abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116393961
Waarschijnlijk is er alleen geen wind :+

Ik kan niet wachten tot mijn kites komen :) Misschien dat ik gewoon nog 1 of 2 extra lessen neem. Hopelijk kan ik dan als ik ze eindelijk heb gelijk gewoon varen 8-)

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:06 schreef Faxie het volgende:
Niet zo vaak. Preventief trekken is niks mis mee trouwens. Liever dat, dan dat je opeens achter de kite vliegt.

Ik heb 'm een paar keer preventief getrokken, en een keer nadat een lesser d'r kite over mijn lijnen liet crashen, en dat was eigenlijk ook meer preventief.

Owja ook een keer nadat een powerlijn knapte. (Niet zo lang nadat die kite over m'n lijnen ging... en het waren nieuwe lijnen... waarschijnlijk waren de lijnen van de andere kite achter de sleeves blijven hangen en hebben zo de boel wat doorgesneden... )
Hehe idd. De boel zat trouwens wel goed in de war en 1 kant kwam ook wat omhoog, met aanlandige wind. Als hij omhoog gegaan was, had het pijnlijk kunnen worden :P
pi_116394206
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 09:20 schreef tong80 het volgende:
Vraagje aan de kenners/liefhebbers. Over vier jaar is het Olympisch. Wat vinden jullie daarvan ? Is het terecht dat het windsurfen erdoor sneuvelt ? Heeft Nederland als watersportland toppers in die sport en/of hebben we eventueel kans op medailles. De Olympisch surfkampioen gaat zich toeleggen op het kitesurfen. Is dat te laat om er iets in te kunnen presteren ?

:P
Youri Zoon en Kevin Langeree zijn jongens die met de besten van de wereld mee kunnen. Kevin was paar jaar terug zelfs wereldkampioen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_116394483
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:14 schreef Patroon het volgende:

[..]

Youri Zoon en Kevin Langeree zijn jongens die met de besten van de wereld mee kunnen. Kevin was paar jaar terug zelfs wereldkampioen.
Youri was vorig jaar wereldkampioen ;)

Maar dat is freestyle, en iets heel anders dan courseracen.

Wat ik wel hoop is dat gemeentes makkelijker spots beschikbaar zullen maken. Want ja, een 'olympische sport' heeft toch meer aanzien dan een stelletje waaghalzen op het water.
pi_116394499
Zijn alleen beide freestylers? :P In het PKRA raceklassement staat de eerste Nederlander op 10..
pi_116394565
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:21 schreef StM het volgende:
Zijn alleen beide freestylers? :P In het PKRA raceklassement staat de eerste Nederlander op 10..
Klassement zal de komende 4 jaar wel erg veranderen. Veel topwindsurfers zullen de overstap naar kiten maken.
  dinsdag 4 september 2012 @ 20:27:01 #56
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_116394798
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 16:42 schreef Faxie het volgende:
Met een 5/3 wetsuit, eventueel onderpak, capuchon, handschoenen en schoenen kan je in principe heel de winter door gaan mits je niet te kouwelijk bent.

Alleen het omkleden is nogal vervelend... dus dit jaar ga ik denk ik wel een drysuit halen.
Mijn methode: handdoek over de autostoel en naar huis. Verwarming op hoog en thuis gekomen vanuit de auto meteen onder een warme douche :P

Maar zolang het niet al te koud is kleed ik me wel om voor ik ga rijden. Wordt het iets minder een beachparty van :P
Life's like music, get the rhythm..
  dinsdag 4 september 2012 @ 20:27:32 #57
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_116394817

[ Bericht 100% gewijzigd door NoComment op 04-09-2012 20:28:06 (dubbel) ]
Life's like music, get the rhythm..
pi_116394915
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:27 schreef NoComment het volgende:

[..]

Mijn methode: handdoek over de autostoel en naar huis. Verwarming op hoog en thuis gekomen vanuit de auto meteen onder een warme douche :P

Maar zolang het niet al te koud is kleed ik me wel om voor ik ga rijden. Wordt het iets minder een beachparty van :P
Ik zat al te kijken of je geen hoezen voor je stoel hebt, maar heb nog niet echt wat kunnen vinden. Met een handdoek trekt er toch vocht in je stoel. (En dus risico op schimmelen)
pi_116395629
quote:

[..]

Ja dat gaat bij mij dus nooit gebeuren he... ik ben zuinig op m'n auto...
pi_116396282
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:29 schreef StM het volgende:

[..]

Ik zat al te kijken of je geen hoezen voor je stoel hebt, maar heb nog niet echt wat kunnen vinden. Met een handdoek trekt er toch vocht in je stoel. (En dus risico op schimmelen)
Bij de Halfords kan je van die speciale monteurs hoezen halen voor auto's.
Deze van een soort nepleer en laten geen water door.

Deze worden gebruikt tijdens het klussen, zodat er geen vloeistoffen zoals olie in de bekleding trekken :)
pi_116396343
Daarom dus een waterdichte stoelhoes :P De matten klop ik wel uit en misschien een stuk plastic er onder voor de stoffering :)

quote:
99s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:53 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Bij de Halfords kan je van die speciale monteurs hoezen halen voor auto's.
Deze van een soort nepleer en laten geen water door.

Deze worden gebruikt tijdens het klussen, zodat er geen vloeistoffen zoals olie in de bekleding trekken :)
Hmm dan moet ik daar eens langs gaan :)
pi_116409616
quote:

[..]

In Workum lekker douchen en omkleden op de camping, ideaal :7 Verder ga ik meestal te kiten in onze camper/surfbus en dat is ook erg handig voor omkleden (of zelfs douchen) en meenemen van veel kitegear.
pi_116411908
van den berg en telstar verkopen seat covers zodat je gewoon met je wetsuit in de auto kunt gaan zitten. doe ik meestal wel als ik geen zin heb om me ter plekke om te kleden (daar heb ik dan wel weer een stoffen poncho voor zodat ik het wel warm heb als ik me buiten omkleed).

Anyway, seat cover van mystic kost ergens tussen de 30 en 45 euro, ideaal om over je stoel te doen, stoelverwarming aan.... rrrrrraaaaaaahhhhhh, lekker!
pi_116476224
Morgen van half 2 tot 6 ben ik op Oostvoorne :)
pi_116476340
Heb besloten die 2 cursus dagen over 2 weekenden te verspreiden :)
Heb het nog nooit gedaan, ben bang voor spierpijn op dag 2, dat zou zonde zijn.
pi_116476684
quote:
99s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:05 schreef So_Surreal het volgende:
Heb besloten die 2 cursus dagen over 2 weekenden te verspreiden :)
Heb het nog nooit gedaan, ben bang voor spierpijn op dag 2, dat zou zonde zijn.
Spierpijn zal meevallen na de 1e dag. Na de 2e dag, als je continu met de kite vechtend door het water moet lopen, zal je wel aardig moe zijn en spierpijn krijgen.
pi_116477203
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:11 schreef Faxie het volgende:

[..]

Spierpijn zal meevallen na de 1e dag. Na de 2e dag, als je continu met de kite vechtend door het water moet lopen, zal je wel aardig moe zijn en spierpijn krijgen.
Heb de laatste tijd alleen gevoetbald en 1x per week gezwommen, dus ben niet zoveel gewend :N
Maar nu heb ik 2 weekenden iets leuks te doen :D
  zondag 16 september 2012 @ 12:34:39 #68
381451 HotSummerNight
DM mij voor een date :')
pi_116842941
mss een rare vraag, maar wat kost een basis uitrusting?

natuurlijk eerst lessen volgen, en dan pas kopen.. dat snap ik

ik zit er aan te denken om het ook te gaan doen, wat ben je kwijt voor je hele uitrusting? (kite, board, touwen, harnas, wetsuite... (vergeet ik wat?) )

Thanks

[ Bericht 13% gewijzigd door HotSummerNight op 16-09-2012 12:40:06 ]
Morgen ben ik jarig
Gister had ik sex met een mooiboy
Ik kan 4 vingers in mijn poesje schuiven
alleen echte playerz mogen mij dm'en
  zondag 16 september 2012 @ 13:06:07 #69
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_116844173
http://www.telstarsurf.nl/kitesurf/kitesurfset-compleet

Vanaf ongeveer ¤1100, of je moet 2e hands gaan zoeken.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_116849680
Wil je gewoon van begin lente tot eind herfst en bij iedere redelijke wind kunnen varen moet je eerder aan 3000 - 4000 denken incl lessen. Dat is uiteraard wel volledig nieuw en niet expliciet de koopjes aflopen zodat je echt kan kopen wat bij jouw past.

Die kitesets missen bijvoorbeeld de trapeze + wetsuit. En uiteraard is les ook niet gratis.
  zondag 16 september 2012 @ 16:59:15 #71
381451 HotSummerNight
pi_116853692
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 13:06 schreef ZodiaX het volgende:
http://www.telstarsurf.nl/kitesurf/kitesurfset-compleet

Vanaf ongeveer ¤1100, of je moet 2e hands gaan zoeken.
oef, das wel aardig wat... en dan ook nog die trapeze erbij en een wetsuite, dan zit je wel op 1500e ofzo?

is 2de hands een beetje te doen?
Morgen ben ik jarig
pi_116863691
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 16:59 schreef HotSummerNight het volgende:

[..]

oef, das wel aardig wat... en dan ook nog die trapeze erbij en een wetsuite, dan zit je wel op 1500e ofzo?

is 2de hands een beetje te doen?
Ik zou als beginner altijd 2e hands doen. Je moet er toch achterkomen wat je ligt en wat niet. Later weet je beter wat je zoekt in een kite en board en heb je meer materiaalkennis, en dan kan je eventueel voor nieuw kijken.

Voor een kite kan je kijken naar iets van 2-3 jaar oud, voor een board mag het zelfs wel iets ouder zijn.

Omdat je toch over een iets bredere windbereik wilt kiten, zijn 2 kites aan te raden. Een grote en een kleintje. Heel vaak kun je deze 2e hands als set vinden inclusief bar (met lijnen, geen touwen :') ) en dan wellicht al vanaf 600,- ofzo. (Wel de bodemprijs denk ik) Board kan je 2e hands krijgen tussen 200-300 euro, misschien zelfs iets minder. Wetsuit zou ik nieuw kopen ivm pasvorm en pakplassers enzo, voor 100,- heb je wel een basis wetsuit in de aanbieding ergens. Trapeze kan je 2e hands doen, maar is nieuw ook niet overdreven duur voor een beginnersmodel, onder 100,- nog wel. Erg belangrijk voor wetsuit en trapeze is dat het goed zit, dus in een winkel kan je mooi passen.

In principe is dat je basisset. Kunnen nog dingen bijkomen zoals een boardbag, leash, pomp, schoentjes, handschoentjes (voor als het koud wordt) enz.

Een leash moet je overigens wel hebben. Informeer of je die bij de kites krijgt of niet. Zelfde geldt voor de pomp.

Wat is je gewicht? Ik kan wel wat setjes zoeken voor je.

Ow nog een tip: Vermijd marktplaats, en zoek op kitehigh en hanglos. Op marktplaats staat veel ouwe en zelfs gevaarlijke rommel.
  zondag 16 september 2012 @ 20:45:56 #73
381451 HotSummerNight
pi_116864362
Faxie: Thanks, echt super informatie!!!!

Dit jaar ga ik het toch niet meer doen .. financieel ga ik 1000euro ff niet trekken... , volgendjaar mei maar eens kijken of ik wat lessen kan krijgen, daarna maar eens opzoek naar materiaal... eerst maar eens kijken of ik het leuk ga vinden :P
Morgen ben ik jarig
pi_116864718
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 20:45 schreef HotSummerNight het volgende:
Faxie: Thanks, echt super informatie!!!!

Dit jaar ga ik het toch niet meer doen .. financieel ga ik 1000euro ff niet trekken... , volgendjaar mei maar eens kijken of ik wat lessen kan krijgen, daarna maar eens opzoek naar materiaal... eerst maar eens kijken of ik het leuk ga vinden :P
Daar zijn lessen ook geschikt voor ja :Y Om te zien of je het leuk vind :Y (Wat waarschijnlijk wel zo is hoor :P )
pi_116864793
Een tip: Neem geen les voordat je ook financieel de ruimte hebt om spullen te kopen :P Wss zit je 's avonds na je eerste les al te kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')