abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117256985
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 september 2012 23:11 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Nee het kwam wel door mij, hij stond meestal mooi recht in de constance wind...
Klinkt toch als een stuurfout dan...
pi_117257259
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 23:13 schreef Faxie het volgende:

[..]

Klinkt toch als een stuurfout dan...
Ja daar ben ik ook bang voor ;(
Zit er aan te denken om morgen zelf zo'n vlieger vor 15 euro te kopen.
Dan kan ik misschien nog wat oefenen.

Zou zonde zijn als ik de eerste 3 uur alleen maar ga oefenen met vliegeren denk ik...
pi_117258334
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 september 2012 23:18 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Ja daar ben ik ook bang voor ;(
Zit er aan te denken om morgen zelf zo'n vlieger vor 15 euro te kopen.
Dan kan ik misschien nog wat oefenen.

Zou zonde zijn als ik de eerste 3 uur alleen maar ga oefenen met vliegeren denk ik...
Ze douwen sowieso eerst een trainerkite in je handen.
pi_117279100
Net de intro van de Progression Kitesurf Beginner dvd gekeken :) ziet er tof uit.
Andere die deze dvd ook hebben gezien, die mij kunnen vertellen waar ik deze kan kopen of downloaden ?
pi_117300948
Er is een iPhone app waar ze alles in hebben zitten. Je moet wel per videotje betalen en het is ook duurder als de DVD.
pi_117302414
Ja daar heb ik ook de intro van gezien, maar voor dan ben je snel ¤60-, kwijt, dat vind ik een beetje veel voor een dvd haha
pi_117537397
Het is wel een tijdje windstil hier heh :N
pi_117543223
Beetje wel ja.

Had je nou lessen gehad dit weekend?
pi_117551055
Ja 3 uur. Heb de kite onder controle en kan up en downwind bodydraggen en landen en launchen en self rescue.
Zaterdag de laatste 3 uur les, dan hopelijk leren waterstarten :)
pi_117568623
quote:
99s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:34 schreef So_Surreal het volgende:
Ja 3 uur. Heb de kite onder controle en kan up en downwind bodydraggen en landen en launchen en self rescue.
Zaterdag de laatste 3 uur les, dan hopelijk leren waterstarten :)
Oke veel plezier ;)
pi_117569056
quote:
99s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:14 schreef So_Surreal het volgende:
Net de intro van de Progression Kitesurf Beginner dvd gekeken :) ziet er tof uit.
Andere die deze dvd ook hebben gezien, die mij kunnen vertellen waar ik deze kan kopen of downloaden ?
Soulshop, de webshop van Access kiteboard magazine/Soul media heeft die DVD's onder andere. Kost iets van 20-25 euro. Heb zelfs de intermediate vol. 1 eens gekocht en er veel van geleerd :)
pi_117797354
Vandaag besteld :D !

Zeeko Notus 10 meter (oranje zwart) (2012)

Zeeko Notus 7 meter (groen wit) (2012)

Essence board (maar dan het 2013 model)

Zeeko ultimate bar (2012, is geen 2013 model)

pi_117803168
Vernuftig, maar omslachtig systeem als je het mij vraagt. Ze onderscheiden zich er wel mee :Y
pi_117805118
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 05:20 schreef Faxie het volgende:
Vernuftig, maar omslachtig systeem als je het mij vraagt. Ze onderscheiden zich er wel mee :Y
Wat bedoel je precies met omslachtig systeem :) ?
pi_117814562
Ik vind je safety te complex, van wat ik zo kan beoordelen aan een foto als beginner. Als daar zand in komt en je bent niet zo netjes met het schoonmaken (aka mij) kijk ik niet gek op dat hij blijft hangen bv.

Maar ik heb vandaag de Ozone Catalyst 2013 besteld *O* 8 en 12m. Hopelijk eind volgende week levering. Ik zit in de allereerste batch.
pi_117815156
- oeps -
pi_117815306
Maar hoe is een andere safety anders in zijn werking dan ?
Had met les een kite + bar van core.

Dat was gewoon kwestie van de knop van je afduwen, zo te zien lijkt het hier niet anders te zijn.
pi_117815626
quote:
99s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 15:17 schreef So_Surreal het volgende:
Maar hoe is een andere safety anders in zijn werking dan ?
Had met les een kite + bar van core.

Dat was gewoon kwestie van de knop van je afduwen, zo te zien lijkt het hier niet anders te zijn.
De safety lijkt me prima. Gewoon een standaard push-away safety. Ik weet niet hoe het binnenste mechanisme is, maar de meeste zijn tegenwoordig niet echt gevoelig meer voor zand. Die van Cabrinha daarentegen bijvoorbeeld lijkt me wel gevoelig met al die hefboompjes en pinnetjes.

Dan vind ik de Ozone safety persoonlijk iets minder, door 1 lijn safety verlies je de above-the-bar swivel functie, en de QR zit niet centraal en is een pull systeem. In geval van nood wellicht moeilijk op de tast te vinden, zeker als je vrije hand aan de verkeerde kant van de safety zit. Verder wel mooie bar overigens :)

quote:
99s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 09:44 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met omslachtig systeem :) ?
Sowieso ben ik geen fan van 2 handvatjes. Altijd een klein risico dat je de verkeerde aantrekt. Doe mij maar een clamcleat. Trekken=depower, meer hoef je niet te weten.

Maar ik vind het omslachtig omdat je teveel handelingen hebt voor power/depower. Eerst de handle naar je toe trekken, en vervolgens met de bar alles weer terug duwen.

En het stuk plastic is gelijk de stopperfunctie, en een stopper mag je mi niet van je af kunnen duwen met de bar.

Tevens zorgt dat voor flink wat slijtage op den duur.
pi_117815660
Ik heb m'n Bandit 4 8m te koop gezet overigens.

Even spammen :P

http://www.kitehigh.nl/2ehands/advertentie/7249
pi_117815775
quote:
99s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 15:17 schreef So_Surreal het volgende:

Ik doelde meer op die soort tunnel waar de lijn als hij los is doorheen moet schieten.

@Fax: Ik kan uit ervaring zeggen dat als je niet de push gewent bent de pull niks moeilijker is. Ik heb met lessen de laatste keer het in de praktijk mogen oefenen omdat het mis ging :+
pi_117815898
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 15:29 schreef StM het volgende:

[..]

Ik doelde meer op die soort tunnel waar de lijn als hij los is doorheen moet schieten.

@Fax: Ik kan uit ervaring zeggen dat als je niet de push gewent bent de pull niks moeilijker is. Ik heb met lessen de laatste keer het in de praktijk mogen oefenen omdat het mis ging :+
Op m'n Bandit heb ik ook pull (met klittenband :P), maar push vind ik toch fijner. Pull werkt wel, maar in noodsituaties kan het rottig zijn...
pi_117816020
Dan noem je ook wel wat. :P Klittenband...
pi_117816206
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 15:36 schreef StM het volgende:
Dan noem je ook wel wat. :P Klittenband...
Ja wel een tikkie erger nog ja :') F-One heeft het zelfs nog op de net verschenen Bandit 6.... tja ze geloven in het zandvrije systeem tja...(zal ook wel kosten zijn :P )

Ach het werkt wel hoor.
pi_117817211
Ik ben benieuwd, heb nu 3 dagen gewerkt en moet er nu nóg 9 achter elkaar.
Ga de spullen denk ik het weekend van de 27e pas ophalen denk ik.

Het is wel helemaal in Groningen, maar maak er dan direct een leuk dagje weg van samen met mijn vriendin.
Gaat toch om een hoop geld, dus laat het liever niet opsturen eigenlijk.
pi_117817601
quote:
99s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 16:06 schreef So_Surreal het volgende:
Ik ben benieuwd, heb nu 3 dagen gewerkt en moet er nu nóg 9 achter elkaar.
Ga de spullen denk ik het weekend van de 27e pas ophalen denk ik.

Het is wel helemaal in Groningen, maar maak er dan direct een leuk dagje weg van samen met mijn vriendin.
Gaat toch om een hoop geld, dus laat het liever niet opsturen eigenlijk.
Zeeko's zijn wel goede kites in ieder geval :) Ondergewaardeerd merk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')