leuk is dat begrijpen ja
Onze doerak zegt eigenlijk ook al redelijk wat, ik moet eerlijk bekennen dat ik er helemaal niet zo op let, bij de oudste was ik er veel meer van bewust als ze weer een nieuw woordje gebruikte, bij de jongste valt het me minder op
Als ik zo nadenk ehm... mama, papa, Eeneen (haar naam), Iemie/Miemie/Amie (oudste haar naam), die/dat/dit, hebben, helpen, wil, ijs

, ik, mij (okay meestal MIJ!!!!

) ehm... appel, eten, kaas, pinkaas, dinke, nijntje, hopla, kaart (dankjewel Dora

), schoen, buiten, speentje, bedje, slapen, flesje, ehm ehm, (ba)naan, bad -desgewenst gevolgd door spit spat-, Woezel/Pip, fiets, kijken, opa, hallo, dagdag, knuffelkonijntje (dankjewel Nijntje...), kiekeboe.
er zijn er nog veel meer

ze praat eigk best wel veel al dus haha. Een flinke rits dierengeluiden kan ze ook.
ohja en zinnetjes combineren gaat op zich ook goed, ik met een werkwoord (meestal wil...) en dan een lijdend voorwerp erbij. Ze is alleen nog niet voor iedereen heel duidelijk verstaanbaar

We moeten binnenkort naar t CB, ben heel benieuwd wat ze nu weegt/meet. Ze krijgt weer wat spekjes