Oh, dat valt idd nog mee, toffe race ook welquote:Op zondag 22 juli 2012 21:20 schreef Lemans24 het volgende:
Spa Francorchamps, 24 uurs race. Verwacht daar niet veel F1 fans hoor.
Heerlijk inderdaad. Vanaf morgen zal het wel weer uit met de pret zijn en weer veels te warm zijn...quote:Op zondag 22 juli 2012 21:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wat een heerlijk weertje zeg vandaagniet te koud maar ook niet te warm
Ik vond het ondanks het zonnetje toch nog wel een beetje fripsjes vandaag..ik heb nét buiten gekeken en het is 15 graden..niet slecht, maar nog steeds geen zwoele zomeravond/nacht..quote:Op zondag 22 juli 2012 21:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wat een heerlijk weertje zeg vandaagniet te koud maar ook niet te warm
Maar eerst nog een heerlijke weekquote:Op maandag 23 juli 2012 11:52 schreef Tourniquet het volgende:
Het lijkt er helaas toch op dat het na vrijdag weer over is met de pret.
[ afbeelding ]
Als het dan maar wel eindigt met een lekker onweertjequote:Op maandag 23 juli 2012 11:52 schreef Tourniquet het volgende:
[ afbeelding ]
Dat wil ik nietquote:Op maandag 23 juli 2012 12:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als het dan maar wel eindigt met een lekker onweertje
quote:Op maandag 23 juli 2012 11:52 schreef Tourniquet het volgende:
[ afbeelding ]
Tof, vanaf vrijdag lang weekend vrijquote:Op maandag 23 juli 2012 11:52 schreef Tourniquet het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was het ja, nu is het gewoon weer te warm voor mij.quote:Op maandag 23 juli 2012 11:29 schreef Klonk het volgende:
Sodeju wat is het lekker buiten, niet te warm, niet te koud, zonnetje, lekker windje, luchtvochtigheid is ook niet debiel hoog volgens mij, zo mag de zomer wel een hele tijd blijven
kijk, dit is nou een goede post. Iemand die niet tevreden is over het weerquote:Op maandag 23 juli 2012 15:11 schreef lipjes het volgende:
[..]
Dat was het ja, nu is het gewoon weer te warm voor mij.
Gister was het heerlijk!
Het spijt me maar mij hoor je niet klagen met dit weerquote:Op maandag 23 juli 2012 15:10 schreef kaatje50 het volgende:
Het klagen is minder nu het warm isEn is vond het nog wel zo leuk, dat geklaag
![]()
Kom mensen, we zijn Nederlanders, niet zo snel tevreden zijn hoor![]()
Als het de hele zomer net als gisteren was hoor je mij niet klagen, 2 graadjes erbij mag dan ook nog wel.quote:Op maandag 23 juli 2012 15:13 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
kijk, dit is nou een goede post. Iemand die niet tevreden is over het weer
ik vind het wel fijn als het zonnig is, maar te heet kan ik ook niet tegen hoor.quote:Op maandag 23 juli 2012 15:21 schreef lipjes het volgende:
[..]
Als het de hele zomer net als gisteren was hoor je mij niet klagen, 2 graadjes erbij mag dan ook nog wel.
Maar nu is het gewoon weer te warm.
ik kan niet tegen hitten
Nee, bij 23-24 graden en hoger haak ik al af.quote:Op maandag 23 juli 2012 15:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
hitten?
fijn he, die horrorzomer des doods
kutweer
Ik denk dat je wel anders gaat spreken als je het aan je luchtwegen hebtquote:Op maandag 23 juli 2012 17:02 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Niet zeuren mensen die van koel weer houden worden op hun wenken bedient in Nederland.
Ik ook om eerlijk te zijn, vandaag was echt perfectquote:Op maandag 23 juli 2012 17:14 schreef Norrage het volgende:
Hihi altijd die strijd tussen of te warm of te koud. Vandaag echt nog perfect, ik vrees voor morgen en verder
Doe mij maar een nachtelijk MCS.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:49 schreef INViCTuS het volgende:
Vrijdagavond
De komende dagen is het prima festivalweer en goed weer om festivals die gepland staan in het weekeinde op te bouwen in Nederland en België. Spannend wordt het op vrijdag. Al vanaf afgelopen zaterdag geven de modellen aan dat het een drukkend warme dag zal worden met in de middag en avond de vorming van snel groeiende buiencomplexen boven Frankrijk en de Benelux (zogenaamde multicellen). De buien bevatten lokaal onweer, hagel, windstoten en veel regen. Op dit moment, het is nog 5 dagen vooruit… staat de periode redelijk vast, tussen vrijdagmiddag en halverwege de nacht naar zaterdag.. In potentie kunnen de buien zwaar worden, om rekening mee te houden. De koers van het zwaar weer is op deze termijn nog niet exact aan te geven, waarschijnlijk vanuit Frankrijk noord- tot noordoostwaarts over de Benelux trekkend. Details worden pas in de loop van de week duidelijker. Pas dan kan voor een specifieke festivalterreinlocatie een nauwkeurige verwachting worden gemaakt.
hebben wij weer. Mijn man heeft vanmiddag de golfbaan besproken. voor...jawel, vrijdagavond...quote:Op maandag 23 juli 2012 17:49 schreef INViCTuS het volgende:
Vrijdagavond
De komende dagen is het prima festivalweer en goed weer om festivals die gepland staan in het weekeinde op te bouwen in Nederland en België. Spannend wordt het op vrijdag. Al vanaf afgelopen zaterdag geven de modellen aan dat het een drukkend warme dag zal worden met in de middag en avond de vorming van snel groeiende buiencomplexen boven Frankrijk en de Benelux (zogenaamde multicellen). De buien bevatten lokaal onweer, hagel, windstoten en veel regen. Op dit moment, het is nog 5 dagen vooruit… staat de periode redelijk vast, tussen vrijdagmiddag en halverwege de nacht naar zaterdag.. In potentie kunnen de buien zwaar worden, om rekening mee te houden. De koers van het zwaar weer is op deze termijn nog niet exact aan te geven, waarschijnlijk vanuit Frankrijk noord- tot noordoostwaarts over de Benelux trekkend. Details worden pas in de loop van de week duidelijker. Pas dan kan voor een specifieke festivalterreinlocatie een nauwkeurige verwachting worden gemaakt.
Nee man....quote:
Vaker hier een kijkje nemen want het is al ff bekend dat het vrijdag/zaterdag flink kan gaan knallenquote:Op maandag 23 juli 2012 18:37 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
hebben wij weer. Mijn man heeft vanmiddag de golfbaan besproken. voor...jawel, vrijdagavond...
zal niet de eerste keer zijn dat wij van de golfbaan moeten vluchten, i.v.m. onweer en bliksem
Liever tot zondagochtendquote:Op maandag 23 juli 2012 19:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
Zolang het vrijdag tot laat in de middag maar droog blijft. Was ff van plan om een dag vrij te scoren en mijn ass in het zand te boren.
Zoëentje die voordat de zon onder gaat al duisternis brengt en tot in de nacht blijft knetteren.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:50 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Nee man....
Een cell bij zonsondergang met een mooie Wallcloud
[ afbeelding ]
Dit.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:01 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zoëentje die voordat de zon onder gaat al duisternis brengt en tot in de nacht blijft knetteren.
Mijn tas staat al klaar, nu eten, bakkie koffie en dan ga ikquote:Op dinsdag 24 juli 2012 08:41 schreef mainedoll het volgende:
[..]
Eerst uit bed zien te komen... Lig veels te lekker
Zit op een bloedheet kantoor zonder airco. Is hier minstens 30 graden. Anti-klacht: secretaresse loopt er wel zomers bijquote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:58 schreef TommyGun het volgende:
Lekker op kantoor, airco op 20 graden. Wat wil je nog meer?
Picsquote:Op dinsdag 24 juli 2012 13:01 schreef Djeez het volgende:
[..]
Zit op een bloedheet kantoor zonder airco. Is hier minstens 30 graden. Anti-klacht: secretaresse loopt er wel zomers bij
De camerafunctie van mijn ouwe Galaxy S is overledenquote:
Ik stuur wel een wegwerpcamera opquote:Op dinsdag 24 juli 2012 13:28 schreef Djeez het volgende:
[..]
De camerafunctie van mijn ouwe Galaxy S is overleden
En dan is hier geen enkel windje te bekennen door die klote bomen achter..quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:30 schreef Apotheose het volgende:
Heerlijk als je tot een uur of 4 de brandende zon op je tuin hebt staan. En ook nog eens volledig uit de wind. Niet uit te houden. Bah!
En nog een klager die klaagt over hetgene de andere klager graag wil. Het is niet snel goed.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:30 schreef Apotheose het volgende:
Heerlijk als je tot een uur of 4 de brandende zon op je tuin hebt staan. En ook nog eens volledig uit de wind. Niet uit te houden. Bah!
Ik zat net in een wachtkamer (met airco) met allemaal mekkerende oude besjesquote:
dat is het betere werk. En fijn dat het kan, thuiswerkenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:03 schreef Klonk het volgende:
Mijn vriendin is aan het thuiswerken, buiten in de tuin, laptop op een tafeltje, drankje erbij en een groot energiebedrijf betaalt haar er ook nog voor
En ja ze is echt aan het werk, ze haalt zelfs meer dossiers dan op kantoor
Doe eens niet zo positief hierquote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:08 schreef tomaat52 het volgende:
Het is goed te merken dat de luchtvochtigheid laag is. Heerlijk weer.
Is het verplicht om snikheet weer fijn te vinden? Dat jij graag met de meute wil meelopen - prima. Ik heb wél een eigen mening.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:47 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En nog een klager die klaagt over hetgene de andere klager graag wil. Het is niet snel goed.
Een barbecue steek je aan.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:52 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Prachtig weer, wij zetten straks ook de barbecue aanAls het niet te laat wordt misschien nog een stukje zwemmen en anders morgen wel
Misschien is het wel zo'n stom elektrisch ding.quote:
Geen kaartjes, gewoon http://buienradar.nl/ onder de buienkaart.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:10 schreef Klonk het volgende:
Zijn er kaartjes ofzo waar ik de actuele luchtvochtigheid kan checken?
Daar zou hij niet beter van worden vrees ikquote:
Pfff, ik zou een mooie oneliner verzinnen om ze in één keer stil te krijgen. Bij voorkeur iets met het woord oorlog er in...quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:54 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik zat net in een wachtkamer (met airco) met allemaal mekkerende oude besjes![]()
Ik had m'n gat nog niet aan de stoel of ze begonnen er al over
Nooit, nóóit ga ik meer ergens werken waar ze beweren dat flexwerken of thuiswerken onmogelijk is (uitgezonderd van locatie- of tijdsgebonden werk natuurlijk).quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:04 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
dat is het betere werk. En fijn dat het kan, thuiswerken
Ik zag een paar wolkjes aan de oostelijke horizon, voor het eerst in twee dagen!quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:27 schreef Gwywen het volgende:
Hebben jullie die éne dunne streep wolken gezien op de satellietfoto? Daar woon ik precies onder.
Vanmorgen (rond 7u) wel een vieze bruinachtige dunne smalle streep gezien in de luchtquote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:27 schreef Gwywen het volgende:
Hebben jullie die éne dunne streep wolken gezien op de satellietfoto? Daar woon ik precies onder.
Met íets teveden zijn, zou prettig voor jezelf zijn. Ik hou ook niet van snikheet weer en ook niet van kou, regen, sneeuw, mist, wind. Maar het lukt me bija altijd om de excessen te ontwijken of weg te nemen, dus valt er weinig te klagen voor me.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:12 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Is het verplicht om snikheet weer fijn te vinden? Dat jij graag met de meute wil meelopen - prima. Ik heb wél een eigen mening.
Woohoo!quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:08 schreef tomaat52 het volgende:
Het is goed te merken dat de luchtvochtigheid laag is. Heerlijk weer.
Kom er net achter dat het ook gewoon op de site van het KNMI staat, gewoon de tabel van actuele waarnemingen...quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:22 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Geen kaartjes, gewoon http://buienradar.nl/ onder de buienkaart.
Hm, dat is best vervelend inderdaad. Bij ziekte is het altijd te warm of te koud. Wat doe je daar nou aan?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:36 schreef Party_P het volgende:
ZO best warm zeg als je ziek thuis zit...poeh...wennen
Nou niet de ramen open zetten, is hier binnen nu 25 graden, buiten warmer, maar zweet me de pleurisquote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:39 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hm, dat is best vervelend inderdaad. Bij ziekte is het altijd te warm of te koud. Wat doe je daar nou aan?
Officiële benaming is Cirrus.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:32 schreef Gwywen het volgende:
Het is trouwens geen smog hoor, maar heel hoge bewolking, van die veerwolken (er zal vast een ingewikkelde officiële naam voor zijn)
Het is inderdaad cirrus en dat dreef hier ook al over vanaf begin van de middag. Cirrus of bepaalde varianten daarvan kunnen 3 dagen van tevoren al een weersverandering aanduidenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:45 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Officiële benaming is Cirrus.
De wolk die ik zag, zag er echt vies uit.
Hoe druk is het daar nu? Omdat op TV gedaan wordt alsof iedereen er heen gaat, maar zelfs dan kan ik me doordeweeks nauwelijks echte drukte voorstellen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 18:42 schreef mazaru het volgende:
Op het strand was het perfect! De temperatuur van de zee was perfect en de mensen die rondliepen waren zwaar imperfect zodat er ook nog wat te lachen viel!
Heerlijk dagje gehad
doordeweeks, terwijl alle regio's vakantie hebben en er ongetwijfeld ook wel toeristen her en der zullen zijn...quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:25 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hoe druk is het daar nu? Omdat op TV gedaan wordt alsof iedereen er heen gaat, maar zelfs dan kan ik me doordeweeks nauwelijks echte drukte voorstellen.
Gelukkig al een stuk droger en warmer dan de eerdere verwachtingen. Zondag weer 'gewoon' 18 graden in de Ardennen, klinkt beter dan 11 gradenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:18 schreef INViCTuS het volgende:
Hopelijk is deze run een uitbijter want als die weersverandering weer dikke herfst betekent....
[ afbeelding ]
De meeste mensen met vakantie zijn toch kinderen? Die gaan met hun ouders op vakantie naar het buitenland of zitten thuis/in de kinderopvang, omdat de ouder moeten werken. Verder hebben alleen leraren, studenten en bouwvakkers standaard vrij nu, voor de rest bestaat 'de vakantieperiode' niet. Er zitten gewoon allemaal werklozen op het strandquote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
doordeweeks, terwijl alle regio's vakantie hebben en er ongetwijfeld ook wel toeristen her en der zullen zijn...
Beetje kort door de bocht, om te beweren dat het allemaal werklozen zijn op het strand.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:31 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De meeste mensen met vakantie zijn toch kinderen? Die gaan met hun ouders op vakantie naar het buitenland of zitten thuis/in de kinderopvang, omdat de ouder moeten werken. Verder hebben alleen leraren, studenten en bouwvakkers standaard vrij nu, voor de rest bestaat 'de vakantieperiode' niet. Er zitten gewoon allemaal werklozen op het strand
Je hebt dequote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:34 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht, om te beweren dat het allemaal werklozen zijn op het strand.
Dan zou het wel verklaarbaar zijn waarom het zo druk is op de Spaanse Costa'squote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:34 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht, om te beweren dat het allemaal werklozen zijn op het strand.
En dit is wel echt waar.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:38 schreef Drassss het volgende:
[..]
Dan zou het wel verklaarbaar zijn waarom het zo druk is op de Spaanse Costa's
Ik lag op een gedeelte van het strand van Hoek van Holland waar de meeste mensen niet naar toe willen omdat ze dan een stuk door de duinen moeten lopen. Dus daar was het relatief rustig. Maar als ik keek naar het gedeelte van het strand waar de strandtentjes staan, vlak bij de grote parkeerplaats, dat was abnormaal!quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:25 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hoe druk is het daar nu? Omdat op TV gedaan wordt alsof iedereen er heen gaat, maar zelfs dan kan ik me doordeweeks nauwelijks echte drukte voorstellen.
Waar is dat precies dan?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:16 schreef Igen het volgende:
O ja, het strand. Ik was in april nog naar zee geweest. In het weerbericht op TV zeiden ze dat je het vliegtuig moest nemen naar Zuid-Europa voor mooi weer, dus ik dat de volgende dag doen, is dit het resultaat:
[ afbeelding ]
(Uiteraard overdrijf ik een beetje, het vliegticket had ik al eerder geboekt en strand en zon was ook niet waarvoor ik ging, maar grappig vond ik het wel)
quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:16 schreef Igen het volgende:
O ja, het strand. Ik was in april nog naar zee geweest. In het weerbericht op TV zeiden ze dat je het vliegtuig moest nemen naar Zuid-Europa voor mooi weer, dus ik dat de volgende dag doen, is dit het resultaat:
[ afbeelding ]
(Uiteraard overdrijf ik een beetje, het vliegticket had ik al eerder geboekt en strand en zon was ook niet waarvoor ik ging, maar grappig vond ik het wel)
Puntje van Friesland/Groningen ookquote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:45 schreef Lemans24 het volgende:
Het koelt trouwens best rap af: van 28 graden om 18:00 naar 18 graden om 22:30.
En Schiphol ligt in een warmteput, met 21 graden (en stijgende)?
Het KNMI zegt dit:quote:Op woensdag 25 juli 2012 00:19 schreef Maver24 het volgende:
Hoe ziet het er nu uit voor komende week, is het echt gedaan met de zomer en komt tie niet meer terug of is er nog ergens een lichtpuntje te bekennen
Piet Paulussma is een flapdrol die maar wat roept,die neem ik ongeveer even serieus als iemand die gluhwein verkoopt op de dorpsbraderie in Juli...quote:Op woensdag 25 juli 2012 00:28 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het KNMI zegt dit:
Zeer waarschijnlijk maxima onder normaal en wisselvallig.
Piet Paulusma zegt dat het weer warm wordt.
Maar hij zei op 31 mei ook dit:
Zomer 2012: Flink warm en flink zonnig.
Maar hoe dan ook, de temperatuur lijkt eind volgende week iets op te lopen, tot net onder normaal (graad of 20 dus, terwijl normaal 23 is). Ook iedere dag kans op regen, lijkt het.
Dat kun jij nou wel zeggen, maar als je een serieus interview met hem ziet merk je dat ie wel gepassioneerd is over wat ie doet.quote:Op woensdag 25 juli 2012 05:48 schreef Klonk het volgende:
[..]
Piet Paulussma is een flapdrol die maar wat roept,die neem ik ongeveer even serieus als iemand die gluhwein verkoopt op de dorpsbraderie in Juli...
Hij zal zeker passie hebben voor wat ie doet maar volgens mij maakt hij weerberichten zoals anderen horoscopen maken, je roept van alles en met een beetje geluk komt er vanzelf iets uitquote:Op woensdag 25 juli 2012 06:13 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat kun jij nou wel zeggen, maar als je een serieus interview met hem ziet merk je dat ie wel gepassioneerd is over wat ie doet.
Hij komt dommer over dan hij lijkt. Of nee wacht.
http://www.knmi.nl/actueel/ en dan de tabel RVquote:Op woensdag 25 juli 2012 06:11 schreef Specularium het volgende:
Waar kan ik de luchtvochtigheid per regio zien?
Ik denk dat het komt door dat BBQ-item op SBS dat niemand hem serieus neemt.quote:Op woensdag 25 juli 2012 06:25 schreef Klonk het volgende:
[..]
Hij zal zeker passie hebben voor wat ie doet maar volgens mij maakt hij weerberichten zoals anderen horoscopen maken, je roept van alles en met een beetje geluk komt er vanzelf iets uit
quote:Op woensdag 25 juli 2012 06:26 schreef Klonk het volgende:
[..]
http://www.knmi.nl/actueel/ en dan de tabel RV
Dát en hij klinkt altijd alsof hij net 10 borrels achterovergeslagen heeft.quote:Op woensdag 25 juli 2012 06:30 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik denk dat het komt door dat BBQ-item op SBS dat niemand hem serieus neemt.
Of dat ie sowieso op SBS is.
10 graden koeler dan vandaag en 50% kans op neerslag volgens het KNMIquote:Op woensdag 25 juli 2012 07:54 schreef StateOfMind het volgende:
Wat zijn de verwachtingen voor aanstaande zondag?
Hmm, ik ben dan jarig en wou dan gaan BBQ-en. Ik kijk het nog even aan.quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:34 schreef Klonk het volgende:
[..]
10 graden koeler dan vandaag en 50% kans op neerslag volgens het KNMI
29,6 in NO Limburg.quote:Op woensdag 25 juli 2012 14:24 schreef Slobeend het volgende:
We kruipen langzaam richting de 30 graden, of is dat al ergens gehaald?
in mn broek denk... Zweet gutst door mn bilnaadquote:Op woensdag 25 juli 2012 14:24 schreef Slobeend het volgende:
We kruipen langzaam richting de 30 graden, of is dat al ergens gehaald?
quote:Op woensdag 25 juli 2012 14:55 schreef Klonk het volgende:
bijna 10 graden verschil tussen Limburg en de kust
ideaal weer om op de bank naar de OS te kijken.quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:34 schreef Klonk het volgende:
[..]
10 graden koeler dan vandaag en 50% kans op neerslag volgens het KNMI
De Bilt gaat echter een jaar zonder tropische dagen beleven, voor het eerst sinds 1993!quote:Op woensdag 25 juli 2012 16:20 schreef Narasan het volgende:
Inmiddels tropisch warm in Oirsbeek! (zuid-Limburg). Mijn weerstation geeft een actuele temperatuur van 30,3 graden aan. Daarmee mogen we concluderen dat we officieel de 2e tropische dag in Oirsbeek te pakken hebben! I'm loving it.
Normaal kwam dat altijd op donderdag, maar nu wellicht op een vrijdagavond.quote:
Is inderdaad opvallend ja. Hmm, het kan nog altijd... Misschien ergens in augustus? Wie weet...quote:Op woensdag 25 juli 2012 16:26 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De Bilt gaat echter een jaar zonder tropische dagen beleven, voor het eerst sinds 1993!
Wel al vijf dagen tussen 28 en 29 graden, toch opvallend.
Zou me nog niets verbazen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 16:28 schreef Narasan het volgende:
[..]
Is inderdaad opvallend ja. Hmm, het kan nog altijd... Misschien ergens in augustus? Wie weet...
Het was inderdaad erg lekker vandaagquote:Op woensdag 25 juli 2012 20:56 schreef alors het volgende:
Het is hier in het noorden al aardig aan het afkoelen, ik vond het eigenlijk de hele dag niet zo warm, gisteren was het hier warmer voor mijn gevoel, drukkender, vandaag was het voor mijn gevoel 's ochtends nog het warmst, daarna kwam er wat wind bij.
de zomer is nog niet voorbij!quote:Op woensdag 25 juli 2012 16:26 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De Bilt gaat echter een jaar zonder tropische dagen beleven, voor het eerst sinds 1993!
Wel al vijf dagen tussen 28 en 29 graden, toch opvallend.
Welk onweer?quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:37 schreef MissHobje het volgende:
Echt genieten dit weer heerlijk ben benieuwd vrijdag lekker onweer in de tent!
Het onweer in de nacht van vrijdag op zaterdag. Ziet er goed uit voor Limburg. ECMWF en GFS laten beide zien dat een leuk onweerscomplex over mijn regio trekkenquote:
Zo'n kristallen bol wil ik ook....quote:Op woensdag 25 juli 2012 23:03 schreef Narasan het volgende:
[..]
Het onweer in de nacht van vrijdag op zaterdag. Ziet er goed uit voor Limburg. ECMWF en GFS laten beide zien dat een leuk onweerscomplex over mijn regio trekken. Chase is al geregeld!
Mijn glazen bol is gesneuveld tijdens een blikseminslag.quote:
Je kunt het ook eens proberen met koffiedik kijkenquote:Op woensdag 25 juli 2012 23:13 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Mijn glazen bol is gesneuveld tijdens een blikseminslag.
quote:Op woensdag 25 juli 2012 23:16 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Je kunt het ook eens proberen met koffiedik kijken
Maar ik hoop dat vrijdag/zaterdag iets spetaculeers voorbij komt.
quote:ik heb net lekker lopen zeiken in koffiedik kan zo kijken
quote:Op donderdag 26 juli 2012 08:42 schreef TommyGun het volgende:
Gelukkig is de hitte morgen weer voorbij
Volgens de Telegraaf morgen 32 gradenquote:Op donderdag 26 juli 2012 08:42 schreef TommyGun het volgende:
Gelukkig is de hitte morgen weer voorbij
Zaterdag danquote:Op donderdag 26 juli 2012 09:57 schreef Djeez het volgende:
[..]
Volgens de Telegraaf morgen 32 graden
Hij schijnt hier volop hoor, bevind me weer in Twenterandquote:
Ja 45 minuten later hier nu ookquote:Op donderdag 26 juli 2012 10:17 schreef MaLo het volgende:
[..]
Hij schijnt hier volop hoor, bevind me weer in Twenterand
Dat wordt dan een mooie test voor het dak van onze aanbouw.quote:Op donderdag 26 juli 2012 10:32 schreef Drassss het volgende:
Zoals ik het nu kan zien trekt het echte "noodweer" over Luxemburg/Duitsland en krijgen Nederland & Belgie hooguit wat regenbuien (met onweer). Qua neerslag zal het hooguit plaatselijk misschien een millimeter of 10/20 kunnen zijn, maar dat is dan ook alles.
quote:Op donderdag 26 juli 2012 09:57 schreef Djeez het volgende:
[..]
Volgens de Telegraaf morgen 32 graden
Huuuh, Fok!ers in Twenterand?!quote:Op donderdag 26 juli 2012 10:17 schreef MaLo het volgende:
[..]
Hij schijnt hier volop hoor, bevind me weer in Twenterand
Ik werk er alleen, ik woon er nietquote:
Even per pm, ivm herkenbaarheidquote:
Die krengen krijgen ze gratis van de postcode loterij volgens mijquote:Op donderdag 26 juli 2012 11:05 schreef Wild_Overstekend het volgende:
Zo, net nog even bij 18 graden op de fiets boodschappen gedaan, maar op de terugweg vond ik het al snel warm worden. Het voelt ook veel benauwder dan twee dagen terug, en het is wat heiïg; geen fraaie vergeet-me-nietjesblauwe hemel meer.
En het wemelt met dit weer van de actieve senioren op elektro-fietsen; zijn die dingen in de aanbieding of zo?
Die "krengen" zijn heel duur, maar o zo fijn om mee te fietsen. We zijn niet allemaal zo sterk, als jij, om lange tochten te maken op een racefiets. Je begrijpt het al. Ik heb er ook een...en...ben er heel blij mee. Nu kan ik ook weer fietsenquote:Op donderdag 26 juli 2012 11:19 schreef Drassss het volgende:
[..]
Die krengen krijgen ze gratis van de postcode loterij volgens mij
Zalige dingen. Soms zie je die opoetjes ook jonge mensen inhalen. Briljant!quote:Op donderdag 26 juli 2012 11:25 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Die "krengen" zijn heel duur, maar o zo fijn om mee te fietsen. We zijn niet allemaal zo sterk, als jij, om lange tochten te maken op een racefiets. Je begrijpt het al. Ik heb er ook een...en...ben er heel blij mee. Nu kan ik ook weer fietsen
Ik heb het vooral over de groep fietsers die eigenlijk helemaal niet meer op de fiets mogen zitten, maar door die fietsen het toch nog proberen. Lees stokdoof, sowieso niet kijken naar het verkeer en totaal geen inschattingsvermogenquote:Op donderdag 26 juli 2012 11:25 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Die "krengen" zijn heel duur, maar o zo fijn om mee te fietsen. We zijn niet allemaal zo sterk, als jij, om lange tochten te maken op een racefiets. Je begrijpt het al. Ik heb er ook een...en...ben er heel blij mee. Nu kan ik ook weer fietsen
Ik zie ook heel veel jeugd op die dingen tegenwoordig. Zelfs middelbare scholieren die dagelijks 20km naar school moeten fietsen ofzoquote:Op donderdag 26 juli 2012 11:25 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 26 juli 2012 11:29 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik heb het vooral over de groep fietsers die eigenlijk helemaal niet meer op de fiets mogen zitten, maar door die fietsen het toch nog proberen. Lees stokdoof, sowieso niet kijken naar het verkeer en totaal geen inschattingsvermogen
ik zit tussen die groep in. Mag dus nog wel op de fiets de straat opquote:Op donderdag 26 juli 2012 11:30 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik zie ook heel veel jeugd op die dingen tegenwoordig. Zelfs middelbare scholieren die dagelijks 20km naar school moeten fietsen ofzo
Heb er al 5 gehad dit jaarquote:Op donderdag 26 juli 2012 14:51 schreef alors het volgende:
Ik heb morgenavond een bbq gepland, eerder kon echt niet en het is alsnog de eerste bbq van het jaarDus beter blijft het tot een uur of elf droog.
Meestal stelt dat noodweer hier sowieso niet zoveel voor, het is vaak al op voordat het hier is
Altijd toch, dat is nou het beroemde benauwde weer...quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:48 schreef Djeez het volgende:
Hebben we nu 's zomers ook al een gevoelstemperatuur
http://www.telegraaf.nl/b(...)ls_40_graden___.html
Volgende week tof weer. Graad of 20, en slechts af en toe een buitjequote:Op donderdag 26 juli 2012 16:00 schreef Frankz0rz het volgende:
Geef mij maar weer 15 graden met regen en wind. Het is altijd het ene of andere uiterste met weer hier
Dit in combinatie met hetgeen wat eraan komt is een mooi recept voor een paar goede klappers morgen, hoop ik?quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:51 schreef Frutsel het volgende:
*Kuch*
Vrijdag lokaal 40 graden qua gevoelstemperatuur
NOS-TT geeft (nog) niet echt aan dat het morgen zwaar los zal gaanquote:Op donderdag 26 juli 2012 16:45 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Dit in combinatie met hetgeen wat eraan komt is een mooi recept voor een paar goede klappers morgen, hoop ik?
Morgen afwachten...kan alle kanten opquote:Op donderdag 26 juli 2012 16:45 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Dit in combinatie met hetgeen wat eraan komt is een mooi recept voor een paar goede klappers morgen, hoop ik?
Ook de goede?quote:Op donderdag 26 juli 2012 17:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Morgen afwachten...kan alle kanten op
KNMI spreekt zichzelf tegen, gebeurt wel vaker bij zulk soort situaties:quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:55 schreef Hepyro het volgende:
[..]
NOS-TT geeft (nog) niet echt aan dat het morgen zwaar los zal gaan.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:51 schreef Frutsel het volgende:
*Kuch*
Vrijdag lokaal 40 graden qua gevoelstemperatuur
quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:07 schreef Djeez het volgende:
[..]
Volgende week tof weer. Graad of 20, en slechts af en toe een buitje
Aan het einde van de avond... dat is het leukste moment voor onweersbuien.quote:Op donderdag 26 juli 2012 17:35 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
KNMI spreekt zichzelf tegen, gebeurt wel vaker bij zulk soort situaties:
In de nanacht en vroege ochtend zien we een zwak signaal uitdovend net oost langs trekken (uitstervende buien restanten), is voorlopig een aandachtspunt. Vrijdag in de loop van de middag en avond aanvankelijk kans op een enkele (stevige) onweersbui. In Hirlam lijkt dit te gebeuren op een convergentielijntje dat 09 UTC Zeeland bereikt en noordoostwaarts over het land trekt. In het model is er daarop kennelijk net genoeg convergentie om voorbij de inversie te gaan. Dit moeten we gezien springerigheid zeker niet 1 op 1 qua timing en locatie overnemen, maar het geeft wel aan dat een kleine forcering al voor een forse bui kan zorgen. Vrijdag einde van de avond avond trekt het buiengebied het zuiden van het land binnen. Het zwaartepunt trekt zowel in EC00 als Hirlam06 nu weer wat westelijker over het land naar het noordoosten. Met name het onweerscriterium zal naar alle waarschijnlijkheid het aandachtspunt zijn. Verder lijkt hagel ook mogelijk. Indecs kaarten geven tot vrijdag 15 UTC 30-50% kans op onweer, tussen 15-21 toenemend naar 50-75% vooral in het oosten en zuidoosten. Op dit moment is nog niet alle info (Harmonie) voorhanden. Uiteindelijk zal de situatie door nowcasting vrijdagmiddag en avond nauwlettend in de gaten moeten worden gehouden. De ervaring leert echter wel dat een naderend zwak front of een kortgolvige hoogtetrog wat zorgt voor de dynamische forcering veel C-C ontladingen opleveren bij deze convectie vanaf ca. 5000 vt.
Inderdaad het beste weer voor zolderkamer autisten.quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:00 schreef Frankz0rz het volgende:
Geef mij maar weer 15 graden met regen en wind. Het is altijd het ene of andere uiterste met weer hier
Onweersbuitje in de avond voor het stof en dan weer 23 graden en zon.quote:Op donderdag 26 juli 2012 18:17 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ligt eraan wat jij onder goed verstaat
of juist welquote:Op donderdag 26 juli 2012 18:24 schreef Remzz het volgende:
Nog geen onweerkaarten hier? Dan gaat het morgen wel meevallen zie je altijd
Maar als het onweer langs trekt kun je de mooiste foto's makenquote:Op donderdag 26 juli 2012 22:12 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hoop dat de regio Venlo er deze keer eens flink van langs krijgt, afgelopen keren ging het steeds langs ons heen.
Als het daar spuugbenauwd is werkt de airco niet goed hoor.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:05 schreef minthy het volgende:
Het is hier beneden goed te doen (iets meer dan 23 graden) en op de 1e verdieping is het spuugbenauwd. Airco staat daar goed zijn werk te doen
Hij staat net aanquote:Op donderdag 26 juli 2012 23:10 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Als het daar spuugbenauwd is werkt de airco niet goed hoor.
quote:A level 1 was issued for N-Spain, France, Benelux and NW Italy mainly for large hail (a very large hail event is possible), strong to severe wind gusts and heavy rain.
En barstende hoofdpijn krijg ik van die smogquote:Op donderdag 26 juli 2012 23:30 schreef marcel-o het volgende:
Volgens mij zit er wel meer smog/ozon in de lucht.
Meer last van astma dan anders.
Ik was er ook (alquote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:03 schreef zoem het volgende:
[..]
Valt wel mee, puur toeval dat ik net keek
A very large hail event? Wat wil dat precies zeggen? Kan me niet herinneren dat ik dat eerder heb zien staan zo.quote:A level 1 was issued for N-Spain, France, Benelux and NW Italy mainly for large hail (a very large hail event is possible), strong to severe wind gusts and heavy rain.
Die 5% zal maar net boven je hoofd hangenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:05 schreef APK het volgende:
[..]
5% severe gaat toch helemaal nergens over
Ik denk dat je daarbij moet denken aan hagelstenen zo groot als (of groter dan) een golfbal. Zoiets als vorig jaar september in Zeeland. Dat waren hagelballen ter grootte van 4-5cm.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:04 schreef Rabieluh het volgende:
A very large hail event? Wat wil dat precies zeggen? Kan me niet herinneren dat ik dat eerder heb zien staan zo.
Het balletje zal maar op rood vallen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:06 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Die 5% zal maar net boven je hoofd hangen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie het als.... tussen 5 en 15% kans op severequote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:08 schreef APK het volgende:
[..]
Het balletje zal maar op rood vallen.
Waarom gaat het trouwens niet verder dan 15% eigenlijk?
Plaatselijke evenementen met hagelstenen enzooowquote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:04 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ik was er ook (al) 3 kwartier niet geweest
.
[..]
A very large hail event? Wat wil dat precies zeggen? Kan me niet herinneren dat ik dat eerder heb zien staan zo.
Juist fijn, lekker 's avonds in tshirt buiten hangen. Wat een geweldig weer deze week, ik ben er bijna ontroerd van. Had ik totaal niet meer verwacht.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:00 schreef Poeke het volgende:
Heerlijke dag vandaag, alleen jammer dat het snachts zo warm blijft... pffff
plus 1quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:10 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Als het daar spuugbenauwd is werkt de airco niet goed hoor.
Bewolking? Waar? Hier zonnigquote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:03 schreef tralalala het volgende:
De zon komt nu al niet meer door de bewolking heen.![]()
Rhenen.quote:
Rot nacht? Of ben je daar geen fan van?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:30 schreef Drassss het volgende:
Kan wel eens een rot nacht worden met flink wat neerslag/onweer etc.. Lijkt er toch op dat Nederland nu wel meer over zich heen gaat krijgen..
Nouja, zoals ik het nu kan zien kan het wel eens over een lange periode gaan regenen/hagelen/onweren. Mooi heftig onweer vind ik prima, maar op een gegeven moment wil ik ook wel gaan slapenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:36 schreef Narasan het volgende:
[..]
Rot nacht? Of ben je daar geen fan van?
Dan zou ik alvast wat bier/wijn koud zettenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nou, daar wil ik wel voor wakker blijven. Al twee nachten slecht geslapen, een derde kan er dan ook nog wel bij..
Daarbij wil ik er nog even toevoegen dat het lijkt dat het 2 complexen worden. De volgende komt zaterdagochtend aan.. Succes!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:39 schreef Drassss het volgende:
[..]
Nouja, zoals ik het nu kan zien kan het wel eens over een lange periode gaan regenen/hagelen/onweren. Mooi heftig onweer vind ik prima, maar op een gegeven moment wil ik ook wel gaan slapen
Dacht ik al.... het is nowcasting...Niemand is er duidelijk over. Ook bij onze vrienden niet van noodweer.be/onweer-online.nlquote:Op vrijdag 27 juli 2012 08:47 schreef INViCTuS het volgende:
Moeilijk! Ze hebben moeite met het voorspellen van de buien en de hoeveelheid neerslag en dat is best vervelend en apart.
Of de ramen eruit liggen..quote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:24 schreef Drassss het volgende:
Het is straks weer wachten op de eerste droeftoeters dat het te lang duurt, niks komt of allemaal erg tegenvalt
Ik wacht altijd een dag voor die dag totdat er droeftoeters zijn die de droeftoeters aankondigen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:24 schreef Drassss het volgende:
Het is straks weer wachten op de eerste droeftoeters dat het te lang duurt, niks komt of allemaal erg tegenvalt
En de "Hoe laat begint het in Schubbekuttenveen?" "Kan ik om 17:53 nog fietsen?" posts natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:24 schreef Drassss het volgende:
Nee, tenzij je heel lang moet overwerkenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:30 schreef Frutsel het volgende:
Benieuwd of ik vanmiddag een nat pak ga halen op de terugweg naar huis
De echte pareltjes verwacht ik inderdaad pas na het middag uurquote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:47 schreef JDude het volgende:
[..]
En de "Hoe laat begint het in Schubbekuttenveen?" "Kan ik om 17:53 nog fietsen?" posts natuurlijk.
Inderdaadquote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:47 schreef JDude het volgende:
[..]
En de "Hoe laat begint het in Schubbekuttenveen?" "Kan ik om 17:53 nog fietsen?" posts natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |