abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 augustus 2012 @ 10:41:36 #281
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115504403
En Yoghurt dan? Gewoon met een beetje water aanlengen uit een fles of zo uit de tuitbeker.
En Cleany, speen afwennen is fijn, maar op deze leeftijd schuilt het risico dat ze hun duim pakken, wees je daar wel van bewust.
pi_115504556
Cleany, wij doen een heeeeeel klein beetje diksap in de karnemelk. Eva drinkt dat een Hema rietjesbeker leeg bij het ontbijt (zo'n 300cc). Ze wil ook geen melk, niet koud en niet lauw. Maar die karnemelk gaat prima zo.
  maandag 13 augustus 2012 @ 10:55:57 #283
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115504772
Dsjiez, 300cc, ik ben blij als Lientje dat op een dag wegdrinkt. :D

Lientje krijg bij het ontbijt 150 cc melk met pap en anders dezelfde hoeveelheid in een flesje.
Dan nog twee tuitbekers drinken en 's avonds een flesje warme melk van 180 cc. (niet iedere dag)
pi_115504851
300cc is wel veel ja!! :D
Maar Sarah is altijd vroeg wakker en krijgt dan zo een 300cc beker water die gaat leeg, dan nog 150cc melk/karnemelk bij het ontbijt (bij de lunch ook)
En tussendoor drinkt ze nog wel 2x die 300cc beker leeg, hetzij met water hetzij met limonade.. Maar over of ze genoeg drinkt hoef ik me in ieder geval niet druk te maken ;)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  maandag 13 augustus 2012 @ 11:09:13 #285
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115505146
Zana, ik heb net even in de WHO (download hier: http://www.who.int/childgrowth/software/en/ ) curves gekeken, en dan zou een gewicht bij lengte bij 9½ kg bij 80 cm op ongeveer -1 uitkomen.
Zie hier de Weight for Length curve van Soneal bij 80 cm, dan kun je vrij makkelijk zien waar je bij 9½ kg zou uitkomen.
Ter aanvulling ook nog de lengte- en gewichtscurve van BV.com en lengte- en gewichtscurve van groeigids, zodat je een beetje vergelijk hebt hoe eea zich verhoudt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 13-08-2012 11:24:20 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 13 augustus 2012 @ 11:18:12 #286
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115505387
Wij geven ventje nog enkele flesjes Friso 3 per dag. Af en toe halfvolle melk tussendoor om te wennen. Verder drinkt hij ook water en water met diksap. Dat mag soms al uit een (tuit)beker (we moeten hem wel helpen). De melk moet echt nog uit een fles. Ik gun het hem nog, hij wordt er zo gelukkig van. We merken dat hij de fles af en toe half leeggedronken weglegt. Het lijkt erop of hij het zelf zal gaan regelen.
Hoe doen jullie het trouwens met avondeten? Zelf eten wij pas om 19 uur, dat is voor de knul te laat. We geven hem rond 17 uur. Bijna altijd een potje...Ik weet dat hij met de pot kan mee-eten, maar in de praktijk is dat lastig, of we moeten hem een kliek van de vorige dag geven. We eten ook niet echt kindproof dingen, vaak met wijn erdoor, scherp gekruid, etc. Steeds neem ik me voor om hier een weg in te vinden, maar ik blijf maar hangen in het olvaritpatroon. Ook omdat druk, laat van werk etc. Misschien toch mijn Opperdepop-exemplaar afstoffen en kijken hoe ik de avondmaaltijd wat meer kan syncen.
  maandag 13 augustus 2012 @ 11:25:33 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115505571
Soneal krijgt 's morgens bij z'n brood een pakje yoghurtdrink, en 's avonds bij z'n eten een pakje vruchtensap, verder drinkt hij overdag gewoon water.
En de dag begint en eindigt nog met BV.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 13 augustus 2012 @ 11:28:44 #288
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115505673
Mja Aventura het is net wat je zelf wil he. Is er een reden waarom jullie zo laat eten?
Hier is ML wisselend thuis, net hoe druk hij is, soms tegen zes uur en soms pas om 18.30/19.00 uur.
Ik ben thuis, dus ik eet altijd met Lientje ergens tussen 17.30 en 18.15 uur, aan de hand van haar slaaptijden.

Dus we eten door de week bijna alle avonden apart van elkaar, maar dat is niet anders. Voor ML bewaar ik dan wat eten.

En wij eten bijna zoutloos, of weinig zout. Wel gekruid, maar met mate. Ik kan wel een weekschema neerplempen met ideeen of met dingen die wij eten mocht dat handig zijn?

In lang potjes geven schuilt het risico dat ze geen normaal eten meer willen eten. Lientje krijgt ook echt wel een keer per week nog eens een potje, maar dat is een uitzondering.
pi_115505707
Ik zal maar niet vertellen hoeveel nutrilon er hier nog doorheen gaat :@
We zijn vorige week gestopt met de maagmedicatie. Dat was geen goed plan. De nachten waren al niet best, maar nu is het nog even een stukje erger. En met een beetje pech gaan er in de nacht alleen al drie flessen van 150 doorheen. Overdag dan nog minimaal eentje, want meneer wil (door de pijn?) niet echt eten. Inmiddels krijg ie al weer een week wel de medicatie, maar het evenwicht lijkt zoek ofzo.
Morgen naar de kinderarts, ben benieuwd wat daar uit gaat komen.

O en gewone melk wordt hier alleen uit een beker gedronken. Net als karnemelk, water en sap. Er mag alleen nutrilon in de fles, iets anders niet.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 13 augustus 2012 @ 11:30:41 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115505719
Wij eten in principe gewoon samen, ongeacht het tijdstip, en als dat betekent dat we om 19.00 of later aan tafel zitten dan krijgt Soneal tussendoor nog een extra boterham/krentenbol/fruit/weetikveel.

En een potje als we niet childproof eten, maar dat is weinig.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_115505741
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 11:30 schreef Leandra het volgende:
Wij eten in principe gewoon samen, ongeacht het tijdstip, en als dat betekent dat we om 19.00 of later aan tafel zitten dan krijgt Soneal tussendoor nog een extra boterham/krentenbol/fruit/weetikveel.
Zo doen wij het ook. Het is trouwens al knap als we allemaal samen voor zes uur thuis zijn op de dagen dat we beide werken. Dus er is ook geen andere optie.
  maandag 13 augustus 2012 @ 11:34:21 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115505826
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 11:31 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Zo doen wij het ook. Het is trouwens al knap als we allemaal samen voor zes uur thuis zijn op de dagen dat we beide werken. Dus er is ook geen andere optie.
Hier wel, maar het is de gewoonte dat N kookt, dus dat is de reden dat we vaak later eten, als we in mijn huis zijn wachten we met eten tot de oudste thuis is, dus dan eten we ook laat, plus dat hij daar ook nogal eens kookt....
* Leandra is geen keukenprinses en heeft gewoon mannen om zich heen verzameld die wel kunnen koken *)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_115505891
Ik eet hier bijna altijd eerder met de meiden, maar ML is vaak pas tegen 8 uur thuis, dus dat is echt te laat!
Verder eet Sarah eigenlijk al vanaf het begin af aan met de pot mee, ze bliefte geen potjes. En mijn kookstijl was al redelijk aangepast ivm oudste. Wat ik wel deed is altijd extra koken als het iets was wat ze lekker vond en dan kleine porties in vriezen voor als wij eens iets aten waarvan we dachten dat we het nog maar niet moesten geven. Nu doe ik dat neit meer en eten wij eignelijk gewoon met de kinderen mee ;)

Mefke wat rot dat het stoppen emt de medicatie hem weer zo een last geeft! :*
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_115505910
We eten eigenlijk altijd rond 18.00 uur als we met z'n drieën thuis zijn. Als N Sofie van de opvang haalt als ik avonddienst heb dan is ie daar rond 18.00 uur. Ik zorg dan in de ochtend dat er al eten klaar is. Dan hoeft ie dat alleen maar op te warmen.
Sofie eet eigenlijk altijd met de pot mee. Als we iets gekruids eten waarvan ik weet dat ze het niet lekker vind kook ik wat bonen mee. Snij of sperziebonen. Die hebben we (door de moestuin) eigenlijk altijd wel liggen en die vindt ze heerlijk.

De ene dag drinkt ze veel melk, de andere dag amper. We zien per dag gewoon. Ze krijgt eigenlijk wel altijd bij het ontbijt een volle rietjesbeker melk. Soms gaat ie op, soms drinkt ze 2 slokken en dan is ze klaar.

Sofie geniet er nu van dat N en ik beide thuis zijn. We hebben vakantie, maar zijn nog thuis. Ze zoekt ons beide in huis op als we bezig zijn. Net had ze zelfs de rust in dr lijf om 20 minuten bij ons op de bank te zitten.
*poef* nu is het weg
  maandag 13 augustus 2012 @ 11:44:00 #295
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115506128
Wat rot Mefke, dat het niet lekker loopt met hem, ik hoop dat de KA een oplossing heeft.

Hier is later eten niet altijd een optie, als Lientje tot 14.30 slaapt, dan is ze om 17.00 moe. Dus dan moet ze wel op tijd eten, vind ik dan, want dan kan ze daarna in badje en naar bed. Ze ligt er dus ook soms om 18.30 al in. Ook wel eens om 20.00 uur pas, als ze van 15.00 tot 16.15 bijv nog heeft geslapen.
Dan kan ik dus ook iets later eten met haar, maar het draait hier dus om haar heen en niet andersom. T is maar zo kort dat dat zo is en ik vind het niet erg.
pi_115506212
Juud, Tienus leggen ze op het kdv nog rond vier uur effe op bed. Dan slaapt ie tot 5 en dan trekt ie het wel om te wachten met eten. Wat ik wel doe is de kindjes meteen wat geven als we thuis zijn. En we proberen om op die twee dagen dat het laat wordt, al eten klaar te hebben staan.
  maandag 13 augustus 2012 @ 11:46:57 #297
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115506217
Leuk/interessant om te lezen hoe anderen het doen! Het is te overwegen om het tijdstip van 17 naar 18 uur te verplaatsen. En ventje dan tot die tijd een tussendoortje te geven. Het lijkt me zo leuk om allemaal samen te eten, en uiteindelijk ga je daar natuurlijk toch naar toe. Ik ben voor smaakontwikkeling trouwens niet zo bang. Ik denk dat het toch aan het kind ligt, hoe avontuurlijk hij of zij is. Zal je net zien, een kind dat van jongs af aan olijven, vis, pesto etc. krijgt eet later alleen frikandellen :P Is bij ons thuis ook zo gebeurd, we zijn met vlakke en oninteressante voeding opgegroeid. Ik en zus zijn toch fijnproever geworden, maar jongere broer en zus eten niks gekruids, 'buitenlands' of wat er teveel uitziet als een dier :D

@Juud, als je wat maaltijdtips hebt, graag! Het is gewoon even de inspiratie weer zien te vinden denk ik.
pi_115506273
Sofie heeft ook tot lang potjes gehad hoor, ze weigerde iets anders. Tot bij haar zelf de knop omging en ze vond dat ze wel hetzelfde als ons kon eten.
*poef* nu is het weg
  maandag 13 augustus 2012 @ 11:49:04 #299
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_115506277
Hier ook wisselende schema's en we eten bijna nooit met zijn 4en. T heeft in elk geval 1 keer per week late dienst; en ik gemiddeld ook een stuk of 3.... dus dat houdt in; dat we 3 avonden over hebben... en dan heeft T ook geen vaste werktijden, dus zoals vandaag; komt ie pas om 19 uur thuis. Dan eet ik met de meiden gewoon rond zessen.
Zo hebben we in elk geval een soort van eetritme. ;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 13 augustus 2012 @ 11:52:18 #300
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115506368
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 11:48 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie heeft ook tot lang potjes gehad hoor, ze weigerde iets anders. Tot bij haar zelf de knop omging en ze vond dat ze wel hetzelfde als ons kon eten.
Oja, aanvulling op mijn post, da's ook wel zo. De keren dat ik iets zelf maakte trok mannetje zijn neusje ervoor op. Tis bijna beledigend! ;)
pi_115506397
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 11:52 schreef Aventura het volgende:

[..]

Oja, aanvulling op mijn post, da's ook wel zo. De keren dat ik iets zelf maakte trok mannetje zijn neusje ervoor op. Tis bijna beledigend! ;)
Ja idd, je zou het bijna persoonlijk nemen ;)
*poef* nu is het weg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')