abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 augustus 2012 @ 13:08:15 #151
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_115133927
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 12:57 schreef danic het volgende:
Grrrr, ik heb Eva net op bed gelegd (om 11.50, want moe) en ze slaapt nog niet. Normaal niet erg, maar ik heb afgesproken om bij een oud-tante langs te gaan vanmiddag. Als ze niet snel slaapt is straks de hele middag 'weg'.
Voor nu hoor ik 'pok, pok, pok, plof' alle spenen en vervolgens egel op de grond vallen. Als ik ze dan kom terugbrengen (want zonder slaapt ze niet), gaat ze weer lief liggen en zwaait ze me gedag :')
Kind, ga slapen!! :P
Ik geef d'r nog een kwartiertje, slaapt ze dan nog niet dan zal ze niet moe zijn.
Dan lekker wat eten en naar Rotterdam naar de oud-tante (mensje is 87 geloof ik). Dan zal ze in de auto wel een slaapje doen.
Soort van wet van Murphy; als je iets afspreekt willen ze plotseling hun normale dutjes niet meer doen :P
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_115133982
hahaha gelukkig was ik daarop voorbereid en heb ik geen tijd afgesproken.
Maar zul je zien dat ze weer een slaapje doet van 3 uur, wat geen uitzondering is. Dan is het al 16.00, dan eigenlijk nog eten en dan nog naar R'dam.
Nou, dan maar een krentenbol in de auto, want anders kunnen we terug als we er aankomen.....
pi_115134250
Met 15 maanden is het zeggen van 5 woordjes toch gewoon heel normaal?
Op het consultatiebureau verwachten ze met 18 maanden een woord of 4. De grote taalsprong komt meestal tussen de 21 en 27 maanden, heb ik me laten vertellen.

Ik weet dat mijn neefje op de 2 jaar afspraak nog alleen maar losse woordjes sprak, dus die moest met 27 maanden opnieuw komen. En toen was het goed.

FR, als ze haar voeten raar neerzet zou ik toch even naar een fysio gaan. Die kan even kijken of het normaal is of dat er meer begeleiding nodig is. Baat het niet, dan schaadt het niet, toch?
pi_115134423
Oh echt, ja ik heb Yaro al graadmeter en das echt een hele slechte, want die praat bizar veel.
Ik las ergens in een boekje dat ze met 15 maanden zo'n 20 woordjes zouden moeten kunnen. Nou die van mij dus niet, kan ik ook niet wakker om liggen hoor. Ben er allang achter dat Eva alles op haar eigen termijn doet.
pi_115134611
Ja, Yaro is echt geen goed voorbeeld hoor :D

Anne sprak met 15 maanden precies 20 woordjes zie ik in haar boekje (incl. dierengeluiden, die tellen ook), maar ik vind haar ook wel vrij vlot qua taalontwikkeling. Maar als ik haar met Yaro zou vergelijken zou het lijken alsof ze enorm achterloopt denk ik :D
pi_115134699
En dat praten kan soms ineens zó enorm snel gaan. Als ik bedenk dat ze met anderhalf alleen nog losse woorden zei en nu zinnen zegt zoals: 'mama ook op trampoline springen', 'kijk mama, gijs buiten spelen. Anne ook!' is dat toch wel snel gegaan in 4 maanden tijd :D
pi_115134907
Wat! Dat zijn hele zinnen. Jeumig!
Dierengeluiden doen we hier niet aan :')
Eva 'gromt' van zichzelf. Moeilijk uitleggen helaas. Daar zitten wel nuances in, ze 'gromt' anders als ze een voorbijrijdende motor nadoet, dan wanneer ze een vliegtuig hoort of een dier nadoet. Alleen zijn het altijd 'grom'geluiden.
Ach, ik merk het wel, als ze een beetje op d'r moeder lijkt komt dat praten helemaal goed :D
  zondag 5 augustus 2012 @ 13:40:41 #158
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115135156
Lientje zegt, nijntie, papa, mama, poes, nee, ja, nomnom (Ik heb honger), die, dat (incl wijzen), nikki, aap.

Ow ja, en als ik haar vraag, kan je (echte naam) zeggen, dan zegt ze 'Lientie' haar koosnaam dus.
Ze denk volgens mij dat ze twee namen heeft, want die gebruiken we afwisselend, haar eigen naam en haar koosnaam.

Dat ongeveer, dus een woord of 10. Ze begint wel veel klanken en zinnen van ons na te bootsen, sinds een week of twee. En ze heeft heel veel interesse in boekjes lezen en liedjes op een cd. Daar vult ze het liefst haar dag mee, naast heel veel lopen achter karren e.d..
pi_115135837
Ik hoor mezelf ook regelmatig terug. Als ik haar in het weekend uit bed haal en met haar naar onze slaapkamer loop zeg ik altijd: Wie ligt daar? En dan zegt ze: Papaaaaaa!
Vanmorgen stonden we bij de deur en zei Anne zelf: Wie ligt daar? Papaaaa! :D

Vanmorgen zei ze ineens uit het niets: Anne isse meisje! Dus ik zei: Dat klopt ja! En wat is papa dan? Ze moest even nadenken en toen werd het: jongetje! Dat vond ik heel knap, vooral omdat ik daar nog helemaal niet met haar mee bezig ben. Zal ze wel op het KDV hebben opgevangen. Ze zingt af en toe ook delen van liedjes die ik helemaal niet ken. Volgens mij is ze daar echt een soort spons.
pi_115136884
Mijn zoontje loopt sinds hij ongeveer 13 maanden is los, de laatste tijd gaat dat steeds beter en loopt die ook hele stukken op straat of in het parkje. Ik heb niet geoefend of zo, maar in het begin veel op bloete voeten gelaten. Ze moeten toch zelfs de balance vinden, en opeens had die het door en sindsdien kruipt die nog maar heel weinig, want lopen is toch gemakkelijker.
Op dit moment heeft die een fascinatie voor doosjes en dekseltjes en open en dichtmaken, en als het niet lukt op de buik op de grond gaan liggen en heel hard schreuwen...
Ook komen er kiezen en hoektandjes door, daar heeft die volgens mij ook af en toe last van. De luiers vliegen erdoor omdat hij niet meer in keer poept, maar verspreid over de dag en dan vaak ook nog heel dun.

Praten doet die heel weinig, hij maakt wel veel verschillende geluidjes. Ik heb de indruk dat hij mij ook steeds beter begrijpt als ik iets vraag of zeg.

Hier hadden wij op gegeven moment ook vlekjes in de knieholte. Het leek eerst op een muggenbult, dan op een opengekrapte muggenbult, maar er kwamen meer donkerrode vlekjes in die regio bij en gingen die steeds open. Toen kreeg die ook vlekjes in zijn gezicht, maar da waren eventueel echte muggenbulten. Hij leek geen last en ook geen jeuk ervan te hebben, maar ik vond het wel raar. Heb de vlekken op zijn been op gegeven moment wel een keertje met betadine ingesmeerd en toen was het snel daarna afgelopen. Ik zou niet weten wat het was, misschien waterpokken of iets in die richting, maar het zette ook niet echt door. Volgende week moeten wij weer voor de inentingen en ik vrees dat die misschien nu wel meer last krijgt dan eerder.
Eten gaat nog steeds erg wisselend, op dit moment veel brood, fruit en 's avonds eet die vaak alleen zijn vlees en yoghurt/ kwark. Soms lust die best wel hartige dingen. Aardappel en vaak ook groente spugt die gewoon weer uit. Ik bied het wel steeds weer aan, maar hij pikt precies eruit wat die moet hebben.
  zondag 5 augustus 2012 @ 22:20:13 #161
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115159957
Ons jonkie zette vorige week, vlak na zijn eerste verjaardag, zijn eerste stapjes :) Hij liep al langer overal naartoe, van object naar object. Nu dus soms ook los. Los staan doet-ie ook steeds vaker. We hebben ook een nieuw woord bij hem ontdekt. Een 'angang' is een poes (of, zo merkten we gister, een konijn). Een klein huisdier met vacht, dus :D Verder zegt-ie papa, mama, begrijpt-ie woorden als eten en slapen. Hij praat veel, alleen begrijpen we hem nog niet...
pi_115161842
Dat dus Aventura. Eva begrijpt heel veel, ik blijf me erover verbazen. Ze zet op mijn verzoek spulletjes op tafel (haar eigen bordje enzo) of doet wat in of uit een tas op verzoek.
Maar ook benoemen van ledematen en dergelijke, weet ze al heel veel. Haar navel biologeert haar op het moment enorm :D
Nu wij haar nog begrijpen.....
pi_115163700
leuk is dat begrijpen ja O+

Onze doerak zegt eigenlijk ook al redelijk wat, ik moet eerlijk bekennen dat ik er helemaal niet zo op let, bij de oudste was ik er veel meer van bewust als ze weer een nieuw woordje gebruikte, bij de jongste valt het me minder op :@ :')
Als ik zo nadenk ehm... mama, papa, Eeneen (haar naam), Iemie/Miemie/Amie (oudste haar naam), die/dat/dit, hebben, helpen, wil, ijs :') , ik, mij (okay meestal MIJ!!!! :( ) ehm... appel, eten, kaas, pinkaas, dinke, nijntje, hopla, kaart (dankjewel Dora :') ), schoen, buiten, speentje, bedje, slapen, flesje, ehm ehm, (ba)naan, bad -desgewenst gevolgd door spit spat-, Woezel/Pip, fiets, kijken, opa, hallo, dagdag, knuffelkonijntje (dankjewel Nijntje...), kiekeboe.
er zijn er nog veel meer :o ze praat eigk best wel veel al dus haha. Een flinke rits dierengeluiden kan ze ook.

ohja en zinnetjes combineren gaat op zich ook goed, ik met een werkwoord (meestal wil...) en dan een lijdend voorwerp erbij. Ze is alleen nog niet voor iedereen heel duidelijk verstaanbaar :+

We moeten binnenkort naar t CB, ben heel benieuwd wat ze nu weegt/meet. Ze krijgt weer wat spekjes O+
:)
pi_115164258
Hai! Ik lees stiekem alvast een beetje mee, mijn baby vind zichzelf allang dreumes volgens mij. Maar over 5 weekjes kom ik ons officieel aanmelden.

En Mignonne, yay voor de spekjes *O*
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  zondag 5 augustus 2012 @ 23:24:45 #165
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115164290
Lientje had vandaag twee momenten dat ik dacht :o
Ik was bij mijn moeder en daar was ze stoutig aan het doen, toen zei ik 'Doe maar niet, ga maar naar het speelgoed' en ze kruipt zo in een streep naar de plek met het speelgoed en kijkt me aan zo van 'Is dit wel goed?'

Tweede was dat ik haar zat te voeden op ons bed, toen zei ik tegen haar 'Als je klaar bent met drinken gaan we zo nog even Nijntje lezen'...
Zwiept ze zo dr hand achterover naar een stapel tijdschriften en graait een boekje onder een doosje vandaan.
Nu lag er bij ons op het nachtkastje toevallig een nieuw wit boekje van Nijntje, maar daar stond een doosje bovenop, de ze zag alleen de rand. Die had ze dus blijkbaar zien liggen toen we gingen zitten.

Wijsneus! :)
pi_115174562
Puck gebruikt voor alles wat hij niet kan zeggen 'umpfffff' :') :D
Er komen wel gestaag woordjes bij elke week maar hij is nogal van de lui en het kan weken duren voordat hij het weer zegt.
Zijn nieuwste is oma, wat de oma's doet glimmen van trots. Opa zei hij al heel lang namelijk.
Douche, water en kikker zijn ook hip op het moment.
Ledematen kent hij ook wel maar hij is te lui om ze aan te wijzen. Zo van als ik het niet doe doe jij het wel, lekker makkelijk :7

En als hij iets wil maar hij heeft zijn speen nog in zijn mond geeft hij de speen snel af omdat hij weet dat hij met speen sowieso niks gedaan krijgt. Heel slim vind ik dat :D

[ Bericht 15% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 06-08-2012 09:22:46 ]
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115175627
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 23:15 schreef mignonne het volgende:
leuk is dat begrijpen ja O+

Onze doerak zegt eigenlijk ook al redelijk wat, ik moet eerlijk bekennen dat ik er helemaal niet zo op let, bij de oudste was ik er veel meer van bewust als ze weer een nieuw woordje gebruikte, bij de jongste valt het me minder op :@ :')

Dat dus! Soms denk ik echt hu kun je dat allemaal al.. Maar ze gaat gewoon lekker mee met J.
Ze spelen ook zo lekker samen.

*O* voor de spekjes Mignonne

Sarah zit op het moment in een uitproberende fase. Krijsen in bed om te kijken hoe lang het duurt voor wij weer komen. Weg rennen als ze ene schone luier moet. Niet komen als je haar roept. Niet luisteren als je nee zegt maar wel haar vingertje omhoog en heen en weer (dat doet mijn moeder altijd) vervolgens gewoon doorgan met waar ze mee bezig was.. Ze houdt me lekker bezig ;)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_115176455
Danic ik zeg toch steeds dat je niet met Yaro moet vergelijken. Hij heeft gewoon veel interesse in taal. Echter stil zitten zit er niet in en voor een potje heeft hij totaal nog geen interesse. Hij kan nu oas een beetje geduld opbrengen om een puzzel te maken of te kleien maar dat is ook maar kort.

Verder even trots doen. moest vandaag naar de chiropraktor. normaal is mijn man vrij op maandag maar vandaag moest hij werken dus zou hij mee gaan. liep alles vlot en waren we er bijna een uur te vroeg. Mocht ik heel lief voor van een ouder echtpaar. Yaro was lekker aan het spelen met autotjes en moest dus stoppen wilde dat echtpaar ook wel even oppassen. En Yaro vind dat dus allemaal prima. Hebben met zijn 3-en een super 20 min gehad. Zo leuk om te zien. Maar ook fijn om te zien dat hij zo makkelijk is. Dat is een fijn vooruitzicht voor over een week of drie en hij naar de psz gaat.
pi_115176480
Leuke fase he mp, ach je hoef je niet te vervelen :D
pi_115178402
Hihi leuk alle stappende en brabbelende dreumesjes. Floriis brabbelt hier ook de oren van ons hoofd, soms snappen we het ook nog haha. Stapt, klimt en klatert als een malle. Vooral zijn zitzak is helemaal de bom.
Voor de rest heeft hij het bijten ontdekt :X "gelukkig" alleen nog in mijn been en een keertje in mijn borst, maar toch behoorlijk pijnlijk.

Succes MP met deze faaaaaaaase...
Fijn dat het zo goed ging As1981!
pi_115178504
Zo, vanmorgen de 14maanden check gehad op het consultatiebureau. Bartje pakte vrolijk alle blokjes, ging daarna nog even een torentje ermee bouwen, en liet jammergenoeg ook zien hoe goed hij kan vallen. Hij kwam met zijn hoofd tegen een stoelpoot aan, en was helemaal over zijn toeren.. Daarna nog twee prikjes, en toen waren we weer klaar.

Stats: 10260 gram en 77,5 cm. Gewicht iets boven gemiddeld, lengte bijna gemiddeld.
pi_115182879
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 23:05 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Nee, als ze het nou maandag nog heeft, dan bel ik de ha zelf wel even.
Vandaag niet meer gebeld. De plekjes trekken weg. We smeren wel met de zalf, de plekjes die we zaterdag niet ingesmeerd hadden trekken minder snel weg. Volgens mij heeft ze gewoon een rare reactie op muggen ofzo.
*poef* nu is het weg
pi_115184054
Zeg, zijn jullie kindjes ook zo driftig? Hell hath no fury like a toddler scorned. ;(
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_115184167
Yaro kan er ook wat van hoor claudia.
pi_115184262
Bij vlagen. Over het algemeen blijft het bij huilen en is dat snel weer over.
In de auto vorige week van en naar Zwitserland gilde hij wel af en toe uit nijd. En hij mag van mij op dat moment ook boos zijn want het was logisch dat hij het zat is maar dat harde gillen mag hij van ons dus niet. Er zijn andere manier om boos zijn te uiten.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')