http://www.deredactie.be/(...)binnenland/1.1380360quote:Seksisme op straat in Brussel
RITS-studente Sofie Peeters heeft haar eindwerk gemaakt over seksisme op straat in Brussel. In de documentaire is te zien hoe ze, telkens ze buitenkwam, werd aangesproken of toegeroepen, voornamelijk door allochtonen. Wij tonen u nu al een voorsmaakje van haar documentaire "Femme de la rue". Vanavond krijgt u in Terzake de volledige reportage te zien.
Elke hangjongere roept dus vrouwen na voor hoer?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:15 schreef Toolshed het volgende:
Problemen met hangjongeren worden gekoppeld aan problemen met geloof. In mijn ogen zijn dat heel verschillende dingen, en allebei vereisen ze een verschillende aanpak.
Het gaat uiteraard vooral om de moslim jongeren.... je mag het niet zeggen van 'links fok' maar het is gewoon zo. Ik hoor nooit Chinezen die vrouwen lastigvallen, het zijn altijd die "KOMO Jongeren"quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:28 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Elke hangjongere roept dus vrouwen na voor hoer?
Ik heb vroeger ook veelvuldig gehangen, maar ik heb nooit iemand voor hoer uitgemaakt die ik niet kende.
het gaat hier niet om hangjongeren, want er zijn ook oudere allochtonen die dit soort gedrag vertonen.
Nee misschien jij niet, ik heb het ook over probleemjongeren (en ouderen) die niet netjes zijn opgevoed. Het is alleen niet juist om dit te koppelen aan het begrip moslim.quote:Elke hangjongere roept dus vrouwen na voor hoer?
Ik heb vroeger ook veelvuldig gehangen, maar ik heb nooit iemand voor hoer uitgemaakt die ik niet kende.
het gaat hier niet om hangjongeren, want er zijn ook oudere allochtonen die dit soort gedrag vertonen.
Ik las iets over groeiend anti-semitisme in Europese landen, jij bent zo iemand met een account op elke forum? Dat verklaart het wel zowat.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:29 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Het gaat uiteraard vooral om de moslim jongeren.... je mag het niet zeggen van 'links fok' maar het is gewoon zo. Ik hoor nooit Chinezen die vrouwen lastigvallen, het zijn altijd die "KOMO Jongeren"
Altijd? Er zijn ook genoeg Nederlandse tokkies die dergelijk gedrag vertonen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:29 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Het gaat uiteraard vooral om de moslim jongeren.... je mag het niet zeggen van 'links fok' maar het is gewoon zo. Ik hoor nooit Chinezen die vrouwen lastigvallen, het zijn altijd die "KOMO Jongeren"
De vraag zou dus moeten zijn, waarom dit gedrag weinig voorkomt bij Chinezen en wel veel bij moslim jongeren? Opvoeding mag ik niet zeggen want dit heeft er volgens verschillende gebruikers niets mee te maken.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:29 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Nee het gaat vooral om aso tokkies.. punt is dat als je uit een ander land komt om hier je heil te zoeken, je dat niet zomaar doet. Oftwel dat allochtonen op straat vaak problemen hebben is niet zo raar. Zelfde geldt voor alle andere mensen die een slechte achtergrond hebben en naar een ander land verhuizen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:29 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
heb je het dan over naroepen in het algemeen of naroepen voor hoer? zit wel degelijk een verschil in.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Altijd? Er zijn ook genoeg Nederlandse tokkies die dergelijk gedrag vertonen.
Het heeft alles met opvoeding te maken. En met de controle van de ouders op het gedrag van de kinderen. Dat dat laatste in het geval van allochtonen vaak een stuk minder is omdat ze niet goed zijn ingeburgerd zal ik niet ontkennen, maar je kan niet stellen dat ze dergelijk gedrag vertonen omdat het moslims zijn. Sterker nog, bijna elke imam zal dergelijk gedrag ten strengste afkeuren.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:31 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
De vraag zou dus moeten zijn, waarom dit gedrag weinig voorkomt bij Chinezen en wel veel bij moslim jongeren? Opvoeding mag ik niet zeggen want dit heeft er volgens verschillende gebruikers niets mee te maken.
Ook uitschelden voor hoer. Dat deden ze al toen ik jong was en toen waren er nauwelijks Marokkaanse jongerenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:32 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
heb je het dan over naroepen in het algemeen of naroepen voor hoer? zit wel degelijk een verschil in.
Crap. Nu waren wij echt geen lieverdjes, maar vrouwen voor hoer/slet/teef weet ik veel wat uitmaken omdat ze met een (doornormaal) jurkje liepen is echt een no go.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Ook uitschelden voor hoer. Dat deden ze al toen ik jong was en toen waren er nauwelijks Marokkaanse jongeren
Ik scheld vrouwen ook altijd uit voor hoer als ze er zo bij lopen en ik ben gewoon een Nederlander hoor...quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Crap. Nu waren wij echt geen lieverdjes, maar vrouwen voor hoer/slet/teef weet ik veel wat uitmaken omdat ze met een (doornormaal) jurkje liepen is echt een no go.
En iedere vrouw die wel eens alleen door de grote steden loopt weet dondersgoed WELKE groepering dit doet, zoals ook in de getoonde filmpjes te zien is.
Dus nu weet jij precies welke groepering dit doet, ik zou zeggen doe er je voordeel mee en verzin een oplossing!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Crap. Nu waren wij echt geen lieverdjes, maar vrouwen voor hoer/slet/teef weet ik veel wat uitmaken omdat ze met een (doornormaal) jurkje liepen is echt een no go.
En iedere vrouw die wel eens alleen door de grote steden loopt weet dondersgoed WELKE groepering dit doet, zoals ook in de getoonde filmpjes te zien is.
Als het alles met de opvoeding te maken heeft, heeft het ook alles met religie te maken. Bij de meeste moslims die ik ken is hun privé leven doordrenkt met geloof.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Het heeft alles met opvoeding te maken. En met de controle van de ouders op het gedrag van de kinderen. Dat dat laatste in het geval van allochtonen vaak een stuk minder is omdat ze niet goed zijn ingeburgerd zal ik niet ontkennen, maar je kan niet stellen dat ze dergelijk gedrag vertonen omdat het moslims zijn. Sterker nog, bijna elke imam zal dergelijk gedrag ten strengste afkeuren.
Dit is een algemeenheid die ook in een 'westerse' opvoeding waar is. Hoeveel papa's hebben dochters niet gekwetst door te zeggen dat ze zich met een naveltruitje naar een feestje belachelijk maakt?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
En doe nou niet alsof moslims thuis het woord hoer niet te horen krijgen, ik denk dat veel dochters onder de plak worden gehouden met een combinatie van sociale druk en het zijn van een hoer als je je anders kleedt als de wens van de ouders.
Dat zegt dan genoeg over jou intelligentie, ik zou er trots op zijn.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:38 schreef YazooW het volgende:
[..]
Ik scheld vrouwen ook altijd uit voor hoer als ze er zo bij lopen en ik ben gewoon een Nederlander hoor...
We hebben het hier niet over westerse opvoeding, daar worden nog meer dingen bij betrokken zodat het meer evenwichtig is.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:41 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Dit is een algemeenheid die ook in een 'westerse' opvoeding waar is. Hoeveel papa's hebben dochters niet gekwetst door te zeggen dat ze zich met een naveltruitje naar een feestje belachelijk maakt?
En jij denkt dus te weten hoe het er bij de hangjongeren thuis aan toe gaat hier in mijn buurt?
Waarom scheer je nou weer alle moslims over één kam? Er zullen best streng-religieuze gezinnen zijn waar dat gebeurt, maar dat is een minderheid net als dat stelletje zwarte kousen op de Veluwe.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Als het alles met de opvoeding te maken heeft, heeft het ook alles met religie te maken. Bij de meeste moslims die ik ken is hun privé leven doordrenkt met geloof.
Als ik maar vaak genoeg hoor dat schaars geklede vrouwen onzedelijk zijn en hoerig, wat is dan precies het grote probleem als ik ze op straat aanspreek met hoer?
En doe nou niet alsof moslims thuis het woord hoer niet te horen krijgen, ik denk dat veel dochters onder de plak worden gehouden met een combinatie van sociale druk en het zijn van een hoer als je je anders kleedt als de wens van de ouders.
in amsterdam vertonen de daar wonende Marokkanen voornamelijk hetzelfde gedrag. Wat verbindt degenen die in Brussel en Amsterdam wonen: afkomst en religie. maar daar mogen we de oorzaak niet zoeken.quote:
Ik heb de komst van de gastarbeiders nog mee gemaakt als jonge meid en het was meteen príjs hoor. Ik moest langs een pensioen waar die mannen woonden lopen om bij mijn zus te komen en moest daarvoor echt de straat oversteken want je kwam er als jonge meid niet ongeschonden langs....quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:02 schreef Gia het volgende:
Het ligt aan het gebrek aan opvoeding, gebrek aan ouderlijk gezag. Kids groeien op op straat en willen niet voor elkaar onderdoen, wat stoerdoenerij betreft.
Individueel zal ik iedereen op dezelfde manier met evenveel respect behandelen. alleen dit soort discussies leiden nergens toe als we alles gaan uitsluiten op basis van individuele gevallen, dan werkt generaliseren gewoon beter. Wat niet betekent dat iedereen zo is. Dat weet ik ook wel. Je kunt helaas geen oplossing formuleren op basis van individuen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Waarom scheer je nou weer alle moslims over één kam? Er zullen best streng-religieuze gezinnen zijn waar dat gebeurt, maar dat is een minderheid net als dat stelletje zwarte kousen op de Veluwe.
Ik ben er van overtuigd dat het merendeel van de de moslimjongeren gewoon goed is opgevoed met het doel hen een goede kans te geven in onze cultuur en zich daar ook naar te gedragen. Ik ken er in ieder geval genoeg voorbeelden van.
Je moet mensen op hun gedrag aanspreken als individu, niet als (bevolkings)groep. Tenminste, zo ben ik opgevoed.
Hahaha, die linkse gast met z'n hand in z'n broek. Wat een volk is 't ook.quote:
Je hebt nog niemand overtuigd dat het door religie komt. Afkomst? Je bedoeld het feit dat ze allochtoon zijn neem ik aan. Daar zijn we het dan ook over eens want mensen die emigreren hebben het wat moeilijker.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:45 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
in amsterdam vertonen de daar wonende Marokkanen voornamelijk hetzelfde gedrag. Wat verbindt degenen die in Brussel en Amsterdam wonen: afkomst en religie. maar daar mogen we de oorzaak niet zoeken.
Vandaar ook al die aanrandingszaken waar Koreanen, Japanners en Chinezen bij betrokken zijn.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:47 schreef Toolshed het volgende:
Je hebt nog niemand overtuigd dat het door religie komt. Afkomst? Je bedoeld het feit dat ze allochtoon zijn neem ik aan. Daar zijn we het dan ook over eens want mensen die emigreren hebben het wat moeilijker.
Ja het zijn inderdaad arme gezinnen die verhoudingsgewijs meer problemen veroorzaken denk ik. Een schatrijk gezin uit Rusland zal niet snel aso gedrag vertonenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Vandaar ook al die aanrandingszaken waar Koreanen, Japanners en Chinezen bij betrokken zijn.
Of, nee, wacht, verdorie.
Ben ik het hier toch zomaar eens met remlof.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:44 schreef remlof het volgende:
Je moet mensen op hun gedrag aanspreken als individu, niet als (bevolkings)groep. Tenminste, zo ben ik opgevoed.
Je hebt wel een punt hoor wat betreft marokkaanse jongeren. Die zijn vooral op straat hier erg vervelend in. Maarrrr denken er geen misbruik is in de chinese cultuur is natuurlijk onzin. Ja, ze roepen geen meiden na op straat maar ook onder chinezen vind bijvoorbeeld gewoon vrouwenhandel plaats, alleen zie je dit niet. En dit geldt net zozeer voor andere groepen natuurlijk. Nederlands en belgen zijn ook niet vies van betasten en dergelijke. Komt zelfs best vaak voor in de kleine dorpjes enzo. Maar ook dat 'zie' je niet. Ik hoorde laatst zelfs dat in bijvoorbeeld Japan, betasting in de metro ook erg veel voorkomt. Zou je op het eerste gezicht niet denken...quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:29 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Altijd eens met remlof.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:50 schreef Reya het volgende:
[..]
Ben ik het hier toch zomaar eens met remlof.
Wat lul je voor onzin..... account op elk forum?? Waar heb je het over man.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:31 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik las iets over groeiend anti-semitisme in Europese landen, jij bent zo iemand met een account op elke forum? Dat verklaart het wel zowat.
Chinezen hebben geen achterhaalde ideeen over seks. Daar zijn ze wat opener en hoeven ze de grote boze wereld niet op straat te leren van hun mede KOMO vriendjes.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:31 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
De vraag zou dus moeten zijn, waarom dit gedrag weinig voorkomt bij Chinezen en wel veel bij moslim jongeren? Opvoeding mag ik niet zeggen want dit heeft er volgens verschillende gebruikers niets mee te maken.
Kortom, het onkruid van het rifgebergte komt hierheen, zorgt hier voor problemen maar dat is logisch want daar werden ze ook uitgekotst (hetgeen wel klopt want als je Marokkanen in Marokko hoort over dat tuig wat hier zit....is niet zuinig).quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:32 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Nee het gaat vooral om aso tokkies.. punt is dat als je uit een ander land komt om hier je heil te zoeken, je dat niet zomaar doet. Oftwel dat allochtonen op straat vaak problemen hebben is niet zo raar. Zelfde geldt voor alle andere mensen die een slechte achtergrond hebben en naar een ander land verhuizen.
Ok, niet OMDAT ze moslim zijn dan. Het is gewoon gedrag wat vooral door Moslims vertoond wordt, dit omdat ze geen opvoeding genieten. Zo wel acceptabel voor je?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Het heeft alles met opvoeding te maken. En met de controle van de ouders op het gedrag van de kinderen. Dat dat laatste in het geval van allochtonen vaak een stuk minder is omdat ze niet goed zijn ingeburgerd zal ik niet ontkennen, maar je kan niet stellen dat ze dergelijk gedrag vertonen omdat het moslims zijn. Sterker nog, bijna elke imam zal dergelijk gedrag ten strengste afkeuren.
Vrome moslim... ff een joint roken, aan je stok zitten, vrouwtje uitschelden en naar het vrijdagmiddaggebed.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Die linkse kan 'em' al niet meer in bedwang houden, blijkbaar.
Maar door dat generaliseren zet je de meerderheid van de moslimjongeren die zich wel normaal gedragen ook weg als onbeschoft tuig. Dat helpt niet echt ervoor te zorgen dat moslimjongeren zich normaal gedragen volgens onze culturele normen en waarden, want wat ze ook doen, ze worden toch met een schuin oog aangekeken.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Individueel zal ik iedereen op dezelfde manier met evenveel respect behandelen. alleen dit soort discussies leiden nergens toe als we alles gaan uitsluiten op basis van individuele gevallen, dan werkt generaliseren gewoon beter. Wat niet betekent dat iedereen zo is. Dat weet ik ook wel. Je kunt helaas geen oplossing formuleren op basis van individuen.
Nee. Want het merendeel van de moslimjongeren weet zich wel te gedragen. Maar die vallen niet op.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:52 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Ok, niet OMDAT ze moslim zijn dan. Het is gewoon gedrag wat vooral door Moslims vertoond wordt, dit omdat ze geen opvoeding genieten. Zo wel acceptabel voor je?
vreemd dat ze hun dochters over het algemeen wel goed kunnen opvoeden. Daar heb je veel minder last van.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:49 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Ja het zijn inderdaad arme gezinnen die verhoudingsgewijs meer problemen veroorzaken denk ik. Een schatrijk gezin uit Rusland zal niet snel aso gedrag vertonenOf eigenlijk: ander aso gedrag.
Precies. Die individuen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:56 schreef eriksd het volgende:
Gasten die zulk gedrag vertonen zijn gewoon zielig. Niet meer, niet minder.
Het EVRM zit die in de weg!quote:
Daar heb jij veel minder last van? Misschien omdat vrouwen in het algemeen minder aggressief zijn? Blanke tokkie vrouwtjes doen ook minder aggressief.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
vreemd dat ze hun dochters over het algemeen wel goed kunnen opvoeden. Daar heb je veel minder last van.
Terwijl bij een blank tokkie gezin er veel minder verschil is tussen man en vrouw, zonen en dochters zijn meestal even grote tokkies.
Want we zijn allemaal individuenquote:
Jij gaat dit aso gedrag werkelijk vergelijken met pure misdrijven, om het goed te praten?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je hebt wel een punt hoor wat betreft marokkaanse jongeren. Die zijn vooral op straat hier erg vervelend in. Maarrrr denken er geen misbruik is in de chinese cultuur is natuurlijk onzin. Ja, ze roepen geen meiden na op straat maar ook onder chinezen vind bijvoorbeeld gewoon vrouwenhandel plaats, alleen zie je dit niet. En dit geldt net zozeer voor andere groepen natuurlijk. Nederlands en belgen zijn ook niet vies van betasten en dergelijke. Komt zelfs best vaak voor in de kleine dorpjes enzo. Maar ook dat 'zie' je niet. Ik hoorde laatst zelfs dat in bijvoorbeeld Japan, betasting in de metro ook erg veel voorkomt. Zou je op het eerste gezicht niet denken...
En ze zijn zo gek op ons!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee. Want het merendeel van de moslimjongeren weet zich wel te gedragen. Maar die vallen niet op.
Het is inderdaad zo dat mensen in Europa zich vrij kunnen bewegen, ongeacht grenzen. Wil jij daar iets aan veranderen?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het EVRM zit die in de weg!
Nogmaals, het overgrote deel dat zich wel weet te gedragen komt niet in het nieuws. Maar die wordt het door gegeneraliseer van types zoals jij wel extra moeilijk gemaakt om wat van hun leven te maken.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En ze zijn zo gek op ons!
http://www.dumpert.nl/med(...)penstaande_brug.html
Je hoeft mensen niet te overtuigen dat er aso's op straat rondlopen hoor. Ik kan ook wel wat filmpjes posten van voetbal hooligans, maar wat bereik je ermee?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En ze zijn zo gek op ons!
Het is in dezen gewoon wat mensen willen zien. Ja, er zijn veel gastjes van Marokkaanse komaf die zo doen. En net zo hard van die boerenpipo's uit de polder die ook overlopen van het testosteron als er een vrouw langskomt en meteen beginnen te kloten. Ik zie hier niet een aanwijsbare reden binnen de Islam en/of het zijn van moslim in. Het heeft meer te maken met de persoon zelf, die is kansloos. En er zijn nou eenmaal een hoop kansloze mensen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Want we zijn allemaal individuen![]()
Er bestaan geen groepen, groeperingen, religies, culturen etc
De meerderheid van Marokkaanse jongens komt in aanraking met justitie hoor. Het is echt geen kleine minderheid meer.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Nogmaals, het overgrote deel dat zich wel weet te gedragen komt niet in het nieuws. Maar die wordt het door gegeneraliseer van types zoals jij wel extra moeilijk gemaakt om wat van hun leven te maken.
Zo, weer een autochtoon weggejaagd. Alles voor het grote heil van de multi-culquote:Gisteravond is in Brussel de film Femme de la Rue in première gegaan. De documentaire laat zien hoe de 25-jarige filmmaker Sofie Peeters op straat in Brussel lastig gevallen wordt door allochtonen.
Peeters laat voorbeelden zien van mannen die haar op straat 'slet' en 'hoer' noemen. Soms vragen mannen Peeters om haar nummer of vragen ze of ze zin heeft iets te gaan drinken, maar erger zijn de groepen mannen die haar straten lang achtervolgen, op een nabij bankje neerstrijken of vragen wat haar prijs is.
Uit de documentaire blijkt dat vooral allochtone mannen zich schuldig maken aan het lastigvallen van vrouwen op straat.
Peeters stelt dat het vrijwel elke dag wel raak was op straat. Inmiddels is ze de lastige allochtonen zo zat dat ze uit de hoofdstad verhuisd is. Ze hoopt echter dat deze film het probleem bespreekbaar maakt en de taboe zal weten te doorbreken.
Gemeente neemt stappen
De gemeente Brussel heeft vanmiddag aangegeven dat het stappen gaat ondernemen tegen mannen die vrouwen lastigvallen op straat. Vanaf 1 september kunnen de lastige kerels een zogenaamde gemeentelijke administratieve sanctie krijgen die kan oplopen tot maximaal 250 euro.
Een Brusselse wethouder noemt het spijtig dat niet alle mannen te beboeten zijn, maar hij hoopt dat de boete een signaal afgeeft dat het lastigvallen van vrouwen op straat niet acceptabel gedrag is.
Je vindt de gemiddelde niet-Westerse allochtoon dus kansloos?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:04 schreef remlof het volgende:
Ik vind generaliserende xenofoben ook best kansloos.
Ik wil niks goedpraten. Wat ik wil aangeven is dat er weer eens teveel gefocussed wordt op 1 groep, waardoor een hoop andere daders buiten schot blijven.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij gaat dit aso gedrag werkelijk vergelijken met pure misdrijven, om het goed te praten?
Nu overdrijf je weer. Je hoort zelf tot een extremistische xenefobe minderheid.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je vindt de gemiddelde niet-Westerse allochtoon dus kansloos?
Welke wijk is dit dan? Ziet er totaal niet uit als een achterbuurt.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:04 schreef Reya het volgende:
Ik zou niet zeggen dat dit fenomeen een sterke religieuze connotatie heeft; het is eerder een cultureel fenomeen. Dit soort gedrag kom je vrijwel uitsluitend tegen in armere wijken waar mensen van Marokkaanse origine een (grote) meerderheid vormen; daarentegen is het in Schaarbeek, met een aanzienlijke Turkse bevolking, zeldzaam dat vrouwen op deze manier bejegend worden, en in buurten met vooral veel mensen met een Pakistaanse achtergrond onbestaand. En als je focust op de Marokkaanse gemeenschap, is het een kleine minderheid die zich daadwerkelijk aan dit gedrag zondigt. Het is een conjunctie van factoren: jonge mannen die uit verveling rondhangen op straat, een omgeving die sterk monocultureel is (en waar dergelijke types zich dus 'veilig' wanen), een cultuur waarin man-vrouw-relaties, mede uit religieuze overwegingen op een heel conservatieve wijze worden benaderd, en een gemeenschap waarbinnen raddraaiers relatief weinig worden gecorrigeerd.
Paupers die zich met dit soort zaken bezighouden willen niets van hun leven maken hoor. Die paar die het wel willen hebben geen last van hun mindere KOMO vriendjes.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Nogmaals, het overgrote deel dat zich wel weet te gedragen komt niet in het nieuws. Maar die wordt het door gegeneraliseer van types zoals jij wel extra moeilijk gemaakt om wat van hun leven te maken.
nee dat uit zich ook in opleidingsniveau, arbeidsdeelname etc.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:59 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Daar heb jij veel minder last van? Misschien omdat vrouwen in het algemeen minder aggressief zijn? Blanke tokkie vrouwtjes doen ook minder aggressief.
Neuh. Fobie impliceert angst voor vreemdelingen. Ten 1e is het bij mij geen angst maar afkeer en ten 2e gaat het om een specifieke groep terwijl anderen meer dan welkom zijn.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Nu overdrijf je weer. Je hoort zelf tot een extremistische xenefobe minderheid.
Tuurlijk niet, je moet van die maagden (met grote aarsen) met rust laten! Anders komen ze met de hele familie even verhaal halen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:04 schreef Gia het volgende:
Het zou wel leuk zijn als een groepje jonge autochtone meiden een zelfde filmpje maken waarin ze moslim jongens nafluiten, uitschelden voor hoer en vragen hoeveel het kost. Eens zien of ze daarvan gecharmeerd zijn.
Kortom: die zg cultuur van hun gaat heel moeilijk samen met Westerse principes. Ze kunnen al die vrijheid gewoon niet handlen omdat er in de basis geen respect is.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:46 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb de komst van de gastarbeiders nog mee gemaakt als jonge meid en het was meteen príjs hoor. Ik moest langs een pensioen waar die mannen woonden lopen om bij mijn zus te komen en moest daarvoor echt de straat oversteken want je kwam er als jonge meid niet ongeschonden langs....
Ook samen met zijn zus in de stad wandelen was het uitkijken als een groepje gastarbeiders aan kwam. Vrouwen die zonder man/eigenaar op straat lopen lastigvallen schijnt er bij hun ingebakken te zitten.
Vrouwenhandel en aanranding zijn misdrijven, niet te vergelijken met naroepen of uitschelden. Hoewel, in Brussel binnenkort wel. Een wethouder wil dit gedrag strafbaar gaan stellen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik wil niks goedpraten. Wat ik wil aangeven is dat er weer eens teveel gefocussed wordt op 1 groep, waardoor een hoop andere daders buiten schot blijven.
Goed dat je het benadrukt...het gaat idd niet om moslims maar om Marokkanen,... alleen mogen we op FOK nooit Marokkanen zeggen als je Marokkanen bedoelt. Want ies diescriemienatie.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:04 schreef Reya het volgende:
Ik zou niet zeggen dat dit fenomeen een sterke religieuze connotatie heeft; het is eerder een cultureel fenomeen. Dit soort gedrag kom je vrijwel uitsluitend tegen in armere wijken waar mensen van Marokkaanse origine een (grote) meerderheid vormen; daarentegen is het in Schaarbeek, met een aanzienlijke Turkse bevolking, zeldzaam dat vrouwen op deze manier bejegend worden, en in buurten met vooral veel mensen met een Pakistaanse achtergrond onbestaand. En als je focust op de Marokkaanse gemeenschap, is het een kleine minderheid die zich daadwerkelijk aan dit gedrag zondigt. Het is een conjunctie van factoren: jonge mannen die uit verveling rondhangen op straat, een omgeving die sterk monocultureel is (en waar dergelijke types zich dus 'veilig' wanen), een cultuur waarin man-vrouw-relaties, mede uit religieuze overwegingen op een heel conservatieve wijze worden benaderd, en een gemeenschap waarbinnen raddraaiers relatief weinig worden gecorrigeerd.
Jouw afkeer is dezelfde afkeer als tegen Turkse gastarbeiders een tijd geleden. Met de Turken is het uiteindelijk goed gekomen, nu herhaalt hetzelfde riedeltje zich met de Marokkanen, en morgen zijn het de Polen, zodra we van de Marokkanen niks meer in het nieuws horen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Neuh. Fobie impliceert angst voor vreemdelingen. Ten 1e is het bij mij geen angst maar afkeer en ten 2e gaat het om een specifieke groep terwijl anderen meer dan welkom zijn.
Maar dat is te ingewikkeld voor linksen.
De Anneessenswijk, en het is een redelijk verpauperde wijk. Er wonen wat yuppen en studenten omdat het dichtbij de binnenstad is, maar een groot deel bestaat uit sociale woningbouw en slecht onderhouden woningen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Welke wijk is dit dan? Ziet er totaal niet uit als een achterbuurt.
Jullie zzzzijn kutvolk.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:13 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Wat ik niet snap hè. Nou is het toch zo'n erudiet en tolerant olk, zoals je in dit filmpje kan zien:
en dan nog de vrouwen zo oneerbiedig bejegenen........
Je wil wel erg graag dat mensen dit irritante dumpert filmpje zien he? Dit is nou al de derde keerquote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:13 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Wat ik niet snap hè. Nou is het toch zo'n erudiet en tolerant olk, zoals je in dit filmpje kan zien:
en dan nog de vrouwen zo oneerbiedig bejegenen........
Waarom wil je antwoord van een moslim als deze aso's helemaal niks te maken willen hebben met de islam?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:15 schreef Gia het volgende:
Maar wat is dan precies de reden dat deze jongeren een meisje, dat normaal gekleed is, voor hoer uitmaken? Wil hier graag antwoord op krijgen van een moslim.
Dus niet 'uit armoede', want armoede is geen reden om een wildvreemd meisje voor hoer uit te schelden. Slechte opvoefing ook niet. Geloof volgens velen ook niet.
Wat dan?
Met de Turken is het helemaal niet goed gekomen, het is minder erg als met de Marokkanen. En ja, ik heb een principieel structureel probleem met kanslozen je land binnen halen. Hele steden zijn onderhand amper nog NLs/Europees te noemen, het kost bakken met geld en we hebben er NIETS aan. WAAROM in GODSNAAM al die onzin binnenlaten?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:13 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Jouw afkeer is dezelfde afkeer als tegen Turkse gastarbeiders een tijd geleden. Met de Turken is het uiteindelijk goed gekomen, nu herhaalt hetzelfde riedeltje zich met de Marokkanen, en morgen zijn het de Polen, zodra we van de Marokkanen niks meer in het nieuws horen.
Ik begrijp denk ik jouw gedachtegang, correct me if i'm wrong. Je hebt een hekel aan mensen die hulpbehoevend zijn, hierheen komen en in jouw land rotzooi komen trappen en in jouw ogen niet hun stinkende best doen om er wat van te maken. Klopt dat?
Tellen is moeilijk hè? Vooral van 0 naar 1.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:14 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Je wil wel erg graag dat mensen dit irritante dumpert filmpje zien he? Dit is nou al de derde keer
Het is typerend gedrag en dat weet iedereen die in de Randstad woont en veel met die gasten te maken heeft.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:14 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Je wil wel erg graag dat mensen dit irritante dumpert filmpje zien he? Dit is nou al de derde keer
Hofstadtgruppe had em ook al 2 keer gepostquote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:17 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Tellen is moeilijk hè? Vooral van 0 naar 1.
Maar de eerste keer dat ik hem postquote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:18 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Hofstadtgruppe had em ook al 2 keer gepost
Wat wil je nou eigenlijk horen?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jullie zzzzijn kutvolk.
Jullie zzzzzijn razzzzisten (omdat hij voor een open brug moet wachten)
Maar ja, het is allemaal mooi en zo, vraag Remlof maar.
Ja deze KOMO meneer legt het goed uit... wij zijn kutvolk. Nou beste KOMO meneer,....toevallig mag je dat soort dingen niet zeggen hoor, foei.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jullie zzzzijn kutvolk.
Niet typerend voor de groep waar jij een hekel aan hebt:quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het is typerend gedrag en dat weet iedereen die in de Randstad woont en veel met die gasten te maken heeft.
Deze aso voldoet niet aan al jouw voorwaarden, of wel?quote:mensen die hier heen komen om te profiteren, weigeren zich aan te passen en zelfs eisen dat WIJ ons aan HUN aanpassen, die hele wijken tot Islamitische enclaves omtoveren en als klap op de vuurpijl ook nog eens haatdragend, uitkeringstrekkend, conservatief religieus en crimineel zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat de NLe grote steden volledig verkloot zijn door decennia lange immigratie van kanslozen.quote:
Blijkbaar is Schubbekutteveen meer vertegenwoordigd op FOK.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het is typerend gedrag en dat weet iedereen die in de Randstad woont en veel met die gasten te maken heeft.
Toch wel aan de meerderheid van den voorwaardenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:20 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Niet typerend voor de groep waar jij een hekel aan hebt:
[..]
Deze aso voldoet niet aan al jouw voorwaarden, of wel?
Het alternatief is nog slechter: mensen selecteren op hun afkomst.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat de NLe grote steden volledig verkloot zijn door decennia lange immigratie van kanslozen.
Dat doet er toch niet toe? Het gaat erom dat de het er steeds meer op begint te lijken dat percentueel gezien Nederlanders met een Noord Afrikaanse achtergrond vaker problemen veroorzaken dan Nederlanders met een andere achtergrond.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Selecteren?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:21 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Het alternatief is nog slechter: mensen selecteren op hun afkomst.
Je moet mensen selecteren op hun opleiding. Kansloze woestijnfiguren hebben gewoon niks te zoeken in een kennisland als Nederlandquote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:21 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Maar je kan het dus niet gebruiken als voorbeeld om aan te tonen dat het aan de Islam ligt.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Toch wel aan de meerderheid van den voorwaarden
Hahaha, ik kan mij herinneren dat de vorige keer toen Nederland opgebouwd moest worden er massaal Turken en Marokkanen werden geïmporteerd. Ik denk eerder dat Nederlanders (zover je dat bent) naar het buitenland zullen trekken.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat zou dat probleem wel oplossen ja. Wat dat betreft hoop ik gewoon dat de crisis vernietigend toe gaat slaan, dan gaat het gros van die knakkers misschien lekker weg als hier niets meer te halen is.
Bouwen wij de boel gewoon weer op.
Dat is het alternatief voor wat precies? En waarom zou selecteren op afkomst een probleem zijn? Dat gebeurt al decennia, zo is je afkomst van belang om te bepalen of je het land überhaupt mag betreden zonder visum.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:21 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Zoals Australie, je mag er pas wonen zodra je veel geld op je bankrekening hebt?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:21 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Je moet mensen selecteren op hun opleiding
Nee het ligt niet aan de Islam...het ligt aan de Marokkanen....quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:22 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Maar je kan het dus niet gebruiken als voorbeeld om aan te tonen dat het aan de Islam ligt.
En eventueel hun interpretatie en/of gebruik van de Islam.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:23 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Nee het ligt niet aan de Islam...het ligt aan de Marokkanen....
Oh dat gelul weer. Dat gelooft jouw soort echt he?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hahaha, ik kan mij herinneren dat de vorige keer toen Nederland opgebouwd moest worden er massaal Turken en Marokkanen werden geïmporteerd. Ik denk eerder dat Nederlanders (zover je dat bent) naar het buitenland zullen trekken.
Ga je me daarom uitschelden via de PM?quote:Daarnaast snap ik jou echt niet man, jij voedt jezelf de hele tijd met haat jegens de Islam of Moslims. Op elk uithoekje van FOK! waar er op Moslims gebashed kan worden ben jij te vinden. Heb je niets anders waaraan jij jouw tijd nuttig aan kan besteden?
Nederland was allang opgebouwd. Dat is in de jaren 50 gebeurd. De economische boom van de jaren 60/70 heeft niks met wederopbouw te makenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hahaha, ik kan mij herinneren dat de vorige keer toen Nederland opgebouwd moest worden er massaal Turken en Marokkanen werden geïmporteerd. Ik denk eerder dat Nederlanders (zover je dat bent) naar het buitenland zullen trekken.
Vraag het ze de volgende keer dat je ze ziet, hoe moet een moslim dit weten?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:15 schreef Gia het volgende:
Maar wat is dan precies de reden dat deze jongeren een meisje, dat normaal gekleed is, voor hoer uitmaken? Wil hier graag antwoord op krijgen van een moslim.
Dus niet 'uit armoede', want armoede is geen reden om een wildvreemd meisje voor hoer uit te schelden. Slechte opvoefing ook niet. Geloof volgens velen ook niet.
Wat dan?
Het gaat erom dat zodra er werk is wat opgeknapt moet worden jullie liever gast arbeiders importeren om die vervolgens te bashen. Maarja, nu ben ik een beetje aan het generaliseren terwijl ik van dit land houd en ook van de Nederlanders.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh dat gelul weer. Dat gelooft jouw soort echt he?
Man de opbouw is gedaan door mensen als MIJN opa en oma. Pas toen die gereed was kwamen DECENNIA daarna pas wat gastarbeiders om TIJDELIJK te werken omdat er teveel werk was. Alleen bleven ze niet tijdelijk, ze bleven hangen en lieten familie overkomen.
[..]
Ga je me daarom uitschelden via de PM?
Omdat niet-moslims alleen maar komen met antwoorden als: volgens hun geloof, blabla...quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:16 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Waarom wil je antwoord van een moslim als deze aso's helemaal niks te maken willen hebben met de islam?
Wat is je argument? Als Nederlanders zou zijn opgebouwd door Marokkanen moet je slecht gedrag maar tolereren?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het gaat erom dat zodra er werk is wat opgeknapt moet worden jullie liever gast arbeiders importeren om die vervolgens te bashen. Maarja, nu ben ik een beetje aan het generaliseren terwijl ik van dit land houd en ook van de Nederlanders.
Ja, jij bent ook een ongelooflijke kneus, geen twijfel over mogelijk.
Nee nee nee. Je weet gewoon geen zak over de geschiedenis van NL en gastarbeiders. Er zijn geen mensen gehaald omdat er werk is wat opgeknapt moet worden, er was hier zoveel werk dat buitenlandse werknemers tegen een voor hun vorstelijk salaris ook hier tijdelijk konden gaan werken. De Spanjaarden en Italianen gingen terug, de Turken en Marokkanen bleven.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het gaat erom dat zodra er werk is wat opgeknapt moet worden jullie liever gast arbeiders importeren om die vervolgens te bashen. Maarja, nu ben ik een beetje aan het generaliseren terwijl ik van dit land houd en ook van de Nederlanders.
Jammer dat je als vluchteling toegelaten bent.quote:Ja, jij bent ook een ongelooflijke kneus, geen twijfel over mogelijk.
quote:Na de wederopbouw ging het goed met de economie. De lonen stegen. De productie en de vraag bleven groeien en daardoor ontstond er een tekort aan arbeiders voor zwaar en ongeschoold werk. Rond dezelfde tijd was er in Turkije en Marokko veel werkloosheid. Het werk en de hogere lonen in Nederland trokken Turkse en Marokkaanse mensen en mensen uit de landen rond de Middellandse Zee aan. De Nederlandse regering sloot verdragen met deze landen. En in de jaren zestig kwamen er mensen uit Italië, Spanje, Portugal, Griekenland, Turkije, Marokko, Tunesië en Joegoslavië in Nederland werken. Gastarbeiders werden zij genoemd.
Het alternatief van de steden zoals we die nu kennen. Nu is iedereen vrij om zich te vestigen in een stad. Er komt dan ongetwijfeld gespuis mee. Jij wilt een selectie bij de poort, mensen die kunnen bewijzen dat ze nooit aso gedrag zullen vertonen en hun kinderen ook niet komen erin, en anderen niet. Dat is dus een veel strengere selectie dan nu al decennia gebeurt. Ik ben van mening dat het middel erger is dan het kwaad, en een strengere selectie voor bizarre situaties zorgt.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat is het alternatief voor wat precies? En waarom zou selecteren op afkomst een probleem zijn? Dat gebeurt al decennia, zo is je afkomst van belang om te bepalen of je het land überhaupt mag betreden zonder visum.
De pijnlijke waarheid. Maar benoemen is ondergeschikt aan de portemonnee trekken en humane zelfbevrediging.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Met de Turken is het helemaal niet goed gekomen, het is minder erg als met de Marokkanen. En ja, ik heb een principieel structureel probleem met kanslozen je land binnen halen. Hele steden zijn onderhand amper nog NLs/Europees te noemen, het kost bakken met geld en we hebben er NIETS aan. WAAROM in GODSNAAM al die onzin binnenlaten?![]()
![]()
![]()
Ik heb een hekel aan mensen die hier heen komen om te profiteren, weigeren zich aan te passen en zelfs eisen dat WIJ ons aan HUN aanpassen, die hele wijken tot Islamitische enclaves omtoveren en als klap op de vuurpijl ook nog eens haatdragend, uitkeringstrekkend, conservatief religieus en crimineel zijn.
Omdat het moslims zijn die het doen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:25 schreef Peunage het volgende:
[..]
Vraag het ze de volgende keer dat je ze ziet, hoe moet een moslim dit weten?
Het zijn geen moslims die dit doen, dat maak jij ervan. Het zijn zich misdragende, slecht opgevoede rotventjes uit een arm gezin in een achterstandswijk. Hoeveel meer redenen wil je nog hebben?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat het moslims zijn die het doen.
Het feit dat ze zich misdragen, ligt aan de opvoeding, nou ja, gebrek daaraan. Eventueel hangt dat samen met armoede en leven in een achterstandswijk.
Maar waar komt het vandaan dat je iemand die je niet kent, die normaal gekleed is, voor hoer uitmaakt?
Nog even en het zijn vliegtuigen...quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:35 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Het zijn geen moslims die dit doen, dat maak jij ervan. Het zijn zich misdragende, slecht opgevoede rotventjes uit een arm gezin in een achterstandswijk. Hoeveel meer redenen wil je nog hebben?
Dat zeg ik toch, vraag het ze zelf, niet aan moslims op dit forum. Denk je dat dat tuig hier op FOK! zit?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat het moslims zijn die het doen.
Het feit dat ze zich misdragen, ligt aan de opvoeding, nou ja, gebrek daaraan. Eventueel hangt dat samen met armoede en leven in een achterstandswijk.
Maar waar komt het vandaan dat je iemand die je niet kent, die normaal gekleed is, voor hoer uitmaakt?
Oh het wordt wel degelijk benoemd. Iedereen is klaar met dit gedrag, getuige van alle dumpert filmpjes.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:33 schreef 3-voud het volgende:
[..]
De pijnlijke waarheid. Maar benoemen is ondergeschikt aan de portemonnee trekken en humane zelfbevrediging.
Dat is toch geen reden om een meisje voor hoer uit te schelden!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:35 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Het zijn geen moslims die dit doen, dat maak jij ervan. Het zijn zich misdragende, slecht opgevoede rotventjes uit een arm gezin in een achterstandswijk. Hoeveel meer redenen wil je nog hebben?
Oké ik geef het toe, je hebt dan waarschijnlijk gelijk. Gelukkig ben ik in ieder geval niet bekrompen zoals jou om uitlatingen als "Jammer dat je als vluchteling toegelaten bent" te maken. Dit bewijst maar weer wat voor een persoon jij bent. Ik ben dan misschien wel niet hier geboren maar ik ben er zeker voor Nederland. Hell, soms kan ik zelfs beter met Nederlanders opschieten dan met mijn eigen, maar dat is voorkeur.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee nee nee. Je weet gewoon geen zak over de geschiedenis van NL en gastarbeiders. Er zijn geen mensen gehaald omdat er werk is wat opgeknapt moet worden, er was hier zoveel werk dat buitenlandse werknemers tegen een voor hun vorstelijk salaris ook hier tijdelijk konden gaan werken. De Spanjaarden en Italianen gingen terug, de Turken en Marokkanen bleven.
[..]
Jammer dat je als vluchteling toegelaten bent.
Hier wat leeswerk, onwetende: http://mens-en-samenlevin(...)rs-in-nederland.html
[..]
Ja, moslims.quote:
Nou volgens mij roepen ze van alles om maar te provoceren. Dit meisje kleedt zich bloter dan zijn familie, wat ik een pluspunt vind, begrijp me niet verkeerd. Dus is ze een hoer in aso logica. Maar ik denk dat het weinig zin heeft om te achterhalen waarom precies omdat dat niet belangrijk is. Het probleem is dat schelden op straat absoluut niet kan. Het is hetzelfde als je afvragen waarom men roept dat de joden aan het gas moeten bij een ajax wedstrijd.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is toch geen reden om een meisje voor hoer uit te schelden!
Ze schelden hun zussen, of hun moeder toch ook niet uit voor hoer. Waarom dit meisje wel? Wat heeft ze misdaan dat ze uitgescholden wordt.
Maar waarom zijn dit dan vaker moslimjongeren dan bijvoorbeeld Chinezen?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:35 schreef Toolshed het volgende:
[..]
quote:Vaak gaat het om moslimjongeren die blonde lokken of losse kledij als een provocatie zien.
Eerst beledig je heel Nederland door ronduit leugens te verkondigen, dan noem je me een ongelofelijke kneus en als ik daar wat op terug zeg ga je zitten huilen?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:39 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Oké ik geef het toe, je hebt dan waarschijnlijk gelijk. Gelukkig ben ik in ieder geval niet bekrompen zoals jou om uitlatingen als "Jammer dat je als vluchteling toegelaten bent" te maken. Dit bewijst maar weer wat voor een persoon jij bent. Ik ben dan misschien wel niet hier geboren maar ik ben er zeker voor Nederland. Hell, soms kan ik zelfs beter met Nederlanders opschieten dan met mijn eigen, maar dat is voorkeur.
Wat ik nou zo jammer vind is dat door een nieuwsbericht als deze wij "allochtonen" over één kam worden geschoren en zodoende wij anders bekeken kunnen worden terwijl het overgrote deel duidelijk laat zien dat ze het beste van hun leven willen maken. Het is namelijk algemeen bekend dat negatieve dingen vaker opvallen dan positieve dingen.
Het is gewoon jammer man, niet meer minder. Een beetje begrip van jouw kant zou ik waarderen in plaats van zulke bekrompen uitlatingen waar niemand wat aan heeft, jij weet niet eens wat ik maar vooral mijn moeder doormaakt heeft. Schaam je.
Straatkanker.quote:
Ik huil nergens jonge, ik zeg alleen wat ik ervan vind. Het is dan makkelijk om het huilen te noemen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Eerst beledig je heel Nederland door ronduit leugens te verkondigen, dan noem je me een ongelofelijke kneus en als ik daar wat op terug zeg ga je zitten huilen?
Echt zo typete dit gedrag
Moeten we de oplossing dan in de chemie zoeken?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:45 schreef Murdera het volgende:
[..]
Straatkanker.
Bij de ontregeling van het complexe samenspel van groeibevorderende en groeiremmende factoren in het voordeel van de groeistimulatie kan er celwoekering optreden. De delende cellen (nieuwgroei of neoplasie) hebben vaak hun normale vorm en functie verloren. We spreken pas echt van een kanker in het geval van de kwaadaardige (of maligne) tumoren. Deze zijn, in tegenstelling tot goedaardige (of benigne) tumoren, in staat om het orgaan waarin ze zijn ontstaan te vernietigen en niet enkel te beschadigen. Bovendien kunnen ze zich verspreiden: door een invasie van de omgeving kunnen ze uitgroeien tot in het omringende weefsel.
Tip voor je: lieg en scheld niet uit als je er zelf niet tegen kan.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik huil nergens jonge, ik zeg alleen wat ik ervan vind. Het is dan makkelijk om het huilen te noemen.
Ik kan er prima tegen maar uitlatingen zoals "Was je maar niet toegelaten" gaan dieper dan jijzelf überhaupt ooit zal meemaken.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tip voor je: lieg en scheld niet uit als je er zelf niet tegen kan.
Zou het mogelijk zijn dat door generaties aan incest er iets mis gegaan is in het brein, en dat door blijft woekeren?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Moeten we de oplossing dan in de chemie zoeken?
Iemand voor kneus uitschelden gaat ook diep. Wellicht dieper.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik kan er prima tegen maar uitlatingen zoals "Was je maar niet toegelaten" gaan dieper dan jijzelf überhaupt ooit zal meemaken.
Weet ik jongen. Maar jij schrijft de Islam een veel grotere rol toe dan in werkelijkheid het geval is. De aso's op straat houden zich helemaal niet daarmee bezig.. We weten allebei dat de arme sociale onderklasse voor probleemgedrag zorgt, en we weten ook dat mensen die uit armere landen zoals Marokko, Polen, Roemenië makkelijk in deze groep vallen. Alle problemen die voortvloeien uit geloof zoals terrorisme, dat is een hele andere discussie.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:39 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ja, moslims.
Daar gaat de kern van de discussie aan de hand van het onderzoek uit de OP ook over.
Aarde aan Toolshed uit...
Omdat Marokkanen vaker moslim zijn dan Chinezen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:42 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Maar waarom zijn dit dan vaker moslimjongeren dan bijvoorbeeld Chinezen?
Nog een artikel om wat olie op het vuur te gooien:
Zweedse blondines verven haar donker uit angst voor verkrachting
http://www.hln.be/hln/nl/(...)r-verkrachting.dhtml
[..]
Die mening deel ik niet.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:52 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Iemand voor kneus uitschelden gaat ook diep. Wellicht dieper.
Maar als je enkel oog hebt voor je eigen slachtofferrol zul je daar nooit empathie voor hebben.
quote:Met de Turken is het helemaal niet goed gekomen, het is minder erg als met de Marokkanen. En ja, ik heb een principieel structureel probleem met kanslozen je land binnen halen. Hele steden zijn onderhand amper nog NLs/Europees te noemen, het kost bakken met geld en we hebben er NIETS aan. WAAROM in GODSNAAM al die onzin binnenlaten?
Ik heb een hekel aan mensen die hier heen komen om te profiteren, weigeren zich aan te passen en zelfs eisen dat WIJ ons aan HUN aanpassen, die hele wijken tot Islamitische enclaves omtoveren en als klap op de vuurpijl ook nog eens haatdragend, uitkeringstrekkend, conservatief religieus en crimineel zijn.
Kijk Hofstadtgruppe, dit is een voorbeeld van zo'n bizarre situatie. In jouw utopie stad worden er dus veel mensen niet toegelaten, en concreet komt het erop neer dat je hele pijnlijke situaties krijgt. Vraag maar naar de achtergrond van Yuri_Boyka. Wil jij bij de poort staan om hem terug te sturen? Of laat je dat liever over aan iemand anders zodat jij rustig aan je carriere kan werken?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik kan er prima tegen maar uitlatingen zoals "Was je maar niet toegelaten" gaan dieper dan jijzelf überhaupt ooit zal meemaken.
Klopt. We kennen het. Als er rond gekeken wordt naar daders is hand in eigen boezem ver te zoeken.quote:
Ja klopt, je hebt helemaal gelijk.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klopt. We kennen het. Als er rond gekeken wordt naar daders is hand in eigen boezem ver te zoeken.
Zoeken we een slachtoffer, staan ze direct vooraan.
Wat eigenlijk bizar is. Als ik bevoorbeeld lees over die nederlandse tokkie die in het buitenland 100 auto's kapot heeft gemaakt, zie ik overal berichten als "laat hem maar even kennis maken met de gevangenis daar" en "wat een enorme asociale hufter, jammer dat hij nederland zo'n slechte naam bezorgt". Zijn wij zo raar dat we niet gelijk voor hem op de barricades springen?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klopt. We kennen het. Als er rond gekeken wordt naar daders is hand in eigen boezem ver te zoeken.
Zoeken we een slachtoffer, staan ze direct vooraan.
Dus het probleem ligt bij de Marokkaanse afkomst, volgens jouw antwoord.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:54 schreef Peunage het volgende:
[..]
Omdat Marokkanen vaker moslim zijn dan Chinezen.
Dat heet redelijkheid, overzicht, ontwikkeling en rationeel denkvermogen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:58 schreef Murdera het volgende:
[..]
Wat eigenlijk bizar is. Als ik bevoorbeeld lees over die nederlandse tokkie die in het buitenland 100 auto's kapot heeft gemaakt, zie ik overal berichten als "laat hem maar even kennis maken met de gevangenis daar" en "wat een enorme asociale hufter, jammer dat hij nederland zo'n slechte naam bezorgt".
Wellicht zien wij de eigenaars van de auto's sneller als onze gelijke, in plaats van dat wij die nederlander als een van ons zien?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat heet redelijkheid, overzicht, ontwikkeling en rationeel denkvermogen.
Of je post nog even hetzelfde linkje voor de vierde keerquote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:50 schreef 3-voud het volgende:
Gelukkig zijn die problemen niet dagelijks...
Sja, je hoort zel-den tot nooit de moslims hun eigen achterban veroordelen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:00 schreef Murdera het volgende:
[..]
Wellicht zien wij de eigenaars van de auto's sneller als onze gelijke, in plaats van dat wij die nederlander als een van ons zien?
das typisch drievoudquote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Of je post nog even hetzelfde linkje voor de vierde keer
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:00 schreef Wokkel het volgende:
Snap het hele probleem niet zo, als je mensen uit een andere cultuur hier met honderdduizenden heen haalt hoef je niet te verwachten dat ze zich hetzelfde gedragen als jou.
Waar heb ik de andere 3 gepost dan? Toe, quote dat even.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Of je post nog even hetzelfde linkje voor de vierde keer
Maar deze klootzakken horen niet tot hun achterban.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Sja, je hoort zel-den tot nooit de moslims hun eigen achterban veroordelen.
Waar ze wel goed in zijn is op fora zoals deze de boel bagatelliseren.
Ze roepen het over zichzelf af.
Er zijn er genoeg hoor. Ken jij überhaupt Moslims?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Daar heb ik echt met mn bek vol tanden naar staan kijken, die mensen die die tasjesrovers verdedigden.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
De jongeren veroorzaken de problemen, deze zijn niet uit een andere cultuur gehaald.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:00 schreef Wokkel het volgende:
Snap het hele probleem niet zo, als je mensen uit een andere cultuur hier met honderdduizenden heen haalt hoef je niet te verwachten dat ze zich hetzelfde gedragen als jou.
Dit is voor die mannen gewoon normaal gedrag, get used to it of gooi ze allemaal het land uit.
Pleur toch op. Zij zijn toch niet verantwoordelijk voor de daden van anderen. Het is niet dat ze deel uit maken van een collectief waar een ballotage voor vereist is of zo?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zij groeien op tussen 2 totaal verschillende culturen. Dat is veel lastiger nog.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:04 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
De jongeren veroorzaken de problemen, deze zijn niet uit een andere cultuur gehaald.
Ja, in marokko is dat tuig echt niet welkom. Er is gewoon iets enorm mis gegaan hier.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:04 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
De jongeren veroorzaken de problemen, deze zijn niet uit een andere cultuur gehaald.
De arme jongetjes.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:07 schreef Ludd het volgende:
[..]
Zij groeien op tussen 2 totaal verschillende culturen. Dat is veel lastiger nog.
Het komt wel weer goed. Op een gegeven moment barst de bom misschien toch wel, hopelijk wordt er dan een stuk duidelijker voor iedereen. En hopelijk gaat niet iedereen willekeurige moslims haten maar wordt fout gedrag rechtstreeks en individueel afgestraft, zoals het hoort.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:07 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ja, in marokko is dat tuig echt niet welkom. Er is gewoon iets enorm mis gegaan hier.
Ik denk alleen dat als de bom echt barst, er een hele hoop slachtoffers zullen vallen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:10 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Het komt wel weer goed. Op een gegeven moment barst de bom misschien toch wel, hopelijk wordt er dan een stuk duidelijker voor iedereen.
Ergens had ik gelezen dat het fout is gegaan doordat hun allemaal in één buurt worden gedrukt en hun zich dan niet kunnen aanpassen aan hoe het hier in Nederland aan toe gaat. Hetzelfde is gebeurd in de Bijlmer.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:07 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ja, in marokko is dat tuig echt niet welkom. Er is gewoon iets enorm mis gegaan hier.
Jah, tot die tijd accepteren we de slachtoffers van al dat geklooi maar even. De slachtoffers zelf moeten ook even niet janken. Tis voor een groter doel. Wat, weten we nog niet.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:10 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Het komt wel weer goed. Op een gegeven moment barst de bom misschien toch wel, hopelijk wordt er dan een stuk duidelijker voor iedereen. En hopelijk gaat niet iedereen willekeurige moslims haten maar wordt fout gedrag rechtstreeks en individueel afgestraft, zoals het hoort.
Laten we hopen van niet. Het zou heel erg triest zijn als het zover moet komen. Het is niet de moeite waard.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:12 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ik denk alleen dat als de bom echt barst, er een hele hoop slachtoffers zullen vallen.
Dat vind ik wel een beetje een passieve houding van je.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:14 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Jah, tot die tijd accepteren we de slachtoffers van al dat geklooi maar even. De slachtoffers zelf moeten ook even niet janken. Tis voor een groter doel. Wat, weten we nog niet.
Ja, maar als het belastinggeld allemaal naar betere huisvesting voor kansarmen gaat, om voor dat tuig een prachtig huis in een dure buurt aan te schaffen, dan zie ik heel stormfront de wapens wel oppakken.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ergens had ik gelezen dat het fout is gegaan doordat hun allemaal in één buurt worden gedrukt en hun zich dan niet kunnen aanpassen aan hoe het hier in Nederland aan toe gaat. Hetzelfde is gebeurd in de Bijlmer.
Het is namelijk wetenschappelijk onderzocht dat als je een buitenlander bij een sociale Nederlander zet die een boven-gemiddelde baan heeft de buitenlander zich veel beter ontwikkeld dan wanneer je alle buitenlanders zonder enige kennis van zaken bij elkaar zet.
Imo is het daar fout gegaan.
Het hoeft niet duur te zijn he. Er worden ontzettend veel nieuwe wijken gebouwd die niet per se duur zijn. Als je daar nou gewoon selectief bent op wie wel en niet mag dan kun je al een hoop bereiken volgens mij. Maar dan moet je wel zorgen dat er genoeg huizen beschikbaar zijn voor de mensen die niet mogen want dan zou er sprake zijn van discriminatie en dat moeten we ook niet hebben.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:18 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ja, maar als het belastinggeld allemaal naar betere huisvesting voor kansarmen gaat, om voor dat tuig een prachtig huis in een dure buurt aan te schaffen, dan zie ik heel stormfront de wapens wel oppakken.
Daar zou ik zelf ook niet al te blij mee zijn, dat misdaad loont in nederland weet ik wel, maar op zo'n enorme schaal...
En hoe lang nog?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:23 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Overigens ben ik van mening dat het per generatie beter wordt dus het is inderdaad zoals 3-voud zegt gewoon afwachten.
Dus eigenlijk zeg je dat het de schuld is van Nederland zelf? Ze weten echt wel hoe ze zich aan moeten passen, willen is een ander ding.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ergens had ik gelezen dat het fout is gegaan doordat hun allemaal in één buurt worden gedrukt en hun zich dan niet kunnen aanpassen aan hoe het hier in Nederland aan toe gaat. Hetzelfde is gebeurd in de Bijlmer.
Het is namelijk wetenschappelijk onderzocht dat als je een buitenlander bij een sociale Nederlander zet die een boven-gemiddelde baan heeft de buitenlander zich veel beter ontwikkeld dan wanneer je alle buitenlanders zonder enige kennis van zaken bij elkaar zet.
De meeste Turken zijn er al, hier in het Oosten in ieder geval.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:25 schreef Twinkle2011 het volgende:
[..]
En hoe lang nog?
30 jaar? 40 jaar of nóg langer?
Hij verklaart waarom ze zich niet aanpassen, hij geeft niet de Nederlander de schuld.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:25 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je dat het de schuld is van Nederland zelf? Ze weten echt wel hoe ze zich aan moeten passen, willen is een ander ding.
Hoe kun jij zeggen dat zij dat weten? Het is logisch, als jij een allochtonen en autochtonen met elkaar mengt dan zal er iets mooiers uit bloeien dan als je bijna alle allochtonen bij elkaar neerzet.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:25 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je dat het de schuld is van Nederland zelf? Ze weten echt wel hoe ze zich aan moeten passen, willen is een ander ding.
Waarschijnlijk ploft eerst de economie, dus hebben we even wat afleiding.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:25 schreef Twinkle2011 het volgende:
[..]
En hoe lang nog?
30 jaar? 40 jaar of nóg langer?
De meeste Turken wel ja maar met de meeste Marokkanen ben ik bang dat het nog een jaar of 50 duurt.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:25 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
De meeste Turken zijn er al, hier in het Oosten in ieder geval.
ik moet mijn vriendin ook altijd begeleiden naar haar huis, kan altijd een groepje indonesiers komen die dr last gaat vallenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:47 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Je hebt nog niemand overtuigd dat het door religie komt. Afkomst? Je bedoeld het feit dat ze allochtoon zijn neem ik aan. Daar zijn we het dan ook over eens want mensen die emigreren hebben het wat moeilijker.
Het is ook logisch dat als je keer op keer geen vooruitzichten in de desbetreffende buurt ziet dat je de hoop verliest als kind en je dus ook niet meer gelooft in een gezonde en welvarende toekomst. DAAROM is het belangrijk om te mengen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:25 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Ik kan je uit eigen hand vertellen wat er gebeurt met een blanke buurt waar je hier en daar wat allochtonen in gaat zetten; binnen 10 jaar is nog geen 10% blank, de rest is vertrokken naar een buurt waar ze wel kunnen wonen zonder problemen.. En dat is geen uitzondering, dat is de regel!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het hoeft niet duur te zijn he. Er worden ontzettend veel nieuwe wijken gebouwd die niet per se duur zijn. Als je daar nou gewoon selectief bent op wie wel en niet mag dan kun je al een hoop bereiken volgens mij. Maar dan moet je wel zorgen dat er genoeg huizen beschikbaar zijn voor de mensen die niet mogen want dan zou er sprake zijn van discriminatie en dat moeten we ook niet hebben.
Volgens mij valt het allemaal nog wel mee. Ik denk dat er genoeg Marokkanen in Nederland zijn die wel iets proberen te maken van hun toekomst. Zoals ik eerder al zei zie je het negatieve eerder dan het positieve.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:29 schreef Twinkle2011 het volgende:
[..]
De meeste Turken wel ja maar met de meeste Marokkanen ben ik bang dat het nog een jaar of 50 duurt.
Mooi.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Als ze dat nou allemaal eens zouden denken.. dan hebben wij er teminste geen last meer van..quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Volgens mij valt het allemaal nog wel mee. Ik denk dat er genoeg Marokkanen in Nederland zijn die wel iets proberen te maken van hun toekomst. Zoals ik eerder al zei zie je het negatieve eerder dan het positieve.
Net zoals dat RTL 4 in het nieuws alleen maar negatieve dingen laat zien in de wereld omdat dat meer kijkers trekt dan positieve dingen. Zo creëer je een beeld waar menig Henk en Ingrid bijvoorbeeld last van hebben.
Je zegt het zelf al, hier en daar wat allochtonen neerzetten. Het moet echt een uitmuntend selectieve procedure zijn die wel degelijk succes kan hebben.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:32 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik kan je uit eigen hand vertellen wat er gebeurt met een blanke buurt waar je hier en daar wat allochtonen in gaat zetten; binnen 10 jaar is nog geen 10% blank, de rest is vertrokken naar een buurt waar ze wel kunnen wonen zonder problemen.. En dat is geen uitzondering, dat is de regel!
Die zijn er inderdaad. Hulde.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Volgens mij valt het allemaal nog wel mee. Ik denk dat er genoeg Marokkanen in Nederland zijn die wel iets proberen te maken van hun toekomst. Zoals ik eerder al zei zie je het negatieve eerder dan het positieve.
Is dat net zoiets als de NOS die nogal links gekleurd nieuws brengt?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Net zoals dat RTL 4 in het nieuws alleen maar negatieve dingen laat zien in de wereld omdat dat meer kijkers trekt dan positieve dingen. Zo creëer je een beeld waar menig Henk en Ingrid bijvoorbeeld last van hebben.
Oh meer dan bereid hoor. Graag zelfs. Wat doet hij überhaupt nog hier? De oorlog daar is al heel lang afgelopen en in principe is asiel tijdelijk. Alleen ja, daar hebben ze geen uitkeringen voor moeders hè?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:55 schreef Toolshed het volgende:
[..]
[..]
Kijk Hofstadtgruppe, dit is een voorbeeld van zo'n bizarre situatie. In jouw utopie stad worden er dus veel mensen niet toegelaten, en concreet komt het erop neer dat je hele pijnlijke situaties krijgt. Vraag maar naar de achtergrond van Yuri_Boyka. Wil jij bij de poort staan om hem terug te sturen? Of laat je dat liever over aan iemand anders zodat jij rustig aan je carriere kan werken?
Waarom irriteer jij je aan dit nieuws, maar post je wel dat filmpje een aantal keer? Op die manier irriteer je je alleen maar meer hoorquote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Die zijn er inderdaad. Hulde.
Maar of het genoeg is betwijfel ik. Mensen beginnen zich steeds meer te irriteren. Niet onterecht want ze staan dagelijks in het nieuws. Dat redden de blanke tokkies nog niet eens met 10x zoveel meer man.
Tijd om dat beeld eens te veranderen dan.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Maar of het genoeg is betwijfel ik. Mensen beginnen zich steeds meer te irriteren. Niet onterecht want ze staan dagelijks in het nieuws. Dat redden de blanke tokkies nog niet eens met 10x zoveel meer man.
Dat gebeurt wel degelijk, maar heeft opnieuw te maken met het beeld. Dat je er vrijwel nooit van hoort betekent niet dat dit nooit gebeurt.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hij oppert zelf ook het idee om stadswijken te maken met een strenge selectie op de bewoners. Misschien is je idee toch zo gek nog niet...quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh meer dan bereid hoor. Graag zelfs. Wat doet hij überhaupt nog hier? De oorlog daar is al heel lang afgelopen en in principe is asiel tijdelijk. Alleen ja, daar hebben ze geen uitkeringen voor moeders hè?
Je snapt eigenlijk niet goed wat ze hier nog doen als ze zo boos zijn op alles en iedereen. Hij heeft een dubbel paspoort dus niets let hem om zich in een ander land te vestigen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jullie zzzzijn kutvolk.
Er is een reden dat ze dagelijks en duidelijk in het nieuws staan. Heb je nooit de kranten eens objectief bekeken? Nieuws met Marokkanen trekt meer mensen aan en zal er duidelijker in staan dan nieuws over een autochtoon die ergens een klein stukje in de krant heeft gekregen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wat ik hier doe? Daar is geen toekomst en ik wil toch graag een mooie toekomst hebben, daarnaast hou ik ook van dit land en ben ik opgegroeid met dit land en de mensen. Nederland is mijn land geworden, hoe je het ook went of keert. Maar uiteindelijk ben ik een wereld burger en mijn doel is dan ook om op verschillende plekken op de wereld te wonen, ik hou niet zo van beperkingen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh meer dan bereid hoor. Graag zelfs. Wat doet hij überhaupt nog hier? De oorlog daar is al heel lang afgelopen en in principe is asiel tijdelijk. Alleen ja, daar hebben ze geen uitkeringen voor moeders hè?
Ik wed dat jouw vrouw het ook nooit verder heeft geschopt dan kassabediening.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ach gos, we hebben weer een idioot gevonden en gaan daar vervolgens een hele bevolkingsgroep op afrekenen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jullie zzzzijn kutvolk.
Nee, we gaan selecteren op toegevoegde waarde. Heb je iets toe te voegen aan de Nederlandse economie dan ben je meer dan welkom. Heb je dat niet lekker wegblijven. Maakt verder helemaal geen bal uit welk kleurtje of religie mensen aanhangen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:21 schreef Toolshed het volgende:
[..]
En dit ja.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nee, we gaan selecteren op toegevoegde waarde. Heb je iets toe te voegen aan de Nederlandse economie dan ben je meer dan welkom. Heb je dat niet lekker wegblijven. Maakt verder helemaal geen bal uit welk kleurtje of religie mensen aanhangen.
Dat mengen proberen ze al. Hebben ze in de wijk waar ik vroeger woonde ook geprobeerd. Huur en koop doorelkaar, je ziet alsnog duidelijk verschil en het is nu 10 jaar later.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het is ook logisch dat als je keer op keer geen vooruitzichten in de desbetreffende buurt ziet dat je de hoop verliest als kind en je dus ook niet meer gelooft in een gezonde en welvarende toekomst. DAAROM is het belangrijk om te mengen.
Ik ben zelf bijvoorbeeld op een basisschool gezet waar haast alleen Nederlanders op zaten, dit heeft voor mij en positief effect gehad.
Liever meer dan een toevoeging aan de economie, ik zou graag de sfeer van het vroegere Nederland weer hier willen terugzien, de tijd dat niemand zijn huis op slot hoefde te doen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nee, we gaan selecteren op toegevoegde waarde. Heb je iets toe te voegen aan de Nederlandse economie dan ben je meer dan welkom. Heb je dat niet lekker wegblijven. Maakt verder helemaal geen bal uit welk kleurtje of religie mensen aanhangen.
Of de sfeer van de middeleeuwen, gewoon de hele stad op slot.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:48 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Liever meer dan een toevoeging aan de economie, ik zou graag de sfeer van het vroegere Nederland weer hier willen terugzien, de tijd dat niemand zijn huis op slot hoefde te doen.
Ik vind het op zich geen slechte gedachte, maar het probleem is denk ik de selectie. Het is in de praktijk onmenselijk te selecteren op toegevoegde waarde. Wil je gehandicapte mensen die niks kunnen toevoegen dan ook sowieso afkeuren?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Jij begrijpt echt niet dat er een verschil is tussen het als slachtoffer de werkelijke dader aanwijzen enerzijds en het als slachtoffer (of als krantenlezende burger) onschuldige mensen als dader aanwijzen (lees: iedere willekeurige moslim haten) anderzijds?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:14 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Jah, tot die tijd accepteren we de slachtoffers van al dat geklooi maar even. De slachtoffers zelf moeten ook even niet janken. Tis voor een groter doel. Wat, weten we nog niet.
Ze zijn wel opgegroeid met die culturele bagagequote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:04 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
In bijv Amerika hokken Nederlandse immigranten ook behoorlijk samen, toch kennen ze daar niet dezelfde problematiek.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Moslims werken zelf niet mee aan de segregatie, willen eigenlijk niet zo min mogelijk contact met ongelovigen?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hoe kun jij zeggen dat zij dat weten? Het is logisch, als jij een allochtonen en autochtonen met elkaar mengt dan zal er iets mooiers uit bloeien dan als je bijna alle allochtonen bij elkaar neerzet.
Canada en Australië ook..quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:59 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
In bijv Amerika hokken Nederlandse immigranten ook behoorlijk samen, toch kennen ze daar niet dezelfde problematiek.
Waarbij het evengoed niet acceptabel is om zo te handelen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ze zijn wel opgegroeid met die culturele bagage
Waren dat ook allemaal ongeschoolde fabrieksarbeiders?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:59 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
In bijv Amerika hokken Nederlandse immigranten ook behoorlijk samen, toch kennen ze daar niet dezelfde problematiek.
Dan moeten deze specifieke moslims niet worden toegelaten. Daar is dan de selectie voor.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Moslims werken zelf niet mee aan de segregatie, willen eigenlijk niet zo min mogelijk contact met ongelovigen?
Op basis waarvan trek je deze conclusie?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Moslims werken zelf niet mee aan de segregatie, willen eigenlijk niet zo min mogelijk contact met ongelovigen?
Die zijn volgens mij niet eens zo heel gelovig hoor. Ik zie zelf in mijn omgeving dat de mensen die het meest geloven ook een goede scholing genoten hebben en wat proberen te maken van hun leven.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ze zijn wel opgegroeid met die culturele bagage
Maar die Nederlanders stappen al gelijk in een gezonde lifestyle. Dit is niet het geval geweest met de allochtonen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:59 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Zitten autochtonen dan ook met smart te wachten om samen te gaan werken met allochtonen? Ik denk het niet, de reden daarvan is die ontzettend grote kloof die ontstaan is door meneer Wilders.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ja en als de buurt gemengd wordt is het een kwestie van tijd voor de belhuizen er komen en de vuilniszakken vanaf het balkon gepleurt worden. Al zo vaak gezien.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het is ook logisch dat als je keer op keer geen vooruitzichten in de desbetreffende buurt ziet dat je de hoop verliest als kind en je dus ook niet meer gelooft in een gezonde en welvarende toekomst. DAAROM is het belangrijk om te mengen.
Ik ben zelf bijvoorbeeld op een basisschool gezet waar haast alleen Nederlanders op zaten, dit heeft voor mij en positief effect gehad.
Ik denk het ook, vandaar dat al die Islamitische landen ongelovigen naar hun landen lokken. En vandaar ook dat moslims naar landen gaan waar de meerderheid ongelovig is. Om zo min mogelijk contact met hen te hebben. En dan hebben wij het nog niet eens over het zaken doen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hoezo? Er is toch niets mis met een allochtoon? Mijn poolse buren doen het prima, mijn chineze buurvrouw doet het prima, de indo's verderop doen het prima.. Waarom kunnen de "moslims" het niet? De een begon al snel met een wietplantage en 12 kinderen (WTF?!) op straat te zetten en pas uurtje of 9 mochten ze weer naar binnen en dat nog het gezin waar je verder geen last van hadquote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al, hier en daar wat allochtonen neerzetten. Het moet echt een uitmuntend selectieve procedure zijn die wel degelijk succes kan hebben.
Katendrecht is een mooi voorbeeld van het tegendeel.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja en als de buurt gemengd wordt is het een kwestie van tijd voor de belhuizen er komen en de vuilniszakken vanaf het balkon gepleurt worden. Al zo vaak gezien.
Zeker, mooi deel van Rotterdam geworden. En wordt steeds beter. De noordkant van Charlois is ook prima. Zeker de delen waar koophuizen staan en de buurt gemeleerd is.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Katendrecht is een mooi voorbeeld van het tegendeel.
vuilniszakken.. in noord heb ik complete bankstellen naar beneden zien vliegenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja en als de buurt gemengd wordt is het een kwestie van tijd voor de belhuizen er komen en de vuilniszakken vanaf het balkon gepleurt worden. Al zo vaak gezien.
Ja, ik zou niet weten waarom wij gehandicapten vanuit de hele wereld zouden moeten toelaten. We hebben al genoeg moeite om de hier geboren gehandicapten een menswaardig bestaan te geven. Laten we er aub geen bij gaan importeren.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:52 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Ik vind het op zich geen slechte gedachte, maar het probleem is denk ik de selectie. Het is in de praktijk onmenselijk te selecteren op toegevoegde waarde. Wil je gehandicapte mensen die niks kunnen toevoegen dan ook sowieso afkeuren?
Weer leugens. De Nederlandse staat heeft nooit mensen bij elkaar geplaatst want diezelfde overheid heeft helemaal geen dwangmiddellen om mensen ergens te plaatsen. Ze hebben zelf hun woonplaats gekozen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
De moslims hier doen het ook prima met Nederlanders. Het lijkt er voornamelijk op dat in het Westen de grote problematiek zit, hier in het Oosten is het wel redelijk goed.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:03 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Hoezo? Er is toch niets mis met een allochtoon? Mijn poolse buren doen het prima, mijn chineze buurvrouw doet het prima, de indo's verderop doen het prima.. Waarom kunnen de "moslims" het niet? De een begon al snel met een wietplantage en 12 kinderen (WTF?!) op straat te zetten en pas uurtje of 9 mochten ze weer naar binnen en dat nog het gezin waar je verder geen last van hadEen andere 'buurjongen' kwam ik weer tegen toen ik bij mijn oude buurvrouw op bezoek was en meneer bij de overburen aan het inbreken was
Die kunnen het ook, genoeg moslims op hogescholen en universiteiten gezien.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:03 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Hoezo? Er is toch niets mis met een allochtoon? Mijn poolse buren doen het prima, mijn chineze buurvrouw doet het prima, de indo's verderop doen het prima.. Waarom kunnen de "moslims" het niet?
Probleem is dat een groep het wel doet en daar moeten we een oplossing voor bedenken. Knuffelen is al geprobeerd en werkt niet. Dus wat dan?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarbij het evengoed niet acceptabel is om zo te handelen.
een nederlander in de vs is een allochtoon schatquote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Die zijn volgens mij niet eens zo heel gelovig hoor. Ik zie zelf in mijn omgeving dat de mensen die het meest geloven ook een goede scholing genoten hebben en wat proberen te maken van hun leven.
Onthoud wel dat dit doorgaans Turken zijn. Vaak denken mensen dat al die strenge regels in elk Islamitisch land leven maar het is juist vaak het Midden-Oosten waar dit zo extreem is.
[..]
Maar die Nederlanders stappen al gelijk in een gezonde lifestyle. Dit is niet het geval geweest met de allochtonen.
[..]
Zitten autochtonen dan ook met smart te wachten om samen te gaan werken met allochtonen? Ik denk het niet, de reden daarvan is die ontzettend grote kloof die ontstaan is door meneer Wilders.
Nog nooit gelezen hoe Rotterdam met het Oude Noorden om is gegaan zeker?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Weer leugens. De Nederlandse staat heeft nooit mensen bij elkaar geplaatst want diezelfde overheid heeft helemaal geen dwangmiddellen om mensen ergens te plaatsen. Ze hebben zelf hun woonplaats gekozen.
Op iedereen kankeren die dezelfde afkomst heeft. Denk dat dat de beste oplossing is.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:06 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Probleem is dat een groep het wel doet en daar moeten we een oplossing voor bedenken. Knuffelen is al geprobeerd en werkt niet. Dus wat dan?
Ik formuleerde het niet goed maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:06 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
een nederlander in de vs is een allochtoon schat
Maar wat is dan het geheim om ze "te plaatsen" dan?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
De moslims hier doen het ook prima met Nederlanders. Het lijkt er voornamelijk op dat in het Westen de grote problematiek zit, hier in het Oosten is het wel redelijk goed.
Buurten met koophuizen staan zijn altijd al beter geweest aangezien het ander volk aantrekt (en dan doel ik op sociale klasse op basis van inkomen).quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zeker, mooi deel van Rotterdam geworden. En wordt steeds beter. De noordkant van Charlois is ook prima. Zeker de delen waar koophuizen staan en de buurt gemeleerd is.
Die kloof is al ontstaan ver voor meneer Wilders en zijn PVV in the picture waren.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Die zijn volgens mij niet eens zo heel gelovig hoor. Ik zie zelf in mijn omgeving dat de mensen die het meest geloven ook een goede scholing genoten hebben en wat proberen te maken van hun leven.
Onthoud wel dat dit doorgaans Turken zijn. Vaak denken mensen dat al die strenge regels in elk Islamitisch land leven maar het is juist vaak het Midden-Oosten waar dit zo extreem is.
[..]
Maar die Nederlanders stappen al gelijk in een gezonde lifestyle. Dit is niet het geval geweest met de allochtonen.
[..]
Zitten autochtonen dan ook met smart te wachten om samen te gaan werken met allochtonen? Ik denk het niet, de reden daarvan is die ontzettend grote kloof die ontstaan is door meneer Wilders.
Alsnog krijg je de financiele kwestie aan als oorzaak niet? Terwijl bijvoorbeeld chinezenimmigranten ook straatarm waren (en niet geknuffeld werden met huisvesting, uitkering, neukpremies etc)quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik formuleerde het niet goed maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)011/2011-3422-wm.htmquote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die kunnen het ook, genoeg moslims op hogescholen en universiteiten gezien.
De grap is dan ook dat er vooral sociaal-economische oorzaken aan ten grondslag liggen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:09 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Alsnog krijg je de financiele kwestie aan als oorzaak niet? Terwijl bijvoorbeeld chinezenimmigranten ook straatarm waren (en niet geknuffeld werden met huisvesting, uitkering, neukpremies etc)
In ken een wijk waar ze koop en huur door elkaar gedaan, om de integratie te bevorderen..quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:08 schreef Tem het volgende:
[..]
Buurten met koophuizen staan zijn altijd al beter geweest aangezien het ander volk aantrekt (en dan doel ik op sociale klasse op basis van inkomen).
Veel ongeschoolde boeren. Famillie van mij had ook alleen lagere school en mulo of huishoudschool. Niet echt hoogstaande opleiding. Gingen daar met de kleren op hun lichaam en een beetje spaargeld heen. Hebben altijd keihard gewerkt en hebben nu een boerenbedrijf met > 1000 melkkoeien. Maar die mensen hebben echt nooit een handreiking van de Amerikaanse staat gekregen, taalopleidingen werden niet betaald, alles moesten ze zelf betalen en uitzoeken. Maar cultuur en achtergrond zal er niets mee te maken hebbenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waren dat ook allemaal ongeschoolde fabrieksarbeiders?
Klopt, maar de Rotterdamse aanpak werkt wel goed imo.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:08 schreef Tem het volgende:
[..]
Buurten met koophuizen staan zijn altijd al beter geweest aangezien het ander volk aantrekt (en dan doel ik op sociale klasse op basis van inkomen).
Op basis van gesprekken met moslims. Je komt er nog wel eens een paar tegen als je je niet opsluit achter je computer zoals hier gebruikelijk is.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Op basis waarvan trek je deze conclusie?
Ze konden dus lezen en schrijven. Dat is al een forse voorsprong. Nog afgezien van het feit dat zij zich eigenlijk niet hebben hoeven aanpassen (westers land). Dus de vergelijking die je maakt gaat volstrekt mank. Maargoed, er zijn dus talloze allochtonen, die net als jouw familie, hier de top hebben bereikt.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:11 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Veel ongeschoolde boeren. Famillie van mij had ook alleen lagere school en mulo of huishoudschool. Niet echt hoogstaande opleiding. Gingen daar met de kleren op hun lichaam en een beetje spaargeld heen. Hebben altijd keihard gewerkt en hebben nu een boerenbedrijf met > 1000 melkkoeien. Maar die mensen hebben echt nooit een handreiking van de Amerikaanse staat gekregen, taalopleidingen werden niet betaald, alles moesten ze zelf betalen en uitzoeken. Maar cultuur en achtergrond zal er niets mee te maken hebben. Hun kinderen hebben trouwens nooit een woord Nederlands geleerd die hebben enkel nog Engels gesproken, om even het verschil in mentaliteit aan te geven.
Ik vind het knap van je familie maar ik zie niet in wat cultuur ermee te maken heeft. Het zijn gewoon harde werkers.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:11 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Veel ongeschoolde boeren. Famillie van mij had ook alleen lagere school en mulo of huishoudschool. Niet echt hoogstaande opleiding. Gingen daar met de kleren op hun lichaam en een beetje spaargeld heen. Hebben altijd keihard gewerkt en hebben nu een boerenbedrijf met > 1000 melkkoeien. Maar die mensen hebben echt nooit een handreiking van de Amerikaanse staat gekregen, taalopleidingen werden niet betaald, alles moesten ze zelf betalen en uitzoeken. Maar cultuur en achtergrond zal er niets mee te maken hebben. Hun kinderen hebben trouwens nooit een woord Nederlands geleerd die hebben enkel nog Engels gesproken, om even het verschil in mentaliteit aan te geven.
Aha. Vandaar dat ik zowel op school als op m'n werk genoeg moslims tegenkom waar menig tokkie-familie nog een voorbeeld aan kan nemen. Goeie gesprekken moeten dat zijn geweest.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:12 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Op basis van gesprekken met moslims. Je komt er nog wel eens een paar tegen als je je niet opsluit achter je computer zoals hier gebruikelijk is.
Laten we wel wezen, ik als moslim zou ook helemaal geen contact met een B_K willen hebben. Met zo'n attitude. Maar dat is mijn humble opinion.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Aha. Vandaar dat ik zowel op school als op m'n werk genoeg moslims tegenkom. Goeie gesprekken moeten dat zijn geweest.
Welke landen trekken veel ongelovigen aan? Die oliestaatjes bedoel je. Ach die zijn gewoon te lui om zelf te werken. Waarom zelf werken als je anderen kan betalen om het werk voor je te doen. Zou ik ook doen als ik veel geld had.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk het ook, vandaar dat al die Islamitische landen ongelovigen naar hun landen lokken. En vandaar ook dat moslims naar landen gaan waar de meerderheid ongelovig is. Om zo min mogelijk contact met hen te hebben. En dan hebben wij het nog niet eens over het zaken doen.
Er bestaat niet 'de moslim'. Als jij er een paar gesproken hebt zegt dat net zoveel als dat je iemand met rood haar hebt gesproken. Iedereen kan zeggen dat ie moslim is, en iedereen kan er zelf mee doen wat hij wilt.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:12 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Op basis van gesprekken met moslims. Je komt er nog wel eens een paar tegen als je je niet opsluit achter je computer zoals hier gebruikelijk is.
Miljoenen ongelovigen bezoeken Islamitische landen. Jaarlijks. Islamitische landen promoten het zelfs door spotjes op TV alhier. Maar volgens jouw willen ze geen contact met ongelovigen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Welke landen trekken veel ongelovigen aan? Die oliestaatjes bedoel je. Ach die zijn gewoon te lui om zelf te werken. Waarom zelf werken als je anderen kan betalen om het werk voor je te doen. Zou ik ook doen als ik veel geld had.
Zeker, ze doen heel veel in Rotterdam om het allemaal bewuster en leefbaarder te maken. Op vele vlakken zijn projecten om er samen wat van te maken en dat begint al op jonge leeftijd.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, maar de Rotterdamse aanpak werkt wel goed imo.
ze hadden ook kunnen eisen dat er windmolens, tulpen en wiet werd gebouwd en dat iedereen de tering kreeg met hun gedoe over god..quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ze konden dus lezen en schrijven. Dat is al een forse voorsprong. Nog afgezien van het feit dat zij zich eigenlijk niet hebben hoeven aanpassen (westers land). Dus de vergelijking die je maakt gaat volstrekt mank. Maargoed, er zijn dus talloze allochtonen, die net als jouw familie, hier de top hebben bereikt.
ze zouden de 'best practices' van Rotterdam best eens mogen bundelen en verspreiden.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:15 schreef Tem het volgende:
[..]
Zeker, ze doen heel veel in Rotterdam om het allemaal bewuster en leefbaarder te maken. Op vele vlakken zijn projecten om er samen wat van te maken en dat begint al op jonge leeftijd.
Natuurlijk was die er al. Voor Wilders had je Fortuyn en voor Fortuyn had je er ook wel één. Het gaat er meer om dat Wilders het echt groot aangepakt heeft, the damage is done.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:08 schreef Twinkle2011 het volgende:
[..]
Die kloof is al ontstaan ver voor meneer Wilders en zijn PVV in the picture waren.
Die kloof is vooral ontstaan door de overige partijen die 1. deze analfabeten hier naartoe gehaald hebben en 2. er alles aan gedaan hebben om ze maar vooral hier te houden en gezinshereniging promootten i.p.v. ze na gedane zaken huiswaarts te sturen.! en 3 jarenlang alle gevolgen daarvan onder het tapijt schoffelden en degenen die het er niet mee eens waren als xenofoben en racisten afschilderden en ze de mond snoerden.!
Je moet er alleen niet openlijk voor uitkomenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Miljoenen ongelovigen bezoeken Islamitische landen. Jaarlijks. Islamitische landen promoten het zelfs door spotjes op TV alhier. Maar volgens jouw willen ze geen contact met ongelovigen.
En wat EISEN moslims hier?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ze hadden ook kunnen eisen dat er windmolens, tulpen en wiet werd gebouwd en dat iedereen de tering kreeg met hun gedoe over god..
maar dat deden ze niet.. mmmhhh
MIJN vrouw werkt tenminste.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:45 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik wed dat jouw vrouw het ook nooit verder heeft geschopt dan kassabediening.
Ik denk inderdaad dat moslims niet weten dat de mensen die hun land bezoeken geen moslim zijn....quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:17 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Je moet er alleen niet openlijk voor uitkomen
Toch is en was er superveel racisme in de States. Dus zo goed ging de samenwerking nou ook weer niet.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ze hadden ook kunnen eisen dat er windmolens, tulpen en wiet werd gebouwd en dat iedereen de tering kreeg met hun gedoe over god..
maar dat deden ze niet.. mmmhhh
nee joh, wilders heeft geen ene fuck gedaan, die lifte wat mee op de ideeen van fortyn en ging wat lobbyen voor het buitenlandquote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Natuurlijk was die er al. Voor Wilders had je Fortuyn en voor Fortuyn had je er ook wel één. Het gaat er meer om dat Wilders het echt groot aangepakt heeft, the damage is done.
Maar je geeft zelf Nederland de schuld dus. Het ligt aan beide partijen en ik praat absoluut de mijne niet goed, maar het is jammer dat het te generaliserend is. Dat generaliseren moet gewoon ophouden want dat stoort echt en het heeft een grote impact op alle allochtonen.
Ze willen wel de toeristen hebben, verder niet.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Miljoenen ongelovigen bezoeken Islamitische landen. Jaarlijks. Islamitische landen promoten het zelfs door spotjes op TV alhier. Maar volgens jouw willen ze geen contact met ongelovigen.
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Laten we wel wezen, ik als moslim zou ook helemaal geen contact met een B_K willen hebben. Met zo'n attitude. Maar dat is mijn humble opinion.
tegen de inwoners in de vs, door de hollanders?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:17 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Toch is en was er superveel racisme in de States. Dus zo goed ging de samenwerking nou ook weer niet.
En dus? Ze promoten hun land dus bewust bij ongelovgen. Ja of nee? Hoe kan je dan claimen dat ze geen contact met hen willen?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:18 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ze willen wel de toeristen hebben, verder niet.
leg de schuld maar bij Wilders en Fortuyn neer. Dat is natuurlijk veel makkelijker als de hand in eigen boezem stekenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Natuurlijk was die er al. Voor Wilders had je Fortuyn en voor Fortuyn had je er ook wel één. Het gaat er meer om dat Wilders het echt groot aangepakt heeft, the damage is done.
Maar je geeft zelf Nederland de schuld dus. Het ligt aan beide partijen en ik praat absoluut de mijne niet goed, maar het is jammer dat het te generaliserend is. Dat generaliseren moet gewoon ophouden want dat stoort echt en het heeft een grote impact op alle allochtonen.
Contact met hun portemonnee, niet met de persoon en zijn andere geloof of gebrek aan geloof. Of denk je dat ze daar mensen binnenhalen om lekker mee te kletsen over evolutie?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dus? Ze promoten hun land dus bewust bij ongelovgen. Ja of nee? Hoe kan je dan claimen dat ze geen contact met hen willen?
Dan, niet als, maar dan.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
leg de schuld maar bij Wilders en Fortuyn neer. Dat is natuurlijk veel makkelijker als de hand in eigen boezem steken
Jij denkt dat die mensen daar niet kletsen met andere moslims over koetjes en kalfjes? Waarom zouden er dan internationale scholen worden gesticht? Waarom spreken ze daar steeds vaker de taal van ongelovigen? Ze willen toch helemaal geen contact?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:19 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Contact met hun portemonnee, niet met de persoon en zijn andere geloof of gebrek aan geloof. Of denk je dat ze daar mensen binnenhalen om lekker mee te kletsen over evolutie?
Geloof is alleen geen koetje noch een kalfje en dat weet jij zelf ook wel.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij denkt dat die mensen daar niet kletsen met andere moslims over koetjes en kalfjes?
Als ik weer in zon moslimland ben kan ik tegen mijn beste vriend daar prima zeggen over wat ik van zijn religie vind, maar dat moet ik niet op straat zeggen, ik ben niet suicidaalquote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat moslims niet weten dat de mensen die hun land bezoeken geen moslim zijn....
My god....
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
MIJN vrouw werkt tenminste.
Jij denkt dat ze nog net zo welkom zouden zijn als ze geen geld te besteden hadden. Welk land is nou niet gek op toeristen. Noord korea misschien, maar dat heeft andere redenen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat moslims niet weten dat de mensen die hun land bezoeken geen moslim zijn....
My god....
Als je dat op een beleefde wijze zegt is er niets aan de hand, probeer het eens in Turkije hoor, geen probleem!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:20 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Als ik weer in zon moslimland ben kan ik tegen mijn beste vriend daar prima zeggen over wat ik van zijn religie vind, maar dat moet ik niet op straat zeggen, ik ben niet suicidaal
Jij claimt dat moslims geen contact willen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:20 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze nog net zo welkom zouden zijn als ze geen geld te besteden hadden. Welk land is nou niet gek op toeristen. Noord korea misschien, maar dat heeft andere redenen.
Daar gaat het niet om. Jij deed de stelling dat moslims niet met ongelovigen contact willen hebben.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:20 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze nog net zo welkom zouden zijn als ze geen geld te besteden hadden. Welk land is nou niet gek op toeristen. Noord korea misschien, maar dat heeft andere redenen.
Ik weet niet wat je in het dagelijks leven doet, maar een discussie over religie hoort niet bij mijn dagelijkse gesprekken met de medemens. Als jij tegen een willekeurige moslim zegt dat jij een ongelovige bent, zal hij zijn schouders ophalen en verder lopen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:20 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Geloof is alleen geen koetje noch een kalfje en dat weet jij zelf ook wel.
Omdat geld.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij denkt dat die mensen daar niet kletsen met andere moslims over koetjes en kalfjes? Waarom zouden er dan internationale scholen worden gesticht? Waarom spreken ze daar steeds vaker de taal van ongelovigen? Ze willen toch helemaal geen contact?
Nou dat durf ik niet te zeggen, maar bijvoorbeeld er zijn heel veel racistische redneck boeren. En ik heb ook wel eens wat gelezen over nederlandse boeren in zuid-afrika, gaat daar ook niet echt netjes..quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:18 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
tegen de inwoners in de vs, door de hollanders?
Dus waarom stress jij dan dat ze ongelovigen willen halen? Ze willen wandelende dollarbiljetten halen, ze hebben geen interesse in al het andere. Dus is er nog steeds geen contact, behalve via het dollarbiljet.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je in het dagelijks leven doet, maar een discussie over religie hoort niet bij mijn dagelijkse gesprekken met de medemens.
ik zie turkije ook niet als een moslimland, wel als een land met vergelijkbare cultuurquote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:20 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Als je dat op een beleefde wijze zegt is er niets aan de hand, probeer het eens in Turkije hoor, geen probleem!
Wat mij betreft ligt de grootste schuld idd bij Nederland zelf.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het is makkelijk praten voor jou maar ik maak het toch met mijn eigen ogen en gevoel mee ofniet dan? Tuurlijk is het niet allemaal hun schuld maar mede doordat is er wel een -speciaal voor jou- grotere kloof ontstaan dan zonder hun.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
leg de schuld maar bij Wilders en Fortuyn neer. Dat is natuurlijk veel makkelijker als de hand in eigen boezem steken
Er is wel degelijk contact, of denk jij dat er geen sprake is van culturele uitwisseling en/of westerlingen die zelfs permanent in Islamitische landen wonen - gewoon voor de fun. Waarom al die westerse merken toelaten? Coca Cola, mcdonalds, ze willen toch geen ongelovigen. Hmm VREEMD!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dus waarom stress jij dan dat ze ongelovigen willen halen? Ze willen wandelende dollarbiljetten halen, ze hebben geen interesse in al het andere. Dus is er nog steeds geen contact, behalve via het dollarbiljet.
Haha, 95% is moslim, maar Turkije is geen moslimland.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:23 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ik zie turkije ook niet als een moslimland, wel als een land met vergelijkbare cultuur
Jouw grootste vriend is Harry Piekema zeker. Veel geld uitgeven daar betekent blijkbaar dat je veel contact met ze hebt. Echt goede matties.quote:
Ik zie niet, ik zie niet.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:23 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ik zie turkije ook niet als een moslimland, wel als een land met vergelijkbare cultuur
Geld, geld, geld.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er is wel degelijk contact, of denk jij dat er geen sprake is van culturele uitwisseling en/of westerlingen die zelfs permanent in Islamitische landen wonen - gewoon voor de fun. Waarom al die westerse merken toelaten? Coca Cola, mcdonalds, ze willen toch geen ongelovigen. Hmm VREEMD!
Je hebt wel eens gehoord van..quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:22 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Nou dat durf ik niet te zeggen, maar bijvoorbeeld er zijn heel veel racistische redneck boeren. En ik heb ook wel eens wat gelezen over nederlandse boeren in zuid-afrika, gaat daar ook niet echt netjes..
Mijn punt is, is dat het niet veel zin heeft om schijnheilig te gaan zitten doen dat wij Nederlands het veel beter doen in het buitenland, volstrekt zinloos.
Nee, bij geld uitgeven komt geen contact kijken. Jij doet alles via internet natuurlijk, vergeten.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:24 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Jouw grootste vriend is Harry Piekema zeker. Veel geld uitgeven daar betekent blijkbaar dat je veel contact met ze hebt. Echt goede matties.
Selectief kiezen om munitie te hebben tijdens een discussie, deze tactieken zijn nog ouder dan het boek van Sun Tzu.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Haha, 95% is moslim, maar Turkije is geen moslimland.
Ook?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:45 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik wed dat jouw vrouw het ook nooit verder heeft geschopt dan kassabediening.
En levert geld op via toekomstige handelscontacten.quote:
Nee. Dat zijn geen culturele uitwisselingen.Het gewoon waarderen van de culturele erfgoederen heeft niets met handel te maken.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:27 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
En levert geld op via toekomstige handelscontacten.
Dan voel jij je blijkbaar aangesproken, als ik een bericht lees over nederlandse hooligans in het buitenland en het land ze zat is (was er niet een of ander vakantieland nederlanders zat) voel ik mij totaal niet aangesproken, ze bedoelen namelijk niet mij, en kunnen onmogelijk mij bedoelen want ik doe dat niet..quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:25 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik zie niet, ik zie niet.
Mijn buren zien mij ook als een Nederlander en niet als een allochtoon, maar toch ben ik het en voel ik de haat en de generalisatie.
Serieus, wat voor contact heb jij bij het winkelen? Lul je met de kassière ofzo?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, bij geld uitgeven komt geen contact kijken. Jij doet alles via internet natuurlijk, vergeten.
Geld is belangrijker dan cultuur, dat weer jij ook.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee. Dat zijn geen culturele uitwisselingen.Het gewoon waarderen van de culturele erfgoederen heeft niets met handel te maken.
Culturele uitwisselingen staan helemaal los van al het andere natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee. Dat zijn geen culturele uitwisselingen.
Daar is het gewoonlijk om met de kassiere te lullen ja. Als je al niet mee naar huis genomen wordt om muntthee te drinken.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:27 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Serieus, wat voor contact heb jij bij het winkelen? Lul je met de kassière ofzo?
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar is het gewoonlijk om met de kassiere te lullen ja. Als je al niet mee naar huis genomen wordt om muntthee te drinken.
Nee, jij wil gewoon bewust het standpunt van B_K verdedigen, terwijl dat helemaal nergens op slaat. Moet je zelf weten natuurlijk. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat moslims geen contact zouden willen hebben met ongelovigen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Culturele uitwisselingen staan helemaal los van al het andere natuurlijk.Je wil dat downplayen maar de importantie van geld overplayen, wat de...
Dan begrijp je ongetwijfeld ook dat de gemiddelde moslim er totaal niet op zit te wachten verantwoordelijk te worden gehouden voor de acties van een of andere idioot.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:27 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dan voel jij je blijkbaar aangesproken, als ik een bericht lees over nederlandse hooligans in het buitenland en het land ze zat is (was er niet een of ander vakantieland nederlanders zat) voel ik mij totaal niet aangesproken, ze bedoelen namelijk niet mij, en kunnen onmogelijk mij bedoelen want ik doe dat niet..
us vs them-logica
Wat een vergelijking, petje af.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:27 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dan voel jij je blijkbaar aangesproken, als ik een bericht lees over nederlandse hooligans in het buitenland en het land ze zat is (was er niet een of ander vakantieland nederlanders zat) voel ik mij totaal niet aangesproken, ze bedoelen namelijk niet mij, en kunnen onmogelijk mij bedoelen want ik doe dat niet..
us vs them-logica
Nee, dat is dan weer anders. Want ja, gewoon moslims. Dat is anders dus.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan begrijp je ongetwijfeld ook dat de gemiddelde moslim er totaal niet op zit te wachten verantwoordelijk te worden gehouden voor de acties van een of andere idioot.
Aangesproken voelen op gedrag van anderen had je het toch over of is zelfreflectie niet jouw ding?quote:
Ik verdedig B_K helemaal niet. Heb zijn standpunt niet eens gelezen. Ik vind jouw argumenten alleen niet goed genoeg, dus daar ga ik even op in. Ik zeg ook helemaal niet dat moslims geen contact zouden WILLEN. Alleen toerisme ophemelen als een soort culturele gewaarwording en mixen van de massa's met veel geweldige contacten slaat gewoon als een tang op een varken. Ik kan toeristische rommel verkopen zonder ook maar noemenswaardig contact met de koper. Wat leer je daar dan van?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, jij wil gewoon bewust het standpunt van B_K verdedigen, terwijl dat helemaal nergens op slaat. Moet je zelf weten natuurlijk. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat moslims geen contact zouden willen hebben met ongelovigen.
Als je zijn standpunt niet hebt gelezen, had je ook beter niet op mijn posts kunnen reageren. Want die hangen daar volstrekt mee samen. Het onderliggende doel van contact is van volledig ondergeschikt belang. Het gaat om het feit dat ze contact hebben - en dat ook zelf willen. Om wat voor reden dan ook. Als je dat had begrepen, had je niet eens iets hoeven zeggen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:32 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik verdedig B_K helemaal niet. Heb zijn standpunt niet eens gelezen. Ik vind jouw argumenten alleen niet goed genoeg, dus daar ga ik even op in. Ik zeg ook helemaal niet dat moslims geen contact zouden WILLEN. Alleen toerisme ophemelen als een soort culturele gewaarwording en mixen van de massa's met veel geweldige contacten slaat gewoon als een tang op een varken. Ik kan toeristische rommel verkopen zonder ook maar noemenswaardig contact met de koper. Wat leer je daar dan van?
Beetje boute uitspraak maar goed. Ik laat 't er verder bij, heb geen zin om B_K's comment op te zoeken.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je zijn standpunt niet hebt gelezen, had je ook beter niet op mijn posts kunnen reageren. Want die hangen daar volstrekt mee samen. Het onderliggende doel van contact is van volledig ondergeschikt belang. Het gaat om het feit dat ze contact hebben - en dat ook zelf willen. Om wat voor reden dan ook. Als je dat had begrepen, had je niet eens iets hoeven zeggen.
Hoezo? Alsof het in niet-islamitische landen voor wat dat betreft anders is. Puur economisch belang.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:35 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Beetje boute uitspraak maar goed. Ik laat 't er verder bij, heb geen zin om B_K's comment op te zoeken.
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:31 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Aangesproken voelen op gedrag van anderen had je het toch over of is zelfreflectie niet jouw ding?
Pleit je nou ervoor alle allochtonen het land uit te zetten?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:48 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Liever meer dan een toevoeging aan de economie, ik zou graag de sfeer van het vroegere Nederland weer hier willen terugzien, de tijd dat niemand zijn huis op slot hoefde te doen.
Beter zetten ze jou eruit, je voegt namelijk niets toe. Zelfs op FOK! voeg je niets toe.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Pleit je nou ervoor alle allochtonen het land uit te zetten?
X-Ray is de huistroll, al sinds een jaar of 10 ofzo. Met zijn 100 kloontjes. Dus hij voegt zeker wat toe.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Beter zetten ze jou eruit, je voegt namelijk niets toe. Zelfs op FOK! voeg je niets toe.
Als je dat inclusief neemt, dan moet jij ook het land uit, ik zou mijn huis niet zo verlaten wetende dat er zo'n racist met prominente kenmerken bestaat in Nederland.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Pleit je nou ervoor alle allochtonen het land uit te zetten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |