polderturk | zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:09 |
Ik geloof er geen hol van dat de forenzentax van de baan is. Eerst zien, dan geloven. Als de VVD, CDA en D66 weer aan de macht komen zal de forenzentax gewoon weer ingevoerd worden. Ze zullen zeggen dat ze niet anders kunnen. De VVD is gewoon een asociale klotepartij die ons land naar de veroedemenis helpt. Al jaren lang wordt er steeds bezuinigd, echter de belastingen gaan niet omlaag. Sterker nog, de belastingen worden hoger en hoger. Tegelijkertijd smijten ze miljarden naar Europa. Dat we de euro hebben is ook mede hun schuld. Ze hebben ons opgezadeld met de miljarden verslindende JSF. Het wordt tijd dat we deze asociale hufters wegsturen. OPBOKKEN MET DE VVD EN CDA !!!!! OPBOKKEN MET DEZE GORE LANDVERRADERS!!!! | |
Klipnap | zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:14 |
LAAT JE NIET BELAZEREN!!!!!!!! OPEN UW OGEN | |
Pallas-Athene | zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:16 |
Verbeterd ![]() ![]() | |
DEMAAR | zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:16 |
Euh, ja. Iets zegt mij dat jij niet vooraan stond in de rij toen God de hersenen uitdeelde.. | |
BasEnAad | zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:18 |
DE HOGE HEREN IN DEN HAAG IN HUN IVOREN TORENS HEBBEN SCHIJT AAN DE WERKMAN!!! | |
Klipnap | zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:18 |
![]() | |
stinkie | zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:36 |
Verdomme de enigegoede maatregel uit dat hele akkoord en die willen ze als eerste schrappen. Als er 1 ding is waar ik vanaf wil is het die onbelaste reiskostenvergoeding en die onbelaste "niet-prive" gebruikte auto's van de zaak. | |
SovjetComrade | zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:37 |
| |
Angel_of_Dth | zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:38 |
Waarom? | |
stinkie | zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:55 |
Mijn leasebak heeft al volledige bijtelling, dusver enige extra kosten zijn de belasting over ns kaart van mijn vrouw. Daarentegen heb ik al van meerdere buren gehoord dat zij hun bedrijfswagens niet meer mee naar huis gaan nemen als ze bijtelling moeten betalen. En gezien de parkeer ellende in de meeste woonwijken kan ik dat alleen maar aanmoedigen. De belasting op treinabonnement vind ik dan een kleine prijs. En wellicht kan er wat zinnigs met de belastingopbrengst gedaan worden ![]() | |
kingtoppie | zaterdag 25 augustus 2012 @ 21:17 |
Forenzen tax? Wat een onzin eigenlijk, de staat financieerd toch al een deel van het treinkaartje? Dan doen ze dat iets minder? Waarom moeilijk doen? Net zoals die kilometer heffing.. Wat een onzin.. Maak dan de benzine duurder ![]() | |
polderturk | zondag 26 augustus 2012 @ 00:43 |
Vind jij ook niet dat de VVD voor een hoop ellende heeft gezorgd? En toch ben jij van plan opnieuw je stem te geven aan hun? | |
polderturk | zondag 26 augustus 2012 @ 00:44 |
De belangrijkste reden dat mensen VVD stemmen is omdat ze bang zijn dat de SP de grootste partij wordt. Ze weten heus wel dat de VVD er een potje van heeft gemaakt. | |
stinkie | zondag 26 augustus 2012 @ 07:28 |
Waar lees je dat? | |
Paper_Tiger | zondag 26 augustus 2012 @ 09:09 |
Een vriend van me wordt geacht een auto te rijden die past bij zijn functie (wie dat ooit heeft bedacht?). Hij geeft daar zelf niets om. Privé rijdt hij een andere auto. De auto van de zaak wordt nooit privé gebruikt. Waarom dan wel bijtelling? | |
Paper_Tiger | zondag 26 augustus 2012 @ 09:10 |
En dan zeggen dat alles duurder wordt als je de overheid naar huis stuurt... ![]() | |
Arcee | zondag 26 augustus 2012 @ 12:39 |
Waarom alleen OV-reizigers extra laten betalen voor hun woonwerkverkeer en leaseautorijders niet? | |
MrBadGuy | zondag 26 augustus 2012 @ 12:41 |
Waarom zou je inkomstenbelasting moeten betalen over een onkostenvergoeding? Daarnaast, elke cent die ik aan reiskostenvergoeding krijg gaat op aan brandstof, waarvan weer de helft naar de schatkist gaat. [ Bericht 0% gewijzigd door MrBadGuy op 26-08-2012 12:48:39 ] | |
kingtoppie | zondag 26 augustus 2012 @ 13:55 |
De overheid functioneerd niet meer als bedrijf, maar functioneerd als een bestuur wat uit is op zoveel mogelijk controle. | |
kingtoppie | zondag 26 augustus 2012 @ 13:56 |
Een vergoeding inkomen noemen.... Dat klinkt inderdaad wel heel erg ridicuul. ![]() | |
stinkie | zondag 26 augustus 2012 @ 23:33 |
Lezen, ik WIL juist dat de forenzentaks voor iedereen geld. De extra kosten voor het treinabbo die ik ga krijgen vind ik een kleine prijs voor wat het (mij) oplevert. En wat is er zo logisch aan een "reiskostenvergoeding" Je kiest ervoor om ergens te gaan werken. Op een bepaalde afstand van je huis. Waarom mag een aanvulling vanuit het bedrijf om de kosten te dekken niet als inkomen gezien worden ![]() | |
Arcee | zondag 26 augustus 2012 @ 23:38 |
Dus jij wilt wel extra gaan betalen voor de woonwerkkilometers van je leaseauto? Dat had ik niet uit je post gehaald eigenlijk. | |
Leandra | zondag 26 augustus 2012 @ 23:43 |
Dat gok ik eigenlijk niet, hij "betaalt" immers al voor z'n leaseauto.... dat hij privé voor zo weinig nooit zo riant zou kunnen rijden (ook niet als hij een km-vergoeding zou krijgen) laat men gemakshalve vaak even buiten beschouwing. | |
Kansenjongere | zondag 26 augustus 2012 @ 23:45 |
Zo maar twee willekeurige (nou vooruit, niet helemaal willekeurig) voorbeelden: 1. Jij kiest een baan, je verhuist er zelfs voor om je reisafstand te minimaliseren. Vervolgens kiest je werkgever ervoor om te verhuizen en word jij dus niet alleen opgezadeld met een langere reistijd, maar mag je hier eveneens zelf voor gaan betalen. 2. Jij hebt een baan, die zich in principe op 1 locatie afspeelt, maar soms moet je bij klanten of leveranciers langsgaan. Op het moment dat je werkgever jou vraagt om dit laatste te doen, moet je straks dus opeens een deel van de kosten die dit met zich meebrengt zelf gaan ophoesten en heb je dus de keuze tussen werkweigering of salarisvermindering. | |
stinkie | zondag 26 augustus 2012 @ 23:46 |
Wat je eruit kan halen is dat ik al volledige bijtelling betaal om ik 'm privé ook gebruik. Het enige wat ik extra ga betalen is over de vergoeding van mijn motor op dagen dat ik de auto niet gebruik en het abbo van mijn vrouw. En nee, daar lig ik niet wakker van. Zeker niet als me dat per dag 20 minuten aan Parkeer ellende in de wijk scheelt. | |
Arcee | zondag 26 augustus 2012 @ 23:48 |
Ik weet niet wat voor werk jij doet, maar volgens mij is het momenteel zo dat je daar gaat werken waar werk is. De luxe van kiezen ligt al weer redelijk wat jaren achter ons. Maar dat even terzijde. Dat mag wel, maar dan graag voor iedereen. Ik zie niet in waarom leaseautorijders ontzien moeten worden. Let wel, het gaat om het woonwerkverkeer. Daar voor gaan leaseautorijders niets extra's betalen. | |
Arcee | zondag 26 augustus 2012 @ 23:52 |
En? Jij hoeft straks niets extra's te belaten. OV-reizigers en privé-autorijders wel. Voor hun woonwerkverkeer. Ik zie niet in waarom jij dat niet zou hoeven. Iedereen ongeveer even veel laten bijdragen lijkt me veel logischer dan de 1 niks en de ander tot honderden euro's per maand. Per máánd. | |
stinkie | zondag 26 augustus 2012 @ 23:52 |
Ik heb het afgelopen jaar privé privé gereden (detachering). Zonder leasebak is mijn besteedbaar inkomen flink wat hoger (en met besteedbaar bedoel ik dus na betaling van de verbruikskosten van een eigen auto). Lease is niet zo goedkoop als mensen graag willen denken. Het is gemakzucht met een prijskaartje eraan. Wat bewustere keuzes maken zou een hoop gejank schelen bij een hoop mensen. En als er ergens geld vandaan moet komen dan heb ik liever en belasting op reiskostenvergiedingen en afschaffing HRA (wat ik ook ga voelen) dan zaken als onderwijs zorg en pensioen. | |
stinkie | maandag 27 augustus 2012 @ 00:06 |
Los van de discussie over de kisten van mijn lease auto en mijn daarbij behoren schoften ![]() -liever hier de bezuinigingen dan ergens anders (met mate, er zijn punten waar ik nog liever bezuinigingen zie) - het stopt het gebruik van woonwijken als auto opslagplaats voor bedrijven ![]() En ja, dat zijn hele egoďstische motieven. Welkom bij het nieuwe stemmen ![]() | |
Leandra | maandag 27 augustus 2012 @ 00:06 |
Er staat hier een leasebak en een privéauto voor de deur, dus je hoeft mij niet te vertellen hoe duur of goedkoop het is. Je inkomen mag wel hoger zijn, maar dat zal bij een beetje middenklasser zo'n ¤ 350,= per maand schelen, daar kun je geen nieuwe auto van rijden, verzekeren, onderhouden en afschrijven. Dat sommige mensen hun leasebudget ook nog eens uitbetaald krijgen als ze geen leaseauto hebben is niet bij ieder bedrijf standaard. | |
Leandra | maandag 27 augustus 2012 @ 00:07 |
Damn, hoort dat Connexxionbusje niet gewoon 500 meter verderop te staan? ![]() | |
stinkie | maandag 27 augustus 2012 @ 00:10 |
Netto voordeel privé 1000 per maand. En dat was voor een normale middenklasser. Voor dat geld kan ik aardig privé rijden. Ik heb die 9 maanden dat ik dat deed mijn privé auto vervangen en een nieuwe motor gekocht. En uiteraard mijn benzine betaald, zowel zakelijk als prive | |
Arcee | maandag 27 augustus 2012 @ 00:10 |
En leaseautorijders betalen niks extra's. Duidelijk. | |
stinkie | maandag 27 augustus 2012 @ 00:11 |
Nope, die dingen gaan gewoon mee naar huis. Mijn oom rijd parttime op zo'n ding, die zet 'm ook dagen voor de deur. Is voor bedrijven goedkoper dan eigen terrein regelen. | |
Leandra | maandag 27 augustus 2012 @ 00:13 |
Ja, dan zit je dus wel in de categorie die z'n leasebudget (of iets vergelijkbaars) uitbetaald krijgt, anders kan dat netto voordeel nooit zo groot zijn. Jan met de Pet die met z'n Opel Astra naar het bedrijventerrein moet waar het OV geen optie is, en daar een reiskostenvergoeding van ¤ 130,= per maand voor krijgt, die kan er echt geen auto van rijden. | |
stinkie | maandag 27 augustus 2012 @ 00:16 |
Je kan blijven hameren op de egoďstische leaserijder die ik blijkbaar ben vs. arme rest, maar dan zou je echt mijn posts eens allemaal moeten lezen ![]() Als dit je beste argument is ga ik maar eens slapen. | |
Arcee | maandag 27 augustus 2012 @ 00:19 |
Ik heb je hele verhaal gelezen, maar ben het niet met je eens dat het niet voor jou zou moeten gelden. Waarom? Omdat je al bijtelling hebt? Daar heb je ook flink voordeel van. Jij ondervindt geen enkel nadeel van de forsenentaks en het is mij niet duidelijk wat daar eerlijk aan is. | |
stinkie | maandag 27 augustus 2012 @ 00:25 |
Ik niet, mijn vrouw wel, dus als gezin betalen we meer. Het staat hier boven. En ja, dat vind ik het waard. Los daarvan heb ik die vergoeding toch altijd al vreemd gevonden (en ja, ik geef direct toe dat als er wen absurde regeling is waar ik toch gebruik van kan maken ik dat meteen doe) Het voordeel is financieel gezien denk ik minder dan de bijtelling die je krijgt op een lease auto, dus wat mij betreft is het al jaren oneerlijk verdeelt qua belasting ![]() | |
Leandra | maandag 27 augustus 2012 @ 08:07 |
Je blijft uitgaan van de groep die kan kiezen tussen een leaseauto en het laten uitbetalen van het leasebudget, terwijl die keuze er voor de meeste werknemers met een reiskostenvergoeding helemaal niet is, en Jan met de Pet met die ¤ 100 tot ¤ 200 per maand niet eens de benzine kan betalen om op hun werk te komen. | |
TheFreshPrince | maandag 27 augustus 2012 @ 08:19 |
De huidige kilometervergoeding was al niet eens kostendekkend, inderdaad. 91 Euro aan brandstofkosten en 45 aan reiskostenvergoeding. Heb je nog geen cent onderhoud, wegenbelasting of afschrijving. Vanaf volgend jaar blijft er van die 45 Euro nog minder over als de forenzentax doorgaat. Dichter bij werk gaan wonen zou een mogelijkheid zijn als de huizenmarkt niet op slot zat. Ja, ik kan het verkopen met verlies... Tuurlijk, kan... Maar dan ga ik nog harder het schip in dan nu met de kilometervergoeding... Werk dichterbij is er niet, woon in "Schubbekuttenveen" aangezien de huizen daar betaalbaar zijn. Weinig keus dus, kost hoe dan ook geld. | |
MrBadGuy | maandag 27 augustus 2012 @ 09:01 |
De forenzentaks is géén bezuiniging ![]() | |
Paper_Tiger | maandag 27 augustus 2012 @ 09:10 |
Volgens mij is er in dat 'Kunduz' akkoord alleen maar sprake van ordinaire lastenverzwaringen. Het eigen vlees van de criminele organisatie die overheid heet blijft weer eens gespaard. | |
stinkie | maandag 27 augustus 2012 @ 09:50 |
Klopt, het is het vergroten van de inkomenskant. Maar dat hele kunduz/lente/xxx akkoord is gespeend van bezuinigingen ![]() | |
stinkie | maandag 27 augustus 2012 @ 09:52 |
45 euro vergoeding? Hoe dicht bij woon je dan? Das met 19ct/km 7km ofzo ![]() | |
TheFreshPrince | donderdag 30 augustus 2012 @ 08:16 |
21km, geen vergoeding voor eerste 10km en sowieso nooit verhoogd sinds 2001. Binnenkort krijg ik de bedrijfsbus dagelijks mee om vanaf huis direct naar klanten te kunnen rijden maar als de nieuwe wetgeving doorgaat in 2013 staat dat busje ook snel weer op de zaak. Niemand in de buurt heeft overigens last van dat busje, heb een hoekwoning en kan 5 busjes achter elkaar kwijt naast het huis. Buren parkeren overigens altijd voor mijn huis (2 auto's, tussenwoning) en daar maak ik geen enkel probleem van. | |
#ANONIEM | donderdag 30 augustus 2012 @ 08:23 |
Aha dus zodra je iets een vergoeding noemt zou het maar gewoon buiten alle regels moeten vallen? Overigens is er nu volgens mij sprake van een vrijstelling van de belasting over deze vergoeding en is het iets dat wanneer je op '0' zou beginnen gewoon belast zou worden. | |
#ANONIEM | donderdag 30 augustus 2012 @ 08:25 |
Klopt, net als daarvoor het regeerakkoord van Rutte-1. Maar bij het Kunduzverhaal was het wel redelijk verklaarbaar omdat het noodzaak was een betere begroting over 2013 voor te leggen. Op zo'n korte termijn is heel radicaal bezuinigen bijna niet mogelijk. | |
polderturk | vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:56 |
Mensen... Do forenzentax is nog NIET van tafel. Het is nog steeds een onderdeel van de begroting van 2013. Zorg ervoor dat de forenzentax er niet komt door NIET op de VVD te stemmen. De VVD had overigens ook eigenaren van goedkope zuinige auto's keihard genaaid door de lage bijtelling en de vrijstelling van wegenbelasting op te heffen. De rijke vriendjes in hun dikke Mercedessen werden namelijk niet bevoordeeld hierdoor. Zie jullie dan niet dat de VVD er NIET voor de hardwerkende Nederlander is? | |
Arcee | vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:01 |
Waar moet je volgens jou wel op stemmen dan? Volgens mij maakt het niks uit op welke partij je stemt. Het is voor de partijen gewoon makkelijk om de maatregel niet terug te draaien. Hebben ze gelijk een bezuiniging en ze kunnen gewoon zeggen dat het te kort dag is om de regel nog terug te draaien. | |
polderturk | vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:04 |
Een aantal Kunduz partijen zeggen af te zien van de forenzentax. Ik zou het laf en kiezersbedrog vinden als ze het alsnog er doorheen drukken. | |
Arcee | vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:06 |
Dat zeggen ze allemaal idd, dus waarom dan niet op de VVD stemmen? Ga er maar vanuit dat ze dat gaan doen. | |
HeavenSmiles | vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:11 |
Ik denk dat de kans het grootste is dat de "forenzentaks" voor OV-reizigers wordt geschrapt, maar voor automobilisten zie ik de toekomst somber in. De forenzentaks is overigens de herinvoering van belasting over de reiskostenvergoeding, die in 2002 is afgeschaft. Het wordt nu vaak gepresenteerd alsof het alweer een nieuwe vorm van belasting is, terwijl het feitelijk het terugdraaien van een eerdere maatregel betreft. | |
Arcee | vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:12 |
Betaalden mensen toen voor hun OV-kaart dan? | |
HeavenSmiles | vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:13 |
Er zijn werkgevers die een OV-kaart inderdaad volledig vergoeden als onderdeel van de secundaire arbeidsvoorwaarden, maar bij anderen krijg je "gewoon" reiskostenvergoeding per kilometer - dus ook als je met het OV of de fiets reist. | |
Arcee | vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:15 |
Dat laatste is volgens mij nog voordeliger ook. | |
HeavenSmiles | vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:18 |
Volgens mij ook inderdaad, hoewel ik het niet met zekerheid durf te zeggen. Wel dat de reiskostenvergoeding van zowel fietsers als OV-reizigers eveneens belast wordt volgens de maatregel van het Lenteakkoord. | |
polderturk | vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:18 |
De meeste mensen denken helaas dat de forenzentax van de baan is. Mensen! Wordt wakker! Laat je niet bedriegen! Laat je niet in de tuin leiden. STRAF DE KUNDUZ PARTIJEN AF! | |
Arcee | vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:20 |
Zeker, iedereen moet betalen. Behalve leaseautorijders. Die betalen niks. Waar ik niks van begrijp. | |
HeavenSmiles | vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:26 |
Moet inderdaad iets aan gedaan worden, dat ben ik met je eens. Dat komt vast niet als verrassing... ;-) | |
Arcee | zaterdag 1 september 2012 @ 08:48 |
| |
Pietverdriet | zaterdag 1 september 2012 @ 08:55 |
Tja, en als je wat zegt over de bijtelling die een lease rijder betaald krijg je van de treinreiziger van alles naar je hoofd. Dus waarom zou ik nu wakker moeten liggen van de extra belasting die zij moeten gaan betalen? | |
Pietverdriet | zaterdag 1 september 2012 @ 08:59 |
Wel eens van bijtelling gehoord? | |
Nielsch | zaterdag 1 september 2012 @ 09:07 |
Waarom moet ik betalen voor mensen die besluiten om 200 km verderop te gaan werken? | |
Nielsch | zaterdag 1 september 2012 @ 09:07 |
![]() | |
PizzaMizza | zaterdag 1 september 2012 @ 09:17 |
![]() | |
Arcee | zaterdag 1 september 2012 @ 09:38 |
Ja, die betalen ze nu al. Dus? | |
Arcee | zaterdag 1 september 2012 @ 09:38 |
| |
HeavenSmiles | zaterdag 1 september 2012 @ 10:45 |
Bedoeld werd de fiscale bevoordeling van lease-auto's, m.b.t. de privé-kilometers die ermee worden gereden. Daarover hoefden leaserijders niets te betalen. In het Lenteakkoord is afgesproken dat ook die belast worden, maar omdat veel partijen hun handen ervan af hebben getrokken is het even afwachten. Ook moet de volle pond aan bijtelling worden betaald i.p.v. de huidige korting omdat die alleen geldt voor het "zakelijke" gedeelte. Voor niets gaat de zon op, maar relatief bestaan er veel (kromme) fiscale voordelen voor de leaserijder. Een kennis van me kan in de praktijk bv. eindeloos rijden met de bestaande regeling, dus ook privé. Natuurlijk moet hij bijtelling betalen, maar de brandstof kost hem niets. Hoewel fijn voor hem, vind ik dat oneerlijk tegenover andere mensen. Waarschijnlijk bedoelde Arcee dat ook met "ze betalen niets". | |
Pietverdriet | zaterdag 1 september 2012 @ 12:07 |
En andere forenzen niet | |
Arcee | zaterdag 1 september 2012 @ 12:41 |
Logisch, want die kunnen in hun vrije tijd ook niet gratis tanken. En dan nog, de forensentaks is er niet om de leaseautorijders te compenseren voor hun bijtelling. | |
Arcee | zaterdag 1 september 2012 @ 12:43 |
Ik bedoelde dat leaseautorijders (met bijtelling) niets extra's gaan betalen ten opzichte van nu. Voor het woonwerkverkeer dus: • Mensen die een privéauto rijden gaan (veel) meer betalen. Dat kan oplopen tot enkele honderden euro's per maand. • OV-rijders gaan meer betalen, van een paar tientjes tot ruim 100 euro per maand. • Leaseautorijders gaan niets extra's betalen. | |
HeavenSmiles | zaterdag 1 september 2012 @ 12:46 |
Volgens mij is dat niet helemaal correct. De privékilometers van leaseautorijders worden namelijk voortaan ook belast, terwijl dat eerder niet het geval was. Zie http://tweedekamer.groenlinks.nl/alles+overlenteakkoord Probleem is dat sommige leaseautorijders helemaal geen privékilometers registreren terwijl ze wel degelijk ook voor privédoeleinden worden gebruikt. Als dat het geval is, heb je gelijk. | |
Arcee | zaterdag 1 september 2012 @ 12:46 |
Daarom zei ik ook "Voor het woonwerkverkeer dus:". ![]() | |
HeavenSmiles | zaterdag 1 september 2012 @ 12:48 |
Excuses ![]() | |
Pietverdriet | zaterdag 1 september 2012 @ 12:54 |
Concreet, het woonwerk verkeer wordt straks gezien als prive kilometers en mensen die geen bijtelling betaalden gaan dat alsnog doen. | |
stinkie | dinsdag 25 september 2012 @ 10:13 |
http://www.telegraaf.nl/o(...)_forensentaks__.html | |
Janneke141 | dinsdag 25 september 2012 @ 17:13 |
Het woord 'forensentax' is misleidend, het is namelijk onwaar dat er een nieuwe belasting wordt ingevoerd. Het enige dat er gebeurt, is dat er een belastingvrijstelling waar we vele jaren van hebben kunnen profiteren, dreigt te worden afgeschaft. Hoe je het ook wendt of keert, kilometervergoeding is een deel van je inkomen. Niemand trouwens die je tegenhoudt om nieuwe afspraken te maken met je werkgever over een aanpassing van de vergoeding, en degene die dat voor elkaar krijgt gaat er geen cent op achteruit. Ook al vind ik dat het niet de taak is van de overheid om 'ver van je werk wonen' fiscaal te stimuleren, ik denk wel dat het op dit moment onverstandig is om deze maatregel in te voeren, vooral omdat de situatie op de woningmarkt dermate lastig is dat er voor heel veel mensen geen ontkomen aan is. Werken moet natuurlijk wel blijven lonen, en dat doet het natuurlijk niet als je je scheel betaalt aan reiskosten. Als ze nog ooit van plan zijn om de belastingvrijstelling af te schaffen, laat ze dat dan heel ver van tevoren aankondigen, dan kunnen de mensen erop reageren en hun woon- of werkplek aanpassen. | |
Pietverdriet | dinsdag 25 september 2012 @ 18:55 |
Overheid vind dat we flexibel moeten zijn met werk, daarbij hoort mobiliteit. Ver van je werk gaan wonen is natuurlijk onzin, tegenwoordig werk je niet je hele leven bij 1 baas, laat staan dat je bij je werkgever werk, veel mensen zitten voor hun werkgever bij de klant. Je kan dus niet roepen dat mensen ver van hun werk gaan wonen, verhuizen is namelijk erg duur als je iedere paar jaar in de buurt van je werk moet gaan wonen. | |
ExtraWaskracht | dinsdag 25 september 2012 @ 19:35 |
Linksom of rechtsom zal er een belasting omhoog gaan als er niet extra bezuinigd wordt. Dat laatste zal wel niet extra gebeuren bovenop de bezuinigingen die er gaan komen, dus welke belasting moet dan omhoog gegooid worden? | |
Pietverdriet | dinsdag 25 september 2012 @ 19:36 |
Geen, er moet gewoon harder bezuinigd worden. | |
ExtraWaskracht | dinsdag 25 september 2012 @ 19:36 |
Dat gaat niet gebeuren. | |
Pietverdriet | dinsdag 25 september 2012 @ 19:39 |
Neuh, de overheid zal verder gaan met enorm veel geld verspillen en lasten blijven verzwaren, zoals iedere regering deed sinds de oorlog. | |
Pietverdriet | dinsdag 25 september 2012 @ 19:41 |
Oh, als je wat voor het milieu wilt doen via belastingen, voer een huisdierenbelasting in van 500 euro per maand per beest. Kippen en konijnen uitgezonderd voor vlees en ei productie | |
polderturk | dinsdag 25 september 2012 @ 22:32 |
Met de forenzentax wordt de rekening onevenredig hard gelegd bij hardwerkende reizende burgers. Sommigen gaan er wel 10% op achteruit. Dat is oneerlijk. De hardwerkende burger wordt dus KEIHARD genaaid. De kosten van de crisis dienen wat gelijker verdeeld te worden. Als je de BTW een half procent verhoogd heb je de 1,3 mld ook al binnen. Een andere optie is om de belastingtarieven op inkomen licht te verhogen. Overigens, als de forenzentax ingevoerd wordt, is dat niets anders dan kiezersbedrog. Hopelijk vliegt de tax er even hard uit als het er ingevlogen is. | |
Janneke141 | dinsdag 25 september 2012 @ 22:55 |
Dit is dus waar het mis gaat. Het zou wel eens leuk zijn als we een kabinet kregen dat daadwerkelijk in staat is om minder geld te gaan uitgeven, maar ook in de huidige samenstelling zal dat wel weer een illusie zijn. | |
stinkie | dinsdag 25 september 2012 @ 23:00 |
Harder bezuinigen gebeurt niet, aangezien er überhaupt niet bezuinigt word. Alleen de inkomenskant word vergroot. Uitgaven worden niet bepaald gesnoeid. | |
Janneke141 | dinsdag 25 september 2012 @ 23:09 |
Dat weet ik ook wel, maar dat betekent nog niet dat ik het ermee eens moet zijn. | |
stinkie | woensdag 26 september 2012 @ 09:20 |
ik was het ook eens met jouw reactie ![]() | |
KoosVogels | woensdag 26 september 2012 @ 09:28 |
Terecht dat de forenzentaks wordt ingevoerd. Een onbelaste reiskostenvergoeding is natuurlijk een absurde uitzonderingsmaatregel. | |
MrBadGuy | woensdag 26 september 2012 @ 09:28 |
Daarnaast vind ik het niet zo gek dat onkosten die je maakt voor je werk en de vergoeding die je daar voor krijgt niet te zien als inkomen. Daar komt nog eens bovenop dat elke cent die ik van mijn werkgever krijg als reiskostenvergoeding uitgeef aan brandstof... meer dan de helft daarvan komt dus vrijwel direct bij de belastingdienst terecht. | |
Pietverdriet | woensdag 26 september 2012 @ 09:34 |
Ik denk dat er een Krantentax zou moeten komen, al dat papier is verschrikkelijk vervuilend en energie intensief. | |
Pietverdriet | woensdag 26 september 2012 @ 11:26 |
http://fd.nl/economie-pol(...)lelead1&visited=true En daarom moeten wij extra gaan betalen, omdat er niet bezuinigd wordt | |
MrBadGuy | zondag 30 september 2012 @ 19:32 |
http://www.rtl.nl/compone(...)-forensentaks-af.xml ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 30 september 2012 @ 19:42 |
Die druk kon men niet weerstaan natuurlijk ![]() | |
MrBadGuy | zondag 30 september 2012 @ 19:52 |
Extra geld krijgen? Van de werkgever ja, niet van de overheid. Hoezo is dat van de ratten besnuffeld? | |
#ANONIEM | zondag 30 september 2012 @ 19:57 |
Stel je eens voor dat de regeling niet bestond en men voor zou stellen het in te gaan voeren. Het is slecht voor het milieu, zorgt voor extra files en het een is een vreemde bevoordeling qua beloning vanwege de woonplaatskeuze. Dat zou er natuurlijk bij lange na nooit een keer doorkomen. Het is ook een wat bijzondere vrijstelling waar er toch niet heel veel van moeten zijn om een belastingstelsel een beetje eenvoudig te houden. Reiskosten vergoeden prima maar gewoon als onderdeel van de beloning en dus ook belast, dat lijkt me een stuk logischer. En het mooiste zou dan zijn om het te compenseren met een algemene lagere loonbelasting maar dat zit er nu even niet in. [ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2012 19:58:56 ] | |
MrBadGuy | zondag 30 september 2012 @ 20:02 |
Waarom een onkostenvergoeding belasten als of het je loon is? Het is niet slecht voor het milieu, want ik moet sowieso naar mijn werk rijden en rij er geen km meer om. Het zorgt niet voor extra files, want ik moet sowieso naar mijn werk rijden (hier staan trouwens vrijwel nooit files). Het is geen bevoordeling, want elke cent die ik krijg moet ik dubbel en dwars betalen aan de kosten die ik maak. Ook verdient de belastingdienst er dik aan, de vergoeding gaat op aan brandstof en meer dan de helft daarvan is belasting. | |
An_awesome_wave | zondag 30 september 2012 @ 20:04 |
Top. | |
#ANONIEM | zondag 30 september 2012 @ 21:29 |
marktwerking gaat ook op voor mobiliteit. Het verlaagt de kostprijs van mobiliteit voor woon-werkverkeer en zorgt zo voor een grotere mobiliteit met alle bijbehorende voor en nadelen. Je krijgt voor exact hetzelfde werk meer geld gestort elke maand dan een collega die dichterbij woont. Dat lijk me toch echt een vorm van bevoordeling ![]() | |
Arcee | zondag 30 september 2012 @ 21:45 |
Maar degene die dichterbij woont zou elke maand meer netto overhouden, voor exact hetzelfde werk. ![]() De reiskostenvergoeding dekt de kosten van de reis en levert geen extra beloning op. | |
Pietverdriet | zondag 30 september 2012 @ 21:50 |
Het belasten van reiskostenvergoedingen zal vooral gaan leiden tot hogere looneisen. Dit veroorzaakt stijgende loonkosten, loonprijsspiraal, en daardoor stijgende werkloosheid, het geld wat binnenkomt aan meer belasten ben je veel meer kwijt aan uitkeringen. De overheid moet echt gaan besparen, door loonbelasting te verlagen zorgen voor meer netto inkomsten. Een driepartijen akkoord aangaan, overheid, bonden, werkgevers. Meer netto van het bruto, daarmee lagere looneisen en meer werk. Alle drie de partijen dragen bij, alle drie partijen profiteren. Doordat de looneisen laag zijn is het bedrijfsleven concurrerender, de werkgelegenheid stijgt, de economie groeit. De werknemers hebben meer netto van bruto, wat heb je aan meer bruto als de lasten harder stijgen. De overheid profiteert, door economische groei stijgen de belastinginkomsten en dalen de uitkeringskosten. | |
An_awesome_wave | zondag 30 september 2012 @ 22:30 |
Je kan het ook zo zien, ik moet meer geld betalen om op mijn werk te komen dan mijn collega die exact hetzelfde werkt doet, maar dichterbij woont. De vergoeding die ik krijg is namelijk bij lange na niet genoeg om alle kosten te kunnen dekken. Het belasten van die vergoeding, die al tekortschiet, zou voor mij de situatie nog ongelijker maken. | |
Paper_Tiger | maandag 1 oktober 2012 @ 18:30 |
Ze hebben nu bedacht dat ze gewoon meer assurantiebelasting gaan heffen. Van 9,7 naar 21%. Wie heeft er op die clowns gestemd? Waar is die belasting in eerste instantie voor nodig? | |
Pietverdriet | maandag 1 oktober 2012 @ 18:47 |
Inkomsten te genereren voor de overheid, net als alle belastingen, wat dacht jij dan? | |
Arcee | maandag 1 oktober 2012 @ 21:03 |
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1292977 Buma op 4:02: "Dus álle mensen gaan nu meebetalen." Precies, in plaats van slechts een deel van de mensen veel te laten betalen gaat nu iedereen een bescheiden bedrag betalen. WTF is het probleem dan? ![]() | |
Arcee | maandag 1 oktober 2012 @ 21:06 |
Of iemand anders: "Gezinnen gaan er straks misschien wel 100 euro per jaar op achteruit." Ja, per jáár, dat is nog 'es wat anders dan per máánd. ![]() Echt, WTF? ![]() | |
Whiskers2009 | maandag 1 oktober 2012 @ 21:09 |
Vraag ik me dus óók af.. Kennelijk moet men altijd wat te zeiken hebben.. ![]() Ik ben vooralsnog tevreden ![]() | |
stinkie | maandag 1 oktober 2012 @ 21:09 |
Dat niet iedereen een auto heeft? Maar iedereen wel (nagenoeg verplicht) verzekeringen? | |
Arcee | maandag 1 oktober 2012 @ 21:10 |
En de extra lasten dus mooi gelijk verdeeld worden? | |
Whiskers2009 | maandag 1 oktober 2012 @ 21:11 |
Woon-werkverkeer per OV zou óók belast worden.. En het is eerlijker de pijn te spreiden over zo veel mogelijk mensen dan ze op te leggen aan een beperkte groep. En let wel: alle maatregelen zijn er maar voor één doel; de overheidsfinanciën op orde brengen.. | |
Arcee | maandag 1 oktober 2012 @ 21:12 |
Dat ook nog idd. | |
Whiskers2009 | maandag 1 oktober 2012 @ 21:13 |
Maar ik snap het wel hoor: door de eerdere maatregelen werd JIJ niet getroffen en nu kennelijk wel.. Overigens geld die hogere assurantiebelasting NIET voor alle verzekeringen he? Voor de zorgverzekering geldt die maatregel bijvoorbeeld niet.. ![]() | |
Hammerbee | maandag 1 oktober 2012 @ 21:21 |
Ik snap die verontwaardiging over de verzekeringstaks niet want deze stond bij zes partijen (verborgen) in hun cpb doorrekening: pvda, gl, d66, sgp (21%), sp (15,7%) en cda (500 mln). Sommige van deze partijen zetten het nu weg als een slechte lastenverzwaring en zijn hun verkiezingsprogram blijkbaar al weer vergeten. | |
Whiskers2009 | maandag 1 oktober 2012 @ 21:24 |
Ook dat nog ja.. ![]() | |
Pietverdriet | maandag 1 oktober 2012 @ 21:28 |
Heerlijk niet, hoe de burger er in gestonken wordt. Maar de ministeries bezuinigen niet. | |
Whiskers2009 | maandag 1 oktober 2012 @ 21:35 |
Zullen we eerst het volledige akkoord afwachten (als dat er komt, maar dat denk ik wel)? Dit gaat alleen over de begroting 2013 (en de gevolgen voor volgende jaren, dat dan weer wel). Dit was ongeveer het laatste moment dat er nog iets aan de begroting 2013 gedaan kon worden, aangezien de Financiële Beschouwingen morgen van start gaan en het al oktober is. Ben persoonlijk erg blij dat ze twee m.i. slechte maatregelen hebben weten om te buigen. Veel meer dat er helaas niet in gezien de korte tijd die er was na de verkiezingen.. | |
stinkie | maandag 1 oktober 2012 @ 21:45 |
daar werd ik ook door getroffen. Maar ik had er ook voordeel van. Jammer genoeg schijnt alleen het voordeel stukje te worden onthouden hier. Maar selectief lezen is dan ook wel typisch des Foks ![]() | |
Whiskers2009 | maandag 1 oktober 2012 @ 21:57 |
Moet je mij eens uitleggen hoe je vóórdeel had van de langstudeerboete en de forenzentaks... Of bedoel je "had er geen last van" | |
AlexanderDeGrote | maandag 1 oktober 2012 @ 22:18 |
Prima ombuiging, niets op af te dingen. | |
Whiskers2009 | maandag 1 oktober 2012 @ 22:20 |
Helemaal mee eens ![]() | |
Janneke141 | maandag 1 oktober 2012 @ 22:21 |
Ik ook wel. Nu nog hopen dat ze ook daadwerkelijk gaan snijden in de uitgaven, en niet alleen de inkomsten willen verhogen. | |
Wokkel | maandag 1 oktober 2012 @ 22:22 |
Dat kan je wel vergeten. | |
Whiskers2009 | maandag 1 oktober 2012 @ 22:22 |
Tsja, zoals eerder gezegd:
| |
Whiskers2009 | maandag 1 oktober 2012 @ 22:23 |
Zullen we het gewoon even afwachten? | |
Janneke141 | maandag 1 oktober 2012 @ 22:23 |
Prima. Maar volgens mij is het sinds de oorlog nog geen enkel kabinet echt goed gelukt. | |
An_awesome_wave | maandag 1 oktober 2012 @ 22:24 |
Prima maatregel inderdaad, nu gaat een hele grote groep er jaarlijks 100 euro op achteruit ipv een kleine groep die er maandelijks 100+ op achteruit gaat. | |
Whiskers2009 | maandag 1 oktober 2012 @ 22:35 |
Ben werkelijk verbijsterd dat er mensen zijn (niet hier) die dingen roepen als "Ga nog even door als je opstand graag wilt in Nederland" en die dus écht niet zien dat deze ombuigingen gunstiger en eerlijker zijn dan de originele maatregelen ![]() | |
An_awesome_wave | maandag 1 oktober 2012 @ 22:37 |
De mens is nou eenmaal egoďstisch van aard. Zo simpel is het. | |
Whiskers2009 | maandag 1 oktober 2012 @ 22:39 |
Vrees dat daar wel wat in zit ![]() | |
Arcee | maandag 1 oktober 2012 @ 22:46 |
Inderdaad, snap ik ook niks van. ![]() Alleen al het feit dat wij het hierover zelfs roerend eens zijn zou al moeten zeggen dat gewoon een alleszins redelijke maatregel is. ![]() | |
Whiskers2009 | maandag 1 oktober 2012 @ 22:59 |
Precies ![]() | |
Paper_Tiger | maandag 1 oktober 2012 @ 23:15 |
Lasten verzwaren bij gedwongen winkelnering ![]() | |
stinkie | maandag 1 oktober 2012 @ 23:18 |
dat staat al op een paar plaatsen in dit topic. En ik bedoel voordeel. Als in het komt mij goed uit. Als in het is me de prijs waard. | |
stinkie | maandag 1 oktober 2012 @ 23:20 |
![]() | |
Whiskers2009 | maandag 1 oktober 2012 @ 23:21 |
![]() | |
Whiskers2009 | maandag 1 oktober 2012 @ 23:22 |
Ik zoek een meer concreet voorbeeld, want ik kan me er niks bij voorstellen.. | |
Klummie | maandag 1 oktober 2012 @ 23:22 |
![]() ![]() | |
Whiskers2009 | maandag 1 oktober 2012 @ 23:28 |
Hoezo gedwongen winkelnering?? | |
Paper_Tiger | dinsdag 2 oktober 2012 @ 09:13 |
Je kan er niet voor kiezen je auto niet te verzekeren.... | |
stinkie | dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:38 |
die staan er. Je leest maar terug |