abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116093486
Dit topic gaat over kitesurfen/kiteboarden/kiten 8-)

Wat kun je hier verwachten ?

Je kunt hier vragen stellen over kitesurfen, foto`s/filmpjes plaatsen en afspreken waar en wanneer er gekite gaat worden.

Wat is kitesurfen? Hieronder een link waar het helemaal beschreven staat.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kitesurfen

Check ook www.kitehigh.nl en www.hanglos.nl voor alle mogelijke informatie over materiaal, lessen, spots, movies en meer.

Sites om de wind op je spot te checken:
www.windguru.cz
www.windfinder.com

Mooie kitemovies:

Over wereldkampioen Youri Zoon

THE ULTIMATE REWARD door EyEFORcE

Vette F-One movie

Antandroy door Band-Originale

Red bull boven NAP:

Tips 'n tricks:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 22% gewijzigd door OverRated op 28-08-2012 01:29:38 ]
pi_116093991
Na meer dan 5 jaar eindelijk een deel 2 :D OP maar een beetje opgefrist.
Laatste posts uit deel 1:

quote:
99s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:47 schreef So_Surreal het volgende:
Nog meer FOK!kers die in Schellinkhout kiten :) ?
Ik wil graag beginnen met deze mooie sport
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:52 schreef Faxie het volgende:

[..]

Haha dat was toch jij dus die ik zag op kitehigh? :D
quote:
99s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:03 schreef So_Surreal het volgende:
Haha correct :D
Dat verhaal uit Portugal (een paar posts hierboven) had ik toevallig ook zl op KH langs zien komen hehe

Ben echt benieuwd hoe de kite comminity in Schellinkhout een beetje is, aangezien ik verder geen vrienden heb die deze sport beoefenen.
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 00:55 schreef OverRated het volgende:

[..]

[..]

Ik keek in dit topic vanmiddag om dat te checken, maar zag je hier niet posten _O-

Dus toch :P

[ Bericht 0% gewijzigd door OverRated op 28-08-2012 01:27:20 ]
pi_116096404
Knappe OP :D
pi_116096438
Wat is van deze setjes een leuk setje voor een beginner :) ?

http://www.vandenbergsurf(...)t&Itemid=29&vmcchk=1

Geen idee welke maat ik nog heb met mijn 1.90m en 94kg...
pi_116096957
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 08:11 schreef So_Surreal het volgende:

Waarom gelijk iets kopen? Waarom niet eerst een les?
pi_116096989
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 08:57 schreef Godtje het volgende:

[..]

Waarom gelijk iets kopen? Waarom niet eerst een les?
Ga ik doen, maar ben gewoon alvast een beetje aan het rondkijken en leren waar ik op moet letten.
Ik ga donderdagavond even bij van den Berg kijken voor lessen.
pi_116097048
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 08:59 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Ga ik doen, maar ben gewoon alvast een beetje aan het rondkijken en leren waar ik op moet letten.
Ik heb bij Bas gelest. Aardige kerel
http://www.2b-real.nl/

Aanrader
pi_116097210
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:03 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik heb bij Bas gelest. Aardige kerel
http://www.2b-real.nl/

Aanrader
Bedankt voor de tip, ik ben even op de website aan het kijken :)

Welke lessen heb jij gevolgd voordat je zelf bent gaan oefenen etc ?
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:15:51 #9
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_116097253
quote:

[..]

Mag ik mijn Cabrinha Vector weer aanprijzen? Het is mijn eerste kite dus ik niet echt vergelijkingsmateriaal, maar ik vind het wel een erg fijne :Y
Life's like music, get the rhythm..
pi_116097300
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:13 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, ik ben even op de website aan het kijken :)

Welke lessen heb jij gevolgd voordat je zelf bent gaan oefenen etc ?
Ik heb een mix gedaan van prive en duo les. Ik vind groepsverband wel vrij irritant. Twee gaat net maar met moeite. Liever 1 op 1.
pi_116099686
quote:

[..]

eerst even gaan lessen en informeer bij je kite school naar een deal voor de aanschaf van materiaal, tevens krijg je tijdens de lessen een gevoel voor welke kite je prettig vind. Daarnaast wil je wel zeker weten dat je het leuk vindt, anders is het een nogal dure investering.
pi_116101920
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 08:06 schreef So_Surreal het volgende:
Knappe OP :D
Thx :s)

quote:
99s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 08:11 schreef So_Surreal het volgende:

Die setjes zijn allemaal wel ok voor beginners, maar ik zou voor de Kahoona gaan. Vaar het 2011 model zelf in 13.5 en vind het een erg gemoedelijke kite. Bij het springen gaat hij rustig omhoog en rustig zwevend weer naar beneden. Niks gaat te explosief. Gaat goed upwind en low-end is ook prima. En die set is ook eeeerg voordelig vergeleken met die anderen.

Zou het wel zo uitzoeken dat je op termijn een 2e kite erbij kunt kopen. Bijvoorbeeld een setje 9-12, of met jouw gewicht misschien 10-13. Kun je er ooit nog een 7/8 bij kopen voor de echt harde wind. ^O^

Ook een goede kite (zoals hierboven ook genoemd) http://www.telstarsurf.nl(...)ha-vector-2012-rival De Cabrinha Vector. Wel iets duurder, maar het materiaal is echt van de hoogste kwaliteit die je kunt vinden. Zou overigens liever de Switchblade nemen van Cabrinha, daar kun je nog verder mee doorgroeien: http://www.telstarsurf.nl(...)nha-switchblade-2012

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:18 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik heb een mix gedaan van prive en duo les. Ik vind groepsverband wel vrij irritant. Twee gaat net maar met moeite. Liever 1 op 1.
Ik heb bij Skyhigh (Workum) les gehad met 1 instructeur, 3 personen en 2 kites. Zo stond je toch relatief lang met de kite in je handen. beviel me erg goed.

[ Bericht 11% gewijzigd door OverRated op 28-08-2012 12:39:22 ]
pi_116221704
iemand ervaring met kata board sports?
Wil daar m'n eerste paar lessen volgen, voornamelijk omdat het lekker dichtbij is
twijfel al langer om te gaan kitesurfen, maar nu ga ik ook echt de eerste stap zetten.
pi_116242168
Nooit van gehoord, sorry ;(

Wel leuk dat je de stap neemt :) Pas op, verslavend :P
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:01:53 #15
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_116248258
Het was echt hel daarnet op Kijkduin, wind stond zowat pal aanlandig (ietsje zuid) en golven (muren..) van een meter of 2-3. Nog nooit met deze windrichting gekite dus ik bakte er in het begin helemaal niets van maar later begon het wel steeds beter te gaan. Alleen die golven heh.. :X Ik weet niet hoeveel keer ik grandioos onderuit geramd ben maar vaak genoeg in ieder geval :P Board aantal keer kwijt, kite paak keer het water in, board aantal keer kwijt geraakt, blauwe plekken van het gespoeld worden waarbij ik m'n board raakte.. Nou ja, 't was een beetje overleven. Het was wel lekker rustig :+
Life's like music, get the rhythm..
  Trouwste user 2022 zaterdag 1 september 2012 @ 09:20:18 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_116263061
Vraagje aan de kenners/liefhebbers. Over vier jaar is het Olympisch. Wat vinden jullie daarvan ? Is het terecht dat het windsurfen erdoor sneuvelt ? Heeft Nederland als watersportland toppers in die sport en/of hebben we eventueel kans op medailles. De Olympisch surfkampioen gaat zich toeleggen op het kitesurfen. Is dat te laat om er iets in te kunnen presteren ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_116264412
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 09:20 schreef tong80 het volgende:
Vraagje aan de kenners/liefhebbers. Over vier jaar is het Olympisch. Wat vinden jullie daarvan ? Is het terecht dat het windsurfen erdoor sneuvelt ? Heeft Nederland als watersportland toppers in die sport en/of hebben we eventueel kans op medailles. De Olympisch surfkampioen gaat zich toeleggen op het kitesurfen. Is dat te laat om er iets in te kunnen presteren?
Terecht dat kitesurfen olympisch wordt, onterecht dat windsurfen daarvoor moet sneuvelen. Er zijn zat zeilklasses waar in gesneden kan worden. Windsurfen zal op termijn wel minder populair worden, maar dit is te vroeg.

Van Rijselberghe kan misschien nog wel ver komen, hij heeft al vaker gekite in ieder geval. Bij de vrouwen heb je Katja Roose, die bovenin meedraait in de wereldtour. Prima kans op een gouden medaille. Bij de mannen hebben we Rolf vd Vlugt, maar die is niet goed genoeg voor het podium ben ik bang. Mar het feit dat deze sport olympisch wordt, zal veel nieuwe mensen (en talenten) trekken, dus wie weet.

Zo. Serieus antwoord geven op een tong80 post.
pi_116265102
Zo even naar van den Berg surfshop, even rondkijken en informeren voor lessen :D
  Trouwste user 2022 zaterdag 1 september 2012 @ 12:03:07 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_116265481
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2012 11:10 schreef OverRated het volgende:

[..]

Terecht dat kitesurfen olympisch wordt, onterecht dat windsurfen daarvoor moet sneuvelen. Er zijn zat zeilklasses waar in gesneden kan worden. Windsurfen zal op termijn wel minder populair worden, maar dit is te vroeg.

Van Rijselberghe kan misschien nog wel ver komen, hij heeft al vaker gekite in ieder geval. Bij de vrouwen heb je Katja Roose, die bovenin meedraait in de wereldtour. Prima kans op een gouden medaille. Bij de mannen hebben we Rolf vd Vlugt, maar die is niet goed genoeg voor het podium ben ik bang. Mar het feit dat deze sport olympisch wordt, zal veel nieuwe mensen (en talenten) trekken, dus wie weet.

Zo. Serieus antwoord geven op een tong80 post.
95 % van mijn topics en posts zijn serieus. :) Heb mijn image tegen door de briljante, geniale humor. ;)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_116266203
Morgenochtend naar Schell, heb der zin an! :D
Now, come on, let me feel the fibre of your fabric.
pi_116266266
quote:
12s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 08:58 schreef skit het volgende:
iemand ervaring met kata board sports?
Wil daar m'n eerste paar lessen volgen, voornamelijk omdat het lekker dichtbij is
twijfel al langer om te gaan kitesurfen, maar nu ga ik ook echt de eerste stap zetten.
Karta bedoel je denk ik? Goede verhalen over gehoord, maar heb er zelf geen les gehad.

Op welke plek wil je lessen? :)
Now, come on, let me feel the fibre of your fabric.
pi_116266480
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 september 2012 11:47 schreef So_Surreal het volgende:
Zo even naar van den Berg surfshop, even rondkijken en informeren voor lessen :D
En je verlekkeren aan al het mooie materiaal wat daar staat :9~
  zaterdag 1 september 2012 @ 12:45:23 #23
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_116266639

2 Fototjes van mij in egypte vorig jaar.
Ben een aantal weken geleden 2 weken in Fuerteventura geweest voor de 3de keer.
pi_116266704
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 12:45 schreef H4ppy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

2 Fototjes van mij in egypte vorig jaar.
Ben een aantal weken geleden 2 weken in Fuerteventura geweest voor de 3de keer.
Mooie foto's ^O^

Is dat El Gouna? Speel met het idee om daar een weekje naartoe te gaan voor een kitevakantie namelijk.

Zelf eens op Paros en Naxos geweest, dat was ook echt helemaal top. Maar nu wil ik iets anders ontdekken. El Gouna schijnt ook niet zo duur te zijn.
  zaterdag 1 september 2012 @ 13:01:53 #25
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_116267112
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2012 12:47 schreef OverRated het volgende:

[..]

Mooie foto's ^O^

Is dat El Gouna? Speel met het idee om daar een weekje naartoe te gaan voor een kitevakantie namelijk.

Zelf eens op Paros en Naxos geweest, dat was ook echt helemaal top. Maar nu wil ik iets anders ontdekken. El Gouna schijnt ook niet zo duur te zijn.
Bedankt, nee dat is niet El Gouna. De foto's zijn genomen op een "kite-safari". Je komt in Hurghada Airport aan, daar wordt je opgehaald en naar een boot gebracht (die op foto 2 staat). Die boot vaart 5 uur naar een kaal eiland, en daar kite je dan de hele week met perfecte omstandigheden. Er is altijd vlakke wind en er is een heel groot stuk waar het maar een meter diep is. Deze trip wordt georganiseerd door Russen voor russen, en niemand praat daar engels dus voor nederlanders is het helaas niet mogelijk om mee te gaan.

Op deze foto kan je dus duidelijk zien dat het eiland erg afgezonderd ligt, en er staan zelfs olieplatformen in de verte.

Ik ben ook een stuk of 3 keer in Sharm el Sheikh geweest in egypte, daar heb je ook hele goede omstandigheden. Het is daar ondiep en er zijn geen golven, dus het is een hele goede plek om te beginnen maar als je eenmaal een beetje goed kan kitesurfen is het weinig uitdagend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')