abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120454046
Goedkoopste was surfpirates...
pi_120555576
Toch besloten een winterstop te houden en wat Progression dvd's te bekijken en vervolgens weer te beginnen als het warmer is.
pi_120557529
Hehe, dat ga ik ook waarschijnlijk doen :) Momenteel een paar snowboardlesjes aan het nemen. Heb ik wat te doen en wie weet binnenkort eens gaan snowkiten.

Opzich kon ik al niet heel onaardig van boven naar beneden gaan (gewoon met vrienden gaan en nergens op letten.... en veel vallen....), maar ik kan nu na 2x 1.5 uur les gewoon zonder te vallen met bochtjes door blijven gaan. En netjes remmen ipv flink sneeuwschuiven en alsnog vallen :P

Ik heb nog genoeg te leren, maar we hebben nog wel een ruime 3 maanden voordat het weer aangenaam gaat worden op het water.
  zaterdag 22 december 2012 @ 23:52:39 #279
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_120653979
Morgen een poging wagen :)

Vandaag handschoentjes gekocht, dus ik denk dat het samen met m'n cap en schoentjes net moet gaan in m'n 4/3.

Zin in! *O*
Life's like music, get the rhythm..
pi_120658365
Ik ga morgen waarschijnlijk ook wel. Anders maandag wel :P
  zondag 30 december 2012 @ 22:59:55 #281
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_120985026
Het was wederom lekker vanmiddag op het water :)

Misschien morgenmiddag nog even naar Kijkduin voor een oudjaars-kitesessie *O*
pi_122506980
en tijd voor een nieuw kite filmpje (freeriding, geen spannende tricks en zo)..., voor de goede orde, ja het is wel nog stervenskoud aan de handjes...

pi_122574308
Ik ga in april naar Curacao en nu zat ik een beetje rond te kijken op internet wat ik daar allemaal kan gaan doen. En toen zag ik dat ze ook les gaven in kitesurfen.

http://www.curacaokiteboarding.com/Lessen.html

http://www.kitesurfcuracao.com/lessons#label_1

Nu lijkt mij dat wel erg leuk om te doen. Maar ik zal het daarna niet al te veel vaker doen (denk ik nu dan). Is het de moeite waard om dan 3 of 4 uur te lessen. Is de kans groot dat je dan al het kitesurfen zo ver onder de knie krijgt dat je ook al een fun er aan beleeft. Of is het gewoon 3 of 4 uur lang proberen te blijven staan waarbij je het de laatste 5 minuten hopelijk onder de knie krijgt. Ik snap dat dat per persoon verschilt. Maar gemiddeld genomen valt daar wel iets over te zeggen toch? Ik heb qua plank alleen snowboard ervaring.
pi_122575691
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:02 schreef Stansfield het volgende:
Ik ga in april naar Curacao en nu zat ik een beetje rond te kijken op internet wat ik daar allemaal kan gaan doen. En toen zag ik dat ze ook les gaven in kitesurfen.

Nu lijkt mij dat wel erg leuk om te doen. Maar ik zal het daarna niet al te veel vaker doen (denk ik nu dan). Is het de moeite waard om dan 3 of 4 uur te lessen. Is de kans groot dat je dan al het kitesurfen zo ver onder de knie krijgt dat je ook al een fun er aan beleeft. Of is het gewoon 3 of 4 uur lang proberen te blijven staan waarbij je het de laatste 5 minuten hopelijk onder de knie krijgt. Ik snap dat dat per persoon verschilt. Maar gemiddeld genomen valt daar wel iets over te zeggen toch? Ik heb qua plank alleen snowboard ervaring.
Met 0,0 ervaring mag je het binnen 4 uur bij een goede school nog niet eens proberen op een board.
pi_122600121
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:02 schreef Stansfield het volgende:

hou er rekening mee dat je de eerste dag alleen aan kite controle werkt Met een beetje geluk mag je dan body draggen, dus in het water met de kite spelen en jezelf laten voorttrekken.Plankje komt echt pas op dag 2, en verwacht niet dat je dan echt meters kunt maken (de uitzondering daargelaten) :)
pi_122600191
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:19 schreef Faxie het volgende:

[..]

Met 0,0 ervaring mag je het binnen 4 uur bij een goede school nog niet eens proberen op een board.
Dat!
En er schijnen o.a. veel zeesterren te zitten en andere rotzooi.
Waardoor het niet ideaal is om te leren
pi_122669294
Ok tnx voor de info. Ik hoopte dat het net zoiets als duiken was (wel een stapje moeilijker natuurlijk) maar gewoon eerst een uitleg van een half uur, dan een uurtje oefenen en dan 2,5 uur surfen waarbij je het laatste uur al wel wat meters kan maken. Maar dan valt dit af als iets om te gaan doen.
pi_122677509
Voor beginnersduiken tot een metertje of 10 diep hoef je maar 1 ding (dat je never nooit je lucht vast moet houden als je omhoog gaat) echt te weten en een beetje te kunnen zwemmen. De rest houden hun wel voor je in de gaten. Met kitesurfen moet je meerdere dingen tegelijk goed doen en ben je sowieso met veel sterkere krachten bezig waardoor het heel erg kan misgaan als je stomme dingen doet. Ook omdat je in een fractie van een seconde buiten het bereik van de instructeur kan zijn.
pi_122677610
Duidelijk. Het ziet er alleen eenvoudiger uit dan het daadwerkelijk is denk ik. Maar er zijn idd wel veel krachten waar je mee moet leren werken.
pi_123022348
Pff wanneer wordt het nou weer warmer ;( ?
Ik heb zo'n zin om weer te kitennnn :'( !
pi_123022580
filmpje voor So-Surreal...binnenkort, kerel, de goede tijden komen er weer aan!

pi_123022713
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 10:21 schreef RRD_kiter het volgende:
filmpje voor So-Surreal...binnenkort, kerel, de goede tijden komen er weer aan!

Ik ga hem thuis even checken vanavond :D
Ik ga in augustus wel 15 dagen naar El Gouna, hoop voor die tijd goed te kunnen varen.
pi_123029682
Ik... moet... kiten...

Misschien toch eens kijken of ik volgend jaar niet in een lekker warm oord de winter door midden kan breken ;)
  vrijdag 8 maart 2013 @ 08:36:39 #294
374248 RRD_kiter
kiteaddict
pi_123778261
Morgen strand horst..wind is goed!
pi_123786224
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 08:36 schreef RRD_kiter het volgende:
Morgen strand horst..wind is goed!
Ik wilde zondag, maar het schommelt allemaal nog een beetje. Lijkt naar de maandag opgeschoven nu.

Maakt niet uit, dan kan ik ook :P
pi_123800900
Ik wil eerst nog een graadje of 3-4 bij de watertemp voor ik weer ga :) Begin april dus hopelijk...
pi_125029400
Nog steeds (te) koud :r

Laatste 2 jaar kon je rond deze tijd prima het water op ;(
pi_125031800
uhu

pi_125052338
Lang leve het droogpak :P Ik ben gewoon met -5 het water opgegaan hoor :Y
  maandag 8 april 2013 @ 22:35:51 #300
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_125052876
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 22:27 schreef Faxie het volgende:
Lang leve het droogpak :P Ik ben gewoon met -5 het water opgegaan hoor :Y
Brrr.. Al is de wind sowieso niet best geweest ook. Niet alleen ijzig koud, ook nog eens voornamelijk uit het Oosten wat voor mij (ga meestal naar Kijkduin) dus aflandig is. Heb een nieuw wetsuit gekocht een tijdje terug, een 5/4/3 dus met de wat lagere temperaturen zou wel moeten kunnen zo. Vind het alleen met schoentjes wat minder handig kiten eigenlijk, dus hopelijk warmt het een beetje snel op :P

Als er nu eens goede wind voorspeld wordt wil ik wel gaan, maar met een 'net aan' windje ga ik niet lopen koukleumen om alleen op het strand te staan zonder wind :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')