Als je toch goed zit waar je zit, waarom veranderen?quote:Op zondag 2 september 2012 10:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het feit dat je in die tien jaar niet geswitched ben kan ook betekenen dat je bijvoorbeeld wars van verandering bent. Dan zit het dus NIET goed met je softskills.
Ik zeg toch niet dat dat MOET? Maar het feit dat die persoon niet van plek gewijzigd is KAN op een onderliggende eigenschap duiden. Aan HR om dat te beoordelen.quote:Op zondag 2 september 2012 13:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je toch goed zit waar je zit, waarom veranderen?
Ja dat zal best eens gebeuren. Daarnaast zal het vaker voorkomen dat HR een potentieel slechte werknemer buiten de deur gehouden heeft en dat concrete cijfers dat aantonen. Bedrijven zijn in de regel niet erg happig op het in dienst houden van mensen die het bedrijf geen geld opleveren, of nog erger, kosten.quote:Dat geeft weer aan waarom je geen HR&O manager bij zo'n gesprek moet hebben. Een politieagent bewijst z'n waarde door bonnen uit te schrijven, een psychiater door diagnoses te stellen, een kwaliteitscontroleur door dingen af te keuren, en een HR&O manager door te nitpicken op zulke dingetjes. Als bedrijf zit je dan opgescheept met brandhout dat wel toevallig op de juiste manier door de hoepeltjes sprong maar verder er geen zak van bakt.
Bel dan referenties na ipv het te concluderen uit een gesprek. Hoevaak hoor je niet verhalen van mensen die om een compleet knullige manier afgewezen worden, terwijl ze jarenlang ervaring hebben en nooit klachten, problemen of reprimandes gehad hebben.quote:Op zondag 2 september 2012 13:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat dat MOET? Maar het feit dat die persoon niet van plek gewijzigd is KAN op een onderliggende eigenschap duiden. Aan HR om dat te beoordelen.
Je houdt er ook potentieel goeie mensen mee buiten. Steve jobs zou bij zo'n nitpickende HR&O manager allang afgewezen zijn omdat ie te eigenzinnig is, met zulke in de pas lopende mensen blijf je een bedrijfje dat rommelt in de marge terwijl je vaak juist excentriekelingen nodig hebt die durven te innoveren en niet op de gebaande wegen gaan.quote:Ja dat zal best eens gebeuren. Daarnaast zal het vaker voorkomen dat HR een potentieel slechte werknemer buiten de deur gehouden heeft en dat concrete cijfers dat aantonen. Bedrijven zijn in de regel niet erg happig op het in dienst houden van mensen die het bedrijf geen geld opleveren, of nog erger, kosten.
Je vergeet alleen dat bedrijven vaak een knullige reden geven omdat ze er in de regel niets mee opschieten als ze de echte reden zouden geven. Waarom een sollicitant afbranden met de echte redenen. Je koopt er niets voor.quote:Op zondag 2 september 2012 13:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Bel dan referenties na ipv het te concluderen uit een gesprek. Hoevaak hoor je niet verhalen van mensen die om een compleet knullige manier afgewezen worden, terwijl ze jarenlang ervaring hebben en nooit klachten, problemen of reprimandes gehad hebben.
Wie zegt dat? Jij gaat er bij voorbaat vanuit dat HR aan de lopende band sollicitanten afwijzen die de beste match voor de vacature zouden zijn. Ik betwijfel dat ten zeerste.quote:[..]
Je houdt er ook potentieel goeie mensen mee buiten.
quote:Steve jobs zou bij zo'n nitpickende HR&O manager allang afgewezen zijn omdat ie te eigenzinnig is, met zulke in de pas lopende mensen blijf je een bedrijfje dat rommelt in de marge terwijl je vaak juist excentriekelingen nodig hebt die durven te innoveren en niet op de gebaande wegen gaan.
Geloof me, iemand die zulke antwoorden geeft, geeft op andere vargen ook stupide antwoorden. Ik heb wat kutkandidaten voorbij zien komen. Die op papier echt een goede match hadden maar die ik niet in een bedrijf los zou willen laten.quote:Op zondag 2 september 2012 13:30 schreef Maanvis het volgende:
Anyway, het hele gesprek kwam hierop omdat je mensen afwijst omdat ze 1x een cliche antwoord geven op een standaardvraag die je stelt. Kun je nagaan hoe dat voelt voor een sollicitant, opleiding, ervaring goed, referenties uitstekend, gesprek klikt ontzettend goed, HR manager stelt een cliche vraag en je geeft een cliche antwoord -> afgewezen.
ook niet als ze positieve referenties hadden bij andere bedrijven? Hoe kun jij het beter beoordelen na 10 minuten dan mensen die in totaal 10 jaar met 'm gewerkt hebben?quote:Op zondag 2 september 2012 13:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Geloof me, iemand die zulke antwoorden geeft, geeft op andere vargen ook stupide antwoorden. Ik heb wat kutkandidaten voorbij zien komen. Die op papier echt een goede match hadden maar die ik niet in een bedrijf los zou willen laten.
Dat zei je eerst wel, vandaar dat deze discussie ontstond. En sowieso, als je geen cliché antwoorden wilt moet je geen cliché vragen stellen. Wat zijn je goede en slechte eigenschappen; elke sollicitant heeft dat hele riedeltje al keivaak afgewerkt en vantevoren bedacht of besproken op een UWV workshop. Je krijgt dan gewoon een robot-antwoord ipv een spontaan antwoord.quote:Want uiteraard wordt NIEMAND op 1 vraag afgewezen. Maar als je al zo fantasieloos bent dat je een clichematig kutantwoord geeft op die vraag....
Yep, er bestaat ook zoiets als bedrijfscultuur. Sommige mensen passen gewoon niet.quote:Op zondag 2 september 2012 13:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ook niet als ze positieve referenties hadden bij andere bedrijven? Hoe kun jij het beter beoordelen na 10 minuten dan mensen die in totaal 10 jaar met 'm gewerkt hebben?
Ik heb anders zat mensen gewoon spontane antwoorden op zulke vragen horen geven.quote:[..]
Dat zei je eerst wel, vandaar dat deze discussie ontstond. En sowieso, als je geen cliché antwoorden wilt moet je geen cliché vragen stellen. Wat zijn je goede en slechte eigenschappen; elke sollicitant heeft dat hele riedeltje al keivaak afgewerkt en vantevoren bedacht of besproken op een UWV workshop. Je krijgt dan gewoon een robot-antwoord ipv een spontaan antwoord.
Volgens mij zijn het eerder de HR medewerkers die hun hakken in het zand gooien. Terwijl ze juist een uitgesproken kans hadden om de sollicitant te laten weten wat voor leuk bedrijf ze in komen te werkenquote:Op zondag 2 september 2012 13:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar he, het was slechts een tip he. Als werkzoekenden zich vooral een kont tegen de krib en hakken in het zand houding willen aanmeten tov HR medewerkers... be my guest.
Nogmaals, IK kom ze nooit tegen die er alleen maar op uit zijn om je buiten het bedrijf te houden. De HR medewerkers die IK tegen kom zijn open, vriendelijk en welbespraakt. En ja... ze stellen vragen om je uit je comfortzone te halen. Om te zien hoe je op prikkels reageert, om te zien of je makkelijk te irriteren bent, om te zien of je goed kan formuleren, etc etc.quote:Op zondag 2 september 2012 13:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het eerder de HR medewerkers die hun hakken in het zand gooien. Terwijl ze juist een uitgesproken kans hadden om de sollicitant te laten weten wat voor leuk bedrijf ze in komen te werken.
Hey ik was niet degene die zei dat ie iemand na 1 cliche antwoordje wegstuurde. Daarom kreeg je deze discussie ook.quote:Op zondag 2 september 2012 13:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nogmaals, IK kom ze nooit tegen die er alleen maar op uit zijn om je buiten het bedrijf te houden. De HR medewerkers die IK tegen kom zijn open, vriendelijk en welbespraakt. En ja... ze stellen vragen om je uit je comfortzone te halen. Om te zien hoe je op prikkels reageert, om te zien of je makkelijk te irriteren bent, om te zien of je goed kan formuleren, etc etc.
En jij kan van mening zijn dat dat allemaal onzin skills zijn, de meeste bedrijven zijn die mening NIET toegedaan. EN die zijn van mening dat die skills beter door HR mensen beoordeeld kunnen worden dan een afdelingsmanager die welicht meer op de inhoud dan het menselijke aspect zal letten.
Hier met zijn allen als wolven tegen de maan gaan huilen dat HR medewerkers dom, kut en kortzichtig zijn vind IK dan weer dom, kut en kortzichtig.
Dan heb je waarschijnlijk op een wat lagere functie gesolliciteerd.quote:Op zondag 2 september 2012 13:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hey ik was niet degene die zei dat ie iemand na 1 cliche antwoordje wegstuurde. Daarom kreeg je deze discussie ook.
Overigens, bij de meeste bedrijven waar ik gesolliciteerd heb zat helemaal geen HR manager bij de gesprekken. Dat kon de afdelingsmanager best zelf af, beoordelen of ik een goeie jongen ben en de juiste ervaringen bezit.
Midcareer technische functies op HBO niveau.quote:Op zondag 2 september 2012 13:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan heb je waarschijnlijk op een wat lagere functie gesolliciteerd.
Ja precies, aan de uitvoerende kant waarschijnlijk?quote:Op zondag 2 september 2012 13:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Midcareer technische functies op HBO niveau.
Nou ja, mijn meest bizarre sollicitatiegesprek was een gesprek met 1 persoon, geen HR medewerker oid. Zelfde dag kreeg ik een telefoontje dat ik was aangenomen. Baan op universitair niveau hoor.quote:Op zondag 2 september 2012 13:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Dan heb je waarschijnlijk op een wat lagere functie gesolliciteerd.
you've got it!quote:Op zondag 2 september 2012 13:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja precies, aan de uitvoerende kant waarschijnlijk?
Ja? Maar je bent toch met mij eens dat bij de meeste senior functies met leidinggevende eigenschappen meestal een HR medewerker aanwezig is?quote:Op zondag 2 september 2012 13:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja, mijn meest bizarre sollicitatiegesprek was een gesprek met 1 persoon, geen HR medewerker oid. Zelfde dag kreeg ik een telefoontje dat ik was aangenomen. Baan op universitair niveau hoor.
Ik weet eigenlijk niet goed bij welke gesprekken een HR medewerker aanwezig is in het ziekenhuisquote:Op zondag 2 september 2012 13:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja? Maar je bent toch met mij eens dat bij de meeste senior functies met leidinggevende eigenschappen meestal een HR medewerker aanwezig is?
. Dit. Plus nog wat testjesen gesprekken met de rest van het management.quote:Op zondag 2 september 2012 13:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja? Maar je bent toch met mij eens dat bij de meeste senior functies met leidinggevende eigenschappen meestal een HR medewerker aanwezig is?
Kan wel zo zijn, maar waarom prikt de gemiddelde HR-medewerker dan niet door introversie en een beetje onzekerheid? Want dat is immers wel iets waar elke werkloze mee te maken heeft. Het is niet alsof iemands skills ineens compleet verdwenen zijn na een paar maandjes werkloos zijn, maar de onzekerheid over de toekomst kan behoorlijk drukken op iemands gevoel van zekerheid of zelfvertrouwen.quote:Op zondag 2 september 2012 13:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nogmaals, IK kom ze nooit tegen die er alleen maar op uit zijn om je buiten het bedrijf te houden. De HR medewerkers die IK tegen kom zijn open, vriendelijk en welbespraakt. En ja... ze stellen vragen om je uit je comfortzone te halen. Om te zien hoe je op prikkels reageert, om te zien of je makkelijk te irriteren bent, om te zien of je goed kan formuleren, etc etc.
En jij kan van mening zijn dat dat allemaal onzin skills zijn, de meeste bedrijven zijn die mening NIET toegedaan. EN die zijn van mening dat die skills beter door HR mensen beoordeeld kunnen worden dan een afdelingsmanager die welicht meer op de inhoud dan het menselijke aspect zal letten.
Hier met zijn allen als wolven tegen de maan gaan huilen dat HR medewerkers dom, kut en kortzichtig zijn vind IK dan weer dom, kut en kortzichtig.
Tja, wat heeft je werkgever daaraan? Niets. Dus als er een kandidaat is die dat NIET heeft en verder dezelfde skills....quote:Op zondag 2 september 2012 15:28 schreef Daboman het volgende:
[..]
Kan wel zo zijn, maar waarom prikt de gemiddelde HR-medewerker dan niet door introversie en een beetje onzekerheid? Want dat is immers wel iets waar elke werkloze mee te maken heeft. Het is niet alsof iemands skills ineens compleet verdwenen zijn na een paar maandjes werkloos zijn, maar de onzekerheid over de toekomst kan behoorlijk drukken op iemands gevoel van zekerheid of zelfvertrouwen.
Ik denk dat ze dat prima begrijpen. Maar als jij voor een functie iemand zoekt die stevig in zijn schoenen staat, stressbestendig is, tegen een stootje kan en er zit iemand voor je onzeker te zijn.... tja. Als je dan de keuze HEBT.quote:Het zou toch juist HR moeten zijn die dit zou moeten begrijpen aangezien ze kijken naar het menselijke aspect. In plaats daarvan wordt je afgerekend op je gevoel van onzekerheid of omdat je een keertje een fout antwoord geeft.
Ik vraag me juist af waarom HR dit niet begrijpt.
Als je onzeker bent, kan dat prima van tijdelijke aard zijn, bijv omdat je op dat moment geen werk hebt, of bijv net een nare prive-situatie hebt gehad. Of je voelt gewoon niet direct een klik. Dus ik zou gaan graven als ik van HR zou zijn. Niet naar waarom iemand onzeker is, maar naar de sterke punten. Ik wil immers weten wie ik voor me heb, niet alleen maar of iemand nou net toevallig onzeker is. Dan kan ik een volledigere beoordeling maken.quote:Op zondag 2 september 2012 15:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, wat heeft je werkgever daaraan? Niets. Dus als er een kandidaat is die dat NIET heeft en verder dezelfde skills....
[..]
Ik denk dat ze dat prima begrijpen. Maar als jij voor een functie iemand zoekt die stevig in zijn schoenen staat, stressbestendig is, tegen een stootje kan en er zit iemand voor je onzeker te zijn.... tja. Als je dan de keuze HEBT.
Nogmaals, het is allemaal een kwestie van vraag en aanbod. En je gaat er al vanuit dat HR niet verder graaft, maar wie zegt dat zo is? En waarom zou je het NIET meewegen ook als het van minder belang is. Je wilt toch de beste alround kandidaat? Dus als je een kandidaat hebt metdezelfde inhoudelijke skills maar betere softskills waarom zou je die dan NIET nemen?quote:Op zondag 2 september 2012 16:10 schreef Daboman het volgende:
[..]
Als je onzeker bent, kan dat prima van tijdelijke aard zijn, bijv omdat je op dat moment geen werk hebt, of bijv net een nare prive-situatie hebt gehad. Of je voelt gewoon niet direct een klik. Dus ik zou gaan graven als ik van HR zou zijn. Niet naar waarom iemand onzeker is, maar naar de sterke punten. Ik wil immers weten wie ik voor me heb, niet alleen maar of iemand nou net toevallig onzeker is. Dan kan ik een volledigere beoordeling maken.
En als je introvert bent, zegt dat ook niets over of je niet tegen een stootje kunt, of stressbestendig bent, het betekent alleen dat je wat minder praat.
Verder, als HR dat begrijpt, waarom wordt dat dan ook bij functies waarbij de zaken die je noemt minder van belang zijn meegewogen?
Ja, en dat is nou precies de reden waarom er een HR medewerker bij is. DIE moet kunnen beoordelen welke skills je hebt en of die passen bij de functie, afdeling, klanten, bedrijf, etc.quote:Op zondag 2 september 2012 16:42 schreef Maanvis het volgende:
Elke persoonlijkheid heeft z'n positieve en negatieve kanten, iemand die sterk in zijn schoenen staat en direct is komt al gauw arrogant over op onzekere types, iemand die überserieus met z'n vak bezig is laat soms op collegiaal vlak wat schieten etc. Vaak is het toch gewoon een 'gevoel' wat je met iemand hebt.
Soms graven ze wel en die gesprekken gingen iig bij mij over het algemeen beter. Het is alleen zo jammer dat het zo vaak niet gedaan wordt. Tenminste, ik heb het niet zo heel vaak gezien. Ik zeg ook vooral dat HR door op die manier te werk te gaan een betere beslissing kan maken. Je hebt tenslotte meer informatie waar je je op kunt baseren.quote:Op zondag 2 september 2012 16:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nogmaals, het is allemaal een kwestie van vraag en aanbod. En je gaat er al vanuit dat HR niet verder graaft, maar wie zegt dat zo is? En waarom zou je het NIET meewegen ook als het van minder belang is. Je wilt toch de beste alround kandidaat? Dus als je een kandidaat hebt metdezelfde inhoudelijke skills maar betere softskills waarom zou je die dan NIET nemen?
Jullie gaan er maar vanuit dat HR niet in staat is een weloverwogen beslissing te nemen op wat ze hebben waargenomen. En uiteraard is dat een momentopname, dus des te meer reden om gewoon dicht bij jezelf te blijven. Immers val je anders wel tijdens je proeftijd of in het eerste half jaar door de mand.
Ik denk ook dat de invloed van HR sowieso zwaarder gaat wegen op het moment dat softskills belangrijker worden voor de functie en echt niet voor elke functie evenveel belang aan wordt gehecht... maar nogmaals, bij gelijke inhoudelijke geschiktheid kunnen andere factoren van je persoonlijkheid wel eens de doorslag gaan geven.
En de positieve kant van een onzeker type blijft vaak onderbelicht. En laat onzekerheid nu net een grote rol spelen bij werkloosheid. Een positieve kant van onzekerheid is bijv bedachtzaamheid. Heel belangrijk in functies waar een fout bijv mensenlevens kan kosten.quote:Op zondag 2 september 2012 16:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, en dat is nou precies de reden waarom er een HR medewerker bij is. DIE moet kunnen beoordelen welke skills je hebt en of die passen bij de functie, afdeling, klanten, bedrijf, etc.
Waarom kan de afdelingsmanager dat niet? In de bedrijven waar ik tot nu toe gewerkt hebben waren de HR-managers niet echt in staat tot een beoordeling of je bij het bedrijf past, aangezien ze niet dagelijks met het team/afdeling/klanten werken.quote:Op zondag 2 september 2012 16:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, en dat is nou precies de reden waarom er een HR medewerker bij is. DIE moet kunnen beoordelen welke skills je hebt en of die passen bij de functie, afdeling, klanten, bedrijf, etc.
Het lijkt me sterk dat een bedrijf HR mensen handhaaft die keer op keer de plank misslaan. En normaal gesproken is een sollicitatie ook een 1-2tje tussen diverse stakeholders.quote:Op zondag 2 september 2012 16:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waarom kan de afdelingsmanager dat niet? In de bedrijven waar ik tot nu toe gewerkt hebben waren de HR-managers niet echt in staat tot een beoordeling of je bij het bedrijf past, aangezien ze niet dagelijks met het team/afdeling/klanten werken.
Je kan toch ook bedachtzaam zijn als je NIET onzeker bent?quote:Op zondag 2 september 2012 16:50 schreef Daboman het volgende:
[..]
En de positieve kant van een onzeker type blijft vaak onderbelicht. En laat onzekerheid nu net een grote rol spelen bij werkloosheid. Een positieve kant van onzekerheid is bijv bedachtzaamheid. Heel belangrijk in functies waar een fout bijv mensenlevens kan kosten.
Ze hebben wel toegevoegde waarde, salarissen uitbetalen, CV's filteren, contractjes opstellen, functioneringsgesprekken regelen, maar meer doen ze in de meeste bedrijven echt niet.quote:Op zondag 2 september 2012 17:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat een bedrijf HR mensen handhaaft die keer op keer de plank misslaan. En normaal gesproken is een sollicitatie ook een 1-2tje tussen diverse stakeholders.
Kijk we kunnen er lang en kort over blijven lullen. Blijkbaar heb JIJ hele slechte ervaringen met HR mensen, maar denk je nou werkelijk dat honderden bedrijven kosten aan HR mensen blijven besteden als die géén toegevoegde waarde zouden hebben?
En selectie van sollicitanten.quote:Op zondag 2 september 2012 17:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ze hebben wel toegevoegde waarde, salarissen uitbetalen, CV's filteren, contractjes opstellen, functioneringsgesprekken regelen, maar meer doen ze in de meeste bedrijven echt niet.
nee, in de meeste bedrijven doet de afdelingsmanager datquote:Op zondag 2 september 2012 17:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En selectie van sollicitanten.
quote:Op zondag 2 september 2012 17:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nee, in de meeste bedrijven doet de afdelingsmanager dat. de HR persoon zit er alleen maar bij om te notuleren.
Wat een onzin. Iemand die zelfverzekerd is is dat wellicht wel omdat hij juist goed overweegt waar het fout kan gaan.quote:Op zondag 2 september 2012 17:11 schreef Daboman het volgende:
@swetsenegger: juist als je onzeker bent, ga je bewust of onbewust meer voor jezelf na waar het fout kan gaan.
Beweer je nou dat bedachtzaamheid en onzekerheid niet hand in hand kunnen gaan?quote:Op zondag 2 september 2012 17:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat een onzin. Iemand die zelfverzekerd is is dat wellicht wel omdat hij juist goed overweegt waar het fout kan gaan.
Nee JIJ beweert dat je een onzeker persoon per definitie bedachtzamer is dan een zeker persoon. Ik bestrijd dat.quote:Op zondag 2 september 2012 17:14 schreef Daboman het volgende:
[..]
Beweer je nou dat bedachtzaamheid en onzekerheid niet hand in hand kunnen gaan?
Euh je toekomstige collega die je meteen afwijst als je een keer een cliché antwoord geeft? Een gesprek werkt 2 kanten op, hoe moeilijk is het te begrijpen dat als je een kut gesprek met iemand voert dat diegene dan niet voor je wil werken? En degene die je dan toch aanneemt er misschien alleen zit voor het geld?quote:Op zondag 2 september 2012 17:20 schreef PaarsBeestje het volgende:
Als sommige mensen zich hier inderdaad zo opstellen richting HR-mensen dan snap ik dat ze niet worden aangenomenJe spreekt wel met je toekomstige collega
Als ze goed de administratie kunnen doen die bij hun functie hoort en goed mensen kunnen helpen met problemen binnen het bedrijf, waarom niet?quote:Ik vraag me af hoe jullie denken over baliemedewerkers, secretaresses, kantinepersoneel, facility services, etc. Allemaal ondersteunende functies die onmisbaar zijn voor het bedrijf. Ook HR-personeel is onmisbaar voor de organisatie, zeker als ze goed zijn in hun werk (maar dat geldt voor elke functie).
legio redenenquote:En waarom zou je een introvert iemand kiezen voor je bedrijf als je iemand kunt kiezen met dezelfde skills maar die vlot is en goed in het team gaat passen?
Ook niet helemaal natuurlijk. Als jij mijn cv ziet denk jij dus dat ik een verkeerde werkhouding heb, terwijl ik vaak de pech had dat contracten niet werden verlengd of ik een uitzendbaan had. Die stabiliteit was dus niet iets waar ik invloed op had.quote:Op zondag 2 september 2012 17:01 schreef trigt013 het volgende:
Geloof me, ik heb honderden sollicitatie's afgenomen en je bent op zoek naar een totaalplaatje. Hoe iemand zich presenteert tot en met de vaardigheden die hij meebrengt. En vaak vond ik iemands verleden ook belangrijk omdat die een beeld geeft van stabiliteit en te verwachtte houding in de toekomst.
Ik heb alles in mijn cv staan. Behalve mijn krantenbezorgbaantje van vroeger.quote:Op zondag 2 september 2012 17:19 schreef Nezhi het volgende:
Hoi,
Ik heb twee baantjes gehad de afgelopen vijf maanden. Het zijn nogal simpele baantjes, post voorbereiden en schoonmaken. Daarvoor heb ik beter werk gedaan. Maar hoe kan ik dit het beste opschrijven in mijn cv? April - September 2012 Meerdere bijbaantjes ofzo? Ik wil geen gat in mijn cv laten zitten, en als ik iets beters vind haal ik het weer weg.
dat zie je verkeerd, denk meer aan verschillende opleidingen en allemaal niet afmaken. Of telkens compleet andere werkrichting met rare tussentijdse stops.quote:Op zondag 2 september 2012 17:55 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ook niet helemaal natuurlijk. Als jij mijn cv ziet denk jij dus dat ik een verkeerde werkhouding heb, terwijl ik vaak de pech had dat contracten niet werden verlengd of ik een uitzendbaan had. Die stabiliteit was dus niet iets waar ik invloed op had.
Ik vind HR-afdelingen vaak chaos. Er gaan massa's vrouwen daar op zwangerschapverlof en de doorloop is ontzettend groot. Die mensen hebben met mijn vakgebied (techniek) weinig affiniteit. Te veel geblaat en te weinig wol, denk ik dan.quote:Op zondag 2 september 2012 17:20 schreef PaarsBeestje het volgende:
Als sommige mensen zich hier inderdaad zo opstellen richting HR-mensen dan snap ik dat ze niet worden aangenomenJe spreekt wel met je toekomstige collega
Ik vraag me af hoe jullie denken over baliemedewerkers, secretaresses, kantinepersoneel, facility services, etc. Allemaal ondersteunende functies die onmisbaar zijn voor het bedrijf. Ook HR-personeel is onmisbaar voor de organisatie, zeker als ze goed zijn in hun werk (maar dat geldt voor elke functie).
En waarom zou je een introvert iemand kiezen voor je bedrijf als je iemand kunt kiezen met dezelfde skills maar die vlot is en goed in het team gaat passen?
Waarbij ook jij er vanuit gaat dat HR je functie inhoudelijk moet beoordelen. Feit is dat veel techneuten softskills maar gezeik vinden.quote:Op zondag 2 september 2012 18:03 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik vind HR-afdelingen vaak chaos. Er gaan massa's vrouwen daar op zwangerschapverlof en de doorloop is ontzettend groot. Die mensen hebben met mijn vakgebied (techniek) weinig affiniteit. Te veel geblaat en te weinig wol, denk ik dan.
Als de HR medewerkers niet tegendraads doen tegen eventuele sollicitanten (dus niet iemand na 1 cliche opmerking naar huis sturen) heb ik er geen enkel probleem mee en zal ik zelf ook niet tegendraads zijnquote:Op zondag 2 september 2012 18:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Prima maanvis. Blijf jij maar lekker tegendraads doen tegen eventuele HR medewerkers
niks rebels aan, is toch heel normaal dat je je sollicitanten een goed gevoel geeft over het bedrijf waar ze solliciteren? En toch heel normaal dat als je dat niet doet dat je dan het deksel op de neus krijgt?quote:
Communicatie, aanpassingsvermogen, stressbestendigheid, eventuele leidinggevende capaciteiten, etc.quote:Op zondag 2 september 2012 19:10 schreef Isabeau het volgende:
Wat zijn eigenlijk soft skills? Dat je een leuk, collegiaal iemand bent of zo?
even referenties nabellen en je weet hetquote:Op zondag 2 september 2012 19:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Communicatie, aanpassingsvermogen, stressbestendigheid, eventuele leidinggevende capaciteiten, etc.
Hard skills zijn het -wat-, soft skills zijn het -hoe-.
als je stressbestendig in het ene bedrijf bent dan ben je het in het andere bedrijf ook. die capaciteiten verdwijnen niet als sneeuw voor de zon.quote:Op zondag 2 september 2012 20:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja, want elke omgeving is uitwisselbaar en daar reageert iedereen exact hetzelfde op.
Ja je hebt gelijk maanvis. soft skills zijn in steen uitgehouwen. HR medewerkers zijn het schuim der natie zonder enige competenties en even bellen naar de chef van de supermarkt waar je werkte toen je vakkenvuller was en alles omtrent de kandidaat is duidelijk.quote:Op zondag 2 september 2012 20:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
als je stressbestendig in het ene bedrijf bent dan ben je het in het andere bedrijf ook.
Euh, wat dacht je van nabellen bij referenties die in dezelfde sector waren?quote:Op zondag 2 september 2012 20:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk maanvis. soft skills zijn in steen uitgehouwen. HR medewerkers zijn het schuim der natie zonder enige competenties en even bellen naar de chef van de supermarkt waar je werkte toen je vakkenvuller was en alles omtrent de kandidaat is duidelijk.
Niets incompetents aan die mensen die hun werk gewoon goed doen, waar haal je het vandaan?quote:Duizenden bedrijven in Nederland verbranden klauwen met geld aan incompetente HR afdelingen, die hooguit een contractje uit kunnen tikken maar verder verre van alles wat met humans te maken heeft zouden moeten blijven.
Je mag jezelf niet zijn op een sollicitatiegesprek, want zoals je zegt, 1x een fout antwoordje op je clichévraag en je mag weer onverrichter zaak naar huis. Bedrijven willen helemaal geen HR-man die clichéspelletjes speelt, die willen een echte beoordeling en niet een vraag en antwoordspelletje waar als je op het verkeerde knopje drukt je eruit ligt.quote:Dus medesollicitanten in dit topic. Je gewoon niets aantrekken van HR medewerkers bij je gesprekken. lekker focussen op de inhoudelijke kant van het verhaal en de "lastige" vragen van de hr medewerker met standaard antwoordjes die je op internet gegoogled hebt beantwoorden. Immers is die HR medewerker er alleen maar op uit om je te demotiveren want eigenlijk is er helemaal geen vacature en willen ze geen nieuwe mensen aannemen.
Das een stuk beter dan proberen authentiek en jezelf te zijn en te accepteren dat HR medewerkers middels "lastige" vragen proberen te achterhalen hoe je in bepaalde situaties reageert die van belang zijn voor de nieuwe functie waar je op reageert.
Idd, wat een gediscussieer hier weer.quote:Op maandag 3 september 2012 08:22 schreef Thrilled het volgende:
Mijn bak popcorn is leeg in ieder geval, ik denk dat de standpunten van beide heren wel duidelijk zijn en ik vind persoonlijk dat 5 pagina´s aan dit meningsverschil wel voldoende is
Zometeen even bellen naar 3 bedrijven om te checken of ze me niet weer vergeten zijn
Tja, da's een forumquote:Op maandag 3 september 2012 10:36 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Idd, wat een gediscussieer hier weer.
Nee, nee, nee, dat is niet zo. Ik vind dat niet, ik vind mezelf best een techneut die daar aandacht voor heeft.quote:Op zondag 2 september 2012 18:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarbij ook jij er vanuit gaat dat HR je functie inhoudelijk moet beoordelen. Feit is dat veel techneuten softskills maar gezeik vinden.
Waarom hebben ze nog niet gebeld?quote:Op maandag 3 september 2012 12:31 schreef das_phantom het volgende:
Leuk hoor. Zou gebeld worden voor een interview vanochtend. Ik vroeg opstaan en alles voorbereiden, word ik niet gebeld. Afspraak is geen afspraak
euh klinkt nogal shady danquote:Op maandag 3 september 2012 12:37 schreef das_phantom het volgende:
Geen idee, zal zo even een mail sturen. Heb verder ook geen telnr oid.
Ik ken geen shady multinationals zonder telefoonnummerquote:Op maandag 3 september 2012 14:11 schreef das_phantom het volgende:
Zal je verbazen welke "shady" multinational ik benaderd heb.
Dat is klote, ik heb ook een afwijzing vandaag gekregen.quote:Op maandag 3 september 2012 16:28 schreef Thrilled het volgende:
Weer een lekkere klap voor je motivatie: 2 van de 4 opties afgewezen.. Nu al bij 18 bedrijven negatief, jeuj
me 2 maandag kutdagquote:Op maandag 3 september 2012 16:34 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Dat is klote, ik heb ook een afwijzing vandaag gekregen.
Waarom zou dat niet werkenquote:Op maandag 3 september 2012 21:15 schreef Thrilled het volgende:
Iemand ervaring met Experis / Vitae / etc? Als ik wat google zie ik dat er wat kleinere bureautjes samengevoegd zijn tot Experis volgens mij.. weet niet precies of het een uitzendbureau of detacheringsbureau is maar veel werknemers zijn onbereikbaar via e-mail aangezien ik bij allemaal de e-mail terugkrijg met een foutmelding dat de recipient niet beschikbaar is.
Nu maar via de site van Experis zelf op de knop 'Solliciteer nu!' geklikt en heel afstandelijk via een formuliertje gesolliciteerd.. Vind dat helemaal niks en volgens mij gaat er niks van komen ook..? Meer mensen die op deze manier te werk gaan en er meer van weten?
Wat voor bedrijf heb je cq probeer je te starten?quote:Op maandag 3 september 2012 20:43 schreef egeltje1985 het volgende:
Zo, ik heb me vandaag ingeschreven bij de kamer van koophandel. Ik ben nu niet langer werkloos maar ondernemer, en zoek naar opdrachten.Klinkt beter in ieder geval. Meer geld heb ik er nog niet door.
Tektschrijven, tekstcorrectie en redigeren. Dus wat ik hier doe, maar dan betaald.quote:Op maandag 3 september 2012 22:15 schreef Hiya het volgende:
[..]
Wat voor bedrijf heb je cq probeer je te starten?
ja.quote:Op maandag 3 september 2012 22:28 schreef Tito_Makani het volgende:
Heb nu echt heel veel freelance werk op mijn CV staan ondanks dat ik maar 1-2 klanten per maand heb![]()
Beter dan niks I suppose. Heb trouwens nog steeds vakkenvuller op mijn CV staan wat ik 3 jaar geleden deed en daarna had ik een baan bij de gemeente. Zou het professioneler staan als ik dat er af haal?
quote:Op maandag 3 september 2012 20:43 schreef egeltje1985 het volgende:
Zo, ik heb me vandaag ingeschreven bij de kamer van koophandel. Ik ben nu niet langer werkloos maar ondernemer, en zoek naar opdrachten.Klinkt beter in ieder geval. Meer geld heb ik er nog niet door.
quote:Op maandag 3 september 2012 20:43 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik had ook de mavo en mbo van mijn CV gehaald toen vroegen ze ernaar bij een gesprek...quote:Op maandag 3 september 2012 22:28 schreef Tito_Makani het volgende:
Heb nu echt heel veel freelance werk op mijn CV staan ondanks dat ik maar 1-2 klanten per maand heb![]()
Beter dan niks I suppose. Heb trouwens nog steeds vakkenvuller op mijn CV staan wat ik 3 jaar geleden deed en daarna had ik een baan bij de gemeente. Zou het professioneler staan als ik dat er af haal?
quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:02 schreef Little_Dolls het volgende:
Welke godverdomse idioot heeft het nu weer uitgevonden om op bepaalde plekken geen werkzoekenden als vrijwilliger aan te nemen.........???!!
Ik weet niet hoe snel je de dingen waar je niets van weet op kan pakken. Zoals vaker gezegd in dit topic is dat je nooit een 100% match hebt. De meeste vacatures waar ik op solliciteer hebben zo'n 50 tot in het meest gunstige geval 90% match. Ik solliciteer wel eens op functies waar ik zeg maar 110% match mee heb, maar dan word ik eigenlijk standaard afgewezen als overgekwalificeerd.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:24 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik loop bij het vacature zoeken er altijd tegenaan dat ik denk dat de dingen waar ik eigenlijk op zou moeten reageren dat ik die niet kan. En bij de dingen die ik wel kan ben ik over gekwalificeerd...
Ik kreeg dat ook nog te horen bij mijn gesprek waarom kies je voor iets dat zo in lijn ligt bij je voorgaande werk... denk je niet dat je dan een uitdaging mist.
Maar om nou te gaan solliciteren op dingen waar ik niets van weet vind ik dan ook weer eng. Terwijl ze in gesprekken ook altijd zeggen wij willen graag dingen leren van diegene die we aannemen...
lastige spagaten.
morgen maar weer bij de ladderfabriek aankloppen
Ach ja, het is BE weer natuurlijk. Daar schrikt men van niks meer.quote:
Ja daar loop ik dus ook een beetje tegenaan. En ik heb niet genoeg ballen om compleet iets anders te doen. Gevalletje onzekerheid. Ik vond dat bij mijn vorige baan van een half jaar ook echt lastig. Als je je net 4 jaar hebt vastgebeten in 1 onderwerp dan weet je daar alles van, van alle andere onderwerpen weet je in vergelijking dan ineens bar weinig van.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe snel je de dingen waar je niets van weet op kan pakken. Zoals vaker gezegd in dit topic is dat je nooit een 100% match hebt. De meeste vacatures waar ik op solliciteer hebben zo'n 50 tot in het meest gunstige geval 90% match. Ik solliciteer wel eens op functies waar ik zeg maar 110% match mee heb, maar dan word ik eigenlijk standaard afgewezen als overgekwalificeerd.
Troost je, tegenwoordig in elke sector.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:21 schreef littledrummergirl het volgende:
werk zoeken in mijn sector is kut
Ik heb vanmorgen gebeld. Het aantal uren is nog niet duidelijk. Op mijn vraag of ze ook geen indicatie hadden kwamen ze met 10-20 uur. Werkzaamheden waren ook nog niet duidelijk, zou bij een evt. gesprek ter sprake komen. En vervolgens verzocht ze me om alles verder via de mail te doen, want het was veel te druk aan de telefoon, want er werd ontzettend veel over de vacature gebeld. (lijkt me logisch met zo weinig info..quote:bedrijfsnaam.nl zoekt
Parttime Administratie m/v
Leeftijd v.a. 18 jaar
Mail:
naam@bedrijfsnaam.nl
[advocaat van de duivel] Mja, ik snap het ergens wel. Ook voor vrijwilligerswerk moet je ingewerkt worden. Ze rekenen toch op je en weten dat je gauw weer weg bent als je een betaalde baan vindt. Blijkbaar hebben ze liever mensen die al een baan hebben of een uitkering hebben en dit erbij willen doen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:09 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ach ja, het is BE weer natuurlijk. Daar schrikt men van niks meer.![]()
Mijn motivatie was zeer goed, maar me toch maar niet aannemen hé, want je mag niet afhankelijk zijn en moet al een boel "levenservaring" hebben...!! Wat is dat nu weer voor gezever, precies alsof dat zoveel verschil uitmaakt...!!![]()
Ik wil godverdomme expres vrijwilligerswerk doen omdat je voor elke job ervaring nodig hebt (:X).... Gaan ze hier ook weer moeilijk doen, en ze moeten me niet eens betalen!
Ik heb ook een uitkering, maar nog maar recent.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:39 schreef Viking84 het volgende:
[..]
[advocaat van de duivel] Mja, ik snap het ergens wel. Ook voor vrijwilligerswerk moet je ingewerkt worden. Ze rekenen toch op je en weten dat je gauw weer weg bent als je een betaalde baan vindt. Blijkbaar hebben ze liever mensen die al een baan hebben of een uitkering hebben en dit erbij willen doen.
Het is geen liefdadigheid, niet degene die het zieligst is krijgt de baan, maar degene die het meest geschikt is. Jouw baantje komt heus nog wel, en er is genoeg vrijwilligerswerk in jouw omgeving dus je hoeft je pijlen niet op 1 ding te richten.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:56 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ik heb ook een uitkering, maar nog maar recent.
Ik vind het zó @#%$ oneerlijk allemaal!!!
toch is het wel een behoorlijke klap als je zelfs voor onbetaald niet aangenomen wordtquote:Op dinsdag 4 september 2012 12:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het is geen liefdadigheid, niet degene die het zieligst is krijgt de baan, maar degene die het meest geschikt is. Jouw baantje komt heus nog wel, en er is genoeg vrijwilligerswerk in jouw omgeving dus je hoeft je pijlen niet op 1 ding te richten.
Richt je pijlen dan op meerdere vrijwilligersbaantjes en kies van degenen die je willen hebben de leukste uit.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
toch is het wel een behoorlijke klap als je zelfs voor onbetaald niet aangenomen wordt
Tja als die ook al voorwaarden, als werkervaring, gaan stellen....quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Richt je pijlen dan op meerdere vrijwilligersbaantjes en kies van degenen die je willen hebben de leukste uit.
lijkt me logisch dat je niet iemand zonder levenservaring als maatschappelijk werkster wiltquote:Op dinsdag 4 september 2012 12:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja als die ook al voorwaarden, als werkervaring, gaan stellen....
Turnhout is een groot dorp, daar moet gewoon wel wat zijn. Ik had je het asiel al aangeraden.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:10 schreef Little_Dolls het volgende:
En als er niet veel is in deze regio?!
Dat is van hieruit 1u met de trein. Als ik daar 's morgens vroeg moet zijn is dat heel vervelend aangezien die treinen hier slecht rijden.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Turnhout is een groot dorp, daar moet gewoon wel wat zijn. Ik had je het asiel al aangeraden.
okay sorry ik dacht dat je daar vandaan kwam. geen asiel bij jou in de buurt?quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:12 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Dat is van hieruit 1u met de trein. Als ik daar 's morgens vroeg moet zijn is dat heel vervelend aangezien die treinen hier slecht rijden.
Je bedoelt een dierenasiel of...?quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
okay sorry ik dacht dat je daar vandaan kwam. geen asiel bij jou in de buurt?
ja dat bedoel ik, aangezien je een kat in je icoontje had dacht ik dat je van katten hield.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:18 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Je bedoelt een dierenasiel of...?
Dat is zo.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja dat bedoel ik, aangezien je een kat in je icoontje had dacht ik dat je van katten hield.
Is er in België niet iets als vereniging de zonnebloem, want jij wilde toch met bejaarden gaan helpen?quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:19 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Dat is zo.
Ik heb daar al voor gekeken, maar helaas is er hier in de buurt niks. Verder wel, maar dat is weer te moeilijk..
Het gaat er niet om dat het saai is, maar om het feit dat het geld kost. Een abonnement zelfs veel meer, en dat geld heb ik niet.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Toch vind ik dat wel een apart puntje eigenlijk. Mijn zoekgebied is 'Nederland' als ik binnen mijn eigen omgeving (zwolle) zou moeten zoeken zijn er helemaal geen banen. Is een uurtje treinen echt zo'n bezwaar?
Een trein is super relaxt hoor, heb je nog eens tijd om boeken te lezen, films te kijken, te slapen, etc.
Maar als je werk hebt wel.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:02 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat het saai is, maar om het feit dat het geld kost. Een abonnement zelfs veel meer, en dat geld heb ik niet.
EIgenlijk nog liever in een ziekenhuis, want daar heb je een beetje van alle soorten bevolkingsgroepen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Is er in België niet iets als vereniging de zonnebloem, want jij wilde toch met bejaarden gaan helpen?
http://www.zonnebloem.nl/
Als je werkt krijg je toch juist geld binnen? + natuurlijk de reiskostenvergoeding.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:02 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat het saai is, maar om het feit dat het geld kost. Een abonnement zelfs veel meer, en dat geld heb ik niet.
Dat heb ik niet, en wat ik nu zoek is vrijwilligerswerk. Daarvoor word ik niet betaald. M'n uitkering is ook niet fantastisch veel, en die van vorige maand was bijna niets aangezien m'n wachttijd pas eind juli afliep (smeerlappen)...quote:
Tja dat is helaas verleden tijd vanaf januari maar dan nog is het idd het idee dat als je werk hebt je wel geld hebt om met de trein te reizen. En als het echt niet bevalt kun je dan sparen voor een rijbewijs.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:03 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Als je werkt krijg je toch juist geld binnen? + natuurlijk de reiskostenvergoeding.
Vrijwilligerswerk.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:03 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Als je werkt krijg je toch juist geld binnen? + natuurlijk de reiskostenvergoeding.
Tja dan niet inderdaad maar eerder in dit topic gaf je aan dat je betaald werk toch ook slechts dichtbij zocht.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:04 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Dat heb ik niet, en wat ik nu zoek is vrijwilligerswerk. Daarvoor word ik niet betaald. M'n uitkering is ook niet fantastisch veel, en die van vorige maand was bijna niets aangezien m'n wachttijd pas eind juli afliep (smeerlappen)...
Verleden tijd vanaf januari? Wat heb ik gemist? Het wordt toch alleen extra belast?quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja dat is helaas verleden tijd vanaf januari maar dan nog is het idd het idee dat als je werk hebt je wel geld hebt om met de trein te reizen. En als het echt niet bevalt kun je dan sparen voor een rijbewijs.
Ja, ik weet het wel en dat is ook zo, maar nu moet ik het even financieel gaan bekijken. Als ik echt werk heb, kan uiteraard wel met de trein reizen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja dan niet inderdaad maar eerder in dit topic gaf je aan dat je betaald werk toch ook slechts dichtbij zocht.
Begrijp me niet het is je goed recht maar een groter gebied verhoogt wel je winkansen.
Nouja het kon al niet uit en het wordt nog minder...quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:06 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Verleden tijd vanaf januari? Wat heb ik gemist? Het wordt toch alleen extra belast?
Kijk even goed rond want ik heb ook wel eens gehoord over vrijwilligers werk met reiskosten vergoeding... zoals OV maatje zijn.. dan reis je samen met mensen met het OV ergens heen en zijn die kaartjes gewoon betaald. Met het doel ze zo zelfstandig te krijgen dat het ook alleen lukt.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:07 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ja, ik weet het wel en dat is ook zo, maar nu moet ik het even financieel gaan bekijken. Als ik echt werk heb, kan uiteraard wel met de trein reizen.
Nu zou ik ergens vrijwilligerswerk moeten vinden waar ik met de fiets kan geraken.
welke sector zit je? Ik werk wel met open sollicitaties. 1 keer mazzel mee gehad toen ging er net een vacature open en kon ik op gesprek komen, dus eigenlijk uiteindelijk ook geen open sollicitatie.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:21 schreef littledrummergirl het volgende:
heeft er iemand van jullie al eens succes gehad met open sollicitaties? Ik heb er gister een stuk of vier verstuurd, maar ik vraag me af of het uberhaubt zin in of dat je gewoon ergens op n grote stapel beland![]()
(Ik weet niet of het veel uitmaakt, maar ik heb m'n vorige post nog wat aangevuld i.v.m. die treinen.)quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Kijk even goed rond want ik heb ook wel eens gehoord over vrijwilligers werk met reiskosten vergoeding... zoals OV maatje zijn.. dan reis je samen met mensen met het OV ergens heen en zijn die kaartjes gewoon betaald. Met het doel ze zo zelfstandig te krijgen dat het ook alleen lukt.
quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:11 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
(Ik weet niet of het veel uitmaakt, maar ik heb m'n vorige post nog wat aangevuld i.v.m. die treinen.)
Dat zou best kunnen.
Wat ik nu in m'n hoofd heb is om te vragen aan die persoon die me afwees of zij soms nog een paar plaatsen weet die misschien ook geschikt kunnen zijn, want ze begon al over rusthuizen. Alleen vind ik op internet jammer genoeg niet veel.
In dit geval is het mailen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]gewoon even bellen
slim idee idd.
je kunt je weg vast wel ergens vinden, ook al is het niet 100% wat je wilt het houdt je tenminste van de straat. thuiszitten word je namelijk niet beter van.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:03 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
EIgenlijk nog liever in een ziekenhuis, want daar heb je een beetje van alle soorten bevolkingsgroepen.
Dat is toch een NL site?
ik ben sociotherapeutquote:Op dinsdag 4 september 2012 13:09 schreef agentstarling het volgende:
[..]
welke sector zit je? Ik werk wel met open sollicitaties. 1 keer mazzel mee gehad toen ging er net een vacature open en kon ik op gesprek komen, dus eigenlijk uiteindelijk ook geen open sollicitatie.
We hebben in BE wel een stuk of 2 sites speciaal voor vrijwilligerswerk (en het is niet dat ik enkel daarop zoek), maar helaas is er in deze buurt dus niet veel in de zorg. Wat verder, bv. in Turnhout wel, maar dat probleem heb ik daarnet al aan Beetle uitgelegd... In het begin stond ik daar eigenlijk niet bij stil.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je kunt je weg vast wel ergens vinden, ook al is het niet 100% wat je wilt het houdt je tenminste van de straat. thuiszitten word je namelijk niet beter van.
en idd dat is een NL site, ik gaf het aan als voorbeeld om jou een idee te geven wat er allemaal mogelijk is, zodat je aan de hand daarvan zelf initiatief kon nemen om iets soortgeljiks te zoeken. ik hoop dat je dat dan ook doet
Interessant beroep, lijkt mij.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:30 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik ben sociotherapeutdus sector hulpverlening/psychiatrie/gehandicaptenzorg etc
En wat is jouw oplossing voor die problematiek?quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:31 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
We hebben in BE wel een stuk of 2 sites speciaal voor vrijwilligerswerk (en het is niet dat ik enkel daarop zoek), maar helaas is er in deze buurt dus niet veel in de zorg. Wat verder, bv. in Turnhout wel, maar dat probleem heb ik daarnet al een Beetle uitgelegd... In het begin stond ik daar eigenlijk niet bij stil.
Dat is het net; die is er niet!quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En wat is jouw oplossing voor die problematiek?
is ook heel leukquote:Op dinsdag 4 september 2012 13:32 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Interessant beroep, lijkt mij.![]()
Als je gehandicaptenzorg doet, moet je dan ook vaak 's nachts werken?
Da's zonde, want dan blijf je werkloos totdat de oplossing vanzelf voorbij komt wandelen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:33 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Dat is het net; die is er niet!
Wat kan ik doen?quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Da's zonde, want dan blijf je werkloos totdat de oplossing vanzelf voorbij komt wandelen.
actiever zijn, minder mogelijkheden afschrijven, meer initiatief nemen.quote:
je kunt gewoon naar binnen fietsen bij zo'n rusthuis hoor. gewoon melden bij de receptie en vragen of ze nog vrijwilligers zoeken.quote:Ik heb nu een mail teruggestuurd dus met de vraag of zij plaatsen weet in de buurt. Misschien zijn er wel centra waar ik eens kan heen fietsen, die ik niet op internet vind (want zeker niet al die rusthuizen hebben websites)...
quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
actiever zijn, minder mogelijkheden afschrijven, meer initiatief nemen.
Dat gaat idd ook.quote:[..]
je kunt gewoon naar binnen fietsen bij zo'n rusthuis hoor. gewoon melden bij de receptie en vragen of ze nog vrijwilligers zoeken.
In nederland is het gebruikelijk dat je, als je in de bijstand zit, tientallen sollicitaties per maand verstuurt.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:06 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]Ik zeg net dat ik enkel hier in de buurt iets kan zoeken omdat ik geld -en tijd problemen heb met de trein, en jij zegt dat ik minder mogelijkheden moet afschrijven...? Dat gaat nu gewoon eenmaal niet als het "maar" vrijwilligerswerk is...! En meer initiatief nemen...?
Neem ik dan geen initiatief? Ik heb uit mezelf recent pas 2 sollicitaties verstuurd hoor.
Jep, maar mailen is natuurlijk makkelijker hèquote:Dat gaat idd ook.
Het is onzin om te beweren dat ergens op de bonnefooi binnenstappen voor iedereen de kansen op een baan groter maakt dan mailen of bellen. Ik denk dat dit alleen opgaat voor mensen die zichzelf goed weten te verkopen. Wat voor de een werkt, hoeft niet voor de ander te werken. En daarmee zeg ik absoluut niet dat werkzoekenden maar moeten stilzitten, want dat reduceert je kansen sowieso tot nul.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:09 schreef Maanvis het volgende:
Jep, maar mailen is natuurlijk makkelijker hè. Dan heb je wel minder snel kans op een baan, maargoed !
Als je een klik met iemand hebt dan word je sneller aangenomen. Een mail is onpersoonlijk, daarmee kun je geen klik ontwikkelen. Maar als je vrolijk met mooie kleren daar binnenstapt dan kom je meteen goed over. En dan weten ze bijv. ook dat je niet bang bent om als verkoper ergens binnen te stappen, niet bang bent om iemand op te bellen, goed over komt bij evt klanten etc. Kortom, ze weten door jouw gedrag dat ze wat aan je hebben en dat ze je om een boodschap kunnen sturen. Dat alles bereik je niet door te mailenquote:Op dinsdag 4 september 2012 14:22 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Het is onzin om te beweren dat ergens op de bonnefooi binnenstappen voor iedereen de kansen op een baan groter maakt dan mailen of bellen. Ik denk dat dit alleen opgaat voor mensen die zichzelf goed weten te verkopen. Wat voor de een werkt, hoeft niet voor de ander te werken. En daarmee zeg ik absoluut niet dat werkzoekenden maar moeten stilzitten, want dat reduceert je kansen sowieso tot nul.
Dat klinkt leuk, maar dat werkt niet overal. Hoe vaak hebben we in dit topic niet het standaardriedeltje van uitzendbureaus gehoord: "kijk maar op de website, daar staan de vacatures". Of wat dacht je van mijn situatie, als werkzoekende in de chemische sector? Ik kom niet zo maar een bedrijf binnen, want bij de balie word ik al tegengehouden. En aan een klik met de receptioniste heb ik dan niets.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je een klik met iemand hebt dan word je sneller aangenomen. Een mail is onpersoonlijk, daarmee kun je geen klik ontwikkelen. Maar als je vrolijk met mooie kleren daar binnenstapt dan kom je meteen goed over. En dan weten ze bijv. ook dat je niet bang bent om als verkoper ergens binnen te stappen, niet bang bent om iemand op te bellen, goed over komt bij evt klanten etc. Kortom, ze weten door jouw gedrag dat ze wat aan je hebben en dat ze je om een boodschap kunnen sturen. Dat alles bereik je niet door te mailen.
Zei je "regelen"?quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:35 schreef Jesse_ het volgende:
Is het eigenlijk raar om je als afgestudeerde gewoon bij een uitzendbureau in te schrijven en hen het maar te laten regelen?
Ik had het over de situatie van Little dolls, waar ze in haar omgeving bejaardenhuizen binnen kan stappen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:39 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dat klinkt leuk, maar dat werkt niet overal. Hoe vaak hebben we in dit topic niet het standaardriedeltje van uitzendbureaus gehoord: "kijk maar op de website, daar staan de vacatures". Of wat dacht je van mijn situatie, als werkzoekende in de chemische sector? Ik kom niet zo maar een bedrijf binnen, want bij de balie word ik al tegengehouden. En aan een klik met de receptioniste heb ik dan niets.
Ik zeg dus niet dat ergens op goed geluk binnenstappen niet KAN werken, maar dat er wel redenen zijn te bedenken waarom het in bepaalde gevallen niet ZAL werken.
lol heb ik keer gedaan werd ik gelijk weer zonder gesprek weggestuurd. Dan voel je je me kut jongen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je een klik met iemand hebt dan word je sneller aangenomen. Een mail is onpersoonlijk, daarmee kun je geen klik ontwikkelen. Maar als je vrolijk met mooie kleren daar binnenstapt dan kom je meteen goed over. En dan weten ze bijv. ook dat je niet bang bent om als verkoper ergens binnen te stappen, niet bang bent om iemand op te bellen, goed over komt bij evt klanten etc. Kortom, ze weten door jouw gedrag dat ze wat aan je hebben en dat ze je om een boodschap kunnen sturen. Dat alles bereik je niet door te mailen.
huh? weggestuurd? Dat kan toch niet? Had je je mooie kleren niet aan dan? Of was je niet vrolijk genoeg?quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:40 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
lol heb ik keer gedaan werd ik gelijk weer zonder gesprek weggestuurd. Dan voel je je me kut jongen.
Deze week flink aantal open sollicitaties de deur uit.
Presenteer het dan niet in algemene bewoordingen, want dan heeft het er veel van weg dat je werkzoekenden hier even de maat komt nemen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik had het over de situatie van Little dolls, waar ze in haar omgeving bejaardenhuizen binnen kan stappen.
ik zei het toch tegen haar?quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:41 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Presenteer het dan niet in algemene bewoordingen, want dan heeft het er veel van weg dat je werkzoekenden hier even de maat komt nemen.
Het komt wel enorm betweterig over Maanvis, ik erger me al een tijdje groen en geel aan hoe je de werkzoekenden hier steeds weer langs de meetlat moet leggen. Vandaar ook dat ik hier niet post.quote:
Ja. Meer of het gebruikelijk is. Ik ben zelf eigenlijk te lui om alle vacatures door te spitten naar iets dat bij me past.quote:
Het merendeel van de vacatures bij uitzendbureaus is nep.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:46 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Ja. Meer of het gebruikelijk is. Ik ben zelf eigenlijk te lui om alle vacatures door te spitten naar iets dat bij me past.
Gewoon ik zag er goed uit, net spul aan. Apprecieerde waarschijnlijk de hele bedoeling nietquote:Op dinsdag 4 september 2012 14:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
huh? weggestuurd? Dat kan toch niet? Had je je mooie kleren niet aan dan? Of was je niet vrolijk genoeg?
Ieder z'n ding hè, ik weet niet welke andere woorden ik moet kiezen om de dingen duidelijk te maken die ik wil duidelijk maken.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:45 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Het komt wel enorm betweterig over Maanvis, ik erger me al een tijdje groen en geel aan hoe je de werkzoekenden hier steeds weer langs de meetlat moet leggen. Vandaar ook dat ik hier niet post.
Ja, of je maakt je niet druk om hoe anderen met dit gegeven omgaan en probeert niet steeds je mening op te dringenquote:Op dinsdag 4 september 2012 14:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ieder z'n ding hè, ik weet niet welke andere woorden ik moet kiezen om de dingen duidelijk te maken die ik wil duidelijk maken.
Ik spotte ermee omdat veel mensen slechte ervaringen hebben met interim bureaus (ik ook). Meestal laten ze niets meer horen terwijl ze zeggen van wel, en zeggen ze geen vacatures te hebben terwijl je ze op hun website wel vindt, of zeggen ze dat de ze ingevuld zijn terwijl ze maanden later nog online "rondspoken", ... Beter stap je af op de werkgever zelf. Er zijn genoeg niet-interim vacatures.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:46 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Ja. Meer of het gebruikelijk is. Ik ben zelf eigenlijk te lui om alle vacatures door te spitten naar iets dat bij me past.
Maar daar is het internet voor uitgevonden.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:50 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ja, of je maakt je niet druk om hoe anderen met dit gegeven omgaan en probeert niet steeds je mening op te dringen
quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:50 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Maar daar is het internet voor uitgevonden.
Dat en porno.
Ja maar, mailen is zo onpersoonlijk. Dan heb je geen klik! Kan je toekomstige werkgever niet zien dat je een goede verkoper ben (wat dat ook voor nut mag hebben als je niet als verkoper solliciteert).quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:49 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Gewoon ik zag er goed uit, net spul aan. Apprecieerde waarschijnlijk de hele bedoeling niet.
Dan maar e-mailen
In een discussieforum is dat juist de bedoeling. Maargoed, waar lullen we over, ontopic weer.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:50 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ja, of je maakt je niet druk om hoe anderen met dit gegeven omgaan en probeert niet steeds je mening op te dringen
Welke heb je slechte ervaringen mee? Ik zit nog niet zo in het wereldjequote:Op dinsdag 4 september 2012 14:50 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ik spotte ermee omdat veel mensen slechte ervaringen hebben met interim bureaus (ik ook). Meestal laten ze niets meer horen terwijl ze zeggen van wel, en zeggen ze geen vacatures te hebben terwijl je ze op hun website wel vindt, of zeggen ze dat de ze ingevuld zijn terwijl ze maanden later nog online "rondspoken", ... Beter stap je af op de werkgever zelf. Er zijn genoeg niet-interim vacatures.
De voorbeelden die ik zei; vooral dat eerste van dat ze niks meer laten weten. Je moet je gaan inschrijven, dan zeggen ze altijd dat ze momenteel geen vacatures hebben en dat ze je gaan terug bellen. 2 maanden later heb je meestal nog niks gehoord...quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:52 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Welke heb je slechte ervaringen mee? Ik zit nog niet zo in het wereldje
Heb je toevallig ook een opleiding gevolgd richting de retail of detailhandel?quote:Op dinsdag 4 september 2012 15:34 schreef Rhalius het volgende:
Voor een winkel vind ik het doodnormaal om persoonlijk te sollciteren, je wordt nu eenmaal aangenomen voor je persoonlijke aanpak en niet om brieven te schrijven.
Het irriteert me dan ook mateloos dat veel winkels hun sollicitaties via een hoofdbureau doen, ze mogen het zelf niet eens meer beslissen wie er in hun winkel komt te werken.
Ik ga toch maar eens mijn circel verbreden richting Breda, dat is wel een uur reistijd heen en terug iedere dag, maar als het werk geeft..
Is er overigens veel vraag naar winkelpersoneel in Breda? binnenkort wil ik er eens heengaan voor een rondje open sollicitaties.
Heel naief vooralquote:Op dinsdag 4 september 2012 14:35 schreef Jesse_ het volgende:
Is het eigenlijk raar om je als afgestudeerde gewoon bij een uitzendbureau in te schrijven en hen het maar te laten regelen?
Ik heb een opleiding tot eerste verkoper gevolgd, ik heb een paar jaar gewerkt als zuivelchef bij een supermarkt. Helaas nu niet meer door bezuinigingen, en ik zou toch wel graag de winkel in willen en met een kleiner team werken.quote:Op dinsdag 4 september 2012 15:41 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Heb je toevallig ook een opleiding gevolgd richting de retail of detailhandel?
Ik heb ook een tijdje gesolliciteerd bij winkels, maar telkens kreeg ik te horen dat ze andere mensen hadden met meer ervaring of dat ik te oud was. Mij lijkt het namelijk ook heel leuk om in een winkel te werken.
Je geeft iedereen hier wel 'advies', maar wat is jouw situatie eigenlijk en waar haal je de tijd vandaan om hier zo vaak aanwezig te zijn? Werkloos, burnout, ziekte, parttimer, zzp'er, pensioen, saaie baan, vakantie??quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
In een discussieforum is dat juist de bedoeling. Maargoed, waar lullen we over, ontopic weer.
Juist, tutjes die daar niet tegen kunnen gaan maar een uitkering uitvragen en SP stemmen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
In een discussieforum is dat juist de bedoeling. Maargoed, waar lullen we over, ontopic weer.
Want..?quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:48 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Het merendeel van de vacatures bij uitzendbureaus is nep.
Ik heb ook genoeg open sollicitaties verstuurd en ik moet sowieso altijd nabellen.. een enkeling stuurde gelijk een reactie via post of e-mail dat er geen vacatures waren. Daarnaast ben ik ook eens uitgenodigd omdat er interessante dingen in mijn cv stonden en ze graag wilden praten. Achteraf bleek ook daar geen geld voor mij als nieuwe werknemer beschikbaar te zijn dus had ik alsnog geen baan.. en verder kan er rustig 3 maanden over een sollicitatie heen gaan als je niet zelf het contact zoekt..quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:21 schreef littledrummergirl het volgende:
heeft er iemand van jullie al eens succes gehad met open sollicitaties? Ik heb er gister een stuk of vier verstuurd, maar ik vraag me af of het uberhaubt zin in of dat je gewoon ergens op n grote stapel beland![]()
Verhullen dat ze niets te bieden hebben. Bovendien krijgen ze dan wel de gegevens van mensen binnen, waarmee ze hun database vullen. Als ze later meer te bieden hebben, dan kunnen ze altijd uit die database putten.quote:
Ah okquote:Op dinsdag 4 september 2012 15:55 schreef Rhalius het volgende:
[..]
Ik heb een opleiding tot eerste verkoper gevolgd, ik heb een paar jaar gewerkt als zuivelchef bij een supermarkt. Helaas nu niet meer door bezuinigingen, en ik zou toch wel graag de winkel in willen en met een kleiner team werken.
Vooral een speelgoedwinkel lijkt me wel wat, lekker afwisselend en het geeft ruimte voor leuke gesprekken. Het beviel me best goed met een stage, dat was alleen wel bij een winkeleigenaar die alleen naar winst keek en niet met kinderen kon omgaan. Voor de rest wel een leuk team, maar een baas waar ik niet voor zou willen werken.
Zelf ben ik gewoonweg niet zo commercieel ingesteld, het gaat er mij meer om dat ik de verkoper ben die de klant wil hebben, en om de gebruikelijke ergenissen over verkopers te voorkomen.
Helaas is dit wel eens een struikelblok bij sommige sollicitaties, en bij anderen werkt het juist weer in mijn voordeel. Winkels waar ze met targets werken en een overdreven focus op geld, dat werkt gewoon niet voor mij.
quote:Op dinsdag 4 september 2012 17:20 schreef MCH het volgende:
[..]
Juist, tutjes die daar niet tegen kunnen gaan maar een uitkering uitvragen en SP stemmen.
Heb ooit een keer voor jongerenwerker gesolliciteerd. Ook bij een christelijke instelling.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:08 schreef CantFazeMe het volgende:
Net een leuke vacature gevonden. Staat er een rare eis bij. Moet aangesloten zijn bij één van de christelijke kerken daar.
Hmf, gaat wel om een vacature voor een christelijke onderwijsinstelling.
Heb ik wel gedaan ja toen ik werk zocht (ik zocht dan wel vanuit een baan). Ik belde dan wel eerst en vroeg dan of ze (op termijn) een vacature hadden (nee). Vervolgens vroeg ik dan of ik toch m'n CV even mocht mailen ter info. Nou ja mag dan en bij die CV schreef ik dan een motivatiebrief.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:21 schreef littledrummergirl het volgende:
Triest inderdaad. Dit is eigenlijk pure discriminatie... Kun je dat ergens melden? Ik zou dat zeker doen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:43 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Heb ooit een keer voor jongerenwerker gesolliciteerd. Ook bij een christelijke instelling.
Mocht niet eens op gesprek komen, omdat ik niet binnen het plaatje pastte (ik ben niet gelovig).
Dat vond ik zooooooo niet eerlijk! Hoe weet je nou of ik er wel of niet bij pas? Ligt echt niet alleen aan mijn geloof.
Oh, dat wist ik niet natuurlijk. In ieder geval als je dat nog eens zou meemaken zou ikzelf dat zeker niet onberoerd laten.quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:50 schreef Kekaa het volgende:
Is ondertussen wel 2 a 3 jaar geleden...
Ik snap het van beide kanten. Als de jongeren met een geloof-vraag komen, dan is het fijner als een jongerenwerker daarop kan antwoordenquote:Op dinsdag 4 september 2012 19:43 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Heb ooit een keer voor jongerenwerker gesolliciteerd. Ook bij een christelijke instelling.
Mocht niet eens op gesprek komen, omdat ik niet binnen het plaatje pastte (ik ben niet gelovig).
Dat vond ik zooooooo niet eerlijk! Hoe weet je nou of ik er wel of niet bij pas? Ligt echt niet alleen aan mijn geloof.
Dat is wel waar, maar het is en blijft toch maar discriminerend vind ik.quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:56 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik snap het van beide kanten. Als de jongeren met een geloof-vraag komen, dan is het fijner als een jongerenwerker daarop kan antwoorden
Ja daarom je bent gewoon heel de dag lekker in beweging. Ja het is ook belangrijk om je kennis bij te houden, omdat je dat toch weer moet overbrengen naar de klanten.quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:09 schreef Rhalius het volgende:
Dat is ook wel lekker aan werken in een winkel, je blijft lekker in beweging.
Mensen adviseren en echt daadwerkelijk kunnen helpen is inderdaad het leukste aan de verkoop. Vertrouwen uitstralen en gewoonweg eerlijk zijn tegen de klant werkt het beste.
Natuurlijk moet je wel goed je woorden kiezen, de meeste klanten waarderen het wel als je je mening durft te geven. Ondertussen moet je natuurlijk ook de winkel niet ondermijnen.
Als chef zuivelafdeling heb ik het ook regelmatig gezegd dat ik geen yoghurt lust bijvoorbeeld, als het ter sprake kwam. Nooit heb ik gezegd dat ik het vies vind, maar dat het gewoonweg niet mijn smaak is. Dat mag je als verkoper ook gewoon zeggen, je mag een voorkeur hebben.
Daarentegen heb ik ook vaak klanten geadviseerd over de vele verschillende producten in de zuivel, zelf heb ik altijd van alles uitgeprobeerd om op de hoogte te zijn, en ik heb het ook wel gedeeld met klanten als iets goed bevallen was en ze iets nieuws willen proberen.
Door je eigen mening op een gepaste manier te geven kan je klanten echt op een persoonlijke manier helpen, en geeft het meer de sfeer van twee mensen die een praatje maken in plaats van een verkoper en een klant die in gesprek zijn.
Welkom in dit altijd zo gezellige topicquote:Op dinsdag 4 september 2012 22:11 schreef mies1983 het volgende:
* mies1983 meldt zich.
Onlangs afgestudeerd en nu werkzoekende...
Wat heb je gestudeerd? En nog gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:11 schreef mies1983 het volgende:
* mies1983 meldt zich.
quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:15 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Welkom in dit altijd zo gezellige topic![]()
Econometrie.quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:25 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Wat heb je gestudeerd? En nog gefeliciteerd!
Heb je (al) een idee welke kant je op zou willen?quote:Op woensdag 5 september 2012 09:20 schreef mies1983 het volgende:
[..]
Econometrie.
Ik had eigenlijk wel verwacht om snel een baan te vinden, maar dat valt tot nu toe best tegen.
Iets met cijfertjes, gok ik?quote:Op woensdag 5 september 2012 10:16 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
Heb je (al) een idee welke kant je op zou willen?
quote:
Joh ben ook sinds juli afgestudeerd en nog zoekende. Tijd vliegt voorbij.quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:11 schreef mies1983 het volgende:
* mies1983 meldt zich.
Klinkt als een soort piramidespel eigenlijk.quote:Op woensdag 5 september 2012 12:43 schreef Franktastic1984 het volgende:
Mijn C.V. staat op zo'n beetje iedere denkbare vacaturesite en soms word je benaderd door behoorlijk vage bedrijven, zie onderstaand;
De CV op Jobbird.com heeft onze interesse gewekt. Je achtergrond en ervaring geven inderdaad mensgerichtheid aan.
Maar, wij bieden geen traditioneel loondienstverband maar een business-model met een prima inkomens potentie. Ik zou je daarom graag uit willen uitnodigen onderstaand aanbod eens te bekijken.
Wij zijn op zoek naar mensen die graag een (nieuwe) carrière willen, maar daar onder de huidige economische omstandigheden onvoldoende concrete c.q. passende mogelijkheden tegenkomen.
Mogelijk hebben wij uw oplossing. Wij hebben een bewezen werkwijze waarbij u, naast uw huidige activiteiten, parttime met een beperkt aantal uren per week, een geheel nieuw hoofdinkomen kunt opbouwen. Een inkomstenbron die je met serieus werken onafhankelijk kunt maken van een traditionele baan.
Indien u op zoek bent naar iets anders, is dit zeer de moeite waard om kennis van te nemen. Spreekt u dit aan? Voor meer informatie ga naar onze website www.xtra-marketing.nl
Wilt u nader met ons in contact komen, vul dan op de website het reactieformulier in.
Met vriendelijk groet,
Vervolgens een kijkje genomen op de site, maar daar word ik ook niet echt wijzer van...
Wat moet ik me hier in hemelsnaam bij voorstellen, iemand ervaringen met dit (of een vergelijkbaar) bedrijf?
Ik zoek iets binnen de financiële sector met een beetje niveau. Ik vind het aantal vacatures eigenlijk vrij beperkt. CBS heeft bijvoorbeeld 0 vacatures op dit moment... De bekende banken hebben volgens mij ook weinig interesse.quote:Op woensdag 5 september 2012 12:13 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]![]()
Open deur ja.
Maar ben benieuwd, want in principe is er best veel vraag naar dit soort achtergronden. Niet alleen bij bijvoorbeeld DNB of CBS e.d. Dus, ben benieuwd waar de interesse naar uit gaat. Econometristen kunnen ook bijvoorbeeld als consultant aan de slag, bijvoorbeeld in de strategie-hoek.
Ik zou dit lekker links laten liggen.quote:Op woensdag 5 september 2012 12:43 schreef Franktastic1984 het volgende:
Mijn C.V. staat op zo'n beetje iedere denkbare vacaturesite en soms word je benaderd door behoorlijk vage bedrijven, zie onderstaand;
De CV op Jobbird.com heeft onze interesse gewekt. Je achtergrond en ervaring geven inderdaad mensgerichtheid aan.
Maar, wij bieden geen traditioneel loondienstverband maar een business-model met een prima inkomens potentie. Ik zou je daarom graag uit willen uitnodigen onderstaand aanbod eens te bekijken.
Wij zijn op zoek naar mensen die graag een (nieuwe) carrière willen, maar daar onder de huidige economische omstandigheden onvoldoende concrete c.q. passende mogelijkheden tegenkomen.
Mogelijk hebben wij uw oplossing. Wij hebben een bewezen werkwijze waarbij u, naast uw huidige activiteiten, parttime met een beperkt aantal uren per week, een geheel nieuw hoofdinkomen kunt opbouwen. Een inkomstenbron die je met serieus werken onafhankelijk kunt maken van een traditionele baan.
Indien u op zoek bent naar iets anders, is dit zeer de moeite waard om kennis van te nemen. Spreekt u dit aan? Voor meer informatie ga naar onze website www.xtra-marketing.nl
Wilt u nader met ons in contact komen, vul dan op de website het reactieformulier in.
Met vriendelijk groet,
Vervolgens een kijkje genomen op de site, maar daar word ik ook niet echt wijzer van...
Wat moet ik me hier in hemelsnaam bij voorstellen, iemand ervaringen met dit (of een vergelijkbaar) bedrijf?
quote:Op woensdag 5 september 2012 12:56 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Klinkt als een soort piramidespel eigenlijk.
Ja, zo'n gevoel kreeg ik er ook bij maar wilde het niet meteen als 'niet te vertrouwen' bestempelen en de mail verwijderenquote:Op woensdag 5 september 2012 13:32 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Ik zou dit lekker links laten liggen.
Die was ik.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:49 schreef Jesse_ het volgende:
Neem aan dat de sollicitant gillend is weggerend?
En, ben je gillend weggerend?quote:
Voor wat voor een functie?quote:Op woensdag 5 september 2012 13:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee hoor. Gewoon een goed gesprek gevoerd.
Dat je functioneel moet beherenquote:
Een soort van nerd met communicatieve vaardigheden dus?quote:Op woensdag 5 september 2012 13:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat je functioneel moet beheren
Een functioneel beheerder is de intermediaire tussen techniek aan de ene kant en de uiteindelijke gebruiker aan de andere kant. Iemand die het wensen en eisen pakket in een functioneel ontwerp kan gieten en aan de ontwikkelaar kan geven en andersom aan de gebruiker kan uitleggen hoe een applicatie of product optimaal werkt.
Op het snijvlak tussen techniek en communicatie/commercie dus.
quote:Op woensdag 5 september 2012 14:12 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Een soort van nerd met communicatieve vaardigheden dus?
En dat ben jij?quote:Op woensdag 5 september 2012 14:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Ja precies. Een techneut die nét niet goed genoeg is en niet autistisch is.
Ja, een techneut die net niet zelf kan ontwikkelen en communicatief vaardigquote:Op woensdag 5 september 2012 15:23 schreef Dromer het volgende:
[..]
En dat ben jij?(die techneut, niet autistisch)
Mooizo, hoe zorg je dat je bij hem/haar de juiste antwoorden gaf?quote:Op woensdag 5 september 2012 13:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee hoor. Gewoon een goed gesprek gevoerd.
*insert grapje over snelle weg naar de top*quote:Op woensdag 5 september 2012 15:34 schreef Bosbeetle het volgende:
ik heb me vandaag weer ingeschreven bij het uitzendbureau... ladderfabriek here I come...
Of ik de juiste antwoorden heb gegeven weten we pas als ik opnieuw word uitgenodigdquote:Op woensdag 5 september 2012 15:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Mooizo, hoe zorg je dat je bij hem/haar de juiste antwoorden gaf?
Jij sport graag?quote:Op woensdag 5 september 2012 15:34 schreef Bosbeetle het volgende:
ik heb me vandaag weer ingeschreven bij het uitzendbureau... ladderfabriek here I come...
Die heb ik al te vaak gemaakt toen ik er een half jaar geleden aan het werk was... er was nu nog niets vrij maar ze hoopten over een paar weekjes eventueel wat werk te hebben.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:35 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
*insert grapje over snelle weg naar de top*
quote:
ladder => sporten (die dwarsstukjes)quote:
wel netjes dat ze ook naar voorbeelden vragen ipv hun conclusie trekken op basis van je antwoorden .quote:Op woensdag 5 september 2012 15:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Of ik de juiste antwoorden heb gegeven weten we oas als ik opnieuw wordt uitgenodigd
Maar ik heb gewoon naar beste kunnen de vragen beantwoord.
Ging met name over hoe je zou reageren in bepaalde situaties en geef eens concrete voorbeelden van zo'n situatie die je in het verleden hebt meegemaakt. En hoe ging je daar toen mee om, etc.
Het sausje bij de pastaquote:Op woensdag 5 september 2012 14:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Ja precies. Een techneut die nét niet goed genoeg is en niet autistisch is.
te oud?quote:Op woensdag 5 september 2012 16:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Bizar, ik had een sollicitatie bij T-Mobile voor een hele uitgebreide Senior webmaster vacature. Iemand die ook front-end kan developen EN verstand heeft van back-end EN ervaring heeft met consumenten website, etc.
Echt een schaap-met-5-poten vacature. En ik heb een match van 90% ofzo, alleen op sommige punten wat weinig ervaring. En ik word niet uitgenodigd voor een gesprek.
Nou wellicht, maar de officiele reden was te weinig ervaring. Maar als je zoveel zoekt en je vind dan iemand die bij 90% van je eisen een match heeft vind ik dat een wat vreemd argument eigenlijk.quote:
Dan zullen ze wel heavy op de devskills gefocust hebben.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou wellicht, maar de officiele reden was te weinig ervaring. Maar als je zoveel zoekt en je vind dan iemand die bij 90% van je eisen een match heeft vind ik dat een wat vreemd argument eigenlijk.
Ja dat lijkt me ook wat raar tenzij ze heel veel sollicitanten hebben gehad die 100% matchten.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou wellicht, maar de officiele reden was te weinig ervaring. Maar als je zoveel zoekt en je vind dan iemand die bij 90% van je eisen een match heeft vind ik dat een wat vreemd argument eigenlijk.
Nou ja ze vroegen gedegen HTML/CSS/javascript skills. Dat is geen probleem, en ervaring met backend zoals PHP (geen probleem) en Java (nee). Kennis en ervaring van grote CMS'en (ja), ervaring met consumenten websites en ships (ja), Ervaring met analytics (ja, maar beperkt), affiniteit met photoshop en designen (ja), A/B testing (nee), Ervaring met samenwerken met ontwikkelaars en designers (ja)quote:Op woensdag 5 september 2012 16:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan zullen ze wel heavy op de devskills gefocust hebben.
dan was ervaring dus ook niet echt een groot probleem iig qua devskills.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja ze vroegen gedegen HTML/CSS/javascript skills. Dat is geen probleem, en ervaring met backend zoals PHP (geen probleem) en Java (nee). Kennis en ervaring van grote CMS'en (ja), ervaring met consumenten websites en ships (ja), Ervaring met analytics (ja, maar beperkt), affiniteit met photoshop en designen (ja), A/B testing (nee), Ervaring met samenwerken met ontwikkelaars en designers (ja)
Al met al een prima match leek me zo.
Nee precies. Had echt wel verwacht om in ieder geval op gesprek te mogen komenquote:Op woensdag 5 september 2012 16:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dan was ervaring dus ook niet echt een groot probleem iig qua devskills.
Ze hebben zitten kwartetten met de sollicitaties en er toen random 4 uitgekozenquote:Op woensdag 5 september 2012 16:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee precies. Had echt wel verwacht om in ieder geval op gesprek te mogen komen
Ik heb dat ook gehad met een vacaturequote:Op woensdag 5 september 2012 16:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee precies. Had echt wel verwacht om in ieder geval op gesprek te mogen komen
Of ze hadden al iemand op het oog, maar moeten ("omdat dat zo hoort") een officiële procedure open stellen etc.quote:Op woensdag 5 september 2012 17:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Gelet op het eisenpakket lijkt het me sterk dat ze veel sollicitanten hebben. Maar wie weet.
quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:20 schreef Maanvis het volgende:
het belangrijkste is dat je doet wat je leuk vindt, want dan hoef je nooit meer 1 dag in je leven te werken.
Klinkt als een STAR-gesprek.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Of ik de juiste antwoorden heb gegeven weten we pas als ik opnieuw word uitgenodigd
Maar ik heb gewoon naar beste kunnen de vragen beantwoord.
Ging met name over hoe je zou reageren in bepaalde situaties en geef eens concrete voorbeelden van zo'n situatie die je in het verleden hebt meegemaakt. En hoe ging je daar toen mee om, etc.
Ja inderdaad. Niets voorbereid, zoals de websites die uitleggen wat STAR is adviseren ;-)quote:Op woensdag 5 september 2012 21:02 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Klinkt als een STAR-gesprek.
Nee, dat is de informatie-analist.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Een functioneel beheerder is de intermediaire tussen techniek aan de ene kant en de uiteindelijke gebruiker aan de andere kant. Iemand die het wensen en eisen pakket in een functioneel ontwerp kan gieten en aan de ontwikkelaar kan geven
Dat is wel werk voor de functioneel beheerder idd.quote:en andersom aan de gebruiker kan uitleggen hoe een applicatie of product optimaal werkt.
Niet in de functie waar ik op solliciteer en vele andere vacatures voor functioneel beheerder die ik zie. Maar goed. Als het beestje maar een naampje heeft.quote:Op woensdag 5 september 2012 21:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, dat is de informatie-analist.
[..]
Dat is wel werk voor de functioneel beheerder idd.
Functioneel ontwerper zou ik 'm dan noemen. Of kortweg ontwerper.quote:Op woensdag 5 september 2012 22:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Niet in de functie waar ik op solliciteer en vele andere vacatures voor functioneel beheerder die ik zie. Maar goed.
Of als je zelf ontslag neemt omdat je denkt dat het ergens anders nog toffer is. En dat het dan tegenvalt.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]Klopt. Alleen als die baan stopt ben je wel vies de lul als je nergens meer hetzelfde werk kunt vinden.
Ja he, IK geef de naam niet aan de vacatures, ik reageer er slechts opquote:Op woensdag 5 september 2012 22:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Functioneel ontwerper zou ik 'm dan noemen. Of kortweg ontwerper.
Dan kun je altijd nog voor jezelf beginnenquote:Op woensdag 5 september 2012 22:02 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Of als je zelf ontslag neemt omdat je denkt dat het ergens anders nog toffer is. En dat het dan tegenvalt.
Tip: Leer je zoon opnemenquote:Op donderdag 6 september 2012 18:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ga om 2 voor 6 een vuilniszak weggooien. Kom terug en zoonlief zegt "Papa de telefoon ging"... ik zal toch niet nét de uitnodiging voor een 3e gesprek gemist hebben...
Kind is 5 en loopt bij logopedie. Lijkt me niet verstandig. Als mijn dochter van 8 er was geweest had het geen probleem geweest.quote:
Geen nummerherkenning? Geblokkeerd nummer?quote:Op donderdag 6 september 2012 18:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ga om 2 voor 6 een vuilniszak weggooien. Kom terug en zoonlief zegt "Papa de telefoon ging"... ik zal toch niet nét de uitnodiging voor een 3e gesprek gemist hebben...
Zoon dus niet opgenomen, niets ingesproken op het antwoord apparaat en niets in de inkomende bellijst dus een geblokkeerd nummer. Nou ja... waarschijnlijk was het toch een telefonische verkoperquote:Op donderdag 6 september 2012 18:57 schreef Arcee het volgende:
[..]
Geen nummerherkenning? Geblokkeerd nummer?
quote:Geachte heer ... ,
Naar aanleiding van uw sollicitatiebrief waarin u solliciteert naar de functie van projectleider brandveiligheid berichten wij u hierbij dat u niet in aanmerking komt voor de functie. Ondanks uw goede kwalificaties en werkervaring hebben wij besloten naar aanleiding van de gestelde eisen van de opdrachtgever de procedure in eerste instantie voort te zetten met andere kandidaten.
Wij stellen de belangstelling die u voor ons bedrijf heeft getoond zeer op prijs en wensen u veel succes met uw verdere sollicitaties.
Met vriendelijke groet,
ik geloof er alleen niks van..quote:Geachte heer ... ,
Naar aanleiding van uw sollicitatie bij Continu B.V. moet ik u helaas mededelen dat wij voor u momenteel geen passende vacatures in portefeuille hebben.
Wij danken u voor de getoonde interesse en wensen u veel succes toe met uw verdere sollicitaties.
Ik vertrouw erop u met het bovenstaande voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Dat soort reacties zou ik hier helaas ook dagelijks kunnen posten.quote:Op donderdag 6 september 2012 19:04 schreef Thrilled het volgende:
De 2 vacatures waar ik een onderbuik gevoel bij had maar toch op heb gesolliciteerd zijn vandaag afgewezen:
[..]
[..]
ik geloof er alleen niks van..
quote:"Naar aanleiding van uw reactie moet ik u helaas berichten dat bij de voorselectie de voorkeur is uitgegaan naar een aantal andere kandidaten.
Uw gegevens zal ik bewaren in mijn bestand. Zodra ik een functie in portefeuille heb die aansluit bij uw achtergrond en ervaring, dan neem ik contact met u op."
quote:"Uit de vele reacties die we hebben ontvangen is de keuze helaas gevallen op een andere kandidaat.
We wensen je veel succes met verdere sollicitaties."
quote:"Wij hebben jouw gegevens in relatie tot het gevraagde functieprofiel zorgvuldig afgewogen. Helaas moeten wij je mededelen dat de keuze voor deze functie niet op jou is gevallen. Je profiel sluit niet voldoende aan bij het gevraagde functieprofiel. Voor eventuele vragen en/of opmerkingen hieromtrent kun je altijd contact met ons opnemen. Graag houden we jouw gegevens in ons bestand voor toekomstige vacatures."
Herkenbaar. Zo FUCKING herkenbaar.quote:Op donderdag 6 september 2012 19:30 schreef Franktastic1984 het volgende:
[..]
Dat soort reacties zou ik hier helaas ook dagelijks kunnen posten.
Nu zal ik jullie dat besparen, maar toch wat bekende clichés op een rij;
[..]
[..]
[..]
quote:Op donderdag 6 september 2012 19:30 schreef Franktastic1984 het volgende:
[..]
Dat soort reacties zou ik hier helaas ook dagelijks kunnen posten.
Nu zal ik jullie dat besparen, maar toch wat bekende clichés op een rij;
[..]
[..]
[..]
quote:Ik realiseer mij dat dit voor jou weinig specifieke informatie is. Ik hoop echter duidelijk gemaakt te hebben dat naast de kandidaat zelf diverse andere factoren een rol spelen bij de invulling van een vacature. Een afwijzing betekent dus lang niet altijd dat je "niet goed genoeg" zou zijn.
je moet toch genoeg ZZP-ers kunnen vinden die dat kunnen!quote:Op vrijdag 7 september 2012 08:31 schreef The_Dean het volgende:
Zitten hier toevallig mensen met een electronica opleiding? We hebben namelijk grote moeite om goede collega reparateurs te vinden
Hier een werkzoekende met een chemische achtergrond! Ik stuur je even een PM voor meer info.quote:Op zondag 9 september 2012 18:32 schreef ETA het volgende:
ruim een jaar geleden poste ik hier nog als werkzoekende, nu ben ik op zoek naar werkzoekendenEr is een vacature vrijgekomen bij mijn afdeling. Ben jij of ken jij iemand met een WO/HBO chemische achtergrond, affiniteit met non-food consumenten goederen en/of EU wetgeving op gebied van productveiligheid? Lokatie is omgeving Rotterdam. PM mij dan even
Tof dat je dat hier post!quote:Op zondag 9 september 2012 18:32 schreef ETA het volgende:
ruim een jaar geleden poste ik hier nog als werkzoekende, nu ben ik op zoek naar werkzoekendenEr is een vacature vrijgekomen bij mijn afdeling. Ben jij of ken jij iemand met een WO/HBO chemische achtergrond, affiniteit met non-food consumenten goederen en/of EU wetgeving op gebied van productveiligheid? Lokatie is omgeving Rotterdam. PM mij dan even
Als je bij je bijbaan meer zou gaan werken zou je ook meer belasting moeten betalen waardoor die 10e netto minder wordt.quote:Op maandag 10 september 2012 21:58 schreef Thrilled het volgende:
Min of meer hetzelfde schuitje, ik hou het maar op het feit dat het geen persoonlijke afwijzingen zijn maar dat er simpelweg geen geld en ruimte beschikbaar is om een nieuw talent aan te nemen
Even een ander vraagje.. ik ben me aan het voorbereiden op een 'onderhandeling' over mijn startsalaris.. Ik verdien nu bij mijn "bijbaan" ¤ 10,- p/u netto, wanneer ik dat omreken voor een volledige maand werken op basis van 40 u/week dan is dat in mijn ogen al een flink bedrag om straks op de tafel te gooien bij de onderhandelingen volgens mij.. Ik ben immers maar een starter in de nieuwe branche, en mijn huidig baantje heeft inhoudelijk niks met mijn eventueel nieuwe baan te maken. Kan ik mijn huidige salaris nou wel of niet meenemen in de onderhandelingen of heb ik geen poot om op te staan?
Nope. 510.000 werklozen minus the WAO'ers. 109.000 vrije vactures over heel Nederland. Jeugdwerkeloosheid in Europa is 1 op de 4.quote:Op maandag 10 september 2012 18:20 schreef Copthorne het volgende:
Vanmiddag weer twee afwijzingen gekregen.
Heeft solliciteren nog wel zin? Ik heb blijkbaar voor niks gestudeerd. Ik heb bachelor + master Notarieel recht (Uni van Leiden) behaald, maar wat heb je eraan als kantoren je niet eens uitnodigen voor een gesprek?
Mensen in hetzelfde schuitje? Wat zijn de mogelijkheden om met mijn diploma's buiten het notariaat aan de slag te gaan? Alle tips zijn meer dan welkom.
quote:Op maandag 10 september 2012 22:10 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Als je bij je bijbaan meer zou gaan werken zou je ook meer belasting moeten betalen waardoor die 10e netto minder wordt.
En of 2200 netto veel is hangt van de sector af
Is dat bruto of netto?quote:Op dinsdag 11 september 2012 08:19 schreef Swetsenegger het volgende:
2200 netto is voor ELKE starter veel.
ok, want bruto vond ik het niet bijzonder veel.quote:Op dinsdag 11 september 2012 08:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou hierboven wordt over netto gesproken. Of dat zo is weet ik niet
Voor veel schoolverlaters is 2200 bruto gewoon realiteit. Tenslotte is modaal ook maar 2550 bruto. En dat verdienen de meeste nederlanders pas zo'n beetje midcareer.quote:Op dinsdag 11 september 2012 08:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
ok, want bruto vond ik het niet bijzonder veel.
Wat vreselijk.quote:Op dinsdag 11 september 2012 09:52 schreef vencodark het volgende:
Oeh, voor een sollicitatieprocedure moet ik straks telefonisch een rollenspel doen. Om 10.00 uur bellen ze op. Heb al informatie van tevoren gehad. Altijd spannend dit soort dingen.
^^ Ik pakte 2000.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:03 schreef Guidetti het volgende:
Je mag in je handjes knijpen als je momenteel 2200 bruto als starter pakt.
Je moet je niet blind staren op je startsalaris. Als je goed je werk doet dan komt er vanzelf een salarisverhoging aan.
Je mag in je handjes knijpen als je uberhaupt een baan vindt in deze tijden.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:03 schreef Guidetti het volgende:
Je mag in je handjes knijpen als je momenteel 2200 bruto als starter pakt.
Je moet je niet blind staren op je startsalaris. Als je goed je werk doet dan komt er vanzelf een salarisverhoging aan.
Goede vooebereiding gedaan dus het ging wel goed. 4 minuten gesproken en had een droge bek vd zenuwen. Ik hoor spoedig of de werkgever verder met me wilt.quote:
Zeg dat wel. Momenteel op zoek naar een baan. Sinds mijn stage die is geëindigd op 31 juli alweer anderhalve maand aan het zoeken. Voor mijn stage ook al 2,5 maand gezocht.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:16 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
[..]
Je mag in je handjes knijpen als je uberhaupt een baan vindt in deze tijden.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:16 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Je mag in je handjes knijpen als je uberhaupt een baan vindt in deze tijden.![]()
![]()
Ik ben bekend met de economische malaise. Daarom wil dolgraag tips, want ik hoop ondanks de crisis snel een baan te vinden.quote:Op dinsdag 11 september 2012 01:01 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Nope. 510.000 werklozen minus the WAO'ers. 109.000 vrije vactures over heel Nederland. Jeugdwerkeloosheid in Europa is 1 op de 4.
Kortom het word alleen nog maar erger.
Nou ja, behalve veel solliciteren en wellicht een functie onder je niveau accepteren ALS je daar aangenomen wordt valt er niet veel meer over te zeggen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:43 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik ben bekend met de economische malaise. Daarom wil dolgraag tips, want ik hoop ondanks de crisis snel een baan te vinden.
Je netwerk aanspreken.quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:43 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik ben bekend met de economische malaise. Daarom wil dolgraag tips, want ik hoop ondanks de crisis snel een baan te vinden.
Dat is het allerbelangrijkste. Ik ben ook via een netwerk binnengekomen bij mij huidige baan. Op de vacature hadden nog 14 andere gesolliciteerd. Zonder het netwerk was ik hier nooit binnengekomen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |