abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116093486
Dit topic gaat over kitesurfen/kiteboarden/kiten 8-)

Wat kun je hier verwachten ?

Je kunt hier vragen stellen over kitesurfen, foto`s/filmpjes plaatsen en afspreken waar en wanneer er gekite gaat worden.

Wat is kitesurfen? Hieronder een link waar het helemaal beschreven staat.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kitesurfen

Check ook www.kitehigh.nl en www.hanglos.nl voor alle mogelijke informatie over materiaal, lessen, spots, movies en meer.

Sites om de wind op je spot te checken:
www.windguru.cz
www.windfinder.com

Mooie kitemovies:

Over wereldkampioen Youri Zoon

THE ULTIMATE REWARD door EyEFORcE

Vette F-One movie

Antandroy door Band-Originale

Red bull boven NAP:

Tips 'n tricks:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 22% gewijzigd door OverRated op 28-08-2012 01:29:38 ]
pi_116093991
Na meer dan 5 jaar eindelijk een deel 2 :D OP maar een beetje opgefrist.
Laatste posts uit deel 1:

quote:
99s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:47 schreef So_Surreal het volgende:
Nog meer FOK!kers die in Schellinkhout kiten :) ?
Ik wil graag beginnen met deze mooie sport
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:52 schreef Faxie het volgende:

[..]

Haha dat was toch jij dus die ik zag op kitehigh? :D
quote:
99s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:03 schreef So_Surreal het volgende:
Haha correct :D
Dat verhaal uit Portugal (een paar posts hierboven) had ik toevallig ook zl op KH langs zien komen hehe

Ben echt benieuwd hoe de kite comminity in Schellinkhout een beetje is, aangezien ik verder geen vrienden heb die deze sport beoefenen.
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 00:55 schreef OverRated het volgende:

[..]

[..]

Ik keek in dit topic vanmiddag om dat te checken, maar zag je hier niet posten _O-

Dus toch :P

[ Bericht 0% gewijzigd door OverRated op 28-08-2012 01:27:20 ]
pi_116096404
Knappe OP :D
pi_116096438
Wat is van deze setjes een leuk setje voor een beginner :) ?

http://www.vandenbergsurf(...)t&Itemid=29&vmcchk=1

Geen idee welke maat ik nog heb met mijn 1.90m en 94kg...
pi_116096957
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 08:11 schreef So_Surreal het volgende:

Waarom gelijk iets kopen? Waarom niet eerst een les?
pi_116096989
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 08:57 schreef Godtje het volgende:

[..]

Waarom gelijk iets kopen? Waarom niet eerst een les?
Ga ik doen, maar ben gewoon alvast een beetje aan het rondkijken en leren waar ik op moet letten.
Ik ga donderdagavond even bij van den Berg kijken voor lessen.
pi_116097048
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 08:59 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Ga ik doen, maar ben gewoon alvast een beetje aan het rondkijken en leren waar ik op moet letten.
Ik heb bij Bas gelest. Aardige kerel
http://www.2b-real.nl/

Aanrader
pi_116097210
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:03 schreef Godtje het volgende:

[..]

Aanrader
Bedankt voor de tip, ik ben even op de website aan het kijken :)

Welke lessen heb jij gevolgd voordat je zelf bent gaan oefenen etc ?
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:15:51 #9
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_116097253
quote:

[..]

Mag ik mijn Cabrinha Vector weer aanprijzen? Het is mijn eerste kite dus ik niet echt vergelijkingsmateriaal, maar ik vind het wel een erg fijne :Y
Life's like music, get the rhythm..
pi_116097300
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:13 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, ik ben even op de website aan het kijken :)

Welke lessen heb jij gevolgd voordat je zelf bent gaan oefenen etc ?
Ik heb een mix gedaan van prive en duo les. Ik vind groepsverband wel vrij irritant. Twee gaat net maar met moeite. Liever 1 op 1.
pi_116099686
quote:

[..]

eerst even gaan lessen en informeer bij je kite school naar een deal voor de aanschaf van materiaal, tevens krijg je tijdens de lessen een gevoel voor welke kite je prettig vind. Daarnaast wil je wel zeker weten dat je het leuk vindt, anders is het een nogal dure investering.
pi_116101920
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 08:06 schreef So_Surreal het volgende:
Knappe OP :D
Thx :s)

quote:
99s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 08:11 schreef So_Surreal het volgende:

Die setjes zijn allemaal wel ok voor beginners, maar ik zou voor de Kahoona gaan. Vaar het 2011 model zelf in 13.5 en vind het een erg gemoedelijke kite. Bij het springen gaat hij rustig omhoog en rustig zwevend weer naar beneden. Niks gaat te explosief. Gaat goed upwind en low-end is ook prima. En die set is ook eeeerg voordelig vergeleken met die anderen.

Zou het wel zo uitzoeken dat je op termijn een 2e kite erbij kunt kopen. Bijvoorbeeld een setje 9-12, of met jouw gewicht misschien 10-13. Kun je er ooit nog een 7/8 bij kopen voor de echt harde wind. ^O^

Ook een goede kite (zoals hierboven ook genoemd) http://www.telstarsurf.nl(...)ha-vector-2012-rival De Cabrinha Vector. Wel iets duurder, maar het materiaal is echt van de hoogste kwaliteit die je kunt vinden. Zou overigens liever de Switchblade nemen van Cabrinha, daar kun je nog verder mee doorgroeien: http://www.telstarsurf.nl(...)nha-switchblade-2012

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:18 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik heb een mix gedaan van prive en duo les. Ik vind groepsverband wel vrij irritant. Twee gaat net maar met moeite. Liever 1 op 1.
Ik heb bij Skyhigh (Workum) les gehad met 1 instructeur, 3 personen en 2 kites. Zo stond je toch relatief lang met de kite in je handen. beviel me erg goed.

[ Bericht 11% gewijzigd door OverRated op 28-08-2012 12:39:22 ]
pi_116221704
iemand ervaring met kata board sports?
Wil daar m'n eerste paar lessen volgen, voornamelijk omdat het lekker dichtbij is
twijfel al langer om te gaan kitesurfen, maar nu ga ik ook echt de eerste stap zetten.
pi_116242168
Nooit van gehoord, sorry ;(

Wel leuk dat je de stap neemt :) Pas op, verslavend :P
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:01:53 #15
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_116248258
Het was echt hel daarnet op Kijkduin, wind stond zowat pal aanlandig (ietsje zuid) en golven (muren..) van een meter of 2-3. Nog nooit met deze windrichting gekite dus ik bakte er in het begin helemaal niets van maar later begon het wel steeds beter te gaan. Alleen die golven heh.. :X Ik weet niet hoeveel keer ik grandioos onderuit geramd ben maar vaak genoeg in ieder geval :P Board aantal keer kwijt, kite paak keer het water in, board aantal keer kwijt geraakt, blauwe plekken van het gespoeld worden waarbij ik m'n board raakte.. Nou ja, 't was een beetje overleven. Het was wel lekker rustig :+
  Trouwste user 2022 zaterdag 1 september 2012 @ 09:20:18 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_116263061
Vraagje aan de kenners/liefhebbers. Over vier jaar is het Olympisch. Wat vinden jullie daarvan ? Is het terecht dat het windsurfen erdoor sneuvelt ? Heeft Nederland als watersportland toppers in die sport en/of hebben we eventueel kans op medailles. De Olympisch surfkampioen gaat zich toeleggen op het kitesurfen. Is dat te laat om er iets in te kunnen presteren ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_116264412
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 09:20 schreef tong80 het volgende:
Vraagje aan de kenners/liefhebbers. Over vier jaar is het Olympisch. Wat vinden jullie daarvan ? Is het terecht dat het windsurfen erdoor sneuvelt ? Heeft Nederland als watersportland toppers in die sport en/of hebben we eventueel kans op medailles. De Olympisch surfkampioen gaat zich toeleggen op het kitesurfen. Is dat te laat om er iets in te kunnen presteren?
Terecht dat kitesurfen olympisch wordt, onterecht dat windsurfen daarvoor moet sneuvelen. Er zijn zat zeilklasses waar in gesneden kan worden. Windsurfen zal op termijn wel minder populair worden, maar dit is te vroeg.

Van Rijselberghe kan misschien nog wel ver komen, hij heeft al vaker gekite in ieder geval. Bij de vrouwen heb je Katja Roose, die bovenin meedraait in de wereldtour. Prima kans op een gouden medaille. Bij de mannen hebben we Rolf vd Vlugt, maar die is niet goed genoeg voor het podium ben ik bang. Mar het feit dat deze sport olympisch wordt, zal veel nieuwe mensen (en talenten) trekken, dus wie weet.

Zo. Serieus antwoord geven op een tong80 post.
pi_116265102
Zo even naar van den Berg surfshop, even rondkijken en informeren voor lessen :D
  Trouwste user 2022 zaterdag 1 september 2012 @ 12:03:07 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_116265481
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2012 11:10 schreef OverRated het volgende:

[..]

Terecht dat kitesurfen olympisch wordt, onterecht dat windsurfen daarvoor moet sneuvelen. Er zijn zat zeilklasses waar in gesneden kan worden. Windsurfen zal op termijn wel minder populair worden, maar dit is te vroeg.

Van Rijselberghe kan misschien nog wel ver komen, hij heeft al vaker gekite in ieder geval. Bij de vrouwen heb je Katja Roose, die bovenin meedraait in de wereldtour. Prima kans op een gouden medaille. Bij de mannen hebben we Rolf vd Vlugt, maar die is niet goed genoeg voor het podium ben ik bang. Mar het feit dat deze sport olympisch wordt, zal veel nieuwe mensen (en talenten) trekken, dus wie weet.

Zo. Serieus antwoord geven op een tong80 post.
95 % van mijn topics en posts zijn serieus. :) Heb mijn image tegen door de briljante, geniale humor. ;)

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_116266203
Morgenochtend naar Schell, heb der zin an! :D
Now, come on, let me feel the fibre of your fabric.
pi_116266266
quote:
12s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 08:58 schreef skit het volgende:
iemand ervaring met kata board sports?
Wil daar m'n eerste paar lessen volgen, voornamelijk omdat het lekker dichtbij is
twijfel al langer om te gaan kitesurfen, maar nu ga ik ook echt de eerste stap zetten.
Karta bedoel je denk ik? Goede verhalen over gehoord, maar heb er zelf geen les gehad.

Op welke plek wil je lessen? :)
pi_116266480
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 september 2012 11:47 schreef So_Surreal het volgende:
Zo even naar van den Berg surfshop, even rondkijken en informeren voor lessen :D
En je verlekkeren aan al het mooie materiaal wat daar staat :9~
  zaterdag 1 september 2012 @ 12:45:23 #23
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_116266639

2 Fototjes van mij in egypte vorig jaar.
Ben een aantal weken geleden 2 weken in Fuerteventura geweest voor de 3de keer.
pi_116266704
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 12:45 schreef H4ppy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

2 Fototjes van mij in egypte vorig jaar.
Ben een aantal weken geleden 2 weken in Fuerteventura geweest voor de 3de keer.
Mooie foto's ^O^

Is dat El Gouna? Speel met het idee om daar een weekje naartoe te gaan voor een kitevakantie namelijk.

Zelf eens op Paros en Naxos geweest, dat was ook echt helemaal top. Maar nu wil ik iets anders ontdekken. El Gouna schijnt ook niet zo duur te zijn.
  zaterdag 1 september 2012 @ 13:01:53 #25
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_116267112
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2012 12:47 schreef OverRated het volgende:

[..]

Mooie foto's ^O^

Is dat El Gouna? Speel met het idee om daar een weekje naartoe te gaan voor een kitevakantie namelijk.

Zelf eens op Paros en Naxos geweest, dat was ook echt helemaal top. Maar nu wil ik iets anders ontdekken. El Gouna schijnt ook niet zo duur te zijn.
Bedankt, nee dat is niet El Gouna. De foto's zijn genomen op een "kite-safari". Je komt in Hurghada Airport aan, daar wordt je opgehaald en naar een boot gebracht (die op foto 2 staat). Die boot vaart 5 uur naar een kaal eiland, en daar kite je dan de hele week met perfecte omstandigheden. Er is altijd vlakke wind en er is een heel groot stuk waar het maar een meter diep is. Deze trip wordt georganiseerd door Russen voor russen, en niemand praat daar engels dus voor nederlanders is het helaas niet mogelijk om mee te gaan.

Op deze foto kan je dus duidelijk zien dat het eiland erg afgezonderd ligt, en er staan zelfs olieplatformen in de verte.

Ik ben ook een stuk of 3 keer in Sharm el Sheikh geweest in egypte, daar heb je ook hele goede omstandigheden. Het is daar ondiep en er zijn geen golven, dus het is een hele goede plek om te beginnen maar als je eenmaal een beetje goed kan kitesurfen is het weinig uitdagend.
pi_116274525
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:03 schreef Godtje het volgende:

[..]

Aanrader
Ik ga daar ook lessen denk ik :)
pi_116286803
Lessen? check
Materiaal? check, op kites na
Kites? In bestelling

*O* *O* *O* :s)

Leuk om trouwens de overlap met KH te zien (Zwaait naar Faxie)

Heb trouwens met de laatste les al de eerste metertje gevaren. Doorgaan blijft nog lastig omdat ik soort uit een (onbewuste angst/voorzichtigheid?) zodra ik overeid sta de bar laat vieren deels. En daardoor ben ik erg goed in zandhappen met het board :P

Ach ik weet iig waar het aan ligt en het ging al steeds beter :)
pi_116287733
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:26 schreef StM het volgende:
Lessen? check
Materiaal? check, op kites na
Kites? In bestelling

*O* *O* *O* :s)

Leuk om trouwens de overlap met KH te zien (Zwaait naar Faxie)

Heb trouwens met de laatste les al de eerste metertje gevaren. Doorgaan blijft nog lastig omdat ik soort uit een (onbewuste angst/voorzichtigheid?) zodra ik overeid sta de bar laat vieren deels. En daardoor ben ik erg goed in zandhappen met het board :P

Ach ik weet iig waar het aan ligt en het ging al steeds beter :)
Hoeveel uur en wat voor soort les heb je gedaan :) ?
pi_116295528
* Faxie zwaait terug :W
pi_116305229
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 september 2012 22:46 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Hoeveel uur en wat voor soort les heb je gedaan :) ?
3x4 uur newbieles :)

Ok, 2 van de 3x was het wat korter omdat het priveles werd omdat het rustig was. (Voordeel van doordeweeks kunnen :P) In die tijd ga je wel veel harder vooruit imo.

[ Bericht 7% gewijzigd door StM op 02-09-2012 15:11:26 ]
pi_116305651
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 12:31 schreef Perzephone het volgende:

[..]

Karta bedoel je denk ik? Goede verhalen over gehoord, maar heb er zelf geen les gehad.

Op welke plek wil je lessen? :)
ja die bedoel ik, zat aan IJmuiden te denken?
pi_116362436
Morgen even bellen met www.2b-real.com :)
Ik ga zaterdag op vakantie, dus even kijken of ik nu al kan reserveren voor na mijn vakantie :D

Ben er alleen nog niet uit of ik eerst een introductie cursus ga doen, of direct een 3 daagse cursus waar ik mijn IKO krijg.
  maandag 3 september 2012 @ 23:19:27 #33
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_116368970
Krijgen jullie ook vaarregels lessen?

Want mijn ervaring is dat Kitesurfers totaal de regels niet lijken te kennen op het water.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_116369476
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 23:19 schreef ZodiaX het volgende:

Want mijn ervaring is dat Kitesurfers totaal de regels niet lijken te kennen op het water.
Hm heb ik wel gehad, maar heb dan ook zo'n IKO geval. Heb het idee dat het niet veel aan bod komt bij de wat massalere scholen.

In principe let ik meer op het vaargedrag van de ander als ik wil passeren. Hij hoog, ik laag.
pi_116371704
Grmbl kites gaan wel even duren. Of ik moet 3 weken wachten tot de importeur de (laatste?) levering van 2012 materiaal krijgt, of ik moet 7 weken wachten op het 2013 materiaal.

Dan maar wachten 7 weken, maar dat gaat wel een marteling worden :P
pi_116373703
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 23:19 schreef ZodiaX het volgende:

Ik ken de regels, en heb ook niet zo'n problemen met andere kiters. Maar ik zit dan ook niet op extreem drukke spots meestal.

Denk wel dat het iets is wat veel scholen overslaan... slechte zaak.
  dinsdag 4 september 2012 @ 10:36:57 #37
259569 ZodiaX
pi_116376888
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 06:46 schreef Faxie het volgende:

[..]

Ik ken de regels, en heb ook niet zo'n problemen met andere kiters. Maar ik zit dan ook niet op extreem drukke spots meestal.

Denk wel dat het iets is wat veel scholen overslaan... slechte zaak.
Daar komt ook bij dat vooral beginnende kitesurfers hun ogen voornamelijk op de kite hebben staan en niet om hun heen kijken.
Op drukke spots waar je soms wel 100 kitesurfers hebt kan het dan ook gruwelijk mis gaan. Vooral met veel wind als de wat gevorderden hoog gaan springen en beginners moeite hebben met de controle.

Ben zelf windsurfer.

Op zulke spots blijf ik dan ook ver van ze af als het kan.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_116386325
Vandaag les gereserveerd voor het weekend over 3 weken.
Ik ga eerst 2 weken op vakantie.

Zaterdag en zondag dan 2x 3!uur privé les.
Dan mijn IKO certificaat, zodat ik ook alle vaarregels weet en alles veilig zal gaan.
Dan mijn eigen gear kopen en zelf oefenen :D

Zijn er trouwens maanden in het jaar dat er absoluut niet gekite wordt ivm het koude water ?
pi_116386461
De echte diehards gaan gewoon door, desnoods als er sneeuw ligt met snowboard op het strand :P
pi_116386504
Gewoon een kwestie van een goed wetsuit kopen ?

Nja heb ook jaren de nieuwjaarsduik in het IJselmeer gedaan (lees: in je zwembroek 3x in een wak springen :') )
pi_116386536
Of meerdere over elkaar, of een drysuit. Ik heb geen flauw idee hoe koud het gaat zijn, maar mijn doel is wel zo lang mogelijk door te gaan :)

Je moet ook de (hand)schoenen + cap niet vergeten omdat je anders alsnog doodvriest wss :P En anders moet ik dit jaar rond de kerst maar eens het een paar duizend kilometer zuidelijker gaan zoeken.
pi_116387037
Hier een leuk artikel daar over

http://www.unhooked.nl/in(...)t-voordelen-nadelen/
pi_116387149
Klopt. Ik vind een drysuit alleen 1 megagroot nadeel hebben: als je in de problemen komt en je komt bv met een been in een lijn die door je drysuit heen snijd je een gigantisch probleem hebt want dan lig je dus in 1x in steenkoud water en in een pak vol met water. Succes om dan nog naar de kant te komen....

Op KH staat ergens een verhaal van iemand die zo in de problemen is gekomen. Uiteindelijk lijn zonder schade aan pak los kunnen snijden, maar dat had ook heel anders af kunnen lopen.
pi_116387162
Met een 5/3 wetsuit, eventueel onderpak, capuchon, handschoenen en schoenen kan je in principe heel de winter door gaan mits je niet te kouwelijk bent.

Alleen het omkleden is nogal vervelend... dus dit jaar ga ik denk ik wel een drysuit halen.
pi_116387427
Zal de temperatuur nog verschillen tussen het IJselmeer en de Noordzee ?
pi_116387462
Ja, volgens mij blijft de zee warmer? Het ijsselmeer vriest weleens dicht.
pi_116387726
Idd, zeewater is warmer in de winter.
pi_116392222
Hoe vaak moeten jullie eigenlijk de QR trekken? Tijdens mijn laatste les moest ik hem voor het eerst voor het eggie gebruiken. Een combi van hem uit te lucht laten flikkeren + bar los + voorover gevallen met als resultaat een stuurlijn (dacht ik althans) die deels om de kite ging. Dan merk je toch gelijk dat het best wel essentieel is dat je het blindelings kan doen, ondanks dat hier nog niet eens sprake was van een noodsituatie.

[ Bericht 1% gewijzigd door StM op 04-09-2012 19:40:33 ]
pi_116393803
Niet zo vaak. Preventief trekken is niks mis mee trouwens. Liever dat, dan dat je opeens achter de kite vliegt.

Ik heb 'm een paar keer preventief getrokken, en een keer nadat een lesser d'r kite over mijn lijnen liet crashen, en dat was eigenlijk ook meer preventief.

Owja ook een keer nadat een powerlijn knapte. (Niet zo lang nadat die kite over m'n lijnen ging... en het waren nieuwe lijnen... waarschijnlijk waren de lijnen van de andere kite achter de sleeves blijven hangen en hebben zo de boel wat doorgesneden... )
pi_116393886
Ik heb zo gigantisch veel zin in de cursus :D
pi_116393961
Waarschijnlijk is er alleen geen wind :+

Ik kan niet wachten tot mijn kites komen :) Misschien dat ik gewoon nog 1 of 2 extra lessen neem. Hopelijk kan ik dan als ik ze eindelijk heb gelijk gewoon varen 8-)

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:06 schreef Faxie het volgende:
Niet zo vaak. Preventief trekken is niks mis mee trouwens. Liever dat, dan dat je opeens achter de kite vliegt.

Ik heb 'm een paar keer preventief getrokken, en een keer nadat een lesser d'r kite over mijn lijnen liet crashen, en dat was eigenlijk ook meer preventief.

Owja ook een keer nadat een powerlijn knapte. (Niet zo lang nadat die kite over m'n lijnen ging... en het waren nieuwe lijnen... waarschijnlijk waren de lijnen van de andere kite achter de sleeves blijven hangen en hebben zo de boel wat doorgesneden... )
Hehe idd. De boel zat trouwens wel goed in de war en 1 kant kwam ook wat omhoog, met aanlandige wind. Als hij omhoog gegaan was, had het pijnlijk kunnen worden :P
pi_116394206
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 09:20 schreef tong80 het volgende:
Vraagje aan de kenners/liefhebbers. Over vier jaar is het Olympisch. Wat vinden jullie daarvan ? Is het terecht dat het windsurfen erdoor sneuvelt ? Heeft Nederland als watersportland toppers in die sport en/of hebben we eventueel kans op medailles. De Olympisch surfkampioen gaat zich toeleggen op het kitesurfen. Is dat te laat om er iets in te kunnen presteren ?

Youri Zoon en Kevin Langeree zijn jongens die met de besten van de wereld mee kunnen. Kevin was paar jaar terug zelfs wereldkampioen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_116394483
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:14 schreef Patroon het volgende:

[..]

Youri Zoon en Kevin Langeree zijn jongens die met de besten van de wereld mee kunnen. Kevin was paar jaar terug zelfs wereldkampioen.
Youri was vorig jaar wereldkampioen ;)

Maar dat is freestyle, en iets heel anders dan courseracen.

Wat ik wel hoop is dat gemeentes makkelijker spots beschikbaar zullen maken. Want ja, een 'olympische sport' heeft toch meer aanzien dan een stelletje waaghalzen op het water.
pi_116394499
Zijn alleen beide freestylers? :P In het PKRA raceklassement staat de eerste Nederlander op 10..
pi_116394565
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:21 schreef StM het volgende:
Zijn alleen beide freestylers? :P In het PKRA raceklassement staat de eerste Nederlander op 10..
Klassement zal de komende 4 jaar wel erg veranderen. Veel topwindsurfers zullen de overstap naar kiten maken.
  dinsdag 4 september 2012 @ 20:27:01 #56
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_116394798
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 16:42 schreef Faxie het volgende:
Met een 5/3 wetsuit, eventueel onderpak, capuchon, handschoenen en schoenen kan je in principe heel de winter door gaan mits je niet te kouwelijk bent.

Alleen het omkleden is nogal vervelend... dus dit jaar ga ik denk ik wel een drysuit halen.
Mijn methode: handdoek over de autostoel en naar huis. Verwarming op hoog en thuis gekomen vanuit de auto meteen onder een warme douche :P

Maar zolang het niet al te koud is kleed ik me wel om voor ik ga rijden. Wordt het iets minder een beachparty van :P
  dinsdag 4 september 2012 @ 20:27:32 #57
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_116394817

[ Bericht 100% gewijzigd door NoComment op 04-09-2012 20:28:06 (dubbel) ]
pi_116394915
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:27 schreef NoComment het volgende:

[..]

Mijn methode: handdoek over de autostoel en naar huis. Verwarming op hoog en thuis gekomen vanuit de auto meteen onder een warme douche :P

Maar zolang het niet al te koud is kleed ik me wel om voor ik ga rijden. Wordt het iets minder een beachparty van :P
Ik zat al te kijken of je geen hoezen voor je stoel hebt, maar heb nog niet echt wat kunnen vinden. Met een handdoek trekt er toch vocht in je stoel. (En dus risico op schimmelen)
pi_116395629
quote:

[..]

Ja dat gaat bij mij dus nooit gebeuren he... ik ben zuinig op m'n auto...
pi_116396282
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:29 schreef StM het volgende:

[..]

Ik zat al te kijken of je geen hoezen voor je stoel hebt, maar heb nog niet echt wat kunnen vinden. Met een handdoek trekt er toch vocht in je stoel. (En dus risico op schimmelen)
Bij de Halfords kan je van die speciale monteurs hoezen halen voor auto's.
Deze van een soort nepleer en laten geen water door.

Deze worden gebruikt tijdens het klussen, zodat er geen vloeistoffen zoals olie in de bekleding trekken :)
pi_116396343
Daarom dus een waterdichte stoelhoes :P De matten klop ik wel uit en misschien een stuk plastic er onder voor de stoffering :)

quote:
99s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:53 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Bij de Halfords kan je van die speciale monteurs hoezen halen voor auto's.
Deze van een soort nepleer en laten geen water door.

Deze worden gebruikt tijdens het klussen, zodat er geen vloeistoffen zoals olie in de bekleding trekken :)
Hmm dan moet ik daar eens langs gaan :)
pi_116409616
quote:

[..]

In Workum lekker douchen en omkleden op de camping, ideaal :7 Verder ga ik meestal te kiten in onze camper/surfbus en dat is ook erg handig voor omkleden (of zelfs douchen) en meenemen van veel kitegear.
pi_116411908
van den berg en telstar verkopen seat covers zodat je gewoon met je wetsuit in de auto kunt gaan zitten. doe ik meestal wel als ik geen zin heb om me ter plekke om te kleden (daar heb ik dan wel weer een stoffen poncho voor zodat ik het wel warm heb als ik me buiten omkleed).

Anyway, seat cover van mystic kost ergens tussen de 30 en 45 euro, ideaal om over je stoel te doen, stoelverwarming aan.... rrrrrraaaaaaahhhhhh, lekker!
pi_116476224
Morgen van half 2 tot 6 ben ik op Oostvoorne :)
pi_116476340
Heb besloten die 2 cursus dagen over 2 weekenden te verspreiden :)
Heb het nog nooit gedaan, ben bang voor spierpijn op dag 2, dat zou zonde zijn.
pi_116476684
quote:
99s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:05 schreef So_Surreal het volgende:
Heb besloten die 2 cursus dagen over 2 weekenden te verspreiden :)
Heb het nog nooit gedaan, ben bang voor spierpijn op dag 2, dat zou zonde zijn.
Spierpijn zal meevallen na de 1e dag. Na de 2e dag, als je continu met de kite vechtend door het water moet lopen, zal je wel aardig moe zijn en spierpijn krijgen.
pi_116477203
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:11 schreef Faxie het volgende:

[..]

Spierpijn zal meevallen na de 1e dag. Na de 2e dag, als je continu met de kite vechtend door het water moet lopen, zal je wel aardig moe zijn en spierpijn krijgen.
Heb de laatste tijd alleen gevoetbald en 1x per week gezwommen, dus ben niet zoveel gewend :N
Maar nu heb ik 2 weekenden iets leuks te doen :D
  zondag 16 september 2012 @ 12:34:39 #68
381451 HotSummerNight
DM mij voor een date :')
pi_116842941
mss een rare vraag, maar wat kost een basis uitrusting?

natuurlijk eerst lessen volgen, en dan pas kopen.. dat snap ik

ik zit er aan te denken om het ook te gaan doen, wat ben je kwijt voor je hele uitrusting? (kite, board, touwen, harnas, wetsuite... (vergeet ik wat?) )

Thanks

[ Bericht 13% gewijzigd door HotSummerNight op 16-09-2012 12:40:06 ]
Morgen ben ik jarig
Gister had ik sex met een mooiboy
Ik kan 4 vingers in mijn poesje schuiven
alleen echte playerz mogen mij dm'en
  zondag 16 september 2012 @ 13:06:07 #69
259569 ZodiaX
pi_116844173
http://www.telstarsurf.nl/kitesurf/kitesurfset-compleet

Vanaf ongeveer ¤1100, of je moet 2e hands gaan zoeken.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_116849680
Wil je gewoon van begin lente tot eind herfst en bij iedere redelijke wind kunnen varen moet je eerder aan 3000 - 4000 denken incl lessen. Dat is uiteraard wel volledig nieuw en niet expliciet de koopjes aflopen zodat je echt kan kopen wat bij jouw past.

Die kitesets missen bijvoorbeeld de trapeze + wetsuit. En uiteraard is les ook niet gratis.
  zondag 16 september 2012 @ 16:59:15 #71
381451 HotSummerNight
pi_116853692
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 13:06 schreef ZodiaX het volgende:
http://www.telstarsurf.nl/kitesurf/kitesurfset-compleet

Vanaf ongeveer ¤1100, of je moet 2e hands gaan zoeken.
oef, das wel aardig wat... en dan ook nog die trapeze erbij en een wetsuite, dan zit je wel op 1500e ofzo?

is 2de hands een beetje te doen?
Morgen ben ik jarig
pi_116863691
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 16:59 schreef HotSummerNight het volgende:

[..]

oef, das wel aardig wat... en dan ook nog die trapeze erbij en een wetsuite, dan zit je wel op 1500e ofzo?

is 2de hands een beetje te doen?
Ik zou als beginner altijd 2e hands doen. Je moet er toch achterkomen wat je ligt en wat niet. Later weet je beter wat je zoekt in een kite en board en heb je meer materiaalkennis, en dan kan je eventueel voor nieuw kijken.

Voor een kite kan je kijken naar iets van 2-3 jaar oud, voor een board mag het zelfs wel iets ouder zijn.

Omdat je toch over een iets bredere windbereik wilt kiten, zijn 2 kites aan te raden. Een grote en een kleintje. Heel vaak kun je deze 2e hands als set vinden inclusief bar (met lijnen, geen touwen :') ) en dan wellicht al vanaf 600,- ofzo. (Wel de bodemprijs denk ik) Board kan je 2e hands krijgen tussen 200-300 euro, misschien zelfs iets minder. Wetsuit zou ik nieuw kopen ivm pasvorm en pakplassers enzo, voor 100,- heb je wel een basis wetsuit in de aanbieding ergens. Trapeze kan je 2e hands doen, maar is nieuw ook niet overdreven duur voor een beginnersmodel, onder 100,- nog wel. Erg belangrijk voor wetsuit en trapeze is dat het goed zit, dus in een winkel kan je mooi passen.

In principe is dat je basisset. Kunnen nog dingen bijkomen zoals een boardbag, leash, pomp, schoentjes, handschoentjes (voor als het koud wordt) enz.

Een leash moet je overigens wel hebben. Informeer of je die bij de kites krijgt of niet. Zelfde geldt voor de pomp.

Wat is je gewicht? Ik kan wel wat setjes zoeken voor je.

Ow nog een tip: Vermijd marktplaats, en zoek op kitehigh en hanglos. Op marktplaats staat veel ouwe en zelfs gevaarlijke rommel.
  zondag 16 september 2012 @ 20:45:56 #73
381451 HotSummerNight
pi_116864362
Faxie: Thanks, echt super informatie!!!!

Dit jaar ga ik het toch niet meer doen .. financieel ga ik 1000euro ff niet trekken... , volgendjaar mei maar eens kijken of ik wat lessen kan krijgen, daarna maar eens opzoek naar materiaal... eerst maar eens kijken of ik het leuk ga vinden :P
Morgen ben ik jarig
pi_116864718
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 20:45 schreef HotSummerNight het volgende:
Faxie: Thanks, echt super informatie!!!!

Dit jaar ga ik het toch niet meer doen .. financieel ga ik 1000euro ff niet trekken... , volgendjaar mei maar eens kijken of ik wat lessen kan krijgen, daarna maar eens opzoek naar materiaal... eerst maar eens kijken of ik het leuk ga vinden :P
Daar zijn lessen ook geschikt voor ja :Y Om te zien of je het leuk vind :Y (Wat waarschijnlijk wel zo is hoor :P )
pi_116864793
Een tip: Neem geen les voordat je ook financieel de ruimte hebt om spullen te kopen :P Wss zit je 's avonds na je eerste les al te kijken.
  dinsdag 18 september 2012 @ 18:37:46 #76
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_116944690
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 20:51 schreef StM het volgende:
Een tip: Neem geen les voordat je ook financieel de ruimte hebt om spullen te kopen :P Wss zit je 's avonds na je eerste les al te kijken.
Check! :P

Ik zag op Marktplaats wel een interessante advertentie trouwens voor iemand die relatief nieuw spul zoekt: http://link.marktplaats.nl/592861803

Heb zelf ook de Vector en vind het een erg fijne kite, heb al langer een 9 en heb even geleden een 7 erbij gehaald. Jammer alleen dat ik mijn 7m in een paal geparkeerd heb vrijdag grotendeels door eigen stommiteit :') Wordt gelukkig al gerepareerd, maar toch jammer voor een kite die voor het eerst uit de verpakking kwam :'( Het is dat ik al genoeg kosten heb de laatste tijd (kite erbij gekocht, Lowlands, kite gesloopt, APK van de auto..) anders had ik die 11m er zeker bij gehaald :Y
pi_116972014
Ik wilde eigenlijk weten of dames ook aan kiten doen maar heb het net gelezen.

Oorspronkelijk zou ik dit jaar gaan kiten in Blankenberge maar door m'n verstuikte enkel ging dat niet door.

Hopelijk volgend jaar
Werewolf
pi_116979718
Het aandeel vrouwen is niet zo groot.... 20/1 ofzo. Maar schijnt wel iets beter te worden. Vooral meiden die door hun vriend aangestoken worden.
pi_116980631
Ik ga nu naar de Brouwersdam trouwens. Hopelijk poeltje :)

Zwarte Switch Element 11 of zwart/bruine Bandit 4 8. Voor als iemand wilt meeten :P
  donderdag 20 september 2012 @ 18:17:24 #80
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_117032226
Ik ben gisteren naar Kijkdijn geweest, was echt super! Door de windrichting kon je vanaf de officiele kitespot zo naar de zandmotor kiten :) Wel lekker om het keren wat meer te kunnen oefenen op vlak water..

Ondertussen is de 7m weer gemaakt trouwens *O* Nu nog geschikte wind.. -O-
pi_117038742
Misschien zondag of maandag :)
pi_117169251
Ik ga zaterdag voor het eerst kiten :D 3 uur les.
Is er al iets bekend over de weervoorspellingen ?
pi_117178700
quote:
99s.gif Op zondag 23 september 2012 21:09 schreef So_Surreal het volgende:
Ik ga zaterdag voor het eerst kiten :D 3 uur les.
Is er al iets bekend over de weervoorspellingen ?
Dat gaat een weekje windguru'en worden denk ik haha ;)
pi_117178759
Momenteel staat er niet veel voor het weekend, maar dat zal na morgen waarschijnlijk helemaal veranderen als die storm overgetrokken is.
pi_117224561
poeh poeh, was even knallen gisteren op strand Horst! iedereen die met een 9 meter aan het stunten was, heeft nu een kapotte kite of kapotte bar :(
pi_117224667
Eindelijk goede wind, heb ik m'n poot verzwikt :(
pi_117228670
En ik ben vrijdag wezen wakeboarden en ik heb nog nooit zoveel spierpijn gehad :D Handig he met een erg leuke donderdag op komst 8)7

Achja wel een duidelijk signaal dat ik meer moet sporten gewoon :)

[ Bericht 16% gewijzigd door StM op 25-09-2012 12:26:04 ]
pi_117249719
Net even in het donker voor het eerst in mijn leven gevliegerd, met deze 2 lijns matrasvlieger met bar:

http://www.promofolder.nl/nl/winkels/Lidl_G3/matrasvlieger-82337

15-, bij de Lidl...

Maar ik merk dat ik er totaal geen gevoel heb hem loopings maken etc, hij valt dan constant uit de lucht, ondanks dat er veel wind stond bij Schellinkhout die ook erg constant was :N

Zie hierdoor op tegen zaterdag ;(
pi_117249998
Ik denk dat dat eerder een kwaaltje van die vlieger is :P In de lucht houden is echt niet lastig, het is veel lastiger om de vlieger heel precies te bewegen maar grofweg heen en weer laten gaan kan je binnen een paar minuten.
pi_117250108
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:09 schreef StM het volgende:
Ik denk dat dat eerder een kwaaltje van die vlieger is :P In de lucht houden is echt niet lastig, het is veel lastiger om de vlieger heel precies te bewegen maar grofweg heen en weer laten gaan kan je binnen een paar minuten.
Die andere gasten konden het allemaal wel goed ;(
Die lieten hem ook wel eens vallen, maar lang niet zo vaak als ik helaas...
pi_117250222
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:10 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Die andere gasten konden het allemaal wel goed ;(
Die lieten hem ook wel eens vallen, maar lang niet zo vaak als ik helaas...
Ach boeit niet, het gaat erom dat je 'm precies kan sturen, bepaalde manoeuvres kan maken en stabiel kan houden op 1 plek.

Loopen moet je met een kitesurf kite sowieso niet doen in het begin. Nouja dat doe je 1 keer, en dan heb je je lesje wel geleerd :P
pi_117251153
Op 1 plek houden en een beetje links en rechts bewegen (tussen 10 en 2 uur zeg maar) en in de powerzone bewegen ging wel erg goed :o alleen als ik begon met loopen kreeg ik hem niet op tijd terug en crashte hij...
pi_117251160
Of hij maakte 3 loopings en crashte dan.
pi_117251636
Het zou kunnen dat je te ver doortrekt aan 1 kant en de kite dan z'n profiel helemaal verliest. Dat wilt nog wel eens gebeuren met die matrasjes, dan vouwen ze onderhand dubbel.
  dinsdag 25 september 2012 @ 21:55:27 #95
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_117252608
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:29 schreef So_Surreal het volgende:
Of hij maakte 3 loopings en crashte dan.
Niet met een kite doen waarmee je wilt gaan kitesurfen, dan lig je een paar honderd meter verderop namelijk :+

Maar bereid je maar vast voor op een dure hobby, want voor komende zaterdag ziet het er tot nu toe nog wel goed uit (je kunt het pas echt zeggen een dag ervoor, en dan kan het nog wel tegenvallen..) en je raakt gegarandeerd verslaafd dus dan moet er kitesurfspul komen :P

Zo ging het bij mij tenminste :+
pi_117255964
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:38 schreef Faxie het volgende:
Het zou kunnen dat je te ver doortrekt aan 1 kant en de kite dan z'n profiel helemaal verliest. Dat wilt nog wel eens gebeuren met die matrasjes, dan vouwen ze onderhand dubbel.
Ja daar leek het wel op ja, als hij eenmaal zijn duik inzetten kon ik d'r niks meer aan doen.
Ook niet als ik de andere kant op trok...
pi_117256122
Het is maar een klein rotmatrasje, dus grote kans dat je 'm helemaal uit vorm getrokken hebt. Dan fladdert ie als een dood vogeltje naar beneden.

Maar een LEI (Leading Edge Inflatable, kitesurf kite dus) zal daar geen last van hebben ;) Vliegt een stuk anders.
pi_117256298
Nja hij viel niet als een propje naar beneden, maar hij scheerde echt naar beneden :P
Maar we gaan het zien zaterdag of zondag :)
pi_117256439
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 september 2012 23:00 schreef So_Surreal het volgende:
Nja hij viel niet als een propje naar beneden, maar hij scheerde echt naar beneden :P
Maar we gaan het zien zaterdag of zondag :)
Hm vaag... wellicht hingen de lijnen slap waardoor je input teniet gedaan werd?

Nouja vergeten, als je maar weet hoe je moet sturen.
pi_117256893
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 23:03 schreef Faxie het volgende:

[..]

Hm vaag... wellicht hingen de lijnen slap waardoor je input teniet gedaan werd?

Nouja vergeten, als je maar weet hoe je moet sturen.
Nee het kwam wel door mij, hij stond meestal mooi recht in de constance wind...
pi_117256985
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 september 2012 23:11 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Nee het kwam wel door mij, hij stond meestal mooi recht in de constance wind...
Klinkt toch als een stuurfout dan...
pi_117257259
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 23:13 schreef Faxie het volgende:

[..]

Klinkt toch als een stuurfout dan...
Ja daar ben ik ook bang voor ;(
Zit er aan te denken om morgen zelf zo'n vlieger vor 15 euro te kopen.
Dan kan ik misschien nog wat oefenen.

Zou zonde zijn als ik de eerste 3 uur alleen maar ga oefenen met vliegeren denk ik...
pi_117258334
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 september 2012 23:18 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Ja daar ben ik ook bang voor ;(
Zit er aan te denken om morgen zelf zo'n vlieger vor 15 euro te kopen.
Dan kan ik misschien nog wat oefenen.

Zou zonde zijn als ik de eerste 3 uur alleen maar ga oefenen met vliegeren denk ik...
Ze douwen sowieso eerst een trainerkite in je handen.
pi_117279100
Net de intro van de Progression Kitesurf Beginner dvd gekeken :) ziet er tof uit.
Andere die deze dvd ook hebben gezien, die mij kunnen vertellen waar ik deze kan kopen of downloaden ?
pi_117300948
Er is een iPhone app waar ze alles in hebben zitten. Je moet wel per videotje betalen en het is ook duurder als de DVD.
pi_117302414
Ja daar heb ik ook de intro van gezien, maar voor dan ben je snel ¤60-, kwijt, dat vind ik een beetje veel voor een dvd haha
pi_117537397
Het is wel een tijdje windstil hier heh :N
pi_117543223
Beetje wel ja.

Had je nou lessen gehad dit weekend?
pi_117551055
Ja 3 uur. Heb de kite onder controle en kan up en downwind bodydraggen en landen en launchen en self rescue.
Zaterdag de laatste 3 uur les, dan hopelijk leren waterstarten :)
pi_117568623
quote:
99s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:34 schreef So_Surreal het volgende:
Ja 3 uur. Heb de kite onder controle en kan up en downwind bodydraggen en landen en launchen en self rescue.
Zaterdag de laatste 3 uur les, dan hopelijk leren waterstarten :)
Oke veel plezier ;)
pi_117569056
quote:
99s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:14 schreef So_Surreal het volgende:
Net de intro van de Progression Kitesurf Beginner dvd gekeken :) ziet er tof uit.
Andere die deze dvd ook hebben gezien, die mij kunnen vertellen waar ik deze kan kopen of downloaden ?
Soulshop, de webshop van Access kiteboard magazine/Soul media heeft die DVD's onder andere. Kost iets van 20-25 euro. Heb zelfs de intermediate vol. 1 eens gekocht en er veel van geleerd :)
pi_117797354
Vandaag besteld :D !

Zeeko Notus 10 meter (oranje zwart) (2012)

Zeeko Notus 7 meter (groen wit) (2012)

Essence board (maar dan het 2013 model)

Zeeko ultimate bar (2012, is geen 2013 model)

pi_117803168
Vernuftig, maar omslachtig systeem als je het mij vraagt. Ze onderscheiden zich er wel mee :Y
pi_117805118
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 05:20 schreef Faxie het volgende:
Vernuftig, maar omslachtig systeem als je het mij vraagt. Ze onderscheiden zich er wel mee :Y
Wat bedoel je precies met omslachtig systeem :) ?
pi_117814562
Ik vind je safety te complex, van wat ik zo kan beoordelen aan een foto als beginner. Als daar zand in komt en je bent niet zo netjes met het schoonmaken (aka mij) kijk ik niet gek op dat hij blijft hangen bv.

Maar ik heb vandaag de Ozone Catalyst 2013 besteld *O* 8 en 12m. Hopelijk eind volgende week levering. Ik zit in de allereerste batch.
pi_117815156
- oeps -
pi_117815306
Maar hoe is een andere safety anders in zijn werking dan ?
Had met les een kite + bar van core.

Dat was gewoon kwestie van de knop van je afduwen, zo te zien lijkt het hier niet anders te zijn.
pi_117815626
quote:
99s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 15:17 schreef So_Surreal het volgende:
Maar hoe is een andere safety anders in zijn werking dan ?
Had met les een kite + bar van core.

Dat was gewoon kwestie van de knop van je afduwen, zo te zien lijkt het hier niet anders te zijn.
De safety lijkt me prima. Gewoon een standaard push-away safety. Ik weet niet hoe het binnenste mechanisme is, maar de meeste zijn tegenwoordig niet echt gevoelig meer voor zand. Die van Cabrinha daarentegen bijvoorbeeld lijkt me wel gevoelig met al die hefboompjes en pinnetjes.

Dan vind ik de Ozone safety persoonlijk iets minder, door 1 lijn safety verlies je de above-the-bar swivel functie, en de QR zit niet centraal en is een pull systeem. In geval van nood wellicht moeilijk op de tast te vinden, zeker als je vrije hand aan de verkeerde kant van de safety zit. Verder wel mooie bar overigens :)

quote:
99s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 09:44 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met omslachtig systeem :) ?
Sowieso ben ik geen fan van 2 handvatjes. Altijd een klein risico dat je de verkeerde aantrekt. Doe mij maar een clamcleat. Trekken=depower, meer hoef je niet te weten.

Maar ik vind het omslachtig omdat je teveel handelingen hebt voor power/depower. Eerst de handle naar je toe trekken, en vervolgens met de bar alles weer terug duwen.

En het stuk plastic is gelijk de stopperfunctie, en een stopper mag je mi niet van je af kunnen duwen met de bar.

Tevens zorgt dat voor flink wat slijtage op den duur.
pi_117815660
Ik heb m'n Bandit 4 8m te koop gezet overigens.

Even spammen :P

http://www.kitehigh.nl/2ehands/advertentie/7249
pi_117815775
quote:
99s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 15:17 schreef So_Surreal het volgende:

Ik doelde meer op die soort tunnel waar de lijn als hij los is doorheen moet schieten.

@Fax: Ik kan uit ervaring zeggen dat als je niet de push gewent bent de pull niks moeilijker is. Ik heb met lessen de laatste keer het in de praktijk mogen oefenen omdat het mis ging :+
pi_117815898
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 15:29 schreef StM het volgende:

[..]

Ik doelde meer op die soort tunnel waar de lijn als hij los is doorheen moet schieten.

@Fax: Ik kan uit ervaring zeggen dat als je niet de push gewent bent de pull niks moeilijker is. Ik heb met lessen de laatste keer het in de praktijk mogen oefenen omdat het mis ging :+
Op m'n Bandit heb ik ook pull (met klittenband :P), maar push vind ik toch fijner. Pull werkt wel, maar in noodsituaties kan het rottig zijn...
pi_117816020
Dan noem je ook wel wat. :P Klittenband...
pi_117816206
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 15:36 schreef StM het volgende:
Dan noem je ook wel wat. :P Klittenband...
Ja wel een tikkie erger nog ja :') F-One heeft het zelfs nog op de net verschenen Bandit 6.... tja ze geloven in het zandvrije systeem tja...(zal ook wel kosten zijn :P )

Ach het werkt wel hoor.
pi_117817211
Ik ben benieuwd, heb nu 3 dagen gewerkt en moet er nu nóg 9 achter elkaar.
Ga de spullen denk ik het weekend van de 27e pas ophalen denk ik.

Het is wel helemaal in Groningen, maar maak er dan direct een leuk dagje weg van samen met mijn vriendin.
Gaat toch om een hoop geld, dus laat het liever niet opsturen eigenlijk.
pi_117817601
quote:
99s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 16:06 schreef So_Surreal het volgende:
Ik ben benieuwd, heb nu 3 dagen gewerkt en moet er nu nóg 9 achter elkaar.
Ga de spullen denk ik het weekend van de 27e pas ophalen denk ik.

Het is wel helemaal in Groningen, maar maak er dan direct een leuk dagje weg van samen met mijn vriendin.
Gaat toch om een hoop geld, dus laat het liever niet opsturen eigenlijk.
Zeeko's zijn wel goede kites in ieder geval :) Ondergewaardeerd merk.
pi_117817686
Is er trouwens animo voor een Fok kitesurf meet?

Zal wellicht lastig te plannen zijn, want zal een week van te voren moeten hooguit vanwege de windverwachting.

Maar we kunnen wellicht de verwachtingen in de gaten houden voor Ijsselmeer spots ofzo? Dat zal wel centraal zijn voor iedereen?

Nouja eerst animo peilen :P
pi_117817705
Volgens mij heb ik ook wel een knappe prijs.
Was eerst zo'n ¤2400-, voor alles, betaal nu ¤1750-,
pi_117817729
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 16:17 schreef Faxie het volgende:

Zal wellicht lastig te plannen zijn, want zal een week van te voren moeten hooguit vanwege de windverwachting.

Maar we kunnen wellicht de verwachtingen in de gaten houden voor Ijsselmeer spots ofzo? Dat zal wel centraal zijn voor iedereen?

Ik zou wel komen hoor, maar volgens mij is het veel te rustig in dit topic voor zoiets.
pi_117817838
quote:
99s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 16:17 schreef So_Surreal het volgende:
Volgens mij heb ik ook wel een knappe prijs.
Was eerst zo'n ¤2400-, voor alles, betaal nu ¤1750-,
Lijkt me een prima prijs. Board kost je normaal ergens tussen de 400 en 600,-

Kites zijn overjarig, maar 1300-1400,- voor 2 nieuwe kites +bar is dan zeker niet veel nee.
pi_117817855
quote:
99s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 16:17 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Ik zou wel komen hoor, maar volgens mij is het veel te rustig in dit topic voor zoiets.
Nouja ik zie toch meerdere namen langskomen dus wie weet :)
pi_117817963
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 16:20 schreef Faxie het volgende:

[..]

Lijkt me een prima prijs. Board kost je normaal ergens tussen de 400 en 600,-

Kites zijn overjarig, maar 1300-1400,- voor 2 nieuwe kites +bar is dan zeker niet veel nee.
Ja board normaal 599, maar overal ging 35% vanaf :)
Kites zijn 2012 model, maar in februari komt het 2013 model pas uit, dus echt héél oud zijn ze ook weer niet haha :D

Heb ook nog bij mijn kiteschool een 5/3 full wetsuit + impact vest + trapeze + kevlar schoenen voor ¤300-, weten te regelen, dus hele set voor ¤2050-, .

Had met mezelf vooral afgesproken om onder de ¤2000-, te blijven.
pi_117818164
quote:
99s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 16:22 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Ja board normaal 599, maar overal ging 35% vanaf :)
Kites zijn 2012 model, maar in februari komt het 2013 model pas uit, dus echt héél oud zijn ze ook weer niet haha :D

Heb ook nog bij mijn kiteschool een 5/3 full wetsuit + impact vest + trapeze + kevlar schoenen voor ¤300-, weten te regelen, dus hele set voor ¤2050-, .

Had met mezelf vooral afgesproken om onder de ¤2000-, te blijven.
Dat zijn scherpe aanbiedingen hoor!

Impact vest wil ik ook nog wel eens halen. De tricks die ik tegenwoordig oefen zijn van het soort die erg pijnlijk kunnen zijn als het mis gaat :P
pi_117818240
Kitepro.nl overigens?
pi_117818262
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 16:29 schreef Faxie het volgende:
Kitepro.nl overigens?
Ja idd, maar ze gingen stoppen met die webshop en werden leverancier van Zeeko zelf geloof ik.
pi_117825787
quote:

Ik kom zodra ik niet meer een totale afgang ben aka minimaal normaal heen en weer kan varen :P Ik HOOP eigenlijk dat de wind nog een paar knopen zakt vrijdag dan neem ik lekker 's middags vrij. Ik heb al een keer gelest met flink in de 20 knopen maar dat was met een 8 en zolang mn nieuwe cats er niet zijn moet ik het met alleen een 10 doen.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 20:38:12 #136
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_117828756
Ik kom hier niet zo heel vaak kijken, maar als het een keer is dat ik tijd heb kom ik ook wel even langswaaien :)
pi_117949814
quote:

ik heb voor slechtere redenen een paar honderd kilometer gereden om te kiten, dus ja, ik ben er indien mogelijk :)

supertof overigens dat mijn vriendin ook is gaan kiten, heb nu dus een 9 en een 11 tot mijn beschikking :)
pi_117979959
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 10:33 schreef RRD_kiter het volgende:

[..]

ik heb voor slechtere redenen een paar honderd kilometer gereden om te kiten, dus ja, ik ben er indien mogelijk :)

supertof overigens dat mijn vriendin ook is gaan kiten, heb nu dus een 9 en een 11 tot mijn beschikking :)
Hoe vaak ik al niet vol goede moed naar de kust ben gereden om daar vervolgens een uur aan te klooien met een piswindje :r

Aan de andere kant, ik kan nu wel aardig goed low-end varen :P
pi_117990835
Waar kite jij meestal Faxie :) ?
pi_117992295
Wil nog ff 1 keer kiten voor het echt te koud wordt :D

Daarna hopen op genoeg sneeuw deze winter, zodat ik kan snowkiten naast ons huis. Vorige winter helaas veel te weinig gevallen hier..
pi_117992488
quote:
2s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:11 schreef OverRated het volgende:

Daarna hopen op genoeg sneeuw deze winter, zodat ik kan snowkiten naast ons huis. Vorige winter helaas veel te weinig gevallen hier..
Ik vond het 2 weken terug echt niet koud met mijn 5/3 full aan hoor :o
pi_117995234
quote:
99s.gif Op maandag 15 oktober 2012 11:29 schreef So_Surreal het volgende:
Waar kite jij meestal Faxie :) ?
Zeeland ;)
pi_118024776
quote:
2s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:11 schreef OverRated het volgende:

1x? met een 5/3 is het prima hoor. Vrijdag was het een graadje of 12 en niks geen kou. Enigste zwaar kutte is het omkleden erna....
pi_118029805
Faxi kom je ook overal tegen op FB - Fok etc etc ;)
pi_118029841
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 10:22 schreef Mobe het volgende:
Kitehigh.nl ook :D
pi_118032770
quote:
99s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:17 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Ik vond het 2 weken terug echt niet koud met mijn 5/3 full aan hoor :o
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 23:59 schreef StM het volgende:

[..]

1x? met een 5/3 is het prima hoor. Vrijdag was het een graadje of 12 en niks geen kou. Enigste zwaar kutte is het omkleden erna....
Ok, dat valt nog mee dus. Heb ook een 5/3 gelukkig. Misschien morgen even naar Workum of Mirns :)

quote:
99s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 10:24 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Kitehigh.nl ook :D
Ja klopt, zie ik ook overal.
pi_118039405
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 10:22 schreef Mobe het volgende:
Tja :P
pi_118041754
Ben alleen bang datmde 7 en 10M te klein zijn met mijn 94kg
pi_118042482
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:10 schreef So_Surreal het volgende:
Ben alleen bang datmde 7 en 10M te klein zijn met mijn 94kg
Ow weeg je zoveel? :o

Nouja je low end zal niet geweldig zijn dan nee. Je zal pas kunnen varen vanaf een knoop of 17-18 denk ik.
pi_118043445
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:26 schreef Faxie het volgende:

[..]

Ow weeg je zoveel? :o

Nouja je low end zal niet geweldig zijn dan nee. Je zal pas kunnen varen vanaf een knoop of 17-18 denk ik.
Eerst hier even mee kiten, waterstart maken en een aantal uur varen, dan mijn quiver maar uitbreiden met een grotere kite voor rustigere dagen, het liefst ook een Zeeko die op dezelfde bar past.

Verwacht wel wat kilo af te vallen, maar dat zullen er hooguit 6 zijn met mijn lengte van 1.90M
pi_118043481
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:45 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Eerst hier even mee kiten, waterstart maken en een aantal uur varen, dan mijn quiver maar uitbreiden met een grotere kite voor rustigere dagen, het liefst ook een Zeeko die op dezelfde bar past.

Verwacht wel wat kilo af te vallen, maar dat zullen er hooguit 6 zijn met mijn lengte van 1.90M
Ze hebben bij Zeeko een low-end serie ;)
pi_118043640
Heb ook wel een groot board van 138, zal dat iets helpen ?
pi_118044139
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:50 schreef So_Surreal het volgende:
Heb ook wel een groot board van 138, zal dat iets helpen ?
Zal ook aan de breedte liggen en de rocker.

Nouja je moet er zelf gewoon achter komen hoe je low end is ;)
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:19:53 #155
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_118052392
Net terug van het kiten (okok, ook al een half uur onder de douche gestaan om alle spullen weer zout en zandvrij te krijgen) maar holy fúck wat een wind stond er :D Met m'n 9m2 heb ik al niet vaak gehad dat ik em moest depoweren, maar ben nu voor het eerst met m'n 7m2 het water op geweest en met de volledige power kon ik em dus niet houden :P

Het was ook niet voor mietjes vandaag, want behalve de harde wind was die ook nog eens behoorlijk vlagerig en er zaten soms golven tussen dat ging helemaal nergens meer over >:)

Nu nog maar ff naar de AH rennen voor een bliepmaaltijd, want daar had ik gisteren natuurlijk weer net niet aan gedacht.. :')
pi_118054806
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 20:19 schreef NoComment het volgende:
Net terug van het kiten (okok, ook al een half uur onder de douche gestaan om alle spullen weer zout en zandvrij te krijgen) maar holy fúck wat een wind stond er :D Met m'n 9m2 heb ik al niet vaak gehad dat ik em moest depoweren, maar ben nu voor het eerst met m'n 7m2 het water op geweest en met de volledige power kon ik em dus niet houden :P

Het was ook niet voor mietjes vandaag, want behalve de harde wind was die ook nog eens behoorlijk vlagerig en er zaten soms golven tussen dat ging helemaal nergens meer over >:)

Nu nog maar ff naar de AH rennen voor een bliepmaaltijd, want daar had ik gisteren natuurlijk weer net niet aan gedacht.. :')
Ik ga nog eens een waveboard halen. Ik vind het stiekem toch wel erg gaaf om in de golven te spelen.

Alleen tricks gaan niet echt meer, veels te lastig timen. En bij een crash heb je een probleem.
pi_118081659
ik ben gisteren wel geweest maar durfde het met een 10m net niet aan. De wind zelf was het probleem niet zo maar en af toe kon hij toch wel heel erg aantrekken en stoten. Nu heb ik met 110 kg (2.06m) een aardig contragewicht, maar de enigste die met meer dan 8m bezig was, was een duitser die de gekste dingen overhoop haalde...

Eind deze week of begin volgende week komen m'n 8 & 12....
pi_118159712
pfff, gisterenavond zag het er nog ok uit, maar de voorspelling van vanochtend is gewoon crap! jammer dat ik hiervoor een vrije dag genomen heb...

wordt dus weer zoiets:
pi_118172814
Ik vind de vooruitzichten van de hele komende week waardeloos...
pi_118177086
SurfABC heeft het over 20 knopen in Zeeland zondag eind van de middag.

Nu is daar op alle andere sites niks over te vinden nog, maar die kerel van surfABC heeft wel vaak gelijk...
pi_118178416
Lessen vandaag ging weer niet door wegens te weinig wind.
Nu hopelijk zondag na een nacht doorhalen ivm het Amsterdam Dance Event :')
pi_118178476
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 08:33 schreef RRD_kiter het volgende:
pfff, gisterenavond zag het er nog ok uit, maar de voorspelling van vanochtend is gewoon crap! jammer dat ik hiervoor een vrije dag genomen heb...

wordt dus weer zoiets:
[ afbeelding ]
Bij mij ook hetzelfde, ook vrij genomen en gewoon niks :N
pi_118178485
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 16:58 schreef Faxie het volgende:
SurfABC heeft het over 20 knopen in Zeeland zondag eind van de middag.

Nu is daar op alle andere sites niks over te vinden nog, maar die kerel van surfABC heeft wel vaak gelijk...
Wat zegt hij over Noord-Holland :D ?
pi_118178510
*wilt zijn Catalysts zodat hij ook bij 16-17 knopen aan de gang kan. En bij 25 knopen ook :D*
pi_118181646
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 17:32 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Wat zegt hij over Noord-Holland :D ?
Daar is het niet veel....

Kijk anders even op surfabc.nl ;)
pi_118317044
deze is toch geniaal:

pi_118325407
Is dat nou een 3lijner uit het jaar 0? :P

Dit weekend wind *O* Waarschijnlijk naar Brouwersdam, daar is een evenement :)
pi_118325654
Zaterdag mijn spullen ophalen :D
pi_118337936
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:19 schreef Faxie het volgende:
Is dat nou een 3lijner uit het jaar 0? :P

Dit weekend wind *O* Waarschijnlijk naar Brouwersdam, daar is een evenement :)
check hoe de lijnen vastgemaakt zijn (door de kaart designer, neem ik aan)...
lijkt me niet goed om je uptime aan te geven, eerder down time.
van het weekend is er inderdaad man of the dam, maatje van me doet mee.

denk dat ik of ga kijken of naar ijmuiden of zo rij om zelf het water op te gaan.
pi_118338026
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:25 schreef So_Surreal het volgende:
Zaterdag mijn spullen ophalen :D
chill! zal het gemist hebben maar wat ga je halen?
pi_118338680
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:49 schreef RRD_kiter het volgende:

[..]

chill! zal het gemist hebben maar wat ga je halen?
Zeeko Notus 12 + 10M (2012)
Essence 2013 board
Zeeko ultimate bar (2012)
5/3 wetsuit Wanna
Kevlar schoenen
Impact vest
Trapeze

Dan is het geld weer op haha :D 2.000 aan spullen.
pi_118339073
Bah, maar dan ben je inderdaad goed voorzien! waarom kies je eigenlijk die 2 maten? liggen wel heel dicht bij elkaar
pi_118343195
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:14 schreef RRD_kiter het volgende:
Bah, maar dan ben je inderdaad goed voorzien! waarom kies je eigenlijk die 2 maten? liggen wel heel dicht bij elkaar
Weeg 95kg, wil er daarna nog een grotere bij kopen...
pi_118351766
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:46 schreef RRD_kiter het volgende:

[..]

check hoe de lijnen vastgemaakt zijn (door de kaart designer, neem ik aan)...
lijkt me niet goed om je uptime aan te geven, eerder down time.
van het weekend is er inderdaad man of the dam, maatje van me doet mee.

denk dat ik of ga kijken of naar ijmuiden of zo rij om zelf het water op te gaan.
Ah tuurlijk, de kite zit verkeerd om :P
pi_118356845
Maar potentiele Fok meet bij Man of the Dam? :)
pi_118358384
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:22 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Weeg 95kg, wil er daarna nog een grotere bij kopen...
Ik weeg nu nog iets zwaarder, maar 95 is wel m'n streefgewicht. Maar ik pak de 8 en 12 en wss in de toekomst nog iets van een 16m. Ik durf met een 10m iig niet de lucht in bij 25+ knopen.
pi_118359037
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 00:14 schreef StM het volgende:

[..]

Ik weeg nu nog iets zwaarder, maar 95 is wel m'n streefgewicht. Maar ik pak de 8 en 12 en wss in de toekomst nog iets van een 16m. Ik durf met een 10m iig niet de lucht in bij 25+ knopen.
Met dat gewicht niet? Ik ga met 80 kilo met m'n 11 nog in 25 knopen.... tot 30 kan ik 'm wel houden, maar daar word je niet vrolijk van.
pi_118359173
Ik ben beginner he ;) Net als So_Surreal.
pi_118360998
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 00:36 schreef StM het volgende:
Ik ben beginner he ;) Net als So_Surreal.
Ow ok, was me even ontschoten.

Maarja als je overpowered dreigt te zijn, dan is het een kwestie van board goed dwarszetten met je hakken. Daar kweek je overigens goede bovenbenen mee :P

Overigens ben ik ook niet echt goed ofzo hoor. Ben het beginnerstadium wel ruim voorbij, maar mij zie je nog geen handlepasses doen ofzo ;)

Ben wel met m'n eerste uithaakpogingen bezig. Hopelijk dit weekend weer.

En probeer langzaam aan te loopen, eerst de backroll kiteloop en de darkslide. Tot nu toe crash ik telkens ;(
pi_118361066
Mja ik ben ook niet zo zeer bang voor de 'gewone' wind maar vaak heb je toch wat vlagen en als je op zo'n moment een fout maakt wordt je toch wel heel hard afgestraft :)

En ik ben nog aan het leren te waterstarten ;)
pi_118362513
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 00:14 schreef StM het volgende:

[..]

In de beginners tijd zal ik toch nog niet echt vaak varen met 25+, en als ik dat al doe zal ik de 7 er wel bij pakken :)
Dagen tussen 18 en 25 de 10 denk ik, en alles wat daar onder zit misschien iets van een 14 meter ?
pi_118362518
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 01:48 schreef Faxie het volgende:

[..]

Ow ok, was me even ontschoten.

Maarja als je overpowered dreigt te zijn, dan is het een kwestie van board goed dwarszetten met je hakken. Daar kweek je overigens goede bovenbenen mee :P

Overigens ben ik ook niet echt goed ofzo hoor. Ben het beginnerstadium wel ruim voorbij, maar mij zie je nog geen handlepasses doen ofzo ;)

Ben wel met m'n eerste uithaakpogingen bezig. Hopelijk dit weekend weer.

En probeer langzaam aan te loopen, eerst de backroll kiteloop en de darkslide. Tot nu toe crash ik telkens ;(
Is het ondanks de crashes nog wel leuk om progressie te maken :) ?

Dat lijkt mij echt het toffe van kitesurfen, om net als met skateboarden steeds nieuwe tricks te leren :D
pi_118363874
quote:
99s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 07:18 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Dat lijkt mij echt het toffe van kitesurfen, om net als met skateboarden steeds nieuwe tricks te leren :D
jazeker, crashen hoort er bij en is eigenlijk ook best leuk (impactvest is dan wel fijn) en des te groter de kick als het plots wel lukt.
pi_118363908
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 23:44 schreef Faxie het volgende:
Maar potentiele Fok meet bij Man of the Dam? :)
goeie, wie gaat er allemaal, ik zou in principe alleen zaterdag kunnen gaan, zondag zelf kiten!
pi_118363958
Wanneer is dat man of the dam :) ?
pi_118364148
komend weekend!
pi_118365326
Hmm heb dan al beloofd uit eten te gaan met vriendinlief en overdag ook iets liefs te doen :P

Wat gaat er allemaal gebeuren dan...
pi_118366931
http://www.natural-high.n(...)man-of-the-dam-2011/

lijkt me toch iets liefs en origineels, het gaat er toch niet om wat je precies doet, zolang je het samen doet. En dit is absoluut een leuk uitje. Al die burgers vinden dan dat je naar de dierentuin moet gaan of shoppen net als die andere 6 miljoen stelletjes...je kunt beter lekker romantisch aan het water zijn, een actieve sport bekijken in een gezellige community. Op de terugweg ga je dan gezellig uit eten ergens,na een dagje uitgewaaid te hebben.

het is maar hoe je het brengt!
pi_118370905
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:11 schreef RRD_kiter het volgende:

lijkt me toch iets liefs en origineels, het gaat er toch niet om wat je precies doet, zolang je het samen doet. En dit is absoluut een leuk uitje. Al die burgers vinden dan dat je naar de dierentuin moet gaan of shoppen net als die andere 6 miljoen stelletjes...je kunt beter lekker romantisch aan het water zijn, een actieve sport bekijken in een gezellige community. Op de terugweg ga je dan gezellig uit eten ergens,na een dagje uitgewaaid te hebben.

Smooth :P
pi_118370948
quote:
99s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 07:18 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Na een goede crash krijg ik altijd een lachkick, en nog meer als het dan plots wel lukt :D
pi_118370983
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 09:28 schreef RRD_kiter het volgende:

[..]

goeie, wie gaat er allemaal, ik zou in principe alleen zaterdag kunnen gaan, zondag zelf kiten!
Zaterdag of zondag. Ligt aan de wind. Ziet er nu naar uit dat het zaterdag wordt.

Ik ga daar zelf ook gewoon het water op.
pi_118372638
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:11 schreef RRD_kiter het volgende:

Ik ga het toch gewoon proberen :')
Eerst zou ze al met me mee gaan naar Groningen om mijn spullen op te halen, maar dat ga ik al zelf doen :P
pi_118381288
Als het ff kan ga ik zaterdag maar eens een leuk aantal uurtjes proberen te waterstarten... De laatste keer was ik er bijna :)
pi_118382678
Ik ga hetzelfde doen, hopelijk laat de wind het toe :)
pi_118385851
Wooot mn catalysts zijn binnen, zaterdag ophalen :D
pi_118385868
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:08 schreef StM het volgende:
Als het ff kan ga ik zaterdag maar eens een leuk aantal uurtjes proberen te waterstarten... De laatste keer was ik er bijna :)
mooi man, dadelijk komt het moment dat het lukt en dan denk je wow...vervolgens het moment dat je gewoon rond kan kijken tijdens het kiten...en dan je eerste lekkere bochtenwerk...en dan je eerste sprong...en wat verder komt weet ik ook nog niet :)
pi_118386042
Ik zit er sterk aan te denken om met oud en nieuw Tarifa op te zoeken (via KiteActive dus gelijk met begeleiding) om een weekje te kunnen knallen en zodat het wat sneller gaat. :D Wel is het atm vol maar ze zijn aan het kijken of ze nog meer plekken kunnen organiseren :) Grotere toeloop dan verwacht.

Ik vraag me trouwens wel af of ik dat lichamelijk ga overleven :')
  woensdag 24 oktober 2012 @ 21:09:24 #198
259569 ZodiaX
pi_118389339
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 20:02 schreef RRD_kiter het volgende:

[..]

mooi man, dadelijk komt het moment dat het lukt en dan denk je wow...vervolgens het moment dat je gewoon rond kan kijken tijdens het kiten...en dan je eerste lekkere bochtenwerk...en dan je eerste sprong...en wat verder komt weet ik ook nog niet :)
Dat is eigenlijk het gevaarlijke aan beginners bij het kitesurfen.
Ze zitten constant naar de kite te kijken ipv om hun heen naar andere watersporters.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_118391482
Ik doe m'n best om niet die vervelende beginner te zijn door oa naar rustige spots te gaan en goed op te letten, maarja ik blijf een beginner. Als er iemand aan komt stop ik in principe ook en breng de kite naar een plek die mij logisch lijkt of iig stabiel proberen te houden zodat de ander er op kan anticiperen.
pi_118427504
Das gewoon goed...mijn beginnerstijd ligt nog vlak achter me, maar zo deed ik het ook. en nu draai ik wel als ik een beginner zie of zorg dat ik achter hem langs ga zodat de beginner downwind kan gaan (vond ik als beginner makkelijker dan meer te edgen). toch fijn als mensen beetje rekening houden met elkaar, ik vaar liever een extra rakje dan iemand klem te varen.
pi_118433152
Mijn spullen zijn binnen :D
pi_118435959
Als het goed is zijn vandaag mijn spullen opgehaald bij de importeur, maar heb nog geen bevestiging gehad. Krijg ze zaterdag :D (Kon ook vandaag ook maar dan moest ik er speciaal voor heen).
pi_118436280
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:38 schreef StM het volgende:
Als het goed is zijn vandaag mijn spullen opgehaald bij de importeur, maar heb nog geen bevestiging gehad. Krijg ze zaterdag :D (Kon ook vandaag ook maar dan moest ik er speciaal voor heen).
Ik ben er speciaal zo'n 350km voor gereden vandaag :')

Had niet zo'n zin om 1750-, euro aan spullen op te laten sturen door iemand die ik niet echt ken en ook geen webshop heeft...
pi_118436514
Hehehehe snap ik, maar dan kan je beter zoals ik doe afspreken op de kitespot zodat je het gelijk in kan weiden ;)
pi_118440699
quote:
99s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 20:48 schreef So_Surreal het volgende:
Gefeliciteerd :D
pi_118440808
quote:
99s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 20:48 schreef So_Surreal het volgende:
Nice! Nu de hele dag ernaar kijken terwijl je wacht op wind :P

Wat is het geworden?
pi_118448406
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:04 schreef OverRated het volgende:

[..]

Nice! Nu de hele dag ernaar kijken terwijl je wacht op wind :P

Wat is het geworden?
Zeeko Notus 7 + 10 (komt latere nog een grotere voor hogere low end) + Zeeko ultimate bar + Essence board (136 geloof ik) :)

Wetsuit + trapeze + kevlar schoentjes en impact vest komt morgen :D
pi_118474091
Waarom zit ik tegen mezelf te zeggen dat drysuits helemaal niet zo heel duur zijn en dat als je toch bezig bent je dat ook nog wel kan overwegen...

8)7

*kijkt naar de tempverwachting*
pi_118494958
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 07:11 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Zeeko Notus 7 + 10 (komt latere nog een grotere voor hogere low end) + Zeeko ultimate bar + Essence board (136 geloof ik) :)

[ afbeelding ]

Wetsuit + trapeze + kevlar schoentjes en impact vest komt morgen :D
Ziet er top uit! :D
pi_118529938
Kiten bij 7 graden is heel wat minder grappig als dat je van te voren inschat. Brr wat is het kouder geworden in 2 weken tijd.
  zondag 28 oktober 2012 @ 16:31:13 #211
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_118541402
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 12:11 schreef StM het volgende:
Kiten bij 7 graden is heel wat minder grappig als dat je van te voren inschat. Brr wat is het kouder geworden in 2 weken tijd.
En eerder donker.. Was niet thuis vandaag en had wat vertraging met naar huis gaan, dus het werd al een twijfelgevalletje. En toen bedacht ik me dat het een uur éérder donker wordt, dus zou uiteindelijk nog twee uur hebben inclusief spullen pakken, erheen rijden, de boel opzetten... Nou ja, niet meer gegaan dus :(
pi_118542833
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 16:31 schreef NoComment het volgende:

[..]

En eerder donker.. Was niet thuis vandaag en had wat vertraging met naar huis gaan, dus het werd al een twijfelgevalletje. En toen bedacht ik me dat het een uur éérder donker wordt, dus zou uiteindelijk nog twee uur hebben inclusief spullen pakken, erheen rijden, de boel opzetten... Nou ja, niet meer gegaan dus :(
Hier ook...

Ach van de week kan ik gelijk na m'n werk doorrijden. Morgen maar eens naar Borssele :)
  zondag 28 oktober 2012 @ 20:41:35 #213
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_118552473
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 17:03 schreef Faxie het volgende:

[..]

Hier ook...

Ach van de week kan ik gelijk na m'n werk doorrijden. Morgen maar eens naar Borssele :)
Na werk kan ik op z'n vroegst half 5 bij het water zijn. Half 6 is het zonsondergang... :(
pi_118552601
Tvptjr! Wil het ook gaan doen :p eerst maar wat kracht training en afvallen ;)
pi_118552604
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 20:41 schreef NoComment het volgende:

[..]

Na werk kan ik op z'n vroegst half 5 bij het water zijn. Half 6 is het zonsondergang... :(
Da's wel klote ja...

Ik heb nu 2 weken gunstige werktijden. 't Mag ook wel een keer...
pi_118552642
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 20:43 schreef larry_flynt het volgende:
Tvptjr! Wil het ook gaan doen :p eerst maar wat kracht training en afvallen ;)
Kitesurfen is niet perse zwaar voor je lichaam hoor. Ligt er maar aan wat je doet en in welke condities ;)
pi_118553733
Mwua :P Maar er speciaal voor hoeven trainen hoeft niet echt nee. Afvallen gaat vanzelf :P
pi_118554549
Als je van te voren wat gewicht verliest, kun je wel wat kleinere kites pakken. Scheelt wat geld en is leuker :D
pi_118565681
Ik moet zeggen dat ik wel spierpijn heb in mijn benen, buik en kont van 2.5 uur waterstart oefenen :')
Kan het nog steeds niet, maar was ook amper te doen met een 17 meteren amper wind.
pi_118566346
Poeh, koud gisteren in ijmuiden! wel goed stevig briesje!
pi_118566372
Ik ben gisteren na voetbal nog even naar Schellinkhout geweest, maar niet het water op geweest.
Wilde mijn Zeeko Notus voor het eerst laten vliegen, maar zat vet te kutten :N

Kreeg de pomp niet eens goed vast met dat balletje, zat te pompen terwijl de kite verkeerd om lag, aan het pompen terwijl de deflate nog open stond, extensions zaten er nog aan, lijnen compleet in de knoop door die extensions.

Zou ook al sneller donker worden, dus besloten toen ik alles goed had de hele zaak op de ruimen en de volgende keer wanneer ik met mijn koppie d'r bij was op mijn gemak voor het eerst alleen te launchen met deze kite.
pi_118588920
quote:
99s.gif Op maandag 29 oktober 2012 08:32 schreef So_Surreal het volgende:
Ik ben gisteren na voetbal nog even naar Schellinkhout geweest, maar niet het water op geweest.
Wilde mijn Zeeko Notus voor het eerst laten vliegen, maar zat vet te kutten :N

Kreeg de pomp niet eens goed vast met dat balletje, zat te pompen terwijl de kite verkeerd om lag, aan het pompen terwijl de deflate nog open stond, extensions zaten er nog aan, lijnen compleet in de knoop door die extensions.

Zou ook al sneller donker worden, dus besloten toen ik alles goed had de hele zaak op de ruimen en de volgende keer wanneer ik met mijn koppie d'r bij was op mijn gemak voor het eerst alleen te launchen met deze kite.
Ach dat soort dingen gaan op een gegeven moment vanzelf. 't Wordt net zo normaal als je kleren aantrekken ;)
pi_118589085
Iemand trouwens nog tips voor handschoenen? :P En hoe dik is aan te raden? :)
pi_118589359
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:53 schreef StM het volgende:
Iemand trouwens nog tips voor handschoenen? :P En hoe dik is aan te raden? :)
Ik heb 3 milimeter.
Belangrijk dat wanneer je in je handen knijpt zeg maar, dat de handschoen bij je handpalm niet gaat rollen of dubbel gaat staan.
Daardoor heb je minder grip op je bar en krijg je op den duur last van je onder armen...

Heb via mijn leraar voor 16 euro mooie handschoentjes gekocht :)
pi_118589421
Ik vrees eerder dat het lastig gaat worden om überhaupt passende te vinden met mijn kolenschoppen... :P
pi_118633731
Vanavond om 20:25 op Nederland 3 Je zal het maar zijn:

http://www.tvgids.nl/arti(...)len_over_hun_passie/

Dorian zit er ook in, misschien komen d'r nog een paar mooie beelden voorbij
pi_118703830
Twijfel twijfel. Wil ik een ION Fuse drysuit kopen moet ik dat nu beslissen want er is er nog welgeteld 1 in mijn maat in NL. Er komt _wss_ nog wel een 2e batch maarja wanneer.

Eigenlijk vind ik het nog te vroeg, maar ik wil ook niet 3 maanden straks moeten stoppen.
pi_118705659
3 Maanden zal je niet hoeven te stoppen hoor. Ik was vorig jaar 8 weken uitgeschakeld ofzo.

Gisteren viel de wind weg toen ik lang de dijk terugliep naar het strandje op Borssele. Kite fladderde uit de lucht en zo op de geasfalteerde rotsen...*poef* ;(

Scheur in de LE van 40 cm en scheur in de bladder...

Kite is nu bij de kitedokter.

Wel jammer, ding was nog gloednieuw ;(
pi_118706031
8 weken te lang wat mij betreft :P En wat extra comfort zodat je langer op het water kan blijven vind ik ook niet verkeerd. Ik kan ook nog een gul pakken, maar die zien er zo overal achtig uit....

Wel zonde van die Switch, maar wel exact de reden waarom mij sterk is geadviseerd het niet te doen en ik toch voor Ozone gegaan ben. Hoewel die het ook misschien niet overleefd had hoor.
pi_118706299
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 14:42 schreef StM het volgende:
8 weken te lang wat mij betreft :P En wat extra comfort zodat je langer op het water kan blijven vind ik ook niet verkeerd. Ik kan ook nog een gul pakken, maar die zien er zo overal achtig uit....

Wel zonde van die Switch, maar wel exact de reden waarom mij sterk is geadviseerd het niet te doen en ik toch voor Ozone gegaan ben. Hoewel die het ook misschien niet overleefd had hoor.
Uhm, daar was geen enkele kite tegen opgewassen hoor :') Messcherpe randen op die rotsen.

Ik vind de kite zelfs rottig oprollen omdat die LE zo verschrikkelijk dik is uitgevoerd :P

Overigens heb ik Ozones ook eens uitvoerig bekeken, en Switch is net zo degelijk. Wat de boer niet kent vreet ie niet, en als het goedkoop is zal het wel slecht zijn.... (Maar ondertussen pakken winkels en tussenhandel zo 50% op de prijs van een kite)
pi_118706595
Mwua ik denk dat ik een redelijke goede deal voor die ozones heb gehad. (Dat weet ik eigenlijk wel zeker :P) Over een jaar of 2 als ik weet waar ik op moet letten ga ik weleens kijken naar merken als Switch. Als beginner heb ik bewust op safe gespeeld :)
pi_118706788
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 14:58 schreef StM het volgende:
Mwua ik denk dat ik een redelijke goede deal voor die ozones heb gehad. (Dat weet ik eigenlijk wel zeker :P) Over een jaar of 2 als ik weet waar ik op moet letten ga ik weleens kijken naar merken als Switch. Als beginner heb ik bewust op safe gespeeld :)
Da's niet onverstandig nee ;)

Bij Switch is het namelijk wel zo dat je zelf alles online regelt. Ze schijnen wel een heel goede service te hebben, (sturen mij een setje lijnen op, omdat ze doorgesneden waren door een andere kite. Lijnen zijn officieel niet op voorraad momenteel...) maar het is natuurlijk anders dan even de winkel binnen lopen.
pi_118707797
Dan is iemand die ze zelf ook gebruikt rechtstreeks op zn mobiel kunnen bellen toch handiger bij een probleem of een vraag :P Is het trouwens wel normaal dat lijnen zo snel kapot gaan? Als ik zie wel krachten ze moeten kunnen hebben...
pi_118714607
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:39 schreef StM het volgende:
Dan is iemand die ze zelf ook gebruikt rechtstreeks op zn mobiel kunnen bellen toch handiger bij een probleem of een vraag :P Is het trouwens wel normaal dat lijnen zo snel kapot gaan? Als ik zie wel krachten ze moeten kunnen hebben...
Lijnen die onder spanning over elkaar heen schuren worden plaatselijk zeer warm. Dyneema heeft een smeltpunt van slechts 150 graden. Dus dan zijn ze zo door hoor.

Afgezien van dat soort ongelukjes gaan lijnen op zich heel lang mee hoor, jaren zelfs. Alleen bij het uitrollen wel altijd even voelen of er geen knoopjes in zitten of de mantel iets gescheurd is.

Ik kreeg vandaag trouwens nog een belletje van de reparateur. Hij had de kite bekeken vandaag en het komt helemaal goed. De bladder laat ik dicht sealen, kost minder dan een nieuwe. Sealen kost 35,- en dan nog de kosten voor het naaiwerk... zal tegen de 85,- aan zitten denk ik.

Hij had nog geen Switch kites van dichtbij gezien, en hij was heel erg onder de indruk van de bouwkwaliteit. Een van de betere die hij ooit gezien had. En hij repareert al kites sinds 99, dus dat zegt wel wat ;) Was wel grappig om te horen.
pi_118714767
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:39 schreef StM het volgende:
was hier niet laatst dat filmpje waar ze een metertje tussen de lijn gezet hadden om de krachten op de lijnen te meten..(of op hanglos of kitehigh)...qua krachten viel me dat reuze mee. binnenste lijnen meer dan buitenste, en die buitenste lijnen piekten misschien op de 15 kg tijdens het kiten. wind condities kon je niet echt zien maar was niet spectaculair geloof ik. dat viel me enorm mee!
pi_118715126
quote:
Idd zag het ook.

Lijnen zijn overbemeten, maar da's goed ook natuurlijk. Niet iedereen weegt 75 kg, en pieken moeten ook opgevangen worden uiteraard.
pi_118751349
Wat voor schoentjes gebruiken jullie, met name als het straks veel kouder is? Ik heb wel lage zomerschoentjes, maar die zijn meer tegen de rotzooi dan tegen de kou. Ik twijfel tussen 3 en 6 mm voor hoge winter schoentjes.
pi_118751671
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:34 schreef StM het volgende:
Wat voor schoentjes gebruiken jullie, met name als het straks veel kouder is? Ik heb wel lage zomerschoentjes, maar die zijn meer tegen de rotzooi dan tegen de kou. Ik twijfel tussen 3 en 6 mm voor hoge winter schoentjes.
Ik heb lage zomerschoentjes, en voor de winter gaan daar neopreen sokjes onder.

Werkt prima voor mij :)
  zaterdag 3 november 2012 @ 17:35:46 #240
259569 ZodiaX
pi_118778842
Hurricane Sandy houd niet iedereen tegen.

http://ht.cdn.turner.com/(...)cnn_512x288_550k.mp4
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_118778927
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:34 schreef StM het volgende:
3mm hoog van Mystic geloof ik, zijn prima.
pi_118940057
Zo, morgen EINDELIJK weer tijd om het water op te gaan. Lijkt me een prima dagje voor de 8 :)
pi_118951232
Mij nu echt te koud, maar veel plezier ;)

Youri naar Best trouwens, ondanks dat z'n broer importeur is, had ik het niet verwacht :o Maar hij had een hele goede deal gemaakt hoorde ik. En veel mogelijkheid om de kites door te ontwikkelen.
  vrijdag 9 november 2012 @ 14:22:29 #244
259569 ZodiaX
pi_119016299
Nambia, Luderitz speed strip.

Kite en windsurfer.

Gisteren trouwens weer een wereldrecord verbroken bij het windsurfen op die plek.
91.94 km/h gemiddeld, 95.26 km/h top.
http://www.gps-speedsurfing.com/?mnu=user&val=110748&uid=412

Hopelijk brengen we het wereldrecord snel weer terug naar NL.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_119059918
quote:
Windsurfen terug op olympisch programma

DUBLIN (ANP) - Dorian van Rijsselberghe kan toch als windsurfer zijn olympische titel bij Rio 2016 verdedigen. Tijdens de algemene vergadering van de internationale zeilfederatie ISAF, zaterdag in Ierland, werd het windsurfen met een meerderheid aan stemmen terug op het olympisch programma geplaatst.

In mei van dit jaar kreeg het kitesurfen, met board en een vlieger, tot ieders verrassing nog de voorkeur binnen het ISAF-bestuur. Die keuze leidde binnen en buiten de zeilwereld tot de nodige kritiek.

Van Rijsselberghe had zich na zijn gouden medaille in Londen al neergelegd bij het verlies van de olympische status van het windsurfen. Vol enthousiasme, ambitie en vertrouwen stapte hij over naar het kitesurfen. Bij zijn debuut tijdens het WK vorige maand voor de kust van Sardinië eindigde hij op de 13e plaats in de B-groep.
pi_119060474
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 18:26 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Jep, toch raar hoe dat gaat.. Zat sporters die met hun trainingsprogramma waren begonnen e.d.

http://www.surfertoday.co(...)o-2016-olympic-games

zaterdag 10 november 2012 @ 18:46:09 #247
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_119060590
Ja volslagen belachelijk. Er zijn mensen dus nu geruïneerd omdat ze al veel geld gestoken hebben in de overstap naar of de voorbereiding op een Olympisch avontuur met kitesurfen.

Voor Dorian zal het allemaal wel mee vallen, maar niet iedereen heeft zijn mogelijkheden.
  dinsdag 13 november 2012 @ 23:50:09 #248
259569 ZodiaX
pi_119187232
Kitesurfen is gewoon nog niet klaar voor Olympische spelen, het is veel meer een freestyle sport dan race sport.
Daarbij zijn er erg weinig professionele top kitesurfers in slalom.

Terechte beslissing, maar men had eerst goed moeten nadenken voordat ze kitesurfen noemden als opvolger.

Laat Kitesurfen ondertussen maar meer groeien, voornamelijk in het slalom/race gebied.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_119456539
Dood topic dit :N
pi_119461321
Tja, ik wil dolgraag weer het water op maar erg blij wordt ik niet van de voorspellingen. Sowieso veel klote zuid.
pi_119464715
Wellicht ga ik morgen weer eindelijk. Zal wel koud zijn maar dat moet maar. Weer veels te lang geleden...
pi_119464951
Morgenochtend hele ochtend afspraken :( 's middags kan ik wel, maar ben dan wss pas om 13:00 - 14:00 ergens en erg newbie vriendelijk lijkt het niet te worden... Vrijdag en zaterdag zijn compleet waardeloos.
pi_119497601
quote:
99s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:20 schreef So_Surreal het volgende:
Dood topic dit :N
ja, wat wil je....het is winter, stervenskoud en ik moet werken op de dagen dat er wat wind staat....het leven als surfer is zwaar!
pi_119563929
Waarom is die wind toch steeds of waardeloos of te hard om te leren waterstarten.....

Zondag stoten boven de 50 knopen voorspeld 's morgens. :(
pi_119565755
Ik ben gisteren nog een uurtje geweest voordat de wind inkakte.
Mijn eerste 5 meter gevaren :D
pi_119572387
Jaloers, maar voor een uurtje ga ik niet. 1 uurtje varen en 5 uur randzaken... Wss woon jij relatief dicht bij een spot?
pi_119635162
poeh poeh, te veel ambulances gisteren op horst ...een kerel een gebroken rib en er schijnen er nog twee afgevoerd te zijn.
pi_119636477
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:03 schreef StM het volgende:
Jaloers, maar voor een uurtje ga ik niet. 1 uurtje varen en 5 uur randzaken... Wss woon jij relatief dicht bij een spot?
Ik heb de afgelopen 3 weken niet kunnen varen ivm de wind en verplichtingen, dus MOEST afgelopen vrijdag gewoon heen.
De voorspellingen waren eerst ook beter, maar helaas.

Woon 10 minuten van Schellinkhout af ja :)
pi_119636598
Voor mij 80 minuten. Dichtstbijzijnde is Oostvoorne wat nog steeds een uur is :( :P
pi_119753776
Meevallertje gehad, toch maar een droogpakkie besteld :P
pi_119758840
Nice ^O^
pi_119764870
Welke? :) Ik twijfel nog steeds...

Ah de Astro dus (heb je op FB). Ik twijfel ook tussen die en de ION Fuse. Ik ben benieuwd hoe hij gaat bevallen :)

[ Bericht 46% gewijzigd door StM op 29-11-2012 23:15:06 ]
pi_119771217
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:34 schreef StM het volgende:
Welke? :) Ik twijfel nog steeds...

Ah de Astro dus (heb je op FB). Ik twijfel ook tussen die en de ION Fuse. Ik ben benieuwd hoe hij gaat bevallen :)
Gul Astro ja :Y

Had ik jou op FB? ... :?
pi_119849798
@Surreal

Ook een paar Kitehigh stickers gewonnen zie ik :P
pi_119852635
Ik hoop zo dat de voorspelling voor dinsdag zo blijft. Dan sta ik om 09:00 aan het water. :D Enige probleem is launchen als er dan nog niemand is :{ Dat had ik de vorige keer dus ook al 's morgens.

Anders misschien maar eens de zandzak methode uit gaan proberen... :P Of heeft iemand betere tips?

[ Bericht 11% gewijzigd door StM op 02-12-2012 20:26:33 ]
pi_120004443
Als alles meezit dan gaan we morgen los!

*O* *O* :D
pi_120020743
Laat ik me daar maar nog niet aan wagen :)
pi_120029454
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:38 schreef StM het volgende:
Laat ik me daar maar nog niet aan wagen :)
Zou ik ook niet doen als beginner, maar het schijnt makkelijker te zijn dan kitesurfen/kiteboarden.

Helaas nauwelijks sneeuw gevallen hier ;(
pi_120118038
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 18:15 schreef Faxie het volgende:
Meevallertje gehad, toch maar een droogpakkie besteld :P
Heb je hem al uit geprobeerd inmiddels? :P
pi_120120244
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 19:22 schreef StM het volgende:

[..]

Heb je hem al uit geprobeerd inmiddels? :P
Jup vandaag :Y

Heerlijk warm en droog gebleven :D

Alleen een klein beetje klam bij de nek, maar had ook geen cap op. Paar keer goed door de golven gespoeld ook.

Hij's wel een ietsiepietsie te groot eigenlijk... maar een maat kleiner zal dan net weer te strak zitten waarschijnlijk.
pi_120120685
Hmm, zou jij hem aanraden voor een beginner ook ivm dat je dan nog constant (althans ik wel) met je knieën op het zand zit en dus misschien relatief snel er doorheen slijt op die plek of is hij daar extra stevig? Het huge nadeel is alleen dat de grootste maat voor mij eigenlijk aan de kleine kant is (het kan net volgens de jongens van versus) en de ION Fuse is er in XXXL. Die is alleen wel 2x zo duur en weer heel anders opgezet (meer wetsuit like).
pi_120123186
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 20:19 schreef StM het volgende:
Hmm, zou jij hem aanraden voor een beginner ook ivm dat je dan nog constant (althans ik wel) met je knieën op het zand zit en dus misschien relatief snel er doorheen slijt op die plek of is hij daar extra stevig? Het huge nadeel is alleen dat de grootste maat voor mij eigenlijk aan de kleine kant is (het kan net volgens de jongens van versus) en de ION Fuse is er in XXXL. Die is alleen wel 2x zo duur en weer heel anders opgezet (meer wetsuit like).

Tja d'r zitten verstevigingen op dus zou niet weten waarom niet.

Wel oppassen met schelpen enzo.
pi_120439750
quote:
14s.gif Op zondag 2 december 2012 19:00 schreef OverRated het volgende:
@Surreal

Ook een paar Kitehigh stickers gewonnen zie ik :P
Ja ik kreeg er 1 van iemand die hem niet wilde :D
Zit al op mijn board.

Ben nu aan het kijken voor een droogpak.
Edit: ik kijk toevallig ook voor een ION fuse :)
pi_120444876
Ja van mij ;)
pi_120451806
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 23:58 schreef StM het volgende:
Ja van mij ;)
Ooh serieus ?

Heb jij de ION Fuse al een beetje goedkoop kunnen vinden ?
pi_120454046
Goedkoopste was surfpirates...
pi_120555576
Toch besloten een winterstop te houden en wat Progression dvd's te bekijken en vervolgens weer te beginnen als het warmer is.
pi_120557529
Hehe, dat ga ik ook waarschijnlijk doen :) Momenteel een paar snowboardlesjes aan het nemen. Heb ik wat te doen en wie weet binnenkort eens gaan snowkiten.

Opzich kon ik al niet heel onaardig van boven naar beneden gaan (gewoon met vrienden gaan en nergens op letten.... en veel vallen....), maar ik kan nu na 2x 1.5 uur les gewoon zonder te vallen met bochtjes door blijven gaan. En netjes remmen ipv flink sneeuwschuiven en alsnog vallen :P

Ik heb nog genoeg te leren, maar we hebben nog wel een ruime 3 maanden voordat het weer aangenaam gaat worden op het water.
  zaterdag 22 december 2012 @ 23:52:39 #279
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_120653979
Morgen een poging wagen :)

Vandaag handschoentjes gekocht, dus ik denk dat het samen met m'n cap en schoentjes net moet gaan in m'n 4/3.

Zin in! *O*
pi_120658365
Ik ga morgen waarschijnlijk ook wel. Anders maandag wel :P
  zondag 30 december 2012 @ 22:59:55 #281
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_120985026
Het was wederom lekker vanmiddag op het water :)

Misschien morgenmiddag nog even naar Kijkduin voor een oudjaars-kitesessie *O*
pi_122506980
en tijd voor een nieuw kite filmpje (freeriding, geen spannende tricks en zo)..., voor de goede orde, ja het is wel nog stervenskoud aan de handjes...

pi_122574308
Ik ga in april naar Curacao en nu zat ik een beetje rond te kijken op internet wat ik daar allemaal kan gaan doen. En toen zag ik dat ze ook les gaven in kitesurfen.

http://www.curacaokiteboarding.com/Lessen.html

http://www.kitesurfcuracao.com/lessons#label_1

Nu lijkt mij dat wel erg leuk om te doen. Maar ik zal het daarna niet al te veel vaker doen (denk ik nu dan). Is het de moeite waard om dan 3 of 4 uur te lessen. Is de kans groot dat je dan al het kitesurfen zo ver onder de knie krijgt dat je ook al een fun er aan beleeft. Of is het gewoon 3 of 4 uur lang proberen te blijven staan waarbij je het de laatste 5 minuten hopelijk onder de knie krijgt. Ik snap dat dat per persoon verschilt. Maar gemiddeld genomen valt daar wel iets over te zeggen toch? Ik heb qua plank alleen snowboard ervaring.
pi_122575691
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:02 schreef Stansfield het volgende:
Ik ga in april naar Curacao en nu zat ik een beetje rond te kijken op internet wat ik daar allemaal kan gaan doen. En toen zag ik dat ze ook les gaven in kitesurfen.

Nu lijkt mij dat wel erg leuk om te doen. Maar ik zal het daarna niet al te veel vaker doen (denk ik nu dan). Is het de moeite waard om dan 3 of 4 uur te lessen. Is de kans groot dat je dan al het kitesurfen zo ver onder de knie krijgt dat je ook al een fun er aan beleeft. Of is het gewoon 3 of 4 uur lang proberen te blijven staan waarbij je het de laatste 5 minuten hopelijk onder de knie krijgt. Ik snap dat dat per persoon verschilt. Maar gemiddeld genomen valt daar wel iets over te zeggen toch? Ik heb qua plank alleen snowboard ervaring.
Met 0,0 ervaring mag je het binnen 4 uur bij een goede school nog niet eens proberen op een board.
pi_122600121
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:02 schreef Stansfield het volgende:

hou er rekening mee dat je de eerste dag alleen aan kite controle werkt Met een beetje geluk mag je dan body draggen, dus in het water met de kite spelen en jezelf laten voorttrekken.Plankje komt echt pas op dag 2, en verwacht niet dat je dan echt meters kunt maken (de uitzondering daargelaten) :)
pi_122600191
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:19 schreef Faxie het volgende:

[..]

Met 0,0 ervaring mag je het binnen 4 uur bij een goede school nog niet eens proberen op een board.
Dat!
En er schijnen o.a. veel zeesterren te zitten en andere rotzooi.
Waardoor het niet ideaal is om te leren
pi_122669294
Ok tnx voor de info. Ik hoopte dat het net zoiets als duiken was (wel een stapje moeilijker natuurlijk) maar gewoon eerst een uitleg van een half uur, dan een uurtje oefenen en dan 2,5 uur surfen waarbij je het laatste uur al wel wat meters kan maken. Maar dan valt dit af als iets om te gaan doen.
pi_122677509
Voor beginnersduiken tot een metertje of 10 diep hoef je maar 1 ding (dat je never nooit je lucht vast moet houden als je omhoog gaat) echt te weten en een beetje te kunnen zwemmen. De rest houden hun wel voor je in de gaten. Met kitesurfen moet je meerdere dingen tegelijk goed doen en ben je sowieso met veel sterkere krachten bezig waardoor het heel erg kan misgaan als je stomme dingen doet. Ook omdat je in een fractie van een seconde buiten het bereik van de instructeur kan zijn.
pi_122677610
Duidelijk. Het ziet er alleen eenvoudiger uit dan het daadwerkelijk is denk ik. Maar er zijn idd wel veel krachten waar je mee moet leren werken.
pi_123022348
Pff wanneer wordt het nou weer warmer ;( ?
Ik heb zo'n zin om weer te kitennnn :'( !
pi_123022580
filmpje voor So-Surreal...binnenkort, kerel, de goede tijden komen er weer aan!

pi_123022713
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:21 schreef RRD_kiter het volgende:
filmpje voor So-Surreal...binnenkort, kerel, de goede tijden komen er weer aan!

Ik ga hem thuis even checken vanavond :D
Ik ga in augustus wel 15 dagen naar El Gouna, hoop voor die tijd goed te kunnen varen.
pi_123029682
Ik... moet... kiten...

Misschien toch eens kijken of ik volgend jaar niet in een lekker warm oord de winter door midden kan breken ;)
  vrijdag 8 maart 2013 @ 08:36:39 #294
374248 RRD_kiter
kiteaddict
pi_123778261
Morgen strand horst..wind is goed!
pi_123786224
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 08:36 schreef RRD_kiter het volgende:
Morgen strand horst..wind is goed!
Ik wilde zondag, maar het schommelt allemaal nog een beetje. Lijkt naar de maandag opgeschoven nu.

Maakt niet uit, dan kan ik ook :P
pi_123800900
Ik wil eerst nog een graadje of 3-4 bij de watertemp voor ik weer ga :) Begin april dus hopelijk...
pi_125029400
Nog steeds (te) koud :r

Laatste 2 jaar kon je rond deze tijd prima het water op ;(
pi_125031800
uhu

pi_125052338
Lang leve het droogpak :P Ik ben gewoon met -5 het water opgegaan hoor :Y
  maandag 8 april 2013 @ 22:35:51 #300
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_125052876
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 22:27 schreef Faxie het volgende:
Lang leve het droogpak :P Ik ben gewoon met -5 het water opgegaan hoor :Y
Brrr.. Al is de wind sowieso niet best geweest ook. Niet alleen ijzig koud, ook nog eens voornamelijk uit het Oosten wat voor mij (ga meestal naar Kijkduin) dus aflandig is. Heb een nieuw wetsuit gekocht een tijdje terug, een 5/4/3 dus met de wat lagere temperaturen zou wel moeten kunnen zo. Vind het alleen met schoentjes wat minder handig kiten eigenlijk, dus hopelijk warmt het een beetje snel op :P

Als er nu eens goede wind voorspeld wordt wil ik wel gaan, maar met een 'net aan' windje ga ik niet lopen koukleumen om alleen op het strand te staan zonder wind :+
pi_125052972
Tja voor Oost moet je naar Ijsselmeer of Zeeland
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')