net de leidraad gelezen, maar dit heb ik op het hbo al lang gedaan. En ze behandelen niet eens vruchtgebruik, appartementsrecht of erfdienstbaarheid als ik het goed zie... dat waren de enige die ik nog wel eens lastig vond..quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik stel me contractenrecht voor, maar dan meer gericht op eigendommen
Die eerste en die laatste heb ik bij contractenrecht gehadquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
net de leidraad gelezen, maar dit heb ik op het hbo al lang gedaan. En ze behandelen niet eens vruchtgebruik, appartementsrecht of erfdienstbaarheid als ik het goed zie... dat waren de enige die ik nog wel eens lastig vond..
ik zet in op een 8
alleen wat het is, maar daar kun je leuk mee spelenquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die eerste en die laatste heb ik bij contractenrecht gehad
Yeah. Het regelt de rechtsverhouding tussen rechtssubjecten en goederen. Naar mijn mening een leuk, maar redelijk pittig onderdeel van 't vermogensrecht! Welk boek staat voorgeschreven?quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik stel me contractenrecht voor, maar dan meer gericht op eigendommen
Pitlo. Toch maar nieuwe gekocht.. de vorige druk was uit 2006.. in 7 jaar zal er vast wel het een en ander veranderd zijn.. bovendien is het wel iets dat ik gewoon wil hebben.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:52 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Yeah. Het regelt de rechtsverhouding tussen rechtsubjecten en goederen. Naar mijn mening een leuk, maar redelijk pittig onderdeel van 't vermogensrecht! Welk boek staat voorgeschreven?
Verstandig, 7 jaar is wel erg veelquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Pitlo. Toch maar nieuwe gekocht.. de vorige druk was uit 2006.. in 7 jaar zal er vast wel het een en ander veranderd zijn.. bovendien is het wel iets dat ik gewoon wil hebben.
Daar heb ik er 3 van, staat zeker mooi !quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:04 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Verstandig, 7 jaar is wel erg veelNormaal volstaat een oudere druk 9 van de 10 keer wel, vooral bij het vermogensrecht, dat is volgens mij niet heel dynamisch.
Bij ons is dit jaar deze voorgeschreven: http://www.bol.com/nl/p/goederenrecht/1001004011325145/. Bijna heel die reeks in mijn bezit, moet zeggen dat het mooi oogt op een boekenplank :p
quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
Daar heb ik er 3 van, staat zeker mooi !
Ik probeer die reeks altijd te vermijden sinds Brunner/De Jongquote:Op zaterdag 1 september 2012 23:04 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Verstandig, 7 jaar is wel erg veelNormaal volstaat een oudere druk 9 van de 10 keer wel, vooral bij het vermogensrecht, dat is volgens mij niet heel dynamisch.
Bij ons is dit jaar deze voorgeschreven: http://www.bol.com/nl/p/goederenrecht/1001004011325145/. Bijna heel die reeks in mijn bezit, moet zeggen dat het mooi oogt op een boekenplank :p
Wat vond je slecht aan Brunner/De Jong? Heb een tiental pagina's gelezen en tot nu toe beviel het me redelijkquote:Op zaterdag 1 september 2012 23:44 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik probeer die reeks altijd te vermijden sinds Brunner/De Jong
Beter neem je Asser/Mijnssen/Van Velten & Bartels voor goederenrechtof de Pitlo als je iets toegangkelijker wilt .
Ik vind Brunner/ De Jong zeeeer oppervlakkig. Weinig diepgang mbt uitleg van de wet. Weinig uitdrukkelijke stellingnames zoals bijv in de Assers. Ik vind het te veel gewoon de wet herhalen.quote:Op zondag 2 september 2012 00:00 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Wat vond je slecht aan Brunner/De Jong? Heb een tiental pagina's gelezen en tot nu toe beviel het me redelijk![]()
Ik heb toegang tot dat boek via Kluwer Navigator, dus zal het sowieso met regelmaat raadplegen
Dat wetten niet worden doorgrond was me ook een beetje opgevallen. Gelukkig heb ik toegang tot heel de Asser serie via Kluwer Navigator, al is dat wel een stuk ongelukkiger te lezen dan een fysiek boekquote:Op zondag 2 september 2012 00:02 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik vind Brunner/ De Jong zeeeer oppervlakkig. Weinig diepgang mbt uitleg van de wet. Weinig uitdrukkelijke stellingnames zoals bijv in de Assers. Ik vind het te veel gewoon de wet herhalen.
Dat bedoel ik...slecht boek. Misschien leuk voor eerstejaars maar verder in je studie heb je er niks aanquote:Op zondag 2 september 2012 00:11 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Dat wetten niet worden doorgrond was me ook een beetje opgevallen. Gelukkig heb ik toegang tot heel de Asser serie via Kluwer Navigator, al is dat wel een stuk ongelukkiger te lezen dan een fysiek boek![]()
Ik haal via Navigator ook altijd de becommentarieerde wetboeken tevoorschijn om zo ook een wat betere uiteenzetting van een artikel te krijgen
Hij geeft vooral heel goeie en leuke collegesquote:Op zondag 2 september 2012 00:12 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Heb nog niets van 'm gelezen (volgens mij).
haha, dat lijkt een beetje op Hijma. Die man weet iedereen tijdens HC's erbij te houden lijkt het net, zelfs in de vroege morgen is hij levendig en enthousiast ;pquote:Op zondag 2 september 2012 00:18 schreef H-D het volgende:
[..]
Hij geeft vooral heel goeie en leuke collegesal zijn zn teksten ook goed.
Idd Bartels ook. En hij weet ook echt ziek veelquote:Op zondag 2 september 2012 00:28 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
haha, dat lijkt een beetje op Hijma. Die man weet iedereen tijdens HC's erbij te houden lijkt het net, zelfs in de vroege morgen is hij levendig en enthousiast ;p
Bazenquote:Op zondag 2 september 2012 00:37 schreef H-D het volgende:
[..]
Idd Bartels ook. En hij weet ook echt ziek veel
Laat ik die man nou een waardeloze docent vinden.quote:Op zondag 2 september 2012 00:28 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
haha, dat lijkt een beetje op Hijma. Die man weet iedereen tijdens HC's erbij te houden lijkt het net, zelfs in de vroege morgen is hij levendig en enthousiast ;p
Echt? Dat is wel extreem geformuleerd imho. Hij heeft talloze prijzen op het gebied van onderwijsverzorging in ontvangst mogen nemenquote:Op zondag 2 september 2012 07:01 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Laat ik die man nou een waardeloze docent vinden.
Bartels ook maar er zijn ook zat mensen die hem waardeloos vinden.quote:Op zondag 2 september 2012 13:28 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Echt? Dat is wel extreem geformuleerd imho. Hij heeft talloze prijzen op het gebied van onderwijsverzorging in ontvangst mogen nemen
Echt. Sterker nog: door de manier waarop hij lesgeeft, maakt hij de stof voor mij juist onnodig ingewikkeld en kost het mij extra tijd en energie om het op zich simpele vak van burgerlijk recht goed te structureren zodat ik het wel snap en makkelijk kan onthouden.quote:Op zondag 2 september 2012 13:28 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Echt? Dat is wel extreem geformuleerd imho. Hij heeft talloze prijzen op het gebied van onderwijsverzorging in ontvangst mogen nemen
Misschien vindt hij dat wel niet essentieel. Bartels heeft dat ook een beetje. Niet zozeer op algemene hoofdzaak achtige dingen ingaan maar meer de diepte en de finesses behandelen. Ik mag dat wel.quote:Op zondag 2 september 2012 14:42 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Echt. Sterker nog: door de manier waarop hij lesgeeft, maakt hij de stof voor mij juist onnodig ingewikkeld en kost het mij extra tijd en energie om het op zich simpele vak van burgerlijk recht goed te structureren zodat ik het wel snap en makkelijk kan onthouden.
Zo kreeg ik in het 1e jaar Romeins recht nog voordat ik Inl. Burgerlijk recht kreeg. Bij RR werd heftig lesgegeven in oa Goederenrecht, wat ik prima kon volgen door oa de goede gestructureerde manier waarop dit werd gegeven. Kort daarna kreeg in Inl BR ook wat goederenrecht. Ik was blij dat ik RR al gehad had, want anders had ik er (op basis van zijn colleges) geen touw aan vast kunnen knopen.
Dan had ik gewoon zaken uit mijn hoofd moeten leren, terwijl Goederenrecht nu juist zo mooi in een systeem is te vatten.
Los daarvan komt ie mij als persoon nogal nonchalant en makkelijk over, hij springt bijvoorbeeld makkelijk over essentiële onderdelen heen. Maar goed, dat is dan persoonlijk en op zich niet interessant, als hij maar goed les zou geven...
Als dat idd een bewuste keuze is, omdat het hoorcollege bedoeld is om extra details toe te voegen met het idee dat je eigenlijk de stof zelf maar moet leren, dan kan ik dat nog wel begrijpen. Maar zo heeft ie dat niet van tevoren aangegeven en hij behandelt ook opgaven uit werkgroepen om dezelfde manier.quote:Op zondag 2 september 2012 15:25 schreef H-D het volgende:
[..]
Misschien vindt hij dat wel niet essentieel. Bartels heeft dat ook een beetje. Niet zozeer op algemene hoofdzaak achtige dingen ingaan maar meer de diepte en de finesses behandelen. Ik mag dat wel.
Dat is meestal het doel van een hoorcollege toch? Bartels heeft dat ook nooit expliciet vermeld. Maar het was snel duidelijk dat dat de bedoeling was. En dat is veel fijner vind ik. Zeker als je geen 1e jaars meer bent hoef je als HC docent vind ik echt niet meer de basisdingen uit het boek te doen. Dat kunnen studenten prima zelf. Juist de diepte in gaan.quote:Op zondag 2 september 2012 15:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Als dat idd een bewuste keuze is, omdat het hoorcollege bedoeld is om extra details toe te voegen met het idee dat je eigenlijk de stof zelf maar moet leren, dan kan ik dat nog wel begrijpen. Maar zo heeft ie dat niet van tevoren aangegeven en hij behandelt ook opgaven uit werkgroepen om dezelfde manier.
Het is gek, maar zo'n docent bepaald toch (mede) of je een vakgebied wel of niet leuk vindt
Zolang er plek is? Zeker niet. En anders kan je gewoon op internet kijkenquote:Op zondag 2 september 2012 20:58 schreef Pascaltjuh het volgende:
Ik heb nogal een vervelend rooster qua tijden. Nou ga ik morgen liever naar hetzelfde college, maar dan wel een paar uur eerder, gaan ze hier moeilijk over doen op de UvA?
Neem aan dat het de eerste dag wel druk zal zijn, zeker bij rechten. Heb ook geen idee of ik al wat moet voorbereiden voor mijn eerste college.....de tijd zal het leren.quote:Op zondag 2 september 2012 21:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zolang er plek is? Zeker niet. En anders kan je gewoon op internet kijken
In je mail staat overduidelijk dat dat WEL moet. En de eerste dag is oncristelijk drukquote:Op zondag 2 september 2012 21:35 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Neem aan dat het de eerste dag wel druk zal zijn, zeker bij rechten. Heb ook geen idee of ik al wat moet voorbereiden voor mijn eerste college.....de tijd zal het leren.
Gaat moeilijk dan, want ik kan morgen pas mijn boeken bij JFAS ophalen.quote:Op zondag 2 september 2012 21:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
In je mail staat overduidelijk dat dat WEL moet. En de eerste dag is oncristelijk druk
Je moet altijd voorbereid zijn. Al heb je kans dat ze bij het eerste college iets coulanter zijn.quote:Op zondag 2 september 2012 21:35 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Neem aan dat het de eerste dag wel druk zal zijn, zeker bij rechten. Heb ook geen idee of ik al wat moet voorbereiden voor mijn eerste college.....de tijd zal het leren.
Ja, hoe kan ik mij dan voorbereiden? Boeken kan ik morgen pas ophalen. Ik heb alleen de readers hier liggen.quote:Op zondag 2 september 2012 21:38 schreef H-D het volgende:
[..]
Je moet altijd voorbereid zijn. Al heb je kans dat ze bij het eerste college iets coulanter zijn.
Die mail heb ik niet. De laatste mail van de UvA ging over de onderwijsintroductie.quote:Op zondag 2 september 2012 21:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
In je mail staat overduidelijk dat dat WEL moet. En de eerste dag is oncristelijk druk
Zeker aan te radenquote:Op zondag 2 september 2012 21:37 schreef Snax het volgende:
Daar was ik al bang voor. Eerste week ofzo maar per Blackboard college volgen
Als het goed is staat je huiswerk in de reader. overigens is de werkgroep hetgene waarvoor je voorbereid moet zijn..quote:Op zondag 2 september 2012 21:39 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Ja, hoe kan ik mij dan voorbereiden? Boeken kan ik morgen pas ophalen. Ik heb alleen de readers hier liggen.
In die readerst staat als het goed is wat moet doen? En had je niet eerder je boeken kunnen hebben? Ik heb mijn boeken al 2 welen ofzo.quote:Op zondag 2 september 2012 21:39 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Ja, hoe kan ik mij dan voorbereiden? Boeken kan ik morgen pas ophalen. Ik heb alleen de readers hier liggen.
Ja, precies ik zie nu wel een mail waarin staat dat ik mijzelf moet voorbereiden voor de werkgroep, waarbij de informatie op blackboard staat. Maar ik begrijp dus dat ik morgen zonder iets te hoeven voorbereiden naar het college kan gaan? Moet ik overigens nog bepaalde dingen meenemen voor tijdens het eerste college? Anders neem ik gewoon een schrijfblok en een pen mee.quote:Op zondag 2 september 2012 21:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als het goed is staat je huiswerk in de reader. overigens is de werkgroep hetgene waarvoor je voorbereid moet zijn..
Ik heb ook nog geen boeken. Dinsdag ophalen. Kon wel eerder, maar dan moet ik alleen voor mijn boeken meer dan drie uur reizen, nee dankjequote:Op zondag 2 september 2012 21:44 schreef H-D het volgende:
[..]
In die readerst staat als het goed is wat moet doen? En had je niet eerder je boeken kunnen hebben? Ik heb mijn boeken al 2 welen ofzo.
Een appel voor de meester is altijd een aanrader.quote:Op zondag 2 september 2012 21:44 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Ja, precies ik zie nu wel een mail waarin staat dat ik mijzelf moet voorbereiden voor de werkgroep, waarbij de informatie op blackboard staat. Maar ik begrijp dus dat ik morgen zonder iets te hoeven voorbereiden naar het college kan gaan? Moet ik overigens nog bepaalde dingen meenemen voor tijdens het eerste college? Anders neem ik gewoon een schrijfblok en een pen mee.
Schrijfblok , pen en de toepasselijke wettenbundel.quote:Op zondag 2 september 2012 21:44 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Ja, precies ik zie nu wel een mail waarin staat dat ik mijzelf moet voorbereiden voor de werkgroep, waarbij de informatie op blackboard staat. Maar ik begrijp dus dat ik morgen zonder iets te hoeven voorbereiden naar het college kan gaan? Moet ik overigens nog bepaalde dingen meenemen voor tijdens het eerste college? Anders neem ik gewoon een schrijfblok en een pen mee.
Hmm de readers gaan over Constitutioneel recht en Aansprakelijksheidsrecht. Het enige wat ik op dit moment volg is: inleiding in de rechtswetenschapquote:Op zondag 2 september 2012 21:44 schreef H-D het volgende:
[..]
In die readerst staat als het goed is wat moet doen? En had je niet eerder je boeken kunnen hebben? Ik heb mijn boeken al 2 welen ofzo.
Tja it's up to you. Kan je ook niet voorbereid zijnquote:Op zondag 2 september 2012 21:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb ook nog geen boeken. Dinsdag ophalen. Kon wel eerder, maar dan moet ik alleen voor mijn boeken meer dan drie uur reizen, nee dankje
College is gewoon een prof die gaat vertellen. of je wil schrijven of slapen boeit hem niet zoveel. Inleiding trouwens? Dat is van ripkema, hij is baas.quote:Op zondag 2 september 2012 21:44 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Dat is waar. Gelukkig heb ik geen werkgroepen dus geeft niemand een neuk of ik voorbereid ben of nietquote:Op zondag 2 september 2012 21:49 schreef H-D het volgende:
[..]
Tja it's up to you. Kan je ook niet voorbereid zijn
hij heeft toch geen werkgroep of geldige inschrijvingquote:Op zondag 2 september 2012 21:49 schreef H-D het volgende:
[..]
Tja it's up to you. Kan je ook niet voorbereid zijn
Dan kan je ook niet voorbereid zijn. Ja de toepasselijke hoofdstukken lezen uit het voorgeschreven boek. Maar aangezien je die nog niet hebt:P je kan het altijd nog inhalen voor volgende week.quote:Op zondag 2 september 2012 21:49 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Hmm de readers gaan over Constitutioneel recht en Aansprakelijksheidsrecht. Het enige wat ik op dit moment volg is: inleiding in de rechtswetenschap
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |