abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114793815
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_114793828
-knip-
Dag allemaal! Tot bij de peuters... snel of over een paar maanden!

[ Bericht 67% gewijzigd door Lamb29 op 30-07-2012 11:30:54 ]
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  zondag 29 juli 2012 @ 10:25:17 #3
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114794456
Wat lief! Die krullenbol zag je zeker niet aankomen? Mooi hoor!
Wlde nog even reageren op Juud in het vorige topic., omdat ik het zo herkenbaar vind. Dat je echt een paar dagen met de handen in het haar zit en dan pas aan een sprong denkt. Dat is hier ook echt het geval. Er is wel een ander kind uit gekomen. Nieuw is toneelstukjes spelen. Hij voorziet een situatie, begint er alvast naar de handelen en speelt dan maar meteen het hele scenario na. Voorbeeld: hij loopt naar een van de nachtlampjes (mag hij niet aankomen), wacht niet op ons 'nee'! en laat zich dan alvast dramatisch en zogenaamd achterovervallen op bed. Ondertussen kan hij z'n lachen niet inhouden. Resultaat: alle aandacht :P
  zondag 29 juli 2012 @ 10:31:58 #4
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114794559
Naar bed gaan is trouwens nog steeds pet. Gisteren tot 21 uur met hem in het grote bed gelegen voor hij echt in slaap viel. Vervolgens sliep hij wel, maar werd hij om 4 uur wakker, en om half 6 weer. Hij had echt onwijze honger. Ik denk dat het misschien weleens honger kan zijn ook. Hij is overdag niet zo'n beste eter. Een boterham, een fruithap, soms nog een halve of hele boterham, een soepstengel o.i.d en drie flessen melk. Misschien toch eens proberen op te voeren. Het is jammer dat hij geen kwark of yoghurt wil.
pi_114794813
Lamb, gefeliciteerd met O!!!

quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2012 09:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]

5? :D

De stand is hier nu 12. Snijtanden, hoektanden (puntjes) en 4 kiezen. Maar van 1 of 2 echt last gehad gelukkig. Verder niet zoveel te vertellen, het gaat hier gewoon zijn gangetje.

Gefeliciteerd alle jarigen
ja joh, heel bijzonder kind O-)
*poef* nu is het weg
pi_114795279
Eet hij helemaal geen groente aventura?
Zijn laatste fles extra stevig met pap o.i.d?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 29 juli 2012 @ 11:29:18 #7
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114795891
Oh, ik vergeet heel z'n avondmaaltijd! Daarbij krijgt hij uiteraard wel groente. Spinazie en wortelen zijn favoriet! Ik zat ook aan pap te denken. Tijdje geleden al wel geprobeerd, vond-ie niet lekker, maar misschien eens een andere smaak of merk proberen.
pi_114797542
Lamb, gefeliciteerd met O. Wat een heerlijk grietje is het toch ook.
pi_114797625
Billenproblemen lijkt hier beter te gaan. Direct verschonen blijft het belangrijkste, maar deden we eigenlijk altijd al. Veel smeren en duimen dat het snel er weer rustig uit ziet. Maar ze huilt iig niet meer bij verschonen en dus ook aanraken, dat vind ik al heel fijn. Ik kan er echt niet tegen als tuttie pijn heeft.
pi_114801641
Lamb van harte gefeliciteerd met O

fijn dat het beter gaat met E haar billen Danic. Zo zielig als ze er last van hebben. Ean heeft nu op vakantie 2 kiezen gekregen en ik denk i.c.m. de hitte ook diarree en toen vond ze verschonen niet meer leuk. Ze had geen uitslag maar ik denk wel wat pijn. Nu is de diarree over en vindt ze verschonen niet erger dan normaal.
pi_114839153
Puck heeft al meer dan een maand dunnige poep. Niet dat het er compleet uit loopt maar wel zodanig dat als je de poep niet direct opmerkt hij doorlekt.

Op het kdv zegt men tand/kies poep en er is nu net een kies door ook maar is het normaal dat het zo lang aanhoudt?
Ik wil niet voor tandjespoep bij de huisarts gaan zitten maar ik ben dat doorlekken ook wel beu :@ Ik sta dagelijks vanalles te weken.
The way you rock'n'roll
pi_114839552
hebben wij hier ook lang gehad. dat ik dacht het is toch nu wel klaar met die tanden.... Is hier vanzelf over gegaan.
  maandag 30 juli 2012 @ 11:59:30 #13
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114840464
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 11:29 schreef Aventura het volgende:
Oh, ik vergeet heel z'n avondmaaltijd! Daarbij krijgt hij uiteraard wel groente. Spinazie en wortelen zijn favoriet! Ik zat ook aan pap te denken. Tijdje geleden al wel geprobeerd, vond-ie niet lekker, maar misschien eens een andere smaak of merk proberen.
Herkenbaar wat je vertelde, hier hebben we een mupke dat grapjes maakt, waar ze zelf om moet lachen, maar wij vooral ook.

Ik geef ook wel Cornflakes tegenwoordig, nu ben ik een miep met voeding, dus ik haal een merk wat geen vitamines, suiker, ijzer etc bevat, maar gewoon zo basic mogelijk. Wie weet is dat voor jouw mannetje ook iets?

Weet niet of je er iets aan hebt om te weten wat Lientje op een dag eet, maar dit is ongeveer haar schema.

06.30 bv
07.30 pap van 180 ml halvolle melk/1 boterham +warme melk/ bakje cornflakes + beker warme melk
09.00-11.15 slapen
11.45 1 boterham met een bekertje aangelengd sap
14.00- 15.30 bv en slapen
15.45 koekje & stukje fruit & sap/thee
17.30 soepstengel
18.00 warm eten met naturel kwark
19.00 bv en naar bed (als ze het doet ;-) )

De bv moet je je niet zoveel bij voorstellen, ik gok dat dat per keer 75/100 ml is ofzo.
  maandag 30 juli 2012 @ 12:00:32 #14
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114840504
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Puck heeft al meer dan een maand dunnige poep. Niet dat het er compleet uit loopt maar wel zodanig dat als je de poep niet direct opmerkt hij doorlekt.

Op het kdv zegt men tand/kies poep en er is nu net een kies door ook maar is het normaal dat het zo lang aanhoudt?
Ik wil niet voor tandjespoep bij de huisarts gaan zitten maar ik ben dat doorlekken ook wel beu :@ Ik sta dagelijks vanalles te weken.
Ik vind dat niet gezond klinken, ik zou het in een potje stoppen en er even mee langsgaan bij de huisarts. Dan kunnen ze het even checken.
  maandag 30 juli 2012 @ 12:02:16 #15
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114840571
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 12:30 schreef danic het volgende:
Billenproblemen lijkt hier beter te gaan. Direct verschonen blijft het belangrijkste, maar deden we eigenlijk altijd al. Veel smeren en duimen dat het snel er weer rustig uit ziet. Maar ze huilt iig niet meer bij verschonen en dus ook aanraken, dat vind ik al heel fijn. Ik kan er echt niet tegen als tuttie pijn heeft.
Ja, hier ook, zodra we poep ruiken meteen verschonen, ook al zijn we in de auto, zit ze net te eten of wat dan ook.... Dat is idd wel de remedie tegen kapotte billen en idd smeren, zodra het ook wat beter is stop ik wel met smeren, ik denk dat de huid zichzelf dan kan reguleren.
  maandag 30 juli 2012 @ 12:05:32 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114840686
Ik vind een maand wel erg lang DML...
Ik ben niet zo HA-rennerig maar ik zou in dit geval wel even medisch advies vragen :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_114842010
drinkt puck veel appelsap dml?
*poef* nu is het weg
pi_114842478
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 12:38 schreef kaatjejannie het volgende:
drinkt puck veel appelsap dml?
Mwah, thuis wel eens aangelengd met water. Niet dagelijks en op kdv dagen helemaal niet.
The way you rock'n'roll
pi_114842573
Dat zal t dan ook wel niet zijn. Vervelend zeg! Sofie heeft alleen echt dunne lekpoep bij tandjes. Ik zou dan wel even langs de huisarts. Jullie gaan nog op vakantie toch?
*poef* nu is het weg
pi_114842848
Ja we gaan in september nog twee weken naar Frankrijk.
Ik zal eens een afspraak maken voor mijn vrije dagen deze week. Mits de HA niet weer op vakantie is ;)
Op vakantie dus dan kan ik er pas volgende week donderdag op zijn vroegst terecht :( De vervangende huisartsen vinden het niet spoed genoeg.

[ Bericht 34% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 30-07-2012 13:12:12 ]
The way you rock'n'roll
pi_114843073
Nu je het zegt, ik moet voor Sofie ook nog een afspraak maken. Onze huisarts is ook meer op vakantie dan dat ie werkt. Meestal kan ik wel bij een ander in de praktijk terecht voor Sofie, nu wil ik onze eigen. Het gaat om dr voetjes, en daar ben ik eerder voor bij hem geweest.

Ik heb geen idee wat Sofie heeft, ze heeft wat rode pukkeltjes, maar het lijken geen blaasjes, dus ik denk niet echt aan waterpokken. Het zouden muggenbulten kunnen zijn, ze had van de week muggen op dr kamer. Maar ze heeft ook wat verhoging, en is pieperig.
*poef* nu is het weg
pi_114844127
Zei ik gisteren nog dat we hier eigenlijk nooit last hebben van rode billen, nu is het raak hoor (is dat dan die befaamde Fok!wet??). Anne heeft de afgelopen 24 uur 15!!! diarreeluiers gehad en haar billen zijn knalrood. Ze schreeuwt het uit bij het verschonen. Zo sneu. Zelfs vannacht moest ik er drie keer uit om te verschonen...volgens mij heeft ze het nog nooit zo erg gehad.

Ze is ook pieperig en wil niet eten. Drinken gaat gelukkig nog wel.
pi_114846081
Och arm meisje :'(
Beterschap Anne :*
The way you rock'n'roll
pi_114846236
Arme Anne :*
*poef* nu is het weg
pi_114848194
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:05 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ja we gaan in september nog twee weken naar Frankrijk.
Ik zal eens een afspraak maken voor mijn vrije dagen deze week. Mits de HA niet weer op vakantie is ;)
Op vakantie dus dan kan ik er pas volgende week donderdag op zijn vroegst terecht :( De vervangende huisartsen vinden het niet spoed genoeg.
Kan het echt niet eerder? Ik vind het ook wel lang, hoor, een maand.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114848477
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kan het echt niet eerder? Ik vind het ook wel lang, hoor, een maand.
De vervanging weigert het over te nemen en de huisarts is a.s. maandag weer terug maar ja beiden net een nieuwe baan dus dan moet het wachten totdat ik donderdag vrij ben.
The way you rock'n'roll
pi_114848564
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:13 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

De vervanging weigert het over te nemen en de huisarts is a.s. maandag weer terug maar ja beiden net een nieuwe baan dus dan moet het wachten totdat ik donderdag vrij ben.
Rottig is dat! Mijn ervaring is wel dat er meer mogelijk is als je stellig bent ('ik maak me zorgen, ik wil graag dat ernaar gekeken wordt') dan als je je terughoudender opstelt ('ik weet niet of het ernstig is, maar wat vinden jullie?). Ik doe meestal het laatste, ga dan van de uitkomst zitten balen en bel dan nog eens met de eerste houding. :+
pi_114848607
Tja, ik zei ook dat ik me zorgen maakte maar ze zei dat als het al een maand zo was dat het nog wel tot volgende week kon wachten en geen spoed was }:|
The way you rock'n'roll
pi_114848982
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Tja, ik zei ook dat ik me zorgen maakte maar ze zei dat als het al een maand zo was dat het nog wel tot volgende week kon wachten en geen spoed was }:|
Misschien heeft ze ook wel gelijk. Als er geen andere symptomen zijn en hij niet uitgedroogd dreigt te raken... Maar ik vind 1,5 week wachten toch wel veel gevraagd. Ik begrijp ook niet zo goed waarom invallers dit niet over willen nemen. Het is niet alsof je het over avond- of weekeindebezoek hebt of zo.
pi_114849067
L heeft dat ook een week of zes gehad, DML. Ze had dan twee dagen diarree, poepte één of twee dagen niet en dan begon het weer opnieuw.

De ha deed er in eerste instantie ook erg laconiek over. Het was een normaal maar erg hardnekkig virusje, zei ie. Pas bij het tweede bezoek dacht ie wat verstopping te voelen en schreef ie dagelijks een half zakje of Movicol voor. Maar ik kreeg de indruk dat ie dat vooral deed om mij gerust te stellen.

Die Movicol heb ik uiteindelijk drie keer gegeven en toen heb ik het op zn beloop gelaten. Ze bleek nl sowieso al aan de beterende hand.

Sterkte! Ik zou me er zélf, mits ie zich verder goed voelt, niet zo druk om maken, maar da's aan jou, natuurlijk. :)
pi_114849965
Hij voelt zich prima, enkel wat koorts toen de kies echt doorbrak. Hij eet en drinkt ook goed.

Het is geen echte diarree en hij poept wel dagelijks. Soms meerdere keren. Maar ons neefje van twee poept echt mooie drollen zag ik laatst in het badje buiten :+
Maar bij Puck is het dus smurrie en vaak dunnig.

Maar goed, ik lees dat het vaker voor komt in ieder geval dus hij is niet compleet abnormaal :+
Ik maak me ook niet direct zorgen maar vind het irritant dat als je er dan toch even naar wilt laten kijken dat je weer 1,5 week verder bent.
The way you rock'n'roll
pi_114850028
Bij Sofie is het ook meer smurrie dan mooie drollen.
*poef* nu is het weg
pi_114850084
Bij Jaël werden hetpas mooie drollen toen ze zindelijk was, daarvoor altijd smurrie ;)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_114850372
hier dus ook DML de drollen beginnen nu een beetje te komen.
pi_114850401
Anne heeft normaal gesproken ook meer smurrie dan mooie drollen.
Ik ben het met je eens dat het stom is dat je anderhalve week moet wachten voordat iemand er naar kan kijken.

Wij zitten inmiddels op diarreeluier #5 vandaag. Ik snap niet waar het allemaal vandaan komt, ze eet al dagen slecht.
  maandag 30 juli 2012 @ 15:53:50 #36
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114850488
Bij de mijne is het net wat ze eet, warm eten is meestal een smurrie, de overige dingen zijn stevige bolletjes.

Mag u raden wat er in de luier van 's ochtends vroeg zit, zo rond 07.30 uur... O-)
pi_114850552
Ik vind het trouwens wel raar dat je zo lang moet wachten om de HA op vakantie is, daar heeft ie een waarnemer voor toch?! Lekker makkelijk om alles wat niet spoed geacht word door te schuiven, collegiaal ook, komt je collega terug heeft hij een overvol spreekuur..
Ik vind trouwens dat als een ouder van een kind onder de 4 belt dat je gewoon een afspraak maakt, wat de klacht ook is, een ouder belt volgens mij alleen als die zich zorgen maakt.
  maandag 30 juli 2012 @ 15:55:40 #38
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114850575
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:51 schreef Fannetje het volgende:
Anne heeft normaal gesproken ook meer smurrie dan mooie drollen.
Ik ben het met je eens dat het stom is dat je anderhalve week moet wachten voordat iemand er naar kan kijken.

Wij zitten inmiddels op diarreeluier #5 vandaag. Ik snap niet waar het allemaal vandaan komt, ze eet al dagen slecht.
Drinkt ze wel genoeg, dat klinkt echt als een akelig virus. Kleine kindjes kunnen snel uitdrogen he, probeer genoeg vocht en ook wat zout en suiker erin te krijgen.
  maandag 30 juli 2012 @ 15:56:48 #39
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114850629
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:55 schreef MamaPurk het volgende:
Ik vind het trouwens wel raar dat je zo lang moet wachten om de HA op vakantie is, daar heeft ie een waarnemer voor toch?! Lekker makkelijk om alles wat niet spoed geacht word door te schuiven, collegiaal ook, komt je collega terug heeft hij een overvol spreekuur..
Ik vind trouwens dat als een ouder van een kind onder de 4 belt dat je gewoon een afspraak maakt, wat de klacht ook is, een ouder belt volgens mij alleen als die zich zorgen maakt.
Nou, ik heb hier ook wel eens gelezen over ouders die, bij iedere scheet die dwars zit, bij een huisarts zitten. :X :+
pi_114850835
quote:
6s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:56 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Nou, ik heb hier ook wel eens gelezen over ouders die, bij iedere scheet die dwars zit, bij een huisarts zitten. :X :+
Die zitten er altijd tussen, maar ik vind gewoon dat je ieder telefoontje serieus moet nemen. Ik denk dat de gemiddelde ouder niet voor niets belt. Tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')