abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115277199
Vers van de pers uit de Telegraaf van vandaag, ik quote:

quote:
Murdoch koopt tv-rechten eredivisie

door Marcel van der Kraan
AMSTERDAM - De Nederlandse eredivisieclubs hebben de grootste tv-deal in de historie van het voetbal gesloten. Voor meer dan 1 miljard euro worden de uitzendrechten vanaf het seizoen 2013-2014 voor twaalf jaar verkocht aan het Amerikaanse tv-netwerk Fox van mediamagnaat Rupert Murdoch, dat onder de naam Sky eerder dit jaar ook de rechten van de Bundesliga heeft gekocht.

De even sensationele als verrassende deal is afgelopen week in Londen gesloten en in de voorbije dagen in het diepste geheim voorgelegd aan de directies van alle eredivisieclubs. Vanwege de enorme omvang van het contract moesten alle betrokkenen een document tot geheimhouding tekenen.

60 miljoen euro
Het bedrijf van Murdoch betaalt in het eerste jaar een bedrag van ruim 60 miljoen euro, daarna loopt het contract op naar 80 en 100 miljoen euro per seizoen. Gemiddeld komt het tv-contract neer op zo’n 80 miljoen per jaar (960 miljoen euro totaal tot 2025). Daarbovenop neemt Fox ook meteen de schuld van meer dan 60 miljoen euro, die Eredivisie Live nog heeft, voor zijn rekening. Daarmee komt de deal boven het miljard euro.
De eredivisieclubs behouden 49 procent van hun aandelen, de overige 51 procent komt in handen van Fox. De verwachting is dat in Nederland de zender nog meer sporten gaat uitzenden en dat er op den duur een complete sportzender ontstaat.
quote:
Topclubs krijgen leeuwendeel van inkomsten

Door Marcel van der Kraan
AMSTERDAM - De topclubs in de eredivisie hebben oorlog moeten voeren met de kleinste clubs VVV Venlo en PEC Zwolle om het allergrootste tv-contract in de geschiedenis van het betaalde voetbal er doorheen te drukken. Nadat een delegatie van de eredivisie op hoog niveau een megadeal had bewerkstelligd, gingen tot verbazing van het gros van de eredivisieclubs de kleinste spelers in het spel dwarsliggen.

PEC Zwolle, dat net uit de eerste divisie is gepromoveerd en opeens miljoenen in de schoot krijgt geworpen, en VVV Venlo, dat de laatste twee jaar in de laatste minuut van de play-offs nota bene degradatie naar de eerste divisie ontliep, eisten een groter stuk van de taart.
Inkomsten
Onder aanvoering van PSV-directeur Tiny Sanders maakten de Nederlandse topclubs duidelijk dat hun grotere aandeel gebaseerd is op de goede prestaties over een langere periode en op de uitstraling die de topclubs daardoor hebben bij de waardebepaling van de uitzendrechten.Ajax, Feyenoord, PSV, AZ en FC Twente eisten 53 procent van de inkomsten (gemiddeld kan dat neerkomen op 8 miljoen euro per jaar). De verdere verdeelsleutel zorgde ervoor dat de andere eredivisieclubs dan per seizoen met zo’n drie tot vijf miljoen euro genoegen moesten nemen.
De besprekingen kwamen diverse keren vast te zitten, maar na harde woorden en zware discussies is er een compromis uitgekomen. Daarbij lijkt de verdeelsleutel in grote lijnen op die in de Bundesliga. Om toch hun ergernis uit te spreken zijn enkele clubs, waaronder PEC Zwolle, onder protest akkoord gegaan.
De Eredivisie lijkt gered van de ondergang als ik deze constructie bekijk, er is alsnog een groot verschil tussen de contracten van toplanden en die van Nederland, maar hiermee kunnen we wel een gat slaan tussen ons en Turkije, Griekenland,Oostblok, Belgiė en Scandinavische landen en kan er gewerkt worden aan stabielere en hogere inkomsten om het niveau van de competitie omhoog te krikken en de clubs gezond te maken en houden.

Edit: Overigens is mijn topictitel fout , het is officieel Fox en niet Sky.

[ Bericht 0% gewijzigd door Keyos op 08-08-2012 05:59:46 ]
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_115277226
Nergens te verifiėren gevonden. Als er iemand een linkje heeft hou ik me aanbevelen.
pi_115277238
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 05:57 schreef Celeritas het volgende:
Nergens te verifiėren gevonden. Als er iemand een linkje heeft hou ik me aanbevelen.
Murdoch koopt tv-rechten eredvisie - Telegraaf
Topclubs krijgen leeuwendeel van inkomsten - Telegraaf
Van Sport7 naar Fox - Telegraaf
pi_115277241
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 05:57 schreef Celeritas het volgende:
Ik was bezig met het het scannen van de bewuste pagina uit de Telegraaf maar het staat inmiddels al op de site (waar ik deze quotes vandaan heb gehaald, makkelijker en legaler dan scannen).

http://www.telegraaf.nl/t(...)en_eredivisie__.html

http://www.telegraaf.nl/t(...)van_inkomsten__.html
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_115277293
Bye bye Eredivisie tv, bye bye NOS, bye bye sport 1
pi_115277304
Andere kranten citeren vooralsnog alleen de Telegraaf, hoop dat ze de feiten een beetje gecheckt hebben. :P

Was de Mol trouwens niet weer bezig met plannen voor een sportzender? Kan ie mooi schrappen dat plan, als er zoveel geld mee gemoeid is dan gaat de hele flikkerse boel er in mee, en terecht ook. _O_

Trouwens, PEC Zwolle die op hun strepen gaan staan, je moet maar durven. :P
-nee-
pi_115277323
Superbruut. Daar is Feyenoord wel weer een tijdje mee gered.
pi_115277329
We krijgen heel veel geld :D

[ Bericht 39% gewijzigd door Celeritas op 08-08-2012 06:34:24 (Verkeerde topic) ]
pi_115277383
quote:
6s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 06:33 schreef Celeritas het volgende:
We krijgen heel veel geld :D
Nu nog een technisch directeur zoeken die het nog sneller uit kan geven dan het binnenkomt :D
Ohhh wacht :% die hebben de meeste al :')
Kunnen wij weer als belastingbetaler de clubs redden van hun grootheidswaanzin :r :(
pi_115277457
Voor 12! jaar!
pi_115277482
maar naar welk kanaal moet ik nu zappen voor PEC Zwolle-Willem II???
pi_115277489
Jupiler League dan maar naar de NOS?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Trouwste user 2022 woensdag 8 augustus 2012 @ 07:42:52 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_115277570
Zolang de NOS de samenvattingen blijft uitzenden vind ik alles best. Wel veel geld.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_115277575
Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Ik hoop niet dat Eredivise Live een klap duurder gaat worden. En de laatste keer samenvattingen op de commercielen was ook geen groot succes.
pi_115277601
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 07:17 schreef Hou-m-Nat het volgende:
Voor 12! jaar!
Viel me ook al op ja, erg lang.
sig verwijderd door FA
  woensdag 8 augustus 2012 @ 07:51:12 #16
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_115277622
Krijgen alle clubs nu elk jaar hetzelfde bedrag? Het wordt niet verdeeld naar positie? wat dom
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_115277632
Wat verandert er nou precies voor de zondagavond 7u kijker ?
pi_115277652
Jezusmina wat een bedragen! Wel benieuwd wat dit voor Eredivisie Live betekent, neemt Murdoch de boel over?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoė: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_115277697
Hoe wil die man dat ooit terug verdienen? Als je bedenkt dat eredevisie live nu de kop nog maar net boven kan houden
pi_115277963
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 08:04 schreef koemleit het volgende:
Hoe wil die man dat ooit terug verdienen? Als je bedenkt dat eredevisie live nu de kop nog maar net boven kan houden
FOX/Sky is in meerdere landen actief. Voor 80 miljoen per jaar maak je het product beter en hoop je meer te verkopen. M.a.w. Nederland is niet het enige land waar hij het geld hoopt terug te verdienen.

Oh, en EDL was een grote faal. Niet zo vreemd dat het voor geen meter liep.
pi_115278033
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 06:13 schreef Marsenal het volgende:

Trouwens, PEC Zwolle die op hun strepen gaan staan, je moet maar durven. :P
Ik snap het wel hoor; de grote clubs hebben hun prestaties gehaald d.m.v. geld; vervolgens presteren ze goed en krijgen extra inkomsten door (voornamelijk Championsleague) Europees voetbal. Nu (en in het verleden was dit niet heel anders) krijgen ze daar nog meer bij dan kleine clubs. Hiermee zorg je er dus voor dat kleine clubs nooit meer kunnen verdienen en altijd klein zullen blijven.

Clubs als Zwolle zullen er altijd uitgeknikkerd worden; dat staat nu bij voorbaat nog vaster dan het al stond. Leuker zou het zijn als clubs beloond zouden worden op individuele prestaties; De top 5 thuis verslaan zou bijvoorbeeld een flink deel op kunnen leveren; dat maakt zo'n overwinning veel belangrijker en leuker; maar ik kan me voorstellen dat de top 5 dat weer niet leuk vind; inkomsten krijgen die lager zijn dan de kosten die ze maken om zo'n wedstrijd te organiseren...
  Moderator woensdag 8 augustus 2012 @ 08:44:30 #22
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_115278056
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 08:37 schreef nikk het volgende:

[..]

FOX/Sky is in meerdere landen actief. Voor 80 miljoen per jaar maak je het product beter en hoop je meer te verkopen. M.a.w. Nederland is niet het enige land waar hij het geld hoopt terug te verdienen.

Oh, en EDL was een grote faal. Niet zo vreemd dat het voor geen meter liep.
Bestaat niet gewoon de kans dat EL de exploitatie rechten op hun beurt weer van Fox kopen?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_115278097
Murdoch zal EL wel in zijn geheel overnemen en er aanpassingen doorvoeren
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoė: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 8 augustus 2012 @ 09:03:58 #24
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_115278292
http://nos.nl/audio/40426(...)ie-in-nederland.html
Stukje audio van de NOS over de rechten van het voetbal
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_115278322
quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 07:53 schreef Ties02 het volgende:
Wat verandert er nou precies voor de zondagavond 7u kijker ?
Dat we elke tien minuten een reclame onderbreking krijgen, reclame tijdens een ingooi, reclame tijdens blessures, reclame na een goal. Berichten als Alber Heijn pass of the day, Burger king goal, this corner is made possible by kwikfit enzovoorts. Dat is bij live wedstrijden, bij studio sport net zoiets met als gevolg een uitzending van twee uur.
pi_115278418
Die verdeelsleutel. :')

Maar een simpele oplossing voor de ''kleine clubs'' :

''Ha Ajax/PSV/Feyenoord/AZ/Twente, jullie willen deze speler ? Normaal kost ie 3 miljoen, voor jullie 6 en geen cent minder, hoor 't wel, doeiiiii''
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_115278571
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 09:06 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Dat we elke tien minuten een reclame onderbreking krijgen, reclame tijdens een ingooi, reclame tijdens blessures, reclame na een goal. Berichten als Alber Heijn pass of the day, Burger king goal, this corner is made possible by kwikfit enzovoorts. Dat is bij live wedstrijden, bij studio sport net zoiets met als gevolg een uitzending van twee uur.
:')

Ik begrijp dat er mensen zijn die tegen commercie in het voetbal zijn (en een beetje wereldvreemd). Maar het bovenstaande is echt nonsens.
pi_115278596
Mooi, hebben de clubs ook genoeg geld om de politie-inzet te betalen. ^O^
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_115278714
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 09:21 schreef fruityloop het volgende:
Mooi, hebben de clubs ook genoeg geld om de politie-inzet te betalen. ^O^

Ik ga de discussie niet eens aan, maar bedenk eerst eens hoeveel belastinggeld het voetbal de staat oplevert, voordat je over politiekosten begint...
  woensdag 8 augustus 2012 @ 09:34:29 #30
67174 Dos37
Come on Twente
pi_115278856
Hopelijk koopt ie alle rechten van Sport1 ook over en maakt ie er één zender van met 16 kanalen. Voor 10 euro in de maand :9~
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_115278913
Ik ben benieuwd naar de reactie van de Stichting bord op schoot :') :').

Ben benieuwd wat er allemaal in die deal zit. Ik kan me niet voorstellen dat dit voor de live-rechten is.

Het grootste deel van de Nederlandse kijkers wil gewoon niet betalen voor voetbal en die kijken het alleen op de NOS, elk alternatief is vloeken in de kerk. Die groep "voetbalfans" zorgt er ook voor dat het Nederlands voetbal steeds verder wegzakt in europa.
Get it and Bet it
pi_115278931
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 09:20 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik begrijp dat er mensen zijn die tegen commercie in het voetbal zijn (en een beetje wereldvreemd). Maar het bovenstaande is echt nonsens.
Och het zal wellicht niet zo heel gek lopen als in de VS, maar ik haal mijn voorbeeld uit de praktijk. Ik kijk graag Major League Baseball en dat doe ik via payTV. Daar gaat het wel degelijk zo; nu snap ik ook wel dat het grote verschil is dat baseball een groot aantal dode spelmomenten kent, wat commercial breaks ook goed mogelijk maakt, anders dan bij voetbal, maar het is wel zo dat iedere replay gesponsord wordt en dat elk moment wordt gebruikt om reclame te maken.

En als ik kijk op wiki wie de rechten op MLB dan is dat, samen met ESPN, Fox!
pi_115278996
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 09:34 schreef Dos37 het volgende:
Hopelijk koopt ie alle rechten van Sport1 ook over en maakt ie er één zender van met 16 kanalen. Voor 10 euro in de maand :9~
Daar hoop ik ook op; dat zou het meest gunstige zijn voor de consument, en wellicht commercieel ook het meeste opleveren. Ik heb nu sport1, want al vind ik eredivisie leuk om naar te kijken, mijn club zie ik toch vanuit het stadion en de ik vind het niveau veel te kut om er weet ik veel per maand voor te betalen; de combinatie van buitenlands voetbal, championsleague en eredivisie spreekt mij wel erg aan. (Dan heb ik al helemaal geen behoefte meer aan andere zenders :D
pi_115279195
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 09:38 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Och het zal wellicht niet zo heel gek lopen als in de VS, maar ik haal mijn voorbeeld uit de praktijk. Ik kijk graag Major League Baseball en dat doe ik via payTV. Daar gaat het wel degelijk zo; nu snap ik ook wel dat het grote verschil is dat baseball een groot aantal dode spelmomenten kent, wat commercial breaks ook goed mogelijk maakt, anders dan bij voetbal, maar het is wel zo dat iedere replay gesponsord wordt en dat elk moment wordt gebruikt om reclame te maken.

En als ik kijk op wiki wie de rechten op MLB dan is dat, samen met ESPN, Fox!
Ik kijk graag American Football en persoonlijk stoor ik me niet aan de reclame tijdens de dode spelmomenten. Na 3 jaar ben ik er wel aan gewend en ik weet niet anders, helaas is de gemiddelde nederlandse kijker erg tegen verandering en stilstand is achteruitgang.

Het zijn ook hele korte blokken (<2 minuten) en dingen als de Aflac trivia vind ik niet echt storend. Zelfde als de this program is brought to you by messages, uiteindelijk krijg je alles te zien en je mist niks van de wedstrijd. Nu is voetbal niet zo geschikt voor reclameblokken tijdens de wedstrijden omdat het spel, op de rust na, geen momenten heeft waarbij men precies weet hoelang de boel stilligt.
Men kan ook wat leren van de Internetstreams, je kan gewoon meerdere wedstrijden tegelijk kijken (tot 4 in een scherm) en de kwaliteit van die streams is zo goed dat je ze gewoon naar je TV kan streamen _O_. Ik heb 1x een stream van eredivisie live bekeken maar dat was me een gekloot.
Get it and Bet it
pi_115279205
Ben benieuwd wat dit voor Eredivisie Live betekend :{
pi_115279350
Einde Sport1?
  FOK!fotograaf woensdag 8 augustus 2012 @ 09:59:10 #37
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_115279403
Slecht nieuws voor de stadionbezoeker... nog meer verspreiding in de wedstrijden!
  FOK!fotograaf woensdag 8 augustus 2012 @ 09:59:56 #38
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_115279418
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 09:50 schreef FredVleespet het volgende:
Ben benieuwd wat dit voor Eredivisie Live betekend :{
Die gaat gewoon door, Sky neemt een meerderheidsbelang in Eredivisie Live :)
pi_115279456
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 09:59 schreef Ronhui het volgende:

[..]

Die gaat gewoon door, Sky neemt een meerderheidsbelang in Eredivisie Live :)
Bron?
  FOK!fotograaf woensdag 8 augustus 2012 @ 10:02:04 #40
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_115279474
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 10:01 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Bron?
Radio 1. Rond deze tijd komt Eredivisie Live met een verklaring, werd ook aangekondigd.

http://nos.nl/artikel/404(...)visie-live-over.html

[ Bericht 13% gewijzigd door Ronhui op 08-08-2012 10:02:40 (linkje toegevoegd) ]
pi_115279499
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 10:02 schreef Ronhui het volgende:

[..]

Radio 1. Rond deze tijd komt Eredivisie Live met een verklaring, werd ook aangekondigd.

http://nos.nl/artikel/404(...)visie-live-over.html
Ah, thanks!
  woensdag 8 augustus 2012 @ 10:05:56 #42
225540 Pugg
Friends forever
pi_115279541
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 09:06 schreef Spatzmann het volgende:
Ik denk dat dit wel gunstig is. De clubs hebben gewoon het extra geld nodig. Anders verlies je helemaal de aansluiting met de europese subtop.
En wij de kijkers zijn weer de dupe :r
pi_115279612
Als genoemde bedragen de realiteit zijn stuiter ik door de huiskamer van geluk. Dit zou betekenen dat Feijenoord veel sneller uit de schulden kan komen dan gedacht.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 10:13:05 #44
225540 Pugg
Friends forever
pi_115279706
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 10:08 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Nou ja, denk het niet. Als er een mooi sky pakket komt met premier league, eredivisie, serie A, bundes liga voor rond de 40 piek per maand. Dat is het wel waard.
Nederlanders moeten eens leren dat er voor premium content gewoon extra betaald moet worden.
Ik wil gewoon om 19.00 uur kunnen kijken zonder alle onzin.
En het bedrag wat je noemt is belachelijk. in deze tijden.
pi_115279713
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 10:13 schreef Pugg het volgende:

[..]

Ik wil gewoon om 19.00 uur kunnen kijken zonder alle onzin.
En het bedrag wat je noemt is belachelijk. in deze tijden.
Ook grote kans dat de wedstrijden gespreid worden
pi_115279823
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 10:08 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Nou ja, denk het niet. Als er een mooi sky pakket komt met premier league, eredivisie, serie A, bundes liga voor rond de 40 piek per maand. Dat is het wel waard.
Nederlanders moeten eens leren dat er voor premium content gewoon extra betaald moet worden.
Ware het niet dat de uitzendrechten van die liga's bij Sport1 liggen, tenzij Sky dat ook gaat overnemen zit je dus nog steeds met twee zenders..

Wat wel zou kunnen is dat Sky gaat bieden op deze rechten in NL op het moment dat het contract van Sport1 afloopt.

quote:
Ook grote kans dat de wedstrijden gespreid worden
Zoals dat nu ook het geval is in de UK, Match of the Day op zaterdag en zondag vanaf 22:00.
  Trouwste user 2022 woensdag 8 augustus 2012 @ 10:25:44 #47
7889 tong80
Spleenheup
pi_115280017
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 09:37 schreef SteveBudin het volgende:
Ik ben benieuwd naar de reactie van de Stichting bord op schoot :') :').

Ben benieuwd wat er allemaal in die deal zit. Ik kan me niet voorstellen dat dit voor de live-rechten is.

Het grootste deel van de Nederlandse kijkers wil gewoon niet betalen voor voetbal en die kijken het alleen op de NOS, elk alternatief is vloeken in de kerk. Die groep "voetbalfans" zorgt er ook voor dat het Nederlands voetbal steeds verder wegzakt in europa.
HILVERSUM - De NOS wil de samenvattingen van wedstrijden in de eredivisie ook na dit seizoen graag blijven uitzenden. Dat zei woensdag directeur Jan de Jong in een radio-uitzending van zijn eigen organisatie. ,,We hebben afgesproken met de Eredivisie CV om binnenkort om de tafel te gaan zitten.'' Eerder werd officieus bekend dat de het Amerikaanse bedrijf Fox de uitzendrechten voor 12 jaar heeft opgekocht.

,,Onze inzet blijft de samenvattingen op zondagavond om 19.00 uur uit te zenden'', vervolgde De Jong. Helemaal optimistisch daarover was hij niet. ,,Mijn angst is dat er meer moet worden betaald. De aanpak van het Amerikaanse bedrijf is ongetwijfeld minder op het open net. Dat drijft de prijs omhoog. De investeringen moeten worden terugverdiend.''

Het komende seizoen heeft de NOS in elk geval nog de rechten van de samenvattingen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_115280024
Dit is in ieder geval een redding voor veel clubs. Aangezien het kunduz akkoord het einde van vele clubs had kunnen betekenen.
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
  Trouwste user 2022 woensdag 8 augustus 2012 @ 10:27:09 #49
7889 tong80
Spleenheup
pi_115280045
Het meerderheidsbelang van Fox in de
tv-zender Eredivisie Live is het begin
van een mediarevolutie,denkt directeur
Jan de Jong van de NOS."Als Murdoch
ergens binnenkomt,dan wil hij meer.Ik
denk dat hij ook kijkt naar radio- en
open-net-zenders en filmrechten."

Fox-eigenaar Murdoch was tot nu toe
vooral actief in grote landen.Volgens
sportmarketingdeskundige Frank van den
Wall Bake stort hij zich op Nederland
omdat betaaltelevisie hier nog in de
kinderschoenen staat.

Van den Wall Bake denkt dat Murdoch van
Eredivisie Live een zender wil maken
met meer sporten dan voetbal alleen

pi_115280078
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 10:26 schreef Chase_Utley het volgende:
Dit is in ieder geval een redding voor veel clubs. Aangezien het kunduz akkoord het einde van vele clubs had kunnen betekenen.
Dat akkoord gaat toch niet door, iig niet voor wat betreft politiekosten verhalen op clubs.
Die kosten zijn in verhouding vele malen lager dan wat het betaalde voetbal aan belastinggeld oplevert, alleen weten Henk & Ingrid dat niet.
pi_115280265
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 10:28 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dat akkoord gaat toch niet door, iig niet voor wat betreft politiekosten verhalen op clubs.
Die kosten zijn in verhouding vele malen lager dan wat het betaalde voetbal aan belastinggeld oplevert, alleen weten Henk & Ingrid dat niet.
Heb je een bron dat het niet doorgaat?
pi_115280466
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 10:35 schreef Chase_Utley het volgende:

[..]

Heb je een bron dat het niet doorgaat?
Nee, presenteerde het ook niet als feit, tenminste, dat was niet de bedoeling. ;)
pi_115280658
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 10:43 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Nee, presenteerde het ook niet als feit, tenminste, dat was niet de bedoeling. ;)
Ah oke. Ik hoop ook dat het niet doorgaat.
pi_115280743
Een koopje!

Buiten dat, kan de helft van die 80 miljoen meteen naar de overheid worden doorgeschoven onder het mom van POLITIE-TAKS (Kunduz akkoord)

Een ramp voor de eredivisie
pi_115280755
Volgend seizoen Feyenoord - Ajax op maandagavond, joepie
Hello, my name is Oliver
pi_115280820
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 10:51 schreef het_grobbekuiken het volgende:
Wat een pure aids is dat zeg in Engeland. Toppers op de maandag.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_115280966
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 10:51 schreef het_grobbekuiken het volgende:
Niet onder Aboutaleb...eerder 10u in de ochtend.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 11:01:13 #58
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_115281039
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 10:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat een pure aids is dat zeg in Engeland. Toppers op de maandag.
Toppers op maandag... :'(
  woensdag 8 augustus 2012 @ 11:01:29 #59
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_115281049
Wat doen Twente en AZ in het rijtje met Ajax, PSV en Feyenoord??!
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  woensdag 8 augustus 2012 @ 11:01:56 #60
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_115281064
Maarrr hoeveel krijgt bijv. Ajax/AZ nu per seizoen?
  woensdag 8 augustus 2012 @ 11:02:56 #61
306109 francoisdublanc
pi_115281093
quote:
5s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:01 schreef Kopstoot het volgende:
Wat doen Twente en AZ in het rijtje met Ajax, PSV en Feyenoord??!
Toevallig zijn die wel van de laatste 5 seizoenen 3 keer kampipen geworden.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 11:04:07 #62
79837 Lemming22
pi_115281127
Even voor het vergelijkingsmateriaal: wat krijgt de eredivisie nu nog voor de uitzendrechten?
pi_115281263
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:04 schreef Lemming22 het volgende:
Even voor het vergelijkingsmateriaal: wat krijgt de eredivisie nu nog voor de uitzendrechten?
35 miljoen.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 11:10:01 #64
79837 Lemming22
pi_115281318
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:08 schreef Chase_Utley het volgende:

[..]

35 miljoen.
Per jaar? Aardige vooruitgang dan inderdaad met 80 miljoen per jaar. *O*
pi_115281348
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:10 schreef Lemming22 het volgende:

[..]

Per jaar? Aardige vooruitgang dan inderdaad met 80 miljoen per jaar. *O*
Per jaar ja.
Maar vergeet niet, dat als dat kunduz-akkoord er doorheen komt, dit voordeel weer als sneeuw voor de zon verdwijnt.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 11:20:56 #66
306109 francoisdublanc
pi_115281702
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:01 schreef sonnyspek het volgende:
Maarrr hoeveel krijgt bijv. Ajax/AZ nu per seizoen?
pi_115281806
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:20 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Gemiddeld 8 miljoen per seizoen, net als PSV, Feyenoord en Twente.
pi_115281910
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:24 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Gemiddeld 8 miljoen per seizoen, net als PSV, Feyenoord en Twente.
Nee, Ajax zal nu het meeste krijgen omdat het de laatste 3 jaren het beste heeft gepresteerd. Er zal volgens het Bundesliga variant gewerkt worden.
  Moderator woensdag 8 augustus 2012 @ 11:27:24 #69
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_115281923
Haha, al dat gehuil hierover de tijden. Wat interesseert mij het dat een topwedstrijd op maandag gespeeld wordt?

Heerlijk begin van je week toch _O_
4045
onlogisch
pi_115281940
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:27 schreef Chase_Utley het volgende:

[..]

Nee, Ajax zal nu het meeste krijgen omdat het de laatste 3 jaren het beste heeft gepresteerd. Er zal volgens het Bundesliga variant gewerkt worden.
Waar staat dat?
pi_115281954
quote:
7s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:27 schreef onlogisch het volgende:
Haha, al dat gehuil hierover de tijden. Wat interesseert mij het dat een topwedstrijd op maandag gespeeld wordt?

Dit. Vind het eigenlijk wel lekker dat er op maandag nog een (goede!) wedstrijd is.
pi_115281993
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:27 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Waar staat dat?
In de OP.
pi_115282036
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:29 schreef Chase_Utley het volgende:

[..]

In de OP.
Zie het niet staan.
pi_115282055
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:30 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Zie het niet staan.
quote:
De besprekingen kwamen diverse keren vast te zitten, maar na harde woorden en zware discussies is er een compromis uitgekomen. Daarbij lijkt de verdeelsleutel in grote lijnen op die in de Bundesliga. Om toch hun ergernis uit te spreken zijn enkele clubs, waaronder PEC Zwolle, onder protest akkoord gegaan.
Iedereen staart zich blind op de 53% die Ajax, AZ, Feyenoord, Twente en PSV eisten. Maar die eis is dus niet ingewilligd.
pi_115282085
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:31 schreef Chase_Utley het volgende:

[..]

[..]

In grote lijnen, dan weten we nog niks. Afwachten.
pi_115282125
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:32 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

In grote lijnen, dan weten we nog niks. Afwachten.
Dan weet je genoeg hoor. In grote lijnen wil zeggen dat het basisprincipe vaak hetzelfde is, alleen enkele details zijn anders.
pi_115282150
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:33 schreef Chase_Utley het volgende:

[..]

Dan weet je genoeg hoor.
Oke.
  Trouwste user 2022 woensdag 8 augustus 2012 @ 11:38:08 #78
7889 tong80
Spleenheup
pi_115282312
Ben bang voor de radiorechten :{

pi_115282362
quote:
7s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:27 schreef onlogisch het volgende:

Jij gaat vast niet zo vaak naar het stadion.
  Moderator woensdag 8 augustus 2012 @ 11:47:34 #80
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_115282659
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:39 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Jij gaat vast niet zo vaak naar het stadion.
W1 vriend, iedere week. Gisteravond ook _O_
4045
onlogisch
pi_115282840
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 09:12 schreef PBateman1978 het volgende:
Die verdeelsleutel. :')

Maar een simpele oplossing voor de ''kleine clubs'' :

''Ha Ajax/PSV/Feyenoord/AZ/Twente, jullie willen deze speler ? Normaal kost ie 3 miljoen, voor jullie 6 en geen cent minder, hoor 't wel, doeiiiii''
Eens als ajax of psv aanklopt gewoon het dubbele vragen... Als ze hermt nou per jaar veranderen dus plek 1 krijgt zoveel, 2 iets minder etc
pi_115282873
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:52 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Eens als ajax of psv aanklopt gewoon het dubbele vragen... Als ze hermt nou per jaar veranderen dus plek 1 krijgt zoveel, 2 iets minder etc
Dat gaat toch ook gewoon gebeuren, want het gaat in grote lijnen op de opzet van de Bundesliga varen. En daar is je klassering van de laatste 3 seizoenen steeds van belang.
pi_115282890
Op maandagavond uit naar Kerkrade holy fuck. ;(
Groot fan van User Wotte
pi_115283203
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:54 schreef Tjacka het volgende:
Op maandagavond uit naar Kerkrade holy fuck. ;(
Topwedstrijden ging het over :p
pi_115283748
pff slecht nieuws.. Gelukkig blijf ik altijd luisteren naar radio1. Ik hoop dat het calvinisme dit soort lieden weer het land uit pest, iets dat eigenlijk ook bij sport7 is gebeurd.

http://nos.nl/audio/40426(...)ie-in-nederland.html is een handig en beknopt interview over de situatie. De Jong is wel duidelijk in zijn uitspraken, de NOS gaat niet concurreren tegen elke prijs en het bonnetje van Murdoch komt altijd wel een keer na zijn uitgaven op de mat.

Laten we toch kwaliteit kiezen boven geld in plaats van deze onzin. Kortere samenvattingen ben ik sowieso niet in geļnteresseerd evenals een hele eredivisie wedstrijd kijken achter de televisie.
pi_115284015
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 07:22 schreef Evertjan het volgende:
maar naar welk kanaal moet ik nu zappen voor PEC Zwolle-Willem II???
Sky 63.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_115284068
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:27 schreef Chase_Utley het volgende:

[..]

Als er al verschil zit in de inkomsten van PSV en Ajax, dan zal dat nog niet eens boven de miljoen komen. Dus verheug je er maar niet zo op.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_115284081
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:53 schreef Chase_Utley het volgende:

[..]

Dat gaat toch ook gewoon gebeuren, want het gaat in grote lijnen op de opzet van de Bundesliga varen. En daar is je klassering van de laatste 3 seizoenen steeds van belang.
Wat is precies de opzet van de Bundesliga?
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_115284157
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 12:20 schreef louter_genieten het volgende:
pff slecht nieuws.. Gelukkig blijf ik altijd luisteren naar radio1. Ik hoop dat het calvinisme dit soort lieden weer het land uit pest, iets dat eigenlijk ook bij sport7 is gebeurd.

http://nos.nl/audio/40426(...)ie-in-nederland.html is een handig en beknopt interview over de situatie. De Jong is wel duidelijk in zijn uitspraken, de NOS gaat niet concurreren tegen elke prijs en het bonnetje van Murdoch komt altijd wel een keer na zijn uitgaven op de mat.

Laten we toch kwaliteit kiezen boven geld in plaats van deze onzin. Kortere samenvattingen ben ik sowieso niet in geļnteresseerd evenals een hele eredivisie wedstrijd kijken achter de televisie.
Gelukkig zijn dit soort fossiele ideeėn langzamerhand aan het uitsterven.
pi_115284244
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 12:33 schreef nikk het volgende:

[..]

Gelukkig zijn dit soort fossiele ideeėn langzamerhand aan het uitsterven.
motiveer/argumenteer je antwoord, zo lijk je net op iemand die alleen in de goals binnen het voetbal geļnteresseerd is.
pi_115284255
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 12:30 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Wat is precies de opzet van de Bundesliga?
http://www.fernsehgelder.de/
pi_115284304
quote:
Ziet er wel goed uit. :o
pi_115284488
Moet ik nou straks trouwens dan 50 euri per maand gaan neerleggen voor een abo?
pi_115284644
Ik heb voetbal international nodig waarin Derksen mij deze deal beter uitlegt :(
pi_115284682
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 12:42 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Moet ik nou straks trouwens dan 50 euri per maand gaan neerleggen voor een abo?
Dikke kans
Hello, my name is Oliver
pi_115284848
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 12:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Ik heb voetbal international nodig waarin Derksen mij deze deal beter uitlegt :(
Anton Lippold ook goed?

http://www.vi.nl/radio/22(...)it-is-de-redding.htm
pi_115285029
Ik zie de politiek nu wel denken 'haha, nu hebben ze zeker het geld om de politie inzet te kunnen betalen!' .. met de VVD voorop :')
pi_115285351
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 12:56 schreef Hamilcar het volgende:
Ik zie de politiek nu wel denken 'haha, nu hebben ze zeker het geld om de politie inzet te kunnen betalen!' .. met de VVD voorop :')
Of alle clubs bellen gewoon 112 als er iets aan de hand is :')

Is VVD de schuldige als er iets misgaat
pi_115285389
quote:
Vanaf maandag weer, en ze zullen heus wel aandacht besteden aan dit onderwerp ;)
pi_115285462
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:05 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Of alle clubs bellen gewoon 112 als er iets aan de hand is :')

Is VVD de schuldige als er iets misgaat
Alles dat geld kost is de schuld van de VVD. Schijt aan allesch en iedereeeeen *O*
pi_115285511
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:09 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Alles dat geld kost is de schuld van de VVD. Schijt aan allesch en iedereeeeen *O*
VVD is de schuldige dat Manolev nog rondloopt in Eindhoven
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:12:50 #102
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_115285577
quote:
Dacht ik ook al aan. :') :D
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_115285607
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:10 schreef Doublepain het volgende:

[..]

VVD is de schuldige dat Manolev nog rondloopt in Eindhoven
:D
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:14:30 #104
53267 TC03
pi_115285635
Ik hoop trouwens dat er een keer een fatsoenlijk internet-abonnement komt. Dat je gewoon met één abonnement op zowel je iPad als computer op een fatsoenlijke resolutie kan kijken voor een vast bedrag per maand. Dat mis ik nu wel bij EL. ;(
pi_115285677
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:14 schreef TC03 het volgende:
Ik hoop trouwens dat er een keer een fatsoenlijk internet-abonnement komt. Dat je gewoon met één abonnement op zowel je iPad als computer op een fatsoenlijke resolutie kan kijken voor een vast bedrag per maand. Dat mis ik nu wel bij EL. ;(
Dat is er al als je Ziggo klant bent en het komt eraan voor UPC klanten. Dan heb je een alles in een abo.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:17:44 #106
53267 TC03
pi_115285759
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:15 schreef Chase_Utley het volgende:

[..]

Dat is er al als je Ziggo klant bent en het komt eraan voor UPC klanten. Dan heb je een alles in een abo.
Klopt, maar ik heb Digitenne. Ik vind het raar dat ik als EL-klant anders bediend wordt omdat ik Digitenne heb i.p.v. Ziggo. Ik wil niks met Ziggo/UPC/Digitenne te maken hebben maar direct bij EL shoppen.
pi_115285997
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:14 schreef TC03 het volgende:
Ik hoop dat het een wat eerlijker abonnement wordt. Niet 1 waar je bij KPN 7 euro moet neerleggen en ik met Ziggo 17 :')
pi_115286210
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 12:56 schreef Hamilcar het volgende:
VVD was/is tegen zelf betalen door voetbalclubs. Ze zijn wel voor zelf betalen door feestorganisaties en dat soort dingen.
pi_115286272
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:24 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]

Ik hoop dat het een wat eerlijker abonnement wordt. Niet 1 waar je bij KPN 7 euro moet neerleggen en ik met Ziggo 17 :')
Met Ziggo kan je ook op internet en smartphone zien
pi_115286286
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:30 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Met Ziggo kan je ook op internet en smartphone zien
Jippie...
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:34:08 #111
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_115286396
Dit wordt natuurlijk een gigantisch debacle, het wordt alleen de vraag wie die kosten gaat dragen, sky of de eredivisie. Zoveel meer betalen voor iets wat altijd een slechte investering is gebleken.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:37:31 #112
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_115286556
Hopelijk gaan de samenvattingen weg bij de NOS. Pleur die ook maar achter de decoder. Gierige kut Hollanders gaan maar lekker naar Darten ofzo kijken.
pi_115286558
quote:
19s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:34 schreef kingmob het volgende:
Dit wordt natuurlijk een gigantisch debacle, het wordt alleen de vraag wie die kosten gaat dragen, sky of de eredivisie. Zoveel meer betalen voor iets wat altijd een slechte investering is gebleken.
Zo'n slechte investering is het niet. 500000+ abonnees, dat blijft toenemen. EL maakt enorm veel winst, alleen ze gaan er niet goed mee om.
Rupert Murdoch weet wel hoe hij hier mee om moet gaan.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:39:40 #114
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_115286647
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:37 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Zo'n slechte investering is het niet. 500000+ abonnees, dat blijft toenemen. EL maakt enorm veel winst, alleen ze gaan er niet goed mee om.
Om de een of andere reden denkt iedere volgende 'eigenaar' idd dat het deze keer volledig anders zal gaan. En dat terwijl nu ook nog eens internet de werkelijkheid voorbij snelt. Zoveel zijn de rechten gewoon niet waard gebleken, en dit is een paar factoren duurder qua deal...
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:40:01 #115
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_115286661
SP stelt kamervragen, kankertokkies van een SP :')
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:40:18 #116
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_115286675
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:37 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Zoveel winst maakt EL niet
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:42:12 #117
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_115286730
Dit is zo heerlijk _O_ Als het straks goed gaat geven ze miss wel meer _O_
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:42:44 #118
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_115286750
quote:
7s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:40 schreef Smoofie het volgende:
Echt? Wat een compleet achterlijke partij is dat toch _O-
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:43:37 #119
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_115286774
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:42 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Echt? Wat een compleet achterlijke partij is dat toch _O-
En dan zijn er nog mensen die dat ook steunen ook :'). Zelfs mensen die vinden dat voetbal van "iedereen is" en gewoon op NOS moet. Teringmonguls.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_115286797
quote:
7s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:43 schreef Smoofie het volgende:

[..]

En dan zijn er nog mensen die dat ook steunen ook :'). Zelfs mensen die vinden dat voetbal van "iedereen is" en gewoon op NOS moet. Teringmonguls.
Dat gaan de SP en PVV ook gewoon voorstellen hoor zodra ze in de peilingen dreigen te zakken.
pi_115286826
quote:
7s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:40 schreef Smoofie het volgende:
Gaat alleen over de samenvattingen, dat die voor iedereen blijven bestaan zoals we ze nu kennen bij de NOS.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:45:36 #122
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_115286831
Voetbal is gewoon een luxeproduct, mag prima achter een decoder. Ik betaal wel als het normale prijzen zijn.

Voetbal bij de NOS is natuurlijk eigenlijk achterlijk, een spelletje financieren met belastingsgeld :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:46:30 #123
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_115286849
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:45 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Gaat alleen over de samenvattingen, dat die voor iedereen blijven bestaan zoals we ze nu kennen bij de NOS.
Weet ik ,maar ook dat vind ik onzin, gewoon betalen. Als je je club wilt steunen...doe dat dan gewoon.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:47:03 #124
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_115286872
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:45 schreef HeatWave het volgende:
Voetbal is gewoon een luxeproduct, mag prima achter een decoder. Ik betaal wel als het normale prijzen zijn.

Voetbal bij de NOS is natuurlijk eigenlijk achterlijk, een spelletje financieren met belastingsgeld :P.
Het zijn normale prijzen. In de UK betalen ze 30 euro voor voetbal alleen ofzo. Hier 12,95 maar.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:47:38 #125
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_115286894
quote:
7s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:47 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Het zijn normale prijzen. In de UK betalen ze 30 euro voor voetbal alleen ofzo. Hier 12,95 maar.
14,95 volgend seizoen, maar idd, het is nog best te behappen hier... Maar in dat opzicht zijn we echt joden in NL :').
Get woke, go broke!
pi_115286899
quote:
7s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:46 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Weet ik ,maar ook dat vind ik onzin, gewoon betalen. Als je je club wilt steunen...doe dat dan gewoon.
Klopt. Maar als je voetbalfan bent, en in de bijstand leeft, of een klein inkomen hebt, dan is 15-50 euro per maand niet niks.
pi_115286904
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:45 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Die verdwijnen sowieso niet achter de decocer, mediawet schrijft voor dat deze op een openbaar kanaal te zien moeten zijn. Best kans dat ze vanaf volgend jaar naar RTL/SBS gaan.

Overigens hoop ik wel dat Sky straks ook de uitzendrechten van al het BTL voetbal bemachtigd :) Dan pas ga ik nadenken over een betaalzender.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:48:29 #128
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_115286929
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:47 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Klopt. Maar als je voetbalfan bent, en in de bijstand leeft, of een klein inkomen hebt, dan is 15-50 euro per maand niet niks.
Snap ik, maar voetbal is nou eenmaal geen eerste levensbehoefte. Dan moet je creatief zijn, abo'tje delen met de buren of vrienden weet ik het..
Get woke, go broke!
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:48:44 #129
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_115286939
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:47 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Moet je of minder roken, drank drinken en als je echt moeite hebt....tja....balen. Maar ik heb liever dat Ajax meer geld krijgt dan dat mensen in bijstijnd voetbal kunnen kijken.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:49:52 #130
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_115286989
quote:
7s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:48 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Moet je of minder roken, drank drinken en als je echt moeite hebt....tja....balen. Maar ik heb liever dat Ajax meer geld krijgt dan dat mensen in bijstijnd voetbal kunnen kijken.
15 euro is idd 3 pakjes peuken in de maand, dat moet te regelen zijn als je zo'n grote fan bent. 2 peuken minder per dag en klaar.
Get woke, go broke!
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:50:44 #131
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_115287026
Mooi, opgelost, nu het toch zo goed gaat gelijk alle steun intrekken die gemeentes aan profclubs verstrekken, kan prima nu en als het niet kan gaan ze maar lekker falliet :Y

Een spelletje met belastingcenten betalen is te debiel voor woorden en dit lijkt me een prima moment om daar een hele dikke streep door heen te halen :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:51:19 #132
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_115287059
Het zou wel lekker zijn als het nog commercieler wordt nu :D.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:51:41 #133
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_115287069
En hopelijk veranderen ze de lay out van EL, zoals de PL/Sky het heeft is goed :Y.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_115287076
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Snap ik, maar voetbal is nou eenmaal geen eerste levensbehoefte. Dan moet je creatief zijn, abo'tje delen met de buren of vrienden weet ik het..
Zoals ik hieronder zeg eigenlijk, je hebt gelijk, maar toch moet zo'n samenvatting wel voor iedereen beschikbaar zijn vind ik. Het scheelt niet/nauwelijks in inkomsten, en als wij dadelijk naar het WK of EK willen kijken kijken we ook allemaal naar de NOS.

Niet dat het mij veel uitmaakt, heb een seizoenskaart en een abo op EL, maar zo'n samenvatting mag van mij wel gewoon beschikbaar zijn voor iedereen.

quote:
7s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:48 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Haha, klopt weer. Maar het is maar een samenvatting. Niet dat dat veel in inkomsten gaat schelen.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:52:23 #135
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_115287090
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:51 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Zoals ik hieronder zeg eigenlijk, je hebt gelijk, maar toch moet zo'n samenvatting wel voor iedereen beschikbaar zijn vind ik. Het scheelt niet/nauwelijks in inkomsten, en als wij dadelijk naar het WK of EK willen kijken kijken we ook allemaal naar de NOS.

Niet dat het mij veel uitmaakt, heb een seizoenskaart en een abo op EL, maar zo'n samenvatting mag van mij wel gewoon beschikbaar zijn voor iedereen.

[..]

Haha, klopt weer. Maar het is maar een samenvatting. Niet dat dat veel in inkomsten gaat schelen.
Nah, er zijn nu mensen die samenvattingen kijken, maar als die er niet waren, ze wellicht wel een ab. zouden nemen.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_115287091
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:49 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Daar hoef je geen rekening mee te houden. Het is geen recht...
Nope, maar het staat wel in de mediawet dat samenvattingen niet achter een decoder verdwijnen.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:52:33 #137
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_115287094
Samenvattingen zijn nog wat anders idd. Maar live kijken kost geld, deal with it ;).
Get woke, go broke!
pi_115287127
quote:
19s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:39 schreef kingmob het volgende:

[..]

Om de een of andere reden denkt iedere volgende 'eigenaar' idd dat het deze keer volledig anders zal gaan. En dat terwijl nu ook nog eens internet de werkelijkheid voorbij snelt. Zoveel zijn de rechten gewoon niet waard gebleken, en dit is een paar factoren duurder qua deal...
Het verschil is ook dat EDL zich alleen richt op de Nederlandse markt. Zo'n Fox/Sky verkoopt hun producten internationaal. Zie het meer als een investering in het product voor "slechts" 80 tot 100 miljoen per jaar, een product waarbij ze al een omzet draaien dat in de tig miljarden loopt.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:53:20 #139
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_115287128
quote:
7s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:52 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Nah, er zijn nu mensen die samenvattingen kijken, maar als die er niet waren, ze wellicht wel een ab. zouden nemen.
Samenvatting op 19:00

Ik heb liever een MOTD format rond 21/2200.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_115287136
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:52 schreef HeatWave het volgende:
Samenvattingen zijn nog wat anders idd. Maar live kijken kost geld, deal with it ;).
Sowieso. Heb het ook over de smv, niet over de wedstrijden :) .
quote:
7s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:51 schreef Smoofie het volgende:
En hopelijk veranderen ze de lay out van EL, zoals de PL/Sky het heeft is goed :Y.
Hopelijk wat Engelse commentatoren erbij, zijn we ook weer van die losers hier af.
pi_115287157
Als hiermee een einde komt aan elke vorm van overheidssubsidie dan hebben ze mijn zegen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_115287204
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:53 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Hoeft toch ook niet. Die mogen gewoon om 21:00 uitgezonden worden. maar je hoeft geen rekening te houden met de extra content dat die betaalbaar blijft voor iedereen.
Daar ging het me ook niet om. Er werd hier op politiek gescholden terwijl dat alleen ging over dat stukje uit de mediawet.
Voor wedstrijden mag geewoon betaald blijven worden van me hoor :{w
pi_115287206
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
Als hiermee een einde komt aan elke vorm van overheidssubsidie dan hebben ze mijn zegen.
Dan zullen gemeenten in de toekomst grond (trainingsvelden) kopen van clubs en 30 miljoen betalen. Zie PSV :')
★★★
pi_115287215
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
Alleen als de overheid dan ook stopt met het innen van belastinggeld rondom betaald voetbal.
pi_115287238
quote:
7s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:55 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Dan zullen gemeenten in de toekomst grond (trainingsvelden) kopen van clubs en 30 miljoen betalen. Zie PSV :')
Dat is ook een vorm van subsidie en dat moet afgelopen zijn.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_115287245
quote:
7s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:53 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Sowieso. Heb het ook over de smv, niet over de wedstrijden :) .

[..]

Hopelijk wat Engelse commentatoren erbij, zijn we ook weer van die losers hier af.
EL heeft de Nederlandse opa's in dienst. Kees Jansma, Evert ten Napel, Eddy Poelman en Theo Reitsma. Wat een sterrenensemble.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:55:53 #147
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_115287246
Trouwens, de SP zeiken dat voetbal van iedereen is, maar tegelijkertijd willen ze het voetbal helemaal verpesten.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_115287265
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:55 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Alleen als de overheid dan ook stopt met het innen van belastinggeld rondom betaald voetbal.
Onzin, ik wordt ook niet gesubsidieerd en moet ook gewoon belasting betalen, net als ieder ander
pi_115287270
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:55 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat is ook een vorm van subsidie en dat moet afgelopen zijn.
Zal niet gebeuren. :{
★★★
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:56:34 #150
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_115287279
De SP wil alles verpesten dat mensen leuk vinden, daar is het een linkse kutpartij voor :r.
Get woke, go broke!
pi_115287350
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:56 schreef HeatWave het volgende:
De SP wil alles verpesten dat mensen leuk vinden, daar is het een linkse kutpartij voor :r.
Het is een kutpartij, maar wat is er mis met kamervragen? :)

laat gaan.
★★★
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:58:13 #152
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_115287351
quote:
En nog steeds stemmen mensen erop :').
Ik zag laatst zelfs dit argument:

"dit kabinet heeft gezorgd voor de grootste tekorten ooit en de zorgkosten stijgen en stijgen maar, de SP lost dit op"

OH REALLY? LOL!
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_115287355
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:55 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]

EL heeft de Nederlandse opa's in dienst. Kees Jansma, Evert ten Napel, Eddy Poelman en Theo Reitsma. Wat een sterrenensemble.
Waar blijft het Pro-Hans van Zetten commité :D
quote:
Zoiets doet rechts gelukkig niet *O*
pi_115287377
En als de SP de grootste partij wordt..?
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:59:24 #155
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_115287389
Veel achterlijke tokkies stemmen op SP, en veel achterlijke tokkies zitten ook voor de SP in de kamer incl Roemer. Debielen, ze zouden de SP moeten verbieden.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:59:40 #156
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_115287403
quote:

[..]

Als je leeft van de bijstand hoor je helemaal geen edl te hebben, zelfs geen televisie vind ik.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:59:42 #157
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_115287405
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:58 schreef Ajacied422 het volgende:
En als de SP de grootste partij wordt..?
Dan gaan CDA, VVD, D66, GL, PVV en CU sowieso niet met hun reageren.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_115287425
quote:
7s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:59 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Daan gaan CDA, VVD, D66, GL, PVV en CU sowieso met hun reageren.
Hoezo?
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:01:58 #159
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_115287496
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:00 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Hoezo?
Omdat die fel tegen de SP zijn man, op alle standpunten zijn ze het met elkaar oneens.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_115287514
quote:

[..]

Daan gaan CDA, VVD, D66, GL, PVV en CU sowieso met hun reageren.
:D
pi_115287538
quote:
Veel achterlijke tokkies stemmen op SP, en veel achterlijke tokkies zitten ook voor de SP in de kamer incl Roemer. Debielen, ze zouden de SP moeten verbieden.
Zijn ook voornamelijk blinde studenten die zich er nog nooit in verdiept hebben maar worden gehersenspoelt dat de SP het beste met ze voor heeft van alle partijen.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:02:56 #162
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_115287546
quote:
7s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:01 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Omdat die fel tegen de SP zijn man, op alle standpunten zijn ze het met elkaar oneens.
De pvv en sp hebben zowat hetzelfde programma joh.
pi_115287548
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:59 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Als je leeft van de bijstand hoor je helemaal geen edl te hebben, zelfs geen televisie vind ik.
Knokploegje rondsturen daar dan. Hebben veel werk te doen.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:03:18 #164
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_115287564
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:00 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Hoezo?
Er moet nog een niet tussen :+
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_115287571
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:02 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]

Zijn ook voornamelijk blinde studenten die zich er nog nooit in verdiept hebben maar worden gehersenspoelt dat de SP het beste met ze voor heeft van alle partijen.
Nee, studenten die VVD stemmen..... :|W
pi_115287572
quote:

[..]

Dan gaan CDA, VVD, D66, GL, PVV en CU sowieso niet met hun reageren.
Alsof de SP uberhaupt wil regeren :D Die schreeuwen liever in de oppositie.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:03 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Stem dan op de D66.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:03:43 #167
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_115287583
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:02 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

De pvv en sp hebben zowat hetzelfde programma joh.
Ja, maar Wilders wil wel Rechts lijken heh :)
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:04:07 #168
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_115287598
gratis wedstrijd om 6 uur erg mooi
gr gr henk ingrid de homnt
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:04:12 #169
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_115287602
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:03 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Ik stem VVD....of D66. Maar omdat ik niet alleen denk aan mezelf.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_115287625
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:56 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Onzin, ik wordt ook niet gesubsidieerd en moet ook gewoon belasting betalen, net als ieder ander
Ik denk dat de belasting die clubs betalen aan de overheid op toegangskaarten, transfers, catering e.d. wel ietsjes hoger liggen dan die van jou.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:05:01 #171
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_115287632
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:55 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Hoezo, de meeste clubs zijn gewoon bedrijven en die moeten net als alle andere bedrijven gewoon belasting betalen.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_115287682
quote:
7s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:03 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Er moet nog een niet tussen :+
Ik dacht al. :D
pi_115287713
quote:
7s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:04 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ik stem VVD....of D66. Maar omdat ik niet alleen denk aan mezelf.
Je stemt VVD omdat je niet aan jezelf denkt?
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:07:27 #174
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_115287732
quote:
10s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:06 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Je stemt VVD omdat je niet aan jezelf denkt?
VVD en D66 zijn feitelijk gezien gewoon de beste partijen voor de nederlandse economie.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_115287879
quote:
7s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:07 schreef Smoofie het volgende:

[..]

VVD en D66 zijn feitelijk gezien gewoon de beste partijen voor de nederlandse economie.
Door te bezuinigen op zorg , studie exclusief te maken en populistisch op ontwikkelingshulp te bezuinigen noem ik niet echt aan anderen denken.
En dan dit goed was voor de Economie heb ik ook nog niet echt gemerkt.

Maar goed, heb eigenlijk niet zo'n zin om hier over politiek te gaan praten :D ;)
pi_115288006
RobertVeenstra twitterde op woensdag 08-08-2012 om 08:26:20 @gerritdeb Met een extra free to air zender nog meer voetbal op tv reageer retweet
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:13:57 #177
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_115288034
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:10 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Door te bezuinigen op zorg , studie exclusief te maken en populistisch op ontwikkelingshulp te bezuinigen noem ik niet echt aan anderen denken.
En dan dit goed was voor de Economie heb ik ook nog niet echt gemerkt.

Maar goed, heb eigenlijk niet zo'n zin om hier over politiek te gaan praten :D ;)
Nee, niet bezuinigen , belastingen omhoog en hogere uitkeringen, dat helpt wil je zeggen?
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_115288177
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 09:26 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik ga de discussie niet eens aan, maar bedenk eerst eens hoeveel belastinggeld het voetbal de staat oplevert, voordat je over politiekosten begint...
In een (super) commerciele bedrijfstak waar structurele kosten gemaakt moeten worden voor beveiliging en ordehandhaving horen deze gewoon meegenomen te worden in het business model. Dat doen uiteindelijk alle ondernemers en ook zij dragen belastinggeld af.

Bij voetbal als maatschappelijk gebeuren kun je nog wel een redenering bedenken waarbij deze kosten voor rekening van de maatschappij dienen te komen. Maar als het een miljoenen aangelegenheid wordt van een private investeerder mag hij de 10-20 miljoen per jaar voor politieinzet er ook bijnemen.
-
pi_115288283
quote:
7s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:13 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Nee, niet bezuinigen , belastingen omhoog en hogere uitkeringen, dat helpt wil je zeggen?
Dat heb ik nergens gezegd. Maar VVD helpt Nederland niet, die maakt het alleen moeilijker. Je kan ook goed bezuinigen, en niet op de sociale voorzieningen voor iedereen.
pi_115288296
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:16 schreef quo_ het volgende:

[..]

In een (super) commerciele bedrijfstak waar structurele kosten gemaakt moeten worden voor beveiliging en ordehandhaving horen deze gewoon meegenomen te worden in het business model. Dat doen uiteindelijk alle ondernemers en ook zij dragen belastinggeld af.

Bij voetbal als maatschappelijk gebeuren kun je nog wel een redenering bedenken waarbij deze kosten voor rekening van de maatschappij dienen te komen. Maar als het een miljoenen aangelegenheid wordt van een private investeerder mag hij de 10-20 miljoen per jaar voor politieinzet er ook bijnemen.
10-20 miljoen per jaar ? :D

Bij thuiswedstrijden van Ajax worden de meeste politiekosten gemaakt, dat was een paar jaar terug net iets meer dan 1 miljoen euro, over het gehele seizoen dus.

Zet daar de BTW-opbrengsten voor de staat eens tegenover, enorm veel winst hoor, voor de staat dus.
pi_115288414
Onvoorstelbaar. Je ziel aan de duivel verkopen heet dit.

Dat een BVO haar kosten niet dekkend krijgt met de huidige inkomsten hebben ze voor de volledigheid aan zichzelf te danken. Het zijn namelijk toch echt de BVO's zelf die meegaan in de absurditeit van de spelers-salarissen en allerlei andere bizarre uitgaven.

En omdat de rechten aan in winstgevende organisatie zijn verkocht, zelfs op duivelse Amerikaanse leest, betekent dat de eenvoudige consument straks de hoofdprijs gaat betalen voor een eenvoudig potje voetbal. Kun je op je vingers natellen! Hiermee vergeleken zijn de winstverwachtingen en bedrijfsculturen van Talpa en Sport 7 zo ongeveer tafeltennisverenigingen.

Dat voetbalclubs in de waan leven dat dit de oplossing voor alle problemen zijn, is een simpelweg onnozele gedachte. De ruimere budgetten gaan namelijk als een vliegwieleffect fungeren en de salarissen en uitgaven nog naar veel grotere hoogte stuwen -in rap tempo zelfs-. Dus de schuldenberg neemt per saldo toe, let maar op. Meer geld heeft een club nog nooit een hogere positie op de ranglijst bezorgd, vraag PSV, Utrecht en Vitesse maar na. Creativiteit na een schuldsanering of geen enkel budget des te meer: RKC, Roda JC, Feyenoord.

Het Nederlandse voetbal is hiermee weggenomen van het volk. Onvoorstelbaar en ongelooflijk.
pi_115288434
quote:

[..]

Daar betaalt men ook voor de BBC.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:22:51 #183
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_115288482
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:53 schreef nikk het volgende:

[..]

Het verschil is ook dat EDL zich alleen richt op de Nederlandse markt. Zo'n Fox/Sky verkoopt hun producten internationaal. Zie het meer als een investering in het product voor "slechts" 80 tot 100 miljoen per jaar, een product waarbij ze al een omzet draaien dat in de tig miljarden loopt.
Het is geen investering, ze betalen gewoon voor de voetbalrechten, die worden in de toekomst niet ineens gratis. Er zit gewoon niet zoveel geld in voetbal, hoe graag de media en clubs dat ook zouden willen.
pi_115288498
quote:

[..]

tenzij je verplicht bij Ziggo zit.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:25:23 #185
225540 Pugg
Friends forever
pi_115288585
Fox staat voor alles wat corrupt en manipulatief is, met Murdoch aan het hoofd.

Zou je niet dood naast gevonden willen worden!! :r
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:26:03 #186
314680 LDS
El-Dee-Es
pi_115288614
Mes snijd aan twee kanten. Als dit een vervetering van t pay-tv aanbod is juich ik dat toe, mits voor een goede prijs. Dat gelul van 7 uur bord op schoot vind ik zo'n gelul. Ik stel voor dat mensen die dat willen allemaal meer belasting gaan betalen om de NOS te sponseren.

Voor de clubs is het goed voor de financien. Ik hoop alleen niet dat ik als supporter die graag naar t stadion gaat de dupe ben van nog kuttere aanvangstijden. Wil niet rond etenstijd of tot diep in de nacht in t stadion zitten. Als ik zie wat eredivisie live al met die tijden heeft gedaan, ben ik daar wel bang voor onder Sky.
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!
pi_115288897
quote:
19s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:22 schreef kingmob het volgende:

[..]

Het is geen investering, ze betalen gewoon voor de voetbalrechten, die worden in de toekomst niet ineens gratis. Er zit gewoon niet zoveel geld in voetbal, hoe graag de media en clubs dat ook zouden willen.
Wanneer is een investering uberhaupt gratis? Natuurlijk moet dat geld worden terugverdiend. Ik stel alleen dat het geld niet alleen in Nederland zal worden terugverdiend. Tegelijkertijd zal een zender die naast de eredivisie ook andere competities en sporten uitzend, en mogelijk gekoppeld met een andere kanaal (zoals sport1/film1) meer abonnees trekken dan een EDL. Daarnaast Murdoch is John de Mol niet.
pi_115289317
Dit is wel goed voor het Nederlandse voetbal.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 15:03:51 #189
67174 Dos37
Come on Twente
pi_115290227
Dat bedrag is trouwens leuk voor de voorpagina titel maar deel het door 12 en dan 18 en je houd niets over.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_115290674
quote:

[..]

Waar zit jij dan bij? :{

UPC gaat per 1 september naar ¤17,25 en is dan duurder dan Ziggo, want bij UPC betaal nog 5 euro extra voor digitale tv.

Ziggo is per 1 oktober ¤17,95 zonder extra kosten voor digitale tv.

Je hebt dan wel bij beide Eredivisie Live GO, dus overal op elk apparaat live kijken.
pi_115290901
quote:
'TV-deal FOX is goed voor Ajax'

FOX International Channels (FIC) sluit zich aan bij Eredivisie Media & Marketing CV (EMM). Het mediabedrijf verwerft een 51 procent belang in EMM. Het voorstel daartoe is unaniem aangenomen door de 18 Eredivisieclubs, de KNVB en Endemol. Door het bestaande succes van Eredivisie Live te koppelen aan de internationale kennis, ervaring en het netwerk van FIC op het gebied van sportzenders, willen de twee partijen de Nederlandse voetbalfans een nog betere beleving bieden.

EMM is het mediabedrijf dat in 2008 werd opgericht door de Eredivisie clubs en Endemol. Binnen de onderneming worden de collectieve media- en sponsorrechten geėxploiteerd namens, en ten behoeve van, de 18 Eredivisieclubs. EMM is vooral bekend vanwege de exploitatie van TV-zender Eredivisie Live. Fox International Channels is in Nederland actief met de TV-zender National Geographic Channel en de digitale zenders 24Kitchen, Nat Geo Wild en FOXlife. De samenwerking vindt plaats onder voorbehoud van goedkeuring door de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMA).

Wat betekent deze nieuwe tv-deal voor Ajax?

Henri van der Aat (commercieel directeur Ajax): ,,Het is een goede deal, maar we moeten het niet overdrijven. We komen iets dichter bij Engeland, maar het is nog lang niet genoeg om financiėle aansluiting bij de Europese top te krijgen. Toch is dit absoluut een stap in de goede richting. We hadden een overeenkomst tot 2017, maar door de nieuwe deal met Fox zijn we nu tot 2025 verzekerd van inkomsten. Bovendien laat het zien dat we het met Eredivisie Live goed hebben gedaan.”

De tv-deal met Fox loopt tot 2025. De samenvattingen blijven op het open net te zien.

Hoe groot is het verschil met Engeland op tv-gebied?

,,Een laag geklasseerde club uit de Premier League, zo hebben ze mij bij Norwich City verteld, krijgt 42 miljoen pond uit de tv-pot in Engeland. Volgend jaar wordt dat kennelijk zelfs 62 miljoen pond. Als je dat bedrag door vijf deelt (op basis van het verschil in inwonersaantal tussen Engeland en Nederland, red.) zou een club uit de onderste regionen van de Eredivisie op zo’n twaalf miljoen euro moeten komen. En dat is het bij lange na nog niet.”

Blijven de samenvatting op het open net te zien?

,,Ja, ook in de nieuwe deal blijven de samenvattingen op het open net te zien. Dat is een wettelijke bepaling. En of dat dan in de toekomst de NOS zal blijven of een andere zender wordt, zullen we moeten afwachten. Maar het belangrijkste is: de samenvattingen blijven op het open net te zien.”

Zitten er nog meer voordelen voor Ajax aan de deal met Fox?

,,Internationaal gezien is deze deal ook belangrijk voor Ajax. Dankzij het internationale netwerk van Fox zal de Eredivisie nog meer zichtbaar in het buitenland worden. Dat is uiteraard ook goed voor ons. Het gaat niet alleen om geld, maar ook om onze zichtbaarheid in het buitenland. Ook dat is belangrijk voor een club als Ajax. Het vergroot onze mogelijkheden buiten Nederland.”

Wat gaan de supporters er verder van merken?

,,Door de samenwerking met zo’n grotere partij ontstaan er op tv-gebied meer mogelijkheden. In potentie is er daardoor kans op een betere productie. Ze kunnen ook andere rechten kopen, waardoor de uitstraling van de kanalen omhoog gaat. Bovendien kunnen we dankzij een wereldwijd erkende partij als Fox veel meer kanalen bedienen, ook online. Hierdoor kunnen we gemakkelijker mee met veranderd kijkgedrag van de supporter. Je zou het dus een win-winsituatie kunnen noemen. Zowel voor de clubs, als voor de fans.”

FOX International Channels

FOX International Channels (FIC) Benelux exploiteert National Geographic Channel en de digitale zenders 24Kitchen, Nat Geo Wild en FOXlife in de Benelux. FOX International Channels is de internationale multimedia tak van News Corporation. FIC ontwikkelt, produceert en exploiteert ruim 350 eigen nieuws-, sport-, film- en entertainmentkanalen in Latijns-Amerika, Europa, Aziė en Afrika, in 37 talen. Deze kanalen en gerelateerde mobiele en HD-extensies bereiken wereldwijd ruim 1,1 miljard huishoudens. FIC heeft de ambitie hoge kwaliteit te leveren aan zijn wereldwijde gebruikers. FIC verwerft, ontwikkelt en (co)produceert scripted en non-scripted televisieprogramma’s voor digitale platforms, waaronder de populaire en voor een Golden Globe genomineerde serie The Walking Dead. FIC beheert vier productiestudio’s in de hele wereld en is verantwoordelijk voor de creatie van honderden televisie-uren.

www.foxinternationalchannels.nl
  woensdag 8 augustus 2012 @ 15:24:02 #192
225540 Pugg
Friends forever
pi_115291058
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:26 schreef LDS het volgende:
Mes snijd aan twee kanten. Als dit een vervetering van t pay-tv aanbod is juich ik dat toe, mits voor een goede prijs. Dat gelul van 7 uur bord op schoot vind ik zo'n gelul. Ik stel voor dat mensen die dat willen allemaal meer belasting gaan betalen om de NOS te sponseren.

Voor de clubs is het goed voor de financien. Ik hoop alleen niet dat ik als supporter die graag naar t stadion gaat de dupe ben van nog kuttere aanvangstijden. Wil niet rond etenstijd of tot diep in de nacht in t stadion zitten. Als ik zie wat eredivisie live al met die tijden heeft gedaan, ben ik daar wel bang voor onder Sky.
Wat een kul zeg, omdat jij niet om 7 uur wil kijken mag een ander het ook niet?
Maar wel klagen over de dupe zijn.
Meten met twee maten!!!
pi_115291297
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:24 schreef Pugg het volgende:

[..]

Meten met twee maten!!!
Kan niet echt zeggen dat ik erop zit te wachten om op Zondagavond 22:00 naar Groningen uit te gaan..
  Redactie Sport woensdag 8 augustus 2012 @ 15:36:27 #194
274204 crew  Mexicanobakker
pi_115291616
7 uur bord op schoot is gewoon iets van het volk en regardless of je het doet of niet -> het is belachelijk als het achter de decoder komt onder de huidige omstandigheden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_115291989
Een slechte investering als hij voor dit bedrag alleen de tv-rechten heeft. TV zal over 10 jaar een achterhaald medium zijn.

Een free-to-air kanaal is marketingtechnisch wel weer slim. Iedere week een wedstrijd live met veel reclame en andere hinderlijke onderbrekingen en dan stappen mensen vanzelf wel over op de betaalvariant.
pi_115292101
Prijzen van alleen zenders (zonder internet en telefonie):

Prijzen alles in een:

Bron: http://www.sky.com/

Valt best mee.
pi_115292455
Volgens een artikel op vk.nl blijft de naam eredivisie live gewoon behouden. Vraag mij af of ze onder die naam ook buitenlands voetbal willen laten zien.

Als het blijft zoals nu laat dan maar zitten, ik wil gewoon via 1 aanbieder al het voetbal kunnen zien.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 15:56:04 #198
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_115292510
Nouja, gelukkig zijn Nederlandse aanbieders goedkoper. Dik 12 pond per maand betalen voor je decodertje.. dan kom je dus al op 25 pond per maakt voor het niets toevoegende basispakketje. In Nederland heb je een luxe upc pakket, dus, televisie, internet en telefonie, hd, voor zo'n 50 euro per maand. Wil je daar eredivisie live bij, dan kom je op ongeveer 65 euro per maand. Ziet er in het VK toch een stuk duurder uit.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  woensdag 8 augustus 2012 @ 15:57:52 #199
314680 LDS
El-Dee-Es
pi_115292590
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:24 schreef Pugg het volgende:

[..]

Meten met twee maten!!!
Ik heb t meer over de mensen die klagen dat t perse naar de NOS moet gaan. Wat is er mis naar zappen naar RTL of SBS. Samenvattingen zullen altijd op t open net te zien blijven, dat is wettelijk vastgelegd. En persoonlijk hoop ik dat er wat beters gedaan wordt van mijn belastingcenten dan t smijten met geld om de eredivisie bij de publieke omroep te houden.
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!
  woensdag 8 augustus 2012 @ 16:12:15 #200
314680 LDS
El-Dee-Es
pi_115293193
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:29 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Kan niet echt zeggen dat ik erop zit te wachten om op Zondagavond 22:00 naar Groningen uit te gaan..
Bovendien, als de aanvangstijden nog verder gaan veranderen moet je daar als bord op schoot-diehard ook niet blij mee zijn. Ten eerste omdat er dan blijkbaar zoveel kracht bij sky ligt dat ze waarschijnlijk t ook wel voor elkaar krijgen om de tijd tussen t live uitzenden en het uitzenden op het open net kunnen vergroten. Ten tweede zullen de tijden dan ook veranderen naar bijvoorbeeld zondagavond. Als een wedstrijd pas om 8 uur begint kan studio sport moeilijk om 7 uur beginnnen :+
Forza Eniesee!
pi_115293241
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 16:12 schreef LDS het volgende:

[..]

Bovendien, als de aanvangstijden nog verder gaan veranderen moet je daar als bord op schoot-diehard ook niet blij mee zijn. Ten eerste omdat er dan blijkbaar zoveel kracht bij sky ligt dat ze waarschijnlijk t ook wel voor elkaar krijgen om de tijd tussen t live uitzenden en het uitzenden op het open net kunnen vergroten. Ten tweede zullen de tijden dan ook veranderen naar bijvoorbeeld zondagavond. Als een wedstrijd pas om 8 uur begint kan studio sport moeilijk om 7 uur beginnnen :+
Waarom niet? Moet je alleen later bij Jack nog een samenvattinkje laten zien van de zondagavondwedstrijd.
sig verwijderd door FA
  woensdag 8 augustus 2012 @ 16:19:10 #202
314680 LDS
El-Dee-Es
pi_115293496
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 16:13 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Waarom niet? Moet je alleen later bij Jack nog een samenvattinkje laten zien van de zondagavondwedstrijd.
Dan zul je nog altijd het geklaag hebben de supporters van de clubs die op zondagavond spelen dat ze hun cluppie niet met t bord op schoot kunnen bekijken. Plus, de verwachting is dat als er zo'n zondagavond wedstrijd komt de samenvattingen ook naar achter worden geschoven. Maar dat is speculeren.
Forza Eniesee!
pi_115293693
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 16:19 schreef LDS het volgende:

[..]

Dan zul je nog altijd het geklaag hebben de supporters van de clubs die op zondagavond spelen dat ze hun cluppie niet met t bord op schoot kunnen bekijken.
Dan eten ze maar een keertje later.
pi_115294061
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 16:12 schreef LDS het volgende:

[..]

Werkte bij de JL vorig jaar anders ook prima. RTL7 (uit m'n hoofd) deed 2 keer per week uitzenden, waarbij sommige samenvattingen pas dagen later op tv te zien waren.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 16:36:55 #205
314680 LDS
El-Dee-Es
pi_115294424
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 16:30 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Werkte bij de JL vorig jaar anders ook prima. RTL7 (uit m'n hoofd) deed 2 keer per week uitzenden, waarbij sommige samenvattingen pas dagen later op tv te zien waren.
Ja ik heb er persoonlijk ook geen moeite mee, maar ik vind het gewoon zo'n gelul dat het voor veel mensen persé op zondagavond om 7 uur bij de NOS moet worden uitgezonden.
Forza Eniesee!
pi_115294491
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 16:36 schreef LDS het volgende:

[..]

Ja ik heb er persoonlijk ook geen moeite mee, maar ik vind het gewoon zo'n gelul dat het voor veel mensen persé op zondagavond om 7 uur bij de NOS moet worden uitgezonden.
Sterker nog, ik vond de Talpa uitzendingen zwaar superieur aan die van de NOS (muv reclame, maar ok).
  woensdag 8 augustus 2012 @ 16:42:31 #207
314680 LDS
El-Dee-Es
pi_115294762
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 16:38 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Sterker nog, ik vond de Talpa uitzendingen zwaar superieur aan die van de NOS (muv reclame, maar ok).
Precies, kwestie van smaak. De een walgt van Wilfred Genee, de ander vind hem weer fantastisch en walgt van Sjek. En om te zappen naar RTL is echt niet zo'n moeite. We moeten bezuinigen, vind het helemaal niet raar dat de NOS dan de rechten niet meer kan houden. Sterker nog, als de NOS tegen Murdoch op kan zou ik het juist vervelend vinden.

En ondertussen lijkt de discussie helemaal op gang te komen, net bij het radionieuws headline nummer 1 dat politieke partijen zich zorgen maken. Maar gelukkig wil de SP het Nederlandse voetbal helemaaal niet naar de kloten helpen

SP :') x 1000
Forza Eniesee!
  woensdag 8 augustus 2012 @ 16:50:54 #208
334746 The_Groove
And cricket is the winner
pi_115295220
Zijn we nu Belgiė voorbij?
So confused when you're lost in the groove
pi_115295527
Over Belgie gesproken, wat houd dit in voor een eventueel BeNeLiga plan?
-nee-
pi_115295593
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 16:56 schreef Marsenal het volgende:
Dood. Totdat Rupert anders besluit. :P
pi_115296155
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 16:56 schreef Marsenal het volgende:
Die Belgen houden maar hun eigen competitie :{w
  woensdag 8 augustus 2012 @ 17:10:39 #212
372279 SuperChips
Beter dan Pringles
pi_115296240
Overigens faalt de telegraaf hopeloos ze hebben 12 jaar lang de tv rechten op seizoen 13-14. Dus 12 jaar lang hetzelfde seizoen :')
Say whaaaat?
pi_115296277
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 17:10 schreef SuperChips het volgende:
Overigens faalt de telegraaf hopeloos ze hebben 12 jaar lang de tv rechten op seizoen 13-14. Dus 12 jaar lang hetzelfde seizoen :')
Ik zie de reclame inkomsten teruglopen.
-nee-
pi_115296373
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:43 schreef opperkleurder het volgende:
Een slechte investering als hij voor dit bedrag alleen de tv-rechten heeft. TV zal over 10 jaar een achterhaald medium zijn.

Een free-to-air kanaal is marketingtechnisch wel weer slim. Iedere week een wedstrijd live met veel reclame en andere hinderlijke onderbrekingen en dan stappen mensen vanzelf wel over op de betaalvariant.
Jij hebt er duidelijk verstand van.
pi_115296513
waarom betalen als je gratis kan kijken op het internet?
pi_115296530
Hihi, PEC O+
  Forum Admin woensdag 8 augustus 2012 @ 17:21:50 #217
35723 crew  GGMM
pi_115296702
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 17:17 schreef Evertjan het volgende:
waarom betalen als je gratis kan kijken op het internet?
Omdat je dan op een brakke stream kijkt ipv HD-kwaliteit?
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 18:29:35 #218
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_115300066
Denkt Rupert echt dat hij geld kan verdienen aan onze Eredivisie?

Ik denk dat hier een groter plan achter zit. Alle uitzendrechten in Europa veroveren en daarna het Europese voetbal hervormen. Champions League in het weekend en oninteressant clubvoetbal op dinsdag/woensdag. Of roep ik nu iets heel doms?

Murdoch heeft hier een groter plan mee. Daar ben ik van overtuigd.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  woensdag 8 augustus 2012 @ 18:43:09 #219
344378 J2T
Niet kijken is niet voetballen
pi_115300892
Gewoon een dreambox aanschaffen mensen. Als ik hoor wat de mensen in Engeland betalen voor de PL. Wij supporters betalen ons al helemaal krom, dan ga ik niet nog eens 50 of 60 eu neerleggen voor een abbo voor eredivisielive.
pi_115301076
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 18:43 schreef J2T het volgende:
Gewoon een dreambox aanschaffen mensen. Als ik hoor wat de mensen in Engeland betalen voor de PL. Wij supporters betalen ons al helemaal krom, dan ga ik niet nog eens 50 of 60 eu neerleggen voor een abbo voor eredivisielive.
Sky neemt tv-rechten Eredivisie over voor totaal 1 miljard Euro
pi_115301901
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 18:29 schreef Terreros85 het volgende:
Denkt Rupert echt dat hij geld kan verdienen aan onze Eredivisie?

Ik denk dat hier een groter plan achter zit. Alle uitzendrechten in Europa veroveren en daarna het Europese voetbal hervormen. Champions League in het weekend en oninteressant clubvoetbal op dinsdag/woensdag. Of roep ik nu iets heel doms?

KNVB bepaalt toch wie wanneer gaat spelen en niet wie het filmt?
  woensdag 8 augustus 2012 @ 19:14:57 #222
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_115302070
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:10 schreef Doublepain het volgende:

[..]

KNVB bepaalt toch wie wanneer gaat spelen en niet wie het filmt?
Nu wel ja. Maar als Rupert straks de rechten van alle landen in bezit heeft, moet ik dat nog zien.
  Forum Admin woensdag 8 augustus 2012 @ 19:25:45 #223
35723 crew  GGMM
pi_115302510
Zo'n goede deal is dit niet toch?
Clubs krijgen nu misschien meer geld, (zo'n 8 mil. meer voor een club als Ajax begrijp ik?) maar het ligt dan gelijk tot 2025(!) vast. Tot dat jaar krijgen we dus nooit meer extra geld voor tv-rechten.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_115302643
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:25 schreef GGMM het volgende:
Zo'n goede deal is dit niet toch?
Clubs krijgen nu misschien meer geld, (zo'n 8 mil. meer voor een club als Ajax begrijp ik?) maar het ligt dan gelijk tot 2025(!) vast. Tot dat jaar krijgen we dus nooit meer extra geld voor tv-rechten.
Tot 2025 is zo raar nog niet. FOX kan met Sky niet binnen 4 į 5 jaar Eredivisie Live winstgevend maken. Nu hebben ze daar 13 jaar tijd voor.

Murdoch/Sky/FOX heeft nu ook 51% aandelen in tv exploitatie rechten van Eredivisie Live. Dus na 2025 heb je wel een probleem volgens mij.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 19:37:47 #225
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_115303016
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barēa, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
pi_115306800
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 18:29 schreef Terreros85 het volgende:

:Y

Btw
quote:
Hoe groot is het verschil met Engeland op tv-gebied?
,,Een laag geklasseerde club uit de Premier League, zo hebben ze mij bij Norwich City verteld, krijgt 42 miljoen pond uit de tv-pot in Engeland. Volgend jaar wordt dat kennelijk zelfs 62 miljoen pond. Als je dat bedrag door vijf deelt (op basis van het verschil in inwonersaantal tussen Engeland en Nederland, red.) zou een club uit de onderste regionen van de Eredivisie op zon twaalf miljoen euro moeten komen. En dat is het bij lange na nog niet.
pi_115307301
Een groter plan... :')

Die vent is met 2 jaar dood, welk groter plan?
pi_115307537
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 21:10 schreef Tha_Duck het volgende:

Ah inderdaad! Fox bestaat uit 1 persoon |:(
pi_115307625
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 21:15 schreef Class het volgende:

[..]

Ah inderdaad! Fox bestaat uit 1 persoon |:(
1 drijvende kracht inderdaad.
pi_115308071
Ik ben wel benieuwd hoe Eredivisie Live omgeturnd gaat worden in de toekomst.

Krijgen we dan één groot sportkanaal, of alleen voetbal?

Krijgen we dan nog een beetje Nederlands voetbal tussen alle reclame en het Duitse en Engelse voetbal door? Of blijft de Eredivisie de kern van de zender? Etc.

Vragen. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_115308435
NBA, Premier en liga bbva mag er wel bij :P
pi_115308532
Is dit trouwens in andere landen nieuws of alleen in Nederland?
pi_115311027
Nu @ Nieuwsuur op NL2 item over Murdoch en vergaring Eredivisie-rechten.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_115312521
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 21:24 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe Eredivisie Live omgeturnd gaat worden in de toekomst.

Krijgen we dan één groot sportkanaal, of alleen voetbal?

Krijgen we dan nog een beetje Nederlands voetbal tussen alle reclame en het Duitse en Engelse voetbal door? Of blijft de Eredivisie de kern van de zender? Etc.

Vragen. :P
Ik hoop dat eerste :Y NBA en Amrikaans voetbal zou ik best willen kijken, wordt alleen wel een dure grap dan...

Overigens beschikt Sport1 voor de komende 3į5 nog over de rechten van veel buitenlands voetbal, dus dat duurt nog wel even.
pi_115312915
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 21:10 schreef Tha_Duck het volgende:

Die Murdoch kan RKC niet eens spellen. Je denkt toch niet dat hij zich persoonlijk met zo'n achterhoedegevecht als dit bezighoud.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_115314943
Een sportzender zou echt top zijn. Zelf heb ik eredivisie live, maar sport 1 lijkt me ook leuk voor af en toe maar vind ik te duur voor af en toe. American Football vind ik leuk om te kijken dus als ze het allemaal op 1 net willen pleuren zou dat lekker zijn :)

En die vent gaat echt wel verdienen als hij de eredivisie ook in het buitenland hier en daar aan de man kan krijgen.
pi_115320897
En eredivisie live wordt opgedoekt nu??

WTF denkt Zwolle wel niet trouwens :') Sowieso mag Ajax ook wel harder op tafel slaam, veel meer aanzien dan de rest.
pi_115324292
quote:
TeleVisie: Rijkdom verplicht

Valentijn Driessen, chef-voetbal bij Telesport, bespreekt in zijn column de aankoop van de tv-rechten van de eredivisie door mediamagnaat Rupert Murdoch.

"De eredivisieclubs hebben zichzelf getrakteerd op ruim een miljard euro van mediamagnaat Rupert Murdoch. Een goede zaak, als dit geld tenminste op financieel verantwoorde wijze wordt besteed. Simpel gesteld: clubs moeten niet meer uitgeven dan er binnenkomt. Daar ligt juist de crux."

"Het verleden met Sport7 en Talpa heeft bewezen dat veel clubbestuurders een dergelijke discipline niet is gegeven. Het potverteren is lang het favoriete gezelschapspel van de eredivisieclubs geweest. Helemaal als de emoties opspelen, vertroebelt het zicht op een gezonde financiėle bedrijfsvoering. Bij sportieve tegenslag deinzen de heren clubbestuurders er niet voor terug om op de pof beleid te voeren. Beleid met vaak één speerpunt: extra geld over de balk gooien voor spelerssalarissen en transfers."

"De nu aangeboorde structurele en gegarandeerde bron van inkomsten kan op directie- en bestuursniveau snel leiden tot een instelling van: ’na mij de zondvloed’. Daarom is scherp financieel toezicht vanuit de ECV op de eigen aandeelhouders (de clubs) nodig."
quote:
Bord blijft zondagavond op schoot

Voetballiefhebbers kunnen de komende jaren gewoon met het bord op schoot om zeven uur zondagavond naar de samenvattingen in de eredivisie kijken.

Althans, dat zeggen Frank Rutten van de eredivisie en Raymond van der Vliet van Fox TV van mediamagnaat Rupert Murdoch. Rutten en Van der Vliet hebben hun knopen geteld tijdens de televisiedeal van meer dan een miljard euro.

„De samenvattingen van de eredivisie komen volgend seizoen pas vrij voor het open net, maar wij willen de beleving van het ’bord op schoot’ overeind houden”, aldus het duo, dat samen met eredivisiedirecteur Alex Tielbeke de historische megadeal voor de eredivisieclubs realiseerde.
pi_115324458
quote:
SBS maakt meeste kans op eredivisie
door Marcel Frost en Gerard Smit

AMSTERDAM, donderdag

Het met tegenvallende kijkcijfers kampende SBS lijkt vooralsnog de beste papieren te hebben om vanaf 2013 de samenvattingen van de eredivisie binnen te halen. De eigenaren (het Finse Sanoma Media en John de Mols Talpa) willen en kunnen investeren, terwijl de door de bezuinigingen getroffen NOS slechts een beperkt budget aan de eredivisie kan besteden. RTL draait ook zonder de eredivisie uitstekend. De vraag is dan ook of RTL veel baat zal hebben van een (kostbare) uitbreiding van het voetbalpakket.

Voetballiefhebber De Mol kocht al twee keer eerder de uitzendrechten van de eredivisie: ten tijde van Sport 7 en de zender Talpa/ Tien. SBS-baas Georgette Schlick gaf vorig jaar al aan graag het huidige voetbalpakket uit te willen breiden.

NOS-directeur Jan de Jong is bang de voetbalsamenvattingen kwijt te raken. „Voor het komend seizoen liggen de rechten nog bij ons. Daarna ligt het open. We gaan binnenkort met de Eredivisie CV om de tafel zitten om te bekijken wat dit betekent voor de toekomst. Wij vinden het cruciaal dat de samenvattingen op zondagavond zeven uur blijven, een acceptabel tijdstip voor jong en oud. Uiteraard het liefst bij de NOS, maar niet tegen elke prijs”, aldus De Jong.

Hij denkt dat de rekening van de megadeal tussen Fox en de Eredivisie CV uiteindelijk betaald zal worden door de kijkers. „Murdoch garandeert de clubs bepaalde bedragen en die rekening komt onherroepelijk op het bord van de consument.”

SBS heeft nu de oefeninterlands van Oranje, het KNVB-bekervoetbal en de Johan Cruijff Schaal in het pakket. Volgens de zender betekent de tv-deal van Murdoch ’een enorme boost’ voor de eredivisie en het betaalde voetbal in Nederland. Dit is een goede ontwikkeling voor betaaltelevisie, voor het hele medialandschap, het voetbal en de kijker”, aldus woordvoerster Sherien Verkaik.

Geļnteresseerd

RTL verbaast zich niet over de intrede van Murdoch op de Nederlandse markt. Woordvoerster Kim Koppenol: „De hele mediawereld is aan het globaliseren. Murdoch is de eerste, maar zeker niet de laatste die hier voet aan land zet. Nederland is een interessante innovatieve markt om formats uit te testen. Wij zijn altijd geinteresseerd in meer voetbal, maar niet tegen elke prijs. Je hoeft niet altijd met de beelden op de eerste rang te zitten om goed scorende sportprogramma’s te maken”, refereert zij aan de sporttalkshows op RTL 4 rond het EK, Tour de France en Zomerspelen. RTL koestert de Jupiler League.
bron

quote:
Grote baas News Corp enthousiast over superdeal
’Murdoch enorm trots’

ZEIST, donderdag

Mediamagnaat Rupert Murdoch is persoonlijk nauw betrokken geweest bij de totstandkoming van de historische tv-deal met Eredivisie Live.

Dat vertelt Raymond van der Vliet, directeur van Fox International Channels op het hoofdkantoor van de Eredivisie CV in Zeist. „De eredivisieclubs zijn trots op de grootte van de deal die ze hebben gesloten met Fox, maar andersom vindt meneer Murdoch het prachtig dat hij in Nederland deze deal met de eredivisie heeft. Hij is er, heeft hij me gezegd, enorm trots op.”

Van der Vliet, die directeur is voor de Benelux en nu ook in de directie van de Eredivisie CV is getreden, vloog naar Los Angeles om de aankoop van het meerderheidspakket van aandelen in Eredivisie Live met een presentatie voor te leggen aan de raad van commissarissen bij News Corp, het overkoepelende bedrijf van miljardair Murdoch en zijn familie.

„Meneer Murdoch staat er niet voor 100, maar voor 300 procent achter wat we in Nederland gaan doen.” Op de vraag of Nederland in de wereld niet een kleine speler is voor de mediamagnaat, knikt Van der Vliet bevestigend. „Ja. Als je weet welke deals meneer Murdoch over de hele wereld doet met tv-rechten, met zenders en met andere media, dan is dit inderdaad een klein radertje. Maar voor de ontwikkeling van Fox International Channels is dit een enorme stap. Het is een tak binnen News Corp die zich heel sterk ontwikkelt. Dat houdt hij heel nauwlettend bij en daarom heeft hij zijn volledige steun hieraan gegeven.”

Goedkeuring

Van der Vliet weet nog hoe hij de presentatie gaf. Hij legde er het model van Eredivisie Live uit, waarbij de Nederlandse eredivisieclubs hun rechten collectief hebben ondergebracht en meebeslissen over de manier waarop het voetbal op de buis komt. „Meneer Murdoch was vol enthousiasme. In de afgelopen dagen volgde de definitieve goedkeuring. Maandag werden de cijfers van het moederbedrijf News Corp besproken en die werden gisteren gepresenteerd. Daarbij kwamen alle nieuwe ontwikkelingen ook aan bod. In zijn speech zou Nederland en Eredivisie Live een onderdeel vormen.”

De investering van meer dan een miljard euro in een tvzender van de Nederlandse profvoetbalclubs lijkt uniek, maar in Zuid-Amerika en Aziė heeft Fox al een vergelijkbaar platform. Het Amerikaanse bedrijf, dat nu de belangrijkste partij binnen Eredivisie Live is geworden, neemt de huidige bewindvoerders van Eredivisie Live daar snel mee naartoe.

Van der Vliet: „We gaan veel van hen leren. Fox is groot in Zuid-Amerika en Aziė. Nu gaan we voor het eerst buiten Sky (ook van Murdoch, red.) om in Europa actief worden met voetbal.’’

De Nederlandse kijker zal niet direct onder de nieuwste technologie worden bedolven. Maar op termijn wordt het voetbal net als bij Sky Sports in Engeland op indrukwekkende wijze de huiskamer binnengebracht. Alle noviteiten en investeringen van Eredivisie Live kwamen tot nu toe voor rekening van de clubs, die moesten voorfinancieren.

Nu ligt er een arsenaal aan techniek en knowhow in de keuken van Sky en Fox, waarover Eredivisie Live direct kan beschikken. Frank Rutten, die met Alex Tielbeke de huidige directie vormt van de ECV, juicht dat toe. „We gaan zo veel meer mogelijkheden krijgen door de vele ingangen.” Op dit moment blijven de abonnementen voor betaaltelevisie gelijk. „Maar de prijs zal altijd samengaan met de kwaliteit die wordt geleverd.”
bron
pi_115324728
„Maar de prijs zal altijd samengaan met de kwaliteit die wordt geleverd.

pi_115326131
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 01:07 schreef kurk_droog het volgende:

WTF denkt Zwolle wel niet trouwens :') Sowieso mag Ajax ook wel harder op tafel slaam, veel meer aanzien dan de rest.
Joh de clubs bezitten nog maar één derde van de eredivisie; die hebben sowieso bijna niets meer in te brengen....
pi_115326516
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 01:07 schreef kurk_droog het volgende:

blijkbaar niet
pi_115327420
Wat ik merk en zie is dat ze wel degelijk rekening moeten gaan houden met de NL'se voetbalklant. Voetbal was een tijdje terug bij anal+ voor 50,- per maand. Niemand die dat wilde omdat het te duur was. Alleen gekken, rijken en cafe's hadden het. Of er zaten wat stream pioniers tussen. Pas toen eredivisie live kwam, verplaatste het voetbal echt richting de huiskamers en gingen mensen veel meer live kijken. Waarom? Omdat het abbo geld drastisch omlaag ging en daarmee de drempel. '15 euro dat vind ik nog wel leuk'.

Als rupertje en zijn vriendjes een marktanalyse gaan doen, dan zullen ze daar ook op terecht gaan komen. Ik geloof niet dat abbo geld naar de 100euro zal gaan schieten want daarmee prijzen ze zich echt uit de markt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 9 augustus 2012 @ 10:32:05 #244
79837 Lemming22
pi_115327424
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 07:32 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron

[..]

bron
Joepie, SBS maakt de meeste kans op de rechten. Lekker babbelen met Jan-Joost en "interviews" (beter gezegd: zijn mening in vraagvorm duwen) met Hansie -O-
pi_115327632
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 10:32 schreef Lemming22 het volgende:

[..]

Joepie, SBS maakt de meeste kans op de rechten. Lekker babbelen met Jan-Joost en "interviews" (beter gezegd: zijn mening in vraagvorm duwen) met Hansie -O-
Of de terugkeer van Cuilenborg bij SBS6
pi_115331521
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 10:31 schreef Red_85 het volgende:
Wat ik merk en zie is dat ze wel degelijk rekening moeten gaan houden met de NL'se voetbalklant. Voetbal was een tijdje terug bij anal+ voor 50,- per maand. Niemand die dat wilde omdat het te duur was. Alleen gekken, rijken en cafe's hadden het. Of er zaten wat stream pioniers tussen. Pas toen eredivisie live kwam, verplaatste het voetbal echt richting de huiskamers en gingen mensen veel meer live kijken. Waarom? Omdat het abbo geld drastisch omlaag ging en daarmee de drempel. '15 euro dat vind ik nog wel leuk'.

Als rupertje en zijn vriendjes een marktanalyse gaan doen, dan zullen ze daar ook op terecht gaan komen. Ik geloof niet dat abbo geld naar de 100euro zal gaan schieten want daarmee prijzen ze zich echt uit de markt.
Hij zal vast wel bij 30 euro beginnen en dan hogerop gaan.. Ik ben iig benieuwd wat hij gaat doen
  donderdag 9 augustus 2012 @ 12:52:35 #247
347534 vincerusso
Vork in je reet en gaan !!
pi_115331774
quote:
9s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 10:40 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Of de terugkeer van Cuilenborg bij SBS6
denk dat ze kortjakje niet meer willen daar. verder was je altijd bereid om je tv uit het raam te gooien als die stumper op tv kwam
pi_115332923

mooi man
  donderdag 9 augustus 2012 @ 13:25:22 #249
344378 J2T
Niet kijken is niet voetballen
pi_115333021
Hoeveel geld krijgen de grote clubs door deal? Is dat al bekend?
pi_115333110
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 13:25 schreef J2T het volgende:
Hoeveel geld krijgen de grote clubs door deal? Is dat al bekend?
Ja, die moeten bijbetalen voor de kleine clubs.
pi_115333533
Doe de samenvattingen maar lekker naar een commerciėle zender als die meer bieden. Dat gezeik over bord op schoot. :')
pi_115333620
Alsof het de Eredivisie ook maar één moer interesseert of dat bord op schoot blijft. Er komt iemnad met een miljard. Als moeten de samenvattingen op de maandagnacht op Al Jazeera uitgezonden worden.

Ik geloof niet dat Fox deze uitzendrechten winstgevend kan maken. Daarom vermoed ik dat er meer achter zit.
pi_115334216
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:45 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Hij zal vast wel bij 30 euro beginnen en dan hogerop gaan.. Ik ben iig benieuwd wat hij gaat doen
Hij kan een prijsverhoging natuurlijk alleen rechtvaardigen indien dat gepaard gaat met kwaliteitverbetering. Dus of de wedstrijdverslaggeving moet verbeteren, meer camera's etc, of er moet meer aanbod op de voetbal / sportzender komen, bijvoorbeeld ook Engels en Duits voetbal.

Dat is waarop ik hoop, dan kan ik wel leven met een prijsstijging, en ik denk velen met mij. Al is de vraag hoeveel abonnees hij hiermee extra zou weten binnen te halen. Ik denk dat de doelgroep in Nederland die bereid is hier (fors) voor te betalen niet erg groot is.
pi_115334441
verkeerde
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
pi_115334477
Ik ben bereid zes tientjes ofzo neer te leggen als er Engels, Spaans en Duits voetbal bijkomt.
-nee-
  donderdag 9 augustus 2012 @ 14:25:36 #256
225540 Pugg
Friends forever
pi_115335317
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 14:01 schreef Marsenal het volgende:
Ik ben bereid zes tientjes ofzo neer te leggen als er Engels, Spaans en Duits voetbal bijkomt.
Engels zie je op de BBC .

Duits op Duitsland.

Is het nooit genoeg?

En er zijn mensen die dat geld niet hebben, wat moeten die dan?
pi_115335597
Buitenlands voetbal in HD zal alweer een hele vooruitgang zijn. Bizar dat Sport1 dat nog steeds niet biedt.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 14:36:44 #258
269692 Divje
brr brr patapim
pi_115335772
Was gister op Radio2 een meneertje (die er verstand van heeft ofzo) die zei dat het misschien een sportzender wordt waarbij je afzonderlijke sporten/competities kan nemen. En dat je niet vast komt te zitten met sporten/competities die je niet wil. Dat lijkt me wel wat _O_
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_115335958
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 14:36 schreef Divje het volgende:
Was gister op Radio2 een meneertje (die er verstand van heeft ofzo) die zei dat het misschien een sportzender wordt waarbij je afzonderlijke sporten/competities kan nemen. En dat je niet vast komt te zitten met sporten/competities die je niet wil. Dat lijkt me wel wat _O_
Dat lijkt me ook wel wat. ^O^

Eredivisie ^O^
Engels voetbal
Duits voetbal
Formule 1
Wielrennen

Meer hoef ik niet. :P
  donderdag 9 augustus 2012 @ 14:45:04 #260
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_115336184
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 14:36 schreef Divje het volgende:
quote:
Current broadcast rights
NFL on Fox (1994–present)
Fox NFL Sunday, The OT
Super Bowls XXXI, XXXIII, XXXVI, XXXIX, XLII, XLV, XLVIII, LI, LIV & LVII
Major League Baseball on Fox (1996–present)
1996, 1998, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, & 2012 World Series
Fox Sports holds the exclusive broadcast rights of the World Series through 2013.
NASCAR on Fox (2001–present)
2001, 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, & 2012 Daytona 500
Fox Sports holds the exclusive broadcast rights of the Daytona 500 through 2014.[10]
Speed on Fox
College Football on Fox (2011–present)
Big Ten Football Championship Game (2011–2016)
Pac-12 Football (2012–future)
Pac-12 Championship Game (2011, 2012, 2014, 2016, 2018, 2020, 2022)
Cotton Bowl Classic (through 2014)[11]
College Basketball on Fox (2013–future)
Pac-12 Men's Basketball Championship (2014, 2016, 2018, 2020, 2022, 2024)
Formula One (2007–present)
UEFA Champions League Final (2010–present)
Premier League (2011–present)
UFC on Fox (2011–present),
+ Eredivisie dus, daar zal je dan wel de keuze uit kunnen maken.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_115337967
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 14:25 schreef Pugg het volgende:

[..]

Duits op Duitsland.

Is het nooit genoeg?

Dat zijn samenvattingen... We hebben het hier over volledige live wedstrijden waar je nu dus ook voor moet betalen, namelijk via Sport1.
pi_115339079
quote:

[..]

Duits op Duitsland.

Is het nooit genoeg?

Ik heb alleen Eredivisie Live, en op de BBC kan ik alleen MotD zien, Duitse zenders ontvang ik niet.

De mensen die het niet kunnen veroorloven, da's klote. Maar niet mijn probleem. :P
-nee-
pi_115339566
quote:

[..]

Duits op Duitsland.

Is het nooit genoeg?

Die hebben pech gehad.
Get it and Bet it
pi_115339671
quote:
14s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 14:45 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

[..]

+ Eredivisie dus, daar zal je dan wel de keuze uit kunnen maken.
Denk dat het grootste deel gewoon nationaal (USA dus) is en dat wil niet zeggen dat ze dan ook direct de rechten voor Nederland hebben.
Premier League zit al bij Sport 1.
Get it and Bet it
pi_115343083
  donderdag 9 augustus 2012 @ 17:42:10 #266
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_115343926
quote:
Die Belgen hebben nog steeds niet door dat we niet op die kutbeneliga zitten te wachten. :')
  Forum Admin donderdag 9 augustus 2012 @ 17:43:05 #267
35723 crew  GGMM
pi_115343954
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:42 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Die Belgen hebben nog steeds niet door dat we niet op die kutbeneliga zitten te wachten. :')
Spreek namens jezelf.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 17:45:45 #268
311468 Van_Poppel
pi_115344036
quote:
14s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:43 schreef GGMM het volgende:

[..]

Spreek namens jezelf.
Een beneliga gaat mooie clubs als Groningen, NAC en NEC de kop kosten. Bovendien zullen inkomsten uit Europees voetbal dalen. Dit alleen om de zakken van de Belgen te vullen. Dat moeten we niet willen.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 17:49:17 #269
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_115344157
quote:
14s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:43 schreef GGMM het volgende:

[..]

Spreek namens jezelf.
Beneliga is gewoon kut, vooral omdat je dan ook met 2 landen met verschillende regels zit.
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
  donderdag 9 augustus 2012 @ 17:51:18 #270
311468 Van_Poppel
pi_115344233
quote:
16s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:49 schreef nubreektmijnklomp het volgende:

[..]

Beneliga is gewoon kut, vooral omdat je dan ook met 2 landen met verschillende regels zit.
Inderdaad...de Belgen mogen massaal goedkope Afrikanen importeren, terwijl wij daar de hoofdprijs voor moeten betalen.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 17:54:14 #271
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_115344328
Zou het echt fantastisch vinden als er een BeneLiga komt. Eindelijk af van die flutpotjes tegen VVV, RKC, Sparta, Zwolle etc. En daarvoor in de plaats een paar lekkere toppers.

Go Rupert _O_
  Forum Admin donderdag 9 augustus 2012 @ 17:57:17 #272
35723 crew  GGMM
pi_115344394
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:54 schreef TweeGrolsch het volgende:
Zou het echt fantastisch vinden als er een BeneLiga komt. Eindelijk af van die flutpotjes tegen VVV, RKC, Sparta, Zwolle etc. En daarvoor in de plaats een paar lekkere toppers.

Go Rupert _O_
Dat dus. Geloof ook niet dat als je een divisie met 20 clubs maakt dat het ten koste gaat van veel boeiende clubs tbh.

En ik hoor aan alle kanten dat het juist veel meer geld op zou leveren.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 17:58:46 #273
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_115344437
quote:
14s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:57 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dat dus. Geloof ook niet dat als je een divisie met 20 clubs maakt dat het ten koste gaat van veel boeiende clubs tbh.

En ik hoor aan alle kanten dat het juist veel meer geld op zou leveren.
Ook al zou het geen extra geld opleveren.

Als kijker wil ik graag die potjes tegen Standaard, Gent, Anderlecht, Brugge etc.
pi_115344445
quote:

Go Rupert _O_
Ja of potjes tegen Waasland Beveren, Bergen, Lierse SK, KV Kortrijk en OH Leuven. :')

Maar goed, wie betaalt bepaalt, dus op termijn zal het wel van een BeNeliga komen. Een extra uitbreiding met Anderlecht, Club Brugge, Standard Luik, AA Gent en Racing Genk lijkt me wel leuk indien dat ten koste gaat van enkele laagvliegers hier als Willem II en VVV-Venlo bijvoorbeeld, maar ik heb echt geen enkele binding of gevoelens bij clubs van het kaliber Waasland Beveren en KV Kortrijk om maar een paar Jupiler-proleague clubs te noemen.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 18:00:30 #275
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_115344478
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:59 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja of potjes tegen Waasland Beveren, Bergen, Lierse SK, KV Kortrijk en OH Leuven. :')

Maar goed, wie betaalt bepaalt, dus op termijn zal het wel van een BeNeliga komen. Een extra uitbreiding met Anderlecht, Club Brugge, Standard Luik, AA Gent en Racing Genk lijkt me wel leuk indien dat ten koste gaat van enkele laagvliegers hier als Willem II en VVV-Venlo bijvoorbeeld, maar ik heb echt geen enkele binding of gevoelens bij clubs van het kaliber Waasland Beveren en KV Kortrijk om maar een paar Jupiler-proleague clubs te noemen.
Het zullen dan ook de top 10 van nederland en de top 10 van belgie worden. Niet de top 10 van nederland en de laagste 10 van belgie...
pi_115344537
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:51 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Inderdaad...de Belgen mogen massaal goedkope Afrikanen importeren, terwijl wij daar de hoofdprijs voor moeten betalen.
Dit zou je gelijk kunnen trekken.

Groter probleem zou het gerommel met uefa coėfficiėnten worden. Maar daar valt ook wel uit te komen.

Qua onderlinge afstand valt het ook wel mee. Veel verder dan Heerenveen-Roda JC zal het niet worden (voor de meeste clubs )

Voordelen zijn een zwaardere competitie en meer geld. Voor de grote clubs lijkt me dit noodzakelijk om aan te sluiten bij de europese top.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 18:03:04 #277
334746 The_Groove
pi_115344542
quote:

Go Rupert _O_
Precies dit.
Beneliga wordt ook voor veel meer spelers aantrekkelijk en financieel wordt er ook veel meer mogelijk.

Het argument afstand wat ik vaak lees is bullshit. Newcastle speelt ook tegen Swansea en dat is van Amsterdam naar Dortmund ofzo
  donderdag 9 augustus 2012 @ 18:03:28 #278
311468 Van_Poppel
pi_115344550
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 18:00 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Het zullen dan ook de top 10 van nederland en de top 10 van belgie worden. Niet de top 10 van nederland en de laagste 10 van belgie...
In de top 10 van Belgiė staan ploegjes als Lokeren, Cercle Brugge, Zulte Waregem en Kortijk. Niemand zit daar op te wachten!
  donderdag 9 augustus 2012 @ 18:07:04 #279
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_115344624
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 18:03 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

In de top 10 van Belgiė staan ploegjes als Lokeren, Cercle Brugge, Zulte Waregem en Kortijk. Niemand zit daar op te wachten!
Ik zit nu ook al niet te wachten op RKC, NEC, RODA, Vitesse
  donderdag 9 augustus 2012 @ 18:08:14 #280
334746 The_Groove
pi_115344653
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:59 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Anderlecht, RC Genk, AA Gent, Standard, Club Brugge, Cercle Brugge, Kortrijk en dan Ajax, Feijenoord, PSV, AZ, Twente, Heerenveen, Groningen, Vitesse en dan Utrecht/Roda/NEC. Volgens mij een prima competitie.

Als Murdoch een Beneliga wil en zich daar echt voor inzet dan komt die er ook.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 18:08:47 #281
334746 The_Groove
pi_115344664
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 18:07 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Ik zit nu ook al niet te wachten op RKC, NEC, RODA, Vitesse
Vitesse met geld is best vermakelijk om naar te kijken hoor :P
pi_115344706
Maar ook de BeNeliga is niet levensvatbaar. Dus moeten Frankrijk en Duitsland er ook bij. En voor we het weten hebben we gewoon een NBA in Europa. Elk weekend Man Utd - FC Barcelona en Ajax - Real Madrid.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 18:11:05 #283
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_115344719
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 18:00 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Eerder de top 10 van Nederland en de top 6 van Belgie ofzo.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 9 augustus 2012 @ 18:12:00 #284
334746 The_Groove
pi_115344740
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 18:10 schreef Terreros85 het volgende:
Maar ook de BeNeliga is niet levensvatbaar. Dus moeten Frankrijk en Duitsland er ook bij. En voor we het weten hebben we gewoon een NBA in Europa. Elk weekend Man Utd - FC Barcelona en Ajax - Real Madrid.
Want?
  donderdag 9 augustus 2012 @ 18:13:47 #285
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_115344789
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 18:10 schreef Terreros85 het volgende:
Dat zou al helemaal top zijn _O_
  donderdag 9 augustus 2012 @ 18:14:01 #286
334746 The_Groove
pi_115344793
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 18:11 schreef Caland het volgende:

[..]

Eerder de top 10 van Nederland en de top 6 van Belgie ofzo.
Denk het ook, veel groter moet en zal het niet worden.

Grote vraag is - hoe regel je promotie/degradatie? Een 2e divisie is niet realistische voor kleinere clubs dus zal er een soort promotie/degradatie verdeel sleutel moeten met playoffs of een andere regeling
  donderdag 9 augustus 2012 @ 18:14:08 #287
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_115344800
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 18:13 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Dat zou al helemaal top zijn _O_
Ja, leuk als je nooit een stadion bezoekt ofzo.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_115344819
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 18:12 schreef The_Groove het volgende:

[..]

Want?
Dat veel meer geld oplevert dan al dat gerommel in de marge met Manchester United - Bolton Wanders en Real Madrid - Rayo Vallecano. Ik ben ervan overtuigd dat we over 20 jaar de Champions League in het weekend hebben en het clubvoetbal op doordeweekse avonden.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 18:15:24 #289
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_115344836
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 18:14 schreef Caland het volgende:

[..]

Ja, leuk als je nooit een stadion bezoekt ofzo.
Seizoenskaart bij PSV.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 18:15:56 #290
334746 The_Groove
pi_115344850
vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')