net de leidraad gelezen, maar dit heb ik op het hbo al lang gedaan. En ze behandelen niet eens vruchtgebruik, appartementsrecht of erfdienstbaarheid als ik het goed zie... dat waren de enige die ik nog wel eens lastig vond..quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik stel me contractenrecht voor, maar dan meer gericht op eigendommen
Die eerste en die laatste heb ik bij contractenrecht gehadquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
net de leidraad gelezen, maar dit heb ik op het hbo al lang gedaan. En ze behandelen niet eens vruchtgebruik, appartementsrecht of erfdienstbaarheid als ik het goed zie... dat waren de enige die ik nog wel eens lastig vond..
ik zet in op een 8
alleen wat het is, maar daar kun je leuk mee spelenquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die eerste en die laatste heb ik bij contractenrecht gehad
Yeah. Het regelt de rechtsverhouding tussen rechtssubjecten en goederen. Naar mijn mening een leuk, maar redelijk pittig onderdeel van 't vermogensrecht! Welk boek staat voorgeschreven?quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik stel me contractenrecht voor, maar dan meer gericht op eigendommen
Pitlo. Toch maar nieuwe gekocht.. de vorige druk was uit 2006.. in 7 jaar zal er vast wel het een en ander veranderd zijn.. bovendien is het wel iets dat ik gewoon wil hebben.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:52 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Yeah. Het regelt de rechtsverhouding tussen rechtsubjecten en goederen. Naar mijn mening een leuk, maar redelijk pittig onderdeel van 't vermogensrecht! Welk boek staat voorgeschreven?
Verstandig, 7 jaar is wel erg veelquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Pitlo. Toch maar nieuwe gekocht.. de vorige druk was uit 2006.. in 7 jaar zal er vast wel het een en ander veranderd zijn.. bovendien is het wel iets dat ik gewoon wil hebben.
Daar heb ik er 3 van, staat zeker mooi !quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:04 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Verstandig, 7 jaar is wel erg veelNormaal volstaat een oudere druk 9 van de 10 keer wel, vooral bij het vermogensrecht, dat is volgens mij niet heel dynamisch.
Bij ons is dit jaar deze voorgeschreven: http://www.bol.com/nl/p/goederenrecht/1001004011325145/. Bijna heel die reeks in mijn bezit, moet zeggen dat het mooi oogt op een boekenplank :p
quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
Daar heb ik er 3 van, staat zeker mooi !
Ik probeer die reeks altijd te vermijden sinds Brunner/De Jongquote:Op zaterdag 1 september 2012 23:04 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Verstandig, 7 jaar is wel erg veelNormaal volstaat een oudere druk 9 van de 10 keer wel, vooral bij het vermogensrecht, dat is volgens mij niet heel dynamisch.
Bij ons is dit jaar deze voorgeschreven: http://www.bol.com/nl/p/goederenrecht/1001004011325145/. Bijna heel die reeks in mijn bezit, moet zeggen dat het mooi oogt op een boekenplank :p
Wat vond je slecht aan Brunner/De Jong? Heb een tiental pagina's gelezen en tot nu toe beviel het me redelijkquote:Op zaterdag 1 september 2012 23:44 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik probeer die reeks altijd te vermijden sinds Brunner/De Jong
Beter neem je Asser/Mijnssen/Van Velten & Bartels voor goederenrechtof de Pitlo als je iets toegangkelijker wilt .
Ik vind Brunner/ De Jong zeeeer oppervlakkig. Weinig diepgang mbt uitleg van de wet. Weinig uitdrukkelijke stellingnames zoals bijv in de Assers. Ik vind het te veel gewoon de wet herhalen.quote:Op zondag 2 september 2012 00:00 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Wat vond je slecht aan Brunner/De Jong? Heb een tiental pagina's gelezen en tot nu toe beviel het me redelijk![]()
Ik heb toegang tot dat boek via Kluwer Navigator, dus zal het sowieso met regelmaat raadplegen
Dat wetten niet worden doorgrond was me ook een beetje opgevallen. Gelukkig heb ik toegang tot heel de Asser serie via Kluwer Navigator, al is dat wel een stuk ongelukkiger te lezen dan een fysiek boekquote:Op zondag 2 september 2012 00:02 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik vind Brunner/ De Jong zeeeer oppervlakkig. Weinig diepgang mbt uitleg van de wet. Weinig uitdrukkelijke stellingnames zoals bijv in de Assers. Ik vind het te veel gewoon de wet herhalen.
Dat bedoel ik...slecht boek. Misschien leuk voor eerstejaars maar verder in je studie heb je er niks aanquote:Op zondag 2 september 2012 00:11 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Dat wetten niet worden doorgrond was me ook een beetje opgevallen. Gelukkig heb ik toegang tot heel de Asser serie via Kluwer Navigator, al is dat wel een stuk ongelukkiger te lezen dan een fysiek boek![]()
Ik haal via Navigator ook altijd de becommentarieerde wetboeken tevoorschijn om zo ook een wat betere uiteenzetting van een artikel te krijgen
Hij geeft vooral heel goeie en leuke collegesquote:Op zondag 2 september 2012 00:12 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Heb nog niets van 'm gelezen (volgens mij).
haha, dat lijkt een beetje op Hijma. Die man weet iedereen tijdens HC's erbij te houden lijkt het net, zelfs in de vroege morgen is hij levendig en enthousiast ;pquote:Op zondag 2 september 2012 00:18 schreef H-D het volgende:
[..]
Hij geeft vooral heel goeie en leuke collegesal zijn zn teksten ook goed.
Idd Bartels ook. En hij weet ook echt ziek veelquote:Op zondag 2 september 2012 00:28 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
haha, dat lijkt een beetje op Hijma. Die man weet iedereen tijdens HC's erbij te houden lijkt het net, zelfs in de vroege morgen is hij levendig en enthousiast ;p
Bazenquote:Op zondag 2 september 2012 00:37 schreef H-D het volgende:
[..]
Idd Bartels ook. En hij weet ook echt ziek veel
Laat ik die man nou een waardeloze docent vinden.quote:Op zondag 2 september 2012 00:28 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
haha, dat lijkt een beetje op Hijma. Die man weet iedereen tijdens HC's erbij te houden lijkt het net, zelfs in de vroege morgen is hij levendig en enthousiast ;p
Echt? Dat is wel extreem geformuleerd imho. Hij heeft talloze prijzen op het gebied van onderwijsverzorging in ontvangst mogen nemenquote:Op zondag 2 september 2012 07:01 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Laat ik die man nou een waardeloze docent vinden.
Bartels ook maar er zijn ook zat mensen die hem waardeloos vinden.quote:Op zondag 2 september 2012 13:28 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Echt? Dat is wel extreem geformuleerd imho. Hij heeft talloze prijzen op het gebied van onderwijsverzorging in ontvangst mogen nemen
Echt. Sterker nog: door de manier waarop hij lesgeeft, maakt hij de stof voor mij juist onnodig ingewikkeld en kost het mij extra tijd en energie om het op zich simpele vak van burgerlijk recht goed te structureren zodat ik het wel snap en makkelijk kan onthouden.quote:Op zondag 2 september 2012 13:28 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Echt? Dat is wel extreem geformuleerd imho. Hij heeft talloze prijzen op het gebied van onderwijsverzorging in ontvangst mogen nemen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |