abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114336355
Wauw Pvoesss wat knap! :)

Cyntia, je weet het ;) Elise wil gewoon staan! Niet liggen, daar zit het probleem bij ons. Slaapzak, strak instoppen, niks helpt! Hoor ik haar steeds met dr nageltjes over de muur krabben. Blij dat ik geen behang heb :D Is ie nog gaan slapen?
pi_114349805
Cas is braaf gaan slapen na 1 uur lang mopperen, gillen, lachen en druk doen. 2 wakker geworden dus al met al een prima nacht! Blij te horen dat Cas niet het enige kindje is ;) Poeh, wat een druktemaker is het dan. Gelukkig is dit onze laatste dag voor het weekend!
pi_114350403
Dan heeft het uitslapen ontdekt ofzo. Van ma op di nacht was ze 3x wakker dus vond ik het niet gek dat ik haar om 09:00 wakker moest maken. Maar vanmorgen toen ik wegging sliep ze ook nog en ze is afgelopen nacht niet 1x wakker geweest.
pi_114350901
Heerlijk die uitslapers. maar ach we hebben straks een goed ritme voor de psz daar gaat hij vanaf eind volgende maand heen.
pi_114350995
Ik vind het echt heerlijk dat hij zo bijdehand is, echt al een peuter.

Vanmorgen was hij met zijn vader in zijn kamer, ik mocht nog even blijven liggen. hij wilde een hanger en zei dat hij hem aan mij wilde geven. dus ik stak mijn hand uit toen hij naast me stond. zag je hem kijken naar die hanger en zei hij heel beteuterd "nee mama niet de bedoeling" draait zich om en toen volgde er nog een "sorry, mama". Wat een heerlijk mannetje <3
pi_114357945
Hier was het 05.45uur :O
Hij kruipt zelf van ons bed af en maakt de deur open. Als we dan niet snel genoeg er achteraan lopen slaat hij rechtsaf naar de keuken ipv linksaf naar de woonkamer en trekt dan de vuilnisbak leeg of eet kattenbrokjes :Y)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 18 juli 2012 @ 13:29:11 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114358863
Even een vraagje over peuterspeelzalen; ik weet dat het in Gouda en S'veen vanaf 2 jaar is, maar in Amersfoort vanaf 2½.... is dat niet een beetje laat?
Want ik heb met Soneal het idee dat hij er met 2 toch echt wel aan toe is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_114360679
Hier in het dorp is het ook vanaf 2,5 jaar en in Rotterdam vanaf 2. Juist omdat we weinig leeftijdsgenoten zirn en ik vind dat hij er aan toe is gaat hij nunaar een psz in rotterdam en mag hij dus al volgende maand.
Naast het feit dat het financieel ook flink scheelt. In rotterdam word het gesubsidieerd en kost het 10 per maand en mogen ze vier dagdelen.
  woensdag 18 juli 2012 @ 14:19:07 #209
100412 mefke79
komt goed!
pi_114361189
Over slapen houd ik even wijselijk mijn mond. Prut is de samenvatting. Overigens heb ik wel deels een verklaring gevonden voor het slapen, ik ontdekte gisteren ineens een kies in zijn mond en een tweede op doorkomen. Op zich niet raar, maar wel als je bedenkt dat meneer pas 4 tanden heeft (2 onder en 2 boven). Zijn broer kreeg pas kiezen na zijn tweede verjaardag en is nog niet compleet, dus dit hadden we niet verwacht.

Mijn dreumes heeft het kletsen ontdekt. Net Japans, klinkt zo grappig. En hij heeft gisteren zo maar per ongeluk zijn eerste stappen los gezet. Hij schrok er zelf van geloof ik.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_114361322
Flinke ontwikkelingen dus mefke.

Hier zo blij dat het al lang rustig wb tanden. Volgens mij alleen de achterste kiezen nog.
  donderdag 19 juli 2012 @ 22:31:11 #211
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114437485
Hoi, ik heb nu ook een dreumes :P
  donderdag 19 juli 2012 @ 22:32:00 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114437544
Hoi, gefeliciteerd en welkom!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_114437597
Welkom Aventura
pi_114437870
Gefeliciteerd Aventura, en welkom! :)

Sofie wordt door de hoektanden echt een "slaappoeper". Al 4 avonden heb ik bij een slapende Sofie een luier verschoond. Ze brult dan alleen even als ik dr van voren schoonmaak, ze slaapt op haar buik. Maar ze slaapt zo weer verder. Het is ook bij dr middagslaap de laatste dagen vaak raak.

Ze slaapt dan wel weer heel lief O+
*poef* nu is het weg
  donderdag 19 juli 2012 @ 22:39:36 #215
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114438046
Dankjullie!

Hier ook een poepslapert. Komt goed uit want sinds kort vindt hij verschonen gruwelijk en worstelt hij zich los. Nu verschoon ik hem snel vlak voor of na zijn slaapjes of wanneer hij wakker wordt van zijn broek. Ideaal.
pi_114438531
Sofie wordt er dus niet wakker van (de poep dan he?). Als we hem in de avond niet verschonen is dus de kans dat we die ochtend daarna erg moeten boenen en dat het rood/stuk is. We gaan dus nu maar iets eerder kijken/ruiken of er een luier gedaan moet worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door kaatjejannie op 19-07-2012 23:06:07 ]
*poef* nu is het weg
  donderdag 19 juli 2012 @ 23:03:22 #217
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114439808
Niet wakker worden van verschonen, dat gaat hier echt nooit gebeuren volgens mij.
Wel ideaal, aangezien verschonen hier gelijk staat aan een potje worstelen, tenzij mevr iets in dr handen heeft waar ze even mee kan spelen. Het verschonen zelf is niet erg, maar ze wil niet gedwongen liggen, ook aankleden doet ze liever staand. :+

Hier een mupke wat he-le-maal gek is van zwemmen. O+
Ik ben het eerste jaar maar een keer wezen zwemmen (op vakantie) want ik vond dat verder niks voor zo'n kleintje, vies/koud/chloor enz.
Maar nu vinden we het beiden geweldig, zo is totaal niet bang en vermaakt zich zo een paar uur.
Dus nu ga ik maar proberen wekelijks met haar te zwemmen en ik ga zo'n zwemvestje met drijvers kopen voor haar, want die vleugels zijn leuk omdat Nijntje erop staat, maar verder is het onhandig, dus nu maar een goed vest.

Verder loopt ze de hele dag achter van alles aan, staat telkens even los, bukt zich om iets te pakken terwijl ze losstaat en komt dan zo weer overeind, zooo knap.
Nog even en ze gaat stappen, ze lijkt het nog net niet te durven, maar we laten haar in haar eigen tempo gaan. O+
pi_114440542
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 14:09 schreef As1981 het volgende:
Hier in het dorp is het ook vanaf 2,5 jaar en in Rotterdam vanaf 2. Juist omdat we weinig leeftijdsgenoten zirn en ik vind dat hij er aan toe is gaat hij nunaar een psz in rotterdam en mag hij dus al volgende maand.
Naast het feit dat het financieel ook flink scheelt. In rotterdam word het gesubsidieerd en kost het 10 per maand en mogen ze vier dagdelen.
Ik weet niet wat de normale kosten zijn, maar die ¤10,- is echt laag!
Ik kijk net even bij ons in Spijkenisse en zie dat er niet veel keuze is, er is maar 1 organisatie met een website volgens mij, SKS. Maar dat gaat em niet worden denk ik. Kindjes mogen maar 2 dagdelen per week komen (ik wil niet meer, maar vind het fijn als een organisatie daar wel ruimte voor biedt) en de samenstelling van de dagen en dagdelen kiezen zij -O-
Kosten: ¤7,50 per uur!! Een dagdeel is 3 uur, dus 6 uur per week = ¤45,- per week!!
pi_114440626
Mefke, al die ontwikkelingen ^O^ Ik snap wel dat hij dan tijdelijk slecht slaapt! Das veel tegelijk om te behappen hoor.

Aventura, welkom en nog gefeliciteerd met Jurre!
  vrijdag 20 juli 2012 @ 05:42:37 #220
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_114448401
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:29 schreef Leandra het volgende:
Even een vraagje over peuterspeelzalen; ik weet dat het in Gouda en S'veen vanaf 2 jaar is, maar in Amersfoort vanaf 2½.... is dat niet een beetje laat?
Want ik heb met Soneal het idee dat hij er met 2 toch echt wel aan toe is.
Het was hier 4 jaar geleden vanaf 2 jr 3 mnd maar dat heeft gemeente Rotterdam naar beneden bijgesteld naar 2 jaar vanwege de relatief hoge taalachterstand bij peuters doordat er meer allochtone kinderen wonen dan in bijvoorbeeld Drenthe. Plus van 3 naar 4 dagdelen per week. Vlak voordat dit gedaan werd moesten en groepen sluiten op onze psz met als gevolg een enorme wachtlijst. Ylana staat al ingeschreven sinds haar eerste verjaardag en ik heb nog geen bericht wanneer ze mag beginnen. ( hoeft ook niet zo nodig nog van me). De kosten verschillen hier; dat gaat naar inkomen. Bij Tobias waren we 75¤ per maand kwijt, en volgens mij is dat nog steeds zo omdat we in hoogste inkomensgroep vallen. Zal hooguit een paar euro schelen.
AS je moet die bijdrage denk ik nog even nakijken, ik zit dus ook in gemeente Rotterdam.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_114448971
Hier is het 2 ochtenden in de week en 4 ochtenden als de ouders erg laag opgeleid zijn of buitenlands. De eerste 2 ochtenden zijn inkomengerelateerd en kom je in aanmerking voor de 2 extra dagdelen betaal je ¤15,- per maand. Lotte gaat er straks dus 2. Daarnaast betaal je bijna in elke wijk hetzelfde aangezien ze onder 1 organisatie vallen. Ik heb mazzel die van deze wijk is in de straat hier gelijk achter. Basisschool is hier zelfs aan het eind van de straat.

Dinsdag naar het CB geweest Lotte is nu 86 cm en weegt 12,5 kg. Een erg zelfstandige dame met een pittig karakter en veel praatjes O+
pi_114448976
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 08:22 schreef Rixtje het volgende:
Hier is het 2 ochtenden in de week en 4 ochtenden als de ouders erg laag opgeleid zijn of buitenlands. De eerste 2 ochtenden zijn inkomengerelateerd en kom je in aanmerking voor de 2 extra dagdelen betaal je ¤15,- per maand extra. Lotte gaat er straks dus 2. Daarnaast betaal je bijna in elke wijk hetzelfde aangezien ze onder 1 organisatie vallen. Ik heb mazzel die van deze wijk is in de straat hier gelijk achter. Basisschool is hier zelfs aan het eind van de straat.

Dinsdag naar het CB geweest Lotte is nu 86 cm en weegt 12,5 kg. Een erg zelfstandige dame met een pittig karakter en veel praatjes O+
pi_114449089
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 23:13 schreef danic het volgende:

[..]

Ik weet niet wat de normale kosten zijn, maar die ¤10,- is echt laag!
Ik kijk net even bij ons in Spijkenisse en zie dat er niet veel keuze is, er is maar 1 organisatie met een website volgens mij, SKS. Maar dat gaat em niet worden denk ik. Kindjes mogen maar 2 dagdelen per week komen (ik wil niet meer, maar vind het fijn als een organisatie daar wel ruimte voor biedt) en de samenstelling van de dagen en dagdelen kiezen zij -O-
Kosten: ¤7,50 per uur!! Een dagdeel is 3 uur, dus 6 uur per week = ¤45,- per week!!
dat is in Ridderkerk ook zo hoor Danic. Twee dagdelen op vaste samenstellingen. Prijs is ook ongeveer gelijk. in de goedkoopste situatie kwamen we ook op 40 euro.

Hier hoeft hij ook geen vier dagdelen. laat het van hem afhangen. maar vind het richting basisschool wel fijn wb opbouw.
pi_114449105
Al jullie kinderen met psz, die gaan neem ik aan alleen daarheen en niet ook nog naar een kdv?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_114449391
Sofie gaat naar een gastouder en straks niet naar de psz. Dat is met ons onregelmatige werk ook totaal niet praktisch.
*poef* nu is het weg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')