsleiten bevalt toch echt het beste.

Fijn gebied en geweldige apres-ski.
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
pi_122484707
Net terug van een ski-weekend uit bialka tatrzanska, heerlijk geen Nederlanders, mooi nieuw ski-gebied, goed eten. Top!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_122594385
Iemand toevallig een plekje vrij in een auto die richting de Franse Alpen (les Arcs -La Plagne) gaat begin maart? Uiteraard lap ik mee in de brandstofkosten en ben ik bereid te rijden.
pi_122594558
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:00 schreef rece het volgende:
Iemand toevallig een plekje vrij in een auto die richting de Franse Alpen (les Arcs -La Plagne) gaat begin maart? Uiteraard lap ik mee in de brandstofkosten en ben ik bereid te rijden.
16-2 maar dan zit je wel bij de hond in de autobench 😉
pi_122594880
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:07 schreef jpjedi het volgende:

[..]

16-2 maar dan zit je wel bij de hond in de autobench 😉
Als het een teefje is ;)
  dinsdag 12 februari 2013 @ 12:19:29 #232
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_122784299
Ik ga over drie weken voor het eerst wintersporten, in Kirchberg. De eerste keer is altijd een beetje spannend, dus vandaar de vraag:

Wat is in Kirchberg de leukste tent om te zuipen? Ik heb wat gelezen over Der Tiroler of Die Eisbar...iemand ervaring mee?
Gourmetten of steengrillen?
pi_122861500
Ik wil/moet nog nieuwe handschoenen hebben.
Wat ik nu heb zijn toch een beetje vervelende krengen. Hebben jullie favoriete merken en of types voor op de ski's?
pi_122861722
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 09:51 schreef Godtje het volgende:
Ik wil/moet nog nieuwe handschoenen hebben.
Wat ik nu heb zijn toch een beetje vervelende krengen. Hebben jullie favoriete merken en of types voor op de ski's?
Hestra, altijd. Mijn huidige paar gaat nu bijna 10 jaar mee en heeft nergens gaten of wat dan ook. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Ik zou sowieso gaan voor iets met leer, slijt toch het minste. Daarnaast hebben deze handschoenen en losse binnenhandschoen, die je kunt wassen en eventueel vervangen wanneer nodig.

Drie vingers is niet voor iedereen fijn, maar je went er zo aan. Wanten zijn eigenlijk altijd het warmst, maar lastig als je toerskiet bijvoorbeeld, en veel met bindingen enzo bezig bent. Met drie vingers gaat dat prima, en heb je het toch makkelijker warm dan met 5 vingers.

"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_122861897
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 10:00 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Hestra, altijd. Mijn huidige paar gaat nu bijna 10 jaar mee en heeft nergens gaten of wat dan ook. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Ik zou sowieso gaan voor iets met leer, slijt toch het minste. Daarnaast hebben deze handschoenen en losse binnenhandschoen, die je kunt wassen en eventueel vervangen wanneer nodig.

Drie vingers is niet voor iedereen fijn, maar je went er zo aan. Wanten zijn eigenlijk altijd het warmst, maar lastig als je toerskiet bijvoorbeeld, en veel met bindingen enzo bezig bent. Met drie vingers gaat dat prima, en heb je het toch makkelijker warm dan met 5 vingers.

[ afbeelding ]
Thanks.
Maar ik kan ook de 5 vingers dan nemen toch? Als dat mijn voorkeur heeft?
Bijvoorbeeld:
http://www.hestrahandscho(...)er-heliski-9364.html

Mijn oog was zo snel gevallen op:
http://www.daka.nl/reusch(...)s/46143#omschrijving
pi_122861944
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 10:06 schreef Godtje het volgende:

[..]

Thanks.
Maar ik kan ook de 5 vingers dan nemen toch? Als dat mijn voorkeur heeft?
Bijvoorbeeld:
http://www.hestrahandscho(...)er-heliski-9364.html

Mijn oog was zo snel gevallen op:
http://www.daka.nl/reusch(...)s/46143#omschrijving
Natuurlijk, 5 vingers moet ook goed zijn. Mijn ervaringen met Reusch zijn op zich prima, maar het ging gewoon niet zo lang mee. Dat is eigenlijk mijn ervaring met meeste handschoenen, totdat ik dus bij Hestra uit kwam.
pi_122862011
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 10:08 schreef Bajskorv het volgende:
Natuurlijk, 5 vingers moet ook goed zijn. Mijn ervaringen met Reusch zijn op zich prima, maar het ging gewoon niet zo lang mee. Dat is eigenlijk mijn ervaring met meeste handschoenen, totdat ik dus bij Hestra
Thanks! Ik ga even goeie winkel in mijn buurt zoeken die dat heeft!
  donderdag 14 februari 2013 @ 13:38:49 #238
62913 Blik
The one and Only!
pi_122868965
Ik heb zelf Ziener, zitten erg lekker en heerlijk warm. Voor als het echt ijskoud wordt kun je er een extra laag overheen doen zodat je qua uiterlijk een want hebt

http://www.leerentveldvri(...)ndschoen-as-dcs.html
pi_122869060
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:38 schreef Blik het volgende:
Ik heb zelf Ziener, zitten erg lekker en heerlijk warm. Voor als het echt ijskoud wordt kun je er een extra laag overheen doen zodat je qua uiterlijk een want hebt

http://www.leerentveldvri(...)ndschoen-as-dcs.html
Die had ik toevallig ook al gezien. Vielen op vanwege de overtrekhoes.
Helpt dat echt?
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:06:01 #240
62913 Blik
The one and Only!
pi_122869967
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:41 schreef Godtje het volgende:

[..]

Die had ik toevallig ook al gezien. Vielen op vanwege de overtrekhoes.
Helpt dat echt?
Weet ik niet, dat laatste heb ik dit jaar niet nodig gehad aangezien het niet echt heel koud was. Maar in principe kun je het zien als een extra isolatielaag over je vingers heen. De handschoenen zijn zelf ook al lekker warm, maar met echt barre omstandigheden (vorig jaar had ik -25 graden op de piste) is het wel lekker om nog wat extra's te hebben
pi_123004143
Ik zit nu in obertauern,
De sneeuw is heerlijk, appartement lekker ruim. Aangezien ik de ochtend wandel met dochter heb ik nog niet zoveel van het gebied gezien.
Morgen maar eens alle liften bekijken
  zondag 17 februari 2013 @ 21:45:36 #242
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_123009155
Nog twee weken! *O*

Ik heb trouwens ook al een paar jaar handschoenen van Hestra. Vind zo ook heel fijn. Bij m'n wijsvingers zit een extra stuk leer zodat het niet snel kapot gaat. Wel met 5 vingers en als het echt heel koud is kun je beter wanten hebben.
Het is patat.
pi_123030880
Weer is fenomenaal in la Plagne!

pi_123030960
Ik zou zoooo graag die gopro3 willen hebben volgende week maar helaas wat boven budget voor nu ;(
pi_123031058
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:43 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik zou zoooo graag die gopro3 willen hebben volgende week maar helaas wat boven budget voor nu ;(
Nooit helemaal gesnapt. Wat doe je met die filmpjes?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bajskorv op 18-02-2013 14:57:24 ]
pi_123031193
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:46 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Nog helemaal gesnapt. Wat doe je met die filmpjes?
Samenvattingen maken,bewerken en verdelen onder de groep. Volgende week met 15 man naar westendorf, volgende maand midweekje la plagne met 10 man en in april met 32 man naar val thorens lekker tochten maken
pi_123031491
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:50 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Samenvattingen maken,bewerken en verdelen onder de groep. Volgende week met 15 man naar westendorf, volgende maand midweekje la plagne met 10 man en in april met 32 man naar val thorens lekker tochten maken
Ik zie mensen altijd uren en uren filmen, dus dan zal een compilatie ook wel lekker wat vrije tijd in beslag nemen. Maar vaker nog zie ik bij vrienden dat die uren film op een stick of PC blijven staan. Enfin, sommige mensen vinden het natuurlijk leuk om video enzo te bewerken, dan snap ik het nog wel.

En altijd op groepreis? Zo zonde, kan je nooit echt offpiste/toertochten maken.
pi_123033130
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 15:00 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik zie mensen altijd uren en uren filmen, dus dan zal een compilatie ook wel lekker wat vrije tijd in beslag nemen. Maar vaker nog zie ik bij vrienden dat die uren film op een stick of PC blijven staan. Enfin, sommige mensen vinden het natuurlijk leuk om video enzo te bewerken, dan snap ik het nog wel.

En altijd op groepreis? Zo zonde, kan je nooit echt offpiste/toertochten maken.
Februari is voor de familie incl kids en oudjes. Maart en April is voor de ervaren skiërs om tochten te maken. Gewoon allemaal vrienden (mannen) met elkaar waar we de eerste lift pakken en eind van de dag ergens pas terug zijn en zeker pakken we offpiste en soms split ten en eigen gang gaan en sluiten we op een bepaalde tijd weer bij elkaar aan
pi_123033186
Allemaal zelf georganiseerd he, dus niks een organisatie ingeroepen, gewoon zelf appartementen boeken en eigen routes uitstippelen. Gewoon alles onder en met elkaar
pi_123035304
Gedetailleerd verhaal. Ik bedoel enkel dat met grote groepen toeren technisch wat lastig is met lawine gevaar, gidsen, etc etc. Maar wel gezellig ^O^
pi_123056323
Filmpjes bewerk ik met final cut pro en deel ik met vrienden en familie. Verder ook wel leuk om terug te kijken.

Elke keer wat anders filmen en geinige dingetjes erin verwerken is wel mijn drijfveer. Het moet wel een beetje hobby zijn.
pi_123147239
Welke gps tracker gebruiken jullie voor android die MKZ bestanden maakt (voor Google Earth)
pi_123188240
Niemand?
pi_123190512
Ik denk dat je beter DIG kunt proberen. Ik kan je proberen iets over skien te vertellen, maar al die technische snufjes snap ik de ballen van ;)
  dinsdag 26 februari 2013 @ 10:53:08 #255
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_123359789
Nog een paar dagen en dan naar Hinterglemm!!
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  dinsdag 26 februari 2013 @ 10:53:46 #256
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_123359807
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 01:18 schreef admiraal_anaal het volgende:
Welke gps tracker gebruiken jullie voor android die MKZ bestanden maakt (voor Google Earth)
Ik gebruik de Saalbach app, maar dat zal wel totaal wat anders zijn :P.
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_123363948
Hier nog paar dagen en dan roadtrip Lake Louise / Kicking Horse / Panorama / Revelstoke. Volgorde en programma nog niet geboekt, lekker kijken waar de sneeuw ligt. Eindigen in Revelstoke om daar weekje te blijven.
pi_123368767
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 10:53 schreef Houniet het volgende:
Nog een paar dagen en dan naar Hinterglemm!!
En vooral daar blijven, Saalbach is niet veel aan namelijk.
Hinterglemm heeft de Goaßstall *O* Wat een tent :)

Over ruim 2 weken een dag of 5 naar Avoriaz. Niet verwacht, maar toch nog even wat sneeuw meepakken dit jaar :)
Nog nooit in Frankrijk geweest, altijd Oostenrijk, dus ik ben benieuwd.
'De Muur' schijnt er ook te zijn, die ga ik sowieso wel pakken.
pi_123369728
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 15:32 schreef Sant. het volgende:

[..]

Over ruim 2 weken een dag of 5 naar Avoriaz. Niet verwacht, maar toch nog even wat sneeuw meepakken dit jaar :)
Nog nooit in Frankrijk geweest, altijd Oostenrijk, dus ik ben benieuwd.
'De Muur' schijnt er ook te zijn, die ga ik sowieso wel pakken.
De Muur moet je echt alleen doen als er net heel veel sneeuw gevallen is, anders is het altijd knetterdruk en de moguls zijn er altijd verneukt. Er zijn genoeg mooiere afdalingen die minder toeristen trekken, zeg maar ;)
  dinsdag 26 februari 2013 @ 16:18:21 #260
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_123370558
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 15:32 schreef Sant. het volgende:

[..]

:Y 8-) Sowieso! We gaan elk jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')