Ik weet niet wat de normale kosten zijn, maar die ¤10,- is echt laag!quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:09 schreef As1981 het volgende:
Hier in het dorp is het ook vanaf 2,5 jaar en in Rotterdam vanaf 2. Juist omdat we weinig leeftijdsgenoten zirn en ik vind dat hij er aan toe is gaat hij nunaar een psz in rotterdam en mag hij dus al volgende maand.
Naast het feit dat het financieel ook flink scheelt. In rotterdam word het gesubsidieerd en kost het 10 per maand en mogen ze vier dagdelen.
Het was hier 4 jaar geleden vanaf 2 jr 3 mnd maar dat heeft gemeente Rotterdam naar beneden bijgesteld naar 2 jaar vanwege de relatief hoge taalachterstand bij peuters doordat er meer allochtone kinderen wonen dan in bijvoorbeeld Drenthe. Plus van 3 naar 4 dagdelen per week. Vlak voordat dit gedaan werd moesten en groepen sluiten op onze psz met als gevolg een enorme wachtlijst. Ylana staat al ingeschreven sinds haar eerste verjaardag en ik heb nog geen bericht wanneer ze mag beginnen. ( hoeft ook niet zo nodig nog van me). De kosten verschillen hier; dat gaat naar inkomen. Bij Tobias waren we 75¤ per maand kwijt, en volgens mij is dat nog steeds zo omdat we in hoogste inkomensgroep vallen. Zal hooguit een paar euro schelen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 13:29 schreef Leandra het volgende:
Even een vraagje over peuterspeelzalen; ik weet dat het in Gouda en S'veen vanaf 2 jaar is, maar in Amersfoort vanaf 2½.... is dat niet een beetje laat?
Want ik heb met Soneal het idee dat hij er met 2 toch echt wel aan toe is.
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 08:22 schreef Rixtje het volgende:
Hier is het 2 ochtenden in de week en 4 ochtenden als de ouders erg laag opgeleid zijn of buitenlands. De eerste 2 ochtenden zijn inkomengerelateerd en kom je in aanmerking voor de 2 extra dagdelen betaal je ¤15,- per maand extra. Lotte gaat er straks dus 2. Daarnaast betaal je bijna in elke wijk hetzelfde aangezien ze onder 1 organisatie vallen. Ik heb mazzel die van deze wijk is in de straat hier gelijk achter. Basisschool is hier zelfs aan het eind van de straat.
Dinsdag naar het CB geweest Lotte is nu 86 cm en weegt 12,5 kg. Een erg zelfstandige dame met een pittig karakter en veel praatjes
dat is in Ridderkerk ook zo hoor Danic. Twee dagdelen op vaste samenstellingen. Prijs is ook ongeveer gelijk. in de goedkoopste situatie kwamen we ook op 40 euro.quote:Op donderdag 19 juli 2012 23:13 schreef danic het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de normale kosten zijn, maar die ¤10,- is echt laag!
Ik kijk net even bij ons in Spijkenisse en zie dat er niet veel keuze is, er is maar 1 organisatie met een website volgens mij, SKS. Maar dat gaat em niet worden denk ik. Kindjes mogen maar 2 dagdelen per week komen (ik wil niet meer, maar vind het fijn als een organisatie daar wel ruimte voor biedt) en de samenstelling van de dagen en dagdelen kiezen zij![]()
Kosten: ¤7,50 per uur!! Een dagdeel is 3 uur, dus 6 uur per week = ¤45,- per week!!
Nee hoor, dat zou hier vlakbij ook best kunnen, maar deze zit bij de VS in, waar ze dan aansluitend naartoe zal gaan ,dus het lijkt me voor haar fijn dat ze de omgeving van haar school dan al kent.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 09:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Als Puck naar een gastouder zou gaan zou ik zeker wel een psz overwegen. Ik vind een gastouder en psz/kdv toch wel heel anders qua opzet/structuur.
Juud, staat een gewone psz echt zo ver van je ideeën af dan dat je het echt niet wilt?
Maar het scheelt niet heel veel met wat wij zelf bij moeten leggen voor een kdv per dagdeel hoor dus in dat opzicht....
De prijzen zijn bij de meeste PSZ inkomensafhankelijk, de een betaalt ¤ 25,= per maand, de ander ¤ 90,= bij dezelfde PSZ, voor dezelfde (2) dagdelen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:31 schreef J-net het volgende:
Ik denk niet dat K naar de psz gaat straks, met onreglematige werk van ML is dat niet te organiseren. Hij gaat elke week dag maar KDV en daarnaast naar gastouder.
En als ik die prijzen hoor OMG ik wist niet dat dat zo duur was.
En ik ben ook groot en slim geworden zonder Psz (en kdv en gastouder) dus t gaat vast heel goed komen met mn mini-meneertje.
Mijn vader zei altijd dat hij horizontaal meer waard was dan verticaal, maar nu hij de uitkeringsleeftijd van z'n levensverzekering voorbij is denk ik niet dat dat nog geldtquote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat is het probleem met verticaal dan? Wij zijn juist van horizontaal naar verticaal geswitcht met volle tevredenheid.
Dan wordt gphet net als het KDV dat we de hoofdprijs betalen. En op het KdV leert hij ook genoeg.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
De prijzen zijn bij de meeste PSZ inkomensafhankelijk, de een betaalt ¤ 25,= per maand, de ander ¤ 90,= bij dezelfde PSZ, voor dezelfde (2) dagdelen.
Dat verschil wordt door de gemeente gesubdisieerd.
Geen probleem hoor, maar het was hier een heel bewuste keuze. De horizontale babygroep is kleiner dan de verticale groepen. En het voelde voor ons niet goed, zo'n ukkie bij allemaal grotere kinderen. Dus vandaar naar de babygroep.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat is het probleem met verticaal dan? Wij zijn juist van horizontaal naar verticaal geswitcht met volle tevredenheid.
Hier in de regio gelden die inkomensafhankelijk-prijzen alleen als je géén recht heb op kinderopvangtoeslag. Als je daar wel recht op hebt (dus beide werken, of studeren oid) dan valt de PSZ hier onder kinderopvang en betaal je ineens het kinderopvang-tarief. waar je dan ook wel weer toeslag voor kunt ontvangen, dat dan weer wel, maar tochquote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
De prijzen zijn bij de meeste PSZ inkomensafhankelijk, de een betaalt ¤ 25,= per maand, de ander ¤ 90,= bij dezelfde PSZ, voor dezelfde (2) dagdelen.
Dat verschil wordt door de gemeente gesubdisieerd.
Hier is de 'rust' ook weer terug! Ventje ging ook trakteren. Een dag later dan gepland. Want ik was t volslagen vergetenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:14 schreef Cyntiaa het volgende:
Zo, hier hebben we het feestweekend weer overleefd! Cas is ontzettend verwend en heeft heerlijk geslapen vrijdag. Gisteren heeft mijn lieve dreumes mogen trakteren op het kdv dus nu zitten we weer in een rustige periode. Nog 2 dagen en dan hebben we fijn 3,5 week vakantie!
Het is de Puky LR 1. Past ie al prima op. Ik heb em een maand geleden eerst meegenomen uit de speel o theek om te kijken of Nathan er wat mee kon, dat bleek van wel dus nu 1 cadeau gedaan. Ik zou zelf niet de allerkleinste kopen, die is namelijk echt klein en tegen de tijd dat ze het evenwicht hebben passen ze al op deze.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:27 schreef Fannetje het volgende:
Oh en leuke foto's van Nathan! Is hij al zo groot dat jullie de 3+ Puky fiets hebben gekocht?
Dat valt me echt mee! Ik weet niet hoe lang Nathan nu is (ik denk dat het cb ons is vergeten) maar voor hem zou die hele kleine nu te klein zijn. Ik schat in dat Nathan wel richting de 87 of 88 cm gaat, maar zeker weten doe ik dat niet.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:03 schreef Fannetje het volgende:
Anne heeft het kleinste model en daar kan ze nu sinds een maandje op fietsen. Ze zou echt nog niet op dat grotere model kunnen met haar ca 83 cm![]()
Overigens is mijn neefje bijna 3 en die past ook nog makkelijk op dat fietsje, mijn zus heeft het zadel dan wel iets hoger gezet.
5?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:34 schreef kaatjejannie het volgende:
sneu he? Hier is het ook weer raak. En dat terwijl de 5 hoektanden ook echt door zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |