Ja, in marokko is dat tuig echt niet welkom. Er is gewoon iets enorm mis gegaan hier.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:04 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
De jongeren veroorzaken de problemen, deze zijn niet uit een andere cultuur gehaald.
De arme jongetjes.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:07 schreef Ludd het volgende:
[..]
Zij groeien op tussen 2 totaal verschillende culturen. Dat is veel lastiger nog.
Het komt wel weer goed. Op een gegeven moment barst de bom misschien toch wel, hopelijk wordt er dan een stuk duidelijker voor iedereen. En hopelijk gaat niet iedereen willekeurige moslims haten maar wordt fout gedrag rechtstreeks en individueel afgestraft, zoals het hoort.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:07 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ja, in marokko is dat tuig echt niet welkom. Er is gewoon iets enorm mis gegaan hier.
Ik denk alleen dat als de bom echt barst, er een hele hoop slachtoffers zullen vallen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:10 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Het komt wel weer goed. Op een gegeven moment barst de bom misschien toch wel, hopelijk wordt er dan een stuk duidelijker voor iedereen.
Ergens had ik gelezen dat het fout is gegaan doordat hun allemaal in één buurt worden gedrukt en hun zich dan niet kunnen aanpassen aan hoe het hier in Nederland aan toe gaat. Hetzelfde is gebeurd in de Bijlmer.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:07 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ja, in marokko is dat tuig echt niet welkom. Er is gewoon iets enorm mis gegaan hier.
Jah, tot die tijd accepteren we de slachtoffers van al dat geklooi maar even. De slachtoffers zelf moeten ook even niet janken. Tis voor een groter doel. Wat, weten we nog niet.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:10 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Het komt wel weer goed. Op een gegeven moment barst de bom misschien toch wel, hopelijk wordt er dan een stuk duidelijker voor iedereen. En hopelijk gaat niet iedereen willekeurige moslims haten maar wordt fout gedrag rechtstreeks en individueel afgestraft, zoals het hoort.
Laten we hopen van niet. Het zou heel erg triest zijn als het zover moet komen. Het is niet de moeite waard.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:12 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ik denk alleen dat als de bom echt barst, er een hele hoop slachtoffers zullen vallen.
Dat vind ik wel een beetje een passieve houding van je.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:14 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Jah, tot die tijd accepteren we de slachtoffers van al dat geklooi maar even. De slachtoffers zelf moeten ook even niet janken. Tis voor een groter doel. Wat, weten we nog niet.
Ja, maar als het belastinggeld allemaal naar betere huisvesting voor kansarmen gaat, om voor dat tuig een prachtig huis in een dure buurt aan te schaffen, dan zie ik heel stormfront de wapens wel oppakken.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ergens had ik gelezen dat het fout is gegaan doordat hun allemaal in één buurt worden gedrukt en hun zich dan niet kunnen aanpassen aan hoe het hier in Nederland aan toe gaat. Hetzelfde is gebeurd in de Bijlmer.
Het is namelijk wetenschappelijk onderzocht dat als je een buitenlander bij een sociale Nederlander zet die een boven-gemiddelde baan heeft de buitenlander zich veel beter ontwikkeld dan wanneer je alle buitenlanders zonder enige kennis van zaken bij elkaar zet.
Imo is het daar fout gegaan.
Het hoeft niet duur te zijn he. Er worden ontzettend veel nieuwe wijken gebouwd die niet per se duur zijn. Als je daar nou gewoon selectief bent op wie wel en niet mag dan kun je al een hoop bereiken volgens mij. Maar dan moet je wel zorgen dat er genoeg huizen beschikbaar zijn voor de mensen die niet mogen want dan zou er sprake zijn van discriminatie en dat moeten we ook niet hebben.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:18 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ja, maar als het belastinggeld allemaal naar betere huisvesting voor kansarmen gaat, om voor dat tuig een prachtig huis in een dure buurt aan te schaffen, dan zie ik heel stormfront de wapens wel oppakken.
Daar zou ik zelf ook niet al te blij mee zijn, dat misdaad loont in nederland weet ik wel, maar op zo'n enorme schaal...
En hoe lang nog?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:23 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Overigens ben ik van mening dat het per generatie beter wordt dus het is inderdaad zoals 3-voud zegt gewoon afwachten.
Dus eigenlijk zeg je dat het de schuld is van Nederland zelf? Ze weten echt wel hoe ze zich aan moeten passen, willen is een ander ding.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ergens had ik gelezen dat het fout is gegaan doordat hun allemaal in één buurt worden gedrukt en hun zich dan niet kunnen aanpassen aan hoe het hier in Nederland aan toe gaat. Hetzelfde is gebeurd in de Bijlmer.
Het is namelijk wetenschappelijk onderzocht dat als je een buitenlander bij een sociale Nederlander zet die een boven-gemiddelde baan heeft de buitenlander zich veel beter ontwikkeld dan wanneer je alle buitenlanders zonder enige kennis van zaken bij elkaar zet.
De meeste Turken zijn er al, hier in het Oosten in ieder geval.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:25 schreef Twinkle2011 het volgende:
[..]
En hoe lang nog?
30 jaar? 40 jaar of nóg langer?
Hij verklaart waarom ze zich niet aanpassen, hij geeft niet de Nederlander de schuld.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:25 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je dat het de schuld is van Nederland zelf? Ze weten echt wel hoe ze zich aan moeten passen, willen is een ander ding.
Hoe kun jij zeggen dat zij dat weten? Het is logisch, als jij een allochtonen en autochtonen met elkaar mengt dan zal er iets mooiers uit bloeien dan als je bijna alle allochtonen bij elkaar neerzet.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:25 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je dat het de schuld is van Nederland zelf? Ze weten echt wel hoe ze zich aan moeten passen, willen is een ander ding.
Waarschijnlijk ploft eerst de economie, dus hebben we even wat afleiding.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:25 schreef Twinkle2011 het volgende:
[..]
En hoe lang nog?
30 jaar? 40 jaar of nóg langer?
De meeste Turken wel ja maar met de meeste Marokkanen ben ik bang dat het nog een jaar of 50 duurt.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:25 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
De meeste Turken zijn er al, hier in het Oosten in ieder geval.
ik moet mijn vriendin ook altijd begeleiden naar haar huis, kan altijd een groepje indonesiers komen die dr last gaat vallenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:47 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Je hebt nog niemand overtuigd dat het door religie komt. Afkomst? Je bedoeld het feit dat ze allochtoon zijn neem ik aan. Daar zijn we het dan ook over eens want mensen die emigreren hebben het wat moeilijker.
Het is ook logisch dat als je keer op keer geen vooruitzichten in de desbetreffende buurt ziet dat je de hoop verliest als kind en je dus ook niet meer gelooft in een gezonde en welvarende toekomst. DAAROM is het belangrijk om te mengen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:25 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Ik kan je uit eigen hand vertellen wat er gebeurt met een blanke buurt waar je hier en daar wat allochtonen in gaat zetten; binnen 10 jaar is nog geen 10% blank, de rest is vertrokken naar een buurt waar ze wel kunnen wonen zonder problemen.. En dat is geen uitzondering, dat is de regel!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het hoeft niet duur te zijn he. Er worden ontzettend veel nieuwe wijken gebouwd die niet per se duur zijn. Als je daar nou gewoon selectief bent op wie wel en niet mag dan kun je al een hoop bereiken volgens mij. Maar dan moet je wel zorgen dat er genoeg huizen beschikbaar zijn voor de mensen die niet mogen want dan zou er sprake zijn van discriminatie en dat moeten we ook niet hebben.
Volgens mij valt het allemaal nog wel mee. Ik denk dat er genoeg Marokkanen in Nederland zijn die wel iets proberen te maken van hun toekomst. Zoals ik eerder al zei zie je het negatieve eerder dan het positieve.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:29 schreef Twinkle2011 het volgende:
[..]
De meeste Turken wel ja maar met de meeste Marokkanen ben ik bang dat het nog een jaar of 50 duurt.
Mooi.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik kan er prima tegen maar uitlatingen zoals "Was je maar niet toegelaten" gaan dieper dan jijzelf überhaupt ooit zal meemaken.
Als ze dat nou allemaal eens zouden denken.. dan hebben wij er teminste geen last meer van..quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Volgens mij valt het allemaal nog wel mee. Ik denk dat er genoeg Marokkanen in Nederland zijn die wel iets proberen te maken van hun toekomst. Zoals ik eerder al zei zie je het negatieve eerder dan het positieve.
Net zoals dat RTL 4 in het nieuws alleen maar negatieve dingen laat zien in de wereld omdat dat meer kijkers trekt dan positieve dingen. Zo creëer je een beeld waar menig Henk en Ingrid bijvoorbeeld last van hebben.
Je zegt het zelf al, hier en daar wat allochtonen neerzetten. Het moet echt een uitmuntend selectieve procedure zijn die wel degelijk succes kan hebben.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:32 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik kan je uit eigen hand vertellen wat er gebeurt met een blanke buurt waar je hier en daar wat allochtonen in gaat zetten; binnen 10 jaar is nog geen 10% blank, de rest is vertrokken naar een buurt waar ze wel kunnen wonen zonder problemen.. En dat is geen uitzondering, dat is de regel!
Die zijn er inderdaad. Hulde.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Volgens mij valt het allemaal nog wel mee. Ik denk dat er genoeg Marokkanen in Nederland zijn die wel iets proberen te maken van hun toekomst. Zoals ik eerder al zei zie je het negatieve eerder dan het positieve.
Is dat net zoiets als de NOS die nogal links gekleurd nieuws brengt?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Net zoals dat RTL 4 in het nieuws alleen maar negatieve dingen laat zien in de wereld omdat dat meer kijkers trekt dan positieve dingen. Zo creëer je een beeld waar menig Henk en Ingrid bijvoorbeeld last van hebben.
Oh meer dan bereid hoor. Graag zelfs. Wat doet hij überhaupt nog hier? De oorlog daar is al heel lang afgelopen en in principe is asiel tijdelijk. Alleen ja, daar hebben ze geen uitkeringen voor moeders hè?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:55 schreef Toolshed het volgende:
[..]
[..]
Kijk Hofstadtgruppe, dit is een voorbeeld van zo'n bizarre situatie. In jouw utopie stad worden er dus veel mensen niet toegelaten, en concreet komt het erop neer dat je hele pijnlijke situaties krijgt. Vraag maar naar de achtergrond van Yuri_Boyka. Wil jij bij de poort staan om hem terug te sturen? Of laat je dat liever over aan iemand anders zodat jij rustig aan je carriere kan werken?
Waarom irriteer jij je aan dit nieuws, maar post je wel dat filmpje een aantal keer? Op die manier irriteer je je alleen maar meer hoorquote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Die zijn er inderdaad. Hulde.
Maar of het genoeg is betwijfel ik. Mensen beginnen zich steeds meer te irriteren. Niet onterecht want ze staan dagelijks in het nieuws. Dat redden de blanke tokkies nog niet eens met 10x zoveel meer man.
Tijd om dat beeld eens te veranderen dan.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Maar of het genoeg is betwijfel ik. Mensen beginnen zich steeds meer te irriteren. Niet onterecht want ze staan dagelijks in het nieuws. Dat redden de blanke tokkies nog niet eens met 10x zoveel meer man.
Dat gebeurt wel degelijk, maar heeft opnieuw te maken met het beeld. Dat je er vrijwel nooit van hoort betekent niet dat dit nooit gebeurt.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Sja, je hoort zel-den tot nooit de moslims hun eigen achterban veroordelen.
Hij oppert zelf ook het idee om stadswijken te maken met een strenge selectie op de bewoners. Misschien is je idee toch zo gek nog niet...quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh meer dan bereid hoor. Graag zelfs. Wat doet hij überhaupt nog hier? De oorlog daar is al heel lang afgelopen en in principe is asiel tijdelijk. Alleen ja, daar hebben ze geen uitkeringen voor moeders hè?
Je snapt eigenlijk niet goed wat ze hier nog doen als ze zo boos zijn op alles en iedereen. Hij heeft een dubbel paspoort dus niets let hem om zich in een ander land te vestigen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jullie zzzzijn kutvolk.
Jullie zzzzzijn razzzzisten (omdat hij voor een open brug moet wachten)
Maar ja, het is allemaal mooi en zo, vraag Remlof maar.
Er is een reden dat ze dagelijks en duidelijk in het nieuws staan. Heb je nooit de kranten eens objectief bekeken? Nieuws met Marokkanen trekt meer mensen aan en zal er duidelijker in staan dan nieuws over een autochtoon die ergens een klein stukje in de krant heeft gekregen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wat ik hier doe? Daar is geen toekomst en ik wil toch graag een mooie toekomst hebben, daarnaast hou ik ook van dit land en ben ik opgegroeid met dit land en de mensen. Nederland is mijn land geworden, hoe je het ook went of keert. Maar uiteindelijk ben ik een wereld burger en mijn doel is dan ook om op verschillende plekken op de wereld te wonen, ik hou niet zo van beperkingen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh meer dan bereid hoor. Graag zelfs. Wat doet hij überhaupt nog hier? De oorlog daar is al heel lang afgelopen en in principe is asiel tijdelijk. Alleen ja, daar hebben ze geen uitkeringen voor moeders hè?
Ik wed dat jouw vrouw het ook nooit verder heeft geschopt dan kassabediening.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ach gos, we hebben weer een idioot gevonden en gaan daar vervolgens een hele bevolkingsgroep op afrekenen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jullie zzzzijn kutvolk.
Jullie zzzzzijn razzzzisten (omdat hij voor een open brug moet wachten)
Maar ja, het is allemaal mooi en zo, vraag Remlof maar.
Nee, we gaan selecteren op toegevoegde waarde. Heb je iets toe te voegen aan de Nederlandse economie dan ben je meer dan welkom. Heb je dat niet lekker wegblijven. Maakt verder helemaal geen bal uit welk kleurtje of religie mensen aanhangen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:21 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Het alternatief is nog slechter: mensen selecteren op hun afkomst.
En dit ja.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nee, we gaan selecteren op toegevoegde waarde. Heb je iets toe te voegen aan de Nederlandse economie dan ben je meer dan welkom. Heb je dat niet lekker wegblijven. Maakt verder helemaal geen bal uit welk kleurtje of religie mensen aanhangen.
Dat mengen proberen ze al. Hebben ze in de wijk waar ik vroeger woonde ook geprobeerd. Huur en koop doorelkaar, je ziet alsnog duidelijk verschil en het is nu 10 jaar later.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het is ook logisch dat als je keer op keer geen vooruitzichten in de desbetreffende buurt ziet dat je de hoop verliest als kind en je dus ook niet meer gelooft in een gezonde en welvarende toekomst. DAAROM is het belangrijk om te mengen.
Ik ben zelf bijvoorbeeld op een basisschool gezet waar haast alleen Nederlanders op zaten, dit heeft voor mij en positief effect gehad.
Liever meer dan een toevoeging aan de economie, ik zou graag de sfeer van het vroegere Nederland weer hier willen terugzien, de tijd dat niemand zijn huis op slot hoefde te doen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nee, we gaan selecteren op toegevoegde waarde. Heb je iets toe te voegen aan de Nederlandse economie dan ben je meer dan welkom. Heb je dat niet lekker wegblijven. Maakt verder helemaal geen bal uit welk kleurtje of religie mensen aanhangen.
Of de sfeer van de middeleeuwen, gewoon de hele stad op slot.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:48 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Liever meer dan een toevoeging aan de economie, ik zou graag de sfeer van het vroegere Nederland weer hier willen terugzien, de tijd dat niemand zijn huis op slot hoefde te doen.
Ik vind het op zich geen slechte gedachte, maar het probleem is denk ik de selectie. Het is in de praktijk onmenselijk te selecteren op toegevoegde waarde. Wil je gehandicapte mensen die niks kunnen toevoegen dan ook sowieso afkeuren?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Jij begrijpt echt niet dat er een verschil is tussen het als slachtoffer de werkelijke dader aanwijzen enerzijds en het als slachtoffer (of als krantenlezende burger) onschuldige mensen als dader aanwijzen (lees: iedere willekeurige moslim haten) anderzijds?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:14 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Jah, tot die tijd accepteren we de slachtoffers van al dat geklooi maar even. De slachtoffers zelf moeten ook even niet janken. Tis voor een groter doel. Wat, weten we nog niet.
Ze zijn wel opgegroeid met die culturele bagagequote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:04 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
De jongeren veroorzaken de problemen, deze zijn niet uit een andere cultuur gehaald.
In bijv Amerika hokken Nederlandse immigranten ook behoorlijk samen, toch kennen ze daar niet dezelfde problematiek.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Moslims werken zelf niet mee aan de segregatie, willen eigenlijk niet zo min mogelijk contact met ongelovigen?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hoe kun jij zeggen dat zij dat weten? Het is logisch, als jij een allochtonen en autochtonen met elkaar mengt dan zal er iets mooiers uit bloeien dan als je bijna alle allochtonen bij elkaar neerzet.
Canada en Australië ook..quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:59 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
In bijv Amerika hokken Nederlandse immigranten ook behoorlijk samen, toch kennen ze daar niet dezelfde problematiek.
Waarbij het evengoed niet acceptabel is om zo te handelen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ze zijn wel opgegroeid met die culturele bagage
Waren dat ook allemaal ongeschoolde fabrieksarbeiders?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:59 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
In bijv Amerika hokken Nederlandse immigranten ook behoorlijk samen, toch kennen ze daar niet dezelfde problematiek.
Dan moeten deze specifieke moslims niet worden toegelaten. Daar is dan de selectie voor.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Moslims werken zelf niet mee aan de segregatie, willen eigenlijk niet zo min mogelijk contact met ongelovigen?
Op basis waarvan trek je deze conclusie?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Moslims werken zelf niet mee aan de segregatie, willen eigenlijk niet zo min mogelijk contact met ongelovigen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |