quote:Murdoch koopt tv-rechten eredivisie
door Marcel van der Kraan
AMSTERDAM - De Nederlandse eredivisieclubs hebben de grootste tv-deal in de historie van het voetbal gesloten. Voor meer dan 1 miljard euro worden de uitzendrechten vanaf het seizoen 2013-2014 voor twaalf jaar verkocht aan het Amerikaanse tv-netwerk Fox van mediamagnaat Rupert Murdoch, dat onder de naam Sky eerder dit jaar ook de rechten van de Bundesliga heeft gekocht.
De even sensationele als verrassende deal is afgelopen week in Londen gesloten en in de voorbije dagen in het diepste geheim voorgelegd aan de directies van alle eredivisieclubs. Vanwege de enorme omvang van het contract moesten alle betrokkenen een document tot geheimhouding tekenen.
60 miljoen euro
Het bedrijf van Murdoch betaalt in het eerste jaar een bedrag van ruim 60 miljoen euro, daarna loopt het contract op naar 80 en 100 miljoen euro per seizoen. Gemiddeld komt het tv-contract neer op zo’n 80 miljoen per jaar (960 miljoen euro totaal tot 2025). Daarbovenop neemt Fox ook meteen de schuld van meer dan 60 miljoen euro, die Eredivisie Live nog heeft, voor zijn rekening. Daarmee komt de deal boven het miljard euro.
De eredivisieclubs behouden 49 procent van hun aandelen, de overige 51 procent komt in handen van Fox. De verwachting is dat in Nederland de zender nog meer sporten gaat uitzenden en dat er op den duur een complete sportzender ontstaat.
De Eredivisie lijkt gered van de ondergang als ik deze constructie bekijk, er is alsnog een groot verschil tussen de contracten van toplanden en die van Nederland, maar hiermee kunnen we wel een gat slaan tussen ons en Turkije, Griekenland,Oostblok, Belgiė en Scandinavische landen en kan er gewerkt worden aan stabielere en hogere inkomsten om het niveau van de competitie omhoog te krikken en de clubs gezond te maken en houden.quote:Topclubs krijgen leeuwendeel van inkomsten
Door Marcel van der Kraan
AMSTERDAM - De topclubs in de eredivisie hebben oorlog moeten voeren met de kleinste clubs VVV Venlo en PEC Zwolle om het allergrootste tv-contract in de geschiedenis van het betaalde voetbal er doorheen te drukken. Nadat een delegatie van de eredivisie op hoog niveau een megadeal had bewerkstelligd, gingen tot verbazing van het gros van de eredivisieclubs de kleinste spelers in het spel dwarsliggen.
PEC Zwolle, dat net uit de eerste divisie is gepromoveerd en opeens miljoenen in de schoot krijgt geworpen, en VVV Venlo, dat de laatste twee jaar in de laatste minuut van de play-offs nota bene degradatie naar de eerste divisie ontliep, eisten een groter stuk van de taart.
Inkomsten
Onder aanvoering van PSV-directeur Tiny Sanders maakten de Nederlandse topclubs duidelijk dat hun grotere aandeel gebaseerd is op de goede prestaties over een langere periode en op de uitstraling die de topclubs daardoor hebben bij de waardebepaling van de uitzendrechten.Ajax, Feyenoord, PSV, AZ en FC Twente eisten 53 procent van de inkomsten (gemiddeld kan dat neerkomen op 8 miljoen euro per jaar). De verdere verdeelsleutel zorgde ervoor dat de andere eredivisieclubs dan per seizoen met zo’n drie tot vijf miljoen euro genoegen moesten nemen.
De besprekingen kwamen diverse keren vast te zitten, maar na harde woorden en zware discussies is er een compromis uitgekomen. Daarbij lijkt de verdeelsleutel in grote lijnen op die in de Bundesliga. Om toch hun ergernis uit te spreken zijn enkele clubs, waaronder PEC Zwolle, onder protest akkoord gegaan.
Murdoch koopt tv-rechten eredvisie - Telegraafquote:Op woensdag 8 augustus 2012 05:57 schreef Celeritas het volgende:
Nergens te verifiėren gevonden. Als er iemand een linkje heeft hou ik me aanbevelen.
Ik was bezig met het het scannen van de bewuste pagina uit de Telegraaf maar het staat inmiddels al op de site (waar ik deze quotes vandaan heb gehaald, makkelijker en legaler dan scannen).quote:Op woensdag 8 augustus 2012 05:57 schreef Celeritas het volgende:
Nergens te verifiėren gevonden. Als er iemand een linkje heeft hou ik me aanbevelen.
Nu nog een technisch directeur zoeken die het nog sneller uit kan geven dan het binnenkomtquote:
FOX/Sky is in meerdere landen actief. Voor 80 miljoen per jaar maak je het product beter en hoop je meer te verkopen. M.a.w. Nederland is niet het enige land waar hij het geld hoopt terug te verdienen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 08:04 schreef koemleit het volgende:
Hoe wil die man dat ooit terug verdienen? Als je bedenkt dat eredevisie live nu de kop nog maar net boven kan houden
Ik snap het wel hoor; de grote clubs hebben hun prestaties gehaald d.m.v. geld; vervolgens presteren ze goed en krijgen extra inkomsten door (voornamelijk Championsleague) Europees voetbal. Nu (en in het verleden was dit niet heel anders) krijgen ze daar nog meer bij dan kleine clubs. Hiermee zorg je er dus voor dat kleine clubs nooit meer kunnen verdienen en altijd klein zullen blijven.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 06:13 schreef Marsenal het volgende:
Trouwens, PEC Zwolle die op hun strepen gaan staan, je moet maar durven.
Bestaat niet gewoon de kans dat EL de exploitatie rechten op hun beurt weer van Fox kopen?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 08:37 schreef nikk het volgende:
[..]
FOX/Sky is in meerdere landen actief. Voor 80 miljoen per jaar maak je het product beter en hoop je meer te verkopen. M.a.w. Nederland is niet het enige land waar hij het geld hoopt terug te verdienen.
Oh, en EDL was een grote faal. Niet zo vreemd dat het voor geen meter liep.
Dat we elke tien minuten een reclame onderbreking krijgen, reclame tijdens een ingooi, reclame tijdens blessures, reclame na een goal. Berichten als Alber Heijn pass of the day, Burger king goal, this corner is made possible by kwikfit enzovoorts. Dat is bij live wedstrijden, bij studio sport net zoiets met als gevolg een uitzending van twee uur.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 07:53 schreef Ties02 het volgende:
Wat verandert er nou precies voor de zondagavond 7u kijker ?
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 09:06 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dat we elke tien minuten een reclame onderbreking krijgen, reclame tijdens een ingooi, reclame tijdens blessures, reclame na een goal. Berichten als Alber Heijn pass of the day, Burger king goal, this corner is made possible by kwikfit enzovoorts. Dat is bij live wedstrijden, bij studio sport net zoiets met als gevolg een uitzending van twee uur.
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 09:21 schreef fruityloop het volgende:
Mooi, hebben de clubs ook genoeg geld om de politie-inzet te betalen.
Och het zal wellicht niet zo heel gek lopen als in de VS, maar ik haal mijn voorbeeld uit de praktijk. Ik kijk graag Major League Baseball en dat doe ik via payTV. Daar gaat het wel degelijk zo; nu snap ik ook wel dat het grote verschil is dat baseball een groot aantal dode spelmomenten kent, wat commercial breaks ook goed mogelijk maakt, anders dan bij voetbal, maar het is wel zo dat iedere replay gesponsord wordt en dat elk moment wordt gebruikt om reclame te maken.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 09:20 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik begrijp dat er mensen zijn die tegen commercie in het voetbal zijn (en een beetje wereldvreemd). Maar het bovenstaande is echt nonsens.
Daar hoop ik ook op; dat zou het meest gunstige zijn voor de consument, en wellicht commercieel ook het meeste opleveren. Ik heb nu sport1, want al vind ik eredivisie leuk om naar te kijken, mijn club zie ik toch vanuit het stadion en de ik vind het niveau veel te kut om er weet ik veel per maand voor te betalen; de combinatie van buitenlands voetbal, championsleague en eredivisie spreekt mij wel erg aan. (Dan heb ik al helemaal geen behoefte meer aan andere zendersquote:Op woensdag 8 augustus 2012 09:34 schreef Dos37 het volgende:
Hopelijk koopt ie alle rechten van Sport1 ook over en maakt ie er één zender van met 16 kanalen. Voor 10 euro in de maand
Ik kijk graag American Football en persoonlijk stoor ik me niet aan de reclame tijdens de dode spelmomenten. Na 3 jaar ben ik er wel aan gewend en ik weet niet anders, helaas is de gemiddelde nederlandse kijker erg tegen verandering en stilstand is achteruitgang.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 09:38 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Och het zal wellicht niet zo heel gek lopen als in de VS, maar ik haal mijn voorbeeld uit de praktijk. Ik kijk graag Major League Baseball en dat doe ik via payTV. Daar gaat het wel degelijk zo; nu snap ik ook wel dat het grote verschil is dat baseball een groot aantal dode spelmomenten kent, wat commercial breaks ook goed mogelijk maakt, anders dan bij voetbal, maar het is wel zo dat iedere replay gesponsord wordt en dat elk moment wordt gebruikt om reclame te maken.
En als ik kijk op wiki wie de rechten op MLB dan is dat, samen met ESPN, Fox!
Die gaat gewoon door, Sky neemt een meerderheidsbelang in Eredivisie Livequote:Op woensdag 8 augustus 2012 09:50 schreef FredVleespet het volgende:
Ben benieuwd wat dit voor Eredivisie Live betekend
Bron?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 09:59 schreef Ronhui het volgende:
[..]
Die gaat gewoon door, Sky neemt een meerderheidsbelang in Eredivisie Live
Radio 1. Rond deze tijd komt Eredivisie Live met een verklaring, werd ook aangekondigd.quote:
Ah, thanks!quote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:02 schreef Ronhui het volgende:
[..]
Radio 1. Rond deze tijd komt Eredivisie Live met een verklaring, werd ook aangekondigd.
http://nos.nl/artikel/404(...)visie-live-over.html
En wij de kijkers zijn weer de dupequote:Op woensdag 8 augustus 2012 09:06 schreef Spatzmann het volgende:
Ik denk dat dit wel gunstig is. De clubs hebben gewoon het extra geld nodig. Anders verlies je helemaal de aansluiting met de europese subtop.
Ik wil gewoon om 19.00 uur kunnen kijken zonder alle onzin.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:08 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Nou ja, denk het niet. Als er een mooi sky pakket komt met premier league, eredivisie, serie A, bundes liga voor rond de 40 piek per maand. Dat is het wel waard.
Nederlanders moeten eens leren dat er voor premium content gewoon extra betaald moet worden.
Ook grote kans dat de wedstrijden gespreid wordenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:13 schreef Pugg het volgende:
[..]
Ik wil gewoon om 19.00 uur kunnen kijken zonder alle onzin.
En het bedrag wat je noemt is belachelijk. in deze tijden.
Ware het niet dat de uitzendrechten van die liga's bij Sport1 liggen, tenzij Sky dat ook gaat overnemen zit je dus nog steeds met twee zenders..quote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:08 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Nou ja, denk het niet. Als er een mooi sky pakket komt met premier league, eredivisie, serie A, bundes liga voor rond de 40 piek per maand. Dat is het wel waard.
Nederlanders moeten eens leren dat er voor premium content gewoon extra betaald moet worden.
Zoals dat nu ook het geval is in de UK, Match of the Day op zaterdag en zondag vanaf 22:00.quote:Ook grote kans dat de wedstrijden gespreid worden
HILVERSUM - De NOS wil de samenvattingen van wedstrijden in de eredivisie ook na dit seizoen graag blijven uitzenden. Dat zei woensdag directeur Jan de Jong in een radio-uitzending van zijn eigen organisatie. ,,We hebben afgesproken met de Eredivisie CV om binnenkort om de tafel te gaan zitten.'' Eerder werd officieus bekend dat de het Amerikaanse bedrijf Fox de uitzendrechten voor 12 jaar heeft opgekocht.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 09:37 schreef SteveBudin het volgende:
Ik ben benieuwd naar de reactie van de Stichting bord op schoot![]()
.
Ben benieuwd wat er allemaal in die deal zit. Ik kan me niet voorstellen dat dit voor de live-rechten is.
Het grootste deel van de Nederlandse kijkers wil gewoon niet betalen voor voetbal en die kijken het alleen op de NOS, elk alternatief is vloeken in de kerk. Die groep "voetbalfans" zorgt er ook voor dat het Nederlands voetbal steeds verder wegzakt in europa.
Dat akkoord gaat toch niet door, iig niet voor wat betreft politiekosten verhalen op clubs.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:26 schreef Chase_Utley het volgende:
Dit is in ieder geval een redding voor veel clubs. Aangezien het kunduz akkoord het einde van vele clubs had kunnen betekenen.
Heb je een bron dat het niet doorgaat?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:28 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dat akkoord gaat toch niet door, iig niet voor wat betreft politiekosten verhalen op clubs.
Die kosten zijn in verhouding vele malen lager dan wat het betaalde voetbal aan belastinggeld oplevert, alleen weten Henk & Ingrid dat niet.
Nee, presenteerde het ook niet als feit, tenminste, dat was niet de bedoeling.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:35 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Heb je een bron dat het niet doorgaat?
Ah oke. Ik hoop ook dat het niet doorgaat.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:43 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Nee, presenteerde het ook niet als feit, tenminste, dat was niet de bedoeling.
Wat een pure aids is dat zeg in Engeland. Toppers op de maandag.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:51 schreef het_grobbekuiken het volgende:
Volgend seizoen Feyenoord - Ajax op maandagavond, joepie
Niet onder Aboutaleb...eerder 10u in de ochtend.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:51 schreef het_grobbekuiken het volgende:
Volgend seizoen Feyenoord - Ajax op maandagavond, joepie
Toppers op maandag...quote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat een pure aids is dat zeg in Engeland. Toppers op de maandag.
Toevallig zijn die wel van de laatste 5 seizoenen 3 keer kampipen geworden.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 11:01 schreef Kopstoot het volgende:
Wat doen Twente en AZ in het rijtje met Ajax, PSV en Feyenoord??!
35 miljoen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 11:04 schreef Lemming22 het volgende:
Even voor het vergelijkingsmateriaal: wat krijgt de eredivisie nu nog voor de uitzendrechten?
Per jaar ja.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 11:10 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Per jaar? Aardige vooruitgang dan inderdaad met 80 miljoen per jaar.
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 11:01 schreef sonnyspek het volgende:
Maarrr hoeveel krijgt bijv. Ajax/AZ nu per seizoen?
Nee, Ajax zal nu het meeste krijgen omdat het de laatste 3 jaren het beste heeft gepresteerd. Er zal volgens het Bundesliga variant gewerkt worden.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 11:24 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Gemiddeld 8 miljoen per seizoen, net als PSV, Feyenoord en Twente.
Waar staat dat?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 11:27 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Nee, Ajax zal nu het meeste krijgen omdat het de laatste 3 jaren het beste heeft gepresteerd. Er zal volgens het Bundesliga variant gewerkt worden.
Dit. Vind het eigenlijk wel lekker dat er op maandag nog een (goede!) wedstrijd is.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 11:27 schreef onlogisch het volgende:
Haha, al dat gehuil hierover de tijden. Wat interesseert mij het dat een topwedstrijd op maandag gespeeld wordt?
Heerlijk begin van je week toch
quote:
Iedereen staart zich blind op de 53% die Ajax, AZ, Feyenoord, Twente en PSV eisten. Maar die eis is dus niet ingewilligd.quote:De besprekingen kwamen diverse keren vast te zitten, maar na harde woorden en zware discussies is er een compromis uitgekomen. Daarbij lijkt de verdeelsleutel in grote lijnen op die in de Bundesliga. Om toch hun ergernis uit te spreken zijn enkele clubs, waaronder PEC Zwolle, onder protest akkoord gegaan.
Dan weet je genoeg hoor. In grote lijnen wil zeggen dat het basisprincipe vaak hetzelfde is, alleen enkele details zijn anders.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 11:32 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
In grote lijnen, dan weten we nog niks. Afwachten.
Jij gaat vast niet zo vaak naar het stadion.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 11:27 schreef onlogisch het volgende:
Haha, al dat gehuil hierover de tijden. Wat interesseert mij het dat een topwedstrijd op maandag gespeeld wordt?
Heerlijk begin van je week toch
W1 vriend, iedere week. Gisteravond ookquote:Op woensdag 8 augustus 2012 11:39 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Jij gaat vast niet zo vaak naar het stadion.
Eens als ajax of psv aanklopt gewoon het dubbele vragen... Als ze hermt nou per jaar veranderen dus plek 1 krijgt zoveel, 2 iets minder etcquote:Op woensdag 8 augustus 2012 09:12 schreef PBateman1978 het volgende:
Die verdeelsleutel.
Maar een simpele oplossing voor de ''kleine clubs'' :
''Ha Ajax/PSV/Feyenoord/AZ/Twente, jullie willen deze speler ? Normaal kost ie 3 miljoen, voor jullie 6 en geen cent minder, hoor 't wel, doeiiiii''
Dat gaat toch ook gewoon gebeuren, want het gaat in grote lijnen op de opzet van de Bundesliga varen. En daar is je klassering van de laatste 3 seizoenen steeds van belang.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 11:52 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Eens als ajax of psv aanklopt gewoon het dubbele vragen... Als ze hermt nou per jaar veranderen dus plek 1 krijgt zoveel, 2 iets minder etc
Topwedstrijden ging het over :pquote:Op woensdag 8 augustus 2012 11:54 schreef Tjacka het volgende:
Op maandagavond uit naar Kerkrade holy fuck.
Sky 63.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 07:22 schreef Evertjan het volgende:
maar naar welk kanaal moet ik nu zappen voor PEC Zwolle-Willem II???
Als er al verschil zit in de inkomsten van PSV en Ajax, dan zal dat nog niet eens boven de miljoen komen. Dus verheug je er maar niet zo op.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 11:27 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Nee, Ajax zal nu het meeste krijgen omdat het de laatste 3 jaren het beste heeft gepresteerd. Er zal volgens het Bundesliga variant gewerkt worden.
Wat is precies de opzet van de Bundesliga?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 11:53 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Dat gaat toch ook gewoon gebeuren, want het gaat in grote lijnen op de opzet van de Bundesliga varen. En daar is je klassering van de laatste 3 seizoenen steeds van belang.
Gelukkig zijn dit soort fossiele ideeėn langzamerhand aan het uitsterven.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:20 schreef louter_genieten het volgende:
pff slecht nieuws.. Gelukkig blijf ik altijd luisteren naar radio1. Ik hoop dat het calvinisme dit soort lieden weer het land uit pest, iets dat eigenlijk ook bij sport7 is gebeurd.
http://nos.nl/audio/40426(...)ie-in-nederland.html is een handig en beknopt interview over de situatie. De Jong is wel duidelijk in zijn uitspraken, de NOS gaat niet concurreren tegen elke prijs en het bonnetje van Murdoch komt altijd wel een keer na zijn uitgaven op de mat.
Laten we toch kwaliteit kiezen boven geld in plaats van deze onzin. Kortere samenvattingen ben ik sowieso niet in geļnteresseerd evenals een hele eredivisie wedstrijd kijken achter de televisie.
motiveer/argumenteer je antwoord, zo lijk je net op iemand die alleen in de goals binnen het voetbal geļnteresseerd is.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:33 schreef nikk het volgende:
[..]
Gelukkig zijn dit soort fossiele ideeėn langzamerhand aan het uitsterven.
http://www.fernsehgelder.de/quote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:30 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Wat is precies de opzet van de Bundesliga?
Dikke kansquote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:42 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Moet ik nou straks trouwens dan 50 euri per maand gaan neerleggen voor een abo?
Anton Lippold ook goed?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Ik heb voetbal international nodig waarin Derksen mij deze deal beter uitlegt
Of alle clubs bellen gewoon 112 als er iets aan de hand isquote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:56 schreef Hamilcar het volgende:
Ik zie de politiek nu wel denken 'haha, nu hebben ze zeker het geld om de politie inzet te kunnen betalen!' .. met de VVD voorop
Vanaf maandag weer, en ze zullen heus wel aandacht besteden aan dit onderwerpquote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Alles dat geld kost is de schuld van de VVD. Schijt aan allesch en iedereeeeenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:05 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Of alle clubs bellen gewoon 112 als er iets aan de hand is![]()
Is VVD de schuldige als er iets misgaat
VVD is de schuldige dat Manolev nog rondloopt in Eindhovenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:09 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Alles dat geld kost is de schuld van de VVD. Schijt aan allesch en iedereeeeen
Dacht ik ook al aan.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:46 schreef Littlerabbit het volgende:
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:10 schreef Doublepain het volgende:
[..]
VVD is de schuldige dat Manolev nog rondloopt in Eindhoven
Dat is er al als je Ziggo klant bent en het komt eraan voor UPC klanten. Dan heb je een alles in een abo.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:14 schreef TC03 het volgende:
Ik hoop trouwens dat er een keer een fatsoenlijk internet-abonnement komt. Dat je gewoon met één abonnement op zowel je iPad als computer op een fatsoenlijke resolutie kan kijken voor een vast bedrag per maand. Dat mis ik nu wel bij EL.
Klopt, maar ik heb Digitenne. Ik vind het raar dat ik als EL-klant anders bediend wordt omdat ik Digitenne heb i.p.v. Ziggo. Ik wil niks met Ziggo/UPC/Digitenne te maken hebben maar direct bij EL shoppen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:15 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Dat is er al als je Ziggo klant bent en het komt eraan voor UPC klanten. Dan heb je een alles in een abo.
Ik hoop dat het een wat eerlijker abonnement wordt. Niet 1 waar je bij KPN 7 euro moet neerleggen en ik met Ziggo 17quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:14 schreef TC03 het volgende:
Ik hoop trouwens dat er een keer een fatsoenlijk internet-abonnement komt. Dat je gewoon met één abonnement op zowel je iPad als computer op een fatsoenlijke resolutie kan kijken voor een vast bedrag per maand. Dat mis ik nu wel bij EL.
VVD was/is tegen zelf betalen door voetbalclubs. Ze zijn wel voor zelf betalen door feestorganisaties en dat soort dingen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:56 schreef Hamilcar het volgende:
Ik zie de politiek nu wel denken 'haha, nu hebben ze zeker het geld om de politie inzet te kunnen betalen!' .. met de VVD voorop
Met Ziggo kan je ook op internet en smartphone zienquote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:24 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik hoop dat het een wat eerlijker abonnement wordt. Niet 1 waar je bij KPN 7 euro moet neerleggen en ik met Ziggo 17
Jippie...quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:30 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Met Ziggo kan je ook op internet en smartphone zien
Zo'n slechte investering is het niet. 500000+ abonnees, dat blijft toenemen. EL maakt enorm veel winst, alleen ze gaan er niet goed mee om.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:34 schreef kingmob het volgende:
Dit wordt natuurlijk een gigantisch debacle, het wordt alleen de vraag wie die kosten gaat dragen, sky of de eredivisie. Zoveel meer betalen voor iets wat altijd een slechte investering is gebleken.
Om de een of andere reden denkt iedere volgende 'eigenaar' idd dat het deze keer volledig anders zal gaan. En dat terwijl nu ook nog eens internet de werkelijkheid voorbij snelt. Zoveel zijn de rechten gewoon niet waard gebleken, en dit is een paar factoren duurder qua deal...quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:37 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Zo'n slechte investering is het niet. 500000+ abonnees, dat blijft toenemen. EL maakt enorm veel winst, alleen ze gaan er niet goed mee om.
Rupert Murdoch weet wel hoe hij hier mee om moet gaan.
Zoveel winst maakt EL nietquote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:37 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Zo'n slechte investering is het niet. 500000+ abonnees, dat blijft toenemen. EL maakt enorm veel winst, alleen ze gaan er niet goed mee om.
Rupert Murdoch weet wel hoe hij hier mee om moet gaan.
Echt? Wat een compleet achterlijke partij is dat tochquote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:40 schreef Smoofie het volgende:
SP stelt kamervragen, kankertokkies van een SP
En dan zijn er nog mensen die dat ook steunen ookquote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:42 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Echt? Wat een compleet achterlijke partij is dat toch
Dat gaan de SP en PVV ook gewoon voorstellen hoor zodra ze in de peilingen dreigen te zakken.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:43 schreef Smoofie het volgende:
[..]
En dan zijn er nog mensen die dat ook steunen ook. Zelfs mensen die vinden dat voetbal van "iedereen is" en gewoon op NOS moet. Teringmonguls.
Gaat alleen over de samenvattingen, dat die voor iedereen blijven bestaan zoals we ze nu kennen bij de NOS.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:40 schreef Smoofie het volgende:
SP stelt kamervragen, kankertokkies van een SP
Weet ik ,maar ook dat vind ik onzin, gewoon betalen. Als je je club wilt steunen...doe dat dan gewoon.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:45 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Gaat alleen over de samenvattingen, dat die voor iedereen blijven bestaan zoals we ze nu kennen bij de NOS.
Het zijn normale prijzen. In de UK betalen ze 30 euro voor voetbal alleen ofzo. Hier 12,95 maar.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:45 schreef HeatWave het volgende:
Voetbal is gewoon een luxeproduct, mag prima achter een decoder. Ik betaal wel als het normale prijzen zijn.
Voetbal bij de NOS is natuurlijk eigenlijk achterlijk, een spelletje financieren met belastingsgeld.
14,95 volgend seizoen, maar idd, het is nog best te behappen hier... Maar in dat opzicht zijn we echt joden in NLquote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:47 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Het zijn normale prijzen. In de UK betalen ze 30 euro voor voetbal alleen ofzo. Hier 12,95 maar.
Klopt. Maar als je voetbalfan bent, en in de bijstand leeft, of een klein inkomen hebt, dan is 15-50 euro per maand niet niks.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:46 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Weet ik ,maar ook dat vind ik onzin, gewoon betalen. Als je je club wilt steunen...doe dat dan gewoon.
Die verdwijnen sowieso niet achter de decocer, mediawet schrijft voor dat deze op een openbaar kanaal te zien moeten zijn. Best kans dat ze vanaf volgend jaar naar RTL/SBS gaan.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:45 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Gaat alleen over de samenvattingen, dat die voor iedereen blijven bestaan zoals we ze nu kennen bij de NOS.
Snap ik, maar voetbal is nou eenmaal geen eerste levensbehoefte. Dan moet je creatief zijn, abo'tje delen met de buren of vrienden weet ik het..quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:47 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Klopt. Maar als je voetbalfan bent, en in de bijstand leeft, of een klein inkomen hebt, dan is 15-50 euro per maand niet niks.
Moet je of minder roken, drank drinken en als je echt moeite hebt....tja....balen. Maar ik heb liever dat Ajax meer geld krijgt dan dat mensen in bijstijnd voetbal kunnen kijken.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:47 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Klopt. Maar als je voetbalfan bent, en in de bijstand leeft, of een klein inkomen hebt, dan is 15-50 euro per maand niet niks.
15 euro is idd 3 pakjes peuken in de maand, dat moet te regelen zijn als je zo'n grote fan bent. 2 peuken minder per dag en klaar.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:48 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Moet je of minder roken, drank drinken en als je echt moeite hebt....tja....balen. Maar ik heb liever dat Ajax meer geld krijgt dan dat mensen in bijstijnd voetbal kunnen kijken.
Zoals ik hieronder zeg eigenlijk, je hebt gelijk, maar toch moet zo'n samenvatting wel voor iedereen beschikbaar zijn vind ik. Het scheelt niet/nauwelijks in inkomsten, en als wij dadelijk naar het WK of EK willen kijken kijken we ook allemaal naar de NOS.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Snap ik, maar voetbal is nou eenmaal geen eerste levensbehoefte. Dan moet je creatief zijn, abo'tje delen met de buren of vrienden weet ik het..
Haha, klopt weer. Maar het is maar een samenvatting. Niet dat dat veel in inkomsten gaat schelen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:48 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Moet je of minder roken, drank drinken en als je echt moeite hebt....tja....balen. Maar ik heb liever dat Ajax meer geld krijgt dan dat mensen in bijstijnd voetbal kunnen kijken.
Nah, er zijn nu mensen die samenvattingen kijken, maar als die er niet waren, ze wellicht wel een ab. zouden nemen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:51 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Zoals ik hieronder zeg eigenlijk, je hebt gelijk, maar toch moet zo'n samenvatting wel voor iedereen beschikbaar zijn vind ik. Het scheelt niet/nauwelijks in inkomsten, en als wij dadelijk naar het WK of EK willen kijken kijken we ook allemaal naar de NOS.
Niet dat het mij veel uitmaakt, heb een seizoenskaart en een abo op EL, maar zo'n samenvatting mag van mij wel gewoon beschikbaar zijn voor iedereen.
[..]
Haha, klopt weer. Maar het is maar een samenvatting. Niet dat dat veel in inkomsten gaat schelen.
Nope, maar het staat wel in de mediawet dat samenvattingen niet achter een decoder verdwijnen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:49 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Daar hoef je geen rekening mee te houden. Het is geen recht...
Het verschil is ook dat EDL zich alleen richt op de Nederlandse markt. Zo'n Fox/Sky verkoopt hun producten internationaal. Zie het meer als een investering in het product voor "slechts" 80 tot 100 miljoen per jaar, een product waarbij ze al een omzet draaien dat in de tig miljarden loopt.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:39 schreef kingmob het volgende:
[..]
Om de een of andere reden denkt iedere volgende 'eigenaar' idd dat het deze keer volledig anders zal gaan. En dat terwijl nu ook nog eens internet de werkelijkheid voorbij snelt. Zoveel zijn de rechten gewoon niet waard gebleken, en dit is een paar factoren duurder qua deal...
Samenvatting op 19:00quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:52 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nah, er zijn nu mensen die samenvattingen kijken, maar als die er niet waren, ze wellicht wel een ab. zouden nemen.
Sowieso. Heb het ook over de smv, niet over de wedstrijdenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:52 schreef HeatWave het volgende:
Samenvattingen zijn nog wat anders idd. Maar live kijken kost geld, deal with it.
Hopelijk wat Engelse commentatoren erbij, zijn we ook weer van die losers hier af.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:51 schreef Smoofie het volgende:
En hopelijk veranderen ze de lay out van EL, zoals de PL/Sky het heeft is goed.
Daar ging het me ook niet om. Er werd hier op politiek gescholden terwijl dat alleen ging over dat stukje uit de mediawet.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:53 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Hoeft toch ook niet. Die mogen gewoon om 21:00 uitgezonden worden. maar je hoeft geen rekening te houden met de extra content dat die betaalbaar blijft voor iedereen.
Dan zullen gemeenten in de toekomst grond (trainingsvelden) kopen van clubs en 30 miljoen betalen. Zie PSVquote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
Als hiermee een einde komt aan elke vorm van overheidssubsidie dan hebben ze mijn zegen.
Alleen als de overheid dan ook stopt met het innen van belastinggeld rondom betaald voetbal.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
Als hiermee een einde komt aan elke vorm van overheidssubsidie dan hebben ze mijn zegen.
Dat is ook een vorm van subsidie en dat moet afgelopen zijn.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:55 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dan zullen gemeenten in de toekomst grond (trainingsvelden) kopen van clubs en 30 miljoen betalen. Zie PSV
EL heeft de Nederlandse opa's in dienst. Kees Jansma, Evert ten Napel, Eddy Poelman en Theo Reitsma. Wat een sterrenensemble.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:53 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Sowieso. Heb het ook over de smv, niet over de wedstrijden.
[..]
Hopelijk wat Engelse commentatoren erbij, zijn we ook weer van die losers hier af.
Onzin, ik wordt ook niet gesubsidieerd en moet ook gewoon belasting betalen, net als ieder anderquote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:55 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Alleen als de overheid dan ook stopt met het innen van belastinggeld rondom betaald voetbal.
Zal niet gebeuren.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat is ook een vorm van subsidie en dat moet afgelopen zijn.
Het is een kutpartij, maar wat is er mis met kamervragen?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:56 schreef HeatWave het volgende:
De SP wil alles verpesten dat mensen leuk vinden, daar is het een linkse kutpartij voor.
En nog steeds stemmen mensen eropquote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:56 schreef HeatWave het volgende:
De SP wil alles verpesten dat mensen leuk vinden, daar is het een linkse kutpartij voor.
Waar blijft het Pro-Hans van Zetten commitéquote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:55 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
EL heeft de Nederlandse opa's in dienst. Kees Jansma, Evert ten Napel, Eddy Poelman en Theo Reitsma. Wat een sterrenensemble.
Zoiets doet rechts gelukkig nietquote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:56 schreef HeatWave het volgende:
Als je leeft van de bijstand hoor je helemaal geen edl te hebben, zelfs geen televisie vind ik.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:47 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Dan gaan CDA, VVD, D66, GL, PVV en CU sowieso niet met hun reageren.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:58 schreef Ajacied422 het volgende:
En als de SP de grootste partij wordt..?
Hoezo?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:59 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Daan gaan CDA, VVD, D66, GL, PVV en CU sowieso met hun reageren.
Omdat die fel tegen de SP zijn man, op alle standpunten zijn ze het met elkaar oneens.quote:
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:59 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Daan gaan CDA, VVD, D66, GL, PVV en CU sowieso met hun reageren.
Zijn ook voornamelijk blinde studenten die zich er nog nooit in verdiept hebben maar worden gehersenspoelt dat de SP het beste met ze voor heeft van alle partijen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:59 schreef Smoofie het volgende:
Veel achterlijke tokkies stemmen op SP, en veel achterlijke tokkies zitten ook voor de SP in de kamer incl Roemer. Debielen, ze zouden de SP moeten verbieden.
De pvv en sp hebben zowat hetzelfde programma joh.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:01 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Omdat die fel tegen de SP zijn man, op alle standpunten zijn ze het met elkaar oneens.
Knokploegje rondsturen daar dan. Hebben veel werk te doen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:59 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Als je leeft van de bijstand hoor je helemaal geen edl te hebben, zelfs geen televisie vind ik.
Nee, studenten die VVD stemmen.....quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:02 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Zijn ook voornamelijk blinde studenten die zich er nog nooit in verdiept hebben maar worden gehersenspoelt dat de SP het beste met ze voor heeft van alle partijen.
Alsof de SP uberhaupt wil regerenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:59 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dan gaan CDA, VVD, D66, GL, PVV en CU sowieso niet met hun reageren.
Stem dan op de D66.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:03 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Nee, studenten die VVD stemmen.....
Ja, maar Wilders wil wel Rechts lijken hehquote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:02 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
De pvv en sp hebben zowat hetzelfde programma joh.
Ik stem VVD....of D66. Maar omdat ik niet alleen denk aan mezelf.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:03 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Nee, studenten die VVD stemmen.....
Ik denk dat de belasting die clubs betalen aan de overheid op toegangskaarten, transfers, catering e.d. wel ietsjes hoger liggen dan die van jou.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Onzin, ik wordt ook niet gesubsidieerd en moet ook gewoon belasting betalen, net als ieder ander
Hoezo, de meeste clubs zijn gewoon bedrijven en die moeten net als alle andere bedrijven gewoon belasting betalen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:55 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Alleen als de overheid dan ook stopt met het innen van belastinggeld rondom betaald voetbal.
Je stemt VVD omdat je niet aan jezelf denkt?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:04 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik stem VVD....of D66. Maar omdat ik niet alleen denk aan mezelf.
VVD en D66 zijn feitelijk gezien gewoon de beste partijen voor de nederlandse economie.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:06 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Je stemt VVD omdat je niet aan jezelf denkt?
Door te bezuinigen op zorg , studie exclusief te maken en populistisch op ontwikkelingshulp te bezuinigen noem ik niet echt aan anderen denken.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:07 schreef Smoofie het volgende:
[..]
VVD en D66 zijn feitelijk gezien gewoon de beste partijen voor de nederlandse economie.
twitter:RobertVeenstra twitterde op woensdag 08-08-2012 om 08:26:20@gerritdeb Met een extra free to air zender nog meer voetbal op tv reageer retweet
Nee, niet bezuinigen , belastingen omhoog en hogere uitkeringen, dat helpt wil je zeggen?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:10 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Door te bezuinigen op zorg , studie exclusief te maken en populistisch op ontwikkelingshulp te bezuinigen noem ik niet echt aan anderen denken.
En dan dit goed was voor de Economie heb ik ook nog niet echt gemerkt.
Maar goed, heb eigenlijk niet zo'n zin om hier over politiek te gaan praten![]()
In een (super) commerciele bedrijfstak waar structurele kosten gemaakt moeten worden voor beveiliging en ordehandhaving horen deze gewoon meegenomen te worden in het business model. Dat doen uiteindelijk alle ondernemers en ook zij dragen belastinggeld af.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 09:26 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik ga de discussie niet eens aan, maar bedenk eerst eens hoeveel belastinggeld het voetbal de staat oplevert, voordat je over politiekosten begint...
Dat heb ik nergens gezegd. Maar VVD helpt Nederland niet, die maakt het alleen moeilijker. Je kan ook goed bezuinigen, en niet op de sociale voorzieningen voor iedereen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:13 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nee, niet bezuinigen , belastingen omhoog en hogere uitkeringen, dat helpt wil je zeggen?
10-20 miljoen per jaar ?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:16 schreef quo_ het volgende:
[..]
In een (super) commerciele bedrijfstak waar structurele kosten gemaakt moeten worden voor beveiliging en ordehandhaving horen deze gewoon meegenomen te worden in het business model. Dat doen uiteindelijk alle ondernemers en ook zij dragen belastinggeld af.
Bij voetbal als maatschappelijk gebeuren kun je nog wel een redenering bedenken waarbij deze kosten voor rekening van de maatschappij dienen te komen. Maar als het een miljoenen aangelegenheid wordt van een private investeerder mag hij de 10-20 miljoen per jaar voor politieinzet er ook bijnemen.
Daar betaalt men ook voor de BBC.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:47 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Het zijn normale prijzen. In de UK betalen ze 30 euro voor voetbal alleen ofzo. Hier 12,95 maar.
Het is geen investering, ze betalen gewoon voor de voetbalrechten, die worden in de toekomst niet ineens gratis. Er zit gewoon niet zoveel geld in voetbal, hoe graag de media en clubs dat ook zouden willen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:53 schreef nikk het volgende:
[..]
Het verschil is ook dat EDL zich alleen richt op de Nederlandse markt. Zo'n Fox/Sky verkoopt hun producten internationaal. Zie het meer als een investering in het product voor "slechts" 80 tot 100 miljoen per jaar, een product waarbij ze al een omzet draaien dat in de tig miljarden loopt.
tenzij je verplicht bij Ziggo zit.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:47 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Wanneer is een investering uberhaupt gratis? Natuurlijk moet dat geld worden terugverdiend. Ik stel alleen dat het geld niet alleen in Nederland zal worden terugverdiend. Tegelijkertijd zal een zender die naast de eredivisie ook andere competities en sporten uitzend, en mogelijk gekoppeld met een andere kanaal (zoals sport1/film1) meer abonnees trekken dan een EDL. Daarnaast Murdoch is John de Mol niet.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:22 schreef kingmob het volgende:
[..]
Het is geen investering, ze betalen gewoon voor de voetbalrechten, die worden in de toekomst niet ineens gratis. Er zit gewoon niet zoveel geld in voetbal, hoe graag de media en clubs dat ook zouden willen.
Waar zit jij dan bij?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:47 schreef Smoofie het volgende:
[..]
quote:'TV-deal FOX is goed voor Ajax'
FOX International Channels (FIC) sluit zich aan bij Eredivisie Media & Marketing CV (EMM). Het mediabedrijf verwerft een 51 procent belang in EMM. Het voorstel daartoe is unaniem aangenomen door de 18 Eredivisieclubs, de KNVB en Endemol. Door het bestaande succes van Eredivisie Live te koppelen aan de internationale kennis, ervaring en het netwerk van FIC op het gebied van sportzenders, willen de twee partijen de Nederlandse voetbalfans een nog betere beleving bieden.
EMM is het mediabedrijf dat in 2008 werd opgericht door de Eredivisie clubs en Endemol. Binnen de onderneming worden de collectieve media- en sponsorrechten geėxploiteerd namens, en ten behoeve van, de 18 Eredivisieclubs. EMM is vooral bekend vanwege de exploitatie van TV-zender Eredivisie Live. Fox International Channels is in Nederland actief met de TV-zender National Geographic Channel en de digitale zenders 24Kitchen, Nat Geo Wild en FOXlife. De samenwerking vindt plaats onder voorbehoud van goedkeuring door de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMA).
Wat betekent deze nieuwe tv-deal voor Ajax?
Henri van der Aat (commercieel directeur Ajax): ,,Het is een goede deal, maar we moeten het niet overdrijven. We komen iets dichter bij Engeland, maar het is nog lang niet genoeg om financiėle aansluiting bij de Europese top te krijgen. Toch is dit absoluut een stap in de goede richting. We hadden een overeenkomst tot 2017, maar door de nieuwe deal met Fox zijn we nu tot 2025 verzekerd van inkomsten. Bovendien laat het zien dat we het met Eredivisie Live goed hebben gedaan.”
De tv-deal met Fox loopt tot 2025. De samenvattingen blijven op het open net te zien.
Hoe groot is het verschil met Engeland op tv-gebied?
,,Een laag geklasseerde club uit de Premier League, zo hebben ze mij bij Norwich City verteld, krijgt 42 miljoen pond uit de tv-pot in Engeland. Volgend jaar wordt dat kennelijk zelfs 62 miljoen pond. Als je dat bedrag door vijf deelt (op basis van het verschil in inwonersaantal tussen Engeland en Nederland, red.) zou een club uit de onderste regionen van de Eredivisie op zo’n twaalf miljoen euro moeten komen. En dat is het bij lange na nog niet.”
Blijven de samenvatting op het open net te zien?
,,Ja, ook in de nieuwe deal blijven de samenvattingen op het open net te zien. Dat is een wettelijke bepaling. En of dat dan in de toekomst de NOS zal blijven of een andere zender wordt, zullen we moeten afwachten. Maar het belangrijkste is: de samenvattingen blijven op het open net te zien.”
Zitten er nog meer voordelen voor Ajax aan de deal met Fox?
,,Internationaal gezien is deze deal ook belangrijk voor Ajax. Dankzij het internationale netwerk van Fox zal de Eredivisie nog meer zichtbaar in het buitenland worden. Dat is uiteraard ook goed voor ons. Het gaat niet alleen om geld, maar ook om onze zichtbaarheid in het buitenland. Ook dat is belangrijk voor een club als Ajax. Het vergroot onze mogelijkheden buiten Nederland.”
Wat gaan de supporters er verder van merken?
,,Door de samenwerking met zo’n grotere partij ontstaan er op tv-gebied meer mogelijkheden. In potentie is er daardoor kans op een betere productie. Ze kunnen ook andere rechten kopen, waardoor de uitstraling van de kanalen omhoog gaat. Bovendien kunnen we dankzij een wereldwijd erkende partij als Fox veel meer kanalen bedienen, ook online. Hierdoor kunnen we gemakkelijker mee met veranderd kijkgedrag van de supporter. Je zou het dus een win-winsituatie kunnen noemen. Zowel voor de clubs, als voor de fans.”
FOX International Channels
FOX International Channels (FIC) Benelux exploiteert National Geographic Channel en de digitale zenders 24Kitchen, Nat Geo Wild en FOXlife in de Benelux. FOX International Channels is de internationale multimedia tak van News Corporation. FIC ontwikkelt, produceert en exploiteert ruim 350 eigen nieuws-, sport-, film- en entertainmentkanalen in Latijns-Amerika, Europa, Aziė en Afrika, in 37 talen. Deze kanalen en gerelateerde mobiele en HD-extensies bereiken wereldwijd ruim 1,1 miljard huishoudens. FIC heeft de ambitie hoge kwaliteit te leveren aan zijn wereldwijde gebruikers. FIC verwerft, ontwikkelt en (co)produceert scripted en non-scripted televisieprogramma’s voor digitale platforms, waaronder de populaire en voor een Golden Globe genomineerde serie The Walking Dead. FIC beheert vier productiestudio’s in de hele wereld en is verantwoordelijk voor de creatie van honderden televisie-uren.
www.foxinternationalchannels.nl
Wat een kul zeg, omdat jij niet om 7 uur wil kijken mag een ander het ook niet?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:26 schreef LDS het volgende:
Mes snijd aan twee kanten. Als dit een vervetering van t pay-tv aanbod is juich ik dat toe, mits voor een goede prijs. Dat gelul van 7 uur bord op schoot vind ik zo'n gelul. Ik stel voor dat mensen die dat willen allemaal meer belasting gaan betalen om de NOS te sponseren.
Voor de clubs is het goed voor de financien. Ik hoop alleen niet dat ik als supporter die graag naar t stadion gaat de dupe ben van nog kuttere aanvangstijden. Wil niet rond etenstijd of tot diep in de nacht in t stadion zitten. Als ik zie wat eredivisie live al met die tijden heeft gedaan, ben ik daar wel bang voor onder Sky.
Kan niet echt zeggen dat ik erop zit te wachten om op Zondagavond 22:00 naar Groningen uit te gaan..quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:24 schreef Pugg het volgende:
[..]
Wat een kul zeg, omdat jij niet om 7 uur wil kijken mag een ander het ook niet?
Maar wel klagen over de dupe zijn.
Meten met twee maten!!!
Ik heb t meer over de mensen die klagen dat t perse naar de NOS moet gaan. Wat is er mis naar zappen naar RTL of SBS. Samenvattingen zullen altijd op t open net te zien blijven, dat is wettelijk vastgelegd. En persoonlijk hoop ik dat er wat beters gedaan wordt van mijn belastingcenten dan t smijten met geld om de eredivisie bij de publieke omroep te houden.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:24 schreef Pugg het volgende:
[..]
Wat een kul zeg, omdat jij niet om 7 uur wil kijken mag een ander het ook niet?
Maar wel klagen over de dupe zijn.
Meten met twee maten!!!
Bovendien, als de aanvangstijden nog verder gaan veranderen moet je daar als bord op schoot-diehard ook niet blij mee zijn. Ten eerste omdat er dan blijkbaar zoveel kracht bij sky ligt dat ze waarschijnlijk t ook wel voor elkaar krijgen om de tijd tussen t live uitzenden en het uitzenden op het open net kunnen vergroten. Ten tweede zullen de tijden dan ook veranderen naar bijvoorbeeld zondagavond. Als een wedstrijd pas om 8 uur begint kan studio sport moeilijk om 7 uur beginnnenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:29 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Kan niet echt zeggen dat ik erop zit te wachten om op Zondagavond 22:00 naar Groningen uit te gaan..
Waarom niet? Moet je alleen later bij Jack nog een samenvattinkje laten zien van de zondagavondwedstrijd.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:12 schreef LDS het volgende:
[..]
Bovendien, als de aanvangstijden nog verder gaan veranderen moet je daar als bord op schoot-diehard ook niet blij mee zijn. Ten eerste omdat er dan blijkbaar zoveel kracht bij sky ligt dat ze waarschijnlijk t ook wel voor elkaar krijgen om de tijd tussen t live uitzenden en het uitzenden op het open net kunnen vergroten. Ten tweede zullen de tijden dan ook veranderen naar bijvoorbeeld zondagavond. Als een wedstrijd pas om 8 uur begint kan studio sport moeilijk om 7 uur beginnnen
Dan zul je nog altijd het geklaag hebben de supporters van de clubs die op zondagavond spelen dat ze hun cluppie niet met t bord op schoot kunnen bekijken. Plus, de verwachting is dat als er zo'n zondagavond wedstrijd komt de samenvattingen ook naar achter worden geschoven. Maar dat is speculeren.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:13 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Waarom niet? Moet je alleen later bij Jack nog een samenvattinkje laten zien van de zondagavondwedstrijd.
Dan eten ze maar een keertje later.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:19 schreef LDS het volgende:
[..]
Dan zul je nog altijd het geklaag hebben de supporters van de clubs die op zondagavond spelen dat ze hun cluppie niet met t bord op schoot kunnen bekijken.
Werkte bij de JL vorig jaar anders ook prima. RTL7 (uit m'n hoofd) deed 2 keer per week uitzenden, waarbij sommige samenvattingen pas dagen later op tv te zien waren.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:12 schreef LDS het volgende:
[..]
Bovendien, als de aanvangstijden nog verder gaan veranderen moet je daar als bord op schoot-diehard ook niet blij mee zijn. Ten eerste omdat er dan blijkbaar zoveel kracht bij sky ligt dat ze waarschijnlijk t ook wel voor elkaar krijgen om de tijd tussen t live uitzenden en het uitzenden op het open net kunnen vergroten. Ten tweede zullen de tijden dan ook veranderen naar bijvoorbeeld zondagavond. Als een wedstrijd pas om 8 uur begint kan studio sport moeilijk om 7 uur beginnnen
Ja ik heb er persoonlijk ook geen moeite mee, maar ik vind het gewoon zo'n gelul dat het voor veel mensen persé op zondagavond om 7 uur bij de NOS moet worden uitgezonden.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:30 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Werkte bij de JL vorig jaar anders ook prima. RTL7 (uit m'n hoofd) deed 2 keer per week uitzenden, waarbij sommige samenvattingen pas dagen later op tv te zien waren.
Sterker nog, ik vond de Talpa uitzendingen zwaar superieur aan die van de NOS (muv reclame, maar ok).quote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:36 schreef LDS het volgende:
[..]
Ja ik heb er persoonlijk ook geen moeite mee, maar ik vind het gewoon zo'n gelul dat het voor veel mensen persé op zondagavond om 7 uur bij de NOS moet worden uitgezonden.
Precies, kwestie van smaak. De een walgt van Wilfred Genee, de ander vind hem weer fantastisch en walgt van Sjek. En om te zappen naar RTL is echt niet zo'n moeite. We moeten bezuinigen, vind het helemaal niet raar dat de NOS dan de rechten niet meer kan houden. Sterker nog, als de NOS tegen Murdoch op kan zou ik het juist vervelend vinden.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:38 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Sterker nog, ik vond de Talpa uitzendingen zwaar superieur aan die van de NOS (muv reclame, maar ok).
Dood. Totdat Rupert anders besluit.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:56 schreef Marsenal het volgende:
Over Belgie gesproken, wat houd dit in voor een eventueel BeNeLiga plan?
Die Belgen houden maar hun eigen competitiequote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:56 schreef Marsenal het volgende:
Over Belgie gesproken, wat houd dit in voor een eventueel BeNeLiga plan?
Ik zie de reclame inkomsten teruglopen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 17:10 schreef SuperChips het volgende:
Overigens faalt de telegraaf hopeloos ze hebben 12 jaar lang de tv rechten op seizoen 13-14. Dus 12 jaar lang hetzelfde seizoen
Jij hebt er duidelijk verstand van.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:43 schreef opperkleurder het volgende:
Een slechte investering als hij voor dit bedrag alleen de tv-rechten heeft. TV zal over 10 jaar een achterhaald medium zijn.
Een free-to-air kanaal is marketingtechnisch wel weer slim. Iedere week een wedstrijd live met veel reclame en andere hinderlijke onderbrekingen en dan stappen mensen vanzelf wel over op de betaalvariant.
Omdat je dan op een brakke stream kijkt ipv HD-kwaliteit?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 17:17 schreef Evertjan het volgende:
waarom betalen als je gratis kan kijken op het internet?
Sky neemt tv-rechten Eredivisie over voor totaal 1 miljard Euroquote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:43 schreef J2T het volgende:
Gewoon een dreambox aanschaffen mensen. Als ik hoor wat de mensen in Engeland betalen voor de PL. Wij supporters betalen ons al helemaal krom, dan ga ik niet nog eens 50 of 60 eu neerleggen voor een abbo voor eredivisielive.
KNVB bepaalt toch wie wanneer gaat spelen en niet wie het filmt?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:29 schreef Terreros85 het volgende:
Denkt Rupert echt dat hij geld kan verdienen aan onze Eredivisie?
Ik denk dat hier een groter plan achter zit. Alle uitzendrechten in Europa veroveren en daarna het Europese voetbal hervormen. Champions League in het weekend en oninteressant clubvoetbal op dinsdag/woensdag. Of roep ik nu iets heel doms?
Murdoch heeft hier een groter plan mee. Daar ben ik van overtuigd.
Nu wel ja. Maar als Rupert straks de rechten van alle landen in bezit heeft, moet ik dat nog zien.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:10 schreef Doublepain het volgende:
[..]
KNVB bepaalt toch wie wanneer gaat spelen en niet wie het filmt?
Tot 2025 is zo raar nog niet. FOX kan met Sky niet binnen 4 į 5 jaar Eredivisie Live winstgevend maken. Nu hebben ze daar 13 jaar tijd voor.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:25 schreef GGMM het volgende:
Zo'n goede deal is dit niet toch?
Clubs krijgen nu misschien meer geld, (zo'n 8 mil. meer voor een club als Ajax begrijp ik?) maar het ligt dan gelijk tot 2025(!) vast. Tot dat jaar krijgen we dus nooit meer extra geld voor tv-rechten.
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:29 schreef Terreros85 het volgende:
Ik denk dat hier een groter plan achter zit. Alle uitzendrechten in Europa veroveren en daarna het Europese voetbal hervormen. Champions League in het weekend en oninteressant clubvoetbal op dinsdag/woensdag. Of roep ik nu iets heel doms?
Murdoch heeft hier een groter plan mee. Daar ben ik van overtuigd.
quote:Hoe groot is het verschil met Engeland op tv-gebied?
,,Een laag geklasseerde club uit de Premier League, zo hebben ze mij bij Norwich City verteld, krijgt 42 miljoen pond uit de tv-pot in Engeland. Volgend jaar wordt dat kennelijk zelfs 62 miljoen pond. Als je dat bedrag door vijf deelt (op basis van het verschil in inwonersaantal tussen Engeland en Nederland, red.) zou een club uit de onderste regionen van de Eredivisie op zon twaalf miljoen euro moeten komen. En dat is het bij lange na nog niet.
Ah inderdaad! Fox bestaat uit 1 persoonquote:Op woensdag 8 augustus 2012 21:10 schreef Tha_Duck het volgende:
Een groter plan...
Die vent is met 2 jaar dood, welk groter plan?
1 drijvende kracht inderdaad.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 21:15 schreef Class het volgende:
[..]
Ah inderdaad! Fox bestaat uit 1 persoon
Ik hoop dat eerstequote:Op woensdag 8 augustus 2012 21:24 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe Eredivisie Live omgeturnd gaat worden in de toekomst.
Krijgen we dan één groot sportkanaal, of alleen voetbal?
Krijgen we dan nog een beetje Nederlands voetbal tussen alle reclame en het Duitse en Engelse voetbal door? Of blijft de Eredivisie de kern van de zender? Etc.
Vragen.
Die Murdoch kan RKC niet eens spellen. Je denkt toch niet dat hij zich persoonlijk met zo'n achterhoedegevecht als dit bezighoud.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 21:10 schreef Tha_Duck het volgende:
Een groter plan...
Die vent is met 2 jaar dood, welk groter plan?
quote:TeleVisie: Rijkdom verplicht
Valentijn Driessen, chef-voetbal bij Telesport, bespreekt in zijn column de aankoop van de tv-rechten van de eredivisie door mediamagnaat Rupert Murdoch.
"De eredivisieclubs hebben zichzelf getrakteerd op ruim een miljard euro van mediamagnaat Rupert Murdoch. Een goede zaak, als dit geld tenminste op financieel verantwoorde wijze wordt besteed. Simpel gesteld: clubs moeten niet meer uitgeven dan er binnenkomt. Daar ligt juist de crux."
"Het verleden met Sport7 en Talpa heeft bewezen dat veel clubbestuurders een dergelijke discipline niet is gegeven. Het potverteren is lang het favoriete gezelschapspel van de eredivisieclubs geweest. Helemaal als de emoties opspelen, vertroebelt het zicht op een gezonde financiėle bedrijfsvoering. Bij sportieve tegenslag deinzen de heren clubbestuurders er niet voor terug om op de pof beleid te voeren. Beleid met vaak één speerpunt: extra geld over de balk gooien voor spelerssalarissen en transfers."
"De nu aangeboorde structurele en gegarandeerde bron van inkomsten kan op directie- en bestuursniveau snel leiden tot een instelling van: ’na mij de zondvloed’. Daarom is scherp financieel toezicht vanuit de ECV op de eigen aandeelhouders (de clubs) nodig."
quote:Bord blijft zondagavond op schoot
Voetballiefhebbers kunnen de komende jaren gewoon met het bord op schoot om zeven uur zondagavond naar de samenvattingen in de eredivisie kijken.
Althans, dat zeggen Frank Rutten van de eredivisie en Raymond van der Vliet van Fox TV van mediamagnaat Rupert Murdoch. Rutten en Van der Vliet hebben hun knopen geteld tijdens de televisiedeal van meer dan een miljard euro.
„De samenvattingen van de eredivisie komen volgend seizoen pas vrij voor het open net, maar wij willen de beleving van het ’bord op schoot’ overeind houden”, aldus het duo, dat samen met eredivisiedirecteur Alex Tielbeke de historische megadeal voor de eredivisieclubs realiseerde.
bronquote:SBS maakt meeste kans op eredivisie
door Marcel Frost en Gerard Smit
AMSTERDAM, donderdag
Het met tegenvallende kijkcijfers kampende SBS lijkt vooralsnog de beste papieren te hebben om vanaf 2013 de samenvattingen van de eredivisie binnen te halen. De eigenaren (het Finse Sanoma Media en John de Mols Talpa) willen en kunnen investeren, terwijl de door de bezuinigingen getroffen NOS slechts een beperkt budget aan de eredivisie kan besteden. RTL draait ook zonder de eredivisie uitstekend. De vraag is dan ook of RTL veel baat zal hebben van een (kostbare) uitbreiding van het voetbalpakket.
Voetballiefhebber De Mol kocht al twee keer eerder de uitzendrechten van de eredivisie: ten tijde van Sport 7 en de zender Talpa/ Tien. SBS-baas Georgette Schlick gaf vorig jaar al aan graag het huidige voetbalpakket uit te willen breiden.
NOS-directeur Jan de Jong is bang de voetbalsamenvattingen kwijt te raken. „Voor het komend seizoen liggen de rechten nog bij ons. Daarna ligt het open. We gaan binnenkort met de Eredivisie CV om de tafel zitten om te bekijken wat dit betekent voor de toekomst. Wij vinden het cruciaal dat de samenvattingen op zondagavond zeven uur blijven, een acceptabel tijdstip voor jong en oud. Uiteraard het liefst bij de NOS, maar niet tegen elke prijs”, aldus De Jong.
Hij denkt dat de rekening van de megadeal tussen Fox en de Eredivisie CV uiteindelijk betaald zal worden door de kijkers. „Murdoch garandeert de clubs bepaalde bedragen en die rekening komt onherroepelijk op het bord van de consument.”
SBS heeft nu de oefeninterlands van Oranje, het KNVB-bekervoetbal en de Johan Cruijff Schaal in het pakket. Volgens de zender betekent de tv-deal van Murdoch ’een enorme boost’ voor de eredivisie en het betaalde voetbal in Nederland. Dit is een goede ontwikkeling voor betaaltelevisie, voor het hele medialandschap, het voetbal en de kijker”, aldus woordvoerster Sherien Verkaik.
Geļnteresseerd
RTL verbaast zich niet over de intrede van Murdoch op de Nederlandse markt. Woordvoerster Kim Koppenol: „De hele mediawereld is aan het globaliseren. Murdoch is de eerste, maar zeker niet de laatste die hier voet aan land zet. Nederland is een interessante innovatieve markt om formats uit te testen. Wij zijn altijd geinteresseerd in meer voetbal, maar niet tegen elke prijs. Je hoeft niet altijd met de beelden op de eerste rang te zitten om goed scorende sportprogramma’s te maken”, refereert zij aan de sporttalkshows op RTL 4 rond het EK, Tour de France en Zomerspelen. RTL koestert de Jupiler League.
bronquote:Grote baas News Corp enthousiast over superdeal
’Murdoch enorm trots’
ZEIST, donderdag
Mediamagnaat Rupert Murdoch is persoonlijk nauw betrokken geweest bij de totstandkoming van de historische tv-deal met Eredivisie Live.
Dat vertelt Raymond van der Vliet, directeur van Fox International Channels op het hoofdkantoor van de Eredivisie CV in Zeist. „De eredivisieclubs zijn trots op de grootte van de deal die ze hebben gesloten met Fox, maar andersom vindt meneer Murdoch het prachtig dat hij in Nederland deze deal met de eredivisie heeft. Hij is er, heeft hij me gezegd, enorm trots op.”
Van der Vliet, die directeur is voor de Benelux en nu ook in de directie van de Eredivisie CV is getreden, vloog naar Los Angeles om de aankoop van het meerderheidspakket van aandelen in Eredivisie Live met een presentatie voor te leggen aan de raad van commissarissen bij News Corp, het overkoepelende bedrijf van miljardair Murdoch en zijn familie.
„Meneer Murdoch staat er niet voor 100, maar voor 300 procent achter wat we in Nederland gaan doen.” Op de vraag of Nederland in de wereld niet een kleine speler is voor de mediamagnaat, knikt Van der Vliet bevestigend. „Ja. Als je weet welke deals meneer Murdoch over de hele wereld doet met tv-rechten, met zenders en met andere media, dan is dit inderdaad een klein radertje. Maar voor de ontwikkeling van Fox International Channels is dit een enorme stap. Het is een tak binnen News Corp die zich heel sterk ontwikkelt. Dat houdt hij heel nauwlettend bij en daarom heeft hij zijn volledige steun hieraan gegeven.”
Goedkeuring
Van der Vliet weet nog hoe hij de presentatie gaf. Hij legde er het model van Eredivisie Live uit, waarbij de Nederlandse eredivisieclubs hun rechten collectief hebben ondergebracht en meebeslissen over de manier waarop het voetbal op de buis komt. „Meneer Murdoch was vol enthousiasme. In de afgelopen dagen volgde de definitieve goedkeuring. Maandag werden de cijfers van het moederbedrijf News Corp besproken en die werden gisteren gepresenteerd. Daarbij kwamen alle nieuwe ontwikkelingen ook aan bod. In zijn speech zou Nederland en Eredivisie Live een onderdeel vormen.”
De investering van meer dan een miljard euro in een tvzender van de Nederlandse profvoetbalclubs lijkt uniek, maar in Zuid-Amerika en Aziė heeft Fox al een vergelijkbaar platform. Het Amerikaanse bedrijf, dat nu de belangrijkste partij binnen Eredivisie Live is geworden, neemt de huidige bewindvoerders van Eredivisie Live daar snel mee naartoe.
Van der Vliet: „We gaan veel van hen leren. Fox is groot in Zuid-Amerika en Aziė. Nu gaan we voor het eerst buiten Sky (ook van Murdoch, red.) om in Europa actief worden met voetbal.’’
De Nederlandse kijker zal niet direct onder de nieuwste technologie worden bedolven. Maar op termijn wordt het voetbal net als bij Sky Sports in Engeland op indrukwekkende wijze de huiskamer binnengebracht. Alle noviteiten en investeringen van Eredivisie Live kwamen tot nu toe voor rekening van de clubs, die moesten voorfinancieren.
Nu ligt er een arsenaal aan techniek en knowhow in de keuken van Sky en Fox, waarover Eredivisie Live direct kan beschikken. Frank Rutten, die met Alex Tielbeke de huidige directie vormt van de ECV, juicht dat toe. „We gaan zo veel meer mogelijkheden krijgen door de vele ingangen.” Op dit moment blijven de abonnementen voor betaaltelevisie gelijk. „Maar de prijs zal altijd samengaan met de kwaliteit die wordt geleverd.”
Joh de clubs bezitten nog maar één derde van de eredivisie; die hebben sowieso bijna niets meer in te brengen....quote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:07 schreef kurk_droog het volgende:
En eredivisie live wordt opgedoekt nu??
WTF denkt Zwolle wel niet trouwensSowieso mag Ajax ook wel harder op tafel slaam, veel meer aanzien dan de rest.
blijkbaar nietquote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:07 schreef kurk_droog het volgende:
En eredivisie live wordt opgedoekt nu??
WTF denkt Zwolle wel niet trouwensSowieso mag Ajax ook wel harder op tafel slaam, veel meer aanzien dan de rest.
Joepie, SBS maakt de meeste kans op de rechten. Lekker babbelen met Jan-Joost en "interviews" (beter gezegd: zijn mening in vraagvorm duwen) met Hansiequote:
Of de terugkeer van Cuilenborg bij SBS6quote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:32 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Joepie, SBS maakt de meeste kans op de rechten. Lekker babbelen met Jan-Joost en "interviews" (beter gezegd: zijn mening in vraagvorm duwen) met Hansie
Hij zal vast wel bij 30 euro beginnen en dan hogerop gaan.. Ik ben iig benieuwd wat hij gaat doenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:31 schreef Red_85 het volgende:
Wat ik merk en zie is dat ze wel degelijk rekening moeten gaan houden met de NL'se voetbalklant. Voetbal was een tijdje terug bij anal+ voor 50,- per maand. Niemand die dat wilde omdat het te duur was. Alleen gekken, rijken en cafe's hadden het. Of er zaten wat stream pioniers tussen. Pas toen eredivisie live kwam, verplaatste het voetbal echt richting de huiskamers en gingen mensen veel meer live kijken. Waarom? Omdat het abbo geld drastisch omlaag ging en daarmee de drempel. '15 euro dat vind ik nog wel leuk'.
Als rupertje en zijn vriendjes een marktanalyse gaan doen, dan zullen ze daar ook op terecht gaan komen. Ik geloof niet dat abbo geld naar de 100euro zal gaan schieten want daarmee prijzen ze zich echt uit de markt.
denk dat ze kortjakje niet meer willen daar. verder was je altijd bereid om je tv uit het raam te gooien als die stumper op tv kwamquote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:40 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Of de terugkeer van Cuilenborg bij SBS6
Ja, die moeten bijbetalen voor de kleine clubs.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:25 schreef J2T het volgende:
Hoeveel geld krijgen de grote clubs door deal? Is dat al bekend?
Hij kan een prijsverhoging natuurlijk alleen rechtvaardigen indien dat gepaard gaat met kwaliteitverbetering. Dus of de wedstrijdverslaggeving moet verbeteren, meer camera's etc, of er moet meer aanbod op de voetbal / sportzender komen, bijvoorbeeld ook Engels en Duits voetbal.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:45 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Hij zal vast wel bij 30 euro beginnen en dan hogerop gaan.. Ik ben iig benieuwd wat hij gaat doen
Engels zie je op de BBC .quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:01 schreef Marsenal het volgende:
Ik ben bereid zes tientjes ofzo neer te leggen als er Engels, Spaans en Duits voetbal bijkomt.
Dat lijkt me ook wel wat.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:36 schreef Divje het volgende:
Was gister op Radio2 een meneertje (die er verstand van heeft ofzo) die zei dat het misschien een sportzender wordt waarbij je afzonderlijke sporten/competities kan nemen. En dat je niet vast komt te zitten met sporten/competities die je niet wil. Dat lijkt me wel wat
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:36 schreef Divje het volgende:
Was gister op Radio2 een meneertje (die er verstand van heeft ofzo) die zei dat het misschien een sportzender wordt waarbij je afzonderlijke sporten/competities kan nemen. En dat je niet vast komt te zitten met sporten/competities die je niet wil. Dat lijkt me wel wat
+ Eredivisie dus, daar zal je dan wel de keuze uit kunnen maken.quote:Current broadcast rights
NFL on Fox (1994–present)
Fox NFL Sunday, The OT
Super Bowls XXXI, XXXIII, XXXVI, XXXIX, XLII, XLV, XLVIII, LI, LIV & LVII
Major League Baseball on Fox (1996–present)
1996, 1998, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, & 2012 World Series
Fox Sports holds the exclusive broadcast rights of the World Series through 2013.
NASCAR on Fox (2001–present)
2001, 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, & 2012 Daytona 500
Fox Sports holds the exclusive broadcast rights of the Daytona 500 through 2014.[10]
Speed on Fox
College Football on Fox (2011–present)
Big Ten Football Championship Game (2011–2016)
Pac-12 Football (2012–future)
Pac-12 Championship Game (2011, 2012, 2014, 2016, 2018, 2020, 2022)
Cotton Bowl Classic (through 2014)[11]
College Basketball on Fox (2013–future)
Pac-12 Men's Basketball Championship (2014, 2016, 2018, 2020, 2022, 2024)
Formula One (2007–present)
UEFA Champions League Final (2010–present)
Premier League (2011–present)
UFC on Fox (2011–present),
Dat zijn samenvattingen... We hebben het hier over volledige live wedstrijden waar je nu dus ook voor moet betalen, namelijk via Sport1.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:25 schreef Pugg het volgende:
[..]
Engels zie je op de BBC .
Duits op Duitsland.
Is het nooit genoeg?
En er zijn mensen die dat geld niet hebben, wat moeten die dan?
Ik heb alleen Eredivisie Live, en op de BBC kan ik alleen MotD zien, Duitse zenders ontvang ik niet.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:25 schreef Pugg het volgende:
[..]
Duits op Duitsland.
Is het nooit genoeg?
Die hebben pech gehad.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:25 schreef Pugg het volgende:
[..]
Duits op Duitsland.
Is het nooit genoeg?
Denk dat het grootste deel gewoon nationaal (USA dus) is en dat wil niet zeggen dat ze dan ook direct de rechten voor Nederland hebben.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:45 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
[..]
+ Eredivisie dus, daar zal je dan wel de keuze uit kunnen maken.
Die Belgen hebben nog steeds niet door dat we niet op die kutbeneliga zitten te wachten.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:15 schreef PBateman1978 het volgende:
'Murdoch is voorstander van een Beneliga.'
It begins....
Spreek namens jezelf.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:42 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die Belgen hebben nog steeds niet door dat we niet op die kutbeneliga zitten te wachten.
Een beneliga gaat mooie clubs als Groningen, NAC en NEC de kop kosten. Bovendien zullen inkomsten uit Europees voetbal dalen. Dit alleen om de zakken van de Belgen te vullen. Dat moeten we niet willen.quote:
Beneliga is gewoon kut, vooral omdat je dan ook met 2 landen met verschillende regels zit.quote:
Inderdaad...de Belgen mogen massaal goedkope Afrikanen importeren, terwijl wij daar de hoofdprijs voor moeten betalen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:49 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Beneliga is gewoon kut, vooral omdat je dan ook met 2 landen met verschillende regels zit.
Dat dus. Geloof ook niet dat als je een divisie met 20 clubs maakt dat het ten koste gaat van veel boeiende clubs tbh.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:54 schreef TweeGrolsch het volgende:
Zou het echt fantastisch vinden als er een BeneLiga komt. Eindelijk af van die flutpotjes tegen VVV, RKC, Sparta, Zwolle etc. En daarvoor in de plaats een paar lekkere toppers.
Go Rupert
Ook al zou het geen extra geld opleveren.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:57 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat dus. Geloof ook niet dat als je een divisie met 20 clubs maakt dat het ten koste gaat van veel boeiende clubs tbh.
En ik hoor aan alle kanten dat het juist veel meer geld op zou leveren.
Ja of potjes tegen Waasland Beveren, Bergen, Lierse SK, KV Kortrijk en OH Leuven.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:54 schreef TweeGrolsch het volgende:
Zou het echt fantastisch vinden als er een BeneLiga komt. Eindelijk af van die flutpotjes tegen VVV, RKC, Sparta, Zwolle etc. En daarvoor in de plaats een paar lekkere toppers.
Go Rupert
Het zullen dan ook de top 10 van nederland en de top 10 van belgie worden. Niet de top 10 van nederland en de laagste 10 van belgie...quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:59 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja of potjes tegen Waasland Beveren, Bergen, Lierse SK, KV Kortrijk en OH Leuven.
Maar goed, wie betaalt bepaalt, dus op termijn zal het wel van een BeNeliga komen. Een extra uitbreiding met Anderlecht, Club Brugge, Standard Luik, AA Gent en Racing Genk lijkt me wel leuk indien dat ten koste gaat van enkele laagvliegers hier als Willem II en VVV-Venlo bijvoorbeeld, maar ik heb echt geen enkele binding of gevoelens bij clubs van het kaliber Waasland Beveren en KV Kortrijk om maar een paar Jupiler-proleague clubs te noemen.
Dit zou je gelijk kunnen trekken.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:51 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Inderdaad...de Belgen mogen massaal goedkope Afrikanen importeren, terwijl wij daar de hoofdprijs voor moeten betalen.
Precies dit.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:54 schreef TweeGrolsch het volgende:
Go Rupert
In de top 10 van Belgiė staan ploegjes als Lokeren, Cercle Brugge, Zulte Waregem en Kortijk. Niemand zit daar op te wachten!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:00 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Het zullen dan ook de top 10 van nederland en de top 10 van belgie worden. Niet de top 10 van nederland en de laagste 10 van belgie...
Ik zit nu ook al niet te wachten op RKC, NEC, RODA, Vitessequote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:03 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
In de top 10 van Belgiė staan ploegjes als Lokeren, Cercle Brugge, Zulte Waregem en Kortijk. Niemand zit daar op te wachten!
Anderlecht, RC Genk, AA Gent, Standard, Club Brugge, Cercle Brugge, Kortrijk en dan Ajax, Feijenoord, PSV, AZ, Twente, Heerenveen, Groningen, Vitesse en dan Utrecht/Roda/NEC. Volgens mij een prima competitie.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:59 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja of potjes tegen Waasland Beveren, Bergen, Lierse SK, KV Kortrijk en OH Leuven.
Maar goed, wie betaalt bepaalt, dus op termijn zal het wel van een BeNeliga komen. Een extra uitbreiding met Anderlecht, Club Brugge, Standard Luik, AA Gent en Racing Genk lijkt me wel leuk indien dat ten koste gaat van enkele laagvliegers hier als Willem II en VVV-Venlo bijvoorbeeld, maar ik heb echt geen enkele binding of gevoelens bij clubs van het kaliber Waasland Beveren en KV Kortrijk om maar een paar Jupiler-proleague clubs te noemen.
Vitesse met geld is best vermakelijk om naar te kijken hoorquote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:07 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Ik zit nu ook al niet te wachten op RKC, NEC, RODA, Vitesse
Eerder de top 10 van Nederland en de top 6 van Belgie ofzo.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:00 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Het zullen dan ook de top 10 van nederland en de top 10 van belgie worden. Niet de top 10 van nederland en de laagste 10 van belgie...
Want?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:10 schreef Terreros85 het volgende:
Maar ook de BeNeliga is niet levensvatbaar. Dus moeten Frankrijk en Duitsland er ook bij. En voor we het weten hebben we gewoon een NBA in Europa. Elk weekend Man Utd - FC Barcelona en Ajax - Real Madrid.
Dat zou al helemaal top zijnquote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:10 schreef Terreros85 het volgende:
Maar ook de BeNeliga is niet levensvatbaar. Dus moeten Frankrijk en Duitsland er ook bij. En voor we het weten hebben we gewoon een NBA in Europa. Elk weekend Man Utd - FC Barcelona en Ajax - Real Madrid.
Denk het ook, veel groter moet en zal het niet worden.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Eerder de top 10 van Nederland en de top 6 van Belgie ofzo.
Ja, leuk als je nooit een stadion bezoekt ofzo.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:13 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Dat zou al helemaal top zijn
Dat veel meer geld oplevert dan al dat gerommel in de marge met Manchester United - Bolton Wanders en Real Madrid - Rayo Vallecano. Ik ben ervan overtuigd dat we over 20 jaar de Champions League in het weekend hebben en het clubvoetbal op doordeweekse avonden.quote:
Seizoenskaart bij PSV.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, leuk als je nooit een stadion bezoekt ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |