Dat heb ik niet, en wat ik nu zoek is vrijwilligerswerk. Daarvoor word ik niet betaald. M'n uitkering is ook niet fantastisch veel, en die van vorige maand was bijna niets aangezien m'n wachttijd pas eind juli afliep (smeerlappen)...quote:
Tja dat is helaas verleden tijd vanaf januari maar dan nog is het idd het idee dat als je werk hebt je wel geld hebt om met de trein te reizen. En als het echt niet bevalt kun je dan sparen voor een rijbewijs.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:03 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Als je werkt krijg je toch juist geld binnen? + natuurlijk de reiskostenvergoeding.
Vrijwilligerswerk.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:03 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Als je werkt krijg je toch juist geld binnen? + natuurlijk de reiskostenvergoeding.
Tja dan niet inderdaad maar eerder in dit topic gaf je aan dat je betaald werk toch ook slechts dichtbij zocht.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:04 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Dat heb ik niet, en wat ik nu zoek is vrijwilligerswerk. Daarvoor word ik niet betaald. M'n uitkering is ook niet fantastisch veel, en die van vorige maand was bijna niets aangezien m'n wachttijd pas eind juli afliep (smeerlappen)...
Verleden tijd vanaf januari? Wat heb ik gemist? Het wordt toch alleen extra belast?quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja dat is helaas verleden tijd vanaf januari maar dan nog is het idd het idee dat als je werk hebt je wel geld hebt om met de trein te reizen. En als het echt niet bevalt kun je dan sparen voor een rijbewijs.
Ja, ik weet het wel en dat is ook zo, maar nu moet ik het even financieel gaan bekijken. Als ik echt werk heb, kan uiteraard wel met de trein reizen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja dan niet inderdaad maar eerder in dit topic gaf je aan dat je betaald werk toch ook slechts dichtbij zocht.
Begrijp me niet het is je goed recht maar een groter gebied verhoogt wel je winkansen.
Nouja het kon al niet uit en het wordt nog minder...quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:06 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Verleden tijd vanaf januari? Wat heb ik gemist? Het wordt toch alleen extra belast?
Kijk even goed rond want ik heb ook wel eens gehoord over vrijwilligers werk met reiskosten vergoeding... zoals OV maatje zijn.. dan reis je samen met mensen met het OV ergens heen en zijn die kaartjes gewoon betaald. Met het doel ze zo zelfstandig te krijgen dat het ook alleen lukt.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:07 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ja, ik weet het wel en dat is ook zo, maar nu moet ik het even financieel gaan bekijken. Als ik echt werk heb, kan uiteraard wel met de trein reizen.
Nu zou ik ergens vrijwilligerswerk moeten vinden waar ik met de fiets kan geraken.
welke sector zit je? Ik werk wel met open sollicitaties. 1 keer mazzel mee gehad toen ging er net een vacature open en kon ik op gesprek komen, dus eigenlijk uiteindelijk ook geen open sollicitatie.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:21 schreef littledrummergirl het volgende:
heeft er iemand van jullie al eens succes gehad met open sollicitaties? Ik heb er gister een stuk of vier verstuurd, maar ik vraag me af of het uberhaubt zin in of dat je gewoon ergens op n grote stapel beland![]()
werk zoeken in mijn sector is kut
(Ik weet niet of het veel uitmaakt, maar ik heb m'n vorige post nog wat aangevuld i.v.m. die treinen.)quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Kijk even goed rond want ik heb ook wel eens gehoord over vrijwilligers werk met reiskosten vergoeding... zoals OV maatje zijn.. dan reis je samen met mensen met het OV ergens heen en zijn die kaartjes gewoon betaald. Met het doel ze zo zelfstandig te krijgen dat het ook alleen lukt.
quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:11 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
(Ik weet niet of het veel uitmaakt, maar ik heb m'n vorige post nog wat aangevuld i.v.m. die treinen.)
Dat zou best kunnen.
Wat ik nu in m'n hoofd heb is om te vragen aan die persoon die me afwees of zij soms nog een paar plaatsen weet die misschien ook geschikt kunnen zijn, want ze begon al over rusthuizen. Alleen vind ik op internet jammer genoeg niet veel.
In dit geval is het mailen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]gewoon even bellen
slim idee idd.
je kunt je weg vast wel ergens vinden, ook al is het niet 100% wat je wilt het houdt je tenminste van de straat. thuiszitten word je namelijk niet beter van.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:03 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
EIgenlijk nog liever in een ziekenhuis, want daar heb je een beetje van alle soorten bevolkingsgroepen.
Dat is toch een NL site?
ik ben sociotherapeutquote:Op dinsdag 4 september 2012 13:09 schreef agentstarling het volgende:
[..]
welke sector zit je? Ik werk wel met open sollicitaties. 1 keer mazzel mee gehad toen ging er net een vacature open en kon ik op gesprek komen, dus eigenlijk uiteindelijk ook geen open sollicitatie.
We hebben in BE wel een stuk of 2 sites speciaal voor vrijwilligerswerk (en het is niet dat ik enkel daarop zoek), maar helaas is er in deze buurt dus niet veel in de zorg. Wat verder, bv. in Turnhout wel, maar dat probleem heb ik daarnet al aan Beetle uitgelegd... In het begin stond ik daar eigenlijk niet bij stil.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je kunt je weg vast wel ergens vinden, ook al is het niet 100% wat je wilt het houdt je tenminste van de straat. thuiszitten word je namelijk niet beter van.
en idd dat is een NL site, ik gaf het aan als voorbeeld om jou een idee te geven wat er allemaal mogelijk is, zodat je aan de hand daarvan zelf initiatief kon nemen om iets soortgeljiks te zoeken. ik hoop dat je dat dan ook doet
Interessant beroep, lijkt mij.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:30 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik ben sociotherapeutdus sector hulpverlening/psychiatrie/gehandicaptenzorg etc
En wat is jouw oplossing voor die problematiek?quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:31 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
We hebben in BE wel een stuk of 2 sites speciaal voor vrijwilligerswerk (en het is niet dat ik enkel daarop zoek), maar helaas is er in deze buurt dus niet veel in de zorg. Wat verder, bv. in Turnhout wel, maar dat probleem heb ik daarnet al een Beetle uitgelegd... In het begin stond ik daar eigenlijk niet bij stil.
Dat is het net; die is er niet!quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En wat is jouw oplossing voor die problematiek?
is ook heel leukquote:Op dinsdag 4 september 2012 13:32 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Interessant beroep, lijkt mij.![]()
Als je gehandicaptenzorg doet, moet je dan ook vaak 's nachts werken?
Da's zonde, want dan blijf je werkloos totdat de oplossing vanzelf voorbij komt wandelen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:33 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Dat is het net; die is er niet!
Wat kan ik doen?quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Da's zonde, want dan blijf je werkloos totdat de oplossing vanzelf voorbij komt wandelen.
actiever zijn, minder mogelijkheden afschrijven, meer initiatief nemen.quote:
je kunt gewoon naar binnen fietsen bij zo'n rusthuis hoor. gewoon melden bij de receptie en vragen of ze nog vrijwilligers zoeken.quote:Ik heb nu een mail teruggestuurd dus met de vraag of zij plaatsen weet in de buurt. Misschien zijn er wel centra waar ik eens kan heen fietsen, die ik niet op internet vind (want zeker niet al die rusthuizen hebben websites)...
quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
actiever zijn, minder mogelijkheden afschrijven, meer initiatief nemen.
Dat gaat idd ook.quote:[..]
je kunt gewoon naar binnen fietsen bij zo'n rusthuis hoor. gewoon melden bij de receptie en vragen of ze nog vrijwilligers zoeken.
In nederland is het gebruikelijk dat je, als je in de bijstand zit, tientallen sollicitaties per maand verstuurt.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:06 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]Ik zeg net dat ik enkel hier in de buurt iets kan zoeken omdat ik geld -en tijd problemen heb met de trein, en jij zegt dat ik minder mogelijkheden moet afschrijven...? Dat gaat nu gewoon eenmaal niet als het "maar" vrijwilligerswerk is...! En meer initiatief nemen...?
Neem ik dan geen initiatief? Ik heb uit mezelf recent pas 2 sollicitaties verstuurd hoor.
Jep, maar mailen is natuurlijk makkelijker hèquote:Dat gaat idd ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |