SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 22% gewijzigd door OverRated op 28-08-2012 01:29:38 ]
quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:47 schreef So_Surreal het volgende:
Nog meer FOK!kers die in Schellinkhout kiten?
Ik wil graag beginnen met deze mooie sport
quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:52 schreef Faxie het volgende:
[..]
Haha dat was toch jij dus die ik zag op kitehigh?
quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:03 schreef So_Surreal het volgende:
Haha correct
Dat verhaal uit Portugal (een paar posts hierboven) had ik toevallig ook zl op KH langs zien komen hehe
Ben echt benieuwd hoe de kite comminity in Schellinkhout een beetje is, aangezien ik verder geen vrienden heb die deze sport beoefenen.
quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:55 schreef OverRated het volgende:
[..]
[..]
Ik keek in dit topic vanmiddag om dat te checken, maar zag je hier niet posten
Dus toch![]()
Waarom gelijk iets kopen? Waarom niet eerst een les?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:11 schreef So_Surreal het volgende:
Wat is van deze setjes een leuk setje voor een beginner?
http://www.vandenbergsurf(...)t&Itemid=29&vmcchk=1
Geen idee welke maat ik nog heb met mijn 1.90m en 94kg...
Ga ik doen, maar ben gewoon alvast een beetje aan het rondkijken en leren waar ik op moet letten.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:57 schreef Godtje het volgende:
[..]
Waarom gelijk iets kopen? Waarom niet eerst een les?
Ik heb bij Bas gelest. Aardige kerelquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:59 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Ga ik doen, maar ben gewoon alvast een beetje aan het rondkijken en leren waar ik op moet letten.
Ik ga donderdagavond even bij van den Berg kijken voor lessen.
Bedankt voor de tip, ik ben even op de website aan het kijkenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:03 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik heb bij Bas gelest. Aardige kerel
http://www.2b-real.nl/
Aanrader
Mag ik mijn Cabrinha Vector weer aanprijzen? Het is mijn eerste kite dus ik niet echt vergelijkingsmateriaal, maar ik vind het wel een erg fijnequote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:59 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Ga ik doen, maar ben gewoon alvast een beetje aan het rondkijken en leren waar ik op moet letten.
Ik heb een mix gedaan van prive en duo les. Ik vind groepsverband wel vrij irritant. Twee gaat net maar met moeite. Liever 1 op 1.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:13 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, ik ben even op de website aan het kijken
Welke lessen heb jij gevolgd voordat je zelf bent gaan oefenen etc ?
eerst even gaan lessen en informeer bij je kite school naar een deal voor de aanschaf van materiaal, tevens krijg je tijdens de lessen een gevoel voor welke kite je prettig vind. Daarnaast wil je wel zeker weten dat je het leuk vindt, anders is het een nogal dure investering.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:59 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Thxquote:
Die setjes zijn allemaal wel ok voor beginners, maar ik zou voor de Kahoona gaan. Vaar het 2011 model zelf in 13.5 en vind het een erg gemoedelijke kite. Bij het springen gaat hij rustig omhoog en rustig zwevend weer naar beneden. Niks gaat te explosief. Gaat goed upwind en low-end is ook prima. En die set is ook eeeerg voordelig vergeleken met die anderen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:11 schreef So_Surreal het volgende:
Wat is van deze setjes een leuk setje voor een beginner?
http://www.vandenbergsurf(...)t&Itemid=29&vmcchk=1
Geen idee welke maat ik nog heb met mijn 1.90m en 94kg...
Ik heb bij Skyhigh (Workum) les gehad met 1 instructeur, 3 personen en 2 kites. Zo stond je toch relatief lang met de kite in je handen. beviel me erg goed.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:18 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik heb een mix gedaan van prive en duo les. Ik vind groepsverband wel vrij irritant. Twee gaat net maar met moeite. Liever 1 op 1.
Terecht dat kitesurfen olympisch wordt, onterecht dat windsurfen daarvoor moet sneuvelen. Er zijn zat zeilklasses waar in gesneden kan worden. Windsurfen zal op termijn wel minder populair worden, maar dit is te vroeg.quote:Op zaterdag 1 september 2012 09:20 schreef tong80 het volgende:
Vraagje aan de kenners/liefhebbers. Over vier jaar is het Olympisch. Wat vinden jullie daarvan ? Is het terecht dat het windsurfen erdoor sneuvelt ? Heeft Nederland als watersportland toppers in die sport en/of hebben we eventueel kans op medailles. De Olympisch surfkampioen gaat zich toeleggen op het kitesurfen. Is dat te laat om er iets in te kunnen presteren?
95 % van mijn topics en posts zijn serieus.quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:10 schreef OverRated het volgende:
[..]
Terecht dat kitesurfen olympisch wordt, onterecht dat windsurfen daarvoor moet sneuvelen. Er zijn zat zeilklasses waar in gesneden kan worden. Windsurfen zal op termijn wel minder populair worden, maar dit is te vroeg.
Van Rijselberghe kan misschien nog wel ver komen, hij heeft al vaker gekite in ieder geval. Bij de vrouwen heb je Katja Roose, die bovenin meedraait in de wereldtour. Prima kans op een gouden medaille. Bij de mannen hebben we Rolf vd Vlugt, maar die is niet goed genoeg voor het podium ben ik bang. Mar het feit dat deze sport olympisch wordt, zal veel nieuwe mensen (en talenten) trekken, dus wie weet.
Zo. Serieus antwoord geven op een tong80 post.
Karta bedoel je denk ik? Goede verhalen over gehoord, maar heb er zelf geen les gehad.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 08:58 schreef skit het volgende:
iemand ervaring met kata board sports?
Wil daar m'n eerste paar lessen volgen, voornamelijk omdat het lekker dichtbij is
twijfel al langer om te gaan kitesurfen, maar nu ga ik ook echt de eerste stap zetten.
En je verlekkeren aan al het mooie materiaal wat daar staatquote:Op zaterdag 1 september 2012 11:47 schreef So_Surreal het volgende:
Zo even naar van den Berg surfshop, even rondkijken en informeren voor lessen
Mooie foto'squote:Op zaterdag 1 september 2012 12:45 schreef H4ppy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
2 Fototjes van mij in egypte vorig jaar.
Ben een aantal weken geleden 2 weken in Fuerteventura geweest voor de 3de keer.
Bedankt, nee dat is niet El Gouna. De foto's zijn genomen op een "kite-safari". Je komt in Hurghada Airport aan, daar wordt je opgehaald en naar een boot gebracht (die op foto 2 staat). Die boot vaart 5 uur naar een kaal eiland, en daar kite je dan de hele week met perfecte omstandigheden. Er is altijd vlakke wind en er is een heel groot stuk waar het maar een meter diep is. Deze trip wordt georganiseerd door Russen voor russen, en niemand praat daar engels dus voor nederlanders is het helaas niet mogelijk om mee te gaan.quote:Op zaterdag 1 september 2012 12:47 schreef OverRated het volgende:
[..]
Mooie foto's![]()
Is dat El Gouna? Speel met het idee om daar een weekje naartoe te gaan voor een kitevakantie namelijk.
Zelf eens op Paros en Naxos geweest, dat was ook echt helemaal top. Maar nu wil ik iets anders ontdekken. El Gouna schijnt ook niet zo duur te zijn.
Ik ga daar ook lessen denk ikquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:03 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik heb bij Bas gelest. Aardige kerel
http://www.2b-real.nl/
Aanrader
Hoeveel uur en wat voor soort les heb je gedaanquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:26 schreef StM het volgende:
Lessen? check
Materiaal? check, op kites na
Kites? In bestelling
![]()
![]()
![]()
Leuk om trouwens de overlap met KH te zien (Zwaait naar Faxie)
Heb trouwens met de laatste les al de eerste metertje gevaren. Doorgaan blijft nog lastig omdat ik soort uit een (onbewuste angst/voorzichtigheid?) zodra ik overeid sta de bar laat vieren deels. En daardoor ben ik erg goed in zandhappen met het board
Ach ik weet iig waar het aan ligt en het ging al steeds beter
3x4 uur newbielesquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:46 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Hoeveel uur en wat voor soort les heb je gedaan?
ja die bedoel ik, zat aan IJmuiden te denken?quote:Op zaterdag 1 september 2012 12:31 schreef Perzephone het volgende:
[..]
Karta bedoel je denk ik? Goede verhalen over gehoord, maar heb er zelf geen les gehad.
Op welke plek wil je lessen?
Hm heb ik wel gehad, maar heb dan ook zo'n IKO geval. Heb het idee dat het niet veel aan bod komt bij de wat massalere scholen.quote:Op maandag 3 september 2012 23:19 schreef ZodiaX het volgende:
Krijgen jullie ook vaarregels lessen?
Want mijn ervaring is dat Kitesurfers totaal de regels niet lijken te kennen op het water.
Ik ken de regels, en heb ook niet zo'n problemen met andere kiters. Maar ik zit dan ook niet op extreem drukke spots meestal.quote:Op maandag 3 september 2012 23:19 schreef ZodiaX het volgende:
Krijgen jullie ook vaarregels lessen?
Want mijn ervaring is dat Kitesurfers totaal de regels niet lijken te kennen op het water.
Daar komt ook bij dat vooral beginnende kitesurfers hun ogen voornamelijk op de kite hebben staan en niet om hun heen kijken.quote:Op dinsdag 4 september 2012 06:46 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ik ken de regels, en heb ook niet zo'n problemen met andere kiters. Maar ik zit dan ook niet op extreem drukke spots meestal.
Denk wel dat het iets is wat veel scholen overslaan... slechte zaak.
Hehe idd. De boel zat trouwens wel goed in de war en 1 kant kwam ook wat omhoog, met aanlandige wind. Als hij omhoog gegaan was, had het pijnlijk kunnen wordenquote:Op dinsdag 4 september 2012 20:06 schreef Faxie het volgende:
Niet zo vaak. Preventief trekken is niks mis mee trouwens. Liever dat, dan dat je opeens achter de kite vliegt.
Ik heb 'm een paar keer preventief getrokken, en een keer nadat een lesser d'r kite over mijn lijnen liet crashen, en dat was eigenlijk ook meer preventief.
Owja ook een keer nadat een powerlijn knapte. (Niet zo lang nadat die kite over m'n lijnen ging... en het waren nieuwe lijnen... waarschijnlijk waren de lijnen van de andere kite achter de sleeves blijven hangen en hebben zo de boel wat doorgesneden... )
Youri Zoon en Kevin Langeree zijn jongens die met de besten van de wereld mee kunnen. Kevin was paar jaar terug zelfs wereldkampioen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 09:20 schreef tong80 het volgende:
Vraagje aan de kenners/liefhebbers. Over vier jaar is het Olympisch. Wat vinden jullie daarvan ? Is het terecht dat het windsurfen erdoor sneuvelt ? Heeft Nederland als watersportland toppers in die sport en/of hebben we eventueel kans op medailles. De Olympisch surfkampioen gaat zich toeleggen op het kitesurfen. Is dat te laat om er iets in te kunnen presteren ?
Youri was vorig jaar wereldkampioenquote:Op dinsdag 4 september 2012 20:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Youri Zoon en Kevin Langeree zijn jongens die met de besten van de wereld mee kunnen. Kevin was paar jaar terug zelfs wereldkampioen.
Klassement zal de komende 4 jaar wel erg veranderen. Veel topwindsurfers zullen de overstap naar kiten maken.quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:21 schreef StM het volgende:
Zijn alleen beide freestylers?In het PKRA raceklassement staat de eerste Nederlander op 10..
Mijn methode: handdoek over de autostoel en naar huis. Verwarming op hoog en thuis gekomen vanuit de auto meteen onder een warme douchequote:Op dinsdag 4 september 2012 16:42 schreef Faxie het volgende:
Met een 5/3 wetsuit, eventueel onderpak, capuchon, handschoenen en schoenen kan je in principe heel de winter door gaan mits je niet te kouwelijk bent.
Alleen het omkleden is nogal vervelend... dus dit jaar ga ik denk ik wel een drysuit halen.
Ik zat al te kijken of je geen hoezen voor je stoel hebt, maar heb nog niet echt wat kunnen vinden. Met een handdoek trekt er toch vocht in je stoel. (En dus risico op schimmelen)quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:27 schreef NoComment het volgende:
[..]
Mijn methode: handdoek over de autostoel en naar huis. Verwarming op hoog en thuis gekomen vanuit de auto meteen onder een warme douche
Maar zolang het niet al te koud is kleed ik me wel om voor ik ga rijden. Wordt het iets minder een beachparty van
Ja dat gaat bij mij dus nooit gebeuren he... ik ben zuinig op m'n auto...quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:27 schreef NoComment het volgende:
[..]
Mijn methode: handdoek over de autostoel en naar huis. Verwarming op hoog en thuis gekomen vanuit de auto meteen onder een warme douche
Maar zolang het niet al te koud is kleed ik me wel om voor ik ga rijden. Wordt het iets minder een beachparty van
Bij de Halfords kan je van die speciale monteurs hoezen halen voor auto's.quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:29 schreef StM het volgende:
[..]
Ik zat al te kijken of je geen hoezen voor je stoel hebt, maar heb nog niet echt wat kunnen vinden. Met een handdoek trekt er toch vocht in je stoel. (En dus risico op schimmelen)
Hmm dan moet ik daar eens langs gaanquote:Op dinsdag 4 september 2012 20:53 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Bij de Halfords kan je van die speciale monteurs hoezen halen voor auto's.
Deze van een soort nepleer en laten geen water door.
Deze worden gebruikt tijdens het klussen, zodat er geen vloeistoffen zoals olie in de bekleding trekken
In Workum lekker douchen en omkleden op de camping, ideaalquote:Op dinsdag 4 september 2012 20:27 schreef NoComment het volgende:
[..]
Spierpijn zal meevallen na de 1e dag. Na de 2e dag, als je continu met de kite vechtend door het water moet lopen, zal je wel aardig moe zijn en spierpijn krijgen.quote:Op donderdag 6 september 2012 21:05 schreef So_Surreal het volgende:
Heb besloten die 2 cursus dagen over 2 weekenden te verspreiden
Heb het nog nooit gedaan, ben bang voor spierpijn op dag 2, dat zou zonde zijn.
Heb de laatste tijd alleen gevoetbald en 1x per week gezwommen, dus ben niet zoveel gewendquote:Op donderdag 6 september 2012 21:11 schreef Faxie het volgende:
[..]
Spierpijn zal meevallen na de 1e dag. Na de 2e dag, als je continu met de kite vechtend door het water moet lopen, zal je wel aardig moe zijn en spierpijn krijgen.
oef, das wel aardig wat... en dan ook nog die trapeze erbij en een wetsuite, dan zit je wel op 1500e ofzo?quote:Op zondag 16 september 2012 13:06 schreef ZodiaX het volgende:
http://www.telstarsurf.nl/kitesurf/kitesurfset-compleet
Vanaf ongeveer ¤1100, of je moet 2e hands gaan zoeken.
Ik zou als beginner altijd 2e hands doen. Je moet er toch achterkomen wat je ligt en wat niet. Later weet je beter wat je zoekt in een kite en board en heb je meer materiaalkennis, en dan kan je eventueel voor nieuw kijken.quote:Op zondag 16 september 2012 16:59 schreef HotSummerNight het volgende:
[..]
oef, das wel aardig wat... en dan ook nog die trapeze erbij en een wetsuite, dan zit je wel op 1500e ofzo?
is 2de hands een beetje te doen?
Daar zijn lessen ook geschikt voor jaquote:Op zondag 16 september 2012 20:45 schreef HotSummerNight het volgende:
Faxie: Thanks, echt super informatie!!!!
Dit jaar ga ik het toch niet meer doen .. financieel ga ik 1000euro ff niet trekken... , volgendjaar mei maar eens kijken of ik wat lessen kan krijgen, daarna maar eens opzoek naar materiaal... eerst maar eens kijken of ik het leuk ga vinden
Check!quote:Op zondag 16 september 2012 20:51 schreef StM het volgende:
Een tip: Neem geen les voordat je ook financieel de ruimte hebt om spullen te kopenWss zit je 's avonds na je eerste les al te kijken.
Dat gaat een weekje windguru'en worden denk ik hahaquote:Op zondag 23 september 2012 21:09 schreef So_Surreal het volgende:
Ik ga zaterdag voor het eerst kiten3 uur les.
Is er al iets bekend over de weervoorspellingen ?
Die andere gasten konden het allemaal wel goedquote:Op dinsdag 25 september 2012 21:09 schreef StM het volgende:
Ik denk dat dat eerder een kwaaltje van die vlieger isIn de lucht houden is echt niet lastig, het is veel lastiger om de vlieger heel precies te bewegen maar grofweg heen en weer laten gaan kan je binnen een paar minuten.
Ach boeit niet, het gaat erom dat je 'm precies kan sturen, bepaalde manoeuvres kan maken en stabiel kan houden op 1 plek.quote:Op dinsdag 25 september 2012 21:10 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Die andere gasten konden het allemaal wel goed
Die lieten hem ook wel eens vallen, maar lang niet zo vaak als ik helaas...
Niet met een kite doen waarmee je wilt gaan kitesurfen, dan lig je een paar honderd meter verderop namelijkquote:Op dinsdag 25 september 2012 21:29 schreef So_Surreal het volgende:
Of hij maakte 3 loopings en crashte dan.
Ja daar leek het wel op ja, als hij eenmaal zijn duik inzetten kon ik d'r niks meer aan doen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 21:38 schreef Faxie het volgende:
Het zou kunnen dat je te ver doortrekt aan 1 kant en de kite dan z'n profiel helemaal verliest. Dat wilt nog wel eens gebeuren met die matrasjes, dan vouwen ze onderhand dubbel.
Hm vaag... wellicht hingen de lijnen slap waardoor je input teniet gedaan werd?quote:Op dinsdag 25 september 2012 23:00 schreef So_Surreal het volgende:
Nja hij viel niet als een propje naar beneden, maar hij scheerde echt naar beneden
Maar we gaan het zien zaterdag of zondag
Nee het kwam wel door mij, hij stond meestal mooi recht in de constance wind...quote:Op dinsdag 25 september 2012 23:03 schreef Faxie het volgende:
[..]
Hm vaag... wellicht hingen de lijnen slap waardoor je input teniet gedaan werd?
Nouja vergeten, als je maar weet hoe je moet sturen.
Klinkt toch als een stuurfout dan...quote:Op dinsdag 25 september 2012 23:11 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Nee het kwam wel door mij, hij stond meestal mooi recht in de constance wind...
Ja daar ben ik ook bang voorquote:Op dinsdag 25 september 2012 23:13 schreef Faxie het volgende:
[..]
Klinkt toch als een stuurfout dan...
Ze douwen sowieso eerst een trainerkite in je handen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 23:18 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Ja daar ben ik ook bang voor
Zit er aan te denken om morgen zelf zo'n vlieger vor 15 euro te kopen.
Dan kan ik misschien nog wat oefenen.
Zou zonde zijn als ik de eerste 3 uur alleen maar ga oefenen met vliegeren denk ik...
Oke veel plezierquote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:34 schreef So_Surreal het volgende:
Ja 3 uur. Heb de kite onder controle en kan up en downwind bodydraggen en landen en launchen en self rescue.
Zaterdag de laatste 3 uur les, dan hopelijk leren waterstarten
Soulshop, de webshop van Access kiteboard magazine/Soul media heeft die DVD's onder andere. Kost iets van 20-25 euro. Heb zelfs de intermediate vol. 1 eens gekocht en er veel van geleerdquote:Op woensdag 26 september 2012 17:14 schreef So_Surreal het volgende:
Net de intro van de Progression Kitesurf Beginner dvd gekekenziet er tof uit.
Andere die deze dvd ook hebben gezien, die mij kunnen vertellen waar ik deze kan kopen of downloaden ?
Wat bedoel je precies met omslachtig systeemquote:Op woensdag 10 oktober 2012 05:20 schreef Faxie het volgende:
Vernuftig, maar omslachtig systeem als je het mij vraagt. Ze onderscheiden zich er wel mee
De safety lijkt me prima. Gewoon een standaard push-away safety. Ik weet niet hoe het binnenste mechanisme is, maar de meeste zijn tegenwoordig niet echt gevoelig meer voor zand. Die van Cabrinha daarentegen bijvoorbeeld lijkt me wel gevoelig met al die hefboompjes en pinnetjes.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:17 schreef So_Surreal het volgende:
Maar hoe is een andere safety anders in zijn werking dan ?
Had met les een kite + bar van core.
Dat was gewoon kwestie van de knop van je afduwen, zo te zien lijkt het hier niet anders te zijn.
Sowieso ben ik geen fan van 2 handvatjes. Altijd een klein risico dat je de verkeerde aantrekt. Doe mij maar een clamcleat. Trekken=depower, meer hoef je niet te weten.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:44 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met omslachtig systeem?
Ik doelde meer op die soort tunnel waar de lijn als hij los is doorheen moet schieten.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:17 schreef So_Surreal het volgende:
Dat was gewoon kwestie van de knop van je afduwen, zo te zien lijkt het hier niet anders te zijn.
Op m'n Bandit heb ik ook pull (met klittenbandquote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:29 schreef StM het volgende:
[..]
Ik doelde meer op die soort tunnel waar de lijn als hij los is doorheen moet schieten.
@Fax: Ik kan uit ervaring zeggen dat als je niet de push gewent bent de pull niks moeilijker is. Ik heb met lessen de laatste keer het in de praktijk mogen oefenen omdat het mis ging
Ja wel een tikkie erger nog jaquote:
Zeeko's zijn wel goede kites in ieder gevalquote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:06 schreef So_Surreal het volgende:
Ik ben benieuwd, heb nu 3 dagen gewerkt en moet er nu nóg 9 achter elkaar.
Ga de spullen denk ik het weekend van de 27e pas ophalen denk ik.
Het is wel helemaal in Groningen, maar maak er dan direct een leuk dagje weg van samen met mijn vriendin.
Gaat toch om een hoop geld, dus laat het liever niet opsturen eigenlijk.
Ik zou wel komen hoor, maar volgens mij is het veel te rustig in dit topic voor zoiets.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:17 schreef Faxie het volgende:
Is er trouwens animo voor een Fok kitesurf meet?
Zal wellicht lastig te plannen zijn, want zal een week van te voren moeten hooguit vanwege de windverwachting.
Maar we kunnen wellicht de verwachtingen in de gaten houden voor Ijsselmeer spots ofzo? Dat zal wel centraal zijn voor iedereen?
Nouja eerst animo peilen
Lijkt me een prima prijs. Board kost je normaal ergens tussen de 400 en 600,-quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:17 schreef So_Surreal het volgende:
Volgens mij heb ik ook wel een knappe prijs.
Was eerst zo'n ¤2400-, voor alles, betaal nu ¤1750-,
Nouja ik zie toch meerdere namen langskomen dus wie weetquote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:17 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Ik zou wel komen hoor, maar volgens mij is het veel te rustig in dit topic voor zoiets.
Ja board normaal 599, maar overal ging 35% vanafquote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:20 schreef Faxie het volgende:
[..]
Lijkt me een prima prijs. Board kost je normaal ergens tussen de 400 en 600,-
Kites zijn overjarig, maar 1300-1400,- voor 2 nieuwe kites +bar is dan zeker niet veel nee.
Dat zijn scherpe aanbiedingen hoor!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:22 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Ja board normaal 599, maar overal ging 35% vanaf
Kites zijn 2012 model, maar in februari komt het 2013 model pas uit, dus echt héél oud zijn ze ook weer niet haha
Heb ook nog bij mijn kiteschool een 5/3 full wetsuit + impact vest + trapeze + kevlar schoenen voor ¤300-, weten te regelen, dus hele set voor ¤2050-, .
Had met mezelf vooral afgesproken om onder de ¤2000-, te blijven.
Ja idd, maar ze gingen stoppen met die webshop en werden leverancier van Zeeko zelf geloof ik.quote:
Ik kom zodra ik niet meer een totale afgang ben aka minimaal normaal heen en weer kan varenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:17 schreef Faxie het volgende:
Zal wellicht lastig te plannen zijn, want zal een week van te voren moeten hooguit vanwege de windverwachting.
Maar we kunnen wellicht de verwachtingen in de gaten houden voor Ijsselmeer spots ofzo? Dat zal wel centraal zijn voor iedereen?
Nouja eerst animo peilen
ik heb voor slechtere redenen een paar honderd kilometer gereden om te kiten, dus ja, ik ben er indien mogelijkquote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:17 schreef Faxie het volgende:
Nouja eerst animo peilen
Hoe vaak ik al niet vol goede moed naar de kust ben gereden om daar vervolgens een uur aan te klooien met een piswindjequote:Op zondag 14 oktober 2012 10:33 schreef RRD_kiter het volgende:
[..]
ik heb voor slechtere redenen een paar honderd kilometer gereden om te kiten, dus ja, ik ben er indien mogelijk
supertof overigens dat mijn vriendin ook is gaan kiten, heb nu dus een 9 en een 11 tot mijn beschikking
Ik vond het 2 weken terug echt niet koud met mijn 5/3 full aan hoorquote:Op maandag 15 oktober 2012 12:11 schreef OverRated het volgende:
Wil nog ff 1 keer kiten voor het echt te koud wordt![]()
Daarna hopen op genoeg sneeuw deze winter, zodat ik kan snowkiten naast ons huis. Vorige winter helaas veel te weinig gevallen hier..
1x? met een 5/3 is het prima hoor. Vrijdag was het een graadje of 12 en niks geen kou. Enigste zwaar kutte is het omkleden erna....quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:11 schreef OverRated het volgende:
Wil nog ff 1 keer kiten voor het echt te koud wordt![]()
Daarna hopen op genoeg sneeuw deze winter, zodat ik kan snowkiten naast ons huis. Vorige winter helaas veel te weinig gevallen hier..
Kitehigh.nl ookquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:22 schreef Mobe het volgende:
Faxi kom je ook overal tegen op FB - Fok etc etc
quote:Op maandag 15 oktober 2012 12:17 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Ik vond het 2 weken terug echt niet koud met mijn 5/3 full aan hoor
Ok, dat valt nog mee dus. Heb ook een 5/3 gelukkig. Misschien morgen even naar Workum of Mirnsquote:Op maandag 15 oktober 2012 23:59 schreef StM het volgende:
[..]
1x? met een 5/3 is het prima hoor. Vrijdag was het een graadje of 12 en niks geen kou. Enigste zwaar kutte is het omkleden erna....
Ja klopt, zie ik ook overal.quote:
Tjaquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:22 schreef Mobe het volgende:
Faxi kom je ook overal tegen op FB - Fok etc etc
Ow weeg je zoveel?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:10 schreef So_Surreal het volgende:
Ben alleen bang datmde 7 en 10M te klein zijn met mijn 94kg
Eerst hier even mee kiten, waterstart maken en een aantal uur varen, dan mijn quiver maar uitbreiden met een grotere kite voor rustigere dagen, het liefst ook een Zeeko die op dezelfde bar past.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:26 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ow weeg je zoveel?
Nouja je low end zal niet geweldig zijn dan nee. Je zal pas kunnen varen vanaf een knoop of 17-18 denk ik.
Ze hebben bij Zeeko een low-end seriequote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:45 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Eerst hier even mee kiten, waterstart maken en een aantal uur varen, dan mijn quiver maar uitbreiden met een grotere kite voor rustigere dagen, het liefst ook een Zeeko die op dezelfde bar past.
Verwacht wel wat kilo af te vallen, maar dat zullen er hooguit 6 zijn met mijn lengte van 1.90M
Zal ook aan de breedte liggen en de rocker.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:50 schreef So_Surreal het volgende:
Heb ook wel een groot board van 138, zal dat iets helpen ?
Ik ga nog eens een waveboard halen. Ik vind het stiekem toch wel erg gaaf om in de golven te spelen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:19 schreef NoComment het volgende:
Net terug van het kiten (okok, ook al een half uur onder de douche gestaan om alle spullen weer zout en zandvrij te krijgen) maar holy fúck wat een wind stond erMet m'n 9m2 heb ik al niet vaak gehad dat ik em moest depoweren, maar ben nu voor het eerst met m'n 7m2 het water op geweest en met de volledige power kon ik em dus niet houden
![]()
Het was ook niet voor mietjes vandaag, want behalve de harde wind was die ook nog eens behoorlijk vlagerig en er zaten soms golven tussen dat ging helemaal nergens meer over![]()
Nu nog maar ff naar de AH rennen voor een bliepmaaltijd, want daar had ik gisteren natuurlijk weer net niet aan gedacht..
Bij mij ook hetzelfde, ook vrij genomen en gewoon niksquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 08:33 schreef RRD_kiter het volgende:
pfff, gisterenavond zag het er nog ok uit, maar de voorspelling van vanochtend is gewoon crap! jammer dat ik hiervoor een vrije dag genomen heb...
wordt dus weer zoiets:
[ afbeelding ]
Wat zegt hij over Noord-Hollandquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:58 schreef Faxie het volgende:
SurfABC heeft het over 20 knopen in Zeeland zondag eind van de middag.
Nu is daar op alle andere sites niks over te vinden nog, maar die kerel van surfABC heeft wel vaak gelijk...
Daar is het niet veel....quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 17:32 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Wat zegt hij over Noord-Holland?
check hoe de lijnen vastgemaakt zijn (door de kaart designer, neem ik aan)...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:19 schreef Faxie het volgende:
Is dat nou een 3lijner uit het jaar 0?
Dit weekend windWaarschijnlijk naar Brouwersdam, daar is een evenement
Zeeko Notus 12 + 10M (2012)quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 18:49 schreef RRD_kiter het volgende:
[..]
chill! zal het gemist hebben maar wat ga je halen?
Weeg 95kg, wil er daarna nog een grotere bij kopen...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:14 schreef RRD_kiter het volgende:
Bah, maar dan ben je inderdaad goed voorzien! waarom kies je eigenlijk die 2 maten? liggen wel heel dicht bij elkaar
Ah tuurlijk, de kite zit verkeerd omquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 18:46 schreef RRD_kiter het volgende:
[..]
check hoe de lijnen vastgemaakt zijn (door de kaart designer, neem ik aan)...
lijkt me niet goed om je uptime aan te geven, eerder down time.
van het weekend is er inderdaad man of the dam, maatje van me doet mee.
denk dat ik of ga kijken of naar ijmuiden of zo rij om zelf het water op te gaan.
Ik weeg nu nog iets zwaarder, maar 95 is wel m'n streefgewicht. Maar ik pak de 8 en 12 en wss in de toekomst nog iets van een 16m. Ik durf met een 10m iig niet de lucht in bij 25+ knopen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:22 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Weeg 95kg, wil er daarna nog een grotere bij kopen...
Met dat gewicht niet? Ik ga met 80 kilo met m'n 11 nog in 25 knopen.... tot 30 kan ik 'm wel houden, maar daar word je niet vrolijk van.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 00:14 schreef StM het volgende:
[..]
Ik weeg nu nog iets zwaarder, maar 95 is wel m'n streefgewicht. Maar ik pak de 8 en 12 en wss in de toekomst nog iets van een 16m. Ik durf met een 10m iig niet de lucht in bij 25+ knopen.
Ow ok, was me even ontschoten.quote:
In de beginners tijd zal ik toch nog niet echt vaak varen met 25+, en als ik dat al doe zal ik de 7 er wel bij pakkenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 00:14 schreef StM het volgende:
[..]
Ik weeg nu nog iets zwaarder, maar 95 is wel m'n streefgewicht. Maar ik pak de 8 en 12 en wss in de toekomst nog iets van een 16m. Ik durf met een 10m iig niet de lucht in bij 25+ knopen.
Is het ondanks de crashes nog wel leuk om progressie te makenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 01:48 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ow ok, was me even ontschoten.
Maarja als je overpowered dreigt te zijn, dan is het een kwestie van board goed dwarszetten met je hakken. Daar kweek je overigens goede bovenbenen mee
Overigens ben ik ook niet echt goed ofzo hoor. Ben het beginnerstadium wel ruim voorbij, maar mij zie je nog geen handlepasses doen ofzo![]()
Ben wel met m'n eerste uithaakpogingen bezig. Hopelijk dit weekend weer.
En probeer langzaam aan te loopen, eerst de backroll kiteloop en de darkslide. Tot nu toe crash ik telkens
jazeker, crashen hoort er bij en is eigenlijk ook best leuk (impactvest is dan wel fijn) en des te groter de kick als het plots wel lukt.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 07:18 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Is het ondanks de crashes nog wel leuk om progressie te maken?
Dat lijkt mij echt het toffe van kitesurfen, om net als met skateboarden steeds nieuwe tricks te leren
goeie, wie gaat er allemaal, ik zou in principe alleen zaterdag kunnen gaan, zondag zelf kiten!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:44 schreef Faxie het volgende:
Maar potentiele Fok meet bij Man of the Dam?
Smoothquote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:11 schreef RRD_kiter het volgende:
http://www.natural-high.n(...)man-of-the-dam-2011/
lijkt me toch iets liefs en origineels, het gaat er toch niet om wat je precies doet, zolang je het samen doet. En dit is absoluut een leuk uitje. Al die burgers vinden dan dat je naar de dierentuin moet gaan of shoppen net als die andere 6 miljoen stelletjes...je kunt beter lekker romantisch aan het water zijn, een actieve sport bekijken in een gezellige community. Op de terugweg ga je dan gezellig uit eten ergens,na een dagje uitgewaaid te hebben.
het is maar hoe je het brengt!
Na een goede crash krijg ik altijd een lachkick, en nog meer als het dan plots wel luktquote:Op woensdag 24 oktober 2012 07:18 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Is het ondanks de crashes nog wel leuk om progressie te maken?
Dat lijkt mij echt het toffe van kitesurfen, om net als met skateboarden steeds nieuwe tricks te leren
Zaterdag of zondag. Ligt aan de wind. Ziet er nu naar uit dat het zaterdag wordt.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:28 schreef RRD_kiter het volgende:
[..]
goeie, wie gaat er allemaal, ik zou in principe alleen zaterdag kunnen gaan, zondag zelf kiten!
Ik ga het toch gewoon proberenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:11 schreef RRD_kiter het volgende:
http://www.natural-high.n(...)man-of-the-dam-2011/
lijkt me toch iets liefs en origineels, het gaat er toch niet om wat je precies doet, zolang je het samen doet. En dit is absoluut een leuk uitje. Al die burgers vinden dan dat je naar de dierentuin moet gaan of shoppen net als die andere 6 miljoen stelletjes...je kunt beter lekker romantisch aan het water zijn, een actieve sport bekijken in een gezellige community. Op de terugweg ga je dan gezellig uit eten ergens,na een dagje uitgewaaid te hebben.
het is maar hoe je het brengt!
mooi man, dadelijk komt het moment dat het lukt en dan denk je wow...vervolgens het moment dat je gewoon rond kan kijken tijdens het kiten...en dan je eerste lekkere bochtenwerk...en dan je eerste sprong...en wat verder komt weet ik ook nog nietquote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:08 schreef StM het volgende:
Als het ff kan ga ik zaterdag maar eens een leuk aantal uurtjes proberen te waterstarten... De laatste keer was ik er bijna
Dat is eigenlijk het gevaarlijke aan beginners bij het kitesurfen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:02 schreef RRD_kiter het volgende:
[..]
mooi man, dadelijk komt het moment dat het lukt en dan denk je wow...vervolgens het moment dat je gewoon rond kan kijken tijdens het kiten...en dan je eerste lekkere bochtenwerk...en dan je eerste sprong...en wat verder komt weet ik ook nog niet
Ik ben er speciaal zo'n 350km voor gereden vandaagquote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:38 schreef StM het volgende:
Als het goed is zijn vandaag mijn spullen opgehaald bij de importeur, maar heb nog geen bevestiging gehad. Krijg ze zaterdag(Kon ook vandaag ook maar dan moest ik er speciaal voor heen).
Zeeko Notus 7 + 10 (komt latere nog een grotere voor hogere low end) + Zeeko ultimate bar + Essence board (136 geloof ik)quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:04 schreef OverRated het volgende:
[..]
Nice! Nu de hele dag ernaar kijken terwijl je wacht op wind![]()
Wat is het geworden?
Ziet er top uit!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 07:11 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Zeeko Notus 7 + 10 (komt latere nog een grotere voor hogere low end) + Zeeko ultimate bar + Essence board (136 geloof ik)
[ afbeelding ]
Wetsuit + trapeze + kevlar schoentjes en impact vest komt morgen
En eerder donker.. Was niet thuis vandaag en had wat vertraging met naar huis gaan, dus het werd al een twijfelgevalletje. En toen bedacht ik me dat het een uur éérder donker wordt, dus zou uiteindelijk nog twee uur hebben inclusief spullen pakken, erheen rijden, de boel opzetten... Nou ja, niet meer gegaan dusquote:Op zondag 28 oktober 2012 12:11 schreef StM het volgende:
Kiten bij 7 graden is heel wat minder grappig als dat je van te voren inschat. Brr wat is het kouder geworden in 2 weken tijd.
Hier ook...quote:Op zondag 28 oktober 2012 16:31 schreef NoComment het volgende:
[..]
En eerder donker.. Was niet thuis vandaag en had wat vertraging met naar huis gaan, dus het werd al een twijfelgevalletje. En toen bedacht ik me dat het een uur éérder donker wordt, dus zou uiteindelijk nog twee uur hebben inclusief spullen pakken, erheen rijden, de boel opzetten... Nou ja, niet meer gegaan dus
Na werk kan ik op z'n vroegst half 5 bij het water zijn. Half 6 is het zonsondergang...quote:Op zondag 28 oktober 2012 17:03 schreef Faxie het volgende:
[..]
Hier ook...
Ach van de week kan ik gelijk na m'n werk doorrijden. Morgen maar eens naar Borssele
Da's wel klote ja...quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:41 schreef NoComment het volgende:
[..]
Na werk kan ik op z'n vroegst half 5 bij het water zijn. Half 6 is het zonsondergang...
Kitesurfen is niet perse zwaar voor je lichaam hoor. Ligt er maar aan wat je doet en in welke conditiesquote:Op zondag 28 oktober 2012 20:43 schreef larry_flynt het volgende:
Tvptjr! Wil het ook gaan doen :p eerst maar wat kracht training en afvallen
Ach dat soort dingen gaan op een gegeven moment vanzelf. 't Wordt net zo normaal als je kleren aantrekkenquote:Op maandag 29 oktober 2012 08:32 schreef So_Surreal het volgende:
Ik ben gisteren na voetbal nog even naar Schellinkhout geweest, maar niet het water op geweest.
Wilde mijn Zeeko Notus voor het eerst laten vliegen, maar zat vet te kutten
Kreeg de pomp niet eens goed vast met dat balletje, zat te pompen terwijl de kite verkeerd om lag, aan het pompen terwijl de deflate nog open stond, extensions zaten er nog aan, lijnen compleet in de knoop door die extensions.
Zou ook al sneller donker worden, dus besloten toen ik alles goed had de hele zaak op de ruimen en de volgende keer wanneer ik met mijn koppie d'r bij was op mijn gemak voor het eerst alleen te launchen met deze kite.
Ik heb 3 milimeter.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:53 schreef StM het volgende:
Iemand trouwens nog tips voor handschoenen?En hoe dik is aan te raden?
Uhm, daar was geen enkele kite tegen opgewassen hoorquote:Op donderdag 1 november 2012 14:42 schreef StM het volgende:
8 weken te lang wat mij betreftEn wat extra comfort zodat je langer op het water kan blijven vind ik ook niet verkeerd. Ik kan ook nog een gul pakken, maar die zien er zo overal achtig uit....
Wel zonde van die Switch, maar wel exact de reden waarom mij sterk is geadviseerd het niet te doen en ik toch voor Ozone gegaan ben. Hoewel die het ook misschien niet overleefd had hoor.
Da's niet onverstandig neequote:Op donderdag 1 november 2012 14:58 schreef StM het volgende:
Mwua ik denk dat ik een redelijke goede deal voor die ozones heb gehad. (Dat weet ik eigenlijk wel zeker) Over een jaar of 2 als ik weet waar ik op moet letten ga ik weleens kijken naar merken als Switch. Als beginner heb ik bewust op safe gespeeld
Lijnen die onder spanning over elkaar heen schuren worden plaatselijk zeer warm. Dyneema heeft een smeltpunt van slechts 150 graden. Dus dan zijn ze zo door hoor.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:39 schreef StM het volgende:
Dan is iemand die ze zelf ook gebruikt rechtstreeks op zn mobiel kunnen bellen toch handiger bij een probleem of een vraagIs het trouwens wel normaal dat lijnen zo snel kapot gaan? Als ik zie wel krachten ze moeten kunnen hebben...
was hier niet laatst dat filmpje waar ze een metertje tussen de lijn gezet hadden om de krachten op de lijnen te meten..(of op hanglos of kitehigh)...qua krachten viel me dat reuze mee. binnenste lijnen meer dan buitenste, en die buitenste lijnen piekten misschien op de 15 kg tijdens het kiten. wind condities kon je niet echt zien maar was niet spectaculair geloof ik. dat viel me enorm mee!quote:Op donderdag 1 november 2012 15:39 schreef StM het volgende:
Dan is iemand die ze zelf ook gebruikt rechtstreeks op zn mobiel kunnen bellen toch handiger bij een probleem of een vraagIs het trouwens wel normaal dat lijnen zo snel kapot gaan? Als ik zie wel krachten ze moeten kunnen hebben...
Idd zag het ook.quote:
Ik heb lage zomerschoentjes, en voor de winter gaan daar neopreen sokjes onder.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:34 schreef StM het volgende:
Wat voor schoentjes gebruiken jullie, met name als het straks veel kouder is? Ik heb wel lage zomerschoentjes, maar die zijn meer tegen de rotzooi dan tegen de kou. Ik twijfel tussen 3 en 6 mm voor hoge winter schoentjes.
3mm hoog van Mystic geloof ik, zijn prima.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:34 schreef StM het volgende:
Wat voor schoentjes gebruiken jullie, met name als het straks veel kouder is? Ik heb wel lage zomerschoentjes, maar die zijn meer tegen de rotzooi dan tegen de kou. Ik twijfel tussen 3 en 6 mm voor hoge winter schoentjes.
quote:Windsurfen terug op olympisch programma
DUBLIN (ANP) - Dorian van Rijsselberghe kan toch als windsurfer zijn olympische titel bij Rio 2016 verdedigen. Tijdens de algemene vergadering van de internationale zeilfederatie ISAF, zaterdag in Ierland, werd het windsurfen met een meerderheid aan stemmen terug op het olympisch programma geplaatst.
In mei van dit jaar kreeg het kitesurfen, met board en een vlieger, tot ieders verrassing nog de voorkeur binnen het ISAF-bestuur. Die keuze leidde binnen en buiten de zeilwereld tot de nodige kritiek.
Van Rijsselberghe had zich na zijn gouden medaille in Londen al neergelegd bij het verlies van de olympische status van het windsurfen. Vol enthousiasme, ambitie en vertrouwen stapte hij over naar het kitesurfen. Bij zijn debuut tijdens het WK vorige maand voor de kust van Sardinië eindigde hij op de 13e plaats in de B-groep.
Jep, toch raar hoe dat gaat.. Zat sporters die met hun trainingsprogramma waren begonnen e.d.quote:
ja, wat wil je....het is winter, stervenskoud en ik moet werken op de dagen dat er wat wind staat....het leven als surfer is zwaar!quote:
Ik heb de afgelopen 3 weken niet kunnen varen ivm de wind en verplichtingen, dus MOEST afgelopen vrijdag gewoon heen.quote:Op zaterdag 24 november 2012 15:03 schreef StM het volgende:
Jaloers, maar voor een uurtje ga ik niet. 1 uurtje varen en 5 uur randzaken... Wss woon jij relatief dicht bij een spot?
Gul Astro jaquote:Op donderdag 29 november 2012 22:34 schreef StM het volgende:
Welke?Ik twijfel nog steeds...
Ah de Astro dus (heb je op FB). Ik twijfel ook tussen die en de ION Fuse. Ik ben benieuwd hoe hij gaat bevallen
Zou ik ook niet doen als beginner, maar het schijnt makkelijker te zijn dan kitesurfen/kiteboarden.quote:
Heb je hem al uit geprobeerd inmiddels?quote:Op donderdag 29 november 2012 18:15 schreef Faxie het volgende:
Meevallertje gehad, toch maar een droogpakkie besteld
Jup vandaagquote:Op zondag 9 december 2012 19:22 schreef StM het volgende:
[..]
Heb je hem al uit geprobeerd inmiddels?
Tja d'r zitten verstevigingen op dus zou niet weten waarom niet.quote:Op zondag 9 december 2012 20:19 schreef StM het volgende:
Hmm, zou jij hem aanraden voor een beginner ook ivm dat je dan nog constant (althans ik wel) met je knieën op het zand zit en dus misschien relatief snel er doorheen slijt op die plek of is hij daar extra stevig? Het huge nadeel is alleen dat de grootste maat voor mij eigenlijk aan de kleine kant is (het kan net volgens de jongens van versus) en de ION Fuse is er in XXXL. Die is alleen wel 2x zo duur en weer heel anders opgezet (meer wetsuit like).
Ja ik kreeg er 1 van iemand die hem niet wildequote:Op zondag 2 december 2012 19:00 schreef OverRated het volgende:
@Surreal
Ook een paar Kitehigh stickers gewonnen zie ik
Met 0,0 ervaring mag je het binnen 4 uur bij een goede school nog niet eens proberen op een board.quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:02 schreef Stansfield het volgende:
Ik ga in april naar Curacao en nu zat ik een beetje rond te kijken op internet wat ik daar allemaal kan gaan doen. En toen zag ik dat ze ook les gaven in kitesurfen.
http://www.curacaokiteboarding.com/Lessen.html
http://www.kitesurfcuracao.com/lessons#label_1
Nu lijkt mij dat wel erg leuk om te doen. Maar ik zal het daarna niet al te veel vaker doen (denk ik nu dan). Is het de moeite waard om dan 3 of 4 uur te lessen. Is de kans groot dat je dan al het kitesurfen zo ver onder de knie krijgt dat je ook al een fun er aan beleeft. Of is het gewoon 3 of 4 uur lang proberen te blijven staan waarbij je het de laatste 5 minuten hopelijk onder de knie krijgt. Ik snap dat dat per persoon verschilt. Maar gemiddeld genomen valt daar wel iets over te zeggen toch? Ik heb qua plank alleen snowboard ervaring.
hou er rekening mee dat je de eerste dag alleen aan kite controle werkt Met een beetje geluk mag je dan body draggen, dus in het water met de kite spelen en jezelf laten voorttrekken.Plankje komt echt pas op dag 2, en verwacht niet dat je dan echt meters kunt maken (de uitzondering daargelaten)quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:02 schreef Stansfield het volgende:
Ik ga in april naar Curacao en nu zat ik een beetje rond te kijken op internet wat ik daar allemaal kan gaan doen. En toen zag ik dat ze ook les gaven in kitesurfen.
http://www.curacaokiteboarding.com/Lessen.html
http://www.kitesurfcuracao.com/lessons#label_1
Nu lijkt mij dat wel erg leuk om te doen. Maar ik zal het daarna niet al te veel vaker doen (denk ik nu dan). Is het de moeite waard om dan 3 of 4 uur te lessen. Is de kans groot dat je dan al het kitesurfen zo ver onder de knie krijgt dat je ook al een fun er aan beleeft. Of is het gewoon 3 of 4 uur lang proberen te blijven staan waarbij je het de laatste 5 minuten hopelijk onder de knie krijgt. Ik snap dat dat per persoon verschilt. Maar gemiddeld genomen valt daar wel iets over te zeggen toch? Ik heb qua plank alleen snowboard ervaring.
Dat!quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:19 schreef Faxie het volgende:
[..]
Met 0,0 ervaring mag je het binnen 4 uur bij een goede school nog niet eens proberen op een board.
Ik ga hem thuis even checken vanavondquote:Op maandag 18 februari 2013 10:21 schreef RRD_kiter het volgende:
filmpje voor So-Surreal...binnenkort, kerel, de goede tijden komen er weer aan!
Ik wilde zondag, maar het schommelt allemaal nog een beetje. Lijkt naar de maandag opgeschoven nu.quote:
Brrr.. Al is de wind sowieso niet best geweest ook. Niet alleen ijzig koud, ook nog eens voornamelijk uit het Oosten wat voor mij (ga meestal naar Kijkduin) dus aflandig is. Heb een nieuw wetsuit gekocht een tijdje terug, een 5/4/3 dus met de wat lagere temperaturen zou wel moeten kunnen zo. Vind het alleen met schoentjes wat minder handig kiten eigenlijk, dus hopelijk warmt het een beetje snel opquote:Op maandag 8 april 2013 22:27 schreef Faxie het volgende:
Lang leve het droogpakIk ben gewoon met -5 het water opgegaan hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |