Als de HR medewerkers niet tegendraads doen tegen eventuele sollicitanten (dus niet iemand na 1 cliche opmerking naar huis sturen) heb ik er geen enkel probleem mee en zal ik zelf ook niet tegendraads zijnquote:Op zondag 2 september 2012 18:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Prima maanvis. Blijf jij maar lekker tegendraads doen tegen eventuele HR medewerkers
niks rebels aan, is toch heel normaal dat je je sollicitanten een goed gevoel geeft over het bedrijf waar ze solliciteren? En toch heel normaal dat als je dat niet doet dat je dan het deksel op de neus krijgt?quote:
Communicatie, aanpassingsvermogen, stressbestendigheid, eventuele leidinggevende capaciteiten, etc.quote:Op zondag 2 september 2012 19:10 schreef Isabeau het volgende:
Wat zijn eigenlijk soft skills? Dat je een leuk, collegiaal iemand bent of zo?
even referenties nabellen en je weet hetquote:Op zondag 2 september 2012 19:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Communicatie, aanpassingsvermogen, stressbestendigheid, eventuele leidinggevende capaciteiten, etc.
Hard skills zijn het -wat-, soft skills zijn het -hoe-.
als je stressbestendig in het ene bedrijf bent dan ben je het in het andere bedrijf ook. die capaciteiten verdwijnen niet als sneeuw voor de zon.quote:Op zondag 2 september 2012 20:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja, want elke omgeving is uitwisselbaar en daar reageert iedereen exact hetzelfde op.
Ja je hebt gelijk maanvis. soft skills zijn in steen uitgehouwen. HR medewerkers zijn het schuim der natie zonder enige competenties en even bellen naar de chef van de supermarkt waar je werkte toen je vakkenvuller was en alles omtrent de kandidaat is duidelijk.quote:Op zondag 2 september 2012 20:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
als je stressbestendig in het ene bedrijf bent dan ben je het in het andere bedrijf ook.
Euh, wat dacht je van nabellen bij referenties die in dezelfde sector waren?quote:Op zondag 2 september 2012 20:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk maanvis. soft skills zijn in steen uitgehouwen. HR medewerkers zijn het schuim der natie zonder enige competenties en even bellen naar de chef van de supermarkt waar je werkte toen je vakkenvuller was en alles omtrent de kandidaat is duidelijk.
Niets incompetents aan die mensen die hun werk gewoon goed doen, waar haal je het vandaan?quote:Duizenden bedrijven in Nederland verbranden klauwen met geld aan incompetente HR afdelingen, die hooguit een contractje uit kunnen tikken maar verder verre van alles wat met humans te maken heeft zouden moeten blijven.
Je mag jezelf niet zijn op een sollicitatiegesprek, want zoals je zegt, 1x een fout antwoordje op je clichévraag en je mag weer onverrichter zaak naar huis. Bedrijven willen helemaal geen HR-man die clichéspelletjes speelt, die willen een echte beoordeling en niet een vraag en antwoordspelletje waar als je op het verkeerde knopje drukt je eruit ligt.quote:Dus medesollicitanten in dit topic. Je gewoon niets aantrekken van HR medewerkers bij je gesprekken. lekker focussen op de inhoudelijke kant van het verhaal en de "lastige" vragen van de hr medewerker met standaard antwoordjes die je op internet gegoogled hebt beantwoorden. Immers is die HR medewerker er alleen maar op uit om je te demotiveren want eigenlijk is er helemaal geen vacature en willen ze geen nieuwe mensen aannemen.
Das een stuk beter dan proberen authentiek en jezelf te zijn en te accepteren dat HR medewerkers middels "lastige" vragen proberen te achterhalen hoe je in bepaalde situaties reageert die van belang zijn voor de nieuwe functie waar je op reageert.
Idd, wat een gediscussieer hier weer.quote:Op maandag 3 september 2012 08:22 schreef Thrilled het volgende:
Mijn bak popcorn is leeg in ieder geval, ik denk dat de standpunten van beide heren wel duidelijk zijn en ik vind persoonlijk dat 5 pagina´s aan dit meningsverschil wel voldoende is
Zometeen even bellen naar 3 bedrijven om te checken of ze me niet weer vergeten zijn
Tja, da's een forumquote:Op maandag 3 september 2012 10:36 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Idd, wat een gediscussieer hier weer.
Nee, nee, nee, dat is niet zo. Ik vind dat niet, ik vind mezelf best een techneut die daar aandacht voor heeft.quote:Op zondag 2 september 2012 18:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarbij ook jij er vanuit gaat dat HR je functie inhoudelijk moet beoordelen. Feit is dat veel techneuten softskills maar gezeik vinden.
Waarom hebben ze nog niet gebeld?quote:Op maandag 3 september 2012 12:31 schreef das_phantom het volgende:
Leuk hoor. Zou gebeld worden voor een interview vanochtend. Ik vroeg opstaan en alles voorbereiden, word ik niet gebeld. Afspraak is geen afspraak
euh klinkt nogal shady danquote:Op maandag 3 september 2012 12:37 schreef das_phantom het volgende:
Geen idee, zal zo even een mail sturen. Heb verder ook geen telnr oid.
Ik ken geen shady multinationals zonder telefoonnummerquote:Op maandag 3 september 2012 14:11 schreef das_phantom het volgende:
Zal je verbazen welke "shady" multinational ik benaderd heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |