abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 september 2012 @ 18:50:47 #51
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116315235
als je gewoon goed in de omgang bent maken de rest van de softskills niet zoveel uit. natuurlijk heb je er extreme gevallen tussen zitten maar die extreme gevallen pikt elke mongool er uit, daar heb je geen HR manager voor nodig.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 september 2012 @ 18:52:10 #52
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116315324
Prima maanvis. Blijf jij maar lekker tegendraads doen tegen eventuele HR medewerkers :)
  zondag 2 september 2012 @ 18:55:52 #53
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116315510
quote:
14s.gif Op zondag 2 september 2012 18:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Prima maanvis. Blijf jij maar lekker tegendraads doen tegen eventuele HR medewerkers :)
Als de HR medewerkers niet tegendraads doen tegen eventuele sollicitanten (dus niet iemand na 1 cliche opmerking naar huis sturen) heb ik er geen enkel probleem mee en zal ik zelf ook niet tegendraads zijn ;). Ik heb het nu 2x meegemaakt dat ik na 20 minuten het gevoel had dat ik absoluut niet voor dat bedrijf wilde werken, vanwege de manier waarop ze me in een hoek proberen te praten en absoluut niets positiefs over het bedrijf zelf kunnen vertellen (ja dat ze 30 miljoen omzet draaien maar whatever, who cares). 1x heb ik er toen wat van gezegd, gaan ze verontwaardigd lopen doen ;).
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 september 2012 @ 19:01:29 #54
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116315737
Goed van je man. Jij rebel.
  zondag 2 september 2012 @ 19:05:29 #55
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116315889
quote:
14s.gif Op zondag 2 september 2012 19:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Goed van je man. Jij rebel.
niks rebels aan, is toch heel normaal dat je je sollicitanten een goed gevoel geeft over het bedrijf waar ze solliciteren? En toch heel normaal dat als je dat niet doet dat je dan het deksel op de neus krijgt?
Een gedicht over Maanvis
pi_116316075
Wat zijn eigenlijk soft skills? Dat je een leuk, collegiaal iemand bent of zo?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 september 2012 @ 19:37:23 #57
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116317155
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 19:10 schreef Isabeau het volgende:
Wat zijn eigenlijk soft skills? Dat je een leuk, collegiaal iemand bent of zo?
Communicatie, aanpassingsvermogen, stressbestendigheid, eventuele leidinggevende capaciteiten, etc.

Hard skills zijn het -wat-, soft skills zijn het -hoe-.
  zondag 2 september 2012 @ 20:37:13 #58
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116320236
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 19:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Communicatie, aanpassingsvermogen, stressbestendigheid, eventuele leidinggevende capaciteiten, etc.

Hard skills zijn het -wat-, soft skills zijn het -hoe-.
even referenties nabellen en je weet het ;).
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 september 2012 @ 20:38:17 #59
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116320318
Ja, want elke omgeving is uitwisselbaar en daar reageert iedereen exact hetzelfde op.
  zondag 2 september 2012 @ 20:39:06 #60
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116320392
quote:
14s.gif Op zondag 2 september 2012 20:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja, want elke omgeving is uitwisselbaar en daar reageert iedereen exact hetzelfde op.
als je stressbestendig in het ene bedrijf bent dan ben je het in het andere bedrijf ook. die capaciteiten verdwijnen niet als sneeuw voor de zon.
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 september 2012 @ 20:47:09 #61
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116321064
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 20:39 schreef Maanvis het volgende:

[..]

als je stressbestendig in het ene bedrijf bent dan ben je het in het andere bedrijf ook.
Ja je hebt gelijk maanvis. soft skills zijn in steen uitgehouwen. HR medewerkers zijn het schuim der natie zonder enige competenties en even bellen naar de chef van de supermarkt waar je werkte toen je vakkenvuller was en alles omtrent de kandidaat is duidelijk.

Duizenden bedrijven in Nederland verbranden klauwen met geld aan incompetente HR afdelingen, die hooguit een contractje uit kunnen tikken maar verder verre van alles wat met humans te maken heeft zouden moeten blijven.

Dus medesollicitanten in dit topic. Je gewoon niets aantrekken van HR medewerkers bij je gesprekken. lekker focussen op de inhoudelijke kant van het verhaal en de "lastige" vragen van de hr medewerker met standaard antwoordjes die je op internet gegoogled hebt beantwoorden. Immers is die HR medewerker er alleen maar op uit om je te demotiveren want eigenlijk is er helemaal geen vacature en willen ze geen nieuwe mensen aannemen.

Das een stuk beter dan proberen authentiek en jezelf te zijn en te accepteren dat HR medewerkers middels "lastige" vragen proberen te achterhalen hoe je in bepaalde situaties reageert die van belang zijn voor de nieuwe functie waar je op reageert.
  zondag 2 september 2012 @ 20:50:29 #62
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116321288
quote:
14s.gif Op zondag 2 september 2012 20:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja je hebt gelijk maanvis. soft skills zijn in steen uitgehouwen. HR medewerkers zijn het schuim der natie zonder enige competenties en even bellen naar de chef van de supermarkt waar je werkte toen je vakkenvuller was en alles omtrent de kandidaat is duidelijk.
Euh, wat dacht je van nabellen bij referenties die in dezelfde sector waren?

quote:
Duizenden bedrijven in Nederland verbranden klauwen met geld aan incompetente HR afdelingen, die hooguit een contractje uit kunnen tikken maar verder verre van alles wat met humans te maken heeft zouden moeten blijven.
Niets incompetents aan die mensen die hun werk gewoon goed doen, waar haal je het vandaan?

quote:
Dus medesollicitanten in dit topic. Je gewoon niets aantrekken van HR medewerkers bij je gesprekken. lekker focussen op de inhoudelijke kant van het verhaal en de "lastige" vragen van de hr medewerker met standaard antwoordjes die je op internet gegoogled hebt beantwoorden. Immers is die HR medewerker er alleen maar op uit om je te demotiveren want eigenlijk is er helemaal geen vacature en willen ze geen nieuwe mensen aannemen.

Das een stuk beter dan proberen authentiek en jezelf te zijn en te accepteren dat HR medewerkers middels "lastige" vragen proberen te achterhalen hoe je in bepaalde situaties reageert die van belang zijn voor de nieuwe functie waar je op reageert.
Je mag jezelf niet zijn op een sollicitatiegesprek, want zoals je zegt, 1x een fout antwoordje op je clichévraag en je mag weer onverrichter zaak naar huis. Bedrijven willen helemaal geen HR-man die clichéspelletjes speelt, die willen een echte beoordeling en niet een vraag en antwoordspelletje waar als je op het verkeerde knopje drukt je eruit ligt.
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 september 2012 @ 20:53:20 #63
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116321508
Ja je hebt gelijk maanvis :)
pi_116327263
Maanvis is een authoriteit wanneer het aankomt op het vinden van werk, Swets. Al vraag ik me af of hij zelf wel genoeg werk heeft, gezien het feit dat hij op elk moment van de werkweek aanwezig is hier om zijn expertise aan anderen op te dringen. Sinds ik bijvoorbeeld weer fulltime werk heb ik totaal geen tijd om hier (of op Fok!) rond te hangen, daar is het veels te druk voor. Beetje jammer als je de baas zijn tijd zit te verdoen.
pi_116335855
Ik heb ook weleens ergens gesolliciteerd waarvan ik al vrij snel dacht van... Ik hoop dat ze me niet aan willen nemen. Kan gewoon gebeuren dat de mensen en de sfeer totaal niet bij je passen. Als je al snel zo'n voorgevoel hebt kun je dat maar beter vertrouwen, want anders zit je straks tegen je zin te werken en dat is helemaal niet goed voor je prestaties en carričre.
pi_116336578
Mijn bak popcorn is leeg in ieder geval, ik denk dat de standpunten van beide heren wel duidelijk zijn en ik vind persoonlijk dat 5 pagina´s aan dit meningsverschil wel voldoende is :P

Zometeen even bellen naar 3 bedrijven om te checken of ze me niet weer vergeten zijn :')
pi_116338626
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 08:22 schreef Thrilled het volgende:
Mijn bak popcorn is leeg in ieder geval, ik denk dat de standpunten van beide heren wel duidelijk zijn en ik vind persoonlijk dat 5 pagina´s aan dit meningsverschil wel voldoende is :P

Zometeen even bellen naar 3 bedrijven om te checken of ze me niet weer vergeten zijn :')
Idd, wat een gediscussieer hier weer. :{
  maandag 3 september 2012 @ 10:53:00 #68
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116338940
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 10:36 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Idd, wat een gediscussieer hier weer. :{
Tja, da's een forum ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_116341132
quote:
7s.gif Op zondag 2 september 2012 18:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waarbij ook jij er vanuit gaat dat HR je functie inhoudelijk moet beoordelen. Feit is dat veel techneuten softskills maar gezeik vinden.
Nee, nee, nee, dat is niet zo. Ik vind dat niet, ik vind mezelf best een techneut die daar aandacht voor heeft.

En ik vind het wel prettig dat er hier een HR'er aanwezig is; misschien geeft dat voor werkzoekenden inzicht hoe precies een sollicitatie-process loopt en wat werkzoekenden moeten doen en laten. Heb zelf een baan nu, maar je weet maar nooit, ik hou zeker nu nog opties over voor een andere baan dus vandaar dat ik deze discussie volg.
pi_116341608
Leuk hoor. Zou gebeld worden voor een interview vanochtend. Ik vroeg opstaan en alles voorbereiden, word ik niet gebeld :'(. Afspraak is geen afspraak :P
  maandag 3 september 2012 @ 12:36:56 #71
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116341749
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 12:31 schreef das_phantom het volgende:
Leuk hoor. Zou gebeld worden voor een interview vanochtend. Ik vroeg opstaan en alles voorbereiden, word ik niet gebeld :'(. Afspraak is geen afspraak :P
Waarom hebben ze nog niet gebeld?
Een gedicht over Maanvis
pi_116341769
Geen idee, zal zo even een mail sturen. Heb verder ook geen telnr oid.
  maandag 3 september 2012 @ 13:32:06 #73
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116342998
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 12:37 schreef das_phantom het volgende:
Geen idee, zal zo even een mail sturen. Heb verder ook geen telnr oid.
euh klinkt nogal shady dan :D
Een gedicht over Maanvis
pi_116344002
Zal je verbazen welke "shady" multinational ik benaderd heb :P. Past op zich ook wel in de lijn der verwachting: eerste maand als werknemer moest ik via een uitzendbureau werken omdat HR mijn contract niet op tijd klaar had o.i.d. :N
  maandag 3 september 2012 @ 14:23:29 #75
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116344271
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 14:11 schreef das_phantom het volgende:
Zal je verbazen welke "shady" multinational ik benaderd heb :P.
Ik ken geen shady multinationals zonder telefoonnummer ;)
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')