abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115037340
Geen idee vanyel ik zou zeggen speelgoedwinkel maar wij doen niet aan zwemvleugels. Vind het echt ondingen. Wij hebben een zwemvest.
pi_115037358
Daar had ik het nog niet eens geprobeerd :D
Wij hebben nu een band waar ze in zit maar dat is toch minder vrij.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_115037396
Ik heb ze vorige week in een zwitsers warenhuis op de speelgoed afdeling gekocht maar ons zwembad heeft een hele bak grote en kleine bij de rand staan dus dat is lekker makkelijk voor ons bent lui en zunig :+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115037807
tienus viel gisteren op de bank op mijn man in slaap. Zijn luier was nog droog, dus zo in bed gelegd en....geslapen! In zijn eigen bed, zijn eigen kamer en tot vier uur. Zo, is me dat effe fijn, een nachtje slaap.

Dml, gaat het nu met drijven en de bandjes?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_115106475
Ik moet een beetje lachen nu, Eva ligt sinds 19.15 op bed, maar slaapt nog niet.
Niks verwonderlijks verder.
Maar er komt me een gezucht en gesteun uit die kamer alsof het een volwassene is met een zware dag. Ze kan haar draai niet helemaal vinden geloof ik :D
pi_115106554
ah die Eva het is ook zo vermoeiend om dreumes te zijn.
Ean is heel erg moe maar slapen ho maar ik hoor een hoop geklets uit d'r kamer komen.
pi_115106779
Nou, Eva is even niet zo blij met haar situatie hoor :P Meestal is het ook kletsen wat ze doet en dan is het ineens stil. Maar nu is het zuchten en steunen, soms jammeren en een traan.
Ach, ze is doodmoe dus ze zal zo wel in slaap vallen, ik zit vlakbij dus als er iets is ben ik er zo.

Vanmorgen wel echt weekend hoor, 09.00 was ze pas wakker :o Meestal is het rond 07.30.
Helaas was ik er om 07.45 al uit omdat ik een geluidje van d'r hoorde en alvast gedoucht wilde hebben. Zat ik daar met mijn goede gedrag te 'wachten' tot ze wakker werd -O- Ik had gewoon nog kunnen slapen.
Morgen doen we het anders :P
pi_115106879
Dat ken ik. Dan denk ik ik ga vast douchen want ze wordt zo wakker. En mooi dat ze dan uitslaapt en als ik denk ik blijf nog even liggen is ze vroeg wakker. Nu was ze morgen redelijk vroeg wakker 07:30 na de lange reisdag van gisteren en vanmiddag was ze zo moe. Ze kon alleen nog maar huilen en wild om zich slaan toen ik d'r aan het verschonen was.
pi_115106935
Ach gos, dus ze is lekker d'r bedje ingegaan?
Hoeveel slaapt Ean nog op een dag?
pi_115107178
Overdag 1x van 13:00 tot 16:00 ongeveer. En dan 's avonds rond 19:00 gaat ze weer naar bed.
Als ze naar de gastouder gaat legt die haar 's morgens nog 30min a 45min in bed omdat ze dan vroeg op is (06:45 uiterlijk) maar echt slapen doet ze dan niet meer rusten omdat die dagen best intensief voor d'r zijn.

En hoeveel slaapt Eva nog?
pi_115107394
Beetje hetzelfde wel, hoe laat ze dan weer naar bed gaat scheelt enorm. Hangt er ook vanaf hoe laat ze wakker was inderdaad. Vandaag was het 12.30.
Maar meestal tussen 11.00 en 11.30 en dan slaapt ze 2,5 á 3 uur ongeveer.

En ze is zojuist in slaap gevallen volgens mij.
pi_115107481
Ean ook volgens mij net voor het OS zwemmen
pi_115108312
Oh dat volg ik echt totaal niet.
Ik zit hier een beetje op FOK! rond te hangen. Heb echt een godsgruwelijke rotdag en ben even overal klaar mee }:|
pi_115108340
:* voor je hoop dat je je gauw beter voelt.
Wij zijn net terug van vakantie dus heb nog niks van de OS gezien.
pi_115108426
Ik ook niet. En vakantie, hou maar op! Das één van de irritatiepunten. Wij proberen ook nog weg te gaan, maar mijn vriend krijgt alleen maar afwijzingen op zijn aanvragen. We hebben nu maar laatste week januari/eerste week februari aangevraagd.
Laatste keer was een weekend met mijn ouders in maart ;(
pi_115108498
Dat is wel echt balen gaan jullie dan op wintersport? Ik kan alleen maar in de schoolvakanties op vakantie gaan. Gelukkig doet de werkgever van mijn vriend niet zo lastig met vakanties.
pi_115108626
Danic een vakantie afwijzen mag niet zomaar hè? Je werkgever moet je wel de kans geven op vakantie te kunnen.
The way you rock'n'roll
pi_115108700
Tis echt verschrikkelijk. In de schoolvakanties mag hij niet, want gezinnen met schoolgaande kinderen gaan voor. Helemaal prima natuurlijk. Is dan ook duurder, dus voor mij hoeft dat ook niet.
Juni kon al niet meer. Dus verzoek voor sept ingeleverd, was ook al vergeven. Ik nagevraagd bij mij, eerste 3 weken okt kon. Hij vraag het aan, nee eerste twee weken niet, derde week kan en heeeeeel misschien erna ook. Maar die krijg ik weer geen vrij -O-
Echt.......

We gaan nog ff kijken voor een weekje center parks in november als dat lukt.
We willen in januari naar een huisje in Duitsland en dan lekker sleeën met Eva. We gaan nooit op wintersport en kunnen dan ook niet skiën/snowboarden, maar dat hoeft voor mij ook niet.
En gelijk ook verzoek ingeleverd voor juni/juli :6
pi_115108780
Ik vind het een belachelijke gang van zaken en zou meer op mijn strepen staan als mijn werkgever zo met mij omging :(
The way you rock'n'roll
pi_115108785
wat een drama zeg. Ik hoop voor jullie dat een vakantie volgend jaar in juni door kan gaan. Lekker genieten ergens van de zon.
pi_115108793
Ben ik met je eens DML, maar er staat bij hem in de CAO dat er een max is van 3 personen per ploeg die tegelijk met vakantie kunnen en als het max bereikt is kunnen we niet zoveel helaas.
Zijn collega had een tijdje terug een briefje ingeleverd voor 1 dag, omdat hij naar het oogziekenhuis moest, werd afgewezen. Dit heeft zich nog 2 x herhaalt. Daarna is de collega maar naar hoofd personeelszaken gestapt om aan te geven dat het geen vraag was, maar een mededeling dat hij die dag niet aanwezig was ivm ziekenhuisbezoek.

Echt, dat bedrijf :N
pi_115108999
Die zon heb ik hard nodig op het moment merk ik. Ik zit er toch een beetje doorheen geloof ik. Kan niks hebben, baal van alles, als er een scheet dwars zit ben ik de rest van de dag sacherijnig...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb echt zitten janken op mijn werk toen ik een appje kreeg dat hij weer een afwijzing had. Was in staat om zelf dat bedrijf te bellen. Maar tis gewoon k*t daar. Je moet er tot je ellebogen in zitten en anders bereik je niets. En daar doet mijn vriend (gelukkig!) niet aan.
Dat bedrijf is :r wat dit betreft.
pi_115109088
Is hij al een beetje aan het kijken naar ander werk Danic? dit lijkt me voor hem ook geen situatie.
pi_115109125
Ja, er loopt een procedure bij een nieuw te starten bedrijf. Daar horen we hopelijk in het voorjaar van 2013 iets van. Hij heeft een open sollicitatie gedaan, omdat meerdere functies voor hem mogelijk zouden zijn.
En toch vind ik dat ook eng, hij heeft hier een vast contract met een goed salaris en is al 13 jaar in dienst. Daar krijgt hij ws een jaarcontract.
pi_115109183
Dan ga ik duimen dat hij gauw bij een bedrijf aan de slag kan die wel goed zijn voor hun personeel qua secundaire arbeidsvoorwaarden.
pi_115109195
En normaal is het wel te regelen hoor die vakanties, maar dit jaar lijkt het maar niet te lukken. Hij bewaard ook alle afwijzingen ervan, als bewijs.
pi_115109198
Pffff ben je klaar mee dan -O-
Maar dan nog moet het evenredig verdeeld worden en moet je de kans krijgen je vakantiedagen binnen het kalenderjaar te genieten.
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat telkens dezelfde mensen gaan omdat ze de aanvraag eerder indienen.
The way you rock'n'roll
pi_115109272
Tja wij zitten beiden nu op een halfjaar- en jaarcontract. Het is niet ideaal maar als je vooruit wilt in je carrière of je hebt het zo niet naar je zin (zoals ik) dan moet je toch de gok maar nemen.
The way you rock'n'roll
pi_115109293
Nee maar wij hebben dan ook nog eisen :+
We kunnen ws wel in nov/dec vrij krijgen, maar we willen graag naar de zon en niet ver vliegen. Egypte zie ik niet zitten met Eva. Ben er 2x geweest en beide keren ziek geweest (eerste keer inclusief ziekenhuisopname :') ) Dus dan is er niet zoveel keuze meer.

DML, klopt hoor, daarom heeft hij ook wel gesolliciteerd.
pi_115109572
bij ons mogen er opok maar 3 tegelijk op vakantie, maar we gaan in december zitten met zijn allen en dan komen we er elk jaar wel uit. Soms moet er geschoven worden, of moeten er andere afspraken gemaakt worden. Zo heb ik dit jaar 3 weken, ben alleen oproepbaar het laatste weekend als het echt nodig is.

Wat Sofie nou weer heeft.. Ze heeft al ruim een week vlekjes, 2 op dr gezicht, 3 op dr arm en 3 op dr been. Het waren rode stipjes, waren vanmorgen ineens grotere plekken. Op dr been zaten er korstjes op.
Ook ivm mijn zwangerschap heeft N vanmorgen de hap gebeld. (ik was aan het werk), zij wisten het ook niet. Het konden muggenbulten zijn, ontstoken muggenbulten, waterpokken of misschien ook wel krentenbaard. Hij heeft voor Sofie een zalfje meegekregen, voor als het krentenbaard zou zijn.
Ik heb zelf toch het vermoeden dat het muggenbulten zijn, die op dr been heeft ze vanmiddag even laten zien hoe ze ze openpulkt.
Ze ligt nu dus in bed in een pyjama met lange mouwen/pijpen.
*poef* nu is het weg
pi_115109794
Wat gek KJ, wilden ze haar niet zien op de HAP?

Wij hebben ook zoiets. Twee meiden binnen het team beheren het rooster en samen met hen kunnen we kijken wat de mogelijkheden zijn. Helemaal top.
Bij mijn vriend moet er een briefje worden ingeleverd en die krijg je dan wel een keer terug (afhankelijk van de tijd ertussen, kan zijn dat we pas in april horen dat de aanvraag voor juni is goedgekeurd of niet). Overleggen is geen mogelijkheid, want "daar hebben de dames geen tijd voor" 8)7
pi_115115478
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 21:18 schreef danic het volgende:
Wat gek KJ, wilden ze haar niet zien op de HAP?

Wij hebben ook zoiets. Twee meiden binnen het team beheren het rooster en samen met hen kunnen we kijken wat de mogelijkheden zijn. Helemaal top.
Bij mijn vriend moet er een briefje worden ingeleverd en die krijg je dan wel een keer terug (afhankelijk van de tijd ertussen, kan zijn dat we pas in april horen dat de aanvraag voor juni is goedgekeurd of niet). Overleggen is geen mogelijkheid, want "daar hebben de dames geen tijd voor" 8)7
Nee, als ze het nou maandag nog heeft, dan bel ik de ha zelf wel even.
*poef* nu is het weg
pi_115116556
Ja, zou ik denk ik ook doen.

Dank trouwens meiden, merk dat het me opgelucht heeft het even van me af te typen. Nu weer ontopic!
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 23:52:20 #134
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_115118474
Vandaag even snel heen en weer gelopen met Larissa, om melk te halen bij de supermarkt. In die 10 min. heeft ze het voor elkaar gekregen om met een flink aantal mensen te flirten. Allemaal Oeeh's en aaaahs :P *trots is*

Maandag gaan we weer naar de kinderfysio, de laatste keer was een maand geleden. Ik was er van overtuigd dat ze tegen die tijd wel los zou staan, maar helaas ;(

F_R: staat jouw dame al los?

KJ: ik hoop ook muggenbulten, het kan geen allergische reactie op iets zijn? (ander wasmiddel gebruikt ofzo?)

Danic: Lastige situatie met die planning, wij zijn vorige maand voor het eerst een weekje weg geweest, gewoon op een camping in NL. Is dat geen optie? Niet in december natuurlijk 8)7
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_115118869
Ja op zich wel hoor, maar dat wordt dan derde werk oktober, hopelijk.... Dus op lekker weer hoeven we dan ws niet te rekenen. Maar misschien dat we in november nog een weekje cp doen.

Hoe lang loopt larissa al langs de tafel? Tenminste er van uit gaand dat ze dat doet? Eva deed dit vanaf 7,5 maand. Toen ze 11 mnd was vroeg ik me af of ze het niet gewoon zou kunnen, los lopen. Dus heb ik een open plekje in de woonkamer opgezocht, haar stevig op dr voetjes gezet, los gelaten en net buiten bereik voor dr gaan zitten. Ze liep toen 3 stappen. Dit een paar keer gedaan en ineens leek ze het te snappen. Binnen een week liep ze.
Oefenen jullie ook wel eens zo?
  zondag 5 augustus 2012 @ 00:46:35 #136
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115121213
Die van ons loopt al bijna twee maanden achter karren/(kinder)stoel/de box/speelgoedkrat, door de box, stapt over van de tafel naar de bank of stapt aan een of twee hand(en). Ze kan ook los staan, bukken om iets te pakken en weer overeind komen zonder zich vast te grijpen, sinds een week of drie, en sinds een week zelf op haar hurken zitten en weer gaan staan.

Maar los lopen :N
Ze doet het gewoon niet, we kunnen haar tussen ons in zetten, zakt ze op dr knieen om naar ons toe te kruipen. Handje loslaten ook zo, zakt ze op de grond.
Enige wat een beetje werkt is als ze een tuinbroek aan heeft, dan haar vast te houden achter op haar rug, dan wil ze een poging ondernemen.

We proberen het ook niet zo heel vaak moet ik zeggen, het komt vanzelf.
Mooie schoenen heeft ze al wel sinds vandaag. O+

@Danic, wat een gezeur met de vakanties en wat naar dat je je rot voelt. :*
pi_115127987
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 23:52 schreef The_Tankgirl het volgende:
Vandaag even snel heen en weer gelopen met Larissa, om melk te halen bij de supermarkt. In die 10 min. heeft ze het voor elkaar gekregen om met een flink aantal mensen te flirten. Allemaal Oeeh's en aaaahs :P *trots is*

Maandag gaan we weer naar de kinderfysio, de laatste keer was een maand geleden. Ik was er van overtuigd dat ze tegen die tijd wel los zou staan, maar helaas ;(

F_R: staat jouw dame al los?

KJ: ik hoop ook muggenbulten, het kan geen allergische reactie op iets zijn? (ander wasmiddel gebruikt ofzo?)

Danic: Lastige situatie met die planning, wij zijn vorige maand voor het eerst een weekje weg geweest, gewoon op een camping in NL. Is dat geen optie? Niet in december natuurlijk 8)7
maar wel nee. als ze 2 is loopt ze vast wel. hoop ik
pi_115128203
Wij hebben op een gegeven moment wel een beetje geoefend, maar toen wilde Bartje ook zelf heel graag. Dan merkte dat hij wel los kon/wilde lopen, maar niet echt durfde. En als je hem dan bij zijn shirt "vasthield", dan ging hij wel.. Hij liep toen ook binnen no time los.. Ik denk dat hij al bijna 2 maanden loopt...
pi_115128225
Dot is inmiddels anderhalf en die loopt nog niet. Sterker nog, die gaat niet vrijwillig staan. Lopen aan twee handen wil ze nog wel eens doen, maar niet van harte. Gaat allemaal veel te langzaam vergeleken met kruipen.

Praten daarentegen...
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_115128229
Wij zijn op een gegeven moment ook gaan oefenen met lopen. Een stukje uit elkaar gaan zitten en dan van de een naar de ander lopen. En daarna van een persoon naar de tafel ofzo. Na een week of twee kreeg ze toen wel door dat lopen echt makkelijker was dan kruipen.

Danic wat vervelend van die vakantie toestanden. Ik zou er ook heel erg van balen als ik niet op vakantie kon gaan...
  zondag 5 augustus 2012 @ 10:47:29 #141
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_115129510
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 00:46 schreef Juud79 het volgende:
Die van ons loopt al bijna twee maanden achter karren/(kinder)stoel/de box/speelgoedkrat, door de box, stapt over van de tafel naar de bank of stapt aan een of twee hand(en). Ze kan ook los staan, bukken om iets te pakken en weer overeind komen zonder zich vast te grijpen, sinds een week of drie, en sinds een week zelf op haar hurken zitten en weer gaan staan.

Maar los lopen :N
Ze doet het gewoon niet, we kunnen haar tussen ons in zetten, zakt ze op dr knieen om naar ons toe te kruipen. Handje loslaten ook zo, zakt ze op de grond.
Enige wat een beetje werkt is als ze een tuinbroek aan heeft, dan haar vast te houden achter op haar rug, dan wil ze een poging ondernemen.

We proberen het ook niet zo heel vaak moet ik zeggen, het komt vanzelf.
Mooie schoenen heeft ze al wel sinds vandaag. O+

@Danic, wat een gezeur met de vakanties en wat naar dat je je rot voelt. :*
@Juud Show me the Shooeezz!

@ Danic: Langs de tafel lopen doet ze sinds ze een jaar is. Volgens de fysio, zou ze het fysiek gewoon moeten kunnen, ze staat stevig op haar voeten, en houdt zich amper vast, maar dit is al eigenlijk dus vanaf dat ze langs de tafel loopt.

Achter de loopkar gaat prima, maar zodra ze al door heeft dat je los-staan wilt oefenen, trekt ze haar beentjes omhoog. Het is ook meer een kwestie van niet willen/durven dan niet kunnen.

Bij mijn zus daarentegen doet ze wel haar best, gaat ze op de bank telkens eventjes los-staan met een gezicht erbij van: "kijk eens wat ik kan :o "
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  zondag 5 augustus 2012 @ 11:28:33 #142
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115130513
O+

pi_115130645
Ean kan het echt nog niet. die staat niet los en zet haar voeten ook raar neer. en dat maakt mij wel een beetje ongerust.
pi_115131689
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 11:33 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean kan het echt nog niet. die staat niet los en zet haar voeten ook raar neer. en dat maakt mij wel een beetje ongerust.
Keertje bij de fysio langs?
Aan de andere kant is ze toch ook nog niet zo oud?
pi_115131931
Vraag maar eens aan gerberaatje. L. Liep met 23 maanden pas en wilde ook niet staan etc.
Komt vanzelf goed.
The way you rock'n'roll
pi_115131981
Ze is even oud als Eva, 15 maanden. Als je het niet vertrouwd zou ik inderdaad even langs een fysio gaan, maar anders komt het vanzelf hoor.
En wat Vanyel zegt: niet lopen, wel praten. De mijne praat dus echt niet. Ja, papa/mama/opa/die/daar dat is het wel. Ze kunnen niet overal snel mee zijn.
Er zijn ook kindjes die heel lang 'niks' doen en dan ineens een spurt hebben waarbij ze weer op hetzelfde niveau zitten als leeftijdsgenootjes die het al wel konden.
Mijn neefje is er zo één. Die is nu net een jaar en een week oud, wil zitten maar dan moet je hem neerzetten en rolt. That's it. Komt echt wel goed, hij is bijdehand zat.
  zondag 5 augustus 2012 @ 12:18:34 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115132163
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 11:33 schreef ferrari_rood het volgende:
Niet vergelijken, Soneal stond ook pas los toen hij ging lopen, en dat was met 15 maanden, niet bang zijn dat er gelijk wat mis is, ieder kind ontwikkelt zich anders, mijn oudste stond met 10 maanden bovenop de eetkamertafel met de lamp in z'n handen "mama" te roepen, die kon toen dus ook al los staan (en klimmen }:| ), terwijl Soneal nu met 20 maanden zelfs nog nooit op de tafel geklommen is (en geen "mama" zegt }:| ), maar ik maak me geen zorgen dat Soneal zich minder goed zal ontwikkelen dan de oudste, het komt allemaal vanzelf wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_115133603
Grrrr, ik heb Eva net op bed gelegd (om 11.50, want moe) en ze slaapt nog niet. Normaal niet erg, maar ik heb afgesproken om bij een oud-tante langs te gaan vanmiddag. Als ze niet snel slaapt is straks de hele middag 'weg'.
Voor nu hoor ik 'pok, pok, pok, plof' alle spenen en vervolgens egel op de grond vallen. Als ik ze dan kom terugbrengen (want zonder slaapt ze niet), gaat ze weer lief liggen en zwaait ze me gedag :')
Kind, ga slapen!! :P
Ik geef d'r nog een kwartiertje, slaapt ze dan nog niet dan zal ze niet moe zijn.
Dan lekker wat eten en naar Rotterdam naar de oud-tante (mensje is 87 geloof ik). Dan zal ze in de auto wel een slaapje doen.
pi_115133911
Ah ze slaapt.
pi_115133915
Ik hoor ook hier wederom een hoop geklets maar meestal valt ze dan toch redelijk snel in slaap.
Ik hoop dat Eva snel gaat slapen en anders dat ze lekker in de auto slaapt.

Ean zegt ook alleen mama/papa/die/ja en dat is het. Het zal wel komen maar vooral door haar start zit het mij niet helemaal lekker. Eens even met vriend overleggen of we nog een keer contact met de fysio opnemen.
  zondag 5 augustus 2012 @ 13:08:15 #151
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_115133927
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 12:57 schreef danic het volgende:
Grrrr, ik heb Eva net op bed gelegd (om 11.50, want moe) en ze slaapt nog niet. Normaal niet erg, maar ik heb afgesproken om bij een oud-tante langs te gaan vanmiddag. Als ze niet snel slaapt is straks de hele middag 'weg'.
Voor nu hoor ik 'pok, pok, pok, plof' alle spenen en vervolgens egel op de grond vallen. Als ik ze dan kom terugbrengen (want zonder slaapt ze niet), gaat ze weer lief liggen en zwaait ze me gedag :')
Kind, ga slapen!! :P
Ik geef d'r nog een kwartiertje, slaapt ze dan nog niet dan zal ze niet moe zijn.
Dan lekker wat eten en naar Rotterdam naar de oud-tante (mensje is 87 geloof ik). Dan zal ze in de auto wel een slaapje doen.
Soort van wet van Murphy; als je iets afspreekt willen ze plotseling hun normale dutjes niet meer doen :P
pi_115133982
hahaha gelukkig was ik daarop voorbereid en heb ik geen tijd afgesproken.
Maar zul je zien dat ze weer een slaapje doet van 3 uur, wat geen uitzondering is. Dan is het al 16.00, dan eigenlijk nog eten en dan nog naar R'dam.
Nou, dan maar een krentenbol in de auto, want anders kunnen we terug als we er aankomen.....
pi_115134250
Met 15 maanden is het zeggen van 5 woordjes toch gewoon heel normaal?
Op het consultatiebureau verwachten ze met 18 maanden een woord of 4. De grote taalsprong komt meestal tussen de 21 en 27 maanden, heb ik me laten vertellen.

Ik weet dat mijn neefje op de 2 jaar afspraak nog alleen maar losse woordjes sprak, dus die moest met 27 maanden opnieuw komen. En toen was het goed.

FR, als ze haar voeten raar neerzet zou ik toch even naar een fysio gaan. Die kan even kijken of het normaal is of dat er meer begeleiding nodig is. Baat het niet, dan schaadt het niet, toch?
pi_115134423
Oh echt, ja ik heb Yaro al graadmeter en das echt een hele slechte, want die praat bizar veel.
Ik las ergens in een boekje dat ze met 15 maanden zo'n 20 woordjes zouden moeten kunnen. Nou die van mij dus niet, kan ik ook niet wakker om liggen hoor. Ben er allang achter dat Eva alles op haar eigen termijn doet.
pi_115134611
Ja, Yaro is echt geen goed voorbeeld hoor :D

Anne sprak met 15 maanden precies 20 woordjes zie ik in haar boekje (incl. dierengeluiden, die tellen ook), maar ik vind haar ook wel vrij vlot qua taalontwikkeling. Maar als ik haar met Yaro zou vergelijken zou het lijken alsof ze enorm achterloopt denk ik :D
pi_115134699
En dat praten kan soms ineens zó enorm snel gaan. Als ik bedenk dat ze met anderhalf alleen nog losse woorden zei en nu zinnen zegt zoals: 'mama ook op trampoline springen', 'kijk mama, gijs buiten spelen. Anne ook!' is dat toch wel snel gegaan in 4 maanden tijd :D
pi_115134907
Wat! Dat zijn hele zinnen. Jeumig!
Dierengeluiden doen we hier niet aan :')
Eva 'gromt' van zichzelf. Moeilijk uitleggen helaas. Daar zitten wel nuances in, ze 'gromt' anders als ze een voorbijrijdende motor nadoet, dan wanneer ze een vliegtuig hoort of een dier nadoet. Alleen zijn het altijd 'grom'geluiden.
Ach, ik merk het wel, als ze een beetje op d'r moeder lijkt komt dat praten helemaal goed :D
  zondag 5 augustus 2012 @ 13:40:41 #158
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115135156
Lientje zegt, nijntie, papa, mama, poes, nee, ja, nomnom (Ik heb honger), die, dat (incl wijzen), nikki, aap.

Ow ja, en als ik haar vraag, kan je (echte naam) zeggen, dan zegt ze 'Lientie' haar koosnaam dus.
Ze denk volgens mij dat ze twee namen heeft, want die gebruiken we afwisselend, haar eigen naam en haar koosnaam.

Dat ongeveer, dus een woord of 10. Ze begint wel veel klanken en zinnen van ons na te bootsen, sinds een week of twee. En ze heeft heel veel interesse in boekjes lezen en liedjes op een cd. Daar vult ze het liefst haar dag mee, naast heel veel lopen achter karren e.d..
pi_115135837
Ik hoor mezelf ook regelmatig terug. Als ik haar in het weekend uit bed haal en met haar naar onze slaapkamer loop zeg ik altijd: Wie ligt daar? En dan zegt ze: Papaaaaaa!
Vanmorgen stonden we bij de deur en zei Anne zelf: Wie ligt daar? Papaaaa! :D

Vanmorgen zei ze ineens uit het niets: Anne isse meisje! Dus ik zei: Dat klopt ja! En wat is papa dan? Ze moest even nadenken en toen werd het: jongetje! Dat vond ik heel knap, vooral omdat ik daar nog helemaal niet met haar mee bezig ben. Zal ze wel op het KDV hebben opgevangen. Ze zingt af en toe ook delen van liedjes die ik helemaal niet ken. Volgens mij is ze daar echt een soort spons.
pi_115136884
Mijn zoontje loopt sinds hij ongeveer 13 maanden is los, de laatste tijd gaat dat steeds beter en loopt die ook hele stukken op straat of in het parkje. Ik heb niet geoefend of zo, maar in het begin veel op bloete voeten gelaten. Ze moeten toch zelfs de balance vinden, en opeens had die het door en sindsdien kruipt die nog maar heel weinig, want lopen is toch gemakkelijker.
Op dit moment heeft die een fascinatie voor doosjes en dekseltjes en open en dichtmaken, en als het niet lukt op de buik op de grond gaan liggen en heel hard schreuwen...
Ook komen er kiezen en hoektandjes door, daar heeft die volgens mij ook af en toe last van. De luiers vliegen erdoor omdat hij niet meer in keer poept, maar verspreid over de dag en dan vaak ook nog heel dun.

Praten doet die heel weinig, hij maakt wel veel verschillende geluidjes. Ik heb de indruk dat hij mij ook steeds beter begrijpt als ik iets vraag of zeg.

Hier hadden wij op gegeven moment ook vlekjes in de knieholte. Het leek eerst op een muggenbult, dan op een opengekrapte muggenbult, maar er kwamen meer donkerrode vlekjes in die regio bij en gingen die steeds open. Toen kreeg die ook vlekjes in zijn gezicht, maar da waren eventueel echte muggenbulten. Hij leek geen last en ook geen jeuk ervan te hebben, maar ik vond het wel raar. Heb de vlekken op zijn been op gegeven moment wel een keertje met betadine ingesmeerd en toen was het snel daarna afgelopen. Ik zou niet weten wat het was, misschien waterpokken of iets in die richting, maar het zette ook niet echt door. Volgende week moeten wij weer voor de inentingen en ik vrees dat die misschien nu wel meer last krijgt dan eerder.
Eten gaat nog steeds erg wisselend, op dit moment veel brood, fruit en 's avonds eet die vaak alleen zijn vlees en yoghurt/ kwark. Soms lust die best wel hartige dingen. Aardappel en vaak ook groente spugt die gewoon weer uit. Ik bied het wel steeds weer aan, maar hij pikt precies eruit wat die moet hebben.
  zondag 5 augustus 2012 @ 22:20:13 #161
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115159957
Ons jonkie zette vorige week, vlak na zijn eerste verjaardag, zijn eerste stapjes :) Hij liep al langer overal naartoe, van object naar object. Nu dus soms ook los. Los staan doet-ie ook steeds vaker. We hebben ook een nieuw woord bij hem ontdekt. Een 'angang' is een poes (of, zo merkten we gister, een konijn). Een klein huisdier met vacht, dus :D Verder zegt-ie papa, mama, begrijpt-ie woorden als eten en slapen. Hij praat veel, alleen begrijpen we hem nog niet...
pi_115161842
Dat dus Aventura. Eva begrijpt heel veel, ik blijf me erover verbazen. Ze zet op mijn verzoek spulletjes op tafel (haar eigen bordje enzo) of doet wat in of uit een tas op verzoek.
Maar ook benoemen van ledematen en dergelijke, weet ze al heel veel. Haar navel biologeert haar op het moment enorm :D
Nu wij haar nog begrijpen.....
pi_115163700
leuk is dat begrijpen ja O+

Onze doerak zegt eigenlijk ook al redelijk wat, ik moet eerlijk bekennen dat ik er helemaal niet zo op let, bij de oudste was ik er veel meer van bewust als ze weer een nieuw woordje gebruikte, bij de jongste valt het me minder op :@ :')
Als ik zo nadenk ehm... mama, papa, Eeneen (haar naam), Iemie/Miemie/Amie (oudste haar naam), die/dat/dit, hebben, helpen, wil, ijs :') , ik, mij (okay meestal MIJ!!!! :( ) ehm... appel, eten, kaas, pinkaas, dinke, nijntje, hopla, kaart (dankjewel Dora :') ), schoen, buiten, speentje, bedje, slapen, flesje, ehm ehm, (ba)naan, bad -desgewenst gevolgd door spit spat-, Woezel/Pip, fiets, kijken, opa, hallo, dagdag, knuffelkonijntje (dankjewel Nijntje...), kiekeboe.
er zijn er nog veel meer :o ze praat eigk best wel veel al dus haha. Een flinke rits dierengeluiden kan ze ook.

ohja en zinnetjes combineren gaat op zich ook goed, ik met een werkwoord (meestal wil...) en dan een lijdend voorwerp erbij. Ze is alleen nog niet voor iedereen heel duidelijk verstaanbaar :+

We moeten binnenkort naar t CB, ben heel benieuwd wat ze nu weegt/meet. Ze krijgt weer wat spekjes O+
:)
pi_115164258
Hai! Ik lees stiekem alvast een beetje mee, mijn baby vind zichzelf allang dreumes volgens mij. Maar over 5 weekjes kom ik ons officieel aanmelden.

En Mignonne, yay voor de spekjes *O*
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  zondag 5 augustus 2012 @ 23:24:45 #165
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115164290
Lientje had vandaag twee momenten dat ik dacht :o
Ik was bij mijn moeder en daar was ze stoutig aan het doen, toen zei ik 'Doe maar niet, ga maar naar het speelgoed' en ze kruipt zo in een streep naar de plek met het speelgoed en kijkt me aan zo van 'Is dit wel goed?'

Tweede was dat ik haar zat te voeden op ons bed, toen zei ik tegen haar 'Als je klaar bent met drinken gaan we zo nog even Nijntje lezen'...
Zwiept ze zo dr hand achterover naar een stapel tijdschriften en graait een boekje onder een doosje vandaan.
Nu lag er bij ons op het nachtkastje toevallig een nieuw wit boekje van Nijntje, maar daar stond een doosje bovenop, de ze zag alleen de rand. Die had ze dus blijkbaar zien liggen toen we gingen zitten.

Wijsneus! :)
pi_115174562
Puck gebruikt voor alles wat hij niet kan zeggen 'umpfffff' :') :D
Er komen wel gestaag woordjes bij elke week maar hij is nogal van de lui en het kan weken duren voordat hij het weer zegt.
Zijn nieuwste is oma, wat de oma's doet glimmen van trots. Opa zei hij al heel lang namelijk.
Douche, water en kikker zijn ook hip op het moment.
Ledematen kent hij ook wel maar hij is te lui om ze aan te wijzen. Zo van als ik het niet doe doe jij het wel, lekker makkelijk :7

En als hij iets wil maar hij heeft zijn speen nog in zijn mond geeft hij de speen snel af omdat hij weet dat hij met speen sowieso niks gedaan krijgt. Heel slim vind ik dat :D

[ Bericht 15% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 06-08-2012 09:22:46 ]
The way you rock'n'roll
pi_115175627
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 23:15 schreef mignonne het volgende:
leuk is dat begrijpen ja O+

Onze doerak zegt eigenlijk ook al redelijk wat, ik moet eerlijk bekennen dat ik er helemaal niet zo op let, bij de oudste was ik er veel meer van bewust als ze weer een nieuw woordje gebruikte, bij de jongste valt het me minder op :@ :')

Dat dus! Soms denk ik echt hu kun je dat allemaal al.. Maar ze gaat gewoon lekker mee met J.
Ze spelen ook zo lekker samen.

*O* voor de spekjes Mignonne

Sarah zit op het moment in een uitproberende fase. Krijsen in bed om te kijken hoe lang het duurt voor wij weer komen. Weg rennen als ze ene schone luier moet. Niet komen als je haar roept. Niet luisteren als je nee zegt maar wel haar vingertje omhoog en heen en weer (dat doet mijn moeder altijd) vervolgens gewoon doorgan met waar ze mee bezig was.. Ze houdt me lekker bezig ;)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_115176455
Danic ik zeg toch steeds dat je niet met Yaro moet vergelijken. Hij heeft gewoon veel interesse in taal. Echter stil zitten zit er niet in en voor een potje heeft hij totaal nog geen interesse. Hij kan nu oas een beetje geduld opbrengen om een puzzel te maken of te kleien maar dat is ook maar kort.

Verder even trots doen. moest vandaag naar de chiropraktor. normaal is mijn man vrij op maandag maar vandaag moest hij werken dus zou hij mee gaan. liep alles vlot en waren we er bijna een uur te vroeg. Mocht ik heel lief voor van een ouder echtpaar. Yaro was lekker aan het spelen met autotjes en moest dus stoppen wilde dat echtpaar ook wel even oppassen. En Yaro vind dat dus allemaal prima. Hebben met zijn 3-en een super 20 min gehad. Zo leuk om te zien. Maar ook fijn om te zien dat hij zo makkelijk is. Dat is een fijn vooruitzicht voor over een week of drie en hij naar de psz gaat.
pi_115176480
Leuke fase he mp, ach je hoef je niet te vervelen :D
pi_115178402
Hihi leuk alle stappende en brabbelende dreumesjes. Floriis brabbelt hier ook de oren van ons hoofd, soms snappen we het ook nog haha. Stapt, klimt en klatert als een malle. Vooral zijn zitzak is helemaal de bom.
Voor de rest heeft hij het bijten ontdekt :X "gelukkig" alleen nog in mijn been en een keertje in mijn borst, maar toch behoorlijk pijnlijk.

Succes MP met deze faaaaaaaase...
Fijn dat het zo goed ging As1981!
pi_115178504
Zo, vanmorgen de 14maanden check gehad op het consultatiebureau. Bartje pakte vrolijk alle blokjes, ging daarna nog even een torentje ermee bouwen, en liet jammergenoeg ook zien hoe goed hij kan vallen. Hij kwam met zijn hoofd tegen een stoelpoot aan, en was helemaal over zijn toeren.. Daarna nog twee prikjes, en toen waren we weer klaar.

Stats: 10260 gram en 77,5 cm. Gewicht iets boven gemiddeld, lengte bijna gemiddeld.
pi_115182879
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 23:05 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Nee, als ze het nou maandag nog heeft, dan bel ik de ha zelf wel even.
Vandaag niet meer gebeld. De plekjes trekken weg. We smeren wel met de zalf, de plekjes die we zaterdag niet ingesmeerd hadden trekken minder snel weg. Volgens mij heeft ze gewoon een rare reactie op muggen ofzo.
*poef* nu is het weg
pi_115184054
Zeg, zijn jullie kindjes ook zo driftig? Hell hath no fury like a toddler scorned. ;(
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_115184167
Yaro kan er ook wat van hoor claudia.
pi_115184262
Bij vlagen. Over het algemeen blijft het bij huilen en is dat snel weer over.
In de auto vorige week van en naar Zwitserland gilde hij wel af en toe uit nijd. En hij mag van mij op dat moment ook boos zijn want het was logisch dat hij het zat is maar dat harde gillen mag hij van ons dus niet. Er zijn andere manier om boos zijn te uiten.
The way you rock'n'roll
pi_115184326
Ik laat hem vaak juist dan wel even gecontroleerd gillen soms doe ik mee :D om daarna proberen het om te buigen naar wat vrolijks.
pi_115184370
Ik ken de driftbuien ook wel van Ivan. Maar Lena is een verhaal apart. Als ze op een of andere manier niet haar zin krijgt dan zet ze het op een huilen en gillen waar geen einde aan komt tot ze haar zin wél krijgt. En zelfs als ze haar zin krijgt, dan kan ze nog wel even doorgaan omdat ze er zo in blijft hangen. Ik heb het idee dat het sterk te maken heeft met het feit dat ze een oudere broer heeft en ze al vroeg gedwongen werd het voor zichzelf op te nemen. Maar misschien komt het gewoon doordat ze een meisje is? :Y)
pi_115184449
Echt, een regel als "je mag niet gillen" zou hier waanzin zijn. Ze luistert er niet naar en het valt niet af te dwingen. Ik probeer wel duidelijk te maken dat ze niet haar zin krijgt omdat ze gilt. Maarja, in de praktijk werkt het vaak wel zo. Ivan pakt een boekje af, Lena zet het op een gillen, Ivan geeft het boekje terug. Mission accomplished. :7 :')
pi_115184453
Ieder zijn aanpak. Dat harde gegil willen wij niet hebben. Er is niks gecontroleerds aan. Zover gaat zijn taalbegrip nog niet. Hij stopt ook direct als we er wat van zeggen en we benoemen het ook dat frustratie en boosheid best mag maar zonder dat hoge gillen.
The way you rock'n'roll
pi_115184517
Oh, ik merk trouwens wel dat het wat beter gaat nu ze kan praten en meer begrijpt.
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:11:31 #181
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115184535
Te lang wakker in de auto..............krijsen
Niet iets vast mogen houden in het winkelwagentje...........gillen
Mama die wegloopt als ik in bed zit.......huilen

Mama die iets niet doet zoals ik het wil......driftdeuk (ik zet haar dan overigens in de box, waar ze kan uithuilen) Op een gegeven moment vraag ik dan aan haar ''Is het nu klaar?'' Dan zegt ze ja en haal ik haar er weer uit, of ze zegt nee en gaat nog even door. :')

Maar buiten dat is ze enorm gezellig en ondeugend, kastjes openmaken en dan gierend van het lachen wegkruipen als ik naar haar toe loop....
Grapjes maken tegen ons en zelf het hardst van allemaal lachen.

We zijn zo gek op haar, tis zo'n leuk kind. O+
pi_115184568
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:11 schreef Juud79 het volgende:
Op een gegeven moment vraag ik dan aan haar ''Is het nu klaar?'' Dan zegt ze ja en haal ik haar er weer uit, of ze zegt nee en gaat nog even door. :')
:D
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:14:37 #183
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115184680
quote:
14s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:11 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik merk trouwens wel dat het wat beter gaat nu ze kan praten en meer begrijpt.
Ik zeg nu al vaak tegen Lientje, niet zo gillen, we doen hier 'lalala' en dat zeg/zing ik dan zachtjes...
Dan gaat ze me vaak nadoen en stopt ze met gillen, ik kan dr heul slecht tegen. }:|
pi_115184720
Olivier kan een vraag nog niet met ja of nee beantwoorden dus knap dat Lientje dat al kan en zich daar dan ook aan houdt :D

In het winkelwagentje zitten is hier eerst frustratie omdat hij iets wil vast houden en daarna is hij het gewoon in zijn geheel zat en dan gaat het alarm ook af -O-
The way you rock'n'roll
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:16:20 #185
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115184764
Ow en onderweg in de auto is het redmiddel haar speen en pop en dan de cd met verhaaltjes van Nijntje aan, daar wordt ze rustig van en dan valt ze vaak makkelijker in slaap.
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:19:37 #186
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115184947
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:15 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Olivier kan een vraag nog niet met ja of nee beantwoorden dus knap dat Lientje dat al kan en zich daar dan ook aan houdt :D

In het winkelwagentje zitten is hier eerst frustratie omdat hij iets wil vast houden en daarna is hij het gewoon in zijn geheel zat en dan gaat het alarm ook af -O-
Sinds een week of twee kan ze dat, schudden doet ze er ook bij, knikken nog niet.

Winkelwagen stop ik een speen in mijn zak voor nood, ik vind het namelijk zelf ook heel onprettig schreeuwende kinderen van een ander in de winkel.
Ik geef haar vaak iets in handen of ik geef haar een stukje brood/krentenbol oid, dat werkt nog.

En ik ga geen boodschappen doen als ze hongerig of moe is. :)
pi_115185142
Ieder zijn eigen aanpak idd. Yaro is al bijna twee en begrijpt heel veel. scheelt dat de driftbuien vaak thuis zijn en niet bij een ander. Daarnaast benoem ik ook vaak zat dat hij zijn zin er niet mee krijgt en krijgt dit ook niet.

Maar zoals jij ze omschrijf ken ik ze niet Claudia. Maar klinkt wel logisch als dit wel werkt in de verdediging richting Ivan.

Hier zit er nog wel veel pit in waardoor ik het idee heb dat uitten van emoties die hij niet goed kwijt kan moet uiten door te gillen of met dingen te gooien. Dit proberen we dan gecontroleerd te doen. Even hard mogen gillen, daarna lachen of fluisteren e.d. Of met iets mogen gooien wat geen kwaad kan. Lekker even naar buiten en/of ravotten helpt hier ook goed.
pi_115185216
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:14 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik zeg nu al vaak tegen Lientje, niet zo gillen, we doen hier 'lalala' en dat zeg/zing ik dan zachtjes...
Dan gaat ze me vaak nadoen en stopt ze met gillen, ik kan dr heul slecht tegen. }:|
Ik doe nu net alsof Lena heel onredelijk is, maar dat is ze niet. Ze komt bijvoorbeeld niet aan mijn telefoon of aan de afstandsbediening. Als ze die toevallig tegenkomt, dan geeft ze ze meteen aan mij. Ze zit ook nooit in kastjes, trekt nooit onze boeken uit de kast. Er zijn alleen een paar dingen die haar heilig zijn. Als ze haar eten op heeft moet je METEEN haar bordje aanpakken, want anders ligt het op de grond. En appeltjes zijn ook heilig. Net als Charlie & Lola.
pi_115185242
Wij hebben er een handje van telkens met boodschappen doen de luiertas te vergeten waar de speen in zit. En momenteel poept hij dan uiteraard ook steeds en lekt lekker door :')
Groot succes dus :+

In de auto gaat eigenlijk altijd heel goed. Hij slaapt veel, met speen wel maar ja 8uur rijden is gewoon veel. Hij heeft wat babytv op de ipad gekeken, vermaakt zich best een poos met allemaal verschillend speelgoed dat ik aanreik en de raamstickers benoemen is ook favoriet.
Als hij ging gillen lasten we ook een stop in om hem even te kunnen laten rennen. Daarna ging het dan wel weer.
The way you rock'n'roll
pi_115185362
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:22 schreef As1981 het volgende:
Hier zit er nog wel veel pit in waardoor ik het idee heb dat uitten van emoties die hij niet goed kwijt kan moet uiten door te gillen of met dingen te gooien. Dit proberen we dan gecontroleerd te doen. Even hard mogen gillen, daarna lachen of fluisteren e.d. Of met iets mogen gooien wat geen kwaad kan. Lekker even naar buiten en/of ravotten helpt hier ook goed.
Ja, kan ik me goed voorstellen! Yaro is een energiek jongetje. Bij Ivan heb ik dat ook veel gedaan, voordoen hoe hij woede of frustratie kon uiten. Dan zei ik bijvoorbeeld: "Als ik boos ben, stamp ik heel hard met mijn voeten op de grond. Heel hard!" En dan deed ik dat voor. (Heb ik uit The happiest toddler on the block.)
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:33:10 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115185780
Ik laat Soneal met boodschappen doen trouwens gewoon iets vasthouden wat geen kwaad kan als het vliegles krijgt.
Maar meestal gooit hij het braaf in de kar als hij het vasthouden zat is :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_115185894
Bij Ivan hadden we ook altijd een speen achter de hand als hij driftig werd in bijvoorbeeld een supermarkt. Maarja, Lena heeft geen speen. We moeten bij haar dus een goed moment kiezen of tijdens een driftbui heel snel erachter zien te komen wat er is. Wat dat betreft word je zonder speen wel beter in improviseren. :+
pi_115186150
Sofie wilde ook altijd wat vasthouden in de supermarkt, maar ze is vakkundig sloperontdekker. Ze trekt alle verpakkingen open. Ik heb daar gewoon geen zin in, dus krijgt ze tegenwoordig niks meer vast. Vindt ze eigenlijk ook wel prima.
Driftbuien heeft ze de laatste tijd niet meer zoveel. Ze kan nu aardig duidelijk maken wat ze wil, en pikt het ook aardig als ze het niet krijgt. Vaak bied ik wel een alternatief aan. Geen koekje, maar wel een krentebol, of wat drinken.
Ze zit sowieso weer lekker in dr vel. Ze is een poosje wat onrustig geweest, maar ze is weer zo leuk. Ze snapt ook weer meer. O+
*poef* nu is het weg
pi_115186935
Zeer herkenbaar hoor Claudia!

Ik dacht dat het de laatste tijd wat beter ging hier qua gillen bij het niet krijgen van de zin, maar ik denk dat ik gewoon te veel gewerkt heb en het dus niet meegekregen heb.
Sarah gilt niet heel snel, maar als ze eenmaal begint is ze er niet uit te krijgen. Negeren helpt niet, want ze wil bij mama. Uitnodigingen om even bij me te komen zitten helpt niet, want ze wil toch niet bij mama. Zit ze wel bij me dan mag ik haar niet aanraken, niet aaien, geen kusjes, ik word gewoon ruw weg geduwd.
Oorzaak is volgens mij meestal een opeenstapeling van dingetjes en dan is er een druppeltje dat maakt dat ze hysterisch word. Gaat ook rustig een half uur door.
Wat hier dan wel helpt is als J vraagt wil je met mij mee spelen? Dan is het heel vaak bij Sarah 'een diepe zucht gevolgd door een ja" en als dat samen spelen dan leuk verloopt dan is het ook goed. Word er weer afgepakt enzo dan is het zo weer gillen.
Kortom ik vind het echt vreselijk lastig en zielig want ze is echt buitenzinnen van hysterie op zo een moment en ik kan dan ook echt niet tot haar doordringen.
pi_115186963
Puck krijgt ook alles open idd :') Hij kauwt ook rustig een stuk karton weg :')

Puck vraagt enkel om eten en is dan tevreden met een rijstwafeltje.
Wat hij wel als snoepje ziet zijn de multivitamine kauwtabletten. Nou prima die mag hij 2x per dag als hij er om vraagt :+
The way you rock'n'roll
pi_115187182
Herkenbaar, hoor, MamaPurk! Vooral dat bij je willen zitten, of nee, toch niet. En als Ivan dan bij me komt zitten heel jaloers worden. Ivan moet dan van me af, maar zelf wil ze nog niet bij me zitten. Zucht.
  maandag 6 augustus 2012 @ 15:08:20 #197
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115187296
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik doe nu net alsof Lena heel onredelijk is, maar dat is ze niet. Ze komt bijvoorbeeld niet aan mijn telefoon of aan de afstandsbediening. Als ze die toevallig tegenkomt, dan geeft ze ze meteen aan mij. Ze zit ook nooit in kastjes, trekt nooit onze boeken uit de kast. Er zijn alleen een paar dingen die haar heilig zijn. Als ze haar eten op heeft moet je METEEN haar bordje aanpakken, want anders ligt het op de grond. En appeltjes zijn ook heilig. Net als Charlie & Lola.
Eten is hier ook wel een onderneming. Ze eet eigenlijk bijna alles zelf, behalve pap. Als ze klaar is gooit ze graag haar eten met haar handjes op de grond, dan komen de katten namelijk bij haar kijken. Of ze kiept haar bord om op tafel. :D
Als ze boos is of het gaat niet zoals ze wil dan maait ze ook in een beweging haar bord van tafel, gevolgd door een beker als ik niet snel genoeg ben. :')
Maar het gaat steeds beter, het scheelt hier dat we er nog maar een hebben en zij vaak de volle aandacht krijgt en we op haar kunnen letten, dat maakt dat ze zich steeds meer graag net zoals ons wil gaan gedragen.

Ze zit ook driftig met vork en lepel snijbewegingen te maken door het eten e.d. O+
Al eet ze daarna met haar handjes. O+
pi_115187406
quote:
17s.gif Op maandag 6 augustus 2012 15:05 schreef Claudia_x het volgende:
Herkenbaar, hoor, MamaPurk! Vooral dat bij je willen zitten, of nee, toch niet. En als Ivan dan bij me komt zitten heel jaloers worden. Ivan moet dan van me af, maar zelf wil ze nog niet bij me zitten. Zucht.
Ja jaloers zijn ze hier allebei! En als ik dan zeg dat ik twee knieën heb is dat ook weer een rede om te gillen want mama's aandacht word niet gedeeld...
  maandag 6 augustus 2012 @ 15:30:57 #199
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_115188286
:D
Als Ylana huilt en daarin blijft hangen mag ze even op een stoel gaan zitten om daar verder te huilen maar (na troosten enzo natuurlijk) niet meer in mijn oor. Dan vraag ik even later; 'Is Ylana klaar met huilen?' en dan antwoordt ze met ( :') ) 'Nee, njiet kjaar uilen, Lana verder uilen!' *brullll*
Werkelijk, dan kan je me opvegen. Meestal is het even later dan wel klaar met huilen en gaat ze lekker spelen O+.
Ik kan me herinneren van vroeger dat ik het heel vervelend vond dat ik niet 'uit mocht huilen' dan bleef die halve huilbui nog zo lang dwars zitten bij me, dat gaf me een heel naar gevoel. Ze lijkt nogal op me (understatement van het jaar) en had me al snel voorgenomen om dat anders te doen bij haar dan mijn moeder bij mij deed. Bij Tobias werkt dat trouwens niet om hem te laten gaan, daar moe(s)t ik het wel voor afbakenen.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_115188479
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 15:08 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Eten is hier ook wel een onderneming. Ze eet eigenlijk bijna alles zelf, behalve pap. Als ze klaar is gooit ze graag haar eten met haar handjes op de grond, dan komen de katten namelijk bij haar kijken. Of ze kiept haar bord om op tafel. :D
Als ze boos is of het gaat niet zoals ze wil dan maait ze ook in een beweging haar bord van tafel, gevolgd door een beker als ik niet snel genoeg ben. :')
Maar het gaat steeds beter, het scheelt hier dat we er nog maar een hebben en zij vaak de volle aandacht krijgt en we op haar kunnen letten, dat maakt dat ze zich steeds meer graag net zoals ons wil gaan gedragen.

Ze zit ook driftig met vork en lepel snijbewegingen te maken door het eten e.d. O+
Al eet ze daarna met haar handjes. O+
Erg herkenbaar hier gaat het bord van tafel als ze vindt dat ze klaar is. En alleen eten met handjes vooral een succes met yoghurt. Maar helpen mag ik niet dan is het echt krijsen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')