Ik ben er speciaal zo'n 350km voor gereden vandaagquote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:38 schreef StM het volgende:
Als het goed is zijn vandaag mijn spullen opgehaald bij de importeur, maar heb nog geen bevestiging gehad. Krijg ze zaterdag(Kon ook vandaag ook maar dan moest ik er speciaal voor heen).
Zeeko Notus 7 + 10 (komt latere nog een grotere voor hogere low end) + Zeeko ultimate bar + Essence board (136 geloof ik)quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:04 schreef OverRated het volgende:
[..]
Nice! Nu de hele dag ernaar kijken terwijl je wacht op wind![]()
Wat is het geworden?
Ziet er top uit!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 07:11 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Zeeko Notus 7 + 10 (komt latere nog een grotere voor hogere low end) + Zeeko ultimate bar + Essence board (136 geloof ik)
[ afbeelding ]
Wetsuit + trapeze + kevlar schoentjes en impact vest komt morgen
En eerder donker.. Was niet thuis vandaag en had wat vertraging met naar huis gaan, dus het werd al een twijfelgevalletje. En toen bedacht ik me dat het een uur éérder donker wordt, dus zou uiteindelijk nog twee uur hebben inclusief spullen pakken, erheen rijden, de boel opzetten... Nou ja, niet meer gegaan dusquote:Op zondag 28 oktober 2012 12:11 schreef StM het volgende:
Kiten bij 7 graden is heel wat minder grappig als dat je van te voren inschat. Brr wat is het kouder geworden in 2 weken tijd.
Hier ook...quote:Op zondag 28 oktober 2012 16:31 schreef NoComment het volgende:
[..]
En eerder donker.. Was niet thuis vandaag en had wat vertraging met naar huis gaan, dus het werd al een twijfelgevalletje. En toen bedacht ik me dat het een uur éérder donker wordt, dus zou uiteindelijk nog twee uur hebben inclusief spullen pakken, erheen rijden, de boel opzetten... Nou ja, niet meer gegaan dus
Na werk kan ik op z'n vroegst half 5 bij het water zijn. Half 6 is het zonsondergang...quote:Op zondag 28 oktober 2012 17:03 schreef Faxie het volgende:
[..]
Hier ook...
Ach van de week kan ik gelijk na m'n werk doorrijden. Morgen maar eens naar Borssele
Da's wel klote ja...quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:41 schreef NoComment het volgende:
[..]
Na werk kan ik op z'n vroegst half 5 bij het water zijn. Half 6 is het zonsondergang...
Kitesurfen is niet perse zwaar voor je lichaam hoor. Ligt er maar aan wat je doet en in welke conditiesquote:Op zondag 28 oktober 2012 20:43 schreef larry_flynt het volgende:
Tvptjr! Wil het ook gaan doen :p eerst maar wat kracht training en afvallen
Ach dat soort dingen gaan op een gegeven moment vanzelf. 't Wordt net zo normaal als je kleren aantrekkenquote:Op maandag 29 oktober 2012 08:32 schreef So_Surreal het volgende:
Ik ben gisteren na voetbal nog even naar Schellinkhout geweest, maar niet het water op geweest.
Wilde mijn Zeeko Notus voor het eerst laten vliegen, maar zat vet te kutten
Kreeg de pomp niet eens goed vast met dat balletje, zat te pompen terwijl de kite verkeerd om lag, aan het pompen terwijl de deflate nog open stond, extensions zaten er nog aan, lijnen compleet in de knoop door die extensions.
Zou ook al sneller donker worden, dus besloten toen ik alles goed had de hele zaak op de ruimen en de volgende keer wanneer ik met mijn koppie d'r bij was op mijn gemak voor het eerst alleen te launchen met deze kite.
Ik heb 3 milimeter.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:53 schreef StM het volgende:
Iemand trouwens nog tips voor handschoenen?En hoe dik is aan te raden?
Uhm, daar was geen enkele kite tegen opgewassen hoorquote:Op donderdag 1 november 2012 14:42 schreef StM het volgende:
8 weken te lang wat mij betreftEn wat extra comfort zodat je langer op het water kan blijven vind ik ook niet verkeerd. Ik kan ook nog een gul pakken, maar die zien er zo overal achtig uit....
Wel zonde van die Switch, maar wel exact de reden waarom mij sterk is geadviseerd het niet te doen en ik toch voor Ozone gegaan ben. Hoewel die het ook misschien niet overleefd had hoor.
Da's niet onverstandig neequote:Op donderdag 1 november 2012 14:58 schreef StM het volgende:
Mwua ik denk dat ik een redelijke goede deal voor die ozones heb gehad. (Dat weet ik eigenlijk wel zeker) Over een jaar of 2 als ik weet waar ik op moet letten ga ik weleens kijken naar merken als Switch. Als beginner heb ik bewust op safe gespeeld
Lijnen die onder spanning over elkaar heen schuren worden plaatselijk zeer warm. Dyneema heeft een smeltpunt van slechts 150 graden. Dus dan zijn ze zo door hoor.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:39 schreef StM het volgende:
Dan is iemand die ze zelf ook gebruikt rechtstreeks op zn mobiel kunnen bellen toch handiger bij een probleem of een vraagIs het trouwens wel normaal dat lijnen zo snel kapot gaan? Als ik zie wel krachten ze moeten kunnen hebben...
was hier niet laatst dat filmpje waar ze een metertje tussen de lijn gezet hadden om de krachten op de lijnen te meten..(of op hanglos of kitehigh)...qua krachten viel me dat reuze mee. binnenste lijnen meer dan buitenste, en die buitenste lijnen piekten misschien op de 15 kg tijdens het kiten. wind condities kon je niet echt zien maar was niet spectaculair geloof ik. dat viel me enorm mee!quote:Op donderdag 1 november 2012 15:39 schreef StM het volgende:
Dan is iemand die ze zelf ook gebruikt rechtstreeks op zn mobiel kunnen bellen toch handiger bij een probleem of een vraagIs het trouwens wel normaal dat lijnen zo snel kapot gaan? Als ik zie wel krachten ze moeten kunnen hebben...
Idd zag het ook.quote:
Ik heb lage zomerschoentjes, en voor de winter gaan daar neopreen sokjes onder.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:34 schreef StM het volgende:
Wat voor schoentjes gebruiken jullie, met name als het straks veel kouder is? Ik heb wel lage zomerschoentjes, maar die zijn meer tegen de rotzooi dan tegen de kou. Ik twijfel tussen 3 en 6 mm voor hoge winter schoentjes.
3mm hoog van Mystic geloof ik, zijn prima.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:34 schreef StM het volgende:
Wat voor schoentjes gebruiken jullie, met name als het straks veel kouder is? Ik heb wel lage zomerschoentjes, maar die zijn meer tegen de rotzooi dan tegen de kou. Ik twijfel tussen 3 en 6 mm voor hoge winter schoentjes.
quote:Windsurfen terug op olympisch programma
DUBLIN (ANP) - Dorian van Rijsselberghe kan toch als windsurfer zijn olympische titel bij Rio 2016 verdedigen. Tijdens de algemene vergadering van de internationale zeilfederatie ISAF, zaterdag in Ierland, werd het windsurfen met een meerderheid aan stemmen terug op het olympisch programma geplaatst.
In mei van dit jaar kreeg het kitesurfen, met board en een vlieger, tot ieders verrassing nog de voorkeur binnen het ISAF-bestuur. Die keuze leidde binnen en buiten de zeilwereld tot de nodige kritiek.
Van Rijsselberghe had zich na zijn gouden medaille in Londen al neergelegd bij het verlies van de olympische status van het windsurfen. Vol enthousiasme, ambitie en vertrouwen stapte hij over naar het kitesurfen. Bij zijn debuut tijdens het WK vorige maand voor de kust van Sardinië eindigde hij op de 13e plaats in de B-groep.
Jep, toch raar hoe dat gaat.. Zat sporters die met hun trainingsprogramma waren begonnen e.d.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |