Uhm, daar was geen enkele kite tegen opgewassen hoorquote:Op donderdag 1 november 2012 14:42 schreef StM het volgende:
8 weken te lang wat mij betreftEn wat extra comfort zodat je langer op het water kan blijven vind ik ook niet verkeerd. Ik kan ook nog een gul pakken, maar die zien er zo overal achtig uit....
Wel zonde van die Switch, maar wel exact de reden waarom mij sterk is geadviseerd het niet te doen en ik toch voor Ozone gegaan ben. Hoewel die het ook misschien niet overleefd had hoor.
Da's niet onverstandig neequote:Op donderdag 1 november 2012 14:58 schreef StM het volgende:
Mwua ik denk dat ik een redelijke goede deal voor die ozones heb gehad. (Dat weet ik eigenlijk wel zeker) Over een jaar of 2 als ik weet waar ik op moet letten ga ik weleens kijken naar merken als Switch. Als beginner heb ik bewust op safe gespeeld
Lijnen die onder spanning over elkaar heen schuren worden plaatselijk zeer warm. Dyneema heeft een smeltpunt van slechts 150 graden. Dus dan zijn ze zo door hoor.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:39 schreef StM het volgende:
Dan is iemand die ze zelf ook gebruikt rechtstreeks op zn mobiel kunnen bellen toch handiger bij een probleem of een vraagIs het trouwens wel normaal dat lijnen zo snel kapot gaan? Als ik zie wel krachten ze moeten kunnen hebben...
was hier niet laatst dat filmpje waar ze een metertje tussen de lijn gezet hadden om de krachten op de lijnen te meten..(of op hanglos of kitehigh)...qua krachten viel me dat reuze mee. binnenste lijnen meer dan buitenste, en die buitenste lijnen piekten misschien op de 15 kg tijdens het kiten. wind condities kon je niet echt zien maar was niet spectaculair geloof ik. dat viel me enorm mee!quote:Op donderdag 1 november 2012 15:39 schreef StM het volgende:
Dan is iemand die ze zelf ook gebruikt rechtstreeks op zn mobiel kunnen bellen toch handiger bij een probleem of een vraagIs het trouwens wel normaal dat lijnen zo snel kapot gaan? Als ik zie wel krachten ze moeten kunnen hebben...
Idd zag het ook.quote:
Ik heb lage zomerschoentjes, en voor de winter gaan daar neopreen sokjes onder.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:34 schreef StM het volgende:
Wat voor schoentjes gebruiken jullie, met name als het straks veel kouder is? Ik heb wel lage zomerschoentjes, maar die zijn meer tegen de rotzooi dan tegen de kou. Ik twijfel tussen 3 en 6 mm voor hoge winter schoentjes.
3mm hoog van Mystic geloof ik, zijn prima.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:34 schreef StM het volgende:
Wat voor schoentjes gebruiken jullie, met name als het straks veel kouder is? Ik heb wel lage zomerschoentjes, maar die zijn meer tegen de rotzooi dan tegen de kou. Ik twijfel tussen 3 en 6 mm voor hoge winter schoentjes.
quote:Windsurfen terug op olympisch programma
DUBLIN (ANP) - Dorian van Rijsselberghe kan toch als windsurfer zijn olympische titel bij Rio 2016 verdedigen. Tijdens de algemene vergadering van de internationale zeilfederatie ISAF, zaterdag in Ierland, werd het windsurfen met een meerderheid aan stemmen terug op het olympisch programma geplaatst.
In mei van dit jaar kreeg het kitesurfen, met board en een vlieger, tot ieders verrassing nog de voorkeur binnen het ISAF-bestuur. Die keuze leidde binnen en buiten de zeilwereld tot de nodige kritiek.
Van Rijsselberghe had zich na zijn gouden medaille in Londen al neergelegd bij het verlies van de olympische status van het windsurfen. Vol enthousiasme, ambitie en vertrouwen stapte hij over naar het kitesurfen. Bij zijn debuut tijdens het WK vorige maand voor de kust van Sardinië eindigde hij op de 13e plaats in de B-groep.
Jep, toch raar hoe dat gaat.. Zat sporters die met hun trainingsprogramma waren begonnen e.d.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |