Hahaha, uiteraard :p Ik maak meteen de blits met dat shirt aan.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:30 schreef H-D het volgende:
@Alejandro: jaa wolvenshirt altijd goed natuurlijk. Strijk je 'm wel ff?
En ja wss wel maar ik heb geen motivatie meer op dit moment
oh en ik dacht dat ik lapo had ..ik postte iets en toen was ie gesloten en las toen ik een neiuwe maakte zag ik jouw post nogvond het al raar want dacht dat er nog 1post nodig was
Hier wordt het tegelijkertijd met de opening van het facultaire jaar verzorgd. Het zag er wel goed uit op de foto's van vorige jaren. Ben benieuwd!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:26 schreef Tchock het volgende:
Ik heb helemaal geen P-uitreikingOnzin ook.
Volgens mij is er echt geen een rechtenstudent die een wolvenshirt naar college draagt. Gelukkig.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:35 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Hahaha, uiteraard :p Ik maak meteen de blits met dat shirt aan.
[..]
Hier wordt het tegelijkertijd met de opening van het facultaire jaar verzorgd. Het zag er wel goed uit op de foto's van vorige jaren. Ben benieuwd!
Heb je 'm wel al binnengekregen of moet je het ergens ophalen of zo?
Hahaha, inderdaad :p Bij mij op de faculteit loopt vrijwel iedereen er verzorgd en netjes bij. Toch een groot verschil met andere faculteiten waar ik zo nu en dan een hoorcollege heb..quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:36 schreef H-D het volgende:
[..]
Volgens mij is er echt geen een rechtenstudent die een wolvenshirt naar college draagt. Gelukkig.
Zo edht dan he. Hier is ook bijna iedereen netjes. Maar dan kom je weleens bij andere faculteiten en dan denk je "ohja zo kan het ook" .quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:39 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Hahaha, inderdaad :p Bij mij op de faculteit loopt vrijwel iedereen er verzorgd en netjes bij. Toch een groot verschil met andere faculteiten waar ik zo nu en dan een hoorcollege heb..
ik moet heel eerlijk zeggen dat als ik om 7 uur de deur uit moet om op tijd te zijn het mij niet heel veel boeit..quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:43 schreef H-D het volgende:
[..]
Zo edht dan he. Hier is ook bijna iedereen netjes. Maar dan kom je weleens bij andere faculteiten en dan denk je "ohja zo kan het ook" .
True, maar dan zie je er wss in die toestand nog beter uit dan wolvenshirtdragersquote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik moet heel eerlijk zeggen dat als ik om 7 uur de deur uit moet om op tijd te zijn het mij niet heel veel boeit..
Waarom niet?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik moet heel eerlijk zeggen dat als ik om 7 uur de deur uit moet om op tijd te zijn het mij niet heel veel boeit..
omdat ik geen ochtend mens ben en om 6 uur ik enkel denkquote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:48 schreef H-D het volgende:
[..]
Waarom niet?
Toen ik weleens om 5uur op moest en 6.15 de deur uit moest zorgde ik ook dat ik er netjes en verzorgd uitzag. En dat doe ik ook elke keer voor college. Hoort er gewoon bij vind ik.
Maar na je kop koffiequote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
omdat ik geen ochtend mens ben en om 6 uur ik enkel denk
KOFFIEEEEEE.... KOFFIEEEEEEEE
Waarom?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:26 schreef H-D het volgende:
Is toch een mooie prestatie. Je P halen.
Nee, we krijgen helemaal geen P op de UvA.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:35 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Hier wordt het tegelijkertijd met de opening van het facultaire jaar verzorgd. Het zag er wel goed uit op de foto's van vorige jaren. Ben benieuwd!
Heb je 'm wel al binnengekregen of moet je het ergens ophalen of zo?
Succes!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:53 schreef Paxcon het volgende:
Morgenochtend 10.00 weer twee uur rijles trouwens
Dat je dan je P hebt gehaald? Speciaal? Je eerste 60 punten. Het begin.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom?Wat is er anders aan punt 0-60 vergeleken met 60-120 of 23-83?
Ik kreeg na de brugklas ook geen extra papiertjequote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:54 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat je dan je P hebt gehaald? Speciaal? Je eerste 60 punten. Het begin.
Arme jij.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kreeg na de brugklas ook geen extra papiertje
neem ik er nog een en dan een boterham pindakaas en nog een.quote:
Oh oké. Het geeft toch weer dat je hoogstwaarschijnlijk de rest v/d opleiding zonder al te veel moeilijkheden door zult komen. Vind dat best een blijk van erkenning waardquote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, we krijgen helemaal geen P op de UvA.
ach, je p halen zegt echt helemaal niks..quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:58 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Oh oké. Het geeft toch weer dat je hoogstwaarschijnlijk de rest v/d opleiding zonder al te veel moeilijkheden door zult komen. Vind dat best een blijk van erkenning waard
Dat kan ook idd.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
neem ik er nog een en dan een boterham pindakaas en nog een.
dan doe ik mijn lenzen in en zet ik mijn helm op
Wel iets. Blijkbaar kan je dus het niveau aan.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
ach, je p halen zegt echt helemaal niks..
Dat ben ik niet met je eens. Het tweede jaar bouwt voort op hetgeen je in het eerste jaar hebt opgedaan. Het is dan mijns inziens belangrijk om de essentiële kennis te beheersen om zo er zekerder van te zijn dat je de vakken in het tweede jaar ook doorkomt. Bovendien gelden bij ons de eerstejaarsvakken als toegangseis voor vakken uit het tweede jaar. Als je dus bijv. inleiding burgerlijk recht in het eerste jaar 2x faalt, mag je niet deelnemen aan de tweedejaarsvakken verbintenissenrecht, goederenrecht en Romeins recht waardoor je geheid te maken krijgt met een langstudeerboete/studievertraging. Het behalen van je P geeft o.a. gewoon blijk van de juiste instelling imho..quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
ach, je p halen zegt echt helemaal niks..
Maar hoeveel tijd je eraan besteed en wat je ernaast doet zijn belangrijker.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:07 schreef H-D het volgende:
[..]
Wel iets. Blijkbaar kan je dus het niveau aan.
Of het belangrijker is weet ik niet. Ik denk het niet, dan zou het eerder 50/50 zijn.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar hoeveel tijd je eraan besteed en wat je ernaast doet zijn belangrijker.
Hoe kunnen mensen het in hun hoofd halen om zo een wolvenshirt te kopen, laat staan daarmee op een college te verschijnen ? Zou wat zijn als er ineens een wolvenshirt foto uitlekt van Spong tijdens college op zijn 22ste, zou hem geen slechtere advocaat maken maar het zegt wel wat over hemzelf.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:48 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
True, maar dan zie je er wss in die toestand nog beter uit dan wolvenshirtdragers
Welnee joh, de Codex Justinianus is eigenlijk de bron van het hedendaagse civiele recht etc.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 07:39 schreef Keyos het volgende:
Wat Romeins recht betreft, dat gaat zeker over zaken als afgehakte ledematen als straf ?
Doen studenten naarstig hun best om zo te praten omdat het dan lijkt alsof je er meer verstand van hebt. Alsnog gebruiken ze alle woorden verkeerdquote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:47 schreef H-D het volgende:
Ookjij goede studiekeus danover een half jaar praat en schrijf je ook zo.
Omdat er tegenwoordig meer dan 1000 eerstejaars zijn aan de RuG, die kun je anders nergens kwijt. In 2005 deden ze het ook al in pathé.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:39 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet waarom, maar dan hebben we daar twee zalen tot onze beschikking. In de ene zaal staat de docent, in de andere wordt het op het scherm afgespeeld wat in die andere zaal gebeurt.
Tuurlijk niet. Romeinen zijn geen barbaren!quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 07:39 schreef Keyos het volgende:
[..]
.
Wat Romeins recht betreft, dat gaat zeker over zaken als afgehakte ledematen als straf ?
Ohja sorry dat is het ja.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 08:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Doen studenten naarstig hun best om zo te praten omdat het dan lijkt alsof je er meer verstand van hebt. Alsnog gebruiken ze alle woorden verkeerd
Zeker, krijgen wij alleen maar over de verschillende scholastici in de middeleeuwen op de UvA. Anders had ik het een stuk leuker vak gevonden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
romeins is zeker tof ! En daarmee ook het enige toffe aan rechtsgeschiedenis
sowieso.. al dat middeleeuws geleuter over verschillende universiteiten en het verschil tussen duitse en franse ...quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:42 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Zeker, krijgen wij alleen maar over de verschillende scholastici in de middeleeuwen op de UvA. Anders had ik het een stuk leuker vak gevonden.
op de uva komen ze volgens mij niet in het 2de jaar weer terug zoals ze op het hbo doenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:18 schreef Tchock het volgende:
Het enige wat je P onderscheidt van andere punten is dat je twee jaar en dus vier pogingen hebt per vak om het te halen. En bij de rest is dat meer als je genoeg geld hebt.
Ik was verdomde blij dat ik hem in 1x had gehaald, wat een saai vak was me dat.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
sowieso.. al dat middeleeuws geleuter over verschillende universiteiten en het verschil tussen duitse en franse ...![]()
En ik heb hem niet gehaald[ afbeelding ]
Eerste keer had ik een 2quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:49 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Ik was verdomde blij dat ik hem in 1x had gehaald, wat een saai vak was me dat.
Algemene ontwikkeling, stel je voor.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
sowieso.. al dat middeleeuws geleuter over verschillende universiteiten en het verschil tussen duitse en franse ...![]()
niks mis mee, maar om er dan tentamen over te gaan makenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Algemene ontwikkeling, stel je voor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:51 schreef Maharbal het volgende:
Jong, leer mij gewoon hoe je een dagvaarding moet opstellen. What the fuck kan mij het schelen hoe het recht is ontstaan? Ik hoef het toch niet te begrijpen?Nee, nu begrijp je mij verkeerd. De hele lijn van nu naar het ontstaan van onze rechtsstelsel en de historie van de common-law, topSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Maar al die eindeloze uitstappen naar bijvoorbeeld die duitse universiteiten... lekker boeiend dat je daar zat voor je geestelijke ontplooiing en in frankrijk om een vak te leren
![]()
Gelukkig, ik schrok even.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee, nu begrijp je mij verkeerd. De hele lijn van nu naar het ontstaan van onze rechtsstelsel en de historie van de common-law, top. Maar al die eindeloze uitstappen naar bijvoorbeeld die duitse universiteiten... lekker boeiend dat je daar zat voor je geestelijke ontplooiing en in frankrijk om een vak te leren
Dat was òok interessant vond ik.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Is het ook, maar het ligt er aan wie het geeft. In Rotterdam wordt Rechtsgeschiedenis redelijk verpest door duffe vaardigheidsdocenten, maar de hoorcolleges waren redelijk hilarisch.quote:
Brainstormen met docenten/begeleiders wil ook nog wel eens helpen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:33 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Hoe hebben degene die hier al bezig zijn met hun scriptie het onderwerp gevonden? Ik wil hem gaan schrijven bij het vak goederenrecht verdiept, en ben al wat aan het zoeken in artikelen, colleges doorgekeken voor interessante vraagstukken die aan de orde zijn gekomen maar er komt maar niets concreets in me op.
Klopt, heb ook al een mail gestuurd om daarvoor een afspraak te maken maar dit doen ze blijkbaar pas als je daadwerkelijk iets op papier hebt staan.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:41 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Brainstormen met docenten/begeleiders wil ook nog wel eens helpen.
Told you. Nu gewoon even lekker chillen, boekjes kopen, en dan maandag fris aan de slag.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:45 schreef Tchock het volgende:
Yes, ik sta gewoon ingeschreven en alles is in orde![]()
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:29 schreef eriksd het volgende:
Toch mooi een structuurtje bedacht vandaag. Ben trots op mijzelf.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:29 schreef eriksd het volgende:
Toch mooi een structuurtje bedacht vandaag. Ben trots op mijzelf.
Heb jij al mail gehad over naplaatsingen dan? En ik wou strafproces toch extensief volgen dus zitten we samen in de zaalquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:27 schreef Tchock het volgende:
Alle werkgroepen Strafprocesrecht vol, dus in elk geval één vak werkgroepvervangend
De documentquote:NB: De document is gekenmerkt met een ESL watermerk en mag meegenomen worden naar het tentamen.
Nee, geen mail gehad, maar op de blackboardsite staat:quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:02 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Heb jij al mail gehad over naplaatsingen dan? En ik wou strafproces toch extensief volgen dus zitten we samen in de zaal
Extensief of volgend semester?quote:Helaas is er geen plek meer in de werkgroepen van dit vak. Studenten die zich nog niet hadden ingeschreven kunnen dus niet geplaatst worden. Zij kunnen zich voor Strafprocesrecht in semester 2 aanmelden vanaf 3 december 2012.
Dit geldt dus ook voor alle studenten die al een verzoek tot naplaatsing hadden gedaan.
Extensief, als ik volgend semester wil volgen dan krijg ik een redelijk zware studiedruk aangezien ik ga proberen die jaar 80 punten te halen. De vakken liggen er redelijk perfect voor, 4 blokken 3 vakken ipv 2. Aangezien ik toch al gewend ben om 3 vakken per blok te doen ga ik eerste blok kijken of het vol te houden valt. Scheelt me toch weer 3000,- aan langstudeerboete als het me luktquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, geen mail gehad, maar op de blackboardsite staat:
[..]
Extensief of volgend semester?
Ja, kloptquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:10 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Extensief, als ik volgend semester wil volgen dan krijg ik een redelijk zware studiedruk aangezien ik ga proberen die jaar 80 punten te halen. De vakken liggen er redelijk perfect voor, 4 blokken 3 vakken ipv 2. Aangezien ik toch al gewend ben om 3 vakken per blok te doen ga ik eerste blok kijken of het vol te houden valt. Scheelt me toch weer 3000,- aan langstudeerboete als het me lukt
Zwaar, heul zwaar.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, kloptHeb jij ervaring met extensief een vak volgen? Is het een beetje te doen?
exentensief scheelt niet zo veel met normaal hoor.. voor aansprakelijkheidsrecht vind ik het zelfs beterquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, kloptHeb jij ervaring met extensief een vak volgen? Is het een beetje te doen?
Ja, goederenrecht volledig extensief gedaan en strafrecht 2e gedeelte ook. Opzich prima te doen alleen je kan de docent wat minder makkelijk vragen stellen, voor de rest prima te doen imo. Heb wel liever werkgroepen aangezien de docent dan wat dieper op de stof ingaat en elke student de mogelijkheid geeft tot vragen stellen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee hoor. Deed ongeveer de helft van mijn vakken extensief, beviel prima.quote:
Wat had je ?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:57 schreef deman13 het volgende:
Zo, eerste colleges gehad vandaag. Best interessant.
burger bar !!!!quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:14 schreef Tchock het volgende:
Okay, dat gaat wel goedkomen dus. Alleen kijken hoe ik moet eten als ik van 4 tot 12 van huis ben twee keer per week
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:16 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Woei, laatste tentamen gehaald dus nu alleen nog scriptie
Overpriced imo.quote:
precies, warm lunchen. Maar zeker een keertje burger bar doen, dat is elke euro waard.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik wel doen. Of thuis avondeten en sandwiches meenemen. Komt wel goed
Staatsrecht, Privaatrecht en BSI ( Bestuurs,Straf en Internationaal recht.)quote:
he he, ik ga ook nog steeds naar het hboquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:26 schreef deman13 het volgende:
[..]
Staatsrecht, Privaatrecht en BSI ( Bestuurs,Straf en Internationaal recht.)
Ja, ik weet het. HBO.
Even dit jaartje doorhalen en dan uni.
Oh trouwens, het is goedkoper om NIET je diploma te halen..quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:26 schreef deman13 het volgende:
[..]
Ja, ik weet het. HBO.
als je een hbo bachelor hebt moet je instellingstarief betalen. dit ligt tussen 7-9 duizend euro.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:29 schreef deman13 het volgende:
Haha. Aan welke instelling?
En, verklaar je nader?
Mijn intentie is dan ook om een schakeltraject te volgen richting de universiteit, of na het behalen van mijn P richting de universiteit te gaan.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:36 schreef Tchock het volgende:
Ik snap echt niet waarom je hbo rechten zou gaan doen, behalve om door te stromen naar de universiteit. Ik spreek wel eens mensen die er van overtuigd zijn dat ze met hbo een beter diploma hebben dan een bachelor...
Een hbo diploma is een bachelor, klaphark. precies dezelfde llb titel die jij dadelijk krijgt. Met een havo diploma heb je niet zoveel te willen he.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:36 schreef Tchock het volgende:
Ik snap echt niet waarom je hbo rechten zou gaan doen, behalve om door te stromen naar de universiteit. Ik spreek wel eens mensen die er van overtuigd zijn dat ze met hbo een beter diploma hebben dan een bachelor...
Ja, WO-bachelor bedoel ik hè. En ik zeg nergens dat er geen markt voor is, niet zo suggestief lezen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Een hbo diploma is een bachelor, klaphark. precies dezelfde llb titel die jij dadelijk krijgt. Met een havo diploma heb je niet zoveel te willen he.
Bovendien is het een opleiding voor gewoon "juristen". Daar is zeker wel markt voor hoor.
Een hbo bachelor diploma brengt in ieder geval niet dezelfde kennis met zich mee, dat heb ik van verschillende mensen gehoord die na hbo wo zijn gaan doen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Een hbo diploma is een bachelor, klaphark. precies dezelfde llb titel die jij dadelijk krijgt. Met een havo diploma heb je niet zoveel te willen he.
Bovendien is het een opleiding voor gewoon "juristen". Daar is zeker wel markt voor hoor.
Kamergenoot?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:10 schreef eriksd het volgende:
Kamergenoot eet wortels. Wat een herrie man, niet normaal.
Wacht dacht je dan? Iedereen eigen kantoor? Alle onderknuppels zitten met twee man op een kamer.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:47 schreef Morera het volgende:
[..]
Kamergenoot?Doen we daar in Nederland aan? Lijkt me verschrikkelijk !
Ik heb waarschijnlijk over twee jaar naast mijn hbo-bachelor een WO-bachelor + WO-master.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:43 schreef Yreal het volgende:
Ach, het is anders en kwa theoretisch niveau zeker minder. Ik ben in ieder geval blij dat ik ze beide heb straks.![]()
Ik dacht studentenkamerquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wacht dacht je dan? Iedereen eigen kantoor? Alle onderknuppels zitten met twee man op een kamer.
Privaatrecht is leukquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:26 schreef deman13 het volgende:
[..]
Ja, ik weet het. HBO.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 16:11 schreef Maharbal het volgende:
http://9gag.com/gag/5217174
Daar doe je het allemaal voor!
Woon-kamergenoten zijn er in Nederland inderdaad vrijwel niet. Gelukkigquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:58 schreef Morera het volgende:
[..]
Ik dacht studentenkamerZeg dan kantoorkamergenoot ofzo
![]()
3 uur hoorcollege en 4 uur werkgroepquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:35 schreef Dhaha het volgende:
rechten heeft toch maar iets van 8 contacturen per week? lekker niks doen
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:35 schreef Dhaha het volgende:
rechten heeft toch maar iets van 8 contacturen per week? lekker niks doen
wat? is toch relaxed als je maar 8 uurtjes per week naar school hoeft? dat je zelf ook wat moet doen in je eigen tijd snap ik ook wel, maar dat vind ik juist fijn om zelf in de avonduren in te plannen.quote:
Dat zeg ik niet, maar dat gezeur altijd dat je maar 8 uur zou hebben (wat ik niet heb, trouwens) en dat je daarom niets moet doen is nogal irritant.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee jij wil zeggen dat je dag in dag uit hebt zitten blokken voor je P?
Gewoon 20 uur per week of nog meer lijkt me veel makkelijker eigenlijk.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:42 schreef Dhaha het volgende:
[..]
wat? is toch relaxed als je maar 8 uurtjes per week naar school hoeft? dat je zelf ook wat moet doen in je eigen tijd snap ik ook wel, maar dat vind ik juist fijn om zelf in de avonduren in te plannen.
dat snap ik ook wel, maar bijzonder tijdrovend vind ik het allemaal niet..quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar dat gezeur altijd dat je maar 8 uur zou hebben (wat ik niet heb, trouwens) en dat je daarom niets moet doen is nogal irritant.
Ik vind dat wel meevallen eigenlijk. Zeker als je bedenkt dat je om een beetje banenuitzicht te krijgen ook nog naast je studie juridisch bezig moet zijn.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
dat snap ik ook wel, maar bijzonder tijdrovend vind ik het allemaal niet..
mij niet.. als ik zie wat ik op de middelbare school uitvoerdequote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gewoon 20 uur per week of nog meer lijkt me veel makkelijker eigenlijk.
ik heb 32 uur gewerkt en nog op het hbo rondgehangenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind dat wel meevallen eigenlijk. Zeker als je bedenkt dat je om een beetje banenuitzicht te krijgen ook nog naast je studie juridisch bezig moet zijn.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:01 schreef H-D het volgende:
[..]
Ooh kom op man alsof je zoveel uren p/w bezig bent met rechten.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar dat gezeur altijd dat je maar 8 uur zou hebben (wat ik niet heb, trouwens) en dat je daarom niets moet doen is nogal irritant.
Je kan toch ook veel tijd invullen met niets doen/hobbys dus zo onwaar is het niet? Heb zelf ook hele periodes +/- 8 uur college gehad.quote:
Bij ons kon je het bij sommige leraren echt niet wagen het niet te doen, tenzij je van nablijven enzo hield.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:24 schreef DanielBackward het volgende:
Ik heb voor 't eerst in jaren mijn huiswerk gemaakt. Eckte vwo-swek.
Ik heb op havo eigenlijk nog nooit huiswerk gedaan, het was dus wel even wennen om trots aan de keukentafel met m'n boeken te gaan zitten en opgaven te maken.. Achja, kijken hoe lang ik het vol houd.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:27 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Bij ons kon je het bij sommige leraren echt niet wagen het niet te doen, tenzij je van nablijven enzo hield.
In de 6e toch niet meer?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:27 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Bij ons kon je het bij sommige leraren echt niet wagen het niet te doen, tenzij je van nablijven enzo hield.
2jaar natuurlijk!:pquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:28 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Ik heb op havo eigenlijk nog nooit huiswerk gedaan, het was dus wel even wennen om trots aan de keukentafel met m'n boeken te gaan zitten en opgaven te maken.. Achja, kijken hoe lang ik het vol houd.
quote:
Memento.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:38 schreef DanielBackward het volgende:
Weet iemand nog een leuke film?
Al gezienquote:
Ripley's Game & The Talented Mr. Ripleyquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:38 schreef DanielBackward het volgende:
Ziet er beetje fantasy uit?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:46 schreef Tchock het volgende:
Oh en anders Pan's Labyrinth. Wel downloaden met ondertitels anders snap je 'm niet.
Heel erg goed. Minibudget, Spaans, fantasy-achtig. En toch heel erg vet.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:49 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Ziet er beetje fantasy uit?wel leuk?
Oke, zometeen maar eventjes downloaden dan.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heel erg goed. Minibudget, Spaans, fantasy-achtig. En toch heel erg vet.
Echt? Ik vond 'm helemaal niks eigenlijk :pquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heel erg goed. Minibudget, Spaans, fantasy-achtig. En toch heel erg vet.
edit: Oh, 19 miljoen is niet zo mini als ik dacht. Punt nog steeds valide.
Oh, spijtig! Ik vond hem juist heel erg vet, terwijl ik helemaal niet veel fantasyfilms kijkquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:54 schreef H-D het volgende:
[..]
Echt? Ik vond 'm helemaal niks eigenlijk :p
Ik ook niet, bijna nooit. Maar dat leek mij destijds heel vet. Was in de bios geweest maar vind het echt een teleurstellingquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, spijtig! Ik vond hem juist heel erg vet, terwijl ik helemaal niet veel fantasyfilms kijk
Pan's Labyrinth is niet zo heel eng. Enige uitzondering misschien deze gozerquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:56 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik ook niet, bijna nooit. Maar dat leek mij destijds heel vet. Was in de bios geweest maar vind het echt een teleurstelling
La Orfanato daarentegen is wel écht goed en eng.
SPOILER: Niet voor Daniel, spoiler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 22:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Pan's Labyrinth is niet zo heel eng. Enige uitzondering misschien deze gozerNee viel mee. Heb je Orfanato gezien ook?SPOILER: Niet voor Daniel, spoiler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nopequote:Op vrijdag 31 augustus 2012 22:05 schreef H-D het volgende:
[..]
Nee viel mee. Heb je Orfanato gezien ook?
Equilibriumquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:38 schreef DanielBackward het volgende:
The Sopranos is idd ook een bazenseriequote:Op vrijdag 31 augustus 2012 22:24 schreef Keyos het volgende:
Ik zweer bij Requiem for a dream als het om films gaat, gekgenoeg heeft bijna niemand van mijn vrienden die film ooit gezien.
Als je iets meer tijd hebt kan je natuurlijk ook gewoon als een baas even The Sopranos of The Wire kijken.
Ik durf wel te zeggen dat het de beste serie is die ooit gemaakt is en ooit gemaakt zal worden, daar twijfel ik écht totaal niet aan. Al moeten we het niet nu gelijk de boel over series en films spammen, is het gelijk mad mod inc.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 22:27 schreef H-D het volgende:
[..]
The Sopranos is idd ook een bazenserie
Misschien wel. Al zijn er wel veel meer series die ik erg leuk/goed/vermakelijk vind.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 22:28 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik durf wel te zeggen dat het de beste serie is die ooit gemaakt is en ooit gemaakt kan worden, daar twijfel ik écht totaal niet aan. Al moeten we het niet nu gelijk de boel over series en films spammen, is het gelijk mad mod inc.
Niet echt nee, maar onze Engels en onze Nederlandsdocente werden echt heel sacherijnig als je niet je opdrachten had gemaakt.quote:
Ik had voornamelijk wel toffe docenten in de 6e die je gewoon als een volwassene behandelden. En de paar die niet chill waren interesseerden het zo weinig dat je er ook wel onderuit kwam.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 22:31 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Niet echt nee, maar onze Engels en onze Nederlandsdocente werden echt heel sacherijnig als je niet je opdrachten had gemaakt.
Ohja bij ons was eigenlijk iedereen wel chill. Op die van Engels na (die nog mentor was ook) vond ik eigenlijk iedereen wel heel chill.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 22:35 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik had voornamelijk wel toffe docenten in de 6e die je gewoon als een volwassene behandelden. En de paar die niet chill waren interesseerden het zo weinig dat je er ook wel onderuit kwam.
Wel beter toch!quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 22:45 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ohja bij ons was eigenlijk iedereen wel chill. Op die van Engels na (die nog mentor was ook) vond ik eigenlijk iedereen wel heel chill.
Sopranosquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 22:28 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik durf wel te zeggen dat het de beste serie is die ooit gemaakt is en ooit gemaakt zal worden, daar twijfel ik écht totaal niet aan. Al moeten we het niet nu gelijk de boel over series en films spammen, is het gelijk mad mod inc.
precies. Dat wetboek zal allemaal welquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:18 schreef H-D het volgende:
Hoezo spam? Waar moeten we anders over praten hier?ik bedoel dat zijn de écht belangrijke dingen.
Ik kijk echt NOOIT filmsquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:18 schreef H-D het volgende:
Hoezo spam? Waar moeten we anders over praten hier?ik bedoel dat zijn de écht belangrijke dingen.
Ja inderdaad. Who cares.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
precies. Dat wetboek zal allemaal wel
Ja niks.. beetje internetten.quote:
Ooh ook prima dingen tochquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:25 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja niks.. beetje internetten.
Sommige series kijk in nog wel. CSI NY heb ik bijna alles van ingehaald, Dexter kijk ik, Breaking Bad na een paar seizoenen mee gestopt.
Verder kijk ik veel voetbal, VI, Politie antwerpen. Dat soort dingen
Oh.. sinds ik een tv op m'n kamer heb ben ik dat soort praatprogramma's wel meer gaan kijken. Maar dat kan ook aan de verkiezingen liggen, want dat vind ik wel interessant. Als ze bij Knevel over het opgerichte Babyhuis of met Peter R de Vries over een of andere pedofiel in Thailand praten haak ik ook af.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:27 schreef H-D het volgende:
[..]
Ooh ook prima dingen toch
Ik kijk tegenwoordig eigenlijk nooit meer programma's als Pauw & Witteman enzo. Elke keer zelfde vermoeiende gezever en zwartmakerij van elkaar. Vroeger keek ik ze altijd.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:33 schreef Yreal het volgende:
oh over tv's . Net een Full hd led 3d scherm gescoord voor op mijn kamer
nouwja, was goedkoper dan vergelijkbare tv'squote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:35 schreef Paxcon het volgende:
[..].
Ik heb eigenlijk weinig met 3D, maar ach.
Peter R wat een pauperquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:33 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Oh.. sinds ik een tv op m'n kamer heb ben ik dat soort praatprogramma's wel meer gaan kijken. Maar dat kan ook aan de verkiezingen liggen, want dat vind ik wel interessant. Als ze bij Knevel over het opgerichte Babyhuis of met Peter R de Vries over een of andere pedofiel in Thailand praten haak ik ook af.
ik mag jou meer en meerquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:38 schreef H-D het volgende:
[..]
Peter R wat een pauper
Verkiezingsdebat..tja dat is oooook elke keer weer hetzelfde geroep -_- en dan zit er weer een of andere BN'er of schrijver bij die er oooook gee fuck van afweet maar wel mee gaat lopen tetteren. ( e.g. Bart Chabot) . Ben er wel klaar meekijk liever US Open dan.
Dat eigen rechtertje spelen staat mij zo tegen..quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:48 schreef Paxcon het volgende:
Stiekem vind ik het nog best leuk als hij zo'n moordzaak behandelt
Echt he om van te kotsen die manquote:
Wat mij tegenstaat bij Peter R. is dat ik altijd het idee dat hij die zaken niet behandelt voor gerechtigheid of slachtoffers ofzo. Maar puur zodat ie zelf met z'n kop op tv kan. En mensen gaan kwijlen over Peter R. Hij is gewoon mediageil denk ik altijd. En dan komt er zo'n blablabla gelul over rechtstaat/systeem werkt niet/gerechtigheid maar het draait gewoon puur en alleen om Peter zelf. Volgens mij.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:48 schreef Paxcon het volgende:
Stiekem vind ik het nog best leuk als hij zo'n moordzaak behandelt
Als ik dit zo zie past The Wire wel bij je, niet zo bekend in NL maar staat te boek als één van de beste series ooit gemaakt (en van HBO) en ik kan het er aardig in vinden. Het is geen Sopranos maar het komt er aardig bij in de buurt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:25 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja niks.. beetje internetten.
Sommige series kijk in nog wel. CSI NY heb ik bijna alles van ingehaald, Dexter kijk ik, Breaking Bad na een paar seizoenen mee gestopt.
Verder kijk ik veel voetbal, VI, Politie antwerpen. Dat soort dingen
Dit is zo waar. Boston Legal is gewoon eindbaas.quote:Op zaterdag 1 september 2012 00:43 schreef Keyos het volgende:
[..]
Als ik dit zo zie past The Wire wel bij je, niet zo bekend in NL maar staat te boek als één van de beste series ooit gemaakt (en van HBO) en ik kan het er aardig in vinden. Het is geen Sopranos maar het komt er aardig bij in de buurt.
Wat advocatenseries betreft is Boston Legal wel een eindbaas natuurlijk : "Denny Crane".
Als je je normaal hebt ingeschreven kan het niet dat je twee hoorcolleges en één werkgroep hebtquote:Op zaterdag 1 september 2012 16:34 schreef Pascaltjuh het volgende:
Net terug van de Intreeweek van de UvA. Het USC zal verboden moeten worden als slaapplek haha, wat een ramp. Ik zie nu op het roostersysteem van de UvA dat ik maar 2 hoorcolleges en 1 werkgroep heb, is dit niet erg weinig? Weet toevallig een UvA-student of je ook naar een zogenaamd praktijkcollege en een repetitiecollege moet? Deze heb ik niet aangevinkt, omdat daar geen werkgroepnummer/sectienummer achterstaat. Als dit zo blijft, begin ik gelijk met 2 vrije dagen.
Bedankt!, ik heb nu even via het oude rooster van de UvA gekeken en daar komt uit: twee hoorcolleges en twee werkgroepen met eventueel repetitie- en praktijkcolleges.quote:Op zaterdag 1 september 2012 16:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je je normaal hebt ingeschreven kan het niet dat je twee hoorcolleges en één werkgroep hebtVerder is het bezoek aan repetitiecolleges en dergelijke vrijwillig, als je het nodig hebt mag je er naartoe en als je zonder denkt te kunnen is dat ook goed.
Kijk, dat klinkt beter. Je hebt namelijk van ieder vak een hoorcollege en een werkgroepquote:Op zaterdag 1 september 2012 18:06 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Bedankt!, ik heb nu even via het oude rooster van de UvA gekeken en daar komt uit: twee hoorcolleges en twee werkgroepen met eventueel repetitie- en praktijkcolleges.
Dat laatste wordt vanzelf wel duidelijk denk ik.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:45 schreef Snax het volgende:
Maaar, volgens mij klopt dat wel. Er is namelijk geen werkgroep specifiek voor Inleiding Rechtswetenschap, maar wel twee werkgroepen (per week) voor Academische Vaardigheden, wat dan weer gelinkt is aan IRW. Betekent dat trouwens dat om je studiepunten voor IRW te halen je ook AV moet halen met die vakclusters en dat?
Ik stel me contractenrecht voor, maar dan meer gericht op eigendommenquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:09 schreef Yreal het volgende:
ik heb nog steeds geen idee waar goederenrecht nou over gaat gaan
net de leidraad gelezen, maar dit heb ik op het hbo al lang gedaan. En ze behandelen niet eens vruchtgebruik, appartementsrecht of erfdienstbaarheid als ik het goed zie... dat waren de enige die ik nog wel eens lastig vond..quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik stel me contractenrecht voor, maar dan meer gericht op eigendommen
Die eerste en die laatste heb ik bij contractenrecht gehadquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
net de leidraad gelezen, maar dit heb ik op het hbo al lang gedaan. En ze behandelen niet eens vruchtgebruik, appartementsrecht of erfdienstbaarheid als ik het goed zie... dat waren de enige die ik nog wel eens lastig vond..
ik zet in op een 8
alleen wat het is, maar daar kun je leuk mee spelenquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die eerste en die laatste heb ik bij contractenrecht gehad
Yeah. Het regelt de rechtsverhouding tussen rechtssubjecten en goederen. Naar mijn mening een leuk, maar redelijk pittig onderdeel van 't vermogensrecht! Welk boek staat voorgeschreven?quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik stel me contractenrecht voor, maar dan meer gericht op eigendommen
Pitlo. Toch maar nieuwe gekocht.. de vorige druk was uit 2006.. in 7 jaar zal er vast wel het een en ander veranderd zijn.. bovendien is het wel iets dat ik gewoon wil hebben.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:52 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Yeah. Het regelt de rechtsverhouding tussen rechtsubjecten en goederen. Naar mijn mening een leuk, maar redelijk pittig onderdeel van 't vermogensrecht! Welk boek staat voorgeschreven?
Verstandig, 7 jaar is wel erg veelquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Pitlo. Toch maar nieuwe gekocht.. de vorige druk was uit 2006.. in 7 jaar zal er vast wel het een en ander veranderd zijn.. bovendien is het wel iets dat ik gewoon wil hebben.
Daar heb ik er 3 van, staat zeker mooi !quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:04 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Verstandig, 7 jaar is wel erg veelNormaal volstaat een oudere druk 9 van de 10 keer wel, vooral bij het vermogensrecht, dat is volgens mij niet heel dynamisch.
Bij ons is dit jaar deze voorgeschreven: http://www.bol.com/nl/p/goederenrecht/1001004011325145/. Bijna heel die reeks in mijn bezit, moet zeggen dat het mooi oogt op een boekenplank :p
quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
Daar heb ik er 3 van, staat zeker mooi !
Ik probeer die reeks altijd te vermijden sinds Brunner/De Jongquote:Op zaterdag 1 september 2012 23:04 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Verstandig, 7 jaar is wel erg veelNormaal volstaat een oudere druk 9 van de 10 keer wel, vooral bij het vermogensrecht, dat is volgens mij niet heel dynamisch.
Bij ons is dit jaar deze voorgeschreven: http://www.bol.com/nl/p/goederenrecht/1001004011325145/. Bijna heel die reeks in mijn bezit, moet zeggen dat het mooi oogt op een boekenplank :p
Wat vond je slecht aan Brunner/De Jong? Heb een tiental pagina's gelezen en tot nu toe beviel het me redelijkquote:Op zaterdag 1 september 2012 23:44 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik probeer die reeks altijd te vermijden sinds Brunner/De Jong
Beter neem je Asser/Mijnssen/Van Velten & Bartels voor goederenrechtof de Pitlo als je iets toegangkelijker wilt .
Ik vind Brunner/ De Jong zeeeer oppervlakkig. Weinig diepgang mbt uitleg van de wet. Weinig uitdrukkelijke stellingnames zoals bijv in de Assers. Ik vind het te veel gewoon de wet herhalen.quote:Op zondag 2 september 2012 00:00 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Wat vond je slecht aan Brunner/De Jong? Heb een tiental pagina's gelezen en tot nu toe beviel het me redelijk![]()
Ik heb toegang tot dat boek via Kluwer Navigator, dus zal het sowieso met regelmaat raadplegen
Dat wetten niet worden doorgrond was me ook een beetje opgevallen. Gelukkig heb ik toegang tot heel de Asser serie via Kluwer Navigator, al is dat wel een stuk ongelukkiger te lezen dan een fysiek boekquote:Op zondag 2 september 2012 00:02 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik vind Brunner/ De Jong zeeeer oppervlakkig. Weinig diepgang mbt uitleg van de wet. Weinig uitdrukkelijke stellingnames zoals bijv in de Assers. Ik vind het te veel gewoon de wet herhalen.
Dat bedoel ik...slecht boek. Misschien leuk voor eerstejaars maar verder in je studie heb je er niks aanquote:Op zondag 2 september 2012 00:11 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Dat wetten niet worden doorgrond was me ook een beetje opgevallen. Gelukkig heb ik toegang tot heel de Asser serie via Kluwer Navigator, al is dat wel een stuk ongelukkiger te lezen dan een fysiek boek![]()
Ik haal via Navigator ook altijd de becommentarieerde wetboeken tevoorschijn om zo ook een wat betere uiteenzetting van een artikel te krijgen
Hij geeft vooral heel goeie en leuke collegesquote:Op zondag 2 september 2012 00:12 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Heb nog niets van 'm gelezen (volgens mij).
haha, dat lijkt een beetje op Hijma. Die man weet iedereen tijdens HC's erbij te houden lijkt het net, zelfs in de vroege morgen is hij levendig en enthousiast ;pquote:Op zondag 2 september 2012 00:18 schreef H-D het volgende:
[..]
Hij geeft vooral heel goeie en leuke collegesal zijn zn teksten ook goed.
Idd Bartels ook. En hij weet ook echt ziek veelquote:Op zondag 2 september 2012 00:28 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
haha, dat lijkt een beetje op Hijma. Die man weet iedereen tijdens HC's erbij te houden lijkt het net, zelfs in de vroege morgen is hij levendig en enthousiast ;p
Bazenquote:Op zondag 2 september 2012 00:37 schreef H-D het volgende:
[..]
Idd Bartels ook. En hij weet ook echt ziek veel
Laat ik die man nou een waardeloze docent vinden.quote:Op zondag 2 september 2012 00:28 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
haha, dat lijkt een beetje op Hijma. Die man weet iedereen tijdens HC's erbij te houden lijkt het net, zelfs in de vroege morgen is hij levendig en enthousiast ;p
Echt? Dat is wel extreem geformuleerd imho. Hij heeft talloze prijzen op het gebied van onderwijsverzorging in ontvangst mogen nemenquote:Op zondag 2 september 2012 07:01 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Laat ik die man nou een waardeloze docent vinden.
Bartels ook maar er zijn ook zat mensen die hem waardeloos vinden.quote:Op zondag 2 september 2012 13:28 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Echt? Dat is wel extreem geformuleerd imho. Hij heeft talloze prijzen op het gebied van onderwijsverzorging in ontvangst mogen nemen
Echt. Sterker nog: door de manier waarop hij lesgeeft, maakt hij de stof voor mij juist onnodig ingewikkeld en kost het mij extra tijd en energie om het op zich simpele vak van burgerlijk recht goed te structureren zodat ik het wel snap en makkelijk kan onthouden.quote:Op zondag 2 september 2012 13:28 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Echt? Dat is wel extreem geformuleerd imho. Hij heeft talloze prijzen op het gebied van onderwijsverzorging in ontvangst mogen nemen
Misschien vindt hij dat wel niet essentieel. Bartels heeft dat ook een beetje. Niet zozeer op algemene hoofdzaak achtige dingen ingaan maar meer de diepte en de finesses behandelen. Ik mag dat wel.quote:Op zondag 2 september 2012 14:42 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Echt. Sterker nog: door de manier waarop hij lesgeeft, maakt hij de stof voor mij juist onnodig ingewikkeld en kost het mij extra tijd en energie om het op zich simpele vak van burgerlijk recht goed te structureren zodat ik het wel snap en makkelijk kan onthouden.
Zo kreeg ik in het 1e jaar Romeins recht nog voordat ik Inl. Burgerlijk recht kreeg. Bij RR werd heftig lesgegeven in oa Goederenrecht, wat ik prima kon volgen door oa de goede gestructureerde manier waarop dit werd gegeven. Kort daarna kreeg in Inl BR ook wat goederenrecht. Ik was blij dat ik RR al gehad had, want anders had ik er (op basis van zijn colleges) geen touw aan vast kunnen knopen.
Dan had ik gewoon zaken uit mijn hoofd moeten leren, terwijl Goederenrecht nu juist zo mooi in een systeem is te vatten.
Los daarvan komt ie mij als persoon nogal nonchalant en makkelijk over, hij springt bijvoorbeeld makkelijk over essentiële onderdelen heen. Maar goed, dat is dan persoonlijk en op zich niet interessant, als hij maar goed les zou geven...
Als dat idd een bewuste keuze is, omdat het hoorcollege bedoeld is om extra details toe te voegen met het idee dat je eigenlijk de stof zelf maar moet leren, dan kan ik dat nog wel begrijpen. Maar zo heeft ie dat niet van tevoren aangegeven en hij behandelt ook opgaven uit werkgroepen om dezelfde manier.quote:Op zondag 2 september 2012 15:25 schreef H-D het volgende:
[..]
Misschien vindt hij dat wel niet essentieel. Bartels heeft dat ook een beetje. Niet zozeer op algemene hoofdzaak achtige dingen ingaan maar meer de diepte en de finesses behandelen. Ik mag dat wel.
Dat is meestal het doel van een hoorcollege toch? Bartels heeft dat ook nooit expliciet vermeld. Maar het was snel duidelijk dat dat de bedoeling was. En dat is veel fijner vind ik. Zeker als je geen 1e jaars meer bent hoef je als HC docent vind ik echt niet meer de basisdingen uit het boek te doen. Dat kunnen studenten prima zelf. Juist de diepte in gaan.quote:Op zondag 2 september 2012 15:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Als dat idd een bewuste keuze is, omdat het hoorcollege bedoeld is om extra details toe te voegen met het idee dat je eigenlijk de stof zelf maar moet leren, dan kan ik dat nog wel begrijpen. Maar zo heeft ie dat niet van tevoren aangegeven en hij behandelt ook opgaven uit werkgroepen om dezelfde manier.
Het is gek, maar zo'n docent bepaald toch (mede) of je een vakgebied wel of niet leuk vindt
Zolang er plek is? Zeker niet. En anders kan je gewoon op internet kijkenquote:Op zondag 2 september 2012 20:58 schreef Pascaltjuh het volgende:
Ik heb nogal een vervelend rooster qua tijden. Nou ga ik morgen liever naar hetzelfde college, maar dan wel een paar uur eerder, gaan ze hier moeilijk over doen op de UvA?
Neem aan dat het de eerste dag wel druk zal zijn, zeker bij rechten. Heb ook geen idee of ik al wat moet voorbereiden voor mijn eerste college.....de tijd zal het leren.quote:Op zondag 2 september 2012 21:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zolang er plek is? Zeker niet. En anders kan je gewoon op internet kijken
In je mail staat overduidelijk dat dat WEL moet. En de eerste dag is oncristelijk drukquote:Op zondag 2 september 2012 21:35 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Neem aan dat het de eerste dag wel druk zal zijn, zeker bij rechten. Heb ook geen idee of ik al wat moet voorbereiden voor mijn eerste college.....de tijd zal het leren.
Gaat moeilijk dan, want ik kan morgen pas mijn boeken bij JFAS ophalen.quote:Op zondag 2 september 2012 21:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
In je mail staat overduidelijk dat dat WEL moet. En de eerste dag is oncristelijk druk
Je moet altijd voorbereid zijn. Al heb je kans dat ze bij het eerste college iets coulanter zijn.quote:Op zondag 2 september 2012 21:35 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Neem aan dat het de eerste dag wel druk zal zijn, zeker bij rechten. Heb ook geen idee of ik al wat moet voorbereiden voor mijn eerste college.....de tijd zal het leren.
Ja, hoe kan ik mij dan voorbereiden? Boeken kan ik morgen pas ophalen. Ik heb alleen de readers hier liggen.quote:Op zondag 2 september 2012 21:38 schreef H-D het volgende:
[..]
Je moet altijd voorbereid zijn. Al heb je kans dat ze bij het eerste college iets coulanter zijn.
Die mail heb ik niet. De laatste mail van de UvA ging over de onderwijsintroductie.quote:Op zondag 2 september 2012 21:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
In je mail staat overduidelijk dat dat WEL moet. En de eerste dag is oncristelijk druk
Zeker aan te radenquote:Op zondag 2 september 2012 21:37 schreef Snax het volgende:
Daar was ik al bang voor. Eerste week ofzo maar per Blackboard college volgen
Als het goed is staat je huiswerk in de reader. overigens is de werkgroep hetgene waarvoor je voorbereid moet zijn..quote:Op zondag 2 september 2012 21:39 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Ja, hoe kan ik mij dan voorbereiden? Boeken kan ik morgen pas ophalen. Ik heb alleen de readers hier liggen.
In die readerst staat als het goed is wat moet doen? En had je niet eerder je boeken kunnen hebben? Ik heb mijn boeken al 2 welen ofzo.quote:Op zondag 2 september 2012 21:39 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Ja, hoe kan ik mij dan voorbereiden? Boeken kan ik morgen pas ophalen. Ik heb alleen de readers hier liggen.
Ja, precies ik zie nu wel een mail waarin staat dat ik mijzelf moet voorbereiden voor de werkgroep, waarbij de informatie op blackboard staat. Maar ik begrijp dus dat ik morgen zonder iets te hoeven voorbereiden naar het college kan gaan? Moet ik overigens nog bepaalde dingen meenemen voor tijdens het eerste college? Anders neem ik gewoon een schrijfblok en een pen mee.quote:Op zondag 2 september 2012 21:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als het goed is staat je huiswerk in de reader. overigens is de werkgroep hetgene waarvoor je voorbereid moet zijn..
Ik heb ook nog geen boeken. Dinsdag ophalen. Kon wel eerder, maar dan moet ik alleen voor mijn boeken meer dan drie uur reizen, nee dankjequote:Op zondag 2 september 2012 21:44 schreef H-D het volgende:
[..]
In die readerst staat als het goed is wat moet doen? En had je niet eerder je boeken kunnen hebben? Ik heb mijn boeken al 2 welen ofzo.
Een appel voor de meester is altijd een aanrader.quote:Op zondag 2 september 2012 21:44 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Ja, precies ik zie nu wel een mail waarin staat dat ik mijzelf moet voorbereiden voor de werkgroep, waarbij de informatie op blackboard staat. Maar ik begrijp dus dat ik morgen zonder iets te hoeven voorbereiden naar het college kan gaan? Moet ik overigens nog bepaalde dingen meenemen voor tijdens het eerste college? Anders neem ik gewoon een schrijfblok en een pen mee.
Schrijfblok , pen en de toepasselijke wettenbundel.quote:Op zondag 2 september 2012 21:44 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Ja, precies ik zie nu wel een mail waarin staat dat ik mijzelf moet voorbereiden voor de werkgroep, waarbij de informatie op blackboard staat. Maar ik begrijp dus dat ik morgen zonder iets te hoeven voorbereiden naar het college kan gaan? Moet ik overigens nog bepaalde dingen meenemen voor tijdens het eerste college? Anders neem ik gewoon een schrijfblok en een pen mee.
Hmm de readers gaan over Constitutioneel recht en Aansprakelijksheidsrecht. Het enige wat ik op dit moment volg is: inleiding in de rechtswetenschapquote:Op zondag 2 september 2012 21:44 schreef H-D het volgende:
[..]
In die readerst staat als het goed is wat moet doen? En had je niet eerder je boeken kunnen hebben? Ik heb mijn boeken al 2 welen ofzo.
Tja it's up to you. Kan je ook niet voorbereid zijnquote:Op zondag 2 september 2012 21:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb ook nog geen boeken. Dinsdag ophalen. Kon wel eerder, maar dan moet ik alleen voor mijn boeken meer dan drie uur reizen, nee dankje
College is gewoon een prof die gaat vertellen. of je wil schrijven of slapen boeit hem niet zoveel. Inleiding trouwens? Dat is van ripkema, hij is baas.quote:Op zondag 2 september 2012 21:44 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Dat is waar. Gelukkig heb ik geen werkgroepen dus geeft niemand een neuk of ik voorbereid ben of nietquote:Op zondag 2 september 2012 21:49 schreef H-D het volgende:
[..]
Tja it's up to you. Kan je ook niet voorbereid zijn
hij heeft toch geen werkgroep of geldige inschrijvingquote:Op zondag 2 september 2012 21:49 schreef H-D het volgende:
[..]
Tja it's up to you. Kan je ook niet voorbereid zijn
Dan kan je ook niet voorbereid zijn. Ja de toepasselijke hoofdstukken lezen uit het voorgeschreven boek. Maar aangezien je die nog niet hebt:P je kan het altijd nog inhalen voor volgende week.quote:Op zondag 2 september 2012 21:49 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Hmm de readers gaan over Constitutioneel recht en Aansprakelijksheidsrecht. Het enige wat ik op dit moment volg is: inleiding in de rechtswetenschap
Inschrijving welquote:Op zondag 2 september 2012 21:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
hij heeft toch geen werkgroep of geldige inschrijving
Maar dat heeft niks te maken met wel of niet voorbereid zijn. Dat is aan jezelf. Aangezien je er ook zelf baat bij hebt.quote:Op zondag 2 september 2012 21:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
hij heeft toch geen werkgroep of geldige inschrijving
Ripkema van IRW is een baasquote:Op zondag 2 september 2012 21:49 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Hmm de readers gaan over Constitutioneel recht en Aansprakelijksheidsrecht. Het enige wat ik op dit moment volg is: inleiding in de rechtswetenschap
Bedankt!, dan ga ik morgen mijn eerste college beleven en daarna thuis wel braaf de boekjes doorlezen. Is het eigenlijk mogelijk al die boeken in één keer te vervoeren per trein en op de fiets?quote:Op zondag 2 september 2012 21:50 schreef H-D het volgende:
[..]
Dan kan je ook niet voorbereid zijn. Ja de toepasselijke hoofdstukken lezen uit het voorgeschreven boek. Maar aangezien je die nog niet hebt:P je kan het altijd nog inhalen voor volgende week.
ja hoor. Wel een grote rugzak meenemenquote:Op zondag 2 september 2012 21:52 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Bedankt!, dan ga ik morgen mijn eerste college beleven en daarna thuis wel braaf de boekjes doorlezen. Is het eigenlijk mogelijk al die boeken in één keer te vervoeren per trein en op de fiets?
Ik heb gewoon een standaard eastpakjequote:Op zondag 2 september 2012 21:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja hoor. Wel een grote rugzak meenemen
Ja, tuurlijk. Gewoon niet zo'n eenvaks eastpak meenemen en je zit goed. Sowieos krijg je er plastic tasjes bij.quote:Op zondag 2 september 2012 21:52 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Bedankt!, dan ga ik morgen mijn eerste college beleven en daarna thuis wel braaf de boekjes doorlezen. Is het eigenlijk mogelijk al die boeken in één keer te vervoeren per trein en op de fiets?
Dat klinkt positief!quote:Op zondag 2 september 2012 21:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ripkema van IRW is een baasbij constitutioneel zitten wel toffe, alleen die arnout nieuwenhuis lijkt heel wazig, maar is ook zeker tof.
Maar aansprakelijkheidsrecht![]()
Du perron![]()
Wat een koning![]()
![]()
Ja neem eem grote stevige tas mee ofzo...wel aan te radenquote:Op zondag 2 september 2012 21:52 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Even 1 van de zinnigste dingen die ik kan laten zien van zijn collegesquote:
Zelf wetenquote:Op zondag 2 september 2012 21:58 schreef Pascaltjuh het volgende:
Haha ik heb hier een standaard-eastpak tas en een tas waarmee je voor een maand de bergen in kan. Met dat laatste wil ik gelieve niet gezien worden.....
Awh booeeeehoeeeeequote:Op zondag 2 september 2012 21:58 schreef Pascaltjuh het volgende:
Haha ik heb hier een standaard-eastpak tas en een tas waarmee je voor een maand de bergen in kan. Met dat laatste wil ik gelieve niet gezien worden.....
Hmm ja ik snap je. Neem je eastpak en stevige plastic tas mee dan ofzo.quote:Op zondag 2 september 2012 21:58 schreef Pascaltjuh het volgende:
het gaat niet alleen om de looks he, mooiboyquote:Op zondag 2 september 2012 22:04 schreef H-D het volgende:
[..]
Hmm ja ik snap je. Neem je eastpak en stevige plastic tas mee dan ofzo.
Dat is een tof arrest hoorquote:Op zondag 2 september 2012 22:05 schreef Pascaltjuh het volgende:
Haha ja hoor, de eerste casus die besproken gaat worden, gaat over Runescape. Hoe komen ze erop.....
Maar eerste indruk enzoquote:Op zondag 2 september 2012 22:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
het gaat niet alleen om de looks he, mooiboy
Nee. Dat je er meestal leuk uit wil zien, prima. Maar je gaat toch niet fucking onhandig doen omdat je niet met een rugtas gezien wil wordenquote:
Naja zeg! Je gaat toch ook niet in een schotse kelt lopen, omdat het zo lekker beweegt. Dat doe je omdat je je daarzelf niet zo fijn bij voelt. Daarnaast wil ik ook geen mooiboy genoemd wordenquote:Op zondag 2 september 2012 22:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
het gaat niet alleen om de looks he, mooiboy
Een rugtas is prima. Maar zo'n survival rugtas is tè. Ik snap die jongen helemaal.quote:Op zondag 2 september 2012 22:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Dat je er meestal leuk uit wil zien, prima. Maar je gaat toch niet fucking onhandig doen omdat je niet met een rugtas gezien wil wordenDat soort mooiboys lach ik graag uit.
Inderdaad.quote:Op zondag 2 september 2012 22:06 schreef Yreal het volgende:
Dat is een tof arrest hoorjochies die een andere bedrijgen en in elkaar meppen voor runescape zwaarden en veroordeeld worden voor roofoverval
Dank voor de steun.quote:Op zondag 2 september 2012 22:10 schreef H-D het volgende:
[..]
Een rugtas is prima. Maar zo'n survival rugtas is tè. Ik snap die jongen helemaal.
Ik niet. Ik heb ook een leuke fijne rugtas die ik meestal meeneem, maar als ik alle boeken van een semester moet vervoeren gaat er een grote eastpak mee waar ik meestal mijn broertje in opsluit.quote:Op zondag 2 september 2012 22:10 schreef H-D het volgende:
[..]
Een rugtas is prima. Maar zo'n survival rugtas is tè. Ik snap die jongen helemaal.
Oke. Nja prima toch als dat werkt voor jou. Voor mij werkt dat niet.quote:Op zondag 2 september 2012 22:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik niet. Ik heb ook een leuke fijne rugtas die ik meestal meeneem, maar als ik alle boeken van een semester moet vervoeren gaat er een grote eastpak mee waar ik meestal mijn broertje in opsluit.
Hmmja dat is waar. Maar net wat beter te doen.quote:Op zondag 2 september 2012 22:14 schreef Yreal het volgende:
Maar goed, van die joekels van plastic tassen meeslepen is ook niet heel charmant
Zelfde hiero. Al vind ik die eerste twee jaar niet erg aantrekkelijk. Ik kan niet wachten tot het derde jaar.quote:Op zondag 2 september 2012 22:17 schreef Yreal het volgende:
Ergens heb ik er zin in, maar dat niks doen is wel chill
kijken waar je het de eerste week over hebt, want daar kan vanalles aan bod komen.quote:Op zondag 2 september 2012 22:18 schreef Paxcon het volgende:
Ik heb morgen een college algemene Rechtswetenschap, maar welk wetboek moet ik dan mee?Ik heb die onderwerpen van de wetboeken bekeken maar het zegt me allemaal niks.
Kijk in je reader wat de lesstof is. Als het gaat over de staat en grondrechten en dat soort onzin publiekrecht. Privaatrecht krijg je volgens mij later pas, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op zondag 2 september 2012 22:18 schreef Paxcon het volgende:
Ik heb morgen een college algemene Rechtswetenschap, maar welk wetboek moet ik dan mee?Ik heb die onderwerpen van de wetboeken bekeken maar het zegt me allemaal niks.
Dat is zeker kut inderdaad. Ik sleutel ook liever aan mijn brommer... maar wacht maar tot je een keer bij porta adriani binnen bent. Dan ga je pas jankenquote:Op zondag 2 september 2012 22:09 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Naja zeg! Je gaat toch ook niet in een schotse kelt lopen, omdat het zo lekker beweegt. Dat doe je omdat je je daarzelf niet zo fijn bij voelt. Daarnaast wil ik ook geen mooiboy genoemd worden. Ik kwam trouwens tijdens de intro in mijn adidas vestje binnen zetten en werd door het gros van de aankomende fiscalisten ietwat raar aangekeken...stelletje gooise rakkers.
Wat is het onderwerp voor morgen?quote:Op zondag 2 september 2012 22:18 schreef Paxcon het volgende:
Heb je niet iets als Blackboard ofzo?quote:Op zondag 2 september 2012 22:21 schreef Paxcon het volgende:
Oh oke. Nouja ik heb die reader (neem aan dat dat hetzelfde als ''klapper'' is) te laat besteld dus die kan ik pas morgen ophalen.
Hoe weet je trouwens wat je voor die andere werkgroepen moet voorbereiden, want niet elk vak heeft een klapper en daar staat dat toch in?
Rechten is dan ook een grote ballenclub. De ene specialisatie wat meer dan de ander though.quote:Op zondag 2 september 2012 22:09 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Naja zeg! Je gaat toch ook niet in een schotse kelt lopen, omdat het zo lekker beweegt. Dat doe je omdat je je daarzelf niet zo fijn bij voelt. Daarnaast wil ik ook geen mooiboy genoemd worden. Ik kwam trouwens tijdens de intro in mijn adidas vestje binnen zetten en werd door het gros van de aankomende fiscalisten ietwat raar aangekeken...stelletje gooise rakkers.
Hmmm ben nog alleen bij JFAS geweest. Porta Adriani zit ergens boven geloof ik. Daar moet ik nog eens gaan kijken. Anders maar een paar overhemden aanschaffen van de week.quote:Op zondag 2 september 2012 22:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat is zeker kut inderdaad. Ik sleutel ook liever aan mijn brommer... maar wacht maar tot je een keer bij porta adriani binnen bent. Dan ga je pas janken
Uhm.. Komt me wel bekend voor van m'n zus die ook in Groningen studeert. Even kijken.quote:Op zondag 2 september 2012 22:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heb je niet iets als Blackboard ofzo?
Sowieso overhemd zijn wel basics.quote:Op zondag 2 september 2012 22:24 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Hmmm ben nog alleen bij JFAS geweest. Porta Adriani zit ergens boven geloof ik. Daar moet ik nog eens gaan kijken. Anders maar een paar overhemden aanschaffen van de week.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |