quote:
Geen probleem hoor, maar het was hier een heel bewuste keuze. De horizontale babygroep is kleiner dan de verticale groepen. En het voelde voor ons niet goed, zo'n ukkie bij allemaal grotere kinderen. Dus vandaar naar de babygroep.
Driekus zou na de babygroep eigenlijk naar de verticale groep gegaan zijn, maar op advies van de leidsters is hij toch doorgestroomd naar de peuters. Hij mistte zijn vriendjes/vriendinnetjes van de babygroep die al door waren namelijk erg en ze waren ook bang dat hij bij de verticale groep te weinig uitdaging zou krijgen.
Nu willen ze dus alles gaan omgooien. Dat heeft voor Driekus waarschijnlijk het gevolg dat hij weer met baby's in een groep komt, terwijl hij net gewend is aan leeftijdsgenoten. Voor Tienus gaat het betekenen dat hij een hele nieuwe groep gaat krijgen. Tel daarbij op dat ze komend jaar nog moeten verhuizen met het kdv en dat er veel leidsters (moeten) vertrekken en dan denk ik bij mezelf: de onrust wordt te groot. Nog niet meteen voor Tienus, maar zeker wel voor Driekus. Die heeft door zwangerschapsverlof en ontslagen al meerdere leidsters gehad dit jaar en zijn lievelingsleidster is nu ook ontslagen. Driekus vindt dat heel lastig, al die wisselingen (hij lijkt op mij daarin

). Voor Tienus zou ik het jammer vinden dat hij niet ook de kick krijgt van die wisseling van baby naar peutergroep. Dat leverde bij zijn broer zo'n enorme sprong in ontwikkeling op, dat gun ik Tienus ook.