Ja daar loop ik dus ook een beetje tegenaan. En ik heb niet genoeg ballen om compleet iets anders te doen. Gevalletje onzekerheid. Ik vond dat bij mijn vorige baan van een half jaar ook echt lastig. Als je je net 4 jaar hebt vastgebeten in 1 onderwerp dan weet je daar alles van, van alle andere onderwerpen weet je in vergelijking dan ineens bar weinig van.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe snel je de dingen waar je niets van weet op kan pakken. Zoals vaker gezegd in dit topic is dat je nooit een 100% match hebt. De meeste vacatures waar ik op solliciteer hebben zo'n 50 tot in het meest gunstige geval 90% match. Ik solliciteer wel eens op functies waar ik zeg maar 110% match mee heb, maar dan word ik eigenlijk standaard afgewezen als overgekwalificeerd.
Troost je, tegenwoordig in elke sector.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:21 schreef littledrummergirl het volgende:
werk zoeken in mijn sector is kut
Ik heb vanmorgen gebeld. Het aantal uren is nog niet duidelijk. Op mijn vraag of ze ook geen indicatie hadden kwamen ze met 10-20 uur. Werkzaamheden waren ook nog niet duidelijk, zou bij een evt. gesprek ter sprake komen. En vervolgens verzocht ze me om alles verder via de mail te doen, want het was veel te druk aan de telefoon, want er werd ontzettend veel over de vacature gebeld. (lijkt me logisch met zo weinig info..quote:bedrijfsnaam.nl zoekt
Parttime Administratie m/v
Leeftijd v.a. 18 jaar
Mail:
naam@bedrijfsnaam.nl
[advocaat van de duivel] Mja, ik snap het ergens wel. Ook voor vrijwilligerswerk moet je ingewerkt worden. Ze rekenen toch op je en weten dat je gauw weer weg bent als je een betaalde baan vindt. Blijkbaar hebben ze liever mensen die al een baan hebben of een uitkering hebben en dit erbij willen doen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:09 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ach ja, het is BE weer natuurlijk. Daar schrikt men van niks meer.![]()
Mijn motivatie was zeer goed, maar me toch maar niet aannemen hé, want je mag niet afhankelijk zijn en moet al een boel "levenservaring" hebben...!! Wat is dat nu weer voor gezever, precies alsof dat zoveel verschil uitmaakt...!!![]()
Ik wil godverdomme expres vrijwilligerswerk doen omdat je voor elke job ervaring nodig hebt (:X).... Gaan ze hier ook weer moeilijk doen, en ze moeten me niet eens betalen!
Ik heb ook een uitkering, maar nog maar recent.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:39 schreef Viking84 het volgende:
[..]
[advocaat van de duivel] Mja, ik snap het ergens wel. Ook voor vrijwilligerswerk moet je ingewerkt worden. Ze rekenen toch op je en weten dat je gauw weer weg bent als je een betaalde baan vindt. Blijkbaar hebben ze liever mensen die al een baan hebben of een uitkering hebben en dit erbij willen doen.
Het is geen liefdadigheid, niet degene die het zieligst is krijgt de baan, maar degene die het meest geschikt is. Jouw baantje komt heus nog wel, en er is genoeg vrijwilligerswerk in jouw omgeving dus je hoeft je pijlen niet op 1 ding te richten.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:56 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ik heb ook een uitkering, maar nog maar recent.
Ik vind het zó @#%$ oneerlijk allemaal!!!
toch is het wel een behoorlijke klap als je zelfs voor onbetaald niet aangenomen wordtquote:Op dinsdag 4 september 2012 12:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het is geen liefdadigheid, niet degene die het zieligst is krijgt de baan, maar degene die het meest geschikt is. Jouw baantje komt heus nog wel, en er is genoeg vrijwilligerswerk in jouw omgeving dus je hoeft je pijlen niet op 1 ding te richten.
Richt je pijlen dan op meerdere vrijwilligersbaantjes en kies van degenen die je willen hebben de leukste uit.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
toch is het wel een behoorlijke klap als je zelfs voor onbetaald niet aangenomen wordt
Tja als die ook al voorwaarden, als werkervaring, gaan stellen....quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Richt je pijlen dan op meerdere vrijwilligersbaantjes en kies van degenen die je willen hebben de leukste uit.
lijkt me logisch dat je niet iemand zonder levenservaring als maatschappelijk werkster wiltquote:Op dinsdag 4 september 2012 12:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja als die ook al voorwaarden, als werkervaring, gaan stellen....
Turnhout is een groot dorp, daar moet gewoon wel wat zijn. Ik had je het asiel al aangeraden.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:10 schreef Little_Dolls het volgende:
En als er niet veel is in deze regio?!
Dat is van hieruit 1u met de trein. Als ik daar 's morgens vroeg moet zijn is dat heel vervelend aangezien die treinen hier slecht rijden.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Turnhout is een groot dorp, daar moet gewoon wel wat zijn. Ik had je het asiel al aangeraden.
okay sorry ik dacht dat je daar vandaan kwam. geen asiel bij jou in de buurt?quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:12 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Dat is van hieruit 1u met de trein. Als ik daar 's morgens vroeg moet zijn is dat heel vervelend aangezien die treinen hier slecht rijden.
Je bedoelt een dierenasiel of...?quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
okay sorry ik dacht dat je daar vandaan kwam. geen asiel bij jou in de buurt?
ja dat bedoel ik, aangezien je een kat in je icoontje had dacht ik dat je van katten hield.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:18 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Je bedoelt een dierenasiel of...?
Dat is zo.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja dat bedoel ik, aangezien je een kat in je icoontje had dacht ik dat je van katten hield.
Is er in België niet iets als vereniging de zonnebloem, want jij wilde toch met bejaarden gaan helpen?quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:19 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Dat is zo.
Ik heb daar al voor gekeken, maar helaas is er hier in de buurt niks. Verder wel, maar dat is weer te moeilijk..
Het gaat er niet om dat het saai is, maar om het feit dat het geld kost. Een abonnement zelfs veel meer, en dat geld heb ik niet.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Toch vind ik dat wel een apart puntje eigenlijk. Mijn zoekgebied is 'Nederland' als ik binnen mijn eigen omgeving (zwolle) zou moeten zoeken zijn er helemaal geen banen. Is een uurtje treinen echt zo'n bezwaar?
Een trein is super relaxt hoor, heb je nog eens tijd om boeken te lezen, films te kijken, te slapen, etc.
Maar als je werk hebt wel.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:02 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat het saai is, maar om het feit dat het geld kost. Een abonnement zelfs veel meer, en dat geld heb ik niet.
EIgenlijk nog liever in een ziekenhuis, want daar heb je een beetje van alle soorten bevolkingsgroepen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Is er in België niet iets als vereniging de zonnebloem, want jij wilde toch met bejaarden gaan helpen?
http://www.zonnebloem.nl/
Als je werkt krijg je toch juist geld binnen? + natuurlijk de reiskostenvergoeding.quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:02 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat het saai is, maar om het feit dat het geld kost. Een abonnement zelfs veel meer, en dat geld heb ik niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |