SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 22% gewijzigd door OverRated op 28-08-2012 01:29:38 ]
quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:47 schreef So_Surreal het volgende:
Nog meer FOK!kers die in Schellinkhout kiten?
Ik wil graag beginnen met deze mooie sport
quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:52 schreef Faxie het volgende:
[..]
Haha dat was toch jij dus die ik zag op kitehigh?
quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:03 schreef So_Surreal het volgende:
Haha correct
Dat verhaal uit Portugal (een paar posts hierboven) had ik toevallig ook zl op KH langs zien komen hehe
Ben echt benieuwd hoe de kite comminity in Schellinkhout een beetje is, aangezien ik verder geen vrienden heb die deze sport beoefenen.
quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:55 schreef OverRated het volgende:
[..]
[..]
Ik keek in dit topic vanmiddag om dat te checken, maar zag je hier niet posten
Dus toch![]()
Waarom gelijk iets kopen? Waarom niet eerst een les?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:11 schreef So_Surreal het volgende:
Wat is van deze setjes een leuk setje voor een beginner?
http://www.vandenbergsurf(...)t&Itemid=29&vmcchk=1
Geen idee welke maat ik nog heb met mijn 1.90m en 94kg...
Ga ik doen, maar ben gewoon alvast een beetje aan het rondkijken en leren waar ik op moet letten.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:57 schreef Godtje het volgende:
[..]
Waarom gelijk iets kopen? Waarom niet eerst een les?
Ik heb bij Bas gelest. Aardige kerelquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:59 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Ga ik doen, maar ben gewoon alvast een beetje aan het rondkijken en leren waar ik op moet letten.
Ik ga donderdagavond even bij van den Berg kijken voor lessen.
Bedankt voor de tip, ik ben even op de website aan het kijkenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:03 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik heb bij Bas gelest. Aardige kerel
http://www.2b-real.nl/
Aanrader
Mag ik mijn Cabrinha Vector weer aanprijzen? Het is mijn eerste kite dus ik niet echt vergelijkingsmateriaal, maar ik vind het wel een erg fijnequote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:59 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Ga ik doen, maar ben gewoon alvast een beetje aan het rondkijken en leren waar ik op moet letten.
Ik heb een mix gedaan van prive en duo les. Ik vind groepsverband wel vrij irritant. Twee gaat net maar met moeite. Liever 1 op 1.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:13 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, ik ben even op de website aan het kijken
Welke lessen heb jij gevolgd voordat je zelf bent gaan oefenen etc ?
eerst even gaan lessen en informeer bij je kite school naar een deal voor de aanschaf van materiaal, tevens krijg je tijdens de lessen een gevoel voor welke kite je prettig vind. Daarnaast wil je wel zeker weten dat je het leuk vindt, anders is het een nogal dure investering.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:59 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Thxquote:
Die setjes zijn allemaal wel ok voor beginners, maar ik zou voor de Kahoona gaan. Vaar het 2011 model zelf in 13.5 en vind het een erg gemoedelijke kite. Bij het springen gaat hij rustig omhoog en rustig zwevend weer naar beneden. Niks gaat te explosief. Gaat goed upwind en low-end is ook prima. En die set is ook eeeerg voordelig vergeleken met die anderen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:11 schreef So_Surreal het volgende:
Wat is van deze setjes een leuk setje voor een beginner?
http://www.vandenbergsurf(...)t&Itemid=29&vmcchk=1
Geen idee welke maat ik nog heb met mijn 1.90m en 94kg...
Ik heb bij Skyhigh (Workum) les gehad met 1 instructeur, 3 personen en 2 kites. Zo stond je toch relatief lang met de kite in je handen. beviel me erg goed.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:18 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik heb een mix gedaan van prive en duo les. Ik vind groepsverband wel vrij irritant. Twee gaat net maar met moeite. Liever 1 op 1.
Terecht dat kitesurfen olympisch wordt, onterecht dat windsurfen daarvoor moet sneuvelen. Er zijn zat zeilklasses waar in gesneden kan worden. Windsurfen zal op termijn wel minder populair worden, maar dit is te vroeg.quote:Op zaterdag 1 september 2012 09:20 schreef tong80 het volgende:
Vraagje aan de kenners/liefhebbers. Over vier jaar is het Olympisch. Wat vinden jullie daarvan ? Is het terecht dat het windsurfen erdoor sneuvelt ? Heeft Nederland als watersportland toppers in die sport en/of hebben we eventueel kans op medailles. De Olympisch surfkampioen gaat zich toeleggen op het kitesurfen. Is dat te laat om er iets in te kunnen presteren?
95 % van mijn topics en posts zijn serieus.quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:10 schreef OverRated het volgende:
[..]
Terecht dat kitesurfen olympisch wordt, onterecht dat windsurfen daarvoor moet sneuvelen. Er zijn zat zeilklasses waar in gesneden kan worden. Windsurfen zal op termijn wel minder populair worden, maar dit is te vroeg.
Van Rijselberghe kan misschien nog wel ver komen, hij heeft al vaker gekite in ieder geval. Bij de vrouwen heb je Katja Roose, die bovenin meedraait in de wereldtour. Prima kans op een gouden medaille. Bij de mannen hebben we Rolf vd Vlugt, maar die is niet goed genoeg voor het podium ben ik bang. Mar het feit dat deze sport olympisch wordt, zal veel nieuwe mensen (en talenten) trekken, dus wie weet.
Zo. Serieus antwoord geven op een tong80 post.
Karta bedoel je denk ik? Goede verhalen over gehoord, maar heb er zelf geen les gehad.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 08:58 schreef skit het volgende:
iemand ervaring met kata board sports?
Wil daar m'n eerste paar lessen volgen, voornamelijk omdat het lekker dichtbij is
twijfel al langer om te gaan kitesurfen, maar nu ga ik ook echt de eerste stap zetten.
En je verlekkeren aan al het mooie materiaal wat daar staatquote:Op zaterdag 1 september 2012 11:47 schreef So_Surreal het volgende:
Zo even naar van den Berg surfshop, even rondkijken en informeren voor lessen
Mooie foto'squote:Op zaterdag 1 september 2012 12:45 schreef H4ppy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
2 Fototjes van mij in egypte vorig jaar.
Ben een aantal weken geleden 2 weken in Fuerteventura geweest voor de 3de keer.
Bedankt, nee dat is niet El Gouna. De foto's zijn genomen op een "kite-safari". Je komt in Hurghada Airport aan, daar wordt je opgehaald en naar een boot gebracht (die op foto 2 staat). Die boot vaart 5 uur naar een kaal eiland, en daar kite je dan de hele week met perfecte omstandigheden. Er is altijd vlakke wind en er is een heel groot stuk waar het maar een meter diep is. Deze trip wordt georganiseerd door Russen voor russen, en niemand praat daar engels dus voor nederlanders is het helaas niet mogelijk om mee te gaan.quote:Op zaterdag 1 september 2012 12:47 schreef OverRated het volgende:
[..]
Mooie foto's![]()
Is dat El Gouna? Speel met het idee om daar een weekje naartoe te gaan voor een kitevakantie namelijk.
Zelf eens op Paros en Naxos geweest, dat was ook echt helemaal top. Maar nu wil ik iets anders ontdekken. El Gouna schijnt ook niet zo duur te zijn.
Ik ga daar ook lessen denk ikquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:03 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik heb bij Bas gelest. Aardige kerel
http://www.2b-real.nl/
Aanrader
Hoeveel uur en wat voor soort les heb je gedaanquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:26 schreef StM het volgende:
Lessen? check
Materiaal? check, op kites na
Kites? In bestelling
![]()
![]()
![]()
Leuk om trouwens de overlap met KH te zien (Zwaait naar Faxie)
Heb trouwens met de laatste les al de eerste metertje gevaren. Doorgaan blijft nog lastig omdat ik soort uit een (onbewuste angst/voorzichtigheid?) zodra ik overeid sta de bar laat vieren deels. En daardoor ben ik erg goed in zandhappen met het board
Ach ik weet iig waar het aan ligt en het ging al steeds beter
3x4 uur newbielesquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:46 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Hoeveel uur en wat voor soort les heb je gedaan?
ja die bedoel ik, zat aan IJmuiden te denken?quote:Op zaterdag 1 september 2012 12:31 schreef Perzephone het volgende:
[..]
Karta bedoel je denk ik? Goede verhalen over gehoord, maar heb er zelf geen les gehad.
Op welke plek wil je lessen?
Hm heb ik wel gehad, maar heb dan ook zo'n IKO geval. Heb het idee dat het niet veel aan bod komt bij de wat massalere scholen.quote:Op maandag 3 september 2012 23:19 schreef ZodiaX het volgende:
Krijgen jullie ook vaarregels lessen?
Want mijn ervaring is dat Kitesurfers totaal de regels niet lijken te kennen op het water.
Ik ken de regels, en heb ook niet zo'n problemen met andere kiters. Maar ik zit dan ook niet op extreem drukke spots meestal.quote:Op maandag 3 september 2012 23:19 schreef ZodiaX het volgende:
Krijgen jullie ook vaarregels lessen?
Want mijn ervaring is dat Kitesurfers totaal de regels niet lijken te kennen op het water.
Daar komt ook bij dat vooral beginnende kitesurfers hun ogen voornamelijk op de kite hebben staan en niet om hun heen kijken.quote:Op dinsdag 4 september 2012 06:46 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ik ken de regels, en heb ook niet zo'n problemen met andere kiters. Maar ik zit dan ook niet op extreem drukke spots meestal.
Denk wel dat het iets is wat veel scholen overslaan... slechte zaak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |