abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114793815
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_114793828
-knip-
Dag allemaal! Tot bij de peuters... snel of over een paar maanden!

[ Bericht 67% gewijzigd door Lamb29 op 30-07-2012 11:30:54 ]
We'll have love aplenty
You and Me
  zondag 29 juli 2012 @ 10:25:17 #3
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114794456
Wat lief! Die krullenbol zag je zeker niet aankomen? Mooi hoor!
Wlde nog even reageren op Juud in het vorige topic., omdat ik het zo herkenbaar vind. Dat je echt een paar dagen met de handen in het haar zit en dan pas aan een sprong denkt. Dat is hier ook echt het geval. Er is wel een ander kind uit gekomen. Nieuw is toneelstukjes spelen. Hij voorziet een situatie, begint er alvast naar de handelen en speelt dan maar meteen het hele scenario na. Voorbeeld: hij loopt naar een van de nachtlampjes (mag hij niet aankomen), wacht niet op ons 'nee'! en laat zich dan alvast dramatisch en zogenaamd achterovervallen op bed. Ondertussen kan hij z'n lachen niet inhouden. Resultaat: alle aandacht :P
  zondag 29 juli 2012 @ 10:31:58 #4
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114794559
Naar bed gaan is trouwens nog steeds pet. Gisteren tot 21 uur met hem in het grote bed gelegen voor hij echt in slaap viel. Vervolgens sliep hij wel, maar werd hij om 4 uur wakker, en om half 6 weer. Hij had echt onwijze honger. Ik denk dat het misschien weleens honger kan zijn ook. Hij is overdag niet zo'n beste eter. Een boterham, een fruithap, soms nog een halve of hele boterham, een soepstengel o.i.d en drie flessen melk. Misschien toch eens proberen op te voeren. Het is jammer dat hij geen kwark of yoghurt wil.
pi_114794813
Lamb, gefeliciteerd met O!!!

quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2012 09:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]

5? :D

De stand is hier nu 12. Snijtanden, hoektanden (puntjes) en 4 kiezen. Maar van 1 of 2 echt last gehad gelukkig. Verder niet zoveel te vertellen, het gaat hier gewoon zijn gangetje.

Gefeliciteerd alle jarigen
ja joh, heel bijzonder kind O-)
*poef* nu is het weg
pi_114795279
Eet hij helemaal geen groente aventura?
Zijn laatste fles extra stevig met pap o.i.d?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 29 juli 2012 @ 11:29:18 #7
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114795891
Oh, ik vergeet heel z'n avondmaaltijd! Daarbij krijgt hij uiteraard wel groente. Spinazie en wortelen zijn favoriet! Ik zat ook aan pap te denken. Tijdje geleden al wel geprobeerd, vond-ie niet lekker, maar misschien eens een andere smaak of merk proberen.
pi_114797542
Lamb, gefeliciteerd met O. Wat een heerlijk grietje is het toch ook.
pi_114797625
Billenproblemen lijkt hier beter te gaan. Direct verschonen blijft het belangrijkste, maar deden we eigenlijk altijd al. Veel smeren en duimen dat het snel er weer rustig uit ziet. Maar ze huilt iig niet meer bij verschonen en dus ook aanraken, dat vind ik al heel fijn. Ik kan er echt niet tegen als tuttie pijn heeft.
pi_114801641
Lamb van harte gefeliciteerd met O

fijn dat het beter gaat met E haar billen Danic. Zo zielig als ze er last van hebben. Ean heeft nu op vakantie 2 kiezen gekregen en ik denk i.c.m. de hitte ook diarree en toen vond ze verschonen niet meer leuk. Ze had geen uitslag maar ik denk wel wat pijn. Nu is de diarree over en vindt ze verschonen niet erger dan normaal.
pi_114839153
Puck heeft al meer dan een maand dunnige poep. Niet dat het er compleet uit loopt maar wel zodanig dat als je de poep niet direct opmerkt hij doorlekt.

Op het kdv zegt men tand/kies poep en er is nu net een kies door ook maar is het normaal dat het zo lang aanhoudt?
Ik wil niet voor tandjespoep bij de huisarts gaan zitten maar ik ben dat doorlekken ook wel beu :@ Ik sta dagelijks vanalles te weken.
The way you rock'n'roll
pi_114839552
hebben wij hier ook lang gehad. dat ik dacht het is toch nu wel klaar met die tanden.... Is hier vanzelf over gegaan.
  maandag 30 juli 2012 @ 11:59:30 #13
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114840464
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 11:29 schreef Aventura het volgende:
Oh, ik vergeet heel z'n avondmaaltijd! Daarbij krijgt hij uiteraard wel groente. Spinazie en wortelen zijn favoriet! Ik zat ook aan pap te denken. Tijdje geleden al wel geprobeerd, vond-ie niet lekker, maar misschien eens een andere smaak of merk proberen.
Herkenbaar wat je vertelde, hier hebben we een mupke dat grapjes maakt, waar ze zelf om moet lachen, maar wij vooral ook.

Ik geef ook wel Cornflakes tegenwoordig, nu ben ik een miep met voeding, dus ik haal een merk wat geen vitamines, suiker, ijzer etc bevat, maar gewoon zo basic mogelijk. Wie weet is dat voor jouw mannetje ook iets?

Weet niet of je er iets aan hebt om te weten wat Lientje op een dag eet, maar dit is ongeveer haar schema.

06.30 bv
07.30 pap van 180 ml halvolle melk/1 boterham +warme melk/ bakje cornflakes + beker warme melk
09.00-11.15 slapen
11.45 1 boterham met een bekertje aangelengd sap
14.00- 15.30 bv en slapen
15.45 koekje & stukje fruit & sap/thee
17.30 soepstengel
18.00 warm eten met naturel kwark
19.00 bv en naar bed (als ze het doet ;-) )

De bv moet je je niet zoveel bij voorstellen, ik gok dat dat per keer 75/100 ml is ofzo.
  maandag 30 juli 2012 @ 12:00:32 #14
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114840504
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Puck heeft al meer dan een maand dunnige poep. Niet dat het er compleet uit loopt maar wel zodanig dat als je de poep niet direct opmerkt hij doorlekt.

Op het kdv zegt men tand/kies poep en er is nu net een kies door ook maar is het normaal dat het zo lang aanhoudt?
Ik wil niet voor tandjespoep bij de huisarts gaan zitten maar ik ben dat doorlekken ook wel beu :@ Ik sta dagelijks vanalles te weken.
Ik vind dat niet gezond klinken, ik zou het in een potje stoppen en er even mee langsgaan bij de huisarts. Dan kunnen ze het even checken.
  maandag 30 juli 2012 @ 12:02:16 #15
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114840571
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 12:30 schreef danic het volgende:
Billenproblemen lijkt hier beter te gaan. Direct verschonen blijft het belangrijkste, maar deden we eigenlijk altijd al. Veel smeren en duimen dat het snel er weer rustig uit ziet. Maar ze huilt iig niet meer bij verschonen en dus ook aanraken, dat vind ik al heel fijn. Ik kan er echt niet tegen als tuttie pijn heeft.
Ja, hier ook, zodra we poep ruiken meteen verschonen, ook al zijn we in de auto, zit ze net te eten of wat dan ook.... Dat is idd wel de remedie tegen kapotte billen en idd smeren, zodra het ook wat beter is stop ik wel met smeren, ik denk dat de huid zichzelf dan kan reguleren.
  maandag 30 juli 2012 @ 12:05:32 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114840686
Ik vind een maand wel erg lang DML...
Ik ben niet zo HA-rennerig maar ik zou in dit geval wel even medisch advies vragen :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_114842010
drinkt puck veel appelsap dml?
*poef* nu is het weg
pi_114842478
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 12:38 schreef kaatjejannie het volgende:
drinkt puck veel appelsap dml?
Mwah, thuis wel eens aangelengd met water. Niet dagelijks en op kdv dagen helemaal niet.
The way you rock'n'roll
pi_114842573
Dat zal t dan ook wel niet zijn. Vervelend zeg! Sofie heeft alleen echt dunne lekpoep bij tandjes. Ik zou dan wel even langs de huisarts. Jullie gaan nog op vakantie toch?
*poef* nu is het weg
pi_114842848
Ja we gaan in september nog twee weken naar Frankrijk.
Ik zal eens een afspraak maken voor mijn vrije dagen deze week. Mits de HA niet weer op vakantie is ;)
Op vakantie dus dan kan ik er pas volgende week donderdag op zijn vroegst terecht :( De vervangende huisartsen vinden het niet spoed genoeg.

[ Bericht 34% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 30-07-2012 13:12:12 ]
The way you rock'n'roll
pi_114843073
Nu je het zegt, ik moet voor Sofie ook nog een afspraak maken. Onze huisarts is ook meer op vakantie dan dat ie werkt. Meestal kan ik wel bij een ander in de praktijk terecht voor Sofie, nu wil ik onze eigen. Het gaat om dr voetjes, en daar ben ik eerder voor bij hem geweest.

Ik heb geen idee wat Sofie heeft, ze heeft wat rode pukkeltjes, maar het lijken geen blaasjes, dus ik denk niet echt aan waterpokken. Het zouden muggenbulten kunnen zijn, ze had van de week muggen op dr kamer. Maar ze heeft ook wat verhoging, en is pieperig.
*poef* nu is het weg
pi_114844127
Zei ik gisteren nog dat we hier eigenlijk nooit last hebben van rode billen, nu is het raak hoor (is dat dan die befaamde Fok!wet??). Anne heeft de afgelopen 24 uur 15!!! diarreeluiers gehad en haar billen zijn knalrood. Ze schreeuwt het uit bij het verschonen. Zo sneu. Zelfs vannacht moest ik er drie keer uit om te verschonen...volgens mij heeft ze het nog nooit zo erg gehad.

Ze is ook pieperig en wil niet eten. Drinken gaat gelukkig nog wel.
pi_114846081
Och arm meisje :'(
Beterschap Anne :*
The way you rock'n'roll
pi_114846236
Arme Anne :*
*poef* nu is het weg
pi_114848194
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:05 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ja we gaan in september nog twee weken naar Frankrijk.
Ik zal eens een afspraak maken voor mijn vrije dagen deze week. Mits de HA niet weer op vakantie is ;)
Op vakantie dus dan kan ik er pas volgende week donderdag op zijn vroegst terecht :( De vervangende huisartsen vinden het niet spoed genoeg.
Kan het echt niet eerder? Ik vind het ook wel lang, hoor, een maand.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114848477
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kan het echt niet eerder? Ik vind het ook wel lang, hoor, een maand.
De vervanging weigert het over te nemen en de huisarts is a.s. maandag weer terug maar ja beiden net een nieuwe baan dus dan moet het wachten totdat ik donderdag vrij ben.
The way you rock'n'roll
pi_114848564
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:13 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

De vervanging weigert het over te nemen en de huisarts is a.s. maandag weer terug maar ja beiden net een nieuwe baan dus dan moet het wachten totdat ik donderdag vrij ben.
Rottig is dat! Mijn ervaring is wel dat er meer mogelijk is als je stellig bent ('ik maak me zorgen, ik wil graag dat ernaar gekeken wordt') dan als je je terughoudender opstelt ('ik weet niet of het ernstig is, maar wat vinden jullie?). Ik doe meestal het laatste, ga dan van de uitkomst zitten balen en bel dan nog eens met de eerste houding. :+
pi_114848607
Tja, ik zei ook dat ik me zorgen maakte maar ze zei dat als het al een maand zo was dat het nog wel tot volgende week kon wachten en geen spoed was }:|
The way you rock'n'roll
pi_114848982
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Tja, ik zei ook dat ik me zorgen maakte maar ze zei dat als het al een maand zo was dat het nog wel tot volgende week kon wachten en geen spoed was }:|
Misschien heeft ze ook wel gelijk. Als er geen andere symptomen zijn en hij niet uitgedroogd dreigt te raken... Maar ik vind 1,5 week wachten toch wel veel gevraagd. Ik begrijp ook niet zo goed waarom invallers dit niet over willen nemen. Het is niet alsof je het over avond- of weekeindebezoek hebt of zo.
pi_114849067
L heeft dat ook een week of zes gehad, DML. Ze had dan twee dagen diarree, poepte één of twee dagen niet en dan begon het weer opnieuw.

De ha deed er in eerste instantie ook erg laconiek over. Het was een normaal maar erg hardnekkig virusje, zei ie. Pas bij het tweede bezoek dacht ie wat verstopping te voelen en schreef ie dagelijks een half zakje of Movicol voor. Maar ik kreeg de indruk dat ie dat vooral deed om mij gerust te stellen.

Die Movicol heb ik uiteindelijk drie keer gegeven en toen heb ik het op zn beloop gelaten. Ze bleek nl sowieso al aan de beterende hand.

Sterkte! Ik zou me er zélf, mits ie zich verder goed voelt, niet zo druk om maken, maar da's aan jou, natuurlijk. :)
pi_114849965
Hij voelt zich prima, enkel wat koorts toen de kies echt doorbrak. Hij eet en drinkt ook goed.

Het is geen echte diarree en hij poept wel dagelijks. Soms meerdere keren. Maar ons neefje van twee poept echt mooie drollen zag ik laatst in het badje buiten :+
Maar bij Puck is het dus smurrie en vaak dunnig.

Maar goed, ik lees dat het vaker voor komt in ieder geval dus hij is niet compleet abnormaal :+
Ik maak me ook niet direct zorgen maar vind het irritant dat als je er dan toch even naar wilt laten kijken dat je weer 1,5 week verder bent.
The way you rock'n'roll
pi_114850028
Bij Sofie is het ook meer smurrie dan mooie drollen.
*poef* nu is het weg
pi_114850084
Bij Jaël werden hetpas mooie drollen toen ze zindelijk was, daarvoor altijd smurrie ;)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_114850372
hier dus ook DML de drollen beginnen nu een beetje te komen.
pi_114850401
Anne heeft normaal gesproken ook meer smurrie dan mooie drollen.
Ik ben het met je eens dat het stom is dat je anderhalve week moet wachten voordat iemand er naar kan kijken.

Wij zitten inmiddels op diarreeluier #5 vandaag. Ik snap niet waar het allemaal vandaan komt, ze eet al dagen slecht.
  maandag 30 juli 2012 @ 15:53:50 #36
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114850488
Bij de mijne is het net wat ze eet, warm eten is meestal een smurrie, de overige dingen zijn stevige bolletjes.

Mag u raden wat er in de luier van 's ochtends vroeg zit, zo rond 07.30 uur... O-)
pi_114850552
Ik vind het trouwens wel raar dat je zo lang moet wachten om de HA op vakantie is, daar heeft ie een waarnemer voor toch?! Lekker makkelijk om alles wat niet spoed geacht word door te schuiven, collegiaal ook, komt je collega terug heeft hij een overvol spreekuur..
Ik vind trouwens dat als een ouder van een kind onder de 4 belt dat je gewoon een afspraak maakt, wat de klacht ook is, een ouder belt volgens mij alleen als die zich zorgen maakt.
  maandag 30 juli 2012 @ 15:55:40 #38
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114850575
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:51 schreef Fannetje het volgende:
Anne heeft normaal gesproken ook meer smurrie dan mooie drollen.
Ik ben het met je eens dat het stom is dat je anderhalve week moet wachten voordat iemand er naar kan kijken.

Wij zitten inmiddels op diarreeluier #5 vandaag. Ik snap niet waar het allemaal vandaan komt, ze eet al dagen slecht.
Drinkt ze wel genoeg, dat klinkt echt als een akelig virus. Kleine kindjes kunnen snel uitdrogen he, probeer genoeg vocht en ook wat zout en suiker erin te krijgen.
  maandag 30 juli 2012 @ 15:56:48 #39
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114850629
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:55 schreef MamaPurk het volgende:
Ik vind het trouwens wel raar dat je zo lang moet wachten om de HA op vakantie is, daar heeft ie een waarnemer voor toch?! Lekker makkelijk om alles wat niet spoed geacht word door te schuiven, collegiaal ook, komt je collega terug heeft hij een overvol spreekuur..
Ik vind trouwens dat als een ouder van een kind onder de 4 belt dat je gewoon een afspraak maakt, wat de klacht ook is, een ouder belt volgens mij alleen als die zich zorgen maakt.
Nou, ik heb hier ook wel eens gelezen over ouders die, bij iedere scheet die dwars zit, bij een huisarts zitten. :X :+
pi_114850835
quote:
6s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:56 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Nou, ik heb hier ook wel eens gelezen over ouders die, bij iedere scheet die dwars zit, bij een huisarts zitten. :X :+
Die zitten er altijd tussen, maar ik vind gewoon dat je ieder telefoontje serieus moet nemen. Ik denk dat de gemiddelde ouder niet voor niets belt. Tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen.
pi_114851094
ben het met mamapurk eens. hier kunnen we altijd terecht met yaro zelfs zonder afspraak. toen yaro laatst echt lelijk gevallen was en ik er telefonisch niet door kwam ben ik langsgelopen (aan de overkant zitten ze) en binnen 5 min werd ik geholpen.

Arm meisje fannetje. Idd goed laten drinken, hopelijk is het virus snel weg.
pi_114851096
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:55 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Drinkt ze wel genoeg, dat klinkt echt als een akelig virus. Kleine kindjes kunnen snel uitdrogen he, probeer genoeg vocht en ook wat zout en suiker erin te krijgen.
Ik doe mijn best, maar ze drinkt altijd weinig dus makkelijk is het niet. Ze wilde vanmiddag een fles melk dus heb ik die maar gegeven. Dat dronk ze gelukkig wel.
Verder heeft ze vandaag een derde bordje pap op, drie hapjes brood en een soepstengel. En qua drinken een paar slokjes sap en een flesje yoghurtdrank.

Uitgedroogd is ze iig niet, ze huilde zojuist nog met dikke tranen.
pi_114851191
en anders waterijsje of komkommer zit ook een hoop vocht in of sabbelen op een nat washandje.
pi_114851739
ijs en komkommer wil ze niet en een washandje is om je mee te wassen, daar trapt ze niet meer in ;)
pi_114855651
Kiwi bevat ook nog wel veel vocht en is hier altijd een succesnummer.

Neefje is 5 maanden ouder en ik dacht dat het niet zoveel uit zou maken maar qua stevigheid van de poep doen die paar maanden er dus wel toe lees ik :+
Fijn dat dit dus geen reden tot zorg is.

Ik ben sowieso niet tevreden over de huisarts maar ja om over te kunnen stappen is het dossier nodig dus dat gaat nu ook niet direct :P
Dichtstbijzijnde andere zou wel het centrum zijn waar ze hem nu dus weigerden te zien :')
The way you rock'n'roll
  maandag 30 juli 2012 @ 17:44:39 #46
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114855962
Ik was nog nooit met knul naar de huisarts geweest en nog nooit gebeld. Maar twee weken geleden stond ik toch met ventje aan de balie. Ik wilde graag dat er naar hem gekeken werd want hij had puntbloedingen. Ik weet dat dit in bepaalde gevallen gewoon echt geen goed teken is. De assistent en ook de huisarts namen me meteen serieus. Ik denk een combinatie van mijn uitleg, manier van formuleren, mijn houding, en het feit dat ik er zelden tot nooit kom. Het bleek overigens niets ernstigs, maar had het wel kunnen zijn.
pi_114858752
Melk uit een flesje wordt hier 9 van de 10 keer geweigerd. Water en sap wil meneer nog wel, melk alleen uit een glas. Dus de fles voor het slapen gaan is hier al uit het systeem, niet heel gezellig maar goed. Is het aankleden bij jullie ook zo'n drama, Aventura?
  maandag 30 juli 2012 @ 20:16:50 #48
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114862974
Hier helpt een flesje koude of warme melk (naar gelang de temp buiten) wel tegen een brulbui bij het naar bed gaan. Mijn borstkind krijgt gewone melk uit een fles, warm of koud. Sap/water/thee gaat in een tuitbeker. Uit een gewone beker kan ze ook drinken, maar daar begin ik nog niet dagelijks aan.
pi_114863153
@fannetje ORS al geprobeerd?
  maandag 30 juli 2012 @ 20:42:35 #50
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114864565
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:59 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Herkenbaar wat je vertelde, hier hebben we een mupke dat grapjes maakt, waar ze zelf om moet lachen, maar wij vooral ook.

Ik geef ook wel Cornflakes tegenwoordig, nu ben ik een miep met voeding, dus ik haal een merk wat geen vitamines, suiker, ijzer etc bevat, maar gewoon zo basic mogelijk. Wie weet is dat voor jouw mannetje ook iets?

Weet niet of je er iets aan hebt om te weten wat Lientje op een dag eet, maar dit is ongeveer haar schema.

06.30 bv
07.30 pap van 180 ml halvolle melk/1 boterham +warme melk/ bakje cornflakes + beker warme melk
09.00-11.15 slapen
11.45 1 boterham met een bekertje aangelengd sap
14.00- 15.30 bv en slapen
15.45 koekje & stukje fruit & sap/thee
17.30 soepstengel
18.00 warm eten met naturel kwark
19.00 bv en naar bed (als ze het doet ;-) )

De bv moet je je niet zoveel bij voorstellen, ik gok dat dat per keer 75/100 ml is ofzo.
Dat wijkt niet eens zoveel af qua hoeveelheden. Het is qua voeding bij de knul ook volhouden. Heb wel vaker gemerkt dat het in het begin gekke bekken trekken is, maar dat-ie het uiteindelijk toch wel eet. Hij heeft al sinds het allerprilste begin moeite met nieuwe smaken. Heeft-ie niet van ons, haha!
Ben wel blij dat hij zo voorzichtig is. Hoorde van mijn zus dat de baby van haar vriendin (9 maanden oud) al cornetto's krijgt, en patat. Daar moet onze knul vast niet aan denken. Niet dat we het hem zouden aanbieden natuurlijk :P
  maandag 30 juli 2012 @ 20:47:21 #51
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114864928
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:48 schreef Cyntiaa het volgende:
Melk uit een flesje wordt hier 9 van de 10 keer geweigerd. Water en sap wil meneer nog wel, melk alleen uit een glas. Dus de fles voor het slapen gaan is hier al uit het systeem, niet heel gezellig maar goed. Is het aankleden bij jullie ook zo'n drama, Aventura?
Drinkt Cas al uit een glas? Dat is rap volgens mij. Wij bieden spelenderwijs dagelijks wat water aan in een beker. Hij neemt keurig slokjes, maar wij moeten de beker wel schuin houden. Zelf vasthouden gaat echt nog niet. Oefenen gaat trouwens uitstekend met dit mooie weer: een beetje water op de tuintegels is geen ramp. Aan- en uitkleden is een drama. Dan heb je 'n beentje in de broek en begin je aan het andere pijpje, trekt-ie het eerste been er weer uit :') Soms laten we hem op een thuisdag lekker in pyjama tot de lunch. Dan maar even niet :P
  maandag 30 juli 2012 @ 20:54:20 #52
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114865423
Oh, maar het naar bed brengen gaat beter nu. We zijn iets resoluter wb inhet bedje laten. Zolang hij niet overstuur is, is hij best in staat te snappen dat hij moet gaan slapen. We gaan nu eerst rustig met hem naar boven, schone luier, rustig tegen hem praten, dan een massage (hij heeft last van eczeemplekjes, we vetten hem in en masseren hem dan meteen, wordt-ie ook rustig van), en dan is het in bed zetten en zingen. We blijven er dan nog een tijdje bij, tot hij iets rustiger wordt. Als we dan weggaan huilt hij nog wel, maar we zorgen ervoor dat hij ons dan nog hoort rommelen en praten. Dit keer duurde het 'maar' 3 minuten voor-ie in slaap viel. Hoera, ik heb een avond voor mezelf! :P
  maandag 30 juli 2012 @ 21:49:47 #53
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114869416
@Aventura
Ik moet daar wel om lachen hoor, wij doen hetzelfde ongeveer. :)
Omkleden, beetje kietelen en gek doen, dan de borst, daarna boekje lezen, dan wil ze heel graag nog even knuffelen momenteel en dan neem ik de dag door met haar, wat we hebben gedaan. Daarna in haar bedje, spenen, popje erbij, muziekolifant aan. Dan zwaaien en resoluut afscheid nemen, ik zeg ook gewoon dat ze geen verdriet hoeft te hebben als ze begint te huilen, maar dat ze lekker mag gaan liggen en slapen. Bij gewoon wat huilen haal ik haar er ook niet meer uit, vaak is het dan na 5/10 minuten stil. Er zitten dan ook pauzes tussen het huilen.

Het werkt sinds twee dagen weer beter, soms niet, dan huilt ze zich overstuur, tot kokhalzen aan toe. Vooral 's avonds wel en dan geef ik een flesje melk, nog even zitten/knuffelen en dan weer in bed, dan gaat ze na 5 minuten huilen/mopperen alsnog slapen.

Aankleden is hier ook een ramp, al een hele tijd, ik geef haar vaak wat in haar handen of ik kietel haar, blaas in haar gezicht, dat werkt prima. Soms kan ik er minder goed tegen, maar ik kies er vaak voor om het leuk te houden, het is iets wat moet en ook iedere dag en de strijd aan gaan erover heb ik niet zo'n zin in.

Patat en cornetto! Bizar he, wat mensen hun kind geven.
Ik ben niet zo rigide dat ze nooit iets krijgt, maar ze krijgt bij ons thuis wel heel gezond te eten en veelal biologisch.
Maar als wij nu een keer frietjes eten, dan mag ze er best twee, die snoet is werelds. Eten we onderweg een stukje appeltaart dan krijgt zij ook een hapje.
Maar heel veel dingen mag ze niet, ze krijgt een leeg hoorntje als wij een softijsje halen en dan twee likjes van ons mee, daar is ze dan ontzettend gelukkig mee en ze taalt nog niet naar meer omdat ze het zo gewend is.
pi_114869631
Juud, wij doen het ook zo hoor. Zodra ze gepoept heeft verschonen en niet wachten tot .......we er zijn/ze haar eten op heeft/enz.

Fannetje, ik wilde ook al ORS aankaarten. Daarbij, melk wil ze, dus lekker geven zou ik zeggen. Dát ze drinkt is belangrijker dan wát ze drinkt lijkt me (niet met bijdehante opmerkingen komen nu allemaal :P ).
Maar ze klinkt wel heel sneu. Heeft ze veel koorts?

En DML, Eva is misschien nog wat jong voor jouw richtlijnen, maar hier ook altijd smurrie hoor, en dat gemiddeld 3 tot 5x per dag :')

Oh en over het eten. Ik laat Eva heel vaak wat proeven, maar binnen de perken. Ze mag best een likje softijs, maar ik vraag voor haar idd een leeg hoorntje. Ze knaagt wel eens aan een kaasstengel, maar vindt het niet zo boeiend. Eva maak je vooral blij met een boterham met appelstroop, een appel, een doosje rozijntjes of een krentenbol. Lekker gezond dus verder. De rozijntjes zijn de enige snoepjes die ze krijgt. Verder koekjes á lá rijstewafeltjes, soepstengeltjes, ontbijtkoek en nijntjekoekjes of zulks.
Ze eet heel behoorlijk tegenwoordig, dus daar ben ik blij om.
pi_114869997
Oh en ik wil nog even trots doen:
Afgelopen weekend hebben we de eerste verjaardag van mijn neefje gevierd. We moesten daarvoor naar Zeeland, dus best een stuk rijden. Lekker in de auto rond slaaptijd, dan slaapt ze de hele rit, zo'n anderhalf uur. Is nog kort voor Eva die eigenlijk altijd wel 2 á 3 (eerder 3) uur slaapt. Maar ze trekt dat goed. Nu werd ze na 45 minuten al wakker en was poepsacherijnig. Uiteindelijk gestopt bij de Neeltje Jans en lekker uitgewaaid en weer tot zichzelf gekomen. Heeft ze daarna met lodderige ogen in de auto onder al d'r knuffels de rest van de rit uitgezeten. Na een boterham trok ze helemaal bij.
Bij mijn neefje liepen 9 kinderen van 10 maanden tot 3,5 jaar, lekker druk dus. Eva was helemaal in d'r element en ik heb me amper met d'r bezig hoeven houden, ze heeft het zó goed gedaan!

Ze heeft zelf het drinkprobleem van mijn neefje opgelost!
Die drinkt al tijden moeilijk en daardoor weinig, totdat Eva zaterdag haar Hema rietjesbeker bij hem liet slingeren, hij hem pakte en zo die hele beker leegdronk :o
Probleem opgelost, hij heeft nu een rietjesbeker van de Hema :D
Echt ik heb zo genoten dat weekend O+ Mijn meisje.
Ik ga ff foto's zoeken zo, ff laten zien O+
pi_114871735

Tijdens de tussenstop bij Neeltje Jans. Krullen O+

Lodderige oogjes.
pi_114871956
Och Danic, wat een heel meisje al O+
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_114872573
Och Eva O+

Hadden wij gister ook terug vanuit Zwitserland. Hij gaf niet toe aan zijn slaap.

Maar bij een stop achter het stuur leefde hij helemaal op
The way you rock'n'roll
pi_114872647
Ja, het is echt ineens zo'n dreumes O+ Ik geniet me suf, weet je dat. Helemaal hoteldebotel.
Gisteren op de weg terug, was het heel stil achterin, zat ze heel lief met haar speenkoord te spelen. Toen zat ik ineens met waterige ogen, dat mooie kindje was dus gewoon van mij O+
pi_114872696
Aaah Puck. Maar je ziet zijn vermoeidheid er doorheen hè!
En ze hebben hetzelfde kapsel :P
pi_114873403
puck O+ en eva O+

Sofie slaapt echt amper meer in de auto.
*poef* nu is het weg
  maandag 30 juli 2012 @ 23:11:40 #62
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114874699
Wij rijden altijd in anderhalf uur naar de opa en oma van Lientje, in het begin sliep ze de hele weg, nu vaak pas na een half uur/ drie kwartier valt ze in slaap.
We hebben verhaaltjes van Nijntje onderweg aan, daar is ze gek op en dat is vrij rustgevend, dat helpt dan wel om haar in rustige modus te krijgen.
Het is jammer dat ze maar kort slaapt dan, want ze wil daar ook niet echt in bedje, dus het is fijn als ze dan op de heen weg een flinke dut doet.

Ik geniet me ook suf van mijn dreumes, het is zo leuk zo'n mensje dat leert lopen, praten, waar je mee op pad kan, zwemmen, wandelen, fietsen, alles is leuk.
En je kan dr zoveel leren, zoveel vertellen, voordoen, uitleggen....en ze zuigt het als een spons op en probeert zoveel dingen na te doen.

Ze is overigens vooral bezig met stappen, kleertjes om haar nek draperen als shawl en dingen verplaatsen (stoelen, box van hun plek duwen) loopkar verplaatsen, speelgoed verplaatsen.
Als ik haar een wasmand met wasgoed geef, dan plukt ze hem stuk voor stuk leeg. Vervolgens gaat ze de stapel die ernaast ligt ook weer stuk voor stuk verplaatsen....en zo door. O+ :D
  maandag 30 juli 2012 @ 23:49:45 #63
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_114876892
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:26 schreef danic het volgende:
[ afbeelding ]
Tijdens de tussenstop bij Neeltje Jans. Krullen O+

[ afbeelding ]
Lodderige oogjes.
Is dat een kika-beer? Die heeft Larissa ook namelijk :D
Verder O+ Ook die foto's van DML O+
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_114883784
Dat weet ik even niet. Ze heeft 3 beren, een witte een grijze en deze bruine. Er zijn erbij van Kika, dus zou goed kunnen dat deze er ook van is.
Het zal weer eens niet zo zijn dat ze hetzelfde hebben haha ;)
pi_114884038
puck en eva <3

en al die trotse verhalen!!! Zo herkenbaar.
Praat wel niet zo veel meer mee Yaro is al een echte peuter oke op papier nog twee weken maar in de praktijk gedraagd hij zich al zo :D
pi_114884133
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 23:49 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Is dat een kika-beer? Die heeft Larissa ook namelijk :D
Verder O+ Ook die foto's van DML O+
Ja dat is een kika beer O+
Zoë heeft hem ook :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_114884200
Hier hebben we ook wel een Kikabeer, maar Bartje trok de plukken vacht eruit toen hij nog geen 3 maanden was... Dus die hebben we er toen gelijk uitgehaald..

Wij hebben zo'n kiddyboo 360 graden beker, en daar drink hij nu goed uit, maar hij heeft soms dagen dat hij overdag weinig drinkt, en het dan 's nachts inhaalt. Dan staat er wel een fles op zijn kamer, zodat we die niet nog midden in de nacht hoeven te pakken..

pi_114884446
Puck en Eva <3 Knapperds!

Ik heb vanmorgen toch maar even de huisarts gebeld na vannacht weer drie keer een diarreeluier te hebben verschoond.
Ze wilde toch dat we even langs kwamen, dus heb ik een afspraak om 11.40 uur. Ben benieuwd of we nog iets anders kunnen doen.
pi_114884487
Beterschap voor je mupje Fannetje :*

Merken jullie aan je kinderen dat ze poepen dat je zegt ook onderweg altijd direct te verschonen? Ik heb niet zo'n speurneus dat ik dat direct ruik en hij geeft ook geen kik dus dat wordt wel eens gemist.
Nu het zo warm was zat hij zonder broek in de auto en kon ik makkelijk af en toe loeren.
The way you rock'n'roll
  dinsdag 31 juli 2012 @ 08:52:03 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114884521
Ik ruik het, soms is het een scheet, maar als de lucht een paar minuten blijft hangen is het geen scheet :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_114884550
Dan is Puck's geur bescheiden schijnbaar :D
The way you rock'n'roll
pi_114884591
Anne geeft het heel goed zelf aan, heel handig. En daarvoor rook ik het meestal wel inderdaad.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 09:08:46 #73
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_114884788
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 06:45 schreef danic het volgende:
Dat weet ik even niet. Ze heeft 3 beren, een witte een grijze en deze bruine. Er zijn erbij van Kika, dus zou goed kunnen dat deze er ook van is.
Het zal weer eens niet zo zijn dat ze hetzelfde hebben haha ;)
Deze beer:

Gisteren voor het eerst naar mijn moeder gefietst, met Larissa in het fietsstoeltje. Erg spannend, maar het ging heel goed *O*

en..
Larissa haar eerste kiesje komt door :X
Ik heb haar een ijsje gegeven tegen de pijn, arme urk ;(
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_114884819
Bij Bartje zie ik het soms aan de houding waarin hij dan even gaat zitten.. Maar de lucht is niet te missen, en die komt heel snel erna..
Vanmorgen werd hij wel heel pieperig wakker, en dat bleek toen een flinke poepluier te zijn.. Na het verschonen was hij wel weer heel blij..
pi_114884891
succes bij de huisarts straks fannetje.

hier is de geur ook niet te missen :D
Opa heeft ooit tegen Yaro gezegd "wat moet dat moet" toen hij gepoept had. Dus nu zeg Yaro dat ook :D
pi_114885091
Kortom jullie hebben stinkerds en ik niet :+
The way you rock'n'roll
pi_114885921
Eva O+ en Puck O+ (wat heeft ie leuke kleren aan DML!)

Fannetje beterschap voor je meisje!

Over poep, Sarah zegt het als ze gepoept heeft, wijst ze naar haar luier en zegt 'poep'. Duidelijker kan niet volgens mij ;)
En de beker die L'tiekje heeft heb ik hier ook staan, Sarah heeft hem 1 dag gebruikt en drinkt nu uit een gewone beker. (uit gemak soms nog wel een rietjesbeker ;))
pi_114886469
Poep is hier ook niet te missen :') Mehn wat een geur!
Cas drinkt uit zijn fles of beker die wij vasthouden, rietjes of tuitbeker snapt hij niet :? Gisteren at hij zomaar 2 broodjes tussen de middag!
pi_114886920
Bartje drinkt ook wel uit een rietje, de fles geven we niet zoveel meer. Het is dat hij met het warme weer te weinig leek te drinken dat we de fles nog weer gegeven hebben, maar als meneer geen zin heeft, dan drinkt hij daar ook niet uit..
pi_114910071
Ja dat is em idd Tankgirl.
In de auto poept Eva pas sinds korte tijd en tja, ik merk dat niet altijd helaas. Maar de meeste ritjes zijn niet heel lang, dus langer dan ong een kwartier kan het dan niet geweest zijn. Tijdens een rit naar opa en oma zoals afgelopen weekend, slaapt ze dus poept ze niet :P

Fannetje hoe was het bij de huisarts?

Cynthiaa, niet druk om maken hoor, Eva dronk tot voor kort ook nog uit haar fles. Al een tijd af en aan alternatieven aangeboden, maar ineens leek ze er klaar voor en koos ze voor de rietjesbeker. Ze geven het zelf wel aan.
pi_114946873
Vergeten hier te updaten zie ik.

Toen ik een afspraak met de huisarts had gemaakt, knapte Anne zienderogen op en zat ik dus een beetje voor Piet Snot bij de huisarts. En dat was niet de eerste keer... :')
Maar goed, de huisarts zag dus ook geen tekenen van uitdroging en geen signalen voor infecties. Moest vanzelf over gaan en als het over drie dagen nog niet over was even terugkomen.

Maar de diarree was gisteren dus al een stuk minder dun en vannacht heeft ze gewoon doorgeslapen. Vanmorgen was ze zo vrolijk dat ik haar gewoon naar het KDV heb gebracht.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 17:53:22 #82
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_114956365
Kiran gaat er altijd ff lekker voor staan of op handen en knieen.
Daarna komt ie ff bij je langs en dan weet je t meteen :)

En vorige week zonder luier in t badje op t balkon, kwam ie ff speciaal naar me toegekropne om voor mn voeten 2 drollen neer te leggen en daarna weer t badje in te gaan :+
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_115002819
Dit boefje (hier onderweg naar Frankrijk) is echt een schatje, maar na dik een week ons bed inpikken, ben ik het een beetje beu.

Vorige week dinsdagavond mocht ik em niet in bed leggen. Hij bleef maar huilen. Nou ja, we gingen op vakantie, dat had ie vast aangevoeld, het was niet rustig in huis, dus tja. Bij ons in bed genomen en na een uurtje of twee terug naar eigen bed. Hij huilde nog even en toen was het goed.
Op vakantie was het niet veel anders, al konden we em toen ook niet meer terugleggen in bed en ook niet na de nachtfles(sen). Met andere woorden, hij ligt de hele nacht in ons bed. Overdag wil hij wel in zijn eigen bed slapen, geen enkel probleem, alleen de nacht dus niet.
Afgelopen nacht waren we weer thuis en hebben we zelfs zijn eigen bedje naast ons eigen bed gezet, onder het mom van 'dan ziet hij ons, is vast genoeg'. Nou niet dus. Hij bleef krijsen, brullen, schreeuwen totdat hij bij ons in bed mocht. Dan friemelt ie wat, gaat tegen ons beide aanliggen door zijn voetjes bij de een en zijn hoofd bij de ander te leggen en slaapt in no time.

Alles goed en wel, maar ik wil mijn bed terug...Hoe? Iemand een idee?

Verder gaat het allemaal prima. Hij kletst ons de oren van de kop, er valt nog niet heel veel van te maken. Lopen doet ie prima achter een wagen, een stoel of aan je hand en soms wat stapjes los. Vandaag zijn we ook nog gestopt met de refluxmedicatie, maar mijn inschatting is dat die zo weer terug is want dat lijkt nog niet heel goed te gaan.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_115004206
Toen Puck steeds vroeger bij ons in bed belandde zijn we daar ook aan gaan werken. Zijn bed staat sowieso naast ons natuurlijk.
Het kwam toch aan op niet werkdagen iig beginnen en wel troosten maar in het eigen bed. Er is gehuild maar zijn hand door de spijlen heen vast houden hielp ook redelijk.
Maar het protest ontkom je niet aan helaas -O- maar dat was hier van korte duur gelukkig. Het was echt gewenning wat hij af moest leren even omdat ik fysiek in één bed slapen niet meer trok.
The way you rock'n'roll
  donderdag 2 augustus 2012 @ 16:51:53 #85
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115004661
@Mefke, lees maar even terug. Zowel Aventura als ook ik hadden problemen met ons minimensje.
Hier gaat het langzaam vanzelf beter (klopt af), de ene nacht dr eigen bed, de andere nacht of een deel vd nacht bij ons.

Wij zitten er inmiddels ook niet echt meer op te wachten, maar ik maak er 's nachts niet zo'n punt van, het zal vast een fase zijn. Maar ze begint uit bed te klimmen e.d. dus ik vind het gewoon niet veilig momenteel. Dat maakt dat ik in een soort waakstand slaap, blegh....

Het gaan slapen of zich was ook brullen een week lang vorige week, dat gaat nu ook beter, ze huilt bijna niet meer of 3 minuten en is dan stil.

En nog dank voor de zwemvest en broek tip, we hebben nu een Splash About vest en broekje. ;)
pi_115004773
Op protest had ik wel gerekend, maar pff, meneer was na een kwartier brullen, krijsen, schreeuwen en huilen zo overstuur dat hij bijna moest spugen van verdriet. En dat terwijl ik vanuit ons bed zijn handje vast had. Ik denk dat ik vannacht met een matras op zijn kamer leg, ga ik bij hem liggen. Kijken wat dat doet.

Teruglezen had ik nog niet gedaan, krijg je na een vakantie. En geen dank voor de tip, beide jongens hebben de hele vakantie in hun blauwe sterren broeken van Splash About gespeeld.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 16:57:05 #87
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115005057
Ja, das een goed plan, dan weet oe dat je er bent, maar ligt ie wel op zijn eigen kamer en in zijn eigen bed.

Lampje aanlaten nog een optie? Wie weet is ie een beetje bang.

Hier vorige week ook brulbuien tot kokhalzen aan toen, dan haalde ik haar er maar weer uit, gaf ik haar een flesje koude melk, want ze had het bloedheet en nestelde ze zich tegen me aan om in slaap te vallen.
Als er niets aan de hand is begint ze meteen te geiten als je dr oppakt, dat was nu dus niet zo, zo wou gewoon heel graag bij me zijn. Ze is ook ineens aan het knuffelen enz, dus er zal wel van alles veranderen. En het leren lopen, los staan, woordjes zeggen, eigen wil krijgen, och het is van alles samen denk ik.

Ik hoop dat het snel weer zal verbeteren. ;)
  donderdag 2 augustus 2012 @ 16:58:44 #88
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115005185
Wij hebben een roze met sterren en een blauw met limegroen vestje.
Was de vakantie leuk verder, ging het autorijden goed en hebben ze zich vermaakt op vakantie?
pi_115005238
Als er niet gewoon geslapen wordt bij het tussenin leggen gaat hij terug en accepteert dat dan meestal ook zonder morren en slaapt dan in zijn eigen bed wel.
The way you rock'n'roll
pi_115005865
De vakantie was voor de kinderen perfect. Geef ze mooi weer en een zwembad en die zijn tevreden. Voor ons was het aanpoten door het slechte slapen (het bed was al niet groot, met Tienus erbij echt te klein en te warm) en een sluimerende voorhoofdsholteontsteking bij mijn man. Halverwege kwamen onze buren van thuis met hun kinderen ook op de camping, dat maakte het voor onszelf wat beter.
Het autorijden ging eigenlijk prima. Zelfs gisteren toen we maar weinig gestopt zijn omdat oudste ziek was. Wel heeft hij een keer of tig de babytv promo cd gezien.
Eenmaal op de camping vond het het vooral erg leuk om op een stoel te klimmen en dan over de reling te kijken. En het zwemmen dus, hij kan alleen drijven in het diepe. En in het peuterbad konden we em mooi alleen laten scharrelen, bandjes om en gaan. Moet je er natuurlijk wel bij blijven, maar ik durfde em gerust een meter of drie van mij af alleen te laten spelen.

pi_115006432
Wat vervelend dat hij niet in zijn egen bed wil slapen Mefke, maar de meeste tips zijn denk ik al gegeven.
Wat wij momenteel doen als Sarah krijsend wakker wordt is haar uit bed halen even bij ons nemen, we bieden haar water aan en dentinox (oorzaal van het wakker worden is dus duidelijk ;)) En daarna vraag ik haar of ze weer gaat slapen in haar eigen bed soms zegt ze ja en soms gaat ze me knuffelen dat betekent nog niet, na het knuffelen vraag ik het nog een keer en meestal zegt ze dan ja en wijst ze een van ons aan en die moet haar dan brengen en dan gaat ze zonder protest weer slapen. Is wel eens anders geweest maar ik ben zo blij dat het nu zo ontspannen gaat allemaal.

En jaja het lijkt er dus op dat tandje nummer 5 half is doorgebroken *O*
  donderdag 2 augustus 2012 @ 17:30:30 #92
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115006758
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 16:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Als er niet gewoon geslapen wordt bij het tussenin leggen gaat hij terug en accepteert dat dan meestal ook zonder morren en slaapt dan in zijn eigen bed wel.
Ja, dat is hier ook zo, als ze blijft geiten gaat ze na een waarschuwing terug naar dr eigen bed, waar ze dan idd ook gaat slapen zonder morren.
pi_115009591
Fijn te lezen dat ik in ieder geval niet de enige moeder ben met een kindje die een sterke eigen wil heeft. Het inslapen gaat hier ook tezamen met brullen en niet willen maar even troosten, slokje water/melk en dan weer het bed in. Duurt even maar dan slaapt hij wel :) En hier ook last van doorkomende tandjes, net als bij de dame van MamaPurk :Y) Cas accepteert wel weer een klein avondflesje, gelukkig!
pi_115016935
Hier zit onze vakantie er bijna op. Ean heeft het heel goed gedaan alleen het slapen ging wat moeizamer. En nadat ze op de trampoline was geweest moest zit dit ook 's nachts in haar eigen bed uitproberen. En als bedankje voor de vakantie kotste ze vandaag de auto onder. En ook hier de. Dame met een echte eigen wil. En lopen ho maar maar er wel vandoor gaan op haar knieën om steentjes te gaan eten. En een drama ervan maken als dat van ons niet mag/ze uit het zwembad moet alleen het woordje nee is al reden om zich vol overgave op de grond te storten.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 21:19:57 #95
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115017467
Oh mefke, héél herkenbaar! Hier was het een fááase. Ventje laat zich inmiddels alweer een paar dagen probleemloos in bed leggen. Er is niet zoveel aan te doen, behalve het bedritueel zoveel mogelijk aanhouden, rustig praten, troosten. Even laten huilen mits niet volledig overstuur, en anders toch maar uit bed en in het grote bed (die van ons brulde soms zo hard dat hij inderdaad kokhalsde, dat vind ik te ver gaan). Het ging vanzelf weer over. Ik vrees dat het er gewoon bijhoort. Ik weet helaas niet wat te doen als het slaapweigeren echt weken lang aahoudt. Sterkte ermee!
pi_115020702
Het helpt ook niet dat manlief voorhoofdsholteontsteking heeft, dat oudste ziek is (iets met luchtwegen en buikgrieperig) en ik gewoonweg doodop ben. Dus er ligt nu een matras op Tienus zijn kamer klaar en daar ga ik straks maar liggen. Hopelijk niet al te lang, maar met een beetje pech voor de hele nacht.
En ik hoop dat dit inderdaad een fase is. En dat met het einde van die fase ook een einde komt aan de nachtvoedingen. Zou goed zijn voor mij, voor ons en voor ons humeur. We zitten er namelijk echt doorheen.
/einde klaagpost.
pi_115023809
Even op iets anders inhaken. Waar halen jullie die minizwemvleugels? Wij vinden er alleen die Dot praktisch van schouder tot pols omsluiten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_115024557
Vanyel: bij het zwembad. Bij ons zwembad zijn er lessen babyzwemmen en daar heb je die dingen nodig vanaf vier maanden en dus verkopen ze ze zelf. Net als de kurkjes. De bandjes zijn van Beco en deze kleintjes zijn tot 15 kilo. Onze oudste heeft gewoon 1 paar bandjes 'versleten' na dik 2 jaar.
pi_115036785
Hmm. Die van ons zwembad (waar ze ook verplicht zijn) zijn vrij groot. Hebben maar 1 maat.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 07:00:28 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115036826
Ik heb ze gewoon bij de Bart Smit/Intertoys gehaald, idd wel even goed zoeken om de juiste maat te vinden.
Het juiste seizoen wil ook wel helpen, maar dat is nu in principe.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_115037340
Geen idee vanyel ik zou zeggen speelgoedwinkel maar wij doen niet aan zwemvleugels. Vind het echt ondingen. Wij hebben een zwemvest.
pi_115037358
Daar had ik het nog niet eens geprobeerd :D
Wij hebben nu een band waar ze in zit maar dat is toch minder vrij.
pi_115037396
Ik heb ze vorige week in een zwitsers warenhuis op de speelgoed afdeling gekocht maar ons zwembad heeft een hele bak grote en kleine bij de rand staan dus dat is lekker makkelijk voor ons bent lui en zunig :+
The way you rock'n'roll
pi_115037807
tienus viel gisteren op de bank op mijn man in slaap. Zijn luier was nog droog, dus zo in bed gelegd en....geslapen! In zijn eigen bed, zijn eigen kamer en tot vier uur. Zo, is me dat effe fijn, een nachtje slaap.

Dml, gaat het nu met drijven en de bandjes?
pi_115106475
Ik moet een beetje lachen nu, Eva ligt sinds 19.15 op bed, maar slaapt nog niet.
Niks verwonderlijks verder.
Maar er komt me een gezucht en gesteun uit die kamer alsof het een volwassene is met een zware dag. Ze kan haar draai niet helemaal vinden geloof ik :D
pi_115106554
ah die Eva het is ook zo vermoeiend om dreumes te zijn.
Ean is heel erg moe maar slapen ho maar ik hoor een hoop geklets uit d'r kamer komen.
pi_115106779
Nou, Eva is even niet zo blij met haar situatie hoor :P Meestal is het ook kletsen wat ze doet en dan is het ineens stil. Maar nu is het zuchten en steunen, soms jammeren en een traan.
Ach, ze is doodmoe dus ze zal zo wel in slaap vallen, ik zit vlakbij dus als er iets is ben ik er zo.

Vanmorgen wel echt weekend hoor, 09.00 was ze pas wakker :o Meestal is het rond 07.30.
Helaas was ik er om 07.45 al uit omdat ik een geluidje van d'r hoorde en alvast gedoucht wilde hebben. Zat ik daar met mijn goede gedrag te 'wachten' tot ze wakker werd -O- Ik had gewoon nog kunnen slapen.
Morgen doen we het anders :P
pi_115106879
Dat ken ik. Dan denk ik ik ga vast douchen want ze wordt zo wakker. En mooi dat ze dan uitslaapt en als ik denk ik blijf nog even liggen is ze vroeg wakker. Nu was ze morgen redelijk vroeg wakker 07:30 na de lange reisdag van gisteren en vanmiddag was ze zo moe. Ze kon alleen nog maar huilen en wild om zich slaan toen ik d'r aan het verschonen was.
pi_115106935
Ach gos, dus ze is lekker d'r bedje ingegaan?
Hoeveel slaapt Ean nog op een dag?
pi_115107178
Overdag 1x van 13:00 tot 16:00 ongeveer. En dan 's avonds rond 19:00 gaat ze weer naar bed.
Als ze naar de gastouder gaat legt die haar 's morgens nog 30min a 45min in bed omdat ze dan vroeg op is (06:45 uiterlijk) maar echt slapen doet ze dan niet meer rusten omdat die dagen best intensief voor d'r zijn.

En hoeveel slaapt Eva nog?
pi_115107394
Beetje hetzelfde wel, hoe laat ze dan weer naar bed gaat scheelt enorm. Hangt er ook vanaf hoe laat ze wakker was inderdaad. Vandaag was het 12.30.
Maar meestal tussen 11.00 en 11.30 en dan slaapt ze 2,5 á 3 uur ongeveer.

En ze is zojuist in slaap gevallen volgens mij.
pi_115107481
Ean ook volgens mij net voor het OS zwemmen
pi_115108312
Oh dat volg ik echt totaal niet.
Ik zit hier een beetje op FOK! rond te hangen. Heb echt een godsgruwelijke rotdag en ben even overal klaar mee }:|
pi_115108340
:* voor je hoop dat je je gauw beter voelt.
Wij zijn net terug van vakantie dus heb nog niks van de OS gezien.
pi_115108426
Ik ook niet. En vakantie, hou maar op! Das één van de irritatiepunten. Wij proberen ook nog weg te gaan, maar mijn vriend krijgt alleen maar afwijzingen op zijn aanvragen. We hebben nu maar laatste week januari/eerste week februari aangevraagd.
Laatste keer was een weekend met mijn ouders in maart ;(
pi_115108498
Dat is wel echt balen gaan jullie dan op wintersport? Ik kan alleen maar in de schoolvakanties op vakantie gaan. Gelukkig doet de werkgever van mijn vriend niet zo lastig met vakanties.
pi_115108626
Danic een vakantie afwijzen mag niet zomaar hè? Je werkgever moet je wel de kans geven op vakantie te kunnen.
The way you rock'n'roll
pi_115108700
Tis echt verschrikkelijk. In de schoolvakanties mag hij niet, want gezinnen met schoolgaande kinderen gaan voor. Helemaal prima natuurlijk. Is dan ook duurder, dus voor mij hoeft dat ook niet.
Juni kon al niet meer. Dus verzoek voor sept ingeleverd, was ook al vergeven. Ik nagevraagd bij mij, eerste 3 weken okt kon. Hij vraag het aan, nee eerste twee weken niet, derde week kan en heeeeeel misschien erna ook. Maar die krijg ik weer geen vrij -O-
Echt.......

We gaan nog ff kijken voor een weekje center parks in november als dat lukt.
We willen in januari naar een huisje in Duitsland en dan lekker sleeën met Eva. We gaan nooit op wintersport en kunnen dan ook niet skiën/snowboarden, maar dat hoeft voor mij ook niet.
En gelijk ook verzoek ingeleverd voor juni/juli :6
pi_115108780
Ik vind het een belachelijke gang van zaken en zou meer op mijn strepen staan als mijn werkgever zo met mij omging :(
The way you rock'n'roll
pi_115108785
wat een drama zeg. Ik hoop voor jullie dat een vakantie volgend jaar in juni door kan gaan. Lekker genieten ergens van de zon.
pi_115108793
Ben ik met je eens DML, maar er staat bij hem in de CAO dat er een max is van 3 personen per ploeg die tegelijk met vakantie kunnen en als het max bereikt is kunnen we niet zoveel helaas.
Zijn collega had een tijdje terug een briefje ingeleverd voor 1 dag, omdat hij naar het oogziekenhuis moest, werd afgewezen. Dit heeft zich nog 2 x herhaalt. Daarna is de collega maar naar hoofd personeelszaken gestapt om aan te geven dat het geen vraag was, maar een mededeling dat hij die dag niet aanwezig was ivm ziekenhuisbezoek.

Echt, dat bedrijf :N
pi_115108999
Die zon heb ik hard nodig op het moment merk ik. Ik zit er toch een beetje doorheen geloof ik. Kan niks hebben, baal van alles, als er een scheet dwars zit ben ik de rest van de dag sacherijnig...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb echt zitten janken op mijn werk toen ik een appje kreeg dat hij weer een afwijzing had. Was in staat om zelf dat bedrijf te bellen. Maar tis gewoon k*t daar. Je moet er tot je ellebogen in zitten en anders bereik je niets. En daar doet mijn vriend (gelukkig!) niet aan.
Dat bedrijf is :r wat dit betreft.
pi_115109088
Is hij al een beetje aan het kijken naar ander werk Danic? dit lijkt me voor hem ook geen situatie.
pi_115109125
Ja, er loopt een procedure bij een nieuw te starten bedrijf. Daar horen we hopelijk in het voorjaar van 2013 iets van. Hij heeft een open sollicitatie gedaan, omdat meerdere functies voor hem mogelijk zouden zijn.
En toch vind ik dat ook eng, hij heeft hier een vast contract met een goed salaris en is al 13 jaar in dienst. Daar krijgt hij ws een jaarcontract.
pi_115109183
Dan ga ik duimen dat hij gauw bij een bedrijf aan de slag kan die wel goed zijn voor hun personeel qua secundaire arbeidsvoorwaarden.
pi_115109195
En normaal is het wel te regelen hoor die vakanties, maar dit jaar lijkt het maar niet te lukken. Hij bewaard ook alle afwijzingen ervan, als bewijs.
pi_115109198
Pffff ben je klaar mee dan -O-
Maar dan nog moet het evenredig verdeeld worden en moet je de kans krijgen je vakantiedagen binnen het kalenderjaar te genieten.
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat telkens dezelfde mensen gaan omdat ze de aanvraag eerder indienen.
The way you rock'n'roll
pi_115109272
Tja wij zitten beiden nu op een halfjaar- en jaarcontract. Het is niet ideaal maar als je vooruit wilt in je carrière of je hebt het zo niet naar je zin (zoals ik) dan moet je toch de gok maar nemen.
The way you rock'n'roll
pi_115109293
Nee maar wij hebben dan ook nog eisen :+
We kunnen ws wel in nov/dec vrij krijgen, maar we willen graag naar de zon en niet ver vliegen. Egypte zie ik niet zitten met Eva. Ben er 2x geweest en beide keren ziek geweest (eerste keer inclusief ziekenhuisopname :') ) Dus dan is er niet zoveel keuze meer.

DML, klopt hoor, daarom heeft hij ook wel gesolliciteerd.
pi_115109572
bij ons mogen er opok maar 3 tegelijk op vakantie, maar we gaan in december zitten met zijn allen en dan komen we er elk jaar wel uit. Soms moet er geschoven worden, of moeten er andere afspraken gemaakt worden. Zo heb ik dit jaar 3 weken, ben alleen oproepbaar het laatste weekend als het echt nodig is.

Wat Sofie nou weer heeft.. Ze heeft al ruim een week vlekjes, 2 op dr gezicht, 3 op dr arm en 3 op dr been. Het waren rode stipjes, waren vanmorgen ineens grotere plekken. Op dr been zaten er korstjes op.
Ook ivm mijn zwangerschap heeft N vanmorgen de hap gebeld. (ik was aan het werk), zij wisten het ook niet. Het konden muggenbulten zijn, ontstoken muggenbulten, waterpokken of misschien ook wel krentenbaard. Hij heeft voor Sofie een zalfje meegekregen, voor als het krentenbaard zou zijn.
Ik heb zelf toch het vermoeden dat het muggenbulten zijn, die op dr been heeft ze vanmiddag even laten zien hoe ze ze openpulkt.
Ze ligt nu dus in bed in een pyjama met lange mouwen/pijpen.
*poef* nu is het weg
pi_115109794
Wat gek KJ, wilden ze haar niet zien op de HAP?

Wij hebben ook zoiets. Twee meiden binnen het team beheren het rooster en samen met hen kunnen we kijken wat de mogelijkheden zijn. Helemaal top.
Bij mijn vriend moet er een briefje worden ingeleverd en die krijg je dan wel een keer terug (afhankelijk van de tijd ertussen, kan zijn dat we pas in april horen dat de aanvraag voor juni is goedgekeurd of niet). Overleggen is geen mogelijkheid, want "daar hebben de dames geen tijd voor" 8)7
pi_115115478
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 21:18 schreef danic het volgende:
Wat gek KJ, wilden ze haar niet zien op de HAP?

Wij hebben ook zoiets. Twee meiden binnen het team beheren het rooster en samen met hen kunnen we kijken wat de mogelijkheden zijn. Helemaal top.
Bij mijn vriend moet er een briefje worden ingeleverd en die krijg je dan wel een keer terug (afhankelijk van de tijd ertussen, kan zijn dat we pas in april horen dat de aanvraag voor juni is goedgekeurd of niet). Overleggen is geen mogelijkheid, want "daar hebben de dames geen tijd voor" 8)7
Nee, als ze het nou maandag nog heeft, dan bel ik de ha zelf wel even.
*poef* nu is het weg
pi_115116556
Ja, zou ik denk ik ook doen.

Dank trouwens meiden, merk dat het me opgelucht heeft het even van me af te typen. Nu weer ontopic!
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 23:52:20 #134
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_115118474
Vandaag even snel heen en weer gelopen met Larissa, om melk te halen bij de supermarkt. In die 10 min. heeft ze het voor elkaar gekregen om met een flink aantal mensen te flirten. Allemaal Oeeh's en aaaahs :P *trots is*

Maandag gaan we weer naar de kinderfysio, de laatste keer was een maand geleden. Ik was er van overtuigd dat ze tegen die tijd wel los zou staan, maar helaas ;(

F_R: staat jouw dame al los?

KJ: ik hoop ook muggenbulten, het kan geen allergische reactie op iets zijn? (ander wasmiddel gebruikt ofzo?)

Danic: Lastige situatie met die planning, wij zijn vorige maand voor het eerst een weekje weg geweest, gewoon op een camping in NL. Is dat geen optie? Niet in december natuurlijk 8)7
pi_115118869
Ja op zich wel hoor, maar dat wordt dan derde werk oktober, hopelijk.... Dus op lekker weer hoeven we dan ws niet te rekenen. Maar misschien dat we in november nog een weekje cp doen.

Hoe lang loopt larissa al langs de tafel? Tenminste er van uit gaand dat ze dat doet? Eva deed dit vanaf 7,5 maand. Toen ze 11 mnd was vroeg ik me af of ze het niet gewoon zou kunnen, los lopen. Dus heb ik een open plekje in de woonkamer opgezocht, haar stevig op dr voetjes gezet, los gelaten en net buiten bereik voor dr gaan zitten. Ze liep toen 3 stappen. Dit een paar keer gedaan en ineens leek ze het te snappen. Binnen een week liep ze.
Oefenen jullie ook wel eens zo?
  zondag 5 augustus 2012 @ 00:46:35 #136
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115121213
Die van ons loopt al bijna twee maanden achter karren/(kinder)stoel/de box/speelgoedkrat, door de box, stapt over van de tafel naar de bank of stapt aan een of twee hand(en). Ze kan ook los staan, bukken om iets te pakken en weer overeind komen zonder zich vast te grijpen, sinds een week of drie, en sinds een week zelf op haar hurken zitten en weer gaan staan.

Maar los lopen :N
Ze doet het gewoon niet, we kunnen haar tussen ons in zetten, zakt ze op dr knieen om naar ons toe te kruipen. Handje loslaten ook zo, zakt ze op de grond.
Enige wat een beetje werkt is als ze een tuinbroek aan heeft, dan haar vast te houden achter op haar rug, dan wil ze een poging ondernemen.

We proberen het ook niet zo heel vaak moet ik zeggen, het komt vanzelf.
Mooie schoenen heeft ze al wel sinds vandaag. O+

@Danic, wat een gezeur met de vakanties en wat naar dat je je rot voelt. :*
pi_115127987
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 23:52 schreef The_Tankgirl het volgende:
Vandaag even snel heen en weer gelopen met Larissa, om melk te halen bij de supermarkt. In die 10 min. heeft ze het voor elkaar gekregen om met een flink aantal mensen te flirten. Allemaal Oeeh's en aaaahs :P *trots is*

Maandag gaan we weer naar de kinderfysio, de laatste keer was een maand geleden. Ik was er van overtuigd dat ze tegen die tijd wel los zou staan, maar helaas ;(

F_R: staat jouw dame al los?

KJ: ik hoop ook muggenbulten, het kan geen allergische reactie op iets zijn? (ander wasmiddel gebruikt ofzo?)

Danic: Lastige situatie met die planning, wij zijn vorige maand voor het eerst een weekje weg geweest, gewoon op een camping in NL. Is dat geen optie? Niet in december natuurlijk 8)7
maar wel nee. als ze 2 is loopt ze vast wel. hoop ik
pi_115128203
Wij hebben op een gegeven moment wel een beetje geoefend, maar toen wilde Bartje ook zelf heel graag. Dan merkte dat hij wel los kon/wilde lopen, maar niet echt durfde. En als je hem dan bij zijn shirt "vasthield", dan ging hij wel.. Hij liep toen ook binnen no time los.. Ik denk dat hij al bijna 2 maanden loopt...
pi_115128225
Dot is inmiddels anderhalf en die loopt nog niet. Sterker nog, die gaat niet vrijwillig staan. Lopen aan twee handen wil ze nog wel eens doen, maar niet van harte. Gaat allemaal veel te langzaam vergeleken met kruipen.

Praten daarentegen...
pi_115128229
Wij zijn op een gegeven moment ook gaan oefenen met lopen. Een stukje uit elkaar gaan zitten en dan van de een naar de ander lopen. En daarna van een persoon naar de tafel ofzo. Na een week of twee kreeg ze toen wel door dat lopen echt makkelijker was dan kruipen.

Danic wat vervelend van die vakantie toestanden. Ik zou er ook heel erg van balen als ik niet op vakantie kon gaan...
  zondag 5 augustus 2012 @ 10:47:29 #141
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_115129510
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 00:46 schreef Juud79 het volgende:
Die van ons loopt al bijna twee maanden achter karren/(kinder)stoel/de box/speelgoedkrat, door de box, stapt over van de tafel naar de bank of stapt aan een of twee hand(en). Ze kan ook los staan, bukken om iets te pakken en weer overeind komen zonder zich vast te grijpen, sinds een week of drie, en sinds een week zelf op haar hurken zitten en weer gaan staan.

Maar los lopen :N
Ze doet het gewoon niet, we kunnen haar tussen ons in zetten, zakt ze op dr knieen om naar ons toe te kruipen. Handje loslaten ook zo, zakt ze op de grond.
Enige wat een beetje werkt is als ze een tuinbroek aan heeft, dan haar vast te houden achter op haar rug, dan wil ze een poging ondernemen.

We proberen het ook niet zo heel vaak moet ik zeggen, het komt vanzelf.
Mooie schoenen heeft ze al wel sinds vandaag. O+

@Danic, wat een gezeur met de vakanties en wat naar dat je je rot voelt. :*
@Juud Show me the Shooeezz!

@ Danic: Langs de tafel lopen doet ze sinds ze een jaar is. Volgens de fysio, zou ze het fysiek gewoon moeten kunnen, ze staat stevig op haar voeten, en houdt zich amper vast, maar dit is al eigenlijk dus vanaf dat ze langs de tafel loopt.

Achter de loopkar gaat prima, maar zodra ze al door heeft dat je los-staan wilt oefenen, trekt ze haar beentjes omhoog. Het is ook meer een kwestie van niet willen/durven dan niet kunnen.

Bij mijn zus daarentegen doet ze wel haar best, gaat ze op de bank telkens eventjes los-staan met een gezicht erbij van: "kijk eens wat ik kan :o "
  zondag 5 augustus 2012 @ 11:28:33 #142
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115130513
O+

pi_115130645
Ean kan het echt nog niet. die staat niet los en zet haar voeten ook raar neer. en dat maakt mij wel een beetje ongerust.
pi_115131689
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 11:33 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean kan het echt nog niet. die staat niet los en zet haar voeten ook raar neer. en dat maakt mij wel een beetje ongerust.
Keertje bij de fysio langs?
Aan de andere kant is ze toch ook nog niet zo oud?
pi_115131931
Vraag maar eens aan gerberaatje. L. Liep met 23 maanden pas en wilde ook niet staan etc.
Komt vanzelf goed.
The way you rock'n'roll
pi_115131981
Ze is even oud als Eva, 15 maanden. Als je het niet vertrouwd zou ik inderdaad even langs een fysio gaan, maar anders komt het vanzelf hoor.
En wat Vanyel zegt: niet lopen, wel praten. De mijne praat dus echt niet. Ja, papa/mama/opa/die/daar dat is het wel. Ze kunnen niet overal snel mee zijn.
Er zijn ook kindjes die heel lang 'niks' doen en dan ineens een spurt hebben waarbij ze weer op hetzelfde niveau zitten als leeftijdsgenootjes die het al wel konden.
Mijn neefje is er zo één. Die is nu net een jaar en een week oud, wil zitten maar dan moet je hem neerzetten en rolt. That's it. Komt echt wel goed, hij is bijdehand zat.
  zondag 5 augustus 2012 @ 12:18:34 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115132163
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 11:33 schreef ferrari_rood het volgende:
Niet vergelijken, Soneal stond ook pas los toen hij ging lopen, en dat was met 15 maanden, niet bang zijn dat er gelijk wat mis is, ieder kind ontwikkelt zich anders, mijn oudste stond met 10 maanden bovenop de eetkamertafel met de lamp in z'n handen "mama" te roepen, die kon toen dus ook al los staan (en klimmen }:| ), terwijl Soneal nu met 20 maanden zelfs nog nooit op de tafel geklommen is (en geen "mama" zegt }:| ), maar ik maak me geen zorgen dat Soneal zich minder goed zal ontwikkelen dan de oudste, het komt allemaal vanzelf wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_115133603
Grrrr, ik heb Eva net op bed gelegd (om 11.50, want moe) en ze slaapt nog niet. Normaal niet erg, maar ik heb afgesproken om bij een oud-tante langs te gaan vanmiddag. Als ze niet snel slaapt is straks de hele middag 'weg'.
Voor nu hoor ik 'pok, pok, pok, plof' alle spenen en vervolgens egel op de grond vallen. Als ik ze dan kom terugbrengen (want zonder slaapt ze niet), gaat ze weer lief liggen en zwaait ze me gedag :')
Kind, ga slapen!! :P
Ik geef d'r nog een kwartiertje, slaapt ze dan nog niet dan zal ze niet moe zijn.
Dan lekker wat eten en naar Rotterdam naar de oud-tante (mensje is 87 geloof ik). Dan zal ze in de auto wel een slaapje doen.
pi_115133911
Ah ze slaapt.
pi_115133915
Ik hoor ook hier wederom een hoop geklets maar meestal valt ze dan toch redelijk snel in slaap.
Ik hoop dat Eva snel gaat slapen en anders dat ze lekker in de auto slaapt.

Ean zegt ook alleen mama/papa/die/ja en dat is het. Het zal wel komen maar vooral door haar start zit het mij niet helemaal lekker. Eens even met vriend overleggen of we nog een keer contact met de fysio opnemen.
  zondag 5 augustus 2012 @ 13:08:15 #151
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_115133927
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 12:57 schreef danic het volgende:
Grrrr, ik heb Eva net op bed gelegd (om 11.50, want moe) en ze slaapt nog niet. Normaal niet erg, maar ik heb afgesproken om bij een oud-tante langs te gaan vanmiddag. Als ze niet snel slaapt is straks de hele middag 'weg'.
Voor nu hoor ik 'pok, pok, pok, plof' alle spenen en vervolgens egel op de grond vallen. Als ik ze dan kom terugbrengen (want zonder slaapt ze niet), gaat ze weer lief liggen en zwaait ze me gedag :')
Kind, ga slapen!! :P
Ik geef d'r nog een kwartiertje, slaapt ze dan nog niet dan zal ze niet moe zijn.
Dan lekker wat eten en naar Rotterdam naar de oud-tante (mensje is 87 geloof ik). Dan zal ze in de auto wel een slaapje doen.
Soort van wet van Murphy; als je iets afspreekt willen ze plotseling hun normale dutjes niet meer doen :P
pi_115133982
hahaha gelukkig was ik daarop voorbereid en heb ik geen tijd afgesproken.
Maar zul je zien dat ze weer een slaapje doet van 3 uur, wat geen uitzondering is. Dan is het al 16.00, dan eigenlijk nog eten en dan nog naar R'dam.
Nou, dan maar een krentenbol in de auto, want anders kunnen we terug als we er aankomen.....
pi_115134250
Met 15 maanden is het zeggen van 5 woordjes toch gewoon heel normaal?
Op het consultatiebureau verwachten ze met 18 maanden een woord of 4. De grote taalsprong komt meestal tussen de 21 en 27 maanden, heb ik me laten vertellen.

Ik weet dat mijn neefje op de 2 jaar afspraak nog alleen maar losse woordjes sprak, dus die moest met 27 maanden opnieuw komen. En toen was het goed.

FR, als ze haar voeten raar neerzet zou ik toch even naar een fysio gaan. Die kan even kijken of het normaal is of dat er meer begeleiding nodig is. Baat het niet, dan schaadt het niet, toch?
pi_115134423
Oh echt, ja ik heb Yaro al graadmeter en das echt een hele slechte, want die praat bizar veel.
Ik las ergens in een boekje dat ze met 15 maanden zo'n 20 woordjes zouden moeten kunnen. Nou die van mij dus niet, kan ik ook niet wakker om liggen hoor. Ben er allang achter dat Eva alles op haar eigen termijn doet.
pi_115134611
Ja, Yaro is echt geen goed voorbeeld hoor :D

Anne sprak met 15 maanden precies 20 woordjes zie ik in haar boekje (incl. dierengeluiden, die tellen ook), maar ik vind haar ook wel vrij vlot qua taalontwikkeling. Maar als ik haar met Yaro zou vergelijken zou het lijken alsof ze enorm achterloopt denk ik :D
pi_115134699
En dat praten kan soms ineens zó enorm snel gaan. Als ik bedenk dat ze met anderhalf alleen nog losse woorden zei en nu zinnen zegt zoals: 'mama ook op trampoline springen', 'kijk mama, gijs buiten spelen. Anne ook!' is dat toch wel snel gegaan in 4 maanden tijd :D
pi_115134907
Wat! Dat zijn hele zinnen. Jeumig!
Dierengeluiden doen we hier niet aan :')
Eva 'gromt' van zichzelf. Moeilijk uitleggen helaas. Daar zitten wel nuances in, ze 'gromt' anders als ze een voorbijrijdende motor nadoet, dan wanneer ze een vliegtuig hoort of een dier nadoet. Alleen zijn het altijd 'grom'geluiden.
Ach, ik merk het wel, als ze een beetje op d'r moeder lijkt komt dat praten helemaal goed :D
  zondag 5 augustus 2012 @ 13:40:41 #158
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115135156
Lientje zegt, nijntie, papa, mama, poes, nee, ja, nomnom (Ik heb honger), die, dat (incl wijzen), nikki, aap.

Ow ja, en als ik haar vraag, kan je (echte naam) zeggen, dan zegt ze 'Lientie' haar koosnaam dus.
Ze denk volgens mij dat ze twee namen heeft, want die gebruiken we afwisselend, haar eigen naam en haar koosnaam.

Dat ongeveer, dus een woord of 10. Ze begint wel veel klanken en zinnen van ons na te bootsen, sinds een week of twee. En ze heeft heel veel interesse in boekjes lezen en liedjes op een cd. Daar vult ze het liefst haar dag mee, naast heel veel lopen achter karren e.d..
pi_115135837
Ik hoor mezelf ook regelmatig terug. Als ik haar in het weekend uit bed haal en met haar naar onze slaapkamer loop zeg ik altijd: Wie ligt daar? En dan zegt ze: Papaaaaaa!
Vanmorgen stonden we bij de deur en zei Anne zelf: Wie ligt daar? Papaaaa! :D

Vanmorgen zei ze ineens uit het niets: Anne isse meisje! Dus ik zei: Dat klopt ja! En wat is papa dan? Ze moest even nadenken en toen werd het: jongetje! Dat vond ik heel knap, vooral omdat ik daar nog helemaal niet met haar mee bezig ben. Zal ze wel op het KDV hebben opgevangen. Ze zingt af en toe ook delen van liedjes die ik helemaal niet ken. Volgens mij is ze daar echt een soort spons.
pi_115136884
Mijn zoontje loopt sinds hij ongeveer 13 maanden is los, de laatste tijd gaat dat steeds beter en loopt die ook hele stukken op straat of in het parkje. Ik heb niet geoefend of zo, maar in het begin veel op bloete voeten gelaten. Ze moeten toch zelfs de balance vinden, en opeens had die het door en sindsdien kruipt die nog maar heel weinig, want lopen is toch gemakkelijker.
Op dit moment heeft die een fascinatie voor doosjes en dekseltjes en open en dichtmaken, en als het niet lukt op de buik op de grond gaan liggen en heel hard schreuwen...
Ook komen er kiezen en hoektandjes door, daar heeft die volgens mij ook af en toe last van. De luiers vliegen erdoor omdat hij niet meer in keer poept, maar verspreid over de dag en dan vaak ook nog heel dun.

Praten doet die heel weinig, hij maakt wel veel verschillende geluidjes. Ik heb de indruk dat hij mij ook steeds beter begrijpt als ik iets vraag of zeg.

Hier hadden wij op gegeven moment ook vlekjes in de knieholte. Het leek eerst op een muggenbult, dan op een opengekrapte muggenbult, maar er kwamen meer donkerrode vlekjes in die regio bij en gingen die steeds open. Toen kreeg die ook vlekjes in zijn gezicht, maar da waren eventueel echte muggenbulten. Hij leek geen last en ook geen jeuk ervan te hebben, maar ik vond het wel raar. Heb de vlekken op zijn been op gegeven moment wel een keertje met betadine ingesmeerd en toen was het snel daarna afgelopen. Ik zou niet weten wat het was, misschien waterpokken of iets in die richting, maar het zette ook niet echt door. Volgende week moeten wij weer voor de inentingen en ik vrees dat die misschien nu wel meer last krijgt dan eerder.
Eten gaat nog steeds erg wisselend, op dit moment veel brood, fruit en 's avonds eet die vaak alleen zijn vlees en yoghurt/ kwark. Soms lust die best wel hartige dingen. Aardappel en vaak ook groente spugt die gewoon weer uit. Ik bied het wel steeds weer aan, maar hij pikt precies eruit wat die moet hebben.
  zondag 5 augustus 2012 @ 22:20:13 #161
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115159957
Ons jonkie zette vorige week, vlak na zijn eerste verjaardag, zijn eerste stapjes :) Hij liep al langer overal naartoe, van object naar object. Nu dus soms ook los. Los staan doet-ie ook steeds vaker. We hebben ook een nieuw woord bij hem ontdekt. Een 'angang' is een poes (of, zo merkten we gister, een konijn). Een klein huisdier met vacht, dus :D Verder zegt-ie papa, mama, begrijpt-ie woorden als eten en slapen. Hij praat veel, alleen begrijpen we hem nog niet...
pi_115161842
Dat dus Aventura. Eva begrijpt heel veel, ik blijf me erover verbazen. Ze zet op mijn verzoek spulletjes op tafel (haar eigen bordje enzo) of doet wat in of uit een tas op verzoek.
Maar ook benoemen van ledematen en dergelijke, weet ze al heel veel. Haar navel biologeert haar op het moment enorm :D
Nu wij haar nog begrijpen.....
pi_115163700
leuk is dat begrijpen ja O+

Onze doerak zegt eigenlijk ook al redelijk wat, ik moet eerlijk bekennen dat ik er helemaal niet zo op let, bij de oudste was ik er veel meer van bewust als ze weer een nieuw woordje gebruikte, bij de jongste valt het me minder op :@ :')
Als ik zo nadenk ehm... mama, papa, Eeneen (haar naam), Iemie/Miemie/Amie (oudste haar naam), die/dat/dit, hebben, helpen, wil, ijs :') , ik, mij (okay meestal MIJ!!!! :( ) ehm... appel, eten, kaas, pinkaas, dinke, nijntje, hopla, kaart (dankjewel Dora :') ), schoen, buiten, speentje, bedje, slapen, flesje, ehm ehm, (ba)naan, bad -desgewenst gevolgd door spit spat-, Woezel/Pip, fiets, kijken, opa, hallo, dagdag, knuffelkonijntje (dankjewel Nijntje...), kiekeboe.
er zijn er nog veel meer :o ze praat eigk best wel veel al dus haha. Een flinke rits dierengeluiden kan ze ook.

ohja en zinnetjes combineren gaat op zich ook goed, ik met een werkwoord (meestal wil...) en dan een lijdend voorwerp erbij. Ze is alleen nog niet voor iedereen heel duidelijk verstaanbaar :+

We moeten binnenkort naar t CB, ben heel benieuwd wat ze nu weegt/meet. Ze krijgt weer wat spekjes O+
:)
pi_115164258
Hai! Ik lees stiekem alvast een beetje mee, mijn baby vind zichzelf allang dreumes volgens mij. Maar over 5 weekjes kom ik ons officieel aanmelden.

En Mignonne, yay voor de spekjes *O*
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  zondag 5 augustus 2012 @ 23:24:45 #165
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115164290
Lientje had vandaag twee momenten dat ik dacht :o
Ik was bij mijn moeder en daar was ze stoutig aan het doen, toen zei ik 'Doe maar niet, ga maar naar het speelgoed' en ze kruipt zo in een streep naar de plek met het speelgoed en kijkt me aan zo van 'Is dit wel goed?'

Tweede was dat ik haar zat te voeden op ons bed, toen zei ik tegen haar 'Als je klaar bent met drinken gaan we zo nog even Nijntje lezen'...
Zwiept ze zo dr hand achterover naar een stapel tijdschriften en graait een boekje onder een doosje vandaan.
Nu lag er bij ons op het nachtkastje toevallig een nieuw wit boekje van Nijntje, maar daar stond een doosje bovenop, de ze zag alleen de rand. Die had ze dus blijkbaar zien liggen toen we gingen zitten.

Wijsneus! :)
pi_115174562
Puck gebruikt voor alles wat hij niet kan zeggen 'umpfffff' :') :D
Er komen wel gestaag woordjes bij elke week maar hij is nogal van de lui en het kan weken duren voordat hij het weer zegt.
Zijn nieuwste is oma, wat de oma's doet glimmen van trots. Opa zei hij al heel lang namelijk.
Douche, water en kikker zijn ook hip op het moment.
Ledematen kent hij ook wel maar hij is te lui om ze aan te wijzen. Zo van als ik het niet doe doe jij het wel, lekker makkelijk :7

En als hij iets wil maar hij heeft zijn speen nog in zijn mond geeft hij de speen snel af omdat hij weet dat hij met speen sowieso niks gedaan krijgt. Heel slim vind ik dat :D

[ Bericht 15% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 06-08-2012 09:22:46 ]
The way you rock'n'roll
pi_115175627
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 23:15 schreef mignonne het volgende:
leuk is dat begrijpen ja O+

Onze doerak zegt eigenlijk ook al redelijk wat, ik moet eerlijk bekennen dat ik er helemaal niet zo op let, bij de oudste was ik er veel meer van bewust als ze weer een nieuw woordje gebruikte, bij de jongste valt het me minder op :@ :')

Dat dus! Soms denk ik echt hu kun je dat allemaal al.. Maar ze gaat gewoon lekker mee met J.
Ze spelen ook zo lekker samen.

*O* voor de spekjes Mignonne

Sarah zit op het moment in een uitproberende fase. Krijsen in bed om te kijken hoe lang het duurt voor wij weer komen. Weg rennen als ze ene schone luier moet. Niet komen als je haar roept. Niet luisteren als je nee zegt maar wel haar vingertje omhoog en heen en weer (dat doet mijn moeder altijd) vervolgens gewoon doorgan met waar ze mee bezig was.. Ze houdt me lekker bezig ;)
pi_115176455
Danic ik zeg toch steeds dat je niet met Yaro moet vergelijken. Hij heeft gewoon veel interesse in taal. Echter stil zitten zit er niet in en voor een potje heeft hij totaal nog geen interesse. Hij kan nu oas een beetje geduld opbrengen om een puzzel te maken of te kleien maar dat is ook maar kort.

Verder even trots doen. moest vandaag naar de chiropraktor. normaal is mijn man vrij op maandag maar vandaag moest hij werken dus zou hij mee gaan. liep alles vlot en waren we er bijna een uur te vroeg. Mocht ik heel lief voor van een ouder echtpaar. Yaro was lekker aan het spelen met autotjes en moest dus stoppen wilde dat echtpaar ook wel even oppassen. En Yaro vind dat dus allemaal prima. Hebben met zijn 3-en een super 20 min gehad. Zo leuk om te zien. Maar ook fijn om te zien dat hij zo makkelijk is. Dat is een fijn vooruitzicht voor over een week of drie en hij naar de psz gaat.
pi_115176480
Leuke fase he mp, ach je hoef je niet te vervelen :D
pi_115178402
Hihi leuk alle stappende en brabbelende dreumesjes. Floriis brabbelt hier ook de oren van ons hoofd, soms snappen we het ook nog haha. Stapt, klimt en klatert als een malle. Vooral zijn zitzak is helemaal de bom.
Voor de rest heeft hij het bijten ontdekt :X "gelukkig" alleen nog in mijn been en een keertje in mijn borst, maar toch behoorlijk pijnlijk.

Succes MP met deze faaaaaaaase...
Fijn dat het zo goed ging As1981!
pi_115178504
Zo, vanmorgen de 14maanden check gehad op het consultatiebureau. Bartje pakte vrolijk alle blokjes, ging daarna nog even een torentje ermee bouwen, en liet jammergenoeg ook zien hoe goed hij kan vallen. Hij kwam met zijn hoofd tegen een stoelpoot aan, en was helemaal over zijn toeren.. Daarna nog twee prikjes, en toen waren we weer klaar.

Stats: 10260 gram en 77,5 cm. Gewicht iets boven gemiddeld, lengte bijna gemiddeld.
pi_115182879
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 23:05 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Nee, als ze het nou maandag nog heeft, dan bel ik de ha zelf wel even.
Vandaag niet meer gebeld. De plekjes trekken weg. We smeren wel met de zalf, de plekjes die we zaterdag niet ingesmeerd hadden trekken minder snel weg. Volgens mij heeft ze gewoon een rare reactie op muggen ofzo.
*poef* nu is het weg
pi_115184054
Zeg, zijn jullie kindjes ook zo driftig? Hell hath no fury like a toddler scorned. ;(
pi_115184167
Yaro kan er ook wat van hoor claudia.
pi_115184262
Bij vlagen. Over het algemeen blijft het bij huilen en is dat snel weer over.
In de auto vorige week van en naar Zwitserland gilde hij wel af en toe uit nijd. En hij mag van mij op dat moment ook boos zijn want het was logisch dat hij het zat is maar dat harde gillen mag hij van ons dus niet. Er zijn andere manier om boos zijn te uiten.
The way you rock'n'roll
pi_115184326
Ik laat hem vaak juist dan wel even gecontroleerd gillen soms doe ik mee :D om daarna proberen het om te buigen naar wat vrolijks.
pi_115184370
Ik ken de driftbuien ook wel van Ivan. Maar Lena is een verhaal apart. Als ze op een of andere manier niet haar zin krijgt dan zet ze het op een huilen en gillen waar geen einde aan komt tot ze haar zin wél krijgt. En zelfs als ze haar zin krijgt, dan kan ze nog wel even doorgaan omdat ze er zo in blijft hangen. Ik heb het idee dat het sterk te maken heeft met het feit dat ze een oudere broer heeft en ze al vroeg gedwongen werd het voor zichzelf op te nemen. Maar misschien komt het gewoon doordat ze een meisje is? :Y)
pi_115184449
Echt, een regel als "je mag niet gillen" zou hier waanzin zijn. Ze luistert er niet naar en het valt niet af te dwingen. Ik probeer wel duidelijk te maken dat ze niet haar zin krijgt omdat ze gilt. Maarja, in de praktijk werkt het vaak wel zo. Ivan pakt een boekje af, Lena zet het op een gillen, Ivan geeft het boekje terug. Mission accomplished. :7 :')
pi_115184453
Ieder zijn aanpak. Dat harde gegil willen wij niet hebben. Er is niks gecontroleerds aan. Zover gaat zijn taalbegrip nog niet. Hij stopt ook direct als we er wat van zeggen en we benoemen het ook dat frustratie en boosheid best mag maar zonder dat hoge gillen.
The way you rock'n'roll
pi_115184517
Oh, ik merk trouwens wel dat het wat beter gaat nu ze kan praten en meer begrijpt.
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:11:31 #181
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115184535
Te lang wakker in de auto..............krijsen
Niet iets vast mogen houden in het winkelwagentje...........gillen
Mama die wegloopt als ik in bed zit.......huilen

Mama die iets niet doet zoals ik het wil......driftdeuk (ik zet haar dan overigens in de box, waar ze kan uithuilen) Op een gegeven moment vraag ik dan aan haar ''Is het nu klaar?'' Dan zegt ze ja en haal ik haar er weer uit, of ze zegt nee en gaat nog even door. :')

Maar buiten dat is ze enorm gezellig en ondeugend, kastjes openmaken en dan gierend van het lachen wegkruipen als ik naar haar toe loop....
Grapjes maken tegen ons en zelf het hardst van allemaal lachen.

We zijn zo gek op haar, tis zo'n leuk kind. O+
pi_115184568
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:11 schreef Juud79 het volgende:
Op een gegeven moment vraag ik dan aan haar ''Is het nu klaar?'' Dan zegt ze ja en haal ik haar er weer uit, of ze zegt nee en gaat nog even door. :')
:D
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:14:37 #183
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115184680
quote:
14s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:11 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik merk trouwens wel dat het wat beter gaat nu ze kan praten en meer begrijpt.
Ik zeg nu al vaak tegen Lientje, niet zo gillen, we doen hier 'lalala' en dat zeg/zing ik dan zachtjes...
Dan gaat ze me vaak nadoen en stopt ze met gillen, ik kan dr heul slecht tegen. }:|
pi_115184720
Olivier kan een vraag nog niet met ja of nee beantwoorden dus knap dat Lientje dat al kan en zich daar dan ook aan houdt :D

In het winkelwagentje zitten is hier eerst frustratie omdat hij iets wil vast houden en daarna is hij het gewoon in zijn geheel zat en dan gaat het alarm ook af -O-
The way you rock'n'roll
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:16:20 #185
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115184764
Ow en onderweg in de auto is het redmiddel haar speen en pop en dan de cd met verhaaltjes van Nijntje aan, daar wordt ze rustig van en dan valt ze vaak makkelijker in slaap.
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:19:37 #186
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115184947
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:15 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Olivier kan een vraag nog niet met ja of nee beantwoorden dus knap dat Lientje dat al kan en zich daar dan ook aan houdt :D

In het winkelwagentje zitten is hier eerst frustratie omdat hij iets wil vast houden en daarna is hij het gewoon in zijn geheel zat en dan gaat het alarm ook af -O-
Sinds een week of twee kan ze dat, schudden doet ze er ook bij, knikken nog niet.

Winkelwagen stop ik een speen in mijn zak voor nood, ik vind het namelijk zelf ook heel onprettig schreeuwende kinderen van een ander in de winkel.
Ik geef haar vaak iets in handen of ik geef haar een stukje brood/krentenbol oid, dat werkt nog.

En ik ga geen boodschappen doen als ze hongerig of moe is. :)
pi_115185142
Ieder zijn eigen aanpak idd. Yaro is al bijna twee en begrijpt heel veel. scheelt dat de driftbuien vaak thuis zijn en niet bij een ander. Daarnaast benoem ik ook vaak zat dat hij zijn zin er niet mee krijgt en krijgt dit ook niet.

Maar zoals jij ze omschrijf ken ik ze niet Claudia. Maar klinkt wel logisch als dit wel werkt in de verdediging richting Ivan.

Hier zit er nog wel veel pit in waardoor ik het idee heb dat uitten van emoties die hij niet goed kwijt kan moet uiten door te gillen of met dingen te gooien. Dit proberen we dan gecontroleerd te doen. Even hard mogen gillen, daarna lachen of fluisteren e.d. Of met iets mogen gooien wat geen kwaad kan. Lekker even naar buiten en/of ravotten helpt hier ook goed.
pi_115185216
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:14 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik zeg nu al vaak tegen Lientje, niet zo gillen, we doen hier 'lalala' en dat zeg/zing ik dan zachtjes...
Dan gaat ze me vaak nadoen en stopt ze met gillen, ik kan dr heul slecht tegen. }:|
Ik doe nu net alsof Lena heel onredelijk is, maar dat is ze niet. Ze komt bijvoorbeeld niet aan mijn telefoon of aan de afstandsbediening. Als ze die toevallig tegenkomt, dan geeft ze ze meteen aan mij. Ze zit ook nooit in kastjes, trekt nooit onze boeken uit de kast. Er zijn alleen een paar dingen die haar heilig zijn. Als ze haar eten op heeft moet je METEEN haar bordje aanpakken, want anders ligt het op de grond. En appeltjes zijn ook heilig. Net als Charlie & Lola.
pi_115185242
Wij hebben er een handje van telkens met boodschappen doen de luiertas te vergeten waar de speen in zit. En momenteel poept hij dan uiteraard ook steeds en lekt lekker door :')
Groot succes dus :+

In de auto gaat eigenlijk altijd heel goed. Hij slaapt veel, met speen wel maar ja 8uur rijden is gewoon veel. Hij heeft wat babytv op de ipad gekeken, vermaakt zich best een poos met allemaal verschillend speelgoed dat ik aanreik en de raamstickers benoemen is ook favoriet.
Als hij ging gillen lasten we ook een stop in om hem even te kunnen laten rennen. Daarna ging het dan wel weer.
The way you rock'n'roll
pi_115185362
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:22 schreef As1981 het volgende:
Hier zit er nog wel veel pit in waardoor ik het idee heb dat uitten van emoties die hij niet goed kwijt kan moet uiten door te gillen of met dingen te gooien. Dit proberen we dan gecontroleerd te doen. Even hard mogen gillen, daarna lachen of fluisteren e.d. Of met iets mogen gooien wat geen kwaad kan. Lekker even naar buiten en/of ravotten helpt hier ook goed.
Ja, kan ik me goed voorstellen! Yaro is een energiek jongetje. Bij Ivan heb ik dat ook veel gedaan, voordoen hoe hij woede of frustratie kon uiten. Dan zei ik bijvoorbeeld: "Als ik boos ben, stamp ik heel hard met mijn voeten op de grond. Heel hard!" En dan deed ik dat voor. (Heb ik uit The happiest toddler on the block.)
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:33:10 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115185780
Ik laat Soneal met boodschappen doen trouwens gewoon iets vasthouden wat geen kwaad kan als het vliegles krijgt.
Maar meestal gooit hij het braaf in de kar als hij het vasthouden zat is :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_115185894
Bij Ivan hadden we ook altijd een speen achter de hand als hij driftig werd in bijvoorbeeld een supermarkt. Maarja, Lena heeft geen speen. We moeten bij haar dus een goed moment kiezen of tijdens een driftbui heel snel erachter zien te komen wat er is. Wat dat betreft word je zonder speen wel beter in improviseren. :+
pi_115186150
Sofie wilde ook altijd wat vasthouden in de supermarkt, maar ze is vakkundig sloperontdekker. Ze trekt alle verpakkingen open. Ik heb daar gewoon geen zin in, dus krijgt ze tegenwoordig niks meer vast. Vindt ze eigenlijk ook wel prima.
Driftbuien heeft ze de laatste tijd niet meer zoveel. Ze kan nu aardig duidelijk maken wat ze wil, en pikt het ook aardig als ze het niet krijgt. Vaak bied ik wel een alternatief aan. Geen koekje, maar wel een krentebol, of wat drinken.
Ze zit sowieso weer lekker in dr vel. Ze is een poosje wat onrustig geweest, maar ze is weer zo leuk. Ze snapt ook weer meer. O+
*poef* nu is het weg
pi_115186935
Zeer herkenbaar hoor Claudia!

Ik dacht dat het de laatste tijd wat beter ging hier qua gillen bij het niet krijgen van de zin, maar ik denk dat ik gewoon te veel gewerkt heb en het dus niet meegekregen heb.
Sarah gilt niet heel snel, maar als ze eenmaal begint is ze er niet uit te krijgen. Negeren helpt niet, want ze wil bij mama. Uitnodigingen om even bij me te komen zitten helpt niet, want ze wil toch niet bij mama. Zit ze wel bij me dan mag ik haar niet aanraken, niet aaien, geen kusjes, ik word gewoon ruw weg geduwd.
Oorzaak is volgens mij meestal een opeenstapeling van dingetjes en dan is er een druppeltje dat maakt dat ze hysterisch word. Gaat ook rustig een half uur door.
Wat hier dan wel helpt is als J vraagt wil je met mij mee spelen? Dan is het heel vaak bij Sarah 'een diepe zucht gevolgd door een ja" en als dat samen spelen dan leuk verloopt dan is het ook goed. Word er weer afgepakt enzo dan is het zo weer gillen.
Kortom ik vind het echt vreselijk lastig en zielig want ze is echt buitenzinnen van hysterie op zo een moment en ik kan dan ook echt niet tot haar doordringen.
pi_115186963
Puck krijgt ook alles open idd :') Hij kauwt ook rustig een stuk karton weg :')

Puck vraagt enkel om eten en is dan tevreden met een rijstwafeltje.
Wat hij wel als snoepje ziet zijn de multivitamine kauwtabletten. Nou prima die mag hij 2x per dag als hij er om vraagt :+
The way you rock'n'roll
pi_115187182
Herkenbaar, hoor, MamaPurk! Vooral dat bij je willen zitten, of nee, toch niet. En als Ivan dan bij me komt zitten heel jaloers worden. Ivan moet dan van me af, maar zelf wil ze nog niet bij me zitten. Zucht.
  maandag 6 augustus 2012 @ 15:08:20 #197
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115187296
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik doe nu net alsof Lena heel onredelijk is, maar dat is ze niet. Ze komt bijvoorbeeld niet aan mijn telefoon of aan de afstandsbediening. Als ze die toevallig tegenkomt, dan geeft ze ze meteen aan mij. Ze zit ook nooit in kastjes, trekt nooit onze boeken uit de kast. Er zijn alleen een paar dingen die haar heilig zijn. Als ze haar eten op heeft moet je METEEN haar bordje aanpakken, want anders ligt het op de grond. En appeltjes zijn ook heilig. Net als Charlie & Lola.
Eten is hier ook wel een onderneming. Ze eet eigenlijk bijna alles zelf, behalve pap. Als ze klaar is gooit ze graag haar eten met haar handjes op de grond, dan komen de katten namelijk bij haar kijken. Of ze kiept haar bord om op tafel. :D
Als ze boos is of het gaat niet zoals ze wil dan maait ze ook in een beweging haar bord van tafel, gevolgd door een beker als ik niet snel genoeg ben. :')
Maar het gaat steeds beter, het scheelt hier dat we er nog maar een hebben en zij vaak de volle aandacht krijgt en we op haar kunnen letten, dat maakt dat ze zich steeds meer graag net zoals ons wil gaan gedragen.

Ze zit ook driftig met vork en lepel snijbewegingen te maken door het eten e.d. O+
Al eet ze daarna met haar handjes. O+
pi_115187406
quote:
17s.gif Op maandag 6 augustus 2012 15:05 schreef Claudia_x het volgende:
Herkenbaar, hoor, MamaPurk! Vooral dat bij je willen zitten, of nee, toch niet. En als Ivan dan bij me komt zitten heel jaloers worden. Ivan moet dan van me af, maar zelf wil ze nog niet bij me zitten. Zucht.
Ja jaloers zijn ze hier allebei! En als ik dan zeg dat ik twee knieën heb is dat ook weer een rede om te gillen want mama's aandacht word niet gedeeld...
  maandag 6 augustus 2012 @ 15:30:57 #199
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_115188286
Als Ylana huilt en daarin blijft hangen mag ze even op een stoel gaan zitten om daar verder te huilen maar (na troosten enzo natuurlijk) niet meer in mijn oor. Dan vraag ik even later; 'Is Ylana klaar met huilen?' en dan antwoordt ze met ( :') ) 'Nee, njiet kjaar uilen, Lana verder uilen!' *brullll*
Werkelijk, dan kan je me opvegen. Meestal is het even later dan wel klaar met huilen en gaat ze lekker spelen O+.
Ik kan me herinneren van vroeger dat ik het heel vervelend vond dat ik niet 'uit mocht huilen' dan bleef die halve huilbui nog zo lang dwars zitten bij me, dat gaf me een heel naar gevoel. Ze lijkt nogal op me (understatement van het jaar) en had me al snel voorgenomen om dat anders te doen bij haar dan mijn moeder bij mij deed. Bij Tobias werkt dat trouwens niet om hem te laten gaan, daar moe(s)t ik het wel voor afbakenen.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_115188479
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 15:08 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Eten is hier ook wel een onderneming. Ze eet eigenlijk bijna alles zelf, behalve pap. Als ze klaar is gooit ze graag haar eten met haar handjes op de grond, dan komen de katten namelijk bij haar kijken. Of ze kiept haar bord om op tafel. :D
Als ze boos is of het gaat niet zoals ze wil dan maait ze ook in een beweging haar bord van tafel, gevolgd door een beker als ik niet snel genoeg ben. :')
Maar het gaat steeds beter, het scheelt hier dat we er nog maar een hebben en zij vaak de volle aandacht krijgt en we op haar kunnen letten, dat maakt dat ze zich steeds meer graag net zoals ons wil gaan gedragen.

Ze zit ook driftig met vork en lepel snijbewegingen te maken door het eten e.d. O+
Al eet ze daarna met haar handjes. O+
Erg herkenbaar hier gaat het bord van tafel als ze vindt dat ze klaar is. En alleen eten met handjes vooral een succes met yoghurt. Maar helpen mag ik niet dan is het echt krijsen.
pi_115192300
Het bord gaat van tafel, en als hij uitgegeten is voordat het bord leeg is, dan wordt alles eerst stukje voor stukje van zijn blad afgegooid... DAn is het bord natuurlijk ook zo weg..
pi_115192451
Sofie zegt klaar, en geeft dan haar bord aan. Als we dan niet snel genoeg reageren gaat het eten wat er nog op ligt naar de grond en het bord er achteraan.
*poef* nu is het weg
pi_115256563
hier ook bord op de grond als je niet snel genoeg bent, glas omkeren om te zien of ie al leeg is doet het hier ook goed :')

we zijn gekeurd bij t CB vandaag *O* min of meer goedgekeurd. De arts wil jongste eerder terugzien voor de lengte, ze vond het nu lang genoeg duren en de boel moest maar ns bij gaan trekken. Ik ben het wel met haar eens maar we lopen al voor de lengte oa bij de kinderarts. Dubbele behandelingen of diagnoses lijken me zinloos, helemaal omdat een CB-arts verder niets kan of mag qua voorschrijven of aanvragen van onderzoek. Ik maak me wel een beetje zorgen om jongste, het huilen is weer beduidend toegenomen, het zijn niet alleen maar driftbuien maar ook een soort algehele aanhankelijkheid. Ze zit het liefst de hele dag bij me op schoot, ik mag niet teveel bewegen en 's nachts ligt ze ook t liefst om ons heen gevouwen. Het is niet per se een verlatingsangst, het gaat niet per se om ons, hoewel ze wel een duidelijke voorkeur voor een van ons heeft, maar als bijvoorbeeld mijn (schoon)ouders hier oppassen dan hangt ze ook graag bij hen. Ze lijkt steeds vaker pijn of last te hebben.
Ik zag gister in haar lies een bult/bobbelding zitten toen ze flink huilde, na de huilbui was het weer weg. De arts heeft ernaar gekeken maar ze kon geen defecten in de wand vinden, wel vond ze de lymfeklier enorm vergroot, zou zomaar kunnen dat ik die gezien heb dus. Die dingen schijnen op te zwellen als er een infectie in de buurt zit of zat. De arts maakte zich er niet zo druk om maar de hele combinatie van dingen zit mij toch niet zo heel lekker. B. maakt zich ook wat zorgen, we hebben de poli gebeld en nu kunnen we maandag langs komen bij de kinderarts, die wilde ook graag even kijken.

Nouja goed, ik ben benieuwd wat zij er verder van zegt, zal wel weer niets raars uitkomen, maar ik vind het toch fijn om even vinger aan de pols te houden. Ook wat groei betreft wil ik toch wel weten wat en hoe.
pi_115256621
en de curve van de lengte, gewicht was prima, ze pakt de lijn weer wat op en krijgt weer wat spekjes :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_115259641
Ik hoop dat de KA jullie verder kan helpen mignonne.
pi_115260065
Mignonne wat ongelooflijk klote toch dat het zo moeizaam blijft gaan die groei.
Je kleine grietje toch pijn/last zien hebben. Zo moeilijk lijkt me dat om te zien terwijl er uit alle onderzoeken maar niks komt.
:* :*
The way you rock'n'roll
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 21:43:47 #207
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115260641
Ik vind het zo rot voor jullie Mignonne en vooral ook voor jongste zelf.

Heel eerlijk gezegd vind ik haar ook niet ogen als een blozende gezonde dreumes, ze is vaak witjes en ze oogt vermoeid (als in allergie moe) (ik bedoel het niet rot hoor) :@
Ik herken veel van haar uiterlijk in mijn neefje toen ie klein was. Die had fikse koemelk/ei/soja graspollen allergie en groeide ook niet, was benauwd en had eczeem, dat remde zijn groei echt flink.
Zelfde met een van mijn andere neefjes, ook fikse allergie, met bijbehorende klachten en ook daardoor slechte groei. En ook altijd er moe uitzien, randen onder de ogen, klein jochie en dun.

Ze was getest op Coeliakie toch? Daar was niets uitgekomen he?

Testen en checken van zo'n kleintje is natuurlijk ook weer heftig, naar hoor om te bedenken wat wijsheid is... -O-
Ik hoop dat de kinderarts iets voor jullie kan betekenen.
pi_115262001
:* op de minimignonne
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:12:14 #209
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_115262608
He gets Mignonne, da's niet prettig. Op zich de groei niet, maar dat ze zich gewoon niet lekker lijkt te voelen, dat is buitengewoon stom. Hopelijk kunnen ze iets voor haar doen.
En die vergrote lymfeklier is op zich een teken dat haar lijfje doet wat t moet doen. Hopelijk vinden ze iets makkelijk op te lossen en heeft je mini daarna een zorgeloze groeispurt :*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_115262878
Ja maar ze ís ook moe. Dus nouja geen wonder dat ze ook moe oogt. En witjes en zulks.
Allebei de meiden zijn op van alles geprikt, van coeliakie tot schildklier tot diabetes tot taaislijmziekte. Hun Hb is gecontroleerd, hun ontstekingswaarden enzo zijn gecheckt, ze zijn allebei dmv bloedtesten op allergieën getest. Alles negatief. (goddank voor een aantal!) De huidpriktest voor allergieën was ook negatief voor de jongste, maar desondanks lijkt ze wel fors te reageren. Kan goed volgens de KA, het fijne is dat die negatieve testen betekenen dat ze geen epi-pen en zulks zal hoeven, zo'n vaart loopt het dan niet. Het rotte is dat de reactie er wel zijn en je nooit 100% zeker zal zijn waarvan wel en waarvan niet. Wij kunnen er gewoon even niets mee op het moment.
Feit dat die groei blijft afbuigen is wel een signaal waar we toch iets mee moeten, langzaamaan komt ze onder de -2,5 nu en er is niet echt sprake van een 'eigen lijntje' daarin wat ze volgt ofzo.

We gaan t horen wat de KA ervan zegt.
pi_115263044
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:12 schreef debuurvrouw het volgende:
He gets Mignonne, da's niet prettig. Op zich de groei niet, maar dat ze zich gewoon niet lekker lijkt te voelen, dat is buitengewoon stom. Hopelijk kunnen ze iets voor haar doen.
En die vergrote lymfeklier is op zich een teken dat haar lijfje doet wat t moet doen. Hopelijk vinden ze iets makkelijk op te lossen en heeft je mini daarna een zorgeloze groeispurt :*
Oh dat is ook zo hoor, ik maak me niet direct druk om de lymfeklier zelf, die doet het blijkbaar, das mooi. Maar wel de reden waarom ie vergroot is. Die koortstuipen kwamen mogelijk door een blaas/urinewegontsteking, ze is getest en gekweekt, die kweek was positief maar ze hebben het iuteindelijk op een vervuilde sample gegooid en het daarbij gelaten. Dat die lymfe daar nu opgezet is geeft me de indruk dat er toch iets op te ruimen was of misschien wel is. En blaasontsteking op die leeftijd vind k niet zo'n jofel idee, zeker met die koortsstuipen dr bij, hoe onschuldig die dingen ook mogen zijn.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:44:56 #212
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_115264959
Nee maar ja, misschien heeft ze een korte plasbuis? Een typische vorm blaas? T kan natuurlijk hè. Verder is ze lekker voorlijk, zélfs met al de dingen die aan de hand zijn. Gelukkig kan je maandag al terecht. Sterkte :* en als ik iets kan doen laat je het weten hè?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_115265964
ja, dat zou de meest voor de hand liggende verklaring zijn, graag als er al zoiets aan de hand is.
Misschien is het een ordinaire verkoudheid en is haar lymfe de weg kwijt :+
Ik zei het al, het zal wel loslopen allemaal, maar de algehele onrust en nietlekkerinhaarvel gecombineerd met dit soort dingen, meh.

Ze ontwikkeld zich idd gewoon goed, en ze is zo leuk O+ ze probeert liedjes van Woezel en Pip mee te zingen, helemaal idolaat is ze ervan <3 en Nijntje (neeeeeeeeeeeeeeineeh, kuh kuh kuhneineh :D ). Ze is dol op haar zus en vice versa, en als ze er zin in heeft kan ze heerlijk rondscharrelen en pielen met dingen.

[ Bericht 39% gewijzigd door mignonne op 09-08-2012 11:05:29 ]
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 23:01:40 #214
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_115266374
T is zo'n lekker ding ook O+ maar goed, t is ook mijn vriendinnetje. Dus dat telt niet. Ik hoop echt op iets simpels. En mijn gevoel zegt dat ze binnenkort weer gaat groeien. Volgens háár lijntje.
pi_115283408
Och Mignonne wat een zorgen voor je kleine :* (en ik herken Eva er nog steeds heel erg in)
Wat blijft het toch lastig als aan de ene kant er belletjes rinkelen dat er wat aan de hand lijkt te zijn, maar dat er niets gevonden wordt.
Aan de andere kant is het gewoon een lekker klein ding en ziet ze er in verhouding (lengte/gewicht) goed uit vind ik. Maar dat die groei achterblijft klinkt zorgelijk. Maar je gaat me trouwens niet vertellen dat het cb dit nog nooit eerder heeft meegemaakt? Hoe is er toen mee omgegaan? Kunnen zij niet putten uit eerdere ervaringen? Qua ideeën en tips?

Je geeft in je reactie op Juud aan dat ze ook echt moe ís. Hoe komt dat? Puur door het gezeul met artsen/onderzoeken en zulks, of is het een slechte slaper?
Het is een dooddoener natuurlijk dat slapen ook goed voor de groei is, maar is dat geen puntje waar iets mee gedaan kan worden? (als ik iets stoms zeg moet je het roepen hoor)
pi_115292998
Ja de verhouding is gelukkig goed :Y ze is niet dun, en zeker niet voor haar lengte. Daar ben ik wel blij mee, reserves zijn goed.

Ze is geen slechte slaper an sich, alleen ze wordt veel wakker van pijn in haar buik, daar lijkt het althans het meest op. Een zetpil helpt over het algemeen wel maar om nou zetpillen te blijven geven zonder iets aan de oorzaak van de pijn te doen vind ik ook weer zo wat.
Over slaap-groei hebben we met de kinderarts gesproken al veel eerder, conclusie was dat ze écht heel beroerd moeten slapen wil het daaraan liggen. Dat is hier niet het geval, ze is naar ons idee vooral moe doordat ze niet echt lange nachten doorslaapt. Dezelfde manier waarop wij brak wakker worden 's morgens zeg maar :P Overigens heeft ze ook wel betere periodes bij zitten hoor, je kunt op de foto's ook zien dat ze er niet altijd beroerd uitziet :+
pi_115293154
Ik zie dat niet zo op foto's, hoor, dat beroerde. Bruine toet, ondernemend meisje, alert, heel voorlijk. Ik krijg er haast een minderwaardigheidscomplex van. :Y)

Na deze zin moest ik een fluim van m'n beeldscherm vegen. :')
pi_115293155
Ook wel fijn dat ze zich op allerlei gebieden goed ontwikkelt. Op de groei na is het nou niet bepaald een achterblijvertje, toch?
pi_115293311
oh en het CB... och.
We hebben een nieuwe arts en die vindt graag alles opnieuw uit.
De wijkverpleegkundigen en de andere arts zeiden alledrie dat ze het niet direct zorgwekkend vonden gezien de mate van ontwikkeling en alertheid van jongste, gecombineerd met het feit dat haar intake verder wel prima is én het feit dat we onder controle van de kinderarts zijn. Ze schatten ons denk ik wel doortastend genoeg in om bij zorgen of problemen aan de bel te trekken.

Waar de nieuwe arts wel een punt mee heeft is dat ze nu onder de ondergrens dreigt te raken. Ze heeft nog eventjes om een spurtje te maken maar toch. Voorheen zat ze nog net boven de ondergrens en is het geoorloofd om af te wachten. Echter, dat 'kom over 2/3 maanden maar terug om te meten' is leuk maar en dan? Ze mag niets qua onderzoeken of voorschrijven, ze mag niet eens naar de kinderarts verwijzen, dan worden we naar de huisarts gestuurd voor een verwijzing kinderarts, waar we al lopen. Tsja. Nuttig?
pi_115293495
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 16:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zie dat niet zo op foto's, hoor, dat beroerde. Bruine toet, ondernemend meisje, alert, heel voorlijk. Ik krijg er haast een minderwaardigheidscomplex van. :Y)

Na deze zin moest ik een fluim van m'n beeldscherm vegen. :')
Zeg, niet spugen naar mn liefste kleinste he?! }:| :P

Ze kan van tijd tot tijd best witjes zijn, zeker als ze weer een brakke nacht heeft gehad. T kleurtje heeft ze wel mee hè? O+ ik ben er ook jaloers op haha. Alletwee, oudste is ook alweer belachelijk bruin voor zo'n klein kind. en dan te bedenken dat ik ze allebei iedere 2 uur insmeer als ze buiten spelen of als de zon redelijk schijnt en we gaan weg. Factor 50. :o

quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 16:11 schreef Vanyel het volgende:
Ook wel fijn dat ze zich op allerlei gebieden goed ontwikkelt. Op de groei na is het nou niet bepaald een achterblijvertje, toch?
Nee ze is zeker geen achterblijver! Ik weet niet of ik haar voorlijk zou durven noemen zoals Claudia en buuf zeggen, maar aan de vlotte kant van gemiddeld is ze wel denk ik. Zeker met de fysieke dingen, lopen, rennen, springen, traplopen maar ook fijnmotorische dingen als ze het geduld op kan brengen. Dat gaat allemaal heel goed.

Ach het zal allemaal wel niets zijn, maar ergens wringt zich een zelfde niet pluis gevoel als wat ik bij oudste had. Stel nou dat dit zo voortmoddert en er had allang iets aan gedaan kunnen zijn. Hmpf.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 16:20:24 #221
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115293560
Ik sprak alleen een beetje mijn zorg uit hoor, en hoe ik het zag.... :@

Mignonne, is het niet een idee om regelmatiger naar de kinderarts te gaan zodat ze daar scherp onder controle blijft en het CB voorlopig te laten voor wat het is?
Die kunnen hier toch verder niets mee, dan is dat voor jou toch gedoe en tijdverspilling?
pi_115293765
Weet ik Juud, ik val er ook niet over verder :)

De kinderarts is degene die de koers en de consulten bepaald, niet ik :) en dat wil ik eigenlijk ook zo laten. Ik trek enkel nu aan de bel omdat het me niet lekker zit en we anders pas eind november weer zouden komen, dat duurt nog zo lang.

Verder zie ik eerlijk gezegd ook geen reden om me van het CB te onttrekken, ik zie dat wel als losse dingen eigenlijk. Op het CB houden ze haar ontwikkeling in de gaten en krijgt ze de vaccinaties, bij de kinderarts komen we voor de medische controles. Consulten bij de cb-arts hebben voor mij om die reden idd geen meerwaarde, maar t is ook niet zo dat ik gelijk maar niet meer ga.

Overigens gebruikt het ziekenhuis graag de metingen bij het CB, en ik ga liever daar meten (cb dus) dan in t z'huis, dat scheelt een berg reistijd en gedoe, en heeft daarnaast als voordeel dat de metingen altijd hetzelfde zijn uitgevoerd.
pi_115293843
Wij hebben trouwens een hele lieve en begripvolle kinderarts hoor!
Ze luistert erg goed naar ons en onze dingen die we aandragen en doet daar ook iets mee. Ik vind het heel prettig om te weten dat er gewoon heel serieus naar je kind en naar jou als ouder gekeken wordt op die manier.
pi_115301362
Nou ja, weet je wat het is, jij maakt haar mee. En je ziet dat er iets is. In combinatie met de sores van je oudste heb je alle reden om alert te zijn op de lengtegroei. Dan kan ik je wel vertellen dat ze er op foto's leuk uitziet, maar daar heb je verder niks aan. Ja, je kunt het compliment in je zak steken, want ze heeft d'r genen mee. :+

Heb jij eigenlijk wel eens allergietests ondergaan?
  woensdag 8 augustus 2012 @ 19:02:58 #225
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115301637
Sterkte met je ukje Mignonne!

Hier een vrolijke en beweeglijke dreumes. Maar..toen ik hem ophaalde vanhet kdv zag ik wéér bloeduitstortinkjes (petechien) in zijn gezichtje. Daar ben ik een paar weken geleden mee naar de ha geweest. Ze zei dat ik het maar moest aankijken. Het kan een uiting zijn van een virus dat hij heeft (doorgemaakt). Ze trokken weg, maar nu zie ik er dus weer een paar. Ik vind het maar raar en ook een beetje eng. Ik kan er nergens echt iets over vinden op internet, afgezien van hele ernstige aandoeningen óf juist dat het een onduidelijke oorzaak heeft. Denk dat ik vrijdag weer naar de ha ga als het wr meer worden en/of ik een verandering zie in Jurre's gedrag.
pi_115302607
Ik voel me nu een beetje een laconieke ouder. Als ik bij Lena een bloeduitstorting zou zien dan zou ik denken: "Ach, die heeft weer een beuk van een ander kindje gehad." :+

Maar het is dus iets om bezorgd over te zijn?
pi_115302703
Maar je ziet er dan meerdere? En hoe weet je dat het niet gewoon irritatieuitslag of hitteuitslag is?
pi_115302760
Domme vragen waarschijnlijk. Ze zullen wel niet op een daarvoor gevoelige plek zitten.
pi_115302816
Ik ga nu stoppen met googelen. Ik kom zelfs een scrotum tegen met bloeduitstortingen.
pi_115303484
hahaha Claudia :D

Mignonne pff wat een zorgen... Ben benieuwd wat de kinderarts zegt..
Herken trouwens het witte/vermoeid ogende hier wel heel sterk.. bij O. tekend haar gezichtje ook enorm wanneer ze een slechtere nacht gehad heeft of zelfs maar een uurtje korter slaapt dan normaal... Ze krijgt diepe donkere ogen/wallen... Ze ziet er dan soms echt ziekig uit puur door een wat mindere nacht..
We'll have love aplenty
You and Me
  woensdag 8 augustus 2012 @ 19:49:53 #231
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115303498
Ik bedoel eigenlijk puntbloedinkjes, oops :@ kleine rode puntjes dus, in de huid. Ik vind het erg echt vreemd uitzien, hoewel ik helemaal geen zenuwachtige moeder ben. Toen ik hiermee voor de eerse keer naar de ha ging, was dat de eerste keer ooit. Dat zegt wel iets over mijn gevoel hierbij.

[ Bericht 37% gewijzigd door Aventura op 08-08-2012 19:55:54 ]
  woensdag 8 augustus 2012 @ 20:02:33 #232
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115303986
Aventura, gebruik je zijn naam online?

Naar dat je je zorgen maakt over hem, als het je niet lekker zit gewoon weer aan de bel trekken, zou ik ook doen, je gevoel zegt veel.
pi_115304250
Mignonne, ik kan me alleen maar aansluiten bij Claudia en Vanyel dat ze het hartstikke goed doet, behalve de groei.
Duidelijk verhaal ook over dat slapen-groeien, ook fijn dat dat iig is uitgesloten.
Wat ik me dan allen nog afvraag: ik snap dat men (en jij) zich zorgen maakt over haar groei(achterstand), maar wat willen ze dan er uiteindelijk mee gaan doen? Groeihormonen spuiten? Klinkt ook wel weer heel pittig. Want is haar groeiachterstand schadelijk voor haar?
pi_115304305
Nou, op puntbloedingen zou ik ook alert zijn! Maar de huisarts vond het dus al een keer niet almerend? En er is verder niks aan de hand? Hoe dan ook, ga op je gevoel af. Worst case scenario is dat je naar de huisarts gaat en het niks bijzonders blijkt te zijn. En dat is eigenlijk een heel fantastisch scenario.
pi_115304366
Danic, volgens mij zijn ze niet bezorgd om de groei als doel op zich, maar als symptoom van iets dat mis zou kunnen zijn.
pi_115304373
Aventura, ik ben er niet mee bekend dus gegoogeld. Daar wordt je ook niet vrolijk van kan ik je vertellen. Ik zou denk ik toch nog een keertje naar de huisarts gaan, zeker als ze zegt dat je het in de gaten moet houden en bij herhaling aan de bel moet trekken.
pi_115304397
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 20:10 schreef Claudia_x het volgende:
Danic, volgens mij zijn ze niet bezorgd om de groei als doel op zich, maar als symptoom van iets dat mis zou kunnen zijn.
Dat klinkt logischer inderdaad 8)7
pi_115306121
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 20:10 schreef danic het volgende:

[..]

Dat klinkt logischer inderdaad 8)7

inderdaad, vooral wat Claudia zegt ja. Ze is nog zo jong en er kan nog zoveel bijtrekken wat groei betreft. Het gaat vooral om groei als een indicatie voor dat er ergens iets niet goed zit. Meest voor de hand liggend op dit moment zijn de darmziekten en genetische afwijkingen. Haar schildklierfunctie is getest (en daarmee een deel van de hypofyse functie) en die was in orde, er lijkt geen directe reden voor het aannemen van een tekort aan groeihormoon. Ik meen ook dat haar groeihormoon ook bepaald was de laatste keer maar dat weet ik niet zeker, heb de uitslagen niet bij de hand nu.

Aventura oef. petechieën zijn van die enge nare dingen :{ daar zou ik geloof ik ook mee naar de huisarts gaan. Sure enough dat het onschuldig kan zijn in de meeste gevallen, maar evengoed ook wel eens niet, lijkt me altijd goed om naar je gevoel te luisteren. Liever 10 keer voor niets dan 1 keer te weinig.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 21:39:32 #239
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115308986
Jullie hebben gelijk, ik luister gewoon (weer) naar mijn gevoel. De eerste keer fietste ik pardoes naar de hap (was onderweg naar kdv :@ ). Ik ga morgen gewoon naar het spreekuur. Desnoods wordt er maar even bloed geprikt ofzo.

Verder gaat het heel goed met hem. Hij is nu wel echt eenkennig geworden. Niet extreem, maar wel dat hij wil dat ik, zijn vader of de vaste leidster met hem in 1 kamer is. Of dat hij in ieder geval onze stem hoort. Maar verder speelt-ie fijn, loopt hij nu steeds vaker los en is erg vrolijk en goedlachs. De keet die ik met hem kan hebben, heelijk. Vanmiddag speelde ik 'tentje' met hem (een plaid over mezelf en hem heengooien) en dan blíjft-ie er bijna in, zo leuk vindt hij het. O+
pi_115328248
Even een nieuwtje...Evan kan lopen:) Eerste stapjes waren naar mij toe en gelukkig waren we alle 3 thuis.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 12:28:53 #241
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_115331003
Hier loopt K wel soms los, sjeest vooral achter zn loopauto's aan rn als hij maar gaat nadenken over t fei dat ie loopt beland hij pardoes weer op zn kont.
Hij is superslim in het uitvinden van dingen, die kleine vingers krijgen alles open en/of te pakken.

Qua woorden gaat hij weer niet zo snel. Hij is nu 16 mnd en zegt Haaaaaaaiiiiiiii, papa, sssssss (poes), maaaaauuuwww (doet miauw na als de katten dat zeggen), hap, op, ja en nee. En als hij een vrachwagen of trein ziet dan is het een soort klankuitstoot met vinger erbij die wijst :+
pi_115333453
Hier ook nog even het nieuws:

Eva wordt grote zus :+
  donderdag 9 augustus 2012 @ 13:38:19 #243
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_115333543
YEAH *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 13:36 schreef danic het volgende:

pi_115334001
quote:

Yeah! gefeliciteerd!
pi_115334063
Danic, gefeliciteerd!! *O*
pi_115334067
Dank jullie wel!
  donderdag 9 augustus 2012 @ 14:10:56 #247
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115334774
*O*

Daar wil ik wel dubbel voor jompelen.... :D
Tof hoor!
pi_115334798
Gefeliciteerd danic! *O*
pi_115335849
*O* leuk Danic!
  donderdag 9 augustus 2012 @ 15:38:07 #250
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_115338399
Danic wat leuk!!! :)
Hoe ver ben je?

Cleany, goed van de kleine man! Onze dame doet nu al..... Niks! Hahaha! Zal ooit wel komen. Ze kan wel heel goed lachen, slapen en eten :), ook niet onbelangrijk!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  donderdag 9 augustus 2012 @ 16:28:16 #251
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115340763
Mijn mupke zit al bijna een uur in haar box een stapel boekjes te lezen. Ze heeft haar speen (want moe) en die plopt ze af en toe uit voor een slokje drinken of een hap soepstengel. En dan ook netjes bij de punt vd bladzijde beetpakken en omslaan. O+

We hebben 3 dagen oppaskindjes over de vloer gehad en dat was druk, vandaag dus even een dagje bijkomen. Ik was van plan om te gaan zwemmen maar dat schuiven we maar even op.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 17:52:03 #252
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_115344258
Gefeli Danic!
pi_115344642
quote:

Gefeliciteerd ik had het al verwacht. Maar ik ga niet mee voor weer een datum tweeling
pi_115346910
Nee? Valt me van je tegen f_r :P
Maar al verwacht ja??

Isis, ik heb vanmorgen net positief getest, dusseh....4 weken? :@
pi_115348055
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 19:21 schreef danic het volgende:
Nee? Valt me van je tegen f_r :P
Maar al verwacht ja??

Isis, ik heb vanmorgen net positief getest, dusseh....4 weken? :@
In theorie heb ik misschien nog 6wk maar ik wil eerst verhuizen en dan pas er eventueel over nadenken.

Je postte in het wohtst waarom duurt een maand zo lang met wachten oid. En toen was het voor mij 1+1=2 nouja 4 bij jullie

En je humeur laatst was voor mij ook wel een teken.
pi_115348153
Oei? Kwam ik zo krengig over? Of bedoel je die post van laatst, dat het thuis niet lekker liep?

En idd, je hebt dus goed opgelet :+ maar toen wist ik uiteraard nog van niks.
pi_115348210
Ik kan mij herinneren dat je hier ooit typte ik ga niet meer posten in het wohts topic en ik was verbaasd je daar te zien posten.
pi_115348685
Ik heb daar ook nooit gepost hoor. Wel in het rammelaarstopic.
pi_115349170
dan zal het dat topic zijn. Zie mijn geheugen is zo best niet meer.
pi_115350126
Geeft niet hoor.
pi_115398561
gefeliciteerd Danic!

ik was vandaag op het consultatiebureau voor de BMR en MenC vaccinaties en er kwam natuurlijk ook het gewicht aan bod, de arts was niet tevreden met de curve, omdat mijn zoontje al een hele tijd aan de onderkant bungelt, ik weet niet zeker welke curve wij daar ter plekke hebben bekeken, maar ik denk dat het gewicht over lengte was, er vielen worden als "nabij ondervoed"

mijn zoontje is nu 80 cm lang (gemiddeld voor zijn leeftijd) en weegt 9.5 kg (ongeveer op de -1 curve voor zijn leeftijd), maar bij gewicht over lengte zit die dus blijkbaar op de -2 curve of in elk geval heel erg aan de onderkant

in de normale curves (gewicht over leeftijd) zit die dus onder het gemiddelde, maar volgt die gewoon zijn eigen lijntje

groeigids curve:

borstvoeding.com curve

De arts stelde voor om eventueel een orthopedagoog (of kinderarts) in te schakelen en vroeg wat ik ervan vond, nu ja, ik zelf vind het op dit moment niet zorgwekkend en wij zijn overeen gekomen het tot de volgende afspraak in december in de gaten te houden en te proberen meer eten erin te krijgen :{

pff, ik vind het best wel vervelend, want ik probeer echt mijn best om er eten in te krijgen, maar mijn zoontje is kieskeurig en als die niet wil of iets niet lust dan spuugt die het gewoon uit of veegt die het van tafel }:|

Kijken ze bij jullie naar de gewicht over lengte curve of alleen naar de gewicht over leeftijd curve? en heeft iemand misschien nog eettips?
pi_115398736
De bv curve is toch prima? Ik zou die de volgende keer meenemen!
Bovendien buigt het lijntje niet af dus ik zie het probleem niet!
The way you rock'n'roll
pi_115399285
volgens de arts stelt bv op die leeftijd niet meer zoveel voor en komt de meeste energie uit het gewone eten

het klopt natuurlijk dat het minder wordt, maar ja het is toch nog een onderdeel van de voeding die mijn zoontje 3-4 keer op een dag krijgt
pi_115399862
Het gaat toch om de curve van bv kindjes t.o.v. een curve van enkel kv kindjes? Beetje suf hoor dat een arts dat niet begrijpt.
Het gaat toch niet enkel om het nu maar de hele periode.

Maar ook de CB curve laat een eigen lijntje zien. Nogmaals hij buigt niet af dus er is geen probleem lijkt me.
The way you rock'n'roll
pi_115400326
Schei es uit zeg! Dit is toch een prima curve??
Godsamme dan valt E van Mignonne (en de mijne ook al langzaamaan) toch ter plekke dood neer als dit ondervoed is? Wat een onzin. Je zoontje heeft een eigen lijntje die hij prima volgt.
Ja, hij is wat licht ten opzichte van zijn lengte (en deze gegevens passende bij zijn leeftijd, zo moet er gelezen worden), maar het hoeven toch niet allemaal spekbaby's te zijn? Dan wordt er weer gezeken over dat ze te zwaar zijn!

Zana, als jij je geen zorgen maakt, lekker laten lullen hoor!
Ik heb hem natuurlijk nooit gezien dus daar kan ik geen beoordeling over geven, maar puur over de cijfers vind ik dit echt geen gekke curve.
Enneh............niet gaan proppen hoor, dat kan hij later als hij 15 is ook nog zelf doen :+
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 22:22:06 #266
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115400696
Zana, laat je niet gekmaken hoor. }:|
Hij groeit prima, voor zover ik het kan beoordelen, keurig netjes volgt ie zijn lijntje. ^O^

Ik zou deze curves printen en opsturen. Maar dat ben ik he... :+
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 22:34:52 #267
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115401716
Mijn ventje heeft vergelijkbare stats. Weegt ook nog geen tien kg. Is al lang geen bv-kind meer, maar toch doet onze cb-arts nergens moeilijk over.
pi_115402284
En wat is ean dan? Een zwaar ondervoed kindje.
ik zie een curve met duidelijk een eigen lijn. zolang hij alert is en genoeg plast zou ik mij geen zorgen maken.
pi_115406287
Wij waren ook even meten en wegen vandaag.
Score: 12.060 gram en 87cm.

Dat ziet er dan zo uit: (Op het cb is de curve toch net nog weer anders want daar ging het gewicht net onder het gemiddelde en de lengte boven de +1 en hier blijft hij het lijntje volgen)

The way you rock'n'roll
pi_115409542
ik heb nog gezocht naar een groeidiagram waar ik gewicht over lengte kan invullen, zoals in deze afbeelding (bovenste curve)

maar ik kan het niet vinden, alleen de igrow app van TNO en inderdaad, zijn gewicht lijkt niet bij zijn lengte te passen

ik wil natuurlijk niet dat mijn zoontje voedingstoffen tekort komt en chronisch ondervoedt raakt en het kan ook een teken van ziekte zijn, maar aan de ander kant geeft hij meestal wel duidelijk aan, wat en hoeveel die wil en is die ondernemend, plast en poept goed

ik vind het soms wel lastig als ik iets klaar heb gemaakt en hij eet dan niets of weinig, er zijn wel een paar dingen die hij haast altijd lust, maar hij kan ook niet altijd zijn zin krijgen

de consultatiebureauarts leek mij trouwens wel een ervaren vrouw, ze stelde voor om het eten te pureren en een klontje boter extra aan toe te voegen, ik persoonlijk denk dat dat niets brengt, het lijkt niet aan de structuur van het eten te liggen, maar aan de smaak, vanavond spuugde die direct ook weer het eerste hapje aardappelpuree uit, het leek wel alsof ik hem vergif had gegeven

vanmiddag trakteerde hij mij trouwens op twee mooie drolletjes in zijn bed, ik had hem met luier en shirtje op bed gelegd en hij vond het leuk om zijn luier uit te doen en in bed te poepen *O*
pi_115410297
Fijn dat ie drollen poept dan. Dot poept smurrie.

Met googlen op WHO Anthro vind je wel een lengte-gewichtgrafiek
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 07:57:12 #272
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_115416295
Ylana is bijnnnna 2, zo'n 86 cm (of ietsje groter) en weegt nog steeds geen 10 kg!! (9,8 oid) Laat je aub niet gekmaken hoor!!

Vandaag vieren we alvast haar 2e verjaardag O+ Als Tobias en papa thuiskomen van zwemles krijgt ze haar kado'tje O+
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_115416338
Spannende dag dus Saffier, geniet ervan!

Enneh....zeuren ze nog wel eens over jouw lichtgewichtje? Niet meer toch?
Zana echt, er zijn zoveel kindjes met de stats als de jouwe (Ean, Eva en nog honderden die we niet kennen) en dat zijn allemaal gezonde kindjes. De één is nou eenmaal steviger dan de ander. Niet druk maken hoor.
pi_115416531
Bij ons staat die curve in het boekje van het cb zana. Cb is hier van Icare.
*poef* nu is het weg
pi_115416705
Leuke dag vandaag Saffier. Wij vieren het volgend weekend.
pi_115502470
Zo...nog even trots zijn over de kleine. Hij eet alles gewoon mee (iets kleinere porties natuurlijk). Vlees is favoriet en dan vis. Aardappels vindt ie ook lekker, maar van veel groente moet ie niks hebben, tenzij we het gemengd aanbieden.

Ik was ook nog vergeten te vertellen dat hij laatst had besloten op z'n loopfiets te gaan zitten en ging vol trots de kamer door, dus we hebben al een paar keer gelopen. Dan loopt ie vol trots rond en hij gaat dan heel hard.
Op vakantie hebben we ook (jaja hij is verwend) een loopwagen gekocht, omdat we dat niet bij ons hadden en deze toch in de aanbieding was:

Enne...wat ook leuk is, dat hij als hij met z'n auto'tjes speelt dat hij dan 'auto' zegt en 'broem broem' doet.

We proberen hem nu af te helpen van de nachtelijke speen (overdag krijgt hij hem sowieso bijna niet). We proberen hem ook gewone melk te geven, maar dat wil hij niet echt.

Traphekjes geplaatst op de eerste verdieping. Helaas kan dat niet beneden, dus blijft het opletten, wanneer hij de trap op gaat.

Donderdag weer eens naar het CB voor prikjes en zo. We hebben hem al stiekem gewogen en hij komt nog steeds niet over de 10 kilo...hij is zo beweeglijk :P

Zo dat was hem weer even...

Veel plezier met de kleine Saffier!
Mooie stats van Olivier D-M-L!
pi_115503283
Leuk ding Cleany!
Hij wil geen melk zeg je, bieden jullie het koud aan of lauw? Hier was de truc lauwe melk, babymelk is natuurlijk ook nooit ijskoud. Dus wij piepen de melk een half minuutje op en dan word het gewoon opgedronken.

Saffier leuke verjaardag gehad?

En mooie stats voor Puck DML!

En Zana ik zou me niet te veel zorgen maken hoor! Zo lang de lijn niet extreem afbuigt!
pi_115503478
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 09:55 schreef MamaPurk het volgende:
Leuk ding Cleany!
Hij wil geen melk zeg je, bieden jullie het koud aan of lauw? Hier was de truc lauwe melk, babymelk is natuurlijk ook nooit ijskoud. Dus wij piepen de melk een half minuutje op en dan word het gewoon opgedronken.
Ja dat doen we ook, maar dan wil ie het niet en vraagt dan om sap.
pi_115504192
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 10:04 schreef cleany het volgende:

[..]

Ja dat doen we ook, maar dan wil ie het niet en vraagt dan om sap.
En karnemelk?? (daar is Sarah eecht gek op)
pi_115504240
Karnemelk vindt hij wel aardig, tenminste een slokje (de rest van het pak konden we wel weg gooien :P. We vinden het zelf namelijk niet zo lekker)
  maandag 13 augustus 2012 @ 10:41:36 #281
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115504403
En Yoghurt dan? Gewoon met een beetje water aanlengen uit een fles of zo uit de tuitbeker.
En Cleany, speen afwennen is fijn, maar op deze leeftijd schuilt het risico dat ze hun duim pakken, wees je daar wel van bewust.
pi_115504556
Cleany, wij doen een heeeeeel klein beetje diksap in de karnemelk. Eva drinkt dat een Hema rietjesbeker leeg bij het ontbijt (zo'n 300cc). Ze wil ook geen melk, niet koud en niet lauw. Maar die karnemelk gaat prima zo.
  maandag 13 augustus 2012 @ 10:55:57 #283
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115504772
Dsjiez, 300cc, ik ben blij als Lientje dat op een dag wegdrinkt. :D

Lientje krijg bij het ontbijt 150 cc melk met pap en anders dezelfde hoeveelheid in een flesje.
Dan nog twee tuitbekers drinken en 's avonds een flesje warme melk van 180 cc. (niet iedere dag)
pi_115504851
300cc is wel veel ja!! :D
Maar Sarah is altijd vroeg wakker en krijgt dan zo een 300cc beker water die gaat leeg, dan nog 150cc melk/karnemelk bij het ontbijt (bij de lunch ook)
En tussendoor drinkt ze nog wel 2x die 300cc beker leeg, hetzij met water hetzij met limonade.. Maar over of ze genoeg drinkt hoef ik me in ieder geval niet druk te maken ;)
  maandag 13 augustus 2012 @ 11:09:13 #285
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115505146
Zana, ik heb net even in de WHO (download hier: http://www.who.int/childgrowth/software/en/ ) curves gekeken, en dan zou een gewicht bij lengte bij 9½ kg bij 80 cm op ongeveer -1 uitkomen.
Zie hier de Weight for Length curve van Soneal bij 80 cm, dan kun je vrij makkelijk zien waar je bij 9½ kg zou uitkomen.
Ter aanvulling ook nog de lengte- en gewichtscurve van BV.com en lengte- en gewichtscurve van groeigids, zodat je een beetje vergelijk hebt hoe eea zich verhoudt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 13-08-2012 11:24:20 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 13 augustus 2012 @ 11:18:12 #286
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115505387
Wij geven ventje nog enkele flesjes Friso 3 per dag. Af en toe halfvolle melk tussendoor om te wennen. Verder drinkt hij ook water en water met diksap. Dat mag soms al uit een (tuit)beker (we moeten hem wel helpen). De melk moet echt nog uit een fles. Ik gun het hem nog, hij wordt er zo gelukkig van. We merken dat hij de fles af en toe half leeggedronken weglegt. Het lijkt erop of hij het zelf zal gaan regelen.
Hoe doen jullie het trouwens met avondeten? Zelf eten wij pas om 19 uur, dat is voor de knul te laat. We geven hem rond 17 uur. Bijna altijd een potje...Ik weet dat hij met de pot kan mee-eten, maar in de praktijk is dat lastig, of we moeten hem een kliek van de vorige dag geven. We eten ook niet echt kindproof dingen, vaak met wijn erdoor, scherp gekruid, etc. Steeds neem ik me voor om hier een weg in te vinden, maar ik blijf maar hangen in het olvaritpatroon. Ook omdat druk, laat van werk etc. Misschien toch mijn Opperdepop-exemplaar afstoffen en kijken hoe ik de avondmaaltijd wat meer kan syncen.
  maandag 13 augustus 2012 @ 11:25:33 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115505571
Soneal krijgt 's morgens bij z'n brood een pakje yoghurtdrink, en 's avonds bij z'n eten een pakje vruchtensap, verder drinkt hij overdag gewoon water.
En de dag begint en eindigt nog met BV.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 13 augustus 2012 @ 11:28:44 #288
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115505673
Mja Aventura het is net wat je zelf wil he. Is er een reden waarom jullie zo laat eten?
Hier is ML wisselend thuis, net hoe druk hij is, soms tegen zes uur en soms pas om 18.30/19.00 uur.
Ik ben thuis, dus ik eet altijd met Lientje ergens tussen 17.30 en 18.15 uur, aan de hand van haar slaaptijden.

Dus we eten door de week bijna alle avonden apart van elkaar, maar dat is niet anders. Voor ML bewaar ik dan wat eten.

En wij eten bijna zoutloos, of weinig zout. Wel gekruid, maar met mate. Ik kan wel een weekschema neerplempen met ideeen of met dingen die wij eten mocht dat handig zijn?

In lang potjes geven schuilt het risico dat ze geen normaal eten meer willen eten. Lientje krijgt ook echt wel een keer per week nog eens een potje, maar dat is een uitzondering.
pi_115505707
Ik zal maar niet vertellen hoeveel nutrilon er hier nog doorheen gaat :@
We zijn vorige week gestopt met de maagmedicatie. Dat was geen goed plan. De nachten waren al niet best, maar nu is het nog even een stukje erger. En met een beetje pech gaan er in de nacht alleen al drie flessen van 150 doorheen. Overdag dan nog minimaal eentje, want meneer wil (door de pijn?) niet echt eten. Inmiddels krijg ie al weer een week wel de medicatie, maar het evenwicht lijkt zoek ofzo.
Morgen naar de kinderarts, ben benieuwd wat daar uit gaat komen.

O en gewone melk wordt hier alleen uit een beker gedronken. Net als karnemelk, water en sap. Er mag alleen nutrilon in de fles, iets anders niet.
  maandag 13 augustus 2012 @ 11:30:41 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115505719
Wij eten in principe gewoon samen, ongeacht het tijdstip, en als dat betekent dat we om 19.00 of later aan tafel zitten dan krijgt Soneal tussendoor nog een extra boterham/krentenbol/fruit/weetikveel.

En een potje als we niet childproof eten, maar dat is weinig.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_115505741
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 11:30 schreef Leandra het volgende:
Wij eten in principe gewoon samen, ongeacht het tijdstip, en als dat betekent dat we om 19.00 of later aan tafel zitten dan krijgt Soneal tussendoor nog een extra boterham/krentenbol/fruit/weetikveel.
Zo doen wij het ook. Het is trouwens al knap als we allemaal samen voor zes uur thuis zijn op de dagen dat we beide werken. Dus er is ook geen andere optie.
  maandag 13 augustus 2012 @ 11:34:21 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115505826
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 11:31 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Zo doen wij het ook. Het is trouwens al knap als we allemaal samen voor zes uur thuis zijn op de dagen dat we beide werken. Dus er is ook geen andere optie.
Hier wel, maar het is de gewoonte dat N kookt, dus dat is de reden dat we vaak later eten, als we in mijn huis zijn wachten we met eten tot de oudste thuis is, dus dan eten we ook laat, plus dat hij daar ook nogal eens kookt....
* Leandra is geen keukenprinses en heeft gewoon mannen om zich heen verzameld die wel kunnen koken *)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_115505891
Ik eet hier bijna altijd eerder met de meiden, maar ML is vaak pas tegen 8 uur thuis, dus dat is echt te laat!
Verder eet Sarah eigenlijk al vanaf het begin af aan met de pot mee, ze bliefte geen potjes. En mijn kookstijl was al redelijk aangepast ivm oudste. Wat ik wel deed is altijd extra koken als het iets was wat ze lekker vond en dan kleine porties in vriezen voor als wij eens iets aten waarvan we dachten dat we het nog maar niet moesten geven. Nu doe ik dat neit meer en eten wij eignelijk gewoon met de kinderen mee ;)

Mefke wat rot dat het stoppen emt de medicatie hem weer zo een last geeft! :*
pi_115505910
We eten eigenlijk altijd rond 18.00 uur als we met z'n drieën thuis zijn. Als N Sofie van de opvang haalt als ik avonddienst heb dan is ie daar rond 18.00 uur. Ik zorg dan in de ochtend dat er al eten klaar is. Dan hoeft ie dat alleen maar op te warmen.
Sofie eet eigenlijk altijd met de pot mee. Als we iets gekruids eten waarvan ik weet dat ze het niet lekker vind kook ik wat bonen mee. Snij of sperziebonen. Die hebben we (door de moestuin) eigenlijk altijd wel liggen en die vindt ze heerlijk.

De ene dag drinkt ze veel melk, de andere dag amper. We zien per dag gewoon. Ze krijgt eigenlijk wel altijd bij het ontbijt een volle rietjesbeker melk. Soms gaat ie op, soms drinkt ze 2 slokken en dan is ze klaar.

Sofie geniet er nu van dat N en ik beide thuis zijn. We hebben vakantie, maar zijn nog thuis. Ze zoekt ons beide in huis op als we bezig zijn. Net had ze zelfs de rust in dr lijf om 20 minuten bij ons op de bank te zitten.
*poef* nu is het weg
  maandag 13 augustus 2012 @ 11:44:00 #295
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115506128
Wat rot Mefke, dat het niet lekker loopt met hem, ik hoop dat de KA een oplossing heeft.

Hier is later eten niet altijd een optie, als Lientje tot 14.30 slaapt, dan is ze om 17.00 moe. Dus dan moet ze wel op tijd eten, vind ik dan, want dan kan ze daarna in badje en naar bed. Ze ligt er dus ook soms om 18.30 al in. Ook wel eens om 20.00 uur pas, als ze van 15.00 tot 16.15 bijv nog heeft geslapen.
Dan kan ik dus ook iets later eten met haar, maar het draait hier dus om haar heen en niet andersom. T is maar zo kort dat dat zo is en ik vind het niet erg.
pi_115506212
Juud, Tienus leggen ze op het kdv nog rond vier uur effe op bed. Dan slaapt ie tot 5 en dan trekt ie het wel om te wachten met eten. Wat ik wel doe is de kindjes meteen wat geven als we thuis zijn. En we proberen om op die twee dagen dat het laat wordt, al eten klaar te hebben staan.
  maandag 13 augustus 2012 @ 11:46:57 #297
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115506217
Leuk/interessant om te lezen hoe anderen het doen! Het is te overwegen om het tijdstip van 17 naar 18 uur te verplaatsen. En ventje dan tot die tijd een tussendoortje te geven. Het lijkt me zo leuk om allemaal samen te eten, en uiteindelijk ga je daar natuurlijk toch naar toe. Ik ben voor smaakontwikkeling trouwens niet zo bang. Ik denk dat het toch aan het kind ligt, hoe avontuurlijk hij of zij is. Zal je net zien, een kind dat van jongs af aan olijven, vis, pesto etc. krijgt eet later alleen frikandellen :P Is bij ons thuis ook zo gebeurd, we zijn met vlakke en oninteressante voeding opgegroeid. Ik en zus zijn toch fijnproever geworden, maar jongere broer en zus eten niks gekruids, 'buitenlands' of wat er teveel uitziet als een dier :D

@Juud, als je wat maaltijdtips hebt, graag! Het is gewoon even de inspiratie weer zien te vinden denk ik.
pi_115506273
Sofie heeft ook tot lang potjes gehad hoor, ze weigerde iets anders. Tot bij haar zelf de knop omging en ze vond dat ze wel hetzelfde als ons kon eten.
*poef* nu is het weg
  maandag 13 augustus 2012 @ 11:49:04 #299
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_115506277
Hier ook wisselende schema's en we eten bijna nooit met zijn 4en. T heeft in elk geval 1 keer per week late dienst; en ik gemiddeld ook een stuk of 3.... dus dat houdt in; dat we 3 avonden over hebben... en dan heeft T ook geen vaste werktijden, dus zoals vandaag; komt ie pas om 19 uur thuis. Dan eet ik met de meiden gewoon rond zessen.
Zo hebben we in elk geval een soort van eetritme. ;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 13 augustus 2012 @ 11:52:18 #300
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115506368
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 11:48 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie heeft ook tot lang potjes gehad hoor, ze weigerde iets anders. Tot bij haar zelf de knop omging en ze vond dat ze wel hetzelfde als ons kon eten.
Oja, aanvulling op mijn post, da's ook wel zo. De keren dat ik iets zelf maakte trok mannetje zijn neusje ervoor op. Tis bijna beledigend! ;)
pi_115506397
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 11:52 schreef Aventura het volgende:

[..]

Oja, aanvulling op mijn post, da's ook wel zo. De keren dat ik iets zelf maakte trok mannetje zijn neusje ervoor op. Tis bijna beledigend! ;)
Ja idd, je zou het bijna persoonlijk nemen ;)
*poef* nu is het weg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')