abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 augustus 2012 @ 13:08:15 #151
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_115133927
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 12:57 schreef danic het volgende:
Grrrr, ik heb Eva net op bed gelegd (om 11.50, want moe) en ze slaapt nog niet. Normaal niet erg, maar ik heb afgesproken om bij een oud-tante langs te gaan vanmiddag. Als ze niet snel slaapt is straks de hele middag 'weg'.
Voor nu hoor ik 'pok, pok, pok, plof' alle spenen en vervolgens egel op de grond vallen. Als ik ze dan kom terugbrengen (want zonder slaapt ze niet), gaat ze weer lief liggen en zwaait ze me gedag :')
Kind, ga slapen!! :P
Ik geef d'r nog een kwartiertje, slaapt ze dan nog niet dan zal ze niet moe zijn.
Dan lekker wat eten en naar Rotterdam naar de oud-tante (mensje is 87 geloof ik). Dan zal ze in de auto wel een slaapje doen.
Soort van wet van Murphy; als je iets afspreekt willen ze plotseling hun normale dutjes niet meer doen :P
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_115133982
hahaha gelukkig was ik daarop voorbereid en heb ik geen tijd afgesproken.
Maar zul je zien dat ze weer een slaapje doet van 3 uur, wat geen uitzondering is. Dan is het al 16.00, dan eigenlijk nog eten en dan nog naar R'dam.
Nou, dan maar een krentenbol in de auto, want anders kunnen we terug als we er aankomen.....
pi_115134250
Met 15 maanden is het zeggen van 5 woordjes toch gewoon heel normaal?
Op het consultatiebureau verwachten ze met 18 maanden een woord of 4. De grote taalsprong komt meestal tussen de 21 en 27 maanden, heb ik me laten vertellen.

Ik weet dat mijn neefje op de 2 jaar afspraak nog alleen maar losse woordjes sprak, dus die moest met 27 maanden opnieuw komen. En toen was het goed.

FR, als ze haar voeten raar neerzet zou ik toch even naar een fysio gaan. Die kan even kijken of het normaal is of dat er meer begeleiding nodig is. Baat het niet, dan schaadt het niet, toch?
pi_115134423
Oh echt, ja ik heb Yaro al graadmeter en das echt een hele slechte, want die praat bizar veel.
Ik las ergens in een boekje dat ze met 15 maanden zo'n 20 woordjes zouden moeten kunnen. Nou die van mij dus niet, kan ik ook niet wakker om liggen hoor. Ben er allang achter dat Eva alles op haar eigen termijn doet.
pi_115134611
Ja, Yaro is echt geen goed voorbeeld hoor :D

Anne sprak met 15 maanden precies 20 woordjes zie ik in haar boekje (incl. dierengeluiden, die tellen ook), maar ik vind haar ook wel vrij vlot qua taalontwikkeling. Maar als ik haar met Yaro zou vergelijken zou het lijken alsof ze enorm achterloopt denk ik :D
pi_115134699
En dat praten kan soms ineens zó enorm snel gaan. Als ik bedenk dat ze met anderhalf alleen nog losse woorden zei en nu zinnen zegt zoals: 'mama ook op trampoline springen', 'kijk mama, gijs buiten spelen. Anne ook!' is dat toch wel snel gegaan in 4 maanden tijd :D
pi_115134907
Wat! Dat zijn hele zinnen. Jeumig!
Dierengeluiden doen we hier niet aan :')
Eva 'gromt' van zichzelf. Moeilijk uitleggen helaas. Daar zitten wel nuances in, ze 'gromt' anders als ze een voorbijrijdende motor nadoet, dan wanneer ze een vliegtuig hoort of een dier nadoet. Alleen zijn het altijd 'grom'geluiden.
Ach, ik merk het wel, als ze een beetje op d'r moeder lijkt komt dat praten helemaal goed :D
  zondag 5 augustus 2012 @ 13:40:41 #158
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115135156
Lientje zegt, nijntie, papa, mama, poes, nee, ja, nomnom (Ik heb honger), die, dat (incl wijzen), nikki, aap.

Ow ja, en als ik haar vraag, kan je (echte naam) zeggen, dan zegt ze 'Lientie' haar koosnaam dus.
Ze denk volgens mij dat ze twee namen heeft, want die gebruiken we afwisselend, haar eigen naam en haar koosnaam.

Dat ongeveer, dus een woord of 10. Ze begint wel veel klanken en zinnen van ons na te bootsen, sinds een week of twee. En ze heeft heel veel interesse in boekjes lezen en liedjes op een cd. Daar vult ze het liefst haar dag mee, naast heel veel lopen achter karren e.d..
pi_115135837
Ik hoor mezelf ook regelmatig terug. Als ik haar in het weekend uit bed haal en met haar naar onze slaapkamer loop zeg ik altijd: Wie ligt daar? En dan zegt ze: Papaaaaaa!
Vanmorgen stonden we bij de deur en zei Anne zelf: Wie ligt daar? Papaaaa! :D

Vanmorgen zei ze ineens uit het niets: Anne isse meisje! Dus ik zei: Dat klopt ja! En wat is papa dan? Ze moest even nadenken en toen werd het: jongetje! Dat vond ik heel knap, vooral omdat ik daar nog helemaal niet met haar mee bezig ben. Zal ze wel op het KDV hebben opgevangen. Ze zingt af en toe ook delen van liedjes die ik helemaal niet ken. Volgens mij is ze daar echt een soort spons.
pi_115136884
Mijn zoontje loopt sinds hij ongeveer 13 maanden is los, de laatste tijd gaat dat steeds beter en loopt die ook hele stukken op straat of in het parkje. Ik heb niet geoefend of zo, maar in het begin veel op bloete voeten gelaten. Ze moeten toch zelfs de balance vinden, en opeens had die het door en sindsdien kruipt die nog maar heel weinig, want lopen is toch gemakkelijker.
Op dit moment heeft die een fascinatie voor doosjes en dekseltjes en open en dichtmaken, en als het niet lukt op de buik op de grond gaan liggen en heel hard schreuwen...
Ook komen er kiezen en hoektandjes door, daar heeft die volgens mij ook af en toe last van. De luiers vliegen erdoor omdat hij niet meer in keer poept, maar verspreid over de dag en dan vaak ook nog heel dun.

Praten doet die heel weinig, hij maakt wel veel verschillende geluidjes. Ik heb de indruk dat hij mij ook steeds beter begrijpt als ik iets vraag of zeg.

Hier hadden wij op gegeven moment ook vlekjes in de knieholte. Het leek eerst op een muggenbult, dan op een opengekrapte muggenbult, maar er kwamen meer donkerrode vlekjes in die regio bij en gingen die steeds open. Toen kreeg die ook vlekjes in zijn gezicht, maar da waren eventueel echte muggenbulten. Hij leek geen last en ook geen jeuk ervan te hebben, maar ik vond het wel raar. Heb de vlekken op zijn been op gegeven moment wel een keertje met betadine ingesmeerd en toen was het snel daarna afgelopen. Ik zou niet weten wat het was, misschien waterpokken of iets in die richting, maar het zette ook niet echt door. Volgende week moeten wij weer voor de inentingen en ik vrees dat die misschien nu wel meer last krijgt dan eerder.
Eten gaat nog steeds erg wisselend, op dit moment veel brood, fruit en 's avonds eet die vaak alleen zijn vlees en yoghurt/ kwark. Soms lust die best wel hartige dingen. Aardappel en vaak ook groente spugt die gewoon weer uit. Ik bied het wel steeds weer aan, maar hij pikt precies eruit wat die moet hebben.
  zondag 5 augustus 2012 @ 22:20:13 #161
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115159957
Ons jonkie zette vorige week, vlak na zijn eerste verjaardag, zijn eerste stapjes :) Hij liep al langer overal naartoe, van object naar object. Nu dus soms ook los. Los staan doet-ie ook steeds vaker. We hebben ook een nieuw woord bij hem ontdekt. Een 'angang' is een poes (of, zo merkten we gister, een konijn). Een klein huisdier met vacht, dus :D Verder zegt-ie papa, mama, begrijpt-ie woorden als eten en slapen. Hij praat veel, alleen begrijpen we hem nog niet...
pi_115161842
Dat dus Aventura. Eva begrijpt heel veel, ik blijf me erover verbazen. Ze zet op mijn verzoek spulletjes op tafel (haar eigen bordje enzo) of doet wat in of uit een tas op verzoek.
Maar ook benoemen van ledematen en dergelijke, weet ze al heel veel. Haar navel biologeert haar op het moment enorm :D
Nu wij haar nog begrijpen.....
pi_115163700
leuk is dat begrijpen ja O+

Onze doerak zegt eigenlijk ook al redelijk wat, ik moet eerlijk bekennen dat ik er helemaal niet zo op let, bij de oudste was ik er veel meer van bewust als ze weer een nieuw woordje gebruikte, bij de jongste valt het me minder op :@ :')
Als ik zo nadenk ehm... mama, papa, Eeneen (haar naam), Iemie/Miemie/Amie (oudste haar naam), die/dat/dit, hebben, helpen, wil, ijs :') , ik, mij (okay meestal MIJ!!!! :( ) ehm... appel, eten, kaas, pinkaas, dinke, nijntje, hopla, kaart (dankjewel Dora :') ), schoen, buiten, speentje, bedje, slapen, flesje, ehm ehm, (ba)naan, bad -desgewenst gevolgd door spit spat-, Woezel/Pip, fiets, kijken, opa, hallo, dagdag, knuffelkonijntje (dankjewel Nijntje...), kiekeboe.
er zijn er nog veel meer :o ze praat eigk best wel veel al dus haha. Een flinke rits dierengeluiden kan ze ook.

ohja en zinnetjes combineren gaat op zich ook goed, ik met een werkwoord (meestal wil...) en dan een lijdend voorwerp erbij. Ze is alleen nog niet voor iedereen heel duidelijk verstaanbaar :+

We moeten binnenkort naar t CB, ben heel benieuwd wat ze nu weegt/meet. Ze krijgt weer wat spekjes O+
:)
pi_115164258
Hai! Ik lees stiekem alvast een beetje mee, mijn baby vind zichzelf allang dreumes volgens mij. Maar over 5 weekjes kom ik ons officieel aanmelden.

En Mignonne, yay voor de spekjes *O*
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  zondag 5 augustus 2012 @ 23:24:45 #165
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115164290
Lientje had vandaag twee momenten dat ik dacht :o
Ik was bij mijn moeder en daar was ze stoutig aan het doen, toen zei ik 'Doe maar niet, ga maar naar het speelgoed' en ze kruipt zo in een streep naar de plek met het speelgoed en kijkt me aan zo van 'Is dit wel goed?'

Tweede was dat ik haar zat te voeden op ons bed, toen zei ik tegen haar 'Als je klaar bent met drinken gaan we zo nog even Nijntje lezen'...
Zwiept ze zo dr hand achterover naar een stapel tijdschriften en graait een boekje onder een doosje vandaan.
Nu lag er bij ons op het nachtkastje toevallig een nieuw wit boekje van Nijntje, maar daar stond een doosje bovenop, de ze zag alleen de rand. Die had ze dus blijkbaar zien liggen toen we gingen zitten.

Wijsneus! :)
pi_115174562
Puck gebruikt voor alles wat hij niet kan zeggen 'umpfffff' :') :D
Er komen wel gestaag woordjes bij elke week maar hij is nogal van de lui en het kan weken duren voordat hij het weer zegt.
Zijn nieuwste is oma, wat de oma's doet glimmen van trots. Opa zei hij al heel lang namelijk.
Douche, water en kikker zijn ook hip op het moment.
Ledematen kent hij ook wel maar hij is te lui om ze aan te wijzen. Zo van als ik het niet doe doe jij het wel, lekker makkelijk :7

En als hij iets wil maar hij heeft zijn speen nog in zijn mond geeft hij de speen snel af omdat hij weet dat hij met speen sowieso niks gedaan krijgt. Heel slim vind ik dat :D

[ Bericht 15% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 06-08-2012 09:22:46 ]
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115175627
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 23:15 schreef mignonne het volgende:
leuk is dat begrijpen ja O+

Onze doerak zegt eigenlijk ook al redelijk wat, ik moet eerlijk bekennen dat ik er helemaal niet zo op let, bij de oudste was ik er veel meer van bewust als ze weer een nieuw woordje gebruikte, bij de jongste valt het me minder op :@ :')

Dat dus! Soms denk ik echt hu kun je dat allemaal al.. Maar ze gaat gewoon lekker mee met J.
Ze spelen ook zo lekker samen.

*O* voor de spekjes Mignonne

Sarah zit op het moment in een uitproberende fase. Krijsen in bed om te kijken hoe lang het duurt voor wij weer komen. Weg rennen als ze ene schone luier moet. Niet komen als je haar roept. Niet luisteren als je nee zegt maar wel haar vingertje omhoog en heen en weer (dat doet mijn moeder altijd) vervolgens gewoon doorgan met waar ze mee bezig was.. Ze houdt me lekker bezig ;)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_115176455
Danic ik zeg toch steeds dat je niet met Yaro moet vergelijken. Hij heeft gewoon veel interesse in taal. Echter stil zitten zit er niet in en voor een potje heeft hij totaal nog geen interesse. Hij kan nu oas een beetje geduld opbrengen om een puzzel te maken of te kleien maar dat is ook maar kort.

Verder even trots doen. moest vandaag naar de chiropraktor. normaal is mijn man vrij op maandag maar vandaag moest hij werken dus zou hij mee gaan. liep alles vlot en waren we er bijna een uur te vroeg. Mocht ik heel lief voor van een ouder echtpaar. Yaro was lekker aan het spelen met autotjes en moest dus stoppen wilde dat echtpaar ook wel even oppassen. En Yaro vind dat dus allemaal prima. Hebben met zijn 3-en een super 20 min gehad. Zo leuk om te zien. Maar ook fijn om te zien dat hij zo makkelijk is. Dat is een fijn vooruitzicht voor over een week of drie en hij naar de psz gaat.
pi_115176480
Leuke fase he mp, ach je hoef je niet te vervelen :D
pi_115178402
Hihi leuk alle stappende en brabbelende dreumesjes. Floriis brabbelt hier ook de oren van ons hoofd, soms snappen we het ook nog haha. Stapt, klimt en klatert als een malle. Vooral zijn zitzak is helemaal de bom.
Voor de rest heeft hij het bijten ontdekt :X "gelukkig" alleen nog in mijn been en een keertje in mijn borst, maar toch behoorlijk pijnlijk.

Succes MP met deze faaaaaaaase...
Fijn dat het zo goed ging As1981!
pi_115178504
Zo, vanmorgen de 14maanden check gehad op het consultatiebureau. Bartje pakte vrolijk alle blokjes, ging daarna nog even een torentje ermee bouwen, en liet jammergenoeg ook zien hoe goed hij kan vallen. Hij kwam met zijn hoofd tegen een stoelpoot aan, en was helemaal over zijn toeren.. Daarna nog twee prikjes, en toen waren we weer klaar.

Stats: 10260 gram en 77,5 cm. Gewicht iets boven gemiddeld, lengte bijna gemiddeld.
pi_115182879
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 23:05 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Nee, als ze het nou maandag nog heeft, dan bel ik de ha zelf wel even.
Vandaag niet meer gebeld. De plekjes trekken weg. We smeren wel met de zalf, de plekjes die we zaterdag niet ingesmeerd hadden trekken minder snel weg. Volgens mij heeft ze gewoon een rare reactie op muggen ofzo.
*poef* nu is het weg
pi_115184054
Zeg, zijn jullie kindjes ook zo driftig? Hell hath no fury like a toddler scorned. ;(
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_115184167
Yaro kan er ook wat van hoor claudia.
pi_115184262
Bij vlagen. Over het algemeen blijft het bij huilen en is dat snel weer over.
In de auto vorige week van en naar Zwitserland gilde hij wel af en toe uit nijd. En hij mag van mij op dat moment ook boos zijn want het was logisch dat hij het zat is maar dat harde gillen mag hij van ons dus niet. Er zijn andere manier om boos zijn te uiten.
The way you rock'n'roll
pi_115184326
Ik laat hem vaak juist dan wel even gecontroleerd gillen soms doe ik mee :D om daarna proberen het om te buigen naar wat vrolijks.
pi_115184370
Ik ken de driftbuien ook wel van Ivan. Maar Lena is een verhaal apart. Als ze op een of andere manier niet haar zin krijgt dan zet ze het op een huilen en gillen waar geen einde aan komt tot ze haar zin wél krijgt. En zelfs als ze haar zin krijgt, dan kan ze nog wel even doorgaan omdat ze er zo in blijft hangen. Ik heb het idee dat het sterk te maken heeft met het feit dat ze een oudere broer heeft en ze al vroeg gedwongen werd het voor zichzelf op te nemen. Maar misschien komt het gewoon doordat ze een meisje is? :Y)
pi_115184449
Echt, een regel als "je mag niet gillen" zou hier waanzin zijn. Ze luistert er niet naar en het valt niet af te dwingen. Ik probeer wel duidelijk te maken dat ze niet haar zin krijgt omdat ze gilt. Maarja, in de praktijk werkt het vaak wel zo. Ivan pakt een boekje af, Lena zet het op een gillen, Ivan geeft het boekje terug. Mission accomplished. :7 :')
pi_115184453
Ieder zijn aanpak. Dat harde gegil willen wij niet hebben. Er is niks gecontroleerds aan. Zover gaat zijn taalbegrip nog niet. Hij stopt ook direct als we er wat van zeggen en we benoemen het ook dat frustratie en boosheid best mag maar zonder dat hoge gillen.
The way you rock'n'roll
pi_115184517
Oh, ik merk trouwens wel dat het wat beter gaat nu ze kan praten en meer begrijpt.
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:11:31 #181
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115184535
Te lang wakker in de auto..............krijsen
Niet iets vast mogen houden in het winkelwagentje...........gillen
Mama die wegloopt als ik in bed zit.......huilen

Mama die iets niet doet zoals ik het wil......driftdeuk (ik zet haar dan overigens in de box, waar ze kan uithuilen) Op een gegeven moment vraag ik dan aan haar ''Is het nu klaar?'' Dan zegt ze ja en haal ik haar er weer uit, of ze zegt nee en gaat nog even door. :')

Maar buiten dat is ze enorm gezellig en ondeugend, kastjes openmaken en dan gierend van het lachen wegkruipen als ik naar haar toe loop....
Grapjes maken tegen ons en zelf het hardst van allemaal lachen.

We zijn zo gek op haar, tis zo'n leuk kind. O+
pi_115184568
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:11 schreef Juud79 het volgende:
Op een gegeven moment vraag ik dan aan haar ''Is het nu klaar?'' Dan zegt ze ja en haal ik haar er weer uit, of ze zegt nee en gaat nog even door. :')
:D
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:14:37 #183
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115184680
quote:
14s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:11 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik merk trouwens wel dat het wat beter gaat nu ze kan praten en meer begrijpt.
Ik zeg nu al vaak tegen Lientje, niet zo gillen, we doen hier 'lalala' en dat zeg/zing ik dan zachtjes...
Dan gaat ze me vaak nadoen en stopt ze met gillen, ik kan dr heul slecht tegen. }:|
pi_115184720
Olivier kan een vraag nog niet met ja of nee beantwoorden dus knap dat Lientje dat al kan en zich daar dan ook aan houdt :D

In het winkelwagentje zitten is hier eerst frustratie omdat hij iets wil vast houden en daarna is hij het gewoon in zijn geheel zat en dan gaat het alarm ook af -O-
The way you rock'n'roll
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:16:20 #185
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115184764
Ow en onderweg in de auto is het redmiddel haar speen en pop en dan de cd met verhaaltjes van Nijntje aan, daar wordt ze rustig van en dan valt ze vaak makkelijker in slaap.
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:19:37 #186
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115184947
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:15 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Olivier kan een vraag nog niet met ja of nee beantwoorden dus knap dat Lientje dat al kan en zich daar dan ook aan houdt :D

In het winkelwagentje zitten is hier eerst frustratie omdat hij iets wil vast houden en daarna is hij het gewoon in zijn geheel zat en dan gaat het alarm ook af -O-
Sinds een week of twee kan ze dat, schudden doet ze er ook bij, knikken nog niet.

Winkelwagen stop ik een speen in mijn zak voor nood, ik vind het namelijk zelf ook heel onprettig schreeuwende kinderen van een ander in de winkel.
Ik geef haar vaak iets in handen of ik geef haar een stukje brood/krentenbol oid, dat werkt nog.

En ik ga geen boodschappen doen als ze hongerig of moe is. :)
pi_115185142
Ieder zijn eigen aanpak idd. Yaro is al bijna twee en begrijpt heel veel. scheelt dat de driftbuien vaak thuis zijn en niet bij een ander. Daarnaast benoem ik ook vaak zat dat hij zijn zin er niet mee krijgt en krijgt dit ook niet.

Maar zoals jij ze omschrijf ken ik ze niet Claudia. Maar klinkt wel logisch als dit wel werkt in de verdediging richting Ivan.

Hier zit er nog wel veel pit in waardoor ik het idee heb dat uitten van emoties die hij niet goed kwijt kan moet uiten door te gillen of met dingen te gooien. Dit proberen we dan gecontroleerd te doen. Even hard mogen gillen, daarna lachen of fluisteren e.d. Of met iets mogen gooien wat geen kwaad kan. Lekker even naar buiten en/of ravotten helpt hier ook goed.
pi_115185216
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:14 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik zeg nu al vaak tegen Lientje, niet zo gillen, we doen hier 'lalala' en dat zeg/zing ik dan zachtjes...
Dan gaat ze me vaak nadoen en stopt ze met gillen, ik kan dr heul slecht tegen. }:|
Ik doe nu net alsof Lena heel onredelijk is, maar dat is ze niet. Ze komt bijvoorbeeld niet aan mijn telefoon of aan de afstandsbediening. Als ze die toevallig tegenkomt, dan geeft ze ze meteen aan mij. Ze zit ook nooit in kastjes, trekt nooit onze boeken uit de kast. Er zijn alleen een paar dingen die haar heilig zijn. Als ze haar eten op heeft moet je METEEN haar bordje aanpakken, want anders ligt het op de grond. En appeltjes zijn ook heilig. Net als Charlie & Lola.
pi_115185242
Wij hebben er een handje van telkens met boodschappen doen de luiertas te vergeten waar de speen in zit. En momenteel poept hij dan uiteraard ook steeds en lekt lekker door :')
Groot succes dus :+

In de auto gaat eigenlijk altijd heel goed. Hij slaapt veel, met speen wel maar ja 8uur rijden is gewoon veel. Hij heeft wat babytv op de ipad gekeken, vermaakt zich best een poos met allemaal verschillend speelgoed dat ik aanreik en de raamstickers benoemen is ook favoriet.
Als hij ging gillen lasten we ook een stop in om hem even te kunnen laten rennen. Daarna ging het dan wel weer.
The way you rock'n'roll
pi_115185362
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:22 schreef As1981 het volgende:
Hier zit er nog wel veel pit in waardoor ik het idee heb dat uitten van emoties die hij niet goed kwijt kan moet uiten door te gillen of met dingen te gooien. Dit proberen we dan gecontroleerd te doen. Even hard mogen gillen, daarna lachen of fluisteren e.d. Of met iets mogen gooien wat geen kwaad kan. Lekker even naar buiten en/of ravotten helpt hier ook goed.
Ja, kan ik me goed voorstellen! Yaro is een energiek jongetje. Bij Ivan heb ik dat ook veel gedaan, voordoen hoe hij woede of frustratie kon uiten. Dan zei ik bijvoorbeeld: "Als ik boos ben, stamp ik heel hard met mijn voeten op de grond. Heel hard!" En dan deed ik dat voor. (Heb ik uit The happiest toddler on the block.)
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:33:10 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115185780
Ik laat Soneal met boodschappen doen trouwens gewoon iets vasthouden wat geen kwaad kan als het vliegles krijgt.
Maar meestal gooit hij het braaf in de kar als hij het vasthouden zat is :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_115185894
Bij Ivan hadden we ook altijd een speen achter de hand als hij driftig werd in bijvoorbeeld een supermarkt. Maarja, Lena heeft geen speen. We moeten bij haar dus een goed moment kiezen of tijdens een driftbui heel snel erachter zien te komen wat er is. Wat dat betreft word je zonder speen wel beter in improviseren. :+
pi_115186150
Sofie wilde ook altijd wat vasthouden in de supermarkt, maar ze is vakkundig sloperontdekker. Ze trekt alle verpakkingen open. Ik heb daar gewoon geen zin in, dus krijgt ze tegenwoordig niks meer vast. Vindt ze eigenlijk ook wel prima.
Driftbuien heeft ze de laatste tijd niet meer zoveel. Ze kan nu aardig duidelijk maken wat ze wil, en pikt het ook aardig als ze het niet krijgt. Vaak bied ik wel een alternatief aan. Geen koekje, maar wel een krentebol, of wat drinken.
Ze zit sowieso weer lekker in dr vel. Ze is een poosje wat onrustig geweest, maar ze is weer zo leuk. Ze snapt ook weer meer. O+
*poef* nu is het weg
pi_115186935
Zeer herkenbaar hoor Claudia!

Ik dacht dat het de laatste tijd wat beter ging hier qua gillen bij het niet krijgen van de zin, maar ik denk dat ik gewoon te veel gewerkt heb en het dus niet meegekregen heb.
Sarah gilt niet heel snel, maar als ze eenmaal begint is ze er niet uit te krijgen. Negeren helpt niet, want ze wil bij mama. Uitnodigingen om even bij me te komen zitten helpt niet, want ze wil toch niet bij mama. Zit ze wel bij me dan mag ik haar niet aanraken, niet aaien, geen kusjes, ik word gewoon ruw weg geduwd.
Oorzaak is volgens mij meestal een opeenstapeling van dingetjes en dan is er een druppeltje dat maakt dat ze hysterisch word. Gaat ook rustig een half uur door.
Wat hier dan wel helpt is als J vraagt wil je met mij mee spelen? Dan is het heel vaak bij Sarah 'een diepe zucht gevolgd door een ja" en als dat samen spelen dan leuk verloopt dan is het ook goed. Word er weer afgepakt enzo dan is het zo weer gillen.
Kortom ik vind het echt vreselijk lastig en zielig want ze is echt buitenzinnen van hysterie op zo een moment en ik kan dan ook echt niet tot haar doordringen.
pi_115186963
Puck krijgt ook alles open idd :') Hij kauwt ook rustig een stuk karton weg :')

Puck vraagt enkel om eten en is dan tevreden met een rijstwafeltje.
Wat hij wel als snoepje ziet zijn de multivitamine kauwtabletten. Nou prima die mag hij 2x per dag als hij er om vraagt :+
The way you rock'n'roll
pi_115187182
Herkenbaar, hoor, MamaPurk! Vooral dat bij je willen zitten, of nee, toch niet. En als Ivan dan bij me komt zitten heel jaloers worden. Ivan moet dan van me af, maar zelf wil ze nog niet bij me zitten. Zucht.
  maandag 6 augustus 2012 @ 15:08:20 #197
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115187296
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik doe nu net alsof Lena heel onredelijk is, maar dat is ze niet. Ze komt bijvoorbeeld niet aan mijn telefoon of aan de afstandsbediening. Als ze die toevallig tegenkomt, dan geeft ze ze meteen aan mij. Ze zit ook nooit in kastjes, trekt nooit onze boeken uit de kast. Er zijn alleen een paar dingen die haar heilig zijn. Als ze haar eten op heeft moet je METEEN haar bordje aanpakken, want anders ligt het op de grond. En appeltjes zijn ook heilig. Net als Charlie & Lola.
Eten is hier ook wel een onderneming. Ze eet eigenlijk bijna alles zelf, behalve pap. Als ze klaar is gooit ze graag haar eten met haar handjes op de grond, dan komen de katten namelijk bij haar kijken. Of ze kiept haar bord om op tafel. :D
Als ze boos is of het gaat niet zoals ze wil dan maait ze ook in een beweging haar bord van tafel, gevolgd door een beker als ik niet snel genoeg ben. :')
Maar het gaat steeds beter, het scheelt hier dat we er nog maar een hebben en zij vaak de volle aandacht krijgt en we op haar kunnen letten, dat maakt dat ze zich steeds meer graag net zoals ons wil gaan gedragen.

Ze zit ook driftig met vork en lepel snijbewegingen te maken door het eten e.d. O+
Al eet ze daarna met haar handjes. O+
pi_115187406
quote:
17s.gif Op maandag 6 augustus 2012 15:05 schreef Claudia_x het volgende:
Herkenbaar, hoor, MamaPurk! Vooral dat bij je willen zitten, of nee, toch niet. En als Ivan dan bij me komt zitten heel jaloers worden. Ivan moet dan van me af, maar zelf wil ze nog niet bij me zitten. Zucht.
Ja jaloers zijn ze hier allebei! En als ik dan zeg dat ik twee knieën heb is dat ook weer een rede om te gillen want mama's aandacht word niet gedeeld...
  maandag 6 augustus 2012 @ 15:30:57 #199
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_115188286
:D
Als Ylana huilt en daarin blijft hangen mag ze even op een stoel gaan zitten om daar verder te huilen maar (na troosten enzo natuurlijk) niet meer in mijn oor. Dan vraag ik even later; 'Is Ylana klaar met huilen?' en dan antwoordt ze met ( :') ) 'Nee, njiet kjaar uilen, Lana verder uilen!' *brullll*
Werkelijk, dan kan je me opvegen. Meestal is het even later dan wel klaar met huilen en gaat ze lekker spelen O+.
Ik kan me herinneren van vroeger dat ik het heel vervelend vond dat ik niet 'uit mocht huilen' dan bleef die halve huilbui nog zo lang dwars zitten bij me, dat gaf me een heel naar gevoel. Ze lijkt nogal op me (understatement van het jaar) en had me al snel voorgenomen om dat anders te doen bij haar dan mijn moeder bij mij deed. Bij Tobias werkt dat trouwens niet om hem te laten gaan, daar moe(s)t ik het wel voor afbakenen.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_115188479
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 15:08 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Eten is hier ook wel een onderneming. Ze eet eigenlijk bijna alles zelf, behalve pap. Als ze klaar is gooit ze graag haar eten met haar handjes op de grond, dan komen de katten namelijk bij haar kijken. Of ze kiept haar bord om op tafel. :D
Als ze boos is of het gaat niet zoals ze wil dan maait ze ook in een beweging haar bord van tafel, gevolgd door een beker als ik niet snel genoeg ben. :')
Maar het gaat steeds beter, het scheelt hier dat we er nog maar een hebben en zij vaak de volle aandacht krijgt en we op haar kunnen letten, dat maakt dat ze zich steeds meer graag net zoals ons wil gaan gedragen.

Ze zit ook driftig met vork en lepel snijbewegingen te maken door het eten e.d. O+
Al eet ze daarna met haar handjes. O+
Erg herkenbaar hier gaat het bord van tafel als ze vindt dat ze klaar is. En alleen eten met handjes vooral een succes met yoghurt. Maar helpen mag ik niet dan is het echt krijsen.
pi_115192300
Het bord gaat van tafel, en als hij uitgegeten is voordat het bord leeg is, dan wordt alles eerst stukje voor stukje van zijn blad afgegooid... DAn is het bord natuurlijk ook zo weg..
pi_115192451
Sofie zegt klaar, en geeft dan haar bord aan. Als we dan niet snel genoeg reageren gaat het eten wat er nog op ligt naar de grond en het bord er achteraan.
*poef* nu is het weg
pi_115256563
hier ook bord op de grond als je niet snel genoeg bent, glas omkeren om te zien of ie al leeg is doet het hier ook goed :')

we zijn gekeurd bij t CB vandaag *O* min of meer goedgekeurd. De arts wil jongste eerder terugzien voor de lengte, ze vond het nu lang genoeg duren en de boel moest maar ns bij gaan trekken. Ik ben het wel met haar eens maar we lopen al voor de lengte oa bij de kinderarts. Dubbele behandelingen of diagnoses lijken me zinloos, helemaal omdat een CB-arts verder niets kan of mag qua voorschrijven of aanvragen van onderzoek. Ik maak me wel een beetje zorgen om jongste, het huilen is weer beduidend toegenomen, het zijn niet alleen maar driftbuien maar ook een soort algehele aanhankelijkheid. Ze zit het liefst de hele dag bij me op schoot, ik mag niet teveel bewegen en 's nachts ligt ze ook t liefst om ons heen gevouwen. Het is niet per se een verlatingsangst, het gaat niet per se om ons, hoewel ze wel een duidelijke voorkeur voor een van ons heeft, maar als bijvoorbeeld mijn (schoon)ouders hier oppassen dan hangt ze ook graag bij hen. Ze lijkt steeds vaker pijn of last te hebben.
Ik zag gister in haar lies een bult/bobbelding zitten toen ze flink huilde, na de huilbui was het weer weg. De arts heeft ernaar gekeken maar ze kon geen defecten in de wand vinden, wel vond ze de lymfeklier enorm vergroot, zou zomaar kunnen dat ik die gezien heb dus. Die dingen schijnen op te zwellen als er een infectie in de buurt zit of zat. De arts maakte zich er niet zo druk om maar de hele combinatie van dingen zit mij toch niet zo heel lekker. B. maakt zich ook wat zorgen, we hebben de poli gebeld en nu kunnen we maandag langs komen bij de kinderarts, die wilde ook graag even kijken.

Nouja goed, ik ben benieuwd wat zij er verder van zegt, zal wel weer niets raars uitkomen, maar ik vind het toch fijn om even vinger aan de pols te houden. Ook wat groei betreft wil ik toch wel weten wat en hoe.
pi_115256621
en de curve van de lengte, gewicht was prima, ze pakt de lijn weer wat op en krijgt weer wat spekjes :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_115259641
Ik hoop dat de KA jullie verder kan helpen mignonne.
pi_115260065
Mignonne wat ongelooflijk klote toch dat het zo moeizaam blijft gaan die groei.
Je kleine grietje toch pijn/last zien hebben. Zo moeilijk lijkt me dat om te zien terwijl er uit alle onderzoeken maar niks komt.
:* :*
The way you rock'n'roll
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 21:43:47 #207
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115260641
Ik vind het zo rot voor jullie Mignonne en vooral ook voor jongste zelf.

Heel eerlijk gezegd vind ik haar ook niet ogen als een blozende gezonde dreumes, ze is vaak witjes en ze oogt vermoeid (als in allergie moe) (ik bedoel het niet rot hoor) :@
Ik herken veel van haar uiterlijk in mijn neefje toen ie klein was. Die had fikse koemelk/ei/soja graspollen allergie en groeide ook niet, was benauwd en had eczeem, dat remde zijn groei echt flink.
Zelfde met een van mijn andere neefjes, ook fikse allergie, met bijbehorende klachten en ook daardoor slechte groei. En ook altijd er moe uitzien, randen onder de ogen, klein jochie en dun.

Ze was getest op Coeliakie toch? Daar was niets uitgekomen he?

Testen en checken van zo'n kleintje is natuurlijk ook weer heftig, naar hoor om te bedenken wat wijsheid is... -O-
Ik hoop dat de kinderarts iets voor jullie kan betekenen.
pi_115262001
:* op de minimignonne
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:12:14 #209
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_115262608
He gets Mignonne, da's niet prettig. Op zich de groei niet, maar dat ze zich gewoon niet lekker lijkt te voelen, dat is buitengewoon stom. Hopelijk kunnen ze iets voor haar doen.
En die vergrote lymfeklier is op zich een teken dat haar lijfje doet wat t moet doen. Hopelijk vinden ze iets makkelijk op te lossen en heeft je mini daarna een zorgeloze groeispurt :*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_115262878
Ja maar ze ís ook moe. Dus nouja geen wonder dat ze ook moe oogt. En witjes en zulks.
Allebei de meiden zijn op van alles geprikt, van coeliakie tot schildklier tot diabetes tot taaislijmziekte. Hun Hb is gecontroleerd, hun ontstekingswaarden enzo zijn gecheckt, ze zijn allebei dmv bloedtesten op allergieën getest. Alles negatief. (goddank voor een aantal!) De huidpriktest voor allergieën was ook negatief voor de jongste, maar desondanks lijkt ze wel fors te reageren. Kan goed volgens de KA, het fijne is dat die negatieve testen betekenen dat ze geen epi-pen en zulks zal hoeven, zo'n vaart loopt het dan niet. Het rotte is dat de reactie er wel zijn en je nooit 100% zeker zal zijn waarvan wel en waarvan niet. Wij kunnen er gewoon even niets mee op het moment.
Feit dat die groei blijft afbuigen is wel een signaal waar we toch iets mee moeten, langzaamaan komt ze onder de -2,5 nu en er is niet echt sprake van een 'eigen lijntje' daarin wat ze volgt ofzo.

We gaan t horen wat de KA ervan zegt.
pi_115263044
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:12 schreef debuurvrouw het volgende:
He gets Mignonne, da's niet prettig. Op zich de groei niet, maar dat ze zich gewoon niet lekker lijkt te voelen, dat is buitengewoon stom. Hopelijk kunnen ze iets voor haar doen.
En die vergrote lymfeklier is op zich een teken dat haar lijfje doet wat t moet doen. Hopelijk vinden ze iets makkelijk op te lossen en heeft je mini daarna een zorgeloze groeispurt :*
Oh dat is ook zo hoor, ik maak me niet direct druk om de lymfeklier zelf, die doet het blijkbaar, das mooi. Maar wel de reden waarom ie vergroot is. Die koortstuipen kwamen mogelijk door een blaas/urinewegontsteking, ze is getest en gekweekt, die kweek was positief maar ze hebben het iuteindelijk op een vervuilde sample gegooid en het daarbij gelaten. Dat die lymfe daar nu opgezet is geeft me de indruk dat er toch iets op te ruimen was of misschien wel is. En blaasontsteking op die leeftijd vind k niet zo'n jofel idee, zeker met die koortsstuipen dr bij, hoe onschuldig die dingen ook mogen zijn.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:44:56 #212
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_115264959
Nee maar ja, misschien heeft ze een korte plasbuis? Een typische vorm blaas? T kan natuurlijk hè. Verder is ze lekker voorlijk, zélfs met al de dingen die aan de hand zijn. Gelukkig kan je maandag al terecht. Sterkte :* en als ik iets kan doen laat je het weten hè?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_115265964
ja, dat zou de meest voor de hand liggende verklaring zijn, graag als er al zoiets aan de hand is.
Misschien is het een ordinaire verkoudheid en is haar lymfe de weg kwijt :+
Ik zei het al, het zal wel loslopen allemaal, maar de algehele onrust en nietlekkerinhaarvel gecombineerd met dit soort dingen, meh.

Ze ontwikkeld zich idd gewoon goed, en ze is zo leuk O+ ze probeert liedjes van Woezel en Pip mee te zingen, helemaal idolaat is ze ervan <3 en Nijntje (neeeeeeeeeeeeeeineeh, kuh kuh kuhneineh :D ). Ze is dol op haar zus en vice versa, en als ze er zin in heeft kan ze heerlijk rondscharrelen en pielen met dingen.

[ Bericht 39% gewijzigd door mignonne op 09-08-2012 11:05:29 ]
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 23:01:40 #214
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_115266374
T is zo'n lekker ding ook O+ maar goed, t is ook mijn vriendinnetje. Dus dat telt niet. Ik hoop echt op iets simpels. En mijn gevoel zegt dat ze binnenkort weer gaat groeien. Volgens háár lijntje.
pi_115283408
Och Mignonne wat een zorgen voor je kleine :* (en ik herken Eva er nog steeds heel erg in)
Wat blijft het toch lastig als aan de ene kant er belletjes rinkelen dat er wat aan de hand lijkt te zijn, maar dat er niets gevonden wordt.
Aan de andere kant is het gewoon een lekker klein ding en ziet ze er in verhouding (lengte/gewicht) goed uit vind ik. Maar dat die groei achterblijft klinkt zorgelijk. Maar je gaat me trouwens niet vertellen dat het cb dit nog nooit eerder heeft meegemaakt? Hoe is er toen mee omgegaan? Kunnen zij niet putten uit eerdere ervaringen? Qua ideeën en tips?

Je geeft in je reactie op Juud aan dat ze ook echt moe ís. Hoe komt dat? Puur door het gezeul met artsen/onderzoeken en zulks, of is het een slechte slaper?
Het is een dooddoener natuurlijk dat slapen ook goed voor de groei is, maar is dat geen puntje waar iets mee gedaan kan worden? (als ik iets stoms zeg moet je het roepen hoor)
pi_115292998
Ja de verhouding is gelukkig goed :Y ze is niet dun, en zeker niet voor haar lengte. Daar ben ik wel blij mee, reserves zijn goed.

Ze is geen slechte slaper an sich, alleen ze wordt veel wakker van pijn in haar buik, daar lijkt het althans het meest op. Een zetpil helpt over het algemeen wel maar om nou zetpillen te blijven geven zonder iets aan de oorzaak van de pijn te doen vind ik ook weer zo wat.
Over slaap-groei hebben we met de kinderarts gesproken al veel eerder, conclusie was dat ze écht heel beroerd moeten slapen wil het daaraan liggen. Dat is hier niet het geval, ze is naar ons idee vooral moe doordat ze niet echt lange nachten doorslaapt. Dezelfde manier waarop wij brak wakker worden 's morgens zeg maar :P Overigens heeft ze ook wel betere periodes bij zitten hoor, je kunt op de foto's ook zien dat ze er niet altijd beroerd uitziet :+
pi_115293154
Ik zie dat niet zo op foto's, hoor, dat beroerde. Bruine toet, ondernemend meisje, alert, heel voorlijk. Ik krijg er haast een minderwaardigheidscomplex van. :Y)

Na deze zin moest ik een fluim van m'n beeldscherm vegen. :')
pi_115293155
Ook wel fijn dat ze zich op allerlei gebieden goed ontwikkelt. Op de groei na is het nou niet bepaald een achterblijvertje, toch?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_115293311
oh en het CB... och.
We hebben een nieuwe arts en die vindt graag alles opnieuw uit.
De wijkverpleegkundigen en de andere arts zeiden alledrie dat ze het niet direct zorgwekkend vonden gezien de mate van ontwikkeling en alertheid van jongste, gecombineerd met het feit dat haar intake verder wel prima is én het feit dat we onder controle van de kinderarts zijn. Ze schatten ons denk ik wel doortastend genoeg in om bij zorgen of problemen aan de bel te trekken.

Waar de nieuwe arts wel een punt mee heeft is dat ze nu onder de ondergrens dreigt te raken. Ze heeft nog eventjes om een spurtje te maken maar toch. Voorheen zat ze nog net boven de ondergrens en is het geoorloofd om af te wachten. Echter, dat 'kom over 2/3 maanden maar terug om te meten' is leuk maar en dan? Ze mag niets qua onderzoeken of voorschrijven, ze mag niet eens naar de kinderarts verwijzen, dan worden we naar de huisarts gestuurd voor een verwijzing kinderarts, waar we al lopen. Tsja. Nuttig?
pi_115293495
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 16:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zie dat niet zo op foto's, hoor, dat beroerde. Bruine toet, ondernemend meisje, alert, heel voorlijk. Ik krijg er haast een minderwaardigheidscomplex van. :Y)

Na deze zin moest ik een fluim van m'n beeldscherm vegen. :')
Zeg, niet spugen naar mn liefste kleinste he?! }:| :P

Ze kan van tijd tot tijd best witjes zijn, zeker als ze weer een brakke nacht heeft gehad. T kleurtje heeft ze wel mee hè? O+ ik ben er ook jaloers op haha. Alletwee, oudste is ook alweer belachelijk bruin voor zo'n klein kind. en dan te bedenken dat ik ze allebei iedere 2 uur insmeer als ze buiten spelen of als de zon redelijk schijnt en we gaan weg. Factor 50. :o

quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 16:11 schreef Vanyel het volgende:
Ook wel fijn dat ze zich op allerlei gebieden goed ontwikkelt. Op de groei na is het nou niet bepaald een achterblijvertje, toch?
Nee ze is zeker geen achterblijver! Ik weet niet of ik haar voorlijk zou durven noemen zoals Claudia en buuf zeggen, maar aan de vlotte kant van gemiddeld is ze wel denk ik. Zeker met de fysieke dingen, lopen, rennen, springen, traplopen maar ook fijnmotorische dingen als ze het geduld op kan brengen. Dat gaat allemaal heel goed.

Ach het zal allemaal wel niets zijn, maar ergens wringt zich een zelfde niet pluis gevoel als wat ik bij oudste had. Stel nou dat dit zo voortmoddert en er had allang iets aan gedaan kunnen zijn. Hmpf.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 16:20:24 #221
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115293560
Ik sprak alleen een beetje mijn zorg uit hoor, en hoe ik het zag.... :@

Mignonne, is het niet een idee om regelmatiger naar de kinderarts te gaan zodat ze daar scherp onder controle blijft en het CB voorlopig te laten voor wat het is?
Die kunnen hier toch verder niets mee, dan is dat voor jou toch gedoe en tijdverspilling?
pi_115293765
Weet ik Juud, ik val er ook niet over verder :)

De kinderarts is degene die de koers en de consulten bepaald, niet ik :) en dat wil ik eigenlijk ook zo laten. Ik trek enkel nu aan de bel omdat het me niet lekker zit en we anders pas eind november weer zouden komen, dat duurt nog zo lang.

Verder zie ik eerlijk gezegd ook geen reden om me van het CB te onttrekken, ik zie dat wel als losse dingen eigenlijk. Op het CB houden ze haar ontwikkeling in de gaten en krijgt ze de vaccinaties, bij de kinderarts komen we voor de medische controles. Consulten bij de cb-arts hebben voor mij om die reden idd geen meerwaarde, maar t is ook niet zo dat ik gelijk maar niet meer ga.

Overigens gebruikt het ziekenhuis graag de metingen bij het CB, en ik ga liever daar meten (cb dus) dan in t z'huis, dat scheelt een berg reistijd en gedoe, en heeft daarnaast als voordeel dat de metingen altijd hetzelfde zijn uitgevoerd.
pi_115293843
Wij hebben trouwens een hele lieve en begripvolle kinderarts hoor!
Ze luistert erg goed naar ons en onze dingen die we aandragen en doet daar ook iets mee. Ik vind het heel prettig om te weten dat er gewoon heel serieus naar je kind en naar jou als ouder gekeken wordt op die manier.
pi_115301362
Nou ja, weet je wat het is, jij maakt haar mee. En je ziet dat er iets is. In combinatie met de sores van je oudste heb je alle reden om alert te zijn op de lengtegroei. Dan kan ik je wel vertellen dat ze er op foto's leuk uitziet, maar daar heb je verder niks aan. Ja, je kunt het compliment in je zak steken, want ze heeft d'r genen mee. :+

Heb jij eigenlijk wel eens allergietests ondergaan?
  woensdag 8 augustus 2012 @ 19:02:58 #225
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115301637
Sterkte met je ukje Mignonne!

Hier een vrolijke en beweeglijke dreumes. Maar..toen ik hem ophaalde vanhet kdv zag ik wéér bloeduitstortinkjes (petechien) in zijn gezichtje. Daar ben ik een paar weken geleden mee naar de ha geweest. Ze zei dat ik het maar moest aankijken. Het kan een uiting zijn van een virus dat hij heeft (doorgemaakt). Ze trokken weg, maar nu zie ik er dus weer een paar. Ik vind het maar raar en ook een beetje eng. Ik kan er nergens echt iets over vinden op internet, afgezien van hele ernstige aandoeningen óf juist dat het een onduidelijke oorzaak heeft. Denk dat ik vrijdag weer naar de ha ga als het wr meer worden en/of ik een verandering zie in Jurre's gedrag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')