abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118633731
Vanavond om 20:25 op Nederland 3 Je zal het maar zijn:

http://www.tvgids.nl/arti(...)len_over_hun_passie/

Dorian zit er ook in, misschien komen d'r nog een paar mooie beelden voorbij
pi_118703830
Twijfel twijfel. Wil ik een ION Fuse drysuit kopen moet ik dat nu beslissen want er is er nog welgeteld 1 in mijn maat in NL. Er komt _wss_ nog wel een 2e batch maarja wanneer.

Eigenlijk vind ik het nog te vroeg, maar ik wil ook niet 3 maanden straks moeten stoppen.
pi_118705659
3 Maanden zal je niet hoeven te stoppen hoor. Ik was vorig jaar 8 weken uitgeschakeld ofzo.

Gisteren viel de wind weg toen ik lang de dijk terugliep naar het strandje op Borssele. Kite fladderde uit de lucht en zo op de geasfalteerde rotsen...*poef* ;(

Scheur in de LE van 40 cm en scheur in de bladder...

Kite is nu bij de kitedokter.

Wel jammer, ding was nog gloednieuw ;(
pi_118706031
8 weken te lang wat mij betreft :P En wat extra comfort zodat je langer op het water kan blijven vind ik ook niet verkeerd. Ik kan ook nog een gul pakken, maar die zien er zo overal achtig uit....

Wel zonde van die Switch, maar wel exact de reden waarom mij sterk is geadviseerd het niet te doen en ik toch voor Ozone gegaan ben. Hoewel die het ook misschien niet overleefd had hoor.
pi_118706299
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 14:42 schreef StM het volgende:
8 weken te lang wat mij betreft :P En wat extra comfort zodat je langer op het water kan blijven vind ik ook niet verkeerd. Ik kan ook nog een gul pakken, maar die zien er zo overal achtig uit....

Wel zonde van die Switch, maar wel exact de reden waarom mij sterk is geadviseerd het niet te doen en ik toch voor Ozone gegaan ben. Hoewel die het ook misschien niet overleefd had hoor.
Uhm, daar was geen enkele kite tegen opgewassen hoor :') Messcherpe randen op die rotsen.

Ik vind de kite zelfs rottig oprollen omdat die LE zo verschrikkelijk dik is uitgevoerd :P

Overigens heb ik Ozones ook eens uitvoerig bekeken, en Switch is net zo degelijk. Wat de boer niet kent vreet ie niet, en als het goedkoop is zal het wel slecht zijn.... (Maar ondertussen pakken winkels en tussenhandel zo 50% op de prijs van een kite)
pi_118706595
Mwua ik denk dat ik een redelijke goede deal voor die ozones heb gehad. (Dat weet ik eigenlijk wel zeker :P) Over een jaar of 2 als ik weet waar ik op moet letten ga ik weleens kijken naar merken als Switch. Als beginner heb ik bewust op safe gespeeld :)
pi_118706788
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 14:58 schreef StM het volgende:
Mwua ik denk dat ik een redelijke goede deal voor die ozones heb gehad. (Dat weet ik eigenlijk wel zeker :P) Over een jaar of 2 als ik weet waar ik op moet letten ga ik weleens kijken naar merken als Switch. Als beginner heb ik bewust op safe gespeeld :)
Da's niet onverstandig nee ;)

Bij Switch is het namelijk wel zo dat je zelf alles online regelt. Ze schijnen wel een heel goede service te hebben, (sturen mij een setje lijnen op, omdat ze doorgesneden waren door een andere kite. Lijnen zijn officieel niet op voorraad momenteel...) maar het is natuurlijk anders dan even de winkel binnen lopen.
pi_118707797
Dan is iemand die ze zelf ook gebruikt rechtstreeks op zn mobiel kunnen bellen toch handiger bij een probleem of een vraag :P Is het trouwens wel normaal dat lijnen zo snel kapot gaan? Als ik zie wel krachten ze moeten kunnen hebben...
pi_118714607
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:39 schreef StM het volgende:
Dan is iemand die ze zelf ook gebruikt rechtstreeks op zn mobiel kunnen bellen toch handiger bij een probleem of een vraag :P Is het trouwens wel normaal dat lijnen zo snel kapot gaan? Als ik zie wel krachten ze moeten kunnen hebben...
Lijnen die onder spanning over elkaar heen schuren worden plaatselijk zeer warm. Dyneema heeft een smeltpunt van slechts 150 graden. Dus dan zijn ze zo door hoor.

Afgezien van dat soort ongelukjes gaan lijnen op zich heel lang mee hoor, jaren zelfs. Alleen bij het uitrollen wel altijd even voelen of er geen knoopjes in zitten of de mantel iets gescheurd is.

Ik kreeg vandaag trouwens nog een belletje van de reparateur. Hij had de kite bekeken vandaag en het komt helemaal goed. De bladder laat ik dicht sealen, kost minder dan een nieuwe. Sealen kost 35,- en dan nog de kosten voor het naaiwerk... zal tegen de 85,- aan zitten denk ik.

Hij had nog geen Switch kites van dichtbij gezien, en hij was heel erg onder de indruk van de bouwkwaliteit. Een van de betere die hij ooit gezien had. En hij repareert al kites sinds 99, dus dat zegt wel wat ;) Was wel grappig om te horen.
pi_118714767
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:39 schreef StM het volgende:
was hier niet laatst dat filmpje waar ze een metertje tussen de lijn gezet hadden om de krachten op de lijnen te meten..(of op hanglos of kitehigh)...qua krachten viel me dat reuze mee. binnenste lijnen meer dan buitenste, en die buitenste lijnen piekten misschien op de 15 kg tijdens het kiten. wind condities kon je niet echt zien maar was niet spectaculair geloof ik. dat viel me enorm mee!
pi_118715126
quote:
Idd zag het ook.

Lijnen zijn overbemeten, maar da's goed ook natuurlijk. Niet iedereen weegt 75 kg, en pieken moeten ook opgevangen worden uiteraard.
pi_118751349
Wat voor schoentjes gebruiken jullie, met name als het straks veel kouder is? Ik heb wel lage zomerschoentjes, maar die zijn meer tegen de rotzooi dan tegen de kou. Ik twijfel tussen 3 en 6 mm voor hoge winter schoentjes.
pi_118751671
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:34 schreef StM het volgende:
Wat voor schoentjes gebruiken jullie, met name als het straks veel kouder is? Ik heb wel lage zomerschoentjes, maar die zijn meer tegen de rotzooi dan tegen de kou. Ik twijfel tussen 3 en 6 mm voor hoge winter schoentjes.
Ik heb lage zomerschoentjes, en voor de winter gaan daar neopreen sokjes onder.

Werkt prima voor mij :)
  zaterdag 3 november 2012 @ 17:35:46 #240
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_118778842
Hurricane Sandy houd niet iedereen tegen.

http://ht.cdn.turner.com/(...)cnn_512x288_550k.mp4
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_118778927
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:34 schreef StM het volgende:
3mm hoog van Mystic geloof ik, zijn prima.
pi_118940057
Zo, morgen EINDELIJK weer tijd om het water op te gaan. Lijkt me een prima dagje voor de 8 :)
pi_118951232
Mij nu echt te koud, maar veel plezier ;)

Youri naar Best trouwens, ondanks dat z'n broer importeur is, had ik het niet verwacht :o Maar hij had een hele goede deal gemaakt hoorde ik. En veel mogelijkheid om de kites door te ontwikkelen.
  vrijdag 9 november 2012 @ 14:22:29 #244
259569 ZodiaX
pi_119016299
Nambia, Luderitz speed strip.

Kite en windsurfer.

Gisteren trouwens weer een wereldrecord verbroken bij het windsurfen op die plek.
91.94 km/h gemiddeld, 95.26 km/h top.
http://www.gps-speedsurfing.com/?mnu=user&val=110748&uid=412

Hopelijk brengen we het wereldrecord snel weer terug naar NL.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_119059918
quote:
Windsurfen terug op olympisch programma

DUBLIN (ANP) - Dorian van Rijsselberghe kan toch als windsurfer zijn olympische titel bij Rio 2016 verdedigen. Tijdens de algemene vergadering van de internationale zeilfederatie ISAF, zaterdag in Ierland, werd het windsurfen met een meerderheid aan stemmen terug op het olympisch programma geplaatst.

In mei van dit jaar kreeg het kitesurfen, met board en een vlieger, tot ieders verrassing nog de voorkeur binnen het ISAF-bestuur. Die keuze leidde binnen en buiten de zeilwereld tot de nodige kritiek.

Van Rijsselberghe had zich na zijn gouden medaille in Londen al neergelegd bij het verlies van de olympische status van het windsurfen. Vol enthousiasme, ambitie en vertrouwen stapte hij over naar het kitesurfen. Bij zijn debuut tijdens het WK vorige maand voor de kust van Sardinië eindigde hij op de 13e plaats in de B-groep.
pi_119060474
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 18:26 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Jep, toch raar hoe dat gaat.. Zat sporters die met hun trainingsprogramma waren begonnen e.d.

http://www.surfertoday.co(...)o-2016-olympic-games

zaterdag 10 november 2012 @ 18:46:09 #247
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_119060590
Ja volslagen belachelijk. Er zijn mensen dus nu geruïneerd omdat ze al veel geld gestoken hebben in de overstap naar of de voorbereiding op een Olympisch avontuur met kitesurfen.

Voor Dorian zal het allemaal wel mee vallen, maar niet iedereen heeft zijn mogelijkheden.
  dinsdag 13 november 2012 @ 23:50:09 #248
259569 ZodiaX
pi_119187232
Kitesurfen is gewoon nog niet klaar voor Olympische spelen, het is veel meer een freestyle sport dan race sport.
Daarbij zijn er erg weinig professionele top kitesurfers in slalom.

Terechte beslissing, maar men had eerst goed moeten nadenken voordat ze kitesurfen noemden als opvolger.

Laat Kitesurfen ondertussen maar meer groeien, voornamelijk in het slalom/race gebied.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_119456539
Dood topic dit :N
pi_119461321
Tja, ik wil dolgraag weer het water op maar erg blij wordt ik niet van de voorspellingen. Sowieso veel klote zuid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')